Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
taszar

Yvan muller dołącza do zespołu citroën racing na sezon wtcc 2014

1 post w tym temacie

Citroën Racing, kontynuując nabór zawodników do udziału w WTCC - Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych - ogłosił przyjęcie Yvana Mullera. Od sezonu 2014 ten francuski kierowca, trzykrotny Mistrz Świata, startować będzie Citroënem C-Elysée WTCC.

 

Yvan Muller cieszy się szczególną pozycją wśród zawodników WTCC: jest trzykrotnym zdobywcą tytułu mistrzowskiego (w latach 2008, 2010 i 2011) i posiadaczem wielu rekordów tej serii wyścigowej w zakresie liczby zwycięstw, liczby punktów, zdobytych pole positions i okrążeń przejechanych w roli lidera. W sezonie 2013 pochodzący z Alzacji sportowiec potwierdza swoją klasę, prowadzi z dużą przewagą w klasyfikacji kierowców i ma szansę zdobyć swoje czwarte mistrzostwo świata już w najbliższej rundzie, która odbędzie się w dniach 7-8 września br. w Sonomie (USA).

Dzięki swoim cechom takim jak szybkość, regularność i inteligencja w taktyce rywalizacji, Muller stanowi doskonały nabytek dla zespołu Citroën Racing, formującego skład zawodników na sezon 2014. „Od kiedy angażujemy się w sport samochodowy, czy to Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), czy wytrzymałościowe rajdy terenowe, zawsze staramy się ściągać do siebie najlepszych kierowców” – przypomina Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing.- „W naszym nowym przedsięwzięciu stawiamy sobie ambitne cele. Zasilenie zespołu kierowcą tak doświadczonym z pewnością pomoże nam w ich osiągnięciu. W tym sezonie Yvan pokazuje, że jest u szczytu swoich możliwości, a jego pragnienie kolejnych zwycięstw nie zostało jeszcze zaspokojone. Ponadto, będzie on idealnym partnerem zespołowym dla Sébastiena Loeba. Obydwaj pochodzą z tego samego regionu, znają się od dawna i darzą wzajemnym szacunkiem, co zapewni nam naturalną spójność zespołu”.

2

Yvan Muller, który do tej pory startował w seriach wyścigów samochodów turystycznych dla czterech producentów, do swego nowego zadania podchodzi podchodzi z motywacją i entuzjazmem: „Starty w barwach zespołu Citroën Racing od sezonu 2014 będą dla mnie wielkim zaszczytem. Jestem kierowcą wyścigowym, ale pasjonują mnie rajdy samochodowe, toteż zawsze z zainteresowaniem śledziłem rywalizację w WRC i byłem świadkiem zwycięskich lat Citroëna i Sébastiena Loeba. Teraz będziemy świadkami fascynującej sytuacji: marka tak utytułowana i doświadczona w dziedzinie rajdów zadebiutuje na nowym polu - wyścigowym, na którym będzie musiała uczyć się wszystkiego od początku. Ja w przeszłości wstępowałem już do zespołów nie mających dużego doświadczenia w tej dyscyplinie. Szczególnie motywuje mnie fakt, że poza wykonywaniem roli kierowcy będę mógł wnieść moją wiedzę i praktykę i przyczynić się do starań o sukces” – mówi Yvan Muller.

Kontrakt zawarty z Yvanem Mullerem obejmuje sezony 2014 i 2015. Po pierwszych próbach za kierownicą Citroëna C-Elysée WTCC na torze Val de Vienne, zawodnik weźmie udział w pełnym programie testowym, trwającym aż do rozpoczęcia sezonu wyścigowego WTCC 2014.

YVAN MULLER: „NOWE POKOLENIE SAMOCHODÓW – LŻEJSZYCH, MOCNIEJSZYCH I SKUTECZNIEJSZYCH”

Jakie są twoje wrażenia po pierwszych kontaktach z zespołem Citroën Racing?

„Przede wszystkim, dostrzegam wielki profesjonalizm, co oczywiście mnie nie dziwi w zespole mającym w swoim dorobku tak imponującą listę sukcesów rajdowych. Ja w swojej dotychczasowej karierze startowałem w zespołach włoskich, niemieckich, hiszpańskich i angielskich, zatem już od dawna nie miałem okazji pracować z Francuzami. Tutaj i sposób myślenia i funkcjonowania organizacji są inne – przy czym nie oceniam, czy lepsze, czy gorsze, muszę po prostu przestawić się i przyswoić sobie metody działania zespołu Citroën Racing. Powinienem też szybko odświeżyć sobie automatyzm języka, ponieważ w dziedzinie zawodowej od tak dawna porozumiewam się po angielsku, że zauważam u siebie chwile wahania, gdy szukam właściwych terminów francuskich. Wszystko to dopiero się zaczyna i dzieje się szybko, ale już poczułem się dobrze wśród ludzi z Citroëna”.

3

Twoje osiągnięcia w WTCC robią wielkie wrażenie. Co uważasz za receptę na sukces w tej kategorii sportu samochodowego?

„To proste: trzeba być szybkim i dojeżdżać do mety, zdobywając przy tym jak najwięcej punktów! Ale ta dyscyplina jest znacznie bardziej złożona niż może się wydawać. Główna trudność wynika z faktu, że na rundę składają się dwa wyścigi. Co więcej, stosuje się zasadę odwróconej kolejności startowej czyli ten, kto w pierwszym startował z pole position, w drugim rusza z dziesiątego pola startowego. Jadąc w trzonie peletonu trzeba umieć uniknąć pułapek zastawianych przez konkurentów, by mieć szansę wyjść na prowadzenie. To głównie z tego powodu największe widoki na zajmowanie czołowych miejsc mają tam kierowcy z dużym doświadczeniem”.

Wydaje się, że wielkie znaczenie ma również precyzja i delikatność w prowadzeniu…

„To prawda. W przeciwieństwie do większości serii wyścigowych, w WTCC startują głównie samochody z napędem przednim, a to oznacza bardzo szybkie zużywanie przednich opon, obciążonych jednocześnie funkcją kierowania i napędzania. W prowadzeniu takich aut trzeba uwzględniać i umieć regulować tempo zużywania ogumienia na trasie całego wyścigu. Sądzę jednak, że regulamin na sezon 2014 zostanie pod tym względem złagodzony”.

Masz za sobą pierwsze próby Citroënem C-Elysée WTCC. Jakie są twoje wrażenia?

„W porównaniu z samochodami, jakimi startowałem w ostatnich sezonach, jest to auto lżejsze, mocniejsze i bardziej skuteczne dzięki lepszej aerodynamice. Ma także szersze opony i większe hamulce. W sumie więc wszystko jest lepsze – to nowe pokolenie samochodów będzie szybsze od obecnego. Jednocześnie, nadal jest to touring car - samochód turystyczny, choć w wydaniu wyścigowym, a więc pojazd nieco łatwiejszy w prowadzeniu. Od pierwszej chwili mam wrażenie, że Citroën C-Elysée WTCC stanowi dobrą podstawę do dalszej pracy. Czekam z niecierpliwością na udział w pracach doświadczalnych i rozwojowych nad nim”.

Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z Sébastienem Loebem?

„Oczywiście. Było to w latach 90., przy okazji jednego z wyścigów serii Trophée Andros w Wogezach. Byliśmy członkami tego samego klubu; jego prezes przedstawił mi wtedy „niezwykle obiecującego młodego chłopaka”. Byłem świadkiem rozkwitu kariery Sébastiena i dzisiaj patrzę ze szczerym podziwem na wszystko, czego dokonał. Dziewięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata – aż trudno w to

4

uwierzyć! Mam świadomość, co to oznacza. Moje statystyki też są dobre, ale pod względem osiągnięć nie mogę nawet porównywać się z Sébastienem Loebem”.

Rzadko się zdarza, by w jednym zespole występowało dwóch tak utytułowanych zawodników. Jak wyobrażasz sobie waszą współpracę?

„Jestem pewien, że będzie nam się świetnie współpracowało. Jesteśmy dojrzałymi sportowcami. Dawno wyrośliśmy z tego, by odczuwać potrzebę wzajemnego udowadniania sobie czegokolwiek. Wiemy, co to znaczy wspólnie pracować na sukces producenta. Zawodnik powinien przede wszystkim kierować się interesem drużyny – ja zawsze wyznawałem tę zasadę. Oczywiście, lubię stawać na najwyższym stopniu podium, ale niejako przy okazji, bo moim pierwszym zadaniem jest zdobywanie punktów dla zespołu. Solidarność pomiędzy członkami zespołu stanowi w tym sporcie jeden z podstawowych czynników składających się na sukces”.

YVAN MULLER – FAKTY

 Urodzony 16 sierpnia 1969 r. w Altkirch (Francja)

 Rozpoczęcie kariery sportowej: 1979 (karting)

 Strona internetowa: Yvan Muller's official web site, World Champion FIA WTCC 2011 - 2010 - 2008

Największe osiągnięcia:

 1986: Kartingowe Mistrzostwo Europy

 1992: Mistrzostwo Wlk. Brytanii Formuły (F3000)

 1995: Mistrzostwo Francji w wyścigowej serii Superturismo (BMW)

 1995-2006: 10 kolejnych tytułów w serii Trophée Andros

 2003: Mistrzostwo Wlk. Brytanii BTCC (Brytyjskie Wyścigowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych) (Vauxhall)

 2008: Mistrzostwo Świata WTCC (Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych) (Seat)

 2010: Mistrzostwo Świata WTCC (Chevrolet)

 2011: Mistrzostwo Świata WTCC (Chevrolet)

 

źródło: Citroen Polska

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×