Skocz do zawartości
niems

Wady i zalety instalacji gazowych

Rekomendowane odpowiedzi

zalety -- na pewno oszczędności :mrgreen:

wady -- to związane z generacją 2,3,4 do wielopunktowego wtrysku nie polecam 2 generacji cena sekwencji jest stosunkowo nieduża a przy dłuższej eksploatacji się szybciej wraca (świece, kable, inne uszkodzone części przy wystrzałach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za największą wade instalacji gazowych uważam niskie osiągi aut napędzanych LPG... mało kto wie ale gaz ma grubo ponoad 100 oktanów (jak dobrze pamiętam coś koło 120) co się dzieje z tą mocą po drodze???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam , ze lpg to shit :] bez urazy dla uzytkownikow lpg no ale takie jest moje zdanie :P autka na gazie jezdza jak jakies muly :P bo kwestia oszczednosci to inna sprawa ;) mozna na tym zaoszczedzic ale jesli ma sie silnik 1.0 to juz raczej gazu sie nie oplaca instalowac:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beemki, podobnie jak starsze Mercedesy ogólnie nie lubią niesekwencyjnego gazu. A backfire niszczy wszystko na potęgę :shock: Ja w swoim MB E320 mam instalację jednoczesnego wtrysku gazu (tak ją nazwał mój serwisant LPG) i nie mam z nią najmniejszych problemów. Jednakże jest nieco słabszy niż na benzynie.

Grzybek, NIECO- to nie oznacza, że jest mulasty. Przyśpiesza się bardzo przyjemnie mimo że na gazie. No a co do gazu w CC 700, albo innym matizie, to rzeczywiście szkoda miejsca na pisanie marnować :lol::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak juz pisałem mam bmw E30 320I Z 1988 roku z gazem zwykłym za 1800 zł już 4 lata bez problemu tylko jest jedno ale ustawiam gaz na analizatorze spalin co cztery miesiące tak dla pewności ,proszę piszcie do mnie na temat bmw e30 :lol: Przysyłajcie zdięcia swoich bryk może kiedyś spodkamy sie rzurawicki@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moja reńka śmiga nieźle na gazie-jeśli w ogóle jazde z 1.4 można nazwać śmiganiem-mam ja już ok pół roku i nie mam adnych problemów związanych z gazem prosta instalka i śmiga a z tego co wiem i prostsza instalka do gazu tym mniej problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piszcie jakie macie problemy z samochodem lubię pomagać i może poradze się w mojej sprawie rzurawicki@wp.plfile:///home/robertz/Desktop/robert 28 wrzesnia 2006/inne/Nowy folder/P5010035.JPG

 

Proponuję wrzucać problemy na forum. Dlaczego?

Przyda się większej liczbie użytkowników :->

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja poprzednia Aqdi jeszcze lepiej chodziła na gazie jak na paliwie.tylko ze jak długo się jezzdi na samym gazie a ma się pod maską gaznik to na dyszach zbiera się osad z gazu i auto nie idze jak trzeba.więc nie wystarczy odpalać i gasić na bęzynie.warto trochę przegonić auto na bęzynie.pozdro.... :->

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za największą wade instalacji gazowych uważam niskie osiągi aut napędzanych LPG... mało kto wie ale gaz ma grubo ponoad 100 oktanów (jak dobrze pamiętam coś koło 120) co się dzieje z tą mocą po drodze???

 

raczej większość wie bo o tym mowia w szkołach - napewno jeszcze niedawno mowili ;).

 

Pytanie "co sie dzieje z ta moca po drodze?" nie ma najmniejszego sensu.

moc nie bierze sie z liczby oktanowiej paliwa. określa ona tylko odporność na spalanie stukowe. żeby móc ten parametr wykorzystać należałoby zwiększyć miedzy innymi stopień sprężania np przez splanowanie głowicy. trzeba jednak pamietać, że wtedy musimy zawsze stosować paliwo o wyższej liczbie oktanowej (również Pb).

Zwróć też uwagę na kaloryczność/wartość opałową gazu i Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponadto trzeba wkalkulować wyższe również opłaty za przeglądy rejestracyjne (auto zasilane benzyną - 98 zł, LPG - 161 zł), wymiany filtra gazu (15-30 zł), regulacje i przeglądy instalacji (ok. 50 zł co 10 tys. km) oraz pamiętać, że auto zasilane gazem spala o około 25 proc. więcej LPG niż benzyny.

 

 

dodatkowo wliczać przy obliczeniach cene benzyny która jest spalana zanim silnik osiagnie temperature wymagana do pracy na lpg, czestsze wymiany świec, przewodów WN itd itp.

 

kolejnym minusem jest zasięg na gazie - zdecydowanie mniejszy niż na Pb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem w innym poście zrobiłem 37tyskm na 1 filtrze gazu,na 1 kąplecie świec typu J M i na 1 kaplecie kabli odczasu do czasu czyszczac kopółke czy to przypadek? :->

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wrubel

AUTO NA GAZ JEST DO DU#@% jest to rozwalanie silnika...niema takiej mocy...gas jest "suchą" substancją ...a jak wiemy tłoki,wał i blok mtrą sie wzajemnie i żeby nic sie niesypneło musi byc smarowanie...przez gas skracamy żywotnośćnaszego silbika...pomimo że taniej jeździmy...i co z tego jeśli auto pojeździ kilka lat i potem trzeba je wymienić bo niebedzie sie nadawało do użytku...doa mnie instalacja gazowa to poroniony pomysł...dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak wiemy tłoki,wał i blok mtrą sie wzajemnie i żeby nic sie niesypneło musi byc smarowanie

jak wiemy, na szczęście jest jeszcze olej silnikowy to on a nie benzyna, czy gaz smaruje te elementy :lol::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wrubel

no wiem że olej musi być...ale benzyna też ma włąściwości do tarcia...a gas jest suchy...niezrozumiałęś mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrubel,

Olej smaruje elementy, tak jak pisał luki79...

Temat czeka na inne wartościowe podpowiedzi, które mogą ukazać się z czasem :->

Najlepiej użytkowników gazu, bo oni znają to najlepiej :->

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gaz z racji swej "suchości" ma wpływ na głowicę silnika - głównie na szczelność połączenia grzybka zaworu i jego gniazda. Tu się mechanicy kłócą, ja jestem zdania, że jednak LPG nie wpływa korzystnie na gniazda co doprowadza do ich szybszego wypalania się. Inni znowu mówią, że gdy raz na tydzień się pojeździ trochę na benzynie, przesmarowywując te elementy, to zniszczenie ich jest niewiele większe niż przy normalnym użytkowaniu na podstawowym paliwie. Może ktoś coś więcej powie na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśle że gaz jednak nie jest taki straszny mam juz 3 samochód z instalacją w tym 2 kupiłem juz z założoną instalacja więc nie zbytnio znałem ich przeszłość i nic sie w nich nie psuło jeśli sie jeździ regularnie na przeglądy i umiejętnie eksploatuje to żywotność nieznacznie sie zmniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×