Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
xavier

Układ zapłonowy bez kondensatora.

13 odpowiedzi w tym temacie

W konwencjonalnym zapłonie bateryjnym z przerywaczem mechanicznym

można w bardzo prosty sposób wyeliminować kondensator i zmniejszyć

kilkunastokrotnie prąd płynący przez styki przerywacza.

Zamiast kilku amperów płynących przez styki przerywacza mamy

kilkaset miliamper - czyli prąd płynący przez żaróweczkę w latarce.

Pozwala to wyeliminować iskrzenie na stykach przerywacza i wypalanie

tych styków. Przy tak małym prądzie - kondensator będzie niepotrzebny.

Wystarczy kupić tranzystor p-n-p (BDX18 lub BDP396 lub BDP286)

oraz diodę impulsową BA159. Diodę BA159 podłączamy równolegle

do styków uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia (katodą do plusa).

Tranzystor smarujemy cienko pastą silikonową i przykręcamy do

niedużego radiatora. Obudowa tranzystora musi mieć kontakt elektryczny

z radiatorem, ponieważ kolektor tego tranzystora wyprowadzony jest na

jego metalową obudowę. Radiator na którym jest tranzystor - podłączamy

do minusa akumulatora. Emiter tego tranzystora podłączamy do drugiego

styku uzwojenia pierwotnego cewki wysokiego napięcia.

Pierwszy styk tej cewki podłączony jest do plusa akumulatora.

Bazę tranzystora podłączamy do ruchomego styku przerywacza.

Styk nieruchomy podłączony jest do masy, czyli minusa akumulatora.

 

http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=199

http://www.sklepelektroniczny.com.pl/product_info.php?products_id=424

http://www.semelab.co.uk/pdf/bipolar/shortform/SF_BDX18.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patent jest tak prosty, że każdy mający podstawy elektroniki - potrafi na

podstawie mojego szczegółowego opisu - taki schemat sobie narysować.

Iskrzenie na stykach przerywacza oraz kondensator,

powodują opóźnienie zapłonu - silnik gorzej wkręca się na wysokie obroty.

Kumpel w maluchu ma założony obrotomierz. Po zrobieniu tego patentu silnik ma

o 10% wyższe maksymalne obroty i znacznie szybciej je osiąga.

 

[ Dodano: 2007-08-09, 19:39 ]

Do opisu załączam schemat. 635c5d2b75bd9cc8med.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki w imieniu formuowiczy za tak szczegółowy opis :padam:

Takich więcej tematów na pewno się przydadzą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drobiazg. Może komuś uda się zastosować ten patent w swoim pojeździe

i podzieli się z nami na tym forum swoimi uwagami - jak się spisuje i jak działa.

Powodzenia w przeróbkach lub jak kto woli w tuningu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie do kawy ?? W serwisie żelazek ?? W serwisie ASO ??

 

Generalnie zrobi to pierwszy lepszy elektryk, przy czym nie każdy może chcieć się podjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W serwisie do kawy ?? W serwisie żelazek ?? W serwisie ASO ??

 

Generalnie zrobi to pierwszy lepszy elektryk, przy czym nie każdy może chcieć się podjąć.

 

Nie żartuj sobie :wsciekly: Serwis to najlepsze rozwiazanie, jak się nie posiada dobrego znajomego mechanika-elektryka-naprawiacza. Sama nie raz przekonałam się i straciłam kasę, bo taki typ od razu wyczuwa, że ma do czynienia z laikiem i naciągają. W ASO ceny są ustalone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Nie żartuję, przecież nie napisał o jaki serwis mu chodzi ?

2. Skąd mam wiedzieć czy jeździ volvo 244 czy S60

3. to jest jeden z najprostszych układów elektrycznych, więc średnio uzdolniony technik powinien być w stanie go złożyć

4. 99% nowszych aut ma zapłon bez kondensatora, co w połączeniu z tym że nie wiadomo jakim autem jeździ jest prawie pewne że w ASO nikt tego nie zrobi bo nie da się tego zrobić przez podpięcie kompa i wciśnięcie 3 guzików (niestety taka jest smutna prawda o ASO)

 

5. jeśli koszt elementów to ok 2-5zł, zwykły elektryk/elektromechanik zrobi to za 20-50zł to w aso poniżej 200zł nie ma szans.

Nie wierzysz ?? ASO OPLA/GM - uszkodzony mikroprzełącznik zamka centralnego, koszt realny części - ~2zł, czas pracy 15minut, cena wg ASO - 200-300zł (zależnie od przedstawicielstwa)

 

W ASO naciągają laików jeszcze chętniej bo i zarobek lepszy. Znam przypadki gdzie ludzie nawet płyn spryskiwaczy uzupełniali w ASO (potwierdzone wpisem do książki serwisowej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No poniekąd masz rację, ale uważam, ze czasem warto zapłacić nieco więcej i nie mieć kłopotu z ewentualną reklamacją. Płyn do spryskiwaczy 0 faktycznie jakaś porażka, ale może ktoś miał siano i zażyczył sobie? Jego wola. Znajomy napełniał KILKA RAZY klimę u "fachowca" bo za każdym razem było coś nie tak i coraz więcej bulił. Ja nie podejmę takiego ryzyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×