Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
maniek954

Skoda Octavia L&K by Maniek

40 postów w tym temacie

WITAM!

Dawno mnie tu nie było, dawno nic nie pisałem, a trochę się zmieniło ;) Dawne moje auto, czyli Ibiza, zostało sprzedane bo już nie miałem do niego sił i nadeszła pora na coś lepszego ;)

Nowego auta szukałem dość długo, bo przez prawie 3 miesiące, a opcje były tylko 3 - Octavia, Toledo II oraz Bora. Zawsze jarały mnie sedany, raz że to fajne i duże auta, a 2 że sama linia ma w sobie "to coś" co niesamowicie mnie kręci :) No i poszukiwania trwały, kilka aut obejrzałem ale żadne z nich mnie nie przekonało na tyle aby wyłożyć niemałą sumkę pieniędzy. Aż znalazłem auto które zawsze chciałem mieć.. nie było opcji abym go nie obejrzał, więc trasa 180km w jedną stronę przebiegła tak szybko że jeszcze się nie zorientowałem a już byłem na miejscu :D

Obejrzałem, znalazłem kilka mankamentów, sprawdziłem na stacji diagnostycznej i bez wahania KUPIŁEM :)

Od momentu kupna minęły dziś dokładnie 3 miesiące (data zakupu 6.10.2015) i jak na razie obyło się bez większych awarii. Jedyne co musiałem zrobić to wymiana filtra paliwa bo auto się dławiło, wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz mechanizm podnoszenia szyby z tyłu - pięta achillesowa octavii.

 

Koniec marudzenia, konkrety:

  • Skoda Octavia 1U
  • Produkcja listopad 1999, pierwsza rejestracja styczeń 2000
  • Silnik 1.9 TDI o oznaczeniu AHF - typ VP czyli zwykła pompa, aluminiowy blok, 110KM
  • Wersja wyposażenia - Laurin&Klement - czyli coś przez co pokochałem ten samochód, w której skład wchodzi między innymi:

- tapicerka skórzana w kolorze beżowym - fotele, kanapa, boczki drzwi, mieszki biegów oraz ręcznego

- miękka deska rozdzielcza

- szyby, lusterka, szyberdach w elektryce oraz przednie fotele podgrzewane

- tempomat

- "słoneczniki" nad głową które posiadają oświetlenie lusterek

- klimatronic

- aktywny system audio z 8 głośnikami nisko- i wysokotonowymi

- 6x airbag

- 2x podłokietnik, w obu schowki

- ABS, koomputer MFA to już nawet nie mówię :P

 

Wersja wyposażenia wali na łeb inne auta z tamtych lat, bo np. ani golf, bora, leon, toledo, czy nawet passat nie miały miękkiej deski, a Octavia L&K miała.

No ale dziś, jak dla mnie jest to ciut uciążliwe, bo np. zepsuła mi się lampka oświetlenia wnętrza.. zwykła octavia - 20zł. L&K - 70zł :P Albo np klosz reflektora.. zwykła octavia, wystarczy kupić reflektor za około 100zł za komplet. L&K - klosz w ASO 350zł, a reflektor 1400zł rtlko przez to że jest gładkie szkło.. Także trzeba uważać :P

 

Po zdjęcia odsyłam na moje konto na flickr - będą w lepszej rozdzielczości niż miałyby być tutaj

https://www.flickr.com/photos/139101535@N08/albums/72157662541001430

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna. Zwykłej Octavii nigdy bym sobie nie kupił, ale Laurin&Klement to co innego. :) Świetne wyposażenie. Super wygląda ta jasna tapicerka w połączeniu z ciemną karoserią. Świetna fura. No i wygląda na naprawdę zadbaną.

 

ampka oświetlenia wnętrza.. zwykła octavia - 20zł. L&K - 70zł Albo np klosz reflektora.. zwykła octavia, wystarczy kupić reflektor za około 100zł za komplet. L&K - klosz w ASO 350zł, a reflektor 1400zł rtlko przez to że jest gładkie szkło.. Także trzeba uważać

Coś za coś. :D Myślę, że warto się poświęcić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać jeszcze o planach, a są dość spore :) I o ile w przypadku Ibizy planów było mnóstwo, to w czasach gdy była moja jeszcze się uczyłem, więc w dużej mierze na planach wszystko spoczęło.. A do tego jeszcze dochodzi kwestia tego że auto ciągle się psuło itd, no ale to już temat na dłuższą pogawędkę.. Więc! Oto plany:- muszę dokupić listwę na drzwi, bo leży obecnie gdzieś na niemieckiej autostradzie

- kupno lampki oświetlenia wnętrza, nowej popielniczki

- wymiana WSZYSTKICH żarówek wewnątrz, oraz tych których się da na zwenątrz na LEDowe, białe oczywiście, żadnej wsi

- renowacja wnętrza, ale to sam sobie poradzę z pomocą Colourlock'a

- renowacja nadwozia - poler, wosk - też ogarnę sobie sam

- gleba - potrzebuję gwint, stabilizator S3, gumy, tuleje itd - większy wydatek więc to bardziej odległy plan - powiedzmy na maj :P

- koła już mam, teraz tylko muszę podjechać do gumolepa bo jest problem z dwiema przednimi oponami i trzeba sprawdzić dlaczego

- kilka innych o których opowiem dopiero jak będą w trakcie :D

 

+ jeszcze zapomniałem napisać o cenie, więc jeśli kogoś to interesuje - zapłaciłem 11500zł. Niby dużo, niby nie. Da radę kupić takie auto za 8, widziałem kilka za 12/13 więc wydaje mi się że jest ok. Przynajmniej mam pewność że to nie żaden ulep tak jak ibiza

Edytowane przez maniek954

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest popękana w kilku miejscach i widać że chyba jeszcze nigdy nie była czyszczona. Ogólnie jak całe wnętrze, a że jest jasne to wszystko widać...

Do samej skóry zestaw Colourlock który potrafi zrobić to:

post-9007-14868033351772_thumb.jpg

Natomiast do plastików wciąż szukam odpowiedniego preparatu..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajne , spore , wygodne no i jak by nie patrzeć luksusowe. Osobiście jakoś nie przepadam za tak wypasionymi autami bo za dużo się może zepsuć a i nie wiele można samemu naprawić co mnie przeraża aczkolwiek może kiedyś się przekonam i kupie sobie wypasione E34 lub E39 540 bo wolałbym to niż te "nowsze". Ale życzę powodzenia w działaniu i niech służy!

 

P.S co do planów to dokładnie tego się spodziewałem , mam jedynie nadzieje że nie przegniesz z glebą bo z fajnego,wygodnego auta zrobisz "toczke" :D

Edytowane przez Cozal

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
P.S co do planów to dokładnie tego się spodziewałem , mam jedynie nadzieje że nie przegniesz z glebą bo z fajnego,wygodnego auta zrobisz "toczke"

O to, to! Cozal dobrze mówi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek zejdę około 40mm w dół. Żeby zrobić "glebę" w najczystszej tego słowa postaci, muszę kupić stabilizator od Audi S3 + gumy, tulejki itd a to koszt około 500zł. Bo seryjny stabilizator działa do pewnej wysokości, a po przekroczeniu "tej" granicy opiera się o półoś i ociera nawet na prostej drodze. Także to plan na koniec wakacji, do maja chcę tylko posadzić na dwoncie i kołach, a koła już mam.. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze fanty przybywają ;)

Samochody na płycie podłogowej Golfa 4 mają to do siebie, że stabilizator przedni jest cholernie dziwnie ułożony. Idzie nad półosiami, więc chcąc nie chcąc, przy obniżaniu samochodu prędzej czy później stabilizator zetknie się z półosią, co przy takim setupie może nie tyle ocierać się wzajemnie, co przy wpadnięciu w dziurę nawet się zakleszczyć, co nie muszę mówić czym skutkuje... Jedynym lekarstwem na to jest albo wycięcie stabilizatora co skutkować będzie bujaniem autem na boki, albo zastąpienie seryjnego stabilizatora tym z modeli z napędem na 4 koła - czyli odpowiedni Quattro dla Audi, albo 4motnion Volkswagena. Ja wybrałem 2 opcję, czyli kupno stabilizatora, mój konkretnie pochodzi z Golfa 4 VR6 4motion.

Dostałem go razem z długimi łącznikami stabilizatora i tu dylemat, bo jedni mówią że ten stabilizator siada na tych właśnie długich, a inni że wystarczą krótkie czyli takie, jak mam teraz. Jak jest naprawdę - okaże się przy zakładaniu.

Wyrwałem tanio, bo za całość 200zł, przy czym sam goły stabilizator potrafi kosztować około 250zł. Do tego odbiór osobisty - miałem 30km w jedną stronę.

post-9007-14868033368436_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna pasta koloryzująca, a uniwersalne mleczko czyszczące, więc dopasowuje się do każdego koloru. Także nie ma obaw, nic nie uszkodzi :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie bo ja mam w jednym miejscu przetarcie i będę musiał pomalować chyba,więc zestaw koloryzujący by się przydał.Powodzenia w ogarnianiu skodzianki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna skodzinka i wyposażenie też bardzo dobre :). Co do samego czyszczenia skóry, bez szpachlowania i ponownej koloryzacji jest to dość średnie rozwiązanie, chyba że skóra jest jeszcze nie pomarszczona.

Przemko rozkoduj Vin powinien być podany kolor skóry (dokładna nazwa) i wtedy łatwiej będzie dobrać pigment ;), tak czy inaczej farbę do regeneracji będziesz musiał dobrać sam, bo jednak każdy fotel był inaczej eksploatowany, chyba że zamierzasz lakierować całościowo.

 

Wracając do do Twojej skody, spoglądając na przód :) brakuje mi w tej lampie jeszcze soczeweczki do świateł mijania.

Powodzenia w walce w glebowaniu i w spasach :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było, a Octavka nieco się zmieniła :)

Stabilizator wciąż jest seryjny, bo jeszcze nie ma potrzeby zmiany, zobaczę jak to będzie po dokładniejszym dostrojeniu zawieszenia. Na razie muszę dokupić dystans na przód, bo wewnętrzna część felgi ociera o nakrętkę. I muszę kupić inne opony bo na tych co mam teraz jest beton, nie da się jechać. I do tego ciągle spierdziela mi ciśnienie. Wiadomo, taki urok naciągów, ale ja mam gdzieś takie coś że wychodzę z rana, chcę jechać do pracy a auto stoi na flaku :P

Teraz jest 205/35/18, sprzedaję i kupuję 215/40/18. Problem będzie rozwiązany.

Koło to 3SDM 0.06 w specyfikacji 4x 8.5J ET35 :)

post-9007-14868033475457_thumb.jpg

post-9007-14868033478217_thumb.jpg

post-9007-14868033489896_thumb.jpg

post-9007-14868033482889_thumb.jpg

post-9007-14868033486026_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Felgi będą wypolerowane jak tylko zakupię opony, bo teraz auto stoi na zimie i nie mogę na nie patrzeć, a już nie mówię o robieniu przy nim czegokolwiek innego :D

Audi jest mojego najlepszego kumpla, odsyłam na FB

https://www.facebook.com/szczuras80/

Silnik oryginalny 1.9E, czyli jest to jedno z 500 kilku wyprodukowanych sztuk :P

 

Przy okazji rozmowy o Colourlocku z poprzedniej strony, wrzucam zdjęcie jak to działa. Boki foteli (te jasne) oraz zagłówki po wyczyszczeniu. To co ciemne przed czyszczeniem. Ja jestem pod mega wrażeniem, kupuję jeszcze jeden do czyszczenia, ale i tak muszę zainwestować w jakąś szpachlę do skóry bo fotel kierowcy wygląda tragicznie..

post-9007-148680334951_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Dokładnie ten zestaw

Zestaw STRONG do czyszczenia skórzanej tapicerki samochodowej

Jest mleczko które czyści, oraz takie które impregnuje. Żałuję że nie zrobiłem fotki która pokazałaby połowę elementu przed i połowę po, ale na fanpage Colourlock na facebooku widnieje takie zdjęcie

post-9007-14868033531429_thumb.jpg

 

Przy okazji, kupiłem już nowe opony, 215/40/r18, założyłem na auto, ustawiłem gwint na taką wysokość aby dało się skręcać i wygląda o wiele lepiej niż dawniej, gdy naciąg był o wiele większy :D

post-9007-14868033532383_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×