Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
niems

Samochody marek Alfa Romeo i Abarth gwiazdami zlotu samochodów zabytkowych

1 post w tym temacie

Samochody marek Alfa Romeo i Abarth gwiazdami zlotu samochodów zabytkowych „Auto e Moto d’Epoca 2014”.

 

post-4-14868031469713_thumb.jpg

 

post-4-14868031471391_thumb.jpg

 

 

Od 23 do 26 października w Padwie odbywa się zlot zabytkowych samochodów „Auto e Moto d'Epoca 2014". Ze względu na ilość wystawianych aut oraz liczbę odwiedzających jest to najważniejsza wystawa we Włoszech, będących jednym z głównych rynków europejskich.

W 31. edycji zlotu uczestniczą marki Alfa Romeo i Abarth, potwierdzając tym samym swoją chęć odgrywania głównej roli w tym rozwijającym się sektorze, który zdobywa serca coraz większej rzeszy miłośników samochodów i stylu życia „vintage", podbijając jednocześnie wartość samochodów produkowanych współcześnie.

Dla miłośników i ekspertów samochody Alfa Romeo i Abarth prezentują się na dwóch powierzchniach wystawowych, oddających autentyczną pasję do motoryzacji wczoraj i dziś. Na prestiżowej wystawie można podziwiać kilka zabytkowych egzemplarzy tych dwóch marek wraz z ostatnimi nowościami z aktualnej produkcji: jest to najlepszy sposób, aby podkreślić niepowtarzalność danego brandu na tle światowej produkcji, z projektantami, samochodami, wyścigami i silnikami, stylem i innowacjami, które naznaczyły postęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniach sportowych XX wieku.

Alfa Romeo.

Z kolekcji Muzeum Alfy Romeo zostały sprowadzone dwa cenne egzemplarze, które odcisnęły piętno w historii wyścigów samochodów sportowych zeszłego wieku: P2 Gran Premio (1924) oraz 8C 2300 typ „Le Mans" (1931). U ich boku pojawiły się też dwa samochody - Giulietta Sprint (1954) oraz Alfetta GTV Turbodelta (1979) – należące do prywatnych kolekcjonerów, jak również najnowsza Giulietta Sprint, która jest wyrazem hołdu dla protoplasty całej klasy samochodów, nowoczesnych Gran Turismo, jak również jednym z głównych symboli włoskiego stylu: kultowej Giulietty Sprint z 1954 roku.

Urzekający model Alfa P2 Gran Premio (1924) to pierwszy samochód Alfa Romeo

z 8-cylindrowym, rzędowym silnikiem, pierwszy zaprojektowany przez Vittorio Jano oraz pierwsza Alfa Romeo, dzięki której Brilli-Peri w 1925 roku zdobyli tytuł Mistrza Świata.

P2 zadebiutowała na torze w Cremonie w 1924 roku podczas wyścigów, w których od razu udowodniła swoją wyższość nad konkurencją. Zwycięstwa P2 wyniosły Alfę Romeo na szczyt najlepszych producentów, przynosząc im niezwykłą sławę na całym świecie i dając początek jej sportowej karierze, będącej wstępem do sukcesów odniesionych w latach 30. Ośmiocylindrowy silnik zamontowany w P2 miał pojemność 1987 cm3 oraz moc 155 KM (175 w ostatniej wersji) i rozpędzał samochód do 225 km/h.

Odrestaurowana w zeszłym roku, a dzisiaj wystawiana po raz pierwszy na zlocie, bezcenna Alfa 8C 2300 typ „Le Mans" (1931) to prawdziwa legenda sportowej motoryzacji, o czym świadczą cztery odniesione kolejno zwycięstwa, od 1931 do 1934 roku, w 24-godzinnym wyścigu „Le Mans". To właśnie ten samochód z Muzeum Alfy Romeo był w czerwcu

2013 roku „gościem specjalnym” podczas obchodów dziewięćdziesięciolecia maratonu La Sarthe. Zaprojektowana przez Vittorio Jano, 8C 2300 jest wyposażona w ośmiocylindrowy, dwublokowy silnik, każdy blok po cztery cylindry, zasilany sprężarką, zapewniającą maksymalną moc 155 KM, który rozpędza samochód do maksymalnej prędkości 200 km/h.

„8C", zwycięzca seryjny z prawdziwego zdarzenia, oprócz francuskiego, 24-godzinnego wyścigu, triumfował też w Mille Miglia, w Targa Florio, oraz podczas 24-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps, a w wersji „Grand Prix", w niezliczonej ilości międzynarodowych wyścigów. „8C 2300" w wersji występującej w „Le Mans" została wyprodukowana w 9 egzemplarzach pomiędzy 1931 a 1933 rokiem.

U boku tych rzadkich egzemplarzy pojawia się nowa Giulietta Sprint, której światowa premiera miała miejsce podczas ostatniego Salonu w Paryżu. Bardziej wyrazista estetyka, doskonałe osiągi oraz najnowsze nowinki technologiczne czynią z tej wersji „naturalnego spadkobiercę” legendarnej Giulietty Sprint, która 60 lat temu podbiła serca miłośników na całym świecie. To właśnie Giulietta w latach 50. była marzeniem wszystkich kierowców, samochodem, którego posiadanie mogło się urzeczywistnić nie tylko w snach. Dzisiaj kolej na nową Giuliettę Sprint, aby udowodniła, że jest godnym następcą swojego poprzednika i potwierdziła nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji.

Abarth.

Na stoisku Abarth`a w Padwie publiczność może podziwiać legendarnego Abarth`a 695 oraz najnowszego Abarth`a 695 Biposto - najbardziej „abarthowego” z wszystkich Abarth`ów"- który składa hołd protoplaście z okazji 50. rocznicy powstania.

Fiat Abarth 695 Assetto Corse z 1970 – należący do prywatnego kolekcjonera – ma silnik o pojemności całkowitej 689 cm³ oraz klapę tylną podnoszoną na ogranicznikach, w celu zwiększenia chłodzenia silnika i poprawy jego efektywności. Pośród cech szczególnych egzemplarza startującego w latach 60., na pierwszy plan wysuwa się deska rozdzielcza ze specjalnym oprzyrządowaniem - prędkościomierz, licznik kilometrów, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz wskaźnik temperatury oleju - kierownica z 3 ramionami, gaźnik Solex C 28 PBJ zamontowany w specjalnym, aluminiowym gnieździe, aluminiowa miska olejowa, system ssący i wydechowy.

Drugi samochód wystawiany w Padwie to Abarth 695 biposto - idealne połączenie samochodu cywilnego i wyścigowego. Będący w sprzedaży od czerwca, mały supercar odniósł już swój pierwszy sukces: złożone do tej pory zamówienia przekraczają już możliwości produkcyjne bieżącego roku. Po przetestowaniu podczas głównych, europejskich imprez motoryzacyjnych, w których brał udział (Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée i Gumball 3000), najmłodsze dziecko z gamy Abarth jest gotowe uwolnić swoje 190 koni na europejskich drogach. Pierwsze dostawy są przewidziane już na koniec tego roku.

Marka Abarth rzuciła wyzwanie sama sobie, wprowadzając na drogi samochód, który (w granicach prawa) gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakich można doznać na torze wyścigowym. Abarth 695 Biposto jest wynikiem fascynujących poszukiwań: silnik 1.4 T-jet o mocy 190 KM (najmocniejszy silnik, który kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarth’cie), zaledwie 997 kg wagi, stosunek masy do mocy wynoszący zaledwie 5.2 kg/KM (najlepszy w tej kategorii) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy. Rekordowa sprawność jest również rezultatem szerokiego rozstawu kół i kompaktowego kształtu nadwozia. Jest to ponadto pierwszy na świecie samochód cywilny w swojej kategorii, wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi.

 

 

Źródło: Fiat Auto Poland

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×