Skocz do zawartości
niems

Nocna zmiana Audi w Le Mans

Rekomendowane odpowiedzi

Nocna zmiana Audi w Le Mans

- Wypadek Loc’a Duval’a położył się cieniem na cały dzień treningowy

- Audi R18 e-tron quattro #1 zostanie odbudowane i weźmie udział w wyścigu

- Z powodu wielu wypadków, pierwszą sesję kwalifikacyjną zakończono przed czasem

Ingolstadt/Le Mans, 12 czerwca 2014r. Liczne wypadki i często pojawiające się czerwone flagi zakłóciły przebieg pierwszego dnia treningowego w Le Mans.

Po skróconych pierwszych kwalifikacjach, bolidy Audi Sport Team Joest zajmują piątą i szóstą pozycję startową. Z powodu wypadku podczas wolnego treningu, trzecie Audi R18 e-tron quattro nie mogło wystartować w pierwszej sesji kwalifikacyjnej.

Zwycięzca sprzed roku Loïc Duval, wchodząc w zakręty Porsche’a przy prędkości ponad 270 km/h, stracił kontrolę nad swoim Audi R18 e-tron quattro i z dużą siłą uderzył w bariery okalające tor. Na szczęście, pomijając zadrapania, kierowca Audi nie ucierpiał.

„Wypadek wyglądał na poważny“ - powiedział Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport. „Fakt, że Loïc prawie bez obrażeń wyszedł z tak potężnego uderzenia, potwierdza skuteczność koncepcji bezpieczeństwa Audi R18 i prototypów przygotowanych na Le Mans. Biorąc pod uwagę całą sytuację, czujemy ulgę, że zawodnikowi nic się nie stało.“

Audi Sport Team Joest już w środę wieczorem rozpoczął w swoim boksie montaż nowego samochodu, przygotowując go do startu w drugiej sesji kwalifikacyjnej. Zamiast Loïca Duvala, który noc spędził na obserwacji w szpitalu, za sterami bolidu Audi siądzie Marc Gené. Hiszpan od roku 2011 jest członkiem drużyny Audi startującej w Le Mans i odbył kilka jazd testowych nowym Audi R18 e-tron quattro, choć pierwotnie miał startować w aucie LMP2 zespołu JOTA.

Kierowcy samochodu z numerem startowym „1“, by zakwalifikować się do głównego wyścigu, muszą jeszcze zaliczyć obowiązkową jazdę nocą, która zostanie rozegrana w czwartkowy wieczór. To samo tyczy także wielu innych startujących w Le Mans samochodów, ponieważ pierwszą rundę kwalifikacji, z racji wielu wypadków, zakończono przed czasem. Ostatecznie zamiast planowanych dwóch godzin, do dyspozycji zespołów było zaledwie 50 minut.

„Z tego powodu czasy „wykręcone” dziś wieczorem na poszczególnych okrążeniach nie są miarodajne“ – objaśniał wczoraj szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Marcel (Fässler) podczas wolnego treningu pojechał z czasem o dwie sekundy gorszym niż czas z sesji kwalifikacyjnej. Nasze samochody nie są jeszcze optymalnie dostrojone, a mogą więcej, co pokazaliśmy dziś, w tych wyjątkowych okolicznościach. Kolejność startowa na pewno zmieni się jeszcze jutro. Najważniejsze jest jednak to, że jak na razie Loïc (Duval) dobrze się czuje i w czwartek będzie mógł świętować swoje trzydzieste drugie urodziny.“

Pozycje startowe podczas 82. edycji 24-godzinnego wyścigu w Le Mans zostaną ustalone ostatecznie dziś wieczorem, w godzinach 19.00 – 21.00 i 22.00 – 24.00.

 

Wyniki pierwszej sesji kwalifikacyjnej

1. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 3.23,157 min.

2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 3.23,928 min.

3. Nakajima/Sarrazin/Wurz (Toyota) 3.25,313 min.

4. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota) 3.25,410 min.

5. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 3.26,388 min.

6. Albuquerque/Bonanomi/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 3.26,445 min.

7. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota) 3.33,117 min.

8. Beche/Heidfeld/Prost (Rebellion-Toyota) 3.34,922 min.

9. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan) 3.38,843 min.

10. Chatin/Panciatici/Webb (Alpine-Nissan) 3.39,490 min.

 

Źródło: Volkswagen Group Polska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×