Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
Adi80

LPG do diesla

10 postów w tym temacie

Czy koledzy mechanicy potrafią mi powiedzieć coś na temat instalacji gazowej dla diesla (ciężarowego)? Ponoć dobre opinie zbierają i zacząłem się zastanawiać nad przeróbką ale z tego co wiem, kosztuje to sporo i nie chciałbym się nadziać. Czy to prawda że zwiększa się moc silnika? Jak wyglądają oszczędności i na czym w ogóle polegają? Czytałem trochę na innych forach ale tam chyba piszą ludzie za kase, bo żadnych konkretów się nie doczytałem. Z góry dzięki :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, zakłada się instalacje gazowe do diesla :)

 

Polega to na tym (przynajmniej na razie), że auto pali mniej, więcej połowę ropy i połowę gazu.

 

Czy to prawda że zwiększa się moc silnika?

 

Tak, auto dostaje tak zwanego "kopa", był kiedyś u nas w warsztacie pan, który jest przedstawicielem jednej z firm, która jest importerem cześci do instalacji gazowych i przyjechał właśnie autkiem ciężarowym, które miało taką instalację. Był z tego bardzo zadowolony, bardzo ładnie to chodziło :ok: Cena, niestety wysoka jak na razie :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pracy jeździ kilka ciężarówek MAN z taką instalacją, póki co firma na to nie narzeka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
U mnie w pracy jeździ kilka ciężarówek MAN z taką instalacją, póki co firma na to nie narzeka.

 

O widzisz, jakbyś mógł napisać coś więcej na temat oszczędności to chętnie poczytam. Znalazłem taki filmik z instalacji, tyle że akurat autobusu i dobrze to wygląda:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje że nie mylicie LPG z CNG. z resztą to też to samo. zastanawiam się tylko jak to może być możliwe jesli są inne ceny spalania LPG i ON :-) chyba że jako gaz traktujecie olej opałowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Twierdzisz więc że gaz złożony głownie z metanu to to samo co mieszanka propanu i butanu?

 

Wyjaśnij może o co chodzi z tymi "cenami spalania", tzn. co miałeś na myśli bo chciałbym odpowiedzieć a nie bardzo zrozumiałem.

 

LPG z dieslem działa mniej więcej tak że gaz zostaje dodawany do oleju napędowego, tzn. porcja ON jest mniejsza a uzupełnia ją porcja LPG. Przy dobrej kalibracji instalacji zyskujemy mniejsze koszty przejechania 1 km oraz przyrosty mocy (ponoć do 20%, nie wiem - nie powtarzam).

A czy się opłaca - to już kalkulacja indywidualna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zapłonu tu działa na plus - z tego co wiem obecność LPG (zapala się on po samozapłonie ON) powoduje skuteczniejsze spalanie ropy ;)

 

Problemem diesli jest to że ropa powinna być rozpylona wręcz idealnie ale jest dosyć lepka więc w efekcie zawsze część paliwa pozostanie niespalona - mieszanka miejscami będzie "zbyt bogata". Do tego wpływ na to ma ogólny stan wtrysków, czystość paliwa a nawet filtry powietrza (w sumie powinno się je sprawdzać w pierwszej kolejności) itd itp.

Gaz zaś w technologii którą przytoczyłem powyżej jest doprowadzany do komory spalania poprzez doloty powietrza i powinien rozrzedzać oraz dopalać ropę.

 

Podobno taki sam efekt powoduje para wodna wprowadzona zamiast gazu - ot, kwestia skutecznego rozrzedzania "zbyt bogatej" mieszanki ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość e-Wycieraczki_pl

Nie bardzo widzę sens aby wykonywać instalację lpg do silnika diesla,to moim zdaniem mija się całkowicie z celem. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie,czy faktycznie będzie to taniej,czy tylko powierzchownie. Moim zdaniem sam koszt założenia takiej instalacji jest już na tyle duży,że w przypadku diesla mało opłacalny,co innego kiedy mowa o silnikach benzynowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×