Skocz do zawartości
niems

Jak sprowadzić auto z Niemiec?Procedura zakupu i formalności

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sprowadzić auto z Niemiec?Procedura zakupu i formalności

 

W Niemczech kompletujemy wymagane dokumenty:

 

1. Umowa kupna "Kaufvertrag" ( faktura potwierdzająca zakup "Rechnung" ) - cena podana w EURO, adres sprzedawcy oraz nabywcy.

Ważne: adres nabywcy musi być podany w Polsce, bo mogą wystąpić problemy z rejestracją auta w Polsce ;)

 

2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" - powinniśmy mieć duży oraz mały.

Wzór pełnej karty pojazdu:

http://www.ostalbkreis.de/sixcms/media.php/18/thumbnails/zula_bescheinigungI.jpg.12418.jpg

Wzór małej karty pojazdu:

http://www.ostalbkreis.de/sixcms/media.php/18/thumbnails/zula_bescheinigungI.9451.jpg.12419.jpg

 

3. Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdy "Abmeldebescheinigung".

 

4. TUV eksportowy - przegląd, który będzie nam potrzebny do rejestracji, jeżeli pojazd ma już nieważny przegląd lub było wyrejestrowane.

 

Mając te dokumenty udajemy się do wydziału komunikacji "Strassenverkehrsamt", gdzie składamy dokumenty i wyrabiamy tablice eksportowe wraz z ubezpieczeniem - jeżeli wracamy samochodem na kołach.

Od maja 2007r. do rejestracji nie potrzebujemy umowy kupna/ faktury, rejestracja przebiega na podstawie karty pojazdu - pełna + mała. Warto jednak się spytać na miejscu, gdyż w niektórych urzędach mogą nie honorować takiego rozwiązania.

Jeżeli chcecie oszczędzić czas skorzystajcie z usług firm, często posługują się językiem polskim, które pomogą Wam zarejestrować pojazd. Zazwyczaj znajdują się przy urzędzie komunikacji pod nazwą "Schildern"itd.

Jak już wszystko załatwialiśmy ruszamy w drogę do Polski. Na granicy nie ma kontroli, od 21.12.2007 znikną kontrolę, więc będziemy szybciej się przemieszczać. W razie kontroli Policji, czy Straży Granicznej miejmy przy sobie brief, ubezpieczenie, wymeldowanie i umowę kupna.

 

W Polsce - działania krok po kroku:

 

1. Udajemy się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, otrzymujemy tam zaświadczenie o pozytywnym przejściu przez badania pojazdu.

 

2. Robimy tłumaczenia u tłumacza przysięgłego: umowy/faktury, briefu itd.

 

3. Udajemy się do Urzędu Celnego, tam składamy ksero briefu, zaświadczenia o wymeldowaniu pojazdu i przeglądu technicznego, wypełniamy formularze oraz zostawiamy dowód wpłaty wyliczonej przez UC akcyzy ( zachowajmy sobie ksero :!: ). W razie zainteresowania urzędników, weźcie ze sobą dokumenty do wglądu - oryginalne.

Przed wybraniem się do urzędu dobrze zadzwonić i spytać się o formalności oraz aktualne stawki akcyzy.

Na chwilę obecną:

- samochód do poj. 2000cm3 - 3,1% ceny pojazdu,

- samochód o poj. ponad 2000cm3 - 13,6% ceny pojazdu.

Dodatkowo dojedzie również opłata skarbowa za akcyzę - kilkanaście PLN.

 

4. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy przez UC, udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tutaj musimy wypełnić: formularz VAT-24 oraz formularz VAT-25. Zostawiamy w Urzędzie Skarbowym kopie dokumentów przetłumaczonych przez tłumacza przysięgłego.

 

5. Udajemy się do Wydziału Komunikacji składamy tam uzyskane do tej pory dokumenty oraz wypełniamy wniosek o rejestrację pojazdu. Opłacamy: pozwolenie czasowe, tablice rejestracyjne, komplet nalepek legalizacyjnych na tablice, nalepkę kontrolną na szybę pojazdu, kartę pojazdu, opłatę ewidencyjną oraz ekologiczną.

Otrzymujemy miękki dowód pojazdu.

 

6. Zgłaszamy się za ok 20 - 30 dni w zależności od kolejek po twardy dowód pojazdu - nie stoimy już tyle w kolejkach - są oddzielne okienka do odbioru twardego dowodu i karty pojazdu.

 

Zapraszam do udziału w udoskonalaniu tego opisu, jeżeli macie jakieś uwagi proszę pisać. Jak pytania również :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam okazję kupić auto od kogoś kto sprowadził je na własną rękę i wstawił do komisu. Auto jest obecnie na obcych rejstracjach. Co powinnam zrobić by być pewna ,że auto nie jest kradzione itp..??? :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haniu , czy Ty jestes ta sama Hania , ktorej sie udalo wyciagnac zaliczke od oszustow? A propos Twojego pytania , sporzadz umowe kupna , tylko z komisem , nie daj sie wciagnac w zadne lewe umowy , z poprzednim wlascicielem auta, ktos ,kto je sprowadzil , powinien byl zaplacic akcyze i zarejestrowac auto , nie zrobil tego zapewne aby uniknac placenia podatku , zarzadaj dokumentow tego auta - Brief , Zulassungsschein , tam powinien figurowac ostatni jego wlasciciel , mozna zadzwonic i sprawdzic . /Dowiesz sie przy okazji z jakim stanem licznika auto zostalo sprzedane do Polski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcę w najlbyższym czasie zciągnąc BMW 525/530D z Niemiec.Przeszukujac oferty na mobile.de i autoscout24.de pojawiaja sie oferty z opcją --> Mwst. ausweisbar .Podobno jest to jakis zwrot podatku czy cos takiego.Mógłby ktos mi rozjasnic znaczenie tego ????? :padam::padam:

Z gory dzieki i czekam na wasze odpowiedzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nawiązując do tego TUV jeśli auto już ma nie ważny ten TUV to co wtedy czy jest konieczna laweta czy dostane rejestracje z żółtym paskiem na przejazd do Polski?? I jak jest potem z rejestracją u nas w Polsce, czy są jakieś problemy, kosztuje więcej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie zasady sa takie :

 

*******

 

Jak sprowadzić auto z Niemiec?

 

1. Niemcy

1. Kompletujemy wymagane dokumenty:

* Dwujęzyczną umowę kupna pojazdu - musi ona zawierać wyszczególnioną cenę w EUR oraz adresy sprzedawcy i nabywcy, przy czym adres nabywcy powinien być w Polsce - jeśli go nie będzie, powstaje problem przy rejestrowaniu w polskim wydziale komunikacji;

* Kartę pojazdu (Fahrzeugbrief) - znaną w Polsce jako brief - musi być dostarczona przez sprzedającego razem z pojazdem.

* Zaświadczenie o wymeldowaniu pojazdu (Abmeldebescheinigung) - będzie razem z pojazdem lub do otrzymania juz w urzędzie komunikacji, jeśli pojazd nie został wymeldowany wcześniej. Niektóre Landy nie stosują już wymeldowania, dając tylko odpowiednią pieczątkę w Briefie.

2. Udajemy się do niemieckiego wydziału komunikacji (Strassenverkehrsamt), gdzie składamy wyżej wymienione dokumenty i wykupujemy tablice eksportowe (z czerwonym paskiem) oraz ubezpieczenie. Przed otrzymaniem tablic dokonywany jest "mały" przegląd przez rzeczoznawcę z urzędu komunikacji - światła, opony, klakson itd.

Koszty:

* 15-dniowe ubezpieczenie OC (Haftpflicht) - ok. 90 EUR

* Tablice eksportowe - ok. 30 EUR

* Nowy brief - 56 EUR

Nie polecamy wykupowania tablic tymczasowych (z żółtym paskiem) - mają ubezpieczenie na 5 dni, przez granicę można przewieźć auto tylko na lawecie, czasem są w ogóle problemy z przewiezieniem przez granicę, gdyż spora część celników nie orientuje się za dobrze w procedurach importowych.

3. Ruszamy w drogę do kraju. Na granicy mogą pytać o brief i/lub ubezpieczenie/wymeldowanie.

2. Polska

1. Na każdym etapie rejestracji sprowadzonego pojazdu wymagane jest badanie techniczne, więc sugerujemy najpierw udać się do najbliższej uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów i przeprowadzić wymaganą diagnostykę. Po poprawnym przejściu badań otrzymujemy "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu".

Koszty:

* Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 169 zł

2. Następnie udajemy się do Urzędu Celnego. W urzędzie celnym nie wymagają tłumaczeń - składa się tam ksero briefu, wymeldowania, przeglądu technicznego, 2 wypełnione formularze oraz dowód wpłaty wyliczonej przez Urząd Celny akcyzy. Trzeba mieć ze sobą wszystkie dokumenty w oryginale do wglądu. W Urzędzie Celnym otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia akcyzy.

Koszty:

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

* Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 13,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);

* Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł

3. Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić

wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić kserokopie dokumentów, razem z ich tłumaczeniami, koniecznie opatrzonymi pieczęcią tłumacza przysięgłego. Otrzymujemy zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT (formularz VAT-25).

Koszty:

* Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł

* Koszty wydania zaświadczenia - 160 zł

4. Ostatnim etapem jest wizyta w Wydziale Komunikacji. Składamy tam wszystkie zebrane dokumenty, oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu. Zdajemy tam oryginalny Brief, tablice i zaświadczenie o wymeldowaniu. Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, tablice i naklejkę na szybę.

Koszty:

* Pozwolenie czasowe - 12 zł

* Tablice rejestracyjne - 80 zł

* Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł

* Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł

* Karta pojazdu - 75 zł

* Opłaty ewidencyjne - 5 zł

* Opłata ekologiczna - 500 zł - wpłacamy ją na konto NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014, a do WK przynosimy tylko dowód wpłaty.

5. Cieszymy się nowo sprowadzonym autem :)

 

****************

 

Ale ja mam kilka pytan... co w przypadku gdy sprowadzimy samochod na lawecie .. zaluzmy duzy transort i zwalimy go gdzies tam

Jak dokonac przegladu technicznego skoro nie mamy tablic ... a do diagnosty trzeba jakos dojechac ... a nie mamy dostepu do lawety

 

druga sprawa z tym VATem...

Zwrot VAT a zgloszenie ze nie jest platnikiem VAT

 

nie rozumiem o co do konca tam chodzi...

musze zglosci ze nie jestem platnikiem VAT... i co to mi daje ???

Jaki zwrot VAT .. kto mi zwroci ta kase ???

 

prosze o wyjasnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu kupiłem wymarzonego Merca 320 Sl 95r. w Berlinie tylko z dużym brifem i kompletem 3 orginalnych kluczy(wiem że jestem frajerem) . Oczywiście nie da się go zarejestrować w kraju. Zadzwoniłem do organu który wymeldował auto w Osnabruck aby przesłali mi kopie tego dokumentu. Okazało sie, że nie mogą tego uczynic bo samochód został wymeldowany przez policję. Co to oznacza? Mam nadzieję że auto nie zostało ukradzione, bo jak tak to jestem skończony . Mam się zwrócic do polskiej policji czy niemieckiej. Proszę o pomoc bo po nocach spać nie mogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na tym poscie odnosi sie do aut uzywanych. Mam jednak pytania?

 

1- Czy ktos przerobil sytuacje z kupnem auta nowego - od dealera? :niepewny:

 

2- mam taka sytuacje: Mieszkam na stale w polsce ale jestem zatrudniony w Niemczech, place tam podatki (oj to boli! :zly: ), jestem ubezpieczony zdrowotnie w Niemczech itd. Na okolicznosc ubezpieczenia i podatkow jestem zameldowany w adresie firmy. Jak w takim wypadku przedstawia sie sprawa kupona - i uzywania w polsce - nowki od dealera?

 

Pozdawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cheng, to lepiej zarejestrowac auto w Niemczech jak masz taka możliwosć bo nie zapłacisz akcyzy a jak już pół roku będzie na ciebie i sprowadzisz do Polski to chyba już nei będziesz płacił, ale nie jestem pewny,wiem że jakos tak było. :kwasny: ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie (jako ze zajmuję się sprowadzaniem auta pod Klienta) to Wam napiszę w skrócie co i jak:

 

1. Niemcy

- kupujemy auto i otrzymujemy rachunek oraz Fahrzeugbrief i Fahrzeugschein (Brief - duzy, schein - mały) - na jednym z dokumentów POWINNO pisać ABGEMELDET (auto wyrejestrowane)

- jedziemy do Zulassungstelle i kupujemy Kurzkennzeichnen mit Versicherung (tablice żólte z ubezpieczeniem)

i lecimy do Polski a tu:

- przegląd i tłuamczenia umowy/rachunku + obu dokumentów

- Urzad Celny +3.1% wartosci rachunku (silniki do 2.0) lub 13.6% :zdegustowany: za silniki pow. 2.0

- Urząd Skarbowy

- Wydział Komunikacji x2 (pierwszy żeby zarejestrować, drugi żeby odebrać "twardy" dowód)

 

koszty obliczycie tutaj -> Moja strona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadac z Macko po moja rolke stracilem jesli tak mozna powiedziec ok godziny czasu na sprawy uzedowe (tablice, ubezpieczenie, rejestracja) u nas od poniedzialku rana do piatku godz. 15-tej. jezdzac caly czas i cos zalatwiajac, mozna sie zalamac mamy taka biorokracje jakiej chyba nie ma zaden cywilizowany kraj zachodu.

W Niemczech jeden facet przymuje kase, obsluguje petenta kompleksowo, a idac na druga strone ulicy wybijaja tablice wracam z tablicami pare swistkow i w droge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słuchajcie (jako ze zajmuję się sprowadzaniem auta pod Klienta) to Wam napiszę w skrócie co i jak:

 

1. Niemcy

- kupujemy auto i otrzymujemy rachunek oraz Fahrzeugbrief i Fahrzeugschein (Brief - duzy, schein - mały) - na jednym z dokumentów POWINNO pisać ABGEMELDET (auto wyrejestrowane)

- jedziemy do Zulassungstelle i kupujemy Kurzkennzeichnen mit Versicherung (tablice żólte z ubezpieczeniem)

i lecimy do Polski a tu:

- przegląd i tłuamczenia umowy/rachunku + obu dokumentów

- Urzad Celny +3.1% wartosci rachunku (silniki do 2.0) lub 13.6% :zdegustowany: za silniki pow. 2.0

- Urząd Skarbowy

- Wydział Komunikacji x2 (pierwszy żeby zarejestrować, drugi żeby odebrać "twardy" dowód)

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tymi tablicami żółtymi bo słyszałem że w Polsce nie można ich używać bo policja ściga.

 

koszty obliczycie tutaj -> Moja strona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za off-topic, ale ja wlasnie sprowadzilem sobie Golfa III z 1997 roku, silnik 1,6. Ktoś mi mówił ostatnio, że gdzieś mają teraz promocję na ubezpieczenie marek niemieckich. Wyleciało mi z głowy gdzie. Chyba w jakimś direkcie? Orientujecie się o co chodzi z tą zniżką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanie. chcialbym kupic Audi TT rocznik min 2007. Chcialbym sie dowiedziec czy warto sciagac auto z Niemiec czy moze porozgladac sie za krajowym? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×