Skocz do zawartości
niems

Honda na salonie paryskim

Rekomendowane odpowiedzi

HONDA NA SALONIE PARYSKIM

 

17536_CR-V.jpg

 

17725_CR-Z_Front_3-4_Stat.jpg

 

 

Więcej zdjęć: Honda CR-Z fot. Honda - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic

 

 

 

 

 

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu Honda prezentuje nową,europejską wersję Hondy CR-V i ogłasza, iż model ten będzie oferowany z nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l i-DTEC. Nowy diesel o mniejszej pojemności skokowej to pierwszy w Europie przedstawiciel opracowanej przez Hondę serii „Earth Dreams Technology”. Podkoniec roku jednostka 1,6 l i-DTEC będzie dostępna w Hondzie Civic,natomiast w modelu CR-V produkowanym w brytyjskiej fabryce w Swindon pojawi się we wrześniu 2013 roku.

 

 

Dzięki zastosowaniu wytrzymałego materiału w głowicy cylindrów, Honda stworzyła najlżejszą na świecie aluminiową jednostkę wysokoprężną 1,6 l z blokiem silnika typu otwartego. Niska waga w połączeniu z kompaktową, wydajną turbosprężarką zapewnia krótki czas reakcji układu oraz najkorzystniejszą w klasie relację osiągów do poziomu zużycia paliwa.

 

 

W Paryżu debiutuje hybrydowa Honda CR-Z 2013. Subtelne zmiany w stylistyce nadwozia i wnętrza samochodu poprawiły jego ogólny wizerunek, natomiast wzmocnione silniki benzynowy i elektryczny zapewniają teraz lepsze osiągi, przy zachowaniu niskiego poziomu zużycia paliwa i emisji spalin. W nowym modelu po raz pierwszy zastosowano też akumulator litowo-jonowy.Zmodernizowana Honda CR-Z wejdzie do sprzedaży w styczniu 2013 roku.

 

 

Produkcja europejskiej wersji nowej Hondy CR-V rozpoczęła się na początku września tego roku w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. Japoński producent zainwestował niedawno 267 milionów funtów w działania tego oddziału w zakresie produkcji nowych modeli i silników. Nowy program, podnoszący wartość inwestycji do łącznie przeszło 1,5 miliarda funtów, zapewnił wsparcie produkcyjne nowej Hondzie Civic (grudzień 2011 roku), nowej Hondzie CR-V (wrzesień 2012), a wkrótce - również nowej jednostce wysokoprężnej 1,6 l (grudzień 2012). W związku z rozszerzeniem działalności fabryka w Swindon zatrudniła i przeszkoliła dodatkowe 500 osób, zwiększając tym samym liczbę pracowników do3 500 osób.

 

 

W tym roku Honda świętuje czterdziestą rocznicę stworzenia modelu Civic, który po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1972 roku. Od tego czasu na całym świecie sprzedało się ponad 20 milionów egzemplarzy tego kompaktowego auta. Honda Civic od zawsze postrzegana była jako przystępny cenowo i komfortowy model, dający kierowcy radość z jazdy,a także słynęła z przełomowych jednostek napędowych, które debiutowały pod jej maską. Jednym z istotnych osiągnięć był na przykład zaprezentowany w 1972 roku silnik z innowacyjną komorą spalania CVCC czy debiutujący w 1987 roku silnik DOHC VTEC, który był pierwszą na skalę światową seryjną jednostką z elektronicznym sterowaniem faz rozrządu i wzniosu wszystkich zaworów. W celu uczczenia tego wydarzenia, Honda obok najnowszej Hondy Civic prezentuje w Paryżu model pierwszej generacji.

 

 

Na paryskim stoisku Hondy prezentowany jest model Civic WTCC, który będzie rywalizować w Ogólnoświatowych Wyścigowych Mistrzostwach Samochodów Turystycznych FIA. Za kierownicą tego modelu w sezonie 2013 wyścigów WTCC zasiądą Włoch Gabriele Tarquini i Portugalczyk Tiago Monteiro.

 

 

Pod maską Hondy Civic WTCC pracuje czterocylindrowa jednostka HR412E opracowana w centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Tochigi w Japonii.Silnik o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem jest w pełni zgodny z wymogami FIA stawianymi konstrukcjom biorącym udział w serii WTCC i zwiastuje nadejście nowej generacji silników wyścigowych Hondy o wysokich osiągach.

 

NOWA HONDA cr-v

 

 

Wydajna,funkcjonalna, solidna

Czwarta generacja Hondy CR-V świętuje swoją europejską premierę podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu. Samochód bazuje na sukcesie poprzedników, oferując wysoką jakość wykonania,praktyczne rozwiązania i zaawansowane technologie. Po raz pierwszy w Europie nowy SUV japońskiego producenta będzie oferowany w wersji z napędem na dwa lub cztery koła. Zmiany wprowadzone w gamie silników benzynowych i wysokoprężnych przyczyniły się z kolei do znacznego obniżenia emisji dwutlenku węgla. Produkcja samochodu zaprojektowanego z uwzględnieniem wymagań europejskiego rynku rozpoczęła się w fabryce Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii na początku września 2012 roku.

 

 

Nowa Honda CR-V jest natychmiast rozpoznawana, jako członek rodziny CR-V,jednakże nie brak jej indywidualnych cech. Nowe oblicze modelu przypominające kształtem literę „Y” definiują osłona chłodnicy z trzema poprzecznymi belkami, głęboko osadzone reflektory oraz pionowe tylne światła, będące charakterystycznym elementem wszystkich generacji Hondy CR-V, łącznie z pierwszą(1995-2001). Stylowe wyróżniki wersji europejskiej to m.in.przeprojektowany przedni zderzak, przednie światła do jazdy dziennej LED oraz trójwymiarowe tylne światła LED.

 

 

Wewnątrz projektanci Hondy zastosowali poziome powierzchnie deski rozdzielczej, które podkreślają poczucie przestronności.Główne przełączniki zostały skupione w grupach odpowiadających ich funkcji, tworząc ‘strefę kierowcy’ tuż za kołem kierownicy oraz ‘strefę informacyjną’ zlokalizowaną w centrum kabiny pasażerskiej.

 

 

W porównaniu z modelem poprzedniej generacji, wysokość Hondy CR-V została zredukowana o 30 mm, co nie miało jednak negatywnego wpływu na przestronność kabiny pasażerskiej. To jeden z przykładów realizacji filozofii Hondy „maksimum człowieka, minimum maszyny”.Zastosowanie systemu łatwego składania tylnej kanapy jednym ruchem poprzez pociągnięcie odpowiedniego uchwytu pozwala przekształcić pięcioosobową kabinę pasażerską Hondy CR-V we wszechstronną bagażówkę.

 

 

W gamie jednostek napędowych oferowanych w nowej Hondzie CR-V dostępny będzie silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 2 litrów oraz dieseli-DTEC o pojemności 2,2 litra. Oba silniki powstały na bazie jednostek dostępnych w modelu CR-V trzeciej generacji, jednak zostały gruntownie zmodyfikowane pod kątem niższej emisji CO2. Na przykład wersje z silnikiem i-DTEC i manualną skrzynią biegów emitują teraz zaledwie 149 gramów CO2 na kilometr, co stanowi redukcję o 12% w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.Wartość mocy utrzymuje się w tym przypadku na niezmienionym poziomie 150 KM.

 

 

Od września 2013 roku nowa Honda CR-V w wersji z napędem na jedną oś będzie oferowana z silnikiem wysokoprężnym 1,6 l i-DTEC. Ta pierwsza w Europie jednostka napędowa z opracowanej przez Hondęserii „Earth Dreams Technology” będzie produkowana w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. Dzięki zastosowaniu wytrzymałego materiału w głowicy cylindrów Honda stworzyła najlżejszą na świecie aluminiową jednostkę wysokoprężną 1,6 l z blokiem silnika typu otwartego. Niska waga w połączeniu z kompaktową, wydajną turbosprężarką zapewnia krótki czas reakcji układu oraz doskonałe osiągi przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

 

 

 

 

Zespół inżynierów Hondy poddał model CR-V wyczerpującym testom na europejskich drogach, aby zachować doskonałe właściwości jezdne oraz dużą stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy. Nowością jest samo adaptacyjne elektryczne wspomaganie kierownicy MA-EPS (Motion Adaptive electric powersteering), oferujące kierowcy większą siłę wspomagania podczas wykonywania manewrów przy niskich prędkościach jazdy oraz precyzyjne reakcje podczas jazdy z wyższą prędkością. Modele z silnikiem benzynowym będą dostępne z napędem na przednie koła,jednak większość wersji nowej Hondy CR-V zostanie wyposażonych w układ napędu wszystkich kół Real Time AWD ze sterowaniem elektronicznym, zapewniającym wyższą wydajność.

 

 

Nowa Honda CR-V została wyposażona w najnowsze systemy bezpieczeństwa,które pomagają kierowcy uniknąć zderzenia, a w razie kolizji zapewniają podróżującym maksymalną ochronę. W wyposażeniu znalazł się też system ograniczający skutki kolizji CMBS oraz tempomat adaptacyjny ACC. Po raz pierwszy oferowany jest system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, natomiast struktura nadwozia zaprojektowana w technice zaawansowanej kompatybilności pojazdów ACE została zaprojektowana tak, aby zapobiec deformacji kabiny,rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego.Dodatkową ochronę zapewniają pasażerom przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

 

 

Solidna,wydajna i funkcjonalna, czwarta generacja Hondy CR-V bazuje na sukcesie poprzednich modeli, które sprzedały się w liczbie ponad pięciu milionów egzemplarzy. „Jedynym sposobem na unowocześnienie pojazdu, który odniósł sukces ze względu na swoje doskonałe właściwości jest uczynienie go bardziej wydajnym, niż kiedykolwiek wcześniej,” powiedział Ryouji Nakagawa, liderprojektu. Tak właśnie postąpiliśmy w przypadku nowej Hondy CR-V.”

 

Źródło: Honda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×