Skocz do zawartości
NoFear

[Artykuł] Jak dobrze wypolerować silnik

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś gdy zakupiliśmy motorower np.Simsonka nowy silnik wyglądał mniej więcej tak:

 

simmipagepic703vx7.jpg

 

Jak wiadomo wygląd zewnętrzny silnik motocykla motoroweru po paru latach użytkowania przestał być już taki idealny:

 

simmipagepic2325rp1.jpg

 

Można temu zaradzić polerując silnik lub chociaż jego dekle na połysk. Nie jest to aż tak wiele roboty w zależności w jaki sposób chcemy to robić. Są dwa sposoby:

 

-RĘCZNIE - jest to bardzo długa i czasochłonna praca. Wybrałem tą drogę, kiedy zdecydowałem się na wypolerowanie silnika w motorowerze Romet. Lecz polerkę możemy przeprowadzić na każdym silniku. Materiały potrzebne do polerki:

 

:arrow: -papiery ścierne o różnej gradacji : 200,400,600,800,1000 i jak ktoś chce to może jeszcze drobniejsze np.1500 dla lepszego efektu.

:arrow:-trochę benzyny ekstrakcyjnej lub ropy

:arrow:-wiadro lub coś podobnego z wodą

:arrow:-pasta polerska ,,Tempo" lub ,,Automax". Zdecydowanie bardziej polecam pastę Automax ponieważ zauważyłem że jest bardziej ścierna i nadaje większego i głębszego połysku.

:arrow:-miękkie szmatki do polerowania

:arrow:-chęci i wolny czas :->

 

 

No to zabieramy się do pracy. Najlepiej jest odkręcić pokrywy silnika z obu stron. Przy odkręcaniu od strony sprzęgła należy pamiętać o spuszczeniu oleju i aby nic nie wypadło i nic nie zgubić. Następną czynnością jest dokładne wymycie w benzynie lub ropie i odtłuszczenie powierzchni które chcemy polerwać. Należy zrobić to bardzo dokładnie i usunąć każde zanieczyszczenie. Gdy już nasze pokrywy są czyste i suche wrzucamy je do wiadra z wodą. Używamy kolejno papierów ściernych polerując nimi silnik i co chwile zanurzając w wodzie:

 

-200 - tego papieru należy użyć tylko do dużych ,,wżerów" i większych zanieczyszczeń oraz do zeszlifowania ,,niedoróbek i niedociągnięć" odlewniczych. Należy uważać z tym papierem aby zbyt mocno go nie dociskać gdyż mogą powstać za duże rysy.

 

-400 - zaczynami pierwszą faze polerowania, pokrywę trzemy do tej pory aż silnik nie bedzie cały czysty i o jednolitym odcieniu.

 

-600 - tak jak wyżej tyle że redukujemy rysy powstałe od poprzednich papierów

 

-800 - również redukujemy rysy, wszystko należy robić dokładnie i porządnie

 

-1000 - tym papierem już polerujemy powierzchnię. Silnik powinien już być cały czysty biały ale matowy.

 

-1500 i inne np.2000 - jeżeli ktoś jeszcze chce to może zredukować rysy powstałe od pozostałych papierów do zera :-> polecam

 

Po tych czynnościach czeka nas najcięższa robota. Zakładam że obie pokrywy już są czyste, suche i matowe. Przechodzimy do polerowania. Nakładamy pastę polerską , naprawdę wystarczy cienka warstwa. Czekamy aż wyschnie i polerujemy szmatką aby można było się przejrzeć w pokrywach jak w lustrze. Tą czynność powtarzamy tyle razy w zależności jaki chcemy uzyskać efekt. Ja wypolerowałem 3 razy i uzyskałem takie coś:

 

22me6.th.jpg

13ld7.th.jpg

 

 

Jest na to drugi o wiele szybszy sposób. Można to wszystko uzyskać mechanicznie. Należy do tego celu mieć wiertarkę i nadkładkę filc polerski oraz nakładki ścierne. Silnik trzeba również odczyścić z wżerów i brudów po czym nałożyć pastę na silnik, poczekać aż wyschnie, docisnąć z całej siły filc do silnika i polerować wiertarką. Efekt niesamowity :mrgreen:

 

Oczywiście tymi sposobami można polerować wszystko! Można zdjąć cały silnik z ramy i wypolerować kartery z zewnątrz, głowicę z zewnątrz. I inne wszystko co jest aluminiowe.

 

Oto efekty polerki innych:

 

simmipagepic2449mt9.jpg

simmipagepic1996bm6.jpg

simmipagepic662lm4.jpg

simmipagepic699ij5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Faciu3

Sory, że odkopuje tak stary temat. Jednak chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz:

 

Pasty, które podałeś nie są aż tak skuteczne. Obecnie używa się często past ściernych o różnych degradacjach, które zastępują papiery ścierne, lecz nie zostawiają po sobie tak dużych rys. Pasta nakłada się na filc polerki i poleruje na wysokich obrotach wiertarki bądź szliferki kątowej. Polerowanie ręczne nie daje takich samych efektów jak mechaniczne.

Zdjęcia polerek, które dodałeś są słabe. Widać sporo rys itd.

 

Polecam pasty ścierne ! Wato kupić kilka i cieszyć z naprawdę idealnej polerki jak po zabiegu chromowania !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikowell, dla ścisłości - Tempo też jest pastą ścierną. :P

 

Ja polecam produkty Farecla - mają bardzo dobrą serię past o różnych gradacjach materiału ściernego, od grubościernych po wykończeniowe do polerowania na lustro (G10)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy po tym polerowaniu nie będzie silnik rdzewiał??

To zależy... Jeżeli będzie stał wilgotnym miejscu przez jakiś czas, to na pewno zardzewieje. Lecz przy normalnym użytkowaniu motoru, i garażowaniu go to na pewno nie zardzewieje :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy po tym polerowaniu nie będzie silnik rdzewiał??

To zależy... Jeżeli będzie stał wilgotnym miejscu przez jakiś czas, to na pewno zardzewieje. Lecz przy normalnym użytkowaniu motoru, i garażowaniu go to na pewno nie zardzewieje :).

 

a źle mówisz, bo jeśli silnik jest aluminiowy to nie bedzie rdzewiał tylko sie utleniał

a jeśli jest ze stali to bedzie rdzewiał nawet jeśli bedzie miał sucho i bedzie czyszczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×