Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 
niems

Alfa Romeo królową Mille Miglia 2015.

1 post w tym temacie

Alfa Romeo królową Mille Miglia 2015.

  • Alfa Romeo jest Złotym Sponsorem historycznego Rajdu upamiętniającego „najpiękniejszy wyścig na świecie”, rozpoczynającego się i kończącego w Brescii.
  • Wśród 464 zgłoszonych samochodów wyróżniają się dwa ekskluzywne auta z Muzeum Alfy Romeo: „1900 Sport Spider” (1954) oraz „750 Competizione” (1955).
  • U ich boku pojawi się nowa Giulietta Sprint, która jest hołdem dla kultowej Giulietty z 1954 roku.
  • Z okazji EXPO 2015 został zaplanowany przejazd do Villa RealewMonzy, jednej z siedzib władz regionu Lombardia, a następnie w pobliże Autodromo Nazionale.

 

post-4-14868032857976_thumb.jpg

 

Marka Alfa Romeo uczestniczy w charakterze Złotego Sponsora w edycji 2015 historycznego rajdu Mille Miglia, upamiętniającego „najpiękniejszy wyścig na świecie”, jak mawiał o nim Enzo Ferrari. Rajd rozpoczyna się w Brescii w czwartek 14 maja i kończy w niedzielę 17 maja, po odwiedzeniu najbardziej malowniczych miejscowości Włoch.

Marka wystawia dwa oficjalne samochody z Muzeum Alfy Romeo: „1900 Sport Spider” (1954) oraz „750 Competizione” (1955), dwa ekskluzywne, wysokiej klasy spidery. Warto przypomnieć, że w tych legendarnych wyścigach samochody z logo węża triumfowały jedenaście razy: to rekord, który nie zostanie nigdy pobity.

W tym roku obchodzona jest 80. rocznica zwycięstwa Tipo 3B „P3”, specjalnie przygotowanego na edycję w 1935 roku samochodu, który w ówczesnej klasyfikacji wyprzedził pięć innych Alf Romeo, a prowadzony był przez Pintacuda i Della Stufa.

W mającej charakter trochę zawodów, a trochę przygody, w 33. edycji Rajdu udział weźmie 464 zgłoszonych samochodów z załogami z 42 krajów, które stawią czoła trudnej trasie o długości 1760 km. Regularny wyścig składa się z 84 prób specjalnych, z czego 76 tradycyjnych i 8 z pomiarem średniej prędkości.Z okazji Expo 2015, której Fiat Chrysler Automobiles i CNH Industrial są oficjalnymi Global Partnerami, to, co niektórzy uważają za „najcenniejsze na świecie podróżujące muzeum”, zatrzyma się również w Monza w Villa Reale, siedzibie władz regionu Lombardia i na Autodromo Nazionale. Jest to dodatkowy powód, aby śledzić to bardzo prestiżowe wydarzenie, które każdego roku wzbudza podziw i aplauz publiczności: jest to niezbity dowód, że samochody te jeszcze teraz budzą silne emocje, również tych najmłodszych, którzy tłumnie przybywają na spotkania.

„1900 Sport Spider” to wyścigowy spider, wyposażony w czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami z „1900” z suchą miską olejową, o maksymalnej mocy podniesionej do 138 KM, rozpędzający samochód do 220 km/h (dzięki masie 880 kilogramów) oraz wyjątkowo efektywnej aerodynamice. „1900 SS” wyposażona jest w 5-stopniową skrzynię biegów i most tylny De Dion: osiągi i łatwość prowadzenia porównywalne są z nowoczesnymi samochodami; auto jest szybko reagujące i konkretne, dobrze trzyma się drogi. Projekt został powierzony Bertone: kompaktowy i podstawowy, oddaje „dynamizm” typowy dla wszystkich Alf Romeo.

Drugim wystawianym samochodem jest „750 Competizione”, kolejny wyścigowy spider, wyprodukowany w 1955 roku do udziału w zawodach w kategorii „Sport do 1,5 litra”. „750”, której nazwa zawiera w sobie kod – to typ niemalże współczesnej „Giulietty” i została zaprojektowana z użyciem czterocylindrowego silnika z dwoma wałkami wykonanymi ze stopów lekkich, tych, co w „Giuliettcie” o pojemności zwiększonej do 1488 cm3 i z podwójnym zapłonem. Maksymalna moc wzrosła do 145 KM (przy 9500 obrotów/min), co pozwoliło jej osiągnąć prędkość 220 km/h. Jednostka napędowa została zamontowana centralnie z przodu, tak, aby rozłożenie mas było optymalne: „750 Competizione” jest szybka i natychmiast reagująca, niesamowicie efektywna przy dużych prędkościach. Styl nadwozia, który odróżnia się od wszystkich pozostałych Alf Romeo z pierwszej połowy lat 50. jest dziełem Boano. U boku tych rzadkich egzemplarzy z Muzeum Alfy Romeo pojawi się również nowa Giulietta Sprint, potwierdzając nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji. Bardziej wyrazista estetyka, doskonałe osiągi oraz najnowsze nowinki technologiczne czynią z tej wersji naturalnego spadkobiercę legendarnej Giulietty Sprint, która 60 lat temu podbiła serca miłośników na całym świecie. To właśnie Giulietta w latach 50. była marzeniem wszystkich kierowców i to samochodem, którego posiadanie mogło się urzeczywistnić nie tylko w snach. Dzisiaj kolej na nową Giuliettę Sprint, która jest hołdem dla kultowej Giulietty z 1954 roku, protoplasty całej klasy samochodów i jednego z głównych symboli włoskiego stylu.

 

Źródło: Fiat Auto Poland

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz


×