Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Posiadam somochód Nissan Primera 1.9dci F9Q diesel 120KM 2004r. Kombi.

Jest z nim taki problem, że często traci moc. Dzieje się to tak:

kiedy ruszam (np ze świateł,), obroty rosną BARDZO powoli. na biegu jałowym są prawidłowe - ok 800obr/min. Mam włączony bieg "1", często gaz wdepnięty do dechy, a samochód ledwo się rozkręca (jakbym w ogóle nie dodawał gazu). Często jest tak, że przy większym obciążeniu (np. górka) obroty wręcz maleją i jeśli nie "uratuję go" sprzęgłem - gaśnie. Dopiero kiedy obroty uzyskają 2 - 3 tys/min (różnie) auto nagle zbiera się z niezłym kopytem. Ale nierzadko kiedy wrzucę po chwili "2" - sytuacja analogicznie się powtarza, tzn kiedy wrzucę wyższy bieg (obroty prawidłowo spadają) nie chcą się rozkręcić. Dzieje się to na wszystkich biegach, podczas ruszania jest to najbardziej odczuwalne.

Co już zrobił mechanik / zostało zrobione:

- silnik jest wyremontowany (z innych powodów - pierścienie na tłokach zajechane, dymił strasznie, żarł 2l oleju na 1000km);

- wtryski były sprawdzane - są sprawne, jedynie czyszczone w roztworze w ultradźwiękach (były bardzo zabrudzone podobno);

- egr wymieniony, kolektor wyczyszczony

- przepływka dla sprawdzenia wymieniona na inną, markową - brak różnicy - sprawna

- wymieniony filtr powietrza, paliwa

- olej + filtr wymiennione 3 tys temu;

- do paliwa dolałem swego czasu liqui molly do układu paliwowego diesla

Może jeszcze coś, czego nie pamiętam.

Co wyklucza mechanik?

Układ wydechowy - gdyby był zapchany, nie działo by się to wybiórczo, a cały czas

Ciśnie paliwa na listwie sprawdzone komputerem

turbina - wizualnie (bez pomiarów w urządzeniu) jest sprawna, zostałą wyczyszczona - wg. mnie nie ma ona wpływu na pracę poniżej 2tys obrotów - nie może być przyczyną.

 

 

Proszę o pomoc, mechanik po mału rozkłada ręce, mówi, że wszystko jest posprawdzane i sprawne. Zaczynamy podejrzewać sterownik/komputer samochodu. Dodam, że sam NIE JESTEM mechanikiem.

Dzięki za podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina wizualnie może być czysta,jednak należy ją dokładnie sprawdzić i tutaj mechanik sie nie popisał. Kolejna sprawa to świece żarowe,były sprawdzana? Występują dodatkowo kłopoty z odpalaniem samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście problem jest z turbiną, wizualnie nie wszystko się sprawdzi, w Cermotor są bardzo dobre ceny części do turbin, m.in. wirniki, koła kompresji, zestawy uszczelek itd. Mają też własne dowozy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto ma spadek mocy,to moim zdaniem tak czy inaczej warto zacząć diagnozę od turbiny i sprawdzić jej stan. Jeżeli będzie bardzo zły to dopiero wtedy koniecznie pomyśl nawet o samej regeneracji,nie są to duże koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu zrobił porządną diagnostykę na samym początku. Jeżeli jesteś z okolicy Wawy albo możesz tam podjechać to skorzystaj z Elektryk samochodowy Warszawa - Besthol bo to świetni fachowcy w tym temacie i mi już wiele razy pomogli. Napisz potem koniecznie jak sytuacja się rozwiązała bo ciekawy problem moim zdaniem i chciałbym znać odpowiedź jako mechanik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to silnik wysokoprężny diesla wiec z całą pewnością to co w pierwszej kolejności należy zrobić: sprawdzić zawór egr,wyczyścić go oraz sprawdzić kondycję turbiny,bo ta także może nie należeć do najlepszych i będzie wymagała regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×