Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'zdobywcą' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 9 wyników

  1. Silnik Audi 2.5 TFSI po raz szósty zdobywcą tytułu International Engine of the Year - Najnowszy silnik 2.5 TFSI sprawia, że Audi RS 3 Sportback jest najmocniejszym autem klasy premium w segmencie aut kompaktowych. - Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „jednostka 2.5 TFSI w nowym Audi RS 3 Sportback uosabia motoryzacyjną pasję” - Jedenaste z rzędu zwycięstwo Audi w swojej klasie Ingolstadt/Stuttgart, 17 czerwca 2015 r. 2,5-litrowy silnik TFSI Audi otrzymał tytuł „International Engine of the Year” 2015, w kategorii silników o pojemności 2 - 2,5 litra. Pięciocylindrowa jednostka zdobyła ten tytuł już szósty raz z rzędu. Międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej, uznało 2,5-litrowy silnik TFSI za najlepszy w swej klasie. „Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki” - czytamy w uzasadnieniu jury. Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg powiedział przy tej okazji: „Pięciocylindrowe motory mają u nas długą tradycję. W latach 80. uczyniły z Audi sportową markę. Jednostka napędowa 2.5 TFSI nowego Audi RS 3 Sportback, dzięki potężnemu momentowi obrotowemu i dzięki charakterystycznemu brzmieniu, jest uosobieniem samochodowych emocji. Ten tytuł to piękne zwieńczenie naszych prac nad rozwojem tego silnika.“ W nowym Audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 270 kW (367 KM). Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h. W Audi RS Q3, silnik rozwija moc 250 kW (340 KM) i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Wyposażony w tę pięciocylindrową jednostkę napędową topowy model serii Q3, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Audi zwyciężyło w plebiscycie „International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005 – 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów. Z kolei dla TFSI o pojemności 2,5 litra, to już szóste zwycięstwo z rzędu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Mistrz Olimpijski, zdobywca Pucharu Świata w łyżwiarstwie szybkim wybiera Volkswagena - Zbigniew Bródka pierwszym użytkownikiem Golfa Sportsvana Poznań, 28 maja 2014 r. – Zbigniew Bródka, zdobywca złotego medalu olimpijskiego i Pucharu Świata w łyżwiarstwie szybkim wybrał nowe auto. Wielokrotny mistrz Polski i lider narodowej drużyny łyżwiarzy, która zdobyła w Sochi brązowy medal, będzie od dzisiaj podróżował Volkswagenem Golfem Sportsvanem. Zbigniew Bródka będzie tym samym pierwszą osobą, która wyjedzie na polskie drogi najnowszym modelem Volkswagena. Już na pierwszy rzut oka widać, że Golf Sportsvan i Zbigniew Bródka mają ze sobą wiele wspólnego. Dostarczają prawdziwych, sportowych emocji i są zawsze dobrze przygotowani do pracy. Nowy członek legendarnej rodziny Golfów jest połączeniem kompaktowego nadwozia znanego z precyzyjnego i sportowego prowadzenia z funkcjonalnością auta MPV. Sportsvan idealnie wpisuje się w potrzeby polskiego złotego medalisty, który pokonuje setki kilometrów po krajowych i zagranicznych drogach do miejsc treningowych. „Cieszę się, że przez najbliższy rok będę mógł poznawać możliwości Volkswagena Golfa Sportsvana. Marka Volkswagen kojarzy mi się z dobrą jakością i komfortem podróży. Auto, którym będę podróżował przez najbliższy rok spełnia moje oczekiwania zarówno od strony doznań, jak i od strony praktycznej. Golf Sportsvan wygląda bardzo dynamicznie i jest w stanie pomieścić wygodnie kierowcę oraz czterech pasażerów. Z powodzeniem będę mógł również zabrać swój treningowy bagaż, jak i rodzinę. Patrząc na samochód jako całość oraz jego możliwości, mam nadzieję, że przez ten najbliższy rok będzie on dla mnie i mojej rodziny źródłem częstej satysfakcji.” – powiedział Zbigniew Bródka. Na dynamiczne odczucia z jazdy ogromny wpływ ma mocna i oszczędna, turbodoładowana jednostka napędowa 2.0 TDI o mocy 150 KM i 340 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z bardzo szybko zmieniającą przełożenia dwusprzęgłową, automatyczną, skrzynią biegów DSG Zbigniew Bródka może przez moment poczuć się jak w trakcie sportowej rywalizacji na torze. Pomimo bardzo wysokiej dynamiki i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy, silnik zapewnia niskie zużycie paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. Na sportowe wrażenia, ale i ekonomiczną jazdę ma wpływ funkcja wyboru profilu jazdy. Dzięki niej kierowca ma możliwości wyboru spośród kilku opcji: Sport, Normal, Eco lub Individual. Ta ostatnia pozwoli mistrzowi na dostrojenie pracy silnika, skrzyni biegów DSG oraz zawieszenia zgodnie z jego preferencjami. Dynamiczna jazda i pozytywne wrażenia za kierownicą Golfa Sportsvana nie oznaczają wcale rezygnacji z komfortu. Nowy Golf Sportsvan jest samochodem, który wyróżnia się wygodą dla kierowcy i pasażerów. Wsiadanie do samochodu ułatwiają szeroko otwierające się drzwi i wysoko umieszczone fotele. Komfort jazdy zapewnia również bogate wyposażenie w skład którego wchodzą m.in.: bi-ksenonowe reflektory, kamera cofania, panoramiczny dach oraz system nawigacji satelitarnej Discover Pro, obsługiwany za pośrednictwem 8-calowego, kolorowego ekranu dotykowego z czujnikiem zbliżeniowym. Zbigniew Bródka jest nie tylko najwyższej klasy sportowcem. Jako zawodowy strażak, bardzo dobrze zdaje sobie sprawę jak ważne w samochodzie jest bezpieczeństwo. Golf Sportsvan zapewnia podróżującym bezpieczną jazdę dzięki pełnemu wyposażeniu w elektroniczne systemy bezpieczeństwa oraz komplet poduszek powietrznych z kurtynami bocznymi i poduszką kolanową kierowcy. Samochód seryjnie jest wyposażony w jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie – hamulec multikolizyjny, za który Volkswagen otrzymał nagrodę od EuroNCAP. Systemem debiutującym w Volkswagenie jest Blind Spot Sensor, który posiada dwie bardzo ważne funkcjonalności dla kierowcy: ostrzega o obiektach znajdujących się w martwym polu widzenia podczas jazdy oraz pomaga przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego, kiedy stojące obok auta ograniczają widoczność. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Jeep Grand Cherokee zdobywcą tytułu AUTO LIDER 2013. -Jeep Grand Cherokee doceniony przez Czytelników magazynów motoryzacyjnych „Motor” i „Auto Moto” zwycięskim tytułem „AUTO LIDER 2013” w kategorii „Duży SUV i Auto Terenowe”. -Nagroda jest wyróżnieniem dla modelu, który w 2013 roku był najchętniej wybieranym SUV-em na rynku polskim, wyprzedzajac takie modele, jak BMW X5 czy Mercedes ML. -Flagowy model marki Jeep i najczęsciej nagradzany SUV: Grand Cherokee stanowi punkt odniesienia pod kątem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości. Jeep Grand Cherokee, SUV - zdobywca największej, jak do tej pory ilości nagród oraz model, który zdefiniował cechy wyróżniające SUV-y klasy premium, odnotował kolejne prestiżowe wyróżnienie na swojej długiej liście międzynarodowych nagród. Czytelnicy tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”, nagrodzili Jeepa Grand Cherokee tytułem „AUTO LIDER 2013” w kategorii „Duży SUV i Auto Terenowe”. Pierwszy wśród 13 finalistów w tej kategorii, flagowy Jeep Grand Cherokee zdobył 17% głosów, pokonując Toyotę Land Cruiser 150 (13,4%) i Porsche Cayenne (11,9%). Plebiscyt „AUTO LIDER 2013” jest bardzo ceniony w branży motoryzacyjnej w Polsce, jak również bardzo popularny, o czym świadczy ponad 160 tysięcy głosów oddanych drogą internetową lub przez SMS-y. To prestiżowe wyróżnienie jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Jeepa Grand Cherokee w segmencie premium samochodów typu Sport Utility Vehicle (SUV) w Polsce. Jeep Grand Cherokee był w 2013 roku najchętniej wybieranym SUV-em na polskim rynku ze sprzedażą ponad 660 sztuk i wzrostem 31% w stosunku do 2012 roku, wyprzedzając takie modele, jak BMW X5 czy Mercedesa ML. Z pewnością miało to wpływ na ogólną sprzedaż marki Jeep w Polsce, która w 2013 roku przekroczyła 1 100 sztuk – o 9,2 % więcej niż w roku 2012. Wprowadzony na rynek polski wiosną 2013 roku Jeep Grand Cherokee MY 2014 jest sprzedawany w wersjach Limited, Overland, SRT oraz w ekskluzywnej wersji Summit. Każdy element wyposażenia Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości wykończeniem. Dostępne są cztery wersje silnikowe: doskonały turbodiesel 3,0 litry V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i z technologią Multijet II oraz silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) i V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Od 1992 roku, kiedy to Jeep wprowadził na rynek pierwszy egzemplarz Grand Cherokee, model ten oddaje najwyższy wyraz wartościom marki, takim jak: wolność, autentyczność, przygoda oraz pasja i stanowi punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności, jakości technicznej i konstrukcyjnej. Topowy model gamy, Jeep Grand Cherokee uzyskał doskonałe wyniki sprzedaży: w 2013 roku był najchetniej wybieranym przez Klientów modelem na świecie i dzięki 255.000 sprzedanych egzemplarzy, drugi rok z rzędu przyczynił się do osiągnięcia rekordu sprzedaży na świecie: dzięki 731.565 sprzedanym samochodom marki Jeep na świecie w 2013 roku, marka pobiła poprzedni rekord 710.626 egzemplarzy ustanowiony w 2012 roku. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Jeep Grand Cherokee zdobywcą tytułu Best Mid-Size SUV. ● Jeep Grand Cherokee - SUV, który zdobył największą, jak dotąd ilość nagród – znów doceniony wyróżnieniem „Best Mid-Size SUV”, przyznanym przy okazji corocznej edycji Middle East Motor Awards (MEMA), odbywającej się na Bliskim Wschodzie. ● Flagowy model Grand Cherokee stanowi punkt odniesienia pod kątem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości marki Jeep. Jeep Grand Cherokee, SUV-zdobywca największej, jak do tej pory ilości nagród oraz model, który zdefiniował cechy wyróżniające SUV-y klasy premium, odnotował kolejne prestiżowe wyróżnienie na swojej długiej już liście międzynarodowych nagród. Przy okazji corocznej edycji Middle East Motor Awards (MEMA), odbywającej się na Bliskim Wschodzie, zdobył tytuł „Best Mid-Size SUV”. MEMA jest najważniejszą nagrodą w kategorii motoryzacji w krajach Bliskiego Wschodu: samochody objęte tym programem są oceniane przez komisję złożoną z dziennikarzy, specjalistów z branży i opiniotwórców z danego regionu. To prestiżowe wyróżnienie jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Jeepa Grand Cherokee w segmencie premium samochodów typu Sport Utility Vehicle (SUV). Nowa generacja Jeepa Grand Cherokee całkowicie przedefiniowała standard obowiązujący w tej kategorii, oferując zużycie paliwa na niskim poziomie, szeroki wybór silników, nowy design nadwozia oraz wnętrza, jeszcze doskonalszą dynamikę jazdy oraz wyposażenie technologiczne najnowszej generacji w zakresie bezpieczeństwa i „infotainment”. Kiedy marka wprowadziła na Bliskim Wschodzie Grand Cherokee MY 2011, ten flagowy model Jeepa natychmiast podbił serca klientów swoim kompaktowym i wyjątkowym designem, nasuwającym wyobrażenie o jego mocy i możliwościach rajdowych, które wyróżniają modele Jeepa. Dzięki nowym pokładom elegancji i większej mocy, nowy Jeep Grand Cherokee MY 2014 dodatkowo przyczynił się do utrwalenia tego sukcesu. Każdy element wyposażenia z gamy Jeep Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również nagrodzone wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysoką jakością wykończeń. Publiczność może podziwiać Jeepa Grand Cherokee, zdobywcę wyróżnienia „Best Mid-Size SUV” w edycji 2013 Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Dubaju, który odbywa się od 5 do 9 listopada w Dubai World Trade Centre (pawilon 1, stoisko 100). Od 1992 roku, kiedy to Jeep wprowadził pierwszy egzemplarz Grand Cherokee, model ten daje najwyższy wyraz wartościom marki, takim jak: wolność, autentyczność, przygoda oraz pasja i stanowi punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności, jakości technicznej i konstrukcyjnej. Wprowadzony na rynek polski wiosną tego roku, Jeep Grand Cherokee jest sprzedawany w wersjach Limited, Overland, SRT oraz w ekskluzywnej wersji - Summit. Dostępne są cztery wersje silnikowe: doskonały turbodiesel 3,0 litry V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail z technologią Multijet II oraz silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) i V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Źródło: Fiat Auto Poland
  5. więcej -> Szanowni Państwo! Zdobywcą nagrody Car of the Year 2013 jest źródło: IBRM Samar
  6. ADAMMAŁYSZ ZDOBYWCĄ RAJDOWEGO PUCHARU POLSKI CROSS COUNTRY 2012 Zakończyłsię rajd Baja Poland w Szczecinie. W klasyfikacji generalnej AdamMałysz i jego pilot Rafał Marton zajęli bardzo dobre piątemiejsce. Oznacza to objęcie prowadzenia w Mistrzostwach Polski CrossCountry oraz zwycięstwo załogi Małysz/Marton w Rajdowym PucharzePolski Cross Country 2012. RajdBaja Poland 2012 stanowił rundy Pucharu Świata FIA, Pucharu SferyCentralnej FIA-CEZ, Rajdowych Mistrzostw Polski SamochodówTerenowych oraz Mistrzostw Słowacji w Cross-Country. Tak dobryrezultat załogi Małysz/Marton w tych zawodach sprawił, że byłymultimedalista olimpijski wraz z piltem Rafałem Martonem zdobyliRajdowy Puchar Polski Cross Country i stali się liderami MistrzostwPolski Samochodów Terenowych. BajaPoland w Szczecinie należy do jednych z najlepszych i zarazemnajcięższych rajdów w naszej części Europy. Przez trzy dnikierowcy mieli do pokonania blisko 500 kilometrów, pięć odcinkówspecjalnych, w tym jeden mierzący aż 240 km. Do rywalizacji stanęłoponad 40 zespołów, w tym wielu uznanych mistrzów sportówmotorowych. Dlatego piąte miejsce Adama Małysza należy uznać zasukces, tym bardziej, że były skoczek i multimedalista olimpijski wswoim stylu, skromnie zapowiadał walkę o miejsce w pierwszejdziesiątce. „Jesteśmyszczęśliwi. Wszystko nam się układało, nie popełnialiśmybłędów a nasz samochód Mitsubishi L200 sprawował się bardzodobrze. Na pewno przełomowym momentem był wczorajszy240-kilometrowy odcinek i dziś trzeba było się skupić na swojejjeździe a wiedzieliśmy, że wtedy może być tylko dobrze. W tymsporcie, zresztą jak w każdym innym, potrzebne jest doświadczeniepoparte treningami i startami. Z każdym kolejnym jesteśmy mocniejsii w Baja Poland to pokazaliśmy–mówi AdamMałysz. Trasaczwartego i piątego etapu była podobna do sobotnich. Dużo wąskich,krętych, nierównych odcinków, które w każdej chwili mogłypowodować przetasowania w klasyfikacji końcowej. Adam Małysz iRafał Marton trzymali swoje tempo i co najważniejsze, w odróżnieniudo rywali, nie popełniali błędów. Z trasy wypadli drugi po trzechodcinkach specjalnych Vladimir Vasilyev oraz piąty Boris Gadasin.Tuż za Małyszem uplasowali się tacy mistrzowie jak Jean LouisSchlesser – dwukrotny zwycięzca Rajdu Paryż-Dakar czy KhalifaAl-Mutawei, zdobywca Pucharu Świata. Występy w Szczecinie sądobrym prognostykiem przed kolejnymi startami. „Zostałynam dwa starty w Czechach i Słowacji w ramach FIA CEZ Trophy. Chcemydalej zbierać doświadczenie i pokazywać się publiczności zdobrej strony. Ten sport jest niesamowicie nieprzewidywalny: można wkażdym momencie urwać koło, może się przydarzyć awariasamochodu, można natknąć się na wyrwę. Dlatego moim i Rafałazadaniem jest, żeby poprzez treningi i kolejne starty, wyeliminowaćswoje błędy do minimum i być jeszcze lepszymi. To nasz cel naprzyszłość.”–mówi AdamMałysz. Klasyfikacjakońcowa Baja Poland: 1.Krzysztof Hołowczyc/Filipe Palmeiro (PL/PRT) Mini All4 Racing 2.MiroslavZapletal/Maciej Marton (CZ/PL) Hummer H3 Evo 3.Erik Korda/Csaba Fabian (Hun) ToyotaHilux 4.Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (PL) Toyota Hilux 5.Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Mitsubishi L200 6.Khalifa al-Mutaiwei/Andreas Schulz (UAE/D) Mini All4 Racing 7.Jean-LouisSchlesser/Konstantin Żilcow (F/RUS) Schlesser Original 8. IljaKuzniecow/Roman Jełagin (RUS) Mitsubishi Pajero Evo *** AdamMałysz i Rafał Martonto nowa polska załoga rajdowa, która z powodzeniem zadebiutowała wRajdzie Dakar 2012 uzyskując doskonałe 37. miejsce w klasyfikacjigeneralnej. AdamMałysz– najpopularniejszy polski sportowiec, multimedalista olimpijski,najbardziej utytułowany polski skoczek w historii indywidualnychkonkursów mistrzostw świata po zakończeniu kariery narciarskiej w2011 roku podjął nowe wyzwanie jakim są rajdy cross country. RafałMarton -doświadczony pilot, uczestnik wielu Rajdowych Mistrzostw Świata,Europy oraz Mistrzostw Polski, w tym ośmiokrotny uczestnik RajduDakar – największy sukces to 4. Miejsce w klasyfikacji generalnejPucharu Świata Cross Country w 2003 roku, 14. Miejsce w RajdzieDakar jako pilot Łukasza Komornickiego. MitsubishiL200za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga AdamMałysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabrycznyMitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzanesilnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarowąkaroserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster".Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegówSadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą,450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA i szesnastocalowe obręczekół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain. Wsezonie 2012 Adam Małysz i Rafał Marton startują w pełnym cykluRajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz w cyklu FIACEZ Cross-Country Trophy. Polacy ścigali się we Włoszech,Portugali i na Węgrzech, to bardzo udany sezon dla załogi, którazajmuje wysokie 6.miejsce w klasyfikacji T1. Sportowychemocji nie brakuje w tym sezonie. Na starcie rozgrywek nie zabraknienowego polskiego zespołu, który będzie walczył o cenne punkty wklasyfikacjach generalnych Pucharu Świata i Mistrzostw Świata. Źródło: MMC Car Poland
  7. Audi zdobywcą międzynarodowej nagrody dla najlepszego silnika samochodowego roku 2012 „International Engine of the Year”, za 2.5 - litrową jednostkę TFSI Silnik ten po raz trzeci z rzędu zdobył tytuł najlepszego silnika w kategorii jednostek napędowych od 2 do 2.5 l. Technologia Audi TFSI po raz ósmy z rzędu zwycięzcą w swojej kategorii Jury złożone z 76 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznało 2.5 - litrowemu silnikowi TFSI międzynarodowy tytuł najlepszego silnika samochodowego roku 2012, w kategorii silników od 2.0 do 2.5 l. To już trzecie zwycięstwo tej jednostki napędowej w międzynarodowym konkursie. W 2.5 - litrowym silniku, w który wyposażone są m.in. Audi RS3 Sportback oraz Audi TT RS plus Coupé oraz Roadster, Audi stosuje swoje dwie kluczowe technologie: turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni FSI. To one doprowadziły markę z czterema pierścieniami do zwycięstwa. „Jednostka ma szeroki zakres momentu obrotowego i świetne brzmienie. Silnik, który znacząco wyróżnia się spośród innych.“ - brzmiało uzasadnienie jury. Nowe modele Audi TT RS plus Coupé i Roadster, wprowadzone na rynek w marcu 2012 r., przy poj. skokowej 2480 cm³ i momencie obrotowym od 5500 do 6700 obr/min. osiągają moc 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy - 465 Nm jest dostępny od 1650 do 5400 obr/min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. (Roadster - 4,2 s.). Opcjonalnie auta z tym silnikiem mogą osiągać prędkość maksymalną 280 km/h. Audi oferuje ten silnik również w modelu RS3 Sportback. Przy pojemności skokowej 2480 cm³ i momencie obrotowym od 5400 do 6500 obr/min., osiąga moc 250 kW (340 KM). Maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny jest od 1600 do 5300 obr/min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. - to wynik najlepszy w klasie. Prędkość maksymalna – fabrycznie ograniczona - wynosi 250 km/h. To już ósma z rzędu nagroda dla Audi w konkursie „International Engine of the Year”. W latach 2005 - 2009 tytuł ten w kategorii silników o pojemności od 1.8 do 2.0 l. zdobywał dla Audi silnik 2.0 TFSI. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Kosmiczny projekt zdobywca kilkuset nagród w USA !!! Artykuł ( po angielsku ) i foto : http://www.supercarnews.net/2004-blaupunkt-evil-z-modified-1999-chevy-cavalier
  9. Wojna Północ-Południe - STS Bydgoszcz Tuning Show 2008 - Volkswagen Garbus <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ymOWdYyGmHY&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ymOWdYyGmHY&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Zdobywca głównej nagrody w STS Bydgoszcz Tuning Show 2008
×