Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'zakład' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Poszukuję sprawdzonego (podkreślam sprawdzonego) zakładu który wykona chromowanie kilku gratów do mojej Fordziny. Kolektor dolotowy, pokrywy zaworów, kółka pasowe itp itd. Jeśli ktoś posiada namiary na taki zakład będę bardzo wdzięczny. __________________
  2. Gliwice/Warszawa. Dzisiaj w ramach obchodów 25-lecia Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce w Ministerstwie Gospodarki odbyła się uroczystość wręczenia odznaczeń dla firm szczególnie zasłużonych dla polskiej gospodarki. W imieniu zakładu Opla w Gliwicach (GM Manufacturing Poland) z rąk Janusza Piechocińskiego, wicepremiera i ministra gospodarki, Odznakę Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej odebrał Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland. „Otrzymane odznaczenie jest dla nas wyjątkowo ważnym potwierdzeniem, że nasz doświadczony zespół, nie tylko produkuje najwyższej światowej klasy samochody i silniki, ale poprzez swoje działania również aktywnie przyczynia się do rozwoju gospodarczego regionu, a nawet kraju. Uruchomienie produkcji zaawansowanej technologicznie nowej generacji Opla Astry jesienią tego roku, będzie dla nas okazją do kontynuacji tych działań.” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny zakładu. Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w gliwickim zakładzie Opla 31 sierpnia 1998 r. Od tego czasu fabryka stała się wizytówką miasta i regionu oraz symbolem wszechstronnego doświadczenia i dużej elastyczności tamtejszego zespołu. Na przestrzeni lat gliwicki zespół zasłynął z produkcji wysokiej jakości samochodów, od miejskiego Opla Agila, przez cztery kolejne generacje kompaktowej Astry, aż po rodzinnego minivana Zafirę. Obecnie, obok eleganckiego kabrioletu Cascady, zakład produkuje trzy wersje nadwoziowe Opla Astry. Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym obecnie w trzech oddziałach ok. 3 900 osób. Zakład należy do jednego z najlepszych w koncernie General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią. Od prawie siedemnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Od lutego br. uruchomiona została produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii. Pod koniec tego roku planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej. Jesienią tego roku wraz z premierą kompaktowego bestsellera marki Opel, zarówno dla firmy jak i gliwickiego zakładu rozpocznie się nowy rozdział w historii. Astra nowej generacji będzie oparta na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferował wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo, niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września). Sukcesy zakładu zostały potwierdzone przyznaniem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in.: tytuł „Inwestora Roku” od AmCham z października 2010, tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” od magazynu Nowy Przemysł (luty 2011), nagroda „Zębatki 2010” dla Najbardziej Otwartej Firmy od Studentów Politechniki Śląskiej (czerwiec 2011), wyróżnienie w konkursie „Liderzy zrównoważonego Rozwoju” od miesięcznika Forbes (wrzesień 2011) oraz Nagroda Ministra Środowiska dla zespołu naukowo-badawczego General Motors Manufacturing Poland realizującego, we współpracy z Politechniką Śląską, projekt „Racjonalizacja zużycia energii cieplnej i elektrycznej na drodze zarządzania energią z procesów technologicznych” (wrzesień 2011), wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, (czerwiec 2012), tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności” w konkursie „Dobry Pracodawca 2012” (grudzień 2012), Nagrody Ministra Środowiska (2013) oraz „Solidnego Pracodawcy 2013”. Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent w porównaniu do 2013 roku) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszych pięciu miesiącach sprzedaż marki wzrosła o 19 procent, a udział w rynku o 1,2 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. źródło: General Motors
  3. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w Europie - turyński zakład Abarth`a na Google Street View. · Emocjonująca wirtualna podróż do siedziby marki spod znaku Skorpiona, by poznać całą gamę produktów poprzez wyjątkowe doświadczenie full immersion. · Dostęp przez oficjalną stronę internetową Abarth i platformę Google Maps. · Oprócz samochodów i miejsc ich produkcji, innowacyjne narzędzie - ewolucja aktualnego katalogu - umożliwia poznanie zestawów tuningowych, akcesoriów oraz produktów merchandisingowych z logo Abarth. · Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości. Po raz pierwszy w Europie, marka samochodowa „otwiera” drzwi swojego zakładu, wykorzystując technologię Google Street View. Powstaje w ten sposób „Virtual Tour Abarth”, wyjątkowe doświadczenie full immersion, pozwalające odkryć turyński zakład Abarth`a, w którym dzięki pasji i know-how powstają wyjątkowe samochody. Zrealizowana przez agencję kreatywną xister z dostępem przez oficjalną stronę Abarth i platformę Google Maps, sugestywna podróż umożliwia użytkownikowi zwiedzenie każdego zakątka siedziby marki spod znaku Skorpiona. Podróż rozpoczynamy w showroomie, gdzie wystawione są historyczne modele, samochody Racing i nowa gama Abarth`a. Następnie spacerujemy korytarzami, w których podziwiamy dziedzictwo i historię marki, docierając do miejsca, gdzie w sugestywny sposób odtworzono biuro Karla Abarth`a. Fascynująca podróż dociera do serca zakładu, na halę warsztatową: tu znajdują się podnośniki, na których umieszczone są samochody, przy których pracują mechanicy, poszczególne działy techniczne, gdzie auta są montowane oraz kabina lakiernicza. Innowacyjne narzędzie pozwalające odkryć gamę Abarth`a, z możliwością „surfowania po” wszystkich samochodach w wizualizacji 360° wewnątrz kabiny. Najciekawszą strefą, którą z pewnością należy odwiedzić jest obszar dedykowany Abarth`owi 695 Biposto, prawdziwe „wirtualne atelier”, gdzie możemy podziwiać go pod każdym kątem, zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także poznać dzięki rysunkom technicznym i filmom video jego ekskluzywne wyposażenie oraz zastosowane technologie. Wirtualna podróż Abarth`a gwarantuje zatem wyjątkowe doznania podczas odkrywania świata i wartości spod znaku Skorpiona. Dzięki licznym hotspotom, obecnym na każdym ekranie surfowania, którym odpowiadają zakładki ze szczegółowymi informacjami, użytkownik może przeglądać fascynujące multimedialne zawartości. Dodatkowo, dzięki zindywidualizowanemu graficznemu interfejsowi Abarth oraz intuicyjnym przyciskom surfowania emocjonująca podróż online na Street View jeszcze bardziej wciąga, dzięki funkcjom zoom, fullscreen, automatyczny widok 360°, help i wielu innym narzędziom. Wirtualna podróż do zakładu Abarth`a w Turynie jest doskonałą okazją, by odkryć całą gamę produktów bezpośrednio w miejscu, gdzie są one produkowane. Nie tylko samochody, ale także zestawy tuningowe, akcesoria i produkty merchandisingowe zaprojektowane dla pasjonatów marki Skorpiona. Ten innowacyjny projekt jest pierwszym krokiem Abarth`a w kierunku „nowej ery” marki, która raz jeszcze potwierdza ogromne zaangażowanie i umiejętność dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości technologicznej. Narzędzie stanowi ewolucję aktualnego katalogu, umożliwiając wygodniejsze przeglądanie zawartości i szybszą aktualizację, pozwalającą przeżyć „Abarth experience” w wizualizacji 360°. Projekt „Virtual Tour Abarth” został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości, odtwarzając w 3D miejsca znane z codziennego życia, w tym przypadku turyński zakład i hale montażowe Abarth`a. Technologia zastosowana w goglach Oculus Rift umożliwia poruszanie się w świecie wirtualnym, obracając jedynie głowę, tak jak robimy to w rzeczywistości. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. Audi powiększa fabrykę w Ingolstadt o nowy zakład produkcyjny w Munchsmunster - Nowy zakład zmniejszy obciążenie głównej fabryki w Ingolstadt - Asortyment produkcji obejmuje lekkie elementy nadwozia, komponenty zawieszenia oraz części tłoczone na gorąco i na zimno - Frank Dreves, członek zarządu Audi ds. produkcji podkreśla: „Zakład w Münchsmünster stanie się znaczącym centrum zaawansowanych technologii.” Ingolstadt / Münchsmünster, 19 listopada 2013 r. Audi AG uruchomiło nowy zakład produkcyjny w Münchsmünster. To element dalszej, konsekwentnej rozbudowy głównej fabryki w Ingolstadt. W Strefie Przemysłowej Münchsmünster, zlokalizowanej około 30 kilometrów na wschód od zakładu głównego, produkowane będą teraz, z wykorzystaniem nowych, innowacyjnych rozwiązań technicznych, elementy nadwodzia i zawieszenia. W Münchsmünster zatrudnionych będzie około 800 pracowników i utworzonych zostanie 250 nowych miejsc pracy. Na ceremonię otwarcia przybyło ponad 300 gości. Dr Frank Dreves, członek zarządu Audi ds. produkcji powitał również szefa administracji regionu Pfaffenhofen, Martina Wolfa oraz burmistrza Münchsmünster, Andreasa Meyera. W Strefie Przemysłowej Münchsmünster zbudowano centrum kompetencyjne Audi, którego zadaniem jest wytwarzanie odlewanych z aluminium konstrukcyjnych części nadwozia, elementów tłoczonych na gorąco i na zimno oraz komponentów zawieszenia. Nowy zakład produkcyjny, w który firma zainwestowała trzycyfrową kwotę liczoną w milionach euro, jest kolejnym elementem strategii rozwoju Audi. Nowo oddana inwestycja pozwoli zredukować obciążenie głównej fabryki w Ingolstadt. „Uruchomiliśmy ultranowoczesny zakład wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne” — wyjaśnia dr Frank Dreves, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. „Wytwarzane tutaj elementy dadzą z pewnością impuls, by jeszcze bardziej konsekwentnie stosować w procesie produkcji lekkie konstrukcje, a z drugiej strony Münchsmünster z pewnością stanie się ważnym ośrodkiem zaawansowanych technologii.” Zaletą elementów z utwardzanej blachy stalowej oraz części odlewanych z aluminium jest niewielka waga połączona z wysoką wytrzymałością i najwyższą precyzją obróbki. „Wykorzystywane tutaj nowe metody produkcji pozwalają nam przesunąć techniczne granice i zwiększyć naszą przewagę nad konkurencją” — dodaje Dreves. Audi będzie stopniowo zwiększać wolumen produkcji zakładu. Do roku 2016, w Münchsmünster zatrudnionych będzie około 800 pracowników Audi i powstanie 250 nowych miejsc pracy. Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi AG stwierdził: „Tworzymy miejsca pracy w naszym własnym regionie, w tym szczególnie atrakcyjne stanowiska w sektorze nowoczesnych technologii. Nowy zakład produkcyjny, jako wiodący w koncernie Audi, przyczyni się do rozwoju tego miejsca.” Budowa przebiegła gładko i zgodnie z harmonogramem. Prace rozpoczęto latem 2012 r. W chwili obecnej, produkcja komponentów zawieszenia i części konstrukcyjnych oraz odlewanie z aluminium wchodzi w fazę produkcji wstępnej, poprzedzającej produkcję seryjną. Najważniejsze zalety 42-hektarowego Parku Przemysłowego w Münchsmünster to jego niewielka odległość od głównego zakładu oraz dogodne położenie wynikające z bliskości autostrad federalnych B16 i B16a. Planowane jest również połączenie kolejowe z główną linią Ingolstadt-Regensburg. We wszystkich trzech częściach zakładu odzyskuje się energię i ciepło, stosuje najnowocześniejsze metody oczyszczania zużytego powietrza i wody oraz zabezpieczenia przez hałasem. Na terenie znajdują się także własna elektrownia, centrum zdrowia i posterunek straży pożarnej. Wyposażenie pochodzi głównie z Niemiec i firm europejskich. Prace budowlane wykonały w większości firmy z regionu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Audi uruchamia zakład przetwarzający prąd elektryczny w e-gaz -Uroczyste otwarcie wytwórni e-gazu Audi w dolnosaksońskim Werlte -E-gaz wytwarzany z wody, zielonej energii i dwutlenku węgla, jako przyjazny dla środowiska zamiennik gazu ziemnego -Audi A3 Sportback g-tron napędzane e-gazem, neutralne pod względem emisji CO2 Ingolstadt/Wertle, 26 czerwca 2013 r. Audi uruchomiło wytwórnię e-gazu w miejscowości Werlte. Jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, koncern Audi tworzy w ten sposób łańcuch zrównoważonych nośników energii. Na jego początku znajdują się: ekologicznie pozyskiwana energia elektryczna, woda oraz dwutlenek węgla. Produktami końcowymi łańcucha są wodór i syntetyczny metan, czyli e-gaz Audi. „Audi uczyniło wielki krok w kierunku zrównoważonej mobilności przyszłości” - powiedział w mowie towarzyszącej otwarciu zakładu Heinz Hollerweger, kierownik Działu Pojazdów Kompletnych. „Audi jest jedynym producentem, mającym do zaoferowania tak innowacyjne rozwiązanie techniczne. Badania paliw syntetycznych przyjaznych środowisku są jednym z głównych założeń naszej strategii rozwoju e-paliw.” Reiner Mangold, kierownik Działu Zrównoważonego Rozwoju Produktu dodał: „Wytwórnia w Werlte, w której prąd elektryczny przetwarzany będzie w gaz, ma szansę stać się sztandarowym projektem totalnego przełomu energetycznego, sięgającego daleko poza nasz koncern.” Peter Altmaier, niemiecki Minister Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych, w swoim przemówieniu również poparł środowiskowe zaangażowanie Audi. Wytwarzanie e-gazu opiera się o dwa etapy procesu chemicznego: elektrolizę oraz metanizację. W pierwszym etapie, wytwórnia wykorzystuje ekologiczną, „zieloną” energię elektryczną produkowaną w dużych ilościach, by w trzech elektrolizatorach rozłożyć wodę na tlen i wodór. W przyszłości, pozyskany w ten sposób wodór można będzie stosować jako materiał napędowy w samochodach wyposażonych w ogniwa paliwowe. Obecnie jednak brak odpowiednio rozbudowanej, służącej temu infrastruktury. W związku z tym, bezpośrednio po pierwszym, następuje drugi etap procesu: metanizacja. W wyniku reakcji tlenu z dwutlenkiem węgla, powstaje syntetyczny metan – e-gaz Audi. Jest on niemalże identyczny pod względem struktury chemicznej, z kopalnym gazem ziemnym. Do odpowiednich stacji CNG dostarczany będzie przez istniejącą już infrastrukturę niemieckiej sieci gazu ziemnego. Początek dystrybucji e-gazu Audi do sieci zaplanowano na jesień tego roku. Rocznie, wytwórnia wyprodukuje ok. tysiąca ton e-gazu, przetwarzając ok. 2800 ton CO₂. To mniej więcej taka ilość dwutlenku węgla, jaką las bukowy składający się z ponad 220 000 drzew, wchłania na przestrzeni jednego roku. Produktami ubocznymi procesu są tylko woda i tlen. Wytwórnia e-gazu powstała przy współpracy Audi z przedsiębiorstwem zajmującym się budową instalacji technicznych ETOGAS GmbH (dawniej SolarFuel) oraz partnerem projektu MT-BioMethan GmbH. Całość wybudowano na działce o wielkości 4100 m2, należącej do spółki EWE AG. Kamień węgielny pod budowę położono we wrześniu 2012 r., a ukończono ją w grudniu tego samego roku. Najwyższym priorytetem całego procesu produkcyjnego, jest efektywne wykorzystanie przepływu energii. Ciepło oddawane podczas metanizacji, wykorzystuje się jako energię procesową do zasilania położonej nieopodal biogazowni. W biogazowni z kolei, powstaje wysoko stężony dwutlenek węgla, będący podstawowym budulcem e-gazu. CO₂ służy zatem jako surowiec i nie jest wydalany do atmosfery. Zakłada się, że dzięki e-gazowi z Werlte, rocznie 1500 egzemplarzy nowego Audi A3 Sportback g-tron będzie mogło przejechać 15 tys. kilometrów w sposób neutralny pod względem emisji CO₂. Jednostka napędowa tego pięciodrzwiowego samochodu, silnik 1.4 TFSI, spala zarówno gaz ziemny, jak i biometan oraz e-gaz Audi. Silnik może być napędzany również benzyną, ponieważ skonstruowano go jako jednostkę zasilaną z dwóch źródeł. Dzięki temu, jego zasięg wynosi około 1300 km. Przy zakupie samochodu, klient może od razu zamówić dostawę określonej ilości e-gazu. Decydując się na taki krok, wpisuje się w proces mający na celu wprowadzenie do sieci gazowniczej takiej ilości e-gazu, jaka została zadeklarowana. Ma przy tym pewność, że tankowany gaz pochodzi tylko i wyłącznie z wytwórni e-gazu Audi. Płatności i rozliczenia realizowane są w oparciu o specjalną kartę paliwową. Średnie zużycie paliwa w Audi A3 Sportback g-tron, którego sprzedaż rozpocznie się pod koniec tego roku, to mniej niż 3,5 kg e-gazu na 100 km. Według testów NEDC, emisja CO₂ w tym samochodzie wynosi poniżej 95 g na km. Napędzanie pojazdów e-gazem ma neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto podczas jazdy dwutlenek węgla, jest tym samym, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu. Nawet w obszernym bilansie Well-to-Wheel, biorącym pod uwagę energię oraz nakłady poczynione w celu budowy i eksploatacji wytwórni e-gazu oraz turbin wiatrowych, emisja dwutlenku węgla pozostaje na niskim poziomie, rzędu 20 gramów na kilometr. Ten pionierski bilans środowiskowy uzyskał ostatnio certyfikację TÜV Nord. Projekt e-gaz koncernu Audi wykracza daleko poza horyzonty branży motoryzacyjnej. Wskazuje jak efektywnie, w dowolnym miejscu, przechowywać duże ilości zielonej energii, a później przekształcić ją w metan i umieścić w największym magazynie energii w Niemczech - w sieci gazu ziemnego. Dzięki projektowi e-gaz, koncern Audi jest częścią oraz siłą napędową rewolucji energetycznej. Również duże niemieckie zakłady energetyczne podjęły temat technologii łączenia prądu i gazu (Power-to-Gas) i podążają za Audi z pierwszymi własnymi badaniami. Projekt e-gazu jest częścią kompleksowej strategii Audi dotyczącej e-paliw. Równolegle do wytwórni e-gazu w Werlte, Audi we współpracy z firmą Joule, w Hobbs, w amerykańskim stanie Nowy Meksyk, prowadzi ośrodek badań nad produkcją e-etanolu oraz e-oleju napędowego. W tamtejszej instalacji, mikroorganizmy z wykorzystaniem wody (słonawej, słonej lub ścieków), światła słonecznego i dwutlenku węgla, wytwarzają paliwa o wysokim stopniu czystości. Strategicznym celem tych projektów jest wykorzystanie CO₂ jako surowca do produkcji paliw i znaczna poprawa całkowitego bilansu energetycznego. Strategia e-paliw to ważny filar inicjatywy zrównoważonego rozwoju Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. więcej -> Panie i Panowie! Najlepszy zakład produkcyjny w Europie to..., sprzedaż nowych samochodów, najnowsze modele samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. więcej -> PSA nagradza polski zakład Eaton w Bielsku-Białej, testy samochodów osobowych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Chrysler Group inwestuje w kanadyjski zakład Brampton Assembly Plant http://www.roadlook.pl/technika/chrysler-group-inwestuje-w-kanadyjski-zaklad-brampton-assembly-plant.html
×