Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wyznacza' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 3 wyniki

  1. Nissan wyznacza odważny kierunek rozwoju w Europie ˇ Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne integralnymi elementami strategii marki ˇ Najnowocześniejsze, najmocniejsze i najbardziej spójne portfolio produktów w historii Nissana ˇ Inwestycje w badania i rozwój przesuwają granice innowacyjności Nissan potwierdza swoją strategię wzrostu w Europie, wyznaczając precyzyjną ścieżkę do uzyskania pozycji najbardziej pożądanej marki azjatyckiej. Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne mają odegrać kluczową rolę w realizowaniu tych aspiracji, a Nissan będzie bronił swojej pozycji lidera w tych obszarach i starał się ją umacniać. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Nissan wprowadził na rynek 12 nowych modeli w Europie i sprzedał ponad 724 000 pojazdów. Firma zaspakaja gwałtownie rosnący popyt w segmencie crossoverów poprzez zaoferowanie nowych wersji modeli Qashqai, Juke i X-Trail, ustanawia kolejne rekordy w segmencie samochodów elektrycznych oraz zapewnia powszechny dostęp do emocji za kierownicą wersji NISMO. Nissan potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz odważnego wzornictwa, znakomitej jakości i powszechnego dostępu do technologii prezentując nowy, atrakcyjny model koncepcyjny Sway, zapowiadający nowe pomysły w segmencie małych samochodów. „Odnotowujemy wzrost już piąty rok z rzędu. Nasze podejście do wzmacniania marki Nissan oraz oferty jej produktów i usług najwyraźniej się sprawdza. Będziemy nadal inwestować w silną bazę produkcyjną w Europie i mamy doskonałe perspektywy na wzrost w tym regionie” – powiedział Paul Willcox, prezes Nissan Europe. „Osiągamy najlepsze wyniki sprzedaży w Europie w dotychczasowej historii marki – w ciągu 5 lat poprawiliśmy je o 50%. Nowe wersje modeli Qashqai, Juke i X-Trail, sprzedawane w liczbie ponad 410 000 egzemplarzy rocznie, wzmacniają pozycję Nissana w segmencie crossoverów” – dodał. Duże zaplecze produkcyjne Nissana w Europie będzie stymulować wzrost firmy, umożliwiając marce zwiększenie udziału w 65% rynków w Europie, na których jest obecna. Colin Lawther, starszy wiceprezes ds. produkcji, łańcucha dostaw, zarządzania i zakupów w Europie, powiedział: „W zeszłym roku finansowym wyprodukowaliśmy ponad 675 000 pojazdów marki Nissan w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. Jesteśmy siłą, z którą trzeba się liczyć na największych rynkach w Europie, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży”. Oprócz bardzo dobrych wyników sprzedaży i dużej skali produkcji sukcesem Nissana jest także obecność w najszybciej rozwijających się segmentach, takich jak samochody elektryczne. W 2014 r. firma sprzedała w Europie 15 000 egzemplarzy modelu LEAF. Na rok, w którym mija piąta rocznica obecności Nissana LEAF na rynku, Nissan przygotował kolejne nowości w segmencie samochodów elektrycznych: siedmiomiejscową wersję e-NV200 oraz edycję specjalną modelu LEAF. Nissan nadal kształtuje przyszłość mobilności, inwestując znaczące środki w badania i rozwój w celu udostępniania pionierskich technologii jak najszerszej grupie klientów. Firma będzie starała się wprowadzić na rynek samochody autonomiczne nie później niż w 2020 r., opierając zróżnicowaną ofertę w tym zakresie na rozwiązaniach cechujących się prostotą, bezpieczeństwem i dostępnością. Wiele z tych futurystycznych innowacji Nissan oferuje już dziś jako lider w zakresie takich rozwiązań, jak ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system kontroli odległości, system kamer 360° czy ostrzeganie o pojeździe w martwym polu. „Przez ostatnie lata całkowicie zmieniliśmy wizerunek Nissana w oczach klientów. Zasłynęliśmy tym, że oferujemy to, co najlepsze, jak największej grupie klientów – w dodatku jako pierwsi. Już dziś mamy w swojej ofercie nagradzane crossovery, samochody elektryczne oraz technologie niezbędne do autonomicznej jazdy, takie jak pakiet Safety Shield czy system kamer 360°” – dodał Willcox. źródło: NISSAN
  2. Audi wyznacza trendy w Le Mans -Rozpoczęło się odliczanie do startu 82. dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans -Prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „Le Mans to jedyne w swoim rodzaju laboratorium, w którym testowane są nowe rozwiązania techniczne“ Ingolstadt, 17 stycznia 2014 r. Już od 15 lat, Audi przedstawia „przewagę dzięki technice“ w najtrudniejszym na świecie wyścigu długodystansowym. Najnowsza generacja hybrydowego samochodu wyścigowego R18 e-tron quattro, to kontynuacja serii technicznych innowacji Audi prezentowanych w wyścigu Le Mans. 14 czerwca 2014, o godzinie 15.00, rozpocznie się osiemdziesiąta druga edycja należącego już do klasyki francuskiego wyścigu długodystansowego. Zainteresowanie imprezą już teraz jest bardzo duże. Po raz pierwszy w szranki staną dwie marki mogące się pochwalić największymi w tym wyścigu sukcesami - Audi i Porsche. Toyota, po dwóch porażkach w walce z mającym na swoim koncie całą serię zwycięstw Audi, przerwała starty w Le Mans. Od nadchodzącego sezonu zaczną też obowiązywać nowe zasady, w myśl których na pierwszym planie znajduje się efektywność energetyczna samochodu. Dla Audi, wynalazcy TDI, to kolejna okazja do udowodnienia swoich najwyższych kompetencji technicznych, również na torze wyścigowym. Niezależnie od tego czy mówimy o silniku spalinowym, czy o napędzie hybrydowym, o lekkiej konstrukcji czy o parametrach bezpieczeństwa czynnego i biernego, prototypy z Le Mans są liderami nie tylko pod względem osiągnięć sportowych, ale też pod względem zastosowanych w nich rozwiązań technicznych. „Le Mans to jedyne w swoim rodzaju laboratorium, w którym testowane są nowe rozwiązania“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jednym z efektów naszej pracy nad nowatorskimi rozwiązaniami w nowych bolidach wyścigowych startujących w Le Mans, są reflektory ze światłem laserowym. Oświetlają one odcinek drogi o długości do 800 metrów. Ich planowana wersja seryjna będzie miała zasięg do 500 metrów, czyli dwukrotnie większy, niż zasięg reflektorów diodowych. Będzie to istotny wkład Audi do zwiększenia bezpieczeństwa na torze wyścigowym i w ruchu ulicznym.“ Najnowocześniejsza technika w służbie maksymalnej efektywności W roku 2001, Audi R8 napędzane było nowym wówczas silnikiem V8. Zastosowany w nim bezpośredni wtrysk benzyny TFSI tak dozował paliwo, że spalanie V8 turbo znacznie spadło, jego reakcje się poprawiły, a czas postoju w boksach uległ wydatnemu skróceniu, ponieważ maksymalna moc jednostki była dostępna od razu. Już krótko po pierwszym sukcesie w Le Mans, klienci Audi mogli zamawiać modele seryjne z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Taki sposób przygotowywania mieszanki szybko stał się standardem w samochodach seryjnych. Miliony silników TFSI przyczyniają się dziś do redukcji emisji CO2. Po pięciu latach od ich debiutu, Audi zaprezentowało kolejne pionierskie osiągnięcie. W sezonie 2006, Audi R10 TDI napędzane silnikiem diesla z wtryskiem bezpośrednim wygrało długodystansowego klasyka, startując w nim po raz pierwszy. Zwycięstwo w Le Mans samochodu wyścigowego z silnikiem diesla uważano do tamtej pory za utopię – dziś jest to reguła. Od owego wydarzenia, Audi z jednostką TDI zwyciężało w tym wyścigu siedmiokrotnie. Przy okazji startów zyskano cenną wiedzę w obszarze konstrukcji skrzyń korbowych, tłoków, wtryskiwaczy paliwa i innych podzespołów, którą przenoszono potem na grunt produkcji seryjnej. Hybrydowy napęd e-tron quattro kluczem do zwycięstwa w Le Mans Audi było pierwszą hybrydą, która zwyciężyła w Le Mans, i w ten sposób marka po raz kolejny zapisała się na kartach historii sportu motorowego. W roku 2012, po raz pierwszy zwyciężyło Audi R18 e-tron quattro, prototyp sportowy, którego oś tylną napędza silnik spalinowy TDI, a oś przednią silnik elektryczny. W pełni elektroniczna strategia zarządzania to jedyne połączenie między obydwoma rodzajami napędu. Równolegle do tego, Audi poszerzało ofertę produktów o modele hybrydowe. Ich następna generacja jest już gotowa. Począwszy od roku 2014, Audi wprowadza na rynek model A3 Sportback e-tron, hybrydę typu plug-in najnowszej generacji. W sporcie motorowym drogę ku przyszłości wskazuje natomiast nowe Audi R18e-tron quattro, rocznik 2014. Inżynierowie Audi skonstruowali je zasadniczo od nowa, ściśle przestrzegając przy tym surowych zasad efektywności. Teraz samochód wyścigowy musi osiągać jak najlepsze czasy przejazdu, wykorzystując limitowaną ilość energii. Większe bezpieczeństwo i mniejszy ciężar, jako efekt zaawansowanych rozwiązań szczegółowych Audi wyznacza standardy także w innych obszarach, nie tylko w zakresie napędu. Klatka bezpieczeństwa samochodów wyścigowych charakteryzuje się pełną perfekcji lekką konstrukcją, a równocześnie najwyższym bezpieczeństwem biernym. Tzw. struktura skorupowa monocoque, wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CRP), w roku 2013, mimo zaostrzonych wymogów, ważyła tylko połowę tego, ile w roku 1999, kiedy to Audi po raz pierwszy brało udział w wyścigu LMP. Ten wymieniony wyżej materiał znalazł powszechne zastosowanie w modelach produkcji seryjnej, gdzie wykorzystuje się go do wytwarzania elementów karoserii modeli R8, R8 Spyder i RS 3. Bezpieczeństwo czynne też ciągle rośnie, dzięki regularnie wprowadzanym, coraz nowszym technikom oświetlenia. Po diodowych światłach do jazdy dziennej zastosowanych w Audi R10 TDI (2006 do 2008), w modelu R18 TDI (2011) pojawiły się w pełni diodowe reflektory. Następnie zaprezentowano reflektory Matrix LED w Audi R18 e-tron quattro (2012 do 2013). W sezonie 2014, w najnowszej generacji R18 e-tron quattro, będzie można podziwiać z kolei innowacyjne światła laserowe. Także cyfrowe lusterko wsteczne, którego kamera od sezonu 2012 rejestruje obraz za pojazdem i przekazuje go do monitora AMOLED w kokpicie, wytycza trend przyszłości. „Opinia publiczna i fani sportu motorowego oczekują, że Audi będzie spełniało rolę trendsettera“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Napawa nas dumą, że nasze zaangażowanie w sport motorowy stawia cztery ringi na czele stawki pod względem tego typu innowacji. Codziennie odnosimy korzyści z tego, że Audi Sport uważa się za ważną częścią biura rozwoju technicznego Audi AG. Naszym celem jest udowodnienie, że w twardej walce, nasze prototypy z Le Mans cały czas posiadają charakterystyczną dla Audi „przewagę dzięki technice” – nawet w obliczu największego wyzwania, jakim w 2014 roku będzie wyścig w Le Mans.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. [h=2]Nowy, aluminiowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem wyznacza standardy w zakresie kultury pracy[/h] Nowy silnik 85 kW/115 KM 1,0 l podnosi poprzeczkę, jeśli chodzi o kulturę pracy jednostek trójcylindrowych. Pierwszy z nowej rodziny silników benzynowych o małej objętości skokowej z wtryskiem bezpośrednim debiutujący w Oplu ADAMie. Wyższy moment obrotowy, większa wydajność zużycia paliwa w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindra. Połączony z nową skrzynią sześciobiegową, o 30% lżejszy od poprzednika. Rüsselsheim. Czysty, płynny i cichy: podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera nowego trzycylindrowego silnika Opla. Jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra nie tylko jest przyjazna dla klimatu, lecz także wyznacza nowe standardy w zakresie kultury pracy silników trzycylindrowych — uzyskuje lepsze wyniki w dziedzinie ograniczania hałasu i drgań niż wiele modeli czterocylindrowych. Mimo kompaktowych rozmiarów ten niewielki silnik osiągający moc 85 kW/115 KM wyróżnia się także potężnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, wynoszącym 166 Nm w szerokim zakresie od 1 800 do 4 700 obrotów na minutę. Silnik 1.0 SIDI Turbo (z ang. Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy niż równie mocne silniki o większej objętości skokowej, a także o 20% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecną jednostką 1,6 l o zapłonie iskrowym. 12-zaworowy silnik 1.0 Turbo ma w przyszłym roku zadebiutować w niewielkim Oplu ADAMie wraz z nową sześciobiegową skrzynią biegów. Będzie to pierwszy model z nowej modułowej rodziny trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych o objętości skokowej wynoszącej do 1,6 litra. Wśród głównych czynników wpływających na zwiększenie wydajności można wymienić zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni, zróżnicowany czas aktywacji zaworów i lekki aluminiowy blok silnika. Zgodnie z prognozami Opla nowa rodzina silników będzie się wyróżniać fantastyczną oszczędnością paliwa i emisjami CO2 znacznie niższymi niż 100 g/km. „Podczas projektowania tego małego silnika postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Chcieliśmy także udowodnić, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery”, stwierdził dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Zależało nam na tym, by u źródła rozwiązać problemy związane z równowagą, hałasem i drganiami typowe dla zwykłych silników trzycylindrowych. Jesteśmy przekonani, że rezultaty miło zaskoczą klientów. To bardzo dynamiczny i dopracowany silnik trzycylindrowy gwarantujący pełną radość z jazdy”. Niemiecka technologia zapewniająca najlepszą akustykę w swojej klasie Inżynierowie Opla zaczęli od czystej kartki papieru, co umożliwiło im zastosowanie całej gamy środków w celu wyeliminowania typowej „nierytmiczności”, tradycyjnie kojarzonej z ekonomiczną pracą silników trzycylindrowych. Blok cylindrów wykonany z odlewu aluminium pod wysokim ciśnieniem został zaprojektowany z myślą o ograniczeniu hałasu wynikającego z konstrukcji, a także o zmniejszeniu wagi. Wysokociśnieniowe przewody doprowadzające paliwo i wtryskiwacze są także konstrukcyjnie oddzielone od głowicy cylindra, co minimalizuje przekazywanie pulsacji; zastosowano również wygłuszenie pompy paliwa i przewodów paliwowych. Do wysokiej kultury pracy przyczynia się także zastosowanie wałków wyważających w pompie oleju. Wałek, napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami zapewniającymi cichą pracę, obraca się w przeciwnym kierunku z prędkością wału korbowego. Cechuje się on zoptymalizowaną masą równoważącą samoistne drgania wywołane pracą trzech cylindrów. Do innych funkcji zmniejszających hałas należą: zoptymalizowane pod względem akustycznym pokrywy na górze i z przodu silnika oraz obudowy kolektora wlotowego i wałka rozrządu, izolacja wałka rozrządu ze stalowymi wstawkami głównego łożyska, odwrócone zęby w łańcuchu napędzającym wałek rozrządu, turbosprężarka, w której zredukowano odgłos syczenia, i niższa miska olejowa ze stali. W wyniku zastosowania tych elementów konstrukcyjnych nowy silnik 1.0 SIDI Turbo nie tylko cechuje się wyższą kulturą pracy w porównaniu z innymi jednostkami trzycylindrowymi, lecz także jest cichszy od wielu modeli czterocylindrowych. Na przykład w teście porównawczym z całkowicie otwartą przepustnicą charakteryzuje się on niższą emisją hałasu w całym zakresie mocy niż inne podobne silniki benzynowe z turbodoładowaniem, łącznie z jednostką o pojemności 1,6 litra. Doskonałe parametry pozwoliły znacznie ograniczyć potrzebę stosowania dodatkowej wewnętrznej izolacji dźwiękowej oraz skomplikowanych mocowań i podstaw montażowych. Wysoka moc i potężny moment obrotowy Silnik 1.0 SIDI Turbo wyróżnia się wyjątkową dynamiką i generuje wyższy moment obrotowy niż obecny silnik Opla o zapłonie iskrowym i pojemności 1,6 litra, a także taką samą moc maksymalną wynoszącą 85 kW/115 KM. Montaż kolektora dolotowego wewnątrz aluminiowej głowicy cylindrów wykonano z zegarmistrzowską precyzją — jest on połączony śrubami bezpośrednio z chłodzoną wodą turbosprężarką o niskiej bezwładności. Tego rodzaju kompaktowa metoda montażu zwiększa dynamikę i zapewnia wysoką moc nawet w niskim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 166 Nm od zaledwie 1 800 obr./min jest o prawie 30% wyższy niż w przypadku silnika o pojemności 1,6 litra na tym samym poziomie obrotów na minutę. Wyposażone w sześć otworów wtryskiwacze paliwa są umieszczone centralnie nad każdym tłokiem, co zapewnia wydajne spalanie, a dwie fazy pracy krzywek umożliwiają różnicowanie czasu aktywacji zaworów skutkujące optymalnym oddychaniem silnika. Podwójna pompa oleju i przełączana pompa wodna — odłączana przy zimnym chłodziwie silnika, co pozwala przyspieszyć nagrzewanie — przyczyniają się także do niskiego zużycia paliwa. Nowa i lekka skrzynia sześciobiegowa Silnik 1.0 SIDI Turbo jest połączony z nową sześciobiegową skrzynią manualną zaprojektowaną specjalnie pod kątem średniego momentu obrotowego. Jej sucha masa wynosi 37 kg, co oznacza, że jest ona o mniej więcej 30% lżejsza od obecnego równoważnego modelu. Przekładnia cechuje się także wyjątkowo małymi rozmiarami — mierzy zaledwie 375 mm wzdłuż osi. Nowe przekładnie, charakteryzujące się doskonałą jakością zmiany biegów, niewielkim skokiem dźwigni i bezwysiłkową obsługą, zawierają wiele udoskonaleń wprowadzonych ostatnio w skrzyniach biegów nowej generacji. Należą do nich koła zębate z szerszymi, częściowo asymetrycznie rozstawionymi zębami oraz synchronizatory — trójstożkowe dla pierwszego i drugiego biegu oraz dwustożkowe dla trzeciego i czwartego biegu. Zsynchronizowany jest także bieg wsteczny. Nowe skrzynie biegów zostaną zastosowane w wielu małych i kompaktowych pojazdach Opla z silnikami o momencie obrotowym sięgającym 220 Nm. Aby zapewnić maksymalną efektywność jednostki napędowej w każdym zastosowaniu, macierz wyboru zawiera 12 zestawów przełożeń przekładni i siedem przekładni głównych. Następny etap programu odnowy jednostek napędowych Opla Premiera silnika 1.0 SIDI Turbo i nowej sześcio-przełożeniowej skrzyni biegów to ostatni etap programu odnawiania oferty jednostek napędowych Opla, w ramach którego w latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i 13 nowych silników, a także całą gamę nowych skrzyń biegów. Program rozpoczął się od wprowadzenia pierwszych silników średniej wielkości — benzynowych i wysokoprężnych. Do tych jednostek o pojemności 1,6 litra dołączył teraz silnik 1.0 Turbo, pierwszy przedstawiciel rodziny nowych modeli o małej pojemności skokowej. Wszystkie będą budowane w nowym zakładzie GM w węgierskim mieście Szentgotthard, gdzie silniki benzynowe i wysokoprężne są produkowane na wspólnej linii montażowej. W zakładach produkcji silników nowej generacji Opel koncentruje się na zaspokajaniu rosnącego zapotrzebowania klientów na silniki skonstruowane w dążeniu do „downsizingu” — cechujące się niższym zużyciem paliwa i mniejszymi emisjami CO2, a jednocześnie mocą i kulturą pracy typową dla jednostek o większej pojemności skokowej. źródło: General Motors
×