Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wystawy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 7 wyników

  1. Fiat Chrysler Automobiles gwiazdą wystawy Classic Days w Niemczech. Konkurs elegancji, pokazy i rywalizacja na drogach zamkniętych dla ruchu: to bogaty program wystawy zarezerwowanej dla zabytkowych samochodów, odbywającej się w średniowiecznym zamku Dyck. Alfa Romeo uczestniczy w wydarzeniu wystawiając cztery drogocenne egzemplarze: prototyp 750 Competizione (1955), 8C 2900 Le Mans (1938), Giuliettę SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954). Centrum uwagi skierowane na Lancię 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód z Formuły 1 Lancia D50 (1955). Marka Abarth zaznacza swoją obecność modelem 1000 Monomille (1960), a markę Fiat reprezentują trzy modele: 8V (1954), 600 Multipla (1959) i Dino Spider (1969). Zabytkowym samochodom towarzyszą aktualnie produkowane modele: wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – pierwszy pokaz tego wyjątkowego modelu na niemieckich drogach. Od 1 do 3 sierpnia w Niemczech odbędą się coroczne Classic Days, poświęcone samochodom przeszłości, a goszczące w średniowiecznym zamku Dyck, niedaleko Düsseldorfu. Podczas tego prestiżowego wydarzenia wokół malowniczego zamku na wodzie nie może oczywiście zabraknąć samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, która zaoferuje zwiedzającym możliwość poznania z bliska cennych, zabytkowych egzemplarzy marek Alfa Romeo, Abarth, Fiat i Lancia, biorących udział w zawodach „Racing Legend". Z kolekcji Muzeum Alfy Romeo przyjadą cztery egzemplarze - prototyp 750 Competizione (1955), model 8C 2900 Le Mans (1938), Giulietta SZ (1960) oraz 1900 Sport Spider (1954) – natomiast z kolekcji Lancia pojawią się dwa niesamowite samochody wyczynowe: Lancia 037 Rally (1984 - grupa oraz samochód Formuły 1- Lancia D50 (1955). Będą również trzy samochody Fiata - 8V (1954), 600 Multipla (1959) oraz Dino Spider (1969), a także Abarth 1000 Monomille (1960). Poza tym, jako potwierdzenie nierozerwalnej więzi łączącej samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, na niemieckiej wystawie obecna będzie również fascynująca Alfa Romeo 4C, wersja „City Lounge” Fiata 500L oraz nowy Abarth 695 biposto – „najbardziej „abarthowy” z wszystkich Abarthów", który po raz pierwszy będzie mógł być podziwiany na niemieckich drogach. Alfa Romeo: coupé Zagato na 60. urodziny Giulietty. Podczas specjalnych zawodów zaplanowanych na sobotę i niedzielę, swój blask ukażą cztery „klejnoty” marki Alfa Romeo, począwszy od 750 Competizione, wyścigowej „barchetty", która została wyprodukowana w 1955 roku do ewentualnego udziału w zawodach w kategorii Sport, klasa 1,5 litra. Silnik samochodu jest taki, jak w modelu Giulietta, ale o pojemności 1488 cm3 i mocy 145 KM, który rozpędza tego wyścigowego spidera do 220 km/h, również dzięki masie własnej pojazdu gotowego do jazdy, równej ledwo 670 kg. Projekt nadwozia, nad realizacją którego czuwał Boano, odcina się wyraźnie od stylu innych, współczesnych Alf Romeo. Samochód pozostał na etapie prototypu laboratoryjnego: w 1955 roku w Portello musiano bowiem skoncentrować się nad produkcją Giulietty. Z Muzeum Alfy Romeo pochodzi również Giulietta Sprint Zagato, wyścigowa wersja zbudowana na bazie seryjnego samochodu, który w tym roku kończy 60 lat. Z połączenia krótszej ramy, niż Giulietta Spider, seryjnie montowanego silnika 100 KM o pojemności 1,3 z Giulietty Sprint Veloce oraz aluminiowej karoserii Zagato, powstało wyścigowe auto, które w swojej klasie pojemności praktycznie nie miało sobie równych. Podczas imprezy na zamku Dyck można będzie podziwiać niezwykle rzadki egzemplarz z aerodynamicznie udoskonalonym, ściętym tyłem. Wreszcie, trzeci samochód z kolekcji Alfy Romeo to 1900 Sport Spider, wyścigowe auto wyprodukowane w 1954 roku w jednym jedynym egzemplarzu, zbudowane na bazie modelu 1900, z „otwartą” karoserią dzieła Bertone, o wyjątkowo agresywnej i opływowej linii, którego osiągi i prowadzenie dorównują aktualnym samochodom. Dopełnieniem całości oficjalnych samochodów Alfy Romeo jest bezcenny model 8C 2900 Le Mans, który zostanie wystawiony w średniowiecznym zamku Dyck. Jest to niezwykły eksponat, którego aluminiowa karoseria autorstwa Touring zapiera dech w piersiach i który przez długi okres brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pod maską znajduje się legendarny, ośmiocylindrowy silnik pochodzący ze zwycięskich aut Formuły 1 Alfy Romeo, który w tym egzemplarzu pojawił się w wersji 2,9 litra z dwoma sprężarkami Roots. Lancia: gość honorowy imprezy, D50, auto z Formuły 1 z 1955 roku. Lancia wybrała z kolei do zawodów wokół zamku Dyck samochód wyścigowy z własnej kolekcji: bolid Formuły 1 D50 z 1955 roku. Jest to jeden z ośmiu jednoosobowych samochodów skonstruowanych na Mistrzostwa Świata w 1954 roku - w zawodach uczestniczy samochód Luigiego Villoresi – później przekazanych Ferrari, które w 1955 roku zdobyło mistrzostwo z Fangio, co było dowodem na to, że zespół wyścigowy Lancii był na właściwej drodze. Naprawdę innowacyjny jak na swoje czasy samochód z F1, D50 jest wyposażony w ośmiocylindrowy, 2,5 litrowy silnik umieszczony poprzecznie tak, aby umożliwić poprowadzenie wału napędowego obok fotela kierowcy, a nie pod nim. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu udało się obniżyć środek ciężkości samochodu i w efekcie poprawiono właściwości jezdne bolidu. Umieszczona z tyłu skrzynia biegów zamontowana jest poprzecznie, natomiast charakterystyczne zbiorniki boczne poprawiają aerodynamikę i pozwalają utrzymać stałe rozłożenie masy od startu do mety wyścigu. W 1955 roku za kierownicą tego egzemplarza Lancii D50 zasiadał zarówno Villoresi podczas Grand Prix Valentino, (Turyn) jak i Louis Chiron przy okazji Grand Prix Monako. Trzy dekady później Lancia zdominowała rajdowe mistrzostwa świata dzięki Tipo 037 Rally, który publiczność Classic Days będzie mogła podziwiać z bliska. Ten samochód rajdowy grupy B z dwulitrowym silnikiem i kompresorem wygrał w sumie sześć rajdów cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata, zdobywając w 1983 roku dla Lancii mistrzowski tytuł w kategorii konstruktorów, jako ostatni samochód z napędem na tył. Walter Röhrl został w tamtym roku Wicemistrzem Świata, prowadząc Lancię 037 Rally. Udoskonalona wersja pochodząca z kolekcji Lancii jest ostatnią z ponad 250 egzemplarzy skonstruowanych łącznie, zarówno do użytku drogowego, jak i do rajdów. Fiat: niezwykłe, ośmiocylindrowe coupé z karoserią z włókna szklanego. Centrum uwagi skierowane jest na jedyny w swoim rodzaju samochód, który otwiera prezentację Fiata podczas Classic Days. Ten zrealizowany na bazie Fiata 8V mały, sportowy sedan produkowany był w latach od 1952 do 1954, a model wystawowy (z 1954 roku) jest wyjątkowy ze względu na karoserię wykonaną z włókna szklanego, co pozwala na maksymalne zredukowanie wagi. Napędzany jest dwulitrowym silnikiem V8 o mocy 115 KM, co pozwala mu osiągnąć 200 km/h. Obok tej z prawdziwej perełki motoryzacyjnej pojawia się Fiat 600 Multipla (1959), powstały na bazie Tipo 600, prekursor kompaktowego minivana. Mocną stroną tego modelu jest organizacja wewnętrznej przestrzeni, która pokazuje - pomimo długości zaledwie 354 centymetrów - że projektant Dante Giacosa kierował się znacznie bardziej względami praktycznymi, niż estetycznymi. Na dowód legendarnej już wszechstronności modelu, wystawiany w Niemczech Fiat 600 Multipla wyposażony jest w przyczepkę z motorem marki Moto Guzzi Cardellino i Dingo 49 cm3. Dopełnieniem „drużyny” Fiata podczas niemieckiego spotkania jest Fiat Dino Spider z 1969 roku, luksusowy kabriolet wyposażony w silnik V6, oryginalnie wyprodukowany przez Ferrari (ten sam zespół napędowy był montowany w modelu 246 GT z logo czarnego rumaka). Abarth: samochód marzeń lat 60. z aluminiową karoserią. Publiczność Classic Days może też podziwiać rzadkiego Abartha 1000 Monomille (1960), nazwanego tak ze względu na silnik 1.000 centymetrów sześciennych z tylko jednym wałkiem rozrządu, który wytwarzał moc około 60 KM przy 6.000 obrotach/min. Maksymalna szybkość wynosiła 180 km/h. Coupé o wyraźnym zacięciu sportowym z karoserią podobną do Fiata Abarth 1000 Bialbero, ale specjalnie zwężona, wykonana jest z aluminium, bez zderzaków, o wadze całkowitej zaledwie 560 kg. Jego cena, zdecydowanie wyższa od Porsche 365, uczyniła z Abartha 1000 Monomille na początku lat 60. samochód marzeń. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Lancia Ypsilon sponsorem wystawy fotograficznej Kate Moss: The Icon. · Lancia promuje wystawę fotograficzną ikony stylu Kate Moss, słynnej modelki uznawanej za „zjawisko” kulturowe, społeczne i artystyczne. · Na wystawie w Bolonii do 1 maja można podziwiać 30 ujęć autorskich londyńskiej „Queen of cool". · Będąca od zawsze synonimem stylu - Lancia Ypsilon - będzie wystawiona przez dwa tygodnie w Galerii Sztuki Współczesnej ONO w Bolonii. Lancia Ypsilon jest sponsorem wystawy fotograficznej „Kate Moss: The Icon", projektu przygotowanego przez Galerię Sztuki Współczesnej ONO w Bolonii. Wystawę można podziwiać do 1 maja br., na której prezentowanych jest 30 najsłynniejszych ujęć uwieczniających słynną modelkę, która zrewolucjonizowała kanony estetyki i styl lat dziewięćdziesiątych. W roku, w którym obchodzi swoje czterdzieste urodziny, piękna londyńska modelka staje się gwiazdą w obiektywie artystów takich, jak Albert Watson, Chris Levine, David Ross, Jurgen Ostarhild, Roxanne Lowit i Satoshi Saikusa. Przez najbliższe dwa tygodnie, Lancia Ypsilon w wyjątkowej indywidualizacji będzie wystawiona przed Galerią: nadwozie samochodu zostało „pokryte” kilkoma słynnymi zdjęciami , które znajdują się na wystawie i „opowiadają” zarówno o karierze, jak i prywatnym życiu Kate Moss. Sugestywny i wyjątkowy „wrapping", poprzez który prezentowany samochód staje się silnym i jedynym w swoim rodzaju sposobem komunikacji. Samochód w tej wyjątkowej edycji oddaje hołd tej niezwykłej kobiecie, która od dwudziestu lat fascynuje i jest inspiracją dla stylistów i artystów, dyktując kierunki i trendy w modzie i zyskując przydomek „Queen of Cool". Ten sam styl wyraża model Lancia Ypsilon, niekwestionowany „Fashion city car", który nadal zachwyca swoim charakterem i wyszukanym stylem, dzięki czemu należy do najlepiej sprzedawanych modeli we Włoszech i samochodów najczęściej wybieranych przez kobiety. Lancia Ypsilon, synonim wyrafinowania i elegancji, stanowi ikonę stylu w pełnym tego słowa znaczeniu: zwycięskie połączenie, które raz jeszcze potwierdza powołanie tego samochodu, niekonwencjonalnego i młodego duchem, odzwierciedlającego gusta konsumentów, zwracających uwagę na modę i poszukujących zaskakujących, a nie masowych produktów. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Fiat Głównym Sponsorem wystawy In Reverse Rona Arada. - W turyńskiej Pinakotece Agnelli otwarta została wystawa, która potrwa do 30 marca 2014. - Na wystawie najnowsze dzieła Rona Arada - projektanta i architekta o międzynarodowej sławie. - „Bohaterem” wystawy kultowy Fiat 500 z lat 50., który ukazuje się zarówno w rzeźbach „Pressed Flowers” (2013) z sześcioma „spłaszczonymi” Fiatami 500, eliminującymi efekt głębi, jak i „Roddy Giacosa” (2013) – rzeźbie wykonanej poprzez nałożenie setek drążków z błyszczącej stali nierdzewnej inox na metalowy szkielet w kształcie legendarnego Fiata 500, który nawiązuje do drewnianego modelu z 1956 Dante Giacosa. - W centrum uwagi również „Slow Outburst” (2013), filmik, który pokazuje cyfrową symulację procesu zgniatania nowego Fiata 500. - Wszystkie światła skierowane na nowy projekt Arada, który poprzez doświadczenia fizyczne i symulacje cyfrowe bada sposób, w jaki nadwozia samochodów zachowują się pod wpływem zgniatania. Wystawa „In Reverse” to dzieło artysty, projektanta i architekta o międzynarodowej sławie Rona Arada. Goszcząca do 30 marca w turyńskiej Pinakotece Agnelli, wystawa koncentrować się będzie na ważnym, nowym projekcie zaprezentowanym po raz pierwszy w tym roku w Muzeum Wzornictwa w Holon, kultowym budynku zaprojektowanym w Tel Awiwie przez Arada, który poprzez eksperymenty fizyczne i symulacje cyfrowe, bada sposób w jaki nadwozia samochodów, szczególnie Fiata 500, zachowują się pod wpływem zgniatania. W tym jedynym na świecie kalejdoskopie barw i materiałów nie mogło zabraknąć marki Fiat, Głównego Sponsora wystawy, z jej kultowym, legendarnym modelem 500, potwierdzającej swoje zainteresowanie światem sztuki i wzornictwa, obszarem komunikacji, w którym Fiat z pewnością czuje się swobodnie. Kultowy jest również nowy Fiat 500, aktualnie najlepiej sprzedający się samochód z tego segmentu w Europie, który ugruntowuje swoją pozycję dzięki włoskiemu stylowi, ciągłej innowacji, poszanowaniu środowiska i jakości premium. Nie przez przypadek, przecież to model Fiata o najwyższym poziomie sprzedaży poza granicami Włoch: ponad 1.200.000 egzemplarzy sprzedanych od 2007 roku po dzień dzisiejszy, z czego 80% zarejestrowanych za granicą w 2013 roku. Sukces handlowy znajduje potwierdzenie wśród międzynarodowej krytyki, czego dowodzi ponad 40 uzyskanych nagród, w tym prestiżowe wyróżnienie „Car of The Year 2008”. Następca legendarnego „Cinquino” z 1957 roku – jasne odniesienie stylistyczne do zaokrąglonych świateł i klasycznego logo z chromowanymi „wąsami” z przodu - nowa 500 jest sprzedawana w ponad 100 krajach na całym świecie i naznaczyła powrót marki Fiat do Stanów Zjednoczonych. Wśród tajemnic odniesionego sukcesu kryje się z pewnością „zdolność” modelu do ciągłego ewoluowania i wprowadzania nowych, współczesnych „interpretacji” samochodu, tworząc prawdziwą rodzinę składającą się z modeli 500, 500C, 500L oraz nowej 500L Trekking i 500L Living - dwóch bardzo różniących się od siebie kształtem i charakterem samochodów, wywodzących się jednak z tych samych korzeni: od kultowego Fiata 500. „Kiedy poznałem Rona Arada – wspomina prezes Fiata John Elkann - pomyślałem, że cudownie byłoby móc gościć tę wystawę właśnie w Pinakotece. Była fabryka Fiata w Lingotto nadaje jej jeszcze większego uroku i czyni ją naprawdę wyjątkową”. „Realizacja „In Reverse” – dodaje Ron Arad - była fascynującą podróżą poprzez tysiące niewiadomych oraz liczne wzloty i upadki. Myśleliśmy, że podróż ta zakończy się w chwili otwarcia wystawy w Muzeum, którą zaprojektowaliśmy w Holon. Otóż nie: Fiaty 500 wracają do siebie”. „Spotkałam Rona w Londynie w październiku i opowiedział mi o swojej wspaniałej pracy związanej z 500 – wyjaśnia Ginevra Elkann, prezes Pinakoteki Agnelli. Jego praca to połączenie siły, technologii i poezji. Przekłada On język natury oraz język związany z ochroną środowiska na designerskie i technologicznie zaawansowane elementy. Ron jest człowiekiem natchnionym, kreatywnym, nieprzerwanie szukającym nowych ścieżek. Posiada cudowny zespół: praca z nim była prawdziwą przyjemnością. Jak mówi Ron, wystawa ta jest jak powrót do domu”. Na białych, czystych ścianach przestrzeni zaprojektowanych przez Renzo Piano na 4. piętrze Pinakoteki Agnelli, na wysokości toru Lingotto, gdzie do lat 80. były testowane samochody Fiata, w tym również 500, Arad zainstaluje „Pressed Flowers”: sześć Fiatów 500 zgniecionych i spłaszczonych, tak aby wyeliminować efekt głębi i uzyskać efekt taki, jak w filmach rysunkowych lub na obrazkach rysowanych przez dzieci. Zgniecione pojazdy otoczone będą drewnianą, profilowaną ramą, formą używaną do kształtowania i dopasowywania metalowych paneli 500, wykonana w 1956 roku przez zespół Dante Giacosa i wypożyczoną z Archiwum i Muzeum Fiata. Arad zaprezentuje również „Roddy Giacosa” (2013), nową rzeźbę wykonaną poprzez nałożenie setek drążków z błyszczącej stali nierdzewnej inox na metalowy szkielet w kształcie legendarnego Fiata 500. Każdy kontur przyjmuje kształt jakieś części samochodu i poszczególne jego elementy łączą się, aby utworzyć spójne nadwozie. Na wystawie będzie również „Blame the Tools”, forma ze stali inox użyta do wykonania tego dzieła. Na ścianach eksponujących „zgniecione” Fiaty można będzie podziwiać dzieła Arada. Będą to stalowe fotele pokazujące eksperymenty wykonane przez artystę na tym materiale już w Jego najwcześniejszych pracach z lat 80., liczne zgniecione przedmioty, takie jak zabawkowy samochodzik policyjny znaleziony czterdzieści lat temu na jednej z dróg Tel Awiwu oraz inne opracowania i próby, w tym stojak na butelki zgnieciony przez walec. Na wystawie „In Reverse” pokazany będzie również „Slow Outburst” (2013), wykonana przez artystę cyfrowa symulacja procesu zgniatania najnowszego modelu Fiata 500, jak również rzeźba wykonana w oparciu o kadry z filmu „Drop” (2013) z użyciem techniki drukarskiej 3D. Wydruki cyfrowe na papierze – „Let`s Drop It, OK?” (2013) - utrwalają symulowane cyfrowo efekty zgniatania „Roddy Giacosa”. Ron Arad. Ron Arad urodził się w Tel Awiwie w 1951 roku. Studiował w Akademii Sztuki w Jerozolimie, a następnie w Architectural Association w Londynie. W 1981 roku wraz z Caroline Thorman założył studio wzornictwa i produkcji „One Off”, które przekształciło się później w Ron Arad Associates i Ron Arad Architects. Nieustanne eksperymentowanie Arada na materiałach oraz Jego radykalnie nowy sposób pojmowania formy i struktury umieściły Go w czołówce współczesnych przedstawicieli sztuki i designu. Najnowsze projekty obejmują Muzeum Wzornictwa w Holon w Izraelu, centrum handlowe Mediacite w Belgii, obiekt Singapore Freeport i Vortex w Seulu. W lecie 2011 roku odkryta została Curtain Call, najnowsza „rzeźba" Arada wykonana z krzemowych prętów, służąca jako ekran do wyświetlania filmów, wystawiania spektaklów na żywo i pozwalająca nawzajem „przenikać się” sztuce i publiczności. W 2011 roku został odznaczony medalem London Design za swoje długoletnie zasługi dla designu i miasta. Cieszący się międzynarodową sławą dzięki swojemu „Rover chair" i regałowi na książki w kształcie węża „Bookworm", Arad współpracował z prestiżowymi markami takimi jak: Alessi, Vitra, Moroso, Swarovski, jak również przy wielu projektach docenionych przez krytyków, w tym zaprojektował sklep Yohji Yamamoto w Tokio. Oprócz tego, wystawiał swoje dzieła w Centrum Pompidou w Paryżu, w MOMA w Nowym Jorku i w galerii Barbican w Londynie. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. więcej -> Rynkowe nowości wystawy IAA Frankfurt 2013, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Nowe rozwiązania w zakresie kolorystyki, stylizacji kół i wykończenia umacniają pozycję tego modelu jako niekwestionowanego mistrza personalizacji Rüsselsheim. Niebawem szykowny Opel ADAM umocni swoją pozycję jako lider personalizacji dzięki dodatkowym opcjom wykończenia wnętrza oraz elementów zewnętrznych. Klienci poczują przedsmak planowanych rozwiązań podczas IAA we Frankfurcie w dniach 12–22 września. Model ADAM zostanie tam zaprezentowany na stoisku Opla w hali 8 w dwóch kolorystycznych wersjach nadwozia z nowym kolorem dachu, nową stylistyką kół oraz nowymi motywami graficznymi. Wnętrze tego stylowego miejskiego modelu wzbogacono o nowe elementy wykończenia deski rozdzielczej, centralnej konsoli i drzwi, a także nową tapicerkę siedzeń i dodatkowe wzory obicia dachu. To wszystko znacznie zwiększa możliwości dostosowywania pojazdu do indywidualnych upodobań. Dotychczas w modelu ADAM dostępnych było 61 tysięcy możliwych wariantów wyposażenia nadwozia oraz ponad 82 tysiące opcji stylistycznych wnętrza. Dzięki temu stał się niekwestionowanym mistrzem personalizacji na rynku motoryzacyjnym. Korzystając z oferowanych przed Opla możliwości, można bez trudu stworzyć samochód swoich marzeń. Opel wzbogaca model ADAM o nowe atrakcyjne kolory nadwozia: wyrafinowany mahoń (Mahogany Brown) i błyszczący błękit (Arden Blue). Nowa barwa dachu – intensywne brokatowe połączenie zieleni i beżu (Limelight Green) – od razu przyciąga uwagę. Jak zostanie pokazane na przykładzie białej wersji Opla ADAMa, prezentowanej podczas wystawy IAA, kolorystykę dachu można również zastosować na maskownicy i obudowie bocznych lusterek. Przewidziano także nowe odcienie zewnętrznych elementów wykończeniowych i nadruków na desce rozdzielczej. Rozszerzona oferta dotycząca niekonwencjonalnej personalizacji będzie dostępna od stycznia 2014 roku. Modele prezentowane podczas IAA potwierdzą nie tylko nieograniczone możliwości modelu ADAM w zakresie zmiany kolorystyki, ale także, bezkonkurencyjną w segmencie małych samochodów doskonałą łączność tych niewielkich pojazdów ze światem. System multimedialny IntelliLink Infotainment jest niezwykle nowoczesny, umożliwia dostosowanie do indywidualnych potrzeb w przystępnej cenie ( 1 500 PLN) i pozwala na swobodne korzystanie z najnowszych urządzeń, takich jak smartfony, oraz wielu aplikacji. Ogromną zaletą jest jego kompatybilność z Apple iOS oraz smartfonami Android. System zapewnia dostęp do aplikacji radiowej Tune-in, aplikacji nawigacyjnej BringGo oraz do aplikacji Stitcher do obsługi internetowego radia i podcastów. ADAM zapewnia również kompleksową obsługę systemu Siri Eyes-Free za pomocą iPhone’a. Kierowca nie musi odrywać dłoni od kierownicy ani wzroku od drogi. Wystarczy tylko, że wyda polecenie inteligentnemu asystentowi Siri, a żądana czynność zostanie wykonana. źródło: General Motors
  6. Podczas wystawy Techno Classica, Audi świętuje dwa jubileusze - Przed 25 laty Audi zaprezentowało Audi V8, a 80 lat temu historycznie powiązana z Audi marka Horch przedstawiła pierwszy model z silnikiem V8 - Ponad 180 tys. osób spodziewanych na największej na świecie wystawie oldtimerów Ingolstadt, 8 kwietnia 2013. Podczas tegorocznych targów samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, które odbędą się od 10 do 14 kwietnia, Audi Tradition będzie świętować dwie znaczące rocznice. W hali numer siedem, marka z czterema ringami zaprezentuje historię jednostek napędowych V8. Upłynęło już 80 lat, odkąd Horch na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pokazał samochód Horch 830 wyposażony w pierwszy silnik V8. Natomiast przed 25 laty na rynku pojawiło się Audi V8, kamień milowy w historii koncernu z Ingolstadt, potwierdzający wejście marki Audi do segmentu samochodów premium. Dużo przestrzeni wystawowej poświęcono historii. Dział Historii Marki Audi AG zajmie aż 700 metrów kwadratowych hali nr 7. Natomiast w hali nr 7.1 członkowie Audi Club International (ACI) prezentować będą samochody które miały znaczący wpływ na rozwój marki z czterema ringami. W ten sposób fani Audi odwiedzający największe na świecie targi oldtimerów będą mieli okazję obejrzeć aż dwie intersujące ekspozycje. Auto Union, prezentując w 1933 roku na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pierwszy model marki Horch z silnikiem V8, nawiązało do rozwiązań technicznych zastosowanych wcześniej w USA. Silnik V8, kojarzony dziś z zaawansowaną jednostką napędową o dużej mocy i o charakterystycznym brzmieniu, skonstruowano jednak z zupełnie innego powodu. Nowy silnik miał być po prostu mniejszy i bardziej ekonomiczny. Luksusowa, przedwojenna niemiecka marka Horch, od roku 1927 produkowała wyłącznie pojazdy z ośmiocylindrowymi silnikami rzędowymi. Horch 830, nazywany też „małym Horchem”, wyposażony w nową jednostkę V8 o pojemności trzech litrów, debiutujący w Berlinie, był pierwszym w ofercie marki mniejszym samochodem. Oznaczenie 830 to kombinacja liczby cylindrów i pojemności silnika. Na Techno Classica Audi Tradition wystawi bardzo rzadki model Horch 830 Sport-Cabriolet. Jego karoseria to dzieło firmy Gläser z Drezna. Egzemplarz z 1933 roku, wypożyczony z Muzeum Augusta Horcha w Zwickau, w owym czasie generował moc 70 KM. Drugi wystawowy rarytas, Horch 930 S Stromlinie z 1939 roku, jest postrzegany jako najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja wykorzystująca silnik V8, jaką stworzono przed II wojną światową. Światło dzienne ujrzały tylko dwa egzemplarze tego luksusowego, aerodynamicznego samochodu, który wyprzedzał swoje czasy. Wybuch wojny przeszkodził w podjęciu produkcji seryjnej. Jedną z gwiazd na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym w roku 1988, było Audi V8. Dzięki niemu, marka Audi potwierdziła swoje miejsce w klasie samochodów luksusowych. Ośmiocylindrowa limuzyna wzbudzała podziw dzięki dużej liczbie nowatorskich rozwiązań technicznych, takich jak stały napęd na cztery koła, silnik z lekkich stopów z czterema zaworami na cylinder, elektronicznie sterowana, automatyczna skrzynia biegów i bardzo skuteczne hamulce tarczowe. Audi V8 było pierwszym modelem w którym zastosowano kombinację napędu quattro i przekładni automatycznej. Na tegorocznych targach pojazdów zabytkowych Techno Classica, Audi Tradition, dział Audi odpowiedzialny za pielęgnowanie tradycji, pokaże aż trzy unikalne eksponaty. Obok Audi V8 pierwszej generacji, stanie stworzone dwa lata później Audi V8 L, wyprodukowane jedynie w krótkiej serii, oraz Audi V8 w wersji Avant, skonstruowane na bazie Audi 200 Avant. Naturalnie na stoisku Audi Tradition nie może zabraknąć samochodów sportowych. Hans-Joachim Stuck, prowadząc w roku 1990 Audi V8 quattro, wygrał niemiecką serię wyścigów Deutsche Tourenwagen Meisterschaft już w pierwszym sezonie startów. Goście wystawy zobaczą nie tylko tę „szoferską limuzynę“ o mocy 462 KM, ale też inny legendarny model, Audi R8. Ich uwagę z pewnością przyciągnie „Krokodyl”. Dlaczego „Krokodyl”? W finałowym wyścigu American Le Mans-Serie (ALMS), 31 grudnia 2000 roku w australijskiej Adelaidzie, niejeden fan sportu motorowego nie wierzył własnym oczom. W kraju „Krokodyla Dundee“, kierowcy Audi Allan McNish i Rinaldo Capello na linię startu podjechali R8 pomalowanym we wzór skóry krokodyla. Allan McNish zdobył wówczas tytuł najlepszego kierowcy, a Audi – najlepszej marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. więcej -> Cenna nagroda dla nowego Clio podczas wystawy Paryż 2012 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×