Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wybor' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 24 wyników

  1. Witam, Szukam samochodu do dojazdów 70 km dziennie maksymalna cena to 15000zł Chciałbym aby samochód posiadał: -Tempomat -Klima -Silnik ponad 130 konny. -Łańcuch rozrządu. -Sedan/hatchback/coupe -Rocznik 2004+ Najlepiej byłoby gdyby to była benzyna oraz silnik który dobrze znosi instalację gazową. Grunt to wyrobiona renoma oraz fakty dot. bezawaryjności silnika. Jakieś pomysły? Zamieniam się w słuch
  2. Posiadam dom na przedmieściach. Dom na planie prostokąta, parterowy z garażem. Dom w ciągu dnia i czasami w weekendy stoi pusty. W okolicy dochodzi czasami do włamań, dlatego zastanawiam się nad zamontowaniem systemu alarmowego. Możecie polecić coś w tym zakresie?
  3. Wybór i zamontowanie monitoringu

    Dodam, że chodzi o możliwość rejestrowania trasy w aucie przy pomocy wideorejestratora. Zastanawiam się w jaki sposób umieścić kamerkę na przedniej szybie, aby nie rzucała się w oczy. Możecie polecić coś w tym zakresie?
  4. Cześć. Szukam jakiejś nowej wiertarki udarowej. Co moglibyście mi w tej kwestii doradzić? Tu są np. jakieś wiertarki udarowe w WWiN.pl. Co o nich myślicie? Są one godne uwagi Waszym zdaniem?
  5. Witam mam pytanie dotyczące wyboru samochodu. Za półroku będe planował zakup pierszej maszyny lecz mam duży mętlik w głowie,ponieważ nie jestem jeszcze zbyt obeznany w tym temacie. Miałem na oku samochód do 3000 zł , więc zabardzo zaszaleć nie można ale moją uwagę przyciągły takie samochody: -Seat Ibiza II -Honda Civic V -VW Golf 3 -Citroen Ksara I Wszystkie propozycie z silnikami 1.4,jedynie z wyjątkiem golfa 1.6 . Najchętniej bym brał Honde ,lecz problem w tym,że wiele małolatów teraz to auto zakupuje,a chyba większość wolałaby być unikatowa (chociaż w lekkim stopniu) dlatego większą uwage zwróciłem na Ibize. Dodam też, iż uczęszczam do Technikum Samochodowego więc dropne poprawki będe robić na własną ręke i nie trzeba brać pod uwage kosztów za mechanika.
  6. Nowy Caddy Maxi – zawsze najlepszy wybór - Światowa premiera najnowszej generacji Caddy Maxi w Genewie - Niższa emisja CO2 i zużycie paliwa dzięki nowym silnikom spełniającym normę emisji spalin Euro 6 - Nowe systemy wspomagające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo - Bardziej wyrazista stylistyka Poznań/Genewa, 04 marca 2015 r. – Krótko po światowej premierze Caddy w Poznaniu, podczas genewskiego salonu samochodowego marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz pierwszy prezentuje najnowszą wersję tego bestsellera w wydłużonym wariancie – Maxi. W ciągu jedenastu lat na całym świecie sprzedanych zostało ponad 1,5 mln samochodów poprzedniej, wielokrotnie nagradzanej generacji. Prawie jedna trzecia sprzedanych Caddy to wersja Maxi. Następca tego modelu, z rozstawem osi dłuższym o 32 centymetry w porównaniu z rozstawem osi standardowej wersji, ma nawiązać do sukcesów swojego poprzednika. Caddy Maxi z dwoma rzędami siedzeń w przestrzeni pasażerskiej dysponuje bagażnikiem o pojemności 530 litrów. Oparcie kanapy w trzecim rzędzie można składać, podobnie jak oparcia foteli w drugim rzędzie. Po ich złożeniu znacznie zwiększa się pojemność przestrzeni ładunkowej. W razie potrzeby, oba tylne rzędy siedzeń mogą zostać z łatwością zdemontowane. Powstaje wtedy dodatkowa przestrzeń na ładunek. Przy zdemontowanym tylko trzecim rzędzie siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1.350 litrów, dodatkowe wyjęcie drugiego rzędu foteli z Caddy Maxi zwiększa pojemność przestrzeni ładunkowej do 3.700 litrów, jest to o 848 litrów więcej niż w krótszym Caddy, w którym pojemność przestrzeni ładunkowej bez foteli w przestrzeni pasażerskiej wynosi 2.852 litry. Oznacza to, że Caddy Maxi z objętością przestrzeni ładunkowej, wynoszącą do 4,7 m3 (w połączeniu z opcjonalnym pakietem Flexsitz Plus), może przewozić znacznie więcej ładunku niż Caddy (3,2 m3). Ładowność Caddy Maxi Furgon z kierowcą to 1.005 kilogramów. Zespoły napędowe Caddy prezentują najnowszy poziom techniki. Nowe silniki, spełniające wymagania normy Euro 6, montowane także w Caddy Maxi, są niezwykle wydajne. Bazę trzech odmian silników wysokoprężnych TDI w Caddy Maxi stanowi czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów. Spektrum mocy wynosi od 75 kW/102 KM do 110 kW/150 KM. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, do Caddy Maxi będą oferowane dwa: trzycylindrowy TSI o pojemności 1,0 litra i mocy 75 kW/102 KM oraz czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 92 kW/125 KM. Liczne nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort, oferowane do nowych Caddy i Caddy Maxi, chronią pasażerów i wspierają kierowcę. Należy do nich, między innymi, system monitorowania otoczenia Front Assist, obejmujący funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Jeżeli przy prędkości poniżej 30 km/h kierowca nie zauważy przeszkody, system automatycznie zahamuje, co w idealnym przypadku pozwala uniknąć najechania na przeszkodę. Inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo to, na przykład, boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne, dostępne dla wariantów osobowych Caddy Maxi. Około 22 procent wypadków, w których uczestnicy doznają obrażeń ciała, to wypadki z wielokrotnym zderzeniem. Aby zminimalizować ryzyko takich kolizji, w nowych Caddy i Caddy Maxi seryjnie montowany jest system automatycznego hamowania po kolizji. Po zderzeniu, jeżeli kierowca nie jest w stanie sam zahamować, system automatycznie przyhamowuje samochód. Jako opcja dostępny jest także asystent świateł drogowych Light Assist oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Ten ostatni rozpoznaje odstępstwa od normalnego zachowania się kierowcy za kierownicą i zaleca mu przerwanie jazdy w celu odpoczynku. O zawsze dobrą widoczność dba natomiast opcjonalne ogrzewanie przedniej szyby. Automatyczny tempomat z systemem regulacji odległości ACC, dostępny za dopłatą – działa w zakresie prędkości 0-160 km/h (w wersjach wyposażonych w przekładnię DSG) lub 30-160 km/h (w odmianach z mechaniczną skrzynią biegów) – za pomocą czujnika radarowego mierzy i monitoruje odległość i prędkość zbliżania się do jadących z przodu pojazdów. W wersjach Caddy Maxi wyposażonych w przekładnię DSG system ACC przyhamowuje samochód, nawet do całkowitego zatrzymania (na przykład, w czasie jazdy w korku). W połączeniu z systemami radiowymi Composition Colour i Composition Media oraz z systemem radiowo-nawigacyjnym Discover Media można zamówić kamerę cofania. Opcjonalny asystent parkowania Park Assist umożliwia natomiast automatyczny wjazd w równoległe i prostopadłe do osi drogi miejsca parkingowe, co z pewnością ułatwi pracę kurierom, rozwożącym przesyłki po mieście. Stylistyczna ewolucja bestsellera: stylistyka nowych Caddy i Caddy Maxi zwraca uwagę przede wszystkim wyostrzonymi liniami i wyraźnie zdefiniowanymi, czystymi płaszczyznami. Zwłaszcza nowy przód nadwozia i charakterystyczny tył nadają nowemu, kompaktowemu autu dostawczemu niepowtarzalny charakter, między innymi także dzięki nowemu designowi przednich i tylnych świateł. Miejski samochód dostawczy, zachowując swoją wysoką funkcjonalność, prezentuje się teraz bardziej dynamicznie. Podobnie jak wyraziste nadwozie, także wnętrze ze swoimi zaakcentowanymi liniami i kształtami prezentuje się wyjątkowo. Atrakcyjne listwy dekoracyjne z wbudowanymi wlotami wentylacji oraz nowa generacja systemów Infotainment podkreślają nowoczesny wygląd nowych Caddy i Caddy Maxi. Ceny nowego Caddy Maxi w Niemczech rozpoczynają się od 18.590 euro (cena katalogowa netto dla Caddy Maxi Furgon z silnikiem TSI o mocy 92 kW/125 KM) lub od 18.960 euro za osobowego Caddy w wersji Conceptline (zastępuje dotychczasową Startline) z takim samym silnikiem. Caddy Maxi pojawi się na rynku niemieckim, podobnie jak Caddy, pod koniec czerwca. Wkrótce potem samochód będzie dostępny także w innych krajach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Witam, Zbieram środki na zakup samochodu, ale już zastanawiam się co wybrać. - Zależy mi na małym spalaniu - Tanich kosztach eksploatacji - Wyglądzie - Małej awaryjności Postanowiłem sobie, aby uzbierać 15 tysięcy na zakup takowego auta, ale nie chciałbym wszystkiego wydać. Tylko zamknąć się w tej kwocie razem z drobnymi naprawami oraz dołożyć tyle pieniędzy ile było by potrzebne na ubezpieczenia i inne tego typu koszta. Jestem studentem uczącym się zaocznie oraz pracującym w ciągu tygodnia. Auto służyłoby mi do dojazdu na uczelnie, wybraniu się z dziewczyną do sklepu oraz czasem w dłuższą podróż w okolicach 400 km. Osobiście podobają mi się samochody : - Opel Astra II (Srebrny, czarny, granatowy) - Opel Astra III (Srebrny, czarny, szary) - Ford Fiesta - Honda Civic VI (Srebrny, czarny) - Toyota Corolla Oraz chciałbym od Was jakiś modeli, jestem otwarty na propozycje tylko, aby ten samochód przypominał wyglądem w jakiejś mierze te które są w/w. Z Góry Dziękuję, I czekam na odpowiedzi
  8. Zastanawiam się nad zakupem autka małego w sam raz na jazdę po mięście. Mój wybór padł na Toyote. Zastanawiam się który model Yaris czy Aygo. Z tego co zauważyłam Aygo jest mniejsze od Jariski a jeżdżąc po stolicy i parkując na miniaturowych parkingach będzie chyba w sam raz. Czy użytkownicy któregoś modelu mogą cos podpowiedzieć mi o zwinności auta w mięście?
  9. Czesc. Mam duzy dylemat, poniewaz pewna siec komorkowa zaproponowala mi podpisanie umowy, w zwiazku z ktora uzyskalbym pewne konkretnie lepsze warunki niz dotychczas, ale dylemat pozostaje oczywisty- jaki telefon mialbym wziac. Strasznie tam polecaja mi LG. Osobiscie do tych telefonow mam pewny dystans, do wyboru dali mi LG L7 II, LG L9, LG F5 (ten z LTE). Kazdy mialbym za 1zl, wiec w sumie opcja interesujaca. Co sadzicie? Jaki telefon byscie wybrali?? A moze w ogole odejsc od LG i negocjowac jakis inny?? Prosze o pomoc, dzieki z gory. Trzymajcie sie
  10. Witajcie... Stoję przed dylematem zakupu auta rodzinnego. Do tej pory jeźdżę wysłużonym już Peugeotem 206 1.4 benzyna - trochę mułowaty... Za cel obrałem sobie segment C Chciałbym aby auto miało nie więcej niż 3 lata użytkowania, fundusze jakie przeznaczam na zakup samochodu to max 38 tyś zł. Czekam na wasze propozycje... Moje wymagania to: - bardzo dobre trzymanie się drogi - świetne przyspieszenie auta - w miarę przestronny - 5 drzwi - mało usterkowy Jeźdżę niewiele, w 10 lat zrobiłem swoim Peugeotem 206 ponad 90 tyś km, i właśnie tutaj mam dylemat benzyna czy diesel? Oczekuję że bardzo chętnie mi pomożecie bo na ten moment segment C ma wielu pretendentów do miana króla tego segmentu... Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje:eagerness:
  11. [h=1]Nowa SKODA Octavia RS: sportowy i komfortowy wybór[/h] [h=2]› RS jest wyposażony w funkcje komfortu, informacji i rozrywki dostępne dotychczas tylko w samochodach wyższej klasy[/h][h=2]› Obszerne wyposażenie standardowe – łącznie z klimatyzacją i radioodtwarzaczem CD „Swing” z ośmioma głośnikami[/h][h=2]› Nowoczesne funkcje wspomagania i układy nawigacji nawet z 8 calowym ekranem dotykowym[/h][h=2]› Dostępne po raz pierwszy: tuning dźwięku pracy silnika z generatorem brzmienia mocy, Performance Sound Generator[/h] Mladá Boleslav/Goodwood, lipiec 2013 – nowa ŠKODA Octavia RS udowadnia, że nawet sportowy samochód może być bardzo komfortowy. Zarówno sedan jak i kombi oferują funkcje dostępne dotychczas tylko w samochodach wyższej klasy. Nowa generacja urządzeń mulimedialno-informacyjnych zapewnia świetną rozrywkę a najnowsze nawigacje czynią jazdę mniej stresującą. Szczególna nowość: po raz pierwszy dostępny generator brzmienia mocy, Performance Sound Generator, który wytwarza szczególnie sportowy dźwięk pracy silnika. Standardowe wyposażenie nowej ŠKODY Octavii RS zawiera liczne elementy zwiększające komfort. Wyposażenie Octavii RS jest oparte na wyposażeniu Octavii Ambition i zawiera klimatyzację ręczną, elektrycznie opuszczane szyby przednie i tylne, wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników i sportowe fotele RS ze skórzaną podpórką lędźwiową i regulacją wysokości dla kierowcy i pasażera. Poświetlane klamki wewnętrzne stwarzają specjalną atmosferę wewnątrz auta. Nowa ŠKODA Octavia RS i nowa ŠKODA Octavia kombi RS mają też całą masę nowoczesnych i komfortowych funkcji wspomagania, które w segmencie sportowych kompaktów były dotychczas albo rzadko spotykane, albo niedostępne. Nowa ŠKODA Octavia RS może zostać wyposażona w aktywny tempomat, Adaptive Cruise Assistant (ACA). ACA utrzymuje zadaną prędkość jazdy samochodu z bezpiecznym odstępem od pojazdu poprzedzającego. W razie potrzeby ACA automatycznie przyspiesza lub zwalnia, ingerując w działanie silnika lub hamulców. Funkcja łączy tempomat z regulacją odstępu. Danych dostarcza czujnik radarowy znajdujący się z przodu samochodu. ACA współpracuje z ręczną skrzynią biegów lub z automatyczną skrzynią biegów DSG z podwójnym sprzęgłem w zakresie prędkości jazdy między 30 a 160 km/h. W przypadku ręcznej skrzyni biegów poniżej 30 km/h do działania wchodzi funkcja kontroli odstępu Front Assistant (zawsze jest częścią składową ACA) i hamuje, jeśli trzeba, z maksymalną siłą. W Octavii RS z DSG samochód może być automatycznie hamowany nawet aż do zatrzymania. Bardzo praktyczna podczas dynamicznej jazdy w nocy jest nowa funkcja automatycznej zmiany świateł, Intelligent Light Assistant. Funkcja ta automatycznie steruje pracą świateł drogowych, polepszając komfort i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Przy prędkości powyżej 60 km/h, gdy jest ciemno, funkcja ta automatycznie włącza światła drogowe. Gdy jakiś samochód jedzie z przodu (do 400 m odstępu) lub gdy nadjeżdża z naprzeciwka (w odległości do ok. 1.000 m), funkcja samoczynnie zmienia światła drogowe na mijania, aby nie irytować innych uczestników ruchu drogowego. Mimo włączonej funkcji automatycznej zmiany świateł, kierowca zawsze może ręcznie włączać i wyłączać światła drogowe, zawsze pozostając panem sytuacji. Funkcja wykorzystuje kamerę, która znajduje się w stopce lusterka wewnętrznego osadzonego na przedniej szybie. Mierzy natężenie docierającego do niej światła i przesyła informację do sterownika umieszczonego w obudowie lusterka. Kolejnym zastosowaniem tej kamery jest funkcja rozpoznawania znaków drogowych, która wkrótce będzie po raz pierwszy dostępna w Octavii RS. Moduł obróbki obrazu przegląda okolicę, szukając znanych znaków drogowych. Wyszukiwane są znaki ograniczenia prędkości jazdy, np. „80 km/h”, i zakazy wyprzedzania – zawsze wraz ze znakami dodatkowymi, na przykład „80 km/h podczas deszczu” lub „zakaz wyprzedzania przez ciężarówki”, jak i odpowiednie znaki odwołania zakazu czy ograniczenia. Dzięki automatycznemu rozpoznawaniu znaków drogowych kierowca może się lepiej koncentrować na sytuacji drogowej. Rozpoznane znaki są pokazywane na wyświetlaczu centralnym Maxi-DOT w zestawie wskaźników i/lub na wyświetlaczu układu nawigacji w konsoli środkowej. W ŠKODZIE Octavii RS jest dostępna najnowsza wersja układu wspomagania parkowania, Automatic Parking Assistant. Układ ten pomaga teraz nie tylko zaparkować równolegle do jezdni, ale także poprzecznie tyłem, pod kątem prostym do jezdni. Odbywa się to w następujący sposób: kierowca, naciskając przycisk, włącza funkcję przy prędkości nie większej niż 40 km/h. Włączywszy kierunkowskaz, wybiera stronę, po której chce zaparkować. Za pomocą czujników ultradźwiękowych układ wyszukuje luki nadającej się na zaparkowanie. Wspomaganie parkowania automatycznie wykonuje wymierzanie luk parkingowych, określanie pozycji startowej i ruchy kierownicą. Proces parkowania zaczyna się, gdy zostanie znaleziona luka nadająca się do zaparkowania – z przodu i z tyłu musi pozostawać odstęp co najmniej 30 cm na manewrowanie. Kierowca, chcąc zaparkować, włącza wsteczny bieg, po czym musi tylko dodawać gazu i hamować. Wspomaganie parkowania steruje kierownicą, aby zaparkować po idealnej linii. Gdy Octavia będzie parkować z prędkością większą niż 7 km/h lub najeżdżać na przeszkodę, układ automatycznie zahamuje za pomocą funkcji hamowania awaryjnego. Dodatkowe funkcje oferuje nowo opracowany układ czujników parkowania, Intelligent Parking Assistant. Układ ten współpracuje z radiem Bolero lub układem nawigacji Amundsen bądź Columbus. Na podstawie informacji ze specjalnych czujników odstępu układ wysyła akustyczne i optyczne wskazówki na temat odstępu z przodu lub z tyłu, przy czym wskazówki te dotyczą tylko przeszkód w kierunku jazdy. Nowa Octavia RS w porównaniu ze standardową Octavią otrzymała rozszerzone możliwości funkcji wyboru profilu jazdy. W ramach funkcji wyboru rodzaju osiągów, Performance Mode Selection, do dyspozycji są cztery style jazdy: NORMALNY, SPORTOWY, ECO i INDIWIDUALNY. Zależnie od wybranego stylu zmienia się cały szereg nastaw, na przykład w sterowaniu pracą silnika i skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, tempomatu ACA, sterowaniu reflektorami bi-ksenonowymi lub klimatyzacją Climatronic, bieg jałowy automatycznej skrzyni biegów. Profil NORMALNY pozwala na spokojną jazdę, oferuje jednak także sporą dawkę dynamiki. W profilu SPORTOWYM jazda jest szczególnie energiczna, wspomaganie kierownicy jest mniejsze, automatyczna zmiana biegów skrzyni DSG odbywa się przy większej prędkości obrotowej. Profil ECO sprzyja oszczędzaniu paliwa, na przykład wskutek zmiany biegów przy mniejszej prędkości obrotowej, zmienionej reakcji na naciskanie pedału gazu i umiarkowanym nastawom klimatyzacji. W profilu IndYWidualNYM kierowca może dopasować niektóre parametry Octavii RS do własnych upodobań. Nadzwyczaj wygodna jest funkcja dostępu do samochodu i uruchamiania silnika bez użycia kluczyka, KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Kluczyk do samochodu trzeba mieć przy sobie, ale nie trzeba go brać do ręki, aby ŠKODĘ Octavię RS otworzyć i uruchomić. Sterownik funkcji KESSY rozpoznaje kluczyk w promieniu do 1,50 m od auta. Z chwilą dotknięcia klamki drzwi lub przycisku na pokrywie bagażnika samochód automatycznie się odryglowuje. Także uruchamianie silnika odbywa się przez naciśnięcie przycisku. Przycisk „Start” znajduje się z prawej strony kolumny kierownicy. W nowej ŠKODZIE Octavii RS opcjonalnie jest dostępne elektryczne panoramiczne okno dachowe. W RS-ie sedan jest to jednoczęściowa szyba o wymiarach 821 x 981 mm wykonana z tonowanego szkła o małej przenikalności cieplnej.W Octavii kombi RS panoramiczne okno dachowe jest dwuczęściowe i ma wymiary 1.362 × 870 mm. Szyba okna dachowego odbija 92 procent promieniowania cieplnego i 90 procent świetlnego. W obu modelach okno dachowe można otwierać i odsuwać za pomocą silnika elektrycznego, w kombi przednia część się otwiera, tylna część jest stała. Podczas otwierania dachu, przy przedniej krawędzi wysuwa się owiewka, aby pęd powietrza nie wpadał do wnętrza samochodu i by zmniejszyć hałas opływu powietrza. Kierowca i pasażer mogą obsługiwać panoramiczne okno dachowe za pomocą obrotowego włącznika, który się znajduje z przodu podsufitki, pośrodku. Możliwych jest osiem różnych ustawień dachu panoramicznego. W razie potrzeby okno dachowe można zasłonić elektrycznie odsuwaną siatkową roletą. Pokrywę bagażnika nowej ŠKODY Octavii kombi RS można elektrycznie otworzyć i zamknąć (opcja). Otwieranie i zamykanie odbywa się za pomocą dwóch przycisków na pokrywie bagażnika. Pokrywę tę można otwierać także z wnętrza samochodu przyciskiem na konsoli środkowej. Oprócz tego pokrywę bagażnika można otworzyć pilotem w kluczyku do samochodu. Gdy otwieranie następuje z wnętrza samochodu lub pilotem, rozlega się sygnał ostrzegawczy Maksymalną wysokość otwarcia pokrywy bagażnika można nastawić odpowiednio do potrzeb. Nowa Octavia ma całkowicie nowo opracowaną generację układów klimatyzacji. Najważniejszą cechą nowej konstrukcji jest wyraźnie zwiększona wydajność. W pełni automatyczny Climatronic jest klimatyzacją z dwustrefową regulacją temperatury. Do swojej pracy wykorzystuje m.in. sygnały czujników nasłonecznienia, jakości powietrza i wilgotności. Czujnik nasłonecznienia mierzy natężenie i kierunek promieniowania słonecznego, czujnik jakości powietrza ocenia jakość powietrza a czujnik wilgotności umożliwia regulację pracy sprężarki klimatyzacji odpowiednio do potrzeb, dzięki czemu można uzyskać znaczne oszczędności zużycia paliwa. Infotainment – nowoczesne centrum informacji i rozrywki z ekranem dotykowym o przekątnej do 8 cali Nowa ŠKODA Octavia RS i nowa Octavia kombi RS goszczą zupełnie nową generację radioodtwarzaczy i nawigacji, będącymi urządzeniami służącymi do informacji i rozrywki. Już seryjne wyposażenie Octavii RS zachwyca nowoczesnymi urządzeniami infotainment i pełnym dźwiękiem. Nowa Octavia RS ma seryjnie montowany radioodtwarzacz CD Swing z monochromatycznym wyświetlaczem TFT (rozdzielczość: 310 x 70 pikseli) z czterema głośnikami z przodu i czterema z tyłu. Oprócz podstawowych funkcji radia Swing ma też odtwarzacz CD, gniazdo na kartę SD oraz gniazda USB i AUX-In, które można wykorzystać do podłączenia np. odtwarzacza MP3. Gniazda USB i AUX-In są umieszczone osobno, pod panelem sterowania klimatyzacją. Zapobiega to plątaniu się kabli i umożliwia na przykład ładowanie telefonu bez konieczności ciagnięcia przewodu bezpośrednio do radia. Na życzenie można zamówić interfejs Bluetooth i schowek na telefon, Phone Box. Po lewej i po prawej stronie ekranu TFT znajdują się po trzy przyciski, którymi można wywołać różne menu a także funkcje „Radio”, „Media”, „Phone” oraz „Setup”, „Car” i „Back” Ponadto jako opcja w nowej Octavii RS dostępne są kolejne radioodtwarzacze i nawigacje. Po raz pierwszy zastosowanio ekran dotykowy z czujnikiem zbliżeniowym. Oprócz funkcji radia i nawigacji wszystkie urządzenia infotainment umożliwiają dostęp do funkcji obsługi samochodu przez naciśnięcie przycisku „CAR” obok ekranu. W zależności od wyposażenia urządzenia infotainment pozwalają zmieniać nastawy podnośników szyb, lusterek zewnętrznych, czujników parkowania, świateł, centralnego ryglowania czy ogrzewania postojowego. Radioodtwarzacz CD Bolero i nawigacja Amundsen mają kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 5,8 cala i rozdzielczości 400 x 240 pikseli. Ekran ma czujnik zbliżeniowy: gdy zbliży się do niego palec, urządzenie autmatycznie przełącza się w tryb obsługi. Obsługa jest łatwa dzięki znanej ze smartfonów możliwości „szczypania” na ekranie. Radioodtwarzacz Bolero ma radio AM/FM, odtwarzacz CD, gniazda USB i AUX-In oraz gniazdo na kartę SD. Bolero można opcjonalnie wyposażyć w interfejs Bluetooth i schowek na telefon, Phone Box. Nawigacja Amundsen, oprócz wymienionego zakresu wyposażenia, ma możliwość wyświetlania map w widoku 2,5D, dwa gniazda na karty SD i interfejs Bluetooth. Po cztery przyciski po lewej i prawej stronie ekranu pozwalają przejść do menu i innych funkcji. W odróżnieniu od urządzeń Blues i Swing daje także dostęp do menu „Phone” i „Sound” (w zależności od wyposażenia). Opcjonlanie Bolero i Amundsen można zamówić z tunerem radia cyfrowego DAB i wysokiej jakości zestawem dźwiękowym CANTON. Niemal wszystkie oczekiwania w zakresie infotainment potrafi spełnić radio-nawigacja Columbus. Widok 3D nawigacji jest prezentowany na ekranie dotykowym o przekątnej 8 cali i rozdzielczości 800 x 480 pikseli. Zamiast odtwarzacza CD jest odtwarzacz DVD (audio i video). Columbus oferuje ponadto między innymi: ekran z czujnikiem zbliżeniowym, przyłącze Media-In z funkcją Apple video, obsługę za pomocą menu, 2 gniazda na karty SD, interfejs Bluetooth do telefonu, zaawansowaną obsługę głosową, przeglądarkę zdjęć JPEG i wewnętrzną pamięć flash 64 GB. Szczególną jakość odtwarzania dźwięków umożliwia zestaw dźwiękowy CANTON. W skład tego zestawu wchodzi osiem głośników o dużej mocy zamontowanych w drzwiach, jeden centralny głośnik w desce rozdzielczej oraz subwoofer w bagażniku. Całkowita moc zestawu wynosi 570 watów. Opcjonalny schowek na telefon w konsoli środkowej, Phone Box, ma bardzo ciekawą funkcję: w dnie schowka znajduje się płaska antena, która umożliwia indukcyjne sprzężenie z anteną telefonu. Gdy telefon leży w schowku, sygnały z jego anteny są odbierane przez antenę w dnie schowka, wzmacniane i kierowane do anteny samochodu. Zaleta: optymalne właściwości nadawczo-odbiorcze jak w przypadku telefonu zamontowanego na stałe. Dzięki antenie w schowku Phone Box rozmowy z telefonu komórkowego można prowadzić nawet, gdy sygnał antenowy jest słaby. Także akumulator telefonu jest oszczędzany, ponieważ telefon dzięki sprzężeniu z anteną zewnętrzną pobiera mniej energii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Badanie Mobil 1: wybór oleju oddajemy mechanikom Tylko jeden na siedmiu kierowców kupuje i wymienia olej silnikowy samodzielnie. Zdecydowana większość klientów warsztatów (73 proc.) wybiera olej silnikowy polecany przez mechanika. 40 proc. kierowców nie wie, jaką lepkość oleju rekomenduje producent auta i niemal tyle samo osób nie zawsze wybiera lepkość oleju zalecaną do swojego silnika. Polscy kierowcy decydują się na zakup wysokiej jakości olejów silnikowych, oczekując przede wszystkim wyraźnego ograniczenia zużycia silnika, mniejszego spalania oraz niższych kosztów eksploatacji dzięki wydłużeniu okresów międzyserwisowych. . Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. A to oznacza, że chcemy wiedzieć, jaki wpływ na nasze zdrowie mają spożywane posiłki i napoje. Jak się okazuje, daleko nam do takiego poziomu odpowiedzialności w przypadku wyboru oleju silnikowego. Tu decyzję oddajemy innym. A przecież to od właściwego smarowania w dużym stopniu zależy okres eksploatacji i radość z jazdy samochodem. Zapominamy, że ignorowanie nawet niskiego poziomu oleju w silniku może narazić nasz domowy budżet na spore wydatki. Jak wynika z badania Mobil 1 przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 1000 polskich kierowców, aż 73 proc. klientów warsztatów zostawia wybór oleju silnikowego mechanikom, przy czym 67 proc. kierowców korzysta z usług serwisów niezależnych. Co ciekawe, co trzecia osoba nie wie, jaką markę oleju rekomenduje producent auta. Jeszcze większy odsetek badanych (37 proc.) przyznaje się do ignorowania rekomendowanej przez producenta lepkości oleju. Na przykład, używa oleju 0W-30 zamiast 5W-50. A to już może skończyć się poważnymi kłopotami z silnikiem. Nasza wiedza o silniku często kończy się na jego podstawowych parametrach. Bardziej interesują nas osiągi, wersja wyposażenia i bezpieczeństwo. Mało wiemy też na temat oleju, okresów jego wymiany, chyba że odpowiednia informacja zostanie umieszczona w widocznym miejscu komory silnika – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Jeszcze dekadę temu, wielu z nas mogło samodzielnie wymienić olej. Dziś, w czasach pięknych zabudów silnika i dominującej elektroniki tracimy nabyte umiejętności. Rzadko zaglądamy pod maskę i oczekujemy, że auto samo poinformuje nas o konieczności uzupełnienia lub wymiany oleju. A kiedy to już nastąpi, zdajemy się na naszego mechanika. Taka sytuacja dotyczy przede wszystkim aut młodszych. W przypadku starszych, wielu z nas wciąż może zastąpić mechanika – dodaje. Dobry wybór oleju jest kluczowy dla skutecznej ochrony silnika. Konwencjonalne oleje mineralne są produkowane z ropy naftowej, co już od strony budowy molekularnej i składu chemicznego nie gwarantuje silnikowi takich korzyści jakie dają w pełni syntetyczne oleje silnikowe, których budowa jest jednorodna. Syntetyczny film olejowy oddzielający elementy silnika ma jednakową grubość, czego nie ma w przypadku olejów mineralnych, złożonych z molekuł o strukturze przypominającej różne figury geometryczne. Pomimo tak wyraźnej przewagi, 37 proc. kierowców nie wie jakie są podstawowe różnice pomiędzy olejami mineralnymi oraz syntetycznymi, a w konsekwencji, jakie wynikają z tego korzyści? Jeżeli chcesz samodzielnie wybrać olej silnikowy, nie musisz dużo wiedzieć o motoryzacji. Wystarczy zajrzeć do książki serwisowej pojazdu, skorzystać z internetowych wyszukiwarek na stronach producentów środków smarnych i powiedzieć o swoich preferencjach mechanikowi. To nasze samochody i pieniądze, a samodzielny i dobry wybór oleju pozwoli cieszyć się z obu tych rzeczy jeszcze dłużej – mówi Elżbieta Jaroszewska z ExxonMobil Poland. Jak pokazuje badanie, część osób nie wie, jakie lepkości oleju są dobre dla ich auta. Producent olejów Mobil wyszedł naprzeciw oczekiwaniom kierowców i przygotował internetowe narzędzie doboru oleju. Wyszukiwarka jest prosta w obsłudze i zaledwie w kilka sekund udostępnia wszystkie informacje potrzebne do podjęcia przemyślanej decyzji o wyborze właściwego oleju silnikowego. Najważniejsze przy wyborze oleju to stosować się do zaleceń producenta pojazdu, przestrzegać okresów serwisowych i wybierać oleje wyłącznie renomowanych producentów. Więcej o badaniu Ogólnopolskie badanie internetowe, przeprowadzone w lutym 2013 roku przez ośrodek badania opinii publicznej GfK na zlecenie producenta olejów Mobil 1, objęło grupę 1000 polskich kierowców. Dodatkowe informacje o Mobil 1 Mobil 1, wiodąca na świecie marka olejów syntetycznych, dzięki wykorzystaniu technologii przeciwzużyciowej, zapewnia lepsze osiągi w porównaniu do konwencjonalnych olejów silnikowych. Dzięki wykorzystanej technologii, Mobil 1 spełnia lub przekracza najbardziej wymagające standardy określone przez producentów pojazdów oraz zapewnia wyjątkową ochronę przeciwzużyciową silnika nawet w ekstremalnych warunkach. Oleje syntetyczne Mobil 1 charakteryzują się dobrą płynnością w skrajnych temperaturach i chronią ważne części silnika, optymalizując jego osiągi i wydłużając żywotność. Źródło: ExxonMobil Poland
  13. Witam, Nosze się z zamiarem kupna samochodu. Przeczytałem mnóstwo opinii na temat różnych marek i modeli, i powiem szczerze, że mam mętlik w głowie Wiem, że w obecnych czasach nie ma samochodów bezawaryjnych, ale chciałbym taki najmniej awaryjny. Oczywiście mam parę swoich typów, które wymienię niżej. Alfa Romeo 159 VW Passat B5 FL Audi A4 B6 Audi A3 8P Który z tym samochodów byście polecili? Osobiście jestem za Alfą albo Audi A3. Dodam jeszcze, że wolałbym benzynę, choć dieslem nie pogardzę, o ile jest to 1.9 TDI.
  14. Witam Jestem nowy na forum i odrazu zakładam nowy temat ponieważ mam problem. Przymierzam się do zakupu samochodu fundusze pozwalają mi jedynie do 9 tysięcy i myślałem nad focusem I, golfem IV, astrą II. Najlepiej byłoby w dieslu chociaż wiem, że golf to tylko w benzynie co tez byłoby do przełknięcia (z czasem pomyślałbym o gazie). Robie rocznie od 10-15tys. km. ale mam dostęp do pewnej (czyt. dobrej jakościowo) ropy. Moje pytanie brzmi czy do tego przedziału cenowego znajdę coś sensownego godnego uwagi. Może polecacie coś innego? Pozdrawiam
  15. Kredki - wybór

    Witam , rysuje ołówkami , ale nieraz dla odmiany wykonałbym coś kredkami i dlatego postanowiłem że , odłożę sobie i takowe zakupię , ale mam mały problem jakie wybrać , narazie zastanawiam się nad: koh i noor polycolor ( 72 kolory) koh i noor mondeluz (kredki akwarelowe) Moje pytanie brzmi które kredki lepiej kupić ?( Będą wykorzystywane głównie do rysunków aut, ew. jakiejś martwej natury) I jedno pytanie ekstra jaki ołówek mechaniczny wybrać ? (marka, grubość ) Za odpowiedzi serdecznie dziękuję
  16. Toyota Avensis Wagon 1.8 Multidrive S Sol FL Moc maksymalna: 147 KM Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10,7 s <acronym title="Google Page Ranking">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 200 km/h Cena wersji podstawowej: 86 900 zł (1.6 Valvematic Luna) Cena wersji testowej: 102 900 zł Cena modelu testowego: 102 900 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  17. Witam, jestem świeżo po zdaniu prawa jazdy. Planuje kupić teraz auto. Przeglądałem wiele ofert i na bieżąco rozglądam się za czymś co mnie zainteresuje. Moje typy to: lanos, bravo/brava, ibiza, cordoba, civic VI, punto I, vw polo, może corsa B? Wybór jest strasznie duży, więc liczę na Waszą pomoc. Co wybrać, jeśli chce aby auto było mało awaryjne, oszczędne (mowa tu o spalaniu i kosztach ewentualnych części), do jeżdżenia głównie po mieście, ale i żeby sprawdzało się na dalekie wypady weekendowe. Kwota jaką operuje to 5000zł (ewentualnie 1000zł moge dołożyć - jednak wolałbym nie). Nie chcę kupować niepewnych aut. Który z wymienionych (chyba, że macie jeszcze inne modele?) sprawdzi się i spełni moje podstawowe warunki?
  18. Toyota Avensis Wagon 1.8 Multidrive S Sol FL Moc maksymalna: 163 KM Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10,7 s <acronym title="Google Page Ranking">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 200 km/h Cena wersji podstawowej: 86 900 zł (1.6 Valvematic Luna) Cena wersji testowej: 102 900 zł Cena modelu testowego: 102 900 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  19. Witajcie.Tata poprosil o napisanie posta , otóż chce zmienic sprzegło w mk3 1.9 SDi (diesel).Jeśli ktoś wie o jakimś dobrym sprzegle z góry dziekuje
  20. Robimy zrzutę z kumplami na prezent na kawalerski. Pomyślałem, że dobrym prezentem bezie taki porządny alkomat, który będzie precyzyjnie pokazywał zawartość promili we krwi. Wyszukałem po necie i znalazłem taki model Alkomat SENTECH DA-5100. Czy za tą cenę można kupić coś dobrego czy trzeba powiększyć składkę ?? Może ktoś ma linki do ciekawych testów lub porównań alkomatów??
  21. Wybór CB radia.

    Witam. Posiadam CB Presiden Harry 3, a teraz poszukuję radia które będzie głośniejsze i o lepszym zasięgu. Najważniejsze jest, aby radio spełniało to co napisałem, brak ograniczeń cenowych. Dziękuję z góry za wszelkie propozycje. Pozdrawiam.
  22. Mycie silnika

    Nie mogę się zdecydować na wybór środka do mycia silnika. Jaki preparat i jakiej firmy polecacie?
  23. baza nr 1 http://zdjecia.forumsamochodowe.com/images/96683a155df1_2.jpg baza nr 2 http://zdjecia.forumsamochodowe.com/images/2903212356623_df2d2213aa_o.jpg baza nr 3 http://zdjecia.forumsamochodowe.com/images/4249Audi-RS6_Avant_2008_1600x1200_wallpaper_05.jpg baza nr 4 http://zdjecia.forumsamochodowe.com/images/4950BMW-325ti_Compact_2003_1600x1200_wallpaper_08.jpg baza nr 5 http://zdjecia.forumsamochodowe.com/images/3314Holden-VZ_Monaro_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg Prosze wybrac jedną baze w ankiecie
  24. http://www.moto.wp.pl/kat,55194,wid,9681405,wiadomosc.html?rfbawp=1203611101.422
×