Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wyścigów' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 23 wyników

  1. Abarth świętuje zwycięstwo Valentino Rossiego podczas wyścigów MotoGP. Hymn Włoch zabrzmiał już podczas pierwszej eliminacji Mistrzostw Świata MotoGP 2015 w ostatnią niedzielę. W Katarze na torze Losail, Valentino Rossi, kierowca zespołu Yamaha Factory Racing, jako pierwszy przejechał pod flagą o wzorze szachownicy. Jest to również sukces Grupy FCA i marki Abarth, sponsora zespołu Movistar Yamaha MotoGP, która świętuje wraz z wszystkimi kibicami, którzy przeżyli ten magiczny dla włoskiego świata motocyklowego dzień. Legenda wyścigów, Valentino Rossi zmusił przeciwników do „oglądania tylnej opony” swej Yamahy YZR-M1, na której widniało logo Abarth`a, przypieczętowujące dwuletnią współpracę pomiędzy marką z logo Skorpiona, a zespołem Yamaha Factory Racing. Trzeba nadmienić, że w kolejnych dwóch latach, Abarth będzie Oficjalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą samochodów dla teamu startującego w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP, którego oficjalnymi kierowcami będą Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. Poza tym, Abarth będzie dostarczał różne samochody z gamy FCA zespołowi Movistar Yamaha MotoGP na całym świecie. Z sześcioma zdobytymi tytułami od 2004 roku, Movistar Yamaha MotoGP jest jednym ze światowych zespołów odnoszących największe sukcesy. Tak samo marka Abarth, bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze oraz łączyć wartości sportowej rywalizacji i chęci dominacji, które wpisane są w DNA zarówno marki z logo Skorpiona, jak i gwiazd motorowego sportu. Dla marki Abarth jest to powrót w wielkim stylu na motocykle Yamaha: w 2007 roku, podczas australijskich Mistrzostw GP na Wyspie Filipa na motocyklach Yamaha YZR-M1 kierowanych przez Valentino Rossiego i Colina Edwardsa również widniało logo Skorpiona. Impreza ta była uczczeniem powrotu marki Abarth, której pierwsze kroki były związane właśnie z motocyklami. W roku 1928 młody Karl Abarth osiągnął pierwsze sukcesy właśnie w zawodach motocyklowych, a w kolejnym roku zbudował pierwszy motocykl z logo Skorpiona. Dzisiaj, po upływie prawie 90 lat, Abarth jest nadal gwiazdą maszyn na dwóch kołach, z legendarnym zwycięstwem w Katarze w barwach Yamahy. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Pozytywne rezultaty jazd testowych poprzedzających start nowej serii wyścigów Audi Sport TT Cup Circuit de Catalunya przez dwa dni we władaniu Audi Sport TT Cup Osiemnaścioro utalentowanych, młodych zawodników z różnych krajów, w tym z Polski, pokonało prawie 7700 km Kierownik projektu Rolf Michl podkreśla: „Kierowcy wykonali kawał dobrej roboty“ Ingolstadt/Barcelona, 10 marca 2015r. Osiemnaścioro wcześniej wyselekcjonowanych uczestników nowej serii wyścigów Audi Sport TT Cup, ma za sobą swoje pierwsze jazdy testowe. Na torze Circuit de Catalunya w Hiszpanii, prowadząc samochody przygotowane z myślą o Audi TT Cup, w dwa dni przejechało łącznie blisko 7700 km, zbierając przy tym ważne informacje i doświadczenia. Podczas testów na położonym na północ od Barcelony torze o długości 4655 m, pochodzący z różnych krajów, także z Polski, uczestnicy nowego pucharu Audi, przejechali łącznie 1584 okrążeń. Na koniec jazd testowych okazało się, że łączny czas jazdy osiemnaściorga kierowców wyniósł ponad 100 godzin. „W sobotni ranek cała grupa po raz pierwszy uruchomiła silniki swoich dziewięciu nowych samochodów wyścigowych i również po raz pierwszy wyjechała nimi na tor. Dla każdego w zespole było to niezapomniane przeżycie.“ – mówi Rolf Michl, kierownik projektu Audi Sport TT Cup. Wrażenie na nim wywarły nie tylko możliwości samochodów. „Także nasi młodzi kierowcy wykonali kawał dobrej roboty“ – podsumowuje Michl. „Instruktorzy: Markus Winkelhock i Marco Werner, byli pod ogromnym wrażeniem jak szybko wszyscy uczestnicy zżyli się z samochodami TT cup i jak skrupulatnie pracowali, zgodnie ze swoimi indywidualnymi planami.“ Detlef Schmidt, kierownik techniczny projektu Audi Sport TT Cup, również pozytywnie podsumował całość. „Jestem bardzo zadowolony z wytrzymałości pojazdów i umiejętności kierowców. Przejechali prawie 7700 km, a żaden z samochodów nie uległ awarii ani uszkodzeniu.“ Biuro Rozwoju Technicznego analizuje teraz zgromadzone informacje, a na koniec zoptymalizuje indywidualne ustawienia, np. pozycję fotela, czy dostosowanie kierownicy, dla wszystkich osiemnaściorga uczestników. Teraz Audi przygotowuje drugi w tym sezonie test, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Podczas niego, młodzi zawodnicy obok pokonania kolejnych kilometrów, zmierzą się ze specjalnymi ćwiczeniami, np. z testami startowymi i wezmą udział w symulacji procedur całego wyścigu. Audi Sport TT Cup zadebiutuje w pierwszy weekend maja. „Nie możemy się już doczekać inauguracji sezonu podczas wielkiej motorowej majówki na torze Hockenheim: puchar Audi Sport TT Cup połączony z wyścigiem DTM, mistrzostwa świata w Rallycross, wyścig Formuły 3 i puchar Porsche Carrera Cup“ – mówi Michl. „To dopiero będzie coś!“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Trwają przygotowania Goodyeara do sezonu wyścigów ciężarówek 2013 Goodyear dostarczy opony wyścigowe wszystkim startującym w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych Warszawa, 16 maja 2013 r. – Goodyear po raz dziewiąty przygotowuje się do Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych. Dziesięciorundowe mistrzostwa rozpoczną się 18 maja br. we włoskim Misano. Goodyear dostarczy specjalnie do tego celu przygotowane opony Goodyear Truck Racing wszystkim zespołom startującym w tym sezonie. Wyścigowe opony Goodyeara, zaprojektowane pod kątem Europejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych, to jedyny rodzaj opon dopuszczonych przez organizację zarządzającą tym sportem – Międzynarodową Federację Samochodową FIA (Fédération Internationale de l'Automobile). Opony i związana z nimi obsługa techniczna będą dostępne dla wszystkich uczestników wyścigów. Widzowie mogą liczyć na równie ekscytujący sezon, co w roku ubiegłym, w którym późniejszy Mistrz Europejskich Wyścigów Pojazdów Ciężarowych 2012 i mistrz z 2011 roku Jochen Hahn na ostatnich metrach odniósł zwycięstwo nad byłym mistrzem Antonio Albacete. Obaj zawodnicy ścigali się ciężarówkami MAN na oponach Goodyear. Program wyścigów pojazdów ciężarowych na 2013 rok obejmuje dziesięć wyścigów, a wszystkie opony w tej serii będą dostarczane i obsługiwane przez promotora europejskich wyścigów pojazdów ciężarowych, organizację TRO (Truck Racing Organisation). Na każdym torze organizator zapewni specjalny zespół i mobilny warsztat, w którym wszyscy startujący będą montować opony i otrzymywać wszechstronną pomoc techniczną. Więcej informacji na temat Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych można znaleźć na stronie TRO - Truck Race Organisation - truckrace.org. [TABLE=width: 463] [TR] [TD=colspan: 3] Europejskie Mistrzostwa Wyścigów Pojazdów Ciężarowych 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Termin [/TD] [TD]Tor [/TD] [TD]Kraj [/TD] [/TR] [TR] [TD]18-19 maja [/TD] [TD]Misano [/TD] [TD]Włochy [/TD] [/TR] [TR] [TD]1-2 czerwca [/TD] [TD]Navarra [/TD] [TD]Hiszpania [/TD] [/TR] [TR] [TD]15-16 czerwca [/TD] [TD]Nogaro [/TD] [TD]Francja [/TD] [/TR] [TR] [TD]6-7 lipca [/TD] [TD]Red Bull Ring [/TD] [TD]Austria [/TD] [/TR] [TR] [TD]12-14 lipca [/TD] [TD]Nürburgring [/TD] [TD]Niemcy [/TD] [/TR] [TR] [TD]27-28 lipca [/TD] [TD]Smoleńsk [/TD] [TD]Rosja [/TD] [/TR] [TR] [TD]31 sierpnia - 1 września [/TD] [TD]Most [/TD] [TD]Czechy [/TD] [/TR] [TR] [TD]21-22 września [/TD] [TD]Zolder [/TD] [TD]Belgia [/TD] [/TR] [TR] [TD]5-6 października [/TD] [TD]Jarama [/TD] [TD]Hiszpania [/TD] [/TR] [TR] [TD]12-13 października [/TD] [TD]Le Mans [/TD] [TD]Francja [/TD] [/TR] [/TABLE] Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  4. Dzięki zwycięstwu w Spa, Audi nadal niekwestionowanym liderem wyścigów WEC -Potrójny tryumf Audi R18 e-tron quattro w drugim w tym sezonie wyścigu serii WEC - Fässler, Lotterer i Tréluyer nowymi liderami tabeli - Test nowego wariantu karoserii przygotowanego na Le Mans Ingolstadt/Spa, 6 maja 2013. Audi świętuje kolejny zwycięski weekend w serii Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA WEC. W Spa, trzy R18 e-tron quattro wystartowały z trzech pole position, a już po sześciu godzinach trzy teamy kierowców stanęły na podium. W ubiegłym sezonie Audi również wygrało ten wyścig. Trzy sportowe hybrydy Audi, zajmując pierwsze, drugie i trzecie miejsce zarówno na treningu, jak i w głównym wyścigu, osiągnęły najlepsze wyniki. Po raz drugi z rzędu, marka z Ingolstadt zwyciężyła konkurencję –hybrydowe bolidy Toyoty. Cztery ringi odniosły podwójne zwycięstwo także przed trzema tygodniami, podczas inauguracji sezonu w Silverstone. Szczególnie dobrze wypadli mistrzowie świata Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Prowadzony przez nich bolid miał na mecie 1,05 minuty przewagi nad konkurencją, mimo że od początku wyścigu szczęście niezbyt im dopisywało. W drugiej godzinie wyścigu odłamek uszkodził jedną z opon, co zmusiło André Lotterera do wcześniejszego pit stopu. Jego zmiennik, Benoît Tréluyer podjął walkę startując z siódmego miejsca. Już po 74 minutach bolid z numerem jeden objął prowadzenie. Zwycięzcy z Silverstone, Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, zajęli drugie miejsce. W tabeli, francusko-duńsko-szkockie trio ma tylko jeden punkt straty do kolegów z „jedynki”, którzy dodatkowo zdobyli w Belgii punkt za najlepszy czas podczas jazdy treningowej. Świetny wynik na swoim koncie zapisali też Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis. Oni zasiadali za sterami sportowej hybrydy z numerem 3, która pod względem aerodynamiki została już dostosowana do zbliżającego się wyścigu w Le Mans. Z tego powodu, pojazd nie był optymalnie dostosowany do zmagań na pętli o długości 7,004 km, jakie przyszło mu pokonać w Ardenach. Niemniej jednak dane o obu typach pojazdów zebrane w Spa, stanowią dla Audi skarbnicę cennej wiedzy. Mniejsza siła docisku nie ułatwiała prowadzenia samochodu podczas szybkiego pokonywania wielu zakrętów na belgijskiej trasie. Mimo to, zespołowi Audi udało się wyprzedzić najlepszy pojazd Toyoty oznaczony numerem osiem. Triumf w Belgii to już czwarte w tym roku zwycięstwo Audi w wyścigach długodystansowych. Po zwycięstwie Audi R8 GRAND-AM w klasie GT podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i po triumfie Audi R18 e-tron quattro w 12-godzinnym maratonie w Sebring, przyszedł czas na dwa zwycięstwa w wyścigach WEC. Kolejny punkt w terminarzu imprez to Le Mans, gdzie już 9 czerwca Audi Sport Team Joest będzie się przygotowywać do startu w wyścigu 24-godzinnym. Właśnie w Le Mans, 22 i 23 czerwca, Audi ma zamiar już po raz dwunasty zdobyć najwyższe laury. Volkswagen Group Polska
  5. Mistrzowskie Opony Dunlop do wyścigów na wytrzymałość Dunlop rozwija opony, aby w 2013 roku obronić mistrzowskie tytuły Warszawa, 7 lutego 2013 r. – Ogłoszenie list startowych wyścigów Le Mans oraz World Endurance Championship (WEC) oznacza dla Dunlopa początek walki o utrzymanie światowych i europejskich tytułów mistrzowskich w wyścigach na wytrzymałość. W wyścigach serii WEC na oponach Dunlopa będzie startować co najmniej ośmiu z dwunastu konkurentów w klasie LMP2, zaś w wyścigu Le Mans – 13 z 22 rywalizujących w tej klasie. Ponadto cztery zespoły rezerwowe w klasie LMP2 również wybrały Dunlopa jako dostawcę opon. Dunlop ma nadzieję zachować zwycięską formę w klasie prototypów. Zwycięstwa samochodów na oponach Dunlopa w klasie LMP2 w wyścigach WEC 2012 oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, we współpracy z zespołem Starworks Motosport, nie były przypadkowe. Rok wcześniej zespół Greaves Motosport, jadący na oponach Dunlop, odniósł potrójne zwycięstwo w klasie LMP2: w Intercontinental Le Mans Cup (poprzedzającym WEC), w europejskiej serii Le Mans oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Opony Dunlop wystąpią również w kategorii GT – pojedzie na nich między innymi zwycięzca ubiegłorocznej europejskiej serii Le Mans w swojej klasie, JMW Ferrari w barwach Dunlopa. W garażu numer 56, przypadającym pojazdom testującym pionierskie technologie, znajdzie się Green GT H2 – pierwszy prototypowy samochód wyścigowy z napędem elektryczno-hybrydowym. Partnerem Green GT jest Dunlop. Poza sezonem wyścigowym inżynierowie Dunlopa pracowali nad udoskonalaniem konstrukcji opon i składu ich mieszanki. W nadchodzących tygodniach odbędą się europejskie testy ww. nowych opon Dunlop . „Mistrzowie w sezonie 2012 wybierali opony Dunlop. Przez całą zimę ciężko pracowaliśmy, aby nasi partnerzy i klienci otrzymali to, co mamy najlepszego do zaoferowania jako pomoc w walce o kolejne tytuły w 2013. roku Pracowaliśmy między innymi nad nową oponą, która rozgrzewa się tak szybko, jak opona miękka, ale wykazuje żywotność opony twardej. Poczyniliśmy duże postępy w zakresie trwałości i wytrzymałości, zachowując jednak spójność parametrów opony. Jest to dla nas kluczowy parametr – chcemy, by każdy kierowca miał poczucie pewności od pierwszego do ostatniego okrążenia. Jesteśmy przekonani, że ulepszenia pomogą zespołom utrzymać tytuły zdobyte na oponach Dunlop w ubiegłym roku” – powiedział James Bailey, dyrektor marketingu i komunikacji Dunlop Motosport w Europie. „Rok 2013 to 125. rocznica powstania firmy Dunlop, dlatego jesteśmy zdeterminowani by było to dwanaście miesięcy największych sukcesów. Nasza historia i kultura innowacji technicznych w sporcie motorowym nie mają sobie równych. Dunlop ma na koncie więcej zwycięstw w Le Mans niż jakikolwiek inny producent opon począwszy od 1924 roku. Wybiegając w przyszłość, rozwijamy opony dla Green GT H2 – samochodu i technologii, które są częścią przyszłości sportu samochodowego i motoryzacji” – dodaje J. Bailey. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  6. Sportowe modele Audi ikonami wyścigów w Le Mans - Francuski Automobilklub Zachodni (franc. Automobile Club de l’Ouest – ACO) wybrał dziesięć najbardziej kultowych samochodów wyścigów w Le Mans - Audi R10 TDI i R18 e-tron quattro zwyciężają w kategoriach swoich czasów Wyścigowa hybryda zdobywa nagrodę za przyjazność dla środowiska Audi R10 TDI i R18 e-tron quattro na stałe zapisały się w historii Le Mans. Decyzją złożonego z ekspertów jury i fanów najsłynniejszego wyścigu długodystansowego, znalazły się w gronie dziesięciu samochodów sportowych wszechczasów, jakie na przestrzeni lat można było podziwiać na tym legendarnym torze. Z okazji jubileuszu dziewięćdziesięciolecia 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, który obchodzony będzie w dniach 22 i 23 czerwca 2013 roku, Automobile Club de l’Ouest (ACO) ogłosił plebiscyt na ikony Le Mans. Swój głos w internetowym plebiscycie oddało ponad 2 tysiące fanów. Ostateczną decyzję podjęło w piątek w Paryżu dwunastoosobowe jury, w którym zasiedli m. in. prezes FIA Jean Todt i prezes ACO Pierre Fillon. Gremium wybrało dziesięć samochodów, które najbardziej zapisały się w historii dziewięciu dekad zawodów w Le Mans. Dwie z dziesięciu ikon Le Mans wyprodukowano w Ingolstadt. Audi R10 TDI, które w 2006 roku zwyciężyło tu jako pierwsze auto z silnikiem Diesla, ogłoszono najbardziej legendarnym samochodem sportowym ubiegłej dekady. Audi R18 e-tron quattro, które w 2012 roku triumfowało tu jako pierwszy pojazd z silnikiem hybrydowym, zyskało miano najważniejszego samochodu, biorącego współcześnie udział w wyścigach w Le Mans. „Te dwa wyróżnienia napełniają nas ogromną dumą“ – oświadczył podczas ogłoszenia wyników w Paryżu Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Audi korzysta z okazji, jaką daje wyścig 24h Le Mans, by zademonstrować swoje kompetencje techniczne i sprawdzić nowe rozwiązania na torze wyścigowym. Modele R10 TDI i R18 e-tron quattro są wyjątkowo udanymi przykładami przewagi dzięki technice.“ Trzy dni wcześniej, również w Paryżu, szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich, odebrał inną nagrodę. Podczas Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego (Festival Automobile International), jury ekspertów przyznało zwycięzcy z Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, tytuł „Grand Prix de l’Environnement“ - nagrodę za przyjazność dla środowiska. Dzięki inteligentnej kombinacji kompaktowego silnika V6 TDI z hybrydowym układem napędu, Audi Sport udało się zmniejszyć zużycie paliwa w tym modelu o dziesięć procent. W sezonie 2013 Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych, Audi wystartuje jeszcze bardziej zaawansowanym pojazdem hybrydowym. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Audi królem wyścigów długodystansowych - Pięciu zwycięzców wyścigów długodystansowych po raz pierwszy razem - Audi R18 e-tron quattro i R8 LMS pokonały dystans o długości równej prawie połowie obwodu kuli ziemskiej Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od Bathurst po Le Mans, czterokrotnie tryumfowały w wyścigach dwudziestoczterogodzinnych i raz w wyścigu dwunastogodzinnym. Obecność w jednym miejscu tryumfatorów wyścigów długodystansowych w sezonie 2012, oznaczała spotkanie innowacji, efektywności i najwyższych osiągów pięciu samochodów wyścigowych z Ingolstadt i Neckarsulm. Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le-Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu startów: w Bathurst w Australii, Le Mans we Francji, Nürburgring w Niemczech oraz w Zolder i w Spa w Belgii, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy i najlepszego producenta. Najważniejsze dla Audi kompetencje, we wszystkich wyścigach długodystansowych, to niezmiennie kwestie techniczne – kombinacja dużych prędkości i maksymalnej wydajności. Audi osiąga założone cele dzięki dwóm całkowicie różnym typom samochodów wyścigowych. Audi R18 e-tron quattro może startować w wyczynowym sporcie za sprawą innowacyjnego napędu hybrydowego. Jego koncepcja zagwarantowała cztery najwyższe osiągnięcia: – jedenaste zwycięstwo marki Audi w wyścigu Le Mans, – pierwszy tryumf samochodu sportowego z napędem hybrydowym, – wygrana w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych WEC (FIA) – zmniejszenie zużycia paliwa o 10 procent w porównaniu z poprzednim modelem. Audi R18 e-tron quattro jest w stu procentach niezawodny. W sezonie 2012 nie miał żadnej awarii. Również Audi R8 LMS potwierdza założenia „przewagi dzięki technice“. Wprowadzona w 2012 roku wersja ultra tego modelu, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Wyścigowy samochód GT3 swoje zalety w dużej mierze zawdzięcza genom. W ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8. Wielkie zwycięstwa na długich dystansach w sezonie 2012: Kolejność: wyścig, pojazd, kierowca, dystans (km) - 12h Bathurst, Audi R8 LMS, Christer Jöns/Christopher Mies/Darryl O’Young,1.677,510 - 24h Nürburgring, Audi R8 LMS ultra, Marc Basseng/Christopher Haase/Frank Stippler/Markus Winkelhock, 3.933,590 - 24h Le Mans, Audi R18 e-tron quattro Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, 5.151,762 - 24h Spa, Audi R8 LMS ultra, Andrea Piccini/René Rast/Frank Stippler, 3.565,036 - 24h Zolder, Audi R8 LMS ultra, Marco Bonanomi/Anthony Kumpen/, 3.440,000 Edward Sandström/Laurens Vanthoor Mistrzostwa Świata na Długich Dystansach WEC pod egidą FIA: - Mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów - Mistrzowski tytuł w klasyfikacji kierowców (Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer) Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. JochenHahn zwycięzcą Europejskich Mistrzostw Wyścigów PojazdówCiężarowych FIA 2012 Seriawyścigów pojazdów ciężarowych, wspierana przez Goodyear,zakończyła się w Le Mans Warszawa,15 października 2012 r.– Goodyear gratuluje Jochenowi Hahnowi z zespołu Castrol TeamHahn Racing, któryza kierownicą MAN-a wywalczył tytuł Mistrza w EuropejskichMistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA 2012. Ostatnia,jedenasta runda mistrzostw odbyła się na torze Le Mans w minionyweekend (13-14 października br.) „GratulujęJochenowi Hahnowi zwycięstwa w Europejskich Mistrzostwach WyścigówPojazdów Ciężarowych FIA 2012, a zespołowi MKR Technologymistrzowskiego tytułu w kategorii zespołowej dzięki doskonaleprzygotowanym pojazdom Renault. Za nami bardzo ekscytujący sezoni wielki pojedynek między Jochenem Hahnem a Antonio Albacete,którzy ścigali się swoimi MAN-ami do ostatniej prostej. Obajzawodnicy startowali na oponach Goodyear Truck Race, zaprojektowanychspecjalnie pod kątem zmiennych warunków panujących na europejskichtorach. Przez cały sezon wysoka sprawność tych opon pozwalałakierowcom jeździć na granicy możliwości, niezależnie od pogody iwarunków na torze” – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektormarketingu opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop w Europie,na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wszystkiezespoły startujące w jedenastu wyścigach w Europie byływyposażane w opony Goodyear Truck Racing dzięki współpracyGoodyeara z TRO (TruckRacing Organisation)– organizatorem serii Europejskich Mistrzostw w Wyścigach PojazdówCiężarowych FIA. TRO dostarczało opony w imieniu Goodyeara,montując niekiedy podczas jednego weekendu nawet 300 sztuk oponGoodyear Truck Racing. OponyGoodyear Truck Racing posiadają certyfikat FIA (FederationInternationale de l’Automobile)i produkowane są na bazie tego samego karkasu, co Goodyear RegionalRHS 315/70R22.5. Karkas zoptymalizowano pod kątem lepszych osiągów – zmniejszono podatność na przegrzewanie i zwiększonosztywność boczną. Bieżnik wykonany ze specjalnej mieszankiwyróżnia się rzeźbą i poprawia przyczepność. Oponaspełnia standardy jakościowe przyjęte dla całej palety oponGoodyeara oraz wymogi europejskiej normy ECE R54. Dobre zachowanieopon Goodyear Truck Racing na pojazdach o masie 5,5 tony przyprędkościach sięgających nawet 160 km/h świadczy o wyjątkowejtrwałości zastosowanej przez Goodyeara osnowy. Wszystkieopony Goodyear Racing Tires wyposażono w technologię identyfikacjiradiowej (RFID), która od ubiegłego roku jest wymagana, zgodnie zprzepisami FIA dotyczącymi wyścigów pojazdów ciężarowych.Technologia polega na wbudowaniu w oponę mikrochipa, który zawieraszczegółowe informacje o parametrach danej opony. Pomaga to sędziommonitorować wykorzystanie opon na każdym etapie mistrzostw. OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługaMobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraztechnologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden znajszerszych w branży zakres usług dedykowanych. Źródło: Goodyear
  9. Rośnienapięcie w Europejskich Mistrzostwach Wyścigów PojazdówCiężarowych FIA Ponad500 opon do zamontowania podczas każdego wyścigu – oto wyzwaniedla ekipy oponiarskiej Goodyeara Warszawa,24 września 2012 r. –W Europejskich Mistrzostwach Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIAdo rozegrania zostały już tylko dwie eliminacje. Po dziewiątejrundzie, rozegranej 22-23 września br. w Zolder w Belgii, prowadziJochen Hahn z zespołu Castrol Team Hahn Racing za kierownicą MAN-a,który wygrał pierwszy sobotni wyścig. W drugim wyścigu tegodnia zwyciężył Markus Boesiger prowadzący ciężarówkę Renaultw barwach Pneu Bösiger TEAM 14. W niedzielę Antonio Albacete zteamu Equipo Cepsa prowadzący MAN-a wygrał pierwszy wyścig, a wdrugim triumfował Adam Lacko z Team MKR Technology jadący Renault. Następnywyścig odbędzie się w Jarama w Hiszpanii w pierwszy weekendpaździernika br. Nietylko kierowcy pracują w pocie czoła podczas wyścigów. Być możenajbardziej zapracowanymi ludźmi na torze są technicy z TRO (TruckRacing Organisation),którzy montują opony. TRO jest organizatorem serii EuropejskichMistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA, a także zajmujesię logistyką i montażem opon dostarczonych przez Goodyeara. Podczaskażdego weekendowego wyścigu dwaj technicy zakładają i zdejmująod 150 do 300 opon Goodyear Truck Racine, w zależności od warunkówpanujących na torze i liczby ścigających się pojazdówciężarowych. Minimalna liczba ciężarówek w wyścigu to 14,lecz na torach takich jak Le Mans i Nogaro, na których odbywają sięrównież wyścigi krajowe, może ich być nawet 55. Zespółmontujący opony ma pojazd ciężarowy z naczepą, którym na każdywyścig dowozi średnio 250 opon oraz maszynę do montażu. Dziękitej maszynie i umiejętnościom ekipy w ciągu dwóch godzin możnawymienić nawet do 60 opon. W zależności od rodzaju obręczy(stalowej lub aluminiowej), wymiana opony trwa 3-4 minuty. Dlazespołu dbającego o opony wyścigowy weekend zaczyna się już wczwartek, kiedy team przyjeżdża na tor i rozpoczyna przygotowywanieopon. Przepisy dopuszczają do sześciu opon na ciężarówkędziennie, lecz jeżeli w danym dniu organizowane są nielimitowaneprzejazdy próbne, sztuk ogumienia może być nawet więcej. Na samwyścig przygotowuje się 120 opon, które biorą udział w losowaniuFIA – każdy zespół otrzymuje losowo wybrane opony, a losowanieodbywa się w piątek. W piątkową noc opony przechowywane są wzamknięciu, aż do wydania zespołom o 7:00 rano w sobotę.Następnie opony są dowożone zespołom do boksów quademwyposażonym w specjalną przyczepę. Podczasdni wyścigowych pracy jest jeszcze więcej. W sobotę kolejne oponyprzygotowywane są do losowania na wyścig niedzielny, a ponadtozespoły przekładają opony na pojazdach tak, by jak najlepiejwykorzystać te sześć sztuk dozwolonych do użycia podczasweekendu. Szczyt pracy przypada na sobotnią noc, gdy montowane sąopony na niedzielny wyścig. Podczas dużego weekendowego wyścigu,jak np. w Nogaro, ekipa oponiarska pracuje nawet do drugiej nadranem, a pracę następnego dnia rozpoczyna już pięć godzinpóźniej. Praca w niedzielę wygląda podobnie, zaś po wyściguwszystkie opony są pakowane na ciężarówkę i przygotowywanedo transportu. OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługaMobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraztechnologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszyw branży zakres usług dedykowanych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centraląw Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: Goodyear
  10. więcej -> Prosto z wyścigów do produkcji seryjnej: cyfrowe lusterko wsteczne | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Goodyearwyłącznym dostawcą opon podczas Europejskich Mistrzostw WyścigówPojazdów Ciężarowych FIA Warszawa,12lipca 2012 r. –W najbliższy weekend, 14-15 lipca br., na słynnym niemieckim torzewyścigowym Nürburgring odbędzie się kolejna eliminacjaEuropejskich Mistrzostw Wyścigów Pojazdów Ciężarowych FIA.Wszyscy zawodnicy startujący w tym cyklu jeżdżą na oponachGoodyear Truck Racing. Goodyearjest producentem i dostawcą opon do wyścigów pojazdów ciężarowych od 2004 roku. Obecnie wyposażeniem ciężarówek stanowi oponaGoodyear Truck Racing 315/70R22.5 opracowana specjalnie z myślą oww. wyścigach. Zaprojektowano ją po intensywnych testach wlaboratoriach Goodyeara i doświadczeniach zdobytych na torachwyścigowych. Opony Goodyear Truck Racing nie tylko spełniająwysokie wymagania techniczne FIA, są także zgodne zarówno zewszystkimi aktualnymi standardami jakości Goodyear, jak i europejskąregulacją UNECE 54. Badaniai rozwój opon Goodyear Truck Racing Goodyearprzeprowadził różnorodne testy, umożliwiające certyfikacjęprototypów opon. Obejmowały one m.in. test stopki opony, testwytrzymałościowy UNECE-R54, jak również badania przy wysokichprędkościach oraz wewnętrzne, rygorystyczne własne próbyjakościowe Goodyeara w Centrum Innowacji Goodyeara wLuksemburgu. Dalsze badania charakterystyki zużycia, trwałościoraz właściwości jezdnych przeprowadzono na torze wyścigowym oraztestowym Goodyeara. W oponach Goodyear Truck Racing zastosowanotechnologię FEM (ang. FiniteElement Metod –Metoda Elementów Skończonych), uwzględniającą szereg warunkówdotyczących obciążenia, ciśnienia i kąta pochylenia koła.Zespoły wyścigowe używające opony Goodyeara mają dostęp dowyników ww. testów, aby móc lepiej przygotowywać pojazdyciężarowe do wyścigów. RFIDwe wszystkich wyścigowych oponach dla pojazdów ciężarowych Wszystkieopony Goodyeara wykorzystywane w wyścigach wyposażone są wtechnologię identyfikacji radiowej (RFID), która nadaje każdejoponie niepowtarzalny identyfikator, wykorzystywany przez sędziówFIA (FédérationInternationale de l'Automobile).Mikrochip RFID jest wprowadzany do opony podczas procesu produkcji.Układ zawiera dane o oponie, w tym jej niepowtarzalny identyfikator.Dzięki tej technologii FIA może monitorować wszystkie opony bymieć pewność, że zespoły wyścigowe przestrzegają przepisydotyczące ilości i sposobu wykorzystania opon wyścigowych. Popomyślnych testach w terenie, w tym zastosowaniu opony z RFID wwyścigach ciężarówek, Goodyear niedawno wprowadził tętechnologię do standardowych opon do pojazdów ciężarowych. TechnologiaRFID jest wykorzystywana również w oponach naoś wleczoną Goodyear Regional RHT II w rozmiarze 435/50R19.5. Jestto najpopularniejszy rozmiar użytkowany przez operatorów wielkichnaczep, umożliwiający maksymalizację załadunku w ramacheuropejskiego limitu wysokości naczepy, wynoszącego cztery metry.Kilka dużych flot wykorzystujących wielkie naczepy korzysta zinternetowego systemu Goodyeara zarządzania oponamiFleetOnlineSolutions (FOS)1,którego niezbędnym elementem jest ścisły monitoring ogumienia.Nowe opony z RFID oferują użytkownikom m.in. skrócenie przestojów,lepsze zarządzanie stanem opon i większe bezpieczeństwo. Ciśnienieoraz stan opony należy regularnie sprawdzać i rejestrować.Identyfikowanie opon na podstawie oznaczeń ścian bocznych może byćczasochłonne, szczególnie gdy opony są poocierane, co się dosyćczęsto zdarza. Identyfikacja RFID za pomocą ręcznego skanera jestprecyzyjna i szybka. Oponyz RFID podnoszą również bezpieczeństwo użytkowania, ponieważmikroukładu nie można usunąć nie niszcząc opony. To przyczyniasię do ograniczenia kradzieży, bowiem każdą oponę możnaprzypisać do określonej naczepy, a tym samym ustalić jejwłaściciela. Technologiabieżnika opon Truck Racing Ciężarówkastartująca w wyścigach waży co najmniej 5.5 tony i rozpędza siędo 160 km/h. W tak ekstremalnych warunkach opony najwyższej jakościsą kluczowe dla osiągów pojazdu. Opony Goodyear Truck Racepowstają na podobnej osnowie co Goodyear Regional RHS II315/70R22.5. Dla podwyższenia osiągów, a głównie dlazmniejszenia ryzyka przegrzania i zwiększenia sztywnościpoprzecznej, oponę nieco zmodyfikowano, jednakże to bieżnikodgrywa najważniejszą rolę, rozgrzewając się do wysokiejtemperatury, gdy ciężarówka wymaga optymalnej przyczepności wczasie wyścigu. OponyGoodyear Truck Racing wyróżniają się specjalnie zaprojektowanymbieżnikiem. Zapewnia on doskonałą przyczepność na mokrej isuchej nawierzchni. Ponadto zachowuje się tak samo w szerokimzakresie temperatur, których można się spodziewać podczaskolejnych zmagań w dziewięciu różnych europejskich krajach. Wpołączeniu z asymetryczną konstrukcją barku i rowkamiobwodowymi, mieszanka bieżnika opon Goodyear Truck Racing oferujestałe osiągi wszystkim kierowcom na każdym torze. Dobracharakterystyka zużycia oznacza również utrzymanie wysokichwłaściwości opony przez cały jej cykl życia. Dystrybucjaopon Truck Racing Od2011 roku dystrybucja opon Goodyear Racing prowadzona jest wyłącznieprzez EuropejskieStowarzyszenie Zespołów Wyścigowych TRO. Zespoły zamawiają oponyna oficjalnej stronie TRO lub na torze, gdzie montują je ekipy TRO.Opony są przechowywane i przewożone na tory przez TRO we współpracyz Robineau Logistics. Jeżeli pozwalają na to stany magazynowe,opony można również nabywać na torach. Aby zapewnić sprawiedliwądystrybucję opon, przed każdym wyścigiem TRO organizuje losowaniewe współpracy z FIA. W ten sposób aż do losowania nikt nie wiektóry zespół otrzyma które sztuki opon. TROdostarcza nie tylko opony Goodyear Racing na wyścigi Mistrzostw FIA,lecz także zamawia opony Goodyear do testów oraz do serii wyścigówpojazdów ciężarowych. Na każdej imprezie pracuje wyspecjalizowanyzespół TRO, który montuje opony w specjalnie przeznaczonym dotego obszarze serwisowym. Opony są zarządzane za pośrednictwemsystemu identyfikacji radiowej RFID, dzięki któremu sędziowie FIAmają pewność, że zespoły przestrzegają surowych przepisówdotyczących opon. Wyścigipojazdów ciężarowych w 2012 roku Wtym roku odbyła się pierwsza w historii turecka runda Mistrzostw.Inną ważną tegoroczną zmianą jest przeniesienie hiszpańskiejrundy z Albacete do Jarama, co oznacza, że tor w Madrycie będziew tym roku gospodarzem dwóch imprez. Kalendarzwyścigów wsezonie 2012: [TABLE=width: 345] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #a6a6a6] Data [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #a6a6a6] Tor [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #a6a6a6] Kraj [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 14-15/07/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Nürburgring [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Niemcy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 28-29/07/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Smoleńsk [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Rosja [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 01-02/09/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Most [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Czechy [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 22-23/09/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Zolder [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Belgia [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #ffffff] 06-07/10/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #ffffff] Jarama [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #ffffff] Hiszpania [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 111, bgcolor: #d9d9d9] 13-14/10/2012 [/TD] [TD=width: 104, bgcolor: #d9d9d9] Le Mans [/TD] [TD=width: 86, bgcolor: #d9d9d9] Francja [/TD] [/TR] [/TABLE] OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługaMobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraztechnologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować najszerszyw branży zakres usług dedykowanych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. 1FleetOnlineSolutions (FOS) to internetowy system zarządzania oponami, który łączy klienta z Goodyear Dunlop i zarządza wszystkimi aspektami umów z klientami. Klienci kontraktowi Goodyear Dunlop mają dostęp do systemu, który łączy dostawców usług z bazą danych Goodyear Dunlop FOS. Gdy potrzebny jest serwis, lokalna placówka TruckForce pobiera informacje z bazy danych i uzyskuje dostęp do szczegółów umowy z danym klientem oraz wymogów technicznych w lokalnym języku. System zajmuje się również fakturowaniem i kontrolą stanów magazynowych, zapewniając naliczanie należności i fakturowanie zgodnie z umową danego klienta. Wbudowane systemy sprawozdawcze pozwalają klientom monitorować swoje konta i analizować najważniejsze wskaźniki użytkowe. FOS przyczynia się również do znacznego ograniczenia obrotu dokumentacją papierową. Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
  12. 500-konna Almera przystosowana do wyścigów na 1/4 mili więcej -> http://promotormocy.pl/mods/nissan-almera-gti
  13. Przygotowana do wyścigów w serii DTM Audi A5. <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Audi&m=2012-A5_DTM"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Audi&m=2012-A5_DTM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  14. <object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=VlwH15LhAx8&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=VlwH15LhAx8&hl=pl&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/center]
  15. Nie zeby coś reklamował ale chciałem pokazać pare filmików z ligi f1 z wyscigów moze ktoś bedzie chętny http://www.mototube.pl/film/2586/gp-malezji---sepang/
  16. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2u5h76Yu6EI&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2u5h76Yu6EI&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  17. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=X_XkBv_zt1w&hl=pl"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=X_XkBv_zt1w&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object> straszny wypadek w czasie wyścigów na ćwiartkę
  18. http://pl.youtube.com/watch?v=SgNuugvtw5U parę wyscigów. <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=SgNuugvtw5U&hl=pl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=SgNuugvtw5U&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  19. Przyszłość wyścigów - angielski lektor <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" FlashVars="video=d7cfb2ad-c563-45c9-b9e9-9a5c012b740b" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="428" height="352" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Future of Racing
  20. wyścigów, skasujemy ich samochody http://www.roadlook.pl/aktualnosci/australijscy-politycy-jesli-zlapiemy-uczestnikow-nielegalnych-wyscigow-skasujemy-ich-samochody.html
  21. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=gFscSyNBT1&wrzuta_flv=http://filifionka.wrzuta.pl/vid/file/gFscSyNBT1/wypadek_f1&wrzuta_mini=http://www.wrzuta.pl/images_2/zaslepka_filtr.gif&wrzuta_name=WYpadek%20f1&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  22. V Runda wyscigów na 1/4 mili Starachowice <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=U9WtYlB2kLQ&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=U9WtYlB2kLQ&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  23. http://www.roadlook.pl/aktualnosci/wyscigow-gwarancyjnych-ciag-dalszy-teraz-ruch-fiata.html
×