Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wszystkich' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 233 wyników

  1. Witam Wszystkich

    Witam bardzo serdecznie wszystkich Użytkowników i miłośników motoryzacji na forum. Bardzo się cieszę, że mogę do Was dołączyć i mam nadzieję, ze pomogę w wielu ważnych kwestiach. Pozdrawiam.
  2. Witam wszystkich!

    Witam wszystkich! Jestem tu nowy.
  3. Witam wszystkich! Pozdrawiam!
  4. Witam wszystkich

    Serdecznie witam wszystkich użytkowników forum. Mam na imię Rafał i na co dzień jeżdżę Golfem IV 1.4 16V. Interesuję się sportem, a nawet posiadam własny kanał internetowy, za pośrednictwem którego nagrywam mecze piłki nożnej i siatkówki. Pochodzę z rodziny mechaników samochodowych, więc siłą rzeczy interesuję się również motoryzacją
  5. Jako, że jestem nowy to pasuje się przywitać i tak też czynię Mam nadzieję, że będzie nam się dobrze rozmawiało/pisało!
  6. Witam, zawodowo zajmuję się autodetailingiem. Nasza firma posiada własne studio oraz sklep stacjonarny, internetowy w którym znajduje się ponad 1 500 produktów. Na forum chciałbym rozpocząć dyskusję dotyczącą detailingu. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Was pytania. Pozdrawiam Kamil
  7. W lutym wzrost sprzedaży Audi we wszystkich regionach świata W ubiegłym miesiącu sprzedano około 122 550 aut - wzrost o 4,2 procent Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „Bardzo dobre wyniki nowej generacji A6 w kategorii modeli luksusowych” Pięćdziesiąty z kolei miesiąc, w którym Audi bije rekordy sprzedaży w Stanach Zjednoczonych Ingolstadt, 9 marca 2015 r. Audi AG nadal notuje wzrosty sprzedaży. Pomimo wprowadzenia odmłodzonych wersji modeli A1 i Q3 w Europie oraz pomimo skróconego miesiąca sprzedaży w Chinach, firma przekroczyła wyniki sprzedaży z lutego zeszłego roku. W ubiegłym miesiącu auta z czterema pierścieniami na masce wybrało około 122 550 klientów. To więcej o 4,2 procent, w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Bardzo duży wzrost odnotowały: dostępna już teraz na całym świecie rodzina modeli A3 (+47,4%) i najnowsza generacja A6 (+10,8%). Od początku roku, na całym świecie, kluczyki do swoich Audi odebrało 260 250 klientów, o 7,4 procent więcej niż w styczniu i w lutym roku ubiegłego. „Kontynuujemy nasz globalny wzrost. W lutym, sprzedaż we wszystkich regionach świata ponownie się zwiększyła” — mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Najnowsza wersja Audi A6, która już w najbliższych tygodniach znajdzie się również w ofercie salonów w USA, radzi sobie bardzo dobrze i zapewnia nam dodatkową siłę rozpędu.” Na całym świecie, sprzedaż odnoszącego ogromne sukcesy luksusowego modelu wzrosła w lutym o 10,8 procent, odnotowując liczbę około 20 650 wprowadzonych na rynek samochodów. W Europie sprzedaż Audi A6 podskoczyła o 11,8 procent. W naszym regionie świata, jeden na trzech klientów wybiera szczególnie wydajną wersję – Audi A6 ultra. Diametralnie, zwłaszcza na innych kontynentach, wzrósł popyt na modele z rodziny A3. Spowodowało to zwiększenie dostaw tego samochodu o 47,4 procent, do około 28 850 egzemplarzy. Ten kompaktowy model segmentu premium, w Ameryce Północnej pojawił się wiosną 2014 r. W lutym tego roku, to właśnie A3 oraz model Q3 najbardziej przyczyniły się do kolejnego wzrostu wyników sprzedaży w Stanach Zjednoczonych: o 5,3 procent, do 11 455 aut. Dzięki temu, Audi of America odnotowuje pięćdziesiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc, kontynuując w ten sposób najdłuższą w dziejach amerykańskiego rynku premium passę. Amerykańscy dealerzy przygotowują się również na przyjęcie modeli A6 i A7 najnowszej generacji, które mają dotrzeć do ich salonów wiosną. Stany Zjednoczone to w tej chwili największy rynek sprzedaży Audi A7. W Europie, luty stał pod znakiem pojawienia się w sprzedaży nowych A1 i Q3. Najnowsze wersje obu modeli stopniowo zastępowały w salonach swoich poprzedników. Pomimo tego, sprzedaż Audi w stosunku do wyniku z lutego zeszłego roku wzrosła o 4,2 procent, do około 60 250 aut. Łączna sprzedaż czterech pierścieni na Starym Kontynencie wzrosła o 4,4 procent, co odpowiada liczbie 116 550 sprzedanych egzemplarzy. Niemcy ponownie osiągnęły wysoki, dwucyfrowy wzrost, o 16,9%, co daje 25 502 klientów w lutym. Motorem sprzedaży nad Łabą i Renem były modele luksusowe. Łączna sprzedaż Audi A6, A7, Q7 i A8 wzrosła tam gwałtownie, aż o 23,2 procent. Dla odmiany we Francji, luty 2015 r. zakończył się wynikiem niższym niż rok temu (-5,9 procent, 4808 aut). Sprzedaż na poziomie z 2014 r. odnotowano ponownie we Włoszech (+0,1 procent, 4206 pojazdów), a przekroczono w Hiszpanii (+4,1%, 4320 sztuk). Utrzymująca się trudna sytuacja rynkowa w Rosji, znalazła odbicie również w spadku sprzedaży Audi, o 28,0 procent, do 2092 samochodów w lutym. Dla kontrastu, sprzedaż znacznie wzrosła w Szwecji (+10,3 procent, 1322 samochodów) i w Turcji (+22,4 procent, 1353 aut). W obu tych krajach ponadprzeciętny sukces osiągnęła rodzina modeli A6. W Chinach, wersja A6 z wydłużonym rozstawem osi jest najlepiej sprzedającym się autem klasy premium. W lutym, sprzedaż w tym kraju wzrosła o 18,9 procent, do 10 168 egzemplarzy. Sprzedaż w tym miesiącu trwała krócej z uwagi na obchody chińskiego Nowego Roku. Audi na chińskim rynku zakończyło luty wzrostem sprzedaży o 4,2 procent i liczbą 33 712 przekazanych klientom aut. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy tego roku, w Państwie Środka, Audi oddało do rąk nabywców 84 960 samochodów klasy premium, o 10,5 procent więcej niż rok temu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. SKODA dla wszystkich rodziców i dzieci w podróży! W odpowiedzi na potrzeby i w trosce o rodziców często podróżujących z dziećmi, powstał serwis ŠKODA „Dziecko w podróży”. Adresowany jest do tych, którzy poszukują przystępnie podanej wiedzy na temat podróżowania z dziećmi w samochodzie. W ramach akcji popularyzowana jest wiedza i rozwiązania związane z dbaniem o bezpieczeństwo i komfort podczas podroży autem. We współpracy z portalem Onet.pl ŠKODA zadbała o zebranie w jednym miejscu najbardziej niezbędnych wskazówek i przydatnych informacji. Na rodziców czekają na przykład artykuły, poruszające temat niezbędnych do zabrania dokumentów na wakacje, czy sugerujące odpowiednie na drogę menu dla dzieci. Pojawią się również porady dotyczące wyposażenia samochodów, jak choćby przegląd bezpiecznych fotelików dla dzieci w różnym wieku. Oprócz warstwy tekstowej, na użytkowników serwisu będą czekać krótkie filmy video, które w przystępny sposób zaprezentują omawiane tematy. ŠKODA, jako ekspert od motoryzacji, w ramach programu wykorzystuje także wiedzę i doświadczenie instruktorów ze SZKOŁY AUTO ŠKODA. Rodzice mogą nie tylko przeczytać porady, ale też sami zadać nurtujące ich pytania, na które eksperci udzielą wyczerpujących odpowiedzi. Sekcja „Dziecko w podróży” zaoferuje również specjalnie przygotowane materiały do pobrania, wśród których znajdą się scenariusze zabaw dla dzieci w podróży, kolekcje filmowe VOD, pakiety OnetDysk czy bajki w formie audiobooków. Dodatkowo, pojawi się możliwość otrzymywania personalizowanych pod wiek dziecka informacji i porad, przesyłanych w formie dedykowanego newslettera. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Najszybszy ze wszystkich Abarthów - Abarth 695 biposto - debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie 2014. Abarth 695 Biposto fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Abarth „695 biposto”: „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”. Abarth 500 w roku modelowym 2014: cyfrowa technologia i nowy styl. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione: lepsze osiągi na torze wyścigowym. Udział marki Abarth w sezonie sportowym 2014. Targi Motoryzacyjne Genewa 2014 stanowią dla Abartha okazję, aby zaprezentować światu trzy ważne zapowiedzi, które po raz kolejny podkreślą niepowtarzalny charakter tej marki i zaznaczą początek nowej ery dla Abartha. Abarth „695 biposto”, „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”, nowy Abarth 500 w roku modelowym 2014 oraz Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione to trzy nowe produkty wysokiej wagi, za pomocą których marka ta pragnie kontynuować swoją ścieżkę odnowy przy pełnym zachowaniu ciągłości historii i filozofii konstrukcji, w której osiągi – zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym – oraz niestandardowe rozwiązania techniczne i stylistyczne zawsze w idealny sposób współgrały ze sobą. Abarth uważa się za markę o dwóch duszach: jednej bardziej spokojnej, związanej z „jazdą i stylem miejskim”, a drugiej bardziej fundamentalnej, związanej ze światem wyścigów i tuningiem osiągów. Tegoroczne stoisko obrazuje właśnie ten związek między tymi dwoma aspektami świata Abartha: o jego bardziej modnej stronie, „eleganckim zamiłowaniu do sportu”, które nie ma ujemnego wpływu na osiągi, świadczą wersje Abartha 595, unowocześnione i ulepszone w roku 2014. Z drugiej strony jego bardziej czysta, sportowa strona, która w pełni znajduje wyraz w świecie współzawodnictwa i wyścigów, w Genewie prezentowana jest „za pomocą” Abartha 695 „Assetto Corse” Evoluzione - nowy, sportowy supersamochód o niezwykłych osiągach, przeznaczony do wyścigów. Niezwykłą kwintesencją tych dwóch dusz jest Abarth „695 biposto” (wersja dwuosobowa), mający swoją światową premierę właśnie w Genewie, gdzie Abarth 695 został zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1964. Dziś, w 50. rocznicę istnienia tego modelu, nowy „695 biposto” inauguruje nową podróż odsłaniającą nowe horyzonty, nowe zwycięstwa i nowe wyzwania do pokonania. Osiągi i ekskluzywność jedynego w tym rodzaju supersamochodu, w którym Abarthowi udało się przełożyć swoje doświadczenie ze świata wyścigów na samochody drogowe, czego wynikiem jest spokojna, współczesna interpretacja wyścigowego stylu. Jest to zatem niepowtarzalny debiut na skalę międzynarodową, zarówno pod względem rozwiązań technicznych, jak i osiągów. Abarth „695 biposto” – najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów – to pierwszy drogowy samochód na świecie, obecnie w tej kategorii, wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi oraz silnik 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, który przy masie 997 kg oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (5,2 kg/KM), jak również najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (zaledwie 5,9 sekundy). W pełnej ekspresji podróży z okazji 50-lecia sukcesu, na stoisku w Genewie pojawił się również historyczny Abarth 695, aby pokazać wszystkim, jak marka ta na przestrzeni tych lat potrafiła uczynić niemożliwe możliwym, spełniając marzenie wizjonera. Marzenie, w którym świat wyścigów zawsze odgrywał główną rolę. Na genewskich Targach znalazło się również miejsce dla drugiej innowacji Abartha, nowych wersji Abartha 595 na rok modelowy 2014. Stanowią one dowód wejścia tej marki do świata cyfrowego, o czym świadczy technologia TFT, wyposażenie, które jest coraz bardziej powszechne wśród supersamochodów o sportowym przeznaczeniu. Gama samochodów, które zgodnie z tradycją marki umożliwiły ponowne odkrycie koncepcji „standardowego tuningu” została poszerzona o nowe kolory – dostępne są 4 nowe lakiery monochromatyczne i 3 dwubarwne - dwukrotnie więcej niż w obecnej ofercie – oraz obręcze kół w stylu retro, co zwiększyło liczbę dostępnych opcji do 6. Samochody dostępne z pakietem „Competizione” i „Turismo” są przeznaczone dla tych, którzy codziennie pragną stawiać czoła wyzwaniom, poszukując „codziennych osiągów”<strike> i</strike> nie tracąc stylu. Trzecim nowym produktem prezentowanym w Genewie jest Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołączy do rodziny 500 Assetto Corse i 695 Assetto Corse na torze, jest najpełniejszym wyrazem doświadczenia wyniesionego ze świata wyścigów: mocniejszy i „twardy” samochód, zwiększający moc z 200 do 215 KM. Oczywiście w nowym modelu niczego nie brakuje, ale do obecnych samochodów 695 Assetto Corse dostępny jest również pakiet tuningowy. Te trzy ważne debiuty podczas genewskich Targów w roku 2014 będą miały wpływ na strategię i rozwój marki: produkty łączące w sobie osiągi i styl są wynikiem formuły Abartha, idealnego wyważenia rzadkości i dostępności, tradycji, tuningu osiągów, włoskiego stylu i zamiłowania do wyścigów. Zgodnie z filozofią Abartha, która uwzględnia „demokratyzację” wyścigów, wyścigowy sezon Abartha w roku 2014 będzie częścią cykli FIA: WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych) i ETCC (Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych). Rozszerzenie to zapewni większą niż kiedykolwiek oglądalność Pucharów Abartha: najważniejsze momenty każdego wyścigowego weekendu będą transmitowane w całej Europie przez stację Eurosport. Na koniec, Abarth będzie częścią Mistrzostw Włoch w Formule 4 i dostarczy silnik 1,4 Turbo T-Jet, umożliwiając najmłodszym kierowcom doświadczenie wyścigów w jednoosobowym bolidzie. Udział w targach motoryzacyjnych Genewa 2014 jest również okazją do uczczenia znakomitych wyników sprzedaży w roku 2013. Abarth udowadnia, że jest marką globalną, konsolidując swoją pozycję na pięciu kontynentach dzięki nieustannie rozwijającej się sieci obejmującej prawie 500 salonów na całym świecie. Oficjalna sieć, którą tworzą dealerzy i autoryzowane warsztaty tuningowe, osiągnęła znakomite wyniki sprzedaży w skali międzynarodowej i również w roku 2013 osiągnęła wyznaczone cele: rok zakończył się 9% wzrostem sprzedaży w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Azji. Ważną rolę w osiągnięciu tych wyników odegrało zamiłowanie do Abartha, jakie wykazała Japonia, drugi pod względem wielkości sprzedaży rynek Abartha, przy wzroście o 11,4% w stosunku do roku 2012. Ale rozbudowa sieci trwa nadal: w roku 2014 kolej na Rosję i okolice Bliskiego Wschodu. Nowe rynki, sieci dealerów i salony, które zagwarantują najlepsze wyniki. Abarth 695 biposto: „najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów”. Legendarny Abarth 695 powraca po 50 latach: debiut „najszybszego miejskiego Abartha” podczas szwajcarskich Targów Motoryzacyjnych. Dzięki silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM przy wadze 997 kg, Abarth „695 biposto” oferuje najlepszy w swojej kategorii stosunek mocy do masy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (tylko 5,9 sekundy). Połączenie samochodu miejskiego i wyścigowego: to nowa interpretacja drogowego Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na najsławniejszych, europejskich torach wyścigowych. W tej kategorii jest to pierwszy na świecie drogowy samochód wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi. Ze świata wyścigów model „695 biposto” dziedziczy następujące elementy: przednią chłodnicę powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Zapierający dech w piersiach styl „kluczowej”, dwuosobowej wersji dedykowanej do wyczynu: przednie szyby z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami i specjalnym zestawem elementów stylizujących – zderzaki, boczne fartuchy, nadkola i spojlery – ze wstawkami z włókna węglowego firmy Zender, wyprodukowanymi zgodnie ze wytycznymi Centrum Stylu Abartha. Osiągi i całkowite bezpieczeństwo: ABS, ESP, TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym, wyścigowy układ hamulcowy Brembo i amortyzatory Extreme Shox. Specjalne pakiety zapewniające maksymalny poziom niestandardowych rozwiązań. Po raz pierwszy Fiat Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskich Targów Motoryzacyjnych w 1964 r. Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cc oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na trasach pozamiejskich. Najbardziej ewidentną cechą Abartha 695 było poprawienie przyspieszenia: z 60 do 80 km/h w 5,2”. Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Genewę jako miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że „695 biposto” (wersja dwuosobowa) oferuje najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9”). Wynik to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał. „Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze”. Oto hasło, które stanowi podsumowanie filozofii Carlo Abartha: dawać każdemu możliwość realizacji jego pasji każdego dnia, sprawiać, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe oraz sprawiać, żeby „normalni ludzie” mogli codziennie poczuć się jak wyścigowi kierowcy. Dziś nowy Abarth „695 biposto” stanowi idealne połączenie samochodu drogowego i wyścigowego, reprezentuje tradycję wyścigów w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Z toru do biura i odwrotnie. Od samego początku aż po dziś dzień Abarth nigdy nie cofał się pod naporem wyzwań, które czasami wydają się niemożliwe: najmocniejsza, wysokiej klasy Pięćsetka, jaka kiedykolwiek powstała, to najnowsze zwycięstwo Abartha. Samochód kipiący energią, wyposażony w komponenty typowe dla samochodów wyścigowych, dostosowany do użytku drogowego. Każdy samochód zawsze stanowił wyzwanie, okazję do udoskonalenia: począwszy od najpopularniejszych mini samochodów tej ery, Abarth tworzył samochody o niezwykłych osiągach, przeznaczone do „szybkiej turystyki i sportowego współzawodnictwa”. Samochody produkowane wg oryginalnej „formuły” Abartha, która dzięki odpowiedniej dozie właściwie zdefiniowanych elementów sprawia, że marka ta jest niepowtarzalna i rozpoznawalna poprzez: rzadkość i dostępność, tradycja, osiągi, tuning, włoski styl i zamiłowanie do wyścigów. Modele stworzone na bazie Fiata 600 są przykładem tego, w jaki sposób taki „wizjoner”, jak Carlo Abarth potrafił realizować marzenia: autentyczną fabrykę prędkości, Abarth z powodzeniem osiągnął wysoki poziom udoskonalenia, zarówno w kwestii stylu, jak i osiągów. Historia produktów naznaczonych doskonałym kunsztem, z Fiatem Abarth 1000 Berlina gruppo 2 z roku1970 będącym najbardziej zaawansowaną i niezwykłą interpretacją Fiata 600: 100 KM i maksymalna prędkość wynosząca 190 km/h. „695 biposto”: najbardziej „abarthowy” ze wszystkich Abarthów. Abarth 695 biposto nie należy do limitowanej edycji, ale bez wątpienia jest to „specjalny” samochód dla specjalnych kierowców, tych, którzy będą w stanie pokazać, że potrafią nim jeździć. Istota Abartha zawarta w jednym samochodzie, który trafia prosto do serca, do samego sedna Abartha: „rozmiar”, cecha charakterystyczna dla Abartha, włoski „mały supersamochód” oraz „wyścigi”, zamiłowanie do prędkości i wyzwań, jakie przynosi każdy dzień. Poszukiwanie najlepszych materiałów oraz technologii, fachowa wiedza inżynierów Abartha i „odrobina szaleństwa” od zawsze charakteryzują samochody Abartha i stanowią elementy, które brały udział w tworzeniu tego samochodu: dwa siedzenia i inspirowane wyścigami komponenty dla wysokiej klasy samochodu o naturalnych „predyspozycjach” do jazdy po torze wyścigowym. Model „695 biposto” został z rozmysłem stworzony jako kluczowy: samochód, który w kwestii poprawienia osiągów „nie uznaje” kompromisów typowych dla samochodów drogowych. „Odrobina szaleństwa”, która pozwoliła Abarthowi stworzyć historię sukcesów, jest wyraźnie widoczna w niektórych elementach nowego samochodu, jak np. skrzyni biegów z pierścieniami zapadkowymi – po raz pierwszy w samochodzie drogowym, obecnie w tej kategorii – oraz przednich szybach z poliwęglanowymi, przesuwnymi panelami (wysokiej klasy materiał techniczny, stosowany w produkcji sprzętu sportowego i szyb do samolotów ze względu na elastyczność i wytrzymałość, dostarczany przez Isoclimę, firmę z 20-letnim doświadczeniem, współpracującą z najbardziej prestiżowymi partnerami w świecie wyścigów). Decyzja o zastosowaniu części inspirowanych wyścigami w samochodzie drogowym świadczy o kolejnym zwycięstwie: Abarth „695 biposto” jest najbardziej ekstremalną Pięćsetką, jaka kiedykolwiek powstała. Świadczy o tym przednia chłodnica powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Jednakże podobnie, jak w samochodach wyścigowych, osiągi są wyłącznie efektem wyboru: poświęcenie tego, co zbyteczne, jak tylne siedzenia, ksenonowe, przednie reflektory, światła przeciwmgielne, klimatyzacja, elektryczne szyby i radio z systemem głośników, aby zapewnić możliwie najlepsze osiągi. „Naładowany adrenaliną” samochód, który łączy w sobie wyścigowe osiągi i wszechstronność drogowego samochodu. W rzeczywistości jest to nowa, drogowa interpretacja Abartha 695 Assetto Corse, konkurencyjnego modelu na torach wyścigowych całej Europy, a wyprodukowanego w Officine Abarth Mirafiori w Turynie: kunszt i uwaga zwrócona na szczegóły, typowe cechy najbardziej ekskluzywnych samochodów marki Abarth, odpowiadają najwyższym standardom technologii samochodów wyścigowych. Porywające osiągi prawdziwego supersamochodu. Idealne połączenie doskonale ukazujące sposób wykonania, począwszy od porywających osiągów: dzięki masie wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, po raz pierwszy zamontowanym w samochodzie drogowym, Abarth „695 biposto” jest samochodem o najlepszym w tej kategorii stosunku masy do mocy (5,2 kg/KM) i najlepszym przyspieszeniu (0-100 km/h w 5,2”), osiągającym maksymalną prędkość 230 km/h. Po raz pierwszy w tej kategorii miejski samochód oferowany jest ze skrzynią biegów wyposażoną w pierścienie zapadkowe z kontrolkami oraz z wyścigowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym ze sprzęgłem płytkowym, która tak przyspiesza zmianę biegów w górę, że najbardziej doświadczeni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Interfejs kierowcy to prawdziwy majstersztyk: konsola w całości wykonana z aluminium z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, warta prawdziwego supersamochodu. Jest to niepowtarzalne, ekskluzywne wyposażenie stworzone z wykorzystaniem fachowej wiedzy Bacci Romano, w dziedzinie przekładni stosowanych w samochodach wyścigowych, dopasowane do potrzeb najbardziej doświadczonych kierowców i oferowane jako alternatywa w zamian za 5-stopniową, manualną skrzynię biegów, po raz pierwszy w połączeniu z mocą 190 KM. Wyzwaniem dla Abartha było idealne wyważenie formuły koniecznej do produkcji samochodu, który gwarantuje osiągi i uczucie jazdy po torze na drodze, zgodnie ze swoimi zasadami: zawrzeć istotę Abartha poprzez staranny dobór wysokiej klasy materiałów, zaawansowanej technologii i znakomitych partnerów. Wszystko w Abarthcie „695 biposto” świadczy o jego wyścigowym charakterze. Począwszy od chłodnicy powietrza doładowanego, umieszczonej z przodu z charakterystycznymi przewodami inspirowanymi samochodami wyścigowymi, poprzez obudowę dynamicznego filtra aspiracyjnego z wykończeniem z włókna węglowego firmy BMC, światowego lidera w dziedzinie filtrów i urządzeń do doprowadzania powietrza przeznaczonych do zastosowania w samochodach wyścigowych, aż po dwustopniowy układ wydechowy z tytanowymi rurami wydechowymi firmy Akrapovic, która produkuje konkurencyjne układy wydechowe dla Moto GP, Superbike, Supersport, Supermotard, Motocross, Enduro i na potrzeby rajdów. Naciśnięcie klawisza SPORT na desce rozdzielczej powoduje całkowite otwarcie zaworu wydechowego, co wpływa na poprawę osiągów i nadaje samochodowi mocny, niemożliwy do pomylenia dźwięk. Osiągi supersamochodu a niezawodność i bezpieczeństwo: ABS, ESP i TTC, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym oraz wyścigowy układ hamulcowy Brembo z przednimi pływającymi, wentylowanymi i perforowanymi tarczami (305×28 mm) i czterotłoczkowymi, jednoczęściowymi zaciskami (4×38 mm). Samochód jest również wyposażony w amortyzatory hydrauliczne z możliwością regulacji wysokości firmy Extreme Shox, czołowego, europejskiego dostawcy dynamicznych rozwiązań do samochodów używanych od F1 do Rally, jak również w „Le Mans Series” i WTCC. Dopełnieniem wyścigowego charakteru są przednie szyby z przesuwnymi, poliwęglanowymi panelami oraz lżejsze, 18-calowe obręcze kół firmy OZ wraz z oponami o rozmiarze 215/35 R18. Firma ta jest symbolem jakości włoskiej produkcji, tworząc znakomite produkty do tuningu samochodów i rowerów, może pochwalić się licznymi sukcesami w F1, Rally, DTM i Indy Car. Z Abarthem łączy ją włoski smak, tradycja wyścigów i gwarantowana jakość. Dla prawdziwych maniaków wyścigów, którzy zawsze chcą mieć swoje wyniki pod kontrolą, mamy tutaj rejestrator danych od firmy MLX, światowego lidera w dziedzinie zbierania danych i technologii wyświetlaczy dla sportów motorowych i wyścigów. Wszystkie te niepowtarzalne cechy sprawiają, że 695 biposto jest „najbardziej abarthowy ze wszystkich Abarthów”. Styl: wysokiej klasy materiały i zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów. Zrównoważona „formuła” wymaga również zadbania o kwestię estetyki. Świadczą o tym niektóre elementy nadwozia – takie, jak przedni i tylny zderzak, boczne fartuchy, nadkola i spojler – których solidny wygląd podkreślają wstawki z włókna węglowego. Te szczególne rozwiązania estetyczne, wyprodukowane przez firmę Zender, znaną z tworzenia wysokiej jakości komponentów estetycznych, zgodnie z wytycznymi Centrum Stylu Abartha, sprawiają, że „695 biposto” wyróżnia się już na pierwszy rzut oka. Nadwozie charakteryzuje najnowszy kolor szary Matt z efektem tekstury, jak gdyby samochód został stworzony z takiego samego materiału, co nawierzchnia drogi, a ponadto wygląd przedniej części maski, klamek oraz tylnej klapy i tylnej klamki podkreślają tytanowe wykończenia. Metal znany ze swojej wytrzymałości wyróżnia również kołpaki, śruby kół oraz pokrywkę wlewu wody, oleju i paliwa. Maska posiada specyficzny design z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth i została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne, w celu zmniejszenia masy samochodu. Osłony lusterek i słupków wykonano z włókna węglowego, jak w najbardziej prestiżowych supersamochodach: jest to szczególny element wyposażenia stworzony we współpracy z wieloletnim partnerem, firmą Adler, światowym liderem w dziedzinie designu, obróbki, produkcji i handlowego wykorzystania wysokiej jakości tworzyw sztucznych przeznaczonych dla sektora motoryzacyjnego. Włókno węglowe stanowi estetyczne połączenie pomiędzy zewnętrzną częścią nadwozia i wnętrzem, czego przykładem są wstawki na desce rozdzielczej, przednie i tylne panele płaskie, jak w wyścigowych samochodach, osłona tunelu centralnego i ręcznego hamulca wykonana z tego wysokiej klasy materiału. Wybór wysokiej klasy materiałów oraz zastosowania techniczne oparte na doświadczeniu wyniesionym z wyścigów obejmują sposób wykończenia przodu, gdzie typowa dla samochodów drogowych mata ustępuje miejsca aluminiowemu wyłożeniu, które sprawia, że model „695 biposto” kojarzony jest zarówno z samochodami wyścigowymi, jak i supersamochodami z najwyższej półki. Ten sam metal wyróżnia pedał hamulca, sprzęgła i przyspieszenia oraz boczne podnóżki po stronie kierowcy i pasażera. W środku wyścigowego ducha „695 biposto” odnajdziemy również w tylnym, tytanowym pałąku bezpieczeństwa firmy Poggipolini słynącej z obróbki o niezwykle wysokiej precyzji oraz rozwiązań konstrukcyjnych i redukujących masę, w efekcie stosowania specjalnych stopów, przez co firma ta stała się punktem odniesienia w sektorze motoryzacyjnym, F1 i lotniczym. Tylną kabinę – bez siedzeń – charakteryzuje wyłożenie materiałem technicznym, który, podobnie jak nadwozie, przypomina kolor i fakturę asfaltu. Siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa są również przymocowane do pałąka bezpieczeństwa, w obydwóch przypadkach z nutką wyścigowego smaku, wyprodukowane przez firmę Sabelt, głównego producenta pasów bezpieczeństwa i siedzeń do samochodów wyścigowych we Włoszech i na świecie oraz marki odniesienia w sektorze odzieży technicznej i strojów sportowych używanych do wyścigów. Znaczek Sabelt można odnaleźć również na standardowych siedzeniach, są to: „Abarth Corsa by Sabelt” o konstrukcji z włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha. Takie same kolory charakteryzują kierownicę. Na koniec, wygląd paneli przednich drzwi wzbogacają klamki i siatka na przybory, ostatecznie podkreślając wyścigowy charakter wnętrza. Pakiety indywidulanych rozwiązań. Abarth stworzył samochód, który wydawał się niemożliwy do wykonania. Dążąc do tego, co najważniejsze, firma odnalazła znakomite osiągi i styl. Podobnie, jak w roku 1964, kiedy wypuszczając na rynek model 695 Abarth umieścił w cenniku serię akcesoriów mających poprawić estetyczne i dynamiczne właściwości oraz bezpieczeństwo, dziś Abarth poszerza ofertę o trzy pakiety indywidualnych rozwiązań. Pakiet „124 Speciale” łączy w sobie wszystkie „wytrzymałe i lekkie” materiały, jakie wyróżniają nadwozie tego samochodu: aluminiowa maska o specyficznym designie, tytanowe kołpaki, śruby kół i pokrywki wlewu wody, oleju i paliwa. Dzięki pakietowi „Carbon” można nadać „695 biposto” wygląd supersamochodu w wyższej kategorii: dodatek włókna węglowego na osłonach lusterek i słupków na zewnątrz oraz na desce rozdzielczej, panelach drzwi i lusterku wstecznym wewnątrz. Dla tych, którzy wyścigi mają we krwi Abarth przygotował pakiet „Pista”, który zawiera akcesoria wywodzące się bezpośrednio ze świata wyścigów, jak cyfrowy rejestrator danych i czteropunktowe pasy bezpieczeństwa dołączone do siedzeń o konstrukcji z włókna węglowego. Marzenie, aby każdego dnia móc czuć się, jak kierowca wyścigowy spełnia się również dzięki technicznemu wyposażeniu: kombinezon, buty, rękawice i kask prawdziwego kierowcy Abartha, z możliwością umieszczenia na nich swoich inicjałów. Wszystkie informacje na temat modelu 695 biposto będą dostępne począwszy od dnia światowej premiery w Genewie w dedykowanej sekcji na oficjalnej stronie www.abarth.com. Jest to zaledwie zapowiedź informacyjnej kampanii marketingowej, którą charakteryzuje element o wysokim stopniu cyfryzacji i autentyczne doświadczenie w zakresie prób przeprowadzanych w warunkach rzeczywistych, związane zarówno z wyścigową platformą <strike>działań</strike> Abartha, jak i głównymi imprezami dla miłośników supersamochodów. Jak zawsze, Akademia Kierowców Abartha będzie częścią „Strategii Skorpiona”, oferując zajęcia i dedykowane szkolenia. Na nieustannie rozwijanej stronie zawsze będzie można odnaleźć aktualne informacje na temat samochodu i planowanych imprez. Abarth 500 w roku modelowym 2014. Odnowiona gama z nowymi cechami produktów i szerszym wyborem wersji. Nowa tablica przyrządów z 7-calowym, cyfrowym wyświetlaczem i technologią TFT. Nowe kolory nadwozia: pastelowo szary Pista i beżowy Rally, szary metallic Trofeo i czerwony Cordolo; również najnowszy, dwubarwny szary Pista/jasnoniebieski Leggenda i beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. W wersji cabrio połączenie nadwozia w nowym, beżowym kolorze Rally z beżowym dachem. Nowe, 16-calowe obręcze kół w stylu retro. Gama Abartha 500 oferuje szerszy wybór wersji, co jest wynikiem trzech wariantów wykończenia – „Custom”, „Turismo” i „Competizione” – i dwóch różnych technologii zastosowanych w skrzyni biegów – ręcznej i sterowanej elektrycznie z kontrolkami na kole kierownicy. Wśród nowych funkcji na charakterystycznej desce rozdzielczej Abartha w roku modelowym 2014 znajdziemy tablicę przyrządów z 7-calowym, cyfrowym wyświetlaczem i technologią TFT (Thin-Film-Transitor). Ta nowa technologia, dostępna w całej gamie jako standard, umożliwia Klientom śledzenie różnych informacji takich, jak przyspieszenie boczne oraz siłę nacisku pedału przyspieszenia. Ponadto podświetlenie tablicy sprawia, że wszystkie przyrządy są bardziej czytelne, czego efektem jest większe bezpieczeństwo. Wybór, który odpowiada gustom i zaspokaja wymagania Klientów lubiących sportowy styl jazdy, oferując bardziej szczegółowe informacje dotyczące parametrów jazdy. Mówiąc dokładniej, wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz wyposażony jest w dwa tryby, zapewniając kierowcy informacje potrzebne do bezpiecznej jazdy na wysokich obrotach: tryb „NORMAL” ze wskaźnikiem poziomu paliwa i danymi dotyczącymi zużycia paliwa, w zależności od stylu jazdy, oraz tryb „SPORT” wyświetlający informacje bliżej związane z osiągami, jak np. miernik przyspieszenia wzdłużnego/bocznego (informacje z miernika siły odśrodkowej), który za jednostkę pomiarową przyjmuje przyspieszenie grawitacyjne. Na standardowym ekranie mogą być wyświetlane dane dotyczące przejechanego dystansu (licznik kilometrów), trybie jazdy („NORMAL” lub „SPORT”), pozycja parametry ustawienia przednich lamp, data, czas i temperatura na zewnątrz, obecnie włączony bieg i podpowiedzi wskaźnika zmiany biegów (Gear Shift Indicator) oraz aktualna prędkość. Cyfrowy wskaźnik po prawej stronie informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, zaś po lewej stronie widoczna jest temperatura czynnika chłodzącego silnik. Wskazania pojawiają się, gdy temperatura przekroczy ok. 50°C. Kiedy uruchomiony jest tryb SPORT wyświetlacz pokazuje wskaźnik przyspieszenia wzdłużnego/bocznego (informacje z miernika siły odśrodkowej), który za jednostkę pomiarową przyjmuje przyspieszenie grawitacyjne (g). Kolory nadwozia również stanowią nową opcję w gamie z roku modelowego 2014: cztery lakiery monochromatyczne, w tym czerwony Cordolo o niezwykle sportowym charakterze, prezentowany na stoisku w Genewie na Abarthcie 595 Competizione, oraz trzy wersje w dwóch odcieniach, z których połączenie szarego lakieru Pista i jasnoniebieskiego Leggenda ozdabia na targach Abartha 595C Turismo. Dokładniej rzecz biorąc, do wieloletniej klasyki kolorów szarego Campovolo, czerwonego Officina, białego Gara i jasnoniebieskiego Leggenda dołącza szary Pista, do tej pory dostępny tylko w wersjach dwukolorowych, a do kolorów pastelowych beżowy Rally. Jeśli chodzi o lakiery metalizowane, nową opcją, po szarym Record i czarnym Scorpione, jest szary Trofeo. Gamę zamyka czerwony lakier Kordolo. W obecnej gamie mamy dwa razy więcej opcji o dwóch odcieniach: szary Pista w połączeniu z jasnoniebieskim Leggenda, beżowy Rally z czerwonym Officina lub szarym Trofeo. Dodatkowo dostępna będzie również opcja nowego beżowego koloru Rally w połączeniu z beżowym dachem dla wersji cabrio. Na koniec, 16-calowe obręcze kół w stylu retro dają w sumie liczbę 6 dostępnych opcji. Dwa samochody prezentowane na stoisku, 595 „Turismo” i 595 „Competizione”, przeznaczone są dla dwóch różnych grup odbiorców: pierwszy dla tych, którzy poszukują odmienności, drugi zaś dla „wyścigowych purystów”. W pierwszym samochodzie tuning dotyczy silnika i geometrii, poza wysokim poziomem wykończenia detali we wnętrzu i na nadwoziu z myślą o tych Klientach, którzy identyfikują się z takimi wartościami, jak bardziej ekskluzywna elegancja, wytworność, komfort i zamiłowanie do sportu, rodem ze świata „Gran Turismo”. Oprócz silnika i geometrii, tuning w Abarthcie 595 „Competizione” obejmuje również układ wydechowy, czego dowodem jest wydech „Record Monza” dostępny jako standard oraz sportowe siedzenia „Abarth Corse by Sabelt” dla tych, którzy uważają się za prawdziwych miłośników sportu, inspirowane pełnym emocji światem wyścigów. Samochód standardowo wyposażony jest w indywidualne rozwiązania: silnik 1,4 Turbo T-Jet, którego moc zwiększono do 160 KM (118 kW), co jest zasługą zestawu tuningującego do silnika. Ta turbodoładowana jednostka o pojemności 1368 cm3, z 4 cylindrami i 16 zaworami (z turbosprężarką „HI” o stałej geometrii łopatek) zapewnia znakomite osiągi. Moment obrotowy wynosi 230 Nm przy 3000 obr./min. w trybie Sport. Maksymalna prędkość to 211 km/h, zaś przyspieszenie od 0-100 km zajmuje zaledwie 7,4 sekundy. Osiągi Abartha przy ograniczonym zużyciu paliwa: 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. W kwestii bezpieczeństwa Abarth 595 spełnia bardziej restrykcyjne normy niż ma to miejsce w przypadku gamy Abartha 500. W standardzie oferuje on system TTC (Torque Transfer Control), który poprawia przeniesienie momentu obrotowego silnika na koła, zwiększa przyczepność samochodu do nawierzchni bez uszczerbku dla znakomitych osiągów. Samochód jest standardowo wyposażony w ksenonowe przednie lampy z funkcją świateł mijania i drogowych, które dostarczają trzykrotnie mocniejsze światło i są trzy razy trwalsze niż standardowe lampy z żarówkami halogenowymi, zapewniając lepszą emisję światła i znakomitą wydajność we wszystkich warunkach atmosferycznych. Nadwozie „Turismo” ozdabia nowa wersja logo modelu 595, wykonanego z aluminium i umieszczonego z boku i na tylnej klapie. Logo na tylnej klapie zostało w jeszcze większym stopniu zindywidualizowane za pomocą znaków graficznych Turismo, również wykonanych z aluminium. Oprócz standardowej, 5-stopniowej, manualnej skrzyni biegów Abarth 500 „Turismo” dostępny jest z elektrycznie sterowaną, manualną skrzynią biegów Abarth Competizione w standardzie z przyciskami umieszczonymi na kole kierownicy. Skrzynia ta poprawia osiągi silnika skracając czas zmiany biegu. Przełączniki zmiany biegów umieszczone są na sportowej kierownicy pokrytej czarną skórą z perforowanymi uchwytami w tym samym kolorze, co siedzenia, dostępne tylko w czterech odcieniach skóry – naturalnym, czarnym, czerwonym i szarym. Dostępne są również wersje Abarth Corse by Sabelt. Wyposażenie uzupełnia zespół pedałów, nakładka ochronna na progi drzwiowe i wykończenie skrzyni biegów wykonane z Alutexu, drogiego materiału, w którego skład wchodzi aluminium i włókno szklane. Pakiet „Competizione”, przeznaczony dla miłośników bardziej ekstremalnej sportowej jazdy, obejmuje elementy, które w maksymalnym stopniu poprawiają osiągi i sportowe właściwości samochodu. Sportowy charakter samochodu podkreśla 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów, która dopasowuje się do indywidualnego stylu jazdy poprzez bardziej bezpośredni kontakt z pojazdem, oraz czterowylotowy układ wydechowy „Record Monza”, który dzięki technologii „dual mode” optymalizuje krzywą momentu obrotowego i mocy, czego efektem jest szybsza reakcja silnika począwszy od średnich prędkości silnika (1,5 kg/m od 2000 obr./min.). Siedzenia „Abarth Corse by Sabelt” w ramach standardu pokryte materiałem, dostępne również ze skórzanymi obiciami w kolorze naturalnym, czerwonym, czarnym lub szarym oraz w wersji z Alcantary, na zintegrowanych zagłówkach posiadają wyhaftowane logo Abartha 595. Nadają one wnętrzu samochodu agresywny i charakterystyczny wygląd. Specjalne materiały zastosowano również na desce rozdzielczej. Wyglądem przypominają one metal, co w jeszcze większym stopniu podkreśla techniczny i sportowy charakter tego pakietu. Taki sam materiał zastosowano na oparciach siedzeń. Wariant wykończenia uzupełnia gałka dźwigni zmiany biegów wykonana ze specjalnego stopu aluminium Ergal, nakładka ochronna na progi drzwiowe, zespół pedałów i aluminiowy stopień nadwozia – wszystko opatrzone znaczkami Abartha, przypominają wyglądem wystrój samochodu wyścigowego. Wygląd nadwozia wyróżniają matowe listwy boczne z tytanu, który został również zastosowany na osłonach lusterek bocznych. Dla obydwóch opcji dostępne są zestawy tuningujące silnik, układ jezdny i hamulcowy, które w jeszcze większym stopniu poprawiają osiągi nowej gamy Abartha 500. Gwarantują one niepowtarzalne doświadczenie podczas jazdy, biorąc pod uwagę osiągi, przyczepność do nawierzchni i bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo zawsze stanowi kluczowy element tuningu Abartha. Oprócz zestawów tuningowych zwiększających moc silnika, dostępne są również zestawy tuningujące układ hamulcowy i jezdny. Pierwszy z nich obejmuje samowentylujące, perforowane, przednie hamulce tarczowe (średnica 284 mm × 22 mm), perforowane, tylne hamulce tarczowe (średnica 240 mm × 11mm) oraz wysokiej klasy klocki przednich hamulców, podczas gdy drugi zestaw oferuje przednie i tylne amortyzatory Koniz zaworami FSD i specjalnymi, czerwonymi sprężynami, obniżonymi w stosunku do tych stosowanych w pierwotnej wersji samochodu. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione. Debiut wyścigowego samochodu, który dołączy do innych Abarthów konkurujących w mistrzostwach. Zmodyfikowane podwozie, jednostka napędowa i instalacja elektryczna. Niespotykane dotąd osiągi dzięki silnikowi 1,4 T-Jet o większej mocy 215 KM i masie 920 kg. Wizytówką nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołączy do modeli Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse biorących udział w mistrzostwach Włoch i Europy, są lepsze osiągi, będące wynikiem udoskonalenia jednostki mocy oraz zmniejszenia masy. Assetto Corse, klucz do sukcesu w tych monomarkowych Pucharach o pięcioletniej tradycji, udowodnił, że stać go na zmiany, poprawiając osiągi przy zachowaniu niezwykle wysokich standardów bezpieczeństwa. Ten nowy samochód stanowi najnowsze z niekończącej się serii wyzwań, jakim podołali inżynierowie Abartha oraz przykład idealnego wyważenia abarthowskiej formuły: większa moc plus mniejsza masa równa się lepsze osiągi. Ulepszony silnik, którego moc wzrosła z 200 do 215 KM, i mniejsza masa wynosząca 920 kg, o 20 kg mniej w stosunku do poprzedniej wersji, zapewniają znakomite, niespotykane dotąd osiągi. Wprowadzone modyfikacje dotyczą podwozia, jednostki napędowej i instalacji elektrycznej. Dokładniej rzecz biorąc, model 695 Assetto Corse Evoluzione będzie wyposażony w stalowe wahacze przedniego zawieszenia, które można zdemontować, silnik 1,4 T-Jet o różnych konfiguracjach (specjalityczne oprogramowanie zarządzające i fazy rozrządu) oraz układ chłodzenia i chłodnicy powietrza doładowanego, nowa instalacja elektryczna z modułami sterującymi przeniesionymi do wnętrza kabiny pasażerów oraz przednia szyba z odmrażaczem. Wnętrze Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione wyposażone jest we wszystkie urządzenia z zakresu bezpieczeństwa, wymagane przepisami FIA. Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione to nie tylko samochód, lecz również autentyczny pakiet uzupełniający do obecnych modeli 695 Assetto Corse. Udział marki Abarth w sezonie sportowym 2014. Dzięki udziałowi w Pucharze Abartha, nowemu modelowi Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione oraz silnikowi 1,4 T-Jet o mocy 160 KM z suchą miską olejową dla Formuły 4, umacnia się pozycja marki spod znaku Skorpiona w świecie wyścigów samochodowych. Europejski Puchar Abartha wchodzi w skład WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych). Najważniejsze momenty weekendowych wyścigów emitowane będą przez Eurosport 1 i Eurosport 2. 20 kwietnia rozpoczyna się sezon Europejskiego Pucharu Abartha na torze wyścigowym Paul Ricard we Francji, a 4 maja na torze Vallelunga odbędzie się włoski Puchar Abartha. W krajach Beneluksu i w Skandynawii również zostały potwierdzone Puchary Abartha. Debiut nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, który dołącza do Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse. Mistrzostwa Formuły 4: mistrzostwa przeznaczone dla młodych talentów, osób wywodzących się z torów kartingowych. Wszechstronność silnika Abarth 1,4 T-Jet, w który wyposażone są wszystkie samochody wyścigowe marki Abarth. Abarth potwierdza i umacnia swoją pozycję w świecie wyścigów samochodowych, angażując się również w tym roku w mistrzostwa, które są idealnym wyzwaniem dla młodych kierowców. Marka zachowuje wierność filozofii swojego założyciela - Carlo Abartha, który pozwolił wielu kierowcom zadebiutować w wyścigach samochodowych i zaprezentować swoje umiejętności na arenie międzynarodowej, na prestiżowych torach, w samochodach wyścigowych w przystępnych cenach. Wśród głównych nowości nadchodzącego sezonu jest silnik 1,4 T-Jet "Carter Secco" (sucha miska olejowa) o mocy 160 KM, przeznaczony do jednoosobowych bolidów Formuły 4 oraz nowa wersja Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione. Dzięki lepszym osiągom uzyskanym poprzez udoskonalenie silnika i zmniejszenie masy, wersja ta dołączy do Abartha 695 Assetto Corse i Abartha 500 Assetto Corse podczas europejskich i włoskich mistrzostw. Europejski Puchar Abartha dokonuje w tym roku wielkiego przeskoku zarówno pod kątem jakości, dzieląc 4 duże wydarzenia z cyklem WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych) i ETCC (Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych) - Le Castellet we Francji, Salzburgring w Austrii, Spa Francorchamps w Belgii i Pergusa we Włoszech - jak i względem oglądalności, ponieważ najciekawsze momenty weekendowych wyścigów będą transmitowane przez stacje Eurosport 1 i Eurosport 2. Będzie to więc idealna scena, która pozwoli Abarthowi pokazać szerokiej publiczności to, co dzieje się w wyścigach w całej Europie: fani ze świata wyścigów będą mogli śledzić w 59. krajach najlepsze momenty z sześciu spotkań Europejskiego Pucharu Abartha, słuchając komentarza w ojczystym języku. Po 5 sezonach Abarth nadal jest gwiazdą na torach, dzięki niskim kosztom obsługi i doskonałym osiągom samochodów Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione, Abarth 695 Assetto Corse i Abarth 500 Assetto Corse. Uwaga marki spod znaku Skorpiona skupiona jest na młodych talentach, mających szansę rozpocząć sportową karierę we małym samochodzie o dużych osiągach i dostępnym w przystępnych cenach. Po pierwszych 4 cyklach na kilku z najbardziej prestiżowych europejskich torach, następne odbędą się 20 kwietnia na francuskim torze Paul Ricard, później 25 maja w Austrii w Salzburgu, 22 czerwca w Belgii w Spa-Francorchamps, 13 lipca w Mugello oraz 28 września w Pergusa. Sezon Europejskiego Pucharu Abartha zakończy się 26 października wyścigami na torze w Monza. Włoski Puchar Abartha rozpocznie się natomiast 4 maja w Vallelunga, a następne jego etapy odbędą się 22 czerwca w Spa-Francorchamps, 13 lipca w Mugello, 28 września w Pergusa, 7 września w Varano i 26 października w Monza. Cztery wyścigi odbywające się równocześnie w ramach europejskich i włoskich mistrzostw pozwolą kierowcom uczestniczyć w obydwóch mistrzostwach bez uszczerbku dla ich budżetu. Innymi międzynarodowymi mistrzostwami są Puchar Abartha 500 Beneluksu i Puchar Abartha 500 Skandynawii, podczas którego, w tym roku zaplanowane są, oprócz wyścigów na szwedzkich torach, dwa wyścigi w Norwegii, gdzie Puchar Abartha dociera po raz pierwszy. Puchary sezonu 2013, w którym uczestniczyło ponad 150 kierowców, charakteryzowały się bardzo niską średnią wieku: pierwszych 4 kierowców sklasyfikowanych w Europejskim i Włoskim Pucharze Abartha nie przekroczyło 22 lat. Ta sprawdzona formuła, która pozwala wielu młodym kierowcom zadebiutować w wyścigach, została w tym roku jeszcze bardziej rozwinięta, dzięki uczestnictwu we włoskich mistrzostwach Formuły 4, kategorii, która dopuszcza kierowców wywodzących się z torów kartingowych, którzy ukończyli 15 lat. Gwiazdą mistrzostw będzie jednoosobowy bolid wyposażony w silnik Abarth 1,4 T-Jet „Dry Sump” o mocy 160 KM, zapewniający pierwszorzędne osiągi przy zachowaniu określonych norm FIA. Mówiąc dokładniej, silnik Fire został sprzężony z turbosprężarką o niskiej bezwładności, która zapewnia znakomite osiągi nawet przy niskich obrotach. Naturalnie jednostka napędowa została „podrasowana” pod kątem osiągów dla jednoosobowych bolidów, czego wynikiem są imponujące wartości: maksymalna moc 160 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm przy 3500 obr./min. Silniki 1,4 T-Jet, które są na wyposażeniu sześciu edycji Abartha 500 Assetto Corse, biorących udział w Pucharach mogą pochwalić się wszechstronnością, dużą mocą i niezawodnością. Poza tym, w 2014 roku silnik ten będzie „sercem” nowego Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, zapewniając moc 215 KM i doskonałe osiągi. Źródło: Fiat Auto Poland
  10. Zdalne odcicie zaponu we wszystkich autach - oto nowy pomys UE Hakerzy zacierają ręce? Przecież to prawdziwa bomba zegarowa...
  11. Na wszystkich drogach prowadzi SKODA! Wyprzedaż samochodów ŠKODA z rocznika 2013! - YouTube Już piąty raz z rzędu i siódmy raz w historii ŠKODA zdobywa tytuł lidera sprzedaży w Polsce! Rok 2014 marka rozpoczyna od silnej ofensywy – wyprzedaży rocznika swoich najatrakcyjniejszych modeli. Kampania wyprzedażowa pod hasłem „Na wszystkich drogach prowadzi ŠKODA” trwa od 1 stycznia. Wyprzedaż obejmuje wszystkie modele, w tym te najbardziej pożądane: Fabię, Octavię i Rapida Spaceback. W ramach promocyjnej oferty dostępne są szczególnie korzystne warunki zakupu: ŠKODA Octavia z upustem 6 900 zł, ŠKODA Fabia z upustem 6 500 zł, ŠKODA Rapid Spaceback z upustem 9 700 zł. Ponadto marka oferuje bardzo dogodne warunki finansowania zakupu i eksploatacji samochodu: ubezpieczenie od utraty pracy (gratis) w Kredycie Niskich Rat, ubezpieczenie komunikacyjne na pierwszy rok objęte finasowaniem oraz pakiet przeglądów Basic do 4 lat/40 000 km gratis (w ramach promocji „Sfinansujemy Twój pakiet przeglądów”). W Kredycie Niskich Rat modele te są dostępne: ŠKODA Octavia już od 575 zł/mc, ŠKODA Fabia już od 415 zł/mc i ŠKODA Rapid Spaceback od 480 zł/mc. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Witam wszystkich :)

    Bardzo mi miło, że mogę dołączyć do forum Pozdrawiam
  13. Witam wszystkich!

    Witam wszystkich! Mam nadzieję, iż na forum spędzę miło czas i uzyskam wiele ciekawych informacji. Pozdrawiam!
  14. Witam wszystkich
  15. NIe zauważyłem wcześniej, że w ogóle jest tu taki wątek
  16. Witajcie jestem Łysy z Dzierżoniowa W maju 2012 zdałem prawko a w styczniu kupiłem pierwsze autko jakim jest astra f z końca 97 roku Pod maską bije potężne serce 1.4 ;P W najbliższej przyszłości przeróbka na rost style
  17. W King of Europe szykują się zmiany... Dochodzą dwie kategorie Queen of Europe i Street Legal Series. Pierwszy dla kobiet drugi dla kierowców z mniejszym budżetem. King of Europe startuje z kategorią dla kobiet Oficjalne Promo - szkoda, że w tym roku nie w Polsce <iframe src="http://player.vimeo.com/video/52567902" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen="" frameborder="0" height="281" width="500"></iframe> KING OF EUROPE - DRIFT Promo 2013. - XPROVID Films. from XPROVID Films. on Vimeo.
  18. Witam Wszystkich

    Witam Forumowiczów,miłośników samochodów. Motoryzacja zajmuje się od dawna,głównie w chwili obecnej oponami. Bardzo lubię tematykę związaną z każdym aspektem motoryzacji i mam nadzieję,że miło spędze tutaj czas. Pozdrawiam.
  19. Witam wszystkich

    Mam nadzieję, że warto się było rejestrować Pozdrawiam
  20. Witam Wszystkich

    Witam Wszystkich uzytkowników na forum. Bardzo się ciesze,że mogę tutaj z Wami być i mam nadzieję,że miło i aktywnie spędze ten czas. Motoryzacją zajmuje się od dawna,to moja branża. Pozdrawiam.
  21. Witam wszystkich serdecznie.

    Witam. Mam przyjemność dołączyć do Waszej społeczności. Dobrze być w miejscu, gdzie ciągle mówi się o samochodach Reprezentuję platformę Motointegrator.pl. Zajmujemy się serwisem samochodów, a także ich modyfikacją. Oprócz zwykłej działalności handlowo usługowej, dużą część naszej energii poświęcamy na starty w zawodach. Mamy swoje zespoły sportowe, które możecie oglądać na trasach rajdowych oraz torach. Mam nadzieję, że będę mógł służyć Wam pomocą w sprawach związanych z serwisowaniem aut, a także w innych tematach związanych z motoryzacją. Chciałbym równiez organizować promocje stworzone specjalnie pod Wasze potrzeby. Do tego będę z pewnością potrzebował Waszej pomocy. Mam nadzieję, że przyjmniecie mnie do swojej społeczności i będziemy mogli razem zorganizować kilka ciekawych akcji Pozdrowienia!
  22. Witam forumowiczów Bunny z Zachodniopomorskiego. Od niedawna właściciel leciwego Golfika III w dieslu. Broniłem się przed tym autem, uważając je za stereotyp dresiarskiego rydwanu. A że ani z hip hopem, ani z modnymi paskami z boku spodni nigdy za pan brat nie byłem, to takiego auta nie chciałem. Bądź co bądź trafiła się okazja na autko po względnym remoncie w dobrym stanie i tańszej cenie po znajomości. Zatem skusiłem się i muszę powiedzieć po początkowych kłótniach zaiskrzyło Powoli się "docieramy" a ja nad nim pracuje, na tyle na ile moja obecnie nikła wiedza mi pozwala. Jak na razie naprawiłem niedziałający nawiew, martwą do niedawna wycieraczkę z tyłu, oraz podłączyłem głośniki z przodu. W najbliższych planach spawanie dziury w wydechu. Wszystkim garażowym robótkom towarzyszy najczęściej AC/DC lub stary dobry creedence clearwater także stereotypy mylą i obecnie wiem, żeby się nimi nie kierować. A części do autka tanie i dużo także, jak dla biednego studenta w sam raz Pozdrawiam! () \m/
  23. Witam

    Witam wszystkich użytkowników 4 kółek
×