Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wiecej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2105 wyników

  1. JE1216

    Saab 900 Kamper :)

    Auto na wakacje... Wiecej ---> http://www.autoblog.it/post/30871/foto-della-settimana-in-vacanza-con-la-saab-900
  2. tutenhamon

    zmieniłem auto AUDI A8L 4.2

    Witam was własnie zmieniłem autko.kupiłem sprowadzone A udi A8L 4.2 .W przyszłości będzie wiecej fotek.
  3. Damska Corsa C z Wlk. Brytanii. Fajna? Wiecej ---> http://www.night-import.com/2011/01/spotlight-badgeless-beauty.html
  4. Cześć wszystkim Forumowiczom! Jestem na etapie wyboru samochodu do 5 tysięcy, które mało pali, jest dobre dla początkującego kierowcy i ekonomiczny. Przejrzałam strony internetowe i wybrałam na razie 7 aut nad którymi się zastanawiam. Auta: Citroen Saxo 1.1 lub 1.4 (75 KM) Opel Corsa B 1.4 lub 1.6 Fiat Punto II 1.2 (60KM) 8V Volkswagen Polo III 1.0 lub 1.4 (60-75km) Seat Ibiza II 1.4 8V (60KM) Renault Clio II 1.4 (75 KM) Peugeot 206 1.4 (75 KM) Który polecacie, który jest najmniej awaryjny, który odpowiedni na pierwsze auto, do miasta, nie duży i zgrabny, by można było znaleźć miejsce do parkowania
  5. Dużo więcej niż kawałek materiału – pasy bezpieczeństwa bez tajemnic Choć pasy bezpieczeństwa mogłyby się wydawać prostym urządzeniem, w swojej współczesnej formie są skomplikowanym elementem konstrukcyjnym. Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich jak ŠKODA, ponoszone są dla zapewnienia osobom jadącym samochodem komfortowych warunków, ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Dla ŠKODY kwestia bezpieczeństwa jest szczególnie ważna – producent zawsze zapewnia najwyższy możliwy jego poziom już od najmniejszych i najtańszych modeli. Na wszystkich miejscach siedzących każdego ze swoich modeli samochodów stosuje trzypunktowe pasy barkowo-biodrowe – mają one trzy punkty mocowania, co gwarantuje utrzymanie odpowiedniej pozycji ciała zapiętej osoby podczas każdego rodzaju uderzeń. Przednie pasy wyposażone są w regulację wysokości górnego punktu zaczepienia, a wszystkie w kontrolę zapięcia – jazda pasażerów bez nich jest sygnalizowana lampką ostrzegawczą i/lub alarmem dźwiękowym. O tym, jak pasy bezpieczeństwa utrzymują ciężar ciała można na własnej skórze przekonać się w ŠKODA AUTOLAB, pierwszym w Polsce Interaktywnym Centrum Bezpieczeństwa, w symulatorze dachowania. Pasy bezpieczeństwa powinny też służyć kobietom w ciąży, pomimo że przepisy zezwalają na jazdę bez ich użycia. Jak prawidłowo je zapinać, tutaj tłumaczy instruktor ze ŠKODA Auto Szkoła. Dziś standardem w samochodach są pasy bezwładnościowe. Wyposażone są one w mechanizm sprężynowy zwijania pasa, dzięki czemu możemy swobodnie poruszać się w kabinie, wydłużając lub skracając zasięg pasa do momentu jego zablokowania. Podczas zderzenia aktywowany jest napinacz, kiedyś sprężynowy, od kilku lat pirotechniczny – ten radykalny środek gwarantuje maksymalne dociągnięcie pasa bezpieczeństwa i absolutną pewność przytrzymania zapiętej pasem osoby w każdych warunkach. Napinacze zaprojektowane są tak, by w ciągu ułamka sekundy zniwelować luz zapiętego pasa i unieruchomić osobę, ale też nie doprowadzić do uszkodzenia części ciała – na przykład klatki piersiowej - zbyt dużą siłą napięcia. Dla zapewnienia optymalnej ochrony w trakcie zderzenia pasy bezpieczeństwa współpracują z poduszkami bezpieczeństwa. Wybrane modele ŠKODY wyposażone są w funkcję CREW PROTECT ASSISTANT, która przygotowuje kierowcę i pasażera siedzącego z przodu na możliwość kolizji. Funkcja ta błyskawicznie samoczynnie napina pasy bezpieczeństwa, domyka przednie szyby i okno dachowe dla zmniejszenia ryzyka obrażeń. Dowiedz się więcej o funkcji. Wszystkie modele ŠKODY, począwszy od Citigo, są standardowo wyposażone także w zaczepy Isofix z mocowaniem TopTether na obu zewnętrznych miejscach kanapy, służące do mocowania fotelików dziecięcych. Zapewniają one solidne i niezawodne połączenie fotelika z samochodem, zgodnie z przyjętymi standardami bezpieczeństwa, dzięki czemu każdy typ fotelika można szybko i łatwo założyć lub zdjąć, mając przy tym absolutną pewność co do niezawodności tego rozwiązania. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Szef Audi Rupert Stadler podczas rocznej konferencji prasowej potwierdza: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy” Koncern Audi w 2014: Przychody ze sprzedaży ponad 50 mld euro, zysk operacyjny ponad 5 mld euro i 9,6 procent rentowności operacyjnej ze sprzedaży Cash flow netto w wysokości 3 mld euro i zyski przed opodatkowaniem w wysokości blisko 6 mld euro, świadczą o dużej sile finansowej firmy Szef Audi Rupert Stadler zapowiada: „Po bardzo dobrym początku bieżącego roku, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015” Ingolstadt, 11 marca 2015 r. Pobijając kolejny rekord sprzedaży ponad 1,74 mln samochodów w roku 2014, Audi po raz pierwszy w historii przekroczyło poziom 53 mld euro przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny koncernu wyniósł przy tym 5 mld 150 mln euro. Wskaźnik rentowności operacyjnej ze sprzedaży sięgnął 9,6 procenta, czyli osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Przy uwzględnieniu zwiększonych przychodów, zysk koncernu przed opodatkowaniem wzrósł do blisko 6 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży przed odliczeniem podatków wyniosła 11,1 procent. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów do 60 modeli. Stąd do roku 2019, koncern przeznaczy ponad 24 mld euro na inwestycje w nowe produkty i technologie. Nieprzerwanie też rozbudowuje swą globalną infrastrukturę produkcyjną. W roku 2015, Audi ma zamiar zatrudnić ponad 6000 nowych pracowników na całym świecie, by w ten sposób na stałe wzmocnić ekspertami strategiczną ścieżkę wzrostu. Koncern z Ingolstadt, w roku 2015, planuje także sprzedaż jeszcze większej ilości samochodów klasy premium niż rok wcześniej. Podczas rocznej konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w siedzibie Audi AG w Ingolstadt, przedstawiono najważniejsze dane dotyczące roku finansowego 2014 oraz prognozy na rok 2015. Szef Audi Rupert Stadler podkreślił przy tej okazji: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy. Co więcej, po bardzo dobrym początku roku bieżącego, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015.” Prezentując w tym roku nowe Audi Q7, nowe Audi R8 i nową rodzinę A4, cztery pierścienie rozpoczynają kolejną fazę ofensywy modelowej. W roku 2014, mimo zróżnicowanej sytuacji rynkowej, firma Audi działała bardzo wydajnie i zwiększyła sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Koncern zanotował rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. Na całym świecie sprzedano 1 741 129 samochodów z czterema pierścieniami w logo (2013: 1 575 480). Daje to wzrost o 10,5 procent (2013: 8,3 procent) . Przedsiębiorstwo wyraźnie przekroczyło zakładane cele sprzedaży ponad 1,7 mln aut i równocześnie zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 53 mld 787 mln euro (2013: 49 mld 880 mln), czyli o 7,8 procent w porównaniu do roku ubiegłego. Mimo wysokich nakładów na inwestycje, w rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz w nowe modele, rozwiązania techniczne i technologie, zwłaszcza te pozwalające wypełnić założenia zaostrzonych norm emisji CO2, zysk operacyjny koncernu Audi wzrósł o 2,4 procent i wyniósł 5 mld 150 mln euro (2013: 5 mld 030 mln). W tym samym czasie przedsiębiorstwo na inwestycje wydało blisko 4,5 mld euro, prawie 1 mld euro więcej niż w roku 2013. Wskaźnik rentowności operacyjnej sprzedaży wyniósł 9,6 procent (2013: 10,1 procent) i osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Mimo że producent w ubiegłym roku sprzedał znacznie więcej samochodów i wprowadził do salonów sprzedaży wiele nowych modeli, koszty sprzedaży wzrosły mniej niż przychody, bo o 5,5 procent, do kwoty 4 mld 895 mln euro (2013: 4 mld 641 mln). Przychody finansowe koncernu w roku obrotowym 2014 wyniosły 841 mln euro (2013: 293 mln) i były wyraźnie wyższe niż ubiegłoroczne. W kwocie przychodów zawiera się również m. in. udział z zysku operacyjnego chińskiej spółki joint venture FAWVW Automotive Company, skonsolidowany w kapitale własnym. Łącznie Audi zwiększyło swój zysk przed opodatkowaniem o 12,5 procent do kwoty 5 mld 991 mln euro (2013: 5 mld 323 mln). Rentowność przed opodatkowaniem wzrosła zatem z 10,7 procent w 2013 do 11,1 procent w 2014. To kolejny dowód wysokiej dochodowości całego przedsiębiorstwa. Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów podkreślił przed 350 dziennikarzami zgromadzonymi w Ingolstadt: „Wskaźniki finansowe pokazują, że z jednej strony konsekwentnie przygotowujemy się do przyszłości, a z drugiej gospodarujemy w bardzo zyskowny sposób.” Rentowność operacyjna sprzedaży, mimo dużych nakładów na inwestycje, osiągnęła górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Od stycznia do grudnia 2014, koncern z Ingolstadt zainwestował o 25 procent więcej środków niż rok wcześniej. Ponad 4,5 mld euro - to był nowy rekord. Do roku 2019, inwestycje Audi sięgną kwoty ponad 24 mld euro. Skupią się na technicznych innowacjach i nowych modelach. Cztery pierścienie mają też zamiar cały czas rozbudowywać swe międzynarodowe struktury produkcyjne. Ponownie wszystkie inwestycje zostaną sfinansowane z operacyjnych przepływów środków pieniężnych. „Mając na uwadze czekające nas rekordowe inwestycje, także w przyszłości będziemy kierować się efektywnością, ponieważ w 2015 roku chcemy pochwalić się cash flow netto rzędu ponad dwóch miliardów euro” – podsumowuje Strotbek. Cash flow netto w roku 2014, mimo zwiększonych nakładów na inwestycje, wyniosło 3 mld euro, czyli nieznacznie niżej niż w 2013 roku (3,2 mld euro). Płynność kapitałowa netto koncernu Audi w dniu 31.12.2014 wynosiła 16,3 mld euro i była wyższa od ubiegłorocznej (14,7 mld euro) o 1,6 mld euro. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów z 52 do 60 modeli. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oświadczył na corocznej konferencji prasowej: „Nowe modele Audi Q7, Audi R8 i Audi A4 to gwiazdy naszej ofensywy modelowej roku 2015.” Koncern Audi będzie nadal zdobywał uznanie klientów na całym świecie, proponując im pionierskie rozwiązania techniczne i nowoczesne samochody ze sportowym DNA. Na początku roku koncern z Ingolstadt przedstawił w Detroit nowe Audi Q7. SUV ten jest nawet o 325 kg lżejszy i o około 26 procent bardziej wydajny od poprzednika. Tydzień temu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się premiera nowego Audi Q7 e-tron quattro. To pierwsza hybryda typu plugin z silnikiem diesla i z napędem quattro. W najbliższych latach firma planuje konsekwentną elektryfikację układu napędowego w całym portfolio modelowym. Audi to pionier autonomicznej jazdy. Cztery pierścienie wielokrotnie z powodzeniem demonstrowały, że tę złożoną technikę opanowały kompleksowo. W październiku 2014 , Audi RS 7 piloted driving concept pokonało całe okrążenie toru w Hockenheim, bez kierowcy, z maksymalną prędkością do 240 km/h. Na początku stycznia tego roku, Audi RS 7 piloted driving concept ustanowiło nowy rekord. Dziennikarze pokonali nim prawie 900 km z Silicon Valley na wystawę Consumer Electronics Show w Las Vegas. W tym długodystansowym teście, w warunkach rzeczywistego, codziennego użytkowania, Audi A7 Sportback piloted driving concept sprawdziło się doskonale. W ten sposób firma po raz kolejny udowodniła, że technika jazdy autonomicznej jest gotowa do wprowadzenia do produkcji seryjnej. Innowacje powstają w dużej mierze z pomysłów pracowników. Dlatego w ubiegłym roku Audi, po raz kolejny, wzmocniło zespoły pracowników specjalizujących się w lekkiej konstrukcji, komunikacji i elektrycznej mobilności: „W Niemczech zatrudniliśmy dodatkowo około 4500 nowych pracowników” – powiedział Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. zasobów ludzkich i kwestii socjalnych. „Dzięki ich wiedzy będziemy tworzyć mobilność jutra i dawać nowe bodźce.” Obecnie w fabrykach Audi na całym świecie pracuje ponad 80 000 ludzi. W roku 2014 liczba pracowników wzrosła o 5732 osoby. Na rocznej konferencji prasowej, Zarząd Audi złożył podziękowania wszystkim pracownikom za ich ogromne zaangażowanie. Koncern Audi AG dba o to, by pracownicy mieli udział w ubiegłorocznym sukcesie przedsiębiorstwa. Pracownicy niemieckich fabryk przedsiębiorstwa, zgodnie z układami zbiorowymi, otrzymają premię od zysków średniej wysokości 6540 euro. By trwale wzmocnić swą strategiczną ścieżkę wzrostu, w roku 2015, Audi zatrudni kolejnych pracowników. W samych tylko Niemczech 4000 ludzi, a na całym świecie „przewagę dzięki technice” będzie powiększać ponad 6000 nowo przyjętych fachowców. W bieżącym roku koncern z Ingolstadt chce nadal się rozwijać i sprzedać znacznie więcej samochodów niż w roku ubiegłym. Wyzwaniem jest tu trudna do przewidzenia sytuacja rynkowa. W roku 2015 wzrosną nakłady finansowe na nowe moce przerobowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i tworzenie atrakcyjnych samochodów. Innymi czynnikami budzącymi niepewność są znaczący wzrost intensywnych działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany w przemyśle motoryzacyjnym prowadzące do stworzenia alternatywnych koncepcji napędu, zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji CO2. W zależności od ogólnej sytuacji gospodarczej, wraz z zakładanym wzrostem sprzedaży, wzrosną też przychody koncernu Audi. Po raz kolejny firma spodziewa się zysku operacyjnego ze sprzedaży mieszczącego się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. W celu wspierania jakości strategii rozwoju, firma od wielu lat zwiększa swą efektywność i optymalizuje koszty. Ponadto pracuje stale nad poprawą jakości swoich dochodów. Dodatkowo wzmacnia wszystkie te działania, w celu zapewnienia sobie dalszego sukcesu w ramach konkurencji na rynku premium. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Trochę więcej SKODY to nie tylko dodatkowa przestrzeń Każda ŠKODA daje trochę więcej samochodu niż jej konkurenci. W nowych modelach marki korzyść ta polega nie tylko na obszerniejszym wnętrzu, lecz obejmuje coraz więcej elementów. To niekwestionowana specjalność ŠKODY: ponadprzeciętnie przestronne, nowoczesne i ergonomiczne wnętrze samochodu, zdobywające przewagę nad konkurencją w tych podstawowych kryteriach. Na tym jednak zalety czeskich samochodów się nie kończą: najnowsze generacje popularnych modeli to nowoczesne konstrukcje, których przewaga rozwiązania wnętrza nad konkurencją wynika z wielu czynników. TROCHĘ BARDZIEJ PRAKTYCZNE WNĘTRZE Znakiem rozpoznawczym ŠKODY pozostaje niezmiennie zapewnianie trochę więcej samochodu niż konkurencja. Rozumiane jest to przede wszystkim przez ponadprzeciętną przestronność, najczęściej przodującą w segmencie określonego modelu ŠKODY. Konstruktorzy pracują nad tym, aby miejsca nie tylko było dużo, ale by było ono efektywnie wykorzystane: każdy model ŠKODY ma liczne rozwiązania z serii Simply Clever, uprzyjemniające codzienną eksploatację samochodu. To przemyślane rozwiązania, uwzględniające bagażnik skonstruowany tak, by miał prostopadłościenny kształt, łatwy do zagospodarowania, niski próg załadunkowy i wysoko otwieraną pokrywę, zapewniającą łatwy dostęp do środka. W niektórych modelach po opuszczeniu oparć tylnych siedzeń roletę zakrywającą przestrzeń bagażową można pionowo rozwinąć, tworząc ściankę działową. Kokpit zorganizowany jest tak, by obsługa wszystkich urządzeń była intuicyjna i łatwa – w końcu to doskonała ergonomia, dobrze znana ze wszystkich samochodów ŠKODY, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort codziennej eksploatacji. W wybranych modelach ŠKODA oferuje przydatną w mroźne dni funkcję ogrzewania postojowego. Poznaj jego działanie. TROCHĘ LEPSZY KOMFORT Opis komfortu samochodu często sprowadza się do długości listy jego wyposażenia czy innych łatwo policzalnych czynników, ale ten prawdziwy może być osiągnięty tylko długą, cierpliwą pracą nad niezliczoną ilością detali. By stworzyć dobre wnętrze, ŠKODA dopracowuje je latami. Tak jest choćby w przypadku foteli dopasowanych do anatomii człowieka, mających siedzisko, które nie powoduje zmęczenia w długich podróżach, ale jednocześnie dobrze trzymających ciało podczas pokonywania zakrętów. Przemyślane musi być rozmieszczenie wszelkich przycisków, pokręteł, dźwigni – tak, by kierowca miał do wszystkich elementów łatwy dostęp. Każda ŠKODA wyposażona jest w wiele niezauważalnych dla kierowcy elementów, które zapewniają mu komfort: na przykład szyby zawierają filtr chroniący przed promieniowaniem słonecznym i ograniczający nagrzewanie wnętrza, a tapicerka jest testowana dermatologicznie, by nie powodować uczulenia. Tak pozornie oczywiste kwestie, jak wygoda korzystania z lusterek i widoczność otoczenia, które nie jest przysłaniane przez elementy konstrukcyjne samochodu, wymagają kosztownych badań rozwojowych i są coraz trudniejsze do osiągnięcia ze względu na rosnące standardy bezpieczeństwa i zmieniające się trendy stylistyczne. To właśnie takie przemyślane rozwiązania czynią eksploatację samochodów ŠKODY wygodniejszą i przyjemniejszą. TROCHĘ WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO Bezpieczeństwo jest jednym z kluczowych czynników dla ŠKODY, kształtujących wnętrze wszystkich jej samochodów już od początkowego stadium rozwoju nowych modeli. Wpływa nawet na takie detale, jak szyny mocujące fotel, sposób mocowania kolumny kierownicy i wklejania szyb. Producent nie godzi się na żadne kompromisy w tym zakresie, oferując nowoczesne rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa już od podstawowych wersji wyposażenia – począwszy od podstawowej wersji modelu Citigo, wszystkie ŠKODY są wyposażone w czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe z funkcją ochrony głowy oraz w komplet elektronicznych funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przez ostatnie lata wnętrza czeskich samochodów przeszły imponującą ewolucję, wzbogacając się o szereg nowych funkcji i przemyślanych rozwiązań. Talenty nowych modeli zostały znakomicie poszerzone o rozbudowane systemy pokładowe: wysokiej jakości systemy audio, nawigację i obsługę telefonu. Przełomem w rozwoju funkcjonalności pokładowych systemów informacyjno-multimedialnych było wprowadzenie dużego wyświetlacza, który pozwolił na implementację nowych, wcześniej niemożliwych do wprowadzenia innowacji. Obecnie w duże, wyraziste ekrany obsługiwane dotykowo, mogą być wyposażone już wszystkie modele marki ŠKODA, poczynając od najmniejszego Citigo. Oprócz intuicyjnej obsługi radia czy fabrycznej nawigacji Amundsen, systemy te obejmują wiele innych, przydatnych dla kierowcy funkcji: odtwarzania płyt CD i DVD, w tym nagrań MP3, także przez wejście AUX umożliwiające podłączenie zewnętrznych, przenośnych urządzeń audio. Telefony komórkowe w samochodach ŠKODA obsługuje się łatwo i bezpiecznie dzięki przyciskom na kierownicy, pozwalającym wybrać kontakt z książki telefonicznej oraz rozpocząć i zakończyć połączenie. Telefon kierowcy może być zsynchronizowany z samochodem poprzez łącze Bluetooth. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników i/lub ekranie radia pokazywana jest siła sygnału antenowego, stan naładowania baterii, połączenie przychodzące i wychodzące. Nową jakość połączenia samochodu z telefonem wprowadziła funkcja MirrorLink, debiutująca w modelu Fabia, która przenosi ekran smartfona na ekran radia samochodu. To przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z aplikacji mobilnych w czasie jazdy samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Alfa Romeo 4C: dowiedz się o niej więcej poprzez Augmented Reality Instrukcja obsługi modelu staje się interaktywna. Aplikacja „Alfa Romeo InfoMobile" wprowadza dla Alfy Romeo 4C instrukcję obsługi samochodu w technologii „Augmented Reality” (wł. „Realtá Aumentata”) „AR+" opracowaną przez Alfę Romeo i Mopar, brand zajmujący się częściami zamiennymi oraz usługami i obsługą Klienta Fiat Chrysler Automobiles. To pierwsza aplikacja tego rodzaju z ponad 1000 elementami, które można wykadrować, co w sumie daje 33 „hot spoty” (czułe punkty), z których 4 to funkcje zaawansowane, zawierające interaktywne i multimedialne treści. Wystarczy wykadrować swoim smartfonem jakiś element samochodu, aby dowiedzieć się wszystkiego o supersamochodzie Alfa Romeo. Interaktywna instrukcja obsługi samochodu będzie dostępna wkrótce również dla Alfy Romeo Giulietta i MiTo. Alfa Romeo i Mopar, marki od zawsze ukierunkowane na nowe możliwości wyznaczane przez cyfrowe technologie, prezentują mobilną aplikację wykorzystującą „augmented reality” („AR+") z instrukcją obsługi samochodu dla modelu Alfa Romeo 4C. Powstała we współpracy z SEAC02, czołową firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania wirtualnej rzeczywistości i „augmented reality” instrukcja supersamochodu staje się interaktywna. „Alfa Romeo InfoMobile”, bezpłatna aplikacja Customer Care przeznaczona dla Klientów Alfa Romeo została udostępniona w App Store i Google Play aktualnie w pięciu językach (włoskim, angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim). W porównaniu do tradycyjnej Instrukcją obsługi samochodu, dostarczanej wraz z pojazdem również w formacie elektronicznym na DVD lub na nośniku USB, Klient Alfy Romeo 4C będzie mógł szybko, prosto i intuicyjnie uzyskać najważniejsze informacje o tym modelu, korzystając ze swojego smartfona. Po wybraniu symbolu „AR+" znajdującego się w instrukcji obsługi samochodu aplikacji i skierowaniu kamery telefonu na określone elementy Alfy Romeo 4C, wskazane na przycisku „Help", użytkownik ma możliwość uzyskania szerszej informacji, wykorzystując treści multimedialne. Dokładnie mówiąc, można „wykadrować” ponad 1000 punktów Alfy Romeo 4C: każdy element jest rozpoznawany pod wieloma kątami i w różnych warunkach oświetlenia, co w sumie daje 33 „hot spoty” (czułe punkty). Wystarczy na przykład wykadrować korek oleju silnika, aby dowiedzieć się, kiedy należy wymienić olej i jakiego użyć albo skierować kamerkę na koła, aby znaleźć prawidłowe ciśnienie opon czy też na dźwignię tempomatu, aby dowiedzieć się, jak z niego korzystać. Poza tym, dostępna jest absolutna nowość: 4 „zaawansowane hot spoty” obejmujące treści interaktywne i multimedialne. Pierwszy dedykowany jest skrzyni biegów Alfa TCT i umożliwia interakcję z centralnym sterowaniem skrzyni, a dzięki filmikowi, można dowiedzieć się, jak korzystać z funkcji „Launch Control". Drugi „hot spot” to „selektor jazdy Alfa DNA” ze szczegółową prezentacją 4 trybów: Natural, Dynamic, All Weather i Alfa Race. Następny dedykowany jest radioodbiornikowi i wyjaśnia wszystkie jego funkcje oraz prawidłowe konfiguracje, dzięki „Quick Start Guide". Ostatni koncentruje się na „zestawie wskaźników TFT”. Wszystkie treści Instrukcji obsługi do „AR+” znajdują się „w chmurze” („cloud") - to znaczy użytkownik może ściągać tylko te, które go interesują w danej chwili. Mogą one być zdalnie aktualizowane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu cały czas dostępna jest najnowsza wersja instrukcji obsługi. Warto podkreślić, że platforma jest wyjątkowo elastyczna: istnieje możliwość dodawania instrukcji do nowych samochodów lub nowych czułych punktów poszczególnych modeli bez konieczności aktualizacji aplikacji, ale poprzez wysłanie informacji do użytkownika o dostępności nowych informacji. Tak więc, nowości oferowane przez Customer Care i Technical Service – działy Mopar zajmujące się obsługą Klientów oraz oficjalną siecią Dealerów i Autoryzowanych Stacji Obsługi – spełniają oczekiwania Klientów coraz bardziej zwracających uwagę na możliwości rozszerzonej rzeczywistości proponowane przez mobilne aplikacje, a które znalazły już zastosowanie w katalogach produktów, w reklamie i na tablicach reklamowych. Dzięki nowej, interaktywnej Instrukcji Obsługi Alfy Romeo 4C rozwijają się usługi oferowane przez mobilną aplikację Customer Care, dedykowaną Klientom Alfa Romeo, a która na dzień dzisiejszy odnotowała prawie 95.000 pobrań. „Alfa Romeo InfoMobile" jest dostępna bezpłatnie w 15 krajach europejskich na iOS i Android i oferuje obsługę oraz informacje o produktach i usługach. Wśród głównych usług dostępnych na „Alfa Romeo InfoMobile" na szczególną uwagę zasługują: „Znajdź Dealera " pozwalającą znaleźć najbliższą stację dealerską lub ASO oraz ustalić, czy dana stacja obsługuje 4C; „Stacje benzynowe oferujące CNG i LPG" pozwalającą znaleźć najbliższą stację benzynową; „Nowości i promocje”, by być na bieżąco z nowościami oferowanymi przez markę; wreszcie „Pomoc drogowa ", niezbędna do uzyskania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Korzystając z funkcji „Kontakt” można też dotrzeć do działu Obsługi Klienta bezpośrednio z aplikacji, używając numeru Infolinii lub formularza kontaktowego, lub, na razie tylko we Włoszech, przez Twittera na stronie Alfy Romeo. Źródło: Fiat Auto Poland
  9. NIEMAL 50% WIĘCEJ KLIENTÓW MITSUBISHI W POLSCE i NAGRODA ZA DOSKONAŁĄ SPRZEDAŻ! Polski oddział Mitsubishi Motors zanotował niemal 50% wzrost sprzedaży w pierwszej połowie bieżącego roku. Bestsellerem okazało się odświeżone Mitsubishi ASX a modelem, który cieszył się największą dynamiką wzrostu był renomowany SUV Mitsubishi Outlander. Już po raz trzeci w swej historii firma otrzymała niezwykle cenną nagrodę Excellent Sales Growth Award przyznawaną corocznie przez Prezesa Mitsubishi Motors Corporation z siedzibą w Tokio. Nagroda jest wyrazem uznania dla wyników sprzedaży, jakie firma osiągnęła w roku fiskalnym 2013. Znakomita pierwsza połowa roku W ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku sprzedano 2380 nowych aut Mitsubishi, co stanowi prawie 50% wzrost. Największym powodzeniem cieszyło się Mitsubishi ASX, które znalazło 1091 nabywców, notując ponad 70% zwyżkę sprzedaży. Aż 3,5-krotnie zwiększyła się sprzedaż Mitsubishi Outlandera, który trafił do 665 klientów. O 86% zwiększyła się sprzedaż Lancera Sedan, 67% więcej klientów zakupiło Lancera Sportback a na Lancera Evolution zdecydowała się ponad trzy razy większa liczba entuzjastów tego słynnego modelu Mitsubishi. Ponad dwukrotnie wzrosła sprzedaż terenowego Mitsubishi Pajero a rezultat sprzedaży Mitsubishi Pajero Sport był o niemal 10% większy, niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku. Excellent Sales Growth Award Świetne rezultaty Mitsubishi Motors w Polsce docenił Prezes MMC w Tokio przyznając polskiemu oddziałowi nagrodę za bardzo dobre wyniki sprzedaży. Oceniano zarówno wolumen wzrostu sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem, jak i procentowy przyrost oraz wielkość udziału w danym rynku. W specjalnym liście do Zarządu MMC Car Poland Prezes Mitsubishi Motors Corporation Osamu Masuko napisał: „Bardzo dziękuję polskiemu zespołowi za dobre wyniki i współpracę na rzecz rozwoju Mitsubishi Motors. Cieszę się, że mogę przekazać to cenne wyróżnienie w uznaniu dla wytężonej pracy polskiej załogi i jej osiągnięć. Nowy rok fiskalny 2014, pomimo zaostrzającej się konkurencji, przynosi zwiększone zainteresowanie modelami Mitsubishi, zatem życzę rekordu sprzedaży w 2014 roku.” – dodał. Źródło: MMC Car Poland
  10. Cześć, Planuję kupić auto średniej wielkości do jazdy po mieście i okazjonalnie w trasy. Główne wymagania: 1.Niska awaryjność. 2. Poprawna dynamika (nie interesuja mnie najsłabsze silniki w danym modelu) 3. Niezbyt wysokie spalanie 4. Bagażnik > 240L 5. Cena ok. 10 tyś Wpadły mi w oko 2 modele: 1. Punto II 1.2 16 V: 2004 2. Ford Focus 1.6 16V 2004 który z nich to lepszy wybór? Może macie inne ciekawe propozycje? Pozdrawiam.
  11. Nowy Fiat Ducato: więcej technologii, większa efektywność, większa wartość. · Debiut szóstej generacji bestsellera marki Fiata Professional, powstałego jako efekt trzech wytycznych: wytrzymałości/niezawodności, wydajności/niskich kosztów użytkowania oraz nowego, zaawansowanego technologicznie wyposażenia. · Potwierdzenie mocnych stron modelu, sprzedanego w ilości ponad 2,6 milionów sztuk od 1981 roku po dzień dzisiejszy. · Połączenie nowoczesnego wzornictwa z koncepcją prawdziwego, lekkiego samochodu dostawczego: narodziny nowego stylu nadwozia, który już na pierwszy rzut oka przekonuje o swojej funkcjonalności, wydajności i wytrzymałości. · Trzy wersje wykończenia wnętrza, nowe fotele oraz wielofunkcyjny uchwyt, wykorzystywany do wszystkich urządzeń mobilnych, takich jak: smartfon, tablet, a nawet notatnik. · Najniższy w segmencie poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin - 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC – dzięki silnikom MultiJet II o mocy od 115 KM do 180 KM, dostępnych również z innowacyjną skrzynią biegów Comfort Matic. · Najwyższa dopuszczalna masa całkowita w segmencie (do 4,4 ton). · W całej gamie, montowany w standardzie system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC) wraz z systemem przeciwdziałającym dachowaniu, elektroniczny system kontroli ładunku (LAC) i asystentem ruszania pod górę (Hill Holder). · Dostępne dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak Traction+ z asystentem zjazdu ze wzniesienia. · Dodatkowo, wszystkie radioodtwarzacze wyposażone są w technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3, a w najwyższej wersji z gamy - w kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB. 12 maja, w Ośrodku Badawczym w Balocco (Vercelli), prasie międzynarodowej zostanie zaprezentowany Nowy Fiat Ducato, najnowsza wersja bestsellera, który od 33 lat, dzięki swoim 5 generacjom, zbiera nagrody i odnosi sukcesy handlowe, o czym świadczy ponad 2,6 miliona samochodów sprzedanych na świecie od 1981 po dzień dzisiejszy. Będący punktem odniesienia w regionie EMEA na przestrzeni lat, Fiat Ducato wyszedł poza granice Europy, żeby dotrzeć do Rosji, Ameryki Łacińskiej, na Bliski Wschód i do Australii. Aktualnie jest sprzedawany w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM. Tak więc Fiat Ducato to samochód ŚWIATOWY, który pociągnie za sobą rozwój Fiat Chrysler Automobiles w branży lekkich samochodów dostawczych. Nowy styl nadwozia to wynik połączenia nowoczesnego wzornictwa z koncepcją prawdziwego, lekkiego samochodu dostawczego, przekazującego mocne poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Tak więc, nowy samochód Fiat Professional jeszcze bardziej rozwija koncepcję „wzornictwa połączonego z funkcjonalnością”, która od początku jest cechą charakterystyczną modelu. Spośród nowości, na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3 częściowy majacy na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy. Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge – których elegancja i wyrafinowanie rośnie wraz z poziomem wyposażenia. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele, których poziom komfortu plasuje się u szczytu gamy oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. Nowy Ducato jako pierwszy wnosi do segmentu wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak: smartfon, tablet, a także zwykłych notatników. Charakteryzujący się mocnym i wyróżniającym się wyglądem Nowy Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód. Dzięki tradycji technologicznej Fiata Professional oraz doświadczeniu zdobytemu dzięki testowaniu i eksportowaniu modelu Ducato na cały świat, również poza Unię Europejską, wzrosła jeszcze bardziej niezawodność i wytrzymałość pojazdu w porównaniu z poprzednim modelem. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, Ducato zwraca się w stronę globalnego rynku i musi być w stanie spełniać różnego rodzaju zadania coraz bardziej wymagające. Uzyskano to poprawiając wytrzymałość i niezawodność, dzięki wzmocnieniu nadwozia i zamków, komfortowi i udoskonalonym hamulcom, udoskonaleniom zawieszeń oraz sprzęgła. Na przykład, Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon. Nowy Ducato „robi jeszcze jeden krok na przód” pod kątem oszczędności i kosztów obsługi, koncentrując się na redukcji masy samochodu gotowego do drogi i na zwiększeniu ładowności, wszystko to dzięki pracy nad zastosowanymi materiałami i elementami. Przykładem jest specjalne zawieszenie tylne wykonane z kompozytu, co w połączeniu z coraz szerszą i wszechstronną gamą zespołów napędowych jest potwierdzeniem cenionej strategii „one-mission – one engine” modelu Fiat Professional. Nowy Ducato przoduje również pod względem oferty wyposażenia zaawansowanego technologicznie, dzięki najnowszej generacji urządzeniom bezpieczeństwa i wspomagania podczas jazdy, jak i systemom teleinformatycznym. Na przykład, we wszystkich wersjach, w standardzie oferowany jest system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Nowy Ducato wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA). Ponadto, aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie pojazdem i zwiększyć komfort jazdy, w silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak: Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych. Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy - kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB. Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przednie koła. Wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rodzaje nadwozia, silnika i mechaniki pojazdu, można uzyskać około 10.000 wersji do transportu towarów, do transportu osób oraz podwozi do zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród sześciu różnych ładowności, od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą efektywnością w tej kategorii. Poza tym, Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny jest w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy - w 6 wariantach długości. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Nowa SKODA Superb Outdoor – jeszcze większa wszechstronność, jeszcze więcej charakteru! Oferta modelu Superb Combi została poszerzona o wersję Outdoor. Przynosi ona nie tylko wyróżniającą się stylistykę, ale i zwiększa funkcjonalność tego przestrzennego i eleganckiego kombi. Wersja Outdoor to idealne rozwiązanie dla aktywnych osób, które potrzebują samochodu mogącego sprostać ich dynamicznemu stylowi życia. Najważniejszym elementem pakietu są osłony nadwozia, które nie tylko umożliwiają bezproblemowe korzystanie z samochodu poza utwardzonymi drogami, ale i ułatwiają codzienną eksploatację – chroniąc przed drobnymi kamieniami. Rozbudowane osłony zderzaków, boczne listwy ochronne oraz osłony nadkoli i progów bocznych podkreślają użytkowy charakter, podczas gdy srebrne listwy z przodu i tyłu wskazują na elegancki i sportowy styl tej wersji. Standardowo Superb w wersji Outdoor wyposażony jest też w ochronną listwę krawędzi załadunkowej i przyciemniane szyby SUNSET. Wyjątkowy charakter wersji podkreśla dedykowany pakiet wyposażenia, w skład którego wchodzą m.in.: czarne relingi dachowe oraz obręcze kół ze stopów lekkich Trinity 18” w kolorze antracytowym. Za dodatkowymi elementami nadwozia idzie też zwiększona funkcjonalność podzespołów mechanicznych, pozwalająca pełniej korzystać z nowych możliwości tego wyjątkowego samochodu: wyposażono go w system wspomagania ruszania pod wzniesienia HHC i system kontroli ciśnienia w oponach TPM. Pakiet ten jest dostępny tylko dla wersji Combi, ze wszystkimi kombinacjami napędowymi standardowego modelu Superb (jest niedostępny jedynie z wersją GreenLine) i ze wszystkimi lakierami nadwozia z wyłączeniem kolorów flotowych. Superb Outdoor dostępny jest w wersjach wyposażenia Ambition, Elegance i Platinum. Ich wyposażenie może być jeszcze dodatkowo wzbogacone przez dedykowany pakiet FRESH, który uzupełnia funkcjonalny i wszechstronny charakter wersji. W jego skład wchodzi nawigacja Amundsen+, Bluetooth, wysokiej jakości sprzęt audio z dziesięcioma głośnikami i cyfrowym korektorem dźwięku (Sound System), asystent parkowania z przodu i tyłu, ogrzewana przednia szyba, stalowe nakładki na pedały, 18” obręcze kół ze stopów lekkich Trinity oraz czarne relingi dachowe. Ten rozbudowany pakiet wyposażenia dostępny jest w wyjątkowo korzystnej cenie: od 5 000 zł dla wersji Elegance i Platinum i od 7 500 zł w wersji Ambition. ŠKODA Superb Outdoor dostępna jest już od 105 550 zł. Dołącza tym samym do gamy odmian modelu Superb Combi: obok standardowej dostępny jest także ekologiczny GreenLine i szczególnie bogato wyposażona wersja Laurin&Klement. Odświeżenie ŠKODY Superb przyniosło flagowemu modelowi marki najlepsze wyniki w swojej historii: po raz pierwszy w zestawieniu rocznym zajął on drugie miejsce w swoim segmencie. Teraz flagowe kombi ŠKODY jest w stanie precyzyjnie odpowiedzieć na wszelkie oczekiwania i gusta! Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. VW Amarok w wersji kempingowej. Galeria zdjęć ---> http://www.autoblog.com/photos/bimobil-amarok/med/#3321955 Więcej tutaj ---> http://www.autoblog.com/2010/09/02/volkswagen-amarok-camper-conversion-ready-for-adventure/
  14. Seat Crossover - wiemy coraz wicej. Debiut w 2016 roku Będzie to pewnie hiszpański wariant Volkswagena Taiguna, zapewne z dynamiczniejszą stylistyką. Ja jestem za
  15. Rzadka odmiana Cordoby po modach . Mnie się podoba więcej -> http://naglebie.pl/viewtopic.php?t=1232&postdays=0&postorder=asc&start=0
  16. Nowa Mazda MX-5 bdzie way nie wicej ni 1000 kg Ja jestem ciekaw, jak rozwiążą sprawę stylistyki - nowe MX-5 musi nawiązywać do dotychczasowych generacji, a jednocześnie przypominać trójkę czy szóstkę
  17. Nowy Mercedes-Benz Klasy C Wewnętrzny awans – więcej Klasy Zapowiadając nową generację modelu, Mercedes-Benz rozpoczyna kolejny rozdział sukcesu Klasy C. Deska rozdzielcza z gładzikiem i wyświetlaczem head-up, najlżejsze nadwozie w segmencie, bogactwo systemów bezpieczeństwa, dynamicznie i komfortowo zestrojone zawieszenie czy klimatyzacja korzystająca z sygnału GPS podkreślają wewnętrzną wartość nowej limuzyny, która - za sprawą innowacyjnych rozwiązań i ekskluzywnego wykończenia - awansuje do jeszcze wyższej klasy. Design kabiny nowej Klasy C to obraz współczesnego luksusu – połączenie przejrzystej stylizacji, wysokiej próby materiałów i sportowego sznytu. Odpowiada on również oczekiwaniom użytkowników najnowszych urządzeń multimedialnych, takich jak smartfony czy tablety. Konsola środkowa z zupełnie nowym rozkładem instrumentów zapewnia poczucie większej przestrzeni, a estetyczne okładziny o precyzyjnie wyrzeźbionych liniach podkreślają wyrafinowany charakter wnętrza. Po raz pierwszy nowa Klasa C otrzyma gładzik (touchpad) - podobnie jak w przypadku smartfonów, funkcje systemu informacyjno-multimedialnego mogą być obsługiwane opuszką palca. Kolejną innowacją jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcach, na przedniej szybie - bezpośrednio w polu widzenia kierowcy - pojawiają się najważniejsze informacje, w tym szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji i komunikaty systemu DISTRONIC PLUS. Obraz o wysokiej rozdzielczości zdaje się unosić nad pokrywą silnika, około 2 metry przed kierowcą, i pozwala ograniczyć ewentualne rozproszenie uwagi związane z odczytem informacji ze wskaźników. Jego ustawienia można dostosować do osobistych preferencji. Inteligentna, lekka konstrukcja Niższa masa oraz imponująca sztywność zapewniająca znakomite właściwości jezdne, optymalny poziom wibracji oraz wysoki poziom bezpieczeństwa biernego - oto krótka charakterystyka hybrydowego nadwozia aluminiowego nowej Klasy C. Konstrukcja waży o około 70 kg mniej od porównywalnej, ale wykonanej ze stali.Masa własna całego samochodu spadła względem poprzednika o około 100 kg. W rezultacie Klasa C jest znacznie bardziej oszczędna i również pod tym względem ustanawia klasowe standardy. Ten technologiczny skok Mercedes-Benz zawdzięcza nowej koncepcji projektowania, w szerokim zakresie wykorzystującej aluminium, formowane na gorąco elementy stalowe i stal o ultrawysokiej wytrzymałości – to nietypowe połączenie w samochodach produkowanych seryjnie. Jednocześnie karoseria i nadwozie reprezentują najwyższe standardy pasywnego bezpieczeństwa. Limuzyna nie tylko spełnia obecne wymogi bezpieczeństwa obowiązujące w poszczególnych regionach, ale i rygorystyczne wymagania Mercedes-Benz, zgodne ze strategią "Best Real Life Safety". To zasługa kabiny pasażerskiej zbudowanej głównie z wysoko- i ultrawysokowytrzymałej stali, specjalnie zaprojektowanych stref zgniotu ze zoptymalizowanym rozkładem sił w przedniej i tylnej części nadwozia oraz zewnętrznego poszycia karoserii, praktycznie w całości wykonanego z aluminium. Zawieszenie - zwinność i komfort jazdy Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia. Limuzyna jest standardowo wyposażona w zawieszenie stalowe. Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, może być zaopatrzona w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i różnymi trybami pracy do wyboru. Innowacyjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Kolejna generacja Klasy C zostanie wyposażona w nową poduszkę powietrzną pasażera z przodu z czujnikiem wykrywającym obecność fotelika dla dziecka. Po jego zamontowaniu poduszka zostaje odłączona. Lista wyposażenia wzbogaci się również o znane z nowej Klasy S systemy wspomagające kierowcę - zupełnie nowe lub o rozszerzonym zakresie działania. Przyjazna atmosfera na pokładzie Nowa Klasa C jako jedyny model w klasie otrzyma układ klimatyzacji z automatyczną recyrkulacją powietrza podczas jazdy w tunelu. Zamknięty obieg powietrza będzie uruchamiany w oparciu o dane nawigacji satelitarnej. Pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów i jonizatorem, który kilka miesięcy świętował swoją premierę w Klasie S, także dba o zapewnienie podróżującym dobrego samopoczucia. Design kabiny O postrzeganej wartości decyduje wnętrze Wnętrze nowej Klasy C stanowi nową interpretację współczesnego luksusu. Stylizacja jej kokpitu zwraca uwagę swoją architekturą - przejrzystą i zmysłową. Przejrzystość spaja zaawansowane technologicznie elementy i sportowe akcenty, a zmysłowość łączy design wykorzystujący płynne kształty oraz wysokiej próby materiały. Projektanci Mercedes-Benz urządzili kabinę Klasy C wedle standardów rzadko spotykanych nawet w autach wyższych klas. Dotyczy to starannego wyboru okładzin, ich precyzji montażu, a także nowego idiomu projektowania, łączącego elegancję i harmonię ze sportową atmosferą. W efekcie wnętrze odznacza się niespotykaną wartością postrzeganą. Nieszablonowe podejście Aby osiągnąć ten efekt, designerzy przenieśli do kabiny kluczowe linie karoserii nowej Klasy C. Ujmujący kontrast wklęsłych i wypukłych powierzchni z boku nadwozia znajduje na przykład odbicie w kształcie paneli drzwi. Jednocześnie styl kokpitu odpowiada oczekiwaniom użytkowników nowoczesnych urządzeń multimedialnych, takich jak smartfony czy tablety. Mercedes-Benz nie tylko wyznacza tu nowy poziom ekskluzywności i postrzeganej wartości, ale przy okazji demonstruje odwagę w adaptowaniu innowacyjnych rozwiązań, przełamując utarte konwencje w klasie średniej. Uwagę zwraca przede wszystkim zaprojektowana całkowicie od nowa konsola środkowa: w wersjach z automatyczną przekładnią tworzy ją pojedynczy element, opadający łagodnie w kierunku centralnego panelu sterowania z gładzikiem i podłokietnika. Konsola występuje w kilku odmianach wykończeniowych (m.in. drewno z elementami chromowanymi oraz tworzywo przypominające lakier fortepianowy), a jej harmonijne linie zapewniają poczucie większej przestrzeni i płynnie łączą się z deską rozdzielczą. Jakość, którą zdradza każdy detal Nad konsolą środkową góruje wolnostojący wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 17,78 cm (7 cali) lub 21,33 cm (8,4 cala), o ile wyposażenie obejmuje system COMAND Online. Drugi z ekranów wykonany jest z klejonego szkła i otoczony ozdobną, galwanizowaną ramką w kolorze dymionego srebra. Sportowy sznyt kokpitu podkreśla pięć okrągłych otworów wentylacyjnych, których stalowe wykończenie kontrastuje z przytulnymi materiałami wykończeniowymi pozostałych elementów, takimi jak drewno czy skóra. Wysoką jakość zdradzają dopracowane detale. Dla przykładu, górną część deski rozdzielczej oraz panel centralny zdobią ręczne przeszycia, a trójramienna kierownica z 12 przyciskami zależnie od wersji różni się kolorystyką i zestawieniem tworzyw. Całość pozwala uzyskać zróżnicowany efekt optyczny, począwszy od "luksusowej zmysłowości" aż do "progresywnego dynamizmu". Aspiracje projektantów Mercedes-Benz widoczne są także w obrębie sterowania. Ograniczona liczba instrumentów sprzyja intuicyjnej obsłudze, a niektóre instrumenty, takie jak przyciski sterowania szybami czy obrotowy przełącznik oświetlenia, pochodzą wprost z klasy S. Powierzchnie metalowe i galwanizowane czy efektowne lakierowanie dopasowane do kolorystyki kabiny również decydują o wysokiej jakości kabiny. Gładzik (touchpad) Sterowanie gestami palca Gładzik (touchpad) w nowej Klasie C to kolejny ewolucyjny krok w kierunku jak najbardziej intuicyjnej obsługi systemu informacyjno-multimedialnego. Uzupełnia on funkcjonalność pokrętła COMAND oraz systemu kontroli głosowej LINGUATRONIC. Wykonana z odpornego na zarysowania materiału powierzchnia gładzika ma wymiary 65 x 45 milimetrów i zlokalizowana jest tuż obok podłokietnika, na centralnym panelu sterowania w tunelu środkowym. Zintegrowano ją z wysokiej jakości podpórką z metalu, podkreślającą luksusowy charakter wnętrza. Kierowca i pasażer przedniego fotela nowej Klasy C mogą sterować wszystkimi funkcjami systemu informacyjno-rozrywkowego za pomocą pojedynczych lub złożonych gestów, podobnie jak w przypadku smartfonów czy tabletów. Gładzik reaguje na powolne lub szybkie ruchy palca i pozwala na ręczne wpisywanie liter, cyfr oraz znaków specjalnych. Te są następnie rozpoznawane zgodnie z językiem interfejsu jednostki sterującej. Ponadto, podczas korzystania z powierzchni dotykowej użytkownik otrzymuje dotykową informację zwrotną, a dla ułatwienia wpisywane znaki mogą być odczytane przez system na głos - w rezultacie kierowca nie musi odrywać oczu od drogi i może w pełni skupić się na prowadzeniu. W precyzyjnym korzystaniu z gładzika pomaga trójwymiarowa analiza ruchów dłoni. Układ decyduje, czy ręka jest oparta o podłokietnik, czy też trwa wpisywanie danych. Bezpośredni dostęp do kluczowych funkcji (powrót do poprzedniego ekranu, menu ulubionych i menu audio) zapewniają trzy podświetlane przyciski dotykowe poniżej gładzika. Wyświetlacz head-up Informacje w skrócie Poza informacjami na panelu wskaźników i ekranie centralnym kierowca nowej Klasy C będzie mógł również korzystać z wyświetlacza head-up. Zupełnie jak w myśliwcach, na przedniej szybie - bezpośrednio w polu widzenia kierowcy - pojawiają się najważniejsze informacje, w tym szybkość jazdy, obowiązujące ograniczenia prędkości, wskazówki nawigacji i komunikaty systemu DISTRONIC PLUS. Technologia ta wykorzystuje kolorowy projektor o rozdzielczości 480 na 240 pikseli, oparty na diodach LED o wysokiej mocy. Wyświetlają one w polu widzenia kierowcy wirtualny obraz o wymiarach 21 na 7 centymetrów. Zdaje się on unosić nad pokrywą silnika, około 2 metry przed kierowcą. Rozdzielczość przekraczająca 60 pikseli na stopień kątowy zapewnia ostry, precyzyjny obraz. Czujnik oświetlenia zlokalizowany w pobliżu krawędzi dachu automatycznie dostosowuje jasność wyświetlacza head-up do warunków otoczenia. W słoneczne dni jej wartość przekracza 10 tys. kandeli na metr kw. Wysoką jakość obrazu w ciemności zapewnia z kolei kontrast wynoszący ponad 1000:1. Kierowca może dopasować zakres wyświetlanych informacji, a także jasność i wysokość wirtualnego obrazu do własnych preferencji. W modelach wyposażonych w pamięć położenia fotela ta ostatnia wchodzi w skład przechowywanych ustawień. Szybę czołową pokrywa specjalna folia zapobiegająca powstawaniu podwójnych obrazów, wywoływanych przez refleksy na brzegach szyby. Nadwozie Konstrukcja – wytrzymała i lekka Niższa masa oraz imponująca sztywność zapewniająca znakomite właściwości jezdne, optymalny poziom wibracji, a także wysoki poziom bezpieczeństwa biernego - oto krótka charakterystyka hybrydowego nadwozia aluminiowego nowej Klasy C. Zapewnia ono również podstawę dla ustanowienia nowych wzorców w zakresie zapotrzebowania na paliwo. Lżejsze auta są bardziej wydajne. Właśnie dlatego Mercedes-Benz znacznie ograniczył masę własną kolejnej generacji Klasy C. Za sprawą inteligentnej konstrukcji hybrydowej aluminiowe nadwozie jest o około 70 kg mniej od porównywalnego, ale wykonanego ze stali. Masa własna całego samochodu spadła w porównaniu do poprzednika o około 100 kg, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa nawet o 1/5, i to bez jakiegokolwiek ograniczania mocy. W rezultacie nowa Klasa C jest klasowym liderem w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Ten technologiczny skok Mercedes-Benz zawdzięcza całkiem nowej koncepcji projektowania, w szerokim zakresie wykorzystującej aluminium, formowane na gorąco elementy stalowe i stal o ultrawysokiej wytrzymałości - to nietypowe połączenie w samochodach produkowanych seryjnie. Udział wspomnianych materiałów jest znacznie wyższy niż w przypadku uznanego poprzednika: Poprzednia generacja Nowa Klasa C Aluminium 9% 48% Elementy stalowe formowane na gorąco 3% 8% Stal ultrawysokowytrzymała 3% 4% Tylko przy użyciu tych materiałów masa nadwozia spadła względem odchodzącej limuzyny o 40 kg. Kolejne kilogramy zaoszczędzono dzięki wykonaniu praktycznie całej karoserii - przednich błotników, pokrywy silnika, klapy bagażnika, drzwi i dachu - z blachy aluminiowej. Inteligentna konstrukcja przynosi dodatkowe korzyści, na przykład w zakresie zmniejszenia wibracji. W tym celu zwiększono na przykład sztywność punktów przenoszenia obciążeń z zawieszenia na nadwozie, ograniczając hałas ogumienia. Inżynierowie nie zastępowali w prosty sposób elementów stalowych aluminiowymi, ale uwzględnili rolę i położenie każdego z nich. Odlewy aluminiowe zapewniały im większą swobodę podczas projektowania nadwozia i nie wymagały stosowania kilku osobnych elementów, tak jak w przypadku stali. Tradycyjnie dla pojazdów Mercedes-Benz, sztywność nadwozia nowej Klasy C wyznacza nowe standardy w segmencie. Pozwala to na osiągnięcie ambitnych celów w zakresie dynamiki jazdy i poziomu hałasu. W tym celu zwiększono przekroje profili, zastosowano aluminiowe wsporniki amortyzatorów, dodatkowe wzmocnienia podłogi czy wytrzymałą technologię klejenia elementów. Bezpieczeństwo ma pierwszeństwo Jednocześnie karoseria i nadwozie reprezentują najwyższe standardy pasywnego bezpieczeństwa. Limuzyna nie tylko spełnia obecne wymogi bezpieczeństwa obowiązujące w poszczególnych regionach, ale i bardziej rygorystyczne wymagania Mercedes-Benz zgodne ze strategią "Best Real Life Safety". Jej założenia opierają się na danych uzyskanych w trakcie rzeczywistych wypadków drogowych. Sercem tej koncepcji jest kabina pasażerska zbudowana głównie z wysokowytrzymałej stali i paneli o grubości ścianek stopniowanej w celu przeciwdziałania lokalnym naprężeniom. Kabinę otaczają specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu wykorzystujące odlewane aluminium i ultrawysokowytrzymałe materiały. Taki zestaw osiąga doskonałe wyniki w testach zderzeniowych i gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa podróżnych. Struktura przedniego pasa składa się zasadniczo z trzech elementów: wykonanych z wysokowytrzymałej stali podłużnic, przykręconych do osi i uchwytów silnika, wydłużonych w celu poprowadzenia sił w kierunku struktury podłogi; w przypadku poważnego zderzenia czołowego rama pomocnicza odkształca się w określony sposób, aby nie doszło do naruszenia kabiny pasażerskiej; geometrię podłużnic dopracowano w celu poprawy kinematyki zderzenia; technologia "spawania laserowego" pozwala na zastosowanie dodatkowych wzmocnień, obniżenie masy i zwiększenie sztywności; elementy absorbujące energię w przedniej części podłużnic pomagają złagodzić skutki zderzenia czołowego w początkowym stadium; odporność na deformacje zwiększają dodatkowe wzmocnienia nadkoli powyżej podłużnic. W strukturze przedniej części nadwozia zastosowano także hydroformowaną pod wysokim ciśnieniem tubę i wsporniki odlewane z aluminium - rozwiązania dotychczas spotykane wyłącznie w kabrioletach. Dodatkowa rozpórka z wysokowytrzymałej stali pomiędzy kopułą amortyzatora a wzmocnieniem szyby czołowej po stronie kierowcy zapewnia właściwy rozkład obciążeń w górnej strefie podłużnicy i ogranicza wibracje w obszarze pedałów. Tylna partia nadwozia wykorzystuje hybrydową konstrukcję aluminiową z podłużnymi i poprzecznymi elementami z odlewanego aluminium oraz wysokowytrzymałej stali. Tylne podłużnice z blachy stalowej o stopniowanej grubości mają określoną charakterystykę deformacji w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Wzmocnienia w obszarze dolnej linii szyb i na poziomie zderzaków zwiększają sztywność nadwozia i wytrzymałość aluminiowych drzwi. Okolice klamek zaopatrzono w dodatkowe pierścienie wzmacniające. Aby osiągnąć optymalny poziom ochrony w przypadku zderzenia bocznego, w bocznej strukturze nadwozia zastosowano formowane na gorąco, ultrawysokowytrzymałe materiały. Ewentualne naprawy ułatwiaj możliwość kompletnego odłączenia przedniej i tylnej sekcji nadwozia. Podwozie i zawieszenie Zwinność i komfort jazdy Nowa Klasa C łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma tu zastosowanie nowej, 4-wahaczowej przedniej osi. W rezultacie niezależne przednie zawieszenie jest w pełni odłączone od kolumn resorujących, a oś odznacza się korzystną kinematyką. Przykładowo, w miarę ugięcia zawieszenia wzrasta pochylenie kół, co zwiększa to przyczepność na zakrętach i zapewnia bardziej precyzyjną reakcję na komendy kierowcy. Niewielki kąt pochylenia sworznia zwrotnicy pozwolił zminimalizować promień zataczania, a więc i wibracje spowodowane brakiem równowagi opon czy wahaniami siły hamowania. Elementy nowej przedniej osi także wykonano z aluminium. W efekcie są one o około 2 kg lżejsze od porównywalnych stalowych. Wielowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnej osi zostało zoptymalizowane. Konstrukcja z pięcioma wahaczami na koło zapewnia znakomitą stabilność, a masywne ułożyskowanie osi zwiększa zakres tłumienia drgań i hałasu. Nowa Klasa C jest standardowo wyposażona w zawieszenie stalowe. Opcjonalnie łączą się z nim trzy rodzaje zawieszenia DIRECT CONTROL: zawieszenie komfortowe ze zmiennym stopniem resorowania, automatycznie dostosowującym się do stanu nawierzchni; zawieszenie DIRECT CONTROL ze zmiennym stopniem resorowania, łączące wysoki poziom komfortu i dynamiczny wygląd; sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm, również ze zmiennym stopniem resorowania i nastawami ukierunkowanymi na dynamiczną jazdę. Pierwsze w klasie pneumatyczne zawieszenie Alternatywnie, jako pierwszy model w segmencie, nowa Klasa C może być zaopatrzona w elektronicznie sterowane zawieszenie AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia. Zapewnia ono niezrównany komfort resorowania nierówności, nawet w przypadku obciążonego samochodu. Kierowca ma do wyboru kilka trybów pracy: "Comfort", "ECO", "Sport" oraz "Sport Plus", a także dodatkowy program "Individual", pozwalający dobrać poszczególne ustawienia pojazdu do osobistych upodobań. AIRMATIC obejmuje także układ poziomowania, który automatycznie reguluje prześwit w funkcji prędkości. Podnosi on poziom aktywnego bezpieczeństwa i wygodę jazdy, zwłaszcza w przypadku pełnego wykorzystania ładowności auta, a na autostradach zmniejsza zużycie paliwa. Prześwit można także zwiększyć podczas podróży po drogach o marnej kondycji. Ponieważ kolumny pneumatycznej przedniej osi i wolnostojące sprężyny powietrzne osi tylnej nie są już odpowiedzialne za położenie koła i nie muszą tłumić sił poprzecznych, zawieszenie AIRMATIC oferuje komfort zarezerwowany wyłącznie dla limuzyn wyższych klas. Skutecznie wygładza wszelkie niedoskonałości nawierzchni i pofałdowane odcinki asfaltu, a jednocześnie zapewnia wysoki poziom dynamiki jazdy. Przykładowo, podczas manewrów wymijania w ułamku sekundy system dostosowuje siły tłumienia do warunków. Poduszka powietrza pasażera z przodu Wykrywa obecność fotelika dla dziecka Bezpieczeństwo to jedna z podstawowych wartości wpisanych w tradycję Mercedes-Benz. Po raz kolejny marka ze Stuttgartu obejmuje w tej dziedzinie fotel lidera i wprowadza pionierskie projekty. Jednym z nich jest adaptacyjna poduszka czołowa pasażera w nowej Klasie C. Fotel pasażera z przodu może zostać wyposażony w system automatycznego wykrywania fotelika dziecięcego, który zamiast transpondera korzysta z maty ważącej. Rozwiązanie to współpracuje z dowolnym fotelikiem. Poduszka powietrzna jest automatycznie odłączana w przypadku jego zamontowania i ponownie aktywowana po zdemontowaniu fotelika. W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych systemów z włącznikiem poduszki obsługiwanym kluczykiem, system ten chroni przed niewłaściwym ustawieniem poduszki. Użytkownicy często zapominają o wyłączeniu jej po zamontowaniu fotelika i odwrotnie. Podczas wypadku może to narażać na duże niebezpieczeństwo zarówno małych, jak i dorosłych pasażerów. Poduszka czołowa ściśle współpracuje z pasami bezpieczeństwa i zapewnia właściwy poziom ochrony tylko wtedy, gdy jest aktywowana. Mercedes-Benz Intelligent Drive Samochód inteligentny Najwyższy poziom bezpieczeństwa dostępny dla wszystkich - oto jeden z celów projektantów Mercedes-Benz. Właśnie dlatego nowa Klasa C korzysta z licznych układów wspomagających kierowcę, zupełnie nowych lub o rozszerzonym zakresie działania. Zaledwie kilka miesięcy temu świętowały one swoja premierę w Klasie S i Klasie E. Systemy te zwiększają komfort i bezpieczeństwo jednocześnie. Mercedes-Benz określa je mianem "Intelligent Drive" (pol. inteligentna jazda). Bazę dla licznych funkcji układów wspomagających stanowi rozbudowany system czujników, zapewniających pojazdowi 360-stopniowe pole widzenia. Obejmuje on nową kamerę stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera - SMPC) umieszczoną za przednią szybą, w okolicy lusterka wstecznego, a więc na poziomie oczu kierowcy. Dwa obiektywy kamery dostarczają trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed autem i mogą monitorować obszar na dystansie nawet do 500 m - wykrywać pozycję i ruch obiektów, zwłaszcza pojazdów oraz pieszych. System wykorzystuje także czujniki radarowe krótkiego zasięgu w przednim zderzaku i po bokach zderzaka tylnego (zasięg do 30 m), radar dalekiego zasięgu (do 200 m) z funkcją skanowania średniego zasięgu (do 60 m) umieszczony za osłoną chłodnicy i radar wielofunkcyjny (do 80 m) pośrodku tylnego zderzaka. Dane z kamery i czujników scalane są w jednostce sterującej, a następnie są wykorzystywane przez poszczególne funkcje wspomagające - eksperci ds. bezpieczeństwa określają to "fuzją czujników". Inteligentne algorytmy dokonują oceny trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia przestrzennej klasyfikacji obiektów napotkanych przed Klasą C, przejeżdżających torem poprzecznym czy zbliżających się z tyłu, a nawet przechodniów. Kamera potrafi również zidentyfikować oznakowanie poziome i różne znaki drogowe. Celem działania systemu jest nie tylko ochrona podróżujących nową limuzyną Mercedes-Benz, ale wszystkich uczestników ruchu. Nowa Klasa C jest seryjnie wyposażona w układ ATTENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed sennością i nieuwagą. Poziom jego czułości można regulować. ATTENTION ASSIST informuje o poziomie zmęczenia oraz o czasie, który upłynął od ostatniego postoju. Dostępny na życzenie system nawigacji COMAND oznacza na mapie najbliższe punkty, w których kierowca może zregenerować swoje siły. Opcjonalnie dostępne będą liczne systemy wspomagające - zupełnie nowe lub o rozszerzonym zakresie działania - znane z nowej Klasy S i E. Dla przykładu, Stop&Go Pilot zintegrowany z DISTRONIC PLUS i Steering Assist to półautomatyczny system śledzenia poprzedzającego pojazdu podczas jazdy z prędkością do 60 km/h - nawet w przypadku niewidocznych linii rozdzielających pasy ruchu. System BAS PLUS Brake Assist może wykrywać ruch poprzeczny i zwiększyć siłę hamowania, jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio intensywnie. PRE-SAFE Brake reaguje na stojące pojazdy oraz pieszych. W razie nieuwagi kierowcy hamuje automatycznie i zapobiega wypadkom przy prędkości do 50 km/h oraz ogranicza ich skutki do 72 km/h. W płynnym ruchu PRE-SAFE Brake zapewnia analogiczny poziom wsparcia w zakresie prędkości od 7 do 200 km/h. Rozbudowany zakres działania układu Active Lane Keeping Assist obejmuje teraz ochronę pojazdu przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu poprzez uruchomienie hamulców po jednej ze stron samochodu w przypadku niewidocznych linii rozdzielających pasy jezdni, szybko wyprzedzających aut, ruchu równoległego, a nawet pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Gama systemów wspomagających obejmuje także Active Parking Assist, umożliwiający automatyczne parkowanie na miejscach równoległych oraz prostopadłych we współpracy z aktywnym układem kierowniczym i układem hamulcowym, kamerę 360° prezentującą widok samochodu z lotu ptaka i jego otoczenie z różnych perspektyw, Traffic Sign Assist z systemem ostrzegania przed jazdą pod prąd, ograniczeniami prędkości i zakazami wjazdu, oraz Adaptive Highbeam Assist Plus. Ten ostatni pozwala na podróżowanie z włączonymi na stałe światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu. Klimatyzacja Sygnały z przestrzeni Mercedes-Benz znacznie usprawnił działanie układu klimatyzacji. Odnosi się to zwłaszcza do precyzyjnej regulacji, wydajności i kontroli jakości powietrza. Nowa Klasa C jako jedyny model w klasie będzie oferowała funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu. Na bazie danych z nawigacji satelitarnej system ustali, czy samochód przejeżdża przez tunel, i w razie potrzeby zamknie obieg powietrza. Zapobiegnie to dostaniu się do kabiny zanieczyszczeń i spalin za pośrednictwem kanałów wentylacyjnych. Gdy auto wyjedzie z tunelu, obieg zostanie otwarty i zapewni dostęp świeżego powietrza. Indywidualny zapach, zjonizowane powietrze Kolejnym wyróżnikiem nowej Klasy C jest pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów, jonizatorem i jeszcze wydajniejszym systemem filtracji powietrza niż w wersji standardowej. Kilka miesięcy temu świętował on swoją premierę w Klasie S. Zapachy kabiny podkreślają przytulną atmosferę na pokładzie i pozwalają zindywidualizować charakter kabiny. Do wyboru jest jeden z czterech aromatów: FREESIDE MOOD, NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD. System składa się ze szklanego flakonu z dozownikiem i generatorem, umieszczonego w schowku na rękawiczki, a intensywność jego działania można regulować według osobistych preferencji. Co istotne, cząsteczki aromatycznej substancji nie osiadają na tapicerce ani na odzieży podróżujących, a wrażenia zapachowe są subtelne i dyskretne. Kolejnym elementem pakietu AIR BALANCE jest jonizator powietrza wykorzystujący wysokie napięcie do generowania jonów tlenu. Zjonizowane w ten sposób powietrze sprzyja eliminacji niektórych wirusów, bakterii i zarodników, a jednocześnie może być odświeżone dzięki zwiększeniu stężenia ujemnych jonów tlenu. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  18. Honda Civic Tourer - wiemy wicej Z nowym dieslem pod maską może zrobić zamieszanie na rynku
  19. Range Rover L - wicej przestrzeni Jak na przedłużoną wersję, wygląda z zewnątrz całkiem nieźle
  20. Nowe Renault Logan. Wicej prestiu? Szkoda, że nie opublikowali zdjęć wnętrza, bo jestem ciekaw, czy coś tam zmienili - oczywiście oprócz logo na kierownicy
  21. Ford Vignale - wicej ni luksus Dożywotnia usługa mycia auta - czego to ludzie nie wymyślą
  22. Mazda bdzie produkowa wicej tylnonapdwek? Następna generacja MX-5 i coś na kształt Toyoty GT86 wystarczy
  23. więcej -> Mniej na paliwo, więcej dla bliskich!, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, ranking sprzedaży motocykli, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Mniej na paliwo, więcej dla bliskich! ŠKODA wprowadza do swojej oferty dedykowaną instalację LPG dla modelu Rapid. Tym samym jest to już 5 model ŠKODY, do którego Klienci mogą zamówić instalację LPG zachowując fabryczną gwarancję producenta. „Mniej na paliwo więcej dla bliskich!”, to hasło najnowszej kampanii reklamowej marki ŠKODA. Celem kampanii jest przedstawienie Klientom zalet modeli z instalacją LPG, czyli przede wszystkim niskich kosztów eksploatacji. Wydając mniej na paliwo, każdy może przeznaczyć więcej dla swoich bliskich: na prezenty, wspólne podróże i przyjemności. Mniej na paliwo, więcej dla bliskich! Unikalna, dedykowana instalacja LPG przeznaczona dla modeli ŠKODY to wysoka jakość wykonania, bezkompromisowe bezpieczeństwo, wyjątkowa bezawaryjność i niskie koszty utrzymania. Na stronie internetowej www.skodazlpg.pl można sprawdzić oszczędności, wynikające z montażu instalacji LPG oraz zobaczyć, jak działa zaprojektowany przez firmę Landi Renzo Polska nowy układ sterowania wtryskiem. Jego nowoczesna konstrukcja chroni cały układ przed przegrzaniem i pozwala kierowcy w pełni cieszyć się z jednej strony niskimi kosztami eksploatacji, a z drugiej osiągami i mocą auta. Instalacje LPG firmy Landi Renzo Polska zostały specjalnie zaprojektowane dla następujących modeli ŠKODY: Rapid 1.2 MPI, Fabia 1.2 MPI i 1.4 MPI, Citigo 1.0 MPI, Roomster 1.4 MPI oraz Praktik 1.4 MPI. Do odpowiedniego modelu i silnika dobierane są wszystkie elementy składowe instalacji LPG, w tym również długość i kształt instalacji elektrycznej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. Więcej samochodów Daimlera z TomTom Traffic Warszawa, 10 września 2013 – Od dziś wbudowany tablet multimedialny Renault R-Link z technologiami TomTom będzie dostępny w nowych samochodach marki Renault. Renault R-Link, 7-calowy ekran dotykowy wykorzystuje technologie, treść i usługi czasu rzeczywistego firmy TomTom, w tym mapy, nawigację i usługę TomTom Traffic. W modelach ZOE i nowym Kangoo ZE R-Link pokazuje również informacje dotyczące zarządzania pojazdem elektrycznym, takie jak bieżący zasięg oraz trasy do pobliskich punktów ładowania. Ponadto kierowcy mogą pobierać aplikacje, które zwiększają funkcjonalność systemu. „Jesteśmy dumni, że opracowaliśmy i dostarczyliśmy innowacyjny system informacyjno-rozrywkowy Renault R-Link” — powiedział Charles Cautley, dyrektor zarządzający działu Automotive w firmie TomTom. — „W ramach naszego wieloletniego partnerstwa z Renault stworzyliśmy następcę urządzenia Carminat TomTom. Uważamy, że R-Link wyznaczy nowy standard zintegrowanej nawigacji”. TomTom współpracował z partnerami, firmami Orange i Atos, aby stworzyć ekosystem sklepu z aplikacjami R-Link. System Renault R-Link jest obecnie dostępny w modelach ZOE, New Clio, Captur, nowej linii Megane, Scenic X-mod, New Scenic i Grand Scenic, Fluence, Laguna 2013 Collection, Latitude, New Kangoo, Kangoo Express i Kangoo ZE. Renault R-Link to najbardziej kompletne, kompleksowe rozwiązanie dla kierowców, jakie jest dziś dostępne na masowym rynku. Informacje dodatkowe Ceny i dostępność System R-Link jest sprzedawany opcjonalnie w cenie 590 euro (w zależności od modelu i kraju). Usługi LIVE są oferowane w cenie 69,90 euro rocznie (w zależności od kraju). Funkcje nawigacyjne Renault R-Link Usługi TomTom LIVE TomTom Traffic - dzięki najbardziej aktualnym informacjom o ruchu drogowym usługa Traffic pozwala kierowcom szybciej dojechać do celu. Speed Cameras - ostrzeżenia o mobilnych i stacjonarnych fotoradarach pomagają uniknąć mandatów i prowadzić bezpieczniej. Lokalne wyszukiwanie w TomTom Places - kierowcy mogą wyszukać dowolną lokalizację, od stacji benzynowej do supermarketu i udać się prosto do celu. TomTom Weather -kierowcy otrzymują lokalną i pięciodniową prognozę pogody, więc mogą planować podróże na podstawie najnowszych informacji pogodowych. [*]Wyznaczanie tras dla pojazdu elektrycznego - wyznaczanie tras do lub przez stacje ładowania. Urządzenie pokazuje bieżący zasięg na mapie i na ekranie nawigacyjnym. [*]Punkty ePOI - ograniczają „obawy o zasięg”, na bieżąco obliczając trasy do pobliskich punktów ładowania. [*]Eco Routes - te paliwooszczędne trasy ograniczają zarówno wydatki kierowców, jak i niekorzystny wpływ na środowisko. [*]IQ Routes - ta technologia oblicza trasę na podstawie rzeczywistych średnich prędkości zmierzonych na drogach. Oznacza to, że kierowca zawsze zna najszybszą trasę i najdokładniejszą godzinę przyjazdu, co oszczędza czas, pieniądze i paliwo. [*]Zaawansowany asystent pasów ruchu - pokazuje, którym pasem należy jechać na skrzyżowaniu, aby nie przegapić skrętu. Na najbardziej skomplikowanych skrzyżowaniach autostrad realistyczna reprezentacja 3D pozwala kierowcom zrelaksować się i jechać bezpieczniej. - TomTom Map Share - umożliwia kierowcy poprawianie własnej mapy oraz korzystanie z tysięcy zmian, jakich każdego dnia dokonują użytkownicy urządzeń TomTom. Źródło: TomTom
×