Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wec' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Udoskonalona ergonomia bolidów Audi startujących w wyścigach FIA - WEC · Nowo zaprojektowany kokpit optymalizuje obsługę · Wygodniejsza pozycja ciała zwiększa pole widzenia · Zwiększone bezpieczeństwo czynne Ingolstadt, 1 kwietnia 2014 r. W sezonie 2014, Audi zmodernizowało koncepcję ergonomii modelu R18 e-tron quattro. Elementy w kokpicie pogrupowano w bardziej logiczny sposób, zweryfikowano ich dotychczasowe funkcje, a pozycję ciała poprawiono. Takie zabiegi wydatnie ułatwiły kierowcom obsługę wyścigowej hybrydy startującej w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA - WEC). Spektrum zadań do wykonania podczas jazdy poszerza się: kierowcy Audi muszą nie tylko prowadzić swój pojazd bezpiecznie, szybko i stosownie do sytuacji, ale kierować się przede wszystkim efektywnością jazdy. Określone w regulaminie maksymalne zużycie paliwa i energii na okrążenie wymaga najwyższej dyscypliny. W przeciwnym razie grożą wysokie kary. By zapewnić optymalną koncentrację, praca kierowców w kokpicie musi wymagać jak najmniej wysiłku. „Przed sezonem 2014 głęboko zastanowiliśmy się nad tym, jak możemy jeszcze mocniej wesprzeć naszych kierowców“ – wyjaśnia dr Martin Mühlmeier, kierownik ds. technicznych w Audi Sport. „Rezultatem naszych przemyśleń jest kokpit, w którym prawie wszystko zmieniliśmy – od pedałów po przyciski na kierownicy i na desce rozdzielczej. Do tego dochodzi zmieniona zgodnie z regulaminem pozycja ciała prowadzącego pojazd.“ Innowacje znajdziemy też w dolnej strefie kokpitu. Kierowcy nie uruchamiają teraz sprzęgła stopą, lecz za pomocą manetek przy kierownicy. „To rozwiązanie znane mi z innych klas wyścigowych, a które ułatwia prowadzenie“ – tak zmianę opisuje kierowca stajni Audi, Lucas di Grassi. Zmieniono także położenie wielu włączników na desce rozdzielczej i na kierownicy. „Naszym celem było stworzenie takich warunków, w których kierowca ma możliwie najłatwiejszy dostęp do tych funkcji, których często używa, i nie musi przy tym odrywać rąk od kierownicy“ – objaśnia Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport. Nowy jest na przykład wielofunkcyjny regulator obrotowy, służący do wyboru funkcji, które wcześniej obsługiwane były przez położone w różnych miejscach przełączniki. Dwa przyciski umożliwiają kierowcy zmianę ustawień wpływających na równowagę samochodu. Dotyczy to np. kontroli trakcji czy rozdziału siły hamowania. Ponieważ balans samochodów zmienia się w miarę zmniejszania się ilości paliwa w baku, kierowca może w ten sposób na bieżąco dostosowywać konfigurację swojego bolidu. Kolejna korzystna zmiana w ergonomii modelu R18 e-tron quattro wynika z nowego regulaminu wprowadzonego w sezonie 2014. Regulamin wymógł zmianę wymiarów kokpitu i inną pozycję ciała, co jest korzystne dla kierowcy. Wcześniej musiał on praktycznie leżeć wewnątrz bolidu, a teraz może zachować wyprostowaną pozycję tułowia. „W ten sposób zwiększa się kąt widzenia do przodu“ cieszy się Lucas di Grassi. „Widok przez boczne okna też jest lepszy. To znacznie ułatwia sportową walkę z konkurentami.“ Nowe Audi R18 e-tron quattro to nie tylko wyjątkowo efektywny samochód wyścigowy. Jest też znacznie bardziej ergonomiczny niż jego poprzednicy. „Udoskonalona ergonomia pomaga naszym kierowcom jeszcze bardziej skoncentrować się na optymalnej jeździe“ – podkreśla szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich. „W sumie oznacza to lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo czynne.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Podwójne zwycięstwo podczas wyścigu Samochodowych Mistrzostw Świata WEC w Brazylii - Pierwsze i drugie miejsce dla Audi R18 e-tron quattro, zarówno w kwalifikacjach, jak i w głównym wyścigu - Ekipa w składzie Fässler, Lotterer i Tréluyer zdobywa drugie już zwycięstwo w tym sezonie - Po pechowym starcie, zespół Duval, Kristensen, McNish, na drugim miejscu w Sao Paulo Ingolstadt/Sao Paulo, 2 września 2013. Audi wciąż niepokonane w sezonie 2013. Hybrydowy bolid Audi R18 e-tron quattro wygrał czwartą z ośmiu rund Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Do tego dochodzi jeszcze marcowe zwycięstwo w klasycznym, 12-godzinnym wyścigu w Sebring. Weekend zmagań wyścigowych w Brazylii zakończył się wygraną zespołu Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer przed ekipą Loac Duval, Tom Kristensen i Allan McNish. Tryumfatorzy, dzięki zwycięstwu w sześciogodzinnym wyścigu w Sao Paulo, nadrobili o osiem punktów straty w klasyfikacji kierowców, w stosunku do swoich kolegów z teamu Audi. Różnica między dwoma zespołami wynosi teraz 22 punkty. Aktualni mistrzowie świata, po bezbłędnym występie w Brazylii, mogli cieszyć się drugim już w tym sezonie, po wcześniejszym tryumfie w Spa, zwycięstwem. 38 tysięcy widzów przeżyło chwilę, w której samochód z numerem startowym „1“, prowadzony na zmianę przez trio kierowców: Fässler, Lotterer, Tréluyer minął linię mety w Interlagos, z aż trzema okrążeniami przewagi nad drugim z pojazdów Audi. W ten sposób sytuacja w tabeli, w której zwycięzcy z Le Mans: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, mieli wcześniej 30 punktów przewagi, stała się jeszcze ciekawsza. Różnica punktowa nie odzwierciedla jednak realnej sytuacji, w której znalazł się pojazd z numerem startowym „2“. W początkowej fazie zmagań dominował Allan McNish. Potem jednak, niezwykłe pasmo nieszczęść zaczęło prześladować jego zespół. Podczas przerwy w wyścigu (safety car period) Tom Kristensen wyjeżdżał z pit stopu na tor, jadąc za wolniejszym samochodem GT. Dziewięciokrotny tryumfator z Le Mans stracił ok pół minuty, ponieważ jadący przed nim pojazd nie był w stanie dotrzymać tempa reszcie samochodów. W takiej sytuacji za sterami bolidu siadł Loïc Duval i już rozpoczynał odrabianie strat, gdy na 142 okrążeniu, podczas wyjazdu z pit stopu stracił tylne koło, które – jak się okazało - źle zamontowano. Duval musiał więc pokonać całe okrążenie na trzech kołach. Będące tego efektem dwie kary czasowe dopełniły pecha prowadzących w tabeli kierowców, którzy stracili łącznie cztery okrążenia. Mimo takich nieprzewidzianych wypadków, szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich cieszył się z udanego startu Audi w miniony weekend. Zespół Audi Sport Team Joest, startując z najlepszych pól startowych - „1“ i „2“„ i zapisując na swym koncie najszybszy przejazd oraz podwójne zwycięstwo, zgarnął najlepszy możliwy wynik i pierwsze zwycięstwo w Ameryce Południowej. Nie doszło jedynie do oczekiwanego, pasjonującego pojedynku z Toyotą. Jedyny samochód konkurenta już na dwudziestym piątym okrążeniu brał udział w kolizji i musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. Za trzy tygodnie Audi Sport ma zamiar odnieść kolejny sukces. 22 września, wyścig z cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata zostanie po raz pierwszy rozegrany w Austin w Teksasie. Wcześniej, bo we wtorek, 3 września, od godz. 9.15 do godz. 9.45, na kanale Eurosport, widzowie będą mieli okazję zobaczyć skrót relacji z wyścigu w São Paulo. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Dzięki zwycięstwu w Spa, Audi nadal niekwestionowanym liderem wyścigów WEC -Potrójny tryumf Audi R18 e-tron quattro w drugim w tym sezonie wyścigu serii WEC - Fässler, Lotterer i Tréluyer nowymi liderami tabeli - Test nowego wariantu karoserii przygotowanego na Le Mans Ingolstadt/Spa, 6 maja 2013. Audi świętuje kolejny zwycięski weekend w serii Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA WEC. W Spa, trzy R18 e-tron quattro wystartowały z trzech pole position, a już po sześciu godzinach trzy teamy kierowców stanęły na podium. W ubiegłym sezonie Audi również wygrało ten wyścig. Trzy sportowe hybrydy Audi, zajmując pierwsze, drugie i trzecie miejsce zarówno na treningu, jak i w głównym wyścigu, osiągnęły najlepsze wyniki. Po raz drugi z rzędu, marka z Ingolstadt zwyciężyła konkurencję –hybrydowe bolidy Toyoty. Cztery ringi odniosły podwójne zwycięstwo także przed trzema tygodniami, podczas inauguracji sezonu w Silverstone. Szczególnie dobrze wypadli mistrzowie świata Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Treluyer. Prowadzony przez nich bolid miał na mecie 1,05 minuty przewagi nad konkurencją, mimo że od początku wyścigu szczęście niezbyt im dopisywało. W drugiej godzinie wyścigu odłamek uszkodził jedną z opon, co zmusiło André Lotterera do wcześniejszego pit stopu. Jego zmiennik, Benoît Tréluyer podjął walkę startując z siódmego miejsca. Już po 74 minutach bolid z numerem jeden objął prowadzenie. Zwycięzcy z Silverstone, Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, zajęli drugie miejsce. W tabeli, francusko-duńsko-szkockie trio ma tylko jeden punkt straty do kolegów z „jedynki”, którzy dodatkowo zdobyli w Belgii punkt za najlepszy czas podczas jazdy treningowej. Świetny wynik na swoim koncie zapisali też Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis. Oni zasiadali za sterami sportowej hybrydy z numerem 3, która pod względem aerodynamiki została już dostosowana do zbliżającego się wyścigu w Le Mans. Z tego powodu, pojazd nie był optymalnie dostosowany do zmagań na pętli o długości 7,004 km, jakie przyszło mu pokonać w Ardenach. Niemniej jednak dane o obu typach pojazdów zebrane w Spa, stanowią dla Audi skarbnicę cennej wiedzy. Mniejsza siła docisku nie ułatwiała prowadzenia samochodu podczas szybkiego pokonywania wielu zakrętów na belgijskiej trasie. Mimo to, zespołowi Audi udało się wyprzedzić najlepszy pojazd Toyoty oznaczony numerem osiem. Triumf w Belgii to już czwarte w tym roku zwycięstwo Audi w wyścigach długodystansowych. Po zwycięstwie Audi R8 GRAND-AM w klasie GT podczas 24-godzinnego wyścigu w Daytona i po triumfie Audi R18 e-tron quattro w 12-godzinnym maratonie w Sebring, przyszedł czas na dwa zwycięstwa w wyścigach WEC. Kolejny punkt w terminarzu imprez to Le Mans, gdzie już 9 czerwca Audi Sport Team Joest będzie się przygotowywać do startu w wyścigu 24-godzinnym. Właśnie w Le Mans, 22 i 23 czerwca, Audi ma zamiar już po raz dwunasty zdobyć najwyższe laury. Volkswagen Group Polska
  4. Podczas wyścigu WEC w Spa, Audi zaprezentuje R18 e-tron z przedłużonym tyłem -Trzy Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy w akcji -Premiera nowego wariantu aerodynamicznego -Ostatnie przygotowania do 24-godzinnego wyścigu w Le Mans W drugiej rundzie Mistrzostw Świata na Długich Dystansach FIA - WEC, która odbędzie się 4 maja w belgijskim Spa, Audi stawia sobie ambitne cele. Audi R18 e-tron quattro, zwycięzca poprzedniego wyścigu, ma zwiększyć przewagę marki z czterema ringami. Jednocześnie na belgijskim torze testowany będzie nowy wariant sportowej hybrydy z wydłużonym tyłem. Audi Sport Team Joest chce się w ten sposób optymalnie przygotować do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans, najważniejszego wydarzenia sezonu, rozgrywanego w dniach 22 i 23 czerwca. W Spa wystartują dwa warianty Audi R18 e-tron quattro wyraźnie różniące się wyglądem. Tryumfatorzy poprzedniego wyścigu Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish oraz aktualni mistrzowie świata wyścigów długodystansowych Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer pojadą w aerodynamicznym wariancie pojazdu, który zwyciężył w Silverstone. Na takich obiektach, jak mierzący 7,004 km tor w Spa, bolid tego typu wytwarza maksymalny docisk ułatwiający dynamiczne prowadzenie. Trzecie Audi R18 e-tron quattro, które poprowadzą Marc Gené, Lucas di Grassi i Oliver Jarvis, cechuje się natomiast aerodynamiką, dostosowaną specjalnie do wyścigu w Le Mans i można ją rozpoznać po charakterystycznym, przedłużonym tyle. Najważniejszą sprawą w tym wyścigu nie są jednak wyniki. Celem jest analiza oczekiwanych różnic w czasach przejazdu obu modeli na poszczególnych odcinkach wyścigu. Ponadto w Belgii testom poddane będą cechy praktyczne alternatywnej wersji karoserii, a specjaliści i technicy zbiorą dane niezbędne do startu w wyścigu Le Mans. W centrum zainteresowania widzów znajduje się niewątpliwie pasjonujący pojedynek mistrza świata Audi z konkurencyjną Toyotą. Łączny wynik siedmiu dotychczasowych konfrontacji z japońską marką, które rozegrały się od czerwca ubiegłego roku, to 4:3 dla samochodów sportowych z Ingolstadt. Sześciogodzinny wyścig w Spa rozegrany zostanie w sobotę pierwszego majowego weekendu. Stacja telewizyjna Eurosport zrelacjonuje poszczególne fazy rywalizacji, a na internetowej stronie audi-liveracing.com będzie można obejrzeć cały wyścig. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Audi przedstawia zwycięzców Mistrzostw Świata w wyścigach długodystansowych (WEC) 2012 Pełna galeria: Audi R18 e-tron quattro WEC 2012 fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic - Fässler/Lotterer/Tréluyer - trójka pierwszych mistrzów w klasyfikacji kierowców wyścigów WEC - Dwa miejsca na podium podczas finału WEC w Chinach - Pełen sukcesów debiutancki sezon Audi R18 e-tron quattro W klasyfikacji marek Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych (WEC), Audi było niepokonane od sierpnia. Podczas finału w Szanghaju kierowcy ze stajni Audi, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, zdobywając trzecie miejsce, objęli prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Na razie nieoficjalnie, aż do czasu oficjalnego ogłoszenia wyników przez FIA. Ukoronowanie pełnego sukcesów debiutanckiego sezonu pierwszej sportowej hybrydy marki Audi, stanowił drugi zdobyty tu tytuł. Audi nadawało ton mistrzostwom nie tylko dzięki zdobyciu dwóch tytułów. Zespół pięciokrotnie zapewnił sobie najlepsze miejsce startowe, a w pięciu na osiem wyścigów Audi R18 zwyciężyło w klasyfikacji łącznej, w tym zapewniło jedenaste dla marki Audi zwycięstwo w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro było pierwszym sportowym samochodem hybrydowym, który zwyciężył w tym należącym już do klasyki wyścigu długodystansowym. Drugą połowę sezonu zdominował zażarty pojedynek z marką Toyota. Podobnie było podczas finałów w Chinach. Nowym mistrzom świata, jadącym sportową hybrydą z numerem startowym „1“, do zdobycia tytułu wystarczyło zajęcie trzeciego miejsca w sześciogodzinnym wyścigu w Szanghaju. Ich przewaga w tabeli wynosi teraz 13,5 punktu. Trzech kierowców zapewniło sobie w tym sezonie trzy zwycięstwa indywidualne, a bilansu dopełniają trzy minięcia mety na drugiej pozycji. Drugie miejsce w klasyfikacji przypadło również zespołowi kierowców ze stajni Audi. Tom Kristensen i Allan McNish, którzy w Chinach wystartowali z pierwszej linii, zdobyli w wyścigu miejsce za Toyotą duetu Nicolas Lapierre/Alexander Wurz. Siedem miejsc na podium, w tym inauguracyjne zwycięstwo w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring razem z trzecim kierowcą Dindo Capello, to bilans sezonu duńsko-szkockiego duetu Audi. Ponadto stanowili oni najbardziej efektywny team biorący udział w zmaganiach. Załoga pojazdu z numerem startowym „2“, zdobyła w siedmiu na osiem wyścigów tego sezonu nagrodę Michelin Green X Challenge. Doskonałe występy Audi w tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych uwieńczyło zdobycie w Chinach tytułu mistrzowskiego przez Audi R18 e-tron quattro. Ponadto sportowy model Audi GT3 R8 LMS zwyciężał już w tym roku w dwunastogodzinnym wyścigu w Bathurst i w dwudziestoczterogodzinnych wyścigach na torach Nürburgring, w Spa i w Zolder. Źródło: Volkswagen Group Polska
×