Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'warszawa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 113 wyników

  1. Skup Samochodów!

    Skup samochodów z całej Polski! SKUP AUT WROCŁAW, POZNAŃ ORAZ CAŁA POLSKA. SKUPUJEMY AUTA MARKI MAZDA I INNE SAMOCHODY W BARDZO KORZYSTNYCH CENACH Zainteresowanych zapraszam do kontaktu: 533 74 74 74 albo przez stronę: http://mazdamarket.pl/
  2. Autoryzowane serwisy samochodowe AUTO-BLAK W dzisiejszych czasach jednym z najważniejszych elementów komunikacji jest transport, dlatego posiadanie samochodu jest obecnie bardzo ważne,ponieważ umożliwia nam błyskawiczne przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Jednym zdaniem, zakup czterokołowca niesie ze sobą wiele korzyści, lecz musimy pamiętać o jego regularnej kontroli i naprawie, dlatego z pomocą przychodzi nasz autoryzowany serwis Seat w Warszawie. Zajmujemy się nie tylko samochodami jednej marki, lecz wieloma innymi, dla których przygotowaliśmy najlepszą ofertę kompleksowego serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego oraz sprzedaży oryginalnych części zamiennych marki Vw i Skoda w Warszawie. Obecnie istnieje wiele autoryzowanych serwisów Skoda w Warszawie, jednak firma AUTO-BLAK posiadają wyjątkowo wieloletnie doświadczenie w usługach motoryzacyjnych, ponieważ na rynku działamy już od ponad 37 lat. Zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów ,dlatego regularnie podnosimy swoje kwalifikacje. Każdy mechanik przed rozpoczęciem pracy w autoryzowanych serwisach Auto-Blak przechodzi przez szereg złożonych szkoleń i testów, tak aby mógł podołać każdej sytuacji w naszym autoryzowanym serwisie Vw w Warszawie. Dlaczego? Ponieważ cenimy sobie profesjonalizm oraz najlepszy kontakt z Klientem, którego wszelkie potrzeby względem przekazanego nam pojazdu staramy się spełnić. Współpracujemy z największymi producentami, a w tym z dostawcą wysokiej jakości podzespołów Bosch Serwis w Warszawie, dzięki czemu dysponujemy pełnym zakresem usług przeglądowych, diagnostycznych i naprawczych dla większości marek samochodowych. Oprócz tego oferujemy najlepsze gwarancyjne i pogwarancyjne usługi mechaniczne oraz blacharsko-lakiernicze ASO Seat w Warszawie i nie tylko. Samochód jest naszą pasją, dlatego każdy czterokołowiec powinien być objęty szczególną troską i fachową pomocą. Ciągle staramy się dotrzeć do jak największej liczby osób, borykających się z problemami motoryzacyjnymi, dlatego obecnie posiadamy aż trzy stacje ASO Skoda w Warszawie, które starannie przystosowaliśmy do kompleksowej i profesjonalnej obsługi pojazdów wszystkich marek. nasze usługi opieramy o najnowszą technologię i najlepsze rozwiązania. Jeśli więc Twój samochód niedomaga, koniecznie przekaż go w nasze ręce, aby jak najszybciej dokonać jego diagnozy oraz naprawy. Gwarantujemy profesjonalne podejście do każdej sprawy oraz zadowalające efekty współpracy. Dokładamy wszelkich starań, aby Klient mógł na długo cieszyć się swoim odświeżonym czterokołowcem. Jeśli jednak masz pytania odnośnie wyboru konkretnych usług technicznych w naszym ASO Vw w Warszawie, to serdecznie zapraszamy do kontaktu. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, a także pomożemy znaleźć rozwiązanie nawet największych problemów z Twoim samochodem. Serwis Skoda ASO w Warszawie - Serwis samochodów Auto Blak
  3. XXII Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw” – Warszawa, 13-15 maja 2015r.Zapraszamy na „Stację Paliw” Znamy już finalny program najważniejszego spotkania kręgów biznesu paliwowego w Polsce w tym roku. Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw” organizowane od 22 lat przez Polską Izbę Paliw Płynnych odbędą się w warszawskim centrum EXPO XXI w dniach 13-15 maja. To jedyne tak komplementarne targi paliwowe organizowane w naszym kraju. Przygotowuje się do nich cała branża. Po raz 22 spotkają się przedstawiciele rynku paliw Europy Środkowo-Wschodniej, koła eksperckie i przedstawiciele branż pokrewnych. Na Stacji Paliw 2015 będzie miała miejsce największa w Europie Środkowo–Wschodniej prezentacja myjni samochodowych.- Analizując kierunki rozwoju branży, od ponad 20 już lat tworzymy wydarzenie mające znaczący wpływ na dynamiczną ewolucję sektora paliwowego. Wielotematyczność daje natomiast szanse na zainteresowanie każdego, komu rynek paliw jest bliski- mówi Halina Pupacz, Prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych, organizator Targów.Zakres tematyczny wystawy obejmuje trendy w projektowaniu stacji paliwowych, wyposażenie stacji LPG, CNG i LNG, technologie paliw tradycyjnych i alternatywnych, myjnie, wyposażenie nowoczesnych warsztatów samochodowych, chemiczne nowinki w środkach czystości i autokosmetykach, trendy ekologiczne w branży paliwowej i ochronę środowiska, cały sektor HoReCa i FMCG związany ze stacjami paliw, a także usługi związane z reklamą i wystrojem stacji, formuły logistyczne, firmy transportowe, flotę i sprzedaż paliw oraz energię odnawialną, cieplną i elektryczną. Odwiedzający będą mieli możliwość rozmów z profesjonalistami sektora paliwowego oraz branż pokrewnych. Odbędzie się także wielkie forum ekspertów „Rynek paliw płynnych 2015. Wybrane zagadnienia.” Targi będą także szansą na skorzystanie z bezpłatnych porad specjalistów z dziedzin: prawo, finanse, bankowość czy fundusze unijne.Jednym z ważniejszych punktów programu targów jest Akademia Przedsiębiorcy, a w niej cykl prelekcji, szkoleń i warsztatów przygotowanych przez specjalistów najwyższej klasy zaproszonych przez Polską Izbę Paliw Płynnych. Pierwszego dnia Akademia Przedsiębiorcy będzie dedykowana głównie aspektom prawnym i systemom dofinansowania UE, a także innym związanym z tworzeniem biznesu. Drugiego dnia tematami Akademii będą aktualne trendy branży paliwowej oraz dynamiczny rozwój sektora myjni. Trzeciego dnia słuchacze Akademii będą mogli sprawdzić zdobytą wiedzę podczas praktycznych warsztatów. Na Stacji Paliw 2015 będzie wydzielona Strefa B2B na networking biznesowy i spotkania przedstawicieli grup zakupowych. Specjalną atrakcją będą też siłownie dla kierowców, gdzie będzie można dowiedzieć się, zobaczyć, a nawet spróbować, jak aktywnie wypoczywać w przerwie w podróży. Osoby zainteresowane bezpłatnym udziałem w targach mogą rejestrować się na stronie Targów http://www.targi.paliwa.pl/index.php/pl/dla-zwiedzajacych/REJESTRACJA-ONLINE.Więcej informacji o Targach: http://www.targi.paliwa.pl/ Polska Izba Paliw Płynnych jest organizacją samorządu gospodarczego. Została powołana w 1991 r. przez przedsiębiorców polskiego prywatnego sektora paliwowego. Obecnie zrzesza ponad 300 firm operujących w różnych segmentach rynku paliw, głównie handlu detalicznym i hurtowym. Przez cały okres funkcjonowania Polska Izba Paliw Płynnych zyskała opinię jednej z najważniejszych organizacji branżowych w Polsce.
  4. XXII Międzynarodowe Targi Stacja Paliw - Warszawa, 13-15 maja 2015r. Bezpłatny wstęp dzięki rejestracji on-line Organizowane od 22 lat przez Polską Izbę Paliw Płynnych (PIPP) Targi „Stacja Paliw” to najważniejsze wydarzenie dla kręgów biznesu paliwowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Nawiązanie relacji biznesowych, prezentacja nowoczesnego wyposażenia stacji benzynowych oraz sposobów wsparcia sprzedaży, spotkania z ekspertami i prezentacja najnowszych trendów i prognoz dla rynku paliw w Polsce to tylko niewielka część tego, co zostanie zaprezentowane w tym roku. Oferta targowa jest dostępna dla zwiedzających bezpłatnie po dokonaniu rejestracji przez stronę internetową Targów. 13-15 maja 2015 r. to kluczowe daty w kalendarzu wszystkich osób powiązanych z branżą paliwową. Podczas odbywających się wtedy Targów „Stacja Paliw”, obecni będą przedstawiciele firm paliwowych oraz eksperci gotowi dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Tu można będzie poznać najnowsze rozwiązania techniczne oraz nawiązać kontakty z kluczowymi osobami z tego sektora. Uczestnictwo w Targach to możliwość zdobycia nowych doświadczeń związanych z funkcjonowaniem branży paliwowej. Relacje zbudowane podczas tego spotkania w przyszłości będą rozchodzić się silnymi falami po kręgach biznesu – zachęca do udziału w wydarzeniu Halina Pupacz, Prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych, organizatora Targów. Dzięki rejestracji on-line na stronie Targów REJESTRACJA ONLINE - XXII Międzynarodowe Targi Stacja Paliw 2015, zwiedzający mogą bezpłatnie uczestniczyć w tym kluczowym dla sektora paliwowego wydarzeniu oraz wziąć udział w konferencjach i szkoleniach poruszających najważniejsze i najbardziej aktualnie problemy branży. Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw” odbędą się w dniach 13-15 maja br. w warszawskim centrum EXPO XXI. Więcej informacji o Targach: Strona główna - XXII Międzynarodowe Targi Stacja Paliw 2015 Więcej informacji o PIPP: Strona główna - Polska Izba Paliw Płynnych
  5. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług związanych z wypoczyniem samochodów w Stolicy Gwarantujemy wysokie zadowolenie i niskie ceny. Nasza oferta to - Samochody osobowe - Samochody dostawczę - Samochody luksusowe - Busy Nasze dane firmowe SPEED SP Z.O.O REGON:100131667 NIP:7251912759 Łódź 94-104 Obywatelska 133 Tel:500286300
  6. Pijany Kierowca - Pościg,zgłoszenie i Zatrzymanie Warszawa
  7. Audi RS6 R by MTM (730+HP) vs. BMW X5 3.0ds - warszawa, acceleration, vmax
  8. Firma GBW Trans oferuje usługi całodobowej pomocy drogowej na terenie stolicy i okolic. Na wezwania czekamy pod całodobowym numerem 601 213 534 - reagujemy szybko i sprawnie zapewniając fachowe ratownictwo drogowe! Nasze usługi pomocy drogowej to: - drobne naprawy na drodze, - dowóz paliwa, - wyciąganie aut z rowów lub błota, - wymiana koła, - usługi w ramach assistance, - holowanie i transport pojazdów na lawecie. Wszystkie przewożone pojazdy ubezpieczamy. Posiadamy wszelkie wymagane uprawnienia i licencje, a na rynku działamy już prawie 25 lat! Zapewniamy rzetelne i uczciwe wykonanie każdego zlecenia w atrakcyjnych cenach. "GBW Trans" Pomoc Drogowa Beata Golańska ul. Fasolowa 3 A 02-482 Warszawa Tel. 601213534 e-mail: reklama@pomoc-drogowa-warszawa.pl Pomoc drogowa i holowanie - GBW Trans - Warszawa
  9. Warszawa opony

    Hej, mieszkam w Warszawie i od niedawna jestem posiadaczem samochodu. Kupiony na zimowkach, wiec pytanie do was, gdzie mozna w Warszawie wymienic opony i zroic to w miare tanio?
  10. Tak jak w opsie podaje ponieżej link do aukcji Audi A4 B5 Avant 1.8T 150KM - Powypadkowe Warszawa (4007616094) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
  11. więcej -> DEALERZY | Bawaria Motors Warszawa po nowemu | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. pchanie autobusu (warszawa - nowodwory)
  13. Autostrada A2 Łódź - Warszawa
  14. [h=1]I The Z King of Warsaw - Zet Klub Warszawa Fairlady Z 1/4 mili wyścigi[/h]
  15. więcej -> Scania dostarcza MPO Warszawa pierwsze pojazdy komunalne CNG, park samochodowy w Polsce, nowe samochody osobowe, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Tytuł Dealer of the Year ponownie dla Renault Warszawa, baza rejestracji pojazdów, CEP, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. FSO Warszawa FSO Warszawa – polski samochód osobowy produkowany w latach 1951–1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym "garbatym" nadwoziem typu fastback. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom Od roku 1958 produkowana była wersja użytkowa pick-up. Powstały także odmiany specjalne Warszawy: radiowóz, ambulans/sanitarka, furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 następcy dla już przestarzałej Warszawy, Polskiego Fiata 125p. Przez cały okres produkcji powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu (liczba ta nie obejmuje kompletnych karoserii sprzedawanych jako część zamienna), z czego 72 834 trafiło na eksport. Pierwsze plany uruchomienia seryjnej produkcji samochodu osobowego w powojennej Polsce sięgają 1946 roku, kiedy to w Centralnym Urzędzie Planowania utworzona została komisja do spraw budowy polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Na początku 1947 roku rozpoczęto negocjacje z włoskim koncernem FIAT w sprawie zakupu praw do montażu, a później produkcji samochodu osobowego. Po wielomiesięcznych negocjacjach 27 grudnia 1947 roku podpisano polsko-włoską umowę handlową, na mocy której FIAT zadeklarował, że zajmie się budową fabryki i uruchomieniem produkcji samochodu Fiat 1100. Strona polska za licencję miała zapłacić dostawami węgla, żywności oraz wyrobów przemysłu metalowego i chemicznego. Prace nad budową fabryki ruszyły w sierpniu 1948 roku. Kilkanaście miesięcy później zostały jednak przerwane – powodem była decyzja Józefa Stalina, który stwierdził, że państwa socjalistyczne powinny wspierać się wzajemnie, a nie korzystać z pomocy państw kapitalistycznych. Według niektórych źródeł przyczyną (lub jedną z przyczyn) zerwania współpracy było wycofanie się strony włoskiej w związku z wejściem w życie planu Marshalla, w ramach którego Włochy miały otrzymywać duże ilości bardzo taniego węgla amerykańskiego (za już dostarczone pojazdy Polska zapłaciła węglem, zgodnie z umową). Strona radziecka przekazała Polsce licencję na samochód GAZ-M20 Pobieda. Za dokumentację techniczną zapłacono 130 mln ówczesnych złotych, natomiast za tłoczniki wraz z oprzyrządowaniem maszyn 250 mln zł. Planowany poziom produkcji miał wynieść 25 000 egzemplarzy rocznie. 25 stycznia 1950 roku podpisano polsko-radziecką umowę licencyjną na produkcję samochodu GAZ-M20 Pobieda, w ramach której strona radziecka oferowała pomoc w projektowaniu, budowie, wyposażeniu oraz uruchomieniu seryjnej produkcji. Pobieda, produkowana od 1946 roku, była rozwinięciem przedwojennego samochodu GAZ-M1 (tzw. emka), produkowanego na licencji Forda Model B w latach 1935–1941. Stylistyka nadwozia wzorowana była na współczesnych mu samochodach amerykańskich. Planowano, że uruchomienie fabryki zbiegnie się w czasie z rocznicą rewolucji październikowej. Warszawa M-20 W październiku 1950 roku radzieckie przedsiębiorstwo GAZ przekazało do Biura Konstrukcyjno-Badawczego dokumentację techniczną licencyjnego samochodu, gdzie została ona przetłumaczona oraz zaadaptowana do polskich warunków. Pierwsza Warszawa M-20 zmontowana z części sprowadzonych z ZSRR zjechała z taśmy montażowej 6 listopada 1951 roku o godzinie 14:00. Początkowe plany zakładały produkcję na poziomie 25 000 sztuk rocznie, do końca roku 1951 powstało jednak jedynie 75 egzemplarzy. W następnych latach nigdy nie udało się osiągnąć założeń produkcyjnych. W początkowym okresie produkcji samochód montowany był z części radzieckich, dopiero 19 września 1953 roku zmontowano silnik M-20 w całości z części polskich. W marcu 1954 roku wykonano pierwsze nadwozie z polskich wytłoczek, natomiast w lipcu tego samego roku rozpoczęto seryjną produkcję mostów napędowych, przekładni kierowniczych oraz wałów napędowych. W 1954 roku rozpoczęto również eksport. Początkowo samochód trafiał do Chin, Rumunii, Albanii oraz Bułgarii. Zakładano, że w roku 1955 zostanie wyprodukowanych 12 000 egzemplarzy, jednak ich liczba okazała się trzy razy mniejsza[6]. Warszawa M-20, samochodem w całości montowanym z podzespołów wyprodukowanych w Polsce, stała się w 1956 roku. Warszawa, podobnie jak GAZ-M20, wyposażona była w nadwozie o konstrukcji samonośnej z ramą pomocniczą pod silnikiem. Do napędu samochodu użyto dolnozaworowej jednostki R4 o pojemności 2120 cm³, która generowała moc maksymalną równą 50 KM (36,8 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 122 Nm. Napęd przekazywany był na koła tylne poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów (I bieg niezsynchronizowany), suche jednotarczowe sprzęgło oraz jednoczęściowy wał napędowy z dwoma przegubami krzyżakowymi. Zawieszenie kół przednich było niezależne i składało się z podwójnych wahaczy, opartych na sprężynach śrubowych oraz hydraulicznych amortyzatorach ramieniowych. Z tyłu zastosowano sztywny most napędowy zawieszony na półeliptycznych resorach piórowych, dodatkowo wspartych przez hydrauliczne amortyzatory ramieniowe. Prędkość maksymalna Warszawy M-20 określano na 105 km/h. Jednej z pierwszych modyfikacji dokonano już w 1955 roku. Wprowadzono wówczas cięgnowy system sterowania skrzyni biegów, most tylny z dwudzielną pochwą oraz nowe dwuramienne koło kierownicy. W 1956 roku podjęto pracę nad budową nowej czterobiegowej skrzyni biegów. Nie sprawdziła się ona jednak w praktyce, przez co badania nad nią zawieszono. W tym samym roku ruszyły prace nad silnikiem górnozaworowym, który mógłby posłużyć do napędu Warszawy. Przy projektowaniu oparto się na jednostce Etendard o pojemnosći 2,1 l stosowanej do napędu Renault Frégate. Pierwszy prototyp silnika został zbudowany w 1958 roku, a do produkcji seryjnej wprowadzony został w 1962 roku. Nowa jednostka otrzymała oznaczenie S-21. Już na początku produkcji podjęto się także zmniejszenia masy nadwozia – na jednym samochodzie zaoszczędzono 114 kg blach, 8,5 kg metali kolorowych, 13 kg odlewów, 31 kg profili stalowych oraz 18,5 kg spoiw. Warszawa M20-57 / Warszawa 200 Pierwsza poważniejsza modernizacja modelu miała miejsce w 1957 roku, nowy model wprowadzono na rynek 15 maja tego samego roku. Nową wersję oznaczono "M20 model 57", a niedługo później Warszawa 200. Wraz z modernizacją pojazd uzyskał nowocześniejszą atrapę chłodnicy, listwy boczne i progowe oraz estetyczniejsze okrągłe przednie lampy kierunkowskazów. Pierwsze egzemplarze tego auta wyposażone były w charakterystyczną strzałę osadzoną na masce oraz panoramiczną giętą przednią szybę w miejsce dzielonej, gdyż dzielona nie zapewniała odpowiedniej widoczności. Modernizacji dokonano również w silniku, zwiększając stopień sprężania z 6,2:1 do 6,8:1, co pozwoliło na wzrost momentu obrotowego i mocy maksymalnej do 52 KM (38,2 kW). Nieznaczny wzrost mocy maksymalnej wpłynął na zwiększenie prędkości maksymalnej do 115 km/h. Zmiany przeprowadzono również w kabinie pasażerskiej, zastosowano dwukolorową tapicerkę, nowe koło kierownicy oraz popielniczkę. Zmodyfikowano także układ elektryczny, dźwignię kierunkowskazów umieszczono pod kołem kierownicy oraz zastosowano pierścieniowy przycisk sygnału dźwiękowego. Wraz z rozpoczęciem produkcji Warszawy M20-57, zaprezentowane zostało nowe logo FSO. Warszawa 201 i 202 Kolejna wersja Warszawy została wprowadzona do produkcji w 1960 roku pod nazwą 201. Zastosowano w niej nowe zespolone tylne lampy kierunkowskazów i świateł stop. Zmodyfikowano sposób podświetlania tablicy rejestracyjnej z tyłu. Przednie kierunkowskazy otrzymały pomarańczowe klosze w miejsce białych oraz okrągły kształt. W zawieszeniu przednim amortyzatory ramieniowe zastąpiono nowocześniejszymi teleskopowymi. Przednie hamulce wyposażone zostały w układ współbieżnych szczęk (Duplex). Średnicę kół jezdnych zmniejszono z 16 do 15 cali. Zmieniono kształt tylnego zderzaka, z maski usunięto charakterystyczną strzałę. Silnik otrzymał nowy, produkowany w Polsce gaźnik typu G35 BEJ, z nieregulowanymi dyszami, dodatkowo wyposażony w ekonomizer. W Warszawie 201 wprowadzono około 200 drobnych zmian technicznych – głównie dotyczyły one instalacji elektrycznej, gdzie zastosowano nowy typ rozrusznika, załączany elektromagnetycznie (wcześniej mechanicznie) oraz silnik wycieraczek o dwóch zakresach prędkości pracy i akumulator o większej pojemności. Oprócz standardowej wersji wyposażeniowej Warszawa 201 oferowana była również w odmianie Lux. Wersja ta charakteryzowała się dwubarwnym nadwoziem, zmienionymi listwami bocznymi oraz bagażnikiem dachowym. W 1962 roku wprowadzono model 202 z nowym silnikiem górnozaworowym S-21 o mocy 70 KM. W układzie napędowym zastosowano także tylny most o przełożeniu 4,55, co wpłynęło pozytywnie na osiągi i dynamikę samochodu. Reszta elementów pozostała w stosunku do Warszawy 201 niezmieniona. Dzięki mocniejszemu silnikowi i innemu przełożeniu tylnego mostu samochód osiągał prędkość maksymalną 130 km/h. Warszawa 203/223 i 204/224 W 1961 roku skonstruowano oraz zaprezentowano trzy prototypy Warszawy z nadwoziem typu sedan. Ze względu na ograniczenia finansowe oraz technologiczne, zmiany wprowadzone w nowej wersji ograniczone zostały jedynie do tylnej części nadwozia oraz konstrukcji dachu. Sylwetka prototypów zaprojektowana została przez inż. Cezarego Nawrota, za prace konstrukcyjne odpowiedzialny był inż. Roman Skwarek, natomiast dokumentacja techniczna opracowana została przez zespół pod kierownictwem inż. Stanisława Łukaszewicza. Pierwszy prototypowy egzemplarz wyposażono w tylną szybę, pochyloną pod kątem ujemnym. Po ostatecznych pracach konstrukcyjnych w sierpniu 1964 roku wprowadzono do produkcji Warszawę 203 z silnikiem górnozaworowym S-21 i 204 z dolnozaworowym M-20. Nowy model wyposażono także w inną atrapę chłodnicy, zderzaki, klosze lamp kierunkowskazów oraz panoramiczną, giętą jednoczęściową szybę przednią. Zmiany wnętrza pojazdu ograniczone zostały do zastosowania wykonanego z plastiku, czarnego pokrycia górnej części deski rozdzielczej oraz nowej obudowy kolumny kierowniczej. Dwie kanapy pokryte skajem i tkaniną zapewniały wysoki komfort podróży, ich wyściółkę stanowiła sprasowana trawa morska i sprężyny amortyzujące. Niezależne zawieszenie przednie oparte było na wahaczach poprzecznych o różnej długości, sprężynach śrubowych, amortyzatorach teleskopowych i drążku stabilizatora poprzecznego. Sztywny tylny most oparty został na podłużnych resorach eliptycznych i amortyzatorach ramieniowych. Układ kierowniczy stanowiła przekładnia ślimakowa z podwójną rolką. Jednoobwodowy układ hamulcowy sterowany był hydraulicznie, na obydwu osiach stosowano hamulce bębnowe. Rok później do oferty dołączono wersję kombi 203K/204K. Pod koniec produkcji Warszawy montowano w niej wiele elementów pochodzących od Polskiego Fiata 125p; były to m.in.: układ chłodzenia i hamulcowy, wyposażenie wnętrza, filtr oleju oraz kolektor ssący i wydechowy. Wykorzystywano także lakiery stosowane w Polskim Fiacie. Samochód wyposażono także w: alternator, gaźnik Weber oraz suchy filtr powietrza. W 1967 roku planowano, by w samochodach przeznaczonych na eksport montować czterocylindrowe silniki wysokoprężne Perkins 4.108 o pojemności skokowej 1,76 l i mocy 51 KM (37,5 kW). W 1968 roku po proteście firmy Peugeot oznaczenia modeli zmieniono z 203/204 na 223 i 224 – miała ona zastrzeżone stosowanie trzycyfrowych oznaczeń z zerem w środku. W latach 1966, 1968 oraz 1969 samochód, jak i proces produkcji poddawano modernizacjom, co pozwoliło na osiągnięcie poziomu produkcji na poziomie 15 000-18 000 sztuk rocznie. Oprócz tego, jednostkowy nakład pracy na jeden samochód zmalał z 240 do 219 godzin. Od 1970 roku w samochodzie montowano czterobiegową w pełni zsynchronizowaną ręczną skrzynię biegów z dźwignią zamontowaną w podłodze. Tak wyposażone egzemplarze trafiały głównie na eksport (rynek kolumbijski), w późniejszym czasie zostały one zaadaptowane do samochodów Żuk. Mimo to równocześnie montowano skrzynie trzybiegowe. Produkcję zakończono 30 marca 1973 roku. Od 1951 do 1973 roku Warszawa doczekała się ponad 4000 zmian konstrukcyjnych. Liczba kolorów nadwozia dla samochodów Warszawa była mocno ograniczona. Najczęściej wybierano odcienie szare oraz białe. Pod koniec produkcji przejęto paletę kolorów nadwozia z Polskiego Fiata 125p. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne, wykonywano je poprzez zanurzanie karoserii w wannie elektrolitycznej wypełnionej gruntem. Lakiery nitro zostały zastąpione przez piecowe, co wpłynęło pozytywnie na trwałość powłoki. Wersje użytkowe i specjalne Warszawy: Warszawa Pickup Warszawa Furgon Warszawa Kombi Drezyna Radiowóz Sanitarka/Ambulans Źrodło: Wikipedia
  18. [h=1]Formuła 1 Felipe Massa Warszawa 2013[/h]
  19. [h=1]Trasa Warszawa - Radom w 3 minuty na CBR 1000RR[/h]
  20. [h=1]Riders Wojna Północ Południe Warszawa 2011[/h]
  21. Brązowy medal dla Warszawy III miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast Europy Warszawa, 04 kwietnia 2013 – Firma TomTom opublikowała dziś wyniki rocznego raportu Congestion Index 2012, który precyzyjnie mierzy poziom zatłoczenia dróg w 161 miastach na pięciu kontynentach i porównuje te wyniki z 2011 rokiem. Z raportu wynika, że Warszawa jest trzecim najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. W raporcie zostały uwzględnione najważniejsze europejskie metropolie powyżej 800 000 mieszkańców. Z europejskiej części globalnego raportu wynika, że średni poziom zatłoczenia w Warszawie w 2012 roku wyniósł 42 proc. Oznacza to, że średni czas podróży w stolicy Polski był dłuższy o 42 proc., niż wtedy, gdy ruch przepływał swobodnie. W szczytach porannym i wieczornym poziom zakorkowania wynosił 84 proc. i 88 proc odpowiednio. Takie wyniki uplasowały Warszawę na trzecim miejscu spośród 59 europejskich miast, objętych raportem. Największe spowolnienie ruchu przypadało na poniedziałkowe poranne godziny szczytu oraz wieczorne godziny szczytu w piątki. Najbardziej zakorkowanym dniem w Warszawie był 18 grudnia 2012r., było to związane ze znacznymi opadami śniegu (w nocy z poniedziałku na wtorek), które znacznie spowolniły ruch w mieście. Co pocieszające ogólny poziom zakorkowania w 2012 roku w Warszawie spadł o 5 proc. w porównaniu do 2011 roku. Oznacza to, że jeśli w 2012 codziennie podróżowaliśmy pół godziny to w korkach spędziliśmy 105 godzin zamiast 110, które staliśmy w 2011 roku. Najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2012 była Moskwa. Średni czas podróży w stolicy Rosji był dłuższy o 66 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, i o 106 proc. dłuższy podczas porannych godzin szczytu. Wieczorem czas podróży wydłużał się o 138 proc. Na drugim miejscu uplasował się Stambuł. Średni czas podróży w tureckiej stolicy był dłuższy o 55 proc. w porównaniu z okresem, gdy ruch przepływał swobodnie, oraz o 80 proc. podczas porannych godzin szczytu. W szczycie wieczornym czas spędzony za kierownicą wydłużał się o 125 proc. Kolejne miejsca zajęły Marsylia, Palermo, Stuttgart, Paryż, Rzym, Hamburg oraz Bruksela. TomTom Congestion Index to najdokładniejszy na świecie barometr zatorów drogowych w obszarach miejskich. Indeks opiera się na rzeczywistych danych na temat czasu podróży, gromadzonych przez pojazdy z nawigacjami, które poruszają się po całej sieci drogowej. Baza danych ruchu drogowego firmy TomTom zawiera ponad sześć bilionów pomiarów i rośnie o pięć miliardów pomiarów dziennie. „Roczny raport Congestion Index przygotowany przez firmę TomTom dostarcza dokładne dane o najbardziej zakorkowanych miastach na świecie” — powiedział Andrzej Kasprzyk, Senior Vice President CEE & Russia w firmie TomTom. - „Ta szczegółowa wiedza o sieci drogowej może pomóc firmom, przedstawicielom sektora przemysłowego i administracji państwowej w rozładowaniu korków i uniknięciu ich w przyszłości. Informacja dostarczana za pośrednictwem TomTom HD Traffic pomaga kierowcom szybciej dotrzeć do celu.” „Poruszając się po stolicy w czasie godziny szczytu tracimy prawie dwa razy więcej czasu, niż normalnie” – mówi Jan Jakiel, prezes SISKOM. – „Warto zauważyć, iż po otwarciu autostrady A2 i drogi ekspresowej S8 Konotopa-Powązkowska nastąpił w 3. kwartale 2012 r. widoczny spadek zatłoczenia, a następnie na skutek wzbudzenia ruchu zatłoczenie powróciło do pierwotnego poziomu. Po odsunięciu w czasie budowy systemów ITS w polskich miastach, m.in. zaniechaniu przez władze Warszawy rozbudowy Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem, kierowcy biorą sprawy w swoje ręce”. „W badanym okresie nie pojawiły się nowe znaczące utrudnienia, dojeżdżający do pracy nabrali nawyków ułatwiających szybsze przemieszczanie się” – komentuje wyniki raportu dr hab. Adam Tarnowski, psycholog transportu, Uniwersytet Warszawski. – „Można spodziewać się, że dalsze ułatwienia ruchu (włączanie zamkniętych obecnie odcinków ulic, budowa kolejnych fragmentów obwodnicy, polepszenie komunikacji miejskiej) nie tylko bezpośrednio rozładują korki, ale poprawią także społeczny klimat wśród warszawskich użytkowników dróg. Tak więc najbliższych kilka lat może zmienić Warszawę w miasto przyjazne kierowcom, o ile nie wystąpią kolejne utrudnienia lub znaczące spowolnienie inwestycji”. TomTom Congestion Index — informacje W celu stworzenia indeksu porównano czasy podróży w porach swobodnego przepływu ruchu oraz w godzinach szczytu. Różnica wyraża się jako procentowe wydłużenie czasu podróży. Indeks uwzględnia drogi lokalne, drogi przelotowe i autostrady. Wszystkie dane pochodzą z rzeczywistych pomiarów GPS. Raport nie tylko klasyfikuje ogólny poziom zatorów w ponad 161 miastach na całym świecie, ale również analizuje poziom zatorów w różnych porach dnia i dniach tygodnia. Firma TomTom przeanalizowała stolice oraz miasta o populacji przekraczającej 800000 mieszkańców. Ponadto uwzględniono wybrane mniejsze miasta ze względu na ich znaczenie dla regionalnej sieci transportowej. Dodano je po to, aby uzyskać pełniejszy obraz poziomu zatorów drogowych w poszczególnych krajach. Raporty dla poszczególnych miast zawierają bardziej szczegółowe dane: dzień największych korków, średnia prędkość swobodnego przepływu, opóźnienia dojazdu do pracy w skali roku oraz poziomy zatłoczenia na drogach głównych i pobocznych. Źródło: TomTom
  22. Mercedesem po zwycięstwo. Legia Warszawa już jeździ Mercedes-Benz Travego. Warszawa –w dniu 28 stycznia br legendarny klub warszawski – Legia Warszawa otrzymał luksusowy autobus turystyczny Mercedes-Benz Travego. Piłkarzom został on po raz pierwszy zaprezentowany 28 stycznia rano, odbierając na lotnisku legionistów wracających ze zgrupowania na Cyprze. Wnętrze autobusu zaprojektowane jest w specjalnej wersji wyposażenia flair, z bardzo komfortowymi fotelami luxline oraz stolikami premium. Piłkarze do dyspozycji mają m.in. dvd, TV, automatycznie składane monitory LCD 19’’, WiFi oraz kuchnię. Przysłowiową kropką nad i jest wieczorne oświetlenie wnętrza pojazdu w zielonych barwach klubu. Jak przystało na Mercedesa nie zabrakło również szeregu zamontowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak ESP, ABA, Distronic czy FCG. Legia Warszawa powierzyła eksploatację i logistykę warszawskiej firmie Raf Trans, która ma utrzymywać autokar w gotowości i na wyłączność klubu. „Cieszę się podwójnie z faktu posiadania przez legionistów nowego Travego– mówi Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz w Polsce – „jako przedstawiciel marki oraz jako…fan piłki nożnej” – dodaje z uśmiechem. Legia Warszawa nie jest pierwszą drużyną piłkarską, która zdecydowała się jeździć autobusem z gwiazdą. Już przed Mistrzostwami Europy Euro 2012 polska drużyna narodowa odebrała swojego Mercedes-Benz Travego. Nie brakuje również europejskich drużyn, które jeżdżą Travego – reprezentacja Niemiec eksploatuje kilka egzemplarzy tego modelu. Źródło: Daimler
  23. Stworzyli pamiętną Syrenkę teraz mają ambitny pomysł stworzenia luksusowej i nie ustępującej w niczym Warszawy. Czy się uda - oby. Ludzie mają głos Ty decydujesz jak będzie wyglądała nowa Warszawa! Dla mnie projekt zasługujący na realizację to ten z numerkiem 3. Najbardziej chyba nawiązuje do starej Warszawy, reszta to już jakby inna bajka. Co sądzicie?
×