Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'volvo' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 549 wyników

  1. Volvo 240 240 - samochód szwedzkiej marki Volvo wprowadzony na rynek w roku 1974, Był to samochód projektowany dla przeciętnego Szweda, spełniający wymagania tamtejszego rynku i klimatu. Produkowany do roku 1993. Zbudowany na bazie modelu 140. Łącznie wyprodukowano okolo 8 230 000 sztuk 1 Opis techniczny samochodu Volvo 240 1.1 Nadwozie 1.1.1 Wersje nadwozia 1.2 Podwozie 1.3 Silnik 1.4 Układ napędowy Opis techniczny samochodu Volvo 240 Nadwozie Nadwozie samonośne z blachy stalowej, zabezpieczne w zależności od rocznika i fabryki warstwą galwanicznego cynku lub kadmu. Długość: 490cm. Szerokość: 171cm. Rozstaw osi: 264cm Równolegle z wersją 240 produkowana była bardziej luksusowa wersja 260 Wersje nadwozia 242 - 2-dzwiowa limuzyna 244 - 4-dzwiowa limuzyna 245 - 5-dzwiowe kombi od roku 1985 zrezygnowano z oznaczeń z ostatnią cyfrą oznaczającą ilość drzwi, wprowadzono zunifikowane oznaczenie "240". Podwozie Oś przednia: niezależne zawieszenie na wahaczach trójkątnych i sprężynach śrubowych. Oś tylna sztywna na wahaczach wleczonych, silnik z przodu ustawiony w osi pojazdu, napęd na koła tylne. Silnik Silniki benzynowe o oznaczeniach B19 (4 cyl, 1,8l), B21 (4 cyl, 2,1l), B200 (4 cyl, 2,0l) B23 B230 (4 cyl, 2,3l), B27 (6 cyl, 2,7l). Silnik diesla D24 (6 cyl. 2,4l). Układ napędowy Skrzynia biegów początkowo 4-biegowa, nastęnie 5-biegowa, w zależności od rocznika nadbieg przełączany elektrycznie lub ręcznie
  2. Volvo 850 Volvo 850 - jest to samochód osobowy, z nadwoziem typu sedan lub kombi, produkowany przez szwedzką firmę Volvo. Produkcję modelu 850 rozpoczęto w roku 1991 w wersji sedan, z silnikiem 2.5 l. 170 KM. W 1993 roku zaprezentowano wersję kombi. Na rok modelowy 1994 auto poddano drobnym zmianom stylistycznym. Najbardziej zauważalną była zmiana wyglądu przednich reflektorów. Zamiast wielkich prostokątów podobnych jak w modelach 740 i 940 zastosowano bardziej smukły kształt przednich lamp. Z czasem wprowadzano kolejne wersje silnikowe (patrz ramka). Wersja 850 T5 otrzymała silnik 2.3 l. turbo o mocy 222 KM. Wyjątek stanowił rynek włoski gdzie ze względów podatkowych (wysokie koszty ubezpieczenia) oferowano model T5 z silnikiem 2.0 l. turbo o mocy 211 KM. Skrzynię automatyczną można było zamówić z mocniejszymi silnikami (powyżej 2.0 l.). Pod koniec produkcji w 1996 roku pojawił się silnik diesla R5 z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2.5 l. 140 KM. Podobnie jak jednostka R6 2.4 l. diesel stosowana w modelach 740/940, silnik ten też pochodził z koncernu Volkswagena, jednak popularność osiągnął dopiero po modernizacji na rok modelowy 1997. Zmieniono m.in. pas przedni, tylne lampy w sedanie, deskę rozdzielczą, boczki drzwi. Wraz z liftingiem nastąpiła zmiana nazwy. Od 1997 roku modele sedan nosiły nazwę S70 a kombi V70. Modele S70/V70 bazujące na modelu 850 produkowano do 1999 roku, kiedy to nastąpiła premiera zupełnie nowego modelu V70.
  3. Volvo V40 Volvo V40/V50 - samochód klasy kompakt o nadwoziu kombi wyprodukowany przez Volvo Car Corporation. Model ten jest bardziej praktyczną odmianą Volvo S40. W roku 1995 równocześnie z sedanem rozpoczęto produkcję pierwszej generacji w holenderskiej fabryce NedCar. Druga generacja powstaje od 2003 roku w Szwecji.. W 2007 roku obie odmiany przeszły gruntowny face-lifting. Od 2007 roku powstaje także hatchback C30. Pierwsza generacja Producent Volvo Car Corporation Okres produkcji 1995-2004 Miejsce produkcji NedCar, Holandia Poprzednik Volvo 440, Volvo 460 Segment C Typy nadwozia kombi Długość 4480 mm Szerokość 1720 mm Wysokość 1410 mm Ilość miejsc 5 Test Euro NCAP Pokrewne Mitsubishi Carisma Podobne Citroen Xsara Break Opel Astra Caravan Volkswagen Golf Variant Pierwsza Generacja Model zadebiutował równocześnie z sedanem S40 wiosną 1995 roku. Były one produkowane w holenderskiej fabryce NedCar (spółka typu joint venture pomiędzy Volvo i Mitsubishi). Oba modele oparte były na modelu Mitsubishi Carisma. W roku 1999 samochód nieznacznie zmodyfikowano. Jedne z większych zmian dotyczyły układu zawieszenia i konstrukcji silników diesla. Jednostki napędowe (identyczne jak w modelu S40): * 1.6 16V (105 KM) * 1.8 16V (116 KM) * 1.8 16V (122 KM) * 1.8 GDI (125 KM) - pochodzący z Mitsubishi * 1.9 16V (140-200 KM) * 2.0 (136 KM) * 2.0 16V (160 KM) * 1.9 TD (90-95 KM) * 1.9 TD (102-115 KM) - z wtryskiem typu Common-Rail Volvo S40/V40 było pierwszym samochodem, który uzyskał notę 4 gwiazdek w testach Euro-NCAP. W roku 2004 Volvo przedstawiło nową rodzinę modelową S40/V50, bazującą na fordowskiej platformie P1, z której korzystają także między innymi Ford Focus czy Mazda 3. O ile sedan pozostał przy dotychczasowej nazwie, to kombi według nowej nomenklatury Volvo musiało otrzymać nazwę zawierającą nieparzystą liczbę dziesiątek. Oba modele produkowane były w belgijskiej fabryce w Gandawie. W 2006 roku przedstawiono wersję hatchback o nazwie C30. W 2007 roku przeprowadzono face-lifting. Samochód upodobnił się stylistycznie do modeli S80 i V70. Pojawiły się także nowe elementy takie jak: reflektory biksenonowe z możliwością doświetlania zakrętów, światła awaryjnego hamowania (Emergency Brake Lights), a także system ostrzegania o obiektach znajdujących się w martwym polu lusterek BLIS (Blind Spot Information System).
  4. Witam. Zastanawiam się które auto wybrać: Volvo s80 2007/2008 czy Skoda SuperB 2009/2010. Silnik, który mnie interesuje to diesel. Moj miesięczny przebieg to raz 2- 3 tys km a raz i 100-200 km zrobię. Ogólnie to 85% miasto. Mój budżet to 40 tys zł plus/ minus 5 tys zł. Dodam, że będzie moje pierwsze auto.
  5. Kwiat

    Volvo Amazon

    Hardkorowe Volvo. Nie ma lipy! More: The AWD, Turbo V8, Volvo Super Amazon | Speedhunters
  6. Chodzi mi przede wszystkim o Volvo s40 - ale inne tego typu modele też wchodzą w grę... jeżeli trafiliście na jakieś interesujące oferty - to dawajcie znać.
  7. radek123987

    Volvo 940

    Kilka rysunków narysowałem w ostatnim czasie, więc zacznę chronologicznie. Pierwszy z nich powstał w grudniu i było to Volvo 940 rysowane na zamówienie. Rysunek na formacie A3, ołówki i kredki. Czas jak zwykle, 8-10 godzin rysowania. Zapraszam do komentowania, trzeba rozruszać trochę to forum https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/66872_921536617940116_1087047867188438241_n.jpg?oh=13a0e56da1aec36da15059b8a5c34bfc&oe=573A257B
  8. http://www.youtube.com/watch?v=-whrvNA8zTY
  9. Cześć. Jak w temacie - szukam nowych felg do Volvo C30. Czy jesteście w stanie mi doradzić w ich zakupie? Tutaj Felgi Volvo | Strona o nieśmiertelnym Volvo oraz felgach do niego nie znalazłem niestety żadnych rad na temat tego modelu...
  10. witam wszystkich mam taki o to problem ;/ jestem posiadaczem auta volvo v40 od kilku dni i zauwazylem po kupie auta i zrobieniu trochę kilometrow ze slychac szum z rolek z prawej strony auta tam gdzie sa one umieszczone ;/ i teraz nie wiem jaka może być przyczyna może ktoś z was miał taki problem i może cos poradzić proszę o pomoc pozdrawiam
  11. Fotki z Muzeum Volvo w Göteborgu, które odwiedziłem z żoną w drodze na SAAB Festival 2015. https://plus.google.com/photos/113174363168112082415/albums/6159184367516104385
  12. Witam! Jako swoje kolejne auto (poprzednio Mazda MX3 V6) zaprezentuję wam model V40 w edycji Sport Plus z 2003 roku, który przypadkowo nabyłem w październiku. Przypadkowo ponieważ byłem w trakcie zbierania na S60/V70, a owa V40ka od dłuższego czasu mi się podobała. Znajdowała się w tej samej miejscowości w której mieszkam i była posiada przez kolegi sąsiada, który jak dowiedziałem się, że chce ją sprzedać postanowiłem przyjrzeć się niej bliżej . Okazało się, że z bliska wyglądała jeszcze ładniej i ciekawiej. Zdecydowałem, że ją odkupię i pojeżdżę nią rok lub dwa jeśli będzie dobrze służyć, a później w międzyczasie będę spokojnie szukać sobie S60/V70 ale prawdopodobnie R! Poprzedni właściciel opowiadał mi o samochodzie, że kupując go odbierał go od ludzi, którzy o niego kompletnie nie dbali. Samochód stał sobie bez powietrza w kołach, zakurzony z pękniętą przednią szybą. Najważniejsze jest to, że wartość przebiegu jest wielce prawdopodobne, że jest oryginalny (przy zakupie było to około 176 xxx km), stan kierownicy, foteli, gałki zmiany biegów myślę, że mogą to potwierdzić bo wszystko praktycznie wygląda jak nowe. Samochód był sprawdzany miernikiem lakieru i wygląda na to, że nie ma powypadkowej historii. Loga Volvo pod klapami również są wyraźne i nie wygląda na to, żeby te elementy były jeszcze raz malowane. Jest tylko problem, że Volvo było sprowadzane z Francji, instrukcje i wszystkie historie napraw pochodzą z serwisów Volvo z Francji ale gołym okiem można to zauważyć po zderzakach, bo są dookoła porysowane. To się zrobi na wiosnę . Volvo od 31 października należy do mnie i jest moim oczkiem w głowie. Powiedziałbym, że dbam o niego bardziej niż o siebie . Od początku przejechał ze mną dzielnie ponad 21 000km i nie było z nim większych problemów. Jedynie co jest ostatnio do wymiany to prawdopodobnie pompa podciśnieniowa hamulców, ale będzie to robione za tydzień bo będę przy okazji wymieniać filtry i oleje . Detale: – Rocznik 2003 (VIN mówi, że 2004) – Silnik 1.9 115KM – Przebieg 197 000km (na dzień dzisiejszy) – Pakiet Sport Plus – Kolor Pure Silver metallic – Wnętrze Off black, srebrne elementy Cyborg, pół-skórzane fotele – Napędzany paliwem Lotos Dynamic Wyposażenie: – ABS – ECC – Information Centre – Tempomat – Elektryczne lusterka – Elektryczne wszystkie cztery szyby – Halogeny przeciw-migielne – Uchwyty na kubki przód i tył – Centralny zamek – Blokada biegów Bear Lock – Siatka i pas w bagażniku – 3-ramienna kierownica – HU-655 RDS CD/Kasety z 6 głośnikami i 4 x 25W Amplifier – Felgi 16” Telesto – Kompletny pakiet sport – uzupełnię niebawem. . . Historia napraw i wymian okresowych na dzień 8.03.2015: 180 000km – Wymiana kompletnego rozrządu, pompy wody 182 000km – Wymiana termostatu. Powód: Przy niskich temperaturach silnik bardzo wolno się nagrzewał. 185 000km – Okresowa wymiana: Olej silnikowy Motul X-Clean 5W40, Olej skrzyni biegów Motul MOTYLGEAR 75W80, Filtr oleju Mann, Filtr powietrza Mann, Filtr paliwa Mann, Filtr kabinowy węglowy Mann. 189 000km – Wymiana kompletnego sprzęgła i koła dwumasowego na nowe, nie regenerowane. W między czasie wymienione: – Żarówki pokręteł sterowania nawiewu, rejestracji, obrysówek przód i tylnych świateł oraz kierunkowskazów. – Zailozowany kabel przedniej lewej obrysówki. Powód: Pewnego dnia obrysówka zaczęła migać aż w końcu przestała świecić. Problemem okazał się naderwany kabel przed wtyczką, który trzymał się na ostatnich drucikach. Kilka losowych fotek: Więcej szczegółowych zdjęć z zewnątrz i wewnątrz doślę jakoś w niedługim czasie . Modów nie planuję robić na dzień dzisiejszy. Chciałbym go zachować w stockowym stanie tak jak opuścił fabrykę . Jedynie zastanawiam się nad naklejeniem łosiów obok/pod bocznymi kierunkowskazami. Raczej na pewno zabiorę się na wiosne albo w lato za usunięcie zarysowań ze zderzaków i innych odprysków. Pozdr!
  13. Volvo ÖV 4 Volvo ÖV 4 to pierwszy samochód zbudowany przez szwedzką markę Volvo. Oznaczenie ÖV 4 oznacza "otwarty 4-cylindrowy kabriolet" (Szwed. Öppen Vagn 4 cylindrar). Model ÖV 4 był często określany jako "Jakob", a to dlatego, że prototyp kabrioletu został ukończony 25 lipca 1926 roku w dniu św. Jakuba. Volvo ÖV4 Prototype '1926: Pierwszy seryjny samochód marki Volvo zjechał z taśmy montażowej 14 kwietnia 1927 roku (tę datę uznaje się dziś jako moment powstania firmy Volvo). Był to dwudrzwiowy kabriolet z nasuwanym miękkim dachem. Model ÖV 4 wyposażony był w czterocylindrowy silnik, o pojemności 1940 cm3, który osiągał moc 28KM. Była ona przenoszona oczywiście na koła tylne za pomocą trójstopniowej skrzyni biegów. Samochód można było rozpędzić do prędkości 60 km/h. Volvo ÖV4 '1927–29: Pod koniec 1928 roku wprowadzono zamkniętą wersję, która otrzymała nazwę PV4. Produkcja trwała od 1927 do 1929 roku. Łącznie wyprodukowano 996 egzemplarzy. Volvo ÖV4 '1927–29: Volvo PV4 '1927–29:
  14. 2015 Volvo XC 90 Crash Test Amazing Rollover Video Commercial CARJAM TV 2014
  15. The All-New 2015 Volvo XC90 Crash Test
  16. Volvo XC60 2.0 D4 Drive-E 181 KM, 2014
  17. Pierwszy uterenowiony sedan Volvo: S60 Cross Country Volvo S60 Cross Country fot. Volvo - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Volvo wzbogaci swoją ofertę o kolejny samochód typu crossover. Oprócz licznych zmian stylizacyjnych, S60 Cross Country będzie miał powiększony prześwit podwozia o ponad 6 cm w stosunku do zwykłego modelu S60. Samochód będzie oferowany z napędem na cztery koła, zarówno w wersji benzynowej, jak i z Dieslem. Auto zostanie pokazane podczas targów motoryzacyjnych Detroit Auto Show. W 1997 roku Volvo jako pierwsza marka premium zdecydowała się na stworzenie crossovera. Przełomowym modelem był wówczas V70 Cross Country. Szwedzki koncern postanowił wykonać kolejny odważny krok. Tym razem Volvo stworzyło crossovera na bazie S60. Będzie to pierwszy uterenowiony sedan na rynku motoryzacyjnym. Zalety SUV-a, rozmiar sedana Volvo S60 Cross Country to nowatorskie połączenie sedana i auta terenowego. – Ten samochód swoją premierą otwiera nowy segment na rynku motoryzacyjnym. Wypełni on niezagospodarowaną dotychczas niszę i zaspokoi zapotrzebowanie na bardziej wszechstronne sedany. Jest to auto dla osób poszukujących samochodu do codziennej jazdy, który sprawdzi się również w nietypowych warunkach – mówi Alain Visser, wiceprezes Volvo Cars. W wersji Cross Country prześwit S60 został zwiększony o 65 mm, model ten będzie oferowany z 18- lub 19-calowymi felgami. Dzięki wzmocnionym elementom podwozia oraz przydatnym poza szosą osłonom, samochód stanie się znacznie bardziej wszechstronny w porównaniu do klasycznych sedanów. Szeroka gama silników S60 Cross Country i V60 Cross Country zadebiutują na rynku amerykańskim, a w połowie 2015 roku trafią do Europy. Zwolennicy napędu na cztery koła będą mogli wybrać wersję benzynową T5 AWD 254 KM lub D5 AWD 215 KM. Są to sprawdzone, pięciocylindrowe jednostki napędowe o pojemności 2,5 i 2,4 l. W ofercie pojawi się przednionapędowy 190-konny diesel D4 Drive-E o pojemności 2 litrów. Samochód po raz pierwszy zostanie zaprezentowany na targach Detroit Auto Show, które rozpoczną się 12 stycznia 2015 r. W Polskich salonach auto zadebiutuje w połowie bieżącego roku. Źródło: Volvo
  18. Dziś prezentujemy Wam model, który definitywnie łamie stereotypy o marce Volvo. To piękne V40 to prawdziwy drogowy wojownik! Podoba się? Dane techniczne prezentowanego egzemplarza: Objętość skokowa: 2497 cm3 Rodzaj paliwa: benzyna Moc silnika: 254 KM Moment obrotowy: 360 Nm Skrzynia biegów: manualna, 6-cio biegowa <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maks.: 250 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.9 sek. Zużycie paliwa: 7.9l/100 km (cykl mieszany) Pełny test dostępny TUTAJ
  19. Volvo prezentuje kask, który uchroni rowerzystę przed wypadkiem Bezkompromisowa dbałość marki Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem marka Volvo we współpracy z firmami POC i Ericsson opracowała pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty. W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 r. na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej. Różne pojazdy, jedna komunikacja Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku. Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas. Źródło: Volvo
  20. Volvo XC90 Twin Engine T8 – pierwszy na świecie luksusowy SUV z technologią plug-in XC90 jest pierwszym samochodem Volvo, który od samego początku był projektowany z myślą o napędzie elektrycznym. Dzięki temu wersja Twin Engine T8 dysponuje wewnątrz ogromną przestrzenią. To niemal pięciometrowe auto o luksusowym wnętrzu emituje mniej spalin niż małe auta hybrydowe. Samochody hybrydowe są często kompromisem pomiędzy tym co ekologiczne, a tym co wygodne. W trakcie projektowania XC90 T8 nie było mowy o jakichkolwiek ustępstwach. Nowe Volvo, zaprojektowane na platformie podwoziowej SPA, jest przestrzennym siedmioosobowym SUV-em o łącznej mocy ok. 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. Dzięki temu samochód będzie mógł przyspieszyć do setki w ok. 6 sekund. Jednocześnie auto emituje tylko 59g CO2/km, a jego minimalne spalanie wynosi ok. 2,5l/100 km.– Wchodząc na rynek, silniki z rodziny Drive-E rzuciły wyzwanie konkurencji. Wersja T8 wysuwa nas na pozycję lidera w tym zakresie – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Group. Będąc pierwszym na świecie luksusowym hybrydowym SUV-em, XC90 T8 dołącza do długiej listy innowacyjnych rozwiązań Volvo. Działania szwedzkiej marki od lat mają na celu tworzenie komfortowych samochodów przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne i zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa na drogach. Samochód na każdą potrzebę XC90 T8 może mieć bardzo zróżnicowany charakter prowadzenia. Do wyboru mamy pięć różnych trybów jazdy: Hybrid – jest to tryb domyślny, który najlepiej nadaje się do codziennej jazdy. Pojazd na zmianę korzysta z silnika benzynowego oraz napędu elektrycznego. Tryb ten zapewnia możliwie najniższe spalanie. Pure electric – w tym trybie samochód korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego, który napędza tylną oś. Zasięg samochodu zasilanego jedynie prądem wynosi nawet do 40 km. Dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania ten tryb najlepiej sprawdza się podczas jazdy miejskiej. Jeśli kierowca chce dynamicznie przyspieszyć, silnik benzynowy włączy się automatycznie. Power – jest to tryb łączący moc silnika spalinowego i elektrycznej jednostki napędowej. Jednostka spalinowa jest cały czas włączona, a podczas dynamicznego przyspieszania jest dodatkowo wspomagana silnikiem elektrycznym. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi 640 Nm, czyli tyle ile w największych silnikach typu V8. AWD – ten tryb zapewnia stały napęd na wszystkie koła. Główną zaletą ręcznego wyboru trybu AWD jest to, że kierowca może włączyć go wtedy, gdy tego potrzebuje. Kiedy napęd AWD pozostaje wyłączony, samochód jest bardziej oszczędny. Save – jeśli akumulator jest naładowany, tryb ten pozwala zachować zapas energii elektrycznej na później. Jeśli jest on za niski, samochód doładuje go do odpowiedniego poziomu. Dzięki temu możemy w trasie podładować baterię, by bez spalin pokonać zatłoczone centrum miasta. Skrojony pod hybrydę Wiele funkcji zastosowanych w silniku T8 zostało specjalnie zoptymalizowanych pod kątem technologii hybrydowej. Oto główne elementy: Silnik Drive-E – pod maską XC90 T8 znajduje się zmodyfikowana wersja 4-cylindrowego silnika benzynowego Drive-E. Ta jednostka napędowa została znacznie ulepszona, jej moc wynosi 318 KM a moment obrotowy 400 Nm. Automatyczna skrzynia biegów – do wersji hybrydowej dostosowana została również 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Jest sterowana całkowicie elektronicznie („shift by wire”). Kierowca wybiera biegi elegancką dźwignią, wykonaną ze szwedzkiego kryształu. CISG – jest to zintegrowane urządzenie pełniące zarówno rolę rozrusznika, jak i alternatora. Zamontowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, pełni bardzo ważną rolę. Jest to potężny 34-kilowatowy rozrusznik, który pozwala na płynne przejście z trybu elektrycznego do spalinowego. Dzięki temu oba te napędy działają spójnie. CISG jest również generatorem elektrycznym o dużej mocy. Akumulator – akumulator w XC90 T8 (270V-400V) zasila jednostkę elektryczną o mocy 65 kW. Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silnika elektrycznego w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej czy ładunkowej pojazdu. Ponadto rozmieszczenie akumulatora daje samochodowi niski i centralny środek ciężkości. Tylny elektryczny napęd – silnik elektryczny znajduje się na tylnej osi i napędza koła w trybach electric oraz power. Generuje moc 82 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm. Umieszczenie napędu na tylnej osi jest bardzo istotne, ponieważ umożliwiło zamontowanie większego silnika spalinowego z przodu pojazdu. Pozwala to również na znacznie bardziej wydajną jazdę w trybie AWD – każda oś posiada swój własny, odrębny napęd. Dwustopniowy system hamowania – mieszany system hamowania częściowo korzysta z technologii brake-by-wire, która odzyskuje energię powstałą podczas hamowania i zamienia ją na energię elektryczną. Unikalny system chłodzenia i klimatyzacji – system chłodzenia składa się z dwóch dodatkowych obwodów. Pierwszy chłodzi zespół CISG oraz napęd elektryczny na tylnej osi, natomiast drugi schładza akumulator. Wcześniejsze przygotowanie – kierowcy mogą zdalnie przygotować samochód do jazdy przy pomocy aplikacji Volvo On Call. Co ważne, można to zrobić również w trakcie ładowania auta, dzięki temu akumulator przy starcie pojazdu będzie nadal w pełni naładowany, pomimo wcześniejszego schłodzenia lub nagrzania kabiny. Źródło: Volvo
  21. Na pewno udałoby się zapobiec lub złagodzić skutki wielu wypadków, gdyby samochody w standardzie były wyposażane w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Z takiego założenia wychodzi Volvo, które opracowuje nowoczesne technologie i wprowadza je już do podstawowych pakietów. Tak jest w przypadku nowego XC90, które posiada, np. nowatorski system zabezpieczający przed skutkami wypadnięcia samochodu z drogi. Wypadki, w których pojazd wypada z drogi zdarzają się bardzo często, a ich przyczyny są różnorodne, m.in. nieuwaga kierowcy, zmęczenie lub złe warunki pogodowe. W Stanach Zjednoczonych wypadki, w których bierze udział tylko jeden samochód, to prawdziwa plaga. Ginie w nich połowa wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. W Szwecji umiera w ten sposób jedna trzecia osób tracących życie na drogach. W Polsce w takich zdarzeniach każdego roku umiera ok. 600 osób, co stanowi 18% wszystkich śmiertelnych wypadków. Największe zagrożenie – urazy kręgosłupa Wraz z rozwojem motoryzacji zmieniały się również typy obrażeń powypadkowych. W ciągu ostatnich dekad miał miejsce ogromny postęp w kwestiach konstrukcji samochodów i systemach bezpieczeństwa. Doprowadziło to do znacznej poprawy poziomu bezpieczeństwa aut. Wśród użytkowników aut Volvo ryzyko odniesienia poważnych obrażeń bądź utraty życia, od lat siedemdziesiątych, zostało zredukowane o ponad dwie trzecie. Mimo tego nie udało się równie mocno zmniejszyć częstotliwości urazów piersiowego oraz lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Tego typu obrażenia są skutkiem określonego typu wypadków drogowych. – Śledząc dane dotyczące wypadków zauważyliśmy, że bardzo duży wpływ na skutki wypadków ma pozycja, w której znajduje się pasażer. Najczęstszymi urazami w wypadkach, w których samochód wypada z drogi są przednie złamania klinowe oraz kompresyjne złamania kręgosłupa – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo. Rozwiązanie Volvo – elektryczny napinacz pasów i amortyzacja uderzenia Według analiz Volvo, dzięki przytrzymaniu pasażera w prawidłowej pozycji oraz amortyzacji uderzenia, można zredukować siłę uderzeniową o jedną trzecią. Pozwala to w znacznym stopniu obniżyć ryzyko najpoważniejszych urazów kręgosłupa. W nowym XC90 dzięki zaawansowanym czujnikom, system bezpieczeństwa jest w stanie wykryć zagrożenie wypadnięcia pojazdu poza drogę. W takiej sytuacji przednie pasy zostają elektrycznie napięte, dzięki czemu stabilizują pozycję pasażerów. Napinacz pasów działa z prędkością 1 mm/ms, co oznacza, że jest on w stanie naciągnąć 10 cm pasa bezpieczeństwa w zaledwie 0,1 sek. Pasy pozostają mocno zaciśnięte aż do momentu całkowitego unieruchomienia samochodu. Aby zapobiec urazom kręgosłupa Volvo opracowało również specjalną konstrukcję ramy siedzenia, jego oparcia i siedziska. Mają one za zadanie rozproszyć energię powstałą podczas nagłego uderzenia samochodu, np. w twarde podłoże. Trzy metody crash testów przeprowadzane przez Volvo Bazując na danych z prawdziwych wypadków drogowych, Volvo opracowało trzy metody crash testów, które mają na celu ocenę konsekwencji różnego rodzaju wypadków związanych z opuszczeniem drogi przez samochód. Pierwszy z nich to tzw. test „Powietrzny”, w trakcie którego pojazd wypada z drogi z prędkością, np. 80 km/h. Po etapie swobodnego lotu, samochód ląduje na płaskiej powierzchni i jedzie dalej. Różnica poziomów w trakcie tego testu wynosi 80 cm, przez co siła uderzenia w trakcie lądowania jest bardzo duża. Można ją porównać do tej, jakiej poddany jest pilot myśliwca w trakcie awaryjnego katapultowania się. Innym testem jest tzw. „Rów”, ma on na celu odzwierciedlenie sytuacji, w której samochód wpada w dół o głębokości 80 cm. Inną metodą jest „Nierówna nawierzchnia”. Sprawdza ona zachowanie samochodu na wyboistej drodze w terenie. W tego rodzaju testach używane są specjalnie zaprojektowane do tego manekiny. Najbardziej zaawansowanym manekinem w testach Volvo jest „Thor”, który jest bardziej elastyczny w okolicach ramion, dzięki czemu w trakcie crash testów świetnie oddaje ruchy prawdziwego człowieka. Pomagać i zapobiegać Volvo skupia się nie tylko na minimalizowaniu skutków wypadków, ale również pomaga kierowcom ich unikać. Właśnie dlatego szwedzka firma tworzy technologie zabezpieczające samochód przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Przykładem jest Lane Keeping Aid, który pomaga utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu, a w razie potrzeby dokonuje niewielkich korekt toru jazdy. Natomiast Driver Alert Control wykrywa i sygnalizuje zmęczenie oraz spadek koncentracji kierowcy. W nowym XC90 znalazła się również funkcja Rest Stop Guidance, która wskaże prowadzącemu najbliższy punkt, w którym można się zatrzymać i odpocząć. Źródło: Volvo
  22. ROZSZERZONY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA CITY SAFETY STANDARDEM W NOWYM VOLVO XC90 Nowe Volvo XC90 będzie pierwszym modelem, który otrzyma w standardzie rozszerzony pakiet City Safety. Pod tą nazwą kryje się szereg systemów bezpieczeństwa, w tym nowatorska funkcja automatycznego hamowania w sytuacji wykrycia ryzyka zderzenia czołowego, np. podczas manewru lewoskrętu na skrzyżowaniach. Volvo od dawna jest pionierem technologii bezpieczeństwa, w tym systemów automatycznego, awaryjnego hamowania. Pierwsza generacja tego rodzaju rozwiązań pojawiła się już w 2006 r. Aż dotąd City Safety był systemem, który działał tylko do prędkości 50 km/h, teraz działa także przy większych prędkościach. Starsza generacja City Safety działała tylko w dzień, nowa – działa także w nocy. Nowe City Safety oprócz samochodów, wykrywa także pieszych i rowery. Starszy system zapobiegał wjechaniu w tył pojazdu jadącego przed nami. Teraz City Safety zapobiega również zderzeniom czołowym na skrzyżowaniach przy manewrze lewoskrętu. Światowa nowość opracowana przez Volvo Automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach jest prekursorskim rozwiązaniem szwedzkiej marki. Dzięki niemu zredukowane zostaną niebezpieczne sytuacje, z którymi mamy do czynienia na zatłoczonych miejskich skrzyżowaniach, ale także na przejazdach poza miastem. Z badań Volvo Cars wynika, że znacznej części tego rodzaju wypadków można byłoby uniknąć lub przynajmniej zminimalizować ich skutki, gdyby samochody były wyposażone w funkcję automatycznego hamowania. – To rozwiązanie jest kolejnym przykładem na to, że rozwój technologii jest w stanie realnie rozwiązywać wiele problemów występujących w ruchu drogowym. Tym samym jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego planu, który zakłada zredukowanie do zera liczby ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się samochodami Volvo – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Volvo. Bezpieczeństwo przede wszystkim Głównym zadaniem City Safety jest wskazywanie kierowcy potencjalnych zagrożeń na drodze. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio szybko w sytuacji potencjalnej kolizji, system uruchomi proces automatycznego hamowania. Do głównych funkcji systemu należą: - ostrzeganie przed nadjeżdżającym z naprzeciwka pojazdem (zarówno samochodem, motocyklem, jak i rowerem), np. w trakcie manewru lewoskrętu; - wykrywanie potencjalnej stłuczki z pojazdem poruszającym się w tym samym kierunku. Jeśli różnica prędkości pomiędzy pojazdami wynosi mniej niż 50 km/h, City Safety jest w stanie całkowicie zapobiec stłuczce. W przypadku, gdy różnica prędkości jest większa, system pomoże zniwelować skutki wypadku; - zapobieganie zderzeniom z rowerzystami gwałtownie przecinającymi drogę samochodu; - zapobieganie potrąceniu pieszych. Przy prędkości do 45 km/h City Safety jest w stanie całkowicie wyhamować samochód, nawet w przypadku, kiedy pieszy nagle wtargnie na jezdnię. Również po zmroku City Safety działa w oparciu o zintegrowany system składający się z kamery i czujnika umieszczonych na przedniej szybie na wysokości mocowania lusterka wstecznego. Dzięki zastosowaniu czułej kamery i najnowszych technologii analizowania obrazu system działa bez zarzutu również po zmroku. W sytuacji wykrycia zagrożenia kierowca otrzymuje zarówno ostrzeżenie sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Jeśli naciśnie hamulec, system pomoże mu poprzez zwiększenie siły hamowania. Gdy prowadzący nie zareaguje, system włączy się automatyczne, a pełna moc hamowania zostanie aktywowana na sekundę przed przewidywanym uderzeniem. – System City Safety już pomógł w znaczny sposób obniżyć liczbę wypadków, chociażby dzięki wykrywaniu zmęczenia u kierowców. Teraz naszym głównym celem jest ciągłe ulepszanie technologii City Safety, tak aby uwzględniała ona coraz więcej potencjalnych sytuacji i obiektów na drodze – dodaje Lotta Jakobsson. Źródło: Volvo
×