Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'volvo' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 546 wyników

  1. Witam. Zastanawiam się które auto wybrać: Volvo s80 2007/2008 czy Skoda SuperB 2009/2010. Silnik, który mnie interesuje to diesel. Moj miesięczny przebieg to raz 2- 3 tys km a raz i 100-200 km zrobię. Ogólnie to 85% miasto. Mój budżet to 40 tys zł plus/ minus 5 tys zł. Dodam, że będzie moje pierwsze auto.
  2. Volvo Amazon

    Hardkorowe Volvo. Nie ma lipy! More: The AWD, Turbo V8, Volvo Super Amazon | Speedhunters
  3. Chodzi mi przede wszystkim o Volvo s40 - ale inne tego typu modele też wchodzą w grę... jeżeli trafiliście na jakieś interesujące oferty - to dawajcie znać.
  4. Volvo 940

    Kilka rysunków narysowałem w ostatnim czasie, więc zacznę chronologicznie. Pierwszy z nich powstał w grudniu i było to Volvo 940 rysowane na zamówienie. Rysunek na formacie A3, ołówki i kredki. Czas jak zwykle, 8-10 godzin rysowania. Zapraszam do komentowania, trzeba rozruszać trochę to forum https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/66872_921536617940116_1087047867188438241_n.jpg?oh=13a0e56da1aec36da15059b8a5c34bfc&oe=573A257B
  5. http://www.youtube.com/watch?v=-whrvNA8zTY
  6. Cześć. Jak w temacie - szukam nowych felg do Volvo C30. Czy jesteście w stanie mi doradzić w ich zakupie? Tutaj Felgi Volvo | Strona o nieśmiertelnym Volvo oraz felgach do niego nie znalazłem niestety żadnych rad na temat tego modelu...
  7. witam wszystkich mam taki o to problem ;/ jestem posiadaczem auta volvo v40 od kilku dni i zauwazylem po kupie auta i zrobieniu trochę kilometrow ze slychac szum z rolek z prawej strony auta tam gdzie sa one umieszczone ;/ i teraz nie wiem jaka może być przyczyna może ktoś z was miał taki problem i może cos poradzić proszę o pomoc pozdrawiam
  8. Fotki z Muzeum Volvo w Göteborgu, które odwiedziłem z żoną w drodze na SAAB Festival 2015. https://plus.google.com/photos/113174363168112082415/albums/6159184367516104385
  9. Witam! Jako swoje kolejne auto (poprzednio Mazda MX3 V6) zaprezentuję wam model V40 w edycji Sport Plus z 2003 roku, który przypadkowo nabyłem w październiku. Przypadkowo ponieważ byłem w trakcie zbierania na S60/V70, a owa V40ka od dłuższego czasu mi się podobała. Znajdowała się w tej samej miejscowości w której mieszkam i była posiada przez kolegi sąsiada, który jak dowiedziałem się, że chce ją sprzedać postanowiłem przyjrzeć się niej bliżej . Okazało się, że z bliska wyglądała jeszcze ładniej i ciekawiej. Zdecydowałem, że ją odkupię i pojeżdżę nią rok lub dwa jeśli będzie dobrze służyć, a później w międzyczasie będę spokojnie szukać sobie S60/V70 ale prawdopodobnie R! Poprzedni właściciel opowiadał mi o samochodzie, że kupując go odbierał go od ludzi, którzy o niego kompletnie nie dbali. Samochód stał sobie bez powietrza w kołach, zakurzony z pękniętą przednią szybą. Najważniejsze jest to, że wartość przebiegu jest wielce prawdopodobne, że jest oryginalny (przy zakupie było to około 176 xxx km), stan kierownicy, foteli, gałki zmiany biegów myślę, że mogą to potwierdzić bo wszystko praktycznie wygląda jak nowe. Samochód był sprawdzany miernikiem lakieru i wygląda na to, że nie ma powypadkowej historii. Loga Volvo pod klapami również są wyraźne i nie wygląda na to, żeby te elementy były jeszcze raz malowane. Jest tylko problem, że Volvo było sprowadzane z Francji, instrukcje i wszystkie historie napraw pochodzą z serwisów Volvo z Francji ale gołym okiem można to zauważyć po zderzakach, bo są dookoła porysowane. To się zrobi na wiosnę . Volvo od 31 października należy do mnie i jest moim oczkiem w głowie. Powiedziałbym, że dbam o niego bardziej niż o siebie . Od początku przejechał ze mną dzielnie ponad 21 000km i nie było z nim większych problemów. Jedynie co jest ostatnio do wymiany to prawdopodobnie pompa podciśnieniowa hamulców, ale będzie to robione za tydzień bo będę przy okazji wymieniać filtry i oleje . Detale: – Rocznik 2003 (VIN mówi, że 2004) – Silnik 1.9 115KM – Przebieg 197 000km (na dzień dzisiejszy) – Pakiet Sport Plus – Kolor Pure Silver metallic – Wnętrze Off black, srebrne elementy Cyborg, pół-skórzane fotele – Napędzany paliwem Lotos Dynamic Wyposażenie: – ABS – ECC – Information Centre – Tempomat – Elektryczne lusterka – Elektryczne wszystkie cztery szyby – Halogeny przeciw-migielne – Uchwyty na kubki przód i tył – Centralny zamek – Blokada biegów Bear Lock – Siatka i pas w bagażniku – 3-ramienna kierownica – HU-655 RDS CD/Kasety z 6 głośnikami i 4 x 25W Amplifier – Felgi 16” Telesto – Kompletny pakiet sport – uzupełnię niebawem. . . Historia napraw i wymian okresowych na dzień 8.03.2015: 180 000km – Wymiana kompletnego rozrządu, pompy wody 182 000km – Wymiana termostatu. Powód: Przy niskich temperaturach silnik bardzo wolno się nagrzewał. 185 000km – Okresowa wymiana: Olej silnikowy Motul X-Clean 5W40, Olej skrzyni biegów Motul MOTYLGEAR 75W80, Filtr oleju Mann, Filtr powietrza Mann, Filtr paliwa Mann, Filtr kabinowy węglowy Mann. 189 000km – Wymiana kompletnego sprzęgła i koła dwumasowego na nowe, nie regenerowane. W między czasie wymienione: – Żarówki pokręteł sterowania nawiewu, rejestracji, obrysówek przód i tylnych świateł oraz kierunkowskazów. – Zailozowany kabel przedniej lewej obrysówki. Powód: Pewnego dnia obrysówka zaczęła migać aż w końcu przestała świecić. Problemem okazał się naderwany kabel przed wtyczką, który trzymał się na ostatnich drucikach. Kilka losowych fotek: Więcej szczegółowych zdjęć z zewnątrz i wewnątrz doślę jakoś w niedługim czasie . Modów nie planuję robić na dzień dzisiejszy. Chciałbym go zachować w stockowym stanie tak jak opuścił fabrykę . Jedynie zastanawiam się nad naklejeniem łosiów obok/pod bocznymi kierunkowskazami. Raczej na pewno zabiorę się na wiosne albo w lato za usunięcie zarysowań ze zderzaków i innych odprysków. Pozdr!
  10. Volvo ÖV 4 Volvo ÖV 4 to pierwszy samochód zbudowany przez szwedzką markę Volvo. Oznaczenie ÖV 4 oznacza "otwarty 4-cylindrowy kabriolet" (Szwed. Öppen Vagn 4 cylindrar). Model ÖV 4 był często określany jako "Jakob", a to dlatego, że prototyp kabrioletu został ukończony 25 lipca 1926 roku w dniu św. Jakuba. Volvo ÖV4 Prototype '1926: Pierwszy seryjny samochód marki Volvo zjechał z taśmy montażowej 14 kwietnia 1927 roku (tę datę uznaje się dziś jako moment powstania firmy Volvo). Był to dwudrzwiowy kabriolet z nasuwanym miękkim dachem. Model ÖV 4 wyposażony był w czterocylindrowy silnik, o pojemności 1940 cm3, który osiągał moc 28KM. Była ona przenoszona oczywiście na koła tylne za pomocą trójstopniowej skrzyni biegów. Samochód można było rozpędzić do prędkości 60 km/h. Volvo ÖV4 '1927–29: Pod koniec 1928 roku wprowadzono zamkniętą wersję, która otrzymała nazwę PV4. Produkcja trwała od 1927 do 1929 roku. Łącznie wyprodukowano 996 egzemplarzy. Volvo ÖV4 '1927–29: Volvo PV4 '1927–29:
  11. 2015 Volvo XC 90 Crash Test Amazing Rollover Video Commercial CARJAM TV 2014
  12. The All-New 2015 Volvo XC90 Crash Test
  13. Volvo XC60 2.0 D4 Drive-E 181 KM, 2014
  14. Pierwszy uterenowiony sedan Volvo: S60 Cross Country Volvo S60 Cross Country fot. Volvo - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Volvo wzbogaci swoją ofertę o kolejny samochód typu crossover. Oprócz licznych zmian stylizacyjnych, S60 Cross Country będzie miał powiększony prześwit podwozia o ponad 6 cm w stosunku do zwykłego modelu S60. Samochód będzie oferowany z napędem na cztery koła, zarówno w wersji benzynowej, jak i z Dieslem. Auto zostanie pokazane podczas targów motoryzacyjnych Detroit Auto Show. W 1997 roku Volvo jako pierwsza marka premium zdecydowała się na stworzenie crossovera. Przełomowym modelem był wówczas V70 Cross Country. Szwedzki koncern postanowił wykonać kolejny odważny krok. Tym razem Volvo stworzyło crossovera na bazie S60. Będzie to pierwszy uterenowiony sedan na rynku motoryzacyjnym. Zalety SUV-a, rozmiar sedana Volvo S60 Cross Country to nowatorskie połączenie sedana i auta terenowego. – Ten samochód swoją premierą otwiera nowy segment na rynku motoryzacyjnym. Wypełni on niezagospodarowaną dotychczas niszę i zaspokoi zapotrzebowanie na bardziej wszechstronne sedany. Jest to auto dla osób poszukujących samochodu do codziennej jazdy, który sprawdzi się również w nietypowych warunkach – mówi Alain Visser, wiceprezes Volvo Cars. W wersji Cross Country prześwit S60 został zwiększony o 65 mm, model ten będzie oferowany z 18- lub 19-calowymi felgami. Dzięki wzmocnionym elementom podwozia oraz przydatnym poza szosą osłonom, samochód stanie się znacznie bardziej wszechstronny w porównaniu do klasycznych sedanów. Szeroka gama silników S60 Cross Country i V60 Cross Country zadebiutują na rynku amerykańskim, a w połowie 2015 roku trafią do Europy. Zwolennicy napędu na cztery koła będą mogli wybrać wersję benzynową T5 AWD 254 KM lub D5 AWD 215 KM. Są to sprawdzone, pięciocylindrowe jednostki napędowe o pojemności 2,5 i 2,4 l. W ofercie pojawi się przednionapędowy 190-konny diesel D4 Drive-E o pojemności 2 litrów. Samochód po raz pierwszy zostanie zaprezentowany na targach Detroit Auto Show, które rozpoczną się 12 stycznia 2015 r. W Polskich salonach auto zadebiutuje w połowie bieżącego roku. Źródło: Volvo
  15. Dziś prezentujemy Wam model, który definitywnie łamie stereotypy o marce Volvo. To piękne V40 to prawdziwy drogowy wojownik! Podoba się? Dane techniczne prezentowanego egzemplarza: Objętość skokowa: 2497 cm3 Rodzaj paliwa: benzyna Moc silnika: 254 KM Moment obrotowy: 360 Nm Skrzynia biegów: manualna, 6-cio biegowa <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maks.: 250 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 6.9 sek. Zużycie paliwa: 7.9l/100 km (cykl mieszany) Pełny test dostępny TUTAJ
  16. Volvo prezentuje kask, który uchroni rowerzystę przed wypadkiem Bezkompromisowa dbałość marki Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem marka Volvo we współpracy z firmami POC i Ericsson opracowała pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty. W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 r. na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej. Różne pojazdy, jedna komunikacja Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku. Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas. Źródło: Volvo
  17. Volvo XC90 Twin Engine T8 – pierwszy na świecie luksusowy SUV z technologią plug-in XC90 jest pierwszym samochodem Volvo, który od samego początku był projektowany z myślą o napędzie elektrycznym. Dzięki temu wersja Twin Engine T8 dysponuje wewnątrz ogromną przestrzenią. To niemal pięciometrowe auto o luksusowym wnętrzu emituje mniej spalin niż małe auta hybrydowe. Samochody hybrydowe są często kompromisem pomiędzy tym co ekologiczne, a tym co wygodne. W trakcie projektowania XC90 T8 nie było mowy o jakichkolwiek ustępstwach. Nowe Volvo, zaprojektowane na platformie podwoziowej SPA, jest przestrzennym siedmioosobowym SUV-em o łącznej mocy ok. 400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. Dzięki temu samochód będzie mógł przyspieszyć do setki w ok. 6 sekund. Jednocześnie auto emituje tylko 59g CO2/km, a jego minimalne spalanie wynosi ok. 2,5l/100 km.– Wchodząc na rynek, silniki z rodziny Drive-E rzuciły wyzwanie konkurencji. Wersja T8 wysuwa nas na pozycję lidera w tym zakresie – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Group. Będąc pierwszym na świecie luksusowym hybrydowym SUV-em, XC90 T8 dołącza do długiej listy innowacyjnych rozwiązań Volvo. Działania szwedzkiej marki od lat mają na celu tworzenie komfortowych samochodów przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne i zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa na drogach. Samochód na każdą potrzebę XC90 T8 może mieć bardzo zróżnicowany charakter prowadzenia. Do wyboru mamy pięć różnych trybów jazdy: Hybrid – jest to tryb domyślny, który najlepiej nadaje się do codziennej jazdy. Pojazd na zmianę korzysta z silnika benzynowego oraz napędu elektrycznego. Tryb ten zapewnia możliwie najniższe spalanie. Pure electric – w tym trybie samochód korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego, który napędza tylną oś. Zasięg samochodu zasilanego jedynie prądem wynosi nawet do 40 km. Dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania ten tryb najlepiej sprawdza się podczas jazdy miejskiej. Jeśli kierowca chce dynamicznie przyspieszyć, silnik benzynowy włączy się automatycznie. Power – jest to tryb łączący moc silnika spalinowego i elektrycznej jednostki napędowej. Jednostka spalinowa jest cały czas włączona, a podczas dynamicznego przyspieszania jest dodatkowo wspomagana silnikiem elektrycznym. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi 640 Nm, czyli tyle ile w największych silnikach typu V8. AWD – ten tryb zapewnia stały napęd na wszystkie koła. Główną zaletą ręcznego wyboru trybu AWD jest to, że kierowca może włączyć go wtedy, gdy tego potrzebuje. Kiedy napęd AWD pozostaje wyłączony, samochód jest bardziej oszczędny. Save – jeśli akumulator jest naładowany, tryb ten pozwala zachować zapas energii elektrycznej na później. Jeśli jest on za niski, samochód doładuje go do odpowiedniego poziomu. Dzięki temu możemy w trasie podładować baterię, by bez spalin pokonać zatłoczone centrum miasta. Skrojony pod hybrydę Wiele funkcji zastosowanych w silniku T8 zostało specjalnie zoptymalizowanych pod kątem technologii hybrydowej. Oto główne elementy: Silnik Drive-E – pod maską XC90 T8 znajduje się zmodyfikowana wersja 4-cylindrowego silnika benzynowego Drive-E. Ta jednostka napędowa została znacznie ulepszona, jej moc wynosi 318 KM a moment obrotowy 400 Nm. Automatyczna skrzynia biegów – do wersji hybrydowej dostosowana została również 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Jest sterowana całkowicie elektronicznie („shift by wire”). Kierowca wybiera biegi elegancką dźwignią, wykonaną ze szwedzkiego kryształu. CISG – jest to zintegrowane urządzenie pełniące zarówno rolę rozrusznika, jak i alternatora. Zamontowany pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, pełni bardzo ważną rolę. Jest to potężny 34-kilowatowy rozrusznik, który pozwala na płynne przejście z trybu elektrycznego do spalinowego. Dzięki temu oba te napędy działają spójnie. CISG jest również generatorem elektrycznym o dużej mocy. Akumulator – akumulator w XC90 T8 (270V-400V) zasila jednostkę elektryczną o mocy 65 kW. Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silnika elektrycznego w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej czy ładunkowej pojazdu. Ponadto rozmieszczenie akumulatora daje samochodowi niski i centralny środek ciężkości. Tylny elektryczny napęd – silnik elektryczny znajduje się na tylnej osi i napędza koła w trybach electric oraz power. Generuje moc 82 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm. Umieszczenie napędu na tylnej osi jest bardzo istotne, ponieważ umożliwiło zamontowanie większego silnika spalinowego z przodu pojazdu. Pozwala to również na znacznie bardziej wydajną jazdę w trybie AWD – każda oś posiada swój własny, odrębny napęd. Dwustopniowy system hamowania – mieszany system hamowania częściowo korzysta z technologii brake-by-wire, która odzyskuje energię powstałą podczas hamowania i zamienia ją na energię elektryczną. Unikalny system chłodzenia i klimatyzacji – system chłodzenia składa się z dwóch dodatkowych obwodów. Pierwszy chłodzi zespół CISG oraz napęd elektryczny na tylnej osi, natomiast drugi schładza akumulator. Wcześniejsze przygotowanie – kierowcy mogą zdalnie przygotować samochód do jazdy przy pomocy aplikacji Volvo On Call. Co ważne, można to zrobić również w trakcie ładowania auta, dzięki temu akumulator przy starcie pojazdu będzie nadal w pełni naładowany, pomimo wcześniejszego schłodzenia lub nagrzania kabiny. Źródło: Volvo
  18. Na pewno udałoby się zapobiec lub złagodzić skutki wielu wypadków, gdyby samochody w standardzie były wyposażane w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Z takiego założenia wychodzi Volvo, które opracowuje nowoczesne technologie i wprowadza je już do podstawowych pakietów. Tak jest w przypadku nowego XC90, które posiada, np. nowatorski system zabezpieczający przed skutkami wypadnięcia samochodu z drogi. Wypadki, w których pojazd wypada z drogi zdarzają się bardzo często, a ich przyczyny są różnorodne, m.in. nieuwaga kierowcy, zmęczenie lub złe warunki pogodowe. W Stanach Zjednoczonych wypadki, w których bierze udział tylko jeden samochód, to prawdziwa plaga. Ginie w nich połowa wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. W Szwecji umiera w ten sposób jedna trzecia osób tracących życie na drogach. W Polsce w takich zdarzeniach każdego roku umiera ok. 600 osób, co stanowi 18% wszystkich śmiertelnych wypadków. Największe zagrożenie – urazy kręgosłupa Wraz z rozwojem motoryzacji zmieniały się również typy obrażeń powypadkowych. W ciągu ostatnich dekad miał miejsce ogromny postęp w kwestiach konstrukcji samochodów i systemach bezpieczeństwa. Doprowadziło to do znacznej poprawy poziomu bezpieczeństwa aut. Wśród użytkowników aut Volvo ryzyko odniesienia poważnych obrażeń bądź utraty życia, od lat siedemdziesiątych, zostało zredukowane o ponad dwie trzecie. Mimo tego nie udało się równie mocno zmniejszyć częstotliwości urazów piersiowego oraz lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Tego typu obrażenia są skutkiem określonego typu wypadków drogowych. – Śledząc dane dotyczące wypadków zauważyliśmy, że bardzo duży wpływ na skutki wypadków ma pozycja, w której znajduje się pasażer. Najczęstszymi urazami w wypadkach, w których samochód wypada z drogi są przednie złamania klinowe oraz kompresyjne złamania kręgosłupa – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo. Rozwiązanie Volvo – elektryczny napinacz pasów i amortyzacja uderzenia Według analiz Volvo, dzięki przytrzymaniu pasażera w prawidłowej pozycji oraz amortyzacji uderzenia, można zredukować siłę uderzeniową o jedną trzecią. Pozwala to w znacznym stopniu obniżyć ryzyko najpoważniejszych urazów kręgosłupa. W nowym XC90 dzięki zaawansowanym czujnikom, system bezpieczeństwa jest w stanie wykryć zagrożenie wypadnięcia pojazdu poza drogę. W takiej sytuacji przednie pasy zostają elektrycznie napięte, dzięki czemu stabilizują pozycję pasażerów. Napinacz pasów działa z prędkością 1 mm/ms, co oznacza, że jest on w stanie naciągnąć 10 cm pasa bezpieczeństwa w zaledwie 0,1 sek. Pasy pozostają mocno zaciśnięte aż do momentu całkowitego unieruchomienia samochodu. Aby zapobiec urazom kręgosłupa Volvo opracowało również specjalną konstrukcję ramy siedzenia, jego oparcia i siedziska. Mają one za zadanie rozproszyć energię powstałą podczas nagłego uderzenia samochodu, np. w twarde podłoże. Trzy metody crash testów przeprowadzane przez Volvo Bazując na danych z prawdziwych wypadków drogowych, Volvo opracowało trzy metody crash testów, które mają na celu ocenę konsekwencji różnego rodzaju wypadków związanych z opuszczeniem drogi przez samochód. Pierwszy z nich to tzw. test „Powietrzny”, w trakcie którego pojazd wypada z drogi z prędkością, np. 80 km/h. Po etapie swobodnego lotu, samochód ląduje na płaskiej powierzchni i jedzie dalej. Różnica poziomów w trakcie tego testu wynosi 80 cm, przez co siła uderzenia w trakcie lądowania jest bardzo duża. Można ją porównać do tej, jakiej poddany jest pilot myśliwca w trakcie awaryjnego katapultowania się. Innym testem jest tzw. „Rów”, ma on na celu odzwierciedlenie sytuacji, w której samochód wpada w dół o głębokości 80 cm. Inną metodą jest „Nierówna nawierzchnia”. Sprawdza ona zachowanie samochodu na wyboistej drodze w terenie. W tego rodzaju testach używane są specjalnie zaprojektowane do tego manekiny. Najbardziej zaawansowanym manekinem w testach Volvo jest „Thor”, który jest bardziej elastyczny w okolicach ramion, dzięki czemu w trakcie crash testów świetnie oddaje ruchy prawdziwego człowieka. Pomagać i zapobiegać Volvo skupia się nie tylko na minimalizowaniu skutków wypadków, ale również pomaga kierowcom ich unikać. Właśnie dlatego szwedzka firma tworzy technologie zabezpieczające samochód przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Przykładem jest Lane Keeping Aid, który pomaga utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu, a w razie potrzeby dokonuje niewielkich korekt toru jazdy. Natomiast Driver Alert Control wykrywa i sygnalizuje zmęczenie oraz spadek koncentracji kierowcy. W nowym XC90 znalazła się również funkcja Rest Stop Guidance, która wskaże prowadzącemu najbliższy punkt, w którym można się zatrzymać i odpocząć. Źródło: Volvo
  19. ROZSZERZONY PAKIET BEZPIECZEŃSTWA CITY SAFETY STANDARDEM W NOWYM VOLVO XC90 Nowe Volvo XC90 będzie pierwszym modelem, który otrzyma w standardzie rozszerzony pakiet City Safety. Pod tą nazwą kryje się szereg systemów bezpieczeństwa, w tym nowatorska funkcja automatycznego hamowania w sytuacji wykrycia ryzyka zderzenia czołowego, np. podczas manewru lewoskrętu na skrzyżowaniach. Volvo od dawna jest pionierem technologii bezpieczeństwa, w tym systemów automatycznego, awaryjnego hamowania. Pierwsza generacja tego rodzaju rozwiązań pojawiła się już w 2006 r. Aż dotąd City Safety był systemem, który działał tylko do prędkości 50 km/h, teraz działa także przy większych prędkościach. Starsza generacja City Safety działała tylko w dzień, nowa – działa także w nocy. Nowe City Safety oprócz samochodów, wykrywa także pieszych i rowery. Starszy system zapobiegał wjechaniu w tył pojazdu jadącego przed nami. Teraz City Safety zapobiega również zderzeniom czołowym na skrzyżowaniach przy manewrze lewoskrętu. Światowa nowość opracowana przez Volvo Automatyczne hamowanie na skrzyżowaniach jest prekursorskim rozwiązaniem szwedzkiej marki. Dzięki niemu zredukowane zostaną niebezpieczne sytuacje, z którymi mamy do czynienia na zatłoczonych miejskich skrzyżowaniach, ale także na przejazdach poza miastem. Z badań Volvo Cars wynika, że znacznej części tego rodzaju wypadków można byłoby uniknąć lub przynajmniej zminimalizować ich skutki, gdyby samochody były wyposażone w funkcję automatycznego hamowania. – To rozwiązanie jest kolejnym przykładem na to, że rozwój technologii jest w stanie realnie rozwiązywać wiele problemów występujących w ruchu drogowym. Tym samym jesteśmy coraz bliżej realizacji naszego planu, który zakłada zredukowanie do zera liczby ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się samochodami Volvo – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Volvo. Bezpieczeństwo przede wszystkim Głównym zadaniem City Safety jest wskazywanie kierowcy potencjalnych zagrożeń na drodze. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio szybko w sytuacji potencjalnej kolizji, system uruchomi proces automatycznego hamowania. Do głównych funkcji systemu należą: - ostrzeganie przed nadjeżdżającym z naprzeciwka pojazdem (zarówno samochodem, motocyklem, jak i rowerem), np. w trakcie manewru lewoskrętu; - wykrywanie potencjalnej stłuczki z pojazdem poruszającym się w tym samym kierunku. Jeśli różnica prędkości pomiędzy pojazdami wynosi mniej niż 50 km/h, City Safety jest w stanie całkowicie zapobiec stłuczce. W przypadku, gdy różnica prędkości jest większa, system pomoże zniwelować skutki wypadku; - zapobieganie zderzeniom z rowerzystami gwałtownie przecinającymi drogę samochodu; - zapobieganie potrąceniu pieszych. Przy prędkości do 45 km/h City Safety jest w stanie całkowicie wyhamować samochód, nawet w przypadku, kiedy pieszy nagle wtargnie na jezdnię. Również po zmroku City Safety działa w oparciu o zintegrowany system składający się z kamery i czujnika umieszczonych na przedniej szybie na wysokości mocowania lusterka wstecznego. Dzięki zastosowaniu czułej kamery i najnowszych technologii analizowania obrazu system działa bez zarzutu również po zmroku. W sytuacji wykrycia zagrożenia kierowca otrzymuje zarówno ostrzeżenie sygnałem dźwiękowym i świetlnym. Jeśli naciśnie hamulec, system pomoże mu poprzez zwiększenie siły hamowania. Gdy prowadzący nie zareaguje, system włączy się automatyczne, a pełna moc hamowania zostanie aktywowana na sekundę przed przewidywanym uderzeniem. – System City Safety już pomógł w znaczny sposób obniżyć liczbę wypadków, chociażby dzięki wykrywaniu zmęczenia u kierowców. Teraz naszym głównym celem jest ciągłe ulepszanie technologii City Safety, tak aby uwzględniała ona coraz więcej potencjalnych sytuacji i obiektów na drodze – dodaje Lotta Jakobsson. Źródło: Volvo
  20. Volvo V60 Cross Country (2016)
  21. ROSNĄCA SPRZEDAŻ I ZAPOWIEDŹ NOWOŚCI W VOLVO Globalna sprzedaż samochodów Volvo cały czas rośnie. W tym roku sprzedano już ponad 339 tys. aut szwedzkiej marki, co jest wzrostem o 9,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wrzesień był 15. miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż samochodów Volvo rosła. Koncern ogłosił również plany na przyszłość. Największymi nowościami nadchodzącego roku będzie nowy model XC90, V60 Cross Country oraz gama nowych silników. Dzięki tym zmianom w przyszłym roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy osiągnie poziom pół miliona. Konsekwentny wzrost sprzedaży Prezentując wyniki sprzedaży za wrzesień 2014 r. Volvo ogłosiło kolejny wzrost, zarówno na rynku chińskim, europejskim, jak i amerykańskim. We wrześniu w Chinach sprzedało się ponad 7300 aut, co jest wzrostem aż o 28,4 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. W samej Szwecji Volvo sprzedając niemal 5000 sztuk aut zaliczyło wzrost sprzedaży o 6,1 proc., w porównaniu z tym samym okresem w 2014 r. Szwedzka marka po raz kolejny zaliczyła również świetny wynik w pozostałych krajach europejskich, gdzie sprzedaż w porównaniu z wrześniem poprzedniego roku wzrosła o 11,6 proc. Podobny wzrost – o 11,4 proc. – miał miejsce na rynku amerykańskim. Najszybciej rosnąca sprzedaż wśród TOP 5 marek premium w Europie Sprzedaż Volvo w Europie wzrosła w ciągu pierwszych 8 miesięcy bieżącego roku o 12,9 proc. Według danych European Automobile Manufacturer’s Association (ACEA) wynik ten czyni Volvo najszybciej rosnącą marką wśród 5 największych marek premium. Świetne rezultaty szwedzkiego koncernu to skutek dobrych wyników na największych rynkach europejskich takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Szwecja oraz stałego wzrostu sprzedaży we Francji, Włoszech, Polsce, Hiszpanii czy Finlandii. Europejscy klienci bardzo dobrze przyjęli odświeżone wersje modeli S60, V60, XC60, V70, XC70 oraz S80, które pojawiły się na rynku w 2013 r. Również nowe dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive–E okazały się strzałem w dziesiątkę i są one bardzo dobrze oceniane przez europejskich klientów Volvo. Globalnie szwedzka marka w 2014 r. przewiduje wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Plany na 2015 r. Szwedzki koncern nie zamierza zwalniać. Plany na przyszły rok są związane przede wszystkim z wprowadzeniem na rynek nowego XC90. Pierwsi klienci odbiorą swoje SUV-y w kwietniu 2015 r. Ten model ma kluczowe znaczenie zwłaszcza dla rynku amerykańskiego. Oczywiście także klienci z Europy, Azji i Australii bardzo czekają na ten samochód. Kierowcy ze Stanów Zjednoczonych już za kilka miesięcy będą mogli również kupić nowy model – V60 Cross Country, który w Europie zadebiutuje pół roku później. Premiery nowych samochodów w połączeniu ze świetnymi wynikami powodują, że w 2015 roku Volvo ma szansę osiągnąć najwyższy w historii poziom sprzedaży – ponad pół miliona pojazdów. Nieco mniejsza pojemność, nadal cztery cylindry W Volvo downsizing przebiega dość łagodnie. Największy Diesel w poprzednim wydaniu miał pojemność 2,4 litra, natomiast nowy model będzie już dwulitrowy. W ofercie pojawią się także mniejsze silniki benzynowe o pojemności 1,5 litra: T2 o mocy 120 KM i T3 o mocy 150 KM. Zastąpią one dotychczasowy silnik o pojemności 1,6 litra. Te jednostki napędowe będą dostępne w samochodach takich jak V40, S60 i V60. Co ważne, Volvo nadal pozostaje wierne czterem cylindrom. Na rynku pojawi się również V40 Cross Country z nową konfiguracją. W 2015 r. będzie można kupić to auto z silnikiem T5 AWD z rodziny Drive-E. Nowość pojawi się również w modelach S60, V60 i XC60. Inną ważną informacją jest to, że dostępną na innych rynkach przednionapędową T6-kę o mocy 306 KM już niedługo będzie można nabyć także w Polsce. Wyniki sprzedaży Volvo: Wrzesień Styczeń – Wrzesień 2013 2014 Zmiana 2013 2014 Zmiana Chiny 5 719 7 342 28,4% 43 380 58 910 35,8% USA 4 188 4 667 11,4% 48 193 43 856 -10,9% Szwecja 4 701 4 987 6,2% 36 325 42 765 17,7% Europa Zachodnia* 17 805 19 871 11,6% 119 230 130 848 9,7% Pozostały rynki 8 539 7 624 -10,7% 63 589 62 821 -1,2% SUMA 40 952 44 491 8,6% 310 717 339 200 9,2% * z wyłączeniem Szwecji Źródło: Volvo
  22. VOLVO POKAZAŁO KONCEPCYJNY DWULITROWY SILNIK O MOCY 450 KM Volvo postanowiło przesunąć granice możliwości znanych nam dotąd silników. Tym razem szwedzka marka zaprezentowała koncepcyjną jednostkę napędową z rodziny Drive-E. Czterocylindrowy silnik benzynowy ma dwa litry pojemności i osiąga moc 450 KM. Jest to możliwe dzięki potrójnemu turbodoładowaniu. Wiele osób uważa, że z silników o stosunkowo niedużej pojemności nie da się osiągnąć znacznie więcej mocy niż obecnie. Najmocniejsze dwulitrowe jednostki benzynowe na rynku osiągają moc na poziomie 360 KM. To parametry, które jeszcze niedawno były zarezerwowane wyłącznie dla silników aut wyczynowych wymagających naprawy głównej co kilka godzin pracy. Czy można wygenerować jeszcze większą moc z takich silników i podnieść ich kulturę pracy? Volvo postanowiło udowodnić, że jest to możliwe. W ubiegłym roku Volvo wprowadziło na rynek bardzo udaną generację dwulitrowych silników turbodoładowanych Drive-E osiągających moc od 181 do 306 KM. Teraz nadszedł czas na otwarcie kolejnego rozdziału tej historii. Nowy silnik koncepcyjny Volvo emituje niewiele spalin, ma ogromną moc, jest lekki, a do tego wyeliminowano w nim niemal do zera efekt tzw. turbodziury. Jest to możliwe dzięki potrójnemu doładowaniu silnika. Tego rodzaju technologia jeszcze nigdy nie występowała w takiej konfiguracji. Nowa jednostka o mocy 450 KM została wyposażona w elektryczny turbokompresor, który przekazuje sprężone powietrze nie do komór spalania, lecz do dwóch, pracujących równolegle sprężarek. Duże ciśnienie doładowania wymagało zastosowania wydajnej, podwójnej pompy paliwowej. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem 250 bar, co jest dużą wartością, jak na jednostkę benzynową. Stałe doładowanie wspomagane napędem elektrycznym sprawia, że silnik reaguje natychmiast na zmianę obciążenia bez żadnej zwłoki, która jest bolączką silników z jedną turbosprężarką. – Na rynku mamy już do czynienia z rozwiązaniami, które łączą mały rozmiar silnika z dużą mocą. Posiadają one jednak pojedyncze turbo, które wytwarzając dużą moc nie jest w stanie zapewnić pełnego komfortu prowadzenia pojazdu ze względu na powolną reakcję silnika. My wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problem. Stoi za na nami historia i lata doświadczenia. Już w 1981 r. byliśmy jednym z pierwszych koncernów, który oferował szeroki wybór technologii turbo – powiedział Michael Fleiss, wiceprezes ds. silników w Volvo Car Group. Prace nad konceptem 450-konnego silnika z rodziny Drive-E już we wczesnym stadium przyciągnęły uwagę i zachęciły do współpracy dostawców Volvo – AVL, Denso oraz Volvo Polestar Racing. Dzięki temu w procesie powstawania konceptu wykorzystane zostały technologie i zastosowania znane ze sportowych modeli wyścigowych. Pionierskie połączenie technologii pozwoliło stworzyć unikalny silnik o dużej mocy i szybkim momencie reagowania. Jego niewielki rozmiar poprawia rozkład mas pomiędzy przednią i tylną osią oraz obniża środek ciężkości. Te dwa czynniki mają istotny wpływ na właściwości jezdne, zarówno w samochodach sportowych, jak i miejskich. Specjaliści rozwijający silniki Volvo przypominają, że w latach 80-tych silniki Formuły 1 osiągały moc ok. 1200 KM z pojemności 1,5 l. Twierdzą, że obecnie największym zadaniem inżynieryjnym jest sprawienie, by jak najwięcej powietrza przepływało przez silnik i by było optymalnie spożytkowane. Nowoczesne układy turbodoładowania są niezbędnym elementem do osiągnięcia tego zadania. Źródło: Volvo
×