Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'uruchamia' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 10 wyników

  1. SKODA uruchamia nowe centrum testowe silników w Mlada Boleslav ŠKODA AUTO rozpoczęła działalność w nowym centrum testowania silników w Mladá Boleslav. Razem z Grupą Volkswagen zainwestowano w rozwój obecnego Centrum Technologii i Rozwoju ŠKODY około 45 mln euro. Okres budowy trwał mniej niż dwa lata. Dzięki nowemu centrum testowemu czeski producent zwiększa swoje doświadczenie w dziedzinie rozwoju silników i układów napędowych. W oficjalnym otwarciu obiektu uczestniczyli: Zarząd ŠKODY, Premier Republiki Czeskiej, Minister Finansów, Przewodniczący Rady Pracowniczej ŠKODY, jak również wysokiej rangi przedstawiciele Grupy Volkswagen. Przez następne kilka lat ŠKODA planuje zwiększyć dostawy silników do przynajmniej 1,5 mln pojazdów w skali globalnej rocznie. „Nowe centrum testowe silników jest ważną inwestycją dla przyszłości czeskiej marki oraz kraju, jako miejsca stanowiącego bazę produkcyjną. ŠKODA ma 115 lat doświadczenia w rozwoju silników. Dzięki nowemu centrum wzmacniamy nasze kompetencje” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Dziś czeski producent prowadzi znaczną część prac rozwojowych w ramach Grupy Volkswagen nad układami hamulcowymi, skrzyniami biegów, silnikami i komponentami. W ramach nowej inwestycji ponad 34 mln euro przeznaczono na budowę nowego budynku, a około 10 mln euro na jego wyposażenie – to jedna z największych inwestycji prywatnej firmy w Czechach. W nowym centrum istnieje 21 stanowisk kontrolnych silników. Poza testowaniem nowych generacji silników przygotowywanych do produkcji seryjnej, możliwe są również dynamiczne testy na potężnych stanowiskach o mocy 400 kW, które są niezbędne w działaniach sportów motorowych ŠKODY. Pozostałe 6 stanowisk kontrolnych służy do oceny funkcji i trwałości poszczególnych podzespołów i systemów silników spalania wewnętrznego. W związku z rosnącym popytem na globalne wykorzystywanie silników, układy napędowe przeznaczone do różnych rodzajów paliw, mogą być testowane na wielu rynkach na całym świecie. Podczas budowy centrum, ŠKODA położyła szczególny nacisk na ochronę środowiska. Stanowiska testowe będą w stanie oddawać zużytą energię z powrotem do sieci lub zapewniać bezpośrednie zasilanie budynku. Ciepło z cyklu chłodzenia i odpowietrzania podczas testowania silników posłuży systemowi ogrzewania budynku za wymiennik ciepła. Wygenerowane oszczędności pozwalają na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 720 ton rocznie. Woda chłodnicza w zrównoważony sposób dostarczana jest z pobliskiej rzeki Izery, dając oszczędność 16 tys. litrów wody pitnej rocznie. Ponadto wokół nowego centrum badań i innych budynków w okolicy ma być utworzone około 48 tys. m2 terenów zielonych. Zakład Česana jest czwartym pod względem wielkości w Grupie Volkswagen i jednym z najnowocześniejszych w przemyśle motoryzacyjnym. Obecne centrum technologiczne zostało otwarte w 2008 roku i było stale rozwijane krok po kroku. W 2009 roku otwarto dwie komory klimatyczne do badań wytrzymałościowych pojazdów i na potrzeby badań systemów ogrzewania i klimatyzacji. Pod koniec 2012 roku uruchomiono nowe, akustyczne stanowiska kontrolne. Dodatkowo, w 2011 roku częścią departamentu rozwoju technicznego stał się tor badawczy w Husi Lhota, na którym przeprowadzane są dynamiczne testy samochodów oraz testy zderzeniowe. ŠKODA jest jedynym producentem w Republice Czeskiej, który nie tylko produkuje, ale również prowadzi prace rozwojowe nad samochodami i ich komponentami. Dział Rozwoju Technicznego zatrudnia około 1 700 specjalistów, inżynierów, projektantów i konstruktorów. Wszystkie pojazdy marki są rozwijane w Mladá Boleslav - nawet te, które potem są produkowane w innych krajach. Rozwój i produkcja silników zawsze były przedmiotem badań firmy. Do tej pory ŠKODA wyprodukowało około 11,6 mln silników. Ostatnim dowodem na wysokie inżynierskie kompetencje firmy było uruchomienie w maju br. w fabryce w Mladá Boleslav produkcji nowej, trzycylindrowej jednostki 1.0 MPI serii EA 111, stosowanej w małych modelach ŠKODY, SEAT-a i Volkswagena. Od końca 2012 roku ŠKODA produkuje także silniki 1.2 i 1.4 TSI serii EA 211. Ponadto w czeskich zakładach od 2001 roku powstaje jednostka 1.2 HTP serii EA 111 - do maja 2014 roku wyprodukowano już 3 mln egzemplarzy. ŠKODA ma bogatą tradycję w rozwijaniu i produkcji silników. W 1899 roku, 4 lata po utworzeniu firmy produkującej rowery, ojcowie założyciele - Václav Laurin i Václav Klement - po raz pierwszy wyposażyli swój jednoślad w silnik pomocniczy. W 1905 roku Laurin i Klement stworzyli pierwszy automobil Voiturette A, napędzany chłodzonym cieczą, siedmiokonnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1 100 ccm. Kolejny etap w 1907 roku stanowiła budowa pierwszego ośmiocylindrowego silnika w Europie Środkowej. W 1924 roku nawet silniki lotnicze były wytwarzane przez firmę L&K. Po fuzji ze ŠKODĄ w 1925 roku, rozwój silników nadal odgrywał ważną rolę. W okresie po II Wojnie Światowej ważnym punktem był pierwszy silnik montowany z tyłu pojazdu (1964 rok). W 1987 roku powrócono do do produkcji jednostek montowanych z przodu. Decydującym impulsem do nowoczesnej produkcji układów napędowych było stowarzyszenie firmy z Grupą Volkswagen w 1991 roku. Oprócz budowy silników, ŠKODA skupia się również na produkcji skrzyń biegów. W fabryce w Mladá Boleslav produkuje się ręczną skrzynię biegów MQ 200 i MQ/SQ 100. Dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DQ 200 pochodzi natomiast z fabryki w Vrchlabí. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Audi uruchamia Centrum Nowoczesnych Technologii · Audi driving experience center, Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych razem z Audi Sport customer racing oraz niektóre wydziały Biura Rozwoju Technicznego – wszystko pod jednym dachem · Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów euro, zatrudniająca 460 pracowników · Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „Uruchomienie Centrum w Neuburgu, to kolejny etap powiększania rodziny Audi.” Ingolstadt/Neuburg an der Donau, 2 września 2014 r. Audi AG umacnia swą obecność w regionie Ingolstadt. W ostatnią sobotę, po zaledwie dwuletnim okresie budowy, uruchomiono oficjalnie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi w Neuburgu. W obecności premiera Bawarii Horsta Seehofera, prezydenta miasta Neuburg an der Donau dr. Bernharda Gmehlinga oraz dwustu pięćdziesięciu innych gości, prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oraz Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG, dokonali otwarcia kompleksu o powierzchni 47 hektarów. Na jego terenie znajduje się Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych wraz z Audi Sport customer racing, Audi driving experience center oraz kilka wydziałów Biura Rozwoju Technicznego. W odległości około 20 km od głównej siedziby koncernu w Ingolstadt, już wkrótce znajdzie pracę ok. 460 osób. Wartość inwestycji to kilkadziesiąt milionów euro. Horst Seehofer, premier Bawarii, z zadowoleniem powitał inwestycję: „Sztuka inżynierska, innowacje i technika motoryzacyjna na najwyższym poziomie, to symbole Audi. Centrum Audi Neuburg to deklaracja dalszego rozwoju tego światowego koncernu w naszym landzie. To również nowe miejsca pracy, wzrost gospodarczy i inwestycja w potencjał Bawarii na przyszłość.” Strategia rozwoju koncernu zakłada, że ponad połowa inwestycji Audi do roku 2018 przeznaczana będzie na rozwój zakładów na terenie Niemiec, w tym ponad miliard euro rocznie na zakłady w Ingolstadt. „Cenimy niezmiernie przyjazny inwestycjom klimat i wysoki stan wiedzy technicznej w Bawarii. Te warunki idealnie współgrają z naszym hasłem przewodnim: „przewaga dzięki technice” – powiedział szef Audi Rupert Stadler. „Centrum w Neuburgu to dalsze powiększanie rodziny Audi. Wraz z naszymi partnerami stworzyliśmy tu 460 miejsc pracy. Fabryki w tym regionie to kręgosłup naszego koncernu. W samej tylko Górnej Bawarii pracuje obecnie ponad połowa z wszystkich 76 678 pracowników Audi” – podkreślił prezes Stadler. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego uważa Audi Neuburg za filię o strategicznym znaczeniu dla światowego rozwoju sieci czterech pierścieni: „Tutaj tworzymy i produkujemy najwyższej mocy samochody wyścigowe. Ścisła, bardzo efektywna współpraca między działem Audi zajmującym się konstruowaniem silników wyścigowych w Neckarsulm i Audi Sport w Neuburgu jest wzorcowym przykładem tego, jak powstaje ‚przewaga dzięki technice‘.” Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG zauważa: „Szczególnie cieszy to, że w Centrum Kompetencyjnym i w powiecie Neuburg-Schrobenhausen powstają atrakcyjne miejsca pracy. Ponadto cały kompleks Centrum Zaawansowanych Technologii to inwestycja w rozwój regionu, wzmacniająca tym samym rodzime zakłady jako kuźnię idei koncernu Audi.“ „Otwarcie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi to szczególna chwila dla naszego miasta” – podkreślił prezydent Neuburga an der Donau, dr Bernhard Gmehling. „Od pierwszych projektów, przez cały proces planowania i fazę budowy mogliśmy aktywnie je wspierać i współuczestniczyć w jego powstawaniu. Zarówno Rada Miejska, jak i cała samorządowa administracja wspierała inwestycję z całych sił. Teraz oficjalnie staliśmy się kolejną siedzibą Audi – mieszkańców Neuburga napawa to dumą. Dla nas, jako rozwijającego się nowego terenu inwestycyjnego, Centrum jest prawdziwym darem losu, a jego uroczyste uruchomienie największym wydarzeniem w życiu gospodarczym miasta w bieżącej dekadzie“ – oświadczył prezydent. Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych to nowa siedziba Audi Sport. Nowoczesny kompleks budynków o łącznej długości 300 m i szerokości 100 m obejmuje warsztat, budynek kontroli, halę magazynowo-logistyczną oraz reprezentacyjny budynek główny z biurami technicznymi. Wielofunkcyjne budynki zaprojektowano tak, by ciągi komunikacyjne były jak najkrótsze. Przy takim założeniu, biura techniczne znajdują się na tym samym piętrze co warsztaty. Tutaj Audi Sport pracuje nad najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi dla pojazdów wyścigowych oraz nad ich adaptacją do ewentualnego zastosowania w produktach seryjnych. Audi Neuburg to punkt styku z wydziałem Audi Sport zajmującym się konstruowaniem jednostek napędowych w zakładach w Neckarsulm. Tam inżynierowie Audi konstruują i montują silniki wyścigowe. Są one następnie sprawdzane w prawie identycznych z rzeczywistymi warunkach, na nowoczesnych stanowiskach testowych w Neuburgu. Testowanie całych pojazdów wyścigowych odbywa się m.in. na 3,4-kilometrowym torze w Neuburgu. Począwszy od końca października, Audi Sport będzie z Neuburga organizować i koordynować starty fabrycznych załóg Audi w wyścigach DTM i World Endurance Championship (WEC) na całym świecie, w tym w legendarnym wyścigu 24 h w Le Mans. Rocznie to dwadzieścia imprez w dwunastu krajach. Już od maja 2014, Audi driving experience center organizuje imprezy dla klientów. Znaleźć tam można m.in. matę poślizgową o powierzchni 30 tys. m2, tor treningowy i teren do ćwiczenia jazdy terenowej. W głównym budynku znajdują się powierzchnie wystawiennicze wyposażone w najnowocześniejszą technikę konferencyjną. Goście oraz uczestnicy konferencji i szkoleń mogą skorzystać także z restauracji z tarasem widokowym. Na terenie Audi Neuburg Biuro Rozwoju Technicznego organizować będzie jazdy testowe pojazdów demonstracyjnych i badać m. in. najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy i systemy wideo. Do wiosny 2015 do Neuburga przeprowadzi się też Audi Sport customer racing. Twórcy wyczynowego Audi R8 LMS ultra z tego miejsca czuwać będą nad udziałem zespołów zewnętrznych startujących tym właśnie modelem w wyścigach serii GT. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, oraz Denis Robin, Prefekt Regionu Pas-de-Calais, dokonali w dniu 29 października otwarcia linii produkcyjnej nowego silnika EB Turbo PureTech na terenie zakładu Française de Mécanique w Douvrin (Pas-de-Calais). Grupa PSA Peugeot-Citroën zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie 893 miliony euro, w tym: 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe, 438 milionów euro przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji. Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 jednostek. Nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy cechuje się wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska: Moc od 110 do 130 KM. Zużycie paliwa i emisja CO2 obniżone o 18% i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km) w porównaniu do już i tak niskoemisyjnych, wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez Grupę. Znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniające się do zapewnienia osiągów i przyjemności prowadzenia na najwyższym oferowanym na rynku poziomie. Modułowa budowa: 40% elementów silnika pochodzi z wersji wolnossącej. Już obecnie silnik spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014 r. Innowacje technologiczne: 121 patentów zgłoszonych przez Grupę. Już od marca 2014 r. silnik ten będzie montowany w Citroënie C4 (110 g CO2/km) i Peugeocie 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeocie 208 (105 g CO2/km) i w końcu, od lipca 2014 r. w Citroënach C3 i DS3 (105 g CO2/km). Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroën w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki. Jednostka będzie stanowiła kluczowy atut w ekspansji Grupy na arenie światowej. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii, silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroën umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2. źródło: Citroen Polska
  4. Audi uruchamia zakład przetwarzający prąd elektryczny w e-gaz -Uroczyste otwarcie wytwórni e-gazu Audi w dolnosaksońskim Werlte -E-gaz wytwarzany z wody, zielonej energii i dwutlenku węgla, jako przyjazny dla środowiska zamiennik gazu ziemnego -Audi A3 Sportback g-tron napędzane e-gazem, neutralne pod względem emisji CO2 Ingolstadt/Wertle, 26 czerwca 2013 r. Audi uruchomiło wytwórnię e-gazu w miejscowości Werlte. Jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, koncern Audi tworzy w ten sposób łańcuch zrównoważonych nośników energii. Na jego początku znajdują się: ekologicznie pozyskiwana energia elektryczna, woda oraz dwutlenek węgla. Produktami końcowymi łańcucha są wodór i syntetyczny metan, czyli e-gaz Audi. „Audi uczyniło wielki krok w kierunku zrównoważonej mobilności przyszłości” - powiedział w mowie towarzyszącej otwarciu zakładu Heinz Hollerweger, kierownik Działu Pojazdów Kompletnych. „Audi jest jedynym producentem, mającym do zaoferowania tak innowacyjne rozwiązanie techniczne. Badania paliw syntetycznych przyjaznych środowisku są jednym z głównych założeń naszej strategii rozwoju e-paliw.” Reiner Mangold, kierownik Działu Zrównoważonego Rozwoju Produktu dodał: „Wytwórnia w Werlte, w której prąd elektryczny przetwarzany będzie w gaz, ma szansę stać się sztandarowym projektem totalnego przełomu energetycznego, sięgającego daleko poza nasz koncern.” Peter Altmaier, niemiecki Minister Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych, w swoim przemówieniu również poparł środowiskowe zaangażowanie Audi. Wytwarzanie e-gazu opiera się o dwa etapy procesu chemicznego: elektrolizę oraz metanizację. W pierwszym etapie, wytwórnia wykorzystuje ekologiczną, „zieloną” energię elektryczną produkowaną w dużych ilościach, by w trzech elektrolizatorach rozłożyć wodę na tlen i wodór. W przyszłości, pozyskany w ten sposób wodór można będzie stosować jako materiał napędowy w samochodach wyposażonych w ogniwa paliwowe. Obecnie jednak brak odpowiednio rozbudowanej, służącej temu infrastruktury. W związku z tym, bezpośrednio po pierwszym, następuje drugi etap procesu: metanizacja. W wyniku reakcji tlenu z dwutlenkiem węgla, powstaje syntetyczny metan – e-gaz Audi. Jest on niemalże identyczny pod względem struktury chemicznej, z kopalnym gazem ziemnym. Do odpowiednich stacji CNG dostarczany będzie przez istniejącą już infrastrukturę niemieckiej sieci gazu ziemnego. Początek dystrybucji e-gazu Audi do sieci zaplanowano na jesień tego roku. Rocznie, wytwórnia wyprodukuje ok. tysiąca ton e-gazu, przetwarzając ok. 2800 ton CO₂. To mniej więcej taka ilość dwutlenku węgla, jaką las bukowy składający się z ponad 220 000 drzew, wchłania na przestrzeni jednego roku. Produktami ubocznymi procesu są tylko woda i tlen. Wytwórnia e-gazu powstała przy współpracy Audi z przedsiębiorstwem zajmującym się budową instalacji technicznych ETOGAS GmbH (dawniej SolarFuel) oraz partnerem projektu MT-BioMethan GmbH. Całość wybudowano na działce o wielkości 4100 m2, należącej do spółki EWE AG. Kamień węgielny pod budowę położono we wrześniu 2012 r., a ukończono ją w grudniu tego samego roku. Najwyższym priorytetem całego procesu produkcyjnego, jest efektywne wykorzystanie przepływu energii. Ciepło oddawane podczas metanizacji, wykorzystuje się jako energię procesową do zasilania położonej nieopodal biogazowni. W biogazowni z kolei, powstaje wysoko stężony dwutlenek węgla, będący podstawowym budulcem e-gazu. CO₂ służy zatem jako surowiec i nie jest wydalany do atmosfery. Zakłada się, że dzięki e-gazowi z Werlte, rocznie 1500 egzemplarzy nowego Audi A3 Sportback g-tron będzie mogło przejechać 15 tys. kilometrów w sposób neutralny pod względem emisji CO₂. Jednostka napędowa tego pięciodrzwiowego samochodu, silnik 1.4 TFSI, spala zarówno gaz ziemny, jak i biometan oraz e-gaz Audi. Silnik może być napędzany również benzyną, ponieważ skonstruowano go jako jednostkę zasilaną z dwóch źródeł. Dzięki temu, jego zasięg wynosi około 1300 km. Przy zakupie samochodu, klient może od razu zamówić dostawę określonej ilości e-gazu. Decydując się na taki krok, wpisuje się w proces mający na celu wprowadzenie do sieci gazowniczej takiej ilości e-gazu, jaka została zadeklarowana. Ma przy tym pewność, że tankowany gaz pochodzi tylko i wyłącznie z wytwórni e-gazu Audi. Płatności i rozliczenia realizowane są w oparciu o specjalną kartę paliwową. Średnie zużycie paliwa w Audi A3 Sportback g-tron, którego sprzedaż rozpocznie się pod koniec tego roku, to mniej niż 3,5 kg e-gazu na 100 km. Według testów NEDC, emisja CO₂ w tym samochodzie wynosi poniżej 95 g na km. Napędzanie pojazdów e-gazem ma neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto podczas jazdy dwutlenek węgla, jest tym samym, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu. Nawet w obszernym bilansie Well-to-Wheel, biorącym pod uwagę energię oraz nakłady poczynione w celu budowy i eksploatacji wytwórni e-gazu oraz turbin wiatrowych, emisja dwutlenku węgla pozostaje na niskim poziomie, rzędu 20 gramów na kilometr. Ten pionierski bilans środowiskowy uzyskał ostatnio certyfikację TÜV Nord. Projekt e-gaz koncernu Audi wykracza daleko poza horyzonty branży motoryzacyjnej. Wskazuje jak efektywnie, w dowolnym miejscu, przechowywać duże ilości zielonej energii, a później przekształcić ją w metan i umieścić w największym magazynie energii w Niemczech - w sieci gazu ziemnego. Dzięki projektowi e-gaz, koncern Audi jest częścią oraz siłą napędową rewolucji energetycznej. Również duże niemieckie zakłady energetyczne podjęły temat technologii łączenia prądu i gazu (Power-to-Gas) i podążają za Audi z pierwszymi własnymi badaniami. Projekt e-gazu jest częścią kompleksowej strategii Audi dotyczącej e-paliw. Równolegle do wytwórni e-gazu w Werlte, Audi we współpracy z firmą Joule, w Hobbs, w amerykańskim stanie Nowy Meksyk, prowadzi ośrodek badań nad produkcją e-etanolu oraz e-oleju napędowego. W tamtejszej instalacji, mikroorganizmy z wykorzystaniem wody (słonawej, słonej lub ścieków), światła słonecznego i dwutlenku węgla, wytwarzają paliwa o wysokim stopniu czystości. Strategicznym celem tych projektów jest wykorzystanie CO₂ jako surowca do produkcji paliw i znaczna poprawa całkowitego bilansu energetycznego. Strategia e-paliw to ważny filar inicjatywy zrównoważonego rozwoju Audi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. więcej -> DAF uruchamia program First Choice, CEP, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Fiaturuchamia wielką wyprzedaż modeli z rocznika 2012. Niższeceny na takie ikony motoryzacji,jak Fiat 500, Fiat Panda czy Fiat Punto, klimatyzacja oferowana wcenie samochodu, kredyt 50/50 bez odsetek. Oto tylko wybrane ofertyFiata z rozpoczynającej się właśnie wielkiej wyprzedaży modeli zrocznika 2012.Co więcej, warunki akcji nie zmienią się do końca roku, a więcnie ma potrzeby odwlekania decyzji o zakupie nowego samochodu. Wsalonach dilerskich Fiata w Polsce dostępne już są nowe ofertypromocyjne z wyprzedaży rocznika 2012. Oszczędzićmożna na wszystkich samochodach osobowych z oferty Fiata,od miejskiej Pandy,przez stylowego Fiata500i uniwersalne Punto,do rodzinnego Freemontadostępnego także z napędem 4x4. Co ważne, w każdym modeluklimatyzacja nie wymaga dopłaty - dzięki promocji jest oferowana wcenie auta już w większości dostępnych wersji. Aoto i szczegóły ogólnopolskiej jesiennej wyprzedażyw salonach Fiata. Ogłoszona właśnie akcja promocyjna to idealnaokazja na to, by stać się właścicielem bezpiecznego i stylowegoFiata500.Samochód z bogatym wyposażeniem seryjnym m.in. klimatyzacją,radiem CD/MP3 i 7 poduszkami powietrznymi w standardzie, dziękisezonowej promocji jest dostępny już od 39 990zł.Z salonu możemy też wyjechać nowym Fiatem 500 zakupionym watrakcyjnym kredycie Fiat Banku 50/50 - wystarczy wpłacić jedynie 19 995 zł (50 proc. wartości auta), a pozostałą częśćdopiero po upływie roku bezodsetek. [h=3]Takżenajnowszy FiatPandajest dostępny w nowej ofercie promocyjnej. Samochód wyposażonym.in. w klimatyzację, ABS+EBD, 4 poduszki powietrzne, dwustopniowewspomaganie kierownicy z funkcją city oraz radio CD/MP3, kosztujeobecnie od 34 590zł.Właścicielem funkcjonalnej, 5-drzwiowej Pandy, o pojemnościbagażowej nawet 870 litrów, można stać się również poskorzystaniu z kredytu 50/50 (wpłata już od 17395 zł,pozostała część po roku bez oprocentowania).[/h] Poszukującyauta taniego i niezawodnego w eksploatacji mogą zdecydować się naFiata Pandę Classic w cenie już od 28990 zł(wcenę wliczona została klimatyzacja i radio CD/MP3).Samochód jest też dostępny w kredycie 50/50. Zainteresowanikupnem przebojowego FiataPuntomogą liczyć na naprawdę kuszącą propozycję - nowymPunto z klimatyzacją na pokładzie wyjedziemy z salonu już za 34990 zł.W kredycie 50/50 Punto dostępne jest już od 18 495 zł (resztawartości auta spłacana po roku bez odsetek). FiatBravo,czyli reprezentant Fiata w segmencie kompaktów, kosztuje w promocjitylko 48490 zł.Trudno znaleźć na rynku samochód tego segmentu z takimwyposażeniem za tak atrakcyjną cenę. Zwłaszcza kiedy zwrócimyuwagę na ofertę kredytową 50/50. Samochód w tej cenie oferuje jużm.in. klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym, elektryczniesterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewanelusterka zewnętrzne, centralny zamek z pilotem w kluczyku, poduszkępowietrzną kierowcy, pasażera oraz poduszki boczne, systemy ESP +ASR/MSR + HBA + Hill Holder czy też ważne dla rodziców uchwytyIsofix w siedzeniach tylnych, znakomicie ułatwiające montażfotelika dla dziecka. Kliencizdecydowani na funkcjonalny model Lineamogąmieć ten samochód już za 37 300zł.Cena FiataSedici,dostępnego także z napędem na wszystkie koła, startuje z od 48900 zł. Jeślichodzi o wszechstronne i pojemne samochody takie jak QuboczyDoblò,to w tym przypadku Fiat również przygotował bardzo dobrąpropozycję – auta kosztują odpowiednio od 38 300złi od 50 200zł. [h=3]Prawdziwągratką dla łowców okazji może staćsię oferta dotycząca największego obecnie przedstawiciela włoskiejmarki - FiataFreemontamożna mieć już od 95 990zł(wkredycie 50/50 już od 56745 zł).Ten rodzinny MPV może przewozić do 7 osób, ma największy w klasierozstaw osi (2890 mm), a pojemność jego bagażnika po złożeniufoteli zwiększa się aż do 1461 litrów. Freemont ma na swoimpokładzie 20 różnych schowków, a montowane w tym Fiacie fotele sąprzystosowane do przewozu dzieci (innowacyjny system child boosterumożliwia bezpieczne podróżowanie dzieciom o masie od 15 do 36 kgbez konieczności montowania dodatkowych fotelików). Obezpieczeństwo i frajdę z jazdy zadba dostępny napęd na czterykoła.[/h] Źródło: Fiat Auto Poland
  7. więcej -> BMW uruchamia system wypożyczalni samochodów premium w USA | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. BMWGroup uruchamia systemwypożyczalni samochodów premium wUSA. SanFranciscopierwszym miastem zDriveNow Premierainnowacyjnego rozwiązania parkingowego ParkNow. Monachium/SanFrancisco.BMWGroupoferuje "premiumcarsharing"- system wypożyczalni samochodów DriveNowterazrównież w USA.Program DriveNowrozpoczyna swoją działalność wSan Franciscoz flotą 70elektropojazdów.Poza tym od września w kalifornijskim mieście dostępne będzierównież innowacyjne rozwiązanie parkingoweParkNow. IanRobertson,członek ZarząduBMWAG,Sales and Marketing BMW:„BMWGroupjest nie tylko producentem samochodów premium,ale również rozwija oferty nastawione na zwiększające sięzapotrzebowanie na elastyczne rozwiązania mobilności osobistej wśrodowisku miejskim.DriveNowiParkNoww SanFranciscooraz w innych miastach to koncepcje, dzięki którym emisjasubstancji szkodliwych oraz obciążenie ruchem drogowym zostanązmniejszone, a jakość życia mieszkańców poprawi się.“ Wraz z uruchomieniemprogramu DriveNowna 9stacjach BMWrozsianych naterenie całego SanFranciscodostępnychbędzie70 w pełni elektrycznych, bezemisyjnych samochodów BMW ActiveE.Po zarejestrowaniu się w Internecie lub osobiście kliencilokalizują i rezerwują dostępny pojazd na stronie DriveNow lub zapośrednictwem aplikacji mobilnej. Zwrot pojazdu odbywa się wdowolnej stacji DriveNow, dzięki czemu można w razie potrzebyprzejechać się tylko w jedną stronę. Współpraca zkalifornijskim przedsiębiorstwem CoulombTechnologieszapewnia korzystanie z sieci ChargePoint, co umożliwia kierowcyszybkie znalezienie najbliższej stacji ładowania pojazdówelektrycznych, w razie konieczności naładowania pojazdu podczasnielimitowanego okresu wypożyczenia. Parkowanie i ładowanie nastacjach DriveNow są bezpłatne. Oferta DriveNow wramachpremium car sharing stanowi nowoczesną koncepcję mobilności, którałączy najwyższą jakość pojazdów i serwisu z nieskomplikowanymi elastycznym użytkowaniem. DriveNow jest pierwszą koncepcją typucar sharing, która konsekwentnie stawia na wydajne samochody premiumoraz na bogaty serwis. W Niemczech program DriveNow zostałuruchomiony w czerwcu 2011 jako car sharing joint venture pomiędzyBMW Group a Sixt AG, firmą wynajmującą samochody. Program DriveNowma już 45 000 zarejestrowanych użytkownikówi jest oferowany w Monachium, Berlinie, Dusseldorfie, a na jesieńzostanie uruchomiony również w Kolonii. W USA DriveNow stanowispółkę, należącą w pełni do BMW Group. Elektroniczny serwisparkingowy ParkNow umożliwia użytkownikom wcześniejsząrezerwację miejsca parkingowego po gwarantowanej cenie, zgodnie zosobistymi preferencjami kierowcy. Klient może skorzystać zaplikacji ParkNow na iPhone'a, aby znaleźć lub zarezerwowaćmiejsce parkingowe, zapłacić za nie i otrzymać wskazówki dojazduna stronie ParkNow. Skraca to czas na szukanie miejsca parkingowego inegatywny wpływ na środowisko poprzez emisję spalin. Obecnieuruchomionych jest 14 stacji ParkNow w San Francisco i okolicy.ParkNowstanowi joint venture pomiędzy BMWi Ventures i Urban Mobility. BMW Group oferujeDriveNow i ParkNow w ramach submarki BMWi. BMW i dostarczainnowacyjne usługi mobilnościowe i wzmacnia pozycję marki BMW wzakresie zrównoważonego rozwoju i zorientowania na przyszłość.Do marki BMWi należą dwa rewolucyjne, nowe pojazdy BMW i3 i BMW i8,które pojawią się na rynku w 2013 i 2014 roku. Te dwa modele będąpierwszymi pojazdami produkowanymi seryjnie, specjalnie wyposażonymiw silnik elektryczny i napęd elektryczno-hybrydowy. BMWiVenturesjest spółką typu venture capital, utworzoną w 2011 roku w ramachpodmarki BMWi, aby wspierać finansowo firmy pracujące nadrozwiązaniami mobilnościowymi dla gęsto zaludnionych miastach nacałym świecie. Firma chce poprawić indywidualną mobilność ijest wyspecjalizowana w dziedzinie mobilnych połączeń i usługdostępnych na miejscu. BMW iVentures skupia swoją działalnośćgłównie na dostarczaniu usług mobilnościowych z najwyższejpółki. Uwzględnia to również rozwiązania stworzone nie tylkodla samochodów. Źródło: BMW Group
  9. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=39189
  10. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=39049
×