Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'układem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 4 wyniki

  1. Mercedes SLK 200 (2 litry) 1998 rok, benzyna, manual Witam Czy ktoś ma pomysł dlaczego kierownica nie obraca się tak jak powinna? https://vid.me/vT9a Czy może to normalne w tym modelu? (Mercedes SLK 200) 98 rok Pozdrawiam
  2. więcej -> BMW z układem kierowniczym produkowanym tylko w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. Polo 6N 1.4 AEX 98r. Wszystko zaczęło się w środę , gdy wracałem do domu wieczorem z trasy. Wysiadł wentylator, a że korki były auto zaczęło się grzać. Zjechałem na bok i odkręciłem korek, żeby szybciej wystygło. Niestety było już tak nagrzane, że większość płynu wykipiała, Niedaleko była stacja benzynowa to kupiłem 4l płynu. Wlałem 2l i poczekałem chwile i pojechałem dalej. Ujechałem może z kilometr, dwa i temperatura znowu poszła do góry. Zatrzymałem się, odkręciłem korek znów wykipiało. Dolałem jakieś 1.5l i stwierdziłem, że dalsza jazda nie ma sensu, trzeba dzwonić po lawetę, ale w między czasie pojawił się jakiś pan co pomógł wymienić mi wentylator (wiem, trochę to dziwne, ale prawdziwe). Wentylator był nowy i działa, więc logicznie myśląc powinno być ok. Niestety po przejechaniu kilku kilometrów i wyjechaniu z korków temperatura znowu zaczęła rosnąć, a wydaje mi się, że powinna maleć nawet przy niedziałającym wentylatorze. Pojawił się biały dym i usłyszałem jakieś stuknięcie pod maską (coś jak by wystrzelił korek od zbiorniczka). Zjechałem na bok i sprawdziłem co jest. Wentylator się nie kręcił, a płynu w zbiorniczku nie było (korek był na miejscu). Gdzie się podział, nie mam pojęcia. Na pewno nie poszedł w olej bo poziom jest taki sam jaki był (2l jednak trochę jest, a oleju mieści się w moim polo 4l więc było by widać). Niestety, lawety nie udało mi się załatwić więc auto zostawiłem u wujka bo mieszkał niedaleko miejsca, w którym się zatrzymałem. Zanim jednak to zrobiłem czekałem ponad godzinę na awaryjnych, aż przyjedzie ktoś z rodziny mi pomóc dopchać tam auto i wziąć domu. Przywieźli także płyn, który o dziwo po dolaniu w zbiorniczku pozostał i nigdzie nie wyciekł. Chcieliśmy sprawdzić co się stanie po odpaleniu, ale auto nie zapaliło. Rozrusznik ledwo dychnął i wszystko zgasło (akumulator mógł paść od awaryjnych), ale oprócz tego zegar się zresetował, ten licznik do 2k kilometrów też, słuchać było także jakieś trzaski / zgrzytanie, czy coś w tym stylu po cofnięciu kluczyka - nie wiem dokładnie jak to opisać Wczoraj ściągnąłem auto do domu płynu troszkę ubyło ze zbiorniczka (możliwe, że jeszcze jakieś powietrze było w przewodach), próbowałem też odpalić, ale nie dało rady. Podłączyłem prostownik na jakieś 2 godziny (ładowany prądem 5A). Niestety rozrusznik nawet się nie drgnął. Tylko było słychać przełączniki i opisane wyżej trzaski po cofnięciu kluczyka. Oprócz tego sprawdzałem chłodnice, jest cała, przewody też więc pozostaje termostat lub pompa wody, ostatecznie jeszcze ta uszczelka głowicy. Moje pytania odnośnie problemu: 1. Czemu się grzał mimo, że wyjechałem z korków i wentylator był nowy? Termostat? 2. Co się stało z płynem? Którędy mógł się wydostać? Uszczelka głowicy? W tedy tak jak pisałem wcześniej byłby większy poziom oleju i miałby inny kolor. Pompa wody? 3. Czemu mimo ładowania akumulatora rozrusznik nawet się nie przekręcił? Za krótko ładowałem? 4. Co to za dziwny dźwięk po cofnięciu kluczyka? Podczas podłączania akumulatora po ładowaniu nie było takich dźwięków. Zwarcie? Płyn po wykipieniu ze zbiorniczka jeszcze nie wysechł i jest mokro dookoła niego (aż po wahacze na dole).
  4. Auta BMW z układem xDrive najpopularniejszymi w Polsce wśród samochodów z napędem na cztery koła. BMW Group Polska w 2012 roku odnotowała rekordową liczbę 3530 zarejestrowanych aut BMW wyposażonych w inteligentny system napędu na cztery koła xDrive (dane: BMW AG, na podstawie POLK). Zapewniło to marce BMW pozycję lidera na polskim rynku. Warszawa. Doskonałe właściwości jezdne, zwinność i stabilność w każdym terenie – to przyczyny sukcesu rynkowego systemu BMW xDrive. BMW stale poszerza ofertę samochodów z inteligentnym napędem na cztery koła: tylko w ciągu ostatnich dwóch lat BMW Group zwiększyła liczbę dostępnych modeli o około 50 procent. BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive to najnowsze pozycje w ofercie aut wyposażonych w tę technologię. W BMW Serii 3 układ xDrive oferowany jest obecnie w wersjach nadwoziowych Limuzyna i Coupé. Ten inteligentny napęd na cztery koła demonstruje swoje zalety także w BMW serii 5 Limuzyna, BMW serii 5 Touring, BMW serii 5 Gran Turismo, BMW serii 6 Coupé, BMW serii 6 Cabrio, BMW serii 6 Gran Coupé, luksusowych limuzynach BMW serii 7 oraz modelach BMW X1, BMW X3, BMW X5 i BMW X6. Obecna liczba 64 modeli BMW zwiększy się po raz kolejny wiosną 2013 r. Wtedy na rynek trafią również pierwsze modele xDrive nowego BMW serii 3 Touring. „Czołowa pozycja modeli xDrive w Polsce to najlepszy dowód, że ta inteligentna technologia sprawdza się w najróżniejszych warunkach. Auta wyposażone w xDrive stanowią ponad 60% naszej krajowej sprzedaży. Klienci wyraźnie doceniają imponujące efekty na mokrej lub oblodzonej nawierzchni w zimie czy jesienią, a jednocześnie wspaniałe właściwości jezdne i stabilność na zakrętach. Jestem pewien, że rosnąca liczba dostępnych modeli z układem xDrive jest wielką korzyścią dla polskich klientów i przyczyni się do naszego sukcesu w przyszłości” – komentuje Andreas Biehler, Dyrektor Generalny BMW Group Polska. BMW xDrive: technologia na rzecz zapewnienia większej dynamiki jazdy System napędu na cztery koła został po raz pierwszy wprowadzony w 1985 roku w modelu BMW serii 3, jako alternatywa dla napędu na tylne koła, z którego słyną samochody niemieckiego producenta. Nawet wówczas układ kierowania mocy na obie osie służył nie tylko zoptymalizowaniu trakcji, ale również zwiększeniu dynamiki jazdy w zakrętach. Podobna zasada jest jednym z kluczowych kryteriów funkcjonowania najnowszej technologii BMW xDrive. W przeciwieństwie do innych producentów, którzy wykorzystują system napędu na cztery koła głównie do zrekompensowania niedostatecznej przyczepności w samochodach przednionapędowych, BMW w modelach xDrive wciąż wykorzystuje zalety tylnego napędu. W normalnej sytuacji drogowej większość momentu obrotowego trafia tam, gdzie tradycyjnie we wszystkich modelach BMW z napędem na jedną oś, czyli na tylne koła, dzięki czemu możliwe jest zachowanie typowej dla BMW precyzji kierowania bez przenoszenia niepożądanych sił na koło kierownicy. W szybko pokonywanych zakrętach moc również trafia przede wszystkim na koła tylnej osi. W celu zapewnienia precyzji sterowania w zakręcie oraz odpowiedniej stabilności, system xDrive przekazuje więcej momentu obrotowego na tylne koła podczas wchodzenia w zakręt, co pozwala wzmocnić typową dla BMW radość z jazdy. Przez ponad 20 lat BMW wykorzystywało układ sterowania elektronicznego w celu zapewnienia precyzyjnej analizy warunków drogowych oraz uzyskania szybkich reakcji systemu w zakresie rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła. W modelu BMW 525ix zaprezentowanym w 1991 roku sygnały dotyczące obrotu kół pochodzące z układu ABS, a także dane odnośnie prędkości obrotowej silnika, położenia zaworu przepustnicy oraz statusu układu hamulcowego były przekazywane do jednostki sterującej systemem napędu na cztery koła, który mógł na tej podstawie odpowiednio rozdzielić moc. Dziś układ sterowania xDrive jest w pełni zintegrowany z systemem kontroli stabilności jazdy w ramach systemu Integrated Chassis Management (ICM). Oznacza to, że oprócz prędkości obrotowej kół układ uwzględnia również dane dostarczane przez układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC), jak kąt skrętu kół, położenie pedału gazu oraz przyspieszenie poprzeczne. Co więcej, szczegółowa analiza warunków jazdy pozwala na działanie układu xDrive w sposób antycypacyjny, co sprawia, że jest to jedyny inteligentny system napędu na cztery koła na świecie. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów napędu na wszystkie koła, które reagują na poślizg koła, xDrive potrafi z wyprzedzeniem zidentyfikować tendencje do występowania podsterowności lub nadsterowności na podstawie danych przekazanych przez DSC i zapobiec im poprzez odpowiednią dystrybucję siły napędowej. Na przykład jeśli istnieje prawdopodobieństwo utraty przyczepności przednich kół i wystąpienia podsterowności, system błyskawicznie przekazuje więcej mocy do tylnych kół. W rezultacie samochód pokonuje zakręt z większa precyzją. To samo dotyczy sytuacji, w której zachodzi ryzyko wystąpienia uślizgu tylnych kół i wystąpienia nadsterowności – wówczas więcej mocy trafia do kół na przedniej osi. W ten sposób system napędu na cztery koła pozostaje w pełnej gotowości jeszcze przed wystąpieniem poślizgu, natomiast moc silnika jest wykorzystywana do zapewnienia radości z jazdy bez żadnych strat. Modele BMW X: wyjątkowy charakter muskularnego auta. Sukces modeli BMW X to przede wszystkim zasługa systemu napędu na cztery koła, który w połączeniu z zaawansowaną technologią zastosowaną w zawieszeniu zapewnia ponadprzeciętną dynamikę jazdy. BMW X5, które zostało zaprezentowane w 1999 roku, przyczyniło się do stworzenia nowego segmentu aut typu SAV (Sports Activity Vehicle). Debiut BMW X3 w 2004 roku również zapoczątkował nowy rozdział w historii marki z uwagi na fakt, iż system napędu na cztery koła został po raz pierwszy nazwany BMW xDrive. W układzie zastosowano sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe, które steruje rozdziałem mocy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi, co w jeszcze większym stopniu zwiększa precyzję i szybkość działania układu. Elektroniczna jednostka sterująca jest zdolna do rozdzielenia momentu obrotowego w rekordowo krótkim czasie: pełne otwarcie i zamknięcie sprzęgła zajmuje zaledwie 100 milisekund. Większa zwrotność dzięki układom Performance Control i Dynamic Performance Control. W modelach BMW X1 oraz BMW X3 system xDrive może zostać połączony z układem Performance Control, który dodatkowo potęguje dynamiczne właściwości jezdne BMW, na przykład poprzez selektywne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie zakrętu oraz zwiększenie mocy silnika, co pozwala w spontaniczny i precyzyjny sposób pokonać ciasny łuk. Uruchomienie hamulców zapobiega poślizgowi tylnego wewnętrznego koła, natomiast przekazanie większej mocy do tylnego zewnętrznego koła zwiększa sterowność podczas zmiany kierunku jazdy. Rozdział siły napędowej odbywa się w jeszcze bardziej adaptacyjny sposób w modelach BMW X6 oraz BMW X5 M i BMW X6 M, które zostały standardowo wyposażone w układ Dynamic Performance Control. Ten sterowany elektronicznie system, zintegrowany z tylnym mechanizmem różnicowym, współpracuje z układem xDrive, zapewniając fascynujące połączenie wysokiej dynamiki jazdy z odpowiednią stabilnością kierunkową. Oprócz zmiennego rozdziału siły napędowej pomiędzy koła przedniej i tylnej osi, system rozdziela również moment obrotowy w odpowiednich proporcjach pomiędzy tylnymi kołami, co w zauważalny sposób poprawia precyzję kierowania i stabilności toru jazdy podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. W momencie wykrycia tendencji do nadsterowności system xDrive redukuje moc przekazywaną do tylnych kół, natomiast układ Dynamic Performance Control dodatkowo przenosi moment obrotowy z tylnego koła znajdującego się na zewnątrz zakrętu – które jest szczególnie narażone na działanie siły odśrodkowej – do tylnego koła po wewnętrznej stronie zakrętu. Wszelkie tendencje do podsterownych zachowań samochodu są tłumione w odwrotnym procesie: xDrive redukuje moc przekazywaną do przednich kół, natomiast układ Dynamic Performance Control optymalizuje stabilność poprzez przekazanie momentu obrotowego do tylnego zewnętrznego koła. Dynamic Performance Control steruje rozdziałem mocy pomiędzy kołami tylnej osi nawet w obliczu nagłej zmiany obciążenia lub podczas hamowania silnikiem, co zapewnia doskonałą trakcję i stabilność również wtedy, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakręcie. Źródło: BMW Group
×