Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'tytuł' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 32 wyników

  1. Volkswagen Golf po raz piąty z rzędu zdobywa tytuł Internetowego Samochodu Roku - Najczęściej poszukiwany przez Polaków samochód wytypowano na podstawie 1 miliarda zapytań z wyszukiwarki i 10 milionów ogłoszeń, zamieszczonych w 2014 r. na otomoto.pl - o Golfa internauci pytali w wyszukiwarce ponad 15 milionów razy - trzecie miejsce zdobył VW Passat, który po raz piąty uplasował się na podium rankingu - wśród aut dostawczych do 3,5 t zwyciężył Volkswagen LT Poznań, 26 marca 2015 r. – Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce – otomoto.pl. Ranking jest układany na podstawie zapytań użytkowników serwisu, którzy w ciągu roku wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich modele aut lub zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży samochodu. Tegoroczny raport otomoto.pl – prezentujący motoryzacyjne preferencje Polaków, którzy kupują i sprzedają nowe i używane samochody – powstał na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert, zamieszczonych w największym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu, wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jest aż 6 modeli, które reprezentują marki należące do koncernu Volkswagena. VW Golf – ponad 15 mln wyszukań W 2014 r., w porównaniu z liczbą wyszukań w roku wcześniejszym, liczba zapytań o kompaktowego VW po raz kolejny wzrosła. Na rynku aut używanych statystyczny Polak najczęściej poszukuje Golfa V. lub VI. generacji. Takich samochodów dotyczyło aż 71% zapytań. Do najbardziej pożądanej konfiguracji należy hatchback (ponad połowa zapytań) napędzany silnikiem Diesla (47% zapytań). O blisko połowę mniejszą popularnością (23% zapytań) cieszy się Golf Variant, czyli kombi. Ponad 90% osób było zainteresowanych zakupem samochodu, który pochodził z polskiego salonu i był sprzedawany przez pierwszego właściciela. Najwięcej zapytań (45%) dotyczyło egzemplarzy, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. W raporcie otomoto.pl z 2011 r. najczęściej były wyszukiwane auta nie droższe niż 5 tys. zł. Z tegorocznego raportu wynika, że blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów z przedziału cenowego 15-25 tys. zł. VW Passat – goni Golfa pod względem liczby wyszukań W minionym roku zapytań na otomoto.pl, dotyczących Passata, było dokładnie 14.161.044. W porównaniu z 2013 rokiem, przewaga Golfa nad Passatem skurczyła się z 22% do 9%. Podobnie jak w wypadku mniejszego modelu VW, również w odniesieniu do Passata internauci najczęściej szukają egzemplarzy z silnikiem Diesla pod maską (57% zapytań). Największą popularnością cieszyły się modele typu sedan (43% zapytań). Passat Variant, czyli kombi, w zapytaniach ustąpił sedanowi o jedynie 3%. Tak jak w wypadku poszukujących Golfa, ponad 90% użytkowników serwisu otomoto.pl było zainteresowanych kupnem auta od pierwszego właściciela, które wyjechało z polskiego salonu. Jako kraj pochodzenia auta, na drugim miejscu znalazły się Niemcy z wynikiem zaledwie 7% zapytań. Najwięcej wyszukań dotyczyło Passatów, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. Golf VII - najnowszy model coraz bardziej popularny Wśród osób, które w 2014 r. za pośrednictwem serwisu otomoto.pl szukały nowych samochodów, drugie miejsce w rankingu zajął Golf najnowszej generacji. W porównaniu z rankingiem z 2013 r. kompaktowy model VW awansował o jedno miejsce. Również na drugim miejscu, ale w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek (w wypadku samochodów nowych), uplasował się Volkswagen. W tym rankingu tylko trzy marki koncernu Volkswagena – Audi, Skoda i Volkswagen – generują blisko 1/4 wszystkich wyszukań. Podczas odbierania nagrody PR Manager Volkswagena, Tomasz Tonder, powiedział: „Marka Volkswagen od lat kojarzy się z niezawodnymi samochodami. Te skojarzenia potwierdza m.in. tegoroczny raport DEKRY, w którym – niezależnie od modelu i przebiegu – samochody naszej marki znajdują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych aut. Potwierdza to także duże zainteresowanie samochodami Volkswagena na portalu otomoto.pl, gdzie kierowcy szukają auta dla siebie czy też dla swojej rodziny. Niezależnie od tego, czy wybór pada na samochód nowy, czy używany, uwaga skierowana jest głównie na Volkswagena Golfa. Bardzo cieszy nas olbrzymie uznanie i zaufanie, którymi kupujący darzą markę Volkswagen.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Mitsubishi Outlander PHEV Motors został uznany za "Best Buy 2015” przez australijski portal motoryzacyjny The Motor Report. Hybrydowego, ładowanego z zewnętrznego gniazdka SUV wybrano z długiej listy mocnych pretendentów do tytułu "Best Buy 2015". Przyznając tytuł „Best Buy" po raz szósty, portal The Motor Report korzystał z pracy całego zespołu doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych, specjalistów i współpracowników. Jurorzy nagrodzili tegorocznego laureata doceniając jego wszechstronny układ napędowy, rozplanowanie pojazdu, osiągi i realną wartość. Wydawca i redaktor naczelny The Motor Report, Tim O'Brien uważa, że Outlander PHEV jest wyraźnym i godnym zwycięzcą. - Ten bardzo sprytnie pomyślany ładunek zaawansowanej technologii napędu elektrycznego ustanawia nie tylko nowy punkt odniesienia dla ekologicznej motoryzacji w akceptowalnej cenie, ale też przez umieszczenie tych technologii w pojeździe segmentu SUV, inżynierowie Mitsubishi podnieśli znacząco poprzeczkę w zakresie właściwości jezdnych, łatwości eksploatacji i wartości użytkowej samochodu. – uważa Tim O'Brien. - Nasz samochód, będący pierwszym na świecie SUV-em z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów trakcyjnych, stawia tę technologię w zasięgu rodzin kupujących samochody. - przypomina prezes Mitsubishi Motors Australia, Pan Mutsuhiro Oshikiri. - To wielka przyjemność móc zobaczyć Outlandera PHEV nagrodzonego za technologię napędu elektrycznego. Jesteśmy bardzo dumni z otrzymania nagrody w uznaniu wagi przełomowych rozwiązań technicznych zastosowanych Outlanderze PHEV. - Outlander PHEV wytycza drogę nowej generacji pojazdów Mitsubishi, które będą wyposażone w zaawansowane, energooszczędne systemy hybrydowe z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów – zapowiada prezes Mitsubishi Motors Australia. – Jest to kierunek rozwoju wybrany przez Mitsubishi w oparciu o technologię, w której drzemie jeszcze ogromny potencjał. źródło: MMC Car Poland
  3. Audi TT zdobywa tytuł Connected Car 2014 Cztery nagrody w konkursie „Connected Car Award 2014“ Kategoria łączna: Nowe Audi TT najlepiej skomunikowanym samochodem Pierwsze miejsce w kategoriach: Nawigacja, Internet i Entertainment Ingolstadt, 15 grudnia 2014 r. Audi zostało najbardziej utytułowaną marką tegorocznej edycji konkursu prasowego „Connected Car Award“ czasopism Auto Bild i Computer Bild. Zdobyło cztery nagrody, zajmując pierwsze miejsca w kategoriach Nawigacja, Internet i Entertainment. Audi TT natomiast, wygrało w klasyfikacji ogólnej konkursu i zdobyło tytuł „Connected Car 2014“. „Nagrody te, to potwierdzenie naszych sukcesów na polu connectivity. Za pomocą zaawansowanych technicznie systemów wsparcia, połączonych w sieć systemów infotainment i inteligentnej komunikacji car-to-car, tworzymy skomunikowaną rzeczywistość“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Ricky Hudi, kierownik koncernowego działu rozwiązań elektrycznych i elektronicznych dodaje: „Usługi Audi connect wydatnie podnoszą bezpieczeństwo, komfort jazdy i wydajność pojazdów. Nagrody takie jak te, to dowód, że nasze konsekwentnie prowadzone prace rozwojowe są słuszne. Są też dla nas bodźcem do tworzenia kolejnych pionierskich rozwiązań.“ W kategorii „Nawigacja“, Audi wygrało możliwością korzystania w pojeździe z map Google Earth i Google Street View oraz szukaniem użytecznych miejsc (Point-of-Interest) za pomocą poleceń głosowych. W kategorii „Internet“, zwyciężyło dzięki szybkiemu standardowi transmisji danych LTE, który koncern z Ingolstadt jako pierwszy w branży motoryzacyjnej producent zastosował w samochodach. W kategorii „Entertainment“ najwięcej czytelników głosowało na panel dotykowy MMI touch i Audi virtual cockpit. Wręczenie nagrody „Connected Car Award“ odbędzie się w styczniu na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Nowa Mazda 2 zdobywa tytuł Samochodu Roku w Japonii. · Nowy model Mazdy zmienia sposób postrzegania samochodów tej klasy, · Mazda zdobywa nagrodę dla najlepszego samochodu w Japonii po raz drugi w ciągu trzech lat. Zupełnie nowa Mazda2 (Mazda Demio w Japonii) zdobyła dziś tytuł Samochodu Roku w Japonii za lata 2014–2015 i została drugim modelem marki, który uzyskał tę prestiżową nagrodę w ciągu trzech lat od zwycięstwa Mazdy CX-5 w 2012 roku. Nowa Mazda2, niedawno wprowadzona na rynek w Japonii, jest czwartym modelem nowej generacji Mazdy wyposażonym w pełny zakres Technologii SKYACTIV, która idzie w parze z emocjonującym motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu. Samochód ten dołączył w ten sposób do modeli CX-5, Mazda6 i Mazda3. Nowa Mazda2 zostanie wprowadzona na rynek europejski w 2015 r. Celem Mazdy była budowa małego samochodu, który zmieni postrzeganie samochodów z segmentu B. Dlatego też całkowicie nowy model Mazda2 został wyposażony w szereg nowych udogodnień technologicznych oraz innowacyjne elementy wzornictwa. Obejmują one SKYACTIV-D 1,5, najnowszy czysty silnik Diesla, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz emisję CO2 poniżej 90g/km, a także nadzwyczaj ergonomiczną kabinę, wyposażoną w pierwszy w tej klasie wyświetlacz przezierny oraz MZD Connect — niezwykle bezpieczny i łatwy w obsłudze system łączności. Całkowicie nowa Mazda2 wyposażona jest także w najnowocześniejsze aktywne systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Do ubiegania się o tegoroczną nagrodę uprawnione były wszystkie samochody osobowe, których oczekiwana roczna sprzedaż wynosi co najmniej 500 egzemplarzy, oraz te, które zostały wprowadzone na rynek w Japonii (lub których wprowadzenie na rynek zostało ogłoszone) pomiędzy 1 listopada 2013 r. a 30 września 2014 r. Całkowicie nowa Mazda2 jest piątym modelem marki Mazda, który zdobył tę nagrodę. „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za to, że Mazda2 otrzymała tak prestiżową nagrodę” — powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Mazda Motor Corporation, Masamichi Kogai. „Jest to wynik entuzjastycznego wsparcia wszystkich osób, które kochają samochody. Nagroda ta zainspiruje nas do dalszego tworzenia samochodów, które dodają radości w życiu ich właścicieli, a także do tego, aby stać się marką, do której klienci ciągle wracają”. Źródło: Mazda Motor
  5. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii Volkswagen przed Rajdem Australii z ambicjami na tytuł mistrzowski Poznań, 8 września 2014 r. – Tylko mały krok dzieli Volkswagena od wielkiego celu: w Australii producent z Wolfsburga ma szansę sięgnąć po tytuł rajdowego mistrza świata FIA (WRC) w kategorii producentów. W dniach 11-14 września również duety Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) na antypodach rozstrzygną między sobą rywalizację o mistrzowski tytuł w kategorii kierowców i pilotów. Bo jedno jest już pewne: tylko kierowca jednego z Polo R WRC ma szansę, by zostać mistrzem świata. Zgodnie w powiedzeniem „niech wygra lepszy”, w Volkswagenie nikt nie układa żadnej strategii przed tym wyjątkowym i jednocześnie jednym z najtrudniejszych rajdów w roku. W harmonogramie: 20 odcinków specjalnych o łącznej długości 315,30 km. „Rajd Australii jest jedną z największych atrakcji sezonu” – stwierdził Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Biorąc pod uwagę aktualną sytuację w MŚ, tegoroczny rajd może być szczególnie interesujący. W pojedynku Ogiera z Latvalą obaj mają zielone światło do walki o tytuł mistrzowski. Dodatkowo mamy duże szanse, aby z wyprzedzeniem świętować zdobycie mistrzostwa świata w kategorii producentów. W ubiegłym roku wygraliśmy tutaj 21 z 22 odcinków specjalnych i rozpoczęliśmy najdłuższą serię zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Ale ponowne osiągnięcie takich sukcesów nie będzie łatwe. Rajd Australii to liczne, zróżnicowane wyzwania i wiele trudnych odcinków, na których bardzo łatwo popełnić błąd. Jak szybko może skończyć się rajd, widzieliśmy ostatnio w Niemczech. Ale właśnie wtedy, gdy wyzwania są duże, zwycięstwo smakuje najlepiej. Tym razem chcielibyśmy po raz kolejny poczuć jego smak.” Pięć punktów brakuje Volkswagenowi do zwycięstwa w kategorii producentów Volkswagen ma już w Australii możliwość zdobycia tytułu mistrza świata w kategorii producentów. W przypadku podwójnego zwycięstwa Citroëna, Sébastian Ogier i Jari-Matti Latvala musieliby zebrać wspólnie pięć punktów, aby marzenie się ziściło. W każdym razie wystarczy, aby obronić 129 punktów ze 167-punktowej przewagi nad konkurencją. Jeżeli to się uda, byłby to historyczny triumf, gdyż udana obrona tytułu w Australii byłaby najwcześniejszym rozstrzygnięciem walki o mistrzostwo od 25 lat – po trochę więcej, niż trzech czwartych sezonu. Ogier kontra Latvala – spektakularny pojedynek, wydanie australijskie Pojedynek Ogiera z Latvalą od początku sezonu trzyma kibiców w napięciu. Przed Rajdem Australii, w kategorii kierowców Sébastien Ogier ma 44 punkty przewagi nad swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą. Osiem z dziewięciu rajdów w sezonie wygrał jeden z nich – pięć razy Ogier, trzy razy Latvala. Długotrwała rywalizacja obu kierowców zapisała się już także w historii Rajdowych Mistrzostw Świata: aż trzy razy różnica czasowa na mecie należała do dziesięciu najmniejszych różnic w MŚ. W 2011 roku w Jordanii Ogier wyprzedził Latvalę o 0,2 sekundy. W 2010 roku w Nowej Zelandii Latvala był szybszy od Ogiera o 2,4 sekundy. Najmniejsza różnica, jaką zaliczyli w barwach Volkswagena, to różnica z tegorocznego Rajdu Finlandii, gdy Latvala miał czas lepszy od Ogiera o 3,6 sekundy. Mikkelsen – młody kierowca w doskonałej formie W dziewięciu rajdach siedem razy w pierwszej piątce, z tego trzy razy na podium – sezon 2014 jest najlepszym sezonem w karierze Mikkelsena. Mistrz Interncontinental Rally Challenge (IRC) z 2011 i 2012 roku z 77 punktami straty znajduje się na trzecim miejscu w tabeli po Sébastienie Ogierze i Jari-Matti Latvali. W Rajdzie Australii 25-letni kierowca będzie walczył na swoim ulubionym terenie – na szutrze. Mikkelsen ma dobre wspomnienia z rajdu na antypodach, gdzie w 2013 roku podczas swojego debiutu zajął szóste miejsce. Typowy Rajd Australii: szybkie drogi krajowe, trudne drogi leśne 20 odcinków specjalnych o długości 315,30 kilometrów – Rajd Australii wokół Coffs Harbour w Nowej Południowej Walii nie jest może najdłuższy, ale za to bardzo trudny. Odcinki specjalne mają wyjątkowo zróżnicowany charakter: superszybkie drogi krajowe na przemian z wąskimi, krętymi odcinkami przez gęste lasy. Liczne zakręty z ograniczoną widocznością utrudniają życie kierowcom i pilotom. Chyba najbardziej charakterystyczny odcinek specjalny Rajdu Australii czeka na zawodników w niedzielę, gdy rajd przeniesie się na północ od Coffs Harbour. „Wedding Bells” w pagórkowatym Wedding Bells State Forest to wymagający, liczący 9,39 km odcinek, który przy drugim przejeździe będzie jednocześnie Power Stage, nagradzanym dodatkowymi punktami dla trzech najszybszych kierowców. Jednak z największym wyzwaniem kierowcy będą musieli zmierzyć się w sobotę, na wysuniętym najbardziej na południe odcinku specjalnym w Rajdzie Australii – OS „Nambucca”. Z długością 48,92 kilometra jest to najdłuższy oes w rajdzie. Dużą zaletą Rajdu Australii są krótkie drogi dojazdu: punkty obserwacyjne dla kibiców oddalone są od 30 do 60 minut jazdy od centrum Coffs Harbour. World Rally Cars przejadą w ciągu trzech rajdowych dni tylko 632,80 km odcinków dojazdowych. Wypowiedzi przed Rajdem Australii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Rajd Australii to dokładnie to, co lubię. Lubię ten układ odcinków specjalnych i zawsze czuję się na antypodach dobrze. Rajd w 2013 roku udał się Julienowi i mnie prawie perfekcyjnie: 19 najlepszych czasów na 22 odcinkach specjalnych, do tego trzy dodatkowe punkty za wygranie Power Stage. Naturalnie chcielibyśmy to powtórzyć w tym roku. Ale to nie będzie łatwe: pierwszego dnia pokonujemy oesy jako pierwsi, poza tym konkurencja jest bardzo blisko i czuwa, co udowodnił Hyundai zwycięstwem i drugim miejscem w Niemczech. Za błędy spotyka kara, doświadczyliśmy tego na własnej skórze – ale taki jest sport rajdowy. Rajd Niemiec już za nami i musimy patrzeć do przodu. Na szczęście Julien i ja po wypadku czujemy się dobrze. Dla bezpieczeństwa zrobiliśmy kilka testów, które wypadły pozytywnie. W Niemczech zapewniliśmy wprawdzie Volkswagenowi tytuł w kategorii kierowców, ale nie w kategorii producentów. I to jest teraz naszym głównym celem w Australii.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Rajd Australii zawsze jest wyjątkowy. Lubię luz australijskiego życia, krajobrazy i bliskość oceanu. Jeżeli chodzi o sam rajd, to wracamy z asfaltu na szuter, a przejście w tę stronę jest zawsze trudniejsze, niż z szutru na asfalt. Ale przedtem w Finlandii zaliczymy jeszcze krótki test, aby przyzwyczaić się do tego rodzaju nawierzchni, a przede wszystkim do innych punktów hamowania. Finlandia jest dobrym wyborem, bo tu na antypodach wskazane jest dostrojenie auta między Rajdem Meksyku a Rajdem Finlandii. Pierwszy dzień, w którym trzeba pokonać wiele wąskich, technicznych przejazdów w lesie, przypomina raczej Rajd Meksyku. Drugi dzień, z szerokimi, szybkimi odcinkami z wieloma łukami jest podobny, do odcinków w Finlandii. Potrzebne są nam zatem dwa różne setupy: bardziej miękki i bardziej twardy. Dobrze, że shakedown rozegrany będzie na jednym z odcinków specjalnych, tylko w odwrotnym kierunku. Pozwoli nam to dobrze wyczuć właściwy OS. Niestety ostatnio w Niemczech nie udało nam się dogonić naszego kolegi z zespołu Sébastiena Ogiera w tabeli kierowców. Zaczynamy więc od takiej samej różnicy. Mam nadzieję, że będę mógł walczyć o zwycięstwo. Nie możemy również zapominać o konkurentach spoza zespołu, bo Citroën i Hyundaj też mają szanse, by wygrać.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Z powrotem na szutrze, to lubię. Rajd Australii to jeden z tych rajdów, które już zaliczyłem za kierownicą Polo R WRC. I dobrze go wspominam. Wtedy cieszyłem się każdym odcinkiem specjalnym. Wiele z nich będziemy w tym roku pokonywać ponownie. Tam w lesie jest wiele trudnych zakrętów z ograniczoną widocznością. Można bardzo łatwo popełnić błąd i zrujnować sobie rajd. Szczególnie musimy skupić się na „Nambucca”, bo jest to nie tylko najdłuższy, ale chyba także najtrudniejszy OS Rajdu Australii. Na niecałych 50 kilometrach mamy wszystko, co może utrudnić życie kierowcy rajdowemu. Oprócz wielu trudnych zakrętów, także przejście na asfalt. W tym roku jednak możemy liczyć na opis trasy z 2013 roku, więc dokładnie go przestudiujemy. Zbytnio się nie denerwuję, bo mamy dobrą sytuację w kategorii kierowców, a zawsze, gdy podchodziłem do startu bez nerwów, udawało mi się uzyskać całkiem dobry wynik. Chętnie stanąłbym znów na podium. Naturalnie pięknie byłoby wygrać któregoś dnia rajd, ale nie spieszy mi się. Jednak Rajd Australii z pewnością jest jednym z tych rajdów, w których moje szanse na zwycięstwo są duże.” Trzy pytania do szefa logistyki Lutza Meyera Teraz rajd odbywa się w Australii – o ile więcej pracy wymagają rajdy na innym kontynencie w porównaniu z imprezami w Europie? Lutz Meyer: „Krótko i zwięźle: musieliśmy uporać się ze wszystkim w ciągu trzech dni. W niedzielę rozmontowaliśmy wszystko w Trewirze i w nocy z niedzieli na poniedziałek wysłaliśmy samochody i najważniejsze części do Hanoweru, aby były tam w poniedziałek rano. Mechanicy i ja w poniedziałek rano po Rajdzie Niemiec byliśmy z powrotem w firmie. Wszystkie części poszły do specjalistycznych działów do przeglądu, w poniedziałek i wtorek były sprawdzane, w środę załadowaliśmy je do kontenerów, sporządziliśmy listy i załatwiliśmy odprawę celną i skierowaliśmy wszystko do transportu lotniczego. W Europie mamy na to co najmniej półtora tygodnia czasu.” Ile dni w roku nie myśli Pan o rajdach i logistyce? Lutz Meyer: „W zasadzie to się nie zdarza. Może w Wigilię i pierwsze i drugie święto. Ale nawet wtedy nie mam całkowicie spokojnej głowy, bo przecież w połowie stycznia jest już Rajd Monte Carlo. Właściwie codziennie myślę o tym co najmniej jeden raz – wtedy to lub owo wpadnie mi do głowy i sobie to zapisuję. Jeżeli chodzi o dni wolne od pracy, to uzgodniłem z moją partnerką, że pół godziny dziennie poświęcam firmie. Robię to, by sprawdzić, czy najważniejsze rzeczy są załatwione i czy wszystko przebiega bez problemów.” Przy takiej ilości logistyki w pracy – kto planuje u Pana w domu wyjazd urlopowy? Lutz Meyer: „To robi moja partnerka, pozwoliłem sobie na ten komfort. Ona przejmuje na siebie planowanie urlopu, porównuje i wszystko sprawdza. A ja chętnie zgadzam się z jej decyzjami.” Liczba na Rajd Australii: 1,8 Duet Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zaliczyli w ubiegłym roku w Australii prawie perfekcyjny rajd. Wygranych 19 z 22 odcinków specjalnych, łączny czas 3:19.55,0 godzin. Różnica między ich czasem, a idealnym czasem rajdu (3:19.53,2 godz.), wynikającym z sumy wszystkich najlepszych czasów na oesach, wyniosła zaledwie 1,8 sekundy. Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Kategoria kierowców: 01. Sébastien Ogier, 187 punktów; 02. Jari-Matti Latvala, 143; 03. Andreas Mikkelsen, 110; 04. Mads Østberg, 74; 05. Thierry Neuville, 73; 06. Mikko Hirvonen, 73; 07. Elfyn Evans, 57; 08. Kris Meeke, 54; 09. Martin Prokop, 37; 10. Henning Solberg, 26; 11. Juho Hänninen, 20; 12. Bryan Bouffier, 18; 13. Dani Sordo, 18; 14. Robert Kubica, 12; 15. Ott Tänak, 11; 16. Benito Guerra, 8; 17. Hayden Paddon, 8; 18. Chris Atkinson, 6; 19. Pontus Tidemand, 6; 20. Jaroslav Melichárek, 4; 21. Dennis Kuipers, 4; 22. Nasser Al-Attiyah, 3; 23. Lorenzo Bertelli, 2; 24. Matteo Gamba, 2; 25. Craig Breen, 2; 26. Yuriy Protasov, 2; 27. Jari Ketomaa, 1; 28. Karl Kruuda, 1; 29. Khalid Al-Qassimi, 1; 30. Julien Maurin, 0 Kategoria konstruktorów: 1. Volkswagen Motorsport; 305 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 138; 3. Hyundai Motorsport, 131; 4. M-Sport, 128; 5. Volkswagen Motorsport II, 109; 6. Jipocar Czech National Team, 40; 7. RK M-Sport WRT, 21; 8. Hyundai Motorsport N, 12 Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – harmonogram Czwartek, 11 września 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Hydes Creek), 210 min [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Ceremonia startu (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:00 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 12 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Start (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01 [/TD] [TD]Hydes Creek I [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Bellingen I [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Newry I [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD]31,29 km [/TD] [TD]godz. 10:39 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (Coffs Harbour) 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:09 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Hydes Creek II [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:27 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Bellingen II [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Newry II [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:48 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]SSS I [/TD] [TD]31,52 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]SSS II [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service B (Coffs Harbour), 45 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]171,53 km [/TD] [TD]95,84 km [/TD] [TD]Σ 267,37 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 13 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service C (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Nambucca I [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Valla I [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD]45,70 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:36 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Nambucca II [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:24 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Valla II [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]SSS III [/TD] [TD]45,93 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]SSS IV [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service E (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]251,89 km [/TD] [TD]118,88 km [/TD] [TD]Σ 370,77 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 14 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service F (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Shipmans I [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:08 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Bucca I [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:16 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Wedding Bells I [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:19 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Shipmans II [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Bucca II [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20P [/TD] [TD]Wedding Bells II [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 15:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service H (Coffs Harbour), 10 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:02 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Dekoracja zwycięzców (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 17:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]209,38 km [/TD] [TD]100,58 km [/TD] [TD]Σ 309,96 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]632,80 km [/TD] [TD]315,30 km [/TD] [TD]Σ 948,10 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Tytuł „Ecobest 2013”dla „Programu Metanowego” Fiata. · Gianluca Italia, szef marki Fiat na obszar EMEA na specjalnej uroczystości w Warszawie odebrał prestiżową nagrodę w dziedzinie ekologii branży motoryzacyjnej. · Wg międzynarodowego jury „Autobest” promowany przez Fiata „Methane Programme” to dzisiaj najprostsze i optymalne pod względem kosztów rozwiązanie najmniejszego oddziaływania na środowisko naturalne spośród dostępnych obecnie paliw. · Fiat Group - od ponad 15 lat i ze sprzedażą rzędu 600.000 samochodów i pojazdów użytkowych Natural Power - liderem wśród europejskich producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) w zakresie pojazdów napędzanych metanem. · W centrum uwagi „Programu Metanowego” Innowacyjny 80-konny 0.9 TwinAir Turbo Dual Fuel – uznany za „Najlepszy Silnik Ekologiczny Roku 2013” w technice MultiAir, Turbo i downsizingu TwinAir przystosowanej do paliwa metanowego. Podczas specjalnej uroczystości, która odbyła się 14 lutego 2014 r. w Warszawie, nagrodę „Ecobest 2013” dla „Programu Metanowego” firmy Fiat odebrał Gianluca Italia, szef marki Fiat na obszar EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Ustanowiona 12 lat temu, pierwsza europejska nagroda dedykowana produktom i technologiom ekologicznym w branży motoryzacyjnej „Ecobest” przyznawana jest przez jury 15 dziennikarzy-specjalistów z 15 krajów Europy, które liczą łącznie ponad 300 mln mieszkańców: Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Grecji, Macedonii, Polski, Republiki Czech, Rumunii, Federacji Rosyjskiej, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Ukrainy oraz Węgier. Według międzynarodowego jury „Autobest” promowany przez Fiata program „Methane Programme” jest dzisiaj najprostszym i optymalnym po względem kosztów rozwiązaniem możliwie najmniejszego oddziaływania na środowisko naturalne spośród obecnie dostępnych paliw. To także istotne potwierdzenie zaangażowania firmy Fiat w proces badań nad skutecznymi i powszechnie dostępnymi rozwiązaniami technologicznymi w celu osiągnięcia jak największych korzyści nie tylko ekologicznych, ale i ekonomicznych. W tematyce paliw alternatywnych Fiat uważa, że silniki „na metan” stanowią obecnie optymalną metodę w zakresie redukcji zanieczyszczenia atmosfery oraz emisji CO2 na obszarach miejskich. Zaletą jednostek napędowych spalających paliwo metanowe jest ograniczenie do minimum emisji najbardziej szkodliwych substancji, m.in. cząstek stałych, tlenków azotu i najbardziej agresywnych węglowodorów, które powodują powstawanie jeszcze innych zanieczyszczeń powietrza. W porównaniu do silników benzynowych jednostki te generują o 23% mniej dwutlenku węgla, tak więc można śmiało stwierdzić, że metan jest obecnie najczystszym i najtańszym paliwem mogącym napędzać pojazdy mechaniczne oraz potencjalnym paliwem odnawialnym, gdy rozwinie się produkcja bio-metanu. Fiat Group od ponad 15 już lat jest liderem wśród europejskich producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) w zakresie taboru napędzanego metanem, na potrzeby licznej Klienteli, w tym użytkowników profesjonalnych/komercyjnych, najszerszy wybór dwupaliwowych pojazdów przyjaznych środowisku (metan/benzyna). Począwszy od 1997 roku sprzedaż samochodów osobowych i użytkowych Natural Power produkcji Grupy Fiat wyniosła już około 600.000 sztuk. W centrum uwagi „Programu Metanowego” Fiata znajduje się innowacyjna jednostka 0.9 TwinAir Turbo Dual Fuel o mocy 80 KM uznana za „Najlepszy Silnik Ekologiczny Roku 2013” w jednej z dwunastu kategorii prestiżowego konkursu „International Engine of the Year Awards”. Dostępny na wyposażeniu samochodów Fiat Panda i gamy modelowej Fiat 500L nowy “dwucylindrowiec” łączy innowacyjne technologie MultiAir, Turbo i downsizingu TwinAir w sposób odpowiedni do spalania paliwa metanowego. Technologia TwinAir Turbo jest metodą na przyjazny stosunek do środowiska naturalnego bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy czy mocy napędu. Świadczy o tym moc maksymalna 80 KM (59 kW) przy 5500 obr/min i moment 140 Nm przy zaledwie 2500 obr/min oraz obniżony poziom zużycia paliwa i emisji spalin: przykładowe wartości dla Fiata Pandy TwinAir Turbo Natural Power wynoszą odpowiednio – 3,1 kg metanu/100 km oraz emisja CO2 w wysokości 86g/km (cykl mieszany). Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Dominując rywalizację na asfalcie i umiejętnie zarządzając tempem na szutrze, Robert Kubica i Maciek Baran triumfowali po raz piąty w tym roku, zwyciężając w Rajdzie Hiszpanii. Polacy zostali mistrzami klasyfikacji WRC2 FIA w swoim debiutanckim sezonie, który zakończą za kierownicą DS3 WRC, podczas następnego Rajdu Wielkiej Brytanii. Siódma i ostatnia runda WRC2 z programu Roberta Kubicy - Rajd Hiszpanii, miała być dla Polaka dużym wyzwaniem, ponieważ miał on szansę zdobyć tutaj tytuł, finiszując na podium. Mając na koncie cztery zwycięstwa w sezonie 2013 (w Grecji, Sardynii, Niemczech i Francji), kierowca Citroëna DS3 RRC był zdeterminowany, aby walczyć do końca, jednocześnie gromadząc jak najwięcej doświadczenia, podczas jedynego rajdu o mieszanej nawierzchni w tegorocznych mistrzostwach. Po wyruszeniu z placu przed katedrą w Barcelonie, zawodnicy udali się na trzy nocne odcinki specjalne, zaplanowane na piątkowy wieczór. Na pierwszym, 21-kilometrowym oesie, Robert Kubica pokonał kolejnego zawodnika o ponad 26 sekund! Na kolejnych dwóch utrzymał swoje imponujące tempo, kończąc pierwszy etap z 50. sekundową przewagą nad drugim Elfinem Evansem. Następnego dnia jeszcze poprawił swoje tempo, jadąc około pół sekundy szybciej na kilometrze niż rywal, dzięki czemu umocnił się na prowadzeniu. Na serwisie po pierwszej pętli jego przewaga wynosiła 1 minutę i 31 sekund! Po wygraniu ośmiu pierwszych odcinków, Robert zwolnił nieco na ostatnim tego dnia, superoesie Salou. Tamtej próby nie ukończył Evans i przewaga Kubicy nad drugim zawodnikiem przekroczyła cztery minuty! Mając tak dużą przewagę, podstawowym zadaniem podczas trzeciego dnia było przejechanie go bez zagrożenia dla wyniku. Robert pozostawał skoncentrowany, mimo że stracił kilka sekund na pierwszych próbach. Ostatecznie finiszował w imponującym stylu, wygrywając dwa ostatnie odcinki specjalne i pokonując drugiego Al-Rajhi o ponad pięć minut. Po zdobyciu 144, ze 150-ciu możliwych do zdobycia punktów, Robert Kubica został pierwszym w historii Polakiem z tytułem Mistrza Świata w kategorii WRC2. Tytuł ten wieńczy sezon, obfitujący w nowe dla Kubicy doświadczenia: „Być może pomyślicie, że wynik ten było łatwo uzyskać, ale mogę was zapewnić, że trudno było od początku do końca! Kiedy zacząłem sezon w Portugalii, to był mój pierwszy rajd na szutrze i musiałem znaleźć odpowiedzi na setki pytań jakie sobie zadawałem. Później każdy rajd był całkowicie odmienny od tych, które były wcześniej, włączając również te na asfalcie. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu - Citroën Racing, PH Sport i firmie Lotos, bez których nie byłoby mnie tu dzisiaj. " Robert przyznał, że nie będzie długo spoczywał na laurach, ponieważ woli skoncentrować się na kolejnych wyzwaniach: „Tak naprawdę, nigdy nie świętowałem mojego zwycięstwa w Grand Prix Kanady w 2008 roku, więc nie spodziewajcie się żadnych wielkich uroczystości z mojej strony! Jeżeli ludzie są szczęśliwi kiedy osiągam dobre rezultaty, to ja też jestem zadowolony! Najważniejsze dla mnie jest to, że wciąż robię postępy. Nabyłem doświadczenia na luźniej nawierzchni, pomimo ograniczeń mojego ramienia… Mam jeszcze wiele do zrobienia, zanim będę mógł być w pełni zadowolony, ponieważ jestem bardzo wymagający.” Robert Kubica i Maciek Baran, wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii (13-17 listopada) w DS3 WRC zespołu Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team. źródło: Citroen
  8. Mistrz DTM sezonu 2013 zdobywa swój tytuł za kierownicą Audi -Mike Rockenfeller, wygrywając wyścig w Zandvoort, zdobył tytuł mistrzowski szybciej, niż można było się spodziewać -Piąte zwycięstwo dla Audi na przestrzeni siedmiu lat -Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „To najlepszy dowód mocy i wysokiej sprawności naszych modeli RS“ Ingolstadt/Stuttgart, 30 września 2013 r. Już podczas przedostatniego wyścigu w tym sezonie, Mike Rockenfeller, jadąc Schaeffler Audi RS 5 DTM, na oczach zgromadzonych w ostatni weekend w Zandvoort 41 tysięcy widzów, wywalczył tytuł mistrza prestiżowej serii wyścigów samochodów turystycznych DTM. Nastąpiło to szybciej niż można było się spodziewać. W ten sposób Audi i team Audi Sport Team Phoenix objęły prowadzenie w klasyfikacji producentów i zespołów. „To już dziewiąte zwycięstwo Audi w serii DTM i zarazem piąte z rzędu w ciągu ostatnich siedmiu lat. To kolejny tryumf ‚przewagi dzięki technice’ i naszych modeli RS“ – oświadczył Rupert Stadler, prezes Audi AG, który razem ze swoim kolegą z zarządu doktorem Ulrichem Hackenbergiem trzymał kciuki za Mike'a Rockenfellera. Przyglądał się bacznie zmaganiom sportowców, a na koniec świętował z nimi zwycięstwo w boksie serwisowym. „W DTM walczymy z naszymi dwoma największymi konkurentami. Tym cenniejsze jest więc zwycięstwo, z którego dumne są wszystkie osoby związane z marką Audi” – dodał Rupert Stadler. Przed finałem na torze Hockenheim, Rockenfeller ma aż 26 punktów przewagi i jego pozycja lidera klasyfikacji jest praktycznie niezagrożona. Decydujące znaczenie w Zandvoort miało pierwsze okrążenie, podczas którego Rockenfeller wyprzedził startujące z pole position BMW z Markiem Wittmannem za kierownicą. Dzięki temu przesunął się na drugie miejsce, które ze spokojem wystarczyło do zdobycia tytułu jeszcze przed ostatnim wyścigiem serii. Następnie zaatakował prowadzące BMW swojego rywala Augusto Farfusa, a potem – po zmianie opon na twardsze – skoncentrował się na tym, by zachować drugą pozycję już do końca wyścigu. Udało się mu to także dzięki pomocy kolegi ze stajni Audi Timo Scheidera, który przepuścił Rockenfellera po jego drugim pit stopie, a potem osłaniał mu tyły. Rockenfeller doskonale wykorzystał sytuację, która powstała po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa na krótko przed końcem zmagań – po wznowieniu wyścigu ponownie świetnie wystartował. „Zdobycie tytułu mistrza DTM jeszcze przed końcem sezonu to wspaniałe osiągniecie. Myślę, że jeszcze to trochę potrwa, zanim dotrze do mnie, czego tak naprawdę tu dokonaliśmy“ – powiedział po zakończeniu zmagań nowy mistrz DTM. „Dziękuję bardzo Audi, całemu zespołowi Audi Sport Team Phoenix oraz Timo Scheiderowi, który dziś tak mi pomógł. Na oponach opcjonalnych, na początku wyścigu byłem bardzo szybki, ale po pierwszym pit stopie Augusta już nie tak szybki jak było potrzebne. Po zmianie opon na startowe nie szło mi już tak dobrze, mimo to finiszowałem świetnie. Jestem bardzo dumny z Audi i z całego zespołu. Po trudnym ostatnim sezonie, zimą ciężko pracowaliśmy i poprawialiśmy nasz samochód. Bycie szybkim i zdobywanie punktów – to był klucz do sukcesu.“ Z kolei Timo Scheider reprezentujący Audi Sport Team Abt Sportsline i prowadząc AUTO TEST Audi RS 5 DTM, na swoim ulubionym torze zdobył po raz pierwszy w tym sezonie trzecie miejsce. Dwukrotny mistrz DTM szybko zmienił ogumienie standardowe na opcjonalne i dzięki tej strategii przesunął się przed Rockenfellera i Wittmanna. Po ustąpieniu pierwszeństwa swemu koledze z Audi, skoncentrował się na tym, by osłaniać Rockenfellera z tyłu. Świetny start ma za sobą także Mattias Ekström w Red Bull Audi RS 5 DTM, który zachował miękkie opony opcjonalne na końcowy atak i systematycznie wyprzedzając rywali, przebijał się do przodu. W samym tylko ostatnim okrążeniu przesunął się o trzy miejsca, zapewniając sobie tym samym czwartą lokatę. Adrien Tambay (Audi ultra RS 5 DTM), Filipe Albuquerque (Audi Financial Services RS 5 DTM/Audi Sport Team Rosberg) i Miguel Molina (Audi RS 5 DTM), zdobywając miejsca szóste, ósme i dziesiąte, mieli również ogromny wkład w zdobycie przez Audi w Zandvoort 325 punktów i objęcie tym samym prowadzenia w klasyfikacji producentów. Cztery ringi wyprzedziły BMW (317 punktów) i Mercedesa-Benza (239 punktów). W klasyfikacji zespołowej, Audi Sport Team Phoenix ma przed finałem trzy punkty przewagi nad BMW Team RBM. „Gratulacje i serdeczne podziękowania dla Mike'a Rockenfellera, zespołu Audi Sport Team Phoenix i wszystkich teamów Audi!“ - to słowa Dietera Gassa od początku sezonu 2013 odpowiedzialnego w Audi Sport za wyścigi DTM. „Mike zapewnił sobie tytuł mistrza już teraz, a my prowadzimy w klasyfikacji producentów i kierowców. Więcej nie można sobie wymarzyć. Mike jest godzien zdobytego tytułu. Nawet dziś, pod tak dużą presją, nie popełnił żadnego błędu. Timo Scheider osłaniał mu plecy i w pełni zasłużył sobie na swoje pierwsze w tym sezonie trzecie miejsce na podium. Sensacją była też pogoń za czasem Mattiasa Ekströma. Mamy wiele powodów, by dziś wieczorem urządzić prawdziwa fetę – i na pewno to zrobimy. Podziękowania kieruję też do wszystkich w Ingolstadt i Neckarsulm, do zespołów i kooperantów, którzy przyczynili się do zdobycia przez Audi mistrzowskiego tytułu w DTM.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Tytuł Dealer of the Year ponownie dla Renault Warszawa, baza rejestracji pojazdów, CEP, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Trzeci z kolei tytuł Mistrza Świata Supercross dla Ryana Villapoto Dunlop pomaga zwyciężać w kategorii 250SX Warszawa, 10 maja 2013 r. – Jeżdżący na oponach Dunlop Ryan Villopoto triumfował w mistrzostwach świata FIM Monster Energy AMA Supercross 2013. To trzecie z kolei zwycięstwo pochodzącego z Waszyngtonu motocyklisty zespołu Monster Energy Kawasaki. Tym samym podczas finału sezonu, który odbył się w ubiegły weekend w Las Vegas, zawodnik zwyciężył po raz trzydziesty czwarty w swojej bogatej karierze, w tym po raz dziesiąty w kategorii 450SX. Villopoto zapewnił sobie mistrzostwo już podczas przedostatniej rundy. Jest piątym zawodnikiem w historii, który zdobył trzy tytuły i trzecim, któremu udało się zostać mistrzem trzy razy z rzędu. W sezonie 2013 pierwsze, drugie i trzecie miejsca przypadły w udziale 450SX na oponach Dunlopa: Davi Millsaps zajął drugie miejsce na punkty, natomiast trzeci był Ryan Dungey. W klasie 250SX mistrzowie regionów wschodniego i zachodniego również wybrali opony Dunlop. Wil Hahn utrzymał swoją pozycję w generalnej klasyfikacji, zajmując trzecie miejsce w tym wyścigu. Znakomitą formę zaprezentował region zachodni – Eli Tomac wygrał rundę finałową, lecz wobec pięciopunktowej straty nie wystarczyło to do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej. Jego rywal do tytułu – Ken Roczen – zajął drugie miejsce i zakończył sezon na pierwszym miejscu z dwoma punktami przewagi. Roczen wygrał również konkurencję Dave Coombs Sr. East/West Shootout. „Dunlop jest bardzo dumny z osiągniętego przez Ryana tytułu i rekordu. Ten bardzo utalentowany motocyklista okazał się niekwestionowanym zwycięzcą wyścigu, co jest wielkim osiągnięciem w roku, w którym startuje tak wielu byłych mistrzów i zwycięzców. Byliśmy świadkami ostrej konkurencji, a walka trwająca do ostatniego wyścigu w obu regionach klasy 250SX świadczy o tym, jak dobry był to sezon. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że wszyscy trzej mistrzowie wybrali opony Dunlop” – powiedział Broc Glover, starszy menedżer działu opon motocyklowych off-road Goodyear Dunlop w Ameryce Północnej. Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Dunlop jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3. Bogate doświadczenie Dunlopa w dziedzinie sportów motorowych pozwala na rozwój innowacyjnych technologii wykorzystywanych w produkcji opon do codziennej jazdy. W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Na oponach Dunlop jechał zwycięzca pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500cc w 1949 r. Opony Dunlop dominowały w tej serii zmagań w kolejnych dziesięcioleciach. W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach World Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250cc. W tej serii GP Dunlop ma na koncie 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2, a dwa lata później - Moto3. Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance – od 2002 r. zdobyli dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach – od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie i innych mistrzostwach off-road. Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  11. MITSUBISHI LANCER UZYSKAŁ TYTUŁ "BEST VALUE" W SEGMENCIE NIEWIELKICH SEDANÓW PRZYZNANY PRZEZ USAA Firma Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) ogłosiła, iż przystępny cenowo i doskonale wyposażony sportowy sedan Mitsubishi Lancer uzyskał tytuł "Best Value" (najlepszy stosunek ceny do jakości) w segmencie niewielkich sedanów, przyznany przez USAA. Organizacja USAA, będąca wiodącym na rynku dostawcą usług finansowych członkom sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych oraz ich rodzinom, stworzyła listę "Best Value" wykorzystując dane ilościowe w celu oceny m.in. kosztów użytkowania samochodu, oferowanego poziomu bezpieczeństwa oraz niezawodności. "Sporządzona przez nas lista pozwala naszym członkom ocenić stosunek ceny do jakości podczas zakupu nowego pojazdu," powiedział Steve Thompson, wiceprezes USAA ds. zakupu pojazdów. "W tym roku podnieśliśmy poprzeczkę w kwestii bezpieczeństwa, w związku z czym wymagamy, aby samochody wybrane przez USAA (USAA Preferred) miały na swoim koncie wyróżnienie "Top Safety Pick" instytutu Insurance Institute for Highway Safety (IIHS). Model Mitsubishi Lancer okazał się najlepszy w swojej kategorii, oferując nabywcy doskonały stosunek ceny do jakości." "Kompaktowy sportowy sedan Mitsubishi Lancer już szósty rok z rzędu (modele z rocznika od 2008 do 2013) zdobywa tytuł najbezpieczniejszego produktu, czyli "Top Safety Pick" instytutu IIHS. Pojazd USAA Preferred oferuje nabywcy doskonałą jakość w rozsądnej cenie i jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów na rynku," dodał Thompson. Mitsubishi Lancer jest oferowany w Polsce z nadwoziem typu sedan i hatchback (Lancer Sportback) z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1.6 l. i mocy 117 KM oraz 1.8 l. o mocy 140 KM. Najtańszy Lancer kosztuje obecnie 56 990 zł. Źródło: MMC Car Poland
  12. Bugatti Veyron Super Sport odzyskało tytuł najszybszego auta świata Walka na szczycie trwa - Bugatti nie dało za wygraną
  13. MITSUBISHI PAJERO GWIAZDĄ KONKURSU O TYTUŁ SAMOCHODU ROKU 2012 INTERNETOWEGO MAGAZYNU OZROAMER Mitsubishi Pajero - legendarny samochód terenowy zdobył w swojej kategorii tytuł Samochodu Roku 2012 znanego australijskiego magazynu internetowego OzRoamer. OzRoamer.com.au (OzRoamer = australijski podróżnik) jest stroną internetową poświęconą pełnej gamie pojazdów rekreacyjnych, turystycznych oraz produktom i usługom dla turystów. Pokonując renomowanych konkurentów, Mitsubishi Pajero 3.2CDiD AT model 2012 zdobył tytuł najlepszego siedmiomiejscowego samochodu 4WD. Wydawca magazynu OzRoamer, Rob Fraser uważa, że o zwycięstwie Pajero przesądziły w dużym stopniu takie czynniki, jak najlepszy stosunek wartości do ceny, pojemne wnętrze, dobre osiągi oraz najlepiej zrównoważona koncepcja całego pojazdu. „Mitsubishi Pajero pokonał wszystkich rywali, gdy jurorzy wzięli pod lupę stosunek wartości do ceny. Możesz kupić Pajero, dorzucić wyposażenie dodatkowe i wciąż trochę pieniędzy zostanie ci w kieszeni.”-twierdzi Fraser. Konkurs przeprowadzono w 12 kategoriach a oceniano ponad 40 samochodów.Panel złożony z dziewięciu jurorów oceniał każdy samochód stosując kryteria subiektywne oraz obiektywne i porównując w ten sposób poszczególne samochody. Najważniejsze było, by stosowane kryteria odzwierciedlały realne życiowe potrzeby, dzięki czemu czytelnicy będą mogli dokonywać racjonalnych decyzji przy wyborze samochodu. Mitsubishi Pajero zajął pierwsze miejsce w swojej kategorii pokonując tak znanych konkurentów, jak Toyota Landcruiser, Toyota Prado oraz LandRover Discovery. Mitsubishi Pajero jest dostępne w Polsce z turbodoładowanym silnikiem 3.2 DiDo mocy 200 KM o raz manualną i automatyczną skrzynią biegów. Źródło: MMC Car Poland
  14. Zespół fabryczny ŠKODA Motorsport dodał do swoich osiągnięć kolejny sukces rajdowy. Andreas Mikkelsen i Ola Floene, załoga Fabii Super 2000, zwyciężyli w tegorocznych zawodach IRC. ŠKODA trzeci raz z rzędu zdobyła mistrzowski tytuł IRC zarówno w kategorii Producentów, jak i Kierowców. „Tegoroczne sukcesy niewątpliwie należą do wyników, które umacniają naszą pozycję w świecie motorsportu. Trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Producentów i Kierowców sprawia, że ŠKODA to najbardziej utytułowana marka w historii IRC” – mówi Michal Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport.„Jesteśmy również zadowoleni z wygrania Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku, ponieważ tamtejszy rynek jest bardzo istotny dla naszego rozwoju. Mistrzostwo Europy oraz sześć krajowych tytułów mistrzowskich to także niezwykłe osiągnięcie. Pragniemy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do naszych sukcesów” – dodał Hrabánek.Andreas Mikkelsen okazał się także pierwszym kierowcą w historii, który zdobył mistrzowski tytuł IRC drugi raz z rzędu. Przypieczętował on swój sukces podczas Rajdu Cypru, gdzie dojechał do mety na drugiej pozycji. Prowadząc Fabię Super 2000 pojawił się na 11 wydarzeniach z tej serii, wygrywając 2 z nich (Rajdy Azorów i Rumunii). Jan Kopecký, kolejny kierowca ŠKODY, wziął natomiast udział w 6 rajdach, wygrywając na Wyspach Kanaryjskich i na Sycylii. Sukcesy marki potwierdził dodatkowo Juho Hänninen, który mimo pojawienia się tylko w 4 rajdach, wygrał aż 3 z nich (Irlandia, Belgia, Czechy). ŠKODA dzięki trzeciemu z rzędu zwycięstwu w kategorii Producentów i Kierowców, stała się najbardziej utytułowaną marką w historii zawodów IRC. Ponadto, Hänninen i Markkula wygrali tegoroczne Mistrzostwa Europy, a Jan Kopecký i Pavel Dresler triumfowali w mistrzostwach Czech. Kierowcy Fabii Super 2000 zdobyli także mistrzowskie tytuły w Austrii, Niemczech, Słowenii, Turcji i Bułgarii. źródło: Skoda
  15. W walce o mistrzowski tytuł Audi stawia na całkowite zrównanie szans swoich zespołów -Od następnej rundy FIA WEC w Bahrajnie w wyścigach wezmą udział dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro -Pierwszy start prototypowego pojazdu marki Audi na piaskach pustyni -Jazda nocą i wysokie temperatury to ogromne wyzwanie Rywalizacja obu zespołów Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), dostarcza fanom sportu motorowego sporo emocji. Całkowitą równość szans zapewni obu ekipom nowa strategia, która wejdzie w życie od szóstego z ośmiu wyścigów tego sezonu. Tym razem odbędzie się on 29 września, na torze w Bahrajnie. Zgodnie z przyjętą przez Audi koncepcją, od tego wyścigu markę reprezentować będą dwa pojazdy hybrydowe. Audi rozpoczęło tegoroczny sezon wyścigów długodystansowych wystawiając do walki dwa, różne typy pojazdów. Audi R18 ultra to konwencjonalnie napędzany prototyp wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym TDI, natomiast model R18 e-tron quattro - to pierwszy samochód wyścigowy marki Audi o napędzie hybrydowym, stanowiący zapowiedź nowej epoki. Oba typy pojazdów mają swoje mocne strony, co wielokrotnie potwierdzały w trakcie wzajemnej rywalizacji. Model R18 e-tron quattro zapisał się w historii jako pierwsza jednostka hybrydowa, która wygrała dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans, a zaraz potem także sześciogodzinny maraton w Silverstone. Audi R18 ultra zanotowało na swoim koncie zwycięski debiut w Spa. To wyścigowe auto, napędzane konwencjonalnym silnikiem diesla, pokazało również niedawno swój potencjał w Brazylii. Zasiadający za jego kierownicą Lucas di Grassi ustanowił rekord okrążenia w piątej rundzie WEC. Mimo to, szereg argumentów przemawia za zmianą strategii startów Audi. Podczas gdy Audi R18 ultra jest bezkonkurencyjne w pojedynczych okrążeniach, model R18 e-tron quattro ujawnia swoje atuty na torach o określonych uwarunkowaniach topograficznych i w trakcie wyprzedzania innych samochodów. Koncern Audi jest przekonany o tym, że przyszłość motoryzacji należy do napędu hybrydowego i wobec powyższego jego inżynierowie skoncentrują się teraz w pełni na pracach nad autami wyścigowymi z napędem elektrycznym. Oprócz zebranych na tym polu doświadczeń w drugiej połowie sezonu, decyzja ta pozwoli także na wyrównanie szans obu ekip. Zespół z numerem startowym „1“, w składzie Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, po dwóch zwycięstwach odniesionych w tym sezonie na Audi R18 e-tron quattro, znajdują się w czołówce klasyfikacji zespołów WEC. Szkocko – duński duet Tom Kristensen/Allan McNish jest sklasyfikowany z wynikiem gorszym jedynie o 7,5 punktu i również ma szanse na pozostałe jeszcze do zdobycia 78 punktów. Zawodnicy ci, występujący z numerem startowym „2“, w Bahrajnie będą ponownie ścigać się pojazdem z napędem hybrydowym. Dotychczas już dwukrotnie korzystali z hybrydy R18 e-tron quattro – podczas wyścigów w Spa i w Le Mans. Audi Sport Team Joest czeka spore wyzwanie, które – dzięki konsekwentnie wprowadzanym ulepszeniom i zaangażowaniu Audi – będzie z pewnością łatwiejsze do podjęcia. Po przetransportowaniu aut wyścigowych z Ameryki Południowej, napęd Audi R18 z numerem „2” zostanie w Bahrajnie przerobiony z konwencjonalnego na hybrydowy, a nadwozie – zyska całkowicie nowe oznakowanie. W Bahrajnie zespoły stawią czoła ekstremalnym warunkom. Wyścig rozegrany zostanie w sercu pustyni, na torze Sakhi wybudowanym w 2004 r, położonym na południe od stolicy Manama. Wysokie temperatury, duża wilgotność powietrza i drobinki piasku stanowią nie lada utrudnienie, i dla ludzi, i dla pojazdów. Etap w Bahrajnie to dla pięciu kierowców testowych Audi Sport Team Joest spora niewiadoma. Czas trwania szóstego w tym sezonie etapu wyścigów wyznaczono na godziny od 16.00 do 22.00 czasu lokalnego, co oznacza, że większa jego część odbędzie się po zmierzchu. Kibicom pozostającym w domu Audi zapewni (podobnie jak w przypadku wszystkich innych wyścigów WEC) szczegółowe relacje: w Internecie, na stronie www.audi-liveracing.com dostępna będzie sześciogodzinna relacja z wyścigu, ujęcia z perspektywy kokpitu kierowcy i raporty podsumowujące zmagania. Aplikacje dla iPhone'a i Androida umożliwią dostęp do relacji z mistrzostw WEC – z pomocą live tickerów (pasków informacyjnych), aktualnych wiadomości, zdjęć i zestawień wyników. Aktualne informacje dla fanów wyścigów motorowych będą również dostępne na Facebooku i Twitterze. Wypowiedzi ekspertów Audi: Dr Wolfgang Ullrich (szef Audi Motorsport): „Zadecydowaliśmy, że do startu w Bahrajnie wystawimy dwa pojazdy hybrydowe. Nasze analizy pokazały, że model R18 e-tron quattro ma sporą, techniczną przewagę. Powinna ona ułatwić naszym kierowcom wyprzedzanie innych pojazdów. Dysponując dwoma samochodami hybrydowymi jesteśmy również lepiej przygotowani do rywalizacji z Toyotą. Ponadto, do walki o mistrzowski tytuł obie ekipy zostają identycznie wyposażone. Wyścig w Bahrajnie będzie miał zupełnie inny charakter niż wszystkie dotychczasowe. Liczymy się z bardzo wysokimi temperaturami. W przeciwieństwie do ostatniej rundy, rozegranej w Brazylii, wyścig w Bahrajnie stawia wysokie wymagania hamulcom, które muszą być dobrze chłodzone. Spore znaczenie będzie miała również taktyka związana z wykorzystaniem opon.“ Ralf Jüttner (Dyrektor techniczny Audi Sport Team Joest): „Mam nadzieję, że w Bahrajnie uda nam się rewanż za wyścig w Brazylii. Dołożymy wszelkich starań, by znów znaleźć się na najwyższym miejscu na podium. Wyścig na pustyni to dla nas nowe doświadczenie. Ponadto na miejscu musimy przerobić samochód z numerem ‘2’ na pojazd e-tron quattro. Jest to olbrzymie wyzwanie dla zespołu. Ostra walka o pozycję w klasyfikacji kierowców będzie jeszcze bardziej interesująca, ponieważ szanse zostaną wyrównane. Już się na to cieszymy.“ Fakty i opinie kierowców Audi: Marcel Fässler (Szwajcar, 36 lat), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - nadal startuje ze swoimi dwoma kolegami z teamu - Andrém Lottererem i Benoîtem Tréluyer. „Nigdy jeszcze nie byłem w Bahrajnie. Tor Sakhir widziałem jedynie w telewizji i odniosłem bardzo pozytywne wrażenie. Jedno jest już dziś pewne: Na pewno będzie tam gorąco. Dla nas, kierowców oznacza to jeszcze wyższą temperaturę w kokpicie. Na pewno szczególnie przyda się tam wytrzymałość fizyczna.“ André Lotterer (30 lat, Niemiec), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - razem z kolegą z zespołu chcę zwiększyć prowadzenie w tabeli. „Nie wiem jeszcze co nas czeka podczas następnego wyścigu. Potrenuję trasę na symulatorze i dokładnie zapamiętam sobie jego ukształtowanie topograficzne. Nieznany tor oznacza zawsze coś interesującego i stanowi dla nas wszystkich kolejne wyzwanie. Cieszę się, że będę mógł wziąć udział w wyścigu również w tym zakątku świata. Po jego zakończeniu chcielibyśmy oczywiście móc stanąć na najwyższym miejscu na podium.“ Benoît Tréluyer (35 lat, Francuz), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - podobnie jak jego koledzy z zespołu Audi, po raz pierwszy odwiedzi Bahrajn. „W Brazylii wiele się nauczyliśmy, dlatego mogliśmy podjąć właściwe decyzje odnośnie następnego wyścigu. Bardzo optymistycznie patrzę na sześciogodzinny wyścig w Bahrajnie. Nam, kierowcom, bardziej chodzi o to, by wygrywać również wyścigi o innym charakterze niż zwykle. Jak zawsze, do startu przygotuję się na symulatorze. Podczas tego wyścigu będziemy musieli stawić czoła niezwykle wymagającym warunkom.“ Tom Kristensen (45 lat, Duńczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - ponownie zasiądzie w kokpicie Audi R18 e-tron quattro. Po gościnnym występie Lucasa di Grassi w Brazylii, wystąpi ponownie z Allanem McNishem. „W Bahrajnie czeka nas wiele emocji, na które wszyscy się już cieszymy. Przyczyni się do nich gorący klimat, piasek pustyni i jazda po zmierzchu. Allan i ja wiele obiecujemy sobie po Audi R18 e-tron quattro, tym bardziej, że w Le Mans doskonale wykorzystaliśmy zalety tego auta. Pomoże nam to – miejmy nadzieję – w walce o tytuł.“ Allan McNish (42 lata, Brytyjczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - wraz z kolegą z ekipy, Tomem Kristensenem, znajduje się w tabeli na drugim miejscu. Kilkakrotnie był już w Bahrajnie, nigdy jednak nie jechał na torze Sakhir. „Sądzę, że wyścig w Bahrajnie będzie bardzo różnił się od startu w Brazylii. Od czerwca, w Le Mans, na torze w Silverstone i Interlagos, mieliśmy okazję do skonfrontowania naszych umiejętności z bardzo różnymi warunkami. Teraz będą one całkowicie inne od tego, co było nam dane poznać. Na Bliskim Wschodzie o tej porze roku normalne są temperatury od plus 35 do 40 stopni. W świetle dziennym przejedziemy tylko półtorej, maksymalnie dwie godziny. Po zapadnięciu zmroku temperatury prawie w ogóle nie obniżają się. Wiele obiecuję sobie po modelu R18 e-tron quattro, w którym od startu w Le Mans dokonano kilku poprawek.“ Kierowcy Audi startujący w Bahrajnie: Marcel Fässler (CH): ur. 27.5.1976 w Einsiedeln (CH); miejsce zamieszkania: Gross (CH); żonaty z Isabel, cztery córki (Shana, Elin, Yael, Delia); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 78 kg; kierowca Audi od 2008; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia: 1; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Tom Kristensen (DK): ur. 07.07.1967 w Hobro (DK); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); kawaler (partnerka: Hanne), dwaj synowie (Oliver i Oswald) i córka (Carla Malou); wzrost: 1,74 m; waga ciała: 72 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 8; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – André Lotterer (D): ur. 19.11.1981 w Duisburgu (D); miejsce zamieszkania: Tokio (J); kawaler; wzrost: 1,84 m; waga ciała: 74 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 2; najszybsze okrążenia w WEC: 1; najlepszy rezultat w Bahrajnie: – Allan McNish (GB): ur. 29.12.1969 w Dumfries (GB); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Kelly, syn (Finlay), córka (Charlotte); wzrost: 1,65 m; waga ciała: 60 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Benoît Tréluyer (F): ur. 07.12.1976 w Alençon (F); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Melanie, syn (Jules); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 68 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Zwycięzcy w Bahrajnie Dotąd nie odbywał się tu jeszcze żaden wyścig z serii Le Mans. Informacje o torze Długość toru: 5,412 km Czas trwania wyścigu: 6 godzin Rekord toru w kwalifikacjach: – Rekord wyścigu: - Pole Position 2011: – Najszybszy przejazd 2011: – Marcel Fässler o Bahrajnie: „Jeszcze nigdy nie startowałem w Bahrajnie, ale z przekazów w mediach widzę, że tor ma wiele cech szczególnych. Prosta po starcie i na finiszu ma długość powyżej jednego kilometra, potem trzeba wykonać manewr ostrego hamowania przed pierwszym ostrym zakrętem w prawo. Po lekkim zakręcie w lewo wjeżdżamy na następną, długą prostą. Potem znów mamy zakręt w prawo, za nim zjazd w dół, z szybkim, podwójnym zakrętem w kształcie litery S. Następna, krótka prosta kończy się ostrym zakrętem w prawo. Potem czeka nas podjazd i na końcu duży łuk w lewo, na który składa się jeden szybszy zakręt i jeden bardzo wąski. Na przeciwko boksów musimy wykonać serię sekwencji lewo - prawo, które kończą się ostrym zakrętem w prawo. Następnie mamy ostatnią, długą prostą, na końcu której ostry zakręt w prawo doprowadza nas do linii mety/startu.“ Klasyfikacja kierowców WEC po piątej z 8 rund: 1. Fässler/Lotterer/Tréluyer, 114,5 punktu; 2. Kristensen/McNish, 107; 3. Capello, 77; 4. Dumas/Duval, 67; 5. Jani/Prost, 62,5; 6. Gené, 49; 7. Wurz/Lapierre, 44; 8. Heidfeld, 42,5; 9. Dalziel/Potolicchio, 41,5; 10. Primat/Belicchi, 34,5. Klasyfikacja marek WEC po 5 z 8 rund 1. Audi, 147 punktów; 2. Toyota, 44 punkty. Harmonogram (czas lokalny, CET + 1 godzina) Czwartek, 27 września godz. 16:00–17:30 Wolny trening 1 godz. 20:30–22:00 Wolny trening 2 Piątek, 28 września godz. 10:50–11:50 Wolny trening 3 godz. 16:30–16:50 Kwalifikacje LMP1 & LMP2 Sobota, 29 września godz. 12:25–12:45 Rozgrzewka godz. 16:00–22:00 Wyścig godz. 22:15 Konferencja prasowa FIA-WEC Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Ronaldo, Messi i Iniesta pretendentami do tytułu najlepszgo gracza UEFA
  17. Ktoś wie jaki tytuł tej muzyki w tle?
  18. VW Golf V / BBS RS (US)

    Chciałbym, żeby mój GTIk tak wyglądał Ten jest świetny !! http://www.stancenation.com/2011/07/21/tucking-poking/ EDIT: Zmieniłem tytuł, dodałem zdjęcie. /JE1216//
  19. Galeria-> http://srmm.com.pl/index.php/evo-v-znalezione-w-sieci/ Zmieniłem tytuł /JE1216//
  20. Fajna toruffka ; ) More: KlYk Zmieniłem tytuł /JE1216//
  21. To już kwestia gustu, mnie się podoba, ale ma kilka wad . ; ) KlYk Zmienilem tytuł /JE1216//
  22. Bride, Nardi, RB26 ... Real JDM ; ) More: KlYk Zmieniłem tytuł /JE1216// Tablice rejestracyjne z NSW ---> http://www.worldlicenseplates.com/world/AU_NSWX.html
  23. Piosenka - tytuł

    Zna kto może tyuł albo najlepiej wykonawcę i tytuł piosenki która leci w tle ego filmiku Za pomoc browary
  24. http://trans.info/message/view/6168.html
  25. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Da4rJ4WWSwQ&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Da4rJ4WWSwQ&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> (Jeżeli ktoś na tytuł piosenki proszę napisać dam piwko)
×