Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'tylko' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 229 wyników

  1. Pranie Tapicerki Samochodowej wykonuję profesjonalnymi urządzeniami firmy Karcher Pakiet podstawowy 80 zł pranie foteli kanapy boczków podłogi bagażnika. Dla wymagających oferujemy pakiet GOLD 150 zł ---mycie karoserii ---mycie felg ---czyszczenie progów wew. ---dokładne odkurzenie wnętrza i bagażnika ---pranie tapicerki ---dokładne mycie plastików ---czyszczenie kratek nawiewu ---mycie szyb wewnątrz i z zewnątrz, ---odświeżenie one step elementów plastikowych, ---dreasing opon Istnieje możliwość wysuszenia tapicerki, bo po wypraniu jest wilgotna. obowiązuje gwarancja zadowolenia , jeżeli po wyschnięciu tapicerki pokażą się jakieś plamy poprawiamy to darmowo .. http://perfekt-mania.pl/ tel 782 100 190 https://www.facebook.com/Detailer-Garage-Perfekt-Mania-1630046833942887/ http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=41329987
  2. Witam, jak w temacie. Sprzedam VW Golf Variant Comfortline 1.4 TSI z dodatkowymi pakietami. Rocznik 2014. Przebieg 3800 km. Wiecej info pod linkiem Volkswagen Golf VW Golf Variant Comfortline 1.4 TSI 122KM. Przebieg 3800 km!!! - OTOMOTO Wiecej zdjec pod linkiem https://picasaweb.google.com/100773721923811281980/VWGolf?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMPpnbfoxevZPw&feat=directlink Polecam. Osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu.
  3. Jeszcze tylko miesiąc do największego motoryzacyjnego święta w Polsce - Motor Show 2015. 9-12 kwietnia zapowiada się niezwykle imponująco. Poza licznymi premierami samochodowych marek, które zaprezentują liderzy branży, salon samochodowy Motor Show to doskonała okazja dotarcia do szerokiego grona publiczności, wymiana cennych doświadczeń i nawiązanie kontaktów biznesowych. Pasjonaci motoryzacji mogą być pewni, że tegoroczna edycja przejdzie do historii, jako jedyna w swoim rodzaju, zarówno pod względem pokazów, jak i wydarzeń towarzyszących. Dla podtrzymania dreszczu emocji, nie zdradzamy jeszcze co zaprezentują wystawcy, ale potwierdzamy obecność przedstawicieli światowych marek, które już zadeklarowały swoją obecność: Aixam, Alfa Romeo, Aston Martin, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Jaguar, Jeep, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Maserati, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Rolls Royce, Toyota i Volkswagen Group.Na prezentację premier przyjdzie czas niebawem. Tymczasem zdradzamy, jakie dodatkowe atrakcjeczekają nazwiedzających tereny targowe, a te zapowiadają się arcyciekawie. Motor Show Truck Wybory najładniejszego tuningowanego Trucka. wyłonionego wśród wystawców targów Moto Show Truck to spotkanie przewoźników drogowych i przedstawicieli stowarzyszeń transportowych z całej Polski, dealerów oferujących pojazdy użytkowe oraz wszystkich podmiotów z "wagi ciężkiej" w transporcie. Udział w Motor Show Truck to wyjątkowa okazja do zaprezentowania oferty swojej firmy, wszystkim chętnym zapewniamy szereg miejsc wystawowych. Organizator:V8 Team, Biznes Motoryzacyjny Polska oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.Kiedy: 9-12 kwietnia 2015 r., pawilon nr 4 Pin up Girls Ogólnopolski konkurs dla kobiet, które kochają motoryzację i amerykański styl lat 50-tych.Pin up to kobiecy symbol motoryzacji - inteligentnej, pięknej, zbuntowanej i samodzielnej kobiety. Każda z Pań, która utożsamia się z tym stylem, podczas targów Motor Show dzięki staraniom organizatora konkursu będzie mogła przez chwilę, poczuć się niczym Marilyn Monroe czy Thelma i Louise. Organizator:V8 Team, Biznes Motoryzacyjny Polska oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.Kiedy: 10-12 kwietnia 2015 r. Hall of Fame To pierwsza w historii Motor Show Hala Sław. To miejsce, w którym samochodowi maniacy z całej Polski, zaprezentują nietuzinkowe wizje pojazdów. Samochody nie do poznania, po licznych modyfikacjach wizualnych i mechanicznych, tysiące wattów oraz elitarne pomiary decybeli dB Street Battle///ECO CARS Challenge oraz międzynarodowe rozgrywki dB Drag Racing – to wszystko tylko w Hall of Fame! W Hali Sławy może wystawić się każdy kto przejdzie pozytywną selekcję. Odwiedzić może każdy, kto kupi bilet. Najlepiej już teraz, za pośrednictwem Ticketpro. Organizator:Stowarzyszenie Motoryzacyjne Black Drivers Club oraz firmę DemocarKiedy:10-12 kwietnia 2015 r. VI Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników To sprawdzian wiedzy i umiejętności dla Młodych Mechaników, adeptów szkół o profilu samochodowym. Start w Mistrzostwach, to nie tylko sprawdzenie swoich umiejętności, promocja szkoły, ale także uznanie w oczach przyszłych pracodawców. Finał Mistrzostw w kategorii Młody Mechanik jest integralna częścią targów Motor Show. Przewidujemy, że podczas kwietniowego finału padnie kolejny rekord i liczba zgłoszonych zespołów szkolnych przekroczy wynik z roku 2014.Patron wydarzenia: Włodzimierz Zientarski Organizator:V8 Team, Międzynarodowe Targi PoznańskieKiedy:10-12 kwietnia 2015 r. 21. Ogólnopolski Turniej Wiedzy Samochodowej Skierowany jest do uczniów szkół samochodowych, dla których posługiwanie się nowoczesnymi urządzeniami diagnostyczno-kontrolnymi to pestka, a znajomość budowy i zasady działania poszczególnych podzespołów pojazdu to bułka z masłem. Patron wydarzenia: Jakub Bielak Organizator: Zespół Szkół Samochodowych w Gdańsku, miesięcznik „Nowoczesny Warsztat”, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej, Politechnika Poznańska.Kiedy:10 kwietnia 2015 r. Gdzie? Międzynarodowe Targi Poznańskie ul. Głogowska 14, 60-734 Poznań Kiedy? 10 – 12 kwietnia – WSTĘP DLA PUBLICZNOŚCI 9 kwietnia – PRESS DAY Godziny otwarcia 10.00 – 18.00
  4. Trochę więcej SKODY to nie tylko dodatkowa przestrzeń Każda ŠKODA daje trochę więcej samochodu niż jej konkurenci. W nowych modelach marki korzyść ta polega nie tylko na obszerniejszym wnętrzu, lecz obejmuje coraz więcej elementów. To niekwestionowana specjalność ŠKODY: ponadprzeciętnie przestronne, nowoczesne i ergonomiczne wnętrze samochodu, zdobywające przewagę nad konkurencją w tych podstawowych kryteriach. Na tym jednak zalety czeskich samochodów się nie kończą: najnowsze generacje popularnych modeli to nowoczesne konstrukcje, których przewaga rozwiązania wnętrza nad konkurencją wynika z wielu czynników. TROCHĘ BARDZIEJ PRAKTYCZNE WNĘTRZE Znakiem rozpoznawczym ŠKODY pozostaje niezmiennie zapewnianie trochę więcej samochodu niż konkurencja. Rozumiane jest to przede wszystkim przez ponadprzeciętną przestronność, najczęściej przodującą w segmencie określonego modelu ŠKODY. Konstruktorzy pracują nad tym, aby miejsca nie tylko było dużo, ale by było ono efektywnie wykorzystane: każdy model ŠKODY ma liczne rozwiązania z serii Simply Clever, uprzyjemniające codzienną eksploatację samochodu. To przemyślane rozwiązania, uwzględniające bagażnik skonstruowany tak, by miał prostopadłościenny kształt, łatwy do zagospodarowania, niski próg załadunkowy i wysoko otwieraną pokrywę, zapewniającą łatwy dostęp do środka. W niektórych modelach po opuszczeniu oparć tylnych siedzeń roletę zakrywającą przestrzeń bagażową można pionowo rozwinąć, tworząc ściankę działową. Kokpit zorganizowany jest tak, by obsługa wszystkich urządzeń była intuicyjna i łatwa – w końcu to doskonała ergonomia, dobrze znana ze wszystkich samochodów ŠKODY, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort codziennej eksploatacji. W wybranych modelach ŠKODA oferuje przydatną w mroźne dni funkcję ogrzewania postojowego. Poznaj jego działanie. TROCHĘ LEPSZY KOMFORT Opis komfortu samochodu często sprowadza się do długości listy jego wyposażenia czy innych łatwo policzalnych czynników, ale ten prawdziwy może być osiągnięty tylko długą, cierpliwą pracą nad niezliczoną ilością detali. By stworzyć dobre wnętrze, ŠKODA dopracowuje je latami. Tak jest choćby w przypadku foteli dopasowanych do anatomii człowieka, mających siedzisko, które nie powoduje zmęczenia w długich podróżach, ale jednocześnie dobrze trzymających ciało podczas pokonywania zakrętów. Przemyślane musi być rozmieszczenie wszelkich przycisków, pokręteł, dźwigni – tak, by kierowca miał do wszystkich elementów łatwy dostęp. Każda ŠKODA wyposażona jest w wiele niezauważalnych dla kierowcy elementów, które zapewniają mu komfort: na przykład szyby zawierają filtr chroniący przed promieniowaniem słonecznym i ograniczający nagrzewanie wnętrza, a tapicerka jest testowana dermatologicznie, by nie powodować uczulenia. Tak pozornie oczywiste kwestie, jak wygoda korzystania z lusterek i widoczność otoczenia, które nie jest przysłaniane przez elementy konstrukcyjne samochodu, wymagają kosztownych badań rozwojowych i są coraz trudniejsze do osiągnięcia ze względu na rosnące standardy bezpieczeństwa i zmieniające się trendy stylistyczne. To właśnie takie przemyślane rozwiązania czynią eksploatację samochodów ŠKODY wygodniejszą i przyjemniejszą. TROCHĘ WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO Bezpieczeństwo jest jednym z kluczowych czynników dla ŠKODY, kształtujących wnętrze wszystkich jej samochodów już od początkowego stadium rozwoju nowych modeli. Wpływa nawet na takie detale, jak szyny mocujące fotel, sposób mocowania kolumny kierownicy i wklejania szyb. Producent nie godzi się na żadne kompromisy w tym zakresie, oferując nowoczesne rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa już od podstawowych wersji wyposażenia – począwszy od podstawowej wersji modelu Citigo, wszystkie ŠKODY są wyposażone w czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe z funkcją ochrony głowy oraz w komplet elektronicznych funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przez ostatnie lata wnętrza czeskich samochodów przeszły imponującą ewolucję, wzbogacając się o szereg nowych funkcji i przemyślanych rozwiązań. Talenty nowych modeli zostały znakomicie poszerzone o rozbudowane systemy pokładowe: wysokiej jakości systemy audio, nawigację i obsługę telefonu. Przełomem w rozwoju funkcjonalności pokładowych systemów informacyjno-multimedialnych było wprowadzenie dużego wyświetlacza, który pozwolił na implementację nowych, wcześniej niemożliwych do wprowadzenia innowacji. Obecnie w duże, wyraziste ekrany obsługiwane dotykowo, mogą być wyposażone już wszystkie modele marki ŠKODA, poczynając od najmniejszego Citigo. Oprócz intuicyjnej obsługi radia czy fabrycznej nawigacji Amundsen, systemy te obejmują wiele innych, przydatnych dla kierowcy funkcji: odtwarzania płyt CD i DVD, w tym nagrań MP3, także przez wejście AUX umożliwiające podłączenie zewnętrznych, przenośnych urządzeń audio. Telefony komórkowe w samochodach ŠKODA obsługuje się łatwo i bezpiecznie dzięki przyciskom na kierownicy, pozwalającym wybrać kontakt z książki telefonicznej oraz rozpocząć i zakończyć połączenie. Telefon kierowcy może być zsynchronizowany z samochodem poprzez łącze Bluetooth. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników i/lub ekranie radia pokazywana jest siła sygnału antenowego, stan naładowania baterii, połączenie przychodzące i wychodzące. Nową jakość połączenia samochodu z telefonem wprowadziła funkcja MirrorLink, debiutująca w modelu Fabia, która przenosi ekran smartfona na ekran radia samochodu. To przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z aplikacji mobilnych w czasie jazdy samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Klimatyzacja nie tylko na upały Obecność klimatyzacji w samochodzie to nie tylko większy komfort kierowcy i pasażerów, ale również większe bezpieczeństwo podróżowania. W naturalny sposób wykorzystujemy klimatyzację w okresie letnim, kiedy to temperatury panujące na zewnątrz nagrzewają bardzo mocno nasz samochód. Możliwość włączenia klimatyzacji i ożywczy chłód pozwalają skupić się na jeździe, niwelując efekty szybkiego zmęczenia i spadku koncentracji, co często występujące podczas upałów. Klimatyzacja przydaje się nie tylko w gorące dni. Warto włączać ją również w zimie, a przemawiają za tym dwa argumenty. Bezpieczeństwo – w chłodne, zimowe dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a dodatkowo wraz z nami do samochodu na butach czy odzieży zewnętrznej dostaje się dużo wody w postaci śniegu czy deszczu. Powoduje to osadzanie się pary wodnej w zamkniętym samochodzie. Obecność pary wodnej na szybie w znaczny sposób ogranicza naszą widoczność. Możemy sobie poradzić z tym efektem przecierając szybę ściereczką lub podgrzewając szybę strumieniem powietrza, ale istnieje lepszy sposób. Jeśli włączymy klimatyzację, nie tylko pozbędziemy się pary wodnej z szyb, ale osuszy ona również powietrze w samochodzie. Jak to zrobić? Należy skierować strumień powietrza z nawiewów na szyby. Efekt osiągniemy szybciej, jeśli na chwilę ograniczymy dopływ powietrza z zewnątrz, wybierając tryb zamkniętego obiegu powietrza. Eksploatacja – używanie klimatyzacji wiąże się z dodatkowym zużyciem paliwa. Wynosi ono od 0,3-1,5 litra na godzinę pracy. Zużycie paliwa często jest argumentem za tym, by z klimatyzacji w okresie zimowym nie korzystać. Warto jednak pamiętać, że włączanie klimatyzacji oprócz pomocy w pozbyciu się pary wodnej, wymagane jest do sprawnego działania klimatyzacji. Oczywiście nie trzeba jej włączać codziennie, jednak ze względów eksploatacyjnych należałoby raz w tygodniu włączyć ją przynajmniej na 15 min. „Takie postępowanie zwiększa żywotność najważniejszego elementu – sprężarki. W pracującym układzie, smar niezbędny do prawidłowego działania sprężarki przenoszony jest przez czynnik chłodzący. Jeśli układ nie działa wystarczająco często to smar się osadza, a po długim uruchomieniu sprężarka nie ma wystarczającego smarowania” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Prawidłowa eksploatacja klimatyzacji i jej skuteczność działania uzależniona jest od regularnego serwisu. Należy pamiętać o okresowej wymianie filtra kabinowego, uzupełnianiu czynnika chłodzącego, który co roku ubywa o 10-15%, i odgrzybianiu instalacji. Wszystkie te działania zagwarantują nie tylko długie działanie klimatyzacji, ale co ważniejsze – bardziej bezpieczne i komfortowe podróżowanie przez cały rok. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Rewolucyjny, spalający zaledwie 1,9 l/100km, hybrydowy Mitsubishi Outlander z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów, wykorzystuje bardzo skuteczny system odzyskiwania energii, która w innym przypadku byłyby tracona. Na trasie przekraczającej 160 kilometrów przejechanej w zróżnicowanych warunkach drogowych, odzyskiwane jest do 15 kWh energii kinetycznej, która w postaci energii elektrycznej trafia z powrotem do akumulatora litowo-jonowego pojazdu. Oznacza to, że w ciągu roku, przejeżdżając 16 tysięcy kilometrów, tylko jeden Mitsubishi Outlander PHEV może zaoszczędzić tyle energii, ile potrzeba do oświetlenia i zasilania sprzętu AGD w 150 brytyjskich domach dziennie – zgodnie z danymi brytyjskiego regulatora rynku energii OFGEM, średnie dzienne zużycie energii elektrycznej w domach w Wielkiej Brytanii wynosi około 10 kWh. Odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest proporcjonalna do masy pojazdu i prędkości jazdy, zostało zmaksymalizowane dzięki użyciu unikatowego systemu sterowanego za pomocą łopatki przy kierownicy, która umożliwia wybranie jednego z pięciu starannie dobranych poziomów hamowania regeneracyjnego. Kierowca kontroluje, kiedy i gdzie energia kinetyczna jest odzyskiwana, co znacznie zwiększa udział energii elektrycznej w hybrydowym napędzie pojazdu. Doładowywanie akumulatora tą metodą zwiększa zasięg samochodu pokonywany bez udziału silnika spalinowego i zastępuje energię, która w innym razie musiałaby pochodzić z sieci energetycznej, z której akumulator jest ładowany na postoju. Mitsubishi Outlander plug-in jest dużym, rodzinnym samochodem SUV z napędem 4x4, który łączy napęd elektryczny i spalinowy. W odróżnieniu od większości pojazdów hybrydowych, Outlander może podróżować znacznie dalej korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego i przejeżdża w ten sposób nawet 52 kilometry. Imponujący zasięg przy zasilaniu całkowicie elektrycznym zapewnia pojazdowi fenomenalne parametry ekologiczne. Emituje on zaledwie 44 gramy CO2 na każdy przejechany kilometr, a jego znormalizowane, średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100km. Komputer pokładowy Outlandera plug-in precyzyjnie informuje o ilości odzyskanej energii i jej wykorzystaniu w czasie rzeczywistym. Łopatka zmiany intensywności odzysku energii jest umieszczona na kolumnie kierownicy, umożliwiając kierowcy wygodne optymalizowanie intensywności hamowania odzyskowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Strome zjazdy i warunki autostradowe pozwalają na intensywniejsze hamowanie regeneracyjne, z wykorzystaniem poziomu oznaczonego jako 5. Poziomy 2, 3 i 4 zapewniają wydajne odzyskiwanie energii w warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej. Poziom 1 zapewnia dyskretniejszy, ale wciąż znaczący poziom odzysku energii. W Wielkiej Brytanii Outlander PHEV zachęca nabywców zerową stawką podatku akcyzowego dla pojazdu i zwolnieniem z opłaty za wjazd do centrum Londynu. Samochód kwalifikuje się również do rządowej ulgi dla samochodów z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów, wynoszącej 5000 funtów. Co więcej, samochód kwalifikuje się do ponad połowy wszystkich ulg. Użytkowników samochodów firmowych Outlander przyciąga zaledwie pięcioprocentowym podatkiem od świadczeń rzeczowych, co pozwala na zaoszczędzenie kwoty 8216 funtów w podatkach osobistych w ciągu trzech lat eksploatacji samochodu, w porównaniu z podobnej wielkości typowym pojazdem SUV z napędem 4x4. źródło: MMC Car Poland
  7. Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. ŠKODA ma szeroką paletę modeli 4x4, które odpowiedzą na potrzeby podróżujących. Standardowo wszystkie modele ŠKODY wyposażone są w napęd na przednią oś, gwarantujący satysfakcjonującą jakość prowadzenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa oraz kompaktowych wymiarów podzespołów, które nie zajmują cennego miejsca użytkownikom samochodu. Niemniej jednak, jeszcze niedawno kojarzone przede wszystkim z samochodami terenowymi układy napędu 4x4 dzisiaj coraz chętniej są wybierane także przez kierowców samochodów o miejskim przeznaczeniu. Okazują się dla nich zbawienne na przykład podczas prób wyjechania z zaśnieżonego parkingu bądź jazdy na mokrej nawierzchni. Pod hasłem „Kiedy musisz, wtedy możesz”, trwa kampania reklamowa modeli 4x4 marki ŠKODA. Aby poznać tajniki wspomagania ruszania, skutecznego hamowania, czy trybu off-road. ŠKODA ma bogate doświadczenie w stosowaniu układów 4x4 – oferuje je już od 1999 roku, odkąd wzbogaciły ofertę modeli Octavia, a później także Superb i Yeti. Dzięki popularności tych modeli czeska marka dziś należy do grona największych producentów samochodów z napędem na obie osie w Europie. Układy 4x4 cieszą się na świecie bardzo dużą popularnością wśród Klientów ŠKODY. Obecnie prawie co piąta sprzedawana na świecie Octavia Combi wyposażona jest w taki napęd, a na niektórych rynkach, jak Szwajcaria czy Norwegia, stanowi ona nawet ponad połowę całkowitej sprzedaży. Od 2008 do 2013 roku ŠKODA potroiła liczbę sprzedanych samochodów z napędem 4x4. Tylko w minionym roku sprzedała około 60 000 sztuk tej wersji napędowej. W sumie po świecie jeździ już ponad czterysta tysięcy samochodów marki ŠKODA z napędem na cztery koła. Więcej danych sprzedażowych znajduje się tutaj. Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Najważniejszą cechą tego rozwiązania jest prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony jeszcze bardziej zwiększa jej niezawodność, a z drugiej pozwoliła zmniejszyć masę. Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy. Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek. Niezależnie od układu 4x4 każdy model ŠKODY wyposażony jest w mechanizm różnicowy. Zadaniem mechanizmu różnicowego jest reagowanie na różnicę w prędkości obrotowej napędzanych kół, wynikającą z jazdy po łuku bądź nierównościach. Podstawowy typ mechanizmu różnicowego składa się z czterech stożkowych kół zębatych obracających się w dwóch płaszczyznach prostopadle względem siebie. To efektywne rozwiązanie, ale ma jedną wadę – gdy jedno koło jezdne straci zupełnie przyczepność, drugie obraca się wtedy w miejscu. By zapobiec takiej sytuacji, ŠKODA stosuje nowoczesną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz XDS+, pracującą na podstawie danych zbieranych przez czujniki ABS. To kolejne bardzo efektywne i bezawaryjne rozwiązanie, które gwarantuje doskonałe właściwości jezdne i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Dzięki nim żadnej ŠKODZIE niestraszne nadchodzące zimowe poranki! Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. [S] Koszulki rajdowe i nie tylko!

    Święta Bożego Narodzenia zbliżają się w zawrotnym tempie, a Ty nie masz pomysłu na prezent dla zapaleńca motorsportu? W takim razie zapraszam do odwiedzenia mojego sklepu gdzie znajdują się koszulki oraz inne gadżety związane z motorsportem i nie tylko! Sukcesywnie będą wprowadzane kolejne wzory nadruków! Michał PsoR Jaros - Koszulki, Dziecięce, Gadżety, Kubki
  9. 1927 EGZEMPLARZY NOWEGO XC90 DOSTĘPNYCH TYLKO PRZEZ INTERNET 1927 to kluczowa liczba dla Volvo. Właśnie w tym roku ze sztokholmskiej linii produkcyjnej zjechał pierwszy samochód szwedzkiej marki. Wczoraj zaprezentowany został najważniejszy samochód w historii koncernu – nowe XC90. Z tej okazji Volvo postanowiło zaoferować swoim klientom limitowaną serię tych samochodów, sygnowaną nazwą First Edition. Jest ich tylko 1927 i można je nabyć jedynie drogą internetową. Rankiem 14 kwietnia 1927 roku, chwilę po godzinie dziesiątej, ze sztokholmskiej fabryki wyjechał ÖV4. Właśnie wtedy rozpoczęła się historia Volvo. Do kolejnych ważnych dat dołączył 26 sierpnia 2014, dzień w którym szwedzki koncern po raz pierwszy zaprezentował nowe XC90 – najważniejszą premierę motoryzacyjną roku. Celebrując ten długo wyczekiwany moment, marka przygotowała dla swoich klientów specjalną ofertę. Limitowana seria 1927 samochodów XC90 sygnowanych nazwą First Edition będzie dostępna od 3 września tylko i wyłącznie przez internet. Jest to pierwsza w historii Volvo sytuacja, w której sprzedaż aut prowadzona jest za pośrednictwem tego kanału dystrybucji. Czarny na zewnątrz, bursztynowy w środku XC90 First Edition to najbardziej ekskluzywna wersja nowego SUV-a. Model ten jest dostępny w absolutnie pełnym wyposażeniu. Specjalna edycja posiada elegancką czarną karoserię w odcieniu Onyx Black, a 8-ramienne 21-calowe felgi opatrzone są unikatowymi inskrypcjami, występującymi jedynie w limitowanej serii. Wnętrze samochodu wyróżnia bursztynowy kolor foteli ze skóry nappa, węglowa czerń skórzanej deski rozdzielczej oraz delikatne wykończenia wykonane z drewna orzechowego. Każdy egzemplarz XC90 First Editon jest dodatkowo oznakowany na tylnej klapie. O przynależności do grona posiadaczy unikatowego egzemplarza świadczą również nakładki progowe z dedykowanym numerem – od 1 do 1927 – otrzymanym w trakcie zakupu samochodu. Volvo od dłuższego czasu przykłada szczególną wagę do komfortowych foteli. Wzorem poprzednika, nowe XC90 jest 7-osobowe i ma trzy rzędy siedzeń. Elektrycznie sterowane przednie fotele wyposażone zostały w wentylację, a zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie mają ogrzewanie. Dwa fotele z tyłu samochodu są również sterowane elektrycznie, a do tego zostały lekko skierowane do środka auta. To najlepszy “ostatni rząd” w tej klasie aut. Technologia i dźwięk z najwyższej półki Sercem nowego systemu kontroli XC90 jest umieszczony centralnie ekran dotykowy przypominający tablet. Ta pozbawiona przycisków konsola pozwala na całkowicie nowy sposób korzystania z multimediów w samochodzie oraz funkcji urządzeń przenośnych. Intuicyjna i bezpieczna obsługa ekranu angażuje uwagę kierowcy jedynie w minimalnym stopniu. Konsola będzie działać na dwóch systemach operacyjnych – Android lub iOS. Przy projektowaniu nowego XC90, Volvo zatroszczyło się również o nagłośnienie z najwyższej półki. Szwedzka marka zaprosiła do współpracy firmę Bowers & Wilkins, która od niemal 50 lat zajmuje się produkcją najlepszej jakości sprzętów audio. First Edition zostało zaopatrzone w 19 głośników, wzmacniacz o mocy 1400 W, wentylowany subwoofer wbudowany w kabinę oraz najnowsze oprogramowanie. W rezultacie w nowym XC90 udało się odtworzyć jakość dźwięku porównywalną do tej z najlepszych światowych sal koncertowych. Moc w dwóch wersjach First Edition napędzana jest przez czterocylindrowe silniki Drive E, dostępne w dwóch wersjach. Pierwsza to jednostka benzynowa T6 AWD o mocy 320 KM/ 400 Nm. Taką wersję First Edition przeznaczono m.in. na rynek amerykański. Drugą opcją jest D5 AWD225 KM/ 470 Nm, w Polsce wersja First Edition będzie dostępna tylko w takiej odmianie. Oba silniki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochody te wyposażone są w pięciostopniowe elektroniczne sterowanie wysokością i pracą zawieszenia. Dzięki temu kierowca może je samodzielnie skonfigurować według własnych preferencji. Najbardziej wszechstronny pakiet bezpieczeństwa w standardzie Volvo projektuje swoje samochody z myślą o tym, że bezpieczeństwo powinno być standardem. Wizją szwedzkiej marki jest projektowanie aut, które nie ulegają wypadkom. Do 2020 roku koncern chce, aby wśród osób poruszających się Volvo liczba ofiar śmiertelnych została zniwelowana do zera. XC90 oferuje wszechstronny i zaawansowany technologicznie standardowy pakiet bezpieczeństwa. Znajdują się w nim m.in. wszystkie funkcje City Safety, systemu automatycznego hamowania, który chroni przed zderzeniami z innymi samochodami, rowerami i pieszymi. Auto wyposażone jest dodatkowo w dwa zupełnie nowe rozwiązania: aktywację systemów bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi oraz system zapobiegający kolizjom czołowym. XC90 First Edition będzie produkowane w szwedzkiej fabryce. W ręce właścicieli samochód trafi w pierwszej połowie następnego roku. Osoby, które chcą znaleźć się w gronie posiadaczy limitowanej edycji nowego modelu Volvo powinny się pospieszyć. Duże zainteresowanie XC90 wskazuje na to, że 1927 samochodów wyprzeda się w błyskawicznym tempie, mimo że jego cena wyniesie 408 000 zł Dla porównania najtańsza odmiana nowego XC90 będzie kosztowała 239 900 zł. Internetowa sprzedaż XC90 First Edition ruszy 3. września o godzinie 16.00. Źródło: Volvo Auto Polska
  10. Witam wszystkich, szukam osób chętnych na wspólne hamowanie 12/04/2014 - cały dzień 9-19:00. Pisze na kilku forach aby udało się uzbierać odpowiednią ekipę, aby przysługiwała zniżka. Minimum 10 ( 4 chetny juz jest ) aut i hamowanie jest po 50 zł (dwa pomiary) rowniez 4x4 Umawiam się na hamownie Apis Power w Lesznowoli (niedaleko warszawy ) o ta: https://www.facebook.com/apistuning?fref=ts Jest ktoś chętny z tego forum? Zbieram listę w tym temacie:
  11. Nowy Datsun tylko dla Rosji - debiut 4 kwietnia Już wiemy, jakie auto będziemy podziwiać na licznych filmikach z Rosji
  12. Mazda 3 Kuroi Sports - tylko dla Australii Ja jestem ciekaw, co właścicielom trójki zaproponują tunerzy. Może być to ciekawy materiał do modyfikacji
  13. więcej -> BMW z układem kierowniczym produkowanym tylko w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Bugatti sprzedało już 400 Veyronów. Powstanie jeszcze tylko 50 sztuk 400 aut, w tym jakieś 3/4 edycji specjalnych
  15. więcej -> BMW tylko dla 100 wybranych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Citroen DS3 World Paris Limited Edition - powstanie tylko 15 sztuk Bardzo lubię DS-y za ich "inność" i ekskluzywny charakter. Takie auta potrafią robić chyba tylko Francuzi. No, może również Włosi
  17. Toyota Etios Cross - tylko dla Brazylii Trochę jak Suzuki SX4 w przebraniu. Dziwne, że w europejskiej ofercie Toyota nie ma podobnego modelu
  18. źródło: pcworld.pl więcej: Apple iPhone 5S/5C - znamy ceny. "Tani" iPhone 5C tani tylko z nazwy - PC World - Testy i Ceny sprzętu PC, RTV, Foto, Porady IT, Download, Aktualności
  19. BMW X6 M Design Edition - powstanie tylko 100 sztuk Ciekawe, czy można zamówić inny lakier, bo za białym jakoś nie przepadam...
  20. więcej -> Nowy olej Castrol do Opli i nie tylko, baza rejestracji pojazdów, ranking sprzedaży motocykli, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Słyszałem, taki pogląd, że przy jeździe na automacie samochód nie eksploatuje się tak bardzo jak na manualu. Trudno byłoby się nie zgodzić jak wsiada koleś do samochodu i dosłownie zarzyna skrzynię biegów. Ale w warunkach gdy kierowca ma wyczucie co do użytkowania manuala, czy jest duża różnica? Np ja wolę manuala, od dziecka jestem wychowany na samochodach z manualną skrzynią biegów. Pytanie jak to jest w pickupach?
  22. Lada Granta zawita do Europy. Na razie tylko na prb Trochę tu Logana, trochę Thalii, a z boku Granta przypomina mi Forda Focusa II sedan
  23. [h=1]Dunlop nie tylko dla samochodów[/h] [h=1]Piłeczki golfowe, tarcze hamulcowe, materace, opony do samolotów, wozów strażackich i myśliwców – Dunlop to nie tylko legenda motoryzacji [/h] [h=1][/h]Dunlop to dziś jeden z wiodących producentów opon klasy high i ultra high performance na świecie. Tę markę zna każdy fan motoryzacji, a zwłaszcza motosportu. Nie każdy jednak wie, że pierwsza opona Dunlopa powstała na potrzeby… trójkołowego rowerka. „Już sam początek historii naszej firmy wskazuje na fakt, że Dunlop to nie tylko ogumienie do samochodów. Opona była przecież montowana w rowerach i motocyklach. Ciekawostką jest, że zanim w 1919 roku Dunlop zaczął produkować ogumienie do samochodów ciężarowych, autobusów i pojazdów rolniczych, dostarczał opony do samolotów. Pierwsze z nich powstały już w 1910 roku. Do dziś funkcjonuje lotniczy dział firmy – Dunlop Aviation” – powiedział Łukasz Tłuchowski, dyrektor marketingu Grupy Goodyear Polska. Z Dunlopem na korcie… Kiedy wiosną 1928 roku powstało oficjalne przedstawicielstwo firmy w Polsce, w ofercie Dunlopa były nie tylko opony i dętki do samochodów osobowych i ciężarowych, ale także do motocykli i autobusów oraz akcesoria dla warsztatów wulkanizacyjnych. Ponadto spółka prowadziła sprzedaż m.in. gumowanego płótna oraz innych wyrobów z gumy i kauczuku naturalnego. Przy siedzibie Dunlopa powstał sklep firmy Macinlop oferujący buty tenisowe, piłki golfowe i tenisowe Fort, a także rakiety do tenisa. … i na froncie Pod koniec lat 30. sytuacja polityczna w Europie stawała się coraz trudniejsza. W 1939 roku, w związku z podjęciem przygotowań do wojny, brytyjska armia zaczęła testować opony Dunlop „Bulletproof” i „Run Flat” z wewnętrznym pierścieniem ochronnym z kauczuku. Ogumienie odporne na uszkodzenia i pociski z broni automatycznej montowano w brytyjskich samochodach pancernych Daimler Mk.I. Opony Dunlop instalowano także w wielu innych pojazdach wojskowych i samolotach. Niedobór kauczuku na ogumienie dla armii spowodował, że Brytyjczycy zorganizowali zbiórkę piłek golfowych, przekazując je firmie Dunlop w ramach wysiłku wojennego. W 1940 roku, podczas Bitwy o Anglię, balony zaporowe Dunlop chroniły Londyn i inne angielskie miasta przed nalotami Luftwaffe. Z kolei 80% myśliwców RAF posiadało opony Dunlop. Brytyjczycy bronili się dzielnie (m.in. przy sporym wsparciu polskich pilotów), a firma Dunlop, za swój niebagatelny wkład w produkcję zbrojeniową, została w 1941 roku odznaczona najważniejszymi brytyjskimi orderami Distinguished Service Order (DSO) oraz Distinguished Conduct Medal (DCM). Odbudowa Polski na oponach Dunlop Wojna wreszcie dobiegła końca. W grudniu 1945 roku do portu w Gdyni zawinął statek z pomocą UNRRA (ang. Administracja Narodów Zjednoczonych do Spraw Pomocy i Odbudowy) dla Polski. Na jego pokładzie znalazł się dar mieszkańców Londynu i Plymouth dla zburzonej Warszawy: 10 piętrowych autobusów. W lutym 1946 roku wyruszyły one na polskie ulice wyposażone w opony Dunlop. W ciągu dwóch kolejnych lat - w ramach pomocy UNRRA - do portu w Gdyni dotarły 152 podwozia angielskich ciężarówek Bedford OLBZ. Na ich bazie powstawały samochody strażackie, które w całej Polsce służyły na oryginalnym ogumieniu Dunlop Trak Grip. Według strażaków, opony te bardzo dobrze sprawdzały się na słabych nawierzchniach dróg i w terenie. Skuteczność hamowania, czyli rewolucyjne rozwiązanie Dunlopa Historia firmy Dunlop nie kręci się wyłącznie wokół opon. Dunlop miał również ogromny wkład w opracowanie tak powszechnych dziś hamulców tarczowych. Eksperymenty z tym rozwiązaniem były przeprowadzane od pierwszych dni rozwoju motoryzacji, ale to Dunlop jest pionierem jeśli chodzi o opracowanie modelu, który mógł być niezawodnie używany w czasie jazdy. W porównaniu z hamulcami bębnowymi, hamulce tarczowe są skuteczniejsze – tarcze łatwiej jest chłodzić, dzięki czemu hamulce tarczowe nie mają problemu z tak dużą utratą skuteczności hamowania. Zaprojektowane przez Dunlopa hamulce zostały zamontowane w samochodzie Jaguar podczas wyścigu na torze Le Mans. Dzięki nowemu rozwiązaniu, Jaguary typu C i D pięciokrotnie wygrywały 24-godzinny wyścig Le Mans (w latach 1951, 1953, 1955-1957). Skuteczniejsze hamowanie oznaczało, że należało zmodernizować opony,aby uniknąć ich blokowania się w czasie silnego hamowania. W tamtym czasie Dunlop wprowadził na rynek nowy wzór bieżnika, zapewniający lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Dunlop… dla wygody Opony do wszystkich chyba typów pojazdów, jakie skonstruowano, to nie wszystko. Systemy hamulcowe, obręcze ze stali i lekkich stopów, piłeczki tenisowe i golfowe, a nawet – podobno bardzo wygodne – materace Dunlopillo. Z tego wynika że Dunlop to legenda… nie tylko światowej motoryzacji. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. W 2013 r. przypada 125. rocznica powstania firmy Dunlop i przedstawienia przez jej założyciela opony pneumatycznej. Źródło: Goodyear
  24. więcej -> SEAT Mii i tylko 2,9 l/100 km, statystyki sprzedaży, nowe modele samochodów, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Tylko 2,3 l/100 km hybrydową Toyotą Auris, nowe modele samochodów, rynek nowych samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×