Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'toyota' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 735 wyników

  1. Toyota Supra Toyota Supra samochód produkowany od 1986r do 1998r przez koncern TOYOTA. Silnik o pojemności 3.0 litrów (dokładnie 2997cm3) i mocy 220 KM 285 Nm(wolnossący), 0-100 w 6,8s dystans 400m Supra pokonuje w ok. 15,2s. Drugi silnik doładowany dwoma sprężarkami o mocy maksymalnej 320 KM 275 Nm, 0-100 w ok 5,1s. Oba silniki charakteryzują się sześcioma cylindrami ustawionymi w rzędzie oraz czteroma zaworami na cylinder. O ile pierwsza wersja pozwalała na dynamiczną jazdę, o tyle druga czyniła z niej szybki pocisk (jednak są ludzie którzy wyciskają z doładowanego silnika prawie 1000KM. (W tym momencie należą się słowa uznania polskim firmom tuningowym ponieważ mamy 2 supry o mocy blisko 1200KM). Prędkość maksymalna w granicy 250 km/h. Spalanie to od około 10-14 l na 100 km. Długość supry to około 4620mm, szerokość 1745 mm, a wysokość 1310mm. Rozstaw kół przednich 1485mm tylnych 1490mm. Supra została kultowym samochodem sportowym już w momencie opuszczenia fabryki przez pierwsze egzemplarze. Mimo to, że zakończono produkcję przed kilkoma laty pozostała jednym z najbardziej pożądanych i poszukiwanych samochodów. Toyota wypuściła jeszcze 416 egzemplarzy w kolorze białym z bardzo głębokim odcieniem perły (Efekty w słońcu są niesamowite, sam widziałem ponieważ mamy taki egzemplarz w Polsce). Samochód bardzo dobrze znosi tuning mechaniczny a w kwestii stylistycznej pole do popisu jest po prostu przeogromne. Toyota Supra 1993 - 2002 (mk4) Toyota Supra mk4 - Radykalna przemiana Czwarta generacja Toyoty Supry pokazuje jak radykalnie może się zmienić wizerunek danego samochodu. Poprzednie wcielenia Supry były pojazdami luksusowymi o spokojnym charakterze, pomimo, ze były one reklamowane jako samochody sportowe o wysokich osiągach. Zmieniło się to w styczniu 1993 roku, kiedy Toyota zaprezentowała nowa Supre. Nowy pojazd zrywał z tradycja poprzednich modeli. Był zdecydowanie bardziej agresywny. Całą swoją sylwetką manifestował szybkość, dynamikę i zwinność. Styliści Toyoty projektując nadwozie nowej Supry, chcieli wyraźnie pokazać, ze ich pojazd jest czymś niezwykłym. Jego przysadzista, pełna mocy sylwetka, nieco wyzywająca wysokim tylnym spoilerem (występującym jako wyposażenie standardowe w wersji turbodoładowanej, w wolnossącej jako opcja) z cala pewnością nie gubiła się w tłumie innych aut. Charakterystyczne przednie i tylne światła także w nocy nie pozwalały innym kierowcom nie zauważyć jaki pojazd właśnie ich wyprzedzał. Elementem znanym z poprzedniej Supry był zdejmowany metalowy dach typu targa (przez Toyote nazwany Sport Roof). Podobnie jak w poprzednim modelu, tu także część dachu znajdująca się nad przednimi fotelami można było zdjąć i umieścić w bagażniku (na specjalnych zaczepach) i cieszyć się podróżą w słońcu. Chociaż maszyna posiadała pewne znamiona luksusu, przy jej projektowaniu w znacznie większym stopniu zwrócono uwagę na cechy decydujące o "sportowości" - dynamikę, zwrotność, prowadzenie, i skuteczność hamulców. Tradycyjnie już napędem nowej Supry stał się sześciocylindrowy silnik rzędowy. W obecnym wydaniu miał on pojemność 3 litrów, dwa walki rozrządu w głowicy i 24 zawory. Występował on w dwóch wersjach - wolnossącej i turbodoładowanej. Wersja wolnossąca dysponowała mocą 220 KM, czyli niewiele mniej niż silnik turbodoładowany z poprzedniej generacji. W 1998 zastosowanie układu zmiennych faz rozrządu VVT-i podniosło moc tej jednostki do 225 KM. Wersja turbodoładowana posiadała dwie turbosprężarki, włączające się sekwencyjnie tzn. jedna po drugiej (nie jednocześnie). Pierwsza pracowała już od 1800 obr./min., czyli niemal przez cały czas, sprawiając, ze silnik wydawał się mieć większą pojemność niż w rzeczywistości - w niższym zakresie obrotów reagował jak wolnossący V8. Druga turbina wkraczała do akcji przy 4000 obr./min., dając wspólnie z pierwszą potężny zastrzyk mocy. Powodowało to wrażenie, że druga turbina była większa, obie jednak były tej samej wielkości. Silnik ten występował w dwóch wersjach mocy. Egzemplarze przeznaczone na rynek amerykański osiągały 320 KM, pozostałe: 280 KM. Wersja wolnossąca posiadała 5-biegowa skrzynie ręczna, wersja turbo - 6-biegowa. W obu przypadkach można było zamówić 4-biegowa skrzynia automatyczna. Obie wersja posiadały system kontroli trakcji oraz rozbudowany system przeciwpoślizgowy ABS uwzględniający podczas działania promień skrętu - ułatwiało to hamowanie w zakręcie. Hamulce na wszystkich kolach były wentylowane. Kola, w wersji wolnossącej 16-calowe, w wersji turbo 17-calowe, zostały obute w opony o niskim profilu, wyraźnie dobrane pod katem osiągów i pewnego prowadzenia, nie komfortu. W 1996 roku Toyota Supra została wycofana ze sprzedaży w Europie, a w 1998 w USA. Powodem tej decyzji były nowe normy czystości spalin, których pojazd ten nie spełniał. Według Toyoty możliwe było dostosowanie Supry do nowych norm, jednak nie było to uzasadnione ze względu na koszty. Rosnąca popularność samochodów terenowych spowodowała, ze coraz mniej klientów decydowało się na zakup aut typu coupé - w tym Toyoty Supry. Stwierdzono zatem, ze nie opłaca się modyfikować tego auta aby utrzymać je na kurczącym się rynku. Od tamtej pory Toyota Supra była dostępna tylko na rynku japońskim. Ostatecznie koniec czwartej generacji Supry nastąpił latem 2002 roku, kiedy zakończono produkcje tego modelu. Dane techniczne Toyota Supra (wersja japońska) Silnik Oznaczenie 2JZ-GTE Konstrukcja 6-cylindrowy rzędowy, chłodzony woda, głowica aluminiowa, blok silnika żeliwny, Dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym, 4 zawory na cylinder, elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa Pojemność skokowa 2997 cm3 ¦rednica x skok tłoka 86 x 86 mm Stopień sprężania 10,0 : 1 Moc maks. (SAE) 220 KM przy 5800 obr./min., (od 1998: 224 KM przy 6000 obr./min.) Maks. moment obrotowy 284 Nm przy 4800 obr./min. Maks. obroty 6800 obr./min. Przeniesienie napędu Rodzaj napędu Tylny Rodzaj skrzyni biegów Ręczna Ręczna Automatyczna Liczba przełożeń 6 5 4 Przełożenie - bieg 1 3,724 3,285 2,804 bieg 2 2,246 1,894 1,531 bieg 3 1,541 1,275 1,000 bieg 4 1,205 1,000 0,705 bieg 5 1,000 0,783 - bieg 6 0,818 - - wsteczny 3,192 3,768 2,393 Przełożenie przekładni głównej 3,769 4,272 4,272 Mechanizm różnicowy Torsen, o ograniczonym poślizgu Koła Pięcioramienne, ze stopu aluminium Wymiary szerokość średnica przód 8 cali 16 cali tył 9 cali 16 cali Seryjne ogumienie przód 225/50VR16 tył 225/45VR16 ¦rednica zawracania 10,8m Hamulce Typ Tarczowe, wentylowane, z systemem przeciwpoślizgowym ABS Przód 2-tłoczkowe, średnica tarczy 294 mm Tył 1-tłoczkowe, średnica tarczy 304 mm Hamulec ręczny Mechaniczny, bębnowy, na obu tylnych kolach Nadwozie Długość 4515 mm Szerokość 1810 mm Wysokość 1275 mm Rozstaw osi 2550 mm Rozstaw kół przednich 1520 mm tylnych 1525 mm Masa własna 1410 kg Dopuszczalna masa całkowita 1780 kg rozkład masy przód / tył 51% / 49% Objętość bagażnika 185dm3 Objętość zbiornika paliwa 70 dm3 Osiągi Czas rozpędzania 0-100km/h b.d. Prędkość maksymalna 180 km/h (ograniczona elektronicznie, bez ograniczenia: 230 km/h) Zużycie paliwa (według norm japońskich) w ruchu miejskim 9 km na 1 litrze paliwa w ruchu pozamiejskim 16,7 km na 1 litrze paliwa, po przeliczeniu (w litrach / 100km) w ruchu miejskim 11,1 l w ruchu pozamiejskim 6 l Toyota Supra (wersja amerykańska) Silnik Oznaczenie 2JZ-GE Konstrukcja 6-cylindrowy rzędowy, chłodzony wodą, głowica aluminiowa, blok silnika żeliwny, Dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym, 4 zawory na cylinder, elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa Pojemność skokowa 2997 cm3 ¦rednica x skok tłoka 86 x 86 mm Stopień sprężania 10,0 : 1 Moc maks. (SAE) 220 KM przy 5800 obr./min., (od 1998: 224 KM przy 6000 obr./min.) Maks. moment obrotowy 284 Nm przy 4800 obr./min. Maks. obroty 6800 obr./min. Przeniesienie napędu Rodzaj napędu Tylny Rodzaj skrzyni biegów Ręczna Automatyczna Liczba przełożeń 5 4 Przełożenie bieg 1 3,285 2,804 bieg 2 1,894 1,531 bieg 3 1,275 1,000 bieg 4 1,000 0,705 bieg 5 0,783 - wsteczny 3,768 2,393 Przełożenie przekładni głównej 4,272 4,272 Mechanizm różnicowy Torsen, o ograniczonym poślizgu Kola Pięcioramienne, ze stopu aluminium Wymiary szerokość średnica przód 8 cali 16 cali tył 9 cali 16 cali ¦rednica zawracania 10,8m Seryjne ogumienie przód 225/50VR16 tył 225/45VR16 Hamulce Typ Tarczowe, wentylowane, z systemem przeciwpoślizgowym ABS Przód 2-tłoczkowe, średnica tarczy 294 mm Tył 1-tłoczkowe, średnica tarczy 304 mm Hamulec ręczny Mechaniczny, bębnowy, na obu tylnych kolach Nadwozie Długość 4515 mm Szerokość 1810 mm Wysokość 1275 mm Rozstaw osi 2550 mm Rozstaw kół przednich 1520 mm tylnych 1525 mm Masa własna 1460 kg Dopuszczalna masa całkowita 1830 kg rozkład masy przód / tył 51% / 49% Objętość bagażnika 185dm3 Objętość zbiornika paliwa 70 dm3 Osiągi Czas rozpędzania 0-100km/h b.d. Prędkość maksymalna 230 km/h Zużycie paliwa / 100 km w ruchu miejskim b.d. w ruchu pozamiejskim b.d. średnie b.d. Toyota Supra Turbo (wersja japońska) Silnik Oznaczenie 2JZ-GTE Konstrukcja 6-cylindrowy rzędowy, chłodzony woda, głowica aluminiowa, blok silnika żeliwny Dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym 4 zawory na cylinder elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa Doładowanie Dwie turbosprężarki Hitachi CT-12B (wersja japońska) chłodnica powietrza doładowującego Materiał turbiny ceramiczny ¦rednica sprężarki 62 mm / 39 mm (większa / mniejsza strona łopatek) ¦rednica turbiny 60 mm / 48 mm (większa / mniejsza strona łopatek) Zawór wastegate Toyota, tylko w pierwszej turbosprężarce Pojemność skokowa 2997 cm3 ¦rednica x skok tłoka 86 x 86 mm Stopień sprężania 8,5 : 1 Moc maks. (SAE) 280 KM przy 6000 obr./min. Maks. moment obrotowy 451 Nm przy 3600 obr./min. Maks. obroty 6800 obr./min. Przeniesienie napędu Rodzaj napędu Tylny Rodzaj skrzyni biegów Ręczna Automatyczna Liczba przełożeń 6 4 Przełożenie - bieg 1 3,827 2,804 bieg 2 2,360 1,531 bieg 3 1,685 1,000 bieg 4 1,312 0,705 bieg 5 1,000 - bieg 6 0,793 - wsteczny 3,280 2,393 Przełożenie przekładni głównej 3,266 3,769 Mechanizm różnicowy Torsen, o ograniczonym poślizgu w standardzie w wersji 6-biegowej, w innych jako opcja Kola Pięcioramienne, ze stopu aluminium, od 1997 z polerowanego stopu aluminium Wymiary przed 1995: od 1995: szerokość średnica szerokość średnica przód 8 cali 16 cali 8 cali 17 cali tył 9 cali 16 cali 9,5 cali 17 cali Seryjne ogumienie przód 235/45R17 tył 255/40R17 średnica zawracania 10,8m Hamulce Typ Tarczowe, wentylowane, z systemem przeciwpoślizgowym ABS Przód 4-tłoczkowe, średnica tarczy: przed 1995: 295 mm, od 1995: 320 mm Tył 2-tłoczkowe, średnica tarczy: przed 1995: 295 mm, od 1995: 320 mm Hamulec ręczny Mechaniczny, bębnowy, na obu tylnych kolach Nadwozie Długość 4515 mm Szerokość 1810 mm Wysokość 1275 mm Rozstaw osi 2550 mm Rozstaw kół przednich 1520 mm tylnych 1525 mm Masa własna 1510 kg Dopuszczalna masa całkowita 1860 kg Rozkład masy przód / tył 53% / 47% Objętość bagażnika 185dm3 Objętość zbiornika paliwa 70 dm3 Osiągi Czas rozpędzania 0-100km/h 5,7 s Prędkość maksymalna 180 km/h (ograniczona elektronicznie, bez ograniczenia: 260 km/h) Zużycie paliwa (według norm japońskich) w ruchu miejskim 9 km na 1 litrze paliwa w ruchu pozamiejskim 16,7 km na 1 litrze paliwa, po przeliczeniu (w litrach / 100km) w ruchu miejskim 11,1 l w ruchu pozamiejskim 6 l Toyota Supra Turbo (wersja amerykańska) Silnik Oznaczenie 2JZ-GTE Konstrukcja 6-cylindrowy rzędowy, chłodzony woda, głowica aluminiowa, blok silnika żeliwny, Dwa wałki rozrządu w głowicy, napędzane paskiem zębatym 4 zawory na cylinder elektroniczny wielopunktowy wtrysk paliwa Doładowanie Dwie turbosprężarki Hitachi CT-12B (wersja amerykańska), chłodnica powietrza doładowującego Materiał turbiny stal średnica sprężarki 58 mm / 39 mm (większa / mniejsza strona łopatek) średnica turbiny 52 mm / 44 mm (większa / mniejsza strona łopatek) Ciśnienie ładowania 11,6 psi / 0,8 bar / 0,82 kg/cm2 Zawór wastegate Toyota, tylko w pierwszej turbosprężarce Pojemność skokowa 2997 cm3 ¦rednica x skok tłoka 86 x 86 mm Stopień sprężania 8,5 : 1 Moc maks. (SAE) 320 KM przy 5600 obr./min. Maks. moment obrotowy 441 Nm przy 4000 obr./min. Maks. obroty 6800 obr./min. Przeniesienie napędu Rodzaj napędu Tylny Rodzaj skrzyni biegów Ręczna Automatyczna Liczba przełożeń 6 4 Przełożenie / prędkość maks. bieg 1 3,827 / 66 km/h 2,804 bieg 2 2,360 / 106 km/h 1,531 bieg 3 1,685 / 148 km/h 1,000 bieg 4 1,312 / 191 km/h 0,705 bieg 5 1,000 / 251 km/h - bieg 6 0,793 / 254 km/h - wsteczny 3,280 2,393 Przełożenie przekładni głównej 3,133 3,769 Mechanizm różnicowy Torsen, o ograniczonym poślizgu Koła Pięcioramienne, ze stopu aluminium, od 1997 z polerowanego stopu aluminium Wymiary szerokość średnica przód 8 cali 17 cali tył 9,5 cali 17 cali Seryjne ogumienie przód 235/45ZR17 tył 255/40ZR17 średnica zawracania 10,8m Hamulce Typ Tarczowe, wentylowane, z systemem przeciwpoślizgowym ABS Przód 4-tłoczkowe, średnica tarczy 320 mm Tył 2-tłoczkowe, średnica tarczy 320 mm Hamulec ręczny Mechaniczny, bębnowy, na obu tylnych kolach Nadwozie Długość 4515 mm Szerokość 1810 mm Wysokość 1275 mm Rozstaw osi 2550 mm Rozstaw kół przednich 1520 mm tylnych 1525 mm Masa własna 1590 kg Dopuszczalna masa całkowita 1860 kg Rozkład masy przód / tył 53% / 47% Objętość bagażnika 185dm3 Objętość zbiornika paliwa 70 dm3 Osiągi Czas rozpędzania 0-100km/h 5,1 s Prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie, bez ograniczenia: 280 km/h) Zużycie paliwa / 100 km w ruchu miejskim 13,0 l w ruchu pozamiejskim 8,3 l średnie 10,9 l
  2. Toyota Land Cruiser Próby stworzenia samochodu terenowego, głównie z myślą o wojsku, Toyota podjęła w czasie drugiej wojny światowej. Pierwszy prototyp, o nazwie AK10 powstał w 1941 roku i był mocno wzorowany na amerykańskim Jeepie MB. Jego produkcji jednak nie podjęto. Tuż po wojnie powstał samochód dla służb obrony kraju na podwoziu przedwojennego, niedużego pick-upa Toyopet SB z nadwoziem typu kombi. BJ W 1951 roku powstał kolejny prototyp samochodu terenowego z myślą o wojsku i zastosowaniach cywilnych. Nazwano go Toyota Jeep i oznaczono BJ. Pierwsze egzemplarze opuściły fabrykę w 1953 roku. Po protestach firmy Willys, która już w 1946 roku zastrzegła nazwę Jeep, Toyota w 1954 roku oficjalnie zmieniła nazwę modelu BJ z Toyota Jeep na Toyota Land Cruiser. Pod względem wyglądu i budowy, model BJ przypominał Jeepa MB, jednak posiadał znacznie większy silnik o większej mocy. Był to silnik benzynowy serii B o pojemności 3380 cm3 i mocy 80 KM. Oznaczenia numeryczne W 1955 roku wprowadzono oznaczenia numeryczne. Ich rozszyfrowanie jest stosunkowo proste i wygląda następująco: litery umieszczone przed literą J są kodem zastosowanego silnika, litera J i pierwsza z dwóch, lub pierwsze dwie z trzech cyfr oznaczają serię podwozia, ostatnia cyfra, to oznaczenie wersji podwoziowej, nadwoziowej lub kolejnej modyfikacji. W pierwszych modelach dodawano jeszcze dodatkowo na końcu kolejne litery oznaczające rodzaj nadwozia, np. V dla oznaczenia wersji Wagon (a w zasadzie Van ze względu na użytkowy charakter tych pojazdów), czyli kombi. Tak więc Land Cruiser KDJ125 to model na podwoziu serii J12, wyposażony w silnik serii KD (w wersji 1KD-FTV - 3.0 l. turbodiesel), z krótkim, trzydrzwiowym nadwoziem oznaczonym literą 5. Seria J20 W 1955 roku rozpoczęto produkcję modelu BJ25. Różnił się on wyglądem przedniej części od modelu BJ, tak więc ich odróżnienie nie jest trudne. Podstawową różnicą było przeniesienie reflektorów z błotników na pas przedni. Modele wojskowe, podobnie jak Jeep MB, pozbawione były drzwi i miały składaną przednią szybę. Modele cywilne przypominały za to pierwsze Land Rovery (z profilu). W tym samym roku zaprezentowano nowy silnik benzynowy, serii F, stosowany w FJ25. W 1956 zadebiutował model BJ35. Było to 3-drzwiowe kombi na podwoziu J25, jednak z dużym rozstawem osi. W 1958 roku pojawiło się podwozie oznaczone J28, dłuższe od J25 ale krótsze od J35. Produkcję zakończono w 1959 roku. Silniki: B (benzynowy) R6 3.4 l. (3380 cm3), OHV, 85 KM F (benzynowy) R6 3.9 l. (3878 cm3), OHV, 105 - 125 KM Seria J40 Land Cruiser (seria J40 - BJ40LV-KC) W 1960 roku zadebiutował model serii J40. W rzeczywistości był on zmodyfikowanyą serią J20. Po raz pierwszy pojawiła się krótka 3-drzwiowa wersja z całkowicie stalowym nadwoziem (patrz: zdjęcie obok). Zaoferowano trzy podwozia o różnych rozstawach osi, krótkie: J40, J41, J42, średnie: J43, J44, J46 i długie: J45 i J47. Na krótkim i średnim podwoziu powstały wersje z miękkim i twardym dachem a na długim pick-up i kombi. W 1967 roku długą wersję kombi FJ45V/FJ47V zastąpił model FJ55V. W ten sposób rozdzielono produkcję Land Cruiserów na dwie odrębne rodziny. Silniki - (modele w których one występowały): B (diesel) R4 3.0 l. (2977 cm3) OHV, 85 KM - (BJ40, BJ43) 2B (japoń diesel) R4 3.2 l. (3168 cm3) OHV, 84 KM - (BJ41, BJ44) 3B (diesel) R4 3.4 l. (3431 cm3) OHV, 98 KM - (BJ42, BJ46) F (benzynowy) R6 3.9 l. (3878 cm3), OHV, 105 - 125 KM - (FJ40, FJ42(2WD), FJ43, FJ45(I/B/II) 2F (benzynowy) R6 4.2 l. (4230 cm3), OHV, 140 KM - (FJ40, FJ43, FJ45(II)) H (diesel) R6 3.6 l. (3576 cm3) OHV, 90 KM - (HJ45) 2H (diesel) R6 4.0 l. (3980 cm3) OHV, 103 KM - (HJ47) Serię J40 oferowano na świecie do roku 1984, gdy pojawiła się seria J70, lecz w Brazylii produkowano go dalej pod nazwą Bandeirante do 2001 roku. Bandeirante Produkcję modelu Land Cruiser Bandeirante rozpoczęto w Brazylii w 1959 roku. W 1973 zastosowano w nich silniki wysokoprężne firmy Mercedes-Benz. W 1983 roku, po zaprzestaniu produkcji w zakładach w Japonii Toyoty Land Cruiser w wersji pick-up, ze względu na rosnące zainteresowanie terenową wersją modelu Hilux i przeniesiono ją do zakładów w Brazylii. Od 1983 roku montowano prostokątne reflektory a dwa lata później zmieniono deskę rozdzielczą. Oprócz modeli odpowiadających japońskiej ofercie, oferowano model o jeszcze dłuższym rozstawie osi i zestawiano ze standardową lub podwójną (2-drzwiową) kabiną (od 1999 roku). W 1994 roku zastąpiono jednostkę Mercedesa silnikiem 14B. Była to konstrukcja należącej do Toyoty firmy Daihatsu. Produkcji zaprzestano w 2001 roku, ze względu na normy czystości spalin, których ten silnik nie spełniał. Silniki stosowane tylko w modelu Bandeirante: OM314 (diesel) R4 3.8 l. (3784 cm3) OHV, 85 KM (seria OJ50) OM364 (diesel) R4 4.0 l. (3972 cm3) OHV, 90 KM (seria OJ50) 14B (diesel) R4 3.7 l. (3661 cm3) OHV, 96 KM (seria BJ50) Oznaczenia modeli Bandeirante wskazują, że jest to seria J50, jednak zostały one wprowadzone jedynie dla odróżnienia od japońskich wersji J40 i nie mają nic wspólnego z modelem J55 opisywanym poniżej. J55/56 W 1967 roku długą wersję kombi FJ45V(I) zastąpił model FJ55V. Model ten stał się pierwszym, oddzielnym, dużym, osobowym modelem LC. Linia ta była rozwijana oddzielnie od mniejszych Land Cruiserów. J55 był pierwszym prawdziwym Land Cruiserem kombi (ang.: Station Wagon) skonstruowanym od podstaw. Samochód zapewniał komfort porównywalny z ówczesnymi samochodami osobowymi. Oprócz wersji podstawowej, oferowano jeszcze model J56(japoń), różniący się paroma detalami. Można było zamówić model z opuszczaną tylną klapą lub z podwójnymi drzwiami otwieranymi na boki. W 1975 roku zastąpiono silnik F modelem 2F a w 1979 dodano do oferty na rynek japoński. Produkcję zakończono w 1980 roku, zastępując go serią J60. Silniki: F (benzynowy) R6 3.9 l. (3878 cm3), 130 - 155 KM 2F (benzynowy) R6 4.2 l. (4230 cm3), 140 KM Ten model Toyoty tak spodobał się władzy ludowej w Chinach, że firma Wuhan (obecnie: Wuhan Zhongyu Automobile) stworzyła łudząco podobny pod względem wyglądu i wymiarów model WH213, produkowany w latach 1980 - 1991. Jednak nie skopiowano samochodu dokładnie, co widać w przedniej części, która wydaje się nieco bardziej nowocześnie zestylizowana, niż w modelu J55 a silnik R4 miał pojemność 2.4 l. (75 KM). Seria J60 Land Cruiser pożarniczy (seria J60 FJ60V-KCHQ4) Land Cruiser (seria J60) Seria modeli J60 pojawiła się w 1980 roku zastępując model J55. Rama J6 była podobna do J5 ale wzmocniona a punkty mocowania nadwozia nie pokrywały się w nich. Nowy model był większy od poprzednika, cięższy i powolny, co jednak nie umniejszało jego zdolności poruszania się w terenie. Mimo, że przy projektowaniu auta rozważano zastosowanie niezależnego przedniego zawieszenia, to jednak nie zdecydowano się na nie i ponownie zastosowano sztywne mosty napędowe oparte na resorach piórowych. Oznacza to, że rynek amerykański, coraz ważniejszy dla Toyoty, nie był jedynym branym pod uwagę dla tego modelu. W 1982 roku wporwadzono niewielkie zmiany i zmieniono oznaczenia z J60 na J61. W 1984 zmieniono silnik 2F na mocniejszy 3F a w 1986 roku doszedł turbodoładowany silnik diesla 12H-T. Wersja J62 różniła się od J60 i J61 podwójnymi prostokątnymi reflektorami. Produkcję zakończono w 1989 roku. Jego następcą został LC serii J80. Silniki: 3B (diesel) R4 3.4 l. (3431 cm3), 98 KM - (BJ60, BJ61) 2F (benzynowy) R6 4.2 l. (4230 cm3), 140 KM - (FJ60, FJ61) 3F (benzynowy) R6 4.0 l. (3955 cm3), 155 KM - (FJ62) 2H (diesel) R6 4.0 l. (3980 cm3), 103 KM - (HJ60) 12H-T (turbodiesel) R6 4.0 l. (3980 cm3), 135 KM - (HJ61) Seria J70 J70 (Heavy duty) Land Cruiser pożarniczy (seria J70 - model J75) Mocno wysłużonego Land Cruisera J40 zastąpiła w 1984 roku seria J70. Mocna rama, sztywne osie zawieszone na resorach piórowych, czyniły z tego modelu bardzo sprawny i wytrzymały samochód terenowy, zwłaszcza z krótkim i średnim rozstawem osi (J70/71,J73/74). Rama o długim rozstawie osi (J75 - J77) była bazą dla wersji 5-drzwiowej, długiej 3-drzwiowej, w tym podwyższonej Troop Carrier (ang.: transportowiec) mieszczącej do 11 osób, oraz pick-up. Produkcję modelu 5-drzwiowego zakończono w 1998 roku, natomiast pozostałe wersje produkowane są do dziś w Wenezueli i Australii. Australijskie wersje przeszły modernizację w 1999 roku i zmieniły oznaczenia na J78 (Troop Carrier) i J79 (pick-up superlong). Główną zmianą było zastosowanie przedniego mostu napędowego z serii J80 i jego zawieszenia opartego na sprężynach śrubowych oraz poszerzenie kabiny. W 2002 roku pojawił się nowy silnik 1HD-FTE, najmocniejszy z diesli stosowanych w tej serii. Drugim silnikiem stosowanym w Australii jest diesel 1HZ. W Ameryce Południowej stosuje się za to tylko benzynową jednostkę 1FZ-FE. Silniki: 3F (benzynowy) R6 4.0 l. (3955 cm3), 155 KM - (FJ70, 73/74, 75) 3B (diesel) R4 3.4 l. (3431 cm3), 98 KM - (BJ70/73) 13B-T (turbodiesel) R4 3.4 l. (3431 cm3), 120 KM - (BJ71/74) 2H (diesel) R6 4.0 l. (3980 cm3), 103 KM - (HJ75) 1FZ-FE (benzynowy) R6 4.5 l. (4477 cm3), 215 KM - (FZJ70/71, 73/74, 75/78/79) 1PZ (diesel) R5 3.5 l. (3470 cm3), 115 KM - (PZJ70, PZJ73, PZJ75, PZJ77) 1HZ (diesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 135 KM - (HZJ70/71, 73/74, 77/76, 75/78/79) 1HD-FTE (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 168 KM - (HDJ78/79) J70 Prado/Bundera (Light duty) Land Cruiser (seria J70 Light) W 1985 roku pojawiła się wersja J70 o nazwie Bundera (krótki) i Prado (średni i długi rozstaw osi). Była to propozycja dla osób nie wybierających się często w teren a ceniących sobie wygodę i komfort. Zasadnicza różnica w bydowie polegała na układzie przeniesienia napędu. Zastosowano tu mosty napędowe z Toyoty Hilux a resory piórowe zastąpiono przy wszystkich kołach sprężynami śrubowymi. Jego produkcję zakończono w 1996 roku, gdy na rynku zadebiutował nowy model Prado serii J90. Silniki: 22R (benzynowy) R4 2.4 l. (2367 cm3), 105 KM (RJ70, 73, 77) 22R-E (benzynowy) R4 2.4 l. (2367 cm3), 2L (diesel) R4 2.4 l. (2446 cm3), 2L-T (turbodiesel) R4 2.4 l. (2446 cm3), 86 KM - (LJ71, 74, 78) 2L-TE (turbodiesel) R4 2.4 l. (2446 cm3), 97ps(71kw) 3L (diesel) R4 2.8 l.(2779 cm3), 91ps(67kw) 1KZ-TE (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm3), 130ps(96kw)/145 KM - (KZJ71, KZJ74,KZJ78) 3RZ-FE (benzynowy) R4 2.7 l. (2693 cm3), 150 KM (RZJ71/78) Seria J80 Land Cruiser (seria J80) W 1989 roku w klasie dużych samochodów terenowych Toyoty przyszła pora na zmiany. Zaprezentowano nowy model z 5-drzwiowym nadwoziem typu kombi (Station Wagon) serii J80 na rok modelowy następny. Podstawową zmianą w zawieszeniu było zastosowanie sprężyn śrubowych przy wszystkich kołach w imiejsce stosowanych w modelu J60 resorów piórowych. Tylna oś została przejęta z poprzedniego modelu a przednia zaprojektowana od nowa. Zawieszenie miało zapewniać maksimum komfortu przy zachowaniu cech pełnowartościowego auta terenowego. W 1995 roku przeprowadzono drobne zmiany, m.in. zmienił się wygląd deski rozdzielczej. Jego produkcji w Japonii zaprzestano wraz z pojawieniem się serii J100, lecz serię J80 nadal produkuje się w zakładach Toyoty w Wenezueli. Nosi tam nazwę Land Cruiser 4500 i wyposażany jest wyłącznie w silnik 1FZ-FE. W ameryce północnej model FZJ80 oferowany był również jako Lexus LX450 w latach 1996 - 1997. Silniki: 3F (benzynowy) R6 4.0 l. (3955 cm3), 155 KM - (FJ80) 1FZ-FE (benzynowy) R6 4.5 l. (4477 cm3), 215 KM - (FZJ80) 1HD-T (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 165 KM - (HDJ80, HDJ81) 1HD-FT (turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 170 KM - (HDJ80, HDJ81) 1HZ (diesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 135 KM - (HZJ80 - HZJ81) Seria J90 W 1996 roku zaprezentowano nowy model Land Cruisera Prado serii J90, który zastąpił J70 Prado/Bundera. Zbudowano go na nowej ramie i zastosowano niezależne zawieszenie wszystkich kół. Przednia oś pochodziła z modelu 4Runner Surf. Nadwozie obejmowało wersję krótką trzydrzwiową J90 i długą pięciodrzwiową J95. W 1997 zaczęto stosować systemy Active Traction Control (kontrola trakcji) i Vehicle Stability Control. Produkcję w Japonii zakończono w 2002 roku, kontynując ją w zakładach w Kolumbii do dziś. J90 nosi tam nazwę Sumo lub Meru (wersja eksportowa) a J95 Prado. Silniki: 1KD-FTV (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm3) DOHC, 170 KM - (KDJ90 - KDJ95) 1KZ-TE (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm3) OHC, 125 - 145 KM - (KZJ90 - KZJ95) 5L-E (diesel) R4 3.0 l. (2986 cm3) OHC, 94 KM - (LJ90 - LJ95) 3RZ-FE (benzynowy) R4 2.7 l. (2693 cm3) DOHC, 150 KM - (RZJ90 - RZJ95) 5VZ-FE (benzynowy) V6 3.4 l. (3378 cm3) DOHC, 185 KM - (VZJ90 - VZJ95) Inne nazwy tego modelu to: Land Cruiser Colorado (Wielka Brytania), Land Cruiser II czy Land Cruiser Challenger. Seria J100 Land Cruiser (seria J100) W 1998 roku zaprezentowano nowy, flagowy model Land Cruisera. Wyposażono go w niezależne zawieszenie z przodu, rezygnując jednocześnie ze sztywnej przedniej osi. Postawiono na komfort, wygodę i właściwości jezdne mając na uwadze, że modele te rzadko kiedy będą opuszczać utwardzone drogi. W ameryce północnej, oferowana w Japonii Toyota Land Cruiser Cygnus (UZJ100), sprzedawana jest jako Lexus LX470. J105 Na szczęście Toyota nie zapomniała o tych, którzy potrzebują luksusowego samochodu o dużej zdolności do pokonywania przeszkód terenowych. Jest to w zasadzie oczywiste, wziąwszy pod uwagę wymagające takich aut rynki zbytu. Do takich miejsc należą m.in. bliski wschód, nieutwardzone drogi Australii, czy bezdroża Afryki. Z myślą o takich rynkach, ale nie tylko, powstał model J105. Nadwozie pozostało bez zmian, z tym, że oferuje się je z podstawowymi silnikami i w uboższych wersjach wyposażenia. Zasadnicze zmiany kryją się w podwoziu. Zamiast zawieszenia niezależnego zastosowano z przodu sztywny most, znany z poprzedniego modelu (J80). Możliwość zablokowania obydwu dyferencjałów znacznie zwiększa jego mobilność w terenie. Centralny mechanizm różnicowy blokowany jest automatycznie w trybie terenowym o przełożeniu 2.488:1. Modele J105 sprzedawane są (od 1998 roku) na wszystkich kontynentach poza ameryką północną. W Europie nie oferuje się go w oficjalnej sieci sprzedaży, lecz sprowadzany jest przez specjalizujące się w tym firmy. Silniki: 1FZ-FE (benzynowy) R6 4.5 l. (4477 cm3) DOHC, 215 KM - (FZJ100, FZJ105) 1HD-FTE(turbodiesel) R6 4.2 l. (4164 cm3) OHC, 204 KM - (HDJ100, HDJ101) 1HZ (diesel) R6 4.2 l. (4164 cm3), 135 KM - (HZJ105) 2UZ-FE (benzynowy) V8 4.7 l. (4664 cm3) DOHC, 238 - 275 KM (UZJ100) Seria J120 Na salonie samochodowym w Paryżu w 2002 roku zaprezentowano nowy model Land Cruisera/Land Cruisera Prado. Tak jak poprzednik, występuje w dwóch wersjach nadwoziowych, długiej pięciomiejscowej (J120) i siedmiomiejscowej (J121) oraz krótkiej trzydrzwiowej (J125). System oznaczeń serii J120 stanowi odejście od tego, jaki stosowany był w poprzednich modelach, gdzie 0 oznaczało zazwyczaj krótkie nadwozie a 5 długie. Samochód otrzymał elegancką i dość dyanamiczną stylistykę. Budowa: Rama (o profilu zamkniętym) została wzmocniona w stosunku do poprzedniego modelu, poprawiono także sposób mocowania nadwozia do ramy. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sztywnego mostu, prowadzonego na drążkach wzdłużnych, opartego na sprężynach śrubowych. Napęd stały zawsze na 4 koła. Zawieszenie przednie niezależne, dwa wahacze trójkątne, stabilizatory z przodu i z tyłu. W wersji długiej opcjonalnie można zamówić tylne zawieszenie pneumatyczne TEMS (Toyota Electronic Modulated Suspension), które pozwala na regulację wysokości nadwozia. System ten oferowany jest z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce tłumienia. W 2005 roku zmieniono charakterystykę silnika 1KD-FTV, podnosząc jego moc ze 163 do 166 KM i znacznie poprawiając przebieg momentu obrotowego. Lexus: Na rynku północnoamerykańskim seria J120 występuje tylko jako Lexus GX 470. Wyposażany jest wyłącznie w silnik V8 4.7 l. (VZJ120, VZJ121) połączony z automatyczną skrzynią biegów. Silniki (rynki zbytu): 1KD-FTV (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm3) DOHC, 163 - 166 KM - (Europa) 1KZ-TE (turbodiesel) R4 3.0 l. (2982 cm3) OHC, 145 KM - (Australia) 5L-E (diesel) R4 3.0 l. (2986 cm3) OHC, 94 KM - (Afryka północna) 1GR-FE (benzynowy) V6 4.0 l. (3956 cm3) DOHC, 249 KM - (Europa) 3RZ-FE (benzynowy) R4 2.7 l. (2693 cm3) DOHC, 150 KM - (Australia, Rosja) 2TR-FE (benzynowy) R4 2.7 l. (2693 cm3) DOHC, 163 KM - (Bliski wschód) 5VZ-FE (benzynowy) V6 3.4 l. (3378 cm3) DOHC, 185 KM - (Bliski wschód) 2UZ-FE (benzynowy) V8 4.7 l. (4664 cm3) DOHC, 270 KM - (USA, Canada - Lexus GX470)
  3. Witam serdecznie. Posiadam Toyotę Avensis z 2007 r silnik o pojemności 2.4 l 163km. Samochód odczuwalnie często traci na mocy, po wciśnięciu pedału gazu w podłogę przez chwilę się zawiesza, przy przyspieszaniu słychać takie jakby wycie odnoszę wrażenie że po puszczeniu gazu auto wyhamowuje (hamowanie silnikiem) . Po rozgrzaniu auta silnik wpada w wibracje i trzęsie cała budą, natomiast jak silnik jest zimny na ssaniu na fotelu kierowcy czuje jakby uderzenia wydechu. Zrobiłem pomiar spalin oto wyniki : CO 0.12% Co2 14.95% HC 125 PPM O2 - (minus) 0.04% (przy tym wyniku diagnosta mówił że coś jest nie tak) No 0Ppm Lambda 0.988 Co Kor 0.12% Proszę o informację czy ten odczyt może wskazywać na katalizator lub sondę Z góry dziękuję za odpowiedź
  4. Witam wszystkich. Mam taki problem w swojej Toyocie Avensis T25. Otóż po wrzuceniu D/R mam drgania samochodu. Samochód dosć głosno pracuje, a obroty spadają ponizej 800 i zauważalne są lekkie wahania wskazówki obrotomierza. Drgania znacznie się nasilają po włączeniu klimatyzacji, gdy samochód stoi na lekkiej górce-po wrzuceniu z P na D jest mocne "wyrwanie do przodu" . Przy N/P samochod pracuje duzo ciszej i zdecydowanie mniej drga. Drgania na P/N/ są tylko wtedy jak odpale samochód i nie zmieniam przełożeń lewarka(cały czas jest ustawiony na P) a silnik sie powoli nagrzewa. Po odpaleniu na ssaniu ma 1200 obrotów, odczuwalne "lekkie drgania", gdy samochód troche sie nagrzeje, obroty spadają do 1000 "mocniejsze drgania potem "800" jeszcze mocniejsze drgania", aż w końcu nagrzewa sie całkowicie obroty spadają na "700 " mocne drgania,lekko falujace obroty" , a po odpaleniu klimatyzacji "500-600 "Bardzo mocne wibracje i falujące obroty.Co może być objawem? Zaznaczam, że olej oraz filtr w skrzyni został wymieniony.
  5. Nie znam wszystkich Supr na świecie. Nie znam wszystkich grubych Supr na świecie. Jednego jednak jestem pewien. To 'TOP 10' najgrubszych Supr na świecie!!! More: Endless Journey: Building The Ultimate Street Supra - Speedhunters
  6. hej, Witam wszystkich na forum wspólnie z małżonką dotarliśmy do momentu wyboru samochodu kombi. Wybór jest dosyć okrojony, zastanawiamy się nad jednym z nowych samochodów wg poniższej rozpiski: Kia Ceed Kombi 1.6 GDI (wyposażenie M), skrzynia manualna Toyota Auris Touring Sports1.6 (wyposażenie Premium), skrzynia manualna Obydwa auta z salonu, rocznik 2016. Biorę auto na leasing do swojej firmy - rata wychodzi podobnie, w toyocie ciut droższe ubezpieczenie. Różnica w cenie to ok 10 000 brutto (toyota droższa). Problem tylko taki, że: - nie mam opinii na temat Kia (nikt ze znajomych nie posiada), - mam opinię tylko dla toyoty (posiadałem taką samą jak ww tylko hybryda) Czy uważacie, że Kia to niezłe auta? Czy raczej lepiej byłoby dopłacić do toyoty? dzięki z góry za każdą poradę.
  7. radek123987

    Toyota Corolla

    Rysunek 2/3 Toyota Corolla na A3 na zamówienie. Rysowana ołówkami, w ciągu ok 10 godzin. Pierwszy rysunek w 2016 roki, no i niestety tylko kiepskiej jakości zdjęcie mi po niej zostało... Zapraszam do komentowania https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12565345_936538709773240_8685032675516843535_n.jpg?oh=26d942fb143d4818ce321a62c2b4ad95&oe=5725EC6F
  8. Mam do sprzedania Toyotę Yaris 1.3 benzyna z 2001 roku. Przebieg samochodu to 117 tysięcy km. Stan techniczny i wizualny bardzo dobry! Po więcej informacji i zdjęcia samochodu zapraszam do linku: https://ogloszenia.zycie.pl/ogloszenie/1569,toyota-yaris-2001r-13-benzyna-117000km Polecam!
  9. Szukam opon w rozmiarze 185/60 R15 do Toyota Yaris. Obecnie jeżdżę jeszcze na zimówkach o takim rozmiarze. Chciałabym to załatwić jeszcze przed weekendem majowym. Będę wdzięczna za sugestie co wybrać. Tak do 1000 zł za komplet.
  10. Toyota Rav 4, 2.0 rok prod. 1996 Jadąc zgasł mi silnik. Przy próbie odpalenia kluczykiem nie załącza się rozrusznik. Poprzez bezpośrednie załączenie na rozrusznik także nie odpala. Gdzie mógłbym szukać przyczyny?
  11. Toyota Mirai (2016)
  12. Toyota Fuel Cell Sedan (2016)
  13. Mnichuu

    Toyota gt86 "Rocket Bunny"

    Toyota gt86 "Królik" Czas około 16godzin, format A3. Zapraszam do komentowania oraz krytykowania. Reszta moich prac tutaj : https://www.facebook.com/Mnichuu Mnichuu (Tomasz) on deviantART
  14. Skori

    Toyota Supra MkIII

    Rysunek na zamówienie gotowy. Toyota Supra MkIII narysowana ołówkami. Format A3. Jak Wam się podoba? Kto jeszcze nie polubił tego zapraszam na mój fanpage: https://www.facebook.com/drawingsbyskori
  15. radek123987

    Toyota Corolla

    Witam, Mój najnowszy rysunek to Toyota Corolla rysowana na zamówienie znajomego. Rysunek na formacie A1, materiały: arkusz A1, ołówki koh-i-noor 4H-8B, kredki, gumka i kilkanaście godzin. Z samego auta jestem zadowolony, chociaż bałem się rysowania odbić, bo samochód jest umieszczony w całkiem innej scenerii niż na bazie. Jednak jak zawsze nawaliłem przy rysowaniu jednolitych powierzchni, starałem się jak mogłem a tu nadal same smugi... Ocenę pozostawiam Wam https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10635997_688547501239030_4242157357685509870_n.jpg?oh=a2255b9e2029a28fa080c083fa9537aa&oe=54980A5E
  16. Hej. Dawno WIPów na forum nie wrzucałem. Czas to nadrobić. Aktualnie rysuję Suprę na zamówienie. Na razie tylko szkic:
  17. Toyota FT-1 Graphite Concept (2014)
  18. więcej -> Toyota Auris Hybrid punktuje w teście długodystansowym, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Wielkie WOW More: Heart & Soul: An SR20-Swapped KE70 Corolla | Speedhunters
  20. 2014 Toyota Tundra TRD 4x4 Off Road - Fast Lane Daily
  21. Toyota GT86 TRD (2014)
  22. Toyota Aygo (2015)
  23. Toyota Yaris (2015)
  24. Cain

    Toyota AE 86 Trueno

    Witajcie ponownie. Ty razem na tapetę wziąłem AE86. Bardzo mi zależało na wysokiej jakości rysunku, a wyszło jak zawsze. Spędziłem przy nim ok 12 rbg, czyli znacznie więcej niż zwykle. Materiały: ołówki różnej twardości, gumka, papier Efekt poniżej: Jeśli pogoda pozwoli, wstawię lepsze zdjęcie, bo te jakoś szaro wyszło, ale mam dość kiepską pogodę za oknem i mało światła wpada do pokoju.
×