Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'testy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 66 wyników

  1. Cześć wszystkim! Z miesiąc temu wystartowaliśmy z nowym projektem TESTY Z KLASĄ, w którym robimy test drive samochodów luksusowych, sprawdzamy auta w różnych sytuacjach ta analizujemy wszystkie zalety i cechy negatywne. Projekt został stworzony przez osoby, które posiadają wieloletnie doświadczenie w sprzedaży nowych samochodów marek premium i bardzo dobrze znają się na motoryzacji, a więc potrafią dać autu obiektywną ocenę, biorąc pod uwagę różnego rodzaju szczegóły. Za ten miesiąc nakręciliśmy już 3 odcinki. Zapraszamy do oglądania i komentowania! Śledźcie nas na Facebooku: https://www.facebook.com/testyzklasa/ Subskrybujcie nasz kanał YouTube:
  2. Jak robić, a jak nie robić beczki? Tutaj przykłady wszelkie, w autach wszelkich (ale każde 4x4)
  3. Testy zderzeniowe Euro NCAP: Klasa V na „piątkę” Klasa V otrzymała maksymalną, 5-gwiazdkową notę w testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Największy z osobowych Mercedesów zapewnia nie tylko wzorowy poziom bezpieczeństwa pasywnego podróżujących, ale wyróżnia się również wysokim stopniem ochrony przechodniów i wyposażeniem obejmującym liczne systemy wspomagające kierowcę. Mercedes-Benz Klasy V uzyskał w testach Euro NCAP ocenę, która do niedawna zdawała się poza zasięgiem samochodów typu van – i to zgodnie z zaostrzonymi w ubiegłym roku wymaganiami. Model osiągnął znakomite wyniki we wszystkich czterech kategoriach: ochrony dorosłych podróżujących (93%), ochrony dzieci (87%), ochrony pieszych (67%) oraz systemów bezpieczeństwa (85%). W zderzeniu czołowym zakres ochrony praktycznie wszystkich części ciała kierowcy i pasażera uzyskał maksymalną notę – niezależnie od gabarytów manekinów. To samo dotyczy zderzenia bocznego z udziałem innego samochodu oraz architektury foteli i zapewnianej przez nie ochrony kręgosłupa w razie uderzenia w tył pojazdu. Wzorowo oceniono poziom ochrony dzieci. Co istotne, na życzenie Klasa V jest oferowana z systemem automatycznie odłączającym poduszkę powietrzną pasażera w razie instalacji fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. W przeciwieństwie do konkurencyjnych rozwiązań, zamontowanie nowoczesnych typów fotelików umożliwia odłączenie poduszki powietrznej bez użycia kluczyka. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz kurtyny powietrzne. W opcji dostępne są też poduszki powietrzne nadokienne dla tylnej części kabiny. Mercedes-Benz jest jednak pionierem bezpieczeństwa nie tylko pasywnego, ale również aktywnego oraz prewencyjnego. Najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie reprezentują systemy z grupy „Intelligent Drive”, po raz pierwszy wprowadzone w Klasach S i E, a teraz dostępne w nowej Klasie V. Są wśród nich: montowane seryjnie, występujący jedynie w Mercedesach asystent bocznego wiatru oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy Attention Assist, nagrodzony specjalną nagrodą Euro NCAP Advanced, a także układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, inteligentny system oświetlenia ILS z całkowicie LED-owymi reflektorami czy asystent parkowania z kamerą 360°. Ten ostatni niemal w pełni automatycznie parkuje zarówno na miejscach prostopadłych, jak i równoległych. Dodatkowo, Klasę V można wyposażyć w układ monitorowania pasa ruchu i martwego pola oraz system PRE-SAFE, który w obliczu zagrożenia zderzeniem przygotowuje mechanizmy chroniące podróżujących. Klasa V reprezentuje nową jakość wśród vanów – to pojemny pojazd oferujący jakość, komfort i właściwości jezdne, porównywalne z tymi spotykanymi wśród limuzyn z Gwiazdą. Model dostępny jest w dwóch liniach wyposażenia oraz z trzema jednostkami napędowymi do wyboru (136-190 KM). Topowa odmiana V 250 BlueTEC występuje również w połączeniu z napędem na obie osie 4MATIC; niebawem będzie on oferowany także dla dwóch pozostałych wariantów. Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. BMW M4 DTM kończy testy otwierające sezon – pierwsze spotkanie z rywalami w Portimao. Rozpoczęła się najważniejsza faza przygotowań do sezonu 2015 DTM – dwa BMW M4 DTM zaliczyły swe pierwsze testowe kilometry w idealnych warunkach pięknej wiosny w portugalskim Portimao. Łącznie oba samochody przejechały ponad 3000 km. Aż sześciu z ośmiu kierowców, którzy będą w sezonie 2015 walczyć dla BMW Motorsport w serii DTM miało sposobność pokonać próbne okrążenia w Portimao. Przez trzy testowe dni na torze „Autodromo Internacional de Algarve” za kierownicą zasiedli Bruno Spengler (CA), António Félix da Costa (PT), Timo Glock (DE), Tom Blomqvist (GB), Maxime Martin (BE) and Martin Tomczyk (DE). Dla Blomquista było to pierwsze oficjalne wystąpienie w roli fabrycznego kierowcy BMW Motorsport DTM. Inżynierowie skupili się w Portugalii przede wszystkim na set-upie BMW M4 DTM. Testy pozwoliły także na wprowadzenie usprawnień w zakresie niepodlegającym homologacji. Kierowcy zaś mieli za zadanie spędzić jak najwięcej czasu za kierownicą, by w pełni wczuć się w samochody po zimowej przerwie. Portimao było dwa wszystkich trzech producentów biorących udział w DTM pierwszą okazją do spotkania w tym roku – następne dwie to testy w portugalskim Estoril (25-27 marca) oraz w Oschersleben – od 14 do 16 kwietnia. Sezon wyścigowy rozpocznie się od wyścigu na torze Hockenheim w Niemczech 2 maja. Źródło: BMW Group
  5. Autonomiczne Renault Next Two Prototype przechodzi testy Tempomat jest jeszcze ok, ale co to za przyjemność podróżowania autem, które samo jedzie? No, chyba że akurat jesteśmy nietrzeźwi
  6. Testy nowego Audi R18 e-tron quattro na torze Sebring - Jazdy testowe nowego sportowego bolidu LMP1 Audi - Informacje o szczegółach nowego modelu dostępne będą jeszcze w grudniu - Szef Audi-Motorsport, dr Wolfgang Ullrich uchyla rąbka tajemnicy: „Weszliśmy w decydującą fazę“ Ingolstadt/Sebring, 10 grudnia 2013 r. Zaledwie tydzień po ostatnim starcie mistrzowskiego Audi R18 e-tron quattro, w blokach startowych stoi już jego następca. Na amerykańskim torze wyścigowym w Sebring na Florydzie, rozpoczęły się jazdy testowe trzymanego dotychczas w głębokiej tajemnicy nowego bolidu LMP1 marki Audi. W swoich warsztatach w Ingolstadt i w Neckarsulm, Audi Sport zbudowało od podstaw zupełnie nowy prototyp Le Mans, spełniający zorientowane na maksymalną efektywność wymogi techniczne, które obowiązywać będą w sezonie 2014. Prace nad nowym pojazdem podjęto już w 2012 roku. Gotowość do testów samochód osiągnął jesienią tego roku. W ostatnią niedzielę, na torze w Sebring, na którym testuje się wszystkie prototypy Le Mans marki Audi, rozpoczęła się seria testów Audi R18 e-tron quattro nowej generacji. „Projekt wszedł właśnie w decydująca fazę“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Po zbudowaniu pierwszego prototypu, naszym głównym celem są teraz jazdy testowe na najróżniejszych torach. Chodzi przede wszystkim o to, by osiągnąć dobre przebiegi, dopasować do siebie złożone systemy napędu hybrydowego i opracować całościową strategię efektywności, która nigdy dotąd nie była aż tak skomplikowana.“ W tym roku, Audi po raz drugi z rzędu zwyciężyło w klasyfikacji marek i kierowców Mistrzostw Świata na Długich Dystansach (WEC) Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) i po raz dwunasty wygrało dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Jeszcze w grudniu Audi zaprezentuje szerszemu audytorium nową generację tego wyścigowego samochodu i poda do wiadomości kolejne detale jego dotyczące. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. BARBÓRKA 2013 TESTY - NIVETTE / NATKANIEC XSARA WRC 01689
  8. Testy Arrinery Hussarya z udziałem Lee Noble’a Na przełomie września i października, w Warszawie oraz w Motoparku Ułęż, odbyły się testy jeżdżącej ramy supersamochodu Arrinera Hussarya (kompletne auto bez nadwozia). https://www.youtube.com/watch?v=rmU-vBkRIlI W testach supersamochodu Arrinera Hussarya osobiście wziął udział znany brytyjski konstruktor motoryzacyjny - Lee Noble, który podczas trzech dekad swojej pracy sprzedał ponad 2000 aut własnego projektu. Hussarya wyposażona jest w silnik V8 General Motors o pojemności 6,2 litra oraz manualną, sześciobiegową skrzynię biegów włoskiej firmy Cima o symbolu T906HE (z elektronicznymi sensorami), w której maksymalny moment obrotowy na wejściu wynosi 900 Nm, a maksymalny moment obrotowy na wyjściu to 6000 Nm. Posiada ona także mechanizm różnicowy, w którym następuje samoczynne dostosowanie rozdziału momentu napędowego na poszczególne koła napędowe, w zależności od współczynnika przyczepności pomiędzy nawierzchnią drogi, a oponą danego koła. Podczas testowania jeżdżącej ramy wykorzystane zostało urządzenie firmy Racelogic służące do analizy wyników jazdy. Dane zarejestrowane przez urządzenie pokazały, iż w zakręcie zostało osiągnięte przeciążenie 1,4 g. Planowany cykl testów zakładał badanie ramy w zakresie niskich i średnich prędkości, dlatego też limit prędkości maksymalnej został ustalony na bezpiecznym poziomie 250 km/h. Testy w zakresie prędkości od 250 do 350 km/h planowane są na przyszły rok, lecz już z nadwoziem i na innym torze badawczym - między innymi w Wielkiej Brytanii. Rama testowana była na oponach o rozmiarach 285/30/19 i 325/30/19 z tyłu i 245/35/19 z przodu, pochodzących od czterech różnych producentów. Podczas kilkudniowych testów, jeżdżąca rama została wszechstronnie przebadana pod kątem funkcjonalności i ergonomii, zweryfikowane zostały założenia konstrukcyjne, kinematyka układów sterowania oraz rozmieszczenie i działanie pozostałych układów. Zbadane zostały także hamulce aerodynamiczne (symetryczne i niesymetryczne wychylenia klap, a także ich praca, jako spoilera). W testach uczestniczył również prof. dr hab. Janusz Piechna z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. W ramach oceny parametrów jezdnych wykonany został, m.in., tak zwany „test łosia”, czyli manewr podwójnej zmiany pasa ruchu według normy ISO 3888. Struktura nośna supersamochodu (rama) to jeden z najbardziej odpowiedzialnych elementów pojazdu, dlatego też niezmiernie istotne jest, aby rama została wszechstronnie sprawdzona. W tym celu korzysta się m.in. z zaawansowanego oprogramowania i komputerów o dużych możliwościach obliczeniowych. Dzięki temu skraca się czas i obniża koszty, które wiążą się z powstaniem ramy do supersamochodu przekraczającego znacznie prędkość 300 km/h. Konstrukcja nośna Arrinery Hussarya, opracowywana wspólnie z Lee Noble’m, została szczegółowo przebadana przez Politechnikę Warszawską. Kilkumiesięczne testy przeprowadzone przez Politechnikę Warszawską dotyczyły sprawdzenia wytrzymałości konstrukcji i weryfikacji jej zachowania w sytuacjach najbardziej niekorzystnych obciążeń, zarówno statycznych jak i dynamicznych, które występują podczas użytkowania auta. Jednym z kluczowych parametrów, których dotyczyło badanie, był test sztywności skrętnej ramy. Test ten pozwala określić jak będzie zachowywało się podwozie np. podczas pokonywania zakrętów. Podatność ramy wpływa niekorzystnie na prowadzenie auta. Konstruktorzy, mając na uwadze ergonomię i rozmieszczenie poszczególnych podzespołów, starają się uzyskać jak najlepszą relację wysokiej sztywności z jak najniższą masą. Innym z testów była symulacja naprężeń powstających podczas najechania jednym kołem na przeszkodę. Sytuacja ta dość często występuje w codziennym użytkowaniu np. podczas parkowania samochodem na chodniku. W tej próbie szczególną uwagę zwraca się na takie parametry jak zachowanie wymiarów przekątnych otworu drzwiowego, czy też ramy przedniej szyby. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy po otworzeniu drzwi nie dałoby się ich zamknąć lub szyba przednia uległa by pęknięciu. Zostały również przeprowadzone symulacje obciążeń wynikających z oddziaływania sił aerodynamicznych na konstrukcję nośną, które w autach osiągających prędkości rzędu 340km/h, mogą okazać się bardzo istotne. Kolejną grupą badań, którym została poddana konstrukcja Arrinery Hussarya były obciążenia dynamiczne. Maksymalne wartości tych sił mogące pojawić się podczas użytkowania pojazdu uwzględniliśmy analizując m.in. takie przypadki jak: - awaryjne hamowanie pojazdu - dynamiczne przyspieszanie - jazda po okręgu - przejazd przez poprzeczną nierówność W testach tych podwozie jest silnie obciążane siłami pochodzącymi od reakcji podłoża. Mając na uwadze grupę użytkowników, którzy chcieliby w pełni wykorzystywać parametry pojazdu, uwzględnialiśmy np. bardzo wysoki współczynnik przyczepności występujący podczas użytkowania opon torowych typu slick. Źródło: Arrinera Automotive
  9. więcej -> Testy Corvette Stingray na Nurburgringu, CEP, park samochodowy w Polsce, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Pierwsze testy Hyundaia i20 WRC - Nowy, rajdowy Hyundai i20 WRC przeszedł pierwsze testy w warunkach rzeczywistych - 3-dniowy shakedown modelu i20 WRC był pierwszym testem wykonanym przez nowy ośrodek testowy Hyundaia, w niemieckim Alzenau Po intensywnych, kilkumiesięcznych przygotowaniach Hyundai wyprowadził samochód i20 WRC z warsztatu na drogę, aby rozpocząć program testów. Na należącym do firmy terenie testowym, w pobliżu centrali w Alzenau, z powodzeniem przeprowadzono próby shakedown, sprawdzające specyfikacje samochodu Hyundai i20 WRC w warunkach rzeczywistych. Kolejne fazy intensywnych testów auta będą prowadzone z myślą o przygotowaniach do udziału w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC w 2014 r w Monte Carlo. Po trzydniowej próbie shakedown, przeprowadzonej na odcinku 550 km, wykonano serię kompleksowych testów i20 WRC w różnych konfiguracjach oraz zebrano dane, które zostaną przeanalizowane przez inżynierów w centrali Hyundai Motorsport. Ocenie poddano wszystkie kluczowe parametry samochodu, ze szczególnym uwzględnieniem tych, dotyczących zastosowanego w i20 WRC 1,6-litrowego silnika Turbo. „Samochód opuścił warsztat i muszę przyznać, że to emocjonujące widzieć po raz pierwszy, jak sprawdza się w warunkach rzeczywistych” - powiedział Michel Nandan, szef zespołu. „Do końca 2013 r. mamy przygotowany harmonogram intensywnych testów. Będziemy wykonywać próby w rozmaitych miejscach Europy, aby przetestować samochód i20 WRC w zróżnicowanych warunkach - zbliżonych do tych, z jakimi możemy mieć do czynienia w Rajdowych Mistrzostwach Świata w przyszłym roku.” Podczas shakedown oraz testów dodatkowych zespół Hyundaia nie odnotował żadnych istotnych problemów. „Przebieg pierwszych testów oceniam pozytywnie.” – dodał Nandan. „Dysponujemy teraz ogromną liczbą informacji, które pomogą w przygotowaniach do startu w Monte Carlo” – dodał. Model Hyundai i20 WRC został zaprojektowany w centrum badawczo-rozwojowym Namyang w Korei Południowej. Przygotowania auta do udziału w rajdach zostały w pełni powierzone centrali Hyundai Motorsport w Alzenau. Źródło: Hyundai Motor Poland
  11. [h=1]Testy na hamowni[/h]
  12. Opony Goodyear i Dunlop wygrywają testy magazynu „Auto Moto” EfficientGrip Performance i Dunlop Sport BluResponse na podium Warszawa, 17 maja 2013 r. – Wyniki najnowszego testu opon letnich magazynu „Auto Moto”(1) są jednoznaczne: opony Goodyear i Dunlop są najlepsze – zajęły one dwa pierwsze miejsca na podium. Zwycięzcą testu jest Dunlop Sport BluResponse, natomiast drugą pozycję w rankingu zajęła opona Goodyear EfficientGrip Performance. Testy ogumienia letniego „Auto Moto” przeprowadzono na mokrej i suchej nawierzchni, badając opony w rozmiarze 215/55R16. Wszystkie opony były testowane w identycznych warunkach. Redakcyjni eksperci sprawdzali m.in. odporność na aquaplaning wzdłużny i poprzeczny, drogę hamowania, komfort jazdy, poziom hałasu oraz zachowanie opon w czasie slalomu. Wyniki testów pokazały, że produkty oferowane przez Grupę Goodyear nie mają sobie równych. Pierwsze miejsce z ogólnym wynikiem 262 punktów zajęła tegoroczna nowość, czyli opona Dunlop Sport BluResponse. Natomiast na drugim miejscu znalazły się nowe opony Goodyear z linii EfficientGrip, czyli EfficientGrip Performance, które uzyskały łącznie 255 punktów w teście. Redakcja magazynu bardzo pozytywnie oceniła opony Dunlop i Goodyear. Dunlop Sport BluResponse zasłużyła na miano fantastycznej, zawsze szybkiej, a do tego bezpiecznej opony. Natomiast Goodyear EfficientGrip Performance - według testujących - charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz pewnością prowadzenia w wymagających warunkach drogowych. „Tak wysokie oceny naszych nowości dowodzą, że tegoroczna oferta opon letnich Grupy Goodyear to najwyższej jakości ogumienie, którego wysokie osiągi potwierdzają zarówno niezależne testy, jak i doskonałe oceny na etykietach. Jesteśmy dumni, że kierowcy podczas wiosennych oraz letnich podróży mogą korzystać z opon zapewniających prawdziwy komfort i bezpieczeństwo” - powiedział Radosław Bółkowski, Dyrektor Sprzedaży Dywizji opon osobowych dla Polski i Ukrainy Grupy Goodyear. Dunlop Sport BluResponse to nowe opony letnie do samochodów osobowych, które powstały w oparciu o 125-letnią tradycję Dunlopa zwycięstw w wyścigach samochodowych. Zawierają polimery opracowane na potrzeby zmagań sportowych pojazdów. Dzięki nim opona lepiej dostosowuje się do nawierzchni, a co za tym idzie wykazuje zwiększoną przyczepność i udoskonalone parametry hamowania. Dunlop Sport BluResponse osiągają, w ramach europejskiego systemu etykietowania opon, klasę B pod względem efektywności paliwowej oraz klasę A w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. To jedne z najwyższych parametrów wśród opon obecnie dostępnych na rynku. Opony Dunlop Sport BluResponse zwyciężyły w tym roku również w testach innych magazynów motoryzacyjnych: „Auto Bild” (195/65R15 91V, „Auto Bild“, Numer 9, 1.03.2013 r., oponę określono jako „wzorową”), „ACE Lenkrad/GTU” (195/65R15 91V, Numer 2, 15.02.2013 r., Opona wygrała test, określono ją jako „Bardzo polecaną“) w Niemczech. Dodatkowo opona ta otrzymała wysoką ocenę brytyjskiego „Auto Express”, który określił nowe BluResponse mianem „wartościowego uzupełnienia oferty marki” w związku ze znakomitymi wynikami w porównaniu z najważniejszą konkurencyjną oponą. Goodyear EfficientGrip Performance również osiągają jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania wśród ogumienia oferowanego obecnie na rynku. EfficientGrip Performance posiadają klasę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę B w kategorii oporu toczenia. Pod względem trzeciego parametru widocznego na etykiecie – hałasu zewnętrznego – opony EfficientGrip Performance uzyskują jedne z najlepszych wyników wśród dostępnych na rynku opon w tym zakresie rozmiarów. Wiodące niemieckie magazyny motoryzacyjne: „Auto Zeitung” (215/65R16 93V, Auto Zeitung Wydanie 6, 27 lutego br., rekomendacja „AZ”) i „ADAC Motorwelt” (185/60R15 84H, ADAC Motorwelt Wydanie 3, 21 lutego br., ocena „dobra”) umieściły w marcu br. oponę Goodyear EfficientGrip Performance na wysokim drugim miejscu, doceniając ogólną wysoką jakość tych opon. „ADAC Motorwelt” wystawił najwyższą ocenę – „dobrą”, a „Auto Zeitung” – „polecaną”, co również stanowi najwyższą ocenę. Testy ACE Lenkrad/GTU potwierdziły dobre wyniki testów opony EfficientGrip Performance, dając jej wysokie trzecie miejsce ze statusem „bardzo polecanej” (195/65R15 91V, ACE Lenkrad, Wydanie 2, 15 lutego br., ocena „bardzo polecane”). (1)„Auto Moto” nr 5/2013, Test opon letnich, 12 modeli w rozmiarze 215/55 R16. Źródło: Goodyear
  13. [h=1]Golf Mk2 v5 air ride-testy[/h]
  14. Finalne testy nowego Unimoga oraz nowego Econica Jazdy testowe w okolicach koła podbiegunowego przy -30 st. Celsjusza Innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie i użytkowanie Ważny cel testów w Finlandii: pomiary zużycia paliwa Rovaniemi/Finland – 1 stycznia 2014 roku wejdzie w życie norma emisji spalin Euro VI. Właśnie dlatego jesienią 2013 roku zadebiutują kolejne generacje Unimoga jako pojazdu roboczego i terenowego oraz nowy, niskopodłogowy Econic. Poza najnowszymi silnikami Mercedes-Benz BlueTec 6 modele te otrzymają innowacyjnie zaprojektowane kabiny oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie i obsługę. Liczne podzespoły - takie jak systemy elektroniczne, elementy zawieszenia, nowe układy napędowe czy elementy sterowania - pochodzą z ciężarówek wielkoseryjnych. Pomijając sprawdzoną architekturę kabiny, Econic przeszedł kompletną odnowę. Ustanawia on nowe standardy w swojej unikalnej koncepcji, zaprojektowanej z myślą o transporcie komunalnym, wywozie śmieci czy zastosowaniach dystrybucyjnych. Obecnie Unimog i Econic poddawane są ostatnim testom przedprodukcyjnym, na przykład podczas odśnieżania dróg. Po raz kolejny zimowe próby zostały przeprowadzone w Rovaniemi w Finlandii - położonej na kole podbiegunowym stolicy Laponii. Samochody musiały przejść nie tylko kompleksowe testy w zakresie prowadzenia i charakterystyki jazdy, ale także w kwestii ergonomii oraz komfortu. Dzięki temu udowodniły, że technologia Euro VI może poradzić sobie z najbardziej surowymi wymaganiami, solidnie wykonując zadania klientów każdego dnia. Bez względu na to, czy chodzi o odśnieżanie alpejskich dróg, czyszczenie paneli słonecznych w mocnym słońcu Hiszpanii, czy o zróżnicowane prace przy utrzymaniu dróg o dowolnej porze roku, Unimog musi zagwarantować swoją niezawodność - niezależnie od wysokości terenu, temperatury czy pogody. To samo dotyczy Econica, uniwersalnego pojazdu niskopodłogowego do zadań związanych z usuwaniem odpadów. Rozruch na zimno przy -30 st. Celsjusza Od trzech lat w ramach programu zimowych testów inżynierowie Mercedes-Benz sprawdzali, jak najnowsza generacja pojazdów Special Trucks z jednostkami BlueEfficiency Power radzi sobie w najcięższych warunkach. Temperatury sięgające -30 st. Celsjusza, wielometrowe zaspy śnieżne oraz oblodzone drogi stanowią ogromne wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i dla maszyn. W ciągu wielu tygodni ekstremalnych prób na trasach ośrodka testowego sprawdzono ich dynamikę i prowadzenie, zwrotność oraz zdolności terenowe - wszystko w celu optymalizacji funkcji pojazdów, wydajności, ergonomii oraz komfortu obsługi. Wszystkie ciężarówki zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt badawczy, gromadzący imponujące ilości danych z ponad 300 punktów pomiarowych. Dla przykładu, pozwolił on testerom uzyskać informacje na temat łatwości rozruchu na zimno silników Euro VI i parametrów układu napędowego przy -25 st. Celsjusza. W oparciu o te wyniki inżynierowie mogli wprowadzić dodatkowe środki w celu usprawnienia uruchamiania jednostki napędowej w jeszcze niższych temperaturach, m.in. poprzez zastosowanie ogrzewania postojowego do wcześniejszego podgrzania cieczy chłodzącej. Testom poddano także elementy technologii BlueTec 6, w tym filtr cząstek stałych, który w połączeniu z systemem Mercedes-Benz SCR pozwala na redukcję ilości cząstek stałych do ledwie wykrywalnego poziomu. Sprawdzona została również funkcjonalność i szybkość podgrzewania systemu AdBlue w temperaturach poniżej -10 st. oraz jego niezawodność. Głównym celem było jednak utrzymanie - pomimo elementów pozwalających na spełnienie normy Euro VI - niskiego zużycia paliwa. Przeprowadzone w Finlandii badania nie skupiały się zresztą wyłącznie na technologii, ale i na prowadzeniu, bezpieczeństwie oraz komforcie kierowcy. Dotyczy to na przykład wydajnego ogrzewania, obejmującego podgrzewanie przedniej szyby. Ta ostatnia przydała się zwłaszcza na końcu testów, podczas długiej podróży z Rovaniemi do Arjeplog w Szwecji w wymagających warunkach skandynawskiej zimy. - To wyjątkowe doświadczenie, gdy po tylu miesiącach prac rozwojowych można przetestować wytrzymałość nowego Econica i nowego Unimoga na długiej trasie - mówi Walter Eisele, szef produkcji i rozwoju Mercedes-Benz Special Trucks, bardzo zadowolony z wyników badań. Letnie testy przy 45-stopniowym upale Samochody muszą oczywiście zaprezentować swoją formę także latem. W najgorętszych miesiącach roku - lipcu i sierpniu - co roku są zabierane do ośrodka testowego w prowincji Grenada w południowej Hiszpanii. Inżynierowie zabierają wówczas pojazdy w góry Sierra Nevada i testują na wysokości około 2500 m n.p.m. Towarzyszy im silne nasłonecznienie, a temperatura w cieniu przekracza 45 stopni Celsjusza. Sprawdzana jest wtedy m.in. skuteczność układu wentylacji i klimatyzacji. - Podczas gdy w Finlandii testujemy zdolność pojazdów do adaptacji przy ekstremalnym mrozie, w Hiszpanii upewniamy się, że upał i różnice wysokości nie stanowią żadnego problemu. Dzięki temu klienci mogą polegać na naszych samochodach w każdych warunkach, przez cały rok - podsumowuje cele testów Walter Eisele. Źródło: Daimler
  15. więcej -> Testy zderzeniowe Euro NCAP (marzec 2013), testy samochodów osobowych, rynek nowych samochodów, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Ciężkie testy nowego Forda Transit Custom, baza rejestracji pojazdów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Ekstremalne testy nowego Leona | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. RUSZAJĄ TESTYWYŚCIGOWEJ HONDY CIVIC WTCC Długowyczekiwana HondaCivic WTCC 2012 już jest! Hondapoinformowała dziś o rozpoczęciutestów nowej wyścigowej Hondy Civic WTCC. Jazdypróbne rozpoczęły się na początku tego tygodnia na torzeVallelunga, niedaleko Rzymu, tuż po pomyślnym ukończeniu testówpojazdu w Vairano, 27 lipca 2012, na torze sąsiadującym zmediolańską fabryką firmy J.A.S. Motorsport. Testy potrwają dokońca roku, a pojazd zostanie wypróbowany przez GabrieleTarquiniego, mistrza WTCC z 2009 roku. Udziałw październikowym wyścigu na torze Suzuka będzie pierwszym ztrzech tegorocznych startów zespołu Hondy w mistrzostwach 2012 FIAWorld Touring Car Championship. Zespół wystawi jeden samochódwyścigowy, za którego sterami zasiądzie Tiago Monteiro. Wszystkietesty oraz wyścigi w jakich weźmie udział nowa Honda Civic WTCCposłużą do lepszego przygotowania obu pojazdów startujących wWTCC w pełnym sezonie 2013. Dziśzaprezentowano również ostateczną wersję nadwozia wyścigowejHondy Civic WTCC 2012, które poddano intensywnym testom w tuneluaerodynamicznym i wzbogacono o masywne przednie i tylne spojlery orazinne elementy. Dzięki temu udało się poprawić właściwościaerodynamiczne pojazdu, który w wersji seryjnej i tak nie ma pod tymwzględem konkurencji wśród pięciodrzwiowych hatchbacków segmentuC. Pojazd otrzymał sportowe malowanie, podkreślające dynamicznelinie nadwozia nowego modelu Civic oraz przynależność zespołowąi rasowy, rajdowy rodowód nowej wyścigówki. Komentując rozpoczęcieprogramu testowego Hondy Civic WTCC, kierownik zespołu Honda RacingTeam JAS, Alessandro Mariani powiedział: -Możliwość zobaczenia gotowej Hondy Civic WTCC natorze to dla całej ekipy bardzo poruszająca chwila. Jestem dumny zewszystkich, którzy pracowali nad tym pojazdem, bo w bardzo krótkimczasie wykonali ogromny wysiłek, aby zrealizować swój cel. Całyzespół pracował bez wytchnienia w oczekiwaniu na ten dzień ijesteśmy przekonani, że ani samochód, ani silnik nas nie zawiodą. Wstępnetesty na torze dostarczyły nam już dużo cennych informacji, aleprzed nami jeszcze dużo pracy zanim pojazd będzie gotowy dopaździernikowych zmagań na torze Suzuka. To dopiero początekprzygody, która wymaga od nas jeszcze więcej starań i wyrzeczeń. Gabriele Tarquini,kierowca testowy teamu Hondy w 2012 roku, powiedział: -Choć nigdy wcześniej nie prowadziłem nowej Hondy Civic, siadającpo raz pierwszy za jej kierownicą instynktownie wyczułem, że tomusi być Honda, bowiem auto ma perfekcyjnie zestrojoną konstrukcjęnadwozia i nienagannie pracujący silnik. Ale to były dopieropierwsze jazdy testowe, więc czeka nas jeszcze sporo pracy. Samochód wyglądaświetnie i jestem przekonany, że podczas swego debiutu na torzeSuzuka zachwyci wszystkich fanów mistrzostw WTCC. Hondę Civic WTCC napędzaczterocylindrowy, benzynowy silnik HR-412E o pojemności 1,6 litra zukładem turbodoładowania i bezpośrednim wtryskiem paliwa.Jednostka ta spełnia wszystkie normy FIA WTCC. W 2013 roku GabrieleTarquini oraz Tiago Monteiro reprezentować będą team Hondy wpełnym sezonie mistrzostw FIA WTCC. Źródło: Honda
  19. więcej -> Ruszają testy wyścigowej Hondy Civic WTCC | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. http://www.v10.pl/Nowa,Kia,Sorento,przechodzi,ostre,testy,na,Nurburgringu,80909.html
  21. http://www.mototube.pl/film/9321/bmw-serii-6-gran-coupe---testy-na-nurburgringu-/
  22. X Runda SMT testy Barbórka Warszawska Jacek Płonka Ford Fiesta R2. <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=AcKkElv_qIQ?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=AcKkElv_qIQ?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  23. Subaru Poland Rally Team - Testy przed 20. Rajdem Dolnośląskim 2010 <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=54blFmBodws?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=54blFmBodws?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
×