Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'testach' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 19 wyników

  1. Pięć gwiazdek dla Audi A3 Sportback e-tron w testach Euro NCAP Najlepsza ocena w kategorii ochrony w przypadku kolizji przedniej, bocznej i tylnej Audi A3 Sportback e-tron zapewnia także najwyższe standardy bezpieczeństwa dzieci Specjalna nagroda za system Audi pre sense basic i za asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji Ingolstadt, 10 grudnia 2014 r. Konsorcjum Euro NCAP przyznało nowemu Audi A3 Sportback e-tron pięć gwiazdek - najwyższą notę za bezpieczeństwo podczas zderzenia. Oznacza to, że pierwsza seryjna hybryda plug-in marki Audi należy do najbezpieczniejszych samochodów w swej klasie. Audi A3 Sportback e-tron bez trudu wypełniło wysokie wymagania we wszystkich kategoriach. Otrzymało najlepsze noty za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci podczas kolizji przedniej, bocznej i tylnej. Również w testach ochrony pieszych samochód wypadł doskonale. W tym roku po raz pierwszy konsorcjum Euro NCAP testowało również systemy wsparcia kierowcy. Audi A3 Sportback e-tron wyposażone w system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front oraz w aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, przeszło przez wszystkie testy w tej kategorii. Za system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense basic oraz za standardowego asystenta hamowania zapobiegającego następnej kolizji, A3 Sportback e-tron otrzymało nagrodę specjalną „Euro NCAP advanced“. Podczas wypadku, funkcja ta – inicjując automatyczne hamowanie – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku. Niezależne konsorcjum Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzono w 1997 roku, a w jego skład wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta. Gremium to bada zachowanie nowych pojazdów podczas kolizji. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej. Aktualne wyniki testów zostaną opublikowane dziś w Internecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Najwyższe noty dla Audi A3 Limousine w amerykańskich testach zderzeniowych · Audi A3 Limousine otrzymało najlepszą ocenę Top Safety Pick+ · Dobre noty również za system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front · W kwietniu rozpocznie się sprzedaż modelu na rynku amerykańskim Ingolstadt, 31 marca 2014 r. Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Autostradowego (Insurance Institute for Highway Safety IIHS) przyznał Audi A3 Limousine ocenę Top Safety Pick+. W ten sposób, nowy model również w USA został zaliczony do najbezpieczniejszych samochodów na rynku. Audi A3 Limousine otrzymało od IIHS najwyższą ocenę we wszystkich zakresach testów zderzeniowych. W podsumowaniu uwzględniono wyniki testów zderzeniowych czołowych z 40-procentowym nałożeniem (moderate overlap), testów zderzeniowych czołowych z 25-procentowym nałożeniem (small overlap), testu zderzeniowego bocznego, zgniatania dachu oraz testu zderzeniowego tylnego. „Top Safety Pick+ dla A3 Limousine doskonale ilustruje znaczenie, jakie Audi przykłada do kwestii bezpieczeństwa“ – mówi Joachim Scheef, kierownik ds. rozwoju bezpieczeństwa pojazdów w Audi AG. W centrum uwagi inżynierów i projektantów Audi znajdują się także problemy związane z bezpieczeństwem czynnym pasażerów. IIHS przyznała modelowi A3 Limousine ocenę „advanced“ za system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. W momencie gdy bezpieczny odstęp od jadącego przed nami pojazdu jest zbyt mały, system automatycznie informuje kierowcę. W razie potrzeby, elektroniczny asystent ostrzega, a nawet inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne. Zmniejsza to impet ewentualnego zderzenia, a w niektórych wypadkach pomaga całkowicie uniknąć kolizji. Jeśli zderzenia nie da się już uniknąć, to asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji wspiera kierowcę przez odpowiednie manewry hamowania podczas wypadku. Pomaga to uniknąć poślizgu, a tym samym zapobiega kolejnym, niekontrolowanym uderzeniom. Sprzedaż A3 Limousine na amerykańskim rynku rozpocznie się w kwietniu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Pięć gwiazdek dla Audi A6 w amerykańskich testach zderzeniowych US NCAP · Audi A6 otrzymało najlepszą ocenę za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia · Luksusowa limuzyna jest też wzorcowym modelem pod względem bezpieczeństwa czynnego Ingolstadt, 26 lutego 2014 r. W amerykańskim programie testów zderzeniowych US NCAP, Audi A6 (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,8 – 4,4; emisja dwutlenku węgla w trybie jazdy mieszanej w g/km: 229 – 114) uzyskało najwyższą notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne. Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym, czołowym i bocznym oraz podczas dachowania, jednoznacznie udowadniają, że obecna wersja Audi A6 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Audi A6 już w roku 2011 zdobyło najlepsze oceny w testach Euro NCAP. Teraz maksymalną notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia przyznał mu NHTSA (Narodowy Urząd ds. Bezpieczeństwa Drogowego Stanów Zjednoczonych). Wyniki testów ochrony bezpieczeństwa dorosłych pasażerów w teście zderzeniowym czołowym i bocznym oraz podczas dachowania są dowodem na to, że Audi A6 to obecnie jeden z najbezpieczniejszych samochodów w klasie luksusowych limuzyn. W roku 2010, NHTSA po raz kolejny zaostrzył kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by prowadzone próby w rzeczywisty sposób oddawały warunki podczas wypadków. Przeprowadzający testy, zarówno w przypadku bezpieczeństwa kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, przyznali Audi A6 w czołowym i bocznym teście zderzeniowym takie oceny, które dały w sumie najlepszą notę pięciu gwiazdek. Pasażerowie siedzący z tyłu są w Audi A6 chronieni równie dobrze, o czym świadczy pięć gwiazdek za najwyższe bezpieczeństwo tylnej części pojazdu w teście zderzeniowym bocznym. Audi przywiązuje najwyższą wagę nie tylko do kwestii, które podlegały ocenie NHTSA, ale również do szerzej rozumianych zagadnień związanych z bezpieczeństwem. Jednym z głównych elementów rekomendowanych w strategii bezpieczeństwa koncernu z Ingolstadt, jest automatyczna regulacja odstępu pomiędzy samochodami marki Audi i innymi uczestnikami ruchu drogowego, jaką zapewnia korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control (ACC) z funkcją Stop & Go. Dzięki tej właśnie funkcji, samochód może się samoczynnie zatrzymać w określonej sytuacji. Po krótkim postoju, np. przed sygnalizacją świetlną, auto automatycznie przyspiesza i jedzie za poprzedzającym go pojazdem w zaprogramowanym przez kierowcę odstępie. Inne proponowane przez cztery pierścienie systemy bezpieczeństwa to na przykład aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist czy asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist. Milowym kamieniem położonym przez Audi w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, jest system bezpieczeństwa Audi pre sense. W sytuacjach, w których zachodzi prawdopodobieństwo kolizji, Audi pre sense plus może zainicjować częściowe hamowanie. Jeśli kolizji nie da się uniknąć, po częściowym hamowaniu może nastąpić hamowanie pełne. W ten sposób siła uderzenia wydatnie się zmniejsza. Dopasowane do konkretnej sytuacji hamowanie wspiera kierowcę wtedy, gdy mimo uprzednich świetlnych i akustycznych sygnałów ostrzegawczych, prowadzący nie wciska pedału hamulca lub wciska go z nieodpowiednią siłą. System bezpieczeństwa Audi pre sense jest zalecany przez NHTSA, jako „rekomendowane rozwiązanie techniczne“. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. 5 GWIAZDEK MITSUBISHI OUTLANDER PHEV W TESTACH ZDERZENIOWYCH EURO NCAP Mitsubishi Outlander PHEV otrzymało najwyższą, 5-gwiazdkową ocenę podczas testów zderzeniowych niezależnej organizacji Euro NCAP, badającej poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają nowe modele samochodów. Plany Mitsubishi zakładają, iż do 2020 roku pojazdy z napędem elektrycznym(1) (EV oraz PHEV) stanowić będą 20% globalnej produkcji koncernu. W tym celu firma prowadzi zdecydowane działania mające na celu popularyzację modeli elektrycznych w motoryzacyjnym mainstreamie. Między innymi właśnie w tym celu Mitsubishi opracowało elektryczną technologię napędową typu plug-in, która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w nowej generacji modelu Outlander PHEV, niosąc za sobą korzyści związane z nowymi możliwościami ładowania i zwiększeniem zasięgu. Wysoki poziom bezpieczeństwa(2) W 2011 roku elektryczne Mitsubishi i-MiEV znakomicie wypadło w testach zderzeniowych Euro NCAP, a dziś 5 gwiazdek otrzymuje Outlander PHEV, który wyróżnia się między innymi perfekcyjnym zabezpieczeniem zespołu akumulatorów, umieszczonego pod podłogą, oraz podzespołów elektrycznego układu napędowego. W testach zderzeniowych, podczas których nie zanotowano uszkodzenia tych elementów, pojazd uzyskał następujące noty: Ochrona dorosłych: 88% Ochrona dzieci: 84% Ochrona pieszych: 64% Systemy wspomagające bezpieczeństwo: 81% Ponadto Outlander PHEV posiada zaawansowany technologicznie system zapobiegania kolizjom czołowym (ang. Front Collision Mitigation), który został ostatnio z powodzeniem przetestowany przez Euro NCAP. W Europie do 18 listopada 2013 roku zebrano 12 tys. zamówień na model Outlander PHEV, który zadebiutuje na rynku holenderskim, gdzie obecnie składane jest 100 zamówień tygodniowo, a liczba ta systematycznie rośnie. Outlander PHEV – przegląd systemów bezpieczeństwa biernego - Wzmocniona konstrukcja podwozia ze wzmocnioną czterema wspornikami ramą zespołu akumulatorów bezpośrednio połączoną z ramą podwozia zwiększa wytrzymałość całego nadwozia i poziom bezpieczeństwa. - Dzięki wodoszczelnej obudowie zespołu akumulatorów możliwe jest bezpieczne użytkowanie SUV-a nawet w skrajnie trudnych warunkach. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów, wykonaną z niezwykle sztywnej blachy, przyspawano do solidnej konstrukcji ramowej, co zwiększa trwałość zespołu akumulatorów oraz skutecznie powstrzymuje przepływ fal elektromagnetycznych. - Dolną płytę obudowy zespołu akumulatorów pokryto dodatkową warstwą zabezpieczającą, która chroni zespół akumulatorów przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych (np. odpryskujących kamieni) (1) EV = pojazdy całkowicie elektryczne / PHEV = elektryczne pojazd hybrydowe typu plug-in (2) Naturalnie, mowa tu o dodatkowych zabezpieczeniach, ponad standardowe systemy bezpieczeństwa aktywnego i czynnego. Źródło: MMC Car Poland
  5. więcej -> Bez wpadki w testach Euro NCAP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. [h=1]wypadek Roberta Kubicy na testach przed Rajdem Polski 2013[/h]
  7. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Nowy CITROËN C4 Picasso otrzymał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, dowodząc tym samym skuteczności w zakresie bezpieczeństwa nowej modułowej platformy EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Ocena ta jest nagrodą za trud włożony w pracę nad tym minivanem i za zastosowanie w nim licznych elementów wyposażenia zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. CITROËN C4 Picasso uzyskał globalny wynik 82% według protokołu z 2013 roku, zdobywając 5 gwiazdek w 4 kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych i systemy wspomagające. CITROËN C4 Picasso to rodzinny samochód, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa najmłodszym pasażerom i wyróżnia się łatwością instalacji różnych modeli fotelików dziecięcych. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. 2 W Nowym CITROËNIE C4 Picasso dostępne są następujące systemy wspomagające prowadzenie, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy: Aktywny regulator prędkości System ostrzegania przed kolizją, który obejmuje 3 poziomy alarmów: wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa, Inteligentny System Kontroli Trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na śliskich nawierzchniach, Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, które napinają się w momencie wykrycia niebezpiecznej sytuacji na drodze, Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) z kamerą, który ostrzega kierowcę o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa, System automatycznego przełączania świateł System kontroli martwego pola, CITROËN eTouch, wachlarz bezpłatnych usług, dostępnych 24 godziny na dobę. W razie wypadku lub incydentu na drodze, sygnał jest wysyłany, ręcznie lub w sposób automatyczny, do centrum alarmowego CITROËNA, które lokalizuje samochód i wysyła na miejsce odpowiednie służby ratunkowe źródło: Citroen Polska
  8. Audi w testach simTD - projekt Ampelinfo online -Wyniki badań testowych „Bezpieczna i inteligentna mobilność“ przeprowadzonych w warunkach użytkowania flotowego -Audi pozyskało nowe informacje o komunikacji Car-to-X -Sieć łącząca samochody Audi z innymi pojazdami i otoczeniem ma duży potencjał pod względem efektywności, komfortu i zapewnienia bezpieczeństwa Ingolstadt/Frankfurt, 27 czerwca 2013 r. Poruszające się po drogach samochody są dużo bardziej efektywne, komfortowe i bezpieczne, jeśli komunikują się z kierowcą, infrastrukturą i innymi pojazdami. Cztery ringi, w ramach usługi Audi connect, oferują możliwości połączenia pojazdów w jedną sieć. W niemieckich badaniach testowych simTD, które prowadzono przez cztery ostatnie lata w obrębie aglomeracji Frankfurtu nad Menem, Audi pozyskało szereg ważnych informacji, które wykorzystano w projekcie Ampelinfo online. Właśnie opublikowano wyniki badań terenowych na ten temat. W dużym eksperymencie simTD (bezpieczna i inteligentna mobilność na terenie Niemiec), w ramach konsorcjum współpracę podjęło siedemnastu partnerów, w tym sześciu producentów samochodów. Był to jeden z największych na świecie projektów tego typu. Audi wzięło na siebie odpowiedzialność za tzw. analizę oczekiwań. Na podstawie jej wyników stworzono szkielet projektu. Ponadto inżynierowie z Ingolstadt i Neckarsulm kierowali kilkoma projektami składowymi, w tym pracami nad asystentem zmiany świateł sygnalizatorów ulicznych, przewidywaniem ruchu ulicznego i poszerzoną nawigacją. Uczestniczyli także w pracach nad stworzeniem asystenta regulującego ruchem na skrzyżowaniach. W całym teście wzięło udział 20 pojazdów marki Audi. Na potrzeby projektu „Asystent zmiany świateł sygnalizatorów“, w obrębie regionu Frankfurtu nad Menem, dwadzieścia sygnalizatorów zmodyfikowano w taki sposób, by biorące udział w testach pojazdy mogły się z nimi komunikować. Celem było możliwie efektywne regulowanie ruchem ulicznym w aglomeracji. Audi wniosło do badań cenne informacje wstępne, które pozyskało wcześniej, w ramach rozpoczętego w roku 2006 projektu travolution. Informacje z sygnalizatora świetlnego są przekazywane do samochodu i wyświetlane w formie grafik na monitorze systemu informacji kierowcy. Wskazują kierowcy optymalną prędkość, z jaką powinien się poruszać by dotrzeć do następnego sygnalizatora na tzw. zielonej fali. Sygnały akustyczne ostrzegają z kolei przed mającym się pojawić czerwonym światłem. Z monitora można również odczytać czas oczekiwania na zielone światło. Obecne stadium projektu simTD to dla Audi kolejny kamień milowy w technicznym rozwoju pojazdów. Samochody komunikują się z komputerem danego sygnalizatora za pomocą UMTS. Dzięki temu, nie trzeba wyposażać świateł sygnalizacyjnych w dodatkowe moduły. Trzydzieści pięć egzemplarzy Audi A1 e-tron biorących udział w projekcie „Schaufenster Elektromobilität“ (Witryna elektromobilność), prowadzonym pod egidą rządu niemieckiego, korzysta już z ulepszonej wersji tego nowego rozwiązania technicznego. Dodatkowo, informacja o zmianie sygnalizacji świetlnej pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla nawet o 15 procent. Odpowiada to oszczędności ok. 900 milionów litrów paliwa rocznie, jeśli takie rozwiązania zastosować na terenie całych Niemiec. Propozycja właściwie osiągnęła już stadium dojrzałości rynkowej. Spotkała się z dużym zainteresowaniem wielu niemieckich miast i gmin. W zakrojonym na szeroką skalę projekcie simTD, od jesieni 2008 roku, współpracuje ze sobą sześciu niemieckich producentów branży motoryzacyjnej, dwaj duzi dostawcy energii, jedno przedsiębiorstwo branży komunikacyjnej oraz kilka instytucji naukowych i publicznych. Celem współpracy jest zebranie nowej wiedzy na temat komunikacji Car-to-X. Projekt wspierają Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii, Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych, a także Federalne Ministerstwo Transportu, Budowy i Rozwoju Miast. W trakcie kończącej się sześciomiesięcznej fazy testów praktycznych, podsumowującej cały projekt, 500 kierowców użytkujących 120 samochodów i trzy motocykle, pokonało ponad 1,65 mln kilometrów. Pojazdy połączono ze sobą za pomocą specjalnie skonstruowanego przekaźnika radiowego i skoordynowano w centrum sterowania ruchem. Dzięki temu, kierowcy mogli informować się wzajemnie o warunkach na drodze i o pojawiających się zagrożeniach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. [h=1]Rajd Świdnicki 2013 - Tomek Kuchar o testach[/h]
  10. Świetna na deszczowe lato Dębica Presto wypadła bardzo dobrze w testach na mokrej nawierzchni Dębica, 2 kwietnia 2013 r. – Dębica Presto w teście magazynu „Motor” została oceniona jako jedna z najlepszych opon letnich pod względem zachowania na mokrej nawierzchni, wygrywając z oponami klasy premium. Odporność na aquaplaninig poprzeczny i wzdłużny, krótka droga hamowania, to główne cechy Dębicy. Wysoką ocenę (3. miejsce) Dębica Presto uzyskała także w kategorii ‘Własności jezdne – bezpieczeństwo’ przy jeździe na suchej nawierzchni. Polska opona brała udział w teście opon letnich w rozmiarze 195/65 R15. "Dębica Presto spełnia kluczowe wymagania polskich kierowców, bowiem - jak wynika z badań opinii - oczekują oni od opon przede wszystkim długich przebiegów i bezpieczeństwa podróży, czyli m.in. skróconej drogi hamowania oraz dobrych osiągów na mokrej nawierzchni. Testy potwierdziły, że nowa Dębica Presto spełnia powyższe oczekiwania. Co więcej, kierowcy wybierając nową oponę Dębicy, otrzymają wysoką jakość po przystępnej cenie” – powiedział Konrad Perz, Brand Manager marki Dębica w Grupie Goodyear Polska. Dębica Presto to opona letnia z segmentu HP (ang. High Performance), stworzona z myślą o kierowcach, ceniących samochody o wysokich osiągach. Rozwiązania technologiczne, zastosowane w oponie, pozwalają na pewną jazdę i bardzo dobre kierowanie autem w każdych warunkach. Dzięki licznym nacięciom bloków bieżnika, które skutecznie rozpraszają wodę, a także mieszance gumowej na bazie krzemionki, Dębica Presto zapewnia bardzo dobre kierowanie na mokrej nawierzchni. Opona skutecznie radzi sobie także na suchej nawierzchni, m.in. za sprawą asymetrycznej rzeźby bieżnika oraz wzmocnionej strefy barkowej. Budowa 4-żebrowa, z podwójnym żebrem centralnym, gwarantuje szybką reakcję opony na ruchy kierownicą. Udoskonalony kontur opony odpowiada za optymalny rozkład nacisku na całej powierzchni styku opony z podłożem, zapewniając równomierne zużywanie się bieżnika. Dębica Presto zapewnia dłuższe przebiegi, dzięki zoptymalizowanej konstrukcji bieżnika, która daje szerszy i bardziej kwadratowy odcisk. Większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem zapewnia lepsze prowadzenie oraz przyczepność. Dębica Presto (High Performance) dostępna jest w 17 rozmiarach: [TABLE=width: 439] [TR] [TD]ROZMIAR [/TD] [TD]INDEKS [/TD] [TD]Opory toczenia [/TD] [TD]Przyczepność na mokrej nawierzchni [/TD] [TD=colspan: 2]Hałas [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R14 [/TD] [TD]86H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/65R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/65R15 [/TD] [TD]91V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R14 [/TD] [TD]82H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]67 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/60R15 [/TD] [TD]84H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]67 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/60R15 [/TD] [TD]88H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R15 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/60R16 [/TD] [TD]92H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]185/55R15 [/TD] [TD]82H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/55R15 [/TD] [TD]85V [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91H [/TD] [TD]F [/TD] [TD]C [/TD] [TD]69 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]205/55R16 [/TD] [TD]91V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93H [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]69 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]215/55R16 [/TD] [TD]93V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]70 [/TD] [TD])) [/TD] [/TR] [TR] [TD]195/50R15 [/TD] [TD]82V [/TD] [TD]E [/TD] [TD]C [/TD] [TD]68 [/TD] [TD]) [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Dębica
  11. Dobre wyniki opony Goodyear EfficientGrip Performance w niezależnych testach Zalety nowej opony docenione w ramach europejskiego systemu etykietowania opon i w testach pism motoryzacyjnych Warszawa, 25 marca 2013 r. – Opona EfficientGrip Performance uzyskała najwyższe noty w testach czasopism motoryzacyjnych. Nowość, zaprezentowana na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie, a obecnie wprowadzana na rynek całej Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, uzyskuje też jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania opon – klasę A w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni oraz klasę B w kategorii oporu toczenia (1). Kilka wiodących niemieckich magazynów motoryzacyjnych poddało opony EfficientGrip Performance testom, a w ich efekcie przyznało im kilka drugich i jedno trzecie miejsce. Wyniki tych testów są dla Goodyeara sukcesem – opony są często testowane w różnorodny sposób i w odmiennych warunkach, a mimo tego EfficientGrip Performance uzyskały dobre wyniki. Oba wiodące niemieckie magazyny motoryzacyjne: „Auto Zeitung”(2) i „ADAC Motorwelt”(3) umieściły oponę Goodyear EfficientGrip Performance na wysokim drugim miejscu, doceniając ogólną wysoką jakość tych opon. „ADAC Motorwelt” wystawił najwyższą ocenę – „dobrą”, a „Auto Zeitung”(4) – „polecaną”, co również stanowi najwyższą ocenę. Testy ACE Lenkrad/GTU(5) potwierdziły dobre wyniki testów opony EfficientGrip Performance, dając jej wysokie trzecie miejsce ze statusem „bardzo polecanej”. „W ramach naszej strategii staramy się dostarczać najlepiej zaprojektowane na rynku opony, a wyniki testów potwierdzają, że ten cel udaje się nam osiągać. Dążymy do zdobywania najwyższych ocen w ramach europejskiego systemu etykietowania opon i oferowania godnych zaufania produktów, charakteryzujących się wysokimi osiągami - nie tylko jeśli chodzi o 3 parametry widoczne na nalepce, ale też 15 kryteriów badanych przez czasopisma i 50 naszych wewnętrznych kryteriów jakościowych. Nasze zdolności inżyniersko-technologiczne do projektowania oraz produkcji kolejnych latach” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. 1 Oceny dotyczą rozmiarów opon dostępnych od 1 marca br.: klasę BA uzyskuje 63% dostępnych rozmiarów. 2 215/65R16 93V, Auto Zeitung Wydanie 6, 27 lutego br., rekomendacja Auto Zeitung. 3 185/60R15 84H, ADAC Motorwelt Wydanie 3, 21 lutego br., ocena „dobra”. 4 215/65R16 93V, Auto Zeitung Wydanie 6, 27 lutego br., rekomendacja Auto Zeitung. 5 195/65R15 91V, ACE Lenkrad, Wydanie 2, 15 lutego br., ocena „bardzo polecane”. Źródło: Goodyear
  12. więcej -> Ford Transit Custom punktuje w testach Euro NCAP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. MITSUBISHIOUTLANDER ZDOBYWA 5 GWIAZDEK W TESTACH EURO NCAP Outlander- nowycrossover Mitsubishi Motors, który zadebiutował w Europie kilkatygodni temu, został poddany nowej serii testów zderzeniowych,organizowanych przez instytut Euro NCAP. Samochód uzyskałmaksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Wynikinajnowszych testów zderzeniowych Mitsubishi Outlandera wposzczególnych kategoriach prezentują się następującohttp://www.euroncap.com/results/mitsubishi/outlander/492.aspx: Bezpieczeństwodorosłych pasażerów: 94% Bezpieczeństwodzieci: 83% Ochronapieszych: 64% Systemybezpieczeństwa wspomagające kierowcę: 100% Nowageneracja NowyOutlander powstał w oparciu o nową, globalną płytę podłogową ijest pierwszym przedstawicielem nowej generacji produktów firmyMitsubishi. Mimo, iż jest to wciąż duży crossover segmentu Dwyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa aktywnego ibiernego, samochód stracił około 100 kg w stosunku do poprzednika,co poprawiło jego wydajność paliwową i ekologiczną. Wnajważniejszym obszarze działania, jakim pozostaje bezpieczeństwo,inżynierowie przeanalizowali trzy różne aspekty: Zaawansowane bezpieczeństwo, wprowadzając nowe, zaawansowane systemy, takie jak: Tempomat adaptacyjny ACC (+ ogranicznik prędkości), System zapobiegania kolizjom czołowym FCM, System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu LDW, Bezpieczeństwo bierne, które wzrosło dzięki najnowszej wersji struktury nadwozia o podwyższonej wytrzymałości zderzeniowej RISE* (Reinforced Impact Safety Evolution). Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura RISE jest systemem rozpraszania energii podczas zderzeń. Nowa konstrukcja chroni skuteczniej podczas zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach, co podwyższa poziom ochrony pasażerów i układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część Outlandera. Niektóreelementy systemów bezpieczeństwa nowego Outlandera: nowo opracowana podwójna podłużnicowa przednia rama pomocnicza, która między innymi lepiej przejmuje i rozprasza energię zderzenia czołowego, nadpodłogowe i podpodłogowe wzmocnienia, (lewe i prawe) redukują odkształcenia kabiny podczas zderzenia czołowego, ograniczono ewentualne obrażenia dolnej części nóg kierowcy poprzez niedopuszczenie do cofania się pedałów w czasie bardzo silnego zderzenia czołowego, pasy bezpieczeństwa przy fotelu przedniego pasażera wyposażono w podwójne napinacze, poprawiono ochronę głowy pieszego poprzez przekonstruowanie maski silnika, przednich błotników i podszybia przedniej szyby samochodu, nowo zaprojektowany zderzak przedni otrzymał strukturę lepiej pochłaniającą energię, co pozwoliło na poprawę ochrony nóg pieszego. Bezpieczeństwo aktywne, które podwyższono poprzez udoskonalenie rozwiązań stosowanych w poprzednim Outlanderze i dzięki wprowadzeniu nowych systemów, wymienionych wyżej. Integralność+ zawartość = jakość Wynikitestów bezpieczeństwa Euro NCAP potwierdzają dążenie koncernuMitsubishi Motors do zaoferowania swoim klientom produktównajwyższej jakości. Kolejnymważnym krokiem będzie wprowadzenie do gamy modelu Outlander PHEV(„Plug-in Hybrid Electric Vehicle”), który pojawi się na rynkuw Japonii na początku 2013 roku, natomiast do Europy trafi latem2013 roku. Outlander PHEV od samego początku był projektowany zmyślą o układach napędowych opartych nie tylko o silnikispalinowe, ale także o elektrycznych systemach hybrydowych typuplug-in. Źródło: MMC Car Poland
  14. Volvo S60 deklasuje rywali w testach zderzeniowych IIHS Amerykański instytut bezpieczeństwa IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) przeprowadził nowe testy zderzeń czołowych kluczowych samochodów z segmentu D. W testach wzięło udział m.in. Volvo S60, które nie tylko zwyciężyło w zestawieniu sumarycznym, ale również wygrało w prawie wszystkich kategoriach, tym samym deklasując niemieckich rywali. Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych. W nowym teście IIHS, tylko Volvo S60 oraz Acura TL, niedostępna na polskim rynku zostały dobrze ocenione i otrzymały najwyższy wynik pod kątem zachowania jednolitej struktury auta. To przełożyło się również na zestawienie sumaryczne, w którym Volvo otrzymało najlepszą notę – „Good”. Niemieccy konkurenci Volvo nie wypadli już tak dobrze. Zarówno Audi A4, jak i Mercedes klasy C nie zaliczyły testu, co oznacza, że nie zapewniają odpowiedniej ochrony dla kierowcy i pasażerów. Oba modele otrzymały notę – „Poor”. Nieco lepiej wypadło BMW serii 3, które zapewnia marginalną ochronę osób znajdujących się w środku auta.Całkowita nota tego samochodu to – „Marginal”. Wyniki nowych testów IIHS potwierdziły, że nasze auta świetnie wypadają zarówno w standardowych testach Euro NCAP, jak i w każdy innych próbach zderzeniowych. To kolejny dowód na to, że samochody Volvo zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska. Źródło: Volvo
  15. Pięć gwiazdek dla Audi A3 w testach Euro NCAP - Najlepsza ocena za bezpieczeństwo bierne w teście zderzeniowym - Wysokie bezpieczeństwo dzieci w nowym Audi A3 - Seryjnie montowane przypomnienie o zapięciu pasów z przodu i z tyłu Organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP, przyznała nowemu Audi A3 najwyższą notę – pięć gwiazdek, za bezpieczeństwo bierne podczas zderzenia. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują jednoznacznie, że nowe Audi A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie. Model A3 otrzymał od jurorów Euro NCAP najwyższą ocenę za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Również dzieci są bezpieczne w nowym Audi A3. Euro NCAP oceniło pozytywnie także funkcję przypominania o zapięciu przednich, a zwłaszcza tylnych pasów bezpieczeństwa. W obu przypadkach, funkcja ta w nowym Audi A3 montowana jest seryjnie. Ochrona pieszego jest dla Audi kwestią najwyższej wagi. Audi A3 doskonale spełnia wszystkie wymagania w tej dziedzinie. Specjalnie zaprojektowany przód auta i aktywna maska silnika, która podczas kolizji, przy pomocy ładunków pirotechnicznych wypychana jest w górę, łagodzą skutki wypadku. Dzięki temu rozwiązaniu, Audi A3 otrzymało dobre oceny również za ochronę bezpieczeństwa pieszego. Audi przykłada dużą wagę nie tylko do obszarów, które podlegały ocenie Euro NCAP, ale również do kwestii bezpieczeństwa czynnego. Światła do jazdy w dzień, będące elementem wyposażenia seryjnego sprawiają, że samochód jest lepiej widoczny dla pieszych. Inne systemy wsparcia kierowcy, jak np. Audi adaptive cruise control z funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, Audi active lane assist, Audi side assist, tempomat ograniczający prędkość i funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy, dzięki nowemu Audi A3 są obecnie dostępne opcjonalnie również w klasie aut kompaktowych. To samo dotyczy systemów oświetlenia drogi, takich jak np. płynna regulacja zakresu wiązki świateł reflektorów i opcjonalnie montowane reflektory diodowe, które dotychczas dostępne były jedynie w klasie luksusowych limuzyn. Dodatkową funkcją w zakresie ochrony bezpieczeństwa jest nagrodzona przez ADAC funkcja unikania następnych kolizji. W przypadku wypadku, funkcja ta – poprzez zainicjowanie automatycznego hamowania – może pomóc kierowcy w zredukowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i dalszych kolizji, będących następstwem danego wypadku. Niezależna organizacja Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme), utworzona w 1997 roku, w skład której wchodzą przedstawiciele ministerstw transportu i komunikacji, klubów motoryzacyjnych, ubezpieczycieli i organizacji ochrony praw konsumenta z całej Europy, poddaje testom zderzeniowym nowe modele samochodów. Surowe wymogi testów Euro NCAP są znacznie ostrzejsze niż wymogi Unii Europejskiej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. http://www.tvs.pl/informacje/8747/
  17. Karosa na testach w PUP

    http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=754
  18. http://www.autokrata.pl/lod/3111/renault_laguna_coupe_na_testach/
  19. (NHTSA) http://www.roadlook.pl/aktualnosci/piec-gwiazdek-dla-7-modeli-chryslera-w-testach-zderzeniowych-nhtsa.html
×