Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'swojej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 16 wyników

  1. Volkswagen Golf najlepszym samochodem flotowym w swojej klasie Poznań, 12 grudnia 2014 r. – Członkowie Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wytypowali najlepsze samochody przeznaczone dla klientów flotowych w Polsce. Uroczyste ogłoszenie wyników Profesjonalnego Testu Flotowego SKFS odbyło się w Ołtarzewie k. Warszawy. W segmencie C zwyciężył Volkswagen Golf. Volkswagen Golf w walce o miano Auta Flotowego 2014 pokonał w swojej grupie 8 innych modeli. Golf cieszy się uznaniem nie tylko ekspertów z branży flotowej, ale także klientów indywidualnych, którzy obdarzyli go wielkim zaufaniem w całej Europie, na co jednoznacznie wskazują wyniki sprzedaży. Najbardziej prestiżowy tytuł, jaki może otrzymać samochód w Europie - Car of the Year przyznano w 2013 roku również Golfowi. „Kupujący Volkswagena Golfa mają wybór pomiędzy różnymi rodzajami nadwozia: klasycznym hatchabakiem, kombi (Golf Variant), vanem (Golf Sportsvan) oraz cabrio, które można wyposażyć w różne silniki TSI i TDI o mocy od 85 do 300 KM. Większość z nich można połączyć z napędem na 4 koła lub skrzynią DSG. W teście flotowym oceniany był Golf Variant z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM. Klienci którzy zdecydowali się na Golfa, niezależnie od tego czy używają Golfa Varianta w firmie, Sportsvana jako auto rodzinne, czy też GTI lub R jako sportowy samochód, cenią Golfa przede wszystkim za zaawansowane technologie, które przekładają się na niewielkie zużycie paliwa oraz bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia są także osiągi, niezawodność, komfort podróży oraz prestiż.” – skomentował Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen. Profesjonalny Test Flotowy SKFS składał się z trzech etapów i trwał łącznie 10 miesięcy. Część teoretyczna rozpoczęła się w lutym. W tym roku, po raz pierwszy w historii projektu, auta do testu nominowane były na podstawie zestawienia przygotowanego przez partnera merytorycznego projektu – Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Zestawienie obejmowało po 15 najczęściej kupowanych samochodów przez klientów instytucjonalnych w Polsce w każdym z segmentów. W teście udział brały pojazdy w podobnej wersji wyposażenia. Kapituła PTF, którą tworzy 15 osób z szeregów SKFS, określiła także rodzaj nadwozia oraz napędu pojazdów, jakie mają wziąć udział w teście. Łącznie do drugiego etapu, części praktycznej testu, zakwalifikowało się 49 pojazdów w pięciu segmentach: A, B, C, D oraz małe auta dostawcze. Przez trzy dni ponad 90 managerów flot testujących pojazdy wypełniło ok. 600 arkuszy ocen samochodów na podstawie analiz i własnych doświadczeń z jazdy. „Ocena fleet managerów jest tylko składową, przeliczaną na punkty w procedurze wyłaniania aut szytych na miarę polskich flot. Na wynik końcowy wpływa także koszt zakupu danego modelu, koszty serwisowania pojazdów, wartość rezydualna, zużycie paliwa oraz emisja CO2. Zestawienie wszystkich kryteriów oceny pojazdów, przeliczenie ich na punkty wg. wag określonych w regulaminie projektu jest najbardziej czasochłonnym i wymagającym niezwykłej precyzji etapem PTF SKFS 2014.” - wyjaśnia Halszka Gwiżdż, dyrektor biura SKFS. Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych zostało utworzone w 2005 roku w celu kształtowania i wpływania na branżę flotową poprzez propagowanie wiedzy o zarządzaniu pojazdami. SKFS jest najważniejszym organem zrzeszającym osoby zarządzające flotami samochodowymi w Polsce. Na dzień rejestracji SKFS w KRS członkowie stowarzyszenia zarządzali 8 000 pojazdów. W chwili obecnej liczba pojazdów pod szyldem SKFS sięga już 30 000. Początkowo w stowarzyszeniu zrzeszonych było 16 osób. Obecnie liczba ta wzrosła do prawie 140 osób. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Audi konstruuje najlżejszy prototyp sportowy Le Mans w swojej historii · Audi R18 e-tron quattro to pojazd o maksymalnie zoptymalizowanej lekkiej konstrukcji · Bezpieczny, lekki, oszczędny - jeszcze nigdy prototyp Le Mans marki Audi nie był tak efektywny · Nowe przepisy bezpieczeństwa podwyższają wymagania Ingolstadt, 8 kwietnia 2014 r. Przed sezonem 2014, Audi miało do rozwiązania szczególnie trudne zadanie. Nigdy, od kiedy w 1999 Audi rozpoczęło starty z prototypami Le Mans, przepisy bezpieczeństwa nie były nigdy tak surowe, samochód wyścigowy nie był tak skomplikowany i jednocześnie nie mógł być tak lekki jak w tym roku. Sprzeczne cele, to dla konstruktorów, czy to w branży motoryzacyjnej, czy w sportach motorowych, chleb powszedni. W przypadku koncepcji nowego Audi R18 e-tron quattro, inżynierowie z Audi Sport stanęli jednak przed wielkim wyzwaniem. Z jednej strony wolno było obniżyć ciężar samochodu wyścigowego LMP1 w stosunku do roku ubiegłego z 915 do 870 kg. (45 kg mniej to w samochodzie wyścigowym bardzo dużo), z drugiej zaś, nowy regulamin techniczny zawiera zapisy, które wymuszają zupełnie nowe rozwiązania, a tym samym zwiększają ciężar pojazdu. I tak przykładowo w celu ochrony kierowcy podczas uderzenia w boku pojazdu, regulamin przewiduje stosowanie paneli z zylonu. Wyjątkowo odporny na uderzenia i rozciągliwy materiał, w razie wypadku zapobiega wepchnięciu boków pojazdu do środka kokpitu. W związku z tym, kabinę zbudowaną wg. koncepcji monocoque należało skonstruować od nowa, tak by wytrzymywała zwiększone obciążenia testowe, przewidziane regulaminem sezonu 2014. Nowość to także osiem lin mocujących koła (dwie na koło), które w razie wypadku mają zapobiec odpadnięciu kół od pojazdu. Audi R18 e-tron quattro 2014 ma z tyłu również tzw. crasher. Ten nowy element konstrukcyjny z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), w przypadku wjechania innego pojazdu w tył naszego bolidu, absorbuje energię zderzenia. Regulamin zezwala obecnie na siedem, a nie jak dotychczas tylko sześć biegów do jazdy do przodu. Nowa dźwignia zmiany biegów i sposób jej obsługi także wpłynęły na ciężar pojazdu. „Jeśli zsumujemy wszystkie te zmiany, to powodują one zwiększenie ciężaru o ponad 20 kg“ – mówi dr Martin Mühlmeier, szef techniki w Audi Sport. W ten sposób inżynierowie stanęli przed zadaniem takiego odchudzenia nowo skontrowanego samochodu, by skompensować dodatkowe kilogramy i osiągnąć najniższy dopuszczalny ciężar. „Dzięki naszej ciągłej pracy nad rozwojem nowych rozwiązań, obecnie nie mamy już możliwości, by zredukować ciężar jedną zmianą konstrukcyjną. Teraz cała rzecz w tym, by ulepszać szczegóły“ – wyjaśnia Wolfgang Appel, szef techniki pojazdów w Audi Sport. Audi systematycznie zwiększa zastosowanie CRP w samochodach wyścigowych. W sezonie 2014, po raz pierwszy z tego materiału wykonano kolumnę kierownicy. Regulamin zabrania jednak stosowania CRP w wielu innych obszarach i dlatego, zgodnie z przepisami, np. zawieszenie kół musi być nadal budowane z metalu. Z roku na rok regulamin ogranicza swobodę producentów i możliwości techniczne. Mimo to, Audi przed sezonem 2014 osiągnęło swoje cele dotyczące ciężaru modelu R18 e-tron quattro. Hybrydowy bolid z silnikiem diesla waży teraz 870 kg. W sumie, nowe Audi R18 e-tron quattro jest bezpieczniejsze, lżejsze i bardziej efektywne niż jego poprzednicy. Zasada lekkiej konstrukcji Audi ma w tym znaczny udział. Od ponad dwudziestu lat koncern z Ingolstadt udowadnia swoje kompetencje w tym zakresie, również w produkcji samochodów seryjnych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Wysoko oceniana stylistyka firmy Opel wprowadzona w segmencie vanów Świeże wzornictwo, podkreślające jakość, funkcjonalność i walory cenione przez przedsiębiorców Praktyczne rozwiązania w przestrzeni ładunkowej głównym atutem także drugiej generacji modelu Vivaro Zaawansowane silniki wysokoprężne BiTurbo, zapewniające znakomite osiągi przy niskim zużyciu paliwa Rüsselsheim. Nowy Opel Vivaro łączy funkcjonalność lekkiego samochodu dostawczego z komfortem i stylistyką samochodu osobowego. Druga generacja bestsellerowego Opla, która pojawi się na rynku latem bieżącego roku, zachwyci stylistyką łączącą „rzeźbiarski artyzm z niemiecką precyzją”, zastosowaną przez firmę Opel po raz pierwszy także w modelach dostawczych. Nowej, atrakcyjnej estetyce towarzyszą zaawansowane technologie oraz praktyczne, innowacyjne rozwiązania – zarówno pod maską, jak i w kabinie. Dzięki mocnym wysokoprężnym silnikom BiTurbo oraz wyposażeniu wnętrza, Vivaro jest wyjątkowo atrakcyjną propozycją w popularnym segmencie średnich vanów. Roczna sprzedaż 50 000 egzemplarzy tego modelu to ponad 10 procent udziału w europejskim rynku średnich vanów. „Opel Vivaro drugiej generacji wyróżnia się najwyższym poziomem funkcjonalności i jakości. Chcieliśmy, aby po 13 latach udanej obecności na rynku nowy Vivaro był jeszcze atrakcyjniejszy i jeszcze lepiej sprawdzał się w typowych dla siebie zastosowaniach” – mówi Mark Adams, wiceprezes ds. stylistyki w firmie Opel, opisując zadanie postawione zespołowi projektantów. „Opływowe kształty, stylistyczne akcenty, odważne proporcje i wysokiej jakości detale to właśnie połączenie «rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją» w nowym Vivaro. Ten styl dodaje samochodowi zdecydowanego charakteru i elegancji, czyniąc z niego idealną mobilną wizytówkę przedsiębiorcy”. Jedyny w swoim rodzaju: nowy Opel Vivaro – solidny i elegancki Nadwozie nowego Opla Vivaro prezentuje się teraz jeszcze bardziej elegancko i nowocześnie. Duży, wydatny grill, wyraziste reflektory oraz charakterystyczne przetłoczenie z boku to elementy wielokrotnie nagradzanego stylu Opla, przejętego z osobowych modeli tej marki. Reflektory mają czarne błyszczące oprawy z wbudowanym chromowymi akcentami podkreślającymi efekt klejnotu. Światła do jazdy dziennej z motywem skrzydła to kolejny typowy dla Opla motyw stylistyczny. Technologia LEDowa zapewnia mocne światło i stanowi element nietuzinkowej stylistyki Vivaro. Elegancki, szeroki, prosty i praktyczny tył świadczy o solidności, jakiej oczekują użytkownicy w codziennej eksploatacji samochodu dostawczego. Stylistyka bocznych elementów wprowadza do segmentu vanów „rzeźbiarski artyzm”, tworząc charakterystyczne przetłoczenie biegnące od lusterka aż do tylnego nadkola, podobnie jak w modelach Insignia i Astra GTC. W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania – jako solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Od chwili wprowadzenia na rynek dostępne będą także kolory niestandardowe, do pojazdów specjalnego przeznaczenia. Wygląd zewnętrzny nowego Vivaro będzie zatem można doskonale dopasować do zróżnicowanych potrzeb biznesowych i komercyjnych. Cztery wymiary funkcjonalności: dwie wersje długości, dwie wersje wysokości i jeszcze więcej przestrzeni Uniwersalny Vivaro spełni niemal wszystkie wymagania każdego klienta. Nowa edycja modelu stanowi kontynuację udanej koncepcji zróżnicowanych odmian i konfiguracji oferowanych w dwóch długościach i dwóch wysokościach, jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną i mikrobus. Nowy Vivaro odpowiada na potrzeby transportowe jeszcze lepiej niż poprzedni model, ponieważ obydwie jego wersje różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma około 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Wyraźnie większe, a przez to bardziej funkcjonalne, jest też wnętrze pojazdu. Dwa silniki wysokoprężne: najnowsza technologia turbodoładowania w Vivaro Nowy Vivaro to uniwersalny i przystosowany do intensywnej eksploatacji samochód dostawczy, napędzany nowoczesnymi silnikami. Oferta obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza nawet 6 litrów (dane wstępne). Z takimi wartościami nowa edycja udanego i uniwersalnego dostawczego Opla plasuje się w ścisłej czołówce swojej klasy. Nowy Opel Vivaro w zróżnicowanych odmianach będzie głównie pochodzić z zakładów w Luton w Wielkiej Brytanii. Różne wersje bestsellerowego lekkiego samochodu dostawczego marki Opel/Vauxhall, zaprojektowanego wspólnie z Renault, są tam produkowane od 2001 roku. Do dziś wyprodukowano prawie 600 000 egzemplarzy tego modelu. W roku 2009 przy fabryce otwarto także centrum konwersji zajmujące się przygotowywaniem specjalistycznych odmian, takich jak furgon z podwójną kabiną czy nadwozie skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Wraz z wprowadzeniem Vivaro nowej generacji dział ten zacznie realizować także inne zadania produkcyjne. Umożliwi to fabryczne przygotowywanie nowego Vivaro w różnych wariantach zabudowy nadwozia i poszerzenie oferty o bardzo specjalistyczne odmiany. Oczywiście wszystkie modyfikacje pojazdów są przeprowadzane z zachowaniem rygorystycznych standardów jakości firmy Opel. Wkrótce zostanie podanych więcej informacji o nowoczesnych technologiach zastosowanych w nowym Oplu Vivaro i elastycznych opcjach konfiguracji wnętrza. źródło: General Motors
  4. SKODA Rapid Spaceback gwarantuje najwyższą wartość rezydualną w swojej klasie Według badań firmy EurotaxGlass, ŠKODA Rapid Spaceback utrzymuje najwyższą wartość rezydualną wśród wszystkich samochodów kompaktowych. To kolejny ważny argument przemawiający za jej zakupem. Jak pokazuje przygotowane przez EurotaxGlass porównanie nowej ŠKODY Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w klasie kompaktowej, najnowszy hatchback ŠKODY jest liderem pod względem wartości rezydualnej wśród trzyletnich modeli tego segmentu z przebiegiem 60 tys. km. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback, która zadebiutowała we wrześniu 2013 roku we Frankfurcie, to nie tylko pierwszy kompaktowy hatchback w historii ŠKODY, ale też jeden z najpopularniejszych modeli w znaczącym segmencie aut kompaktowych, łączący odważny, świeży design z typowymi dla ŠKODY zaletami: atrakcyjną relacją ceny do jakości czy przestrzenią w kabinie i bagażniku. EurotaxGlass to uznany, niezależny ekspert rynku motoryzacyjnego. Dzięki dokładnym badaniom, firma przewiduje stopień utraty wartości nowych aut. Badanie z udziałem ŠKODY Rapid Spaceback przeprowadzone było w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech. W badaniu brano pod uwagę takie czynniki jak zużycie paliwa, emisję CO2, stosunek wartości do ceny, jakość i niezawodność, a także design oraz wizerunek marki. EurotaxGlass porównał ŠKODĘ Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w segmencie. W każdym z czterech krajów wyniki pokazują, że ŠKODA Rapid Spaceback będzie miała najwyższą wartość rezydualną po trzech latach użytkowania i przejechaniu 60 tys. km. Wyniesie ona, w zależności od rynku, od 41 do 47% początkowej wartości. To wyjątkowo korzystny współczynnik, który ma szczególne znaczenie dla nabywców z takich krajów jak Polska. „Wyjątkowo dobra wartość rezydualna potwierdza najwyższą jakość i wysoką wartość ŠKODY Rapid Spaceback” - mówi Werner Eichhorn, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nasz pierwszy kompaktowy hatchback w historii wprowadza powiew świeżego powietrza w największym segmencie Europy. To doskonały samochód dla młodych ludzi, rodzin i klientów flotowych. Zwycięstwo w badaniu EurotaxGlass to też kolejny powód przemawiający za zakupem tego modelu” - przekonuje Eichhorn. Dzięki elastycznej ofercie ŠKODA Finance, nowa ŠKODA Rapid Spaceback o wartości 43 850 zł brutto jest dostępna już za 559 zł brutto miesięcznie w ŠKODA Kredyt Niskich Rat. Podana wysokość raty obowiązuje dla okresu kredytowania równego 36 m-cy, wkładu własnego w wysokości 30% wartości auta i limitu przebiegu 20 tys. km rocznie. Wartość rezydualna (wartość wykupu) wynosi 41,1%. ŠKODA Kredyt Niskich Rat to innowacyjne rozwiązanie finansowe, które pozwala obniżyć miesięczną ratę za samochód nawet o połowę w porównaniu z klasycznymi kredytami ratalnymi. Kredyt Niskich Rat - reprezentatywny przykład ustalony i przekazywany zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim: cena samochodu: 56 858 zł; wkład własny: 17 057 zł; całkowita kwota kredytu: 39 801 zł; stopa roczna oprocentowania kredytu: 3,99%; całkowity koszt kredytu: 11 055 zł obejmuje: prowizję bankową: 2 171 zł, odsetki: 5 270 zł, składkę ubezpieczenia komunikacyjnego: 1 913 zł, składkę ubezpieczenia spłaty kredytu: 1 702 zł; rzeczywista roczna stopa oprocentowania 9,49%; czas obowiązywania umowy: 48 miesięcy; całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta: 50 856 zł; wysokość raty miesięcznej: 664 zł, wysokość ostatniej raty: 18 991 zł. Oferta na wszystkie modele samochodów ŠKODA przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Niezmiennie na czele swojej klasy - nowe Audi A3 Cabriolet Sportowe, wszechstronne i eleganckie – nowe Audi A3 Cabriolet już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę płynnym przebiegiem linii i tkaninowym dachem. Rozpatrując zastosowane w nim rozwiązania techniczne, ten czteroosobowy kabriolet jest niezaprzeczalnym liderem w swoim segmencie pojazdów. Pozycję zawdzięcza konsekwentnie realizowanej zasadzie ultralekkiej konstrukcji, wydajnym silnikom i efektywnym systemom wsparcia. Nowe Audi A3 Cabriolet prezentuje się bardzo sportowo. W porównaniu do poprzednika urosło. Jego długość zwiększyła się z 4,24 do 4,42 m, rozstaw osi z 2,58 do 2,60 m, a szerokość z 1,77 do 1,79 m. Mimo to, w wersji podstawowej waży tylko 1345 kg, czyli o około 60 kg mniej niż poprzednik. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najtwardszych stopów stali, a maskę silnika z aluminium. Zasadę ultralekkiej konstrukcji zastosowano także w silnikach i w podwoziu. W zachowaniu harmonii proporcji tego dwudrzwiowego pojazdu ważną rolę odgrywa wydłużony tylny zwis. Ozdobne obramowania z aluminium okalają przednią szybę i brzeg karoserii, a na bokach pojazdu wyraźnie widać precyzyjne linie i atletycznie napięte powierzchnie. Płaskie reflektory nadają mu zdecydowanego wyglądu, a wloty powietrza i zderzaki podkreślają jego szerokość. Na życzenie, Audi dostarcza reflektory diodowe. Nowe Audi A3 Cabriolet ma lekki tkaninowy dach, który otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie w mniej niż 18 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Po złożeniu spoczywa w regulowanej skrzyni. Alternatywnie można wybrać tzw. dach akustyczny z grubszą piankową warstwą wewnętrzną, który jeszcze bardziej redukuje i tak już niski poziom hałasów we wnętrzu. Osłona od wiatru to element wyposażenia seryjnego linii Ambiente, natomiast ogrzewanie strefy głowy przy przednich siedzeniach to element opcjonalny wszystkich linii wyposażeniowych. W przypadku koziołkowania pojazdu, aktywna ochrona przed skutkami wywrotki osłania pasażerów. Wnętrze nowego Audi A3 Cabriolet jest lekkie i jasne. Tablica rozdzielcza - smukła. Konsola środkowa pochyla się lekko ku kierowcy. Listwy dekoracyjne, duże, okrągłe nawiewy powietrza i elegancki panel obsługi klimatyzacji, nawiązują do klasy luksusowych limuzyn. Jak w każdym Audi, obsługa nowego A3 Cabriolet jest prosta i intuicyjna. Jakość wykończenia, wręcz idealna. Bagażnik o pojemności 320 litrów można powiększyć po złożeniu oparć. Przy złożonym dachu pojemność to 275 litrów. Na początek trzy silniki – najmocniejszy ma 132 kW (180 KM) mocy Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażane jest seryjnie w jeden z dwóch silników TFSI lub silnik TDI. Wszystkie jednostki napędowe spełniają europejską normę Euro 6. Ich pojemność to: 1,4, 1,8 i 2 litry, a moc sięga od 103 kW (140 KM) do 132 kW (180 KM). Wszystkie trzy zaprojektowano i zbudowano od nowa. Przy poprawionych osiągach zużywają do 13 procent mniej paliwa niż silniki stosowane w poprzedniej wersji modelu. Rozwiązaniem na które warto tu zwrócić uwagę jest system cylinder on demand (COD), który przy niższych obciążeniach odłącza dwa cylindry. Prace nad kolejnymi silnikami trwają. Również układ przeniesienia napędu Audi A3 Cabriolet to przykład najnowocześniejszego rozwiązania technicznego. Wersja z silnikiem 1.8 TFSI jest dostępna z błyskawicznie przełączającą biegi siedmiostopniową automatyczną skrzynią S tronic z podwójnym sprzęgłem, która w połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego linii Ambition) ma funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo. Silnik 1.4 TFSI cylinder on demand i 2.0 TDI clean diesel, za pomocą skrzyni manualnej przekazują napęd na przednią oś. Audi A3 Cabriolet dostępne będzie także z napędem na cztery koła quattro. Sportowy charakter pojazdu wynika w znacznej mierze z dokładnie obliczonego podziału obciążeń między osiami, który wynosi – w wersji z napędem quattro – 56:44. To skutek zastosowania w nim modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). W pojazdach z takim typem płyty, wszystkie silniki mają tę samą pozycję montażową, a w porównaniu z modelem poprzednim, oś przednia została przesunięta o 40 mm do przodu. Zaawansowane rozwiązania techniczne zastosowano także w podwoziu. Wiele elementów zawieszenia McPhersona osi przedniej wykonano w znacznej części z aluminium. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej pochłania siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wspomaganie układu kierowniczego ma efektywny napęd elektromechaniczny. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC posiada elektroniczną blokadę. W zakresach granicznych, jeśli koło jednej z osi wpadnie w poślizg, system lekko przyhamuje. Zachowanie pojazdu jest więc jeszcze bardziej bezpieczne. Rozmiar felg sięga od 16 do 19 cali (koła 19 calowe dostępne są w połączeniu z podwoziem sportowym lub z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszania Audi magnetic ride). Największe opony mają rozmiar 235/35. Nabywca może wybrać również zawieszenie sportowe lub podwozie S line. Na życzenie, w nowym Audi A3 Cabriolet może zostać zamontowany system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który dla linii Ambition jest elementem wyposażenia seryjnego. System, dając do wyboru jeden z kilku trybów, pozwala kierowcy na zarządzanie charakterystyką pracy silnika, wspomagania układu kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz klimatyzacji. System Audi drive select wpływa na pracę wielu innych systemów opcjonalnych, np. elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, tempomatu z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, funkcji dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Nowoczesne rozwiązania wewnątrz pojazdu: nawigacja MMI Navigation plus Nabywca nowego kabrioletu Audi ma do wyboru szeroką paletę elementów składowych systemu infotainment, w tym sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System i nawigację MMI Navigation plus. Jej płaski siedmiocalowy monitor wysuwa się z tablicy rozdzielczej przy pomocy elektrycznego napędu. W panelu obsługi umieszczono „touchwheel“ – obrotowy regulator, reagujący równocześnie na nacisk, zintegrowany z panelem dotykowym MMI touch, polem reagującym na dotyk służącym do wpisywania palcem liter i liczb. Uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi connect. Audi connect łączy nowe Audi A3 Cabriolet z internetem z wykorzystaniem szybkiego standardu transmisji danych LTE, który umożliwia transmisję z szybkością 150 MBit na sekundę. Korzystając z punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować w sieci i wysyłać e-maile. Kierowca natomiast, ma dzięki systemowi możliwość korzystania w samochodzie ze zindywidualizowanych usług online, począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Niekwestionowaną pozycję nowego Audi A3 Cabriolet podkreślają również zastosowane w nim systemy wsparcia kierowcy. Elementem seryjnym wyposażenia linii Ambition i Ambiente jest system informacji kierowcy z funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy. Paleta rozwiązań dostępnych opcjonalnie obejmuje tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist, funkcjonującą w oparciu o kamerę funkcję rozpoznawania znaków drogowych, asystenta parkowania z selektywnym wskazywaniem i system bezpieczeństwa Audi pre sense. Nowe Audi A3 Cabriolet dostępne jest w trzech liniach wyposażeniowych. Linia podstawowa to Attraction. Linie Ambition i Ambiente skierowano do klientów, dla których sportowy charakter tego pojazdu oraz komfort maja szczególne znaczenie. Do konkretnej linii wyposażeniowej odpowiednio dopasowano kolory wnętrza. Wybierając obicia, klient ma do wyboru materiały tkaninowe, skórzane i Alcantarę, które można także częściowo ze sobą połączyć. Linia wzornicza Audi design selection, w której zamówić można specjalnie stworzony kolor brązowy Lasso, ma szczególnie ekskluzywny charakter. Inne elementy opcjonalne, takie jak np. komfortowy kluczyk, zapożyczono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Nowe Audi A3 Cabriolet zjeżdża z taśmy w węgierskich zakładach Audi w Győr. Na rynku pojawi się na początku 2014 roku. Na pierwszy rzut oka Nowe Audi A3 Cabriolet Karoseria i stylistyka - inteligentny sposób wykorzystania wielu różnych materiałów, przedział pasażerski w znacznej mierze wykonano z wysokiej jakości stopów stali, a maskę z aluminium - ciężar samochodu o ok. 60 kg mniejszy niż ciężar modelu poprzedniego - długość 4,42 m, wyważone proporcje dzięki rozstawowi osi dłuższemu o 17 mm - opcjonalne reflektory diodowe i diodowe światła tylne Dach i wnętrze - lekki dach tkaninowy z szybkim napędem elektrycznym, na życzenie dach akustyczny - składane oparcia siedzeń, pojemność bagażnika 320 litrów - intuicyjna obsługa, elegancka stylistyka i najwyższej jakości wykończenie Napęd - 1.4 TFSI COD o mocy 103 kW (140 KM) z odłączanymi przy częściowych obciążeniach cylindrami - 2.0 TDI clean diesel o mocy 110 kW (150 KM) - 1.8 TFSI o mocy 132 kW (180 KM) - przeniesienie napędu za pomocą skrzyni manualnej lub skrzyni automatycznej S tronic, napęd na cztery koła quattro Podwozie - elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, w opcji progresywne wspomaganie układu kierowniczego - oś przednia wykonana częściowo z aluminium, cztery wahacze na osi tylnej - opcjonalnie Audi drive select, Audi magnetic ride oraz podwozie sportowe lub podwozie S line - system stabilizacji toru jazdy ESC z elektroniczną blokadą w wyposażeniu seryjnym - wykonane z lekkich stopów metali koła o średnicy od 16 do 19 cali, niezawodne hamulce Wyposażenie - opcjonalne systemy wsparcia kierowcy, w tym Audi adaptive cruise control i Audi pre sense - szeroka paleta elementów infotainment, w tym Navigation plus z MMI touch i 7-calowy monitor oraz Bang & Olufsen Sound System - na życzenie, Audi connect ze standardem LTE oraz Audi phone box Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Hyundai skutecznie broni swojej pozycji w Europie W pierwszym kwartale Hyundai utrzymuje 3,5% udział w rynku Według prognoz producenta w drugim kwartale branżę wciąż czeka wiele wyzwań Firma przewiduje poprawę kondycji sektora w drugiej połowie 2013 i utrzymania poziomu udziału w perspektywie całego roku Nowe dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, dotyczące wolumenu rejestracji nowych samochodów pokazują, że udział w rynku europejskim firmy Hyundai w pierwszym kwartale 2013 roku wyniósł 3,5%. Wynik ten oznacza wzrost o 0,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Podczas gdy liczba rejestracji nowych samochodów na europejskim rynku motoryzacyjnym spadła w ciągu trzech miesięcy o 9,7%, poziom rejestracji samochodów marki Hyundai zmniejszył się o 4,7% i wyniósł 109 693 sztuk. „Trudna sytuacja rynkowa sprawiła, że wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku są niższe od oczekiwanych. Według nas, ten trend utrzyma się także w drugim kwartale, ale wierzymy, że drugiej połowie roku klienci będą z większą pewnością i odwagą podejmować decyzje zakupowe” – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. “Nie ma firmy, która pozostałaby obojętna wobec dzisiejszej sytuacji gospodarczej, dlatego cieszymy się, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku utrzymaliśmy udział w rynku. Oczywiście przewidujemy możliwość fluktuacji w ciągu roku, ale naszym głównym celem jest zachowanie wyniku na poziomie 3,5%” – dodaje Rushforth. Hyundai zbudował swoją reputację w oparciu o nowoczesny design, zaawansowane technologie oraz zlokalizowanie produkcji samochodów w Europie. Dzięki temu jest w stanie odpowiedzieć na zapotrzebowania klientów, oczekujących ciekawych projektów, jakości, niskiego zużycia paliwa oraz innych cech wpływających na ogólną satysfakcję z użytkowanego samochodu. Jednym z ostatnich modeli opracowanych z myślą o rynkach europejskich jest nowy ix35, zaprezentowany podczas tegorocznych targów w Genewie. W drugiej odsłonie najlepiej sprzedającego się SUV-a Hyundaia ulepszono napęd oraz zwiększono wydajność. Zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie ix35 to najnowszy model wprowadzony na rynek zgodnie ze strategią Hyundaia, zakładającą produkcję samochodów dedykowanych klientom konkretnego regionu. Źródło: Hyundai
  7. [h=1]Grzegorz Sowa o swojej walce z ZUSem[/h]
  8. więcej -> Hyundai Santa Fe najbezpieczniejszy w swojej klasie według Euro NCAP, centrum badań rynku, testy samochodów osobowych, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Urugwaj: Prezydent oddaje 90 proc. swojej pensji O Bronku to nawet nie myślę, ale może tak Romney gdyby wygrał w USA?
  10. BMW Group odnotowała najlepsze sierpniowe wyniki sprzedaży w swojej historii. Rekordowy sierpień dla BMW Group Polska. W sierpniu sprzedano 121 615 pojazdów, osiągając wzrost o 9,7% Robertson: w kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszego wzrostu Monachium. BMW Group osiągnęła swój najlepszy sierpniowy wynik dzięki światowej sprzedaży 121 615 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce (+9,7%, poprzedni rok 110 903 pojazdów). Od początku tego roku BMW Group dostarczyła 1 157 777 pojazdów na całym świecie. Oznacza to wzrost o 7, 9% w porównaniu z pierwszymi ośmioma miesiącami roku poprzedniego (1 073 396). Ian Robertson, członek Zarządu BMW AG, odpowiedzialny za Sales and Marketing BMW: "Po raz kolejny osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w sierpniu. Takie modele jak BMW serii 1 i BMW serii 3, BMW X1 i X3 oraz BMW serii 6 odnotowały solidny wzrost. Zawdzięczamy im duży wkład w naszych rekordowych wynikach sprzedaży w ubiegłym miesiącu. W kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszego wzrostu i w związku z tym jesteśmy na dobrej drodze, żeby osiągnąć rekordową sprzedaż w 2012 roku. Będziemy kontynuować starania, aby zachować globalnie zrównoważoną sprzedaż pomiędzy Europą, Azją i Ameryką zarówno na dojrzałych jak i na wschodzących rynkach.” BMW. Światowe wyniki sprzedaży marki BMW wzrosły o 8,3% w sierpniu, osiągając w sumie 102 730 pojazdów (ub.r. 94 893). Od stycznia do sierpnia dostarczono 963 110 pojazdów tej marki, co stanowi wzrost o 7,8% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego (893 505) . W sierpniu BMW serii 1 było jednym z głównych motorów napędowych. Dzięki 14 565 sprzedanych samochodów uzyskano w sumie 91% wzrostu w porównaniu z rokiem poprzednim (7 627). BMW zawdzięcza solidny wzrost również limuzynie serii 3. W sumie sprzedano 20 951 egzemplarzy tego modelu (ub.r. 18 069/ +15,9%). Sprzedaż BMW serii 5 wzrosła o 3,7% do poziomu 23 337 pojazdów (ub.r. 22 515). Niedawno odświeżone BMW X1 odnotowało pomyślny start w sierpniu, czyli swoim pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży. Ogółem dostarczono 11 039 samochodów, co stanowi wzrost o 33,4% w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego (ub.r. 8 274). BMW X3 kontynuuje swoją passę sprzedażową, odnotowując dalszy wzrost o 7,6% i tym samym 9 817 sprzedanych egzemplarzy w sierpniu (ub.r. 9 126). Sprzedaż BMW X6 osiągnęła wzrost o 22% w raportowanym miesiącu. Łącznie dostarczono 3 430 pojazdów tej serii (ub.r. 2 811). BMW serii 6 pozostaje nadal bezspornym liderem w swoim segmencie, dzięki sprzedaży 1 747 samochodów w sierpniu, co stanowi wzrost o 275,5% w stosunku do tego samego miesiąca roku ubiegłego (ub.r. 464). MINI. Sprzedaż marki MINI wzrosła w sierpniu o 18,5% do poziomu 18 671 pojazdów na całym świecie (ub.r. 15 762). Marka MINI odnotowała znakomity miesiąc na wielu dużych rynkach takich jak USA (5 718/ +83%), Wielka Brytania (1 503/ +24,4%) i Chiny (1 877/ +61,5%). Sprzedaż MINI wzrosła o 8,3% do poziomu 192 652 samochodów w pierwszych ośmiu miesiącach 2012 roku (ub.r. 177 831). MINI Countryman pozostaje jednym z czołowych motorów napędowych dzięki sprzedaży 63 817 egzemplarzy od początku roku, co stanowi wzrost o 22,9% w porównaniu do tego samego okresu 2011 roku (51 920). W Europie sprzedaż BMW Group wzrosła w ubiegłym miesiącu o 5,0% do poziomu 49 349 pojazdów (ub.r. 47 021). W pierwszych ośmiu miesiącach sprzedaż BMW Group przekroczyła nieco ubiegłoroczny poziom dzięki łącznej sumie 547 355 dostarczonych pojazdów (ub.r. 546 770/ +0,1%). Oczekuje się, że nowy BMW serii 3 Touring, który stanowi dwie trzecie wszystkich zarejestrowanych BMW serii 3 w Niemczech, przyniesie wraz ze swoją premierą rynkową kolejną kulminację sprzedaży na rynkach europejskich. BMW Motorrad dostarczył najwięcej motocykli w swojej sierpniowej historii dzięki 7 400 egzemplarzom. W sumie przekazano klientom o 11,3% więcej pojazdów niż w sierpniu 2011 (6 564). Od stycznia do sierpnia 2012 włącznie BMW Motorrad sprzedał 76 729 motocykli i maxi scooterów (ub.r. 78 280/ -2,0%). Husquarna Motorcycles dostarczyła w sumie 6 101 pojazdów (ub.r. 4 729 egzemplarzy/ +29%) do Sieci Dealerskiej Husquarna, do sierpnia 2012 włącznie. Dostawy w sierpniu wyniosły w sumie 372 pojazdów (ub.r. 335 egzemplarzy/ +11%). Zestawienie wyników sprzedaży BMW Group w sierpniu 2012 [TABLE=width: 585] [TR] [TD] [/TD] [TD]W sierpniu 2012 [/TD] [TD]Porównanie z ub.r. [/TD] [TD]Od początku roku z sierpniem włącznie [/TD] [TD]Porównanie z ub.r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Group Automobiles [/TD] [TD]121 615 [/TD] [TD]+9,7% [/TD] [TD]1 157 777 [/TD] [TD]+7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW [/TD] [TD]102 730 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [TD]963 110 [/TD] [TD]+7,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]MINI [/TD] [TD]18 671 [/TD] [TD]+18,5% [/TD] [TD]192 652 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Motorrad [/TD] [TD]7 400 [/TD] [TD]+11,3% [/TD] [TD]76 729 [/TD] [TD]-2,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Husqvarna Motorcycles [/TD] [TD]372 [/TD] [TD]+11,0% [/TD] [TD]6 101 [/TD] [TD]+29,0% [/TD] [/TR] [/TABLE] Rekordowe wyniki również dla BMW Group Polska. Sierpień okazał się także rekordowym miesiącem dla BMW na polskim rynku, najlepszym w porównaniu do poprzednich lat. Do rąk klientów trafiły 473 auta BMW oraz 61 MINI. Największe sukcesy wciąż odnosi BMW X3 oraz seria 5, będące liderami w swoich segmentach. Jednak rok 2012 przynosi wyraźne wzrosty także dla wprowadzonej na początku roku nowej generacji serii 3, a także dla serii 1. Zainteresowaniem klientów cieszy się ponadto odświeżone X1, które premierę miało w lipcu. Marka MINI cieszy się zaś w Polsce bardzo wysoką dynamiką wzrostu. W samym sierpniu sprzedaż MINI wyniosła 61 sztuk i wzrosła aż dwukrotnie w porównaniu do tego samego miesiąca 2011. Źródło: BMW Group
  11. SukcesFiata i technologii MultiAir. Fiat Punto najcichszym autem w swojejklasie według testu tygodnika "Motor". Zdjęcia Fiata Punto: Fiat Punto fot. Fiat Auto Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Hałasto jeden z najważniejszych czynników wpływających na komfort orazbezpieczeństwo jazdy. Które auto jest najcichszym, a przez tonajwygodniejszym i gwarantującym spokój na drodze? Sprawdzili todziennikarze tygodnika "Motor". Najlepszymwśród samochodów miejskich okazał się Fiat Punto napędzanynowoczesną jednostką 1.4 MultiAir. Dziennikarzetygodnika "Motor" pokusili się o test głośnościsamochodów. Sprawdzili 300 modeli z różnych klas, z silnikamibenzynowymi, wysokoprężnymi, napędem hybrydowym i elektrycznym. Dopomiarów natężenia dźwięku używali sonometru. W każdym badanymaucie zawsze były zamknięte okna, a sprzęt audio i systemwentylacji - wyłączone. W przypadku, kiedy badany samochód byłwyposażony w szyberdach, testujący zasłaniali go roletą. Pomiarugłośności dokonywano na postoju i podczas jazdy z prędkością50, 100 i 130 km/h. Testujący podkreślają, że na głośność wkabinie, a przez to na komfort podróżowania wpływa wiele czynnikówm.in. kształt samochodu, szum opon, wyciszenie wnętrza i oczywiściesilnik (w tym przypadku od obrotów, na jakich pracuje i rodzajuzasilającego paliwa). Wyniki? Wklasie aut miejskich najcichszym samochodem jest Fiat Punto 1.4MultiAir w wersji o mocy 105 KM.Wynik, który dał mu pierwsze miejsce w zestawieniu to 64,7 dB. Dlaporównania najcichszy samochód w klasyfikacji generalnej osiągnął59,6 dB, a najgłośniejszy aż 73,5 dB. Średnia całego porównaniawynosi 66,9 dB. Takznakomity rezultat to w dużej mierze zasługa rewolucyjnejtechnologii MultiAir opracowanej przez inżynierów Fiat PowertrainTechnologies. Przypominamy, że silniki 1.4 Turbo z FPT, dziękiktórym debiutowała rewolucyjna technologia Multiair, zdobyłyprestiżową nagrodę International Engineof the Year 2012 (Międzynarodowy Silnik Roku 2010)w prestiżowej kategorii najlepszegonowego silnika roku. Oferowanam.in. dla Fiata Punto jednostka 1.4 MultiAir dostępna jest wwersjach o mocy: 105 KM, 135 KM, 165 KM i 180 KM (Abarth Punto). Wporównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o tej samejpojemności, system MultiAir pozwala znacznie zwiększyć moc imoment obrotowy przy wyraźnie niższym poziomie zużycia paliwa iemisji spalin. SercemMultiAir jest elektro-hydrauliczny układ sterujący zaworów,umożliwiający bezpośrednią regulację ilości powietrzadopływającego przez zawory dolotowe (bez udziału przepustnicy), awięc ograniczenie zużycia paliwa. System MultiAir pozwala obniżyćpoziom zanieczyszczeń w spalinach (ze względu na kontrolę procesuspalania), poprawiając jednocześnie dynamikę osiągów pojazdu. Itak emisja CO2 spada o 10%, o 10% zwiększa się natomiast moc, amoment obrotowy aż o 15%. MultiAir jest technologią uniwersalną,którą łatwo zaadaptować do wszystkich silników benzynowych, apotencjalnie także i do wysokoprężnych. FiatPunto z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM zyskuje charakteri osiągi samochodu o zacięciu sportowym - to samochód idealny dlaosób szukających dynamicznego i jednocześnie oszczędnego auta.Prędkość maksymalna Punto z silnikiem 135-konnym wynosi 200 km/h,a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - zaledwie 8,5 sekundy. Wysokieosiągi idą w parze ze szczególnie niskim poziomem emisji CO2 - 129 g/km i zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Dobreosiągi i sportowy charakter są także zaletami silnika 1.4 MultiAiro mocy 105 KM – to samochód idealny codziennego użytkowania.Jednostka ta również spełnia wymogi normy Euro 5 i emituje 133g/km CO2przyzużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,7 l/100 km. Napędzanytym silnikiem Punto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Silniejszejednostki 1.4 Multiair Turbo, o mocach od 135 KM do 180 KM, montowanesą także w samochodach Alfa Romeo MiTo i Giulietta. Dostępne sąrównież w Fiacie Bravo i Lancii Delta. Także sportowy Abarth Puntozawdzięcza swoje wysokie osiągitechnologiiMultiAir. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Motodziennik: Auta nie warte swojej ceny <object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=FFd5jEVKx2M&hl=pl_PL&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=FFd5jEVKx2M&hl=pl_PL&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>
  13. Mini Countryman (2011) Mini w roku 2011 wypuści na rynek pierwszego w swojej karierze crossovera o nazwie Countryman.
  14. iceman

    Calibra.

    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10947648 Pożera przodem wszystko co znajdzie na swojej drodze!
  15. Oj nie chciałbym go spotkać na swojej drodze <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=2d235a60-f774-4d90-a6db-9bb40103aac2" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> %e2%98%85+Funny+Car+On+Public+Roads+-+Greece
  16. Facelifting dla Audi A8: silnik w 2,8 FSI będzie najoszczędniejszy w swojej klasie http://www.roadlook.pl/premiery/facelifting-dla-audi-a8-silnik-w-2-8-fsi-bedzie-najoszczedniejszy-w-swojej-klasie.html
×