Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'suv' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 84 wyników

  1. Witam, chciałbym kupić używanego SUV-a. Jaką markę i model polecacie? Chciałbym, żeby był to model dosyć tani w utrzymaniu. Koniecznie diesel.
  2. Witam, chciałbym kupić używanego SUV-a. Jaką markę i model polecacie? Chciałbym, żeby był to model dosyć tani w utrzymaniu. Koniecznie diesel.
  3. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Na początku roku planuję zmienić samochód. Do tej pory jeździłem golfem 5. Teraz chciałbym jakiegoś SUV-a ale ciężko się zdecydować na konkretny model. Na oku mam: 1. Tiguan - raczej ten nowy, który wejdzie w 2016 roku 2. Mazda cx3 bądź cx5 - obawiam się tu problemów z rdzą 3. Kia Sportage - ta nowa z 2016 średnio mi się podoba na zdjęciach, za to ta obecna wygląda fajnie 4. Hyundai tucson 5. Nissan qashqai Który z tych modeli polecacie. Silnik benzynowy. Robię max do 15tys rocznie. Głównie jeździć będzie nim żona, pewnie do pracy. Samochód do jeżdżenia po normalnych drogach. Stąd też pytanie czy warto kupować taki samochód z napędem 4x4 czy 2x4? Mam świadomość tego, że ciężko coś napisać o nowym Tiguanie i Kia bo tych samochodów nie ma jeszcze na rynku ale może macie jakieś doświadczenie z poprzednimi wersjami. Dzięki za wskazówki.
  4. Witam, Kolega z pracy chciałby zakupić z salonu Nowego Suva. Wojew. Pomorskie, Gdańsk od 100 do 190 tys. Jego wymagania: -Rilingi -Wysunięte stopnie?/progi (żeby łatwiej wejść do samochodu) -Jedynie kolor BIAŁY -4x4 -automat -benzyna -aby nie palił jak smok -skóra Chciał kupić Mercedesa GLK 250 (lecz już go nie produkują) podoba mu się : Mazda CX5 Mercedes GLE/GLC 250 (pokazują go dopiero w Genewie) BMW X3 (odradzają bo awaryjny) Toyota RAV4 Lexus NX - jedzie oglądać w niedzielę Lexus LX Pozdrawiam,
  5. Geneva International Motor Show w tym roku upłynie w iście hiszpańskim stylu. To tutaj co roku producenci samochodów pokazują na co ich stać, odsłaniając nowe modele lub innowacyjne pomysły rodem z przyszłości. SEAT połączył te dwie rzeczy, prezentując w 2015 roku swojego pierwszego SUV-a! [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: right editable, align: left] Jak połączyć funkcjonalność z emocjami? Hiszpańska marka przygotowała ekscytującą odpowiedź na to pytanie i wychodzi naprzeciw osobom, które szukają dynamiczności w rodzinnych samochodach. To nowe światło na przyszłość marki: pierwszy SUV SEAT-a! [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Auto o sylwetce coupé będzie głównym bohaterem targów motoryzacyjnych w Genewie i zostanie przedstawione jako 20V20. Już na pierwszy rzut oka samochód ten wyróżnia się dynamiczną sylwetką sportowego coupé z wyrafinowaniem SUV-a i wszechstronnością, jakie niesie pojemne kombi. To ucieleśnienie DNA hiszpańskiej marki. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options, colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: left editable, align: left] [/TD] [TD=class: right editable, align: left] Jak połączyć funkcjonalność z emocjami? Hiszpańska marka przygotowała ekscytującą odpowiedź na to pytanie i wychodzi naprzeciw osobom, które szukają dynamiczności w rodzinnych samochodach. To nowe światło na przyszłość marki: pierwszy SUV SEAT-a! [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Auto o sylwetce coupé będzie głównym bohaterem targów motoryzacyjnych w Genewie i zostanie przedstawione jako 20V20. Już na pierwszy rzut oka samochód ten wyróżnia się dynamiczną sylwetką sportowego coupé z wyrafinowaniem SUV-a i wszechstronnością, jakie niesie pojemne kombi. To ucieleśnienie DNA hiszpańskiej marki. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]„20V20 jest nową wizytówką marki SEAT. Tym modelem pokazujemy, jak będziemy się rozwijać i jak unikalny będzie nasz język stylistyczny. Obecnie najważniejszymi powodami do zakupu SEAT-a są design, technologia i praktyczność. To nasza siła, którą pragniemy wykorzystać także w nowym SUV-ie. Ten samochód wykreuje śmiały, pełen charakteru obraz, pokazujący, jak widzimy markę w przyszłości. Wiele elementów z 20V20 będzie wykorzystana także w przyszłych modelach” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options, colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: left editable, align: left]SEAT 20V20 posiada prześwit o wysokości 228 mm, rozstaw osi o długości 2 791 mm, jest szeroki na 1 648 mm z przodu i 1 638 mm z tyłu. Bardzo długa maska w kształcie litery V, pełne światła LED, lekko opadający tył nawiązujący do litery X i doskonałe proporcje – to wszystko wzmacnia wrażenie, że nowy SUV SEAT-a jest gotowy do startu w każdej chwili. [/TD] [TD=class: right editable, align: left][/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Dynamiczny design to nie jedyna mocna strona nowego SUV-a. W parze z jego porywającą stylistyką idzie funkcjonalność, technologia i moc. SEAT 20V20 z bardzo uniwersalnym i obszernym wnętrzem, ponad 600-litrowym bagażnikiem i progiem załadunku na poziomie 796 mm odsłania nowe możliwości 4-drzwiowych SUV-ów. Silniki SEAT-a 20V20 tętnią mocą. Dynamiczna natura samochodu jest wspierana przez jednostki TSI o mocy nawet do 220 kW i TDI o mocy do 176 kW. [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: right editable, align: left]„20V20 jest bardzo dynamiczny, a jednocześnie wyróżnia się wysokim stopniem funkcjonalności. Stanowi platformę dla różnego rodzaju napędów – od TDI aż po hybrydy typu plug-in, z wykorzystaniem nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Dodatkowo, technologia SEAT Connect sprawia, że każdy nasz model będzie częścią świata Internetu” - mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju marki SEAT. [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Kluczem do czerpania przyjemności z modelu 20V20 jest SEAT Personal Drive Device – system zawierający przenośną nawigację, możliwość sterowania ogrzewaniem z zewnątrz oraz zarządzania ładowaniem w wersjach plug-in. Oprócz tego, auto posiada wewnątrz aż 3 ekrany TFT, z których największy mierzy aż 12,3 cala i oferuje m.in. Virtual Cockpit. SEAT 20V20 umożliwia również korzystanie z telefonów komórkowych za pomocą dotykowego ekranu i ładowanie ich w tzw. Charge Box. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]SEAT 20V20 rzuca nowe światło na połączenie osiągów z rodzinnym charakterem i praktyczności SUV-a z dreszczykiem emocji od coupé. Aby poczuć go na własnej skórze, zapraszamy na stoisko SEAT-a na Geneva International Motor Show 2015. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] źródło: VGP [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE]
  6. Mercedes-Benz TV: Detroit Auto Show - Mercedes-Benz introduces SUV Coupé and C-Class
  7. MITSUBISHI OUTLANDER PHEV - NAJLEPSZY SUV 2014 i INNOWACJA ROKU! ​ Mitsubishi Outlander PHEV otrzymał tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014 oraz wyróżnienie w kategorii Innowacje w plebiscycie na najlepszy samochód 2014 roku, organizowany przez irlandzkie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych ASPMP - Association of Professional Motoring Press. Nagrody przyznawane są przez gremium najbardziej poczytnych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii. Michael Sheridan, przewodniczący APMP powiedział: „O tym, który model otrzyma nagrodę APMP decyduje grono kilkudziesięciu najbardziej znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii, współpracujących z gazetami o zasięgu krajowym, radiem i telewizją, a także najlepsi komentatorzy internetowi. Takie gremium gwarantuje wiarogodność przyznawanych nagród, które cieszą się wielką estymą wśród producentów samochodów osobowych i dostawczych”. Nagrodę w kategorii Innowacje przyznano firmie Mitsubishi za jej zaangażowanie w rozwój hybrydowej technologii typu plug-in, m.in. podczas pracy nad modelem Outlander PHEV. Pięcioosobowa elektryczna hybryda PHEV (ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) to ekonomiczny, funkcjonalny i wszechstronny pojazd, którego obsługa nie nastręcza najmniejszych trudności. Outlander PHEV otrzymał również tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014. Komentując wybór jury w kategorii Innowacje Michael Sheridan dodał: „Technologia napędowa PHEV to ogromny krok naprzód, a model Outlander PHEV, pomimo swych pokaźnych gabarytów, gwarantuje niskie koszty utrzymania. Mitsubishi Outlander PHEV jest niezwykle prosty i tani w obsłudze. Podczas jazdy miejskiej można praktycznie korzystać jedynie z silników elektrycznych, a na dłuższych trasach znakomicie sprawdza się oszczędna jednostka spalinowa. Muszę przyznać, że jury było pod ogromnym wrażeniem nowego modelu Mitsubishi”. Źródło: MMC Car Poland
  8. Bojowy SUV i miejski kabriolet od ŠKODY! Podczas tegorocznego zlotu GTI nad Jeziorem Wörthersee, ŠKODA zaprezentuje dwa interesujące auta. Pierwszym z nich będzie rajdowy koncept Yeti Xtreme oparty na popularnym kompaktowym SUV-ie. Drugą premierą na stoisku marki będzie model CitiJet – designerski projekt autorstwa praktykantów ŠKODY. Legendarne wydarzenie tuningowe Volkswagena w tym roku odbędzie się już po raz trzydziesty trzeci. Od 28 do 31 maja ok. 200 tys. fanów odbędzie kolejną pielgrzymkę do miejsca kultu w Reifnitz, w Austrii. ŠKODA piąty raz weźmie udział w tym wydarzeniu. Podczas procesu tworzenia Yeti Xtreme, projektanci ŠKODY mieli za zadanie przekształcić swojego SUV-a w bojowo wyglądający pojazd sportowy. Matowo-szare Yeti porusza się na 17-calowych obręczach kół i dużych terenowych oponach. Auto ma przyciemnione boczne szyby, podczas gdy dach i elementy obręczy felg są w jasnym żółto-zielonym kolorze. Z przodu SUV ma potężny zderzak, duży wlot powietrza i reflektory w technologii LED. Do użytku sportowego wysokość zawieszenia pojazdu można regulować. Auto „pręży muskuły” poszerzonymi nadkolami i progami. Z tyłu również zamontowano solidny zderzak, w którym znajdują się dwie duże końcówki układu wydechowego, zapewniające gardłowy dźwięk z racji braku tłumików. W bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe i maty trakcyjne, pomocne przy wyjeździe w chwili, gdy auto zakopie się w piachu. Rajdowy klimat można poczuć również we wnętrzu pojazdu. Pasażerowie mogą siedzieć w czterech indywidualnych fotelach Recaro ze zintegrowanymi czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Sportowy element stanowi też kierownica z łopatkami do zmiany biegów. Do wykończenia kabiny projektanci wykorzystali nowoczesne materiały, takie jak: włókno węglowe, aluminium i Alcantara. Tutaj także wprowadzono zielone akcenty oraz przeprojektowano konsolę centralną, w której zamontowano iPada. Na pokładzie wygospodarowano także miejsce na łopatę, termos, apteczkę bezpieczeństwa i inne niezbędne akcesoria. Samochód jest napędzany ponad 150-konnym silnikiem 1.8 TSI współpracującym z dwusprzęgłową, sześciostopniową skrzynią biegów DSG. Maksymalny moment 250 Nm jest osiągany pomiędzy 1500 a 4200 obr./min. Yeti Xtreme przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 192 km/h. Auto wyposażono w układ hamulcowy z Octavii RS. Drugą atrakcją ŠKODY podczas Wörthersee będzie prototyp CitiJet - miejski kabriolet o atrakcyjnym designie na bazie modelu Citigo. Dwumiejscowy pojazd został stworzony przez praktykantów czeskiej firmy, wspieranych przez zespół Jozefa Kabaňa, głównego projektanta marki, oraz dział produkcyjny firmy. Taki projekt przeprowadzono w tym roku po raz pierwszy. Po sześciu miesiącach prac, 16 stażystów ŠKODY zaprezentuje swoje dzieło szerokiej publiczności. Karoseria ŠKODY CitiJet jest dwukolorowa, pokryta białym i niebieskim lakierem. Auto wyposażono w 16-calowe felgi aluminiowe (białe po jednej stronie, niebieskie po drugiej), ręcznie wykonany tylny spojler i podwójne zakończenie układu wydechowego. Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM. Wnętrze CitiJet wykonano na bazie specjalnej wersji modelu Citigo Sport. Uwagę zwracają czerwone przeszycia, tapicerka foteli i dywaniki we wzorze Sport, a także trójramienna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego wykończone skórą. Ponadto twórcy projektu zamontowali w samochodzie system audio o mocy 300 W i niebieskie oświetlenie wnętrza w technologii LED, reagujące na muzykę. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. El Economista: Jeep Cherokee Najlepszym SUV-em/All-Terrain Vehicle 2014 Roku. Zdjęcia: Jeep Cherokee Limited fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · W Hiszpanii, ponad 36% procentami głosów, Czytelnicy prestiżowego dziennika finansowego przyznali średniemu SUV-owi Jeep pierwsze miejsce w kategorii SUV-ów/All-Terrain Vehicle 2014 roku. · Ceremonia wręczenia nagród odbyła się przy okazji otwarcia Salonu Samochodowego w Madrycie, gdzie puchar odebrał Luca Napolitano, CEO Fiata Group Automobiles w Hiszpanii. Jeep Cherokee zdobył tytuł “Najlepszy SUV/All-Terrain Vehicle 2014 Roku”- nagrodę przyznaną samochodowi głosami Czytelników dziennika “El Economista”. Średni SUV marki Jeep zdobył wyróżnienie w swojej kategorii 36% głosów. Nagroda została przyznana po raz piąty przez ten prestiżowy, hiszpański dziennik ekonomiczny, który tą inicjatywą potwierdza swoje zainteresowanie światem motoryzacji, jednego z najważniejszych i najbardziej aktywnych sektorów ekonomicznych na świecie. We wtorek 20 maja 2014 r., przy okazji ceremonii otwarcia Salonu samochodowego w Madrycie, nagrodę odebrał Luca Napolitano, CEO Fiata Group Automobiles w Hiszpanii. Sprzedawany we Włoszech i na głównych europejskich rynkach od kwietnia tego roku, nowy Jeep Cherokee przekształcił się w całkowicie nowy samochód, zdolny zaoferować nowoczesną interpretację hasła „Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce. Nowa generacja średnich SUV-ów marki Jeep oferuje nowoczesny design o płynnych i smukłych liniach, udoskonalone właściwości jezdne i lepsze prowadzenie, legendarne możliwości 4x4, wnętrza klasy premium wykonane z rzemieślniczym kunsztem, innowacyjną technologię oraz nowe poziomy komfortu i rozrywki, systemy bezpieczeństwa i ochrony pasażerów warte „pięciu gwiazdek”, które ostatnio zapewniły mu tytuł „Najbezpieczniejszy SUV” w Euro NCAP. Nowa generacja Jeepa Cherokee dostępna jest zarówno w konfiguracji z napędem na dwa przednie koła, jak i z napędem na cztery koła i oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4- Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock, które zapewniają wzorcowe umiejętności jazdy 4x4 w każdych warunkach eksploatacji. Jeep Cherokee jest również pierwszym SUV-em średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej: system ten pozwala na zredukowanie strat energii w przypadku, kiedy nie jest koniczne korzystanie z napędu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność zużycia paliwa. Nowa gama Jeep Cherokee będzie dostępna w sprzedaży z wyposażeniem Longitude, Limited i Trailhawk, wyposażona będzie w turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów i Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. Mocny turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litra jest dostępny w wersji 170 KM, montowanej z nową dziewięciostopniową skrzynią biegów, zastosowaną po raz pierwszy w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Wersja o mocy 140 KM dwulitrowego silnika będzie dostępna w nowym Jeepie Cherokee w połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Obydwie wersje dwulitrowego turbodiesla w standardzie wyposażone są w system Stop/Start, redukujący zużycie paliwa i emisję CO2. Dopełnieniem gamy silników nowego Jeepa Cherokee jest silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra i mocy 272 KM, montowany tylko i wyłącznie z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Źródło: Fiat Auto Poland
  10. Mercedes-Benz Coupe SUV Concept (2014)
  11. Pierwszy SUV SEAT-a!

    SEAT wykonuje kolejny emocjonujący krok naprzód, o czym poinformował dziś Jürgen Stackmann, prezes marki. W 2016 roku marka planuje wprowadzić swojego pierwszego SUV-a! SEAT poświęci najbliższe dwa lata na rozbudowanie projektu swojego pierwszego kompaktowego SUV-a. Ma on dołączyć do gamy w 2016 roku i być równie dynamiczny, co pozostałe modele. „To doskonała wiadomość, ponieważ SEAT będzie mógł zaznaczyć swoje terytorium w jednym z najszybciej rozwijających się segmentów samochodów” - mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. „Nowy SUV będzie ważnym filarem w przyjętej strategii, a także kolejnym krokiem na drodze rozwoju marki”. Wprowadzenie SUV-a to ważna decyzja dla SEAT-a. Będzie ona oznaczała wkroczenie do popularnego segmentu samochodów, którego sprzedaż w Europie sięga miliona egzemplarzy rocznie. W przeciągu 5 ostatnich lat, segment SUV-ów odnotował wzrost o 40% i wciąż rośnie. Poszerzenie gamy modelowej SEAT-a to wielka szansa na utrzymanie tempa rozwoju, jakie narzucił nowy Leon, który po udanej premierze ma już na koncie liczne wyróżnienia i nagrody. Nowy SUV SEAT-a będzie rozwijany w Centrum Technologicznym w Martorell, a nad jego projektem będzie pracowało ponad 900 inżynierów. źródło: VGP
  12. Rolls Royce SUV, McLaren P1 Successor, 2015 Mazda MX-5 - Fast Lane Daily
  13. Witam, Zastanawiamy się nad pierwszym zakupem własnego samochodu. Mamy na ten budżet ok. 8 tyś złotych. Samochód będziemy kupować w Danii, stąd wybór jest ograniczony, gdyż sprowadzenie samochodu do samej Danii jest zbyt kosztowne (podatek rejestracyjny 180% wartości samochodu). Ogólnie przeglądając oferty ze strony Biler - Křbenhavn - Křb brugt pĺ dba.dk widzimy kilka ciekawych pozycji: Mazda 323F, Daweoo Lanos, .. ogólnie samochody z 1996-2000 roku. Co polecacie w tym przedziale cenowym? Dziękujemy z góry za wszelką pomoc! ps. byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógłby zerknąć tutaj Biler - Křbenhavn - Křb brugt pĺ dba.dk i zobaczyć czy jest coś ciekawego
  14. BMW X2, czyli kolejny SUV-Coupe zadebiutuje w 2017 roku Jestem ciekaw, kto zmieści się na tylnej kanapie w takim samochodzie. Przecież miejsca nad głową byłoby/będzie w takim X2 chyba jedynie dla dzieci.
  15. Bentley zapowiada swojego SUV-a - debiut w 2016 roku Oby był tylko ładniejszy od prototypu
  16. Jeep Cherokee SUV-em średniej wielkości z największą liczbą głosów oddanych przez Czytelników hiszpańskiego „Coches.Net”. Zdjęcia Jeep Cherokee W Hiszpanii czytelnicy portalu motoryzacyjnego Coches.net: Coches nuevos, coches de ocasión, seminuevos, Km0. Todo sobre el mundo del motor. przyznali nowemu Jeepowi Cherokee pierwsze miejsce w kategorii średniej wielkości SUV-ów. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 13 marca br. w Muzeum Traje w Madrycie. Nowy Jeep Cherokee zdobył tytuł najlepszego samochodu w kategorii SUV-ów średniej wielkości, przyznany mu przez Czytelników hiszpańskiego portalu motoryzacyjnego Coches.Net, jednej z najpopularniejszych hiszpańskich stron poświęconej tematyce motoryzacyjnej. Strona ta może poszczycić się 7 milionami odwiedzających stronę w ciągu miesiąca, ponad 175 milionami odsłon i ponad 3 milionami użytkowników. W konkursie prowadzonym on-line uczestniczyło ponad 400.000 użytkowników, którzy najpierw spośród siedmiu modeli ubiegających się o tytuł, wybrali trzech finalistów, a później - spośród nich - nowego Jeepa Cherokee ogłoszono absolutnym zwycięzcą w swojej kategorii. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się 13 marca br. w Muzeum Traje w Madrycie, gdzie Luca Napolitano, dyrektor generalny Fiat Group Automobiles w Hiszpanii, odebrał puchar od Sergio Balcells, dyrektora wydziału silników SCM Hiszpania. Europejska premiera nowego Jeepa Cherokee odbyła się w tym miesiącu podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2014. Samochód ten ukazał się tam w całkowicie nowej odsłonie, oferującej swoim Klientom nowoczesną interpretację hasła „Go anywhere, do anything", które od zawsze wyróżnia tę legendarną, amerykańską markę. Czwarta generacja średniej wielkości SUV-a marki Jeep oferuje innowacyjny design o płynnych i smukłych liniach, udoskonalone właściwości jezdne i lepsze prowadzenie, legendarne możliwości 4x4, wnętrza klasy premium wykonane z rzemieślniczym kunsztem, innowacyjną technologię oraz nowe poziomy komfortu i rozrywki, systemy bezpieczeństwa i ochrony pasażerów warte „pięciu gwiazdek”, które ostatnio zapewniły mu tytuł „Best in class” w Euro NCAP. Nowa generacja Jeepa Cherokee jest dostępna teraz zarówno w konfiguracji z napędem na dwa przednie koła, jak i z napędem na cztery koła i oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4, które zapewniają wzorcowe umiejętności jazdy 4x4 w każdych warunkach eksploatacji. Jeep Cherokee jest również pierwszym SUV-em średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej: system ten pozwala na zredukowanie strat energii w przypadku, kiedy nie jest koniczne korzystanie z napędu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność zużycia paliwa. Nowa gama Jeep Cherokee będzie dostępna w sprzedaży w salonach marki Jeep w Europie w drugim kwartale tego roku i można ją będzie kupić z wyposażeniem Longitude, Limited i Trailhawk. Wyposażona będzie w mocny turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów i mocy 170 KM, montowany z nową dziewięciostopniową skrzynią biegów, zastosowaną po raz pierwszy w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Wersja o mocy 140 KM dwulitrowego silnika będzie dostępna w nowym Jeepie Cherokee w połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Dopełnieniem gamy silników przeznaczonej na rynek europejski będzie silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, który będzie montowany z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. Opel Monza SUV zadebiutuje w 2017 roku Na początku myślałem, że chcą nazwę Monza wskrzesić w formie SUV-a, na szczęście się przedwcześnie przestraszyłem Pewnie zamiennika Antary szykują, oby był lepszy od poprzednika.
  18. SUV Skody trafi na rynek w 2016 roku A wg mnie Skodzie nie jest potrzebny żaden model, który byłby droższy od Superba. Taki model mógłby zresztą zagrozić Volkswagenowi.
  19. Honda Urban SUV na rysunkach patentowych - produkcja ruszy jeszcze w tym roku Trochę jak CR-V po praniu, tylko trochę ładniejszy. Czekamy na efekt końcowy
  20. BMW nie stworzy SUV-a z gamy "i" W dobie SUV-ów i crossoverów to trochę jak strzał w kolano. Dość dziwne zagranie ze strony BMW...
  21. Jeep Grand Cherokee zdobywcą tytułu Best Mid-Size SUV. ● Jeep Grand Cherokee - SUV, który zdobył największą, jak dotąd ilość nagród – znów doceniony wyróżnieniem „Best Mid-Size SUV”, przyznanym przy okazji corocznej edycji Middle East Motor Awards (MEMA), odbywającej się na Bliskim Wschodzie. ● Flagowy model Grand Cherokee stanowi punkt odniesienia pod kątem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości marki Jeep. Jeep Grand Cherokee, SUV-zdobywca największej, jak do tej pory ilości nagród oraz model, który zdefiniował cechy wyróżniające SUV-y klasy premium, odnotował kolejne prestiżowe wyróżnienie na swojej długiej już liście międzynarodowych nagród. Przy okazji corocznej edycji Middle East Motor Awards (MEMA), odbywającej się na Bliskim Wschodzie, zdobył tytuł „Best Mid-Size SUV”. MEMA jest najważniejszą nagrodą w kategorii motoryzacji w krajach Bliskiego Wschodu: samochody objęte tym programem są oceniane przez komisję złożoną z dziennikarzy, specjalistów z branży i opiniotwórców z danego regionu. To prestiżowe wyróżnienie jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Jeepa Grand Cherokee w segmencie premium samochodów typu Sport Utility Vehicle (SUV). Nowa generacja Jeepa Grand Cherokee całkowicie przedefiniowała standard obowiązujący w tej kategorii, oferując zużycie paliwa na niskim poziomie, szeroki wybór silników, nowy design nadwozia oraz wnętrza, jeszcze doskonalszą dynamikę jazdy oraz wyposażenie technologiczne najnowszej generacji w zakresie bezpieczeństwa i „infotainment”. Kiedy marka wprowadziła na Bliskim Wschodzie Grand Cherokee MY 2011, ten flagowy model Jeepa natychmiast podbił serca klientów swoim kompaktowym i wyjątkowym designem, nasuwającym wyobrażenie o jego mocy i możliwościach rajdowych, które wyróżniają modele Jeepa. Dzięki nowym pokładom elegancji i większej mocy, nowy Jeep Grand Cherokee MY 2014 dodatkowo przyczynił się do utrwalenia tego sukcesu. Każdy element wyposażenia z gamy Jeep Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również nagrodzone wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysoką jakością wykończeń. Publiczność może podziwiać Jeepa Grand Cherokee, zdobywcę wyróżnienia „Best Mid-Size SUV” w edycji 2013 Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Dubaju, który odbywa się od 5 do 9 listopada w Dubai World Trade Centre (pawilon 1, stoisko 100). Od 1992 roku, kiedy to Jeep wprowadził pierwszy egzemplarz Grand Cherokee, model ten daje najwyższy wyraz wartościom marki, takim jak: wolność, autentyczność, przygoda oraz pasja i stanowi punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności, jakości technicznej i konstrukcyjnej. Wprowadzony na rynek polski wiosną tego roku, Jeep Grand Cherokee jest sprzedawany w wersjach Limited, Overland, SRT oraz w ekskluzywnej wersji - Summit. Dostępne są cztery wersje silnikowe: doskonały turbodiesel 3,0 litry V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail z technologią Multijet II oraz silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) i V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Źródło: Fiat Auto Poland
  22. Audi RS Q3 - kompaktowy SUV dużej mocy Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3 Audi RS Q3 to pierwszy samochód typu RS w doskonale przyjętej serii Q. Łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l. generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l. paliwa na 100 km. Model RS Q3 jest dowodem na to, że filozofię dużej efektywności samochodów Audi można przenieść na grunt segmentu kompaktowych SUV-ów, a tym samym stworzyć pojazd zupełnie nowej klasy. Ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić na rynek w tym roku. Każdy detal RS Q3 emanuje sportowym duchem filozofii RS. Pod maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany, efektywny silnik 2.5 TFSI. Na przestrzeni ostatnich czterech lat, ta pięciocylindrowa jednostka co roku nagradzana była przez międzynarodowe jury ekspertów tytułem „International Engine of the Year“ w swojej klasie. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem ma pojemność skokową 2480 cm3, dzięki której osiąga moc 228 kW (310 KM), a jego maksymalny moment obrotowy 420 Nm dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie. Od 0 do 100 km/h, Audi RS Q3 przyspiesza w czasie 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Efektywnościowe rozwiązania: system Start-Stop, w który auto jest wyposażone seryjnie i regulowana pompa olejowa, przyczyniają się do wyjątkowej ekonomiki pojazdu. RS Q3 zadowala się średnio zaledwie 8,8 litrami paliwa na 100 km (206 g CO2 na km). Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który pracuje w trzech trybach, steruje się działaniem pedału gazu i układu kierowniczego. Modyfikacji – w zależności od trybu – podlega też dźwięk silnika. Za przeniesienie napędu odpowiada kompaktowa, siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic. Kierowca może określać charakterystykę i sposób pracy wyposażonej w dwa sprzęgła przekładni, wybierając pomiędzy trybem D i S lub samodzielnie przełączać biegi za pomocą manetek przy kierownicy lub dźwigni zmiany biegów, utrzymanej w typowej stylistyce RS. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro jest poruszane hydraulicznie i sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe. Podczas zwykłej jazdy sprzęgło kieruje siły napędowe przede wszystkim na koła osi przedniej. W razie potrzeby może je jednak błyskawicznie przekierować, częściowo lub w całości, na koła osi tylnej. Audi RS Q3 charakteryzuje się nie tylko wysoką dynamiką i stabilnością manewrów, ale również zapewnia doskonały komfort jazdy. Osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia dużą sprężystość i precyzję manewrów. Samochód wyposażono również w elektromechaniczny hamulec postojowy. Na tylnej osi zamontowano osiem wahaczy: po cztery na koło. Sportowe zawieszenie RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 365 mm wykonano w falowej stylistyce Wave, co wpłynęło pozytywnie na zmniejszenie ich ciężaru. Obejmują je szczęki lakierowanych na czarno, ośmiotłoczkowych zacisków ozdobionych emblematem RS. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy, można go też całkowicie wyłączyć. Wyraziste detale stylistyczne Widoczne na pierwszy rzut oka akcenty stylistyczne podkreślają wyjątkowy status Audi RS Q3. Najbardziej wyraziste są zderzaki RS, napis quattro na środkowym wlocie powietrza, aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i duża, eliptyczna końcówka rury wydechowej. Przy pomocy dwóch pakietów stylistycznych można nadać temu kompaktowemu SUV-owi jeszcze bardziej zindywidualizowanego wyglądu. Dynamiczna forma pojazdu jest stylistycznie kontynuowana w jego wnętrzu. Sportowe fotele z wytłoczonymi emblematami RS Q3 obciągnięto czarną tkaniną Alcantara i skórą. Wskaźniki na tablicy rozdzielczej mają szare tarcze z białymi cyframi i czerwonymi wskazówkami. Wielofunkcyjną kierownicę spłaszczono u dołu, nadając jej typowo sportowego wyglądu. Wyświetlacz kolorowego systemu informacji kierowcy FIS, w specjalnym menu RS, pokazuje ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz wyświetla laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Pedały i miejsce na lewą stopę wyglądają jak zrobione z aluminium, a dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka. Inne elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3 to system wsparcia parkowania plus, sprzęt nagłaśniający Audi sound system, a także reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Na życzenie, Audi dostarcza najnowocześniejsze systemy wsparcia i infotainment - np. nawigację MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i Bose Surround Sound System. Na pierwszy rzut oka Audi RS Q3 Silnik - pięciocylindrowa jednostka napędowa TFSI o pojemności skokowej 2480 cm3, ciśnienie ładowania do 1 bara - maksymalna moc 228 kW (310 KM) w zakresie 5200 – 6700 obr./min, maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie 1500 do 5200 obr./min - od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h - zużycie palia wg testów NEDC, tylko 8,8 litra/100 km (206 g CO2 na km) - system Start Stop i regulowana pompa olejowa jako elementy standardowe - pełne brzmienie, układ wydechowy RS ze sterowanymi klapami różnicującymi Układ przeniesienia napędu - siedmiostopniowa przekładnia S tronic z łopatkami przy kierownicy, długie przełożenie siódmego biegu - układ przeniesienia napędu quattro z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym Podwozie - system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w wyposażeniu seryjnym - wydajny układ hamulcowy: z przodu tarcze w stylistyce Wave i ośmiotłoczkowe zaciski - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością dezaktywacji - podwozie RS z zawieszoną o 25 mm niżej karoserią - Seryjnie 19-calowe koła, 20-calowe obręcze w opcji (dotyczy rynku niemieckiego) Stylistyka - dynamiczne detale stylistyczne: zderzaki RS, spojler na brzegu dachu i dyfuzor - na życzenie dostępne pakiety stylistyczne „Aluminium matt” i „czerń” Wnętrze i wyposażenie - ekskluzywne wnętrze, czarna podsufitka i czarne obicia - sportowe fotele z wytłaczanym emblematem RS, koło kierownicy spłaszczone u dołu - niecodzienny wygląd zegarów, laptimer i wskaźnik ładowania w systemie informacji kierowcy FIS - opcjonalnie dostępne m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect z telefonem pokładowym i sprzęt Bose Surround Sound System Pełna wersja tekstu Pierwszy RS serii modelowej Q - Audi RS Q3 Doskonały w codziennej eksploatacji i dynamiczny niczym samochód sportowy. Kompaktowe Audi RS Q3 łączy w sobie oba te atuty i stanowi zaczątek nowej klasy w segmencie SUV-ów. Dzięki mocy 228 kW (310 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy i to przy średnim zużyciu paliwa zaledwie 8,8 litra na 100 km. Ten nowy samochód, to przeniesienie filozofii RS na grunt segmentu kompaktowych, wysoce efektywnych SUV-ów. Audi RS Q3 powstaje w hiszpańskim Martorell. To czwarty już model RS, który quattro GmbH, spółka córka koncernu Audi AG, wyspecjalizowana w samochodach sportowych i wyczynowych, zamierza wprowadzić w bieżącym roku na rynek. Dzięki temu, rodzina RS rozrasta się do ośmiu modeli. Silnik Silniki benzynowe z turbodoładowaniem już od ponad 30 lat są znakiem rozpoznawczym Audi. Wysokiej mocy jednostka napędowa w modelu RS Q3, stworzona przez quattro GmbH, kontynuuje tą tradycję. Dzięki pojemności 2480 cm3 silnik o wyjątkowo długim skoku tłoka (średnica cylindra x skok tłoka 82,5 x 92,8 mm) generuje moc 228 kW (310 KM). Moc dostępna jest w zakresie od 5200 do 6700 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy 420 Nm jest stały w przedziale od 1500 do 5200 obr./min. Obie te wartości sprawiają, że Audi RS Q3 nie ma sobie równych w swojej klasie. Międzynarodowe jury ekspertów, już cztery razy z rzędu, uznało ten pięciocylindrowy silnik, który znajdziemy także w Audi TT RS i Audi RS 3 Sportback, za silnik roku w swojej klasie w konkursie „International Engine of the Year“. Kąt zapłonu ma 144 stopnie. Kolejność zapłonu: 1-2-4-5-3. Oznacza to, że zapłon mieszanki następuje zarówno w bezpośrednio sąsiadujących ze sobą, jak i w znacznie oddalonych od siebie cylindrach. Efektem tego jest szczególny rytm pracy i sportowy dźwięk, który uzyskuje się również za pomocą układu ssącego i wydechowego. Specjalnie zaprojektowany tłumik drgań skrętnych na przednim końcu wału korbowego kompensuje drgania silnika. Odległość cylindrów w jednostce 2.5 TFSI wynosi 88 mm, a zewnętrze łożyska główne przesunięto ku wnętrzu. Dzięki 494 mm długości, silnik ten nadaje się do poprzecznego montażu w modelu RS Q3. Jego ciężar, zaledwie 183 kg, ma pozytywny wpływ na rozkład obciążenia między osiami: 58 procent z przodu i 42 procent z tyłu. Skrzynia korbowa to odlew z szarego żeliwa wermikularnego – podobnie jak w przypadku dużych silników TDI . Łączy ono najwyższą twardość z niewielkim ciężarem. Audi jest pierwszym w branży producentem, który zastosował ten materiał w silnikach benzynowych. Specjalne wzmocnienia w gnieździe i w pokrywie łożyska głównego zwiększają nośność bloku. Tłoki to z kolei odlew aluminiowy. Każdy z nich, wraz z pierścieniami i sworzniami, waży tylko 492 g. Do dużych obciążeń przystosowano także kute korbowody. Przemyślane, minimalne asymetrie i lekko ukośne ścianki zwiększają ich twardość. W głowicach tłoków, odlanych z odpornego na wysokie temperatury stopu aluminium, zamontowano zawory wylotowe chłodzone sodem, a pierścienie dodatkowo wzmocniono. Możliwa jest zmiana położenia obu połączonych za pomocą przekładni łańcuchowej krzywek wlotu na wałku rozrządu, o 42 stopni kąta obrotu wału korbowego. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym odpowiada za pomiar obciążenia i przekazuje go do sterownika układu wtryskowego. To wyjątkowo dokładna metoda pomiaru. Pneumatycznie poruszane klapy wprawiają wpływające powietrze w odpowiednią rotację. Do powstałego w ten sposób wiru powietrza, system Common Rail wtryskuje benzynę. W komorze spalania benzyna i powietrze mieszają się intensywnie, chłodząc jednocześnie ściany tłoków. Wtrysk bezpośredni zmniejsza więc ryzyko „stuków” podczas spalania. Dzięki temu, możliwe jest też wysokie zagęszczenie, w stosunku 10:1 i odpowiednio wysoka sprawność. Turbodoładowanie: 335 litrów powietrza na sekundę Audi RS Q3 wyposażono w dużą turbosprężarkę. Jej koło kompresji ma 64 mm średnicy. Przy pełnym obciążeniu może teoretycznie sprężyć 335 litrów powietrza, a względne ciśnienie ładowania wynosi do 1 bara. Obudowa ma osobne zasilanie olejowe i chłodzenie własną pompą wodną. Intercooler obniżający temperaturę sprężonego powietrza osiąga sprawność ponad osiemdziesięciu procent. Odcinek ssący i wydechowy precyzyjnie spasowano. W układzie wydechowym, pomiędzy końcowym tłumikiem i wylotem, przez dużą eliptyczną osłonę przebiegają dwie osobne rury. Podczas normalnej jazdy powietrze przepływa tylko przez jedną z nich. Jeśli jednak kierowca w systemie Audi drive select wybierze tryb dynamic lub dźwignię biegów automatycznej przekładni S tronic ustawi w pozycji S, elektronicznie sterowana klapa włączy do pracy obie rury. Wtedy dźwięk naszego sportowego, kompaktowego auta będzie pełniejszy. Dzięki swemu niewielkiemu ciężarowi własnemu 1655 kg (bez kierowcy), Audi RS Q3 może pochwalić się naprawdę imponującymi osiągami. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna, którą elektronicznie ograniczono, wynosi 250 km/h. Równocześnie, ten wysokiej mocy kompaktowy SUV zadziwia niskim zużyciem paliwa. Według testów zużycia paliwa NEDC, potrzebuje jedynie 8,8 litrów benzyny na 100 km. Dodatkowo zastosowano w nim szereg rozwiązań technicznych zwiększających efektywność. Najważniejsze z nich to regulowana pompa olejowa, która zużywa tyle oleju, ile akurat potrzeba i montowany seryjnie system Start-Stop. Układ przeniesienia napędu Audi RS Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej wyposażone seryjnie w siedmiostopniową automatyczną skrzynię biegów S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia, której konstrukcję oparto o kompaktową koncepcję trzech wałków, charakteryzuje się wyjątkową sprawnością i szeroką rozpiętością przełożeń. Biegi niższe mają krótkie przełożenia, a bieg siódmy ma przełożenie długie, zmniejszające zużycie paliwa. Podobnie jak silnik, przekładnia S tronic chłodzona jest dodatkową, umieszczoną z przodu chłodnicą. Kierowca zarządza jej pracą operując dźwignią zmiany biegów, zaprojektowaną specjalnie dla modeli RS lub łopatkami przy kierownicy. Obok trybu manualnego, skrzynia ma tryby automatyczne D i S. Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego z podwyższoną liczbą obrotów i minimalnym poślizgiem opon. Przełożenia biegów odbywają się z wykorzystaniem dwóch sprzęgieł wielopłytkowych. Duże, położone na zewnątrz sprzęgło K1, za pośrednictwem wałka pełnego przesyła moment obrotowy na koła zębate biegów 1, 3, 5 i 7. Wokół wałka pełnego rotuje wałek drążony. Jest on połączony z mniejszym sprzęgłem K2, umieszczonym we wnętrzu jego dużego odpowiednika. Oddziałuje ono na koła zębate biegów 2, 4 i 6 oraz na bieg wsteczny. Obie cząstkowe przekładnie są zawsze aktywne, ale tylko jedna z nich jest połączona w danej chwili z silnikiem. Jeśli kierowca przyspiesza na trzecim biegu, to w drugiej przekładni zostaje już włączony czwarty bieg. Przełączanie biegów odbywa się poprzez zmianę sprzęgieł – sprzęgło K1 otwiera się, sprzęgło K2 się zamyka. Ich przełączanie następuje w ciągu kilku setnych sekundy tak szybko i płynnie, że nieodczuwalna jest przerwa w sile ciągu. Jak każdy model RS, Audi RS Q3 wyposażone jest w stały napęd na cztery koła quattro. Sercem napędu quattro jest sprzęgło wielopłytkowe, elektrycznie regulowane i uruchamiane hydraulicznie. By jeszcze bardziej poprawić i tak już optymalny wpływ na rozkład obciążenia między osiami, umieszczono je przy tylnej osi. Z tego samego powodu akumulator umieszczono pod podłogą bagażnika. We wnętrzu centralnego sprzęgła umieszczono zespół płytek, który porusza się zanurzony w oleju. Zespół ten można bezstopniowo ściskać przy pomocy regulowanego hydraulicznie ciśnienia. Specjalny sterownik bez przerwy analizuje warunki jazdy. Podczas jazdy normalnej, większa część momentu obrotowego kierowana jest na koła osi przedniej. Gdy jednak koła przednie zbliżają się do granicznej wartości przyczepności, to pierścieniowa pompa tłokowa wytwarza odpowiednie ciśnienie oleju, które powoduje, że jeszcze zanim dojdzie do poślizgu, sprzęgło częściowo lub całkowicie kieruje siły napędowe na koła tylne. Przekierowanie momentu odbywa się bezstopniowo i trwa kilka milisekund. We wszystkich samochodach Audi, również w modelu RS Q3, stały napęd na cztery koła quattro charakteryzuje się unikalnymi właściwościami: doskonałą trakcją, energicznym przyspieszeniem, dynamiką i bezpieczeństwem jazdy oraz łatwym utrzymywaniem kierunku. Wysokiej mocy kompaktowy SUV, niezależnie od trybu jazdy i warunków atmosferycznych, zachowuje się jak samochód sportowy, a równocześnie jest bezpieczny i stabilny. Podwozie Dowodem złożonej koncepcji technicznej Audi RS Q3 jest także jego podwozie. Rozstaw kół osi przedniej wynosi 1571 mm. Zastosowano tu konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami z kutego aluminium. Z tego samego materiału wykonano ramę pomocniczą zawieszenia, którą przykręcono na sztywno do karoserii. Efektywne, osadzone na zębatce elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wymaga nakładów energii jedynie podczas pokonywania zakrętów. Jego przełożenie o wartości 16,4 działa bezpośrednio. Wraz z wzrastającą prędkością siła wspomagania układu kierowniczego maleje. Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, może samodzielnie określić charakterystykę pracy wspomagania, wybierając tryb comfort, auto lub dynamic. Wspomaganie współpracuje z opcjonalnym, aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist. Czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej o rozstawie kół 1577 mm, może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne niezależnie od siebie. Wahacze wzdłużne tłumią siły napędowe i siły hamowania. Stosunkowo miękka charakterystyka ich łożysk poprawia komfort toczenia się kół. By zwiększyć dynamikę, trzy przypadające na każde koło wahacze poprzeczne przymocowano na sztywno do stalowych wsporników osi. Ich elastokinematykę dopasowano do sportowego charakteru Audi RS Q3. Wszystkie wahacze wykonano z najtwardszej stali. Zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi zamontowano stabilizatory. Amortyzatory i kompaktowe sprężyny tylnej osi RS Q3 pracują niezależnie od siebie. Zastosowane tu sztywniejsze zawieszenie sportowe RS sprawia, że karoseria osadzona jest o 25 mm niżej. W szczegółowych testach, w tym podczas szybkich okrążeń na Pętli Północnej toru Nürburgring, konstruktorzy wyregulowali zachowanie pojazdu do perfekcji. 19-calowe koła - montowane seryjnie na niemieckim rynku Audi RS Q3 seryjnie wyposażone jest w duże, odlewane felgi aluminiowe. Na niemieckim rynku mają one wymiary 8,5 na 19 cali, a opony 255/40. Opcjonalnie dostępne są również koła 19-calowe z dziesięcioma ramionami. Koła wytwarzane są z zastosowaniem złożonej techniki tłoczenia kształtowego. Ważą niewiele, zaledwie 12,1 kg każde. Ponadto, dostępne są też odlewane felgi aluminiowe o średnicy 20 cali i kształcie pięcioramiennego rotora – w kolorze matowego tytanu lub matowej czerni. Klient może też zdecydować się na ekskluzywną wersję 20-calowych kół RS z pięcioma podwójnymi ramionami ułożonymi na kształt litery V, w kolorze matowego tytanu. Felgi zimowe mają średnicę 18 lub 19 cali. Za dużymi kołami znajdują się mocne hamulce. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od środka. Tylne mają średnicę 310 mm, a przednie 365 mm. By zoptymalizować odprowadzanie ciepła, tarcze są perforowane. Stylistyka Wave, dzięki falistym konturom, redukuje ich ciężar o 0,5 kg. Stalowe trzpienie łączą stalowe pierścienie z aluminiowym siłownikiem tarczy hamulcowych. Lakierowane na czarno (opcjonalnie na czerwono) ośmiotłoczkowe zaciski z aluminium, ozdobione emblematem RS, obejmują przednie tarcze. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ma tryb sportowy. System stabilizacji można całkowicie wyłączyć. Elektromechaniczny hamulec postojowy i asystent podjazdu, to elementy wyposażenia seryjnego Audi RS Q3. Natomiast asystent zjazdu ze wzniesienia jest elementem wyposażenia opcjonalnego. Karoseria i stylistyka zewnętrzna Karoseria Audi RS Q3 to punkt wyjściowy dużej precyzji wykończenia, sportowego manewrowania, komfortu akustycznego wnętrza i bezpieczeństwa. Wiele stref przedziału pasażerskiego wykonano z hartowanych stopów stali, które cechuje wysoka twardość. Zapewniają one dużą sztywność statyczną i dynamiczną. Wytrzymały, mocny i sportowy – kompaktowy, wyczynowy SUV ma długość 4410 mm i szerokość 1841 mm. Jego wysokość wynosi jednak tylko 1580 mm (bez anteny na dachu). Rozstaw osi to 2603 mm. Linia dachu, przypominająca linię dachu w coupé i mocno pochylone słupki D nadaję sylwetce dynamiki. Maskę silnika i dużą pokrywę bagażnika podkreślającą szerokość samochodu, wykonano z lekkiego aluminium. Sportowy wygląd to zasługa wyrazistych akcentów stylistycznych. Sześciokątną osłonę chłodnicy singleframe z pojedynczym obramowaniem koloru matowego aluminium i duże wloty powietrza mają czarne kratownice, których oczka wyglądają niczym plaster pszczelego miodu. Tylny zderzak RS ma wyraziste kontury. Środkowy, dolny wlot powietrza zdobi czarny napis quattro. Wewnątrz zespołu przednich świateł w kształcie klina znajdziemy reflektory ksenonowe Xenon plus otoczone jednolitymi klamrami świateł do jazdy dziennej. Uwagę obserwatora spoglądającego na Audi RS Q3 z boku przyciągają potężne koła i duży spojler RS na tylnym brzegu dachu. Obudowa lusterek zewnętrznych seryjnie ma kolor matowego aluminium. Na życzenie może przybrać kolor lakieru pojazdu. Obramowania drzwi i wnęk kół polakierowane są zawsze na taki kolor, jaki ma cały pojazd. Relingi są również matowo aluminiowe lub – opcjonalnie –polakierowane na czarno. Wyglądający niczym wyrzeźbiony tył samochodu, zdominowany jest przez ciemnoczerwone światła, dużą końcówkę rury wydechowej i kanciasty zderzak, w którym umieszczono dyfuzor z sześcioma podłużnymi żebrami. Zarówno z przodu, na osłonie singleframe, jaki i z tyłu pojazdu, widnieje logo RS. Trzy pakiety stylistyczne mogą nadać naszemu Audi jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu. W pakiecie „Aluminium matt”, noski przy spoilerze na dachu, górna krawędź dyfuzora, obramowanie centralnego wlotu powietrza i tunele zewnętrznych wlotów powietrza zaopatrujących chłodnicę silnika i przekładni biegów w powietrze, zdobią aluminiowe akcenty. W przypadku poszerzonego pakietu „Aluminium matt”, aluminiowy jest też napis quattro. Nowe Audi RS Q3 dostępne będzie w ośmiu kolorach, w tym również w ekskluzywnym kolorze niebieski Sepang z efektem perłowym, zarezerwowanym wyłącznie dla rodziny modeli Q. W pakiecie optycznym „czerń” oferowanym w ramach programu Audi exclusive, obramowanie i kratownica osłony chłodnicy polakierowane są na kolor błyszczącej czerni. Reling na dachu ma tu barwę matowej czerni. Wnętrze U podstawy przedniej szyby, ponad deską rozdzielczą, przebiega długi łuk – tzw. wrap around – analogicznie, jak w luksusowych modeli marki Audi. Szeroka konsola środkowa ma formę asymetryczną i pochyla się ku kierowcy. W przestronnym wnętrzu Audi RS Q3 kontynuowana jest sportowa stylistyka pojazdu. Tarcze przyrządów mają kolor szary, ich wskazówki są czerwone, a podziałki białe. Kontrastowe szwy w kolorze „grey stone” zdobią trójramienną, spłaszczoną u dołu, wielofunkcyjną, sportową kierownicę. Dźwignię zmiany biegów okala czerwona obwódka. Na wyświetlaczach nawigacji MMI i systemu informacji kierowcy FIS, na powitanie pojawia się logo RS Q3. Przy pomocy specjalnego menu RS w systemie informacji kierowcy FIS, można odczytać ciśnienie ładowania, temperaturę oleju oraz włączyć laptimer do pomiaru średniej prędkości przejazdu. Audi RS Q3 seryjnie jest wyposażone w podgrzewane sportowe fotele z czteromiejscowym podparciem części lędźwiowej i środkowym podłokietnikiem. Ich obicia wykonano z kombinacji czarnej tkaniny Alcantara i skóry. Na życzenie dostępne są obicia ze skóry Feinnappa w kolorze srebrnym Mond lub czarnym, ozdobione kontrastowymi szwami barwy „grey stone”. Czarne fotele na życzenie można ozdobić stebnowaniem stylizowanym na romby, które ma wyjątkowo sportowy charakter. Emblematy RS znajdziemy na obrotomierzu, kierownicy, na dźwigni zmiany biegów, na oparciach siedzeń i na listwach progowych z aluminiowymi wstawkami. Dekoracyjne listwy mają kolor czarnego lakieru fortepianowego (opcjonalnie Aluminium Race lub Carbon), pedały i podparcie stopy – kolor aluminium. Elementem seryjnym jest czarna podsufitka, na życzenie, bez dopłaty, może mieć ona kolor srebrny Mond. Dodatkowo, Program Audi exclusive oferuje wiele innych możliwości indywidualizacji wnętrza Audi RS Q3. Pojemność bardzo przestrzennego bagażnika może wynosić nawet 356 litrów. Po złożeniu dzielonego oparcia tylnego siedzenia, zwiększa się do 1261 litrów. Wykonana ze stali osłona krawędzi ładunkowej i dwustronna wykładzina bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Na życzenie, Audi dostarcza oparcie siedzenia tylnego z tunelem, pakiet wyposażenia bagażnika, pokrowiec do nart i deski snowboardowej, dwustronną matę i element do montażu przyczepy. Wyposażenie Inne elementy wyposażenia seryjnego nowego SUV-a to wsparcie parkowania plus z wyświetlaczem, radio concert, system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami, reflektory ksenonowe Xenon plus i diodowe światła tylne. Dźwiękoszczelna przednia szyba, dwustrefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna, wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach i funkcja rekomendacji przerw podczas jazdy w systemie informacji kierowcy FIS, dopełniają całości wyposażenia. Pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów obejmuje m. in. sześć poduszek powietrznych i zintegrowane zagłówki. Do licznych elementów wyposażenia opcjonalnego Audi RS Q3 należą: funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light, asystent świateł drogowych, diodowy pakiet „Oświetlenie wnętrza”, panoramiczny szklany dach, komfortowy kluczyk, przyciemniona szyba tylna zapewniająca odpowiednią dyskrecję, przednie siedzenia regulowane elektrycznie, pakiet schowków i tylne poduszki powietrzne. Szczególnie atrakcyjne są także opcjonalne systemy wsparcia kierowcy. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist przy pomocy radaru czuwa nad bezpieczną zmianą pasa ruchu, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia kierowcy, w razie potrzeby delikatnie ingerując w ruchy kierownicy, utrzymanie obranego pasa ruchu, a asystent parkowania z kamerą monitorującą jazdę do tyłu ułatwia manewrowanie. Infotainment i Audi connect Bogata jest także oferta w zakresie infotainment. Od pakietu Connectivity, przez pakiet Nawigacja, aż po umieszczoną na twardym dysku nawigację MMI Navigation plus. Duże centrum multimedialne składa się z 7-calowego monitora o wysokiej rozdzielczości, napędu DVD, funkcji obsługi głosowej za pomocą całych wyrazów, dwóch czytników kart SDHC, interfejsu Audi music interface umożliwiającego podłączenie przenośnych odtwarzaczy oraz adaptera Bluetooth do przesyłania danych z telefonu i danych audio. Tempomat ograniczający prędkość rozpoznaje ważne znaki drogowe i kontroluje je porównując obrazy z danymi systemu nawigacji. Jako uzupełnienie nawigacji MMI Navigation plus można nabyć system Audi connect z telefonem pokładowym i dostępem do internetu. Pasażerowie, dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN), mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje przenośne urządzenia. Kierowca z kolei ma możliwość korzystania w pojeździe z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Należą do nich informacje o ruchu drogowym online, nawigacja z wykorzystaniem map Google Earth i Google Street View, internetowe radio Audi music stream oraz serwis podający aktualne ceny paliwa i informacje o dostępności miejsc parkingowych. Zwieńczenie palety elementów dostępnych opcjonalnie stanowią inne składowe pakietu infotainment. Dla przykładu: dla miłośników HiFi przygotowano system dźwięku przestrzennego Surround Sound System marki Bose. Zawiaduje on 14 głośnikami o maksymalnej mocy 465 W. W połączeniu z nawigacją MMI Navigation plus, system może odtwarzać dźwięk w formacie 5.1 Surround. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Rolls Royce zamierza stworzy SUV-a Dadzą BMW X5 jako bazę i mogą działać Pozostaje czekać na pierwszy prototyp.
  24. więcej -> Nowy kompaktowy SUV ze znaczkiem Suzuki, nowe samochody osobowe, nowe modele samochodów, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×