Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'sportowego' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 12 wyników

  1. ​Ucieleśnienie sportowego ducha – nowe Audi S8 plus Najmocniejsza w segmencie premium sportowa limuzyna Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym 750 Nm Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna 305 km/h Więcej zdjęć: Audi S8*plus fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt, 5 sierpnia 2015 r. Audi prezentuje nowy model - Audi S8 plus. Rozwijający moc 445 kW (605 KM) i rozpędzający się do maksymalnej prędkości 305 km/h samochód, zapewnia najbardziej efektywną charakterystykę jazdy. Tym samym wzmacnia pozycję marki w segmencie luksusowych limuzyn premium. „Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje „plus“ w nazwie.“ Jedną z zalet nowego modelu jest jego lekka konstrukcja. Karoseria prawie w całości zbudowana została z aluminium. Skonstruowano ją wg. założeń koncepcji Audi Space Frame (ASF). Waży tylko 231 kg, co jest rekordem wśród konkurencji. Inżynierowie Audi, dla potrzeb nowego S8 plus, ulepszyli jeszcze bardziej silnik 4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma obecnie 445 kW (605 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 63 kW (85 KM) w stosunku do klasycznego Audi S8, ta duża sportowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h, można opcjonalnie podnieść do 305 km/h. Tak wysokie wartości charakteryzujące wydajność tego samochodu, to efekt wykorzystania bogatej wiedzy i doświadczenia Audi oraz quattro GmbH w obszarze budowy silników. Usprawnienia wprowadzone w jednostce 4.0 TFSI, począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem, przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż po modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki, mają na celu osiągnięcie jej maksymalnej efektywności. Ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic przesyła moc doładowanej jednostki V8 do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro. Najbardziej zaawansowane rozwiązania zastosowane w konstrukcji podwozia to sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport i dynamiczny układ kierowniczy. Eksperci dostosowali oba systemy dokładnie do potrzeb Audi S8 plus. Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd ten posiada zmodyfikowany przez quattro GmbH sportowy układ wydechowy. Dzięki niemu, S8 plus wydaje niepowtarzalny, sportowy dźwięk, typowy dla silnika V8. Pozycję nowego Audi S8 plus, topowego modelu rodziny A8, podkreślają jego szczegóły stylistyczne. Uwagę przykuwa zwłaszcza montowany standardowo na klapie bagażnika spojler, mający ten sam co nadwozie kolor. Na życzenie, Audi dostarcza taki spojler wykonany z karbonu. Klapy w bocznych wlotach powietrza oraz tzw. blade z przodu pojazdu, wykonano także z karbonu. Obudowy lusterek, standardowo w tej samej co karoseria barwie, alternatywnie mogą mieć kolor lśniącej czerni lub być zrobione z karbonu. Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, podwójne użebrowanie, utrzymane są w kolorystyce lśniącej czerni, natomiast posiadająca strukturę plastra miodu kratownica bocznych wlotów powietrza oraz kratownica osłony chłodnicy, mają kolor matowej czerni. Kolorem czarnym lśnią także listwy ozdobne w bocznych oknach oraz z tyłu pojazdu. Do gamy wyrazistych elementów stylistycznych Audi S8 plus należą ponadto przyciemnione światła tylne i lśniący, czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Sportowy układ wydechowy, kończy się podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu. Opcjonalnie, klient może dla swojego nowego Audi S8 wybrać inny pakiet stylistyczny. Przód i tył samochodu zdobią napisy S8, a przednie błotniki – emblematy V8 T. Specjalny lakier – srebrny Florett z efektem matowym - dostępny jest wyłącznie dla modelu S8 plus. Poza tym, wybierać można spośród wszystkich kolorów z programu S8. Standardowe reflektory to reflektory Matrix LED, wyposażone w kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Jednostki bardzo precyzyjnych świateł drogowych składają się z 25 małych diod świetlnych, zapalających się zależnie od sytuacji. Diody te, w zależności od potrzeb, można przyciemniać lub pojedynczo wyłączać. Dzięki temu, doskonale doświetlają one drogę, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Wnętrze Audi S8 plus skupia uwagę licznymi sportowymi detalami, naturalnymi materiałami oraz sporą przestrzenią. Czarną skórę zastosowaną we wnętrzu, zdobią kontrastowe szwy w kolorze czerwonym Arras. Lamówka, także w kolorze czerwonym Arras, dodatkowo dekoruje komfortowe sportowe siedzenia i podkreśla stylistykę tej sportowej limuzyny. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z czarnej tkaniny Alcantara. W górną część tapicerki wpleciono czerwoną kontrastową nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową, zdobi czarny lakier fortepianowy. Charakterystycznym elementem wnętrza modeli S są okrągłe zegary z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu pojazdu i z logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano z lśniącej stali szlachetnej. Przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną, trójramienną, sportową kierownicę, ozdobiono emblematem S8. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. 30 lat od sportowego debiutu SKODY MTX 160RS Kilkukrotnie przedłużana homologacja legendarnego modelu 130RS wygasła ostatecznie w sezonie 1983, zamykając dotąd najpiękniejszy rozdział w sportowej historii marki ŠKODA. Szereg splotów okoliczności oraz zmiany przepisów FISA (obecnie FIA) sprawiły, że bezpośredni następca nie był gotowy. Przerwane fabryczne programy Typ 739 (rajdy) oraz Typ 738 (wyścigi torowe), planowane wstępnie na sezon 1981, zostały doraźnie zastąpione adaptacją modelu 120L dla wymogów znacznie mniej widowiskowej grupy A5. Zaledwie 82-konną 120L A5 i jej mocniejsze konfiguracje (późniejsza 130LR) traktowano jako rozwiązania przejściowe, do czasu prezentacji wyczynowej odmiany całkowicie nowego, przednionapędowego modelu marki, poddawanego w tym czasie pierwszym testom. Warto przypomnieć, że premierę ŠKODY o całkowicie odmiennej koncepcji, znanej dziś powszechnie jako model Favorit, planowano wstępnie na szczeblu centralnym na czerwiec roku 1985. Tym większym zaskoczeniem było pojawienie się na trasie rajdu Valašska Zima 1984 atrakcyjnego coupe, nazwanego ŠKODA MTX 160RS i startującego w barwach Agroteamu. Prowadzona przez Václava Blahnę 160-tka nie pozostawiła na konkurentach suchej nitki, w tym i na kierowcach czterodrzwiowych 130LR, przygotowanych przez fabrykę. Naturalnie zarówno 160RS, jak i 130LR, startowały w klasie prototypów, poza oficjalną klasyfikacją. Dobrą passę debiutu przerwało dopiero wypadnięcie z trasy Blahny i związana z nim potężna strata czasowa. Mimo to wszyscy pamiętali, że różnice w czasie przejazdów dłuższych odcinków dochodziły do minuty na korzyść 160RS. Niespodzianka okazała się połączeniem karoserii coupe modelu Garde z dysponującą największym potencjałem modyfikacji jednostką napędową bloku wschodniego – silnikiem VAZ 1600. Co najciekawsze jednak, projekt kierowany przez inż. Václava Pauera był równoległy i konkurencyjny w stosunku do prac fabrycznego oddziału motosportu i celował w grupę B5. 160RS narodziło się w praskim przedsiębiorstwie Metalex, wchodzącym w struktury Svazarmu na zlecenie jednego z upaństwowionych gospodarstw rolnych (JZD Slušovice), posiadającego nie tylko własny team rajdowy, ale i finansującego tak pozornie odległe aktywności jak rozwój pojazdów wyczynowych czy maszyn obliczeniowych. Karoseria modelu Garde została istotnie odchudzona i wzmocniona zintegrowaną klatką bezpieczeństwa. Sportowe fotele i koło kierownicy pochodziły z własnego asortymentu przedsiębiorstwa Metalex. Wyposażenie to wzbogacono o czteropunktowe pasy bezpieczeństwa Moravan, drogomierz Halda i lampkę Flexi dla pilota. Silnik VAZ-1600, w modyfikacji MTX A2, dysponował mocą 160 KM i ze względu na większą masę wspierał się na ramie pomocniczej. Dla lepszego rozłożenia nacisków, oś tylną przesunięto, względem modelu seryjnego o 100 mm do tyłu. Przednie zawieszenie stanowiło modyfikację układu stosowanego w modelu 130RS. Planowaną skrzynię z Tatry T603, ostatecznie zastąpił także podzespół sprawdzony w 130RS. W kolejnej ewolucji zamierzano zwiększyć objętość jednostki do 1800 ccm i moc do 175-180 KM. W przedniej części nadwozia zmieszczono potężną chłodnicę wody, zbiornik paliwa, akumulator i dwie, pięciokilogramowe gaśnice z rozprowadzeniem środka do krytycznych, pod względem ryzyka pożaru, miejsc konstrukcji. Pierwszy egzemplarz MTX 160RS powstał po niespełna sześciu miesiącach intensywnych prac i był gotowy 1 grudnia 1983 roku. Ostatecznie powstały trzy prototypy MTX 160RS, biorące udział w kilku imprezach sezonu 1984, poprzedzających Rajd Barum. Dwa z nich wykorzystywały lokalnie wzmocnioną radziecką jednostkę napędową, trzeci – poddawany badaniom, turbodoładowany silnik, wywodzący się z rodzimej konstrukcji 1.3 OHV. Na drodze do dalszego rozwoju i uczestnictwa w zawodach stanęły wymogi homologacyjne. Konieczność zbudowania serii liczącej dwieście egzemplarzy w terminie dwunastu kolejnych miesięcy, przerastała możliwości Metalexu, jak i marzącego o konkurencyjnym wobec fabrycznego teamie, ambitnego JZD Slušovice. Nie pomogły nawet wstawiennictwo i realne wsparcie techniczne bratysławskiej filii fabryki. Rozwój programu 130LR wykorzystującego własne podzespoły, przebiegał w najlepsze i jak się wkrótce okazało – ze świetnym rezultatem. Agroteam JZD Slušovice, jeszcze w sezonie 1984, tuż przed prestiżowym Rajdem Barum, został rozwiązany. ŠKODA MTX 160RS została tym samym ostatnim wyczynowym pojazdem marki z nadwoziem typu coupe. Drugi z prototypów, napędzany silnikiem 1600 i wykorzystywany w sezonie 1984 przez załogę Kašpárek-Kunovský został poddany niedawno pieczołowitej restauracji. Można ponownie podziwiać go przy rożnych okazjach, którym towarzyszą wyczynowe pojazdy historyczne. Dane techniczne prototypu ŠKODA MTX 160RS (w wersji ze zmodyfikowanym silnikiem VAZ-1600), 1984 - silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHC, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony w dodatkowej ramie pomocniczej z tyłu, napęd kół tylnych - średnica cylindra: 79 mm, skok tłoka: 80 mm, objętość skokowa: 1568 ccm - zasilanie: dwa podwójne, poziome gaźniki Weber 45 DCOE - stopień sprężania: 12:1 - moc maksymalna: 160 KM przy 8000 obr./min, wobec 76 KM jednostki wyjściowej, w trakcie sezonu 1984 zwiększona do 170 KM - maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 6200 obr./min - instalacja elektryczna: o napięciu 12V - układ smarowania: ciśnieniowy z chłodnicą oleju - skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna Škoda, w późniejszym okresie także pięciostopniowa, manualna MTX - układ kierowniczy: konstrukcji MTX z przełożeniem 1:14 - układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce tarczowe, wentylowane, hydrauliczne, zaciski czterotłoczkowe, wspomaganie podciśnieniowe, sterowany z miejsca kierowcy ogranicznik wydajności hamulców kół tylnych - ciekawostka: ze względu na wytrzymałość wykorzystano półosie napędowe, wraz z przegubami, z NRD-owskiej ciężarówki Robur - nadwozie: stalowe, samonośne, pochodzące z modelu 120 Garde/Rapid 1983, dwumiejscowe, wzmocnione zintegrowaną klatką bezpieczeństwa, poszerzenia nadkoli, progów, pokrywa bagażnika i silnika ze zintegrowanym spojlerem wykonane z laminatu - masa własna: ok. 1000 kg, w stanie gotowym do jazdy - zawieszenie przednie: pochodne od modeli 130RS i Škoda 742 M2, amortyzatory o regulowanej twardości, tylne – półosie pędne wahliwe, jeden resor - zawieszenie tylne: konstrukcji MTX, skośne wahacze wleczone, oś obrotu 12°, amortyzatory o regulowanej twardości - koła: obręcze MTX, dzielone, ze stopów lekkich, ogumienie 185/60 R13 - rozstaw osi: powiększony z bazowych 2400 mm do niemal 2500 mm - prędkość maksymalna: w zależności od zastosowanych przełożeń, maksymalnie 205 km/h - ilość zbudowanych egzemplarzy: 3 prototypy, dwa z silnikami VAZ 1.6 OHC i jeden z doładowaną wersją rodzimego silnika Škoda 1.3 OHV Autor: Tomasz Orlik, Listopad 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Nowe wcielenie sportowego Audi TT: Audi TT Sportback concept Zdjęcia Audi TT Sportback concept · Sportowa, napięta rzeźba: koncepcyjny pojazd na nowo interpretuje ducha Audi TT · Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego mówi: „Audi TT Sportback concept łączy w sobie dwie koncepcje, tworzące w efekcie nowego członka potencjalnej rodziny TT“ · Czterocylindrowy silnik TFSI ma moc 400 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm Ingolstadt/Paryż, 1 października 2014 r. Szybki, sportowy, czteromiejscowy i pięciodrzwiowy samochód – na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym Audi prezentuje model TT Sportback concept. Wygląd zewnętrzny tego studyjnego auta nawiązuje do klasycznego TT, ma jednak nową, wydłużoną formę. Pojazd napędzany jest wysokiej mocy jednostką 2.0 TFSI, generującą moc 294 kW (400 KM). „Model TT to jedna z ikon stylistyki motoryzacyjnej, stworzonych przez Audi w ostatnich dwudziestu latach” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „W tym czasie powstało też wiele naszych sportowych i bardzo eleganckich aut pięciodrzwiowych, m.in Audi A5 Sportback czy Audi A7 Sportback. Studyjne Audi TT Sportback concept łączy obie te koncepcje, tworząc w efekcie nowy model potencjalnej rodziny TT“. Audi TT Sportback concept fascynuje mocą 294 kW (400 KM), płynącą za pośrednictwem siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic do stałego napędu na cztery koła quattro. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Zaawansowane technicznie podwozie i nisko umieszczony punkt ciężkości zapewniają wysoką dynamikę podczas manewrów. Karoseria zbudowana jest z wielu lekkich komponentów z aluminium. Wiązkę światła laserowego, razem z diodowym światłem drogowym, zintegrowano w ramach jednej lampy reflektorowej – ta innowacja czterech pierścieni znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w ciemnościach. W eleganckim wnętrzu modelu studyjnego, na pierwszy plan wysuwa się Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy monitor zastąpił tradycyjne wskaźniki i monitor MMI. Wyświetlane na nim grafiki mają doskonałą jakość, a kierowca może wybrać między kilkoma trybami widoku. Regulator obrotowy terminalu MMI ma powierzchnię reagującą na dotyk, która służy do wprowadzania znaków i podawania komend przy pomocy gestów - podobnie jak to się dzieje w smartfonach. Elementy obsługi klimatyzacji umieszczono w nawiewach. Stylistyka zewnętrzna Pięciodrzwiowe Audi TT Sportback concept ma 4,47 m długości, 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Pojazd koncepcyjny jest dłuższy od seryjnego, nowego TT o 29 cm, a rozstaw osi posiada większy o 12 cm. Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy. Karoseria w czerwonym kolorze Mars to emanacja siły i elegancji. Niezwykle precyzyjnie poprowadzone linie obiegają wypukłe powierzchnie, a płaską i przeszkloną górną część pojazdu osadzono na mocnej bryle karoserii. Całość bazuje na formalnych założeniach stylistycznych nowego Audi TT, tworzy jednak zupełnie nową sportową, napiętą i pełną emocji rzeźbę. Z przodu Audi TT Sportback concept dominują wyraźne linie poziome, potęgujące wrażenie sportowej szerokości. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, którą u dolnego brzegu ozdobiono napisem quattro, jest bardziej płaska i szersza niż w dwudrzwiowym coupé. Jej kratownica o strukturze plastra miodu ma kolor ciemnego aluminium. Krawędzie osłony Singleframe przechodzą w przetłoczenia biegnące przez maskę silnika i nadające jej sportowych konturów. Stylistyka – w sposób typowy dla Audi – jest bardzo skoncentrowana. Wszystkie linie i powierzchnie samochodu koncepcyjnego są ze sobą w logiczny sposób powiązane. Duże, wyraziste wloty powietrza to charakterystyczny element stylistyki Audi TT Sportback concept. Otoczone wyraźnie zarysowanymi obramowaniami wloty, sprawiają wrażenie jakby wydzielonych figur geometrycznych, w których umieszczono kratownice o strukturze plastra miodu. Łączy je trzeci, płaski wlot umiejscowiony poniżej osłony Singleframe. Jego kształt wyostrza wygląd pojazdu i równocześnie poprawia aerodynamikę. Kolejny, typowy dla modeli TT element stylistyczny to zaprojektowane na nowo reflektory z dzielącymi je listwami, tworzącymi jedyny w swoim rodzaju kontur świateł do jazdy w dzień. W światłach drogowych z kolei, zastosowano technikę laserową. Moduł składający się z czterech mocnych diod zamontowany w reflektorze, wytwarza snop światła o zasięgu kilkuset metrów. Światło laserowe, które uaktywnia się powyżej prędkości 60 km/h, uzupełnia światło diodowe. To ogromna korzyść dla kierowcy, poprawiająca znacznie widoczność i bezpieczeństwo. Specjalna kamera rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, aby światła ich nie oślepiały. Kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, montowane również w diodowych światłach tylnych, podkreślają całościową koncepcję oświetlenia pojazdu. Zbudowane są one z szeregu pojedynczych diod, zapalających się po kolei od środka do zewnątrz i wskazujących kierunek skręcania. Patrząc na ten koncepcyjny pojazd z boku, wyraźnie widać jego silne konotacje z seryjnym modelem TT. Audi TT Sportback concept prezentuje się na drodze niczym atleta. Jego zwisy są krótkie. Wystające na trzy centymetry z powierzchni karoserii półkoliste przetłoczenia wnęk kół, wyglądają niczym nałożone nań figury. Przednie przetłoczenia przełamują krawędź maski silnika, która przechodzi dalej w ostro zarysowaną linię Tornado, przebiegającą aż do tyłu pojazdu. Również szerokie progi łączące ze sobą optycznie wnęki kół, podkreślają sportowy charakter i szerokość pojazdu. Lusterka boczne, ze swymi kanciastymi obudowami, osadzono w sposób typowy dla samochodu sportowego, na drzwiach. Z tyłu, po prawej stronie karoserii, znajduje się okrągła pokrywa wlewu paliwa – kolejna charakterystyczna cecha modeli TT. Mocne ramiona boków karoserii są podporą dla wyciągniętej w tył górnej części przedziału pasażerskiego. To element stylistyczny wspólny dla wszystkich modeli typu Sportback – podobnie wyglądają np. A5 Sportback czy A7 Sportback. Niemal płasko położony słupek C w elegancki sposób przechodzi w ramiona. Tył pojazdu jest kompaktowy i smukły. Mocno zaokrąglone narożniki tylnych szyb przywodzą na myśl pierwszą generację TT. Tył nowego Audi TT Sportback concept, ze swoimi pięcioma poziomymi liniami podkreślającymi szerokość, jest skupiony i wygląda niczym wyrzeźbiony. Homogeniczne światła tylne z pionowymi listwami świetlnymi – wyraźna inspiracja modelem R18 – tworzą osobne struktury. Łączy je mocno zarysowana listwa biegnąca brzegiem pokrywy bagażnika. Powierzchnia przeznaczona pod tablicę rejestracyjną kryje się jakby w cieniu spoilera. Dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych umieszczono w powierzchni dyfuzora i również połączono listwą. Wnętrze Kierowca i pasażerowie Audi TT Sportback concept wsiadają do pojazdu przez drzwi, które wokół szyb nie mają ramek. Wnętrze otula ich niczym sportowy skafander. Bezkompromisowy charakter sportowego Audi TT łączy się tu z funkcjonalnością pięciodrzwiowej limuzyny. Smukłe aplikacje w desce rozdzielczej i w drzwiach oraz długa konsola środkowa przebiegająca przez całą długość wnętrza tylko ten fakt podkreślają. Ręcznie wykonywane przeszycia zdobią całą konsolę, od przodu aż do bagażnika, nadając wnętrzu sportowej elegancji. Także w podsufitce przebiega elegancko zarysowana linia, podkreślająca długość auta. Supersportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są mocno wyprofilowane i regulowane. Z tyłu, na pojedynczych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami jest dość miejsca dla dwóch osób. Między siedzeniami znajdują się praktyczne schowki i wygodny podłokietnik. Oparcia można złożyć, by dzięki temu przewozić w bagażniku duże przedmioty. Napięty przebieg linii we wnętrzu pojazdu studyjnego to zapożyczenie z seryjnego TT. Tablica rozdzielcza od góry przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Pięć okrągłych nawiewów powietrza przywodzi na myśl silniki lotnicze. W ich osiach znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, obiegu powietrza, temperatury, kierunku i siły nawiewu. Rezygnacja z klasycznej jednostki obsługi klimatyzacji i z monitora MMI, umożliwiła nadanie tablicy rozdzielczej smukłej i lekkiej formy, koncentrującej się na kierowcy. Audi virtual cockpit zastąpił tradycyjne, analogowe instrumenty i centralny monitor MMI. Kierowca może wybrać jeden z kliku trybów widoku 12,3-calowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości. Audi virtual cockpit obsługuje się za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy lub terminalu MMI. Pole dotykowe na okrągłym pokrętle służy do wprowadzania znaków i przetwarza gesty wykonywane przy pomocy kilku palców. Dzięki temu, kierowca może powiększać i pomniejszać mapy w sposób znany ze smartfonów. By podkreślić sportową elegancję wnętrza Audi TT Sportback concept, wykorzystano materiały najwyższej jakości. Tablica rozdzielcza i górna część obudowy drzwi utrzymane są w kolorze ciemnej, grafitowej szarości. Podłokietniki w drzwiach, konsola tunelu środkowego i fotele obito nową, miękka skórą w barwie beżowego pergaminu. Skóra ta ma wyjątkowo naturalny wygląd i mieni się jedwabistym połyskiem. Podłokietniki w drzwiach pokryte są tkaniną Alcantara, także w kolorze beżowego pergaminu. Obicia siedzeń ozdobiono szwem w formie rombów, a ich boki mają specjalne wstawki ozdobne z ciemnoszarej skóry, które dzięki specjalnej technice szwu przyszyto czerwoną nicią. W tablicy rozdzielczej i w obudowie drzwi umieszczono ozdobne panele w kolorze ciemnego aluminium. Taką samą barwą mienią się klamry po bokach siedzeń i ozdobne pierścienie okalające nawiewy. Czarne dywaniki z podgumowanego materiału, który wyściela także bagażnik, dopełniają paletę zastosowanych tu kolorów i materiałów. Napęd Dwulitrowy silnik TFSI w Audi TT Sportback concept budzi swoimi osiągami prawdziwy podziw. Przy 6400 obr./min generuje moc 294 kW (400 KM) - 147 kW (200 KM) na litr pojemności skokowej. Czterocylindrowa jednostka, w przedziale od 2400 do 6000 obr./min, przekazuje na wał korbowy moment obrotowy 450 Nm, a 300 Nm osiąga już przy 1900 obr./min. Średnie zużycie paliwa ogranicza się do 7 litrów na 100 km. Emisja dwutlenku węgla to 162 g na km. Zamontowany tu turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem, to jednostka z produkowanej przez Audi rodziny EA 888, stąd zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wałki rozrządu z możliwością przestawienia krzywek wlotu i wydechu oraz system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system, zmieniający na dwa sposoby skok zaworów wydechowych, zapewniają dobre wypełnienie komór spalania. W zakresie obciążeń częściowych, wtrysk bezpośredni FSI jest uzupełniany przez wtrysk pośredni do kolektora dolotowego. Zintegrowany z głowicą silnika kolektor wydechowy to ważny element systemu zarządzania temperaturą. Za sterowanie nim odpowiada wydajny moduł zaworu tarczowego, regulujący przepływ cieczy chłodzącej. By mu zapewnić wysoką moc, silnik 2.0 TFSI poddano daleko idącym modyfikacjom. Zastosowano w nim m.in. aluminiowe tłoki ze zintegrowanym kanałem chłodzącym i wał korbowy z najtwardszej, kutej stali. Skrzynia korbowa wykonana jest z nowego, bardzo twardego stopu. Głowicę silnika dostosowano do podwyższonego przepływu gazów. Nowo zaprojektowana turbosprężarka wytwarza do 1,8 bara względnego ciśnienia ładowania, a turbina sprężarki charakteryzuje się wysoką prędkością obrotową. Czterocylindrowiec fascynuje swoją ekstremalną dynamiką. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i doładowaniem przyspiesza Audi TT Sportback concept od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Motor szybko reaguje na dodawanie gazu i osiąga graniczną prędkość obrotową przy 7200 obr./min. Przy rosnącej liczbie obrotów i zwiększającym się obciążeniu, jego dźwięk staje się jeszcze głębszy. Siły napędowe przesyłane są z silnika do kompaktowej, siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic, której konstrukcję oparto o koncepcję trzech wałków i która pozwala na bezpośrednią zmianę biegów w setnych częściach sekundy. Kierowca może obsługiwać dwusprzęgłową przekładnię korzystając z dwóch programów automatycznych lub zmieniać biegi samodzielnie, za pomocą manetek przy kierownicy. Siły napędowe na jezdnię przenosi stały napęd na cztery koła quattro. By optymalnie rozłożyć ciężar, elektronicznie sterowane sprzęgło płytkowe z napędem hydraulicznym umieszczono przy tylnej osi. Napęd quattro rozdziela momenty napędowe między osiami, aktywnie je dopasowując w tysięcznych częściach sekundy, co przyczynia się do dynamicznego zachowania pojazdu. Podwozie Kompetencje techniczne koncernu z Ingolstadt, kryjące się za nowym Audi TT Sportback concept, znalazły swe odzwierciedlenie również w podwoziu. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Jego aluminiowe elementy redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może niezależnie od siebie przejmować siły wzdłużne i poprzeczne. Duże koła mają średnicę 21 cali, a opony rozmiar 255/30. Cztery tarcze hamulcowe o rozmiarze 18 cali utrzymane są stylistyce wave, również znacznie redukującej wagę. Panowanie nad samochodem ułatwia elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC. W obszarze granicznym, podczas pokonywania zakrętów, uaktywnia się jego funkcja dodatkowa – selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych pomiędzy kołami. System ten delikatnie przyhamowuje odciążone koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, kierując moment napędowy do kół zewnętrznych. Dla kierowcy oznacza to bardziej neutralne zachowanie pojazdu, lepszą stabilność i trakcję. Karoseria Decydującą rolę dla zachowania w Audi TT Sportback concept zasady lekkiej konstrukcji odgrywa karoseria stworzona na bazie modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Przednią część karoserii w całości wykonano ze stali. Podłoga przedziału pasażerskiego zawiera elementy z twardych, hartowanych stopów stali, które dzieki swej niezmiernej wytrzymałości mogą mieć cienkie ścianki, a tym samym mniej ważyć. Górna część przedziału, blachy pokrywające karoserię oraz drzwi i pokrywy wykonano z aluminiowych półproduktów: odlewanych węzłów, wytłaczanych profili i blach. Dzięki takiej koncepcji budowy kompozytowej, karoseria odzwierciedla najnowszy stopień rozwoju Audi Space Frame (ASF). Jej hybrydowa konstrukcja sprawia, że ów pojazd studyjny ma nisko położony środek ciężkości – co jest idealne dla sportowej jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Agnieszka Szulim testuje sportowego Volkswagena Golfa GTI! Dziennikarka przygotowuje się do startu w profesjonalnych wyścigach samochodowych – serii Volkswagen Castrol Cup. Agnieszka Szulim po raz pierwszy przejechała po torze wyścigowym w profesjonalnie przygotowanym aucie wyścigowym w ramach 2. rundy Volkswagen Castrol Cup. - Bardzo mi się podobały moje pierwsze okrążenia za kierownicą Golfa, choć na torze panowały bardzo trudne warunki. Padał deszcz, więc asfalt był śliski, a w samochodzie było bardzo gorąco – tak wysiadając z samochodu, w strugach padającego deszczu, dziennikarka na gorąco skomentowała swój przejazd. W sobotę, 24 maja na torze wyścigowym EuroSpeedway Lausitz, Agnieszka Szulim zaprezentowała się w profesjonalnym kombinezonie i przejechała testowe okrążenia pucharowym, 310 konnym Golfem GTI. Prezenterka w ten sposób przygotowuje się do wyścigu, w którym weźmie udział w połowie czerwca w Poznaniu podczas 3. rundy Volkswagen Castrol Cup. Pierwszy kontakt Agnieszki Szulim z pucharowym Golfem GTI okazał się być bardzo ekscytujący. Dziennikarka swoją wizytę na niemieckim torze wyścigowym w Lausitz rozpoczęła od zajęć teoretycznych oraz przymiarek do samochodu. Kierowca wyścigowy, koordynator sportowy Volkswagen Castrol Cup, Adam Gładysz - opiekun merytoryczny Agnieszki podczas pucharu, zaznajomił ją z profesjonalnymi systemami Golfa oraz z systemem gaśniczym, który Agnieszka musi umieć obsłużyć w razie wypadku. Po niezbędnej teorii przyszła pora na okrążenie na profesjonalnym torze.- Choć to był mój pierwszy raz w samochodzie wyścigowym, czułam się w nim dużo lepiej niż na motocyklu, który znam. Cieszę się, że mogłam sprawdzić ten świetny samochód, jakim ścigają się kierowcy w Volkswagen Castrol Cup.- powiedziała Agnieszka po przejechaniu pierwszych okrążeń. - Wcześniej już jeździłam po torze, ale tylko motocyklem. Miałam także okazję pobawić się za kierownicą samochodu rajdowego na szutrze – dodaje. Szulim, Chajzer i Prokop – VIP Drivers Do jazdy w tegorocznym cyklu Volkswagen Castrol Cup Agnieszka Szulim przygotowuje się razem z Filipem Chajzerem oraz Marcinem Prokopem. Cała trójka pierwsze próbne jazdy przed startami ćwiczyła na torze w Poznaniu na usportowionych wersjach Golfa. – Poziom jazdy Filipa, Marcina i mojej był bardzo wyrównany. Chociaż na końcu nasz instruktor przyznał że jeden z najtrudniejszych zakrętów na tym torze wychodzi mi dużo lepiej niż chłopakom – chwali się Agnieszka i dodaje ze śmiechem – okazało się także, że mam silną tendencję do jeżdżenia bokiem. Faktycznie, to sprawia mi ogromną przyjemność, ale w wyścigach jest to bardzo niewskazane, więc będę musiała powstrzymać moje zapędy. Emocje przed startem w Volkswagen Castrol Cup Podczas kolejnej, 3. rundy Volkswagen Castrol Cup, Agnieszka Szulim razem z Filipem Chajzerem stanie na starcie Toru Poznań. Gwiazdy TVN w pucharowych Golfach GTI, osiągających prędkość ponad 250 km/h, będą mogły wykazać się swoimi wyścigowymi aspiracjami. - Myślę, że Filip jest nastawiony bojowo, bo chyba nie chce żeby objechała go dziewczyna. Dlatego przypuszczam, że jego podejście będzie bardzo ambitne. Tak jak i moje, bo nastawiam się na to, że jednak będę szybsza - zapowiada wyzywająco Agnieszka. Jerzy Dudek zamienił piłkę na sportowego Golfa Jednym z kierowców tegorocznego pucharu jest także Jerzy Dudek – międzynarodowa gwiazda piłki nożnej, która w tym roku bierze udział w pełnym cyklu Volkswagen Castrol Cup. Po pierwszych doświadczeniach jako VIP Driver w ubiegłorocznej edycji serii, Dudek w tym roku stanął do równej walki o podium z profesjonalnymi kierowcami. Podczas ostatniej rundy, były piłkarz wykazał się bardzo waleczną postawą i zajął 16. miejsce w stawce 22 zawodników, zdobywając kolejne punkty w walce o puchar. Znany ze swojego profesjonalnego podejścia do sportów, Dudek z wyścigu na wyścig osiąga coraz lepsze wyniki i tym samym stanowi realne wyzwanie dla grona profesjonalnych kierowców. Być może nowa pasja Jerzego Dudka przerodzi się w kolejne sukcesy na skalę międzynarodową. Castrol wspiera najlepszych W ramach globalnego partnerstwa, marki Castrol i Volkswagen już od wielu lat razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne i udoskonalają oleje oraz inne płyny eksploatacyjne, które są stosowane fabrycznie w autach grupy Volkswagen. Współpraca oznacza również wspólne projekty w sportach motorowych i liczne sukcesy takie jak na przykład zwycięstwo Sebastiana Ogiera w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Sponsorzy główni: Castrol, Hankook, VW Bank Polska oraz STS Centrum Dystrybucji Samochodów. Partnerzy: VW Motorsport, Volkswagen R GmbH, PZM, ATS, OMP, Bilstein oraz Eibach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Szukam dobrego tłumika sportowego do mojej Hondy SFX. Jaki polecacie ? Cena też żeby nie była zbyt wysoka.
  6. concept by radek123987

    witam mój następny pomysł, tym razem na sportowego sedana. oceniajcie, pozdrawiam http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3c83e8f8ba4c759.html
  7. Suv

    Mój nowy concept, pomysł na suva z odrobiną sportowego charakteru link: http://img338.imageshack.us/img338/5504/jeepsport1.jpg
  8. Jak w temacie, szukam auta sportowego do 10 tys. O niebagatelnym wyglądzie
  9. Infiniti M (2011) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Infiniti&m=2011-M"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Infiniti&m=2011-M" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Oczekiwałem czegoś bardziej sportowego ale nie jest zły
  10. wnętrze

    poszukuje sportowego wnętrza auta w tej perspektywie : z góry dzięki
  11. Instalacja sportowego grilla - Honda Pilot <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=tZzVp7M5DRk"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=tZzVp7M5DRk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×