Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'sport' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 450 wyników

  1. Witajcie, moje poprzednie auto czyli Galaxy Ghia 1.9 TDI rozebrałem na części a reszta udała się w drogę bez powrotu, więc aby było czym się odpychać w moje ręce wpadł mały ekonomiczny francuz Peugeot 106 ph 2 1.5D czyli zabójcze 58 koni ze spalaniem 3,8/4,7 Trasa/Miasto Autko od strony technicznej trafiło się bardzo zadbane, wymieniony rozrząd, płyny, fltry, opony, aku, czyli praktycznie cały serwis z głowy. Plus z ciekawostek ktoś zamontował hak. Co do planów to od nowego roku chcę skompletować pakiet optyczny Rallye, oraz dopasować do tego ładne alufelgi, myślę że będzie oryginalne i ekonomicznie Drugi pacjent, który pojawił się krótko po 106stce, to Mitsubishi Colt V Sport Edition, czyli Lancer w Hathbacku, co tu dużo mówić pokochałem od pierwszego wejrzenia :heart: Silnik 1.6 16V 90 HP, daje radę w tej budzie i lubi wysokie obroty Przede mną cały serwis do zrobienia czyli rozrząd, paski, płyny, filtry. Zamówiłem już olej Valvoline Maxlife 5w40, w tygodniu kupię resztę gratów i zabieram się za wymianę. Z ciekawostek to te silniki nie posiadają hydraulicznych kasowników luzu zaworowego więc czeka mnie ich ustawienie. Plany? Hmm póki co doprowadzić oryginał do ładnego stanu, serwis, wygłuszenie wnętrza pod audio, może jakieś inne felgi. Wyposażenie zadowalające pełna elektryka z klimatyzacją, grzanymi i elektrycznymi lustrami, abs, 4 poduszki powietrzne, halogeny, centralny itd. Obydwa autka z 98 roku, będzie mi trochę brakować ładowności i praktyczności Vana, ale wszystko kwestią przyzwyczajenia Chyba to tyle, temat będzie na bieżąco aktualizowany
  2. co uważacie na temat systemu wyboru trybu jazdy? na stronie Mazdy jest następująca informacja: "Zaawansowany silnik SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l lub 2,5 l jest dostępny z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz nowym systemem wyboru trybu jazdy. To innowacyjne rozwiązanie pozwala wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, poprawiając dynamikę samochodu na drodze." ciekawi mnie jaki ma to realny wpływ na prowadzenie samochodu oraz eksploatację silnika. Mazda6 Sedan z technologią SKYACTIV
  3. Do sprzedania opony z auta rocznik 2013.stan jak nowe. CENA 999 ZŁ. ZA KOMPL. Więcej info 660-401-310
  4. WERSJA AUTOBIOGRAPHY Silnik: 3.6 V8 TD Moc: 272 KM Rok produkcji: 2008 Przebieg: 180 000 KM Forma sprzedaży:faktura marża CENA: 85900PLN Samochód zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce Auto krajowe, Salonowe Pierwszy właściciel!!! Zwolniony z opłaty skarbowej Gwarancja WYPOSAŻENIE: -ABS -ASR -ESP -NAPĘD 4X4 -immobiliser -el szyby przednie/tylnie -el. lusterka podgrzewane,monochromatyczne -klimatronik -alufelgi -alarm -central zamek -radio CD/MP3 -komputer pokładowy -parktronik -kamera cofania -nawigacja -poduszki powietrzne - podgrzewana szyba przód /tył -wspomaganie kierownicy -kierownica skórzana, wielofunkcyjna, regulowana -skrzynia biegów automatyczna -światła przeciwmgielne -fotele z pamięcią, elektryczne,podgrzewane -tapicerka skórzana -szyberdach elektryczny -pełna opcja wyposażenia -automat -inne Auto bardzo zadbane, stan techniczny idealny. tel. 660 401 310 Mirek
  5. Już od momentu prezentacji PEUGEOT 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stowrzenia najbardziej sportowej wersji ekspertom - konstruktorom z zespołu PEUGEOT SPORT, którzy zdobywali doświadczenie na trasach i torach całego świata. Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką - silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km. Od dnia debiutu rynkowego kultowego Peugeot 205 GTi ponad 800 tys. sportowych wersji modeli PEUGEOT było źródłem radości dla swoich właścicieli: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a obecnie również nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT. 308 GTi by PEUGEOT SPORT - nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie. Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S dostępnym w dwóch poziomach mocy: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy PEUGEOT 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym 308 GTi 270 zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami PEUGEOT SPORT oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu. Dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu jedynie 4,82 kg/KM, 308 GTi 250 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,6 sekundy. Wersja ta jest dostępna w zależności od kraju. PEUGEOT 308 GTi wyróżnia się unikalnym, dynamicznym stylem, na który składa się obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu. Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Atletyczny design GTi Dwa kolory - czerwony Ultimate i czarny Perla Nera tworzą rasową kompozycję.. Dwubarwne nadwozie doskonale oddaje dynamiczny charakter nowego 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Dzięki czystej i rasowej linii PEUGEOT 308 nie potrzebował specjalnych zabiegów w celu stworzenia sportowej wersji. PEUGEOT 308 GTi zwraca uwagę wyrazistym i prostym stylem, który jednocześnie sprzyja wysokim osiągom. Obniżone o 11 mm zawieszenie i duże 19’’ obręcze kół Carbone19 nadają mu sportowy wygląd. Wersja GTi 270 jest wyposażona w opony Michelin Super SPORT i obręcze typu Reverse, o ażurowej linii, przez które widać imponujące przednie hamulce tarczowe o średnicy 380 mm i czerwone czterotłoczkowe zaciski, na których pojawia się logo konstruktora: PEUGEOT SPORT. Masywny przedni zderzak zapowiada wysoki poziom osiągów. W jego górnej części pomiędzy światłami typu Full LED pojawia się grill opracowany specjalnie dla tego modelu. Czarne listwy są miejscami wycięte i wykończone na błyszcząco, co daje efekt szachownicy. Ten sam motyw szachownicy pojawia się na szerokim dolnym wlocie powietrza. Umożliwia on dopływ powietrza do chłodnicy układu doładowania i jest obramowany kierunkowskazami z sekwencyjnie zapalającymi się diodami LED oraz czerwoną lub chromowaną listwą z czerwonym akcentem Ultimate. Zderzak kończy się deflektorem, który potęguje wrażenie wyjątkowej stabilności tego samochodu, a także zapewnia doskonałą aerodynamikę ze współczynnikiem SCx wynoszącym zaledwie 0,69. Stabilność samochodu podkreślają dwie potężne końcówki wydechu. Charakterystyczny znak GTi, którego nie sposób pomylić z żadnym innym, pojawia się na przednich błotnikach i tylnej klapie. Nadwozie jest dostępne w sześciu kolorach: nowej, dynamicznej czerwieni Ultimate, niebieskim Magnetic, czarnym Perla Nera, szarym Artense, białym Perłowym oraz szarym Hurricane. Wersja 270 KM może mieć unikalne dwukolorowe nadwozie łączące czerwień Ultimate z czarnym odcieniem Perla Nera. Ekstremalny charakter tej wersji dodatkowo podkreślają matowo czarne (a nie chromowane) listwy wokół szyb. Niezależnie od koloru uwagę zwraca staranne dopracowanie i spasowanie poszczególnych elementów nadwozia. Zdecydowanie sportowa kabina utrzymana łącznie z podsufitką w ciemnej kolorystyce zapewnia spójność stylistyczną z nadwoziem. Na desce rozdzielczej, siedzeniach, bokach drzwi, osłonie dźwigni zmiany biegów i wysokiej klasy dywanikach pojawiają się czerwone przeszycia. Nakładka na progi z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” i „GTi” została wykonana z aluminium, podobnie jak nakładki pedałów, oparcie dla stopy i gałka dźwigni zmiany biegów. W wersji GTi 270 kubełkowy fotel pokryty skórą i alkantarą z oznakowaniem „PEUGEOT SPORT” zapewnia doskonałe podparcie boczne i umożliwia lepsze wyczucie samochodu i drogi w każdej sytuacji. Kompaktowa kierownica 351 x 329 mm doskonale leży w rękach i zapewnia precyzję sterowania. Jest pokryta licową skórą. W jej dolnej części umieszczono logo GTi, a u góry czerwone oznaczenie punktu środkowego. Nie zasłania ona umieszczonych wysoko zegarów z wzorem szachownicy na tarczach i powitalnego napisu „GTi” pojawiającego się na centralnym wyświetlaczu. Duży ekran dotykowy z grafiką Redline, idealnie wkomponowany w wykończoną miękkim tworzywem deskę rozdzielczą, stanowi ukoronowanie PEUGEOT i-Cockpit. Dzięki naturalnej ergonomii tego rozwiązania powadzenie auta jest intuicyjne i bezpieczne, co stanowi kluczowy element w przypadku samochodu dysponującego takimi osiągami. Sportowy klimat wnętrza może dodatkowo wzmocnić pakiet Driver SPORT. Naciśnięcie na przycisk SPORT umieszczony na centralnej konsoli powoduje zmianę koloru podświetlenia zegarów z białego na czerwony, na centralnym wyświetlaczu pojawiają się dodatkowe informacje (moc, moment obrotowy, ciśnienie doładowania, przyspieszenie boczne i wzdłużne), wzmacnia się brzmienie silnika i zmienia charakterystyka pracy pedału gazu. Nie pominięto żadnego elementu pozwalającego w pełni wykorzystać potencjał modelu opracowanego przez PEUGEOT SPORT. Doznania z jazdy sygnowane „PEUGEOT SPORT” W PEUGEOT SPORT, dysponującym ogromnym doświadczeniem w zakresie wyścigów samochodowych, powołano zespół zajmujący się wyłącznie opracowywaniem najbardziej wyczynowych wersji w gamie modeli osobowych Peugeot. Konstruktorzy z tego zespołu użyli całego swojego doświadczenia w celu zapewnienia ekstremalnych doznań za kierownicą 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Aby obniżyć masę tej wersji, pracowano na rozwiązaniach wprowadzonych przy projektowaniu 308: wykorzystano platformę EMP2, tylną klapę stworzono z materiałów kompozytowych i stali o bardzo wysokiej granicy sprężystości. To odchudzanie można podsumować jedną liczbą: 4,46. Tyle wynosi wyrażony w kg/KM, rekordowy w tym segmencie stosunek masy do mocy wersji GTi 270, gwarantujący ekstremalnie dynamiczne zachowanie auta na drodze. PEUGEOT 308 stanowi doskonałą bazę do stworzenia wersji sportowej - nasza praca polegała na jego optymalizacji w celu uzyskania auta o perfekcyjnej dynamice. Aby w pełni docenić możliwości 308 GTi by PEUGEOT SPORT trzeba udać się w trasę lub na tor wyścigowy. Pierre Budar - szef projektu PEUGEOT SPORT Przy konstruowaniu nowego 308 GTi, PEUGEOT SPORT opierał się na jasno określonych założeniach technicznych - chodziło o stworzenie kompaktowego, żywiołowego i bezpiecznego auta zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy. Zmiany objęły wszystkie podzespoły: układ jezdny, silnik, układ hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia. Nowy PEUGEOT 308 GTi doskonale trzyma się drogi dzięki poszerzonemu rozstawowi kół (1570 mm z przodu i 1554 mm z tyłu) oraz oponom Michelin Super SPORT w rozmiarze 235/35 R19. Dzięki swoim optymalnym parametrom zapewniają one ekstremalną przyczepność wzdłużną i poprzeczną. Dziewiętnastocalowe obręcze kół typu Reverse są o 2 kg lżejsze w porównaniu do aluminiowych obręczy 18’’ Diamant. Przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm zapewniają skuteczne hamowanie w każdej sytuacji. Zamontowane na aluminiowych kielichach, są hamowane za pomocą klocków dociskanych czterema tłoczkami (o średnicy 38 i 41 mm) pracującymi w stałych zaciskach. Średnica tylnych tarcz hamulcowych wynosi 268 mm. Konstrukcja ta wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, skutecznością i stabilnością parametrów działania. Precyzyjne ustawienia układu jezdnego umożliwiają dynamiczną i dającą poczucie pełnego bezpieczeństwa jazdę. Przednie zawieszenie typu McPherson zapewnia wyjątkową precyzję toru jazdy, podczas gdy tylne zawieszenie z belką skrętną w naturalny sposób podąża za przednim. Elementy te mają również swój wkład w obniżanie masy pojazdu - stabilizator poprzeczny jest częściowo wydrążony, a przednie wahacze są wykonane z aluminium. Auto precyzyjnie wchodzi w najostrzejsze zakręty, optymalnie wykorzystując przyczepność opon dzięki starannie dopracowanej charakterystyce pracy przedniego zawieszenia. Zmieniono kąt pochylenia kół, który wynosi obecnie -1,67° (zamiast -0,6° w 308). Twardość tylnych tulei wahaczy została zwiększona ze 110 do 1800 daN/mm. Wszystkie elementy przedniego zawieszenia pracujące w płaszczyźnie pionowej posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, wyposażonych dodatkowo w hydrauliczny tłumik odbicia, umożliwiający ograniczenie hałasów zawieszenia, progresywne tłumiki dobicia, usztywnione i wydłużone w celu zapewnienia ich działania od początku fazy ściskania amortyzatorów, gdy w kabinie znajduje się tylko sam kierowca. Sztywność stabilizatora poprzecznego została zmniejszona w celu zapewnienia odpowiedniej równowagi z tylnym zawieszeniem. W zawieszeniu tylnym zwiększona została sztywność belki skrętnej oraz elementów tłumiących, z 30 do 500 daN/mm w płaszczyźnie poprzecznej i z 170 do 490 daN/mm w płaszczyźnie pionowej. Pracujące w płaszczyźnie pionowej elementy tylnego zawieszenia również posiadają specjalnie dobrane parametry: sztywność sprężyn, nastawy amortyzatorów, sztywność progresywnych tłumików dobicia. Montowany wyłącznie w wersji GTi 270 samoblokujący mechanizm różnicowy (Torsen®) jest zespolony ze skrzynią biegów, co pozytywnie wpływa na dynamikę pokonywania zakrętów. Dzięki skierowaniu momentu obrotowego silnika na koło o największej przyczepności, umożliwia on również wcześniejsze przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętów. Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia także zostały dopasowane do sportowego temperamentu auta. Algorytm elektrycznego wspomagania układu elektronicznego dobrano pod kątem zapewnienia jego synchronizacji z pracą samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen®. Wyczucie nawierzchni jest wyjątkowo precyzyjne, kierowca w każdej chwili wie, co dzieje się z samochodem. Samochód precyzyjnie reaguje też na każdy wykonywany przez kierowcę ruch kierownicą. Zastosowanie samoblokującego mechanizmu różnicowego Torsen® wymagało również zmiany charakterystyki pracy układu kontroli trakcji w celu optymalizacji jego działania. Bardziej sportowe nastawy ESP pozostawiają kierowcy więcej swobody, w szczególności jeśli chodzi o uślizgi przy pokonywaniu serii zakrętów. Istnieje także możliwość całkowitego wyłączenia ESP. Nowy, zgodny z normą Euro6 silnik o mocy 270 KM W celu pełnego wykorzystania możliwości sportowego zawieszenia, pod maską PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT zamontowano silnik 1.6 THP 270 S&S. Ta 4-cylindrowa, rzędowa jednostka może poszczycić się największą jednostkową mocą w swoim segmencie: 169 KM/l. Jednocześnie, wyposażona w system Stop&Start oraz inne rozwiązania świadczące o know-how jej konstruktorów, emituje zaledwie 139 g CO2 /km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km, stanowiącemu rekord w tej klasie. Jednostka jest przystosowana do zasilania benzyną o liczbie oktanowej RON 95 lub RON 98 i rozwija moc 200 kW oraz moment obrotowy 330 Nm. Niezależnie od tych suchych danych liczbowych, silnik ten robi wyjątkowe wrażenie podczas jazdy dzięki rewelacyjnemu wchodzeniu na obroty, jakie umożliwia zwiększone do 200 barów ciśnienie wtrysku. Zapewnia to błyskawiczną reakcję silnika w każdej chwili i w pełnym zakresie obrotów. Charakterystyka mocy jest bardzo spłaszczona aż do osiąganego w błyskawicznym tempie momentu odcięcia zasilania przy 6 500 obr/min. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w zakresie od 1900 do 5000 obr/min. Ponadto moc i moment obrotowy dają się precyzyjnie dozować, nawet w najwyższym zakresie obrotów, dzięki specjalnej konstrukcji modułu sterowania pracą zaworu upustowego wastegate układu doładowania. Silnik EP6 FDTR, spełniający wymagania normy czystości spalin Euro6, ma stopień sprężania wynoszący 9,2:1 i jest wyposażony w zaawansowane technologicznie ruchome elementy: kute tłoki wykonane z aluminium stosowanego w Formule 1, wzmocnione pierścienie i korbowody, panewki korbowodów pokryte powłoką polimerową, wzmocnione śruby korbowodów. W celu zapewnienia stałych, wysokich osiągów silnika, tłoki są chłodzone od spodu dwiema dyszami natryskowymi oleju. Kolektor wydechowy został wykonany ze stali, aby sprostać wysokim, sięgającym 1000°C temperaturom spalin. Aktywacja pakietu Driver SPORT Pack pozwala wzmocnić sportowe brzmienie układu wydechowego. W celu maksymalnego wykorzystania możliwości tego silnika, wiele uwagi poświęcono zmniejszeniu oporów przepływu zarówno w układzie dolotowym jak i wydechowym. Aby zapewnić odpowiedni dopływ powietrza, tak pod względem objętości jak i temperatury, PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT został wyposażony w specjalnie opracowaną chłodnicę powietrza doładowującego umieszczoną w dolnej części przedniego zderzaka. Odprowadzanie spalin z silnika ułatwia całkowicie zmieniony układ wydechowy, od katalizatora po podwójną końcówkę wydechu. Dbałość o szczegóły jest również widoczna w twardszych silentblokach silnika. Korzyść z tego zabiegu jest natychmiast odczuwalna. Przy wchodzeniu w zakręt, samochód błyskawicznie skręca, bez niepożądanych przechyłów nadwozia. Manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów została odpowiednio wzmocniona, aby sprostać 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obydwa wałki skrzyni są obecnie poddawane kulkowaniu, a koła zębate obrabiane powierzchniowo przez głębokie węgloazotowanie. Dzięki temu cieplno-chemicznemu procesowi zwiększono wytrzymałość elementów zarówno pod względem zużycia jak i zmęczenia materiałowego, poprzez wzbogacenie metalu w węgiel i azot. Ponadto „skrócono” przełożenie mostu na wyjściu ze skrzyni biegów w celu poprawy przyspieszenia. Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, błyskawicznie reagujący w całym zakresie obrotów silnik, wydech o unikalnym brzmieniu, PEUGEOT i-Cockpit, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia … efekt robi wrażenie! Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,0 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,3 s. 308 GTi 250 by PEUGEOT SPORT Gama 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest oferowana z silnikami o dwóch poziomach mocy: 270 KM i 250 KM. Druga z wersji, dostępna zależnie od kraju i stanowiąca wstęp do gamy 308 GTi jest wyposażona w ten sam silnik, co mocniejsza wersja. Zamontowany pod maską nowego 308 GTi 250 silnik EP6 FDTR rozwija moc 182 kW (250 KM) i osiąga moment obrotowy 330 Nm. Sprzężony z manualną, 6-stopniową, wzmocnioną skrzynią biegów zapewnia autu rewelacyjne osiągi dzięki stosunkowi masy do mocy wynoszącemu zaledwie 4,82 kg/KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,2 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie 25,6 s. Układ hamulcowy wyposażono w tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm z przodu i 268 mm z tyłu. Moc silnika jest przenoszona na nawierzchnię za pośrednictwem opon Michelin Pilot SPORT 3 w rozmiarze 225/40 R18. PEUGEOT 308 GTi 250, oferowany w standardzie z obręczami kół 18’’ Diamant i tapicerką ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą z czerwonymi przeszyciami, może być wyposażony w opcji w aluminiowe obręcze kół 19’’ Carbone19 oraz kubełkowe fotele PEUGEOT SPORT. Auto jest oferowane w następujących kolorach nadwozia: czerwony Ultimate, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy, szary Hurricane i niebieski Magnetic. Już sama lektura danych technicznych daje przedsmak przyjemności, jakie oferuje ten model, ale pełni wrażeń można doświadczyć tylko za kierownicą! PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT jest tego spektakularnym dowodem. Śledź i współtwórz aktualności o tym modelu na #PEUGEOT308GTi. źródło: Peugeot Polska
  6. Sven Hannawald zachwycony Audi Sport TT Cup Były skoczek narciarski testuje wyścigowe auto i startuje w nowym pucharze Audi Podczas pierwszego wyścigu Audi Sport TT Cup na torze wyścigowym Hockenheim, Hannawald pojedzie z dziką kartą Ingolstadt/Neuburg an der Donau, 20 kwietnia 2015 r. Sven Hannawald nie może się już doczekać kolejnego wyzwania. Były, światowej sławy skoczek narciarski, zaliczył w ostatni weekend na torze testowym Audi w Neuburgu wszystkie próby dopuszczające go do startu w serii wyścigów Audi Sport TT Cup. W pierwszy weekend maja, podczas wyścigu inaugurującego serię Audi Sport TT Cup na torze Hockenheim, ten czterdziestoletni zawodnik wystartuje gościnnie z tzw. dziką kartą. Gdy Sven Hannawald w piątek rano dotarł do Neuburga an der Donau, spojrzenie w niebo nie wróżyło nic dobrego. Kiedy rozpoczął przygotowania do swej kolejnej przygody, lało już jak z cebra. Jednak gdy Sepp Haider, kierownik sportowy Audi race experience, dawał Hannawaldowi pierwsze instrukcje i pokazywał temu osiemnastokrotnemu zdobywcy Pucharu Świata w skokach narciarskich zasady działania nowego Audi TT jeżdżącego w serii Audi Sport TT Cup, stopniowo zaczęło się przejaśniać. „Na początku podchodziłem do tego ostrożnie, to leży w mojej naturze” - mówi Hannawald, który mimo trudnych warunków atmosferycznych dobrze wyczuł wyścigowy pojazd. „Auto informuje cię, kiedy coś robisz źle i wtedy błyskawicznie możesz to skorygować.” Sven Hannawald przygotowywał się do premiery Audi Sport TT Cup zaplanowanej na pierwszy weekend maja na torze wyścigowym Hockenheim. Tam właśnie wystartuje jako jeden z sześciu gości. „Każde okrążenie toru w aucie wyścigowym to spełnienie marzenia z dzieciństwa” - mówi Hannawald, który przed dziesięcioma laty po raz pierwszy wziął udział w wyścigu i od tamtej pory nie opuszcza żadnej okazji, by się zmierzyć z innymi na torze. „Kupiłem sobie nawet gokarta, by trenować” - dodaje. Gdy skoczek opuścił kokpit wyścigowego Audi typu GT, na jego twarzy malowała się ogromna radość. „Najchętniej wyłączyłbym radio i pojechał dalej, dopóki starczyło by mi paliwa” - mówił z szerokim uśmiechem. „Auto daje wiele radości. Jestem przekonany, że Audi Sport TT Cup to idealna seria dla takich nowicjuszy i amatorów jak ja.” Hannawald nie wyznacza sobie jakichś specjalnych celów związanych ze startem w Audi Sport TT Cup. „Znam wprawdzie każdy kąt i zakręt toru Hockenheim, ale to tylko drobne ułatwienie. Nie zakładam przejechania mety na jakiejś z góry ustalonej pozycji. Jestem wprawdzie perfekcjonistą, ale w sportach motorowych liczy się u mnie myśl olimpijska: «udział jest wszystkim».” Ma jednak jedno, skryte życzenie związane z wyścigiem: „sucha trasa”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Światowa premiera Sport Coupe Concept GTE w Genewie: Czterodrzwiowe coupe otwiera nową erę w stylistyce Volkswagena VW Sport Coupe Concept GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Sport Coupe Concept GTE fascynuje jedyną w swoim rodzaju sportową stylistyką Studyjny model z techniką high-tech, interfejsem nowej generacji i z hybrydowym zespołem napędowym w technice plug-in Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Sport Coupe Concept GTE: Sport Coupe Concept GTE wyznacza nowy, innowacyjny język stylistyki Volkswagena. Studyjny model ma czterodrzwiowe nadwozie i unoszoną ku górze pokrywę bagażnika, a jednocześnie niepowtarzalną stylistykę sportowego auta. Sport Coupe Concept GTE w hierarchii modeli Volkswagena zajmuje pozycję powyżej Volkswagena CC. Długość nadwozia coupe wynosi 4.870 mm, a rozstaw osi całe 2.841 mm – dzięki temu samochód ma obszerne wnętrze. Active Info Display (w pełni cyfrowy zestaw wskaźników) wyświetla trójwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości. System nawigacyjny może wykorzystywać dane biometryczne kierowcy do obliczania tras. Sport Coupe Concept GTE ma hybrydowy zespół napędowy typu plug-in (silnik TSI oraz dwa silniki elektryczne), łączna moc zespołu napędowego wynosi 380 KM. Samochód osiąga maksymalną prędkość 250 km/h, a w trybie „E-Mode” pokonuje dystans 50 km korzystając wyłącznie z silników elektrycznych. Sport Coupe Concept GTE w trybie „GTE-Mode” przyspiesza zaledwie w 5,0 s do prędkości 100 km/h. Innowacyjny układ napędowy 4x4 wykorzystuje „elektryczny wał Kardana”. Poznań/Genewa, Marzec 2015 r. – Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie odbywa się światowa premiera Sport Coupe Concept GTE. Awangardowy model pełni rolę prekursora nowej, innowacyjnej stylistyki samochodów Volkswagena. „W Sport Coupe Concept GTE ewolucja splata się z rewolucją; wykorzystując to, co w stylistyce Volkswagena najbardziej charakterystyczne i wzmacniając te cechy, ten studyjny model pokazuje, jak fascynująco będą w najbliższej przyszłości wyglądały auta największej marki naszego koncernu”, stwierdził Walter de Silva, główny stylista Volkswagen AG. Dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju, zauważył: „to studyjne coupe wygląda niewiarygodnie dynamicznie, jak żaden inny samochód w tej klasie. Dzięki designowi nadającemu mu niepowtarzalny sportowy wygląd oraz dzięki funkcjonalności tego auta, którą zawdzięcza on m.in. bagażnikowi z unoszoną pokrywą, uważamy Sport Coupe Concept GTE za przekonującą alternatywę dla klasycznych samochodów segmentów B i C”. Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen, uzupełnia: „Sport Coupe Concept GTE to kolejny kamień milowy ekspresyjnej stylistyki. Jedyny w swoim rodzaju, zaprojektowany od nowa od pierwszego do ostatniego pociągnięcia ołówkiem. To kompas naszej stylistyki. Przy pomocy tego studyjnego auta Volkswagen prezentuje nie tylko nowy design konkretnego modelu, lecz zapowiada nową erę w stylistyce”. Nowoczesny Interfejs. Równie przyszłościowe jak nadwozie Sport Coupe Concept GTE jest jego wnętrze. Nadzwyczaj ascetyczna stylistyka, perfekcyjna ergonomia i nowe interaktywne urządzenia pozwalające na komunikowanie się człowieka z pojazdem – m.in. wykorzystanie danych biometrycznych kierowcy i nowy ekran Active Info z trójwymiarowym obrazem – stwarzają na pokładzie coupe atmosferę nowoczesności, idealnie współgrającą z ekspresyjną stylistyką nadwozia. GTE – hybryda typu plug-in od Volkswagena. Nie tylko stylistyka, także rozwiązania techniczne wyznaczają nowe standardy. Już sam skrót „GTE” wskazuje na rewolucyjne rozwiązania w dziedzinie techniki napędowej. Te trzy litery oznaczają w Volkswagenie – od debiutu Golfa GTE oraz planowanego na ten rok debiutu Passata GTE – samochody z hybrydowym napędem typu plug-in. Pojazdy te przejeżdżają w trybie czysto elektrycznym 50 km, a jednocześnie są w stanie pokonywać samodzielnie dużo większe dystanse. Wszystko to przy zachowaniu najwyższej dynamiki. Teraz można sobie wyobrazić modele GTE w każdej klasie aut – przykładem jest także pokazany niedawno (w styczniu) na Auto Show w Detroit studyjny SUV. Prezentując w Genewie model Sport Coupe Concept GTE Volkswagen wzbogaca tę rodzinę aut o wyjątkowo awangardowy model. Samochód ten ma zespół napędowy o mocy 279 kW/380 KM, który zapewnia mu osiągi takie, jakie mają auta typu Gran Turismo, a jednocześnie – dzięki dwóm silnikom elektrycznym i ładowanemu także z zewnątrz akumulatorowi – może poruszać się nie emitując żadnych szkodliwych substancji. Średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) auta rozwijającego 250 km/h wynosi 2,0 l/100 km. Klasa sama dla siebie. Wśród samochodów klasy średniej oraz wyższej Volkswagen rozróżnia modele segmentu B, C oraz D. Np. najnowszy Passat wyznacza nowe standardy w klasie średniej, należąc do popularnego segmentu B; Volkswagen CC plasuje się w wyższym przedziale segmentu B; Phaeton z kolei, jako limuzyna wyższej klasy, jest typowym przedstawicielem auta z segmentu D. Studyjny model prezentowany w Genewie z wyższego przedziału segmentu B przenosi się do groma aut segmentu C. Klaus Bishoff: „Sport Coupe Concept GTE jest samochodem, który w naszej wewnętrznej hierarchii zajmuje pozycję powyżej aktualnego Volkswagena CC. Rodzinę aut tego segmentu wzbogacamy dzisiaj o pojazd wyróżniający się stylistyką równie wyjątkową, co dynamiczną, nadającą nowe znaczenie pojęciu awangardy”. Główny stylista Volkswagena uzupełnia dalej: „Tworząc Sport Coupe Concept GTE mieliśmy jeden cel – to czterodrzwiowe sportowe auto absolutnie musi budzić pożądanie, wywoływać efekt „chcę to mieć” ”. Proporcje wywołujące wrażenie ruchu. Punktem wyjścia do stworzenia porywającego designu dostarczyła m.in. modułowa platforma MQB Volkswagena. Umożliwia ona uzyskanie fascynujących proporcji i odpowiednie rozłożenie mas. Centralnym punktem jest stosunek długości zewnętrznej do rozstawu osi. Samochód ma długość 4.870 mm, rozstaw osi to z kolei 2.841 mm. Dzięki temu długość wnętrza wynosi 1.871 mm, a zwisy nadwozia są krótkie, co sprawia, że wygląd auta stał się tym bardziej atrakcyjny. Z przodu nadwozie jest wysunięte poza przednią oś na odległość 909 mm, tylny zwis ma natomiast 1.120 mm – w obydwu przypadkach mierzone od środka osi. Czterodrzwiowe coupe Volkswagena jest przy tym bardzo niskie (1.407 mm) i szerokie (1.865 mm), a porusza się na 21-calowych kołach. Dzięki platformie MQB idealnie rozplanowano wnętrze – chociaż wyposażone w panoramiczny dach Sport Coupe Concept GTE ma tak dynamiczne proporcje, zarówno pasażerowie zasiadający z przodu, jak i ci z tyłu nie będą narzekać na brak przestrzeni nad głowami. Pod wielką pokrywą bagażnika, która z zewnątrz wcale nie wydaje się tak duża, kryje się 480-litrowy bagażnik. Awangarda bez ograniczeń! Wygląd zewnętrzny Stylistyka przykuwająca wzrok. Awangardowym wyglądem Sport Coupe Concept GTE wprowadza wiele zamieszania do samochodowego świata. Gdyby weszło do seryjnej produkcji, to sportowe auto byłoby atrakcyjną cenowo propozycją dla wszystkich, którzy potrzebują pojazdu mającego więcej niż tylko dwoje drzwi, a jednocześnie cenią doskonałą formę. Spowodowanie, aby pojazd, który teraz jest stylistycznym manifestem stał się samochodem produkowanym seryjnie jest ambitnym przedsięwzięciem. Jednak, dzięki modułowej platformie MQB i charakterystycznej dla marki stylistyce, Volkswagen stworzył przesłanki do myślenia o tym, by owo przedsięwzięcie można było w niezbyt dalekiej przyszłości zrealizować: „Nasze know-how i ogromna kreatywność przejawiają się w ekspresyjnej stylistyce Sport Coupe Concept GTE”, twierdzi główny stylista Klaus Bischoff. I dodaje: „Czterodrzwiowe coupe, przykuwające wzrok niczym najbardziej awangardowe sportowe samochody – ten pojazd dokonuje rzeczy dotąd nieznanej i pokazuje, jak wielkie możliwości stwarza nasz nowy język stylistyczny”. Szczegóły dotyczące stylistyki Sport Coupe Concept GTE: Przód nadwozia – osłona chłodnicy łączy się z reflektorami. Bardziej niż w jakimkolwiek poprzednim modelu osłona chłodnicy łączy się w Sport Coupe Concept GTE ze znakiem VW i z reflektorami, tworząc całość i w zupełnie nowy sposób interpretując stylistykę przodu aut Volkswagena. Twórcom zależało na osiągnięciu wrażenia trójwymiarowości, dzięki niemu nadwozie zyskało absolutnie niepowtarzalny i nadzwyczaj dynamiczny wygląd. Wydaje się, że osłona chłodnicy zlewa się z boku z podwójnymi reflektorami wykonanymi w technice LED. Każdy z nich jest obramowany aluminiową szczebliną, będącą elementem „grilla”, której końcówki, niczym skrzydła, wznoszą się ku górze. Ten element designu można odnaleźć w różnych miejscach nadwozia oraz wnętrza i jako stały motyw określa on ogólną stylistykę auta. - Nietypowe reflektory. Górna szczeblina osłony chłodnicy otacza diodowe moduły znajdujące się w wewnętrznej części reflektora (światła drogowe i punktowe światła do jazdy dziennej), drugi szczebelek „grilla” jest obramowaniem zewnętrznych modułów LED-owych (światła mijania i punktowe światła do jazdy dziennej). Same obramowania, dzięki wbudowanym w nie diodom pełnią ponadto funkcję świateł do jazdy dziennej, ramka znajdująca się wyżej jest jednocześnie kierunkowskazem, bo umieszczone w niej LED-y zmieniają kolor światła. Diodowe moduły w kształcie litery C znajdują się też wokół wlotów powietrza w dolnej części nadwozia (to znak rozpoznawczy samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in Volkswagena). - Sześć szczebli osłony chłodnicy. Pod dwoma górnymi szczebelkami, obejmującymi szerokość niemal całego przodu auta, znajdują się kolejne cztery. Zostały wykonane z aluminium, a im są niżej, tym każdy z nich jest krótszy, więc układają się w kształt szerokiego V. Jego dolną krawędź wyznacza element lakierowany w kolorze nadwozia. Po prawej i lewej stronie w oczy rzuca się diodowy pas w kształcie litery C. Sylwetka. Sport Coupe Concept GTE nie jest hatchbackiem ani sedanem, lecz właśnie coupe z czworgiem drzwi i unoszoną ku górze pokrywą bagażnika. Ma to wpływ na stylistykę, której rola polega m.in. na podkreśleniu długości nadwozia oraz jego niewielkiej wysokości, a także masywnych kształtów. Auto widziane z boku stanowi dowód, że zamiar ten się powiódł. Dach rozpościera się na niedużej wysokości, szeroko od słupka A (cofniętego, by pokrywa silnika była długa) aż ku tyłowi nadwozia. Z tyłu, patrząc na profil samochodu, widać wyjątkowo niski słupek C, będący częścią dachu. Całość sylwetki wzbogacają m.in. wyloty powietrza w przednich nadkolach i drzwiach (takie same znajdują się na pokrywie silnika), ich chromowane elementy nawiązują do uniesionych „skrzydeł” , tworzonych przez szczebelki osłony chłodnicy. Gdy dobrze się przyjrzeć, ten sam kształt można odnaleźć w stylistyce 21-calowych kół. Boczne linie łączą się z pokrywą silnika. O tym, jak precyzyjnie zaprojektowano i wykonano nadwozie studyjnego modelu świadczą dwa przykłady. Pierwszy to dolna krawędź okien. Tworząca ją ostra, jakby wycięta nożem linia biegnie w postaci ostrego przetłoczenia karoserii aż do błotnika, by tam zlać się w całość z jednym ze szczebelków osłony chłodnicy. Drugi przykład to przetłoczenie biegnące poniżej okien – jest ono najważniejszą linią wyznaczającą stylistykę samochodu. Z tyłu przetłoczenie to tworzy tzw. undercut, element wysunięty nieco poza obrys bryły nadwozia; dzięki niemu tył auta wydaje się masywniejszy. Z przodu to najważniejsze dla stylistyki auta wyprofilowanie pociągnięto aż do nadkola. Jednocześnie tworzy ono obrys potężnej pokrywy silnika, która zdaje się obejmować nawet błotniki i górną część nadkoli. Po podniesieniu pokrywy ukazuje się widok znany z aut wyścigowych – wszystkie elementy osprzętu silnika i oczywiście sam silnik są widoczne jak na dłoni. Smakowitym detalem okazują się klamki całkowicie schowane w nadwoziu. Tył nadwozia. Tylna część Sport Coupe Concept GTE pokazuje, z jak wielkim zamiłowaniem do szczegółu zaprojektowano ten samochód. Linia dachu, a wraz z nią słupki C, tworzą z tyłu pionowe powierzchnie. To typowy element klasycznych samochodów sportowych. Zabieg ten sprawia, że tył samochodu wydaje się dłuższy, a wrażenie to wzmacnia wysunięty spojler. Sam spojler płynnie, ponad reflektorami, łączy się z boku z głównym przetłoczeniem nadwozia. Ekspresyjnym nawiązaniem do klasycznych aut sportowych, nadającym czterodrzwiowemu coupe szczególnego charakteru jest linia dachu łagodnie opadająca ku tyłowi i wyznaczająca przestrzeń dla masywnej tylnej części nadwozia. Ta z kolei przechodzi w nadkola, tworząc z nimi masywną całość. Właśnie tak powinien wyglądać sportowy samochód. - Tylne lampy. Lampy z tyłu nadwozia są trójwymiarowe, mają kształt trapezu i wyposażono je w diody LED. Wzór w jaki ułożono diody nawiązuje do „skrzydeł” szczebelków osłony chłodnicy. Klosze tylnych lamp są czerwone, ich wnętrze utrzymano natomiast w czerni. W nocy czarnych powierzchni nie widać, dlatego diody LED zdają się wisieć w powietrzu. Ułożono je w charakterystyczny kształt pozwalający od razu rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia. Wnętrze Active Info Display w technologii 3D. Moduły interfejsu znajdujące się na pokładzie Sport Coupe Concept GTE nie tylko przyciągają wzrok, ale znacznie ułatwiają życie kierowcy. Głównym urządzeniem jest prototypowy ekran Active Info wyświetlający trójwymiarowe obrazy. Przekątna monitora wynosi 12,3 cala; wirtualna przestrzeń wokół niego stapia się ze stylowym podświetleniem tak, że granica między ekranem a otoczeniem staje się płynna. Nie jest to więc czarny panel z widocznym obrysem lecz jakby zawieszona w przestrzeni płaszczyzna, która dzięki odpowiedniemu oświetleniu tworzy trójwymiarową strukturę. Cyfrowe urządzenie w swojej zasadniczej konfiguracji zawiera dwa okrągłe wskaźniki: po lewej stronie znajduje się powermeter (pokazujący jak mocno kierowca wciska pedał gazu), po prawej – prędkościomierz. Między nimi pozostawiono pole, na którym pojawiają się dodatkowe informacje potrzebne kierowcy. Dzięki nowym rozwiązaniom okrągłe tarcze wskaźników wyglądają jak zawieszone w wirtualnej przestrzeni. Grafika wskaźników zmienia się stosownie do wybranego trybu jazdy („E-Mode” albo „GTE”). Cztery ekrany. Dotykowy ekran centralnego urządzenia multimedialnego ma przekątną 10,1 cala. Obok niego znajdują się suwaki do obsługi klimatyzacji. Dotykowy ekran (12,3 cala) pełniący rolę modułu systemu media-control znajduje się także z tyłu pomiędzy fotelami, służy on do obsługi multimediów, telefonu i nawigacji. Ponadto, za pomocą systemu media-control pasażerowie podróżujący z tyłu korzystają z dwóch ekranów znajdujących się w oparciach przednich foteli (każdy o przekątnej 10,1 cala). Obok 12,3-calowego monitora także znajdują się suwaki – dzięki nim, pasażerowie siedzący z tyłu mogą zmieniać ustawienia automatycznej, czterostrefowej klimatyzacji. Nawigacja rozpoznaje dane biometryczne. Po raz pierwszy Volkswagen wykorzystuje samochodową elektronikę do bardzo bezpośredniego kontaktu z kierowcą. Poprzez smartwatch lub bransoletę mierzącą funkcje organizmu Sport Coupe Concept GTE decyduje na podstawie biometrycznych danych kierowcy, czy wybrać np. wymagającą krętą drogę, czy może raczej zmierzać do celu wygodniejszą trasą, zapewniającą spokojniejsze prowadzenie auta. Sczytywanie danych biometrycznych rozpoczyna się w chwili, gdy kierowca głosem lub używając dotykowego ekranu poda cel podróży, i oczywiście tylko wtedy, gdy sam zezwoli na pobranie danych. Przy takim sposobie wyznaczania optymalnej trasy w mniejszym stopniu uwzględnia się czas podróży czy liczbę kilometrów – tak działająca nawigacja ma przede wszystkim zapewnić kierowcy jak największą przyjemność z jazdy. System nawigacyjny wybiera różne warianty trasy i przedstawia je w postaci listy lub poprzez tzw. Cover Flow. W tym drugim przypadku, dzięki aplikacjom jak np. Instagram, proponowanym trasom towarzyszą dodatkowe informacje oraz zdjęcia. Na ekranie kierowca może jeszcze przed wyruszeniem w drogę obejrzeć którędy i jak ona przebiega, uzyskuje też szczegółowe informacje na temat rodzaju drogi, natężenia ruchu, pogody i innych warunków drogowych. Aby przywoływać te informacje w czasie rzeczywistym, system korzysta z danych, których anonimowo dostarczają inne samochody (car-to-car) znajdujące się na wybranym fragmencie drogi, nim pojawi się na nim Sport Coupe Concept GTE. System stale konfrontuje te dane ze stanem samego pojazdu. Tak więc Sport Coupe Concept GTE sprawdza jeszcze przed startem kondycję kierowcy, warunki drogowe oraz kontroluje sam siebie. We wnętrzu, jak w kokonie. Elementy dekoracyjne tablicy rozdzielczej oraz wewnętrzne poszycie drzwi zaprojektowano tak, by wyglądały jak jeden element, który otacza czterech pasażerów niczym kokon. Tablica rozdzielcza z umieszczonymi w poziomie elementami i wykończona skórą łączy się niezauważalnie z poszyciem przednich drzwi, te z kolei znajdują swoją stylistyczną kontynuację w tylnych drzwiach, obitych tym samym materiałem. Stąd ten biegnący wzdłuż całego wnętrza element, otaczający kabinę jak kokon, łączy się z poszyciem pod tylną szybą. Czytelna struktura tablicy rozdzielczej. Tablica rozdzielcza jest prosta i logicznie podzielona, liczbę elementów zredukowano na niej do tego, co niezbędne. Trzy wąskie otwory obramowane aluminium są nawiewami powietrza. Pod nimi znajduje się, również wąska, ozdobna listwa w kolorze fortepianowej czerni. Pod nią umieszczono kolejny otwór nawiewu, otoczony aluminiową aplikacją, zajmujący (z przerwą na ekran Active Info) całą szerokość tablicy. Od jej jednego krańca do drugiego biegnie aluminiowa listwa, której kontynuacją z boku są uformowane na kształt skrzydła, wewnętrzne klamki drzwi. Kształt poziomej linii przybrało również stylowe oświetlenie wnętrza. Delikatna, wąska linia światła o zmiennej barwie otacza całą tablicę (sięgając poszycia przednich drzwi), centralne urządzenie multimedialne oraz środkową konsolę, sięgającą aż tylnej części kabiny. Ta świetlna linia podkreśla kształty wymienionych elementów wnętrza. Konsola centralna jak w sportowym aucie. Środkowa konsola znajdująca się między fotelami wznosi się ku tablicy rozdzielczej, jak w samochodach sportowych; także ją ozdobiono lśniącymi czernią elementami oraz delikatnymi, cienkimi wstawkami z aluminium. Kontrastuje z nimi powierzchnia z surowego drewna, które zastosowano także w poszyciu drzwi oraz na kierownicy. Praktycznym detalem okazują się uchwyty na kubki z napojami, znajdujące się po prawej stronie dźwigni zmiany biegów. Umieszczone w nich kubki można podgrzewać lub schładzać. Dźwignia 6-biegowej przekładni DSG, działająca na zasadzie shift-by-wire, zawsze znajduje się w tym samym centralnym położeniu. Jej przyciśnięcie powoduje wybór przełożenia – R, N lub D. Pozycję P aktywuje się osobnym przyciskiem umieszczonym na dźwigni zmiany biegów. Napęd Hybryda typu plug-in. Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in w Sport Coupe Concept GTE pozwala na oszczędną jazdę i zapewnia autu sportowe osiągi. Zastosowany w nim silnik spalinowy to doładowana trzylitrowa sześciocylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem (TSI), osiągająca moc 220 kW/299 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Elektrycznymi komponentami układu napędowego są litowo-jonowe akumulatory (umieszczone w tunelu środkowym) oraz dwa silniki elektryczne. Ten z przodu umieszczono w obudowie 6-biegowej przekładni DSG (DQ400E), generuje on moc 40 kW. Drugi silnik elektryczny, umieszczony z tyłu, wytwarza moc 85 kW. Moc systemowa całego układu wynosi 279 kW/380 KM. Dzięki silnikowi znajdującemu się z tyłu auta oraz dzięki „elektrycznemu wałowi Kardana” siła napędowa systemu może być w razie potrzeby przekazywana do każdego z czterech kół. Coupe osiągające prędkość 250 km/h, a w sportowym trybie „GTE-Mode” przyspiesza do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,0 s. Mimo że jest tak dynamiczny, studyjny Sport Coupe Concept GTE okazuje się bardzo oszczędny – średnie zużycie paliwa (w trybie mieszanym) wynosi tylko 2,0 l/100 km. W trybie „E-Mode” samochód może pokonać 50 km wyłącznie jako auto elektryczne, a więc nie emitujące żadnych szkodliwych substancji. Korzystając z możliwości całego zespołu napędowego, po jednokrotnym zatankowaniu do pełna, coupe Volkswagena może pokonać ponad 1.200 km. Tryb „Hybrid”. Standardowo samochód uruchamia się w trybie „Hybrid”. Sport Coupe Concept GTE jest tzw. pełną hybrydą, która odzyskuje energię hamowania wykorzystując ją do ładowania akumulatorów i zależnie od sytuacji drogowej, automatycznie korzysta z silnika spalinowego TSI i/lub z silników elektrycznych. Gdy tylko kierowca zdejmie stopę z pedału przyspieszenia, a akumulatory są dostatecznie naładowane, silniki zostają wyłączone i odłączone od reszty układu napędowego. Mamy wtedy do czynienia z tzw. żeglowaniem. Również podczas korzystania z tej funkcji auto nie emituje żadnych spalin. Gdy zaś kierowca zwalnia pedał przyspieszenia albo zaczyna hamować, a akumulatory nie są odpowiednio naładowane, pracę przejmują silniki elektryczne pełniące rolę generatorów i magazynują w litowo-jonowych akumulatorach energię powstającą podczas hamowania. Jednostka TSI także w tym przypadku nie pracuje. Gdy z kolei w aucie pracuje tylko spalinowy silnik V6, coupe staje się klasycznym samochodem przednionapędowym. Dzięki technice TSI Sport Coupe Concept GTE również w tym wypadku okazuje się pojazdem bardzo oszczędnym. „E-Mode”. Tryb „E-Mode” kierowca uruchamia przyciskiem, pracuje wtedy wyłącznie elektryczny silnik o mocy 85 kW, znajdujący się na tylnej osi. Podczas jazdy w trybie elektrycznym spalinowa jednostka V6 TSI zostaje wyłączona oraz odłączona od zespołu napędowego poprzez otwarcie sprzęgła. Jeśli sześciocylindrowy TSI, z powodu rozładowania baterii lub za sprawą innych czynników, ma znowu podjąć pracę, w ciągu ułamka sekundy i bez najmniejszych szarpnięć zostaje ponownie włączony do pracy układu napędowego. Silniki elektryczne zaopatruje w energię akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 10,7 kWh. Komputer znajdujący się z przodu w komorze silnika steruje przepływem energii z i do akumulatora albo do silników elektrycznych. W pokładowej sieci elektrycznej panuje napięcie 12 V. Akumulator można ładować z zewnętrznego źródła prądu, może on też być zaopatrywany w energię podczas jazdy. „GTE”. Przyciskiem GTE kierowca uruchamia szczególnie dynamiczny tryb jazdy sportowego coupe. Charakterystyka pracy pedału przyspieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego staje się w tym trybie bardziej sportowa. Ponadto, silnik TSI oraz jednostki elektryczne współpracują ze sobą w trybie „GTE”, by w pełni wykorzystać moc i moment obrotowy całego układu napędowego. „Battery Charge/ Battery Hold”. Podwójny tryb „Battery Hold” (zawartość energetyczna akumulatora pozostaje na stałym poziomie) i „Battery Charge” (akumulator ładuje się podczas jazdy) uruchamia się w podmenu systemu multimedialnego. Tryb ten służy np. do tego, by po przybyciu do celu podróży znajdującego się w mieście auto poruszało się wyłącznie korzystając z prądu („E-Mode”), a więc bezemisyjnie. Napęd 4x4 dzięki „elektrycznemu wałowi Kardana”. Jeśli wymaga tego sytuacja, Sport Coupe Concept GTE może mieć napęd na cztery koła. W tym przypadku (a także przy niskim stanie naładowania akumulatora), znajdujący się z przodu silnik elektryczny zaopatrywany w energię kinetyczną poprzez spalinowy V6 TSI, pełni rolę generatora, a tym samym staje się źródłem prądu dla drugiej jednostki elektrycznej znajdującej się na tylnej osi. Ponieważ energia potrzebna do napędu tylnej osi jest przekazywana w systemie „by wire”, a nie mechanicznie, można mówić o „elektrycznym wale Kardana”. Z tego powodu, że silnik TSI napędza (poprzez znajdujący się z przodu silnik elektryczny) elektryczną jednostkę napędową umieszczoną z tyłu, napęd na cztery koła może być realizowany także wtedy, gdy stan naładowania akumulatora jest niski. Dane techniczne Sport Coupe Concept GTE Nadwozie/koła Rodzaj nadwozia: 4-drzwiowe, 4-miejscowe coupe Długość/szerokość/wysokość: 4.870 mm/1.865 mm/1.407 mm Rozstaw osi: 2.841 mm Pojemność bagażnika: 480 l Wielkość kół/rozmiar opon: 9,5 J x 21, ET45/265/30 R21 Układ napędowy Zespół napędowy: hybryda typu plug-in Przeniesienie napędu: na cztery koła przy pomocy „elektrycznego wału Kardana” Silnik benzynowy: 3.0 V6 TSI (turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa), 220 kW/299 KM, 500 Nm Silniki elektryczne przód/tył: 40 kW/220 Nm i 85 kW/270 Nm Moc zespołu napędowego: 279 kW/380 KM Przekładnia: 6-biegowa DSG (DQ400E) Rodzaj akumulatora: litowo-jonowy Pojemność akumulatora: 10,7 kW Osiągi/zużycie paliwa Prędkość maksymalna w trybie hybrydowym: 250 km/h (elektronicznie ograniczona) Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,0 s Zużycie paliwa, średnio wg NEDC: 2,0 l/100 km Emisja CO2, średnio wg NEDC: 46 g/km Zasięg w trybie elektrycznym: > 50 km Zasięg całkowity: > 1200 km Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Lexus CT200h F-sport

    W naszych trudnych czasach, kiedy górnicy wychodzą z kopalń grożąc kolejnym najazdem na Warszawę, a rolnicy protestując przeciwko - w zasadzie tym samym ciemiężcom – powracają na drogi, myślę, że każde ministerstwo i każdy zarząd kopalni powinien dodać do swojej floty auto hybrydowe. Pozwoli ono niepostrzeżenie oddalać się z każdego miejsca, gdzie reprezentant wspomnianych władz nie jest chwilowo mile widziany, a w dobie „kultury eko” oraz taniego państwa - i PR-owo nie zaszkodzi, a wręcz może pomóc. Więcej na Lexus CT200h F-Sport DANE TECHNICZNE Lexus CT200h F-sport Cena od: 110 900 zł (CT200h Elite) Cena wersji testowej: około 180 tys. zł Napęd hybrydowy: silnik benzynowy 1,8 l, 136 KM, 142 Nm + silnik elektryczny 82 KM i 207 Nm 0-100 km/h: 10,3 V-max: 180 km/h Zużycie paliwa w teście: 4,5 l/100 km, 6,9 l/100 km, 5,0 l/100 km (miasto/trasa/średnio) Wymiary: długość: 4350 mm, szerokość: 1765 mm, wysokość: 1430 mm, rozstaw osi: 2600 mm, poj. bagażnika: 375/985 l Masa własna: 1370 kg
  9. Lista zawodników startujących w Audi Sport TT Cup ustalona Osiemnaścioro młodych zawodniczek i zawodników trzynastu narodowości z trzech kontynentów Dwoje zawodników z Polski Audi wspiera młodych. Przeciętny wiek startującego: 20 lat Ingolstadt, 23 stycznia 2014 r. W pucharze Audi Sport TT Cup zapadły pierwsze decyzje – ustalono listę zawodników na cały sezon. Jury, w którego składzie znaleźli się m. in. trener Audi Sport TT Cup Markus Winkelhock, zwycięzca z Le Mans Marco Werner i były kierowca rajdowy Sepp Haider, wybrało osiemnaścioro młodych kierowców z całego świata - piętnastu mężczyzn i trzy kobiety. Zawodnicy startujący w Audi Sport TT Cup 2015 reprezentują trzynaście nacji 
z trzech kontynentów. Do finałowej osiemnastki zakwalifikowała się dwójka polskich zawodników – Gosia Rdest i Jan Kisiel. Poza nimi w pucharze wystartują kierowcy 
z dziesięciu innych krajów europejskich oraz z USA i z Hongkongu. Najmłodszy zawodnik to 16-letni Fin Joonas Lappalainen. Josh Caygill z Wielkiej Brytanii ukończył właśnie 25 lat i jest najstarszy. Średni wiek zawodników wynosi 20 lat. Organizując pucharowe zawody w wyścigach samochodowych, Audi urzeczywistniło swe ambicje umożliwienia młodym kierowcom z całego świata debiutu w sportach motorowych. „Mieliśmy 165 zgłoszeń zawodników 30 narodowości” – mówi Rolf Michl, kierownik tego projektu. „Dokładnie przeanalizowaliśmy każde zgłoszenie i w kilkuetapowym postępowaniu klasyfikacyjnym wybraliśmy osiemnaścioro kierowców – mężczyzn
i kobiet - którzy otrzymają teraz szansę sprawdzenia się w pucharze Audi Sport TT Cup. Naszym celem był wybór składu startowego o możliwie międzynarodowym składzie, i to osiągnęliśmy. Wybranych zawodników poznamy bliżej na początku marca, podczas zgrupowania i pierwszych jazd testowych.“ W sezonie 2015, podczas każdego z sześciu wyścigów serii DTM zaplanowano po dwa wyścigi Audi Sport TT Cup. Obok osiemnaściorga stałych zawodników, 
w pucharze wystartuje sześciu kierowców - gości. Wszystkie 24 wystawione na start samochody zostały przygotowane przez quattro GmbH. Lista zawodników Audi Sport TT Cup na sezon 2015

Mikaela Åhlin-Kottulinsky, Szwecja (ur. 13 listopada 1992)
Levin Amweg, Szwajcaria (ur. 11 września 1994)
Josh Caygill, Wielka Brytania (ur. 22 czerwca 1989)
Marc Coleselli, Austria (ur. 27 sierpnia 1993)
Lucile Cypriano, Francja (ur. 2 września 1996)
Loris Hezemans, Holandia (ur. 26 maja 1997)
Christoph Hofbauer, Niemcy (ur. 15 lipca 1991)
Jan Kisiel, Polska (ur. 14 lipca 1994)
Sebastian Landy, USA (ur. 14 grudnia 1995)
Joonas Lappalainen, Finlandia (ur. 1 marca 1998)
Emil Lindholm, Finlandia (ur. 19 lipca 1996)
Anton Marklund, Szwecja (ur. 9 grudnia 1992)
Dennis Marschall, Niemcy (ur. 15 sierpnia 1996)
Nicolaj Møller Madsen, Dania (ur. 10 marca 1993)
Kaan Önder, Turcja (ur. 10 stycznia 1997)
Dominik Peitz, Niemcy (ur. 20 listopada 1991)
Gosia Rdest, Polska (ur. 14 stycznia 1993)
Shaun Thong, Hongkong (ur. 1 listopada 1995) Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Land Rover Discovery Sport (2015)
  11. Land Rover Discovery Sport (2015)
  12. Światowa premiera XL Sport z silnikiem Ducati Volkswagen prezentuje studyjny, wyjątkowo efektywny samochód sportowy Ikony – XL Sport będzie napędzany silnikiem V2 Ducati Superleggera Efektywność w czystej postaci – 200 KM pozwoli nowemu XL Sport rozwinąć prędkość 270 km/h Zdjęcia: XL Sport fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery XL Sport: 1. XL Sport został zaprojektowany na bazie XL1. 2. Wyposażony w najmocniejszy dwucylindrowy silnik na świecie. 3. Silnik V2 firmy Ducati rozwija moc 147 kW/200 KM. 4. Aerodynamika XL Sport najlepsza ze wszystkich samochodów sportowych. 5. W XL Sport 200 KM wystarczy na rozwinięcie prędkości 270 km/h. To rekordowa wartość. 6. Silnik V2 z Ducati Superleggera rozwija prędkość obrotową 11.000 obr./min. 7. Nowoczesny silnik z tytanowymi korbowodami i stopami magnezu. 8. Silnik Ducati jest wyposażony w legendarny rozrząd desmodromiczny. 9. Całkowicie nowe zawieszenie o konstrukcji typowej dla samochodów wyścigowych. 10. Niektóre elementy stylistyczne zaprojektowane całkowicie od nowa. Paryż, październik 2014 r. – To samochód sportowy, jakiego jeszcze nie było. Volkswagen zaprezentuje jako światową premierę podczas Paryskiego Salonu Samochodowego studyjny model XL Sport. Auto, które w sposób bezkompromisowy podąża za wzorcem lekkich, rasowych samochodów sportowych. Rozwijający 270 km/h pojazd powstał na bazie XL1 – najbardziej efektywnego samochodu na świecie. Efektywność i emocje połączono w fascynującą całość. Z tyłu XL Sport pracuje silnik będący technicznym dziełem sztuki – zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera – najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Podobnie jak XL1, którego produkcja jest ograniczona do 250 egzemplarzy, także Superleggera będzie wytwarzany ręcznie i jednocześnie z wykorzystaniem precyzyjnych przemysłowych technologii w limitowanej liczbie 500 sztuk. XL1 i Superleggera – dwie ikony technologii wykonane z lekkich materiałów, jak karbon i magnez - połączono w wyjątkowy sportowy samochód. Marki koncernu Volkswagen i Ducati pokazują koncepcyjnym XL Sport, jak nowoczesne technologie mogą wykraczać poza granice marki i zostać wykorzystane jako moduły dla nowych koncepcji. Technika Wzorcowa aerodynamika. Ducati 1199 Superleggera posiada najlepszy stosunek masy do mocy ze wszystkich seryjnie produkowanych motocykli. To samo wśród samochodów dotyczy XL Sport. Stosunek masy (890 kg), mocy (147 kW/200 KM) i aerodynamiki (cw x A = 0,44 m2) sprawia, że studyjny model będzie najszybszym obecnie samochodem z silnikiem 200 KM. 200 KM i 270 km/h – tego nie udało się dotąd uzyskać w żadnym innym sportowym aucie. Tutaj trzeba szczególnie podkreślić znaczenie aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza (0,258) pomnożony przez powierzchnię czołową (1,7 m2) daje wartość 0,44 m2, jedną z najlepszych, jakie udało się dotychczas uzyskać. To wybitne osiągnięcie inżynierów Volkswagena – specjalistów od aerodynamiki oraz stylistów. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że studyjny model jest typowym samochodem sportowym, który potrzebuje między innymi szerokich opon, dużej ilości powietrza do chłodzenia oraz optymalnego docisku osi. Oprócz aerodynamicznych kształtów nadwozia, także inne szczegółowe rozwiązania sprawiły, że XL Sport jest szybki jak strzała, są to na przykład specjalne Air Curtains (kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów), odpowietrzenia nadkoli, zoptymalizowana podłoga, kanały prowadzące powietrze w przedniej pokrywie i poprawiające docisk, wysuwany tylny spojler (z mechanizmem z Lamborghini Aventador) oraz regulowane otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie (żaluzje, otwierające się w przypadku konieczności odprowadzenia ciepła z silnika). Najmocniejszy silnik dwucylindrowy na świecie. Silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera, zastosowany w XL Sport został nieznacznie zmodyfikowany. Dzięki lekkim i wytrzymałym tytanowym korbowodom silnik DOHC o pojemności 1199 cm3 rozwija prędkość obrotową do 11.000 obr./min. Wysokie prędkości obrotowe tego „superquadro” udało się uzyskać także dzięki ekstremalnemu stosunkowi średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) i wynikającemu z tego niezwykle krótkiemu skokowi wału korbowego. Dwa ustawione względem siebie pod kątem 90° czterozaworowe cylindry posiadają desmodromiczny rozrząd (wymuszone sterowanie zaworami), typowy dla silników Ducati o dużych prędkościach obrotowych, który pod względem ustawienia luzu zaworowego wymaga najwyższego poziomu umiejętności z zakresu mechaniki precyzyjnej. Kolejne cechy najmocniejszego dwucylindrowego silnika na świecie to pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonane ze stopu magnezu oraz dwie przepustnice i po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder. Trzeba jeszcze dodać, że XL Sport ma nową przekładnię pośrednią, która redukuje prędkość obrotową silnika o współczynnik 1,86. Moc silnika V2 (134 Nm) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Zawieszenie rodem z samochodów wyścigowych. Fascynujący jest sposób, w jaki silnik wprawia w ruch ten lekki samochód sportowy. Przyspieszenie – 5,7 sekundy od 0 do 100 km/h – jest tutaj w zasadzie sprawą drugorzędną. Ważniejsza jest kombinacja silnika V2 o dużej prędkości obrotowej, niskiej masy samochodu, perfekcyjnej aerodynamiki i w dużym stopniu zmodyfikowanego zawieszenia, która sprawia, że XL Sport idealnie sprawdzi się na torach wyścigowych. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu „spaceframe” wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości, składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem „pull-rod” amortyzatorów (przegub na dole jako drążek ciągnięty) i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie „push-rod” (przegub na górze jako drążek popychany). Także tutaj nie sposób nie zauważyć podobieństw do samochodów wyścigowych. Opony dostosowane do dużych prędkości w rozmiarze 205/40 R 18 (z przodu) i 265/35 R 18 (z tyłu) nałożone są na kute obręcze z magnezu, lżejsze od obręczy aluminiowych łącznie o 23,9 kg. Za hamowanie XL Sport odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi. Nadwozie z CFK. XL Sport jest bratem XL1. Oba XL mają taką samą podstawę konstrukcyjną. Głównym wspólnym elementem jest nadwozie wykonane w znacznej części z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) z kabiną monocoque i nieznacznie przesuniętymi względem siebie fotelami kierowcy i pasażera. Volkswagen zastosował tutaj komponenty z CFK wykonane metodą RTM (Resin Transfer Moulding). Gęstość materiału względnie jego ciężar właściwy wynosi zaledwie 20 procent porównywalnej karoserii stalowej. I to przy porównywalnej sztywności i wytrzymałości. Podnoszone do góry drzwi. Skrzydłowe, podnoszone w górę drzwi XL1 i XL Sport przypominają drzwi supersportowych samochodów. Są one zamocowane w dwóch punktach, na dole do słupków A i do ramy dachu tuż nad przednią szybą i unoszą się nie tylko w górę, lecz także lekko do przodu. Ponadto sięgają daleko ku środkowej części dachu, zatem po otwarciu wsiadanie i wysiadanie jest wyjątkowo wygodne. Szyby w drzwiach wykonane są z poliwęglanu. Ze względu na redukcję masy, górna część szyb jest na stałe połączona ze skorupą drzwi, natomiast dolny segment można otwierać. Przednia szyba obu modeli XL wykonana jest z cienkiego szkła. Wymiary i stylistyka Fascynujące proporcje. Mimo wspólnej podstawy konstrukcyjnej, XL Sport różni się optycznie od XL1. Stylistyka XL1 była nastawiona przede wszystkim na minimalne zużycie paliwa, XL Sport dodaje do tego jeszcze bezkompromisową dynamikę. Specyficzne wymagania dotyczące docisku osi dla samochodu rozwijającego prędkość 270 km/h oraz parametry napędu spowodowały, że XL Sport jest dłuższy i szerszy, niż XL1: jego długość to 4291 mm (XL1: 3888 mm), szerokość 1847 mm (XL1: 1664 mm), a wysokość 1152 mm (XL1: 1153 mm). Wydłużył się także rozstaw osi – do 2424 mm (XL1: 2224 mm). Już same te proporcje sprawiają, że XL Sport zachwyca wyglądem. Koncepcja stylistyczna. Jeżeli tak ekstremalne proporcje połączone zostaną z innowacyjną stylistyką, powstaje niezwykły samochód. Taki jak XL Sport. Jak już wspomniano, studyjny model opiera się na dynamicznej i ekstrawaganckiej stylistyce XL1. Jednak monolityczne płaszczyzny opierają się na wyraźnie szerszych błotnikach i większych kołach. Dzięki swoim proporcjom i precyzyjnie poprowadzonym liniom, XL Sport zdaje się być bardziej płaski i mocniej przylegać do drogi i nawet stojąc emanuje dynamiką. Niezwykły układ płaszczyzn w XL Sport jest nie tylko wyrazem sportowej estetyki, lecz w głównej mierze wynikiem współpracy specjalistów od aerodynamiki i designerów, którzy wspólnie stworzyli perfekcyjnie aerodynamiczną i maksymalnie emocjonalną bryłę nadwozia. Przód nadwozia. Szeroki przód XL Sport z diodowymi podwójnymi reflektorami i charakterystyczną dla XL1 grafiką diodowych świateł dziennych jest niebywale charyzmatyczny. Po bokach reflektorów XL Sport znajdują się wloty powietrzne dla Air Curtains, dzięki którym powietrze optymalnie opływa przód i boki przedniej części nadwozia. Podobnie jak XL1, także XL Sport nie ma typowej osłony chłodnicy, a jednak przód wyraźnie nawiązuje do aktualnego DNA designu Volkswagena. Linie te utworzone są przez czarny poprzeczny pas i podwójne reflektory. Powietrze do silnika Ducati doprowadzane jest przez otwory w tylnych błotnikach. Sylwetka. Podczas gdy XL1 jest najszerszy z przodu i zwęża się ku tyłowi, w XL Sport tył nadwozia ma taką samą szerokość, jak przód. Patrząc z góry ma zatem kształt klasycznego samochodu wyścigowego z przewężeniem na wysokości drzwi. Jeżeli spojrzymy na błotniki i drzwi z boku, będziemy natychmiast wiedzieli, skąd wzięło się to przewężenie: w okolicach słupka A i B znajdują się duże wloty i wyloty zapewniające optymalny przepływ powietrza i chłodzenie jednostki napędowej. Rozciągnięta sylwetka emanuje siłą, a jednocześnie jest niezwykle elegancka i ponadczasowa. Na próżno szukalibyśmy w XL Sport lusterek. Zamiast nich w drzwiach zamontowane są małe, opływowe kamery. Rejestrowany przez nie obraz otoczenia za samochodem prezentowany jest na wyświetlaczach w kabinie (e-Mirrors, cyfrowe lusterka zewnętrzne, premiera światowa w XL1). Napis „Motore Ducati” przed tylnymi nadkolami informuje, że pod tylną pokrywą pracuje silnik motocykla 1199 Superleggera. Tył nadwozia. Jak już wspomniano, XL Sport różni się od XL1 szczególnie z tyłu, bowiem jest znacznie szerszy. Oprócz tego ma cztery cechy charakterystyczne, szczególnie rzucające się w oczy. Po pierwsze: niezwykle szeroki i płaski tył nadwozia z mocno zaznaczonym obszarem „barków” (atletyczne i szerokie płaszczyzny nad kołami) i wysuwanym tylnym spojlerem, rozciągającym się prawie na całą szerokość samochodu. Po drugie: linia dachu nawiązująca do coupé, taka jak w XL1, bez tylnej szyby. Z linią tą zintegrowana jest tylna pokrywa, pod którą kryje się silnik Ducati, 7-biegowa DSG i bagażnik o pojemności 107 litrów. Kolejna nowość w porównaniu z XL1: pięć lameli w tylnej pokrywie, otwierających się automatycznie, jeżeli konieczne jest dodatkowe chłodzenie jednostki napędowej. Po trzecie: czerwony pas świateł LED, podkreślający kształt tylnej części nadwozia. Po bokach dodany został kolejny, pionowy element diodowy, którym styliści dodatkowo zaakcentowali szerokość XL Sport. Po czwarte: czarny dyfuzor, który płynnie przechodzi w całkowicie zasłoniętą podłogę, a po bokach ograniczony jest chromowanymi końcówkami układu wydechowego. Wnętrze. Wnętrze XL Sport opiera się na wnętrzu XL1, jednak zostało zmodyfikowane i zindywidualizowane uwzględniając wprowadzoną do tego modelu dynamikę. Przykładem może być specjalny, cyfrowy wskaźnik wielofunkcyjny, sprawdzający się na torach wyścigowych, który oprócz ciśnienia oleju pokazuje także czasy okrążeń. Płaski element z karbonu przedłuża „daszek” nad wyświetlaczem eliminując wszelkie odbicia światła. Aby umożliwić szybką zmianę biegów, kierownica XL Sport, ozdobiona czerwonymi szwami, posiada aluminiowe przyciski zmiany przełożenia. Starannie wykonane detale z anodowanego aluminium w obrębie wlotów wentylacji, panelu klimatyzacji i osłony dźwigni DSG wprowadzają do wnętrza sportowe akcenty. Analogicznie do szwów kontrastowych na kierownicy, także pasy bezpieczeństwa są czerwone. Niezmieniona pozostała natomiast perfekcyjna ergonomia dla kierowcy i pasażera. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Land Rover Discovery Sport (2015)
  14. Land Rover Range Rover Sport SVR (2015)
  15. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse 1of1 (2014)
  16. Renault Sport RS 01 (2015)
  17. 2015 Land Rover Discovery Sport teaser video
  18. Škoda Popular Sport "Monte Carlo" Škoda Popular Sport "Monte Carlo" (typ 909) to sportowy samochód z napędem na tylne koła wytwarzany przez czechosłowackie zakłady Škoda w latach 1936-1938 dla uczczenia drugiego miejsca Škoda 420 Popular w swojej klasie w Rajdzie Monte Carlo w roku 1936. Wyprodukowano 70 egzemplarzy tej ekskluzywnej serii pojazdów. Wcześniej w roku 1935 wytworzono 2 egzemplarze tego typu pojazdu, oznaczone pierwotnie Škoda 418/421. Łącznie powstało więc 72 sztuki tego rodzaju samochodów.
  19. 2015 Land Rover Discovery Sport teaser video
  20. How to unlock hidden e60 5 series sport mode button
  21. W polskich salonach Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model Pajero Sport 2014. Wprowadzenie do sprzedaży modelu roku 2014 ze zmodernizowanym nadwoziem i wnętrzem, jest konsekwencją świetnego przyjęcia, z jakim w 2013 roku spotkał się na terenie naszego kraju ten terenowy, przestronny SUV z napędem na 4 koła. Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić model Mitsubishi Pajero Sport. To znakomita propozycja dla osób, które oczekują od samochodu ponadprzeciętnych własności terenowych i funkcjonalnego, komfortowego wnętrza z przepastnym bagażnikiem o pojemności 714 l. Pojazd wyposażono w turbodoładowany silnik Diesla o mocy 178 KM i 5-biegową przekładnię manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym. Znakomity układ napędu na 2 osie Super Select 4WD, daje możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości i na dowolnej nawierzchni. Ceny Mitsubishi Pajero Sport 2014 zaczynają się od 119 990 zł. Model roku 2014 W odświeżonym modelu roku 2014 zmieniono wygląd przedniej części samochodu - zderzaka i osłony chłodnicy, klosze tylnych lamp i zastosowano nowy wzór aluminiowych obręczy kół. Wewnątrz znajdziemy nowy wzór tapicerki oraz nowe materiały wykończeniowe konsoli i tapicerki drzwi a także nowy, 2-dinowy system audio CD z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. Mitsubishi Pajero 2014 jest dostępne w nowym, grafitowym kolorze nadwozia Titanium Grey Mica. Koncepcja pojazdu Mitsubishi Pajero Sport to funkcjonalny SUV średniej wielkości, oferujący nabywcy doskonałe właściwości terenowe oraz wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa w codziennej eksploatacji. Model Pajero Sport został wyposażony w opracowany przez Mitsubishi system napędu wszystkich kół Super Select 4WD, który słynie z doskonałych osiągów terenowych oraz niezawodności. W konstrukcji pojazdu wykorzystano również założenia filozofii projektowania dynamicznych układów napędowych typu AWC (All-Wheel Control). Dzięki znakomitemu wyciszeniu oraz przytulnemu i praktycznemu przedziałowi pasażerskiemu, Pajero Sport oferuje nabywcy komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Nadwozie – stylistyka, konstrukcja i wymiary Celem projektantów Mitsubishi było stworzenie samochodu, który dobrze prezentuje się na ulicach miasta a jego wygląd sugeruje, iż z łatwością poradzi sobie z nieubitymi szlakami poza miastem, zapewniając wysoki komfort jazdy i dobre osiągi. Wysoko umieszczona, przestronna kabina pasażerska, płynnie poprowadzone linie boczne i wydatne nadkola, optycznie poszerzające nadwozie, tworzą dynamiczną sylwetkę, eksponującą muskularny charakter prawdziwego SUV-a. Konstrukcja Pajero Sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Z kolei zastosowanie w przedniej strukturze ramy elementów pochłaniających energię uderzenia oraz innych elementów zwiększających bezpieczeństwo przyczynia się do poprawy wydajności zderzeniowej. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100% i 50% wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji, co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć wibracje przenoszone na nadwozie. Sztywniejsza rama zwiększa również niezawodność pojazdu podczas jazdy terenowej i poprawia jego właściwości jezdne oraz komfort podróżowania na asfalcie. Na uzyskanie wysokiej sztywności nadwozia oraz wysokiego poziomu ochrony wpływ miało także zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w przednich słupkach oraz wzmocnień w progach. Wymiary pojazdu Długość całkowita Mitsubishi Pajero Sport wynosi 4695 mm, szerokość całkowita 1815 mm a wysokość całkowita to 1800 mm,natomiast rozstaw osi wynosi 2800 mm. Wymiary nadwozia gwarantują przestronną i komfortową kabinę pasażerską. Stabilność, zarówno podczas jazdy po utwardzonej, jak i nieutwardzonej nawierzchni, zapewnia z kolei duży rozstaw osi. Silnik 2,5 DID High Power common rail Mitsubishi Pajero Sport jest wyposażone w silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 litra High Power z systemem bezpośredniego wtrysku common rail. Silnik o mocy 178 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. oraz 350 Nm przy 1800-3500 obr./min. dla wersji z przekładnią automatyczną odznacza się dobrymi osiągami, niezawodnością i gwarantuje niski poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu. Skrzynia biegów i układ napędowy Mitsubishi Pajero Sport jest dostępne z 5-biegową skrzynią automatyczną z trybem Sport lub 5-biegową przekładnią manualną. Oprócz komfortowej, w pełni automatycznej funkcji pracy, 5-biegowy automat z trybem Sport oferuje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń, co zapewnia sportową radość z jazdy. Super Select 4WD Pajero Sport wykorzystuje opracowany przez Mitsubishi Motors układ napędowy Super Select 4WD, który powstał na bazie filozofii projektowania układów typu AWC (All-Wheel Control) i słynie z niezawodności oraz wysokiej sprawności terenowej. Poprzez dostarczenie maksymalnej wartości momentu obrotowego do kół o najwyższej przyczepności, układ zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy po wszystkich nawierzchniach i we wszystkich warunkach drogowych. System Super Select 4WD wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy, aby odpowiednio dostosować otwarcie przepustnicy i prędkość jazdy do warunków eksploatacji. Wyboru poszczególnych trybów pracy można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Kierowca ma do wyboru 4 tryby pracy systemu napędowego: 2H W trybie 2H (napęd na dwa koła, bez reduktora) udało się zminimalizować straty spowodowane tarciem w układzie napędowym poprzez zastosowanie mechanizmu wolnego biegu, który rozłącza przedni wał napędowy, przyczyniając się w ten sposób do zwiększenia wydajności paliwowej. Tryb ten najlepiej sprawdzi się podczas jazdy w mieście lub po suchym asfalcie. 4H (stały napęd na cztery koła) 4H (napęd na cztery koła, bez reduktora) to standardowy tryb pracy, zapewniający odpowiednią wydajność w wielu sytuacjach drogowych: podczas jazdy w mieście, na autostradzie i drogach pozamiejskich, na nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem, a także luźnych nawierzchniach i w innych warunkach terenowych. Podczas jazdy po utwardzonych drogach w trybie 4H, więcej momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi, co przyczynia się do uzyskania optymalnych właściwości jezdnych. Z kolei na śliskich nawierzchniach, centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym zwiększa moment obrotowy dostarczany do przednich kół, aby poprawić przyczepność i stabilność pojazdu, a także uzyskać lepsze właściwości jezdne. 4HLc W położeniu 4HLc centralny mechanizm różnicowy zostaje zablokowany w trybie jazdy bez reduktora, aby przekazać na nawierzchnię jak największą siłę napędową. Tryb ten zdaje egzamin na drogach pokrytych śniegiem i kopnym piachem oraz na nawierzchniach stawiających duży opór podczas jazdy. 4LLc Wybór trybu 4LLc powoduje zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego i włączenie reduktora, co pozwala kierowcy pokonać skaliste lub błotniste tereny, gdzie liczy się dodatkowy moment obrotowy. W celu zwiększenia dzielności terenowej, model Pajero Sport jest oferowany z fabryczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Blokada tylnego mechanizmu różnicowego Pajero Sport jest oferowane z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, która wyrównuje prędkości kół na tylnej osi. Tylna blokada, która działa wyłącznie w trybie jazdy 4HLc lub 4LLc, współpracuje z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i pomaga kierowcy wydostać pojazd z grząskiego terenu. Jednocześnie, pojazd jest chroniony przed nagłą utratą stabilności przez układ elektronicznego sterowania tylną blokadą, który pozwala na jej załączenie wyłącznie do prędkości 12 km/h lub niższej. Zawieszenie W przednim zawieszeniu modelu Pajero Sport zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem natomiast tylne zawieszenie to oś wleczona z drążkiem Panharda i stabilizatorem, co zapewnia autu przyczepność, stabilność i dobre właściwości jezdne zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Parametry terenowe Pajero Sport porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17, które w połączeniu z dobrymi kątami natarcia i zejścia oraz dużym prześwitem zapewniają wysoką wydajność podczas jazdy w terenie. Kąt natarcia w Pajero Sport wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm – podobną zdolnością pokonywania przeszkód terenowych odznacza się SUV Pajero, który słynie na całym świecie z wiodących w klasie osiągów offroadowych. Wnętrze Wnętrze modelu Pajero Sport znakomicie uzupełnia dynamiczny wygląd auta. Projektanci Mitsubishi zastosowali proste i spójne kształty w całym przedziale pasażerskim, tworząc wnętrze wypełnione harmonijnymi, płynnie połączonymi powierzchniami. Design kabiny podkreśla także jej funkcjonalność oraz wysoką jakość wykończenia. Siedzenia zostały pokryte miękkim materiałem tapicerskim o dyskretnym wzorze; w kabinie znalazły się też metaliczne wstawki dekoracyjne. Dodatkowo, zastosowanie miękkich wykończeń paneli drzwiowych oraz akcentów dekoracyjnych tworzy obraz spójnego i przestronnego przedziału pasażerskiego. Dopełnieniem całości jest dwukolorowy, sportowy schemat kolorystyczny wnętrza. Bezpieczeństwo i hamulce Mitsubishi Pajero Sport oferowane jest w Polsce z kompletem 6 poduszek bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe), systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami oraz mocowaniami fotelików dziecięcych ISO-FIX. 16-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe montowane przy przedniej osi zapewniają krótką drogę hamowania i doskonałe wyczucie pedału hamulca. Z tyłu zastosowano z kolei 16-calowe, wentylowane hamulce tarczowo-bębnowe. Wyposażenie i funkcjonalność Ten model wychodzi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom klientów z zakresu przewozu osób i bagaży, oferując możliwość wszechstronnej konfiguracji siedzeń. Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia ładunkowa. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm. W ten sposób łatwo zaadaptować kabinę pasażerską, oferując maksymalną ilość miejsca na nogi dla osób siedzących z tyłu lub powiększając przestrzeń ładunkową w bagażniku do maksymalnych rozmiarów. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków. Pojemność bagażnika Pajero Sport to 714 l. przy 5 osobach aż do 1813 l. przy złożonym drugim rzędzie siedzeń. Pajero Sport zostało wyposażone w łatwą w czyszczeniu, impregnowaną tapicerkę siedzeń, dzięki czemu pojazd doskonale sprawdzi się zarówno w codziennej eksploatacji, jak i podczas wypraw terenowych. Przyciski umieszczone przy kole kierownicy pozwalają kierowcy na sterowanie funkcjami systemu audio bez odrywania rąk od kierownicy. Mitsubishi Pajero Sport może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony. Na długiej liście standardowego wyposażenia tego samochodu znajdują się także między innymi przednie i tylny reflektor przeciwmgielny, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio. W wersji Intense Plus AT znalazły się ponadto między innymi magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja i tempomat. Ceny i dostępne wersje, gwarancja Mitsubishi Pajero Sport jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 119 990 zł i Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 141 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Za dopłatą 5000 zł klienci mogą też wyposażyć swój samochód w skórzaną tapicerkę siedzeń. Samochód jest w Polsce dostępny z bezpłatną, 4-letnią, przedłużoną gwarancją obowiązującą do przebiegu 300 000 km. Klienci mogą także zdecydować się na wykupienie przedłużonej, 5-letniej gwarancji. źródło: MMC Car Poland
  22. Porsche 911 Carrera S vs. 4S Twin Drift Snow Hockenheim Test sport auto
  23. BMW 428i Gran Coupe M Sport (2015)
×