Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'skoda' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 554 wyników

  1. Witam. Zastanawiam się które auto wybrać: Volvo s80 2007/2008 czy Skoda SuperB 2009/2010. Silnik, który mnie interesuje to diesel. Moj miesięczny przebieg to raz 2- 3 tys km a raz i 100-200 km zrobię. Ogólnie to 85% miasto. Mój budżet to 40 tys zł plus/ minus 5 tys zł. Dodam, że będzie moje pierwsze auto.
  2. Chcę kupić Skodę Fabię ale nie jestem do końca przekonany do tego samochodu. Pytam się więc Panów czy ten samochód ma poważne wady? Dlaczego nie kupilibyście tego auta?
  3. Autoryzowane serwisy samochodowe AUTO-BLAK W dzisiejszych czasach jednym z najważniejszych elementów komunikacji jest transport, dlatego posiadanie samochodu jest obecnie bardzo ważne,ponieważ umożliwia nam błyskawiczne przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Jednym zdaniem, zakup czterokołowca niesie ze sobą wiele korzyści, lecz musimy pamiętać o jego regularnej kontroli i naprawie, dlatego z pomocą przychodzi nasz autoryzowany serwis Seat w Warszawie. Zajmujemy się nie tylko samochodami jednej marki, lecz wieloma innymi, dla których przygotowaliśmy najlepszą ofertę kompleksowego serwisu mechanicznego i blacharsko-lakierniczego oraz sprzedaży oryginalnych części zamiennych marki Vw i Skoda w Warszawie. Obecnie istnieje wiele autoryzowanych serwisów Skoda w Warszawie, jednak firma AUTO-BLAK posiadają wyjątkowo wieloletnie doświadczenie w usługach motoryzacyjnych, ponieważ na rynku działamy już od ponad 37 lat. Zawsze staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom Klientów ,dlatego regularnie podnosimy swoje kwalifikacje. Każdy mechanik przed rozpoczęciem pracy w autoryzowanych serwisach Auto-Blak przechodzi przez szereg złożonych szkoleń i testów, tak aby mógł podołać każdej sytuacji w naszym autoryzowanym serwisie Vw w Warszawie. Dlaczego? Ponieważ cenimy sobie profesjonalizm oraz najlepszy kontakt z Klientem, którego wszelkie potrzeby względem przekazanego nam pojazdu staramy się spełnić. Współpracujemy z największymi producentami, a w tym z dostawcą wysokiej jakości podzespołów Bosch Serwis w Warszawie, dzięki czemu dysponujemy pełnym zakresem usług przeglądowych, diagnostycznych i naprawczych dla większości marek samochodowych. Oprócz tego oferujemy najlepsze gwarancyjne i pogwarancyjne usługi mechaniczne oraz blacharsko-lakiernicze ASO Seat w Warszawie i nie tylko. Samochód jest naszą pasją, dlatego każdy czterokołowiec powinien być objęty szczególną troską i fachową pomocą. Ciągle staramy się dotrzeć do jak największej liczby osób, borykających się z problemami motoryzacyjnymi, dlatego obecnie posiadamy aż trzy stacje ASO Skoda w Warszawie, które starannie przystosowaliśmy do kompleksowej i profesjonalnej obsługi pojazdów wszystkich marek. nasze usługi opieramy o najnowszą technologię i najlepsze rozwiązania. Jeśli więc Twój samochód niedomaga, koniecznie przekaż go w nasze ręce, aby jak najszybciej dokonać jego diagnozy oraz naprawy. Gwarantujemy profesjonalne podejście do każdej sprawy oraz zadowalające efekty współpracy. Dokładamy wszelkich starań, aby Klient mógł na długo cieszyć się swoim odświeżonym czterokołowcem. Jeśli jednak masz pytania odnośnie wyboru konkretnych usług technicznych w naszym ASO Vw w Warszawie, to serdecznie zapraszamy do kontaktu. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, a także pomożemy znaleźć rozwiązanie nawet największych problemów z Twoim samochodem. Serwis Skoda ASO w Warszawie - Serwis samochodów Auto Blak
  4. WITAM! Dawno mnie tu nie było, dawno nic nie pisałem, a trochę się zmieniło Dawne moje auto, czyli Ibiza, zostało sprzedane bo już nie miałem do niego sił i nadeszła pora na coś lepszego Nowego auta szukałem dość długo, bo przez prawie 3 miesiące, a opcje były tylko 3 - Octavia, Toledo II oraz Bora. Zawsze jarały mnie sedany, raz że to fajne i duże auta, a 2 że sama linia ma w sobie "to coś" co niesamowicie mnie kręci No i poszukiwania trwały, kilka aut obejrzałem ale żadne z nich mnie nie przekonało na tyle aby wyłożyć niemałą sumkę pieniędzy. Aż znalazłem auto które zawsze chciałem mieć.. nie było opcji abym go nie obejrzał, więc trasa 180km w jedną stronę przebiegła tak szybko że jeszcze się nie zorientowałem a już byłem na miejscu Obejrzałem, znalazłem kilka mankamentów, sprawdziłem na stacji diagnostycznej i bez wahania KUPIŁEM Od momentu kupna minęły dziś dokładnie 3 miesiące (data zakupu 6.10.2015) i jak na razie obyło się bez większych awarii. Jedyne co musiałem zrobić to wymiana filtra paliwa bo auto się dławiło, wszystkie wężyki podciśnieniowe oraz mechanizm podnoszenia szyby z tyłu - pięta achillesowa octavii. Koniec marudzenia, konkrety: Skoda Octavia 1U Produkcja listopad 1999, pierwsza rejestracja styczeń 2000 Silnik 1.9 TDI o oznaczeniu AHF - typ VP czyli zwykła pompa, aluminiowy blok, 110KM Wersja wyposażenia - Laurin&Klement - czyli coś przez co pokochałem ten samochód, w której skład wchodzi między innymi: - tapicerka skórzana w kolorze beżowym - fotele, kanapa, boczki drzwi, mieszki biegów oraz ręcznego - miękka deska rozdzielcza - szyby, lusterka, szyberdach w elektryce oraz przednie fotele podgrzewane - tempomat - "słoneczniki" nad głową które posiadają oświetlenie lusterek - klimatronic - aktywny system audio z 8 głośnikami nisko- i wysokotonowymi - 6x airbag - 2x podłokietnik, w obu schowki - ABS, koomputer MFA to już nawet nie mówię Wersja wyposażenia wali na łeb inne auta z tamtych lat, bo np. ani golf, bora, leon, toledo, czy nawet passat nie miały miękkiej deski, a Octavia L&K miała. No ale dziś, jak dla mnie jest to ciut uciążliwe, bo np. zepsuła mi się lampka oświetlenia wnętrza.. zwykła octavia - 20zł. L&K - 70zł Albo np klosz reflektora.. zwykła octavia, wystarczy kupić reflektor za około 100zł za komplet. L&K - klosz w ASO 350zł, a reflektor 1400zł rtlko przez to że jest gładkie szkło.. Także trzeba uważać Po zdjęcia odsyłam na moje konto na flickr - będą w lepszej rozdzielczości niż miałyby być tutaj https://www.flickr.com/photos/139101535@N08/albums/72157662541001430
  5. Zastanawiam się nad kupnem 6 letniego samochodu. Do wybory mam Skodę Fabię i Audi A2. Który samochód wybrać? Chcę aby samochód był ekonomiczny, a nadwozie i Karoseria długo wytrzymała. Który producent w tej kategorii oferuje więcej? Z góry dziękuję za Państwa zdanie i opinie.
  6. Witam Posiadam różne boczki z demontażu pojazdów. Zainteresowanych danymi boczkami prosze pod nr 737673958 lub email:germanizer20@gmail.com Wykaz boczków jak i zdjecia: https://picasaweb.google.com/100579785730327956865/BOCZKITAPICERKI 1)Alfa Romeo 156 LT, PT 2)Audi LT 3)Citroen Xara Piccaso LP, LT x2, PT x2 4)Ford LP 5)Ford Focus LT, PT 6)Ford Focus drewniana listwa PP, PT 7)Ford Focus srebna listwa PP, PT 8)Ford Mondeo MK1 PT 9)Ford Mondeo MK2 LP, LT. PP, PT 10)Honda 6 LP, LT, PT 11)Hyundai Accent LP, LT, PP, PT 12)Mazda 323F LT, PT 13)Mazda 323F BA LP, LT, PP, PT 14)Nissan PP 15)Nissan P11 LP, LT, PP, PT 16)Opel Astra II jasne LP, LT, PT 17)Opel Astra II ciemne LP, PT 18)Opel Vectra LP, PT 19)Peugeot LP 20)Peugeot 206 (3D/5D) LP x2, LT x5, PP, PT x5 21)Renault LT 22)Renault LP, LT, PP, PT 23)Renault Laguna PT 24)Renault Laguna I LP 25)Renault Megane Classic LP, LT, PP, PT 26)Renault Megane '97 LP, LT, PP, PT 27)Renault Megane LT x2, PP, PT 28)Renault Scenic LT, PP x3, PT 29)Rover 214 3D PP 30)Skoda Fabia LP, LT, PT 31)Toyota Avensis LT, PP, PT 32)Volvo S40 LP, LT, PT 33)Volvo S40 ciemne LP, LT, PP, PT 34)Volvo s40 jasne LP, LT, PP, PT 35)Volvo V40 LT, PP, PT 36)Volkswagen III jasne LP, LT, PT 37)Volkswagen III ciemne LT, PT 38)Volkswagen Passat B5 LT, PT 39)Volkswagen Polo LT, PT
  7. Witam, Mam zamiar kupic nowy samochod i jak do tej pory rozwazam zakup pomiedzy: Seat Leon 5D - 1.2 TSI 110 KM (81 kW) Hyundai i30 (nowy 5 drzwiowy) - 1.4 MPI Skoda Rapid Spaceback - 1,2 TSI 81 kW (110 KM) Samochod ma sluzyc glownie na dojazdy i pare razy w miesiacu na dluzsze trasy (200-400km). Czy mozecie cos doradzic lub jesli ktos posiada to czy jest zadowolony? Dzieki wielkie.
  8. Škoda 932 Škoda 932 to prototyp małego samochodu osobowego firmy Škoda Auto, zaprezentowany po raz pierwszy 26 października 1932 roku. Projekt budowy małego auta zrodził się w Mladá Boleslav na początku lat 30. XX wieku. Skonstruowania pojazdu podjął się Karel Hrdlicka. Zastosował w nim benzynowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy silnik w układzie przeciwsobnym umieszczony podłużnie nad tylną osią. Jednostka ta miała pojemność skokową 1498 cm3, która przy 3500 obrotach na minutę pozwalała osiągnąć moc maksymalną 22,1 kW (30 KM), napęd przenoszony był na tylną oś. Innowacją w skali światowej było zastosowanie do chłodzenia silnika powietrza zamiast cieczy. Karoserię stanowiła samonośna konstrukcja z drewnianym szkieletem obłożonym blaszanymi panelami. Nadwozie prototypu było dwudrzwiowe. Zbudowano dwa egzemplarze tego prototypowego pojazdu. Samochód można uznać za przełomowy. pod względem konstrukcyjnym zdecydowanie wyprzedzał on konkurentów. Tatra podobny prototyp małego samochodu tylnonapędowego z silnikiem chłodzonym powietrzem stworzony przez Hans Ledwinka oznaczony symbolem V 570 (Tatra 97) przedstawiła dopiero po upływie roku. Natomiast Volkswagen Garbus, w którym zastosowano niemal identyczne rozwiązania, został przedstawiony przez Ferdinanda Porsche dopiero 5 stycznia 1936 roku. Źródło: Wikipedia
  9. Witam Zastanawiam się nad kupnem auta. W głowie od zawsze siedziało mi e36 328i lecz ostatnio dzięki uprzejmości kolegi z pracy zacząłem oglądać się za pierwszą generacją Skody Octavi RS. Wiem, że to są zupełnie inne auta lecz chciałbym poprosić Was o opinie które auto z tych dwóch preferujecie lub jeżeli jest możliwość podpowiedzenia mi innego auta o podobnej mocy około 180 koni w cenie około 16000-18000 zł. Z góry dziękuje za wszelkie opinie na te ten temat.
  10. Stereotyp Skody w Polsce nie jest chwalebny. Trochę tego hejtu nie rozumiem, aczkolwiek za każdym razem, gdy jeżdżę "kurą" nadal nie doszukuje się czegoś złego. Owszem są minusy, bo Skoda idealna nie jest, ale dowód dobrego auta macie poniżej. Więcej na: Skoda Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 - nieprawda, że nudna - auto-strefa.pl Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM 4×4 dane techniczne: Silnik: diesel Common Rail Liczba cylindrów: 4 Objętość skokowa: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500-4000 obr./min Max. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-3000 obr./min. Skrzynia biegów: 6 biegów, manualna Typ napędu: Na obie osie Masa własna: 1392 kg Długość: 4659 mm Szerokość: 1814 mm Wysokość: 1465 mm Rozstaw osi: 2686 mm Pojemność bagażnika: 610 l / 1740 l Osiągi: 0-100 km/h: 8,7 s Prędkość maksymalna: 213 km/h Zużycie paliwa (średnie test): 5,6 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena testowanego egzemplarza: 130 700 złotych
  11. Najwyższy poziom bezpieczeństwa: SKODA Superb na pięć gwiazdek! Nowa ŠKODA Superb uzyskała najwyższy, pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena organizacji potwierdza, że wprowadzona niedawno na wybranych rynkach nowa ŠKODA Superb zapewnia najlepszy poziom bezpieczeństwa. Ostatnie wyniki Euro NCAP poświadczają, że wysokie standardy ochrony pasażerów charakteryzują całą gamę modeli ŠKODY. Każdy z nich otrzymał bowiem maksymalne, pięciogwiazdkowe noty w testach zderzeniowych Euro NCAP. Ocena końcowa Euro NCAP składa się z kilku części składowych: ochrony dorosłych, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych oraz oceny systemów bezpieczeństwa. Nowa ŠKODA Superb została nagrodzona maksymalnymi notami we wszystkich czterech kategoriach. Nowa ŠKODA Superb oferuje szereg nowych systemów wspomagających kierowcę oraz imponuje wysokimi standardami bezpieczeństwa, które do chwili obecnej nie były dostępne w tej klasie pojazdów. Zaawansowana technologia wspiera kierowcę w rozmaitych sytuacjach mających miejsce na drodze - począwszy od zachowania bezpiecznej odległości od samochodu poprzedzającego i utrzymywania pasa ruchu, aż do awaryjnego hamowania w przypadku nadchodzącej kolizji. ŠKODA Superb już w standardzie oferuje układ stabilizacji toru jazdy wraz z hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake. Układ Front Assistant z funkcją automatycznego hamowania, system kontroli ciśnienia w oponach oraz zaawansowany system elektronicznego dyferencjału XDS+ są również oferowane w standardzie. Najwyższa ocena przyznana przez organizację Euro NCAP dla ŠKODY Superb potwierdza, że obecnie oferowana gama samochodów jest najbezpieczniejszą w historii czeskiej marki. Wszystkie oferowane obecnie ŠKODY otrzymały bowiem maksymalną, pięciogwiazdkową notę. Przed nową ŠKODĄ Superb otrzymała ją w listopadzie 2014 roku trzecia generacja ŠKODY Fabia. Najwyższa ocena została przyznana również ŠKODZIE Octavia (2013), ŠKODZIE Rapid (2012), ŠKODZIE Citigo (2011) oraz ŠKODZIE Yeti (2008). Wybitne oceny osiągnięte przez samochody marki ŠKODA w testach Euro NCAP są wynikiem intensywnych działań producenta podjętych w celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa, zarówno aktywnego, jak i pasywnego. Traktując niezwykle poważnie społeczną odpowiedzialność firmy, ŠKODA jest zaangażowana w wiele akcji mających na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach i autostradach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Nowa SKODA Fabia Monte Carlo: świetny wygląd ze sportowym polotem Trzecia generacja modelu Fabia potwierdziła swoją wartość. Bezprecedensowe połączenie funkcjonalności i atrakcyjnej stylistyki już dało jej pozycję jednego z najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Teraz nowa Fabia staje się jeszcze atrakcyjniejsza dzięki specjalnej wersji Monte Carlo. Debiutujący w czerwcu wyjątkowy samochód dostępny w wariantach hatchback i Combi startuje już od 52 330 zł. „Po udanym starcie rynkowym nasz nowy mały samochód stawia teraz emocjonalny wykrzyknik. Nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo o atrakcyjnej stylistyce, zindywidualizowanym i bogatym wyposażeniu jest jednym z najciekawszych samochodów w swojej klasie” - mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Tradycyjnie, rozpoznawalnymi elementami wersji Monte Carlo są czarne dodatki stylistyczne – m.in. atrapa chłodnicy, obudowy lusterek, listwy progowe oraz nakładki przedniego i tylnego zderzaka. Sportowy charakter tej wersji wzmacnia też specjalny spoiler tylny, a idealnym zwieńczeniem całości jest standardowy w tej wersji dach panoramiczny, który zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy i doskonale doświetla atrakcyjne wnętrze. Nieprzeciętność Fabii Monte Carlo jest również budowana przez dopracowane detale w środku. Kontrastowa gra uderzającego połączenia czerni i czerwieni „Cherry-Red” pojawia się na kokpicie, obszytej perforowaną skórą kierownicy, dźwigni zmiany biegów, dywanikach i tapicerce. O wyjątkowości tej wersji przypominają listwy dekoracyjne na progach wejściowych i desce rozdzielczej oraz ozdobne nakładki na pedały. Co ważne, także w przypadku tej wersji polski importer zadbał o bardzo atrakcyjną ofertę. Dla wersji Monte Carlo przewidziano promocyjny pakiet wyposażenia w cenie 2 200 zł. W skład Pakietu KOMFORT wchodzi: radio Swing z Bluetooth, czujniki parkowania z tyłu, czujnik zmierzchu oraz klimatyzacja automatyczna Climatronic. Poza bogatym wyposażeniem możemy też liczyć na niskie koszty eksploatacji. Podobnie jak w przypadku pozostałych wersji nowej Fabii, Klienci mogą otrzymać: - za 1 zł - pakiet przeglądów na 4 lata (lub do 60 000 km) lub alternatywnie - za 1750 zł - instalację LPG firmy Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI. Bogate wyposażenie i korzystne warunki zakupu wersji Monte Carlo czynią z niej ciekawą, niebanalną alternatywę dla wersji wyposażenia Style, zachowując niepobity stosunek ceny do korzyści. Oznaczenie Monte Carlo zarezerwowane jest dla wyjątkowych modeli ŠKODY hołdujących 114-letniemu związkowi czeskiego producenta z motorsportem na najwyższym światowym poziomie. Obecnie na rynku ta wyjątkowa, sportowa linia dostępna jest dla aż czterech modeli: Citigo, nowej Fabii, Rapida oraz Yeti. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Nowa SKODA Superb Combi: kosmiczna przestrzeń i topowe technologie ŠKODA po raz kolejny zapracowuje na uznanie swoją nową ŠKODĄ Superb. Wersja kombi flagowego modelu czeskiego producenta pojawi się na rynku już we wrześniu, zaledwie kilka miesięcy po debiucie limuzyny. Ta wschodząca gwiazda swojego segmentu wyznacza nowe standardy w takich wymiarach jak przestrzeń, komfort, bezpieczeństwo, multimedia oraz przyjazność dla środowiska. Nowa ŠKODA Superb Combi została oparta na innowacyjnej technologii MQB, której zawdzięcza ponownie największy bagażnik oraz największą przestrzeń we wnętrzu w swojej klasie. Całkowita pojemność bagażnika wynosi prawie 2 000 litrów. Jednocześnie nowa linia designu ŠKODY zmieniła model Superb w naładowany emocjami samochód wyższej klasy, który dzięki swojemu niezwykle bogatemu wyposażeniu standardowemu i opcjonalnemu oferuje doskonałą równowagę między funkcjonalnością, emocjami a estetyką. „W nowej ŠKODZIE Superb Combi rozwinęliśmy jej dotychczasowe atuty, a konkurencji po raz kolejny podnieśliśmy poprzeczkę. Wyrazistą, dynamiczną stylistyką modelu Superb podkreślamy nasze kompetencje w zakresie tworzenia samochodów wyższej klasy” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Estetyka, technologie na najwyższym poziomie i największa ilość korzyści praktycznych połączone razem sprawiają, że nowy Superb Combi to wybitny samochód w swoim segmencie, który będzie przyciągać nowych Klientów do naszej marki” - mówi Welsch. ŠKODA Superb w nadwoziu kombi zadebiutowała w 2009 roku. Dotąd sprzedano jej ponad 200 000 sztuk na całym świecie, co stanowi 35% wszystkich sprzedanych modeli Superb w okresie od 2009 do teraz. Mode ten oferuje najwięcej przestrzeni w swoim segmencie. Rozstaw osi został zwiększony o 80 mm - do 2 841 mm, a rozstaw kół zwiększony do 1 584 mm z przodu i do 1 572 mm z tyłu. Efekt: jeszcze więcej przestrzeni wewnątrz. Kierowca i pasażer mają teraz o 39 mm więcej miejsca na łokcie niż dotąd. Wysokość wewnątrz wynosi 995 mm z przodu i 1 001 mm z tyłu - więcej niż w jakimkolwiek innym modelu w tym segmencie. Pasażerowie z tyłu mają aż 157 mm na kolana – to około dwukrotnie więcej niż w konkurencyjnym samochodzie, który jest najbliżej tego wyniku. Miejsce na łokcie z tyłu zostało powiększone o aż 70 mm. Przestrzeń bagażnika również wyznacza nowe standardy: 660 litrów, co stanowi wzrost o 27 litrów w porównaniu do poprzednika. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość przestrzeni bagażnika staje się faktycznie kosmiczna, osiągając imponujące 1 950 litrów. ŠKODA Superb Combi naprawdę oferuje wymiary charakteryzujące dotąd wyższą klasę średnią. Nowy, ekscytujący design ŠKODY Superb Combi tworzy mocny przekaz - jest nowoczesny i naładowany emocjami, tak bardzo, jak nigdy dotąd. Trudno wskazać model tej klasy, który miałby tyle dynamicznej elegancji co nowa flagowa ŠKODA. Wykorzystanie MQB odgrywa również kluczową rolę, jeśli chodzi o stylistykę: większy rozstaw osi, zmniejszony zwis przedni, a także poszerzony rozstaw kół zapewniają wyważone proporcje i kształtują bardzo dynamiczne i sportowe wrażenia. Zwiększona długość samochodu w połączeniu z wyżej wspomnianymi zmianami oraz efektowną linią dachu i stromo pochyloną tylną szybą, sprawiają, że sylwetka modelu prezentuje się jako pewna siebie, perfekcyjna całość. Przód i tył stały się ekspresyjne i niepowtarzalne. Nowa ŠKODA Superb Combi została wyposażona w liczne, nowe systemy aktywnie wspierające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo, ekonomiczność oraz komfort jazdy, znane dotąd z samochodów wyższej klasy. Wersja kombi, tak jak limuzyna, oferuje adaptacyjne zawieszenie (DCC). Nowe silniki EU6 mają większą moc, a jednocześnie są nawet o 30% bardziej wydajne od swoich poprzedników. Multimedia weszły w erę nowych możliwości. Najnowsza generacja systemów audio automatycznie może się łączyć ze wszystkimi standardowymi smartfonami poprzez SmartLink. Możliwość korzystania z szybkiego internetu LTE za pomocą nawigacji Columbus sprawia, że nowy Superb Combi stał się hotspotem ŠKODY na kołach. We wrześniu, nowa ŠKODA Superb Combi będzie świętować swoją premierę na 66. Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. Nowy model zostanie wprowadzony na pierwsze rynki jeszcze w tym samym miesiącu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Škoda Felicia Škoda Felicia (typ 994) to model samochodu osobowego o nadwoziu typu kabriolet produkowany w latach 1959 – 1964 przez czechosłowacką wówczas fabrykę Škoda w zakładach w miejscowości Kvasiny. Zastąpiła ona model 450. Škoda Felicię zaczęto produkować równolegle z Octavią i Octavią Super. Wraz z modelem 450, był to jeden z nielicznych samochodów bez dachu produkowanych w krajach socjalistycznych (pozostałe to Škoda 1102, Wartburg kabriolet oraz IFA F9 cabrio). W stosunku do Škody 450, najbardziej istotna była zmiana resorów piórowych na sprężyny spiralne w przednim zawieszeniu, ponadto nieznacznej zmianie uległo nadwozie. W toku produkcji wprowadzano dalsze zmiany stylistyczne. Do napędu używano silników benzynowych R4 o pojemności 1 089 cm3 o mocy 50 KM (36,8 kW) lub 1 221 cm3 o mocy 55 KM (40,4 kW). Moc była przenoszona na tylne koła za pomocą 4-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Wyprodukowano 14 863 sztuk Felicji. Znaczna część samochodów została wyeksportowana, zwłaszcza do krajów zachodnich. W roku 1961 wprowadzono do produkcji model Škoda Felicia Super (typ 996). Samochód ten miał 55-konny silnik o pojemności 1221 cm3 z dwoma gaźnikami.
  15. SKODA Fabia Combi R5 nad Worthersee Nowa ŠKODA Fabia R5 wywołała niemałą sensację podczas swojego pierwszego w historii rajdu. Zespół ŠKODY przywiózł do domu pewne zwycięstwo z rajdu Šumava Klatovy. Podczas imprezy GTI nad Wörthersee, ŠKODA Fabia R5 zostanie zaprezentowana w wersji kombi. Światowa premiera konceptu odbędzie się na 34. spotkaniu GTI nad Wörthersee w dniach 13-16 maja 2015 roku. ŠKODA zaprezentuje tam Fabię R5, razem z trzema innymi samochodami sportowymi tej marki. Aż dwieście tysięcy miłośników tuningu i sportów motorowych przybędzie na coroczne spotkanie nad Wörthersee, które w tym roku odbędzie się w dniach 13-16 maja, by oddać się swojej pasji do szybkich samochodów. To będzie już szósty raz, gdy ŠKODA zaprezentuje tam swoje sportowe modele – w tym roku aż pięć. Projektanci ŠKODY specjalnie na tę okazję dokonali reinterpretacji Fabii R5. Powstał dzięki temu samochód pokazowy - ŠKODA Fabia R5 Combi. Pomalowana w kolorach zielonym, białym i czarnym ŠKODA Fabia Combi R5 wjedzie na scenę na 18-calowych kołach. Z przodu, jej potężne zderzaki i szeroki wlot powietrza świadczą o ambicjach bojowych samochodu. Szerokie błotniki, olbrzymi tylny zderzak oraz tył zakończony spoilerem dopełniają wrażenia drapieżności. Sportowe nadwozie Fabii R5 Combi skrywa supernowoczesny silnik turbo o pojemności 1,6 litra, napęd na cztery koła oraz sekwencyjną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach. Tuż po pierwszym, bardzo udanym rajdzie swojego nowego modelu, ŠKODA zamierza dodatkowo zaprezentować „oryginał” Fabii R5 na GTI nad Wörthersee. Pod koniec kwietnia ŠKODA świętowała światową premierę rajdowej Fabii olśniewającym zwycięstwem podczas otwarcia tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Czech. Samochód, za kierownicą którego siedział mistrz rajdów Azji i Pacyfiku, Jan Kopecký, okazał się zarówno szybki, jak i niezawodny. Fabia R5 technicznie opiera się na nowym modelu ŠKODY Fabia i jest następcą Fabii Super 2000, która jest uznawana za jeden z najbardziej udanych samochodów rajdowych w historii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. mam problem. Przestały mi działać zegary od licznika. Jakiś sposób? Zaznacze, ze orginalne już wymieniałem i po 3 miesiacach dzieje się tak w tych wymienionych...
  17. ŠKODA Superb samochodem flagowym Mistrzostw Świata w Hokeju w Czechach W tym roku po raz 23. ŠKODA jest sponsorem Hokejowych Mistrzostw Świata Mężczyzn IIHF. Tegoroczna edycja Mistrzostw Świata IIHF odbędzie się w kraju ŠKODY - Republice Czeskiej. Nowa ŠKODA Superb jeszcze na kilka tygodni przed oficjalną premierą będzie używana jako pojazd transferowy imprezy. W Pradze firma przekazała kluczyki do oficjalnej floty mistrzostw świata, która składa się z 14 nowych modeli Superb i 36 Octavii – będą one używane przez Komitet Organizacyjny IIHF. Coroczna walka o koronę hokeja odbędzie się w tym roku między 1 a 17 maja w dwóch miastach: w stolicy Czech, Pradze (O2 arena) oraz w Ostrawie (CEZ Arena). ŠKODA jest oficjalnym sponsorem głównym mistrzostw świata w hokeju na lodzie od 1992 roku, a zaangażowanie to sprawia, że ŠKODA ma najdłuższa historię sponsorską w historii mistrzostw świata sportów. Marka będzie w stanie dotrzeć do około 800 milionów widzów na całym świecie poprzez liczne działania, takie jak zapewnienie transferu oraz wspieranie poszczególnych drużyn narodowych. „Hokej na lodzie jest głównym filarem naszej strategii sponsoringu” - mówi Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. „W tym roku, nasze zaangażowanie jest dla nas szczególnie ważne: po pierwsze mistrzostwa świata odbywają się w naszym kraju, a po drugie, będzie to pierwszy raz, gdy nasz nowy flagowy produkt - nowa ŠKODA Superb - będzie wykorzystany w oficjalnej imprezie. Zapowiada się wielkie wydarzenie, podczas którego będziemy machać wysoko flagą podkreślając siłę naszej marki.” Podczas imprezy, ŠKODA zapewni do dyspozycji organizatorów i oficjalnych gości 14 nowych modeli Superb i 36 egzemplarzy ŠKODY Octavia. Specjalnie na tę okazję samochody będą pomalowane w kolorach narodowych: białym, czerwonym i niebieskim. Będą one również indywidualnie oznaczone nazwiskami czeskich i czechosłowackich legend hokeja na lodzie, takich jak: Jiří Holeček, Ivan Hlinka, Dominik Hašek i Jaromír Jagr. Samochody transportowe zostaną przeznaczone przede wszystkim do przewozu osób pomiędzy dwoma arenami, lotniskami i hotelami. ŠKODA ma długoletnią tradycję w przewozie organizatorów i gości Mistrzostw Świata IIHF z punktu A do punktu B. Floty od 40 do 50 pojazdów przejechały razem około 6 milionów kilometrów w przeciągu ostatnich 23 lat. Średnio, podczas jednej imprezy, flota ŠKODY przejeżdża prawie 250 000 km. Aby zapewnić flotę pojazdów, podczas najbliższych mistrzostw ŠKODA stanie się wszechobecną ikoną Pragi i Ostrawy. 20 pojazdów zostanie zaprezentowanych na arenach Mistrzostw Świata. Logo ŠKODY zostanie umieszczone w przyciągających wzrok miejscach na powierzchni lodu i wokół trybun. Dodatkowo, trzy drużyny Czech, Słowacji i USA będą miały logo ŠKODY na kaskach i koszulkach. Fani hokeja z całego świata, którzy będą chcieli otrzymywać na bieżąco informacje z mistrzostw, będą mogli ściągnąć specjalną aplikację obsługiwaną przez ŠKODA. Udostępniać ona będzie wszystkie informacje na temat mistrzostw, jak w poprzednich latach, i będzie dostępna do pobrania za darmo na platformach Android, iOS, Windows i Blackberry. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. SKODA Octavia RS 230 - ocieka mocą 114 pełnych sukcesu lat w motorsporcie to dla ŠKODY wystarczający argument, żeby wprowadzić na rynek ociekającą mocą, specjalną wersję Octavii – RS 230. Samochód wyposażono po raz pierwszy w elektronicznie regulowaną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi. ŠKODA Octavia RS 230 kusi jednak nie tylko mocą 230 KM. Producent zdecydował się również na wywołujący jeszcze więcej emocji design. Do standardowej stylistyki RS dołożono pakiet Black, w skład którego wchodzą: czarne listwy wokół okien, polakierowana na czarno ramka grilla, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, a w wersji kombi – czarne relingi dachowe. Uzupełnieniem drapieżnego wyglądu są 19-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze „Xtreme”, zaciski hamulcowe polakierowane na czerwono oraz dwie czarne, błyszczące, sportowe końcówki rur wydechowych. We wnętrzu ŠKODY Octavia RS 230 także panuje iście sportowa atmosfera. Czarne wnętrze zostało ozdobione czerwonymi akcentami, a specjalnie uformowane, sportowe fotele RS z elektryczną regulacją zapewniają kierowcy i pasażerowi nie tylko wygodę, ale i stabilne podparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Obicia siedzeń wykonano z połączenia czarnej skóry naturalnej i ekologicznej, przeszytej czerwonymi szwami. ŠKODA Octavia RS 230 otrzymała także trójramienną, sportową kierownicę wielofunkcyjną, gałkę dźwigni zmiany biegów i uchwyt dźwigni hamulca ręcznego obszyte skórą z czerwonym przeszyciem. Kolorowy wyświetlacz Maxi DOT w zestawie wskaźników o wzorze RS otrzymał stoper do pomiaru czasu okrążeń, a na przednich progach znalazły się listwy z logo RS. Pod maską Octavii RS 230 pracuje dwulitrowy silnik benzynowy w technologii TSI, który osiąga moc 230 KM. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w przypadku wersji liftback w zaledwie 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna sportowej ŠKODY wynosi 250 km/h. W standardzie RS 230 wyposażona jest w manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, ale opcjonalnie silnik ten może współpracować także z sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Całkowitą nowością w ŠKODZIE jest elektronicznie regulowana blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi, która zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i niebywałą precyzję pokonywania zakrętów. Zaletą tego rozwiązania jest to, że w razie utraty przyczepności jednego koła, napęd może przenosić nawet 100 procent swojej siły na jedno przednie koło. Podobnie, jak model RS, Octavia RS 230 ma obniżone o 15 mm sportowe zawieszenie, co w połączeniu z progresywnym układem kierowniczym dostarcza niezapomnianych wrażeń za kierownicą. ŠKODA Octavia RS 230 seryjnie wyposażona jest w system wyboru profilu jazdy, Performance Mode Selection. Do wyboru są cztery profile jazdy: normalny, sportowy, ekonomiczny i indywidualny. W zależności od wybranego trybu zmianie ulega cały szereg ustawień; na przykład w układzie sterowania pracą silnika, skrzyni biegów DSG, wspomagania kierownicy, w aktywnym tempomacie adaptive cruise assistant czy nawet w sterowaniu pracą reflektorów ksenonowych i klimatyzacji Climatronic. Radioodbiornik Bolero nowej generacji wyposażono w interfejs Bluetooth. Urządzenie to można obsługiwać także z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. Gdy Octavia RS 230 jest wyposażona w skrzynię biegów DSG, przy kierownicy znajdują się dodatkowo łopatki do zmiany biegów. ŠKODA Octavia RS 230 jest oferowana w czterech kolorach: czerwonym Corrida, białym Moon, czarnym Magic oraz szarym Steel, a na pokrywie bagażnika umieszczono uzupełnione w stosunku do zwykłej wersji RS logo z literką „v”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Nowa SKODA Superb już od 79 500 zł Nowa ŠKODA Superb ma dziś swoją premierę w Polsce, na największych targach motoryzacyjnych – Poznań Motor Show 2015. Nowy Superb jest najpełniejszym odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego ŠKODY, w najbardziej zdecydowany sposób zapowiadając nową erę designu czeskiej marki. W Polsce auto będzie dostępne już od 79 500 zł. Wybierając ŠKODE Superb, Klienci otrzymują auto z nadzwyczaj obszernym wnętrzem, ponadczasową, elegancką stylistyką, sprawdzoną techniką, z najlepszą funkcjonalnością i bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości. Zamawiając auto Klienci mogą wybrać jeden, spośród ośmiu nowych silników spełniających normę emisji spalin EU6: pięć benzynowych TSI, trzy wysokoprężne TDI. Dodatkowo, w każdej z czterech optymalnie skonfigurowanych wersji - Active, Ambition, Style i ekskluzywnej Laurin & Klement, dostępne są dla Klientów pakiety wyposażenia „Fresh” w wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Styliści nowej ŠKODY Superb wprowadzili samochód pod względem designu i techniki na nowy poziom. Oprócz świeżego i emocjonalnego wyglądu, jeszcze bardziej została zwiększona ponadprzeciętna przestronność wnętrza, a w zakresie techniki samochód został wzbogacony o innowacyjne rozwiązania. Obszerne wnętrze, nowoczesne funkcje i układy wspomagania bezpieczeństwa i komfortu, dużej mocy silniki i typowe dla ŠKODY rozwiązania „Simply Clever” przesuwają okręt flagowy marki na szczyt samochodowej klasy średniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Na początku roku SKODA kontynuuje ekspansję w Polsce i na świecie ŠKODA nie ustaje w rozwoju: Czesi witają rok z kolejnymi rekordami sprzedaży. W lutym dostarczono do Klientów na całym świecie aż 76 000 samochodów – o 8,3% więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. Ponad 3 000 z nich trafiło do Polski, co umacnia ŠKODĘ na pozycji zdecydowanego lidera naszego rynku. Po wyjątkowo udanym roku 2014, w 2015 ŠKODA nie przerywa pasma sukcesów. Czeska marka zanotowała swój najlepszy wynik za luty w całej historii, na wielu rynkach osiągając imponujące wzrosty. Szczególnie znaczący rozwój sprzedaży zanotowano w Europie Centralnej, gdzie wynik poprawiono aż o 12,4% wobec lutego 2014. Marka kontynuuje swoją ekspansję w równie imponującym stopniu na całym świecie: wzrosty zanotowano wszędzie, od Szwajcarii i Włochy przez Egipt i Turcję aż po Australię, podczas gdy największy odbiorca ŠKODY na świecie, Chiny, w porównaniu do lutego zeszłego roku zwiększył rezultat sprzedażowy o całe 24% do 17 700 egzemplarzy. „ŠKODA doskonale weszła w rok 2015 rysując perspektywy na poprawienie rekordowych wyników minionego roku. Pierwsze dwa miesiące potwierdziły bardzo dobrą kondycję marki” – powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Obok ciągle rosnącego popytu na znane już bestsellery marki jak Octavia, Rapid czy Yeti, zasługę za wzrost sprzedaży należy przypisać także nowej generacji modelu Fabia, która przebojem wdarła się na światowy rynek. Obecna już na rynku w wersji hatchback i kombi poprawiła swój wynik w Europie Środkowej o blisko 1/3. Marka nie ustaje w ofensywie - już w czerwcu na rynku zadebiutuje nowa generacja flagowego modelu Superb, będącego najpełniejszą emanacją nowej formy modeli ŠKODY: charakteryzujących się emocjonującą i odważną stylistyką, wysokim komfortem oraz najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi w służbie osiągów, bezpieczeństwa i niskich kosztów eksploatacji. Jako numer 1 w Polsce ŠKODA utrzymuje swoją bardzo silną pozycję, kontrolując aż 13,4% całego krajowego rynku nowych samochodów osobowych. Z wynikiem 3 804 samochodów zarejestrowanych w lutym (dane według CEPiK) utrzymuje przewagę nad konkurencją, notując co najmniej o 1/5 lepsze rezultaty od konkurentów. ŠKODA posiada silną pozycję zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Obok niezmiennie bardzo dużego zainteresowania ze strony tych drugich, czeskie samochody są bardzo chętnie kupowane przez Polaków także prywatnie. Doskonały wynik ŠKODY w Polsce to zasługa bardzo silnej pozycji rynkowej wielu modeli marki, zajmujących czołowe miejsca w swoich segmentach. Niezmiennie ŠKODA Octavia i Superb pozostają liderami w swoich segmentach. W wynikach rejestracji świetnie wypada też ŠKODA Rapid, która na drugiej pozycji w segmencie odnotowała ponad 20% wzrostu liczby rejestracji w miesiącach styczeń–luty, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. SKODA Fabia R5 zachwyca Kopecky’ego Doświadczony kierowca rajdowy, Jan Kopecký, jest podekscytowany nową ŠKODĄ Fabia R5. Nic dziwnego. Po historycznym podwójnym zwycięstwie w Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA i Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku FIA, dla 33-latka z Czech zaangażowanie w powstanie nowego samochodu rajdowego jest kolejnym wyzwaniem. Jan Kopecký i jego pilot, Pavel Dresler, są ważnymi członkami testowego zespołu ŠKODA Motorsport. „W ŠKODZIE doskonale współpracują ze sobą, tworząc idealny zespół, inżynierowie z wielu krajów. Jestem więc przekonany, że dzięki pracy tego teamu powstanie wysokiej klasy samochód rajdowy. W każdym razie moje doświadczenie za kierownicą nowej Fabii R5 jest jak dotąd bardzo pozytywne” - powiedział Kopecký. Czeski kierowca spędził kilka dni na testowaniu najnowszej rajdowej ŠKODY na wielu różnych nawierzchniach. Kolejne testy za kierownicą nowej Fabii R5 planowane są w całej Europie w nadchodzących dniach i tygodniach. Zgodnie z przepisami FIA, nowy samochód rajdowy wyposażony jest w silnik turbo o pojemności 1,6-litra. Kopecký jest pod wrażeniem napędu na cztery koła oraz rewelacyjnego przyspieszenia. „To wielka radość z jazdy zupełnie nowym samochodem, z tak mocnym silnikiem turbo. Muszę się jeszcze przyzwyczaić do nowej Fabii i dostosować swój styl jazdy do jej możliwości, ponieważ nowa jednostka znacząco różni się od dwulitrowego silnika w Fabii Super 2000.” Fabia S2000 to jak dotąd najbardziej udany i utytułowany samochód rajdowy w 114-letniej historii sportów motorowych ŠKODY. Kopecký triumfował w nim dwukrotnie. Kopecký do trofeum zdobytego w 2013 roku w Europie dorzucił wygrane mistrzostwa kontynentalne w regionie Azji i Pacyfiku w roku następnym. „To były dwa fantastyczne lata. Punktem kulminacyjnym był jednak niewątpliwie rok 2014, w którym udało nam się zdobyć cenne doświadczenie m.in. na żwirowych nawierzchniach Australii i Chin.” Para Kopecký/Dresler, zwycięzcy w sześciu zeszłorocznych rajdach, przyczyniła się również do poprawienia wizerunku ŠKODY na chińskim, kluczowym dla czeskiej marki rynku. Plany Jana Kopecký’ego na pierwsze półrocze 2015 nie wybiegają poza pracę nad udoskonalaniem nowej Fabii R5. Samochód rajdowy, oparty na nowym modelu produkcyjnym Fabii, spotyka się z coraz większym zainteresowaniem potencjalnych Klientów, dlatego homologacja Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA dla ŠKODY Fabia R5 planowana jest na połowę 2015 roku. Kopecký, który zadebiutował w zespole ŠKODA Motorsport ponad dziesięć lat temu, nie może już doczekać się homologowanego samochodu. Nowa Fabia R5 ma wszystko, co potrzebne, by kontynuować historię sukcesu w sportach motorowych ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Limuzyna na bezdroża - SKODA Octavia 4x4 Na polskim rynku dostępna jest oferta modelu Octavia w wersji 4x4, występującego teraz także jako limuzyna. Klienci mogą wybierać teraz w sumie spośród aż 8 wariantów napędowych i wyposażenia, z cenami zaczynającymi się już od 90 600 zł. Wersja 4x4 zawiera dobrze znane zalety modelu Octavia, które od lat przynoszą jej pozycję numeru jeden polskiego rynku: niezrównany stosunek ceny do jakości i funkcjonalności, nowoczesne technologie gwarantujące najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa, przemyślane rozwiązania ułatwiające codzienną eksploatację i ponadprzeciętną przestrzeń w kabinie i bagażniku. Napęd na obie osie wzbogaca ten model o jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i satysfakcji z prowadzenia, gwarantując przyczepność w każdych warunkach atmosferycznych i efektywność w przekazywaniu mocy silnika bez żadnych strat. Wprowadzenie napędu 4x4 także do Octavii w wersji liftback wiązało się z rosnącym zainteresowaniem tym rozwiązaniem przez coraz szerszą grupę kierowców, także tych korzystających ze swoich samochodów w miejskich warunkach. Doceniają oni liczne przewagi płynące z dostarczania mocy obydwu osiom: od łatwiejszego wyjazdu z zaśnieżonych parkingów zimowym porankiem po pewniejszy przejazd leśną drogą podczas wakacyjnego wypadu. Wykorzystywany w Octavii 4x4 do przeniesienia napędu układ Haldex najnowszej, piątej generacji, gwarantuje wszystkie te zalety przy zminimalizowaniu niedogodności kojarzonych z tym rodzajem napędu: domyślnie przekazuje moc tylko na przednie koła dla zachowania bardzo niskich wyników zużycia paliwa. Model Octavia 4x4 dostępny jest już od 90 600 zł za wariant z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM i środkowym poziomem wyposażenia Ambition, co z miejsca daje mu pozycję jednej z najbardziej konkurencyjnych ofert samochodu z napędem na obie osie na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku dotychczas oferowanych modeli, ŠKODA udostępnia układ 4x4 w szerokiej gamie wariantów: w sumie z dwoma poziomami wyposażenia, czterema wariantami jednostek napędowych i dwoma skrzyniami biegów (ręczną i dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG). Dopłata do wersji kombi wynosi 4 000 zł. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli ŠKODY, Octavia 4x4 oferowana jest w bardzo korzystnych warunkach finansowania oraz wsparta została szeroką ofertą pakietów promocyjnych, jeszcze bardziej zwiększających atrakcyjność cen. ŠKODA Octavia 4x4 jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 845 zł miesięcznie (przy 48 miesięcznym okresie kredytowania, 30% wkładu własnego, rocznym limitem przebiegu 20 000 km). Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Sportowe emocje: SKODA Rapid Spaceback Monte Carlo ŠKODA Rapid jest aktualnie jednym z najbardziej atrakcyjnych samochodów kompaktowych na rynku. Produkcja wersji liftback ruszyła w 2012 roku, a w 2013 roku dołączył do niego Rapid Spaceback. Obie wersje zostały wyjątkowo dobrze przyjęte przez Klientów. W 2014 roku sprzedaż ŠKODY Rapid i Rapid Spaceback wzrosła o 113,3% i wyniosła 221 400 egzemplarzy, co czyni ten model jednym z bestsellerów ŠKODY. Dynamiczny, świeży i pełen emocji design ŠKODY Rapid Spaceback, wprowadzonej do sprzedaży jesienią 2013 roku, wyróżnia się z tłumu i staje się coraz bardziej popularny, także wśród młodszej grupy odbiorców. Dla jeszcze bardziej wymagających Klientów powstała ŠKODA Rapid Spaceback w wersji Monte Carlo, którą wyróżnia czarna ramka grilla, z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, reflektory ksenonowe, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne z osłonami polakierowanymi na czarno, a także przyciemnione szyby boczne i tylna SunSet. Pakiet stylistyczny nadaje wyrazisty wygląd autu i nawiązuje do historii motosportu. W połączeniu z pakietem wyposażenia STYLE, Rapid Spaceback Monte Carlo zadaje szyku panoramicznym szklanym dachem przedzielonym od długiej tylnej szyby czarnym spoilerem, a także tylnymi lekko przydymionymi światłami. Czarny tylny dyfuzor uzupełnia dynamiczny wygląd auta. Model Rapid Spaceback Monte Carlo wyposażono standardowo w 16-calowe felgi aluminiowe „Italia” lub 17-calowe „Savio” za dodatkową opłatą. Do specjalnie wyselekcjonowanych kolorów nadwozia dołącza nowy zupełnie nowy lakier Szary Steel. Sportowa atmosfera utrzymuje się także we wnętrzu ŠKODY Rapid Spaceback Monte Carlo. Trójramienna kierownica przeszyta czerwonymi nićmi oraz mieszki dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryte zostały skórą. Panele deski rozdzielczej i drzwi utrzymane są w czarnej tonacji, dodatkowo na desce rozdzielczej pojawiły się elementy przypominające włókno węglowe. Sportowe fotele obito czarno-czerwono-szarym materiałem w szare pionowe paski. Pedały wykonano z wysokiej jakości stali nierdzewnej, a pod nogami kierowcy i pasażerów umieszczono czarne dywaniki podłogowe obszyte czerwoną nicią. Na progach drzwiowych z przodu i z tyłu znalazły się listwy ozdobne z logo Monte Carlo. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo oparta została na wersji wyposażeniowej Ambition, a jej szeroki wybór silników benzynowych obejmuje: 1.2 MPI/55 kW (75 KM), 1.2 TSI/63 kW (86 KM), 1.2 TSI/77 kW (105 KM) i 1.4 TSI/90 kW (122 KM). Jeżeli chodzi o diesle, to oba wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i są to: 1.6 TDI/66 kW (90 KM) oraz 1.6 TDI/77 kW (105 KM). Kolejną nowością w ŠKODZIE Rapid/Rapid Spaceback jest innowacyjny system SmartGate, dzięki któremu można, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, otrzymywać na smartfona szczegółowe raporty dotyczące samochodu. System informuje m.in. o zużyciu paliwa, średnich prędkościach przejazdów czy kosztach przejazdów. SmartGate przesyła zawsze aktualne dane na temat wydajności auta. Mogą być one również przesyłane przez sieć WiFi. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 630 zł miesięcznie (przy 30% wkładu własnego, okresie kredytowania 48 m-cy i limicie 20 000 km rocznie). Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. Premiery na Salonie Samochodowym w Genewie: ŠKODA Superb zwiastuje nową erę ŠKODY Nowa ŠKODA Superb jest kamieniem milowym marki. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (od 5 do 15 marca 2015), trzecia generacja modelu będzie świętować swoją premierę zaledwie dwa tygodnie po światowym debiucie w Pradze. Flagowa ŠKODA w najnowszej odsłonie to bez wątpienia najlepszy i najbardziej emocjonujący model marki w historii, a jednocześnie samochód oferujący największą ilość miejsca w środku w swoim segmencie. Nowy Superb zawdzięcza to innowacyjnej technologii MQB Grupy Volkswagen. Wprowadzenie na rynek samochodu planowane jest na połowę 2015 roku. Podczas Salonu w Genewie, ŠKODA będzie również świętowała światową premierę ŠKODY Fabia Monte Carlo oraz ŠKODY Octavia RS o mocy 230 KM ze stajni Lac Léman’a. Ponadto producent, dla uczczenia 120 lat historii firmy, zaprezentuje modele serii 'Edition'. Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie ŠKODA podkreśli wysoką dynamikę marki oraz jej siłę. „Nowy Superb zwiastuje początek nowej ery dla ŠKODY”, mówi prezes ŠKODY prof. Winfried Vahland. „Z roku na rok o ŠKODZIE mówi się coraz głośniej, ale to właśnie nasz najnowszy flagowy produkt jest punktem zwrotnym w historii marki i pokazuje, gdzie ŠKODA znajduje się dzisiaj. Dzięki pracy wybitnych projektantów i inżynierów jakości, nasz nowy flagowy produkt jest punktem odniesienia w średniej klasie samochodów. Nowa ŠKODA Superb jest wyraźnym dowodem naszego rozwoju i wskazuje przyszłość marki.” Dzięki wyrazistemu wyglądowi, nowa ŠKODA demonstruje siłę marki. Superb przenosi ekscytujący design projektu VisionC do produkcji seryjnej. Nowa ŠKODA Superb wyznacza również standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz oferuje najwięcej miejsca na głowę i nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Ma też największy bagażnik w swoim segmencie. Potęga mocy - nowa ŠKODA Octavia RS 230 Czystych, sportowych emocji dostarczy w Genewie ŠKODA Octavia RS w specjalnym wydaniu 230. Ten wyścigowy projekt ze sportowym wnętrzem i nowoczesną technologią imponuje mocą. Dodatkowe oznaczenie „230” dotyczy liczby koni mechanicznych (230 KM/169 kW) pod maską, dzięki którym przyspieszenie do 100 km/h zajmuje usportowionej ŠKODZIE zaledwie 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Te parametry wystarczą, żeby ŠKODA Octavia RS 230 stała się najszybszą produkowaną seryjnie Octavią. Wprowadzenie na rynek tego modelu planowane jest na czerwiec 2015 roku. Sportowy design – nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo Swoją światową premierę w Genewie będzie miała także ŠKODA Fabia Monte Carlo - zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Atrakcyjne opakowanie, styl, sportowe wnętrze i szeroki zakres funkcjonalności wystarczą, żeby ŠKODA Fabia Monte Carlo stała się jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów w swojej klasie. Najważniejsze cechy, wyróżniające ŠKODĘ Fabia Monte Carlo to czarne 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe, opcjonalne sportowe zawieszenie, czarne elementy na zewnątrz, przyciemnione tylne szyby i szkło panoramicznego dachu. Wnętrze oferuje między innymi: skórzaną, sportową kierownicę trójramienną, czarne akcenty wykończenia oraz sportowe fotele. Nowy model wyjdzie naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu Klientów na personalizację własnych samochodów. ŠKODA obchodzi dwie rocznice z fantastyczną edycją specjalną ŠKODA po raz pierwszy w Genewie zaprezentuje również specjalne modele Fabii, Rapida, Octavii i Yeti w wydaniu Edition. Okazja jest podwójna: pod koniec grudnia 2015 firma będzie obchodziła swoje 120 urodziny, a ten rok to także 110-lecie opracowania pierwszego samochodu przez L&K Automotive w zakładach Mladá Boleslav. Samochody w wersji Edition są wyposażone w lusterka boczne w kolorze nadwozia, dwukolorowe felgi, przednie światła przeciwmgielne, przyciemnioną tylną szybę i tylne szyby boczne. Wewnątrz znalazły się: skórzana, trójramienna kierownica, wykończone skórą dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego, detale ze szczotkowanego aluminium oraz tekstylne dywaniki przeszyte szarym szwem. ŠKODA na 85. Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2015 w Genewie: › Stoisko ŠKODY: PALEXPO GENEVA, HALL 2, STOISKO 2160 › Powierzchnia: 1 267 m2 na dwóch poziomach › Konferencja prasowa ŠKODY: 03.03.2015, 10:10 › Liczba pojazdów ŠKODA wystawionych w pierwszym dniu prasowym: 7 › Liczba pojazdów wystawionych na drugim dniu prasowym i w dniu publicznym: 14 (5x Superb, 1x Octavia Scout, 1x Octavia Combi RS, 1x Octavia Combi G-TEC, 1x Yeti Outdoor Edition, 1x Yeti Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Edition, 1x Fabia Monte Carlo, 1x Fabia Combi Edition) › Dni prasowe: 03.03. – 04.03.2015 › Dni publiczne: 05.03. – 15.03.2015 Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. SKODA na podium plebiscytu Auto Lider 2014 Auto Lider 2014 to już 13. edycja największego plebiscytu motoryzacyjnego organizowanego przez tygodnik „Motor” i miesięcznik „Auto Moto”. To plebiscyt wyjątkowy, ponieważ największe nowości sezonu wybierają sami czytelnicy powyższych magazynów. Czytelnicy głosowali na kandydatów w trzynastu kategoriach: Premiera motoryzacyjna, Auto małe i miejskie, Auto kompaktowe, Auto klasy średniej, Auto klasy wyższej, Auto luksusowe, Mały SUV i crossover, Duży SUV i auto terenowe, Auto sportowe i kabriolet, Van, Auto dostawcze, Innowacja techniczna i Projekt marketingowy. Łącznie oddano ponad 77 tys. głosów. Marka ŠKODA zdobyła I miejsce w dwóch kategoriach. W pierwszej z nich, Samochód kompaktowy, zwyciężyła ŠKODA Octavia. To auto, które daje wiele możliwości dopasowania do indywidualnych potrzeb Klientów. To idealny towarzysz codziennych podróży: praktyczny, nowoczesny i funkcjonalny, a przy tym kompaktowy, z pojemnym wnętrzem. W drugiej kategorii, Projekt Marketingowy, zwyciężyła inicjatywa - ŠKODA Napędza Rowery. „Co może łączyć kolarstwo i rowery z producentem samochodów? Jak się okazuje, wspólny cel: promowanie sportu, ruchu, kolarstwa i turystyki rowerowej. W imieniu ŠKODA Polska bardzo dziękuję za nagrodę. Jako marka odpowiedzialna społecznie, z radością angażujemy się w projekty, które wspierają wartościowe idee. Do takich należy promowanie aktywności sportowej. Wspieramy ją tworząc projekt ŠKODA Napędza Rowery, który powstał przy współpracy z Akademią Copernicus Michała Kwiatkowskiego. Raz jeszcze serdecznie dziękuję i zachęcam do aktywnego spędzania wolnego czasu” – powiedziała, odbierając nagrodę, Klaudyna Gorzan, Koordynator ds. PR marki ŠKODA. Spośród osób, które oddały swój głos w plebiscycie Auto Lider 2014 zostały rozlosowane atrakcyjne nagrody, w tym nagroda główna - ŠKODA Octavia Combi RS 2.0 TSI. Źródło: Volkswagen Group Polska
×