Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'silnikiem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 113 wyników

  1. Na rynku pojawia się coraz więcej aut z silnikiem elektrycznym. Jakie są prawdy a jakie mity o samochodach napędzanych silnikiem elektrycznym? Proszę o aktywny udział w dyskusji. Z góry pięknie dziękuję.
  2. Witam serdecznie, może w tym dziale otrzymam pomoc. Posiadam Astrę H 1.6 twinport od pewnego czasu może 10 miesięcy samochód mi poszarpuje między obrotami 1500 a 2000 i przy ruszaniu, najbardziej w momencie gdy samochód ma lekko z górki i nie ma zbyt dużego oporu że tak powiem gdy np zaczyna mi poszarpywać i lekko zaciągnę mu ręczny to przestaje, w dodatku od dwóch tygodni zaczął klekotać byłem na diagnostyce w serwisie Opla i stwierdzono że w jednym z cylindrów jest o 2 bary niższa kompresja niż w innych, mechanik stwierdził iż należało by zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworów, co w serwisie nie jest tanią imprezą niestety. Czy ktoś kto się na tym zna może udzielić mi odpowiedzi czy po wymianie uszczelniaczy problem zniknie i czy taki mały ubytek kompresji może szarpać samochodem?
  3. Światowa premiera XL Sport z silnikiem Ducati Volkswagen prezentuje studyjny, wyjątkowo efektywny samochód sportowy Ikony – XL Sport będzie napędzany silnikiem V2 Ducati Superleggera Efektywność w czystej postaci – 200 KM pozwoli nowemu XL Sport rozwinąć prędkość 270 km/h Zdjęcia: XL Sport fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery XL Sport: 1. XL Sport został zaprojektowany na bazie XL1. 2. Wyposażony w najmocniejszy dwucylindrowy silnik na świecie. 3. Silnik V2 firmy Ducati rozwija moc 147 kW/200 KM. 4. Aerodynamika XL Sport najlepsza ze wszystkich samochodów sportowych. 5. W XL Sport 200 KM wystarczy na rozwinięcie prędkości 270 km/h. To rekordowa wartość. 6. Silnik V2 z Ducati Superleggera rozwija prędkość obrotową 11.000 obr./min. 7. Nowoczesny silnik z tytanowymi korbowodami i stopami magnezu. 8. Silnik Ducati jest wyposażony w legendarny rozrząd desmodromiczny. 9. Całkowicie nowe zawieszenie o konstrukcji typowej dla samochodów wyścigowych. 10. Niektóre elementy stylistyczne zaprojektowane całkowicie od nowa. Paryż, październik 2014 r. – To samochód sportowy, jakiego jeszcze nie było. Volkswagen zaprezentuje jako światową premierę podczas Paryskiego Salonu Samochodowego studyjny model XL Sport. Auto, które w sposób bezkompromisowy podąża za wzorcem lekkich, rasowych samochodów sportowych. Rozwijający 270 km/h pojazd powstał na bazie XL1 – najbardziej efektywnego samochodu na świecie. Efektywność i emocje połączono w fascynującą całość. Z tyłu XL Sport pracuje silnik będący technicznym dziełem sztuki – zmodyfikowana jednostka V2 z nowego Ducati 1199 Superleggera – najmocniejszego na świecie dwucylindrowego motocykla. Podobnie jak XL1, którego produkcja jest ograniczona do 250 egzemplarzy, także Superleggera będzie wytwarzany ręcznie i jednocześnie z wykorzystaniem precyzyjnych przemysłowych technologii w limitowanej liczbie 500 sztuk. XL1 i Superleggera – dwie ikony technologii wykonane z lekkich materiałów, jak karbon i magnez - połączono w wyjątkowy sportowy samochód. Marki koncernu Volkswagen i Ducati pokazują koncepcyjnym XL Sport, jak nowoczesne technologie mogą wykraczać poza granice marki i zostać wykorzystane jako moduły dla nowych koncepcji. Technika Wzorcowa aerodynamika. Ducati 1199 Superleggera posiada najlepszy stosunek masy do mocy ze wszystkich seryjnie produkowanych motocykli. To samo wśród samochodów dotyczy XL Sport. Stosunek masy (890 kg), mocy (147 kW/200 KM) i aerodynamiki (cw x A = 0,44 m2) sprawia, że studyjny model będzie najszybszym obecnie samochodem z silnikiem 200 KM. 200 KM i 270 km/h – tego nie udało się dotąd uzyskać w żadnym innym sportowym aucie. Tutaj trzeba szczególnie podkreślić znaczenie aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza (0,258) pomnożony przez powierzchnię czołową (1,7 m2) daje wartość 0,44 m2, jedną z najlepszych, jakie udało się dotychczas uzyskać. To wybitne osiągnięcie inżynierów Volkswagena – specjalistów od aerodynamiki oraz stylistów. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że studyjny model jest typowym samochodem sportowym, który potrzebuje między innymi szerokich opon, dużej ilości powietrza do chłodzenia oraz optymalnego docisku osi. Oprócz aerodynamicznych kształtów nadwozia, także inne szczegółowe rozwiązania sprawiły, że XL Sport jest szybki jak strzała, są to na przykład specjalne Air Curtains (kierują powietrze z przodu do specjalnych kanałów), odpowietrzenia nadkoli, zoptymalizowana podłoga, kanały prowadzące powietrze w przedniej pokrywie i poprawiające docisk, wysuwany tylny spojler (z mechanizmem z Lamborghini Aventador) oraz regulowane otwory wentylacyjne w tylnej pokrywie (żaluzje, otwierające się w przypadku konieczności odprowadzenia ciepła z silnika). Najmocniejszy silnik dwucylindrowy na świecie. Silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera, zastosowany w XL Sport został nieznacznie zmodyfikowany. Dzięki lekkim i wytrzymałym tytanowym korbowodom silnik DOHC o pojemności 1199 cm3 rozwija prędkość obrotową do 11.000 obr./min. Wysokie prędkości obrotowe tego „superquadro” udało się uzyskać także dzięki ekstremalnemu stosunkowi średnicy cylindrów do skoku (112 mm/60,8 mm) i wynikającemu z tego niezwykle krótkiemu skokowi wału korbowego. Dwa ustawione względem siebie pod kątem 90° czterozaworowe cylindry posiadają desmodromiczny rozrząd (wymuszone sterowanie zaworami), typowy dla silników Ducati o dużych prędkościach obrotowych, który pod względem ustawienia luzu zaworowego wymaga najwyższego poziomu umiejętności z zakresu mechaniki precyzyjnej. Kolejne cechy najmocniejszego dwucylindrowego silnika na świecie to pokrywy sprzęgła, głowicy cylindrów i miski olejowej wykonane ze stopu magnezu oraz dwie przepustnice i po dwa wtryskiwacze na każdy cylinder. Trzeba jeszcze dodać, że XL Sport ma nową przekładnię pośrednią, która redukuje prędkość obrotową silnika o współczynnik 1,86. Moc silnika V2 (134 Nm) jest przenoszona na tylną oś przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Zawieszenie rodem z samochodów wyścigowych. Fascynujący jest sposób, w jaki silnik wprawia w ruch ten lekki samochód sportowy. Przyspieszenie – 5,7 sekundy od 0 do 100 km/h – jest tutaj w zasadzie sprawą drugorzędną. Ważniejsza jest kombinacja silnika V2 o dużej prędkości obrotowej, niskiej masy samochodu, perfekcyjnej aerodynamiki i w dużym stopniu zmodyfikowanego zawieszenia, która sprawia, że XL Sport idealnie sprawdzi się na torach wyścigowych. Konstrukcja zawieszenia wbudowanego w ramę typu „spaceframe” wykonaną ze stali o wysokiej wytrzymałości, składa się z przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z układem „pull-rod” amortyzatorów (przegub na dole jako drążek ciągnięty) i osi tylnej z podwójnymi wahaczami poprzecznymi w układzie „push-rod” (przegub na górze jako drążek popychany). Także tutaj nie sposób nie zauważyć podobieństw do samochodów wyścigowych. Opony dostosowane do dużych prędkości w rozmiarze 205/40 R 18 (z przodu) i 265/35 R 18 (z tyłu) nałożone są na kute obręcze z magnezu, lżejsze od obręczy aluminiowych łącznie o 23,9 kg. Za hamowanie XL Sport odpowiedzialny jest układ hamulcowy z tarczami ceramicznymi. Nadwozie z CFK. XL Sport jest bratem XL1. Oba XL mają taką samą podstawę konstrukcyjną. Głównym wspólnym elementem jest nadwozie wykonane w znacznej części z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK) z kabiną monocoque i nieznacznie przesuniętymi względem siebie fotelami kierowcy i pasażera. Volkswagen zastosował tutaj komponenty z CFK wykonane metodą RTM (Resin Transfer Moulding). Gęstość materiału względnie jego ciężar właściwy wynosi zaledwie 20 procent porównywalnej karoserii stalowej. I to przy porównywalnej sztywności i wytrzymałości. Podnoszone do góry drzwi. Skrzydłowe, podnoszone w górę drzwi XL1 i XL Sport przypominają drzwi supersportowych samochodów. Są one zamocowane w dwóch punktach, na dole do słupków A i do ramy dachu tuż nad przednią szybą i unoszą się nie tylko w górę, lecz także lekko do przodu. Ponadto sięgają daleko ku środkowej części dachu, zatem po otwarciu wsiadanie i wysiadanie jest wyjątkowo wygodne. Szyby w drzwiach wykonane są z poliwęglanu. Ze względu na redukcję masy, górna część szyb jest na stałe połączona ze skorupą drzwi, natomiast dolny segment można otwierać. Przednia szyba obu modeli XL wykonana jest z cienkiego szkła. Wymiary i stylistyka Fascynujące proporcje. Mimo wspólnej podstawy konstrukcyjnej, XL Sport różni się optycznie od XL1. Stylistyka XL1 była nastawiona przede wszystkim na minimalne zużycie paliwa, XL Sport dodaje do tego jeszcze bezkompromisową dynamikę. Specyficzne wymagania dotyczące docisku osi dla samochodu rozwijającego prędkość 270 km/h oraz parametry napędu spowodowały, że XL Sport jest dłuższy i szerszy, niż XL1: jego długość to 4291 mm (XL1: 3888 mm), szerokość 1847 mm (XL1: 1664 mm), a wysokość 1152 mm (XL1: 1153 mm). Wydłużył się także rozstaw osi – do 2424 mm (XL1: 2224 mm). Już same te proporcje sprawiają, że XL Sport zachwyca wyglądem. Koncepcja stylistyczna. Jeżeli tak ekstremalne proporcje połączone zostaną z innowacyjną stylistyką, powstaje niezwykły samochód. Taki jak XL Sport. Jak już wspomniano, studyjny model opiera się na dynamicznej i ekstrawaganckiej stylistyce XL1. Jednak monolityczne płaszczyzny opierają się na wyraźnie szerszych błotnikach i większych kołach. Dzięki swoim proporcjom i precyzyjnie poprowadzonym liniom, XL Sport zdaje się być bardziej płaski i mocniej przylegać do drogi i nawet stojąc emanuje dynamiką. Niezwykły układ płaszczyzn w XL Sport jest nie tylko wyrazem sportowej estetyki, lecz w głównej mierze wynikiem współpracy specjalistów od aerodynamiki i designerów, którzy wspólnie stworzyli perfekcyjnie aerodynamiczną i maksymalnie emocjonalną bryłę nadwozia. Przód nadwozia. Szeroki przód XL Sport z diodowymi podwójnymi reflektorami i charakterystyczną dla XL1 grafiką diodowych świateł dziennych jest niebywale charyzmatyczny. Po bokach reflektorów XL Sport znajdują się wloty powietrzne dla Air Curtains, dzięki którym powietrze optymalnie opływa przód i boki przedniej części nadwozia. Podobnie jak XL1, także XL Sport nie ma typowej osłony chłodnicy, a jednak przód wyraźnie nawiązuje do aktualnego DNA designu Volkswagena. Linie te utworzone są przez czarny poprzeczny pas i podwójne reflektory. Powietrze do silnika Ducati doprowadzane jest przez otwory w tylnych błotnikach. Sylwetka. Podczas gdy XL1 jest najszerszy z przodu i zwęża się ku tyłowi, w XL Sport tył nadwozia ma taką samą szerokość, jak przód. Patrząc z góry ma zatem kształt klasycznego samochodu wyścigowego z przewężeniem na wysokości drzwi. Jeżeli spojrzymy na błotniki i drzwi z boku, będziemy natychmiast wiedzieli, skąd wzięło się to przewężenie: w okolicach słupka A i B znajdują się duże wloty i wyloty zapewniające optymalny przepływ powietrza i chłodzenie jednostki napędowej. Rozciągnięta sylwetka emanuje siłą, a jednocześnie jest niezwykle elegancka i ponadczasowa. Na próżno szukalibyśmy w XL Sport lusterek. Zamiast nich w drzwiach zamontowane są małe, opływowe kamery. Rejestrowany przez nie obraz otoczenia za samochodem prezentowany jest na wyświetlaczach w kabinie (e-Mirrors, cyfrowe lusterka zewnętrzne, premiera światowa w XL1). Napis „Motore Ducati” przed tylnymi nadkolami informuje, że pod tylną pokrywą pracuje silnik motocykla 1199 Superleggera. Tył nadwozia. Jak już wspomniano, XL Sport różni się od XL1 szczególnie z tyłu, bowiem jest znacznie szerszy. Oprócz tego ma cztery cechy charakterystyczne, szczególnie rzucające się w oczy. Po pierwsze: niezwykle szeroki i płaski tył nadwozia z mocno zaznaczonym obszarem „barków” (atletyczne i szerokie płaszczyzny nad kołami) i wysuwanym tylnym spojlerem, rozciągającym się prawie na całą szerokość samochodu. Po drugie: linia dachu nawiązująca do coupé, taka jak w XL1, bez tylnej szyby. Z linią tą zintegrowana jest tylna pokrywa, pod którą kryje się silnik Ducati, 7-biegowa DSG i bagażnik o pojemności 107 litrów. Kolejna nowość w porównaniu z XL1: pięć lameli w tylnej pokrywie, otwierających się automatycznie, jeżeli konieczne jest dodatkowe chłodzenie jednostki napędowej. Po trzecie: czerwony pas świateł LED, podkreślający kształt tylnej części nadwozia. Po bokach dodany został kolejny, pionowy element diodowy, którym styliści dodatkowo zaakcentowali szerokość XL Sport. Po czwarte: czarny dyfuzor, który płynnie przechodzi w całkowicie zasłoniętą podłogę, a po bokach ograniczony jest chromowanymi końcówkami układu wydechowego. Wnętrze. Wnętrze XL Sport opiera się na wnętrzu XL1, jednak zostało zmodyfikowane i zindywidualizowane uwzględniając wprowadzoną do tego modelu dynamikę. Przykładem może być specjalny, cyfrowy wskaźnik wielofunkcyjny, sprawdzający się na torach wyścigowych, który oprócz ciśnienia oleju pokazuje także czasy okrążeń. Płaski element z karbonu przedłuża „daszek” nad wyświetlaczem eliminując wszelkie odbicia światła. Aby umożliwić szybką zmianę biegów, kierownica XL Sport, ozdobiona czerwonymi szwami, posiada aluminiowe przyciski zmiany przełożenia. Starannie wykonane detale z anodowanego aluminium w obrębie wlotów wentylacji, panelu klimatyzacji i osłony dźwigni DSG wprowadzają do wnętrza sportowe akcenty. Analogicznie do szwów kontrastowych na kierownicy, także pasy bezpieczeństwa są czerwone. Niezmieniona pozostała natomiast perfekcyjna ergonomia dla kierowcy i pasażera. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. VOLVO V40 CROSS COUNTRY Z SILNIKIEM DRIVE-E I NAPĘDEM AWD Zdjęcia: VOLVO V40 CROSS COUNTRY fot. Volvo - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E są dostępne w samochodach Volvo już od niemal roku. Aż dotąd można było je znaleźć tylko w autach przednionapędowych. Właśnie teraz debiutuje pierwszy model, w którym silnik nowej generacji przekazuje napęd na cztery koła. To połączenie będzie dostępne w V40 Cross Country T5 AWD, wyposażonym seryjnie w ośmiostopniowy automat. Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w styczniu 2015 roku. V40 Cross Country to model, który debiutował na początku 2013 roku. Już za kilka miesięcy zostanie zmieniona jego najmocniejsza odmiana – T5 AWD. Od stycznia V40 Cross Country T5 AWD będzie dostępny z nowoczesną, dwulitrową jednostką benzynową z rodziny Drive-E, która zastąpi silnik pięciocylindrowy o pojemności 2,5 l. Nowy motor będzie osiągał moc 245 KM, a maksymalna wartość momentu obrotowego wyniesie 350 Nm. Sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów ustąpi miejsca nowszej konstrukcji o ośmiu przełożeniach. Nowością będzie możliwość zamówienia łopatek przy kierownicy służących do zmiany biegów. Nowa jednostka będzie lżejsza, oszczędniejsza i równie dynamiczna. Zmiany nie tylko pod maską Nowością w ofercie będą 19 calowe felgi ze stopów lekkich Damara – czarne z szarymi akcentami. Aż dotąd 19 calowe felgi były wyposażeniem akcesoryjnym dostępnym wyłącznie jako kompletne koła wraz z oponami. Teraz będą opcją fabryczną. Pozostawiono przy tym odpowiedni profil kół tak, by nie ucierpiał na tym komfort pasażerów. Do palety lakierów metalizowanych wprowadzono nowy kolor Power Blue (jasny błękit), który był oferowany tylko w modelach serii 60. Całości zmian dopełnia aktualizacja rozwiązań systemu Sensus Connect, multimediów i nawigacji. Źródło: Volvo
  5. Witam serdecznie... To mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem modelarzem, po prostu znalazłem kilka dni temu na strychu modelarski silniczek spalinowy. Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu co to jest i czy ma to jakąś wartość... https://imageshack.com/i/eze547a1j https://imageshack.com/i/idb5a08fj https://imageshack.com/i/kmbaa681j https://imageshack.com/i/f05a01baj https://imageshack.com/i/id6972cbj https://imageshack.com/i/ip5c1e72j https://imageshack.com/i/id716802j
  6. Peugeot 308 z nowym, trzycylindrowym silnikiem - 1810 km na jednym baku Peugeot wycisnął już z 1,6 litra 270 KM, więc 130 koni z 1,2 litra nie jest niespodzianką Swoją drogą fajnie byłoby, jakby producenci podawali spalanie w realnych warunkach
  7. Znalazłem tutaj taką BMW 5 z 3l silnikiem z 1999 r http://moto.gratka.pl/tresc/bmw-seria-5-iv-e39-16497777.html#2783a4cac52e1b20,2.html?utm_source=brm Jak na ten model - to chyba nie jest jeszcze mocno stare. Przebieg jak na diesel-a też nie jest porażający. Podjarałem się tym autkiem - jeżeli coś widzicie to sprowadźcie mnie na ziemię
  8. Witam! Mam zamiar kupić samochód w podanej kwocie oraz tylko i wyłącznie benzyna. W sumie to uparłem się na Opla Astrę II 1,6 - 75 albo 85 KM. Potrzebuję jednak alternatywy i proszę o inne propozycje. Auto na dojazdy do pracy (ok. 15 km w jedną stronę), czasami na weekendowy wypad do miasta - ogólnie nie przewiduję przebiegu większego niż 12 tys. km rocznie. Myślałem jeszcze nad Focusem i Hondą Civic (też z silnikiem 1,6). Nie wiem tylko czy za te pieniądze taką Hodnę znajdę
  9. więcej -> Nissan Note z nowym silnikiem | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. MOTORÓWKA Z SILNIKIEM AUDI V8 300 KONI http://www.youtube.com/watch?v=33MinGQOnQM&list=TLsZOvATFjke4u2IQkk8RBRIq_kONCWxab
  11. To co najbardziej podoba mi się w samochodach ISUZU to to, że nigdy nie wpakują do swojej jednostki obcego silnika, zawsze swój, a maja bardzo dobre silniki z niską awaryjnością. Inne duże firmy też korzystają z ich silników. We wcześniejszej wersjii D-MAXa był 3 litrowy, a teraz w tej najnowszej wrzucili silnik 2,5 diesela z twin turbo. Podrzucam ciekawy artykuł: Test Isuzu D-MAX 2.5 diesel 4×4 | pickup | opinie | dane techniczne.
  12. więcej -> CENY | Kangoo z nowym silnikiem Energy TCe 115 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Nowe BMW serii 5 już za 3 lata. Będzie dostępne z 3-cylindrowym silnikiem? Wprowadzenie 3 cylindrów w nowym Mondeo uważa się za rewolucję, a tu proszę - taki silnik ma pojawić się w piątce...
  14. Volkswagen powrci z kultowym silnikiem VR6 6 cylindrów, doładowanie - jak oni to wszystko upchną pod maską?
  15. Prezentujemy szereg nowych modeli Audi S i RS z silnikiem V8 4.0 TFSI zmodyfikowanym przez firmę Pachura Moto Center. Ta jednostka napędowa jest instalowana pod maską Audi S6/RS6, Audi S7/RS7 oraz Audi S8. Jako wyłączny importer marki Abt Sportsline na polskim rynku podnosimy moc tych silników za pośrednictwem nowoczesnego komputera sterującego – Abt Engine Control. Dla Audi S6/S7 możliwe są dwa stopnie tuningu silnika: -Abt Power – w oparciu o komputer sterujący Abt Engine Control (AEC), który podnosi moc do 540 KM i moment obrotowy do 680 Nm. -Abt Power S - w oparciu o bardziej wydajne turbosprężarki Abt oraz komputer sterujący AEC. Uzyskujemy moc 600 KM i moment obrotowy 750 Nm Audi S7 4.0 TFSI Abt Sportsline / Sportowe / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center Dla Audi S8 możliwy jest jeden stopień tuningu silnika: -Abt Power - w oparciu o komputer sterujący AEC, który podnosi moc do 640 KM i moment obrotowy do 780 Nm Audi S8 4.0 TFSI Abt AEC / Limuzyny / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center Dla Audi RS6/RS7 możliwe są dwa stopnie tuningu silnika: -Abt Power - w oparciu o komputer sterujący AEC, który podnosi moc do 666 KM i moment obrotowy do 830 Nm -Abt Power S w oparciu o sportowy układ wydechowy Abt oraz komputer sterujący AEC. Uzyskujemy moc 700 KM i moment obrotowy 880 Nm NOWE AUDI RS6 4.0TFSI ABT AEC / Sportowe / Projekty / Moto Center - Pachura Moto Center
  16. Fiat 500 to we Włoszech najbardziej ekologiczny samochód z silnikiem benzynowym. -Modele Fiat 500 i Fiat 500C 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM - pierwsze w klasyfikacji modeli o najniższym poziomie emisji dwutlenku węgla wśród samochodów z silnikiem benzynowym. -W 2012 roku Fiat szósty raz z rzędu zanotował najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek, przyczyniając się do redukcji emisji spalin. -Włochy liderem z punktu widzenia najniższej emisji CO2. Fiat 500 i Fiat 500C wyposażone w jednostkę napędową TwinAir o mocy 85KM, Start&Stop oraz skrzynię biegów Dualogic, zajmują ex aequo pierwsze miejsce w klasyfikacji modeli benzynowych o najniższym poziomie emisji dwutlenku węgla, którą można znaleźć w „Guida al Risparmio di carburante” (przewodnik dotyczący oszczędności paliwa), przygotowany przez Ministerstwa Środowiska, Infrastruktury i Transportu oraz Rozwoju Ekonomicznego Włoch. Z poziomem emisji CO2 wynoszącym 90 g/km, model-ikona marki Fiat konkuruje w zakresie poziomu emisji i zużycia paliwa z samochodami hybrydowymi, które znajdują się na czele klasyfikacji, potwierdzając skuteczność konkretnych i dostępnych rozwiązań technologicznych oferowanych przez firmę Fiat szerokiej Klienteli, która może czerpać z nich korzyści ekologiczne i ekonomiczne. Wśród tych rozwiązań wyróżnia się jednostka napędowa TwinAir: konkretny przykład tego, jak technologia przy zachowaniu przystępnej ceny, może zmniejszyć zużycie paliwa i poziom emisji. Charakterystyki te zostały docenione nie tylko przez szeroką Klientelę, ale również przez najważniejsze jury międzynarodowe. Już w chwili swojego debiutu, silnik TwinAir odniósł ogromy sukces w konkursie „International Engine of the Year Awards 2011”, zdobywając 4 nagrody: nagrodę w kategorii pojemności (poniżej 1.000 cm3), tytuł „Best New Engine 2011” i „Best Green Engine 2011” oraz sam prestiżowy tytuł „Międzynarodowego Silnika Roku 2011” („International Engine of the Year 2011”), najwyższe uznanie przewidziane w konkursie. Wyróżnienia te wzbogaciły się ostatnio o nowy tytuł „Best Green Engine of the Year 2013” - przyznany zasilanemu metanem silnikowi 0.9 TwinAir Turbo bi-fuel . Również dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, szósty rok z rzędu marka Fiat zanotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek. W roku 2012 samochody Fiata uzyskały średnią wynoszącą 119,8 g/km. Te znakomite wyniki potwierdzone zostały oficjalnie przez JATO Dynamics, czołową firmę badawczo-konsultingową w skali światowej motoryzacji. Jest to ważne osiągnięcie, ilustrujące stałe zaangażowanie marki Fiat na rzecz zrównoważonej mobilności: w ciągu ostatnich 6 lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13%, z 137,3 do 119,8 g/km, a więc znacznie poniżej przewidzianego poziomu 130 g/km, przyjętego przez Unię Europejską na rok 2015. W ten sposób Fiat wnosi znaczący wkład w poprawę poziomu emisji gazów cieplarnianych na terytorium Włoch, które – jak wykazano w „Guida al Risparmio di carburante” (przewodniku dotyczącym oszczędności paliwa) – są emitowane w 24,1% właśnie przez transport. Ponadto, 62,1% z tych zanieczyszczeń powietrza emitowane jest przez transport drogowy. Zasadniczą rolę odgrywa zatem rozwój technologiczny pojazdów, mający na celu ochronę środowiska. To właśnie dzięki rozpowszechnieniu na rynku coraz bardziej ekologicznych samochodów, średnia ważona emisji CO2 pojazdów zarejestrowanych we Włoszech, zgodnie z danymi pochodzącymi z Europejskiej Agencji ds. Ochrony Środowiska, zmniejszyła się w ostatnich trzech latach, dochodząc do 126,2 g/km w roku 2012, poniżej średniego limitu Unii Europejskiej. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. [h=1]Taczka z silnikiem spalinowym by TOCZEK[/h]
  18. Montecarlo Automobile - superauto z silnikiem V12 na gaz Ciekawe, ile pali
  19. Ford Mondeo bdzie dostpny z nowym, 1,5-litrowym silnikiem EcoBoost Od informacji o nowym silniku, bardziej zainteresowała mnie ta mówiąca, że wreszcie rozpoczynają jego produkcję i po wakacjach wejdzie do sprzedaży
  20. Nowy McLaren bdzie napdzany silnikiem Hondy? Po przeczytaniu tej informacji, na myśl przyszedł mi następca NSX-a - teoretycznie Honda mogłaby zaprojektować taki sam silnik do nowego McLarena i swojego sportowego modelu
  21. witam,problem z silnikiem wyglada tak ze, przy odpalaniu mam słabe obroty mniejsze od 1000 obr,przy depnieciu mu na pedał gazu dusi sie,lecz po przeciagnieciu go do 3000 tys/obr dusi sie jak by nie przepalal i jest czarny dym, przy jezdzie jest tak samo,zamuli a po chwili ma power wiekszy,za kazdym razem jak go odpalam jest tak samo.pomocy
  22. więcej -> Range Rover z nowym silnikiem benzynowym V6 3.0 Supercharged, ranking sprzedaży motocykli, centrum badań rynku, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. [h=3]Lekka, wydajna konstrukcja zapewnia osiągi oraz moc szacowaną na 500 KM[/h] DETROIT – Wyścigowa widlasta ósemka LS7 o pojemności 7,0 l napędza nowe Camaro Z/28 2014, czyli najbardziej sportową wersję w historii tego modelu. Silnik połączono z sześciostopniową, manualną przekładnią TREMEC TR6060, której charakterystykę dostrojono idealnie do współpracy z motorem LS7, dzięki czemu na torze układ napędowy zapewnia optymalne osiągi. Silnik Z/28 to jednostka LS7 zaadaptowana z modelu C6 Corvette Z06, który powstał z myślą o zmaganiach w Corvette Racing. Szacunkowo w nowym Camaro Z/28 motor ten generuje moc 500 KM oraz moment obrotowy o wartości 637 Nm, maksymalnie wkręcając się na 7100 obr./min. Tak szeroki zakres prędkości obrotowych zapewnia lepsze osiągi i umożliwia rzadszą zmianę przełożeń podczas zmagań na torze, dzięki czemu silnik dłużej pracuje z maksymalną mocą i pozwala uzyskiwać lepsze czasy okrążeń. „Silnik LS7 w nowym Camaro Z/28 kontynuuje tradycję imponujących osiągów, oferując dużą moc i lekką konstrukcję, dzięki czemu samochód pewnie się prowadzi i zachowuje bardzo przewidywalnie”, wyjaśnia John Rydzewski, zastępca głównego inżyniera ds. silników o małym bloku. „W jednostce tej wykorzystano nowoczesne materiały oraz rozwiązania podpatrzone w sportach motorowych, dzięki czemu oferuje ona jedne z najlepszych osiągów”. LS7 to najmocniejsza spalinowa jednostka napędowa w historii General Motors, a w dniu premiery pod koniec 2005 roku była pierwszym silnikiem w ofercie GM, który otrzymał certyfikat Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacji (SAE). „Silnik ten stanowi uzupełnienie gamy mocnych jednostek napędowych V8 rodziny modelu Camaro, którą otwiera 426-konny motor LS3 w Camaro SS, a zamyka doładowana jednostka LSA o mocy 580 KM montowana w Camaro ZL1” dodaje Rydzewski. „Dzięki niskiej masie oraz wysokoobrotowej charakterystyce pracy silnik LS7 idealnie pasuje do lekkiego, wyścigowego Camaro Z/28, wykorzystując wszelkie korzyści płynące z zastosowania jednostki napędowej o małym bloku”. LS7 jest składany ręcznie w należącym do GM Performance Build Center w miejscowości Wixom (Michigan). Silnik zbudowano w oparciu o architekturę V8 czwartej generacji, znaną z 6,2 litrowej jednostki LS3 montowanej w Camaro SS, jednak odlew bloku cylindrów LS7 to unikalny proces. Kształt tulei cylindrowych dostosowano do większej średnicy cylindra (104,8 mm) o zoptymalizowanej geometrii. Zastosowano tu również układ smarowania z suchą miską olejową, który zapewnia efektywne smarowanie silnika nawet przy przeciążeniach w zakrętach rzędu 1,05 g, jakie może osiągać Camaro Z/28 podczas dynamicznej jazdy. Wewnętrzne komponenty układu tłokowego LS7 wykorzystują lekkie rozwiązania technologiczne znane ze sportów motorowych – między innymi tytanowe korbowody oraz zawory wlotowe dla zwiększenia mocy i maksymalnej prędkości obrotowej silnika przy jednoczesnej redukcji jego masy własnej. Tytanowe korbowody o masie zaledwie 464 gramów (30% mniej w porównaniu z podzespołami zastosowanymi w silniku LS3) to rozwiązanie zaczerpnięte bezpośrednio z samochodów wyścigowych. Tytan pozwala obniżyć masę własną tych elementów, zwiększyć zakres obrotów silnika oraz ograniczyć czas osiągania maksymalnych prędkości obrotowych przez jednostkę napędową. Ponadto podzespoły wykonane z tego materiału cechuje wyjątkowa trwałość. Kolejne cechy wyróżniające silnik LS7: Pokrywy łożyska głównego ze stali kutej Wał korbowy ze stali kutej Tytanowe korbowody (skok tłoka 101,6 mm) Aluminiowe tłoki z płaską głowicą Stopień sprężania 11,0:1 Wałek rozrządu o wysokim wzniosie Wzmocnione, wyczynowe aluminiowe głowice cylindrów z tytanowymi zaworami wlotowymi oraz zawory wylotowe wypełnione sodem Hydroformowane kolektory wydechowe typu tri-Y Wydajny układ chłodzenia oleju cieczą Unikatowy układ wlotowy z filtrem powietrza K&N o małym oporze przepływu Wyjątkowa pokrywa silnika z nadrukiem „Camaro 427”. Unikalny układ wydechowy silnika LS7 posiada kolektory typu tri-Y, które pozwalają w pełni wykorzystać charakterystykę kolejności zapłonu widlastej ósemki. W lewym rzędzie cylindrów zastosowano wspólne odprowadzenie spalin dla cylindra pierwszego z piątym, a następnie trzeciego z siódmym, a w prawym rzędzie drugiego z czwartym i szóstego z ósmym. Po stronie każdego rzędu cylindrów po pierwszym rozwidleniu następuje drugie, dzięki czemu powstaje zjawisko pulsacyjnego rozdziału sąsiednich odpalających cylindrów przy zachowaniu ich optymalnego przedmuchu dla kolejności zapłonu 1-8-7-2-6-5-4-3. Rozbudowany układ wydechowy Dual Mode oraz masywne rury o średnicy 7,6 cm stanowią uzupełnienie tuningu kolektorów oraz wpływają na zmniejszenie oporów przepływu. Zoptymalizowana konstrukcja kolektora i układu wydechowego wpływa na zwiększenie momentu obrotowego oraz poprawę brzmienia LS7. Wysokoprzepływowe głowice cylindrów Wzmocnione aluminiowe głowice cylindrów LS7 mają sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu 7 litrowego silnika na powietrze. W porównaniu z motorem LS3 V-8, jednostka LS7 pochłania w ciągu minuty o ponad 2,83 m3 więcej powietrza, co oznacza o 20% większy przepływ. Aby zapewnić jego odpowiednią wydajność zastosowano wałek rozrządu z hydraulicznymi popychaczami rolkowymi oraz 15 milimetrowy wznios zaworów dolotowych i wylotowych, co znacznie poprawia cyrkulację powietrza w silniku. Aby osiągnąć optymalny, niezakłócony przepływ powietrza, głowice LS7 posiadają proste, tunelowe przewody dolotowe. Ich spore( nawet jak na samochody wyczynowe) rozmiary mają gwarantować swobodny pęd powietrza, a tym samym wysokie wartości momentu nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika oraz zapierające dech w piersiach osiągi przy w górnych granicach prędkości obrotowych. Silnik posiada komory spalania o pojemności 70 cm3, wykonane z tytanu 56 milimetrowe zawory dolotowe, które są większe od swoich odpowiedników montowanych w jednostce LS3, a także 41 milimetrowe zawory wylotowe o wydrążonych trzpieniach częściowo wypełnionych materiałem na bazie sodu, który topi się i skrapla w temperaturze około 96 stopni Celsjusza. Siła bezwładności wyzwalana podczas otwarcia zaworów wypycha skroplony sód w górę trzpieni, zacznie przyśpieszając proces wytracania energii cieplnej. Przez wzgląd na dużą średnicę przylgni zaworów, zastosowano bliźniacze gniazda zaworów w głowicy. Kolejną modyfikacją, która wynika z doświadczeń wyścigowych modelu Corvette, jest zmieniony kąt ustawienia zaworów – 12 zamiast 15 stopni, jak to ma miejsce w silniku LS3. Takie rozwiązanie poprawia przepływ powietrza przez okna zaworowe do komór spalania i ogranicza jego zawirowania. Układ smarowania z suchą miską olejową Zastosowany w LS7 układ smarowania z suchą miską olejową ma zapewniać efektywne smarowanie silnika nawet przy ogromnych przeciążeniach na łuku drogi, które nie są rzadkością podczas dynamicznej jazdy Camaro Z/28. Ze zbiornika wyrównawczego o pojemności niespełna 10 litrów do układu olej podawany jest pod stałym ciśnieniem, nawet w czasie dynamicznego pokonywania zakrętów z przeciążeniem przekraczającym 1,05 g. Olej krąży w silniku, spływając do miski olejowej, skąd przy pomocy powrotnej pompy olejowej znów trafia do zbiornika wyrównawczego. System jest efektywnie chłodzony dzięki rozmiarom zbiornika wyrównawczego oraz pracy wydajnej chłodnicy oleju. W układzie smarowania z suchą miską olejową olej podawany jest do silnika poprzez zbiornik wyrównawczy. Przeszłość i teraźniejszość W pierwszym Camaro Z/28 z 1967 roku pracował silnik o małym bloku i pojemności 4,9 l, który generował 290 KM mocy oraz 393 Nm momentu obrotowego. Jednostka ta posiadała żeliwny blok cylindrów z silnika 283 V-8 o średnicy cylindra równej 101 mm oraz wał korbowy z motoru 327 o większej pojemności, który zapewniał 76 milimetrowy skok tłoka i dawał pojemność 4,9 l, odpowiadającą wymogom SCCA dla klasy Trans Am-2. Generując niemal 73% więcej mocy od silnika 302 z 1967 roku, jednostka napędowa LS7 w Camaro Z/28 (2014) jest również od niego o około 20% lżejsza, ponieważ posiada blok i głowice cylindrów wykonane z aluminium, kompozytowy kolektor dolotowy oraz pozbawiona jest ciężkiego gaźnika. źródło: General Motors
  24. więcej -> Volvo V40 z nowym silnikiem w wersji bazowej, wiadomości ze świata motoryzacji, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. Przejaźdżka ciekawym autem...
×