Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'silnik' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 249 wyników

  1. Witam wszystkich. Mam taki problem w swojej Toyocie Avensis T25. Otóż po wrzuceniu D/R mam drgania samochodu. Samochód dosć głosno pracuje, a obroty spadają ponizej 800 i zauważalne są lekkie wahania wskazówki obrotomierza. Drgania znacznie się nasilają po włączeniu klimatyzacji, gdy samochód stoi na lekkiej górce-po wrzuceniu z P na D jest mocne "wyrwanie do przodu" . Przy N/P samochod pracuje duzo ciszej i zdecydowanie mniej drga. Drgania na P/N/ są tylko wtedy jak odpale samochód i nie zmieniam przełożeń lewarka(cały czas jest ustawiony na P) a silnik sie powoli nagrzewa. Po odpaleniu na ssaniu ma 1200 obrotów, odczuwalne "lekkie drgania", gdy samochód troche sie nagrzeje, obroty spadają do 1000 "mocniejsze drgania potem "800" jeszcze mocniejsze drgania", aż w końcu nagrzewa sie całkowicie obroty spadają na "700 " mocne drgania,lekko falujace obroty" , a po odpaleniu klimatyzacji "500-600 "Bardzo mocne wibracje i falujące obroty.Co może być objawem? Zaznaczam, że olej oraz filtr w skrzyni został wymieniony.
  2. Witam, jak w temacie - jaki zastępczy silnik diesla polecacie zamiast oryginalnego 2.8 R6?
  3. Witam, jak w temacie - jaki zastępczy silnik diesla polecacie zamiast oryginalnego 2.8 R6?
  4. Witam. Jakiś miesiąc temu niepostrzeżenie zerwał mi się pasek klinowy. Przejechałem bez niego jakieś 2km. Wymieniłem pasek na nowy. Silnik po tej przejażdżce był obrzygany olejem i ubyło również płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdziłem stan oleju a tam bagnet suchy. Uzupełniłem również olej. Po tym incydencie zauważyłem, że ubywa mi oleju w silniku. Co mogło się stać?
  5. Witam. Jestem posiadaczem audi 80/b3 benzyna/gaz silnik 1.8. Problem wygląda następująco: Podczas pracy na benzynie - po odpaleniu pracuje bez zarzutów po około 2 min silnik sam gaśnie spada z obrotów (na gazie ten problem nie występuje). Po rozgrzaniu się będzie pracował prawidłowo. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za jak najszybsze odpowiedzi. Pozdrawiam.
  6. Witam, mam Passata od 2 lat, przebieg 50000 km. Nie jest tragicznie, ale czuję, że silnik nie działa tak sprawnie jak kiedyś. Przyspieszenie już nie to, do tego coraz głośniej i większe zużycie. Byłem już w paru warsztatach, nikt mi skutecznie nie pomógł, więc proszę o jakieś porady na ten temat.
  7. Witam, Czym mogę zatrzeć silnik ? Daewoo Matiz Benzyna+LPG oprócz cukru i soli. Czy chlor się nadaje wlany do oleju silnikowego? Czy da się go wykryć?
  8. W pełni aluminiowa konstrukcja: czterocylindrowy silnik benzynowy najnowszej generacji Błyskawiczna reakcja na otwarcie przepustnicy: dynamika i znakomite osiągi Zaawansowana technika: bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie zapewniają najwyższą sprawność Kamień milowy: ośmiomilionowy silnik z Szentgotthárd to 1.4 Turbo Rüsselsheim. 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo — tak brzmi pełna nazwa nowego silnika firmy Opel, którego światowa premiera w nowym Oplu Astra będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (IAA) we wrześniu. Czterocylindrowa turbodoładowana jednostka z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa będzie dostępna w dwóch wersjach o mocy 92 kW/125 KM i 107 kW/150 KM. Nowa, w całości aluminiowa konstrukcja jest spokrewniona z montowanym od niedawna w modelach ADAM i Corsa silnikiem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Debiutujący czterocylindrowy silnik 1.4 to właściwie większy brat trzycylindrowej jednostki 1.0, chwalonej przez branżową prasę od czasu jej pojawienia się w ADAMie ROCKS i Corsie nowej generacji. Obydwa silniki należą do rodziny tzw. małych silników benzynowych, czyli grupy zaawansowanych technologicznie trzy- lub czterocylindrowych jednostek o pojemności nieprzekraczającej 1.6 litra. Odgrywają one ważną rolę w największej ofensywie silnikowej w historii firmy Opel, w ramach której w latach 2014–2018 na rynek trafi 17 nowych silników. Najlepszy w swojej klasie: łagodny pomruk nowego czterocylindrowego silnika firmy Opel W trakcie prac nad turbodoładowaną jednostką 1.4 wiele uwagi poświęcono dynamice i elastyczności oraz wysokim osiągom przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy do 245 Nm już przy bardzo niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w niezwykle szerokim przedziale prędkości obrotowej od 2000 do 3500 obr./min. Taka charakterystyka świadczy o wysokiej sprawności silnika, a jednocześnie gwarantuje mnóstwo przyjemności z jazdy. Według danych wstępnych ten potężny turbodoładowany silnik z funkcją Start/Stop zużywa zaledwie 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (emisja CO2: 114 g/km). Silnik 1.4 Turbo będzie mógł zatem zastąpić nawet dwulitrowe jednostki benzynowe, oferując jeszcze lepsze osiągi pod każdym względem. Podobnie jak w przypadku trzycylindrowej jednostki o pojemności jednego litra inżynierowie pracujący nad turbodoładowanym silnikiem 1.4 zwracali szczególną uwagę na poziom hałasu i wibracji. Konstrukcja bloku ogranicza rezonans, miska olejowa została podzielona na dwie części, zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy generuje mniejszy hałas, odizolowano również wysokociśnieniowe wtryskiwacze, a rozrząd napędzany łańcuchem o specjalnym profilu jest osłonięty dźwiękochłonną pokrywą. „Nowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik 1.4 z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do rodziny nowo zaprojektowanych małych silników benzynowych i ma wszystkie jej atuty: wysoką moc, sprawność oraz kulturę pracy. Wykonana w całości z aluminium jednostka jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale także wyznacza nowe standardy komfortu jazdy” — powiedział Christian Müller, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych w europejskim oddziale General Motors. Lekkość bytu: nowy wymiar sprawności silnika Konstrukcja silnika 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo przyczynia się do zmniejszenia masy całego samochodu. Sam aluminiowy blok silnika jest o 10 kilogramów lżejszy od żeliwnego bloku obecnego silnika 1.4 Turbo, więc idealnie pasuje do nowego, wydajnego i oszczędnego Opla Astry. O przewadze nowego silnika 1.4 z turbodoładowaniem pod względem sprawności i oszczędności zadecydowały zaawansowane rozwiązania techniczne: drążony wał korbowy obniżający masę silnika oraz pompa oleju z napędem o obniżonym tarciu, która w zależności od potrzeb tłoczy olej pod mniejszym lub większym ciśnieniem. Cały silnik został zaprojektowany do eksploatacji z obniżającym tarcie olejem o klasie lepkości 5W‑30. Te zabiegi skutecznie przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. O ile trzycylindrowe silniki Opla to typowi przedstawiciele trendu zwanego „downsizingiem” (mniejsze i lżejsze, ale bardziej wydajne silniki), o tyle w przypadku nowego czterocylindrowego silnika 1.4 inżynierowie Opla mówią o „rightsizingu”, czyli optymalizacji sprawności między niskim a wysokim obciążeniem jednostki. Jubileuszowy silnik z Szentgotthárd Silnik 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo jest produkowany w fabryce Opel Flex w Szentgotthárd. Został on już nowym kamieniem milowym w historii tego węgierskiego zakładu. Dzisiaj z linii produkcyjnej w Szentgotthárd zjechał jubileuszowy ośmiomilionowy czterocylindrowy silnik w całości wykonany z aluminium, który zadebiutuje w nowym Oplu Astra we wrześniu. „Wysoce elastyczna fabryka Opla na Węgrzech odgrywa kluczową rolę w naszej strategii produkcyjnej. Gratulacje i ogromne podziękowania dla całego zespołu z Szentgotthárd — osiem milionów silników to powód do dumy. Jestem pewien, że będziemy tu świętować jeszcze niejedno osiągnięcie w niedalekiej przyszłości” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel, któremu w świętowaniu sukcesu towarzyszyli Marc Schiff, dyrektor wykonawczy ds. produkcji Opel/Vauxhall w Europie, członkowie węgierskiego rządu oraz lokalni urzędnicy. źródło: General Motors
  9. Silnik Audi 2.5 TFSI po raz szósty zdobywcą tytułu International Engine of the Year - Najnowszy silnik 2.5 TFSI sprawia, że Audi RS 3 Sportback jest najmocniejszym autem klasy premium w segmencie aut kompaktowych. - Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „jednostka 2.5 TFSI w nowym Audi RS 3 Sportback uosabia motoryzacyjną pasję” - Jedenaste z rzędu zwycięstwo Audi w swojej klasie Ingolstadt/Stuttgart, 17 czerwca 2015 r. 2,5-litrowy silnik TFSI Audi otrzymał tytuł „International Engine of the Year” 2015, w kategorii silników o pojemności 2 - 2,5 litra. Pięciocylindrowa jednostka zdobyła ten tytuł już szósty raz z rzędu. Międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej, uznało 2,5-litrowy silnik TFSI za najlepszy w swej klasie. „Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki” - czytamy w uzasadnieniu jury. Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg powiedział przy tej okazji: „Pięciocylindrowe motory mają u nas długą tradycję. W latach 80. uczyniły z Audi sportową markę. Jednostka napędowa 2.5 TFSI nowego Audi RS 3 Sportback, dzięki potężnemu momentowi obrotowemu i dzięki charakterystycznemu brzmieniu, jest uosobieniem samochodowych emocji. Ten tytuł to piękne zwieńczenie naszych prac nad rozwojem tego silnika.“ W nowym Audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 270 kW (367 KM). Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h. W Audi RS Q3, silnik rozwija moc 250 kW (340 KM) i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Wyposażony w tę pięciocylindrową jednostkę napędową topowy model serii Q3, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Audi zwyciężyło w plebiscycie „International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005 – 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów. Z kolei dla TFSI o pojemności 2,5 litra, to już szóste zwycięstwo z rzędu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Witam. Planuje przeznaczyc 15 tysięcy na Forda Mondeo Mk3.Czy kupie w tej kwocie zadbany egzemplarz? Docelowo ma być to wersja poliftingowa. Co wybrac - diesel czy benzyna? Robię miesięcznie około 1500km, głównie jezdze po miescie. Chcialbym zeby auto było dynamiczne. Jak kazdemu zalezy mi tez na tym by spalanie nie bylo zbyt duze. Z gory dziekuje za odpowiedz.
  11. VOLVO POKAZAŁO KONCEPCYJNY DWULITROWY SILNIK O MOCY 450 KM Volvo postanowiło przesunąć granice możliwości znanych nam dotąd silników. Tym razem szwedzka marka zaprezentowała koncepcyjną jednostkę napędową z rodziny Drive-E. Czterocylindrowy silnik benzynowy ma dwa litry pojemności i osiąga moc 450 KM. Jest to możliwe dzięki potrójnemu turbodoładowaniu. Wiele osób uważa, że z silników o stosunkowo niedużej pojemności nie da się osiągnąć znacznie więcej mocy niż obecnie. Najmocniejsze dwulitrowe jednostki benzynowe na rynku osiągają moc na poziomie 360 KM. To parametry, które jeszcze niedawno były zarezerwowane wyłącznie dla silników aut wyczynowych wymagających naprawy głównej co kilka godzin pracy. Czy można wygenerować jeszcze większą moc z takich silników i podnieść ich kulturę pracy? Volvo postanowiło udowodnić, że jest to możliwe. W ubiegłym roku Volvo wprowadziło na rynek bardzo udaną generację dwulitrowych silników turbodoładowanych Drive-E osiągających moc od 181 do 306 KM. Teraz nadszedł czas na otwarcie kolejnego rozdziału tej historii. Nowy silnik koncepcyjny Volvo emituje niewiele spalin, ma ogromną moc, jest lekki, a do tego wyeliminowano w nim niemal do zera efekt tzw. turbodziury. Jest to możliwe dzięki potrójnemu doładowaniu silnika. Tego rodzaju technologia jeszcze nigdy nie występowała w takiej konfiguracji. Nowa jednostka o mocy 450 KM została wyposażona w elektryczny turbokompresor, który przekazuje sprężone powietrze nie do komór spalania, lecz do dwóch, pracujących równolegle sprężarek. Duże ciśnienie doładowania wymagało zastosowania wydajnej, podwójnej pompy paliwowej. Paliwo jest tłoczone pod ciśnieniem 250 bar, co jest dużą wartością, jak na jednostkę benzynową. Stałe doładowanie wspomagane napędem elektrycznym sprawia, że silnik reaguje natychmiast na zmianę obciążenia bez żadnej zwłoki, która jest bolączką silników z jedną turbosprężarką. – Na rynku mamy już do czynienia z rozwiązaniami, które łączą mały rozmiar silnika z dużą mocą. Posiadają one jednak pojedyncze turbo, które wytwarzając dużą moc nie jest w stanie zapewnić pełnego komfortu prowadzenia pojazdu ze względu na powolną reakcję silnika. My wiedzieliśmy, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z tym problem. Stoi za na nami historia i lata doświadczenia. Już w 1981 r. byliśmy jednym z pierwszych koncernów, który oferował szeroki wybór technologii turbo – powiedział Michael Fleiss, wiceprezes ds. silników w Volvo Car Group. Prace nad konceptem 450-konnego silnika z rodziny Drive-E już we wczesnym stadium przyciągnęły uwagę i zachęciły do współpracy dostawców Volvo – AVL, Denso oraz Volvo Polestar Racing. Dzięki temu w procesie powstawania konceptu wykorzystane zostały technologie i zastosowania znane ze sportowych modeli wyścigowych. Pionierskie połączenie technologii pozwoliło stworzyć unikalny silnik o dużej mocy i szybkim momencie reagowania. Jego niewielki rozmiar poprawia rozkład mas pomiędzy przednią i tylną osią oraz obniża środek ciężkości. Te dwa czynniki mają istotny wpływ na właściwości jezdne, zarówno w samochodach sportowych, jak i miejskich. Specjaliści rozwijający silniki Volvo przypominają, że w latach 80-tych silniki Formuły 1 osiągały moc ok. 1200 KM z pojemności 1,5 l. Twierdzą, że obecnie największym zadaniem inżynieryjnym jest sprawienie, by jak najwięcej powietrza przepływało przez silnik i by było optymalnie spożytkowane. Nowoczesne układy turbodoładowania są niezbędnym elementem do osiągnięcia tego zadania. Źródło: Volvo
  12. Audi S1 i S1 Sportback - napęd i silnik Poznań, 3 czerwca 2014 r. Nowe Audi S1 pierwsze sto kilometrów na godzinę osiąga w czasie poniżej sześciu sekund, a jego prędkość maksymalna to nawet 250 km/h. Tak doskonałe wyniki są rezultatem zamontowania w tym kompaktowym modelu mocnego silnika 2.0 TFSI. To turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Gwarantuje moc 231 KM i dzięki temu trzydrzwiowa wersja S1 przyśpiesza do setki w 5,8 sekundy, a pięciodrzwiowy Sportback w 5,9 sekundy. Zużycie paliwa tego dynamicznego, sportowego auta, to tylko średnio 7 litrów na 100 kilometrów. By jak najlepiej wykorzystać potencjał silnika, w samochodzie zastosowano stały napęd na cztery koła quattro, realizowany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. To piąta generacja tego rozwiązania, gwarantująca doskonałe przeniesienie napędu w bardzo krótkim czasie. Napęd może być przekazany w 50 procentach na tylną oś, w sposób błyskawiczny i nieodczuwalny dla kierowcy i pasażerów. Wiele uwagi poświęcono także zawieszeniu, które musiało sprostać dużemu momentowi obrotowemu, przekazywanemu na wszystkie koła. Auto wyposażono również w szereg rozwiązań technicznych wspomagających prowadzenie pojazdu i uwydatniających jego sportową charakterystykę. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. SKODA wyprodukowała trzymilionowy silnik 1.2 HTP! Wielki sukces czeskiej fabryki zbiegł się z kolejnym kamieniem milowym: wyprodukowaniem pół miliona skrzyń biegów MQ/SQ 100. Trzycylindrowy silnik serii EA 111 cieszy się niezmiennie wielką popularnością wśród Klientów ŠKODY, SEAT-a i Volkswagena. To czeski produkt, który od 2001 roku schodzi z taśm produkcyjnych zakładu w Mladá Boleslav. Oprócz jednostki 1.2 HTP, ŠKODA wytwarza także silniki 1.2 TSI tej samej serii, 1.2 TSI i 1.4 TSI serii EA 211 oraz manualne i automatyczne skrzynie biegów. „Nasza firma buduje silniki już prawie 115 lat. Czyni to ŠKODĘ jednym z najdłużej istniejących projektantów i producentów jednostek napędowych na świecie” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. „Te kamienie milowe w postaci wyprodukowania przez nas trzech milionów silników 1.2 HTP oraz pięciuset tysięcy skrzyń biegów MQ/SQ 100 wiele mówią o sile naszej lokalnej produkcji. Zamierzamy to wykorzystać, by jeszcze bardziej wzmocnić nasz potencjał technologiczny w najbliższych latach.” Ceniony trzycylindrowy motor napędza modele Fabia, Roomster i Rapid. Oznaczenie HTP to skrót od „High Torque Performance” – wskazuje na duży moment obrotowy dostępny już od małej prędkości obrotowej, co przekłada się zarówno na małe zużycie paliwa, jak dobrą dynamikę tej lekkiej jednostki. Oprócz silników, ŠKODA ma także bardzo duże kompetencje w zakresie wytwarzania skrzyń biegów. Automatyczna dwusprzęgłowa przekładnia DQ 200 produkowana jest w miejscowości Vrchlabí. Manualne skrzynie biegów MQ 200 i MQ/SQ 100 budowane są natomiast od połowy 2011 roku w Mladá Boleslav. Komponent ten przeznaczony jest do miejskich samochodów Grupy Volkswagen – między innymi ŠKODY Citigo. W marcu bieżącego roku osiągnięto wieki sukces, potwierdzający popularność i jakość wytwarzanych tu modułów: wyprodukowano półmilionowy egzemplarz tej skrzyni biegów. ŠKODA planuje w najbliższych latach wykorzystać swoją cenną wiedzę i bardzo duże doświadczenie w zakresie jednostek napędowych i skrzyń biegów do intensywnego rozwoju. Czeski producent wybudował w tym celu nowe Centrum Układów Napędowych w Centrum Technologicznym ŠKODY Česana w Mladá Boleslav. Ze wsparciem Grupy Volkswagen w jego budowę zainwestowano 34 miliony euro. To obecnie największa inwestycja tego typu realizowana w całym przemyśle Czech. Duże znaczenie dla innowacyjnego procesu produkcji silników i skrzyń biegów ŠKODY mają fabryczne odlewnie i kuźnie. Kilka tygodni temu świętowały one jubileusz pięćdziesięciolecia. Ta część fabryki – założona w 1963 roku – powstała niedługo przed wprowadzeniem do produkcji słynnej ŠKODY 1000 MB. Obecnie to jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie tego typu kompleksów na świecie, wyróżniony tytułem „Centre of Excellence” wskazującym na najlepsze i najbardziej wyspecjalizowane zakłady całej Grupy Volkswagena. ŠKODA rozpoczęła produkcję silników w 1899 roku. Cztery lata po powstaniu firmy, która produkowała wtedy rowery, założyciele Václav Laurin i Václav Klement zbudowali swój pierwszy bicykl z napędem spalinowym – Motocyclette. W jednośladzie zamontowano zespół dwóch jednocylindrowych silników o mocach 1,25 i 1,75 KM. Od tego momentu rozpoczyna się historia jednego z najdłużej istniejących na świecie producentów branży motoryzacyjnej. W 1905 roku firma Laurin&Klement ukończyła swój pierwszy pojazd Voiturette A (od francuskiego: niewielki samochód). Napędzany był siedmiokonnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1100 cm3, chłodzonym cieczą. Kolejny ważny kamień milowy został osiągnięty w roku 1908, kiedy firma zbudowała pierwszy ośmiocylindrowy motor na świecie. Do 1924 roku nieustannie rozwijająca się firma Laurin&Klement produkowała już także lotnicze jednostki napędowe. Po połączeniu z zakładami ŠKODY w 1925 roku, rozwój układów napędowych dalej miał kluczowe znaczenie dla firmy. W latach 30. duże doświadczenie w tym zakresie przejawiało się także w produkcji udanych wozów sportowych ŠKODY o świetnych osiągach. Po II wojnie światowej ważnym kolejnym krokiem w rozwoju firmy był pierwszy silnik umieszczony z tyłu, wprowadzony do produkcji w 1964 roku. Do silnika umieszczonego z przodu powrócono w 1987 roku. Decydującym krokiem dla nadania rozpędu rozwojowi najnowocześniejszych układów napędowych i przeniesienia napędu było połączenie sił z Grupą Volkswagen w 1991 roku. Akt ten zapoczątkował pasmo sukcesów, które w postaci takiej, jak te dwa imponujące wyniki produkcji, trwa do dziś. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. więcej -> Nowy silnik Volkswagena w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Nissan stworzył imponujący silnik: 40 kg wagi i 400 KM mocy Rozsądne traktowanie kwestii zmniejszania masy aut jest ok, ale przecież są jakieś granice. Zaraz układ turbo będzie ważyć więcej niż silnik...
  16. Toyota GT86 Sedan otrzyma silnik z doładowaniem - debiut w 2016 roku Nadal trudno mi uwierzyć, że takie auto jest w planach. Pomysł jest ciekawy, zobaczymy jak z wykonaniem
  17. BMW M8 zadebiutuje w 2016 roku. Pod mask trafi silnik o mocy 600 KM A może zamiast 600-konnej benzyny wsadzą hybrydę? Chodzą przecież słuchy o superaucie BMW i Toyoty.
  18. Opel Astra po drobnych zmianach - nowy silnik i wyposażenie Jakby ograniczyli ten gąszcz przycisków na konsoli środkowej, to bym się nie obraził
  19. Alfa Romeo Giulietta GTA otrzyma silnik z 4C? Skoro już mają niemal gotowy silnik, to czemu nie? Aczkolwiek wolałbym, żeby zaprezentowali następcę 159...
  20. Audi RS 7 Sportback - efektywny silnik
  21. więcej -> 3-cylindrowy silnik w nowym MINI, park samochodów, ranking sprzedaży motocykli, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. [h=2]Nowy, aluminiowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem wyznacza standardy w zakresie kultury pracy[/h] Nowy silnik 85 kW/115 KM 1,0 l podnosi poprzeczkę, jeśli chodzi o kulturę pracy jednostek trójcylindrowych. Pierwszy z nowej rodziny silników benzynowych o małej objętości skokowej z wtryskiem bezpośrednim debiutujący w Oplu ADAMie. Wyższy moment obrotowy, większa wydajność zużycia paliwa w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindra. Połączony z nową skrzynią sześciobiegową, o 30% lżejszy od poprzednika. Rüsselsheim. Czysty, płynny i cichy: podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera nowego trzycylindrowego silnika Opla. Jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra nie tylko jest przyjazna dla klimatu, lecz także wyznacza nowe standardy w zakresie kultury pracy silników trzycylindrowych — uzyskuje lepsze wyniki w dziedzinie ograniczania hałasu i drgań niż wiele modeli czterocylindrowych. Mimo kompaktowych rozmiarów ten niewielki silnik osiągający moc 85 kW/115 KM wyróżnia się także potężnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, wynoszącym 166 Nm w szerokim zakresie od 1 800 do 4 700 obrotów na minutę. Silnik 1.0 SIDI Turbo (z ang. Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy niż równie mocne silniki o większej objętości skokowej, a także o 20% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecną jednostką 1,6 l o zapłonie iskrowym. 12-zaworowy silnik 1.0 Turbo ma w przyszłym roku zadebiutować w niewielkim Oplu ADAMie wraz z nową sześciobiegową skrzynią biegów. Będzie to pierwszy model z nowej modułowej rodziny trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych o objętości skokowej wynoszącej do 1,6 litra. Wśród głównych czynników wpływających na zwiększenie wydajności można wymienić zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni, zróżnicowany czas aktywacji zaworów i lekki aluminiowy blok silnika. Zgodnie z prognozami Opla nowa rodzina silników będzie się wyróżniać fantastyczną oszczędnością paliwa i emisjami CO2 znacznie niższymi niż 100 g/km. „Podczas projektowania tego małego silnika postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Chcieliśmy także udowodnić, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery”, stwierdził dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Zależało nam na tym, by u źródła rozwiązać problemy związane z równowagą, hałasem i drganiami typowe dla zwykłych silników trzycylindrowych. Jesteśmy przekonani, że rezultaty miło zaskoczą klientów. To bardzo dynamiczny i dopracowany silnik trzycylindrowy gwarantujący pełną radość z jazdy”. Niemiecka technologia zapewniająca najlepszą akustykę w swojej klasie Inżynierowie Opla zaczęli od czystej kartki papieru, co umożliwiło im zastosowanie całej gamy środków w celu wyeliminowania typowej „nierytmiczności”, tradycyjnie kojarzonej z ekonomiczną pracą silników trzycylindrowych. Blok cylindrów wykonany z odlewu aluminium pod wysokim ciśnieniem został zaprojektowany z myślą o ograniczeniu hałasu wynikającego z konstrukcji, a także o zmniejszeniu wagi. Wysokociśnieniowe przewody doprowadzające paliwo i wtryskiwacze są także konstrukcyjnie oddzielone od głowicy cylindra, co minimalizuje przekazywanie pulsacji; zastosowano również wygłuszenie pompy paliwa i przewodów paliwowych. Do wysokiej kultury pracy przyczynia się także zastosowanie wałków wyważających w pompie oleju. Wałek, napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami zapewniającymi cichą pracę, obraca się w przeciwnym kierunku z prędkością wału korbowego. Cechuje się on zoptymalizowaną masą równoważącą samoistne drgania wywołane pracą trzech cylindrów. Do innych funkcji zmniejszających hałas należą: zoptymalizowane pod względem akustycznym pokrywy na górze i z przodu silnika oraz obudowy kolektora wlotowego i wałka rozrządu, izolacja wałka rozrządu ze stalowymi wstawkami głównego łożyska, odwrócone zęby w łańcuchu napędzającym wałek rozrządu, turbosprężarka, w której zredukowano odgłos syczenia, i niższa miska olejowa ze stali. W wyniku zastosowania tych elementów konstrukcyjnych nowy silnik 1.0 SIDI Turbo nie tylko cechuje się wyższą kulturą pracy w porównaniu z innymi jednostkami trzycylindrowymi, lecz także jest cichszy od wielu modeli czterocylindrowych. Na przykład w teście porównawczym z całkowicie otwartą przepustnicą charakteryzuje się on niższą emisją hałasu w całym zakresie mocy niż inne podobne silniki benzynowe z turbodoładowaniem, łącznie z jednostką o pojemności 1,6 litra. Doskonałe parametry pozwoliły znacznie ograniczyć potrzebę stosowania dodatkowej wewnętrznej izolacji dźwiękowej oraz skomplikowanych mocowań i podstaw montażowych. Wysoka moc i potężny moment obrotowy Silnik 1.0 SIDI Turbo wyróżnia się wyjątkową dynamiką i generuje wyższy moment obrotowy niż obecny silnik Opla o zapłonie iskrowym i pojemności 1,6 litra, a także taką samą moc maksymalną wynoszącą 85 kW/115 KM. Montaż kolektora dolotowego wewnątrz aluminiowej głowicy cylindrów wykonano z zegarmistrzowską precyzją — jest on połączony śrubami bezpośrednio z chłodzoną wodą turbosprężarką o niskiej bezwładności. Tego rodzaju kompaktowa metoda montażu zwiększa dynamikę i zapewnia wysoką moc nawet w niskim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 166 Nm od zaledwie 1 800 obr./min jest o prawie 30% wyższy niż w przypadku silnika o pojemności 1,6 litra na tym samym poziomie obrotów na minutę. Wyposażone w sześć otworów wtryskiwacze paliwa są umieszczone centralnie nad każdym tłokiem, co zapewnia wydajne spalanie, a dwie fazy pracy krzywek umożliwiają różnicowanie czasu aktywacji zaworów skutkujące optymalnym oddychaniem silnika. Podwójna pompa oleju i przełączana pompa wodna — odłączana przy zimnym chłodziwie silnika, co pozwala przyspieszyć nagrzewanie — przyczyniają się także do niskiego zużycia paliwa. Nowa i lekka skrzynia sześciobiegowa Silnik 1.0 SIDI Turbo jest połączony z nową sześciobiegową skrzynią manualną zaprojektowaną specjalnie pod kątem średniego momentu obrotowego. Jej sucha masa wynosi 37 kg, co oznacza, że jest ona o mniej więcej 30% lżejsza od obecnego równoważnego modelu. Przekładnia cechuje się także wyjątkowo małymi rozmiarami — mierzy zaledwie 375 mm wzdłuż osi. Nowe przekładnie, charakteryzujące się doskonałą jakością zmiany biegów, niewielkim skokiem dźwigni i bezwysiłkową obsługą, zawierają wiele udoskonaleń wprowadzonych ostatnio w skrzyniach biegów nowej generacji. Należą do nich koła zębate z szerszymi, częściowo asymetrycznie rozstawionymi zębami oraz synchronizatory — trójstożkowe dla pierwszego i drugiego biegu oraz dwustożkowe dla trzeciego i czwartego biegu. Zsynchronizowany jest także bieg wsteczny. Nowe skrzynie biegów zostaną zastosowane w wielu małych i kompaktowych pojazdach Opla z silnikami o momencie obrotowym sięgającym 220 Nm. Aby zapewnić maksymalną efektywność jednostki napędowej w każdym zastosowaniu, macierz wyboru zawiera 12 zestawów przełożeń przekładni i siedem przekładni głównych. Następny etap programu odnowy jednostek napędowych Opla Premiera silnika 1.0 SIDI Turbo i nowej sześcio-przełożeniowej skrzyni biegów to ostatni etap programu odnawiania oferty jednostek napędowych Opla, w ramach którego w latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i 13 nowych silników, a także całą gamę nowych skrzyń biegów. Program rozpoczął się od wprowadzenia pierwszych silników średniej wielkości — benzynowych i wysokoprężnych. Do tych jednostek o pojemności 1,6 litra dołączył teraz silnik 1.0 Turbo, pierwszy przedstawiciel rodziny nowych modeli o małej pojemności skokowej. Wszystkie będą budowane w nowym zakładzie GM w węgierskim mieście Szentgotthard, gdzie silniki benzynowe i wysokoprężne są produkowane na wspólnej linii montażowej. W zakładach produkcji silników nowej generacji Opel koncentruje się na zaspokajaniu rosnącego zapotrzebowania klientów na silniki skonstruowane w dążeniu do „downsizingu” — cechujące się niższym zużyciem paliwa i mniejszymi emisjami CO2, a jednocześnie mocą i kulturą pracy typową dla jednostek o większej pojemności skokowej. źródło: General Motors
  23. Witam! Mam problem ze zmieniającym się poziomem oleju w fordzie mondeo. Raz olej jest na minimum na następny dzień sprawdzam olej i jest normie.Mechanicy rozkładają ręce tłumacząc ze to jest niemożliwe a jednak tak się dzieje.Bagnet do pomiaru oleju jest dobry.Co może byc przyczyna?
  24. Silnik

    Witam. Kumpel ma autko fiat siena 1.6 16V benzyna + lpg i chce kupić fiat bravo z takim samym silnikiem + gazem. I mam takie pytanie on chce przerzucić z fiata sieny na fiat bravo silnik 1.6 czy to dobry pomysł proszę o opinie, porady itd
  25. więcej -> Nowy 3 cylindrowy silnik Opla, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×