Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'się' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 498 wyników

  1. Gdy będę miał 40 lat zapewne wielu z Was się nie spodobam. Może i znajdzie się kilku desperatów, ale na pewno nie będzie to tak duża rzesza fanów jak VW Golfa. W sumie nad tym nie ubolewam i się nie dziwię, bo jak na czterdziestolatka ten Volkswagen wygląda stonowanie i elegancko. A dzięki sentymentowi wielu klientów ciągnie do tego auta. Więcej na: Volkswagen Golf VII 2.0 TDI - czy kiedyś się zestarzeje? - auto-strefa.pl Dane techniczne: Silnik i napęd: Typ: diesel Moc maksymalna: 150 KM przy 3600-4000 obr./min Max. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-4000 obr./min. Liczba cylindrów: 4 Objętość skokowa: 1968 cm3 Skrzynia biegów: 6 biegów, półautomatyczna DSG Typ napędu: Na przednią oś Masy i wymiary: Masa własna: 1306 kg Stosunek masy do mocy: 8,7 kg/KM Długość: 4255 mm Szerokość: 1799 mm Wysokość: 1452 mm Rozstaw osi: 2637 mm Pojemność bagażnika: 380 l / 1270 l Osiągi: 0-100 km/h: 8,6 s 0-200 km/h: brak danych 0-300 km/h: n/d Czas na 1/4 mili: brak danych Prędkość maksymalna: 212 km/h Spalanie i emisja CO2: Zużycie paliwa - miasto: 5,2 l/100km Zużycie paliwa - trasa: 4,0 l/100km Zużycie paliwa - cykl mieszany: 4,6 l/100km Emisja CO2: 119 g/km Pojemność zbiornika paliwa: 55 l Cena wersji podstawowej – 61 790 złotych Cena testowanego egzemplarza – 136 790 złotych
  2. Warto korzystać przy ubezpieczeniach z Idea Fair Play - Społecznie odpowiedzialni To znaczy portalu, który działa jak porównywarka, składamy zapytanie w przypadku samochodu Produkty ubezpieczeniowe Wybieramy któreś z zaproponowanych i wybieramy jedną z organizacji charytatywnych, społecznych, edukacyjnych, które działają na portalu. Część zysku z umowy firma przeznaczy właśnie dla niej. Można też ciągle rejestrować nowe organizacje i tak pozyskiwać środki dla niej. Mamy dopasowane pod siebie ubezpieczenie, które sami wybraliśmy i do tego satysfakcję z pomagania.
  3. Czym się golicie?

    Tak się zastanawiam, czym wy się golicie? Pytanie kieruję rzecz jasna do facetów, zwykła maszynka czy golarka? Co jest dla was wygodniejsze?
  4. Używacie aplikacji Yanosik? Gdzie najlepiej się sprawdza? Bo słyszałem, że na tych mniej uczęszczanych trasach informacje nie są zbyt często aktualizowane. Pytam, bo wybieram się niedługo nad morze z Krakowa. Jedziemy głównie autostradą i chciałbym wiedzieć czy warto ją instalować?
  5. Wpisujcie miejsca gdzie można się legalnie pościgać samochodami? No i koszta ewentualnie z tym związane. Tylko niech to będą jakieś sprawdzone i bezpieczne miejscówki.
  6. ja wieczorami po ciężkim dniu lubię sobie usiąść i napić wina, cydru, czasem bourbona, relaksuje mnie to mega, zwłaszcza jak w tle leci jeszcze coś fajnego
  7. jeżdżę ją raczej rzadko od dwu i pół roku. mam dopiero 15500 km. Pali 4,6 l/100 jak nie wariuję. Najwięcej spaliła mi jak jechałem z Włoch z trumna na dachu i miejscami 180 km/h. Wyszło 6 l/100 m. To był rekord spalania bo w Polsce nawet jak wariuję to mieszczę się w 5,4 l/100. Jest to chyba jedyny samochód za te pieniądze w którym można spokojnie spać bez ruszenia przednich siedzeń. Jak na razie bez uwag, może biegi trochę za głośno wchodzą jak jest zimny. Do tej pory jedyne co w nim zrobiłem to zmieniłem lampę w bagażniku na kierunkową i założyłem brzęczyk cofania. Przydaje się jak parkujemy w miejscach gdzie jest duży ruch i chcemy wycofać. Ten brzęczyk wkręca się zamiast żarówki światła wstecznego. Kupiłem go w sklepie przy serwisie Feu Vert nie linkuj.
  8. Toyota Rav 4, 2.0 rok prod. 1996 Jadąc zgasł mi silnik. Przy próbie odpalenia kluczykiem nie załącza się rozrusznik. Poprzez bezpośrednie załączenie na rozrusznik także nie odpala. Gdzie mógłbym szukać przyczyny?
  9. Czytałem, że światła biksenonowe od ksenonowych różnią się tym, że ksenon to ksenonowe światła tylko mijania, a biksenon to ksenonowe światła zarówno mijania jak i drogowe. Przeczytałem w instrukcji, że moje Volvo XC90 wyposażone jest w światła biksenonowe, a mimo to jak włączam światła drogowe to zapalają się zwykłe lampy halogenowe (te obok ksenonowych, bliżej grilla). Więc o co chodzi?
  10. VW Polo umarło w trakcie jazdy, nie odpala 18 Maj 2015, 13:53 Witam, sytuacja wyglądała następująco: podczas normalnej jazdy auto szarpnęło, zapaliła się kontrolka EPC, silnik zgasł. Od tego czasu rozrusznik kręci ale silnik się nie odzywa, zarówno przy próbie odpalenia na benzynie jak i na gazie. Podczas spychania auta z drogi i próby odpalenia "na pych" pojawiło się dodatkowo piszczenie. Czy w wypadku gdyby auto odpaliło "na pych" można jechać z zapaloną kontrolką EPC i tym sygnałem dźwiękowym? Zdaję sobie sprawę że nikt mi nie postawi diagnozy przez internet ale interesują mnie możliwe przyczyny i ich koszty, ponieważ auto jest za granicą a koszt ściągnięcia do kraju to jakieś 1300zł i nie wiem czy nie będzie taniej zrobić jednak tego tutaj. Nie wiem czy to ma bezpośredni związek z tą awarią (choć pewnie ma) ale jakiś czas temu było tak, że auto nie chciało palić na ciepłym silniku, pomagało wtedy lekkie dodanie gazu. Problem ten ostatni raz miał miejsce jakieś 2,5-3 miesiące temu. Polo Classic 2000r. 1.4 75KM LPG Z góry dziękuję za wszelkie uwagi
  11. Witam, planuje kupić Peugeota 206 cc, dla kobiety. Na co zwrócić szczegolna uwage przy kupnie tego auta? Czy ktoś na forum posiada to auto i mógłby podzielić się wiedzą na jego temat? Czy opłaca się kupić to auto ze silnikiem 2.0? Oraz czy opłaca kupić się ten model za 5 tys. z przebiegiem 270 tys. z Niemiec?
  12. Aukcje od 1 zł, bez ceny minimalnej, wkrótce się kończą Gwinciarka INGERSOLL-RAND 7RAQT4 Fabrycznie nowa SEBASTIEN LOEB MÓJ STYL JAZDY PODWOZIA I NADWOZIA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - REA Auto Świat LEKSYKON TECHNIKA MOTORYZACYJNA A-Z SILNICZEK REFLEKTORA CITROEN BERLINGO PARTNER ZAŚLEPKA REFLEKTORA CITROEN BERLINGO PARTNER Przedmioty użytkownika DWojtow - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
  13. Ciekawi mnie czy ma szanse przyjąć się to urządzenie. Dosyć mnie zaciekawiło dlatego postanowiłem sie zapytać o waszą opinie Na korki, wszędzie parkomaty i problemy z zaparkowanie ?
  14. Witam Posiadam OPEL'a Astra II 2.0 DTI - jakiś czas temu wskazówka od temperatury silnika się nie podnosi, jaka może być tego przyczyna ???
  15. Technika na okrągło – co kryje się w samochodowym kole? Koło jest jednym z największych osiągnięć ludzkości, odgrywa zasadniczą rolę w transporcie i motoryzacji. Dzisiejsze koło jest czymś więcej niż tylko tarczą z metalową obręczą i nałożoną gumową opaską – dlatego warto poznać jego budowę, by najlepiej wykorzystać jego właściwości i uniknąć problemów eksploatacyjnych. Koło samochodu zbudowane jest z wysokowytrzymałej obręczy – poddawanej surowym testom wytrzymałościowym i prześwietlanej promieniami RTG w celu wykrycia choćby najmniejszych niedoskonałości – oraz radialnej opony bezdętkowej, dostarczonej przez producenta należącego do światowej czołówki przemysłu oponiarskiego. Samochody marki ŠKODA oferowane są zarówno z obręczami wykonanymi ze stali, jak i stopu aluminium. Dla właściwego funkcjonowania samochodu wymagane są nie tylko ich właściwe wymiary, rozmieszczenie śrub mocujących i odsadzenie, ale i masa. Niemieszczące się w normach parametry mogą się przyczynić do pogorszenia komfortu jazdy, a nawet zmniejszenia bezpieczeństwa wskutek pojawienia się wibracji i hałasu. Dlatego ważne jest korzystanie z bogatej oferty felg producenta nie tylko okazale się prezentujących, ale i gwarantujących pełną spójność techniczną z samochodem. Oryginalne felgi mają także znaczenie dla aerodynamiki, co ma bezpośredni związek z wielkością zużycia paliwa oraz odpowiednim chłodzeniem hamulców. Felgi projektowane są tak, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, a aluminium jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła i odbiera je z rozgrzanych tarcz hamulcowych. Odpowiednio działająca opona to dopiero połowa sukcesu. Fabryczne obręcze kół ŠKODY cechują się bardzo wysoką wytrzymałością, sprawdzaną nie tylko w wewnętrznych testach, ale i przez niezależne instytucje dopuszczające ich użycie do ruchu drogowego. Zarówno felgi stalowe, jak i aluminiowe, pozostają do pewnego stopnia plastyczne, dzięki czemu przy uderzeniu o przeszkodę taka obręcz odkształci się, ale nie pęknie. Równie zaawansowanym i wyspecjalizowanym podzespołem samochodu jest obecnie opona pneumatyczna. Zbudowana z wielu warstw różnych mieszanek gumy i produkowana z użyciem zaawansowanych technologii jest czymś zupełnie innym, niż opony jeszcze sprzed parunastu lat. Współczesne opony są bezdętkowe – za utrzymanie w niej właściwego ciśnienia zamiast dętki odpowiedzialna jest sama opona. Możliwe jest to dzięki szczelnemu przyleganiu odpowiednio wzmocnionej stopki opony do obręczy koła. Opony mają teraz budowę radialną – ich osnowa, czyli część nośna złożona z kilku warstw gumowanych nici ułożona jest radialnie, czyli promieniowo, pod kątem 90 stopni. Takie ułożenie zapewnia usztywnienie bieżnika i większą elastyczność boków opony, gwarantując mniejsze zużycie paliwa, lepszą przyczepność i optymalne zachowanie podczas jazdy po łuku. W okresie zimowym jazda na sezonowych oponach wpływa na bezpieczeństwo w szerszym zakresie, niż można przypuszczać. Przeczytaj poradnik zimowej szkoły bezpieczeństwa ŠKODY. Niektóre z samochodów ŠKODA nie są wyposażone w pełnowymiarowe koło zapasowe, tylko w koło o mniejszym rozmiarze – tak zwane koło dojazdowe - lub w zestaw naprawczy. Te dwa ostatnie rozwiązania są podyktowane troską o środowisko czeskiej marki: mniejsza masa samochodu prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa, a więc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W przypadku jazdy z kołem o rozmiarze mniejszym od pozostałych należy pamiętać, że jest to rozwiązanie awaryjne służące jedynie do dojazdu do miejsca, gdzie możliwa będzie ponowna instalacja właściwych kół, z ograniczoną prędkością (zależnie od danych podanych na kole, najczęściej nie przekraczającą 80 km/h). Opony zimowe, odpowiedni układ napędowy i właściwe umiejętności. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Również w październiku sprzedaż Audi AG pięła się w górę · W październiku przekazano klientom 146 200 samochodów marki Audi, o 10,8 procent więcej niż przed rokiem · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „Sprzedaż rośnie na rynkach całego świata“ · Nowe Audi TT trafia do salonów dealerskich Ingolstadt, 7 listopada 2014 r. Czwarty kwartał bieżącego roku rozpoczął się dla koncernu z Ingolstadt wyraźnym wzrostem sprzedaży. W październiku globalna sprzedaż czterech pierścieni zwiększyła się w porównaniu do października ubiegłego roku o 10,8 procent, osiągając wielkość blisko 146 200 aut. Łącznie, sprzedaż Audi od stycznia wzrosła o 10,1 procent i wyniosła około 1 444 900 wprowadzonych na rynek samochodów. Do wzrostu w październiku przyczyniły się trzy największe rynki, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki: Chiny — plus 17 procent, USA — plus 16,5 procent i Wielka Brytania — plus 22,1 procent. „Udany początek ostatniego kwartału jasno wskazuje, że Audi w całym roku 2014 osiągnie świetne wyniki” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Szczególnie nas cieszy, że sprzedaż rośnie we wszystkich regionach świata i że również w Europie sprzedajemy teraz więcej samochodów niż kiedykolwiek.“ Podczas gdy cały rynek europejski znajdował się poniżej poziomu sprzed kryzysu, od stycznia do października tego roku Audi sprzedało tu blisko 655 100 samochodów i odnotowało kolejny rekord. W ubiegłym miesiącu cztery pierścienie wprowadziły na europejski rynek prawie 65 100 pojazdów, tj. o 5,4 procent więcej niż w październiku 2013 r. Do wzrostu sprzedaży w tym regionie przyczynił się zwłaszcza doskonale sprzedający się SUV Q5. Do rąk kierowców oddano o 22,6 procent więcej egzemplarzy tego modelu. Świadczy to o wyraźnie zwiększonym popycie. Wśród dużych europejskich rynków zwiększenie sprzedaży zanotowano przede wszystkim w: Belgii (+11,9%, 2725 aut), Hiszpanii (+21,3%, 3139 samochodów) i ponownie w Wielkiej Brytanii, gdzie popyt wzrósł o 22,1 procent do 12 721 pojazdów. Na niemieckim rynku Audi, sprzedając od początku roku 220 948 pojazdów, zanotowało wzrost o 3,5 procent, zamykając październik takim samym wynikiem jak rok wcześniej (+0,5%, 22 905 aut). W Polsce w październiku sprzedano 573 egzemplarze Audi, podobnie jak w Niemczech o 0,5 procenta więcej niż rok wcześniej. Od początku roku na polski rynek trafiły 5654 auta z Ingolstadt i Neckarsulm, o 25,7 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wobec trudnej sytuacji ogólnej na tamtejszym rynku, w Rosji zanotowano spadek sprzedaży o 15,8 procent w porównaniu do października roku ubiegłego. Pomimo spadku sprzedaży o 5,8 procent (28 348 egzemplarzy) licząc od początku roku, można stwierdzić, że sytuacja Audi w Rosji była znacznie stabilniejsza niż całego rosyjskiego rynku. W minionych miesiącach swój potencjał sprzedażowy wzmocniły za to wyraźnie średnie rynki zbytu na wszystkich kontynentach. Trend ten napędzały przede wszystkim Japonia (+14,9%, 1976 aut), Australia (+27,0%, 1627 samochodów) i Kanada (+28,1%, 2497 egzemplarzy). Na wszystkich tych rynkach pojazd marki Audi kupiło prawie dwa razy tyle klientów co pięć lat temu. W Turcji sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami na masce w tym samym okresie prawie się potroiła. Październik 2014 (1453 sprzedanych aut) był nad Bosforem lepszy o 35,7 procent niż październik 2013. Wysokie tempo wzrostu Audi zanotowało także w Brazylii (+84,5%, 1201 pojazdów). Licząc od początku roku, sprzedaż wzrosła tu dwukrotnie, do 10 866 samochodów. Wśród dużych rynków zbytu koncernu Audi, w październiku prym wiodła Ameryka Północna: plus 17,3 procent, 18 595 sprzedanych samochodów. W samych tylko Stanach Zjednoczonych sprzedano 15 150 samochodów, o 16,5 procent więcej niż przed rokiem. Lokomotywą sprzedaży Audi of America był luksusowy SUV Q7 oraz kompaktowe modele A3 i Q3. Audi AG wzmocniło swą pozycję w segmencie samochodów kompaktowych premium także w Chinach. Koncern w ubiegłym miesiącu kontynuował w Państwie Środka swój dwucyfrowy wzrost – sprzedaż zwiększyła się tu niezależnie od modelu o 17 procent i wyniosła 48 108 egzemplarzy. Do doskonałych wyników sprzedaży na całym świecie, obok modeli A3 i Q3 dostępnych obecnie na wszystkich dużych rynkach, przyczyniła się także dobra sprzedaż SUV-a klasy średniej – Audi Q5. Blisko 22 100 klientów, o 11,4 procent więcej niż w październiku 2013, odebrało kluczyki do swojego nowego Audi Q5. Od premiery pod koniec 2008 roku, sprzedaż tego modelu systematycznie rośnie, a od roku 2009 jest to nieprzerwanie numer jeden w tym segmencie rynkowym. Pod koniec października na pierwszych rynkach europejskich zadebiutowało nowe Audi TT. Łącznie z przedstawicielami obu pierwszych generacji tej ikony stylistyki, od 1998 roku koncern z Ingolstadt sprzedał łącznie już ponad 510 tysięcy sztuk wszystkich wariantów tego modelu. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]październik [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do października 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]146 200 [/TD] [TD]131 957 [/TD] [TD]+10,8% [/TD] [TD]1 444 900 [/TD] [TD]1 312 705 [/TD] [TD]+10,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]65 100 [/TD] [TD]61 780 [/TD] [TD]+5,4% [/TD] [TD]655 100 [/TD] [TD]626 584 [/TD] [TD]+4,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]22 905 [/TD] [TD]22 801 [/TD] [TD]+0,5% [/TD] [TD]220 948 [/TD] [TD]213 408 [/TD] [TD]+3,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 721 [/TD] [TD]10 417 [/TD] [TD]+22,1% [/TD] [TD]139 561 [/TD] [TD]125 554 [/TD] [TD]+11,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]4 951 [/TD] [TD]4 949 [/TD] [TD]0,0% [/TD] [TD]48 318 [/TD] [TD]48 272 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 112 [/TD] [TD]4 015 [/TD] [TD]+2,4% [/TD] [TD]41 740 [/TD] [TD]39 571 [/TD] [TD]+5,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 139 [/TD] [TD]2 587 [/TD] [TD]+21,3% [/TD] [TD]34 030 [/TD] [TD]31 147 [/TD] [TD]+9,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Polska [/TD] [TD]573 [/TD] [TD]570 [/TD] [TD]+0,5% [/TD] [TD]5654 [/TD] [TD]4497 [/TD] [TD]+25,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]2 624 [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]-15,8% [/TD] [TD]28 348 [/TD] [TD]30 097 [/TD] [TD]-5,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]15 150 [/TD] [TD]13 001 [/TD] [TD]+16,5% [/TD] [TD]146 133 [/TD] [TD]127 412 [/TD] [TD]+14,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]948 [/TD] [TD]903 [/TD] [TD]+5,0% [/TD] [TD]10 455 [/TD] [TD]9 386 [/TD] [TD]+11,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 201 [/TD] [TD]651 [/TD] [TD]+84,5% [/TD] [TD]10 866 [/TD] [TD]5 430 [/TD] [TD]+100,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]48 108 [/TD] [TD]41 117 [/TD] [TD]+17,0% [/TD] [TD]463 812 [/TD] [TD]399 330 [/TD] [TD]+16,1% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. tak się jeździ w polsce ! Polskie drogi
  18. Dobrze się prowadzi: tajemnice układów kierowniczych Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym zachowaniem w czasie zderzenia. Wydawać by się mogło, że układ kierowniczy potrzebny jest tylko do jednego zadania – zmiany skrętu kół przedniej osi zależnie od woli kierowcy. W rzeczywistości musi on jednak spełnić dużo więcej nieoczywistych funkcji. Ze względu na swoją lokalizację naprzeciwko kierowcy ma kluczowe znaczenie dla jego bezpieczeństwa. W nowoczesnych modelach ŠKODY kolumna kierownicza zaprojektowana jest tak, by zapadała się w przypadku zderzenia czołowego, a sam wał układu kierowniczego łamie się, by nie uderzyć w kierowcę. Sama kierownica wykonana jest z odginającego się i niepękającego materiału oraz wyposażona jest w poduszkę bezpieczeństwa. W wielu z obecnych modeli ŠKODY spełnia ona także dodatkowe funkcje sterowania pokładowymi urządzeniami za pomocą zamieszczonych na niej przycisków, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać od niej rąk, by zmienić stację radiową lub odebrać połączenie telefoniczne. Podstawę konstrukcji układu kierowniczego stanowią dwa mechanizmy: zwrotniczy, łączący przednie koła z trapezem kierowniczym i przekładnią kierownicy, oraz kierowniczy, łączący przekładnię z kierownicą. Przekładnia kierownicza zmienia ruch obrotowy wału kierownicy na poziomy zwrotnic. ŠKODA stosuje przekładnię z listwą zębatą (przekładnię zębatkową), w serwisach samochodowych potocznie nazywaną też maglownicą. Nowoczesne układy kierownicze ŠKODY są zintegrowane z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa – ABS i ESP – dostarczają im informacji, by razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Wszystkie z obecnie produkowanych modeli ŠKODY wyposażone są we wspomaganie układu kierowniczego. Może być ono rozwiązane na kilka sposobów: układem hydraulicznym, elektrohydraulicznym lub elektromechanicznym. Obecnie ŠKODA nie korzysta już z układów hydraulicznych, stosując rozwiązania nieustępujące im pod względem precyzji prowadzenia i komfortu, jednak mniej energochłonne, ograniczając przez to zużycie paliwa. Są to układy elektrohydrauliczne i elektromechaniczne. W układach elektrohydraulicznych ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie. Pracuje ona tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Rozwiązanie to stosowane jest w modelach Fabia II i Roomster. W samochodach większych – Octavia, Yeti, Superb – stosowany jest elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy. W samochodach mniejszych – Citigo, Rapid Spaceback i Fabia III – montowany jest tzw. kolumnowy elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy (C-EPS). W układzie elektromechanicznym wspomaganie odbywa się z zastosowaniem elektronicznie sterowanego silnika elektrycznego, eliminując obecność pompy płynu hydraulicznego, co zaowocowało mniejszymi wymiarami i mniejszą masą zespołu, przekładając się także na jeszcze większe oszczędności w zużyciu paliwa. W obu rozwiązaniach czujniki określają kąt skrętu kierownicy i przyłożoną na nią siłę, a silnik elektryczny wspomaga wysiłek kierowcy. Układ wspomagania C-EPS, przeznaczony do mniejszych samochodów, charakteryzuje się małą masą i małymi rozmiarami oraz pozwala na jeszcze skuteczniejszą redukcję zużycia paliwa. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oszczędza paliwo – około 0,5 l/100 km – i powoduje mniejsze straty mocy niż tradycyjny układ hydrauliczny. Jest też od niego mniejszy i prostszy w budowie. Modele ŠKODY wyposażone są w progresywne wspomaganie: manewrowanie przy małych prędkościach jest silnie wspomagane, by nie męczyło kierowcy, natomiast przy szybkiej jeździe siła wspomagania jest zredukowana, by prowadzenie było stabilniejsze i precyzyjniejsze. Zwracając uwagę na układ kierowniczy, trzeba mieć świadomość, że na precyzję prowadzenia i wiążące się z tym bezpieczeństwo jazdy w nie mniejszym stopniu niż ten układ wpływa także właściwe ustawienie geometrii zawieszenia i jego stan techniczny oraz stan kół (ciśnienie i stan opon, głębokość bieżnika). Bardzo ważną kwestią jest odpowiednie trzymanie kierownicy. Poprawnym sposobem jest trzymanie jej w pozycji „za piętnaście trzecia”, czyli z obydwiema dłońmi wspartymi na bocznych ramionach koła kierownicy w stabilnej pozycji. Dłonie powinny obejmować koło kierownicy także podczas skręcania – błędne jest łapanie koła od wewnętrznej strony przy nawracaniu, obracanie go nadgarstkiem bądź luzowanie uchwytu. ŠKODA bierze w Polsce wyjątkowo aktywny udział w propagowaniu właściwego, bezpiecznego sposobu prowadzenia poprzez ogólnokrajowy program ŠKODA AUTOLAB oraz trening kierowców w bardzo popularnym w naszym kraju cyklu szkoleń bezpiecznej jazdy Szkoły Auto ŠKODA, świętującej niedawno dziesiątą rocznicę istnienia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Alfa Romeo 4C: dowiedz się o niej więcej poprzez Augmented Reality Instrukcja obsługi modelu staje się interaktywna. Aplikacja „Alfa Romeo InfoMobile" wprowadza dla Alfy Romeo 4C instrukcję obsługi samochodu w technologii „Augmented Reality” (wł. „Realtá Aumentata”) „AR+" opracowaną przez Alfę Romeo i Mopar, brand zajmujący się częściami zamiennymi oraz usługami i obsługą Klienta Fiat Chrysler Automobiles. To pierwsza aplikacja tego rodzaju z ponad 1000 elementami, które można wykadrować, co w sumie daje 33 „hot spoty” (czułe punkty), z których 4 to funkcje zaawansowane, zawierające interaktywne i multimedialne treści. Wystarczy wykadrować swoim smartfonem jakiś element samochodu, aby dowiedzieć się wszystkiego o supersamochodzie Alfa Romeo. Interaktywna instrukcja obsługi samochodu będzie dostępna wkrótce również dla Alfy Romeo Giulietta i MiTo. Alfa Romeo i Mopar, marki od zawsze ukierunkowane na nowe możliwości wyznaczane przez cyfrowe technologie, prezentują mobilną aplikację wykorzystującą „augmented reality” („AR+") z instrukcją obsługi samochodu dla modelu Alfa Romeo 4C. Powstała we współpracy z SEAC02, czołową firmą zajmującą się tworzeniem oprogramowania wirtualnej rzeczywistości i „augmented reality” instrukcja supersamochodu staje się interaktywna. „Alfa Romeo InfoMobile”, bezpłatna aplikacja Customer Care przeznaczona dla Klientów Alfa Romeo została udostępniona w App Store i Google Play aktualnie w pięciu językach (włoskim, angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim). W porównaniu do tradycyjnej Instrukcją obsługi samochodu, dostarczanej wraz z pojazdem również w formacie elektronicznym na DVD lub na nośniku USB, Klient Alfy Romeo 4C będzie mógł szybko, prosto i intuicyjnie uzyskać najważniejsze informacje o tym modelu, korzystając ze swojego smartfona. Po wybraniu symbolu „AR+" znajdującego się w instrukcji obsługi samochodu aplikacji i skierowaniu kamery telefonu na określone elementy Alfy Romeo 4C, wskazane na przycisku „Help", użytkownik ma możliwość uzyskania szerszej informacji, wykorzystując treści multimedialne. Dokładnie mówiąc, można „wykadrować” ponad 1000 punktów Alfy Romeo 4C: każdy element jest rozpoznawany pod wieloma kątami i w różnych warunkach oświetlenia, co w sumie daje 33 „hot spoty” (czułe punkty). Wystarczy na przykład wykadrować korek oleju silnika, aby dowiedzieć się, kiedy należy wymienić olej i jakiego użyć albo skierować kamerkę na koła, aby znaleźć prawidłowe ciśnienie opon czy też na dźwignię tempomatu, aby dowiedzieć się, jak z niego korzystać. Poza tym, dostępna jest absolutna nowość: 4 „zaawansowane hot spoty” obejmujące treści interaktywne i multimedialne. Pierwszy dedykowany jest skrzyni biegów Alfa TCT i umożliwia interakcję z centralnym sterowaniem skrzyni, a dzięki filmikowi, można dowiedzieć się, jak korzystać z funkcji „Launch Control". Drugi „hot spot” to „selektor jazdy Alfa DNA” ze szczegółową prezentacją 4 trybów: Natural, Dynamic, All Weather i Alfa Race. Następny dedykowany jest radioodbiornikowi i wyjaśnia wszystkie jego funkcje oraz prawidłowe konfiguracje, dzięki „Quick Start Guide". Ostatni koncentruje się na „zestawie wskaźników TFT”. Wszystkie treści Instrukcji obsługi do „AR+” znajdują się „w chmurze” („cloud") - to znaczy użytkownik może ściągać tylko te, które go interesują w danej chwili. Mogą one być zdalnie aktualizowane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu cały czas dostępna jest najnowsza wersja instrukcji obsługi. Warto podkreślić, że platforma jest wyjątkowo elastyczna: istnieje możliwość dodawania instrukcji do nowych samochodów lub nowych czułych punktów poszczególnych modeli bez konieczności aktualizacji aplikacji, ale poprzez wysłanie informacji do użytkownika o dostępności nowych informacji. Tak więc, nowości oferowane przez Customer Care i Technical Service – działy Mopar zajmujące się obsługą Klientów oraz oficjalną siecią Dealerów i Autoryzowanych Stacji Obsługi – spełniają oczekiwania Klientów coraz bardziej zwracających uwagę na możliwości rozszerzonej rzeczywistości proponowane przez mobilne aplikacje, a które znalazły już zastosowanie w katalogach produktów, w reklamie i na tablicach reklamowych. Dzięki nowej, interaktywnej Instrukcji Obsługi Alfy Romeo 4C rozwijają się usługi oferowane przez mobilną aplikację Customer Care, dedykowaną Klientom Alfa Romeo, a która na dzień dzisiejszy odnotowała prawie 95.000 pobrań. „Alfa Romeo InfoMobile" jest dostępna bezpłatnie w 15 krajach europejskich na iOS i Android i oferuje obsługę oraz informacje o produktach i usługach. Wśród głównych usług dostępnych na „Alfa Romeo InfoMobile" na szczególną uwagę zasługują: „Znajdź Dealera " pozwalającą znaleźć najbliższą stację dealerską lub ASO oraz ustalić, czy dana stacja obsługuje 4C; „Stacje benzynowe oferujące CNG i LPG" pozwalającą znaleźć najbliższą stację benzynową; „Nowości i promocje”, by być na bieżąco z nowościami oferowanymi przez markę; wreszcie „Pomoc drogowa ", niezbędna do uzyskania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Korzystając z funkcji „Kontakt” można też dotrzeć do działu Obsługi Klienta bezpośrednio z aplikacji, używając numeru Infolinii lub formularza kontaktowego, lub, na razie tylko we Włoszech, przez Twittera na stronie Alfy Romeo. Źródło: Fiat Auto Poland
  20. Witam, W dniu dzisiejszym miałem małą stuczkę poprostu w coś uderzyłem i maska mi się nie zamyka tam widziałem pod maską trochę blacha mi się wygieła do góry z jednej strony ile coś takiego kosztuje u blacharza? Oczywiście w dużym przybliżeniu Fiat Punto 97' 1.1
  21. Twoja kolej, by się zatrzymać Podróżując samochodem często na naszej drodze napotykamy na przejazdy kolejowe, czyli skrzyżowania torów kolejowych z drogami publicznymi. W Polsce na 380 tys. km dróg publicznych, występuje 15 867 przejazdów kolejowych. Przepisy, a dokładnie Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, podzieliło przejazdy na kilka kategorii. Oznaczone zostały one literami od A do F. Każda kategoria przejazdów zabezpieczona jest odpowiednimi znakami drogowymi, sygnalizacją świetlną i dźwiękową, czasami rogatkami. Występujący przed przejazdami czerwono-biały, charakterystyczny znak, tzw. krzyż św. Andrzeja, wskazuje miejsca zatrzymania w przypadku, gdy nadjeżdża pociąg oraz informuje nas czy przejazd jest jedno, czy wielotorowy. Spotkać go można najczęściej tam, gdzie nie ma szlabanów. Przejazd przez tory nie jest trudnym manewrem, jednak wymaga od kierowcy wyobraźni i uwagi. Według statystyk w 2013 roku doszło na przejazdach kolejowych do 224 wypadków, w ich wyniku 35 osób poniosło śmierć, a 34 zostały ciężko ranne. Ilość wypadków jest niższa niż w 2012 roku, ale wciąż wysoka. Statystyki pokazują, że do większości wypadków przyczynili się kierowcy samochodów. Podstawowe błędy to lekceważenie znaku stop, przejeżdżanie pod szlabanem albo omijanie półrogatek. „Zbliżając się do przejazdu pamiętajmy, że na przejeździe pierwszeństwo ma zawsze pociąg. Wynika to z jego masy, prędkości oraz drogi hamowania. Wystarczy wyobrazić sobie, że pociąg jadący z prędkością 100 km/h potrzebuje co najmniej 700 metrów do zatrzymania się. W przypadku gdy maszynista zobaczy przeszkodę na swojej drodze, nie pozostaje mu nic innego jak nacisnąć hamulec i czekać. Nie ma on możliwości wykonania innych manewrów” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Jak uniknąć niebezpiecznych sytuacji? Przede wszystkim należy zachować ostrożność i stosować się do znaków oraz sygnalizacji. Pod żadnym pozorem nie wolno wjeżdżać pod opuszczający się szlaban czy wymijać go. Musimy pamiętać również o tym, że urządzenia zabezpieczające przejazdy mogą być uszkodzone, dlatego przy przejeździe przez tory zwiększona uwaga i czujna obserwacja na pewno poprawią nasze bezpieczeństwo. Każdy wypadek to tragedia dla poszkodowanych i rodzin. Jeśli dochodzi do zderzenia z pociągiem to konsekwencje są poważniejsze. Zachowajmy ostrożność, uważnie obserwujmy to, co się dzieje na torach. Poświęcenie kilku sekund uwagi nic nas nie kosztuje, jej brak może zadecydować o naszym życiu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Podczas rajdu Donau Classic Audi zaprezentuje się w swoim ojczystym regionie · Dziewięć zabytkowych samochodów dostarczonych przez głównego sponsora, Audi Tradition · Wanderer Stromlinie Spezial z Dindo Capello za kierownicą · W sobotę, w rajdzie wystartują trzej członkowie zarządu Audi Ingolstadt, 23 czerwca 2014 r. Podczas odbywającego się w dniach 26-28 czerwca dziewiątego rajdu Donau Classic, Audi Tradition zaprezentuje się przed rodzimą publicznością. W trakcie trzech dni, niemieckie regiony Donaumoos, Altmühltal i Hallertau gościć będą na swych drogach aż dziewięć oldtimerów z czterema pierścieniami na masce. W zabytkowych pojazdach zasiądą znamienici goście. Trzykrotny mistrz z Le Mans Dindo Capello pojedzie samochodem Wanderer Stromlinie Spezial. W jednym z etapów wystartują także trzej członkowie zarządu koncernu z Ingolstadt. Audi jest głównym sponsorem imprezy już po raz ósmy. Do rajdu zgłoszono prawie 240 old i youngtimerów. Uczestnicy przyjadą z całych Niemiec, ale także z innych krajów Europy. Szczególną gratką imprezy jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster, zrekonstruowany przez Audi Tradition w 2003 roku. Dzięki trzem takim samochodom, Auto Union AG przed 75 laty zdobyło renomowany puchar konstruktorów „Coupe des Constructeurs“ w rajdzie Liege – Rzym – Liege, w którym kierowcy musieli pokonać aż 4530 kilometrów. Rajd był bardzo intensywny, szybki i wyczerpujący. Samochody mogły zatrzymywać się tylko i wyłącznie po to, by napełnić zbiorniki paliwa. Za kierownicą tego unikatowego auta zasiądzie trzykrotny mistrz z Le Mans, Dindo Capello. Główny sponsor będzie świętować jeszcze inny jubileusz. Latem 1974 roku zadebiutowało Audi 50. Ten kompaktowy samochód, oszczędny w utrzymaniu i korzystny w zakupie, w czasie kryzysu energetycznego był idealnym poszerzeniem oferty modelowej Audi. Wyprodukowano ponad 180 tys. jego egzemplarzy. Podczas Donau Classic, podobnie jak będące rzadkością Audi 80 Variant rocznik 1967, Audi 100 Coupé S rocznik 1972, NSU Ro 80 rocznik 1976, czy Audi 920 szklany kabriolet rocznik 1939, Audi 50 znajdzie się we flocie historycznych pojazdów z czterema pierścieniami na masce. Najstarszym autem jakie pokaże Audi Tradition jest Wanderer W 25 Cabriolet z karoserią Baura z 1936 roku. Za kierownicą tego rarytasu podczas trzeciego etapu rajdu zasiądzie Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Dr Hubert Waltl, członek zarządu ds. produkcji, wystartuje z kolei w sobotę w DKW F 93, dwuosobowym kabriolecie z roku 1956. Karmann wyprodukował jedynie 205 egzemplarzy tego pojazdu. Tego samego dnia na trasę wyjedzie także DKW Monza. To dwuosobowe coupé, które dzięki swej karoserii z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym wyprzedzało swoje czasy, zrobiło w 1956 roku furorę podczas długodystansowej jazdy na czas. Poprowadzi je prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Uczestnicy wystartują w czwartek o godzinie 13.30 sprzed parku Westpark w Ingolstadt. Po około trzygodzinnej podróży wiodącej przez tereny Donaumoos, zabytki motoryzacji powrócą do Ingolstadt, przejadą przez plac przed ratuszemi zakończą pierwszy etap pod budynkiem Continental. Tutaj, następnego dnia punktualnie o godzinie 9.00, padnie startowy strzał do rajdu przez tereny Jury Frankońskiej nad rzeką Altmühl oraz dalej przez miasta Rennertshofen, Solnhofen, Eichstätt, Berching i Beilngries. Pierwsze oldtimery powinny dotrzeć do mety przed Audi driving experience Center w Neuburgu nad Dunajem ok. godz. 16.30. Sobotni, trzeci etap powiedzie przez największy na świecie region uprawy chmielu Hallertau. Miejscem zarówno startu jak i mety będzie Audi museum mobile przy Forum Ingolstadt. O godzinie 8.40 entuzjaści zabytkowych pojazdów wyruszą na trasę etapu nazwanego „Zielone Złoto“ – „Grünes Gold“ i przejeżdżając przez Kelheim, Bad Gögging, Pfaffenhofen i Vohburg, ok. godziny 16.00 powrócą do Ingolstadt. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Witam serdecznie! Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc. Jestem użytkownikiem samochodu Opel Astra G Coupe 2.2 benzyna z 2001r. (Bertone). Wczoraj w trakcie jazdy poczułem utratę wspomagania kierownicy oraz przerwanie pracy klimatyzacji. Zauważyłem również zapalenie się kontrolki braku ładowania akumulatora. Pod maską znalazłem poszarpany pasek klinowy. Zabrałem go i postanowiłem kontynuować trasę i już praktycznie u celu zapaliły się kolejne kontrolki tj. check engine, ESP i ABS. Chwilę później zgasły światła mijania. Akumulator padł (rozrusznik nie kręci). Teraz mam pytanie czy dam radę taki pasek samodzielnie wymienić bez skomplikowanych narzędzi. No i po pierwsze co to za pasek? Czy jest to "pasek wieloklinowy"? Nie wiem czy jest sens ryzykować odpalenie z kabli i dalszą jazdę do warsztatu a na lawetę mi szkoda kasy. Chciałbym zrobić to najtańszym kosztem i może udałoby mi się to samemu gdybym już zdobył odpowiedni model paska. Proszę Was bardzo o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i doborze paska. Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie jakiegoś przystępnego opisu wymiany tej części w moim modelu samochodu jeśli takowy istnieje. Pozdrawiam, Wojtek
  24. Czemu premier śpiewa "Hey Jude"? Dowiesz się 22/04/2014 http://www.youtube.com/watch?v=5ewM9xxspF0&feature=em-hot
  25. Najszybciej sprzedające się auta używane w styczniu 2014 roku Po jakim czasie od dodania ogłoszenia o sprzedaży auta, udaje się sprzedać pojazd? Przedstawia to pierwsza edycja rankingu najszybciej sprzedających się aut używanych w styczniu 2014 roku. Opracowany on został przez firmę EurotaxGlass’s Polska, która od kilku lat współpracuje z największymi serwisami motoryzacyjnymi m.in. z moto.gratka.pl. – Dane jakie Eurotax otrzymuje m.in. od moto.gratka.pl są nieocenionym źródłem informacji o tym, na jakim poziomie kształtują się ceny ofertowe pojazdów używanych. Ich duża ilość oraz dobra jakość jest bardzo pomocna przy ustalaniu średnich wartości rynkowych. Informacje te są także istotnym elementem procesu ustalania notowań rynkowych pojazdów używanych – wyjaśnia Bartłomiej Binkiewicz, Kierownik Działu Badania Rynku EurotaxGlass’s Polska. Na podstawie zebranych danych można zbadać ile dni średnio ogłoszenie znajduje się w serwisach. Pozwoliło to stworzyć ranking najszybciej sprzedających się aut używanych w styczniu 2014 roku. Należy zaznaczyć, że do zestawienia zostały zakwalifikowane pojazdy oferowane przez przedstawicieli handlu samochodowego, nie osoby prywatne, oraz te modele, które występowały w serwisie w ilości minimum 100 sztuk. Zebrane dane poddane zostały analizie, aby nie uwzględniać np. ogłoszeń, które z różnych przyczyn zostały wycofane i nie doszło do sprzedaży. Ranking najszybciej sprzedających się marek aut używanych w styczniu 2014 roku Biorąc pod uwagę najszybciej sprzedające się marki aut używanych w styczniu 2014 roku, liderem okazało się Daewoo/FSO. Przeciętny czas sprzedaży w dniach dla tych aut wynosił 27 dni. Pokazuje to, że choć wiele z modeli tej marki nie jest już w ogóle produkowanych, to nabywcy stale są zainteresowani pojazdami ze znaczkiem Daewoo/FSO na masce. Na drugim miejscu z rezultatem 30 dni znalazł się Chevrolet, który w grudniu 2013 poinformował o tym, że wycofuje się z Europy. Na podium udało się także wskoczyć Skodzie, której przeciętny czas sprzedaży wynosił 34 dni. Taki sam rezultat osiągnęła rumuńska marka Dacia. Piąte miejsce w zestawieniu przypadło Hondzie z wynikiem 39 dni. To pierwsza japońska marka w zestawieniu 40 dni uzyskał Fiat, a Kia osiągnęła wynik 41 dni. O jeden dzień więcej na sprzedaż potrzebowała kolejna japońska marka – Toyota. Pierwszą dziesiątkę zestawienia zamyka natomiast Hyundai i Opel, które na sprzedaż potrzebowały przeciętnie 43 dni. Warto zaznaczyć, że pojazdy Opla stale cieszą się dużą popularnością pośród najczęściej wyszukiwanych pojazdów w serwisie moto.gratka.pl. Na przeciwległym biegunie znalazła się marka Infiniti, Porsche i Jaguar. Dwie pierwsze z nich potrzebowały przeciętnie 86 dni na sprzedaż, a Jaguar uzyskał wynik 87 dni. Są to jednak marki luksusowe, które nie cieszą się, aż tak dużym zainteresowaniem jak pozostałe pojazdy. Ranking najszybciej sprzedających się modeli aut używanych w styczniu 2014 roku Wiemy już, które marki sprzedawały się najszybciej. Na tych samych zasadach opracowano zestawienie dla poszczególnych modeli. Pod tym względem liderem okazał się Fiat Seicento, który powstawał od 1998 roku. Model ten przeciętnie był ogłaszany przez 13 dni. Drugie miejsce w rankingu zajęła Kia Sportage z wynikiem 26 dni, a trzecie Daewoo Matiz z rezultatem 27 dni, który zaprezentowany został w 1997 roku. Czwarte miejsce przypadło w udziale XC 90 – 27 dni. To pierwszy SUV szwedzkiej marki. W pierwszej dziesiątce znalazły się także dwa modele Skody – Octavia wylądowała na piątym miejscu z wynikiem 29 dni, a Fabia z przeciętnym czasem 36 dni uplasowała się na dziesiątym miejscu. W tym miejscu warto dodać, że w zestawieniu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Skoda Octavia i Fabia zajęły dwa pierwsze miejsca pod względem rejestracji nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych i firmy w 2013 roku. Czas 31 dni odnotował zajmujący szóstą lokatę Hyundai Tucson, który obecnie na wielu rynkach jest sprzedawany pod nazwą ix35 oraz Suzuki Vitara na siódmej pozycji. Ósma lokata to kolejny Fiat, tym razem model Doblo – 34 dni, a dziewiąta pozycja należy do Hondy CR-V – 35 dni. Należy odnotować, że pierwszej dwudziestce w styczniu jest aż 6 modeli z modnego ostatnio segmentu SUV. Wysokie pozycje notują też cenione na rynku polskim Toyota Auris i Honda Civic. W czołówce zestawienia znalazły się modele Seicento i Matiz, które nie należą do najdroższych i wydawać się może, że ich czas minął. Wysokie lokaty jakie zajmują są jednak potwierdzeniem tego, że pomimo nie należą do najnowszych, to nadal cieszą się dużą popularnością. Na podium rozdzieliła je Kia Sportage, która często zajmuje miejsca w pierwszej dziesiątce pośród najczęściej rejestrowanych nowych aut w Polsce Jako ciekawostkę porównano ceny Volkswagena Golfa 1.6 TDI 105 KM w wersji wyposażenia Comfortline z 2010 roku i Opla Corsy 1.2 Enjoy z 2004 roku w poszczególnych województwach. Ten pierwszy najdrożej, bo za 45 050 zł oferowany był w województwie pomorskim, a najtaniej w opolskim – 40 690 zł. Opel Corsa natomiast maksymalnie został wyceniony na 11 850 w województwie śląskim, a najmniej na 10 970 z w świętokrzyskim. – Zestawienie najszybciej sprzedających się modeli pokazuje, że zarówno Skoda jak i Fiat miały po dwa modele w pierwszej dziesiątce. Odszukać w niej możemy także dwie marki japońskie – Hondę i Suzuki. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż auta z Japonii od lat cieszą się w Polsce dużą popularnością i cenione są m.in. za solidność i niską awaryjność – komentuje Jędrzej Lenarcik, Marketing Manager serwisów motoryzacyjnych moto.gratka.pl i motofakty.pl Zastanawiać może natomiast brak obecności w czołówce chociażby modeli Volkswagena i Opla, które także są często wybierane pośród używanych samochodów Marki te cieszą się również dużym zainteresowaniem w serwisie moto.gratka.pl, co pokazują statystyki ogłoszeń i wyszukiwań. Tutaj jednak wytłumaczenia dla wydłużonego okresu sprzedaży należy szukać w dużej podaży tych samochodów na rynku wtórnym, gdyż duża liczba oferowanych aut sprawia, że wydłuża się okres sprzedaży. Na drugim końcu zestawienia, ostatnie miejsce zajmuje BMW serii 7. Model ten był ogłaszany przeciętnie przez 89 dni. Przedostatni miejsce należy do Suzuki SX4 z wynikiem 87 dni, a trzecie od końca jest Porsche Panamera z wynikiem 83 dni. ------------------- Moto.gratka.pl. Serwis zawiera oferty kupna i sprzedaży wszelkiego rodzaju pojazdów, od jednośladów, przez auta osobowe i dostawcze, po ciężki sprzęt specjalistyczny - prawie 400 000 aktualnych ofert. W bazie znajduje się ponad 1200 komisów, dealerów i sklepów motoryzacyjnych oferujących części samochodowe z całej Polski. EurotaxGlass´s jest wiodącym, europejskim dostawcą rozwiązań służących do identyfikacji i wyceny wartości rynkowej i rezydualnej pojazdów oraz kalkulacji szkód blacharsko lakierniczych. Posiada długoletnią tradycję w obrębie obserwacji i monitorowania rynku motoryzacyjnego. Eurotax od ponad 80 lat jest obecny na europejskich rynkach motoryzacyjnych. Jest źródłem informacji dla klientów indywidualnych, ale również dla producentów i importerów pojazdów, firm ubezpieczeniowych, banków, firm flotowych i leasingowych. Źródło: MotoGratka
×