Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'sezon' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 29 wyników

  1. Nowy sezon Volkswagen Golf Cup - 6 rund na europejskich torach, 2 nowe obiekty w kalendarzu - 24 kierowców z dziesięciu krajów - Inauguracja 3. sezonu markowego pucharu Volkswagena już w kwietniu Poznań, 27 marca 2015 r. Kolejny sezon innowacyjnego pucharu wyścigowego Volkswagen Golf Cup rozpocznie się 24 kwietnia na niemieckim torze Oschersleben. Sezon będzie składał się z 6 rund, podczas których rozegranych zostanie 12 punktowanych wyścigów. Za kierownicą wyścigowych Golfów GTI rywalizować będzie 24 kierowców z aż 10 krajów. Wśród nich drugi pełny sezon w roli kierowcy wyścigowego rozpocznie jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy – Jerzy Dudek. Większość rund będzie transmitowana na żywo w Internecie. Kolejna odsłona innowacyjnych wyścigów Markowy puchar Volkswagena jest przygotowany w oparciu o motto – „Wyścigi to nasze życie”. Głównymi zasadami cyklu są czysta, sportowa rywalizacja na torze i rozwój młodych talentów. Dzięki temu Volkswagen Golf Cup jest przepustką do dalszej kariery dla wielu zawodników, którzy stawiają pierwsze kroki w sporcie samochodowym. Volkswagen Golf Cup to doskonałe miejsce na szlifowanie wyścigowych umiejętności. Dzięki innowacyjnemu systemowi szkoleń oraz szczegółowej analizie telemetrii zawodnicy z rundy na rundę, a nawet z wyścigu na wyścig mogą poprawiać technikę jazdy. Analiza danych z systemu telemetrycznego zamontowanego w każdym aucie, dzięki programowi komputerowemu, pozwala zawodnikom porównywać swoje przejazdy z przejazdem najlepszego zawodnika i dowiedzieć się, w którym momencie okrążenia tracą cenne ułamki sekund. System ten jest bardzo dokładny i potrafi pokazać, że przed danym zakrętem zawodnik rozpoczął hamowanie np. o 0,5 sekundy wcześniej. Jeśli prędkość wyścigowego Golfa GTI wynosi w danym momencie np. 200 km/h (a taka jest osiągana na końcu prostej startowej na Torze Poznań) to strata wynikająca ze zbyt wczesnego hamowania wynosi aż 28 metrów. Analiza takich danych pozwala zawodnikom na poprawę techniki jazdy, co przekłada się na jeszcze bardziej zaciętą walkę podczas wyścigów. Kolejnym elementem Volkswagen Golf Cup, który wyróżnia go pośród innych serii wyścigowych w Polsce jest przygotowanie aut. Cała logistyka, opieka i serwis samochodów – zarówno podczas rund, jak i w czasie między nimi – należą do organizatora. Zawodnik, przyjeżdża na rundę jedynie z osobistą odzieżą (bielizna, kombinezon, obuwie, kask itp.) oraz z licencją wyścigową i nie musi przejmować się przygotowaniem samochodu. Dzięki temu zawodnicy mogą skupić się wyłącznie na sportowej rywalizacji. Kierowcy, którzy będą rywalizować w pucharze mają za sobą pierwsze oficjalne dni testowe, które organizowane są przed sezonem. W dniach 23-24 marca, na jednym z najnowocześniejszych obiektów wyścigowych w Europie, znajdującym się pod Bratysławą torze Slovakiaring, zawodnicy przeszli 2-dniową sesję treningową, a debiutanci szkolenia z zakresu techniki jazdy, odczytu danych telemetrii czy zachowania się na torze. Na zakończenie sesji treningowej początkujący kierowcy zasiedli za kierownicą wyścigowych Golfów i przejechali pierwsze pomiarowe okrążenia po torze wyścigowym. Zmagania zawodników podczas większości rund będzie można śledzić na żywo w Internecie. Sprawdzona formuła i cenne nagrody Formuła rozgrywania poszczególnych rund jest identyczna, jak w minionym sezonie – z tą różnicą, że cykl będzie składać się z 6 zamiast z 7 rund. 3-dniowy program każdej z nich będzie obejmował dwa treningi (każdy po 30 minut), sesję kwalifikacyjną (30 minut) oraz dwa wyścigi główne (każdy potrwa co najmniej 25 minut, podczas których najszybsi zawodnicy muszą pokonać dystans minimum 50 km). O kolejności ustawienia zawodników na starcie obydwu wyścigów zdecydują najlepsze czasy okrążeń uzyskanych podczas sesji kwalifikacyjnej. Najlepszy czas zdecyduje o tym, na którym polu startowym zawodnik stanie na starcie do pierwszego wyścigu, natomiast drugi – zdecyduje o tym, z którego pola startowego wystartuje do drugiego wyścigu. W każdym wyścigu punktowanych będzie dwadzieścia miejsc, przy czym za pierwszą rundę punkty będą o połowę mniejsze. Podczas weekendu wyścigowego zawodnik wraz ze swoim inżynierem mogą zmieniać i regulować parametry samochodu. Zmiany są jednak ograniczone tylko i wyłącznie do ingerencji w ciśnienie opon oraz ustawienie twardości przedniego stabilizatora. Dzięki temu na torze liczą się umiejętności kierowcy i sportowa rywalizacja. Dodatkowego smaku rywalizacji dodaje fakt, że w ciągu wyścigu zawodnicy kilkanaście razy mogą użyć systemu Push-to-Pass, który jest aktywowany naciśnięciem przycisku na kierownicy. System ten na 10 sekund zwiększa moc silnika z 260 KM do 310 KM. Odpowiednia taktyka wykorzystywania dodatkowych „zastrzyków” mocy może zdecydować o końcowym wyniku. „Jest to system, który nie tylko ułatwia wyprzedzanie, lecz także ubarwia rywalizację dodając do niej element taktyczny. Umiejętne wykorzystanie tego systemu często decyduje o wynikach wyścigu. Push-to-Pass uczy zawodników sprytu na torze, trenuje zmysł taktyczny i umiejętność zachowania zimnej krwi. O tym, ile razy kierowca może jeszcze użyć tego „dopalacza”, informuje liczba widoczna za bocznymi szybami wyścigowego Golfa GTI. Oprócz tego za przednią szybą samochodu znajduje się niebieska lampka. Jej zapalenie sygnalizuje, że system Push-to-Pass jest aktywny” – wyjaśnia Adam Gładysz, koordynator sportowy pucharu. Jak zwykle, na najlepszych zawodników sezonu czekają cenne nagrody. Podczas każdej z rund do zdobycia jest 8000 euro, do podziału dla najlepszej ósemki w poszczególnych wyścigach. Jeszcze cenniejsze nagrody czekają na zwycięzcę pucharu. Otrzyma on czek na 30.000 euro oraz nowego Volkswagena Golfa. Zdobywca drugiego miejsca wzbogaci się o 20.000 euro, a drugi wicemistrz – o 10.000 euro. Pieniądze te zawodnicy muszą zainwestować w rozwój dalszej kariery sportowej. Międzynarodowa stawka W kolejnym sezonie Volkswagen Golf Cup za kierownicą wyścigowych Golfów zmagania rozpocznie 24 kierowców z 10 krajów i z aż 4 kontynentów. Wśród nich są zarówno zawodnicy, którzy ścigali się w poprzednich edycjach cyklu, jak i nowe twarze. O międzynarodowym charakterze cyklu świadczy fakt, że w gronie zawodników znalazło się aż 14 spoza granic naszego kraju. Są to reprezentanci Gwatemali, Kazachstanu, Rosji, Niemiec, Szwecji, Austrii, Finlandii, Luxemburga i Republiki Południowej Afryki. W stawce zobaczymy również jedną kobietę – Gosię Rdest. Zawodniczka z Żyrardowa z powodzeniem startowała za kierownicą wyścigowego Golfa w zeszłym sezonie, kończąc zmagania na 14. miejscu w klasyfikacji generalnej. W tym sezonie popularna „Gola” będzie starała się pogodzić starty w dwóch markowych pucharach – Golfa i Audi Sport TT Cup. W tym drugim startować będzie razem z Janem Kisielem - II wicemistrzem ubiegłego sezonu Volkswagen Golf Cup. W cyklu pojawią się także doświadczeni już Marcus Fluch i Jeffrey Kruger (4. i 2. zawodnik minionego sezonu) oraz Michał Gadomski i Dylan Pereira (regularnie zajmujący miejsca w pierwszej dziesiątce). Z pewnością, o najwyższe lokaty powalczą też Manuel Fahnauer, Andre Gies, Pascal Hoffman oraz Simon Larsson, którzy w ubiegłym sezonie z powodzeniem rywalizowali w pucharze Scirocco R-Cup. Doświadczeni zawodnicy będą jednak musieli liczyć się także z młodymi kierowcami, debiutującymi w markowym pucharze Volkswagena – Sebastianem Arriolą (wicemistrzem meksykańskiej Formuły Latam) oraz z 16-letnim Piotrem Parysem (aktualnym mistrzem serii Kia Lotos Race). Wśród zawodników znajdzie się także Rallycrossowy mistrz Rosji. Pełna lista kierowców Volkswagen Golf Cup 2015 przedstawia się następująco: Arriola Sebastian, Gwatemala Artemyev Aleksandr, Kazachstan Dudek Jerzy, Polska Egorov Artur, Rosja Fahnauer Manuel, Niemcy Fluch Marcus, Szwecja Gadomski Michał, Polska Gies Andre, Niemcy Hoffman Pascal, Niemcy Ibragimov IIshat, Rosja Jaros Marcin, Polska Kotarba-Majkutewicz Dominik, Polska Kramer Alfred, Austria Kruger Jeffrey, RPA Larsson Simon, Szwecja Metzner Kevin, Niemcy Muhonen Simo, Finlandia Palusko Bartosz, Polska Parys Piotr, Polska Pereira Dylan, Luxemburg Rdest Gosia, Polska Rzepecki Adam, Polska Strzesak Patryk, Polska Szcześniak Jędrzej, Polska Kolejny sezon Dudka Jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy, wielokrotny reprezentant Polski i zdobywca pucharu Ligi Mistrzów z FC Liverpool z 2005 roku, ponownie zasiądzie za kierownicą wyścigowego Golfa i będzie rywalizował jako pełnoprawny uczestnik cyklu. Przypomnijmy, że przygoda Jerzego Dudka z wyścigami rozpoczęła się już w pierwszym sezonie markowego pucharu Volkswagena, w którym Dudek miał okazję rywalizować w wyścigowym Golfie jako kierowca VIP, podczas rund rozgrywanych na torze w Poznaniu. Rywalizacja ta na tyle spodobała się byłemu zawodnikowi Realu Madryt, że w minionym sezonie postanowił dołączyć na stałe do grona kierowców walczących o tytuł mistrza Volkswagen Castrol Cup. Jego najlepszym wynikiem w zeszłym sezonie było 11. miejsce, które zajął podczas pierwszego wyścigu 3 rundy rozgrywanej w Poznaniu. Sezon 2014 Jerzy Dudek ukończył na 18. Miejscu w klasyfikacji generalnej. Jerzy Dudek: „Bardzo się cieszę, że w tym roku również będę mógł rywalizować w pucharze Volkswagen Golf Cup. Długo trwały moje przymiarki do nowego sezonu, ale dzięki firmom Volkswagen Racing Polska i STS Logistic w końcu udało się zapiąć wszystko na ostatni guzik. Mam nadzieję, że będzie to jeszcze lepszy sezon niż poprzedni, kiedy to jako debiutant miałem szansę na zebranie wielu potrzebnych doświadczeń, które zaprocentują w 2015 roku. Wiem, że łatwo nie będzie, ponieważ w pucharze startuje kilku nowych, dobrych zawodników mających za sobą starty choćby w Scirocco R-Cup. Miałem okazję zmierzyć się z nimi w ubiegłym roku podczas wizyty na torze w Moskwie. Nie mogę się doczekać pierwszej rundy Volkswagen Golf Cup i wszystkim życzę samych pozytywnych emocji.” Legenda GTI na torze: 2 sezony i tysiące kilometrów sportowej rywalizacji Zawodnicy już trzeci sezon będą rywalizować w wyścigowych Golfach GTI. Samochody te zostały zbudowane w Tarnowie, w siedzibie Volkswagen Racing Polska. Ich specyfikację opracowano we współpracy z Volkswagen Motorsport. Auta są wyposażone w silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 260 KM współpracujący z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Elementy, które dostosowują samochody do ekstremalnej jazdy po torze wyścigowym to m.in. system Push-to-Pass (dodatkowo zwiększa moc auta do 310 KM na krótki okres), telemetria (umożliwia odczyt danych z poszczególnych przejazdów), mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą oraz wyczynowe zawieszenie typu Uni-balls. Na 18-calowe obręcze kół wyścigowych Golfów są nałożone wyczynowe opony typu slick firmy Hankook (lub „wet” na mokry tor). Samochody biorą udział w markowym pucharze już trzeci sezon. Podczas dwóch poprzednich przejechały tysiące kilometrów w wyścigowym tempie i nie zaliczyły żadnej poważnej awarii. Dodatkowo, w zimowej przerwie między sezonami brały także udział w długodystansowych wyścigach na torach w Dubaju (wyścig 24-godzinny) oraz Mugello (wyścig 12-godzinny), kończąc zmagania bez usterek. Nowe tory w kalendarzu W tym sezonie Volkswagen Golf Cup, podczas sześciu rund pucharu, kierowcy będą musieli dowieść swoich umiejętności na torach w Niemczech, Czechach, na Słowacji oraz w Polsce. Wyczynowe Golfy po raz pierwszy pojawią się na wyścigowych arenach w Oschersleben oraz na Sachsenring. Sezon rozpocznie się na niemieckim Oschersleben, które przez wiele lat gościło najważniejsze światowe serie wyścigowe. Tor, zlokalizowany w mieście o tej samej nazwie, powstał w 1997 roku i gościł Mistrzostwa Europy Samochodów Turystycznych, które później przeistoczyły się w mistrzostwa świata oraz Formułę 3, wyścigi samochodów FIA GT czy też – bardzo popularny szczególnie w Niemczech – DTM. Następnie kierowcy przeniosą się na jeden z najnowocześniejszych europejskich torów –Slovakiaring. Obiekt pod Bratysławą już po raz trzeci będzie gościł wyścigowe Golfy. Kolejne rundy zostaną rozegrane ponownie w Niemczech – najpierw zawodnicy zawitają na Lausitzring, położony nieopodal granicy z Polską, a po wakacyjnej przerwie wrócą do rywalizacji na torze Sachsenring. Tor niedaleko Drezna ma długość niespełna czterech kilometrów. Bardzo szybkie zakręty połączone z dużymi różnicami wzniesień sprawiają, że kierowcy nazywają go „kolejką górską”. Przedostatnia runda zostanie rozegrana na torze w Brnie, doskonale znanym z poprzednich sezonów. Wielki finał Volkswagen Golf Cup 2015 będzie miał miejsce na torze w Poznaniu. Kalendarz sześciu rund pucharu jest następujący: 24-26 kwietnia – Niemcy, Oschersleben 19-21 czerwca – Słowacja, Slovakiaring 03-05 lipca – Niemcy, Lausitzring 28-30 sierpnia – Niemcy, Sachsenring 18-20 września – Czechy, Automotodrom Brno 02-03 października – Polska, Tor Poznań Volkswagen wspiera najlepszych W ramach wspierania młodych talentów Volkswagen już od wielu lat pomaga kierowcom w rozwoju kariery sportowej. Markowy puchar Golfa jest jedynym, z tych, w których młodzi kierowcy mogą stawiać pierwsze kroki za kierownicą wyścigowych aut ze stajni Volkswagena. Dzięki temu obiecujący zawodnicy z poszczególnych pucharów mogą brać udział w programie wymiany kierowców między wyścigowymi seriami Volkswagena na całym świecie. W 2013 roku Jan Kisiel, ówczesny wicemistrz Volkswagen Castrol Cup, wziął udział w wyścigach meksykańskiej Formuły Latam. Rok później, podczas wielkiego finału Volkswagen Castrol Cup na torze w Poznaniu, za kierownicą Golfa zacięcie rywalizował Jordan Lee Pepper – mistrz serii Scirocco R Cup, a Gosia Rdest i Dylan Pereira z powodzeniem reprezentowali puchar Golfa podczas rywalizacji w indyjskim Polo R Cup na torze w New Delhi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. BMW M4 DTM kończy testy otwierające sezon – pierwsze spotkanie z rywalami w Portimao. Rozpoczęła się najważniejsza faza przygotowań do sezonu 2015 DTM – dwa BMW M4 DTM zaliczyły swe pierwsze testowe kilometry w idealnych warunkach pięknej wiosny w portugalskim Portimao. Łącznie oba samochody przejechały ponad 3000 km. Aż sześciu z ośmiu kierowców, którzy będą w sezonie 2015 walczyć dla BMW Motorsport w serii DTM miało sposobność pokonać próbne okrążenia w Portimao. Przez trzy testowe dni na torze „Autodromo Internacional de Algarve” za kierownicą zasiedli Bruno Spengler (CA), António Félix da Costa (PT), Timo Glock (DE), Tom Blomqvist (GB), Maxime Martin (BE) and Martin Tomczyk (DE). Dla Blomquista było to pierwsze oficjalne wystąpienie w roli fabrycznego kierowcy BMW Motorsport DTM. Inżynierowie skupili się w Portugalii przede wszystkim na set-upie BMW M4 DTM. Testy pozwoliły także na wprowadzenie usprawnień w zakresie niepodlegającym homologacji. Kierowcy zaś mieli za zadanie spędzić jak najwięcej czasu za kierownicą, by w pełni wczuć się w samochody po zimowej przerwie. Portimao było dwa wszystkich trzech producentów biorących udział w DTM pierwszą okazją do spotkania w tym roku – następne dwie to testy w portugalskim Estoril (25-27 marca) oraz w Oschersleben – od 14 do 16 kwietnia. Sezon wyścigowy rozpocznie się od wyścigu na torze Hockenheim w Niemczech 2 maja. Źródło: BMW Group
  3. Audi Tradition rozpoczyna sezon 2015 Ponad dwadzieścia imprez i kilka jubileuszy Najważniejsze wydarzenia sezonu: „Festival of Speed“ i „Donau Classic“ Inauguracja sezonu: „Techno Classica“ w Essen Ingolstadt, 27 lutego 2015 r. W sezonie 2015, Audi Tradition zaprezentuje się na ponad dwudziestu krajowych i międzynarodowych imprezach. Świętować będzie również kilka jubileuszy. Mija właśnie 50 lat od momentu odrodzenia marki Audi. W roku 1965, przedsiębiorstwo noszące wtedy jeszcze nazwę Auto Union GmbH, zakończyło erę produkcji samochodów dwusuwowych i wprowadziło na rynek nowe auto z czterocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Nazwano je Audi. Kilka z tych pierwszych stworzonych po II wojnie światowej Audi, zostanie pokazanych podczas Donau Classic, rajdu którego trasa tradycyjnie wiedzie wokół Ingolstadt. Sygnałem do otwarcia sezonu będzie dla Audi Tradition wystawa zabytkowych pojazdów Techno Classica w Essen, odbywająca się od 15 do 19 kwietnia. Zlokalizowanemu w hali nr 7 stoisku Audi towarzyszyć będzie motto „Z otwartym dachem – 80 lat kabrioletów i roadsterów“. Cztery pierścienie pokażą tam ikony motoryzacji z lat trzydziestych XX w., począwszy od Audi Front 225 przez DKW F5 Roadster, aż po Wanderer W 25 K. Ponadto wszyscy miłośnicy aut zabytkowych będą mogli zobaczyć m. in. Auto Union 1000 Sp Roadster z lat sześćdziesiątych czy Audi TT pierwszej generacji. Oczekuje się, że na wystawę w Essen przyjedzie 180 tysięcy gości. Historyczne modele Auto Union Silberpfeile „srebrne strzały”, produkowane w latach trzydziestych XX w., wezmą w tym sezonie udział w aż trzech imprezach. Typ D Doppelkompressor z roku 1939 zaprezentuje swoje 360 KM mocy 5 i 6 września podczas Hamburger Stadtpark-Revival. 16 cylindrów modelu Typ C z roku 1936 „zagra” dwukrotnie: podczas Classic Days Schloss Dyck (31 lipca – 2 sierpnia) i na Goodwood Festival of Speed, odbywającej się w tym roku od 25 do 28 czerwca największej na świecie imprezie poświęconej zabytkowej motoryzacji. Podczas festiwalu, Audi Tradition nie tylko przedstawi najmocniejsze ze swoich „srebrnych strzał”, ale będzie tam również obchodzić jubileusz pierwszego zwycięstwa w wyścigach Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM), odniesionego w roku 1990. Tryumfującym kierowcą był wtedy Hans-Joachim Stuck i to właśnie on ponownie zasiądzie za kierownicą legendarnego, oryginalnego Audi V8 DTM. Audi Tradition wystawi tam również historyczny motocykl NSU Sportmax z roku 1955. Pojedzie nim dwukrotny motocyklowy wicemistrz świata Ralph Waldmann. Do klasyki oldtimerowych zlotów, w których weźmie udział Audi Tradition, należy też rajd Donau Classic (18-22 czerwca) rozgrywany w okolicach Ingolstadt oraz Heidelberg Historic (9-11 lipca), który odbędzie się w pobliżu Neckarsulm. Podczas tegorocznego rajdu Donau Classic, Audi Tradition będzie obchodzić wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 50 lat wcześniej, Auto Union GmbH zakończyło produkcję dwusuwowych aut marki DKW. Nowy samochód, wyposażony po raz pierwszy w powojennej historii firmy w silnik czterosuwowy, miał otrzymać inną nazwę, by w ten sposób świadomie odciąć się od marki DKW. Producent zdecydował się na „Audi“ – nazwę jednej z czterech historycznych marek, symbolizowanych kiedyś przez cztery połączone pierścienie. Ten właśnie samochód, dostępny wówczas z różnymi wersjami silnikowymi, do dziś uchodzi za symbol odrodzenia marki w drugiej połowie lat sześćdziesiątych. Z okazji pięćdziesięciolecia, trzy takie modele pojawią się na Donau Classic Rallye. Audi Tradition weźmie także, już po raz trzeci, udział w Eifel Rallye Festival w Daun, rozgrywanym od 23 do 25 lipca. Podczas tej imprezy, dwukrotny rajdowy mistrz świata Harald Demuth, zasiądzie za kierownicą Audi Sport quattro Rallye z roku 1984. Dział historyczny Audi AG jest też stałym gościem odbywającego się pod koniec sezonu we Włoszech rajdu Gran Premio Nuvolari (18 do 20 września). W jego ramach, samochody zbudowane w czasach niemieckiego cudu gospodarczego startując z Mantui, przemierzą całą Toskanię. Pojazdy z czterema pierścieniami na masce podziwiać będzie można również podczas Bodensee Klassik (7-9 maja), Sachsen Classic (13-15 sierpnia), Kitzbüheler Alpenrallye (27-30 maja) i Schloss Bensberg Klassik (17-19 lipca). Sezon tradycyjnie zakończą prestiżowe giełdy modelików samochodowych: 8 listopada w Forum Neckarsulm i 29 listopada w Forum Ingolstadt. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. BMW Motorsport prezentuje swój program na sezon 2015. W swej siedzibie w Maisach pod Monachium, BMW Motorsport zaprezentował swe plany na sezon 2015, obejmujące serie DTM, USCC, ELMS, 24-godzinny wyścig na Północnej Pętli Nürburgringu, program BMW Motorsport Junior, a także promocji prywatnych kierowców i zespołów w ramach BMW Sports Trophy. Oto w skrócie przegląd tych planów: DTM: W sezonie 2015 BMW Motorsport będzie się ponownie ścigać na BMW M4 Coupe DTM, w stawce 8 aut. Ekipa kierowców niemal nie ulega zmianie – poza aktualnym mistrzem DTM Marco Wittmanem (DE) za kierownicami zasiądą Martin Tomczyk (DE), Maxime Martin (BE), Bruno Spengler (CA), Augusto Farfus (BR), Timo Glock (DE) i António Félix da Costa (PT). W późniejszym terminie ogłoszone zostanie ósme nazwisko. Celem jest poprawienie i tak już niebywale imponującego dorobku: od powrotu do DTM w roku 2012, BMW zdobyło 6 z możliwych 9 tytułów i wygrało w przeszło 50% wyścigów. USCC: W Ameryce Północnej seria United Sports Car Championship wchodzi w swój drugi sezon, a w nim ponownie zespół BMW Team RLL reprezentować będzie BMW Motorsport i BMW of North America. Team Principal Bobby Rahal wystawi dwa BMW Z4 GTLM w klasie GT Le Mans, z kierowcami Billem Auberlenem i Johnem Edwardsem. Fabryczny kierowca BMW Dirk Werner, który ścigał się w serii American Le Mans (ALMS) w barwach BMW Motorpsort w sezonie 2011, powraca do teamu BMW RLL. Lucas Luhr, weteran amerykańskich imprez długodystansowych, także wystartuje w barwach Rahal. Sezon rozpoczyna się wyjątkowo mocnym uderzeniem: 24. stycznia startuje długodystansowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. Wezmą w nim udział kierowcy DTM, Spengler i Farfus – u boku Jensa Klingmana i Grahama Rahala. European Le Mans Series: BMW będzie ponownie reprezentowane w wyścigach GT po europejskiej stronie Atlantyku w pięciu wyścigach serii ELMS, tym razem z BMW Z4 GTE w barwach BMW Sports Trophy Team Marc VDS. Potwierdzono na razie jednego kierowcę: Andy Priaulx, 3-krotny mistrz WTCC w BMW w latach 2005-07, w zeszłym sezonie jeździł w United Sports Car Championship. Jako najbardziej doświadczony mistrz, będzie głównym kierowcą z trójki przewidzianej na ELMS. 24h Nürburgring: w sezonie 2015 o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej walczyć będzie BMW Z4 GT3 z kierowcami czującymi się w Zielonym Piekle jak w domu, ale wspieranymi przez świetnie zapowiadającą się młodzież, również z programów DTM i USCC: Dirk Müller (DE), Jörg Müller (DE), Jens Klingmann, Dominik Baumann (AT), Alexander Sims (GB), Claudia Hürtgen (DE), Dirk Adorf (DE) i junior Jesse Krohn oraz Marco Wittmann, Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Lucas Luhr i Dirk Werner. Ambasador marki BMW, Alessandro Zanardi, otrzymał nagrodę BMW Sports Trophy za „Powrót roku”. W sezonie 2015 włoski as ponownie będzie walczyć dla BMW Motorsport w BMW Z4 GT3, zaadaptowanym specjalnie do jego potrzeb. Plany zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Program BMW Motorsport Junior: „polowanie” na nowe talenty odniosło spektakularne sukcesy w ubiegłym sezonie i będzie kontynuowane w roku przyszłym. Nazwiska utalentowanych młodzików, chcących podążyć śladami Jessego Krohna zostaną obwieszczone na początku nowego sezonu. Źródło: BMW Group
  5. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Wielkiej Brytanii Tuzin zwycięstw: Volkswagen kolejnym rekordem zakończył w Walii sezon Rajdowych MŚ 2014 - Ósme zwycięstwo w sezonie dla mistrzów świata* Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii - Rekord zwycięstw w sezonie w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) dla Volkswagena - Pech Latvali i Mikkelsena, ostra pogoń za czołówką Poznań, 17 listopada 2014 r. – Kropka nad „i” na zakończenie sezonu – w finale tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) w Wielkiej Brytanii, Volkswagen ustanowił nowy rekord liczby zwycięstw w jednym sezonie. Ósmy triumf w tym roku świeżo upieczonych rajdowych mistrzów świata* – Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii (F/F) – oznacza dwunaste zwycięstwo załogi Volkswagena w trzynastu rajdach. Pierwszego dnia rajdu Ogier/Ingrassia wypracowali przewagę, wynoszącą ponad minutę, którą rozsądnie gospodarowali w sobotę i w niedzielę, i nie dali jej sobie odebrać aż do mety. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po wypadnięciu z trasy w sobotę rano, co kosztowało ich ponad trzy minuty straty, ukończyli Rajd Wielkiej Brytanii jako ósma załoga. Trzeci duet Volkswagena – Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) – również miał problemy na ekstremalnie trudnych trasach w Walii. Zarówno w piątek, jak i w niedzielę, ich Polo R WRC wypadało poza drogę, przez co załoga kończyła rywalizację przed czasem. Powrót norweskiej załogi do ścigania w sobotę zrobił jednak spore wrażenie – na dziewięciu odcinkach specjalnych aż pięć razy byli najszybsi i cztery razy zajęli drugie miejsce. Sezon sukcesów w liczbach Dla Volkswagena finałowy rajd stanowił znakomite zakończenie fantastycznego sezonu. W 2014 roku producent z Wolfsburga zapisał na swoim koncie cały szereg najlepszych wyników w historii rajdów WRC. Dwanaście zwycięstw w sezonie na 13 możliwych, to lepszy wynik niż rekord Citroëna, którego samochody dwa razy wygrały po jedenaście rajdów w roku. Jeżeli chodzi o podwójne zwycięstwa, Volkswagen wyrównał rekord Peugeota z 2002 roku, gdy osiem razy na dwóch najwyższych miejscach podium stanęli kierowcy tego producenta. Ponadto, od 25 lat żaden producent obecny w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) nie rozstrzygnął na swoją korzyść mistrzostwa w kategorii producentów* tak wcześnie, jak Volkswagen uczynił to w tym sezonie. Volkswagen jest też dopiero drugim producentem w historii MŚ, który całkowicie zdominował kategorię kierowców. Dotychczas udało się to tylko Lancii w 1987 i 1988 roku. Nie tylko fakt, że Volkswagen osiągnął tak doskonałe rezultaty robi wrażenie, lecz również to, w jakim zrobił to stylu. W 2014 roku Ogier, Latvala i Mikkelsen do historii licznych sukcesów Polo R WRC dorzucili 197 najlepszych czasów na odcinkach specjalnych z 249 rozegranych. W 13 rajdach aż 23 razy na podium stali kierowcy Volkswagena. Od pierwszego startu Polo R WRC w Rajdowych MŚ w styczniu 2013 roku, w 26 rajdach Volkswagen zapisał na swoim koncie 22 zwycięstwa i łącznie 41 miejsc na podium. W ciągu dwóch sezonów na 486 odcinkach specjalnych 345 razy najlepszy czas należał do jednego z kierowców Polo R WRC. Błoto, błoto i jeszcze raz błoto: ekstremalnie trudne warunki w Walii Rajd Wielkiej Brytanii jest nie tylko „rajdem legend”, ale sam jest legendą. Nieustanny deszcz i mgła utrzymująca się w lasach, sprawiają, że walijskie szutrowe odcinki specjalne nie mają sobie równych pod względem trudności. Czasem gładkie, jakby wypolerowane, najczęściej pokryte błotem i zawsze śliskie odcinki specjalne 70-tej edycji tego klasycznego rajdu stanowiły ogromne wyzwanie dla kierowców, pilotów i samochodów WRC. Rozczarowanie Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili Tylko 6,6 sekundy różnicy między mistrzami świata* i wicemistrzami świata* po prawie połowie dystansu – od początku Rajdu Walii obserwowaliśmy pojedynek, którego świadkami byliśmy przez cały sezon 2014. Już trzy razy różnica czasowa między Ogierem a Latvalą należała do dziesięciu najmniejszych różnic czasowych w wynikach Rajdowych MŚ. I zanosiło się na czwarty raz. Na przeszkodzie stanęło wypadnięcie Fina z trasy. W sobotę rano, na dziewiątym odcinku specjalnym rajdu, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila wpadli w nieplanowany poślizg na zdradliwym błocie Walii i wylądowali w rowie, tracąc na wyjazd ponad trzy minuty. W niedzielę zaliczyli doskonały powrót do rywalizacji. Na ostatnich sześciu odcinkach specjalnych cztery razy osiągali najlepszy czas, w tym na dodatkowo punktowanym Power Stage. Ostatecznie awansowali z dziesiątego miejsca na ósme. Wzloty i upadki: wypadnięcia z trasy i wygrane oesy Mikkelsena i Fløene Także Andreas Mikkelsen i Ola Fløene doświadczyli w rajdzie porażek i sukcesów. W piątek i w niedzielę wypadli z trasy, za to w sobotę zaliczyli pięć najlepszych czasów, a cztery razy kończyli odcinki specjalne na drugim miejscu. Mikkelsen i Fløene należeli zawsze do duetów, otwierających trasę, co w Rajdzie Wielkiej Brytanii jest trudnym zadaniem. Dla załogi Mikkelsen/Fløene wymarzony sezon zakończył się rozczarowaniem. Bilans ich całego sezonu budzi jednak podziw – pięć razy w sezonie 2014 stawali na podium, w tym na drugim stopniu w rajdach na trzech różnych nawierzchniach: lodzie i śniegu (Szwecja), szutrze (Polska) i asfalcie (Francja). Power Stage: dodatkowe punkty dla Latvali Power Stage, za który przydzielane są dodatkowe punkty dla 3 najlepszych kierowców i pilotów, pozostaje domeną załóg Volkswagena. Po raz 11 w tym sezonie najlepszy czas należał do kierowcy Polo R WRC. W Wielkiej Brytanii 3 dodatkowe punkty zdobył Jari-Matti Latvala. Łącznie aż 24 razy trzy, dwa lub jeden dodatkowy punkt za wygranie Power Stage przypadł w udziale kierowcy Volkswagena. Od 2013 roku Volkswagen może pochwalić się doskonałym bilansem – na 25 rozegranych Power Stage 19 razy najszybszy był kierowca Polo R WRC, w pierwszej trójce aż 44 razy znaleźli się zawodnicy Volkswagena. Trzy tytuły*, dwanaście zwycięstw – finisz niełatwego sezonu Zespół Volkswagena ma za sobą sezon zakończony sukcesem, ukoronowany trzema tytułami mistrzowskimi* – w kategorii kierowców, pilotów i producentów i jednocześnie bardzo trudny. W 2014 roku Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA zgromadziły zespoły, w skład których wchodzili przedstawiciele 20 krajów, startujące w 13 rajdach rozegranych w 15 krajach. W mediach społecznościowych poczynania załóg fabrycznych Volkswagena śledzi już 4,2 mln fanów. 101.647 kibiców otrzymało kartki z autografami kierowców Polo R WRC, dziennikarzom zostały przekazane 703 strony tekstów prasowych i wysłano do nich 322.488 SMS-ów z informacjami. Odcinki specjalne były rozgrywane w ekstremalnych warunkach, na wysokości nawet 2.781 m n.p.m, w temperaturach od minus 12 do plus 34 stopni Celsjusza. Wirniki turbosprężarek trzech 315-konnych silników Polo R WRC od Rajdu Monte Carlo do Rajdu Wielkiej Brytanii wykonały łącznie 1,3 miliarda obrotów. 73.211 razy Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen zmieniali biegi w swoich samochodach. Mechanicy przenieśli około 265 ton ładunku, w tym 1.100 użytych opon. Inżynierowie przeanalizowali prawie 17,9 GB danych z 249 odcinków specjalnych tego roku – to mniej więcej 3,2 miliona stron tekstu. Członkowie zespołu pokonali w ciągu sezonu łącznie 96.845,99 kilometrów w linii prostej między parkami serwisowymi, a siedzibą teamu w Hanowerze. Transport sprzętu na rajdy, rozgrywane na innych kontynentach, to kolejne 46.202,62 kilometrów pokonane morzem. I to wszystko przy 100-procentowym zaangażowaniu całego zespołu. Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Wielkiej Brytanii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „To naturalnie najpiękniejszy sposób zamknięcia sezonu – zwycięstwo. Nie mieliśmy stresu, ponieważ tytuł mistrzowski był już rozstrzygnięty i chcieliśmy tylko cieszyć się Rajdem Wielkiej Brytanii. W piątek musieliśmy rzeczywiście ostro cisnąć i ciężko walczyliśmy o prowadzenie z moim kolegą z zespołu – Jari-Matti Latvalą. Gdy Jari-Matti w sobotę popełnił błąd, charakter rajdu całkowicie się dla nas zmienił. Wystarczyło tylko doprowadzić samochód do celu, co w warunkach, jakie panują w Walii, nie jest łatwe. Ogólnie, był to znów wspaniały sezon dla Juliena i dla mnie, z fantastycznym zespołem, który nas wspierał. Teraz jeszcze kilka testów i oficjalne zakończenie sezonu, a potem zacznie się urlop świąteczny. Chciałbym jeszcze coś powiedzieć Mikko Hirvonenowi: Cieszę się, że swój ostatni rajd WRC zakończyłeś miejscem na podium. Twoja kariera była wspaniała, będzie mi Cię brakowało jako rywala.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Z wielkim zadowoleniem patrzę na sezon 2014. Po raz pierwszy poważnie walczyłem o tytuł mistrza świata i udało mi się stworzyć sytuację, której rozstrzygnięcie długo pozostawało niepewne. Do tego, wygrałem swój pierwszy rajd na asfalcie i to był dla mnie ważny kamień milowy. Pojedynek z Sébastienem Ogierem był niezwykle emocjonujący. Chciałbym, żeby tak samo było w przyszłym roku. Rajd Wielkiej Brytanii nie przebiegł tak, jak sobie wymarzyłem, bo moim celem była walka o zwycięstwo. Poza wypadnięciem z trasy, nasze tempo było bardzo dobre i dlatego już teraz cieszę się na przyszły rok.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Niestety, sezon nie skończył się tak, jak sobie to wymarzyłem. Chciałbym ofiarować zespołowi coś więcej, niż dwa wypadnięcia z trasy w ostatnim rajdzie sezonu. Ale warunki były wyjątkowo trudne, a w Rajdzie Wielkiej Brytanii o błędy znacznie łatwiej niż w innych rajdach. Jestem rozczarowany, bo myślę, że jeżeli chodzi o tempo, to dotrzymywaliśmy kroku naszym kolegom z zespołu i moglibyśmy walczyć o zwycięstwo. Mimo to, możemy być dumni z naszych wyników w sezonie. Pięć razy stawaliśmy na podium. To więcej, niż się spodziewaliśmy. Trzecie miejsce w kategorii kierowców, za moimi kolegami z zespołu, to najlepszy rezultat sportowy w mojej karierze. Cieszę się na odpoczynek w najbliższych tygodniach, ale też na nowy sezon w 2015 roku. Będę od samego początku walczył o zwycięstwa i miejsca na podium. To jest teraz moim celem.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Dwanaście zwycięstw w sezonie – to był naprawdę rok pełen sukcesów. Możemy być dumni z naszych dokonań i cieszyć się każdym momentem w Rajdowych MŚ. Także Rajd Wielkiej Brytanii był prawdziwym sukcesem – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w swoim ósmym zwycięskim rajdzie w sezonie zrobili wszystko tak, jak trzeba. Należy im się za to szacunek. Jari-Matti Latvala, Miikka Anttila, Andreas Mikkelsen i Ola Fløene nie zaliczyli takiego końca sezonu, jakiego oczekiwali, ale również mogą być dumni z tego, co osiągnęli. Z pewnością nie spoczniemy na laurach. Za 65 dni Rajdem Monte Carlo rozpoczyna się sezon 2015 i chcemy być znów przygotowani najlepiej, jak to możliwe. Przygotowania idą już pełną parą.” Co się jeszcze wydarzyło... ... Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. W Walii, obaj fińscy zawodnicy – reprezentujący barwy Ford M-Sport – po 13 latach rywalizacji zakończyli udział w Rajdowych MŚ. Volkswagen dziękuje im za emocjonujące pojedynki i uczciwą walkę. * z zastrzeżeniem potwierdzenia przez FIA Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Wielkiej Brytanii – zestawienie wyników [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Piątek, 14 listopada 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01 [/TD] [TD]Gartheiniog I [/TD] [TD]14,58 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 4,6 s) [/TD] [TD]P02 (+ 4,5 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Dyfi I [/TD] [TD]21,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 4,3 s) [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Hafren Sweet Lamb I [/TD] [TD]23,55 km [/TD] [TD]P02 (+ 2,2 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Maesnant I [/TD] [TD]12,86 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 2,8 s) [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Gartheiniog II [/TD] [TD]14,58 km [/TD] [TD]P02 (+ 5,7 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Dyfi II [/TD] [TD]21,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 3,4 s) [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Hafren Sweet Lamb II [/TD] [TD]23,55 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,4 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Maesnant II [/TD] [TD]12,86 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,2 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]145,78 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 6,6 s) [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Sobota, 15 listopada 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Clocaenog East I [/TD] [TD]08,25 km [/TD] [TD]P08 (+ 4,9 s) [/TD] [TD]P61 (+ 3.15,4 min) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Clocaenog Main I [/TD] [TD]13,74 km [/TD] [TD]P05 (+ 3,8 s) [/TD] [TD]P14 (+ 14,6 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Aberhirnant I [/TD] [TD]13,87 km [/TD] [TD]P10 (+ 12,0 s) [/TD] [TD]P13 (+ 13,4 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Dyfnant I [/TD] [TD]19,98 km [/TD] [TD]P09 (+ 6,3 s) [/TD] [TD]P12 (+ 11,1 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Chirk Castle [/TD] [TD]02,06 km [/TD] [TD]P13 (+ 5,1 s) [/TD] [TD]P11 (+ 4,4 s) [/TD] [TD]P02 (+ 0,2 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Clocaenog East II [/TD] [TD]08,25 km [/TD] [TD]P04 (+ 1,9 s) [/TD] [TD]P11 (+ 4,0 s) [/TD] [TD]P02 (+ 1,4 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Clocaenog Main II [/TD] [TD]13,74 km [/TD] [TD]P08 (+ 7,7 s) [/TD] [TD]P10 (+ 8,7 s) [/TD] [TD]P02 (+ 1,8 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Aberhirnant II [/TD] [TD]13,87 km [/TD] [TD]P07 (+ 7,3 s) [/TD] [TD]P03 (+ 3,9 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Dyfnant II [/TD] [TD]19,98 km [/TD] [TD]P05 (+ 5,0 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 0,8 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]113,74 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P08 (+ 3.28,1 min) [/TD] [TD]P44 (+ 31.48,1 min) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 16 listopada 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Brenig I [/TD] [TD]10,81 km [/TD] [TD]P13 (+ 13,3 s) [/TD] [TD]P04 (+ 2,7 s) [/TD] [TD]P02 (+ 1,4 s) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Alwen I [/TD] [TD]10,04 km [/TD] [TD]P09 (+ 7,9 s) [/TD] [TD]P03 (+ 3,1 s) [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20 [/TD] [TD]Kinmel Park I [/TD] [TD]02,21 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,9 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 21 [/TD] [TD]Kinmel Park II [/TD] [TD]02,21 km [/TD] [TD]P04 (+ 1,3 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 22 [/TD] [TD]Alwen II [/TD] [TD]10,04 km [/TD] [TD]P11 (+ 10,9 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 23P [/TD] [TD]Brenig II [/TD] [TD]10,81 km [/TD] [TD]P10 (+ 12,1 s) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]46,12 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P08 (+ 2.47,5 min) [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Wielkiej Brytanii – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:03.08,2 godz. 02. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 37,6 s 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.03,6 min 04. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1.14,9 min 05. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 1.24,3 min 06. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 2.03,0 min 07. Ott Tänak/Raigo Mőlder (EST/EST), Ford + 2.29,7 min 08. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2.47,5 min 09. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 3.43,3 min 10. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3.48,5 min Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Wielkiej Brytanii – wyniki Power Stage 01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 7.04,7 min 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 2,3 s 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3,1 s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 01. Sébastien Ogier 267 punktów 02. Jari-Matti Latvala, 218 03. Andreas Mikkelsen 150 04. Mikko Hirvonen 126 05. Mads Østberg 108 06. Thierry Neuville 105 07. Kris Meeke 92 08. Elfyn Evans 81 09. Martin Prokop 44 10. Dani Sordo 40 Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport 447 punktów 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 210 3. M-Sport 208 4. Hyundai Motorsport 187 5. Volkswagen Motorsport II 133 6. Jipocar Czech National Team 49 7. Hyundai Motorsport N 28 8. RK M-Sport WRT 26 * z zastrzeżeniem potwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. #13 TUNE IT: Odcinek 2, sezon 1 - SEAT LEON BY TUNINGKINGZ
  7. Citroën Racing, kontynuując nabór zawodników do udziału w WTCC - Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych - ogłosił przyjęcie Yvana Mullera. Od sezonu 2014 ten francuski kierowca, trzykrotny Mistrz Świata, startować będzie Citroënem C-Elysée WTCC. Yvan Muller cieszy się szczególną pozycją wśród zawodników WTCC: jest trzykrotnym zdobywcą tytułu mistrzowskiego (w latach 2008, 2010 i 2011) i posiadaczem wielu rekordów tej serii wyścigowej w zakresie liczby zwycięstw, liczby punktów, zdobytych pole positions i okrążeń przejechanych w roli lidera. W sezonie 2013 pochodzący z Alzacji sportowiec potwierdza swoją klasę, prowadzi z dużą przewagą w klasyfikacji kierowców i ma szansę zdobyć swoje czwarte mistrzostwo świata już w najbliższej rundzie, która odbędzie się w dniach 7-8 września br. w Sonomie (USA). Dzięki swoim cechom takim jak szybkość, regularność i inteligencja w taktyce rywalizacji, Muller stanowi doskonały nabytek dla zespołu Citroën Racing, formującego skład zawodników na sezon 2014. „Od kiedy angażujemy się w sport samochodowy, czy to Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), czy wytrzymałościowe rajdy terenowe, zawsze staramy się ściągać do siebie najlepszych kierowców” – przypomina Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing.- „W naszym nowym przedsięwzięciu stawiamy sobie ambitne cele. Zasilenie zespołu kierowcą tak doświadczonym z pewnością pomoże nam w ich osiągnięciu. W tym sezonie Yvan pokazuje, że jest u szczytu swoich możliwości, a jego pragnienie kolejnych zwycięstw nie zostało jeszcze zaspokojone. Ponadto, będzie on idealnym partnerem zespołowym dla Sébastiena Loeba. Obydwaj pochodzą z tego samego regionu, znają się od dawna i darzą wzajemnym szacunkiem, co zapewni nam naturalną spójność zespołu”. 2 Yvan Muller, który do tej pory startował w seriach wyścigów samochodów turystycznych dla czterech producentów, do swego nowego zadania podchodzi podchodzi z motywacją i entuzjazmem: „Starty w barwach zespołu Citroën Racing od sezonu 2014 będą dla mnie wielkim zaszczytem. Jestem kierowcą wyścigowym, ale pasjonują mnie rajdy samochodowe, toteż zawsze z zainteresowaniem śledziłem rywalizację w WRC i byłem świadkiem zwycięskich lat Citroëna i Sébastiena Loeba. Teraz będziemy świadkami fascynującej sytuacji: marka tak utytułowana i doświadczona w dziedzinie rajdów zadebiutuje na nowym polu - wyścigowym, na którym będzie musiała uczyć się wszystkiego od początku. Ja w przeszłości wstępowałem już do zespołów nie mających dużego doświadczenia w tej dyscyplinie. Szczególnie motywuje mnie fakt, że poza wykonywaniem roli kierowcy będę mógł wnieść moją wiedzę i praktykę i przyczynić się do starań o sukces” – mówi Yvan Muller. Kontrakt zawarty z Yvanem Mullerem obejmuje sezony 2014 i 2015. Po pierwszych próbach za kierownicą Citroëna C-Elysée WTCC na torze Val de Vienne, zawodnik weźmie udział w pełnym programie testowym, trwającym aż do rozpoczęcia sezonu wyścigowego WTCC 2014. YVAN MULLER: „NOWE POKOLENIE SAMOCHODÓW – LŻEJSZYCH, MOCNIEJSZYCH I SKUTECZNIEJSZYCH” Jakie są twoje wrażenia po pierwszych kontaktach z zespołem Citroën Racing? „Przede wszystkim, dostrzegam wielki profesjonalizm, co oczywiście mnie nie dziwi w zespole mającym w swoim dorobku tak imponującą listę sukcesów rajdowych. Ja w swojej dotychczasowej karierze startowałem w zespołach włoskich, niemieckich, hiszpańskich i angielskich, zatem już od dawna nie miałem okazji pracować z Francuzami. Tutaj i sposób myślenia i funkcjonowania organizacji są inne – przy czym nie oceniam, czy lepsze, czy gorsze, muszę po prostu przestawić się i przyswoić sobie metody działania zespołu Citroën Racing. Powinienem też szybko odświeżyć sobie automatyzm języka, ponieważ w dziedzinie zawodowej od tak dawna porozumiewam się po angielsku, że zauważam u siebie chwile wahania, gdy szukam właściwych terminów francuskich. Wszystko to dopiero się zaczyna i dzieje się szybko, ale już poczułem się dobrze wśród ludzi z Citroëna”. 3 Twoje osiągnięcia w WTCC robią wielkie wrażenie. Co uważasz za receptę na sukces w tej kategorii sportu samochodowego? „To proste: trzeba być szybkim i dojeżdżać do mety, zdobywając przy tym jak najwięcej punktów! Ale ta dyscyplina jest znacznie bardziej złożona niż może się wydawać. Główna trudność wynika z faktu, że na rundę składają się dwa wyścigi. Co więcej, stosuje się zasadę odwróconej kolejności startowej czyli ten, kto w pierwszym startował z pole position, w drugim rusza z dziesiątego pola startowego. Jadąc w trzonie peletonu trzeba umieć uniknąć pułapek zastawianych przez konkurentów, by mieć szansę wyjść na prowadzenie. To głównie z tego powodu największe widoki na zajmowanie czołowych miejsc mają tam kierowcy z dużym doświadczeniem”. Wydaje się, że wielkie znaczenie ma również precyzja i delikatność w prowadzeniu… „To prawda. W przeciwieństwie do większości serii wyścigowych, w WTCC startują głównie samochody z napędem przednim, a to oznacza bardzo szybkie zużywanie przednich opon, obciążonych jednocześnie funkcją kierowania i napędzania. W prowadzeniu takich aut trzeba uwzględniać i umieć regulować tempo zużywania ogumienia na trasie całego wyścigu. Sądzę jednak, że regulamin na sezon 2014 zostanie pod tym względem złagodzony”. Masz za sobą pierwsze próby Citroënem C-Elysée WTCC. Jakie są twoje wrażenia? „W porównaniu z samochodami, jakimi startowałem w ostatnich sezonach, jest to auto lżejsze, mocniejsze i bardziej skuteczne dzięki lepszej aerodynamice. Ma także szersze opony i większe hamulce. W sumie więc wszystko jest lepsze – to nowe pokolenie samochodów będzie szybsze od obecnego. Jednocześnie, nadal jest to touring car - samochód turystyczny, choć w wydaniu wyścigowym, a więc pojazd nieco łatwiejszy w prowadzeniu. Od pierwszej chwili mam wrażenie, że Citroën C-Elysée WTCC stanowi dobrą podstawę do dalszej pracy. Czekam z niecierpliwością na udział w pracach doświadczalnych i rozwojowych nad nim”. Czy pamiętasz swoje pierwsze spotkanie z Sébastienem Loebem? „Oczywiście. Było to w latach 90., przy okazji jednego z wyścigów serii Trophée Andros w Wogezach. Byliśmy członkami tego samego klubu; jego prezes przedstawił mi wtedy „niezwykle obiecującego młodego chłopaka”. Byłem świadkiem rozkwitu kariery Sébastiena i dzisiaj patrzę ze szczerym podziwem na wszystko, czego dokonał. Dziewięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata – aż trudno w to 4 uwierzyć! Mam świadomość, co to oznacza. Moje statystyki też są dobre, ale pod względem osiągnięć nie mogę nawet porównywać się z Sébastienem Loebem”. Rzadko się zdarza, by w jednym zespole występowało dwóch tak utytułowanych zawodników. Jak wyobrażasz sobie waszą współpracę? „Jestem pewien, że będzie nam się świetnie współpracowało. Jesteśmy dojrzałymi sportowcami. Dawno wyrośliśmy z tego, by odczuwać potrzebę wzajemnego udowadniania sobie czegokolwiek. Wiemy, co to znaczy wspólnie pracować na sukces producenta. Zawodnik powinien przede wszystkim kierować się interesem drużyny – ja zawsze wyznawałem tę zasadę. Oczywiście, lubię stawać na najwyższym stopniu podium, ale niejako przy okazji, bo moim pierwszym zadaniem jest zdobywanie punktów dla zespołu. Solidarność pomiędzy członkami zespołu stanowi w tym sporcie jeden z podstawowych czynników składających się na sukces”. YVAN MULLER – FAKTY  Urodzony 16 sierpnia 1969 r. w Altkirch (Francja)  Rozpoczęcie kariery sportowej: 1979 (karting)  Strona internetowa: Yvan Muller's official web site, World Champion FIA WTCC 2011 - 2010 - 2008 Największe osiągnięcia:  1986: Kartingowe Mistrzostwo Europy  1992: Mistrzostwo Wlk. Brytanii Formuły (F3000)  1995: Mistrzostwo Francji w wyścigowej serii Superturismo (BMW)  1995-2006: 10 kolejnych tytułów w serii Trophée Andros  2003: Mistrzostwo Wlk. Brytanii BTCC (Brytyjskie Wyścigowe Mistrzostwa Samochodów Turystycznych) (Vauxhall)  2008: Mistrzostwo Świata WTCC (Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych) (Seat)  2010: Mistrzostwo Świata WTCC (Chevrolet)  2011: Mistrzostwo Świata WTCC (Chevrolet) źródło: Citroen Polska
  8. [h=1]Riders Wojna Północ Południe Sezon 2011[/h]
  9. Audi Tradition rozpoczyna międzynarodowy sezon - W roku 2013 przewidziano ponad trzydzieści imprez i liczne uroczystości jubileuszowe - Najważniejsze wydarzenia sezonu to zloty zabytkowych samochodów Festival of Speed i Classic TT w Anglii - Sezon zainauguruje wystawa Techno Classica w Essen Ingolstadt, 3 kwietnia 2013. Rozpoczyna się sezon imprez związanych z zabytkową motoryzacją. Audi Tradition zaprezentuje się w tym roku na ponad trzydziestu międzynarodowych imprezach i weźmie udział w wielu jubileuszach. Podczas zlotu Festival of Speed w Goodwood, za kierownicą oryginalnego Audi Rallye quattro zobaczymy Hannu Mikkolę, który przed 30 laty, w 1983 roku, jako pierwszy kierowca w barwach Audi wygrał rajdowe mistrzostwa świata. Upłynęło 75 lat, odkąd Ewald Kluge na maszynie DKW o pojemności 250 cm3 jako pierwszy Niemiec wygrał najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy na świecie wyścig motocyklowy Tourist Trophy (TT), rozgrywany na wyspie Man. W związku z tą rocznicą, Audi Tradition po raz pierwszy weźmie udział w zlocie Classic TT, który w sierpniu na tą niewielką wyspę położoną na Morzu Irlandzkim przyciągnie entuzjastów wyścigów motorowych z całego świata. Preludium do rozpoczęcia sezonu stanowią odbywające się od 10 do 14 kwietnia targi zabytkowych aut Techno Classica w Essen. Stoisku Audi w Hali VII towarzyszyć będzie motto „80 lat V8 ze znakiem czterech ringów – silniki, modele, sport motorowy“. Zwiedzający wystawę będą mieli możliwość obejrzenia siedmiu samochodów marki Horch i Audi. W nawiązaniu do tematu stoiska należy wspomnieć, że w roku 1933, firma Auto Union zaprezentowała na wystawie samochodów w Berlinie nowy wówczas silnik ośmiocylindrowy, który zamontowano w modelu Horch 830. Natomiast przed 25 laty, na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym, Audi pokazało nową jednostkę napędową V8. Ten ośmiocylindrowy silnik wykonany z lekkich stopów metali zadziwił znaczną ilością innowacyjnych rozwiązań, które potwierdziły miejsce Audi wśród producentów pojazdów klasy premium. Największa na świecie impreza związana z zabytkową motoryzacją odbędzie się od 12 do 14 lipca w Anglii. Po raz dwudziesty, lord March zaprasza do Goodwood na Festival of Speed. Do tej niewielkiej angielskiej miejscowości może wtedy przyjechać nawet 185 tysięcy gości. Podczas zlotu, Audi Tradition uczci jubileusz zdobycia przez Hannu Mikkolę rajdowego mistrzostwa świata sezonu 1983. Mistrz zasiądzie za kierownicą odrestaurowanego Audi Rallye quattro, którym w tym samym roku startował w Rajdzie Królewskiego Automobilklubu Lombard RAC (Royal Automobile Club). Inne legendarne, będące nie lada atrakcją dla zwiedzających pojazdy zaproszone do Goodwood, to Audi 200 quattro TransAm, które przed 25 laty podczas mistrzostw Ameryki Północnej przyniosło Audi tytuł najlepszej marki i najlepszego kierowcy, a także samochód wyścigowy Auto Union Typ C z 1936 roku, z podwójnymi kołami na tylnej osi, przystosowany do wyścigów górskich. Natomiast 25 i 26 sierpnia, podczas Classic TT na wyspie Man, Audi Tradition po raz pierwszy pokaże zabytkowy motocykl. W ten sposób upamiętni legendarne zwycięstwo Ewalda Klugego, który na maszynie DKW o pojemności 250 cm3 jako pierwszy Niemiec wygrał najtrudniejszy wówczas na świecie wyścig motocyklowy. Jego przewaga nad kierowcą z drugą lokatą wyniosła wtedy 11,10 minuty. Honorując zwycięstwo Klugego, dwukrotny wicemistrz świata wyścigów motocyklowych Ralph Waldmann, pojedzie na motorze DKW SS 250 z 1938 roku. Inne imprezy na których zaprezentuje się Audi Tradition, to rajd Donau Classic wokół Ingolstadt w dniach 20-22 czerwca i rozgrywany od 11 do 13 lipca, kończący się w Audi Forum Neckarsulm, Heidelberg Historic. Z okazji czterdziestego międzynarodowego Spotkania Weteranów Auto Union, zaplanowanego w Ingolstadt w dniach 2-4 sierpnia, organizatorzy spodziewają się 400 pojazdów marki Audi, DKW, Horch i Wanderer. Z kolei od 25 do 27 lipca, team Audi Tradition po raz pierwszy weźmie udział w Eifel Rallye Festival, do którego zgłosili się uczestnicy z dwunastu krajów. Dwukrotny rajdowy mistrz świata, Niemiec Harald Demuth, zasiądzie za kierownicą Audi Sport quattro Rallye z 1984 roku. Bohater obfitujących w wiele sukcesów rajdowych lat osiemdziesiątych, model S1 Pikes Peak, pojawi się 27, 28 i 29 września w miejscowościach Roßfeld i Berchtesgaden podczas międzynarodowego pucharu górskiego „Internationaler Edelweiß Bergpreis Roßfeld Berchtesgaden“. Za sterami zasiądzie dwukrotny rajdowy mistrz świata Walter Röhrl. Ponadto Audi po raz pierwszy jest sponsorem zlotu Youngtimer Classic, gdzie wystawi cztery pojazdy. Samochody z Ingolstadt będzie można także podziwiać podczas innych wydarzeń: Bodensee Klassik (2-4 maja), Sachsen Classic (22-24 sierpnia), Kitzbüheler Alpenrallye (5-8 czerwca) i der Schloss Bensberg Klassik (6-8 września), którego główną atrakcją jest konkurs elegancji Concours d’Elegance. Tradycyjnym punktem udziału Audi w zlotach zabytkowych pojazdów, jest odbywający się od 20 do 22 września włoski rajd Gran Premio Nuvolari. Sezon zakończą giełdy modeli samochodowych, jakie odbędą się 3 listopada w Forum Neckarsulm i 1 grudnia w Forum Ingolstadt. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Bolidy na sezon 2013

    Jako że szybkim krokiem zbliża się rozpoczęcie sezonu 2013 i większość zespołów zaprezentowała już swoje bolidy (został tylko Williams, ma zaplanowana prezentację bolidu na 19.02), pomyślałem że może moglibyśmy porozmawiać na ich temat (który jest wg. was najładniejszy itp.) Tak więc pierwszym zespołem który zaprezentował swój bolid był Lotus z swoim nowym E21 (jak pierwsza Beemka 3er ), prezentacja odbyła się w Enstone, a kierowcy na nowy sezon pozostają Ci sami czyli Kimi Raikkonen i Grosjean. A tak wygląda bolid: A teraz zdjęcia z samej prezentacji: Następnym zespołem prezentującym nowy bolid był McLaren z MP4-28, prezentacja odbyła się 31.01 w Woking, tutaj zaszła mała zmiana związana z kierowcami odszedł Lewis Hamilton, a na jego miejsce "wskoczył" Sergio Perez, nadal natomiast drugie miejsce zajmuje Jenson Button. Tutaj większość mam zdjęć z prezentacji Następna prezentacja była tą na którą najbardziej czekałem , Ferrari zaprezentowało model F138, prezentacja tradycyjnie odbyła się w Maranello dnia 1.02, kierowcy zostają Ci sami Fernando Alonso oraz Felipe Massa. Tak prezentuje się jednostka napędowa nowego Ferrari No i teraz kilka zdjęć z prezentacji bolidu. Jeszcze tego samego dnia bolid zaprezentowała Force India z nowym VJM06, prezentacja odbyła się na torze Silverstone, pewnym kierowcą jest jedynie jak na razie Paul Di Resta, natomiast o drugie miejsce walczą Jules Bianchi oraz Adrian Sutil. Następnego dnia w Hinwil Sauber zaprezontował C32, kierowcami tego zespołu zostali Nico Hulkenberg oraz Esteban Gutierrez. W tym roku Sauber zmienił trochę kolorystykę nawiązując do swoich bolidów z lat '90. W dniu 3.02 swój bolid zaprezentował zeszło roczny mistrz, Red Bull, nazwa nowego bolidu to RB9, prezentacja odbyła się w Milton Keynes. Kierowcy pozostają Ci sami, czyli Sebastian Vettel i Mark Webber. Następnego dnia (4.02), swoje bolidy zaprezentowały 2 zespoły, Toro Rosso i Mercedes, najpierw o tym drugim. Mercedes, jak i reszta zespołów które do tej pory nie zostały wymienione zaprezentowały swoje bolidy w Jerez, nowy bolid Mercedesa nosi oznaczenia W04, kierowcą nadal zostaje Nico Rosberg, natomiast miejsce Michaela Schumacher który odszedł na emeryturę zajął Lewis Hamilton. Teraz dwa słowa o Toro Rosso, nowy bolid to STR8, kierowcy to Jean-Eric Vergne i Daniel Ricciardo. Następnego dnia znowu bolidy zaprezentowały dwa zespoły, najpierw powiem o Marussii, nowy bolid to MR02, na razie jest jeden potwierdzony kierowca Max Chilton. No i teraz przyszła pora na ostatni bolid który mogę zaprezentować dzisiaj, a jest bolid Caterhama z jego nowy CT-03, a za jego kierownicą zasiadać będąJean-Eric Vergne i Daniel Ricciardo. Kiedy pojawi się bolid Williamsa to także go zaprezentuje. Który z tych modeli oceniacie na najładniejszy??
  11. [h=1]Porsche GT3 Cup Sezon Bliski Wschód - Round 5 w Dubai Autodrome[/h]
  12. [h=1]Porsche GT3 Cup Sezon Bliski Wschód - Season 4 Trailer[/h]
  13. Sezon zimowy zPremio - ubezpieczenie opon GRATIS! Kolejna odsłonakampanii reklamowej „Kochasz swoje auto? My również!” Warszawa,27 września 2012 r. –Od 1 października br. rusza kampania promocyjna sieci serwisówsamochodowych fast-fit Premio. Działania jak co roku skorelowane sąz ‘gorącym’ okresem dla serwisów – wymianą opon letnich nazimowe – i skierowano je zarówno do partnerów biznesowych, czyliwłaścicieli serwisów Premio, jak i bezpośrednio do kierowców.Zintensyfikowane działania potrwają dwa tygodnie (1-15 październikabr.) i będą widoczne zarówno w Internecie, jak i na bardziejtradycyjnych nośnikach, takich jak billboardy czy mobile.Tradycyjnie już hasłem kampanii jest „Kochasz swoje auto? Myrównież!” Premiow komunikacji konsekwentnie zaznacza emocjonalny związek właścicielaze swoim autem, podkreślając tym samym oferowaną przez warsztatywysoką jakość obsługi, ale również nadając spójną klamręoferowanym inicjatywom marketingowym. Kryterium wyboru działańpromocyjnych jest uzupełnienie portfolio usług oferowanych przezserwis, co przekłada się na wartość dodaną dla klientów – tymrazem bezpłatne ubezpieczenie ogumienia towarzyszące zakupowi oponGoodyear UltraGrip 8 lub Goodyear UltraGrip 8 Performance(ubezpieczenie ważne do końca 2013 roku). Zaplanowane na zimędziałania są spójne z ogólnoeuropejską komunikacją Premio. Działaniarealizowane będą głównie w Internecie – w najważniejszychportalach motoryzacyjnych, sportowych oraz biznesowych, m.in.Money.pl - portal finansowy - wiadomości, notowania, kursy, wskaźniki, giełdy, fundusze, emerytury, podatki, www.moto.pl,www.eurosport.pl czy twojapogoda.pl. Uzupełnieniem kampanii będąinserty w prasie lokalnej (np. w dziennikach „Echo Dnia”,„Gazecie Wyborczej” i „Expressie Ilustrowanym”) oraz reklamana nośnikach zewnętrznych, takich jak billboardy czy mobile, atakże materiały w punktach Premio (POS) podnoszące widocznośćakcji wśród osób odwiedzających serwisy. „Jestemprzekonana, że oferowane przez Premio w ramach jesienno-zimowejpromocji bezpłatne ubezpieczenie opon spotka się z dużymzainteresowaniem ze strony właścicieli pojazdów. Dziękiubezpieczeniu kierowcy będą mogli skorzystać z pomocy Assistance24h, naprawy lub wymiany opony na nową po jej uszkodzeniu,telefonicznej pomocy w nagłych wypadkach. Gorąco zapraszamy doodwiedzenia w najbliższym czasie jednego ze 114 serwisów Premio” - powiedziała Marta Sobieska, Retail Marketing Manager. Zazakup mediów odpowiada Upgrade Marketing, a za kreację Crazy Mouseoraz Upgrade Marketing. Premioto obecnie sieć 114 punktów serwisowych typu fast-fit na tereniecałej Polski, w których można serwisować opony, wydechy, układyhamulcowe lub wymienić olej. Doświadczeni mechanicy Premio pomogątakże sprawdzić i skorygować geometrię oraz przeprowadzićokresowe przeglądy aut. Na stroniewww.premio.plznajduje siępełna informacja o sieci Premio, jej ofercie i lokalizacjipunktów. SiećPremio od początku swojego istnienia związana jest z GrupąGoodyear. Dlatego w punktach serwisowych w Polsce oferowane sąprzede wszystkim opony należące do tego amerykańskiego koncernutj. Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, czy polska Dębica, choć niebrakuje także opon innych firm. Historia Premio sięga 1972 r.,kiedy koncern Goodyear kupił niemiecką sieć Kempten. W 1996 r. narynku niemieckim zadebiutowała Premio Reifen-Service, która wkrótcestała się najbardziej prestiżową siecią w Niemczech. Dziśdo Premio należy ponad 600 punktów w 12 krajach. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyrobygumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach.Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi,które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia ok. 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: Goodyear
  14. Chevy Cruze BTCC na sezon 2011. Wiecej ---> http://carscoop.blogspot.com/2011/03/chevrolet-rolls-out-2011-cruze-btcc.html
  15. Bolidy oraz kierowcy F1 na sezon 2010 <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=qWxpCV9jG14&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=qWxpCV9jG14&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  16. Top Gear Sezon 14 Odcinek 5

    <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=d5019169-953e-4d89-9696-9ce500f3f9c6" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Top+Gear+Season+14+ep+5
  17. Top Gear Sezon 14 Odcinek 4

    <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=89a08923-c8a4-4dc4-9334-9cd701550f47" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Top+Gear+Season+14+ep+4
  18. Top Gear Sezon 14 Odcinek 2

    <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=90c976ce-20ff-4eea-843e-9cca00e68d3c" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Top+Gear+Season+14+Episode+2
  19. Top Gear Sezon 14 Odcinek 1

    <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf?video=e3366748-c78b-4709-ae8c-9cc300c80cff" width="428" height="352" allowFullScreen="true" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Top+Gear+Season+14+Episode+1+(Full+Episode) niestety nie ma po polsku.
  20. Top Gear sezon 14 2009 - Romania to Transfagarasan <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ASYybtfbP38&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ASYybtfbP38&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  21. Bolidy F1 na sezon 2004 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=fjWUUcERMbU&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=fjWUUcERMbU&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  22. Honda CRX Sezon 2008 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ddMjuvLn7X4&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ddMjuvLn7X4&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  23. Sezon motocyklowy 2009 rozpoczęty <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=5Lpcr5HfesU&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=5Lpcr5HfesU&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  24. Robert Lewandowski KJS sezon 2008 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=gCk5paDSlK8&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=gCk5paDSlK8&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  25. Robert Kubica Sezon 2008 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=dpWKcMH_1Fg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=dpWKcMH_1Fg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
×