Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'samochodu' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 162 wyników

  1. Witam wszystkich, na forum jestem od niedawna i przyznam się, że do tej pory raczej czytałem niż się udzielałem, ale teraz potrzebuję Waszej pomocy. Chciałbym zainwestować w dodatkowe zabezpieczenie do samochodu, bo w mojej okolicy ostatnio kilka zniknęło. Zastanawiam się co będzie najbardziej skuteczne. Macie jakiś pomysł?
  2. Nie pamiętam już gdzie i w jakim kontekście to było, ale czytałem raz, że można przedłużyć gwarancję samochodu. Takie coś jest w ogóle możliwe?
  3. Masz samochód nie starszy nią 12 letni? Potrzebujesz dodatkowych środków? Możesz ubiegać się przez Internet o pożyczkę pod zastaw auta. Kwota kredytu do 100% wartości pojazdu. Samochód pozostaje w twoim użytkowaniu przez cały okres kredytowania. Możesz być zadłużony. Pożyczka Krecik- zastaw samochodu
  4. Startujemy z niesamowitą promocją! CHCESZ ZDOBYĆ ZA DARMO LUKSUSOWY SALON PIĘKNOŚCI DLA SWOJEGO SAMOCHODU? NA PEWNO TAK! Co otrzymasz? Pakiet o wartości 500 zł w wybranym mieście (m.in. ręczne mycie z zewnątrz, wycie wewnętrzne, nałożenie teflonu)! Po prostu wyślij zgłoszenie i ciesz się nagrodą! Skorzystaj, póki o promocji wie niewielka ilość osób. Co trzeba zrobić? 1. Udostępnij TEN (https://web.facebook.com/odpicowaneauto/posts/564090860438100) post. 2. Wyślij zgłoszenie. 3. Odbierz kupon. 4. GOTOWE! Strona www: Odpicowane auto – odbierz salon piękności dla swojego samochodu! Wyślij zgłoszenie: Wyślij zgłoszenie – Odpicowane auto – odbierz salon piękności dla swojego samochodu!
  5. Chciałbym polecić wszystkim kierowcom lubiącym jeździć na imprezy własnym samochodem BMW , usługę odprowadzania samochodu w Warszawie i okolicach świadczoną przez firmy typu : Odprowadzanie Aut Warszawa - Wynajem Prywatnych Kierowców Odprowadzanie samochodu Warszawa - Twój osobisty kierowca Odprowadzanie samochodów Warszawa - Twój prywatny szofer Dzięki nim przestałem korzystać z usług taxi , zawsze jeżdżę swoim autem i wracam bezpiecznie z szoferem . Polecam !
  6. Witam Wszystkich, Chciałem Wam przedstawić pomysł który ma na celu wyeliminowanie nieuczciwych sprzedawców samochodów w Polsce. Jak wiadomo najczęściej kupowane samochody w Polce to samochody używane. Aby uatrakcyjnić samochód sprzedawcy dopuszczają się manipulacji przebiegu silnika. W Niemczech została opracowana metoda polegająca na pomiarze drgań silnika w szczególnych miejscach (oryginalna nazwa: TachoSpion), gdzie na podstawie analizy tych drgań można z wystarczającą dokładnością określić rzeczywisty przebieg samochodu. Urządzenie do pomiaru drgań jest przenośne, mniej więcej wielkości torby od laptopa. W związku z tym możemy wykonać pomiar w dowolnym miejscu. Dzięki wykorzystaniu generatora wysokich dźwięków można stwierdzić również szczelność kabiny, wyłapać punkt nieszczelności i go ewentualnie wyeliminować. Pierwsza siedziba będzie znajdowała się w Czechowiceach0 Dziedzicach i będzie się nazywała Wibrotex. Rozpoczęcie działalności planujemy na maj. Już wcześniej (pod koniec kwietnia) będzie można dokładniej zapoznać się z technologią pod adresem strony internetowej: Wibrotex PROD Jeżeli macie jakieś pytania bądź sugestie to proszę pisać. Będę wdzięczny za wszystkie opinie na powyższy temat. Pozdrawiam.
  7. Witam co sądzicie o tych propozycjach golfa 5 , który najlepszy będzie , nie bity, nie kręcony? Wszytkie w TDI (chce diesel) http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-gol ... ykqB5.html (najbliżej mnie) http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-gol ... yilHh.html Ogłoszenie: Volkswagen Golf - 17 900 PLN
  8. Witam. Nastał dla mnie ten czas ze po 5 latach z moim Golfem 3 niestety pomału muszę się rozstawać, a raczej już nie tak pomału tylko w szybszym tempie. Samochód kupiony na wariata ( niby takie zakupy są najlepsze), był moim pierwszym autem i służył mi idealnie. Nigdy mnie nie zawiódł, nie psuło się nic poważnego zawsze coś co musiało się w końcu zepsuć. Takim akcentem zmierzam do sedna że poszukuje samochodu do 15 tyś zł, które nie będzie kosztowne w eksploatacji i będzie mało awaryjne tzn jak mój golf jeżeli był u mechanika to praktycznie zawsze z czymś co musiało się w końcu zużyć i trza było wymienić. Na Samochodach niestety się nie znam, dlatego postanowiłem założyć tutaj wątek i posłuchać waszych rad żeby kwotę którą dysponuje wybrać mądrze. Teraz większe konkrety. Samochód zazwyczaj jest używany do tzw jeżdżenia w koło komina. Obecnie patrząc to auto zazwyczaj jeździ 11km ( w jedna stronę) do pracy i w weekendy robię obecnie miedzy 80km a 160km, wiec w ciągu całego tygodnia w zaokrągleniu robię około 300km i tez nie zawsze. Wiec ogólnie mimo kwoty która chce wydać na auto przyda się samochód który mało pali ale z drugiej strony żeby coś tam się zbierał i żeby jakiekolwiek naprawy nie powodowały ze będę łapał sie za głowę patrząc ile mnie to będzie kosztować. Samochody które ja zacząłem obserwować lecz nie wiem czy to dobry wybór to : -Audi A3 8P lub 8L -Seat Leon -Skoda Octavia I -Seat Leon I -Seat Toledo II -Opel Vectra C -Opel Astra H -Mazda 3 i 6 -Gdyby nie drogie części myślałbym też nad jakimś Mercedesem klasy C lub E Dodam że sadzę że w przypadku kilometrów ile robię rozsądniejszym wyborem jest Benzyna, niestety w tych wszystkich autach nie wiem na co zwrócić uwagę, jakich silników unikać itd. Oczywiście jestem otwarty na propozycje innych aut o których może nie mam pojęcia że są warte kupna a przez stereotypy ich unikam.
  9. Cześć, Chciałbym bezpiecznie unieść przód samochodu żeby popracować. Audi A3 5d. Wybór padł na kobyłki.. Zastanawiam się gdzie najlepiej je zamontować. Mam następujący plan.. 1. Wkładam kliny pod tylne koła i zaciągam ręczny 2. Podnoszę żabą lub lewarkiem jeden bok w górę 3. Podkładam stalową felgę pod przednie podniesione koło [ coś jak w 0:37 ] + kobyłka w odpowiednie miejsce4. Luzuje lewarek/żabę i opuszczam ciężar 5. To samo z drugim kołem Ciężar samochodu powinien opierać się na kobyłkach a przy okazji na stalowych felgach więc ciężar będzie stosownie rozłożony. Co uważacie?
  10. Hejka! Chciałbym wam przedstawić nasz drugi filmik o VW Golf II. Jeśli się podoba zapraszam do subskrypcji. https://youtu.be/9Bey7tJA8DAa
  11. Taśma led do samochodu

    Witam. Jak w temacie, Zamierzam taką zamontować nad nogami po stronie kierowcy, lecz niewiem jak się do tego zabrać. Myślałem nad takim przełącznikiem abym mógł sobie włączać kiedy chce, wie ktoś jak takie coś zamontować, ?? m.in. ten przełącznik tak wygląda [color=#DD042B][font=Lato Black]http://www.jmele.home.pl/sklep/product_info.php?products_id=36961[/font][/color] pod przełącznikiem trzeba dać z skądś prąd a też nie wiem zbytnio skąd. Dodam że mam Audi 80 B4. Prosiłbym o pomoc.
  12. Przymierzam się do zakupu samochodu. Nie jestem doświadczonych kierowcą, to będzie mój pierwszy własny samochód i na dodatek używany, także to komplikuje sytuację. Ze zgroza przebrnęłam przez wątek dotyczący nieuczciwych sprzedawców. Nie mam za bardzo osoby, która mogłaby mi doradzić w zakupie. W związku z tym proszę o radę, jakie miejsca są Państwa zdaniem bezpieczne, gdzie warto szukać używanych samochodów. Prywatni właściciele chyba nie są dobrą opcją z tego co widzę.
  13. Witam, chcę kupić w Polsce samochód i przewieźć go do Hiszpanii. Samochód jest sprowadzony z Niemiec do Polski na żółtych tablicach. W Niemczech jest opcja tablic exportowych (czerwonych) które są ważne od 14 dni nawet do 12 miesiecy. Chciałabym zarejestrować samochód w Hiszpanii, ale dopiero po paru miesiącach. Sa w Polsce tablice tymczasowe na okres dluższy niż 30 dni? W jaki sposób można je otrzymać?
  14. Cześć, Pora na zmianę mojej vectry B. Budżet - 19 tysięcy - ale to kwota, w której chcę się zamknąć we WSZYSTKICH kosztach - łącznie z "pierwszym serwisem". Samo kupno auta to nie sztuka. Koniecznie LPG , więc na samo auto z gazem myślę do tych ~17 tyś. Na auto bez LPG - najlepiej do ~15. ogólnie interesują mnie sedany, najlepiej wypada bmw e46 R6 (2.0 , 2.2 , 2,5). ale jeśli chodzi o segment C , nawet podoba mi się Astra H (3) GTC. Bardzo przekonuje mnie to , że teoretycznie koszty utrzymania powinny być mniejsze oraz będzie na pewno z 5 lat młodsza za te same pieniądze... (powiedzmy GTC 2005r. vs e46 2000r.). Jednak e46 ma charakter i "beztuningowe" egzemplarze mi się podobają , ale obawiam się, że trafie na minę i będzie to skarbonka, a nie zamierzam wszystkich środków ładować w auto... Proszę o Wasze opinie Pozdrawiam
  15. Witam! Czy złomowanie pojazdu jest jedynym sposobem na uchylenie się od konieczności płacenia obowiązkowego ubezpieczenia od samochodu osobowego? Jakie macie doświadczenia ze złomowaniem? Gdzie we Wrocławiu lub okolicy można legalnie złomować auta?
  16. Witam, Mam do Was gorącą prośbę w doborze klocków i tarcz hamulcowych do mojego samochodu. Mianowicie chodzi o Mazdę 626 IV z 1996r. - 1.8 Benzyna+LPG 105KM/77kW. Klocki i tarczę muszę zmienić ze względu na to, że podczas trasy starły mi się klocki (lewy przód) i podczas hamowania porysowałem (lewą) tarczę. Moje pytanie brzmi zatem jakie klocki byłyby odpowiednie? Auto nie jest katowane raczej wykorzystywane do transportowania mnie między miastami, rzadziej do jazdy wyłącznie po mieście. Maksymalne prędkości to około 120-140 km/h. I dodatkowo czy tarczę zmieniać po obu stronach czy tylko tam gdzie wytarły się wgłębienia w tarczy? Bo klocki i tak są sprzedawane w komplecie więc wymiana będzie obustronna. Dodam również, że zależy mi na jak najmniejszych kosztach. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź. Pozdrawiam, Kuba.
  17. czy ktoś z Was wypożycza sportowe samochody? Poszukuję na sesję mam świetną modelkę która zgodziła się zrobić to za darmo pilnie potrzebuje samochodu zanim się rozmyśli Grzeszniegrzeczna - Datezone ktoś coś?
  18. Witam ! mam problem . Jakiś czas temu okazyjnie zakupiłem samochodzik wszystko ładnie pięknie ale nie mam do niego batri mam taką baterie http://i.imgur.com/TQdkXeu.jpg ale wejscie w samochodziku jest takie same jak baterie wiec nie mogę jej podpiąć ale pobawiłem się trochę i zdoiłem osłonkę z wejścia od samochodziku i podpoiłem bateria i wygląda to mniej więcej tak Wstawka #826388 [sory za jakoś robiona starym tel] no ale na zauwayżyłem że potrzebny jest chyba jeszcze jeden kabelek na tym czymś [Przepraszam za moje określenia ale jestem zielony w tych sprawach a chce zrobić to autko dla brata] http://wstaw.org/m/2015/07/06/20120102_192810.jpg no i pytanie brzmi czy musi byc bateria z kablem to tego małego czarnego pudełka ? Pytam bo porostu nie wiem czy jest sens inwestować w bateria a jak widziałem na allegro ceny nie są małe '/
  19. Otóż chciał bym kupić renault lagune II generacji, ale z tego co czytalem to niektóre z nich są dość feleerne, natomiast podbno laguna 2002r+ z silnikiem 1.9 dci jest już wporządku i tutaj moje pytanie, jaki konkretnie rocznik i silnik jest najlepsza opcja w przypadku laguny ? Sam sie totalnie na tym nei znal dlatego wole tutaj sie dowiedzieć.
  20. Volkswagen Golf po raz piąty z rzędu zdobywa tytuł Internetowego Samochodu Roku - Najczęściej poszukiwany przez Polaków samochód wytypowano na podstawie 1 miliarda zapytań z wyszukiwarki i 10 milionów ogłoszeń, zamieszczonych w 2014 r. na otomoto.pl - o Golfa internauci pytali w wyszukiwarce ponad 15 milionów razy - trzecie miejsce zdobył VW Passat, który po raz piąty uplasował się na podium rankingu - wśród aut dostawczych do 3,5 t zwyciężył Volkswagen LT Poznań, 26 marca 2015 r. – Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce – otomoto.pl. Ranking jest układany na podstawie zapytań użytkowników serwisu, którzy w ciągu roku wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich modele aut lub zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży samochodu. Tegoroczny raport otomoto.pl – prezentujący motoryzacyjne preferencje Polaków, którzy kupują i sprzedają nowe i używane samochody – powstał na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert, zamieszczonych w największym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu, wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jest aż 6 modeli, które reprezentują marki należące do koncernu Volkswagena. VW Golf – ponad 15 mln wyszukań W 2014 r., w porównaniu z liczbą wyszukań w roku wcześniejszym, liczba zapytań o kompaktowego VW po raz kolejny wzrosła. Na rynku aut używanych statystyczny Polak najczęściej poszukuje Golfa V. lub VI. generacji. Takich samochodów dotyczyło aż 71% zapytań. Do najbardziej pożądanej konfiguracji należy hatchback (ponad połowa zapytań) napędzany silnikiem Diesla (47% zapytań). O blisko połowę mniejszą popularnością (23% zapytań) cieszy się Golf Variant, czyli kombi. Ponad 90% osób było zainteresowanych zakupem samochodu, który pochodził z polskiego salonu i był sprzedawany przez pierwszego właściciela. Najwięcej zapytań (45%) dotyczyło egzemplarzy, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. W raporcie otomoto.pl z 2011 r. najczęściej były wyszukiwane auta nie droższe niż 5 tys. zł. Z tegorocznego raportu wynika, że blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów z przedziału cenowego 15-25 tys. zł. VW Passat – goni Golfa pod względem liczby wyszukań W minionym roku zapytań na otomoto.pl, dotyczących Passata, było dokładnie 14.161.044. W porównaniu z 2013 rokiem, przewaga Golfa nad Passatem skurczyła się z 22% do 9%. Podobnie jak w wypadku mniejszego modelu VW, również w odniesieniu do Passata internauci najczęściej szukają egzemplarzy z silnikiem Diesla pod maską (57% zapytań). Największą popularnością cieszyły się modele typu sedan (43% zapytań). Passat Variant, czyli kombi, w zapytaniach ustąpił sedanowi o jedynie 3%. Tak jak w wypadku poszukujących Golfa, ponad 90% użytkowników serwisu otomoto.pl było zainteresowanych kupnem auta od pierwszego właściciela, które wyjechało z polskiego salonu. Jako kraj pochodzenia auta, na drugim miejscu znalazły się Niemcy z wynikiem zaledwie 7% zapytań. Najwięcej wyszukań dotyczyło Passatów, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. Golf VII - najnowszy model coraz bardziej popularny Wśród osób, które w 2014 r. za pośrednictwem serwisu otomoto.pl szukały nowych samochodów, drugie miejsce w rankingu zajął Golf najnowszej generacji. W porównaniu z rankingiem z 2013 r. kompaktowy model VW awansował o jedno miejsce. Również na drugim miejscu, ale w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek (w wypadku samochodów nowych), uplasował się Volkswagen. W tym rankingu tylko trzy marki koncernu Volkswagena – Audi, Skoda i Volkswagen – generują blisko 1/4 wszystkich wyszukań. Podczas odbierania nagrody PR Manager Volkswagena, Tomasz Tonder, powiedział: „Marka Volkswagen od lat kojarzy się z niezawodnymi samochodami. Te skojarzenia potwierdza m.in. tegoroczny raport DEKRY, w którym – niezależnie od modelu i przebiegu – samochody naszej marki znajdują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych aut. Potwierdza to także duże zainteresowanie samochodami Volkswagena na portalu otomoto.pl, gdzie kierowcy szukają auta dla siebie czy też dla swojej rodziny. Niezależnie od tego, czy wybór pada na samochód nowy, czy używany, uwaga skierowana jest głównie na Volkswagena Golfa. Bardzo cieszy nas olbrzymie uznanie i zaufanie, którymi kupujący darzą markę Volkswagen.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Debiut samochodu pokazowego Fiat 500X Black Tie Salon Samochodowy w Genewie został wybrany przez Fiata, jako miejsce do zaprezentowania samochodu pokazowego, stworzonego wspólnie przez Fiata i Garage Italia Customs, jako nowy projekt indywidualizacji, którego pomysłodawcą jest Lapo Elkann. Na Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje Fiat 500X „Black Tie", niezwykły samochód pokazowy, powstały na bazie nowego crossovera Fiata, który zgłębia nowe pokłady 500-ki, gdzie połączenie kwintesencji włoskiego stylu i uroku tworzy samochód komfortowy i mocny, będący w stałym „kontakcie ze światem”. To właśnie strona X piękna, to właśnie „duch” Fiata 500X.Samochód został zindywidualizowany przez ekspertów z Garage Italia Customs, nowego projektu Lapo Elkanna, dedykowanego miłośnikom samochodów, którzy pragną mieć na własność produkt wyjątkowy i niepowtarzalny. Wszystkich biorących udział w tym projekcie, pochodzących z różnych środowisk twórczych, można określić mianem rzemieślników motoryzacyjnych, którzy wszystkie swoje zabiegi wykonują tylko i wyłącznie ręcznie. U podstaw stworzenia samochodu pokazowego była chęć zaproponowania nieograniczonej ilości rozwiązań stylistycznych i stworzenia produktów „szytych na miarę”, które pozwoliłoby w pełni oddać życzenia oraz osobowość Klienta.Nadwozie Fiata 500X „Black Tie" wykonane jest nowatorską techniką „wrap-paint", która łączy chromowaną powłokę z tradycyjnym lakierem. W efekcie powstaje niezwykle elegancki efekt jodełki, wzbogacony o belki bazowe na dachu i lakierowane klamki wykonane z litego drewna.Ta ekskluzywna obróbka nie ogranicza się tylko do nadwozia, ale jest odwzorowana również wewnątrz w niepowtarzalnych detalach, takim jak podsufitka i górna część słupków wykonanych z czarnego dżinsu, bez przeszyć. Daszki przeciwsłoneczne wykonane są z kaszmiru ze skórzanymi, czarnymi lamówkami, natomiast klamki i lampy sufitowe polakierowano odpowiednio w kolorze matowej czerni. Z czarnej alcantary z ciemnymi przeszyciami wykonane są natomiast dolne części słupków, listwy progowe oraz maty antypoślizgowe w wejściu drzwi przednich i tylnych.Zewnętrzne poszycie tapicerki foteli wykonano z dżinsu, natomiast siedziska z kaszmiru,w angielskim stylu, z lamówką z czarnej skóry i ściegami w kolorze „lodu”. Wzór kaszmiru na fotelach samochodu tworzy efekt jodełki, występujący już na nadwoziu, pojawiając się tym razem wewnątrz, co pozwala wszędzie zachować jednolity styl. Cała deska rozdzielcza, panele oraz tunel środkowy pokryte są czarną alcantarą, natomiast wstawki na panelu pokryte są w połowie kaszmirem, a w połowie dżinsem z kontrastowym ściegiem w kolorze „lodu”. Wewnętrzne listwy drzwi przednich, konsola centralna, niektóre elementy deski rozdzielczej oraz cały panel pokrywy bagażnika zostały wykonane z litego drewna, przenosząc ten sam motyw prezentowany na nadwoziu samochodu. Źródło: Fiat Auto Poland
  22. Witam, Zbieram środki na zakup samochodu, ale już zastanawiam się co wybrać. - Zależy mi na małym spalaniu - Tanich kosztach eksploatacji - Wyglądzie - Małej awaryjności Postanowiłem sobie, aby uzbierać 15 tysięcy na zakup takowego auta, ale nie chciałbym wszystkiego wydać. Tylko zamknąć się w tej kwocie razem z drobnymi naprawami oraz dołożyć tyle pieniędzy ile było by potrzebne na ubezpieczenia i inne tego typu koszta. Jestem studentem uczącym się zaocznie oraz pracującym w ciągu tygodnia. Auto służyłoby mi do dojazdu na uczelnie, wybraniu się z dziewczyną do sklepu oraz czasem w dłuższą podróż w okolicach 400 km. Osobiście podobają mi się samochody : - Opel Astra II (Srebrny, czarny, granatowy) - Opel Astra III (Srebrny, czarny, szary) - Ford Fiesta - Honda Civic VI (Srebrny, czarny) - Toyota Corolla Oraz chciałbym od Was jakiś modeli, jestem otwarty na propozycje tylko, aby ten samochód przypominał wyglądem w jakiejś mierze te które są w/w. Z Góry Dziękuję, I czekam na odpowiedzi
  23. Ciekawi mnie czy ma szanse przyjąć się to urządzenie. Dosyć mnie zaciekawiło dlatego postanowiłem sie zapytać o waszą opinie Na korki, wszędzie parkomaty i problemy z zaparkowanie ?
  24. Cichy bohater samochodu: czego nie wiesz o zawieszeniu? Oceniając podzespoły samochodu, najczęściej zwraca się uwagę na silnik, układ kierowniczy czy hamulce. Tymczasem jednym z największych wyzwań dla producentów samochodów i elementem, mającym duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, jest zawieszenie. Choć zawieszenie może wydawać się stosunkowo prostym podzespołem, którego stadium ma za sobą długą drogę, nadal na tym polu prowadzone są intensywne prace rozwojowe i wprowadzane cenne innowacje. Zawieszenie stanowi jedno z największych wyzwań dla konstruktorów, ponieważ musi spełniać wiele funkcji często sprzecznych z sobą. To jedna z kluczowych części składowych samochodu, mająca decydujący wpływ na komfort jazdy i prowadzenie, ale także na bezpieczeństwo – jego ustawienie i stan techniczny decydują o długości drogi hamowania, skuteczności skręcania i poprawności pracy elektronicznych systemów wspomagających jazdę. Podstawowym zadaniem zawieszenia jest zapewnienie właściwego kontaktu kół samochodu z podłożem. Rozumie się przez to zarówno skuteczne tłumienie nierówności, jak i najlepszą przyczepność do podłoża – wyeliminowanie momentów oderwania się kół wskutek uskoków lub przechyłów. Jednocześnie zawieszenie musi zapewniać odpowiednie ustawienie kół i panować nad kinetyką całego samochodu, eliminując czynniki mające wpływ na zaburzenie stabilności: ograniczać przechyły podczas skręcania, gwałtownego hamowania czy też dynamicznego przyspieszania. ŠKODA zawsze przodowała w rozwiniętych konstrukcjach zawieszenia – dowodem na to jest model Superb z 1934 roku z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z przodu oraz półosiami wahliwymi i dwoma resorami z tyłu, czy też wyczynowa ŠKODA 992 Junior z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół. Z wszystkimi tymi zadaniami musi sobie radzić w możliwie identyczny sposób w bardzo zróżnicowanych warunkach obciążenia, prędkości jazdy, temperatury i przyczepności podłoża. Dlatego też największym wyzwaniem, z którym nieustannie mierzą się konstruktorzy, jest właściwie ustawienie zawieszenia: konflikt pomiędzy skutecznością radzenia sobie z wyżej wymienionymi czynnikami a komfortem podróży oznacza, że wypadkowa jest zawsze do pewnego stopnia kompromisem. Aby poradzić sobie z tym problemem, zawieszenie zbudowane jest z szeregu podzespołów, spełniających różne funkcje. Układ zawieszenia obejmuje elementy prowadzące koło, czyli określające geometrię podwozia (wahacze lub drążki), elementy resorujące, obecnie najczęściej stosowane są sprężyny śrubowe lub, w samochodach dostawczych, resory piórowe, a w końcu elementy tłumiące (amortyzatory) i stabilizujące (stabilizatory). Amortyzator już sam w sobie jest złożonym mechanizmem, którego zadaniem jest – jak sama nazwa wskazuje – amortyzowanie ruchów zawieszenia, czyli rozproszenie energii towarzyszącej jego pracy. To pośrednik pomiędzy podwoziem, na którym wspiera się samochód, a wahaczem, który trzyma koło. Wyróżnia się szereg typów amortyzatorów ze względu na substancję tłumiącą ruch. Samochody marki ŠKODA korzystają z nowoczesnych amortyzatorów hydropneumatycznych, czyli gazowo-olejowych. Zapewniają one optymalne połączenie skuteczności i precyzji pracy niezależnie od obciążenia i temperatury, przy zapewnieniu długotrwałej, bezproblemowej eksploatacji. Korzystając z bardzo bogatego doświadczenia w konstruowaniu samochodów oraz wsparcia jednych z najlepszych ekspertów w tej dziedzinie na świecie, ŠKODA wypracowała sprawdzoną gamę konstrukcji, stosowanych na przestrzeni palety modelowej marki. W części modeli producent stosuje na tylnej osi system współzależny w postaci belki skrętnej z wahaczami wleczonymi. Stosowana w modelach ŠKODY belka skrętna to nowoczesny, nieustannie rozwijany element. W samochodach o mniejszym obciążeniu tylnej osi to wystarczające rozwiązanie, zapewniające dobry komfort i stabilność jazdy przy jednoczesnym zachowaniu bardzo przystępnej ceny zakupu samochodu i niskich kosztów późniejszej eksploatacji – to stosunkowo prosty pod względem mechanicznym zespół. Belka skrętna tylnej osi montowana jest w modelach Citigo, Fabia, Rapid, Roomster i części wersji silnikowych modelu Octavia. Pozostałe modele marki ze względu na swoje bardziej specjalistyczne przeznaczenie (jazda terenowa czy jazda sportowa) lub większą masę, korzystają z bardziej zaawansowanego układu wielowahaczowego. To doskonalsze zawieszenie niezależne gwarantuje bardzo wysoki komfort, większe bezpieczeństwo przy zwiększonym obciążeniu oraz niezaburzoną dynamikę jazdy dzięki kombinacji wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. ŠKODA stosuje wysokiej jakości, nowoczesny układ wielowahaczowy w tylnej osi modeli Superb, Yeti oraz wybranych wersjach modelu Octavia (np. wersji RS). Wszystkie modele ŠKODY na osi przedniej korzystają obecnie z najpopularniejszego typu zawieszenia niezależnego, jakim są kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi, co stanowi optymalny wybór z powodów konstrukcyjnych: kolumny te zajmują stosunkowo mało miejsca, zostawiając więcej przestrzeni na resztę podzespołów samochodu zlokalizowanych pod maską. Największą korzyścią jest tu możliwość obniżenia pozycji silnika, co przekłada się na niższy środek ciężkości całego samochodu. ZAWIESZENIE NA MIARĘ – DOPASOWANE DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB Z premierą każdego samochodu ŠKODA modernizuje układ zawieszenia tak, by jak najbardziej dopasować naturę jego pracy do charakterystyki samochodu i oczekiwań Klientów. Czeski producent indywidualizuje ustawienia na tyle precyzyjnie, że mogą się one różnić nawet pomiędzy określonymi wersjami silnikowymi jednego modelu, determinującymi osiągi samochodu. Dla specjalnych linii modelowych marki opracowano różne odmiany zawieszeń. Na szczególne rozwiązania mogą liczyć wersje przygotowane na bezdroża: Fabia Scout, Octavia Scout, Roomster Scout, Yeti oraz Superb Outdoor. Stosowany jest w nich często prześwit zwiększony o 15–20 milimetrów. W takim zawieszeniu występują inne amortyzatory i sprężyny śrubowe oraz dodatkowe osłony chroniące przewody i cięgna hamulcowe, wahacze tylne, spód silnika i skrzyni biegów. Odmiany modeli ŠKODY o charakterze sportowym (Citigo Monte Carlo, Fabia Monte Carlo, Fabia RS, Rapid Monte Carlo, Octavia RS, Yeti Monte Carlo) są z kolei wzbogacone o zawieszenie o bardziej dynamicznej naturze: skalibrowane na twardsze tłumienie, mające bardziej dynamiczne właściwości jezdne oraz obniżające prześwit o 10–15 milimetrów, jeszcze bardziej zbliżając środek ciężkości samochodu ku drodze. Bardzo daleko idące zmiany modeli GreenLine obejmują w niektórych przypadkach nawet zawieszenie. Ma to miejsce w modelu Superb GreenLine – dowiedz się o nim więcej z zestawu prasowego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. Nowa Mazda 2 zdobywa tytuł Samochodu Roku w Japonii. · Nowy model Mazdy zmienia sposób postrzegania samochodów tej klasy, · Mazda zdobywa nagrodę dla najlepszego samochodu w Japonii po raz drugi w ciągu trzech lat. Zupełnie nowa Mazda2 (Mazda Demio w Japonii) zdobyła dziś tytuł Samochodu Roku w Japonii za lata 2014–2015 i została drugim modelem marki, który uzyskał tę prestiżową nagrodę w ciągu trzech lat od zwycięstwa Mazdy CX-5 w 2012 roku. Nowa Mazda2, niedawno wprowadzona na rynek w Japonii, jest czwartym modelem nowej generacji Mazdy wyposażonym w pełny zakres Technologii SKYACTIV, która idzie w parze z emocjonującym motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu. Samochód ten dołączył w ten sposób do modeli CX-5, Mazda6 i Mazda3. Nowa Mazda2 zostanie wprowadzona na rynek europejski w 2015 r. Celem Mazdy była budowa małego samochodu, który zmieni postrzeganie samochodów z segmentu B. Dlatego też całkowicie nowy model Mazda2 został wyposażony w szereg nowych udogodnień technologicznych oraz innowacyjne elementy wzornictwa. Obejmują one SKYACTIV-D 1,5, najnowszy czysty silnik Diesla, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz emisję CO2 poniżej 90g/km, a także nadzwyczaj ergonomiczną kabinę, wyposażoną w pierwszy w tej klasie wyświetlacz przezierny oraz MZD Connect — niezwykle bezpieczny i łatwy w obsłudze system łączności. Całkowicie nowa Mazda2 wyposażona jest także w najnowocześniejsze aktywne systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Do ubiegania się o tegoroczną nagrodę uprawnione były wszystkie samochody osobowe, których oczekiwana roczna sprzedaż wynosi co najmniej 500 egzemplarzy, oraz te, które zostały wprowadzone na rynek w Japonii (lub których wprowadzenie na rynek zostało ogłoszone) pomiędzy 1 listopada 2013 r. a 30 września 2014 r. Całkowicie nowa Mazda2 jest piątym modelem marki Mazda, który zdobył tę nagrodę. „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za to, że Mazda2 otrzymała tak prestiżową nagrodę” — powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Mazda Motor Corporation, Masamichi Kogai. „Jest to wynik entuzjastycznego wsparcia wszystkich osób, które kochają samochody. Nagroda ta zainspiruje nas do dalszego tworzenia samochodów, które dodają radości w życiu ich właścicieli, a także do tego, aby stać się marką, do której klienci ciągle wracają”. Źródło: Mazda Motor
×