Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'samochodowej' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 10 wyników

  1. Agencja doradztwa personalnego i pracy tymczasowej AP Uniapol Development Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu poszukuje osób zainteresowanych pracą. Nr certyfikatu o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru podmiotów prowadzących agencje zatrudnienia: 2150 Stanowisko: Specjalista ds. Sprzedaży Floty Samochodowej na rynek rosyjski/włoski/niemiecki/francuski/hiszpański Miejsce pracy: Kraków Opis stanowiska pracy: Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za kompleksową obsługę klientów zagranicznych (opracowanie ofert, doradztwo, przyjmowanie zamówień, opieka handlowa, nadzór nad realizacją zamówienia) oraz nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientem. Wymagania: Od kandydatów oczekujemy: • doświadczenia w pracy jako handlowiec w branży motoryzacyjnej, • bardzo dobrej znajomości języka angielskiego, rosyjskiego, niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego lub francuskiego • umiejętności nawiązywania oraz utrzymania kontaktów, • samodzielności i bardzo dobrej organizacji pracy, • doskonałej organizacji czasu pracy, • wysokiej motywacji do realizacji wyznaczonych celów, • sumienności oraz pracowitości, • prawo jazdy kat. B • umiejętności praktycznej obsługi programów z pakiety MS Office ( Word, Excel, aplikacje internetowe) Oferujemy: • pracę w stabilnej nowoczesnej i nieustająco rozwijającej się organizacji, • przyjazne środowisko pracy, dużą samodzielność i odpowiedzialność, • zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin, • narzędzia niezbędne do pracy, • atrakcyjne wynagrodzenie, • możliwości rozwoju zawodowego, podnoszenia kwalifikacji. Wszystkie osoby zainteresowane zapraszamy do aplikowania poprzez naszą stronę internetową : nie linkujcie lub wysłania aplikacji na e-maila kwiniarska@uniapol.pl z nazwą stanowiska w tytule.
  2. Jesteśmy firmą wprowadzającą na rynek polski aplikację mobilną z branży motoryzacyjnej. W obecnej chwili do naszego Zespołu poszukujemy Programisty - Testera w/w aplikacji. Jeśli znasz się na samochodach, miałeś lub masz do czynienia z diagnostyką pojazdu (urządzenia OBD II), a działanie komputera samochodu nie jest dla Ciebie tajemnicą to szukamy właśnie Ciebie! Twoja praca będzie polegać na zapewnieniu poprawnej komunikacji pomiędzy urządzeniem OBDII a aplikacją. Udostępniamy niezbędny sprzęt umożliwiający poprawną realizację zadania. Jeśli chcesz uczestniczyć w tworzeniu innowacyjnego produktu i dołączyć do naszego Zespołu prześlij swoje CV na info@germanmotors.pl w tytule wiadomości wpisując hasło "Tester aplikacji". Miejsce pracy – Trójmiasto. Prosimy o dopisanie klauzuli o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych. Jednocześnie informujemy, że skontaktujemy się wybranymi Kandydatami.
  3. Jeśli ktoś będzie w potrzebie, konkretniej w poszukiwaniu dobrego i taniego serwisu naprawy/wymiany szyb samochodowych, to polecam NordGlass. Po konsultacji w kilku serwisach wybrałem ten, bo ceny mają konkurencyjne, a w dodatku usługi świadczą na bardzo wysokim poziomie.
  4. Panowie potrzebuje porady, otóż mam od 10 lat prawo jazdy kat.C ale nie pracuje już jako kierowca od 5 lat. Mieszkam aktualnie w Niemczech i znajomy poprosił mnie o transport samochodu osobowego na lawecie do Polski, czy jako kierowca nigdzie nie zatrudniony(przewożę to prywatnie) mogę prowadzić pojazd bez ważnych badan psychologicznych i lekarskich? Z góry dziękuję i pozdrawiam Gustaw:redface-new:
  5. Mercedes-BenzKlasy S: wzorzec samochodowej inżynierii TradycjaKlasy S Fascynująca jakość Najlepiej sprzedający się samochód luksusowy na świecie Wyjątkowa tradycja od dziesięcioleci Bogatetradycje Klasy S sięgają początków marki Mercedes u progu XXwieku. Renoma Mercedes-Benz jako producenta luksusowych, komfortowychi bezpiecznych pojazdów zrodziła się bowiem na długo przed tym,jak Klasa S zyskała oficjalne imię. A kolejne jej pokoleniakształtują rozwój motoryzacji. Zkażdą generacją topowych limuzyn Mercedes-Benz dostarczałtrafnych odpowiedzi na oczekiwania nadchodzących epok. Motoryzacyjnezasługi Klasy S i jej poprzedników można podsumować krótko: towzorce samochodów idealnych. Fascynującajakość Innowacyjnatechnologia, niezrównany komfort i przełomowy poziom bezpieczeństwa- flagowy Mercedes-Benz uważany jest za pioniera samochodowejinżynierii. To właśnie w Klasie S po raz pierwszy znalazłyzastosowanie liczne innowacje, przejęte później przez innychproducentów samochodów. Tawiodąca rola niezmiennie towarzyszy Klasie S - od początku historiifirmy aż do dzisiaj. Trudno o inny samochód równie silnieidentyfikowany z Mercedes-Benz. Niezrównane dopracowanie sprawia, żejest on wyznacznikiem dla całej gamy modeli spod znaku trójramiennejgwiazdy. I innych aut luksusowych, rzecz jasna. KlasaS ucieleśnia wizerunek aut Mercedes-Benz - to esencja stylu życiacharakteryzowanego przez najwyższe standardy mobilności iindywidualizmu, oznaka prawdziwego sukcesu i dobrego smaku. Nie bezpowodu uchodzi wciąż za najlepszy samochód świata. Najlepiejsprzedająca się limuzyna na świecie Od1951 roku, gdy na nowo po zakończeniu drugiej wojny światowejruszyła produkcja luksusowych limuzyn Mercedes-Benz, znalazły oneponad 3,5 mln nabywców na całym świecie. Czyni to Klasę S i jejpoprzedników najlepiej sprzedającym się autem w segmencie. Obecnytyposzereg 221 kontynuuje pełną sukcesów historię z wynikiemponad 0,5 mln sprzedanych egzemplarzy od chwili debiutu jesienią2005 roku. OdW 187 do "pontona" (1951-1959) Bezpośrednialinia rodowa Klasy S w okresie powojennym rozpoczyna się wraz zmodelem 220 (W 187). Jego premiera w 1951 roku - po zakończeniupierwszego etapu odbudowy Niemiec - oznaczała powrót Mercedes-Benzdo segmentu aut luksusowych. Trzy lata później pojawił sięzupełnie nowy model o tej samej nazwie. Nowy typ 220 (W 180) topierwszy Mercedes-Benz z silnikiem 6-cylindrowym i ultranowoczesną,opływową karoserią typu "ponton", zapewniającąniespotykany dotąd poziom komfortu. Wraz z debiutem odnowionej,mocniejszej wersji 220 S w 1956 roku, oznaczenie "S" stałosię nieodłącznym elementem topowych modeli Mercedes-Benz. Rok 1958to debiut 220 SE (W 128) - jeszcze mocniejszej odmiany, zaopatrzonejw silnik z wtryskiem paliwa, podobnie jak luksusowa limuzyna 300 d (W189), zaprezentowana rok wcześniej. Odskrzydeł do szybkiej limuzyny (1959-1972) "Skrzydlaki"wprowadzone w roku 1959 (220, 220 S oraz 220 SE z serii W 111)zyskały swój przydomek za sprawą przydatnego podczas parkowaniawyprofilowania tylnych błotników. Ich kształt przypominał"płetwy". Nowa generacja reprezentowała szczególnypostęp w historii motoryzacji - po raz pierwszy nadwozie ze strefamizgniotu projektu Béli Barényi znalazło zastosowanie w seryjnymsamochodzie. Flagowy model 300 SE (W 112) z zawieszeniempneumatycznym i nową przekładnią automatyczną ujrzał światłodzienne w 1961 roku. Dwa lata później dołączyła do niego wersjaz dłuższym o 10 cm rozstawem osi, oferująca dodatkową przestrzeńna nogi dla pasażerów tylnego rzędu. W1965 roku "skrzydlaki" ustąpiły miejsca limuzynom 108 i109. Poza modelami z konwencjonalnymi, stalowymi sprężynami, serię109 (wyróżniającą się przedłużonym o 10 cm rozstawem osi)oferowano także z zawieszeniem pneumatycznym. Na czele gamy stanąłtopowy wariant 300 SEL 6.3, zaprezentowany w 1968 roku, wyposażony wmocny silnik V8 wprost z limuzyny Mercedes-Benz 600. Poza wyjątkowympoziomem komfortu i najwyższej próby wykończeniem, oferował onosiągi godne samochodów sportowych. Seria116 (1972-1980) Imiętyposzeregu 116, debiutującego w 1972 roku, pozostawiło trwałyślad w gamie Mercedes-Benz - od tej pory wszystkie topowe limuzynysą oficjalnie znane jako Klasa S. Nowe nazewnictwo szło w parze zlicznymi innowacjami, ustanawiającymi standardy w dziedziniebezpieczeństwa i komfortu. Kompleksowa koncepcja bezpieczeństwaobejmowała odporny na zderzenia zbiornik paliwa, bezpieczne,czteroramienne koło kierownicy, chroniące przed brudem boczne okna,większe przednie lampy, a także żebrowane tylne światła. Rok1977 to debiut pierwszej w klasie limuzyny z silnikiem Diesla. Model300 SD, początkowo dostępny wyłącznie na rynkupółnocnoamerykańskim, był również pierwszym w historii seryjnymsamochodem napędzanym turbodieslem. Rok później Klasa S - równieżjako pierwsza w historii - otrzymała układ ABS, pozwalający nazachowanie sterowności nawet w sytuacji awaryjnego hamowania. Taprzełomowa innowacja jest dzisiaj standardem wśród autwszystkich klas. Seria126 (1979-1991) Transfertechnologii z Klasy S do pozostałych modeli Mercedes-Benz i pojazdówkonkurencji uczynił z niej prawdziwego trendsettera. Poduszkapowietrzna, teraz kluczowy element samochodowego bezpieczeństwa,zadebiutowała w 1981 roku w serii 126, wprowadzonej na rynek dwalata wcześniej. Inne znaki szczególne modelu to m.in.aerodynamicznie ukształtowane nadwozie i lekka konstrukcja. "126"miała swoje zasługi również w dziedzinie designu - po razpierwszy w historii aut Mercedes-Benz chromowane zderzaki ustąpiłymiejsca wykonanym z tworzywa, odpornym na "szkody parkingowe".Początkowo uznane przez niektórych za niezbyt wyszukane, linieserii 126 wkrótce zyskały miano ponadczasowych i eleganckich wkażdym calu. Seria140(1991-1998) W1991 roku na drogi wyjechała nowa doskonałość Mercedes-Benz.Twórcy serii 140 dążyli do osiągnięcia maksymalnego poziomukomfortu - nie tylko przez powiększenie wymiarów samochodu czyzastosowanie podwójnych szyb w celu optymalnej izolacji akustycznej.Model 600 SE/SEL był pierwszym Mercedesem zasilanym silnikiem V12.Seria 140 zapisała się w historii motoryzacji również jakopionier w dziedzinie bezpieczeństwa: w 1995 roku system kontrolistabilności ESP trafił do standardowego wyposażenia odmian V12 iopcjonalnego odmian V8. Rok później dołączył do niego systemwspomagania hamowania BAS. Seria220 (1998-2005) Mniejkilogramów i jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa oraz wygody -oto główne cele projektantów kolejnej generacji Klasy S,zaprezentowanej w 1998 roku. Mimo porzucenia zwiększających masęsamochodu rozwiązań, takich jak podwójne szyby, nowy model znówpodwyższał poprzeczkę w dziedzinie komfortu, w czym zasługamiędzy innymi elektronicznie sterowanego zawieszenia pneumatycznegoAIRMATIC, systemu multimedialnego COMAND oraz innowacyjnej funkcjikontroli odległości DISTRONIC. Wprowadzony w 1999 roku układActive Body Control (ABC) ograniczał przechyły nadwozia,zapewniając niespotykany poziom dynamiki jazdy. Nawiązująca dostylizacji karoserii architektura kokpitu tworzyła niepowtarzalnąatmosferę wnętrza Klasy S. Po raz pierwszy w ofercie pojawił sięwariant AMG - S 55 AMG - porywający klientów osiągami iprowadzeniem. Jesienią 2002 roku topowa odmiana "cywilna",pozbawiona emblematów AMG - S 600 - została wzmocniona iprzekroczyła magiczną barierę 368 kW (500 KM). W tym samym czasiewyposażenie serii 220 wzbogaciło się o przełomowy systemPRE-SAFE, zdolny przygotować samochód do nieuchronnego zderzeniapoprzez automatyczne zainicjowanie działań mających na celuoptymalną ochronę kierowcy i pasażerów. W ramach modernizacji,Klasa S po raz pierwszy zyskała także inteligentny, stały napędna obie osie 4MATIC. Seria221 (2005-2013) Produkowanaod 2005 roku seria 221 łączy wyrazistą stylizację karoserii zluksusowo wykończoną kabiną. Zaawansowany system multimedialnyCOMAND z kontrolerem zlokalizowanym na tunelu centralnym pozwala naszybką i intuicyjną obsługę coraz bardziej zaawansowanych funkcjisamochodu. Inne pionierskie osiągnięcia obejmują aktywny systemNight View Assist, układ kontroli odległości DISTRONIC PLUS orazBrake Assist Plus, uzupełniony w 2006 roku o system PRE-SAFE zautonomicznym, częściowym hamowaniem. Kolejne układy wspomagające- Blind Spot Assist, Lane Keeping Assist oraz Speed Limit Assist -zwiększają aktywne bezpieczeństwo i zbliżają Klasę S do wizjijazdy wolnej od wypadków. Seria 221 ustanawia także nowe standardyw dziedzinie bezpieczeństwa fizjologicznego, co wykazały pomiarytętna różnych kierowców. Model udowodnił, że kolejne pokoleniaKlasy S ustanowiły znakomity poziom… który wciąż możnapodnosić. Zmodernizowanaodmiana serii 221 wyjechała na drogi w 2009 roku. Do oferty dołączyłwówczas model S 400 Hybrid - pierwszy luksusowy Mercedes-Benz znapędem hybrydowym i pierwszy produkowany seryjnie samochód zbaterią litowo-jonową. Inne pierwszorzędne przykłady wydajnościto czysty diesel S 350 BlueTEC z 2010 roku oraz modele S 350 i S 500BlueEFFICIENCY z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiempaliwa. Wreszcie, na początku 2011 roku, Mercedes-Benz wprowadziłKlasę S z wyjątkowo oszczędną jednostką 4-cylindrową. Sercemodelu S 250 CDI potrzebuje tyle paliwa, ile zużywa samochódkompaktowy - bez żadnych uszczerbków na osiągach i komforcie. KorzenieKlasy S Unikalnatradycja Klasy S nie zaczęła się od modelu 220 (W 187) w 1951roku; jej korzenie sięgają samych początków marki Mercedes uprogu XX wieku. Wczesnym, efektownym przykładem jestMercedes-Simplex 60 PS, zaprezentowany w 1903 roku. Egzemplarz z 1904roku, należący niegdyś do Emila Jelinka, kluczowego bohaterahistorii marki Mercedes, stanowi dzisiaj jeden z najbardziejspektakularnych eksponatów w kolekcji Mercedes-Benz Classic. Wkolejnych latach w ofercie marek Mercedes i Benz na stałe gościłymodele luksusowe - najczęściej z nadwoziami otwartymi. Przemianynadeszły w połowie lat 20., wraz z opracowywaniem corazmocniejszych jednostek i popularyzacją samochodu, za którą niebyły w stanie nadążyć publiczne drogi. Bezpieczne prowadzenie,optymalna ochrona przed wiatrem, deszczem i kurzem oraz komfortkabiny nabrały wówczas wyjątkowego znaczenia, a wersje otwartezaczęły ustępować miejsca zadaszonym limuzynom - wśród nichm.in.: modelom 50/70/100 PS oraz 24/100/140 PS z 6-cylindrowymijednostkami wspomaganymi kompresorem, produkowanym pod markąMercedes pod koniec 1924 roku. Dwa lata później połączenieniezależnych spółek Carla Benza i Gottlieba Daimlera pozwoliło nastworzenie Daimler-Benz AG. W 1928 roku do oferty nowej firmy trafiłpierwszy Mercedes-Benz z silnikiem 8-cylindrowym - Nürburg 460 (W08), który regularnie modernizowany pozostał w sprzedaży aż do1939 roku. Od 1926 roku gamę luksusowych aut Mercedes-Benz otwierał6-cylindrowy 12/55 PS, produkowany aż do premiery modelu 370 (W 10)w 1931 roku. Całkowicie nowy Mercedes-Benz 290 (W 18) dołączył dooferty w 1933 roku, a cztery lata później został zastąpiony przezmodel 320 (W 142). Ekskluzywnelimuzyny Opróczsamochodów luksusowych, Mercedes-Benz od zawsze oferował samochodyreprezentujące nieustanny rozwój. Samochody, które nie tylkospełniają najwyższe standardy w kwestii bezpieczeństwa, komfortui stylu, ale jako modele absolutnie topowe dopasowane są donajbardziej wyrafinowanych wymogów i odzwierciedlają status ichwłaścicieli. Reprezentantem tej kategorii był "SuperMercedes" z 1930 roku, znany także jako 770. Napędzanydoładowanym mechanicznie, 8-cylindrowym silnikiem o dużejpojemności, służył jako limuzyna koronowanych i niekoronowanychgłów państw, świata przemysłu i finansów. MercedesAdenauer(1951-1962) Podrugiej wojnie światowej Mercedes-Benz po raz kolejny zdominowałklasę samochodów luksusowych. Model 300 (W 186) zadebiutował obokmodelu 220 podczas pierwszego salonu samochodowego IAA we Frankfurcienad Menem. Wówczas był to najszybszy produkowany seryjnie niemieckisamochód - osiągał prędkość maksymalną 160 km/h. Był równieżpierwszym w powojennych Niemczech autem rządowym i jak żaden innyreprezentował powrót kraju na arenę międzynarodową. KanclerzKonrad Adenauer otrzymał jeden z pierwszych jego egzemplarzy wgrudniu 1951 roku i od tej pory podróżował już tylko "300".W konsekwencji model znany jest również jako "MercedesAdenauer". W 1957 roku został poddany modernizacji i otrzymałoznaczenie 300 d (W 189). Litera "d" oznaczała w tymwypadku czwartą wersję (po 300, 300 b i 300 c). Wyższą mocsilnika pozwoliło uzyskać zastosowanie wtrysku paliwa. Dłuższyrozstaw osi i większa karoseria, podobnie jak opcjonalne wspomaganiekierowcy oraz klimatyzacja, zwiększały komfort i przełamywałyówczesne bariery komfortu. Klimatyzacja, nazywana wtedy "systememchłodzenia", była dostępna za dopłatą 3 500 marek - zapodobną kwotę można było pod koniec lat 50. kupić nowego VWGarbusa. LegendarnyMercedes-Benz 600 (1963-1981) Półtoraroku po tym, jak ostatni egzemplarz modelu 300 zjechał z taśmfabryki w Sindelfingen, podczas salonu samochodowego we Frankfurciezadebiutował nowy okręt flagowy Mercedes-Benz. "600" (W100) stanowiła wzorzec pojazdu najwyższej klasy: jej 6,3-litrowysilnik V8 zapewniał znakomite osiągi i pozwalał na osiągnięcieprędkości przekraczającej 200 km/h, a pneumatyczne zawieszeniegwarantowało optymalny komfort jazdy, podobnie jak automatycznaprzekładnia oraz wspomaganie kierownicy. Unikalne wyposażenie zzakresu komfortu obejmowało hydrauliczne sterowanie przednich itylnych foteli, drzwi i tylnej klapy oraz opcjonalnego szyberdachu.5- lub 6-osobowa karoseria z rozstawem osi 320 cm była najczęściejdostosowana do indywidualnych zamówień klientów. Dodatkowo,Mercedes-Benz oferował 7- lub 8-osobową wersję z przedłużonym o70 cm rozstawem osi, użytkowaną głównie jako limuzyna służbpaństwowych. W czerwcu 1981 r. zakłady w Sindelfingen opuściłostatni, 2677. egzemplarz modelu. Prosto z fabryki pojechał doUntertürkheim, gdzie zajął honorowe miejsce w firmowej kolekcjiMercedes-Benz. Teraźniejszośći przyszłość Niemal20 lat później firma po raz kolejny dominuje w segmencieluksusowych samochód: limitowane modele Maybach 57 i 62, budowane naindywidualne zamówienie, powstawały w zakładach w Sindelfingen wlatach 2002-2012. Począwszy od roku 2013, Mercedes-Benz będziekontynuował te wspaniałe tradycje w ramach gamy przyszłejgeneracji Klasy S (seria modelowa 222). HistoriaKlasy S i jej poprzedników: najważniejsze fakty Mercedes-BenzKlasy S i jej poprzednicy przez lata torowali drogę innowacjom zdziedziny samochodowej inżynierii. Oto krótki przegląd wyjątkowychcech kolejnych generacji: Mercedes-Simplex60 PS (1903-1905) Nowoczesny, 4-cylindrowy silnik o wysokiej pojemności z zaworami ssącymi umieszczonymi w głowicy Wydajna chłodnica o strukturze plastra miodu Długi rozstaw osi i nisko położony środek ciężkości Mercedes-BenzNürburg, W 08 (1928-1933) Pierwszy seryjny Mercedes-Benz z 8-cylindrowym silnikiem Luksusowe i przestronne nadwozie Pullman Skrzynia biegów z długim przełożeniem jako wyposażenie specjalne (od 1931 roku w związku ze zwiększeniem pojemności) Mercedes-Benz770 "Super Mercedes", W 07 oraz W 150 (1930-1943) Pierwszy seryjny Mercedes-Benz z 8-cylindrowym silnikiem doładowanym mechanicznie Układ zapłonowy z dwiema świecami na cylinder Rama rurowa (od 1938 roku) Tylna oś De Dion (od 1938 roku) Mercedes-Benz320, W 142 (1937-1942) Wydajna, 6-cylindrowa jednostka Skrzynia biegów z czterema zsynchronizowanymi przełożeniami, zdalnie uruchamiany nadbieg od 1939 roku Szeroka gama wersji nadwoziowych: sedan, sedan streamline, limuzyna Pullman (od 1939 roku przedłużona), kilka odmian otwartych Mercedes-Benz300, W 186 oraz W 189 (1951-1962) Nowoczesny, 6-cylindrowy silnik górnozaworowy Wtrysk paliwa do kolektora (od 1957 roku) Elektrycznie sterowana belka zawieszenia, regulująca prześwit z tyłu samochodu przy dużym obciążeniu Ogrzewanie z dmuchawami jako wyposażenie standardowe Klimatyzacja jako wyposażenie dodatkowe (od 1958 roku) Wspomaganie kierownicy jako wyposażenie dodatkowe (od 1958 roku) Mercedes-Benz220, W 187 (1951-1954) Nowoczesny, 6-cylindrowy silnik górnozaworowy Ogrzewanie z dmuchawami jako wyposażenie dodatkowe Mercedes-Benz220 a/220 S/220 SE, W 180/W 128 (1954-1959) Zintegrowana konstrukcja nadwozia Większa przestronność i komfort dzięki nowoczesnej stylizacji typu "ponton" Rama pomocnicza przedniego zawieszenia Jednoprzegubowa oś wahliwa z nisko położonym środkiem obrotu Hamulce bębnowe z dodatkowym chłodzeniem Ogrzewanie z dmuchawami jako wyposażenie standardowe, osobno regulowane dla kierowcy i pasażera z przodu Zautomatyzowane sprzęgło Hydrak jako wyposażenie dodatkowe (od 1957 roku) Wtrysk paliwa do kolektora (220 SE, od 1958 roku) Mercedes-Benzod 220 b do 300 SE/300 SE long, W 111/W 112 (1959-1965) Kabina pasażerska ze strefami zgniotu (przednią i tylną) Kierownica i elementy kabiny z miękkich tworzyw, zaprojektowane w celu ograniczenia obrażeń w razie wypadku Hamulce tarczowe (300 SE, od 1961 roku) Dwuobwodowy układ hamulcowy (od 1963 roku) Zawieszenie pneumatyczne (300 SE, od 1961 roku) Wersja przedłużona (300 SE, od 1963 roku) Centralny zamek jako wyposażenie dodatkowe (300 SE w wersji z przedłużonym rozstawem osi) Mercedes-Benz600, W 100 (1963-1981) Mocny silnik V8 o dużej pojemności 4-biegowa przekładnia automatyczna Dwuobwodowy, tarczowy układ hamulcowy Pneumatyczne zawieszenie Wspomaganie kierownicy System hydraulicznego sterowania foteli, otwierania i zamykania drzwi oraz tylnej klapy Elektronicznie sterowany system ogrzewania i wentylacji Mercedes-Benzod 250 S do 300 SEL 6.3, W 108/W 109 (1965-1972) Bezpieczny układ kierowniczy (od 1967 roku) Zawieszenie pneumatyczne (300 SEL, 300 SEL 6.3, 300 SEL 3.5) Topowy model 300 SEL 6.3 z silnikiem V8 o mocy 184 kW (250 KM) i osiągami samochodu sportowego (od 1968 roku) Mercedes-BenzKlasy S, seria 116 (1972-1980) Pierwszy model oficjalnie pod nazwą "Klasa S" Integralna koncepcja bezpieczeństwa: czteroramienna kierownica z miękkim wieńcem, bezpieczne klamki drzwi, zbiornik paliwa zamontowany nad tylną osią, widoczne z boku kierunkowskazy, odporne na zabrudzenia klosze tylnych lamp i boczne szyby System ABS jako wyposażenie dodatkowe od 1978 roku Tempomat jako wyposażenie dodatkowe (od 1975 roku) Przednia oś z podwójnymi wahaczami Samopoziomujące, hydropneumatyczne zawieszenie (450 SEL 6.9, od 1975 roku) Automatyczna przekładnia z konwerterem momentu obrotowego jako wyposażenie opcjonalne (standard w modelach: 450 SE, 450 SEL oraz 450 SEL 6.9) Pierwsza luksusowa limuzyna z silnikiem Diesla i pierwszy produkowany seryjnie samochód napędzany turbodieslem (300 SD, od 1978 roku) Mercedes-BenzKlasy S, seria 126 (1979-1991) Nadwozie z rozwidlonymi podłużnicami; pierwszy produkowany seryjnie samochód spełniający normy dla zderzeń z przeszkodą Niski współczynnik oporu powietrza: cd = 0,37 Nowe silniki V8 z aluminiowym blokiem Katalizator jako wyposażenie dodatkowe (od 1985 roku) i seryjne (od 1986 roku) Elektrycznie sterowana kolumna kierownicza jako wyposażenie dodatkowe (od 1985 roku) Poduszka powietrzna dla kierowcy i napinacze pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu jako wyposażenie dodatkowe (od 1981 roku) Poduszka powietrzna dla pasażera z przodu (od 1988 roku) Automatyczna blokada mechanizmu różnicowego jako wyposażenie dodatkowe dla wersji z silnikami 6-cylindrowymi (od 1985 roku) ASR (kontrola trakcji) jako wyposażenie dodatkowe dla wersji V8 (od 1985 roku) Największy sukces sprzedażowy wśród luksusowych limuzyn Mercedes-Benz Mercedes-BenzKlasy S, seria 140 (1991-1998) Silniki benzynowe z czterema zaworami na cylinder Pierwszy produkowany seryjnie Mercedes-Benz z 12-cylindrowym silnikiem - najmocniejszy wówczas samochód osobowy na świecie (600 SE, 600 SEL) Turbodiesel 300 SD dostępny na światowych rynkach Zaprojektowany z myślą o wysokim udziale materiałów nadających się do przetworzenia i całkowitym wyeliminowaniu chlorofluorowęglowodorów 5-stopniowa przekładnia automatyczna z elektronicznym sterowaniem (standard dla wersji V8 i V12 od 1995 roku) Parametryczna przekładnia kierownicza z progresywnym układem wspomagania Podwójne szyby w celu redukcji hałasu w kabinie Automatyczna klimatyzacja z filtrem węglowym i sensorami CO/NOx jako wyposażenie standardowe (S 600) lub dodatkowe Elektrycznie składane boczne lusterka Funkcja domykania drzwi i klapy bagażnika jako wyposażenie dodatkowe Urządzenia elektroniczne obsługiwane za pośrednictwem magistrali CAN Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu (od 1996 roku) Zawieszenie z regulacją siły tłumienia (ADS) jako wyposażenie dodatkowe System ESP jako wyposażenie standardowe (S 600 od 1995 roku) lub dodatkowe (S 420, S 500 od 1995 roku) Brake Assist (BAS, od 1996 roku) Elektroniczny system wspomagania parkowania PARKTRONIC jako wyposażenie standardowe (S 600, od 1995 roku) lub dodatkowe (od 1995 roku) System nawigacji Auto Pilot System (APS) jako wyposażenie dodatkowe (od 1995 roku) System alarmowy TELE-AID jako wyposażenie dodatkowe (od 1997 roku) System kontroli głosowej LINGUATRONIC jako wyposażenie dodatkowe (od 1996 roku) Reflektory ksenonowe z dynamiczną kontrolą zasięgu jako wyposażenie dodatkowe (od 1996 roku) Mercedes-BenzKlasy S, seria 220 (1998-2005) Nadwozie o lekkiej konstrukcji, zbudowane z zastosowaniem materiałów ograniczających masę własną (wysokowytrzymała stal, aluminium, tworzywa sztuczne) Współczynnik oporu powietrza cd = 0,27 Automatyczny system odłączania cylindrów jako wyposażenie standardowe (S 600) lub dodatkowe (S 500) 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC z elektronicznym sterowaniem (S 430 i S 500 od 2004 roku) Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z elektroniczną kontrolą siły tłumienia ADS Układ Active Body Control (ABC) jako wyposażenie dodatkowe (standard w S 600) Dodatkowe kierunkowskazy zintegrowane z obudowami bocznych lusterek Automatycznie włączane i wyłączane światła drogowe System multimedialny COMAND z dynamicznym układem nawigacji jako wyposażenie dodatkowe Kurtyny powietrzne Boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych siedzeń Dwustopniowa poduszka czołowa dla pasażera z przodu Napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły napięcia dla pasażerów tylnych siedzeń Boczne okna z laminowanego szkła Wielostrefowa klimatyzacja automatyczna dla poszczególnych miejsc z ustawieniami dostosowanymi do nasłonecznienia Luksusowe fotele z wentylacją i dynamicznymi, multikonturowymi oparciami jako wyposażenie dodatkowe Układ kontroli odległości DISTRONIC jako wyposażenie dodatkowe Dostęp bezkluczykowy KEYLESS GO i autoryzacja kierowcy jako wyposażenie dodatkowe Reflektory biksenonowe z dynamiczną kontrolą zasięgu jako wyposażenie dodatkowe (od 2002 roku, standard w S 600) System PRE SAFE (od 2002 roku) Turbodiesel V8 z aluminiowym blokiem (S 400 CDI) Permanentny napęd na cztery kola 4MATIC jako wyposażenie dodatkowe (S 430 i S 500 od 2002 roku) Mercedes-BenzKlasy S, seria 221 (2005-2013) Współczynnik oporu powietrza cd = 0,26 Pierwszy samochód z certyfikatem środowiskowym 7-stopniowa przekładnia automatyczna 7G-TRONIC z elektronicznym sterowaniem i dźwignią DIRECT SEECT przy kolumnie kierownicy System Active Body Control (ABC) z układem chroniącym przed skutkami bocznego wiatru jako wyposażenie dodatkowe (standard w S 600) System ADAPTIVE BRAKE Brake Assist Plus jako wyposażenie dodatkowe Układ kontroli odległości DISTRONIC PLUS (hamowanie do całkowitego zatrzymania) jako wyposażenie dodatkowe Układ PRE-SAFE z funkcją autonomicznego, częściowego hamowania (od 2006 roku) i autonomicznego hamowania awaryjnego (od 2009 roku) jako wyposażenie dodatkowe Zaawansowany system COMAND z kontrolerem na tunelu środkowym Funkcja SPLITVIEW jako wyposażenie dodatkowe (od 2009 roku) Park Assist jako wyposażenie dodatkowe Panoramiczny uchylany/odsuwany dach jako wyposażenie dodatkowe Aktywny system Night View Assist jako wyposażenie dodatkowe Blind Spot Assist jako wyposażenie dodatkowe (od 2007 roku, aktywny system Blind Spot Assist od 2010 roku) Lane Keeping Assist jako wyposażenie dodatkowe (od 2009 roku, aktywny system Lane Keeping Assist od 2010 roku) Adaptive Highbeam Assist jako wyposażenie dodatkowe (od 2009 roku) Speed Limit Assist jako wyposażenie dodatkowe (od 2009 roku) Pierwszy samochód luksusowy z hybrydowym układem napędowym i baterią litowo-jonową (S 400 HYBRID, od 2009 roku) Pierwsza Klasa S z jednostką 4-cylindrową (S 250 CDI, od 2010 roku) Źródło: Mercedes-Benz Polska
  6. Witam! Jestem początkującym majsterkowiczem, i chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat rodzajów wtyczek, oprogramowań itp. Potrzebuje tych informacji gdyż chce sobie kupić takowy kabel z oprogramowaniem, ale najlepiej żeby pasował do wielu samochodów -Myślałem o takim kablu: http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 89332.html Z góry dziękuje i pozdrawiam
  7. Zderzak - Samodzielna naprawa lakiernicza elementu karoserii samochodowej z tworzywa sztucznego <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FqojYYzzqSY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  8. Wpadka w myjni samochodowej <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=aVubvrTXX2H&login=antyklerycow&wrzuta_flv=http://antyklerycow.wrzuta.pl/sr/f/aVubvrTXX2H/wpadka_na_myjce&wrzuta_mini=http://c12.wrzuta.pl/wm8311/ba7361a50011d7434a784773/wpadka_na_myjce&wrzuta_name=wpadka%20na%20myjce&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  9. Mapa Navigo

    Co myślicie o mapie samochodowej Navigo? Opłaca się w nią inwestować? Jak z jej dokładnością i w ogóle. Z góry dziękuję za info
  10. Sposób na sprawdzenie mechaników http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/sposob-na-mechanikow,1082467?source=rss Informację o rynku usług mechaniki samochodowej.
×