Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'samochodów' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 268 wyników

  1. Skup Samochodów!

    Skup samochodów z całej Polski! SKUP AUT WROCŁAW, POZNAŃ ORAZ CAŁA POLSKA. SKUPUJEMY AUTA MARKI MAZDA I INNE SAMOCHODY W BARDZO KORZYSTNYCH CENACH Zainteresowanych zapraszam do kontaktu: 533 74 74 74 albo przez stronę: http://mazdamarket.pl/
  2. Zapraszam do patirental.pl Wypożyczalnia samochodów PatiRental proponuje wynajem aut osobowych i dostawczych na terenie województwa Pomorskiego. Nasi klienci mogą korzystać z naszych usług w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pruszczu Gdańskim oraz innych miastach województwa Pomorskiego. Zapewniamy także wynajem samochodów z lotniska Gdańsk Rębiechowo. Wszystkie auta można odbierać z naszej siedziby w Tczewie lub na życzenie podstawiamy też samochody pod wskazane miejsce. Klient nie ponosi z tego tytułu żadnych dodatkowych opłat. Nasza wypożyczalnia samochodów świadczy usługi wynajmu krótkoterminowego - do 3 dni i długoterminowego - ponad 30 dni. Przy wynajmie na okres dłuższy niż 30 dni stawki za wynajem samochodu ustalane są indywidualnie. Nasza flota samochodowa to przede wszystkim auta osobowe, z dobrym wyposażeniem podstawowym i w idealnym stanie technicznym. Nasi klienci mogą skorzystać z opcji dodatkowych i wynająć nawigację GPS czy fotelik dziecięcy. Wszystkie samochody wypożyczalni samochodów PatiRental mają pełen pakiet ubezpieczeniowy w zakresie OC, AC i NW. Auta są w doskonałym stanie technicznym ponieważ posiadamy własny warsztat samochodowy, który na bieżąco dokonuje przeglądów po każdorazowym wypożyczeniu i dba o sprawność techniczną naszych samochodów a co za tym idzie bezpieczeństwo naszych klientów. Gwarantujemy pełną mobilność naszej floty. Nasze auta są dostępne dla klientów 24h godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, starając się dopasować usługę do jego preferencji i życzeń. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty zarówno przez osoby prywatne jak również firmy i instytucje.
  3. Witam, piszę pracę inżynierską na temat preferencji klientów na rynku samochodów osobowych. Byłabym bardzo wdzięczna, gdybyście ją wypełnili, a tym pomogli mi zakończyć przygodę z jej pisaniem. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfHfQjnITahYf4PtHnL2yBhxdwtmmMEL1ks7udhqDj4EDMdXw/viewform Z góry dziękuję, za poświęcony czas Pozdrawiam
  4. Witajcie! Od 2 lat zajmuję się obsługą finansową dla klientów zakupujących maszyny i pojazdy W ofercie zarówno kredyt jak i leasing. Dla firm i osób fizycznych Obsługujemy klientów z Zachodniopomorskiego i Pomorskiego, ale istnieje możliwość dotarcia do innych miejsc Wszystkie formalności łącznie z ubezpieczeniem i rejestracją możemy załatwić bez potrzeby wychodzenia z domu Kontakt: tel. 601 724 422 mail: p.poniatowski@agro-pomerania.pl
  5. Pełna aktualny zestaw do startu sklepu internetowego, serwisu części zamiennych lub reklam. Wszystkie modyfikacje są podzielone według lat wydania, dane techniczne nadwozia, silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i wskaźników eksploatacyjnych. Możesz pobrać bezpłatną próbkę bazy danych na stronie internetowej: https://samochod.car2db.com/
  6. Proponujemy auta na każdą kieszeń, sprawne, ubezpieczone i bez limitu kilometrów z darmowymi dodatkami w postaci nawigacji, bagażnika rowerowego czy fotelika dla juniora. Wejdź na stronę taniej wypożyczalni samochodów, przekonaj się
  7. Hej. Są tematy o wypożyczalniach w Warszawie i w Poznaniu ale nie ma żadnego o Krakowie.Czy znacie jakąś dobrą firmę, w której w dobrej cenie będzie można wynająć auto na kilka dni?
  8. Dzień dobry, reprezentuję agencję rekrutacyjną Grupa Progres i obecnie poszukuję do jednego z największych salonów samochodowych w Poznaniu Specjalistę ds. zakupu samochodów używanych. Szczegóły można znaleźć pod linkiem: Praca w Grupa Progres: Specjalista ds. wykupu samochodów | Poznań, wielkopolskie Osoby zainteresowane, proszę o kontakt. Pozdrawiam Iwona Biernat-Stawecka Grupa Progres iwona.biernat@grupaprogres.pl
  9. Jeśli szukasz wypożyczalni samochodowej, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania, koniecznie skontaktuj się z nami - wypożyczalnią METROPOLIS RENT mieszczącą się w Łodzi. Jesteśmy do Państwa dyspozycji 7 dni w tygodniu. Specjalizujemy się w: wynajmie krótkoterminowym, wynajmie długoterminowym Jesteśmy też firmą, która oferuje dla swoich Klientów niezwykle popularną usługę wynajmu w ramach samochodu zastępczego. Z naszej oferty korzystają zarówno Klienci indywidualni, jak i firmy, instytucje publiczne czy duże przedsiębiorstwa. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Dane Kontaktowe Metropolis ul. Jaracza 108 90-244 Łódź tel: 42-663-87-71 tel: 516-037-863
  10. Chciałbym polecić najlepszą pomoc drogową w Lublinie. Dojadą, odholują auto. Dowiozą wahę. Awaryjnie odpalą samochód. Wyciągną auto z rowu. Odplączą z drzewa ;-). A tak na poważnie - bardzo mi pomogli ostatnio jak byłem na trasie za Lublinem, stąd bardzo zachęcam, jakby ktoś był z Lublina. Warto czasami polecić bezinteresownie kogoś kto nam pomógł: www.pomocdrogowalublin.pl
  11. Będziesz w Poznaniu, potrzebujesz samochodu? Zapraszamy do naszej wypożyczalni aut osobowych i dostawczych. Tel. 784 484 379, strona: http://www.auto-rent.eu
  12. Obrazy na ścianie samochodów

    Witam, jeżeli chciałby ktoś powiesić na ścianie obraz na płótnie ze zdjęciem swojego samochodu lub wybrać gotowe zdjęcie zapraszam na stronę internetową: www.wesolydruk.pl Na stronie możecie wybrać jaki rozmiar obrazu was interesuję i dodać swoję zdjęcie lub zdjęcie z galerii Specjalnie dla was -10% po podaniu kodu rabatowego MOTORYZACJA W razie pytań kontakt mailowy lub telefoniczny info@wesolydruk.pl / 727 908 268 Posiadamy również foto kubki, foto puzzle, foto poduszki Dziękuję i pozdrawiam
  13. Szanowni Państwo, Zajmujemy się skupem używanych ciągników siodłowych, naczep, samochodów ciężarowych z przeznaczeniem na eksport. W związku z tym jeśli posiadacie Państwo jakieś pojazdy na sprzedaż prosimy o przesłanie zdjęć i krótkiego opisu, a także podanie ceny sprzedaży. Szybka decyzja i natychmiastowa pełna płatność. Żadnych zaliczek. Odbiór pojazdu po naszej stronie. Wypowiadamy polisy OC. kontakt: kom. 516 017 866 / kom. 604 446 285 SKUPUJEMY: SAMOCHODY CIĘŻAROWE: 4x2, 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, 8x4, 8x6, 8x8 + WYWROTKI + WYWROTKI Z HDS + BETONOMIESZARKI + RAMY DO ZABUDOWY + SKRZYNIOWE + SKRZYNIE Z HDS + KONTENERY + FIRANY + CYSTERNY Zapraszamy do współpracy TRUCK COMPLEX
  14. [TABLE=width: 100%] [TR] [TD]Wysłany: 2015-11-27, 13:25 Mechanik - Salon samochodów luksusowych w Poznaniu[/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Dzień dobry, Grupa Progres to ogólnopolski dostawca rozwiązań z zakresu pracy tymczasowej, rekrutacji stałych, szkoleń oraz doradztwa personalnego. Aktualnie dla naszego Klienta - dynamicznie rozwijającego się salonu samochodów luksusowych w Poznaniu, poszukujemy Kandydatów, którzy wzmocnią zespół firmy na stanowisku MECHANIKA SAMOCHODOWEGO Jeśli posiadasz doświadczenie i wiedzę z zakresu mechaniki samochodowej, a twoją pasją są luksusowe samochody – szukamy właśnie Ciebie! Może znasz kogoś, kto były zainteresowany? Poleć nas! Aplikacje można przesyłać również na adres: rekrutacja.poznań@grupaprogres.pl[/TD] [/TR] [/TABLE]
  15. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  16. Witam! Zapraszamy na międzynarodowy zlot samochodów amerykańskich "AMERICAN SPIRIT", który odbędzie się w dniach 31 lipca - 1 sierpnia w Połądze, na Litwie. Pozdrawiam
  17. Dyrektor generalny firmy Opel Dr Neumann, prezentuje światowe premiery Opel KARL i Corsa OPC uzupełniają najbogatsze portfolio w historii Opla w segmencie samochodów mini i małych System Opel OnStar wyznacza nowe standardy w dziedzinie łączności cyfrowej, usług i bezpieczeństwa Rüsselsheim/Genewa. Imponujące rozpoczęcie 85. Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (dni otwarte dla publiczności: 5–15 marca): pierwszego dnia prasowego, dyrektor generalny Grupy Opel, Dr Karl-Thomas Neumann, otworzył stoisko producenta samochodów z Rüsselsheim (Hala 2, stoisko nr 2231), prezentując światowe premiery — Opla KARL, nowość w segmencie małych aut, oraz sportowego Opla Corsę OPC, symbol mocy piątej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Opla. Dr Neumann podkreślił, że Opel oferuje doskonały stosunek ceny do jakości. „Opel KARL jest idealnym samochodem dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia niezbędnej w codziennym życiu funkcjonalności z nowoczesnymi technologiami. Atrakcyjny pięciodrzwiowy samochód będzie można kupić w Niemczech za 9 500 euro. Nasi niemieccy dystrybutorzy już zamówili 15 000 samochodów, mimo że KARL pojawi się u dealerów dopiero w czerwcu. Już na starcie model KARL zapowiada się świetnie” — powiedział Dr Neumann na konferencji prasowej firmy Opel w Genewie. „Opel Corsa nowej generacji pojawił się na rynku dopiero kilka tygodni temu, a już sprzedaliśmy ponad 130 000 samochodów. Nowy model, Corsa OPC, to wisienka na torcie – ten sportowy samochód został stworzony dla entuzjastów jazdy poszukujących silnych emocji i wrażeń. Jest dostępny w przystępnej cenie wynoszącej niewiele ponad 24 000 euro. Dzięki modelom KARL, ADAM i nowej Corsie mamy teraz najatrakcyjniejszą ofertę w segmencie małych aut w naszej historii oraz najświeższe portfolio na rynku. Światowa premiera Opla KARL: Najmniejsza z gwiazd o ogromnym potencjale Całkiem nowy KARL to doskonale wyposażony Opel z miejscami nawet dla pięciu pasażerów oraz schowkiem z dwoma dużymi pojemnikami na napoje. Podstawowa wersja auta kosztuje 9 500 euro (cena w Niemczech). Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa ten pięciodrzwiowy model o długości 3,68 m można wyposażyć w dodatkowe systemy wspomagające, do tej pory dostępne jedynie w znacznie droższych samochodach. Należą do nich przednia kamera Opel Eye zintegrowana z systemem ostrzegania o niesygnalizowanym opuszczeniu pasa ruchu, dodatkowe wspomaganie manewrowania w ruchu miejskim z trybem City, asystent parkowania oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Światowa premiera Opla Corsy OPC: testowany na Nürburgring i odpowiedni do jazdy na co dzień Nowy Opel Corsa OPC opracowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife jest już dostępny. Silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM tylko czeka na sygnał do jazdy. Turbodoładowany silnik 1.6 rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm, a funkcja overboost generuje dodatkową czystą moc momentu obrotowego. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni o krótkim skoku. Tak wyposażony mały sportowy Opel rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż siedem sekund i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Nawet przy tak imponujących sportowych osiągach modelu zużycie paliwa wynoszące 7,5 l w cyklu mieszanym jest wciąż bardzo niskie. Innowacyjna technologia Frequency Selective Damping (FSD) pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością a wysokim komfortem jazdy. Europejska premiera Opla OnStar: w sierpniu dostępny na 13 rynkach Opel robi milowy krok w dziedzinie systemów pokładowej łączności, wprowadzając system Opel OnStar. OnStar to główny światowy dostawca rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa sieciowego i ochrony danych, rozszerzonych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych w branży motoryzacyjnej. Opel wprowadzi system na rynek europejski w 2015 roku. Od sierpnia system Opel OnStar będzie montowany w samochodach osobowych produkowanych przez firmę Opel. Do 13 pierwszych europejskich rynków, na których system będzie dostępny, należą Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria oraz Wielka Brytania. W kolejnych miesiącach dołączą do nich następne kraje. Dziś system OnStar jest już używany przez ponad siedem milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku. Umożliwia im korzystanie z takich funkcji jak połączenie 4G LTE, które zamienia samochód w potężny mobilny punkt dostępowy Wi-Fi. Ponadto system pozwala na automatyczne połączenie z konsultantem w nagłym wypadku oraz zdalne sterowanie za pomocą smartfona. „Systemy łączności pokładowej to jedna z unikatowych cech samochodów marki Opel, podobnie jak nagradzany system multimedialny IntelliLink. System Opel OnStar, za który otrzymaliśmy nagrodę Connected Car Award, to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej szerszej grupie odbiorców” — podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „System Opel OnStar to przełomowa technologia, która sprawi, że jazda stanie się bezpieczniejsza i jednocześnie bardziej komfortowa. Bezpośredni dialog z naszymi klientami wzmocni ich więź z marką. Dzięki tym cechom jeszcze więcej klientów będzie przekonanych, że Opel to właściwy wybór”. źródło: General Motors
  18. Szef Audi Rupert Stadler podczas rocznej konferencji prasowej potwierdza: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy” Koncern Audi w 2014: Przychody ze sprzedaży ponad 50 mld euro, zysk operacyjny ponad 5 mld euro i 9,6 procent rentowności operacyjnej ze sprzedaży Cash flow netto w wysokości 3 mld euro i zyski przed opodatkowaniem w wysokości blisko 6 mld euro, świadczą o dużej sile finansowej firmy Szef Audi Rupert Stadler zapowiada: „Po bardzo dobrym początku bieżącego roku, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015” Ingolstadt, 11 marca 2015 r. Pobijając kolejny rekord sprzedaży ponad 1,74 mln samochodów w roku 2014, Audi po raz pierwszy w historii przekroczyło poziom 53 mld euro przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny koncernu wyniósł przy tym 5 mld 150 mln euro. Wskaźnik rentowności operacyjnej ze sprzedaży sięgnął 9,6 procenta, czyli osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Przy uwzględnieniu zwiększonych przychodów, zysk koncernu przed opodatkowaniem wzrósł do blisko 6 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży przed odliczeniem podatków wyniosła 11,1 procent. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów do 60 modeli. Stąd do roku 2019, koncern przeznaczy ponad 24 mld euro na inwestycje w nowe produkty i technologie. Nieprzerwanie też rozbudowuje swą globalną infrastrukturę produkcyjną. W roku 2015, Audi ma zamiar zatrudnić ponad 6000 nowych pracowników na całym świecie, by w ten sposób na stałe wzmocnić ekspertami strategiczną ścieżkę wzrostu. Koncern z Ingolstadt, w roku 2015, planuje także sprzedaż jeszcze większej ilości samochodów klasy premium niż rok wcześniej. Podczas rocznej konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w siedzibie Audi AG w Ingolstadt, przedstawiono najważniejsze dane dotyczące roku finansowego 2014 oraz prognozy na rok 2015. Szef Audi Rupert Stadler podkreślił przy tej okazji: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy. Co więcej, po bardzo dobrym początku roku bieżącego, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015.” Prezentując w tym roku nowe Audi Q7, nowe Audi R8 i nową rodzinę A4, cztery pierścienie rozpoczynają kolejną fazę ofensywy modelowej. W roku 2014, mimo zróżnicowanej sytuacji rynkowej, firma Audi działała bardzo wydajnie i zwiększyła sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Koncern zanotował rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. Na całym świecie sprzedano 1 741 129 samochodów z czterema pierścieniami w logo (2013: 1 575 480). Daje to wzrost o 10,5 procent (2013: 8,3 procent) . Przedsiębiorstwo wyraźnie przekroczyło zakładane cele sprzedaży ponad 1,7 mln aut i równocześnie zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 53 mld 787 mln euro (2013: 49 mld 880 mln), czyli o 7,8 procent w porównaniu do roku ubiegłego. Mimo wysokich nakładów na inwestycje, w rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz w nowe modele, rozwiązania techniczne i technologie, zwłaszcza te pozwalające wypełnić założenia zaostrzonych norm emisji CO2, zysk operacyjny koncernu Audi wzrósł o 2,4 procent i wyniósł 5 mld 150 mln euro (2013: 5 mld 030 mln). W tym samym czasie przedsiębiorstwo na inwestycje wydało blisko 4,5 mld euro, prawie 1 mld euro więcej niż w roku 2013. Wskaźnik rentowności operacyjnej sprzedaży wyniósł 9,6 procent (2013: 10,1 procent) i osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Mimo że producent w ubiegłym roku sprzedał znacznie więcej samochodów i wprowadził do salonów sprzedaży wiele nowych modeli, koszty sprzedaży wzrosły mniej niż przychody, bo o 5,5 procent, do kwoty 4 mld 895 mln euro (2013: 4 mld 641 mln). Przychody finansowe koncernu w roku obrotowym 2014 wyniosły 841 mln euro (2013: 293 mln) i były wyraźnie wyższe niż ubiegłoroczne. W kwocie przychodów zawiera się również m. in. udział z zysku operacyjnego chińskiej spółki joint venture FAWVW Automotive Company, skonsolidowany w kapitale własnym. Łącznie Audi zwiększyło swój zysk przed opodatkowaniem o 12,5 procent do kwoty 5 mld 991 mln euro (2013: 5 mld 323 mln). Rentowność przed opodatkowaniem wzrosła zatem z 10,7 procent w 2013 do 11,1 procent w 2014. To kolejny dowód wysokiej dochodowości całego przedsiębiorstwa. Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów podkreślił przed 350 dziennikarzami zgromadzonymi w Ingolstadt: „Wskaźniki finansowe pokazują, że z jednej strony konsekwentnie przygotowujemy się do przyszłości, a z drugiej gospodarujemy w bardzo zyskowny sposób.” Rentowność operacyjna sprzedaży, mimo dużych nakładów na inwestycje, osiągnęła górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Od stycznia do grudnia 2014, koncern z Ingolstadt zainwestował o 25 procent więcej środków niż rok wcześniej. Ponad 4,5 mld euro - to był nowy rekord. Do roku 2019, inwestycje Audi sięgną kwoty ponad 24 mld euro. Skupią się na technicznych innowacjach i nowych modelach. Cztery pierścienie mają też zamiar cały czas rozbudowywać swe międzynarodowe struktury produkcyjne. Ponownie wszystkie inwestycje zostaną sfinansowane z operacyjnych przepływów środków pieniężnych. „Mając na uwadze czekające nas rekordowe inwestycje, także w przyszłości będziemy kierować się efektywnością, ponieważ w 2015 roku chcemy pochwalić się cash flow netto rzędu ponad dwóch miliardów euro” – podsumowuje Strotbek. Cash flow netto w roku 2014, mimo zwiększonych nakładów na inwestycje, wyniosło 3 mld euro, czyli nieznacznie niżej niż w 2013 roku (3,2 mld euro). Płynność kapitałowa netto koncernu Audi w dniu 31.12.2014 wynosiła 16,3 mld euro i była wyższa od ubiegłorocznej (14,7 mld euro) o 1,6 mld euro. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów z 52 do 60 modeli. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oświadczył na corocznej konferencji prasowej: „Nowe modele Audi Q7, Audi R8 i Audi A4 to gwiazdy naszej ofensywy modelowej roku 2015.” Koncern Audi będzie nadal zdobywał uznanie klientów na całym świecie, proponując im pionierskie rozwiązania techniczne i nowoczesne samochody ze sportowym DNA. Na początku roku koncern z Ingolstadt przedstawił w Detroit nowe Audi Q7. SUV ten jest nawet o 325 kg lżejszy i o około 26 procent bardziej wydajny od poprzednika. Tydzień temu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się premiera nowego Audi Q7 e-tron quattro. To pierwsza hybryda typu plugin z silnikiem diesla i z napędem quattro. W najbliższych latach firma planuje konsekwentną elektryfikację układu napędowego w całym portfolio modelowym. Audi to pionier autonomicznej jazdy. Cztery pierścienie wielokrotnie z powodzeniem demonstrowały, że tę złożoną technikę opanowały kompleksowo. W październiku 2014 , Audi RS 7 piloted driving concept pokonało całe okrążenie toru w Hockenheim, bez kierowcy, z maksymalną prędkością do 240 km/h. Na początku stycznia tego roku, Audi RS 7 piloted driving concept ustanowiło nowy rekord. Dziennikarze pokonali nim prawie 900 km z Silicon Valley na wystawę Consumer Electronics Show w Las Vegas. W tym długodystansowym teście, w warunkach rzeczywistego, codziennego użytkowania, Audi A7 Sportback piloted driving concept sprawdziło się doskonale. W ten sposób firma po raz kolejny udowodniła, że technika jazdy autonomicznej jest gotowa do wprowadzenia do produkcji seryjnej. Innowacje powstają w dużej mierze z pomysłów pracowników. Dlatego w ubiegłym roku Audi, po raz kolejny, wzmocniło zespoły pracowników specjalizujących się w lekkiej konstrukcji, komunikacji i elektrycznej mobilności: „W Niemczech zatrudniliśmy dodatkowo około 4500 nowych pracowników” – powiedział Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. zasobów ludzkich i kwestii socjalnych. „Dzięki ich wiedzy będziemy tworzyć mobilność jutra i dawać nowe bodźce.” Obecnie w fabrykach Audi na całym świecie pracuje ponad 80 000 ludzi. W roku 2014 liczba pracowników wzrosła o 5732 osoby. Na rocznej konferencji prasowej, Zarząd Audi złożył podziękowania wszystkim pracownikom za ich ogromne zaangażowanie. Koncern Audi AG dba o to, by pracownicy mieli udział w ubiegłorocznym sukcesie przedsiębiorstwa. Pracownicy niemieckich fabryk przedsiębiorstwa, zgodnie z układami zbiorowymi, otrzymają premię od zysków średniej wysokości 6540 euro. By trwale wzmocnić swą strategiczną ścieżkę wzrostu, w roku 2015, Audi zatrudni kolejnych pracowników. W samych tylko Niemczech 4000 ludzi, a na całym świecie „przewagę dzięki technice” będzie powiększać ponad 6000 nowo przyjętych fachowców. W bieżącym roku koncern z Ingolstadt chce nadal się rozwijać i sprzedać znacznie więcej samochodów niż w roku ubiegłym. Wyzwaniem jest tu trudna do przewidzenia sytuacja rynkowa. W roku 2015 wzrosną nakłady finansowe na nowe moce przerobowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i tworzenie atrakcyjnych samochodów. Innymi czynnikami budzącymi niepewność są znaczący wzrost intensywnych działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany w przemyśle motoryzacyjnym prowadzące do stworzenia alternatywnych koncepcji napędu, zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji CO2. W zależności od ogólnej sytuacji gospodarczej, wraz z zakładanym wzrostem sprzedaży, wzrosną też przychody koncernu Audi. Po raz kolejny firma spodziewa się zysku operacyjnego ze sprzedaży mieszczącego się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. W celu wspierania jakości strategii rozwoju, firma od wielu lat zwiększa swą efektywność i optymalizuje koszty. Ponadto pracuje stale nad poprawą jakości swoich dochodów. Dodatkowo wzmacnia wszystkie te działania, w celu zapewnienia sobie dalszego sukcesu w ramach konkurencji na rynku premium. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. 60 lat fabryki samochodów użytkowych Volkswagena w Hanowerze - Zakład powstał w ciągu zaledwie jednego roku - 2000 pracowników budowało go każdego dnia - Powierzchnia fabryki wynosi 1,1 miliona metrów kwadratowych - Produkowany w nim Transporter został symbolem niemieckiego cudu gospodarczego Poznań, 10 marca 2015 r. – marka Volkswagen Samochody Użytkowe zapisuje swoją kartę w historii przemysłu – przed 60 laty rozpoczęła się w Hanowerze budowa fabryki aut dostawczych. W dzielnicy Stöcken, na powierzchni 1,1 mln m2 w ciągu zaledwie roku zbudowano fabrykę z największą wówczas w Europie halą produkcyjną. Oznaczało to początek nowej ery - odtąd z taśm zakładu w Hanowerze zaczął zjeżdżać legendarny VW Transporter. Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe: „Początek budowy zakładu w Hanowerze przed 60 laty to początek nowej ery w dziedzinie produkcji lekkich pojazdów dostawczych w Europie. Od tego czasu fabryka jest stale modernizowana i rozbudowywana – dziś np. znajduje się w niej największe stanowisko pras w całej Europie. W Hanowerze stworzono wszelkie warunki, aby także w przyszłości dostarczać klientom jak najlepsze i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb samochody. Zainteresowanie Transporterem przez te 60 lat nie zmniejszyło się ani trochę”. Thomas Zwiebler, Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagen Samochody Użytkowe: „Budowa fabryki stała się kamieniem węgielnym wielkiego sukcesu. W błyskawicznym tempie w szczerym polu powstał wzorcowy zakład, który dzięki wielkiemu zaangażowaniu dziesiątek tysięcy pracowników przez kilkadziesiąt lat stał się ważnym filarem naszego koncernu”. Spojrzenie wstecz, Niemcy 1955 r. Na ulicach młode dziewczyny w rozkloszowanych spódnicach i balerinach, mężczyźni w skórzanych kurtkach, a z tranzystorowych radioodbiorników rozbrzmiewa hit Cateriny Valente „Cały Paryż marzy o miłości”. Niemcy za to marzą o własnym samochodzie. Właśnie trwa słynny cud gospodarczy, na ulicach pojawia się coraz więcej pojazdów. Volkswagen Garbus okazuje się najpopularniejszym samochodem osobowym, a w 1955 roku jego produkcja, liczona od chwili rozpoczęcia, przekracza milion egzemplarzy. Bardzo pożądanym modelem jest także Transporter. Możliwości fabryki w Wolfsburgu, w której powstawał on już od 1950 roku, nie wystarczają, by zaspokoić popyt. Przedsiębiorcy szukają środka transportu, aby móc dowozić do klientów chleb, piwo, kawę zbożową. Nie inaczej jest z coraz większą liczbą artykułów technicznych – telewizory, adaptery, lodówki muszą w coraz większych ilościach, jak najszybciej i w nienaruszonym stanie trafić do odbiorców. Właśnie dlatego przemysł potrzebuje niezawodnego środka transportu. W tamtych czasach o postawienie fabryki do produkcji Transportera ubiegało się ponad 200 miast i gmin w Niemczech. Heinrich Nordhoff, dyrektor Fabryki Volkswagen GmbH, a później Prezes Zarządu Fabryki Volkswagen AG, przekonał radę nadzorczą do wybrania faworyzowanego przez siebie Hanoweru. Zalety tej lokalizacji to bliskość Kanału Śródlądowego łączącego Ren z Łabą oraz istniejąca już kolejowa stacja. Podczas wyjątkowo mroźnej i śnieżnej zimy 372 robotników przystępuje do budowy – dyskretnie, nie odbywają się żadne oficjalne uroczystości. Tak życzy sobie Nordhoff. Pod koniec marca na budowie pracuje już 1000 robotników. Drogi komunikacyjne w rozmiękłej od roztopów ziemi trzeba utwardzać drewnianymi balami, żeby ciężarówki mogły dowieźć materiały budowlane. Na terenie powstającej fabryki wyrasta małe prowizoryczne miasto – z biurami budowy, barakami zaopatrzenia i socjalnymi, z namiotami pełniącymi rolę kantyn. Szybko ze swoimi stoiskami pojawiają się także przedsiębiorcy. Zaledwie po 12 tygodniach mury wznoszą się na wysokość ponad czterech metrów. Prawie przez okrągłą dobę na budowie pracuje 28 dźwigów, a 22 potężne betoniarki wyrabiają każdego dnia 5000 metrów sześciennych betonu. Przerzucono 1.750.000 metrów sześciennych ziemi – w tamtym czasie był to ładunek dla 256.000 samochodów ciężarowych. Od maja na terenie fabryki uwija się 2000 pracowników. Do budowy szalunków zużywają oni 600.000 metrów kwadratowych drewna. „Można by z niego zbudować metrowej szerokości chodnik z Wolfsburga do Bazylei”, pisze jeden z dziennikarzy. Równolegle trwają szkolenia nowych pracowników, którzy zostaną zatrudnieni przy produkcji Transportera. Uruchomiony zostaje specjalny pociąg, którym codziennie o 4.10 wyruszają oni z dworca w Hanowerze do Wolfsburga, gdzie zgłębiają tajemnice montażu aut. Sprawne rozpoczęcie produkcji w nowym zakładzie ma zapewnić kadra 3000 pracowników. W ciągu kilku tygodni powstaje hala budowy karoserii, w lutym 1956 roku jest też gotowa wielotorowa linia kolejowa do zakładu, mająca długość 10 km. 8. marca 1956 roku w Hanowerze rozpoczyna się seryjna produkcja przyszłego symbolu niemieckiego cudu gospodarczego. Do 1967 roku, w którym zakończono wytwarzanie Transportera pierwszej generacji, z taśm w Niemczech zjechało 1,8 miliona sztuk tego modelu. Do dzisiaj na całym świecie powstało 11 milionów egzemplarzy Volkswagena Transportera. Historia jego sukcesu trwa nadal – w tym roku rozpocznie się produkcja kolejnej generacji. Obecnie w zakładach w Hanowerze obok Volkswagenów z serii T powstają też pickup Amarok oraz (lakierowane) nadwozia Panamery, w zakładzie w Limmer zaś – turystyczny model California. Łącznie w Hanowerze Volkswagen zatrudnia 12.200 pracowników. Kolejna fabryka w Poznaniu (zatrudniająca 5.700 pracowników) produkuje modele Transporter i Caddy, we Wrześni natomiast powstaje właśnie zakład, w którym będzie wytwarzany nowy Crafter. W sumie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zatrudnia 19.500 pracowników. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Nowy Volkswagen Passat zwycięża w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej Poznań, 23 lutego 2015 r. – Volkswagen Passat ósmej generacji zwyciężył w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej. Plebiscyt jest organizowany przez miesięcznik "Auto Moto" i tygodnik "Motor". W tym roku czytelnicy i internauci oddali ponad 77 000 głosów. Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena, odbierając nagrodę podczas piątkowej gali powiedział: „Passat ósmej generacji jest na rynku od czterech miesięcy. W tym czasie otrzymał już nagrody przyznawane przez ekspertów z branży motoryzacyjnej, zyskał także uznanie dziennikarzy. Tylko w Polsce samochód ten wygrał już kilkanaście testów porównawczych. Dziś mam przyjemność odebrać szczególnie ważną nagrodę, bowiem przyznaną Passatowi przez czytelników i internautów, czyli przez kierowców i użytkowników samochodów. To wspaniałe uzupełnienie, za które serdecznie dziękuję.” Od 2005 roku Auto Lider jest największym plebiscytem motoryzacyjnym w Polsce, którego wyniki zależą od głosów czytelników i internautów. Pierwsze trzy edycje plebiscytu, w latach 2002-2004, były organizowane przez miesięcznik „Auto Moto” pod nazwą Auto-Moto Lider. Czwartą edycję, w 2005 roku, zorganizowano już wspólnie z najstarszym polskim pismem motoryzacyjnym „Motor”, które istnieje od 1952 roku. Przez ponad cztery dziesięciolecia Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja tego bestsellera – oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline – jest wyposażona w liczne innowacyjne rozwiązania. Auto jest oferowane z nowymi silnikami (aktualnie, do wyboru jest aż 8 jednostek napędowych o mocy od 120 KM do 240 KM). Cechami szczególnymi Passata są mniejsza masa własna w porównaniu z poprzednikiem i najnowsze systemy multimedialne, a także układy wspomagające prowadzenie samochodu oraz poprawiające komfort obsługi i podróżowania. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który rozpocznie się w przyszłym tygodniu Volkswagen zaprezentuje nowego Passata Alltracka, natomiast podczas Poznań Motor Show (odbywającego się w dniach 9-12 kwietnia) polskiej publiczności po raz pierwszy zostanie pokazany Passat GTE – hybryda typu plug-in. Maksymalna moc hybrydowego zespołu napędowego Passata GTE wynosi 218 KM. Auto może przejechać nawet 50 km w trybie elektrycznym, a jego całkowity zasięg to ponad 1000 km. Zużycie paliwa wg normy NEFZ wynosi poniżej 2,0 l/100 km. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Wyprzedaż samochodów użytkowych Volkswagena 
z rocznika 2014 Poznań, 14 stycznia 2015 r. – W salonach Volkswagena trwa wyprzedaż samochodów użytkowych wyprodukowanych w 2014 roku. Rabaty na niektóre modele sięgają nawet 35.000 zł netto. Zakupy wspierane są specjalną ofertą finansową i ubezpieczeniową. Klienci decydujący się na zakup samochodów użytkowych Volkswagena mogą liczyć na atrakcyjne warunki zakupu. W magazynie importera i u dealerów dostępny jest duży wybór modeli w różnych wersjach wyposażenia, rabaty sięgają nawet 35.000 zł i kształtują się następująco: Caddy – 13.000 zł Transporter – 21.000 zł Caravelle – 25.000 zł Multivan Startline – 24.000 zł Multivan Comfortline – 30.000 zł Multivan Highline – 35.000 zł Crafter – 24.500 zł Amarok (podwójna kabina) – 24.500 zł Dodatkową korzyścią dla klientów jest pakiet ubezpieczeń w atrakcyjnej cenie, wynoszącej 0,9 procenta wartości samochodu. W ofercie wyprzedażowej dostępne są również osobowe modele marki Volkswagen. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Kolejny rekordowy dla Audi AG rok - ponad 1,74 mln sprzedanych w 2014 samochodów Globalna sprzedaż wzrosła o 10,5 procent Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Doskonały rok 2014 to dowód świetnej kondycji naszej marki“ Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Wzrost sprzedaży Audi w USA prawie trzykrotnie szybszy niż wzrost całego tamtejszego rynku“ Doskonały rok w Polsce: niemal 26 % większa sprzedaż niż w roku poprzednim Ingolstadt/Poznań, 9 stycznia 2014 r. W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasługa cieszących się ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów. „Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siły przyciągania naszej marki“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Jeszcze przed wejściem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliśmy doskonały, rekordowy pod względem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.“ Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreśla fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiącej ważny czynnik sukcesu: „W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększyliśmy sprzedaż i zyskaliśmy nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż na całym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.“ W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo na całym świecie, po raz piąty z rzędu wzrosła o ponad 100 tysięcy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegłym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się prawie 800 tys. klientów więcej. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tym samym okresie więcej niż podwoiła się, z 82 716 egzemplarzy w roku 2009, do 182 011 w roku 2014. Popyt na samochody marki Audi wzrósł tu w roku 2014 o 15,2 procent. Dzięki 19 238 wprowadzonym na rynek samochodom, grudzień był dla Audi of America najlepszym miesiącem sprzedażowym w całej historii i czterdziestym ósmym z rzędu rekordowym miesiącem. Podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013, również w 2014 sprzedaż Audi w USA rosła z miesiąca na miesiąc. Znaczną zasługę miało w tym Audi Q5, które dzięki 42 420 sprzedanym egzemplarzom (+5,1%), stało się po raz pierwszy najpopularniejszym modelem Audi w USA. W dziewiątym roku obecności na rynku, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 – o 15,9 procent. W segmencie samochodów kompaktowych, Audi Q3 uzupełnia od jesieni portfolio SUV-ów marki Audi na amerykańskim rynku. Udany debiut w amerykańskich salonach, jeszcze wiosną ubiegłego roku, miało także Audi A3 Limousine. Do doskonałych wyników Audi w Ameryce Północnej w roku 2014, przyczyniły się także: Kanada (+19,5%) i Meksyk(+10,5%), w których wzrost był również dwucyfrowy. Mimo trudnej sytuacji na wielu rynkach, Audi AG wyraźnie zwiększyło sprzedaż także w Ameryce Południowej, przede wszystkim w Brazylii (+89,9%, 12 350 aut). Popyt na tamtejszym rynku rósł szybciej niż zakładano i pod koniec roku w salonach sprzedaży niestety brakowało samochodów. W Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosła o 4,2 procent i wyniosła blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o około jedną piąta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedało o blisko osiem procent więcej pojazdów. W ubiegłym roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczając w ten sposób po raz pierwszy liczbę 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowało także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech (+2,2%, 255 582 auta) i we Włoszech (+4,3%, 49 022 samochody). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku 2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciągu jednego roku. W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdołało utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosła 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi była tu bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku. Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra wyniósł blisko jedną trzecią. Wśród dużych, azjatyckich rynków zbytu Audi, w ubiegłym roku prym wiodła Korea Południowa, gdzie do rąk klientów oddano aż o 38 procent (22 647 egzemplarzy) więcej aut spod znaku czterech pierścieni. Dzięki dużemu popytowi zwłaszcza na modele luksusowe, wyniki sprzedaży Audi na tym rynku w okresie pięciu minionych lat wzrosły ponad czterokrotnie. Pozytywnym bilansem rocznym Audi może pochwalić się w Japonii (+9,1%, 31 356 samochodów) i w Indiach (+8,5%,10 851 aut). Także w Chinach Audi kontynuowało kurs wzrostowy. W 2014 sprzedaż w Państwie Środka wzrosła o 17,7 procent (578 932 egzemplarzy). W ten sposób, Audi AG jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, sprzedało w Chinach ponad pół miliona aut. W samym tylko grudniu, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 62 576 chińskich klientów, zapewniając Audi najlepszy pod względem sprzedaży miesiąc w historii przedsiębiorstwa. W całym roku 2014, obok nadal rosnącej liczby sprzedanych modeli luksusowych, znaczący wpływ na wyniki Audi w Chinach miał także dostępny na tutejszym rynku od jesieni ubiegłego roku model A3 Limousine lokalnej produkcji i cała rodzina SUV-ów. Audi sprzedało dwa razy więcej egzemplarzy modelu Q3 (+103%) niż rok temu. To właśnie SUV-y były motorem wzrostu sprzedaży koncernu na całym świecie, zapewniając jej zwiększenie o 15,8 procent (507 500 sprzedanych egzemplarzy). W roku 2014 prawie co trzeci klient Audi zakupił SUV-a; dwa razy tyle co w roku 2011. Bestsellery: Q3 i Q5, to najlepiej sprzedające się modele klasy premium w całym tym segmencie rynkowym. Biorąc natomiast pod uwagę klasę samochodów luksusowych, przypomnieć należy, że w nadchodzącym tygodniu na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje nowe Audi Q7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie przekroczyła 1 000 000 sztuk. Nowy rekord sprzedaży poprawiony trzeci rok z rzędu. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie wzrosła w 2014 roku o 39%, osiągając najwyższy jak dotąd poziom 1 017 019 sztuk. Łączna ilość sprzedanych w 2014 roku Jeepów przekroczyła rekordowy, zeszłoroczny wynik – 731 565 sztuk . Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 41%, osiągając łącznie 692 348 sztuk, co również stanowi wynik bezprecedensowy. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych wzrosła już po raz piąty z rzędu. Wszystkie modele marki Jeep zanotowały wzrost sprzedaży zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Jeep Compass, Patriot i Wrangler odnotowały bezprecedensową sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż samochodów marki Jeep na obszarze Azja-Pacyfik wzrosła o 42%, przy 49% wzroście w Chinach. Sprzedaż samochodów marki Jeep w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka wzrosła o 40% i o 65% w Europie. Rekordowa sprzedaż Jeepa w Polsce, wzrost sprzedaży o 51%. W 2014 roku marka Jeep zanotowała sprzedaż ponad 1 000 000 samochodów na świecie, bijąc tym samym, trzeci raz z rzędu, wszystkie swoje dotychczasowe rekordy. Sumą 1 017 019 sprzedanych Jeepów, marka o 39% pobiła swój wcześniejszy rekord wynoszący 731 565 sztuk.“W 2014 roku sprzedaż samochodów Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie jak i na rynku północnoamerykańskim”, oświadczył Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep. “Oprócz wyjątkowej dumy z sukcesu odniesionego przez nowego Jeepa Cherokee, musimy przyznać, że wszystkie samochody z gamy Jeep odnotowały znaczną sprzedaż na całym świecie”. “Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 roku stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin, po prawie dziesięciu latach nieobecności”, dodaje Mike Manley. “Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży w 2015 roku dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV’ów, takich jak najnowszy Jeep Renegade, który zawita w salonach całego świata w 2015 roku”. Oprócz globalnego, 39% wzrostu, w 2014 roku sprzedaż Jeepa zwiększyła się o 41 % w Stanach Zjednoczonych, osiągając rekordowy, bezprecedensowy wynik 692 348 sprzedanych samochodów. Sprzedaż samochodów Jeep w 2014 wzrosła o 40% w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka, o 65% w Europie i o 42% na obszarze Azja-Pacyfik. W Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, sprzedaż wzrosła o 49 %. W Polsce marka Jeep również odnotowała rekordową sprzedaż w 2014 roku z wynikiem 1 674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego. Na czele całościowej sprzedaży samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych plasuje się Grand Cherokee (łącznie na świecie: 279 567; w USA: 183 786), za nim Cherokee (łącznie na świecie 236 289; w USA: 178 508), Wrangler (łącznie na świecie 234 579; w USA 175 328), Compass (łącznie na świecie 134 629; w USA 61 264) i Patriot (łącznie na świecie 122.387; w USA 93 462).W 2014 roku sprzedaż samochodów marki Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W 2013 roku marka odnotowała 4% wzrost sprzedaży na świecie i 3% w Stanach Zjednoczonych. W trzech poprzednich latach nastąpił wzrost: w 2012 roku o 19% na świecie i o 13% w Stanach Zjednoczonych; w 2011 roku o 41% na świecie i o 44% w Stanach Zjednoczonych; w 2010 roku o 24 % na świecie i 26 % w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Fiat Auto Poland
  24. Wypożyczalnia samochodów dostawczych i osobowych MASTER CAR ul. Inflancka 65 91-848 Łódź NIP:7282790702 Tel:500516200 biuro@master-car.com.pl
  25. Należąca do Mitsubishi Motors Corporation (MMC) fabryka Okazaki położona nieopodal miasta Nagoja (Japonia) świętuje wyprodukowanie pięciu milionów samochodów od roku 1977. Pięciomilionowy egzemplarz to Outlander PHEV - model ten odniósł duży sukces w Europie, sprzedając się w liczbie 18 644 egzemplarzy w okresie od stycznia do listopada 2014 roku, co czyni go najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem hybrydowym typu plug-in w tym regionie. Podczas oficjalnej ceremonii, Pan Tetsuro Aikawa, prezes i dyrektor ds. operacyjnych MMC, przekazał pięciomilionowy egzemplarz Outlandera PHEV Panu Yasuhiro Uchida, burmistrzowi Okazaki. Samochód będzie wykorzystywany w przypadku klęski żywiołowej, jako samowystarczalny, elektryczny pojazd z napędem na cztery koła. Fabryka Okazaki, zlokalizowana w pobliżu światowego centrum badawczo-rozwojowego MMC, zajmuje powierzchnię 425 000 metrów kwadratowych i jest jednym z trzech zakładów produkujących samochody firmy Mitsubishi Motors w Japonii. Blisko 1 600 pracowników produkuje tu modele Outlander, Outlander PHEV oraz RVR/ASX. W roku podatkowym 2013 w Okazaki powstało 174 000 pojazdów. źródło: MMC Car Poland
×