Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 's720' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 1 wynik

  1. [h=3]SKODA S720 - przymiarki do klasy średniej[/h] Początki koncepcji realizowanej w projekcie Š720 sięgają schyłku 1959 roku. Już wtedy planowano rozbudować program produkcyjny marki o samochód klasy średniej (oznaczony roboczo jako model 1500) i wytwarzać go w ilości stu tysięcy egzemplarzy rocznie od sezonu 1970. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Jako napęd większego modelu planowano wykorzystać 1,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik, stanowiący rozwinięcie litrowej jednostki OHV, przygotowywanej wówczas dla modelu MB. Na nowo pomysł odżył w sezonie 1965 – tym razem model pozycjonowany w ofercie powyżej MB miał być już napędzany silnikami czterocylindrowymi. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Opracowano cztery niezależne scenariusze rozwoju projektu – dwa opierające się o podzespoły modelu MB i dwa wymagające rozpoczęcia prac od podstaw. Ostatecznie zaakceptowano scenariusz oznaczony jako PP 020, opisujący budowę pojazdu od początku w oparciu o podwozie o rozstawie osi 2 550 mm i klasyczny układ napędowy z wzdłużnie umieszczonym silnikiem OHC. Do napędu pojazdu miały zostać wykorzystane nowe jednostki OHC o objętościach 1 250 oraz 1 500 ccm. Historycznie projekt odwoływał się do gamy modelu Favorit z lat 30. Opracowania podwozia podjął się zespół kierowany przez Františka Uhlířa – niezależne zawieszenie wszystkich kół, mimo tylnego napędu, było dla zespołu oczywistością. Nad rozwojem silników czuwał team Františka Fridmuca – łącznie zbudowano czternaście prototypów jednostek 1 236 i 1 498 ccm, wraz z pochodnymi wariantami o objętościach 1,8 oraz 2,0 litra. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD]Kształty nadwozia nowego modelu wychodziły spod rąk takich osobistości czechosłowackiego designu, jak Milan Strejček, Josef Brokeš oraz Jan Žáček. Opracowywano warianty sedan, coupe, fastback, kombi, a nawet pick-up. Od roku 1968 pracowano już tylko nad odmianami sedan, coupe oraz kombi. [/TD] [TD][TABLE=width: 270, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 20] [/TD] [TD=width: 250][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Pięć prototypów (Š720 I-1 do I-5) ukończonych pomiędzy sierpniem 1968 a styczniem 1969, według projektów Žáčka, poddawano następnie próbom drogowym, a I-1 – także testom zderzeniowym. Zasilenie projektu przydziałem dewiz sprawiło, że kolejne prace nad kształtem karoserii zlecono włoskiej pracowni Ital Design. Krzywizny stworzone przez Brokeša i Žáčka cyzelował teraz Giorgetto Giugiaro. Włosi dostarczyli łącznie siedem prototypów pojazdów Š720, głównie w 1970 roku. Na tym etapie liczono się z rozpoczęciem produkcji w sezonie 1973 i osiągnieciem pełnych, rocznych mocy produkcyjnych, wynoszących 120 tysięcy egzemplarzy, dwa sezony później. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Odmiana sedan miała być wytwarzana w zakładzie macierzystym w Mladá Boleslav, kombi we Vrchlabi, a coupe (od 1974) – w Kvasinach. Wdrożeniu projektu zagrażały przede wszystkim problemy z poddostawcami nowoczesnych podzespołów oraz wykorzystane w znacznym stopniu moce przerobowe wymienionych zakładów.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Z tego powodu zdecydowano, że produkcja typoszeregu Š720 zostanie uruchomiona w projektowanych właśnie zakładach BAZ w Bratysławie. Mladá Boleslav miała odtąd skupić się na, wspólnym z NRD, programie rozwoju małolitrażowych samochodów z napędem przednim - Š760. Budowę bratysławskiej fabryki rozpoczęto jednak dopiero w 1974 roku, a swą realną zdolność produkcyjną – poza krótkim epizodem produkcji modeli Rapid/Garde – osiągnęła… dopiero w latach 90., już po przejęciu zakładów przez koncern Volkswagena. W program Š720 BAZ wniósł jedynie powielenie dwóch prototypów Ital Design - OP-1 i OP-2. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD]Ostatecznie wyjątkowo zaawansowany i kosztowny program Š720 nie doczekał się wdrożenia. Na dobre zakończyła go administracyjna decyzja z dnia 30 listopada 1972 roku. Głównym powodem nie była jednak powielana przez lata spiskowa teoria, przedstawiająca zdecydowaną ingerencję ZSRR w obliczu zbytniej konkurencyjności Š720 w stosunku do samochodów VAZ-2101. [/TD] [TD][TABLE=width: 270, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 20] [/TD] [TD=width: 250][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Zadecydowały realne kosztorysy uruchomienia produkcji poszczególnych podzespołów, bądź ich zakupu u zewnętrznych poddostawców oraz praktyczny brak unifikacji z elementami planowanymi w pozostałych, równoległych programach rozwojowych. Nieco przesadna ambicja konstrukcyjna zawiodła wspaniały projekt w ślepą uliczkę, pochłaniając przy okazji potężne środki. Spora część zbudowanych prototypów Š720 zachowała się do dnia dzisiejszego. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Egzemplarze z nadwoziami sedan można oglądać w depozycie Muzeum ŠKODA Auto oraz jeden wypożyczony - w muzeum firmowym Volkswagena. Należące do prywatnego właściciela coupe można zobaczyć w Muzeum Techniki w Brnie. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Przynajmniej trzy prototypy, odsprzedane w latach 70. po zakończeniu projektu prywatnym osobom, są wciąż zarejestrowane i okazjonalnie poruszają się po drogach Czech oraz Słowacji. Dane techniczne prototypu ŠKODA Š720 1500 ID-1, nadwozie sedan, 1969 [TABLE=width: 460] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHC, chłodzony cieczą, blok i głowica wykonane ze stopów lekkich, wał korbowy podparty w pięciu punktach, umieszczony wzdłużnie nad osią przednią z przodu[/TD] [/TR] [TR] [TD=align: left][/TD] [TD=align: left]napęd kół tylnych [/TD] [/TR] [TR] [TD=align: left][/TD] [TD=align: left]średnica cylindra: 80 mm, skok tłoka: 74,5 mm, objętość skokowa: 1498 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]zasilanie: podwójny gaźnik [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]stopień sprężania: 9,0:1 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]moc maksymalna: 84 KM przy 5300 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]maksymalny moment obrotowy: 121 Nm przy 3500-4000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]instalacja elektryczna: o napięciu 12V [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, manualna (planowana opcjonalna: automatyczna)[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]układ hamulcowy: hydrauliczny, przednie hamulce tarczowe, tylne bębnowe, w opcji wspomagane (rozważana opcja tylnych hamulców tarczowych i autorskiego układu przeciwblokującego) [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]ciekawostki: prototyp poddawany badaniom drogowym pomiędzy wrześniem 1969 a czerwcem 1970 roku na łącznym dystansie 60 000km, przygotowanie konstrukcji pod opcjonalny układ klimatyzacji wnętrza [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]nadwozie: stalowe, samonośne, czterodrzwiowe, pięciomiejscowe typu sedan [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]masa własna: ok. 1130 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPherson, wahacze trójkątne [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]zawieszenie tylne: niezależne, trójkątne wahacze ze skośną osią obrotu (rozważana opcja zespołu pneumatycznego osi tylnej) [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]ogumienie: 165SR13[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]pojemność bagażnika: 360 l [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]wymiary: długość: 4373 mm , szerokość: 1653 mm, wysokość: 1465 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]rozstaw osi: 2550 mm [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]prędkość maksymalna: 157 km/h[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]średnie zużycie paliwa: 9-11,5 l/100 km[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 15, align: left][/TD] [TD=align: left]ilość zbudowanych egzemplarzy: łącznie 15 prototypów – jeden z nadwoziem Brokeša, pięć z nadwoziami Žáčka, siedem wykonanych przez Ital Design i dwa skopiowane przez BAZ Bratysława [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Autor: Tomasz Orlik, Listopad 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY Źródło: Volkswagen Group Polska
×