Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rusza' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 30 wyników

  1. Rusza druga edycja projektu „FIAT Likes U”. Przy okazji corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network) została zaprezentowana nowa edycja 2014/2015 projektu „FIAT Likes U”. Po sukcesie pierwszego sezonu, projekt wychodzi poza granice Włoch, by „zadomowić się” na 5 uniwersytetach w pięciu różnych krajach europejskich. Projekt oferuje studentom 15 uczelni bezpłatną usługę car sharing, 15 płatnych funkcji Ambasadora Fiata koordynujących projekt na poszczególnych uczelniach oraz udział w płatnych stażach i wykładach prowadzonych przez projektantów, inżynierów i menadżerów Fiata. Flota uniwersytecka składać się będzie z modeli Fiat Panda 4x4, 500L Trekking i 500L Beats Edition. eco:Drive: nowy konkurs, który wyłania najlepszego kierowcę, otrzymującego w nagrodę bezpłatne korzystanie z samochodu. Erasmus Student Network, uniwersytecka stacja radiowa UStation oraz Vodafone i „Ja prowadzę”/ICS Italia wśród prestiżowych partnerów biorących udział w „Fiat Likes U”. W dniu 4 kwietnia w Mediolanie, na Uniwersytecie Bicocca, w ramach corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network), została zaprezentowana nowa, bogatsza edycja 2014/2015 „Fiat Likes U”, projektu powstałego w 2012 roku i będącego owocem współpracy pomiędzy Fiatem a włoskim Ministerstwem Edukacji, pod patronatem Ministerstwa Środowiska. Wśród największych nowości pojawia się udział pięciu uniwersytetów europejskich, co daje łączną ilość 15 uczelni i około 700.000 studentów zaangażowanych w inicjatywę. Pierwsze do projektu przystępują: Uniwersytet w Turynie, Pizie i Istambule, po czym nastąpią kolejne 4 etapy, które przewidują jednoczesne przystąpienie 3 uniwersytetów. Całość powinna zakończyć się w połowie grudnia 2015, kiedy to w projekt zaangażowanych już będzie 15 uczelni: Politechnika w Turynie, Uniwersytet w Bari, Uniwersytet w Padwie, Uniwersytet w Bolonii, Uniwersytet we Florencji, LUISS Guido Carli University, Uniwersytet w Mediolanie Bicocca, Uniwersytet w Neapolu - Federico II, Uniwersytet w Palermo, Uniwersytet w Katanii, Technische Universitӓt w Monachium, Erasmus University w Rotterdamie, Universidad Tecnica w Madrycie, Politechnika we Wrocławiu i Uniwersytet w Istambule. Decyzja o kontynuacji projektu jest owocem sukcesu odniesionego przez pierwszą edycję, w której po raz pierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznością akademicką przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdym szczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości, takich jak: mobilność, studiowanie i praca. Potwierdzeniem odniesionego sukcesu są następujące dane: usługa „car sharing” (system wspólnego użytkowania samochodów osobowych) nie tylko została w pełni wykorzystana, ale odnotowała pięciokrotnie większe zainteresowanie, niż się tego spodziewano. W sumie, 8 udostępnionych samochodów modelu Panda i 500L przejechało około 400.000 km. O sukcesie projektu świadczy również ogromna liczba wywiadów zamieszczonych na You Tube’ie oraz 450.000 odwiedzin na stronie likesu.fiat.it. Więcej informacji na temat edycji 2014/2015 projektu „Fiat Likes U” dostępnych jest na stronach internetowych fiatlikesu.eu i Fiat - Tutte le auto nuove della gamma 2014 Zrównoważony transport. U podstawy projektu leży chęć Fiata do spełnienia konkretnych potrzeb młodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochrony środowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę do minimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukają samochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwości finansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantujących niskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są to precyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniej precyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretne rozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Nie przypadkowo marka rozszerzyła inicjatywę na inne włoskie uczelnie oraz uniwersytety w Europie, również za pośrednictwem ESN-Erasmus Student Network. Całkowicie bezpłatna usługa “car sharing”. Aby promować ideę racjonalnego korzystania ze środków transportu poprzez rozsądne korzystanie z samochodu i przyczynić się do uwrażliwienia świata akademickiego na tematy ochrony środowiska, Fiat oferuje bezpłatną usługę „car sharing”, stworzoną we współpracy z zarządzającymi ICS (inicjatywa Car Sharing) w miastach uczestniczących w projekcie. Korzystanie z niej jest proste. Student wchodzi na stronę fiatlikesu.eu, rezerwuje samochód, a następnie odbiera go w wyznaczonym miejscu na uczelni, gdzie później musi go zwrócić o ustalonej godzinie. Student może korzystać z samochodu do woli przez 24 godziny na dobę, w ciągu całego tygodnia albo przez weekend. Poza tym, w miastach, w których aktywna jest usługa car sharing "Ja prowadzę", samochody „Fiat Likes U” mogą wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu i bezpłatnie parkować. Ambasador Fiata, 2.000 euro dla każdego koordynatora usługi, a dla dwóch najlepszych- bezpłatne korzystanie z samochodu. Na każdej uczelni zadanie koordynacji usługi „car sharing” spoczywa na jakimś studencie, nazywanym Ambasadorem Fiata. Osoba pełniąca tę funkcję będzie miała niepowtarzalną szansę sprawdzenia swoich sił, udowadniając swoje umiejętności organizacyjne i zarządzania. Dlatego uczestniczy w szkoleniu poświęconym projektowi, ale również wiedzy technicznej i handlowej grupy Fiat. Ponadto, w okresie współpracy Ambasador otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 2.000 euro. To jednak nie wszystko. Dwaj najlepsi Ambasadorowie, w nagrodę będą mogli bezpłatnie przez miesiąc korzystać z samochodu Fiat. Płatne staże w firmie oraz 15 wykładów prowadzonych przez menadżerów Fiata. „Fiat Likes U” jest to projekt o szerokim zasięgu, który inwestuje w młodych ludzi i premiuje wiedzę, oferując możliwość nauki i pracy. W związku z tym, Fiat daje każdej biorącej udział w projekcie uczelni, 1 do 5 płatnych staży w firmie. Ponadto, na każdej uczelni zostanie wygłoszony wykład, podczas którego prelegentami będą projektanci, inżynierowie i menadżerowie Fiat Group Automobiles. Cel: umożliwienie młodzieży kontaktu z osobistościami z międzynarodowej Grupy i przyczynienie się ten sposób do jeszcze lepszego kształcenia studentów. Nowe Fiat 500L Beats Edition i Trekking udostępnione w ramach ekskluzywnej usługi “car sharing”. Flota „uniwersytecka", wykorzystywana w ramach usługi „car sharing” w projekcie “Fiat Likes U”, składać się będzie z modeli 500L Beats Edition, 500L Trekking i Panda 4x4. Są to zupełnie nowe samochody, które nie tylko odzwierciedlają całe doświadczenie Fiata w temacie i realizacji idei racjonalnego korzystania ze środków transportu, ale również posiadają cechy idealne dla usługi „car sharing”, to znaczy pięcioro drzwi, duża przestrzeń wewnątrz samochodu i wszechstronność eksploatacji. Dokładnie mówiąc, 500L Trekking to najnowsza wersja samochodu z rodziny modelu Fiat 500, która łączy dwie perfekcyjnie dopasowane dusze, jedną miejską, która pozwala na beztroskie korzystanie z uroków miasta i drugą bardziej przebojową, idealną do przeżywania emocji podczas week-endu. W oparciu o 500L Trekking powstała seria specjalna Fiat 500L Beats Edition, stworzona we współpracy z Beats by Dr. Dre – marką, która po sukcesie odniesionym w USA, szybko podbija Europę, oferując systemy nagłośnienia o mocy 520 Watt, wzmacniacz z DSP, 8 kanałów i nowoczesny korektor akustyczny. Na uwagę zasługuje również model Panda, która stanowi aktualne “wcielenie” najlepiej sprzedającego się samochodu, który w ciągu 31 lat został sprzedany w ponad 6,4 milionach egzemplarzy. Dzisiaj, trzecia generacja tego modelu osiąga pełną dojrzałość, dokonując kolejnego skoku jakościowego pod kątem przestronności, funkcjonalności, technologii i bezpieczeństwa. eco:Drive: dla najlepszego kierowcy Fiat bezpłatne korzystanie z samochodu. Modele Fiat wykorzystywane w ramach usługi „car sharing” projektu "Fiat Likes U" wyposażone są w system eco:Drive, aplikację przyjazną środowisku, opracowaną w 2009 roku przez Fiata, która analizuje styl jazdy kierowcy i dzięki danym gromadzonym w samochodzie przekazuje mu odpowiednie wskazówki, co do sposobu jazdy w celu zredukowania o 16% zużycia paliwa i emisji CO2. Spośród wszystkich studentów korzystających z usługi „car sharing” w ramach projektu „Fiat Likes U", najlepszy „eco:Driver” będzie mógł w nagrodę bezpłatnie przez jeden miesiąc korzystać z samochodu Fiat oraz dostanie wejściówkę na EXPO 2015, którego Fiat S.p.A. i CNH Industrial są oficjalnymi partnerami. W tej nowej edycji „Fiat Likes U" eco:Drive staje się „social”: podczas rejestracji w konkursie każdy będzie musiał wpisać swój profil social. W ten sposób każdy student będzie mógł wyświetlić aktualną klasyfikację i przeżywać na bieżąco wraz ze swoimi fanami całą rywalizację. Vodafone- partner projektu „Fiat Likes U” we Włoszech. Obok Erasmus Student Network, Ustation – uniwersyteckiej stacji radiowej oraz “Ja prowadzę”, na terenie Włoch pojawi się nowy, prestiżowy partner projektu: Vodafone Italia. Wszystkie samochody będą miały pokrycie sygnałem wifi 4G i nie tylko: dzięki temu połączeniu można będzie korzystać z usługi Spotify Premium oferowanej bezpłatnie przez Vodafone dla wszystkich studentów, którzy korzystać będą z usługi car sharing oferowanej w ramach „Fiat Likes U”. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. więcej -> Mazda rusza z produkcją w Meksyku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. więcej -> Wiadomości | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Nowe Subaru WRX rusza na podbj wiata Nie oszukujmy się - Subaru zawsze stawiało na technikę, wygląd odsuwało na dalszy plan, więc w sumie WRX taki zły nie jest
  5. Alfa MiTo Club to Club: w listopadzie rusza 13. edycja Festiwalu. -Od 7 do 10 listopada Turyn gości najważniejszy we Włoszech międzynarodowy festiwal muzyki, sztuki i kultury elektronicznej - Alfa MiTo Club to Club. -12 premiery włoskie, 1 europejska, 4 absolutne debiuty i ponad 35 artystów z całego świata. -Alfa Romeo MiTo umacnia swój status niekonwencjonalnej „Energy Machine” bliskiej młodemu pokoleniu. Jeśli jest jakiś samochód, który najlepiej reprezentuje młodzież, ich energię, chęć zabawy, nowe spojrzenie na świat i ich emocje - to właśnie Alfa Romeo MiTo. Jeśli jest jakieś wydarzenie, które jest w stanie zgromadzić ponad 30.000 osób podziwiających artystów swobodnie poruszających się pomiędzy muzyką, sztuką współczesną, sztuką video i performance - to właśnie Alfa MiTo Club To Club. Dlatego ta doskonała „Energy Machine” występuje szósty rok z rzędu w charakterze głównego sponsora na najważniejszym festiwalu muzyki i sztuki współczesnej, którego lista wykonawców w tym roku liczy sobie ponad 35 sław i wizjonerów muzyki na międzynarodowym poziomie. Trzynasta edycja Festiwalu Alfa MiTo Club to Club będzie odbywać się od 7 do 10 listopada w Turynie podczas „Contemporary Art Week i Artissima”, dwóch innych bardzo ważnych imprez na kulturalnej mapie Turynu. Oznaczona twitterowskim hashtagiem (#C2C13) – symbolem tego, co aktualnie najczęściej jest dyskutowane w serwisach społecznościowych, impreza oscyluje pomiędzy awangardą a popem, w poszukiwaniu idealnego punktu wspólnego i zaproponuje w Turynie pokazy i występy artystów o międzynarodowej sławie, pokroju Four Tet, James Holden, Jon Hopkins, Fuck Buttons, ale również Modeselektor, Todd Terje, Julio Bashmore i John Talabot. Impreza będzie gościć w wielu zakątkach Turynu będących symbolem kulturalnego i artystycznego „zamieszania” w tym mieście: od Cantieri OGR do Lingotto Fiere, od Hiroshima Mon Amour do Teatru Carignano. Alfa Romeo MiTo jest idealnym partnerem dla Club To Club: dzieli z nim czystą energię i kreatywność, „doceniając” różnorodność muzyki i technologię Festiwalu. To właśnie dlatego jest to „Energy Machine”- energia, która przekształca się w emocje, samochód, który jest obecny na wszystkich najbardziej innowacyjnych i „odjazdowych” imprezach muzycznych Już od 2008 roku Alfa Romeo promuje i sponsoruje koncerty, imprezy muzyczne, DJ sety, wystawy oraz wydarzenia wysokiej rangi. Poprzez Alfę MiTo współpracuje przy oryginalnych projektach muzycznych organizowanych na skalę międzynarodową, takich właśnie jak „Club To Club Alfa Romeo MiTo", który według Resident Advisor - najbardziej opiniotwórczego portalu muzyki elektroniczne j- jest od pięciu lat najlepszym festiwalem na świecie odbywającym się w okresie listopad - grudzień. W oczekiwaniu na #C2C13 - Club To Club Alfa Romeo MiTo, 2 listopada miłośnicy muzyki będą mogli przeżyć w Mediolanie jedyne „live show”, które odbędzie się w Buka - Nuova C.G.D.– legendarnej, byłej wytwórni płytowej, dzisiaj kluczowym miejscu mediolańskiej, nowoczesnej sceny muzycznej. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. więcej -> Infiniti rusza w Sunderland (niestety, nie jest to dzielnica Warszawy), CEPIK, ranking samochodów osobowych, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. Wraz z projektem Fiat Two of a Kind rusza europejska edycja FIAT Likes U -Po sukcesie odniesionym na uniwersytetach włoskich, inicjatywa zostaje rozszerzona na najbardziej prestiżowe ośrodki europejskie -Pierwszą uczelnią jest londyński „Royal College of Art.” -Wśród nowości „Fiat Two of a Kind”, ścieżka szkoleniowa oferująca płatne staże w formie stypendium, oraz dla najlepszych pomysłów, przygotowanie proptotypów w Centrum Stylu Fiat-Chrysler w Turynie -Od października do grudnia, program przewiduje serię wykładów lectio magistralis z udziałem Design Directors Grupy Fiat-Chrysler -Przedwczoraj odbył się pierwszy wykład z udziałem Roberto Giolito, Vice President Design Center EMEA Fiat-Chrysler -Przez dwa miesiące bezpłatna usługa car sharing oferująca modele Fiat Panda i Fiat 500 Przedwczoraj w Londynie odbyła się konferencja prasowa prezentująca projekt „Fiat Likes U” który, po ogromnym sukcesie pierwszej edycji odniesionym we Włoszech, przekracza granice, docierając na kilka europejskich uczelni. Pierwszą z nich jest prestiżowa szkoła design’u: londyński Royal College of Art. Studenci tej prestiżowej londyńskiej uczelni będą mogli wziąć udział w wyjątkowej inicjatywie na trzech różnych etapach projektu „Fiat Likes U”: zrównoważona mobilność z bezpłatną usługą car sharing, płatne staże w firmie, możliwość współpracy z Ambasadorami Fiata. Dodatkowo, dla tych, którzy pragną odgrywać główną rolę w świecie design’u samochodowego, angielska edycja „Fiat Two of a Kind” przewiduje, wyjątkową ścieżkę szkoleniową, pozwalającą poznać z bliska Centrum Stylistyczne Fiata – poprzez serię wykładów lectio magistralis prowadzonych przez najważniejszych przedstawicieli świata car design automotive – oraz udział w konkursie końcowym, w którym zostaną nagrodzone najlepsze propozycje design’u dla modeli Fiat Panda i Fiat 500. Z okazji prezentacji prasowej w Londynie odbył się pierwszy wykład lectio magistralis przeprowadzony przez Roberto Giolito - Vice President Design Center EMEA Fiat-Chrylser – zatytułowany „A Fiat Design Approach”, przedstawiający myśl przewodnią, która w historii Fiata łączy ze sobą różne chwile i doświadczenia, ścieżkę rozwoju, w którą swój wkład wniosły osoby kierujące się głęboką wrażliwością i umiejętnością interpretowania ewolucji samochodu. Angielska edycja „Fiat Likes U” stanowi zatem naturalną ewolucję projektu z roku 2012 będącego owocem współpracy Fiata i Ministerstwa Edukacji, pod patronatem Ministerstwa środowiska, oferującego wielorakie korzyści dla około 280.000 studentów, uczących się w ośmiu szkołach wyższych. Po raz pierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznością akademicką przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdym szczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości. We Włoszech inicjatywa ta odniosła ogromny sukces, o czym świadczą niektóre dane: z bezpłatnej usługi car sharing skorzystało ponad 6.000 studentów, wykonując około 28.000 jazd na łączną liczbę ponad 320.000 km, korzystając z udostępnionych im 8 samochodów: modeli Panda i 500L. Spółka Fiat, dumna z tych wyników, zdecydowała rozszerzyć inicjatywę na inne uczelnie włoskie i rozpocząć dialog z zainteresowanymi uniwersytetami europejskimi. Jedną z tych uczelni jest prestiżowy londyński „Royal College of Art.” , który aktywnie współpracował przy tworzeniu „Fiat Two of a Kind”, ścieżki szkoleniowej w której, od października do grudnia 2013, będzie konkurować ze sobą 14 zespołów – każdy złożony z 5 studentów z różnych dziedzin design’u – przedstawiając możliwe ewolucje modeli 500 i Panda w roku 2020. Te dwa modele stanowią kwintesencję design’u Fiat w różnych odmianach, dokładnie tak, jak mówi tytuł „dwie strony medalu”: w istocie, Panda jest doskonałą syntezą „funkcjonalności”, a 500 to bez wątpienia czyste „emocje”. Projekt przewiduje od kandydatów na stylistów zaprojektowanie nowych rozwiązań, zarówno jeżeli chodzi o wnętrze, jak i nadwozie, opartych na innowacyjnych pomysłach - takich jak: interaktywność, cyfrowe interfejsy, zrównoważony rozwój i globalny appeal – możliwych do zastosowania dla modeli 500 i Panda. Wszystko to, biorąc pod uwagę różne rynki sprzedaży i zachowując znaki wyróżniające charakterystyczne dla marki Fiat. Zatem ambitny i stymulujący projekt, któremu towarzyszy seria wykładów w formie lectio magistralis prowadzonych przez Design Directors którzy, od października do grudnia 2013, będą towarzyszyć zespołom w przygotowywaniu ich projektów. Celem wykładów jest pokazanie młodym adeptom sztuki doświadczenia i perfekcji międzynarodowego zespołu, przyczyniając się w konkretny sposób do ścieżki szkoleniowej studentów. Końcowa prezentacja prac odbędzie się w grudniu, a prace zostaną ocenione przez międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą: Lorenzo Ramaciotti (Head of Global Design Fiat-Chrysler), Roberto Giolito (Head of Design EMEA), Rossella Guasco (Head of Colours and Materials), Andrea Mainini (Head of User Experience & Interaction Design), Andreas Wuppinger (EMEA Design Fiat), Steve Zanlunghi (Managing Director Fiat Group Automobiles UK) oraz wykładowcy Royal College of Art. Do oceny projektów przyjęto kilka kryteriów, takich jak wartość stylistyczna, funkcjonalność, innowacja, oryginalność, zgodność z rynkiem, produktem, użytkownikiem, komunikacja i jakość prezentacji. Nagrodą dla zwycięzców będzie pobyt w Turynie podczas którego studenci będą mogli zwiedzić Centrum Stylistyczne Fiata i uczestniczyć przez cztery dni w uruchomieniu realizacji modeli z gliny. Przygotowane w ten sposób modele zostaną następnie przewiezione do „Royal College of Art.” w Londynie na obronę pracy magisterskiej w roku 2014. Dodatkowo, 10 zwycięzców będzie mogło uczestniczyć w stażach w Turynie, które odbędą się w lipcu-wrześniu 2014 oraz w lutym 2015. Oprócz wypróbowania swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia w procesie rozwoju modelu stylu, staż ten pozwoli studentom na przeżywanie niezapomnianych chwil i poznanie do głębi włoskiej kultury i wartości brandów należących do Grupy Fiat-Chrysler. Od października do grudnia 2013, marka Fiat zaoferuje studentom „Royal College of Art.” w Londynie modele Panda i 500, współczesną interpretację dwóch ikonicznych modeli Fiata, w ramach bezpłatnej usługi car sharing. Europejska edycja „Fiat Likes U” potwierdza zatem chęć marki do spełnienia konkretnych potrzeb młodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochronę środowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę do minimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukają samochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwości finansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantujących niskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są to precyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniej precyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretne rozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Przykład? W roku 2012, szósty rok z rzędu marka Fiat zanotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek. W roku 2012 samochody Fiata uzyskały średnią wynoszącą 119,8 g/km. Te znakomite wyniki potwierdzają stałe zaangażowanie marki Fiat na rzecz zrównoważonej mobilności: w ciągu ostatnich 6 lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13%, z 137,3 do 119,8 g/km, a więc znacznie poniżej przewidzianego poziomu 130 g/km, przyjętego przez Unię Europejską na rok 2015. Tak jak mówi nazwa, "Fiat Likes U" to coś więcej - to inwestycja w szkoły wyższe, z której Fiat jest dumny - to nowy sposób aby powiedzieć „wierzę w ciebie” wszystkim tym studentom, którzy angażują się dziś dla lepszego jutra. Dla marki jest to gwarantowana inwestycja, szczególnie w obecnym okresie braku stabilności ekonomicznej, ponieważ „wiedza” i "zdolność tworzenia" to konkretne wartości, które w każdym państwie stanowią kapitał niezależny od zmienności rynku. Źródło: Fiat Auto Poland
  8. [*=left]W lipcu Hyundai Motorsport rozpoczął testy i20 WRC na szutrze [*=left]Za kierownicą samochodu zasiedli Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson [*=left]Testy są elementem przygotowań i20 WRC do startu w rajdach Hyundai Motorsport przeprowadził w lipcu pierwsze szutrowe testy samochodu i20 WRC w specyfikacji na sezon 2014. Za kierownicą i20 WRC zasiedli kolejno wszyscy trzej pozyskani niedawno kierowcy testowi – Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson, a zespół oceniał sprawność nowych komponentów w wyjątkowych warunkach, na drogach szutrowych. „Mamy za sobą miesiąc ważnych testów, dzięki czemu dowiedzieliśmy się wiele o potencjale nowego Hyundaia i20 WRC w zróżnicowanych warunkach terenowych. Jak przy każdych pierwszych testach, pojawiły się elementy wymagające poprawy i dopracowania, ale taki jest przecież cel testów, a my spożytkowaliśmy ten czas na analizy i zrozumienie problemów. Podpisaliśmy kontrakty z trzema kompetentnymi kierowcami – Juho, Bryanem i Chrisem, a wyniki ostatniego miesiąca testów są według mnie pozytywne.” – skomentował Michel Nandan, szef zespołu Hyundai Motorsport. Zespół przeprowadził w lipcu dwa oddzielne testy, podczas których poddał sprawdzianowi prędkości najnowszy model i20 WRC, mając na celu przetestowanie najważniejszych elementów w warunkach odpowiadających Rajdowym Mistrzostwom Świata. „Dwie sesje testowe, które zaliczyliśmy w zeszłym miesiącu, odbyły się w na południu Francji – w Chateau Lastours i Mazamet, w miejscach, które zapewniły nam zróżnicowane warunki” – powiedział Nandan. „Inżynierowie i projektanci Hyundai Motorsport w Alzenau stale pracują nad udoskonalaniem i20 WRC, a dzięki ostatnim testom mieliśmy możliwość oceny najważniejszych części samochodu, takich jak skrzynia biegów czy zawieszenie”. Czas ten pozwolił także na większą integrację, indywidualne dopracowanie zakresu działań i ustalenie składu zespołu na kolejne testy. „Musieliśmy wykonać dużo pracy w krótkim czasie, ale czuję, że jesteśmy zintegrowanym, dobrze współpracującym zespołem. Rozpoczynając testy na szutrze, zrobiliśmy kolejny ważny krok naprzód, ale w najbliższych miesiącach czeka nas jeszcze więcej pracy, zanim ruszymy do Monte Carlo. Zrealizowaliśmy wszystkie cele, a ja jestem dumny z wysiłku i wspólnego zaangażowania nas wszystkich. Z optymizmem oczekujemy kolejnego etapu prac rozwojowych” – dodał Nandan. źródło: Hyundai Motor Poland
  9. uż w tę niedzielę, 28 lipca, rozpoczyna się Nissan Innovation Tour 2013 - cykl imprez promujących najnowsze modele marki oraz zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na specjalnych stoiskach zostaną zaprezentowane następujące modele: • Nowy Nissan NOTE - atrakcyjny stylistycznie, dynamiczny, jako pierwszy na rynku w tym segmencie oferuje niespotykane dotąd rozwiązania technologiczne, jak system kamer 360°, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, samochodach znajdujących się w martwym polu oraz poruszających się w pobliżu obiektach. Nowy NOTE zadebiutuje na polskim rynku dopiero w październiku, ale można go zobaczyć już teraz podczas Nissan Innovation Tour! • Nowy Nissan MICRA - kolejna odsłona jednego z najpopularniejszych modeli marki, teraz jeszcze bardziej stylowa i nowoczesna. • Nowy Nissan LEAF - pierwszy w 100% elektryczny samochód kompaktowy, cieszący się coraz większą popularnością na całym świecie, gdzie znalazł już ponad 70 000 nabywców. To najchętniej kupowany samochód elektryczny w historii! Nissan Innovation Tour zostanie zorganizowany w czterech atrakcyjnych lokalizacjach w Polsce, podczas cieszących się dużym zainteresowaniem i przyciągających tłumy wydarzeń: • 28 lipca: Mikołajki, Rynek miejski - XXXV Festiwal Szantowy • 3 - 5 sierpnia: Szczecin, Wały Chrobrego - Finał Regat Wielkich Żaglowców 2013 • 11 sierpnia: Ełk - IV Mazurski Moto Show Nissan Edition - Nissan sponsorem głównym imprezy • 17 - 18 sierpnia: Krynica Górska, Krynicki deptak - Festiwal Filmów Muzycznych im. Jana Kiepury Dodatkowo już od tego weekendu aż do końca września najnowsze modele Nissana będzie można obejrzeć podczas organizowanych przez autoryzowanych dealerów lokalnych prezentacji. Więcej informacji na Nissan Polska: samochody osobowe, pojazdy dostawcze, usługi i finansowanie oraz na oficjalnym profilu marki Nissan na Facebooku https://www.facebook.com/nissan.poland. Zapraszamy! źródło: NISSAN
  10. W Rosji rusza nowa sieć dystrybucji Alfy Romeo: - Bezpośrednia sprzedaż produktów i usług Alfa Romeo za pośrednictwem „Chrysler Jeep Rosja National Sales Company” - W ofercie aktualne modele - Giulietta, MiTo i 4C – oraz przyszłe, które wprowadzą markę na rynek jako globalnego gracza segmentu Premium - W październiku nastąpi oficjalne wejście na rynek Alfy Romeo MiTo: limitowanej edycji serii specjalnej SBK z silnikiem 1.4 Turbo MultiAir o mocy 135 KM oraz skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem - Mopar: prezentacja wysokiej jakości usługi pomocy drogowej oraz nowego ośrodka logistycznego w Moskwie. Alfa Romeo powraca na rynek rosyjski jako bezpośredni importer, za pośrednictwem „Chrysler Jeep Russia National Sales Company”. W doskonałej harmonii ze strategią globalnego rozwoju, która poprowadzi Alfę Romeo do rywalizacji jako globalnego gracza w samym sercu rynku Premium, inicjatywa ta jest potwierdzeniem zainteresowania włoskiej marki rynkiem rosyjskim, który według przewidywań w 2013 roku osiągnie wielkość sprzedaży 2,8 milionów nowych samochodów. W ciągu następnych 4 lat prognozowany jest dalszy wzrost, aż do przekroczenia 3,2 milionów samochodów i osiągnięcia istotnego udziału wśród marek Premium. Oprócz importowanej już Giulietty, rosyjska gama Alfa Romeo składać się będzie z modeli MiTo – oficjalne wprowadzenie jej na rynek nastąpi w październiku w specjalnej edycji SBK – i z kompaktowego super samochodu 4C, od niedawna sprzedawanego w Europie w limitowanej edycji 500 egzemplarzy, z których jeden sprzedany został w Rosji. Jakość i efektywność: nowa sieć dystrybucji Alfy Romeo Alfa Romeo zdecydowała o bezpośrednim zaistnieniu w Rosji poprzez sieć sprzedaży i usług odpowiednich dla marki Premium. Zadanie to będzie pełniła “Chrysler Jeep Russia National Sales Company”, spółka Grupy Chrysler, która już teraz zarządza całą sprzedażą, posprzedażą oraz gwarancjami na produkty Fiat, Fiat Professional, Chrysler, Jeep i Dodge, sprzedawane w obszarze Federacji Rosyjskiej. Do końca roku, 5 nowych dealerów Alfa Romeo dołączy do aktualnego importera, który nadal będzie pełnił swoją ważną rolę na obszarze Sankt Petersburga. Oprócz wysoko wyspecjalizowanej sieci sprzedaży, struktury Alfa Romeo będą oferować również wysokiej jakości usługi posprzedażne, świadczone przez Mopar. Wzbogaceni o doświadczenie zdobyte w zeszłym roku z właścicielami samochodów Jeep w Rosji, również klienci Alfy Romeo będą mogli aktywować wysokiej jakości usługi pomocy drogowej, które świadczone będą nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale również w przypadku wypadku drogowego, kiedy zapewniany jest samochód zastępczy dostarczany na miejsce. Jakość i efektywność są również atutami nowego ośrodka logistycznego Mopar, otwartego w Moskwie w 2012 roku, który dystrybuuje ponad 20 tysięcy oryginalnych części zamiennych marek Fiat S.p.A i Chrysler Group w Rosji. Krajowa premiera: Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C czerpie inspiracje z chlubnej przeszłości marki, przenosząc w obecne czasy autentyczne wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczną, ukierunkowaną na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Nazwa „4C" odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, nazwy 8C i 6C wyróżniały samochody osobowe oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM, ale stawiając nie tyle na dostarczaną moc, co na ograniczenie masy, tak, aby zapewnić lepszą elastyczność i osiągi. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, dwuosobowa Alfa coupé wykorzystuje technologie i materiały stosowane w Alfa Romeo 8C Competizione takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego: nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa Romeo D.N.A. wzbogacony o nowy tryb „Race." Długość około 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra z jednej strony podkreślają kompaktowość auta, a z drugiej pozwalają na wyjątkową zwinność. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu Alfa Romeo 4C jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej, krętej trasie lub na torze wyścigowym - potęguje wyjątkowe doznania podczas jazdy. Wreszcie, dostępna jest wyjątkowa kolekcja merchandising zainspirowana nowym, kompaktowym super samochodem. Dzięki współpracy z Centrum Stylistycznym Alfa Romeo, produkty są tak pomyślane i wykonane, aby oddać sportowy charakter nowego modelu i jeszcze bardziej identyfikować je z klasą Premium, zarówno jeśli chodzi o wzornictwo jak i użyte materiały (aluminium, włókno węglowe, skóra). W ten sposób związek pomiędzy modelami, a produktami z linii merchandising jest ewidentny i nierozerwalny. Gama produktów, których tworzenie było koordynowane przez Mopar, obejmuje różne rodzaje artykułów: wśród nich te kultowe, najlepiej reprezentujące wizerunek marki oraz cechy jej DNA, takie jak: longboard (dłuższa wersja deskorolki) wykonana w całości z włókna węglowego; sanki z aluminium oraz okulary przeciwsłoneczne z włókna węglowego. Następnie, produkty związane z modą i stylem życia, takie jak: kurtka przeciwdeszczowa o wysokim stopniu nieprzemakalności; bluza z soft shelowymi wstawkami czy plecak wodoodporny. Z bardziej technologicznej domeny: gogle narciarskie czy deska snowboardowa z połączeniem GPS, ceramiczny zegar, ręcznie wykonane pióro z włókna węglowego i aluminium. Pamięć USB w kształcie samochodu oraz wykonane z włókna węglowego osłony na iPhone’a i iPada mają natomiast bardziej zabawny charakter. MiTo Seria specjalna SBK Aby uczcić październikowe wprowadzenie modelu MiTo na rynek rosyjski, marka zdecydowała się stworzyć limitowaną edycję 30 egzemplarzy nowej serii specjalnej SBK wyposażonej w silnik 1.4 Turbo MultiAir o mocy 135 KM oraz skrzynię biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem Przeznaczona dla ludzi doceniających przyjemność płynącą z jazdy oraz ograniczone zużycie paliwa, samochód zapewnia najlepsze osiągi oraz temperament samochodu sportowego, o czym świadczy maksymalny moment obrotowy uzyskiwany w optymalny sposób we wszystkich warunkach. Ponadto, zespół napędowy stale współpracuje z selektorem Alfa DNA, pozwalając na wybór działania silnika aby zoptymalizować jego osiągi. W prosty sposób, po naciśnięciu wyłącznika, kierowca może wybrać jazdę bardziej sportową (Dynamic), bardziej ekonomiczną (Natural) lub zachowanie silnika odpowiednie do warunków pogodowych (All Weather). Z zewnątrz, ekskluzywna seria specjalna: 17-calowe felgi aluminiowe; spoilery i chromowane końcówki wydechu; obudowy lusterek w kolorze tytanu (lub w kolorze nadwozia, jeśli samochód jest dwukolorowy); tylny zderzak o sportowym designie; czarna oprawa świateł przeciwmgielnych oraz umieszczone na tylnej części auta nowe logo SBK wykonane z tytanu. Agresywny „look" MiTo z Serii Specjalnej SBK podkreślają cztery dostępne kolory karoserii: czarny, czerwony Alfa, niebieski Tornado i biały Biancospino, które można łączyć z trzema barwami dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo. Ten sam sportowy styl utrzymany jest we wnętrzu kabiny, w którym można podziwiać logo SBK umieszczone na przednich zagłówkach i czarną deskę rozdzielczą oraz sportowe nakładki na pedały. Warto przypomnieć, że w wyposażeniu seryjnym znalazły się: ręcznie sterowana klimatyzacja, nowe radio z 5-calowym ekranem dotykowym i kierownica obszyta skórą. Wreszcie, specjalna seria MiTo SBK posiada oryginalny kit SBK, który obejmuje: naklejki, listwy progowe, nakładkę zderzaka tylnego, sportowe pedały z czerwonymi zaciskami hamulców i 17- calowe felgi aluminiowe. “Eni FIM SBK Superbike World Championship 2013” Od 2007 roku Alfa Romeo uczestniczy w pasjonujących mistrzostwach ”Eni FIM SBK Superbike World Championship”, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. To udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji. Aktualnie oficjalnym samochodem jest MiTo Limited Edition SBK 1.4 170 KM QV, który w przyszłości zostanie zastąpiony przez kompatkowy super samochód Alfę 4C. Wyprodukowana w zaledwie 200 egzemplarzach i powstała na bazie wersji “Quadrifoglio Verde”, MiTo SBK Limited Edition odznacza się kilkoma specyficznymi elementami, które podkreślają jej skrajnie sportowy charakter: od listew progowych po nakładki na zderzak tylny i 18-calowe felgi aluminiowe, zza których wyłaniają się czerwone zaciski hamulcowe marki Brembo Quadrifoglio Verde. Ten sam sportowy charakter można odnaleźć we wnętrzu samochodu – wyróżniają się tam siedzenia Sabelt z wyprofilowanymi oparciami z włókna węglowego, wykonanego przy zastosowaniu innowacyjnej technologii RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającej połączyć wysoką wytrzymałość mechaniczną z ograniczonymi gabarytami i lekkością. Na środkowym obiciu, wykonanym z Alcantary, znajduje się logo Alfa Romeo w całkowicie oryginalnej formie. Całość została ozdobiona nowym czerwonym ściegiem, podkreślającym rzemieślnicze wykonanie, które znajduje się także na skórzanym poszyciu dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. Rusza sprzedaż Fiata Scudo MY 2013. -Odświeżone wnętrze i elementy nawiązujące charakterem do rodziny Ducato. -Bogata gama modelowa: Furgon (Cargo), transport osób (Combi i Panorama) oraz wersje do zabudowy. -Już dostępny w Polsce. Zaprojektowany jako odpowiedź na współczesne wymagania europejskie w zakresie lokalnego i dalekobieżnego transportu towarów, z biegiem lat Fiat Scudo osiągnął imponujące wyniki sprzedaży. Samochód ten ceniony jest przede wszystkim ze względu na cechy wersji Furgon oraz gamę przeznaczoną do przewozu osób. Ta ostatnia używana jest do celów zawodowych (taksówka, samochód do transportu wahadłowego i do przewozu osób niepełnosprawnych) oraz do celów prywatnych (rodzina, drużyny sportowe, cele społeczne). Rusza sprzedaż Fiata Scudo MY 2013, odnowiony model zamierza umocnić swoją pozycję w segmencie (2P) dzięki zmianom stylistycznym, zarówno nadwozia jak i wnętrza oraz ofertom “szytym na miarę” dla klientów Fiat Professional. W 2012 roku Fiat Scudo uzyskał 25% udziału w rynku samochodów dostawczych w Europie i na rynkach EFTA w swoim segmencie. Odnowione wnętrze i nowy grill przedni. Największą nowością wyróżniającą wszystkie wersje Scudo MY 2013 jest nowa ciemnoszara deska rozdzielcza połączona z poszyciem drzwi w tym samym kolorze (w wersjach Panorama poszycie jest dodatkowo wzbogacone wstawkami z szarego weluru). Nowością jest również zestaw wskaźników Fiata Scudo Panorama z aluminiowymi wstawkami na czarnym tle, który doskonale komponuje się z wnętrzem. Dodatkowo, w wersji Panorama Family fotele pokryte są wysokiej jakości tkaniną Executive, natomiast nakładki drzwi, kratki nawiewu i centralna części deski rozdzielczej są czarne (elementy te posiadają aluminiowe nakładki w wersji Panorama Executive). Wszystkie wersje Scudo MY 2013 wyposażone są w nowy srebrny grill przedni, który nawiązuje charakterem do rodziny samochodów Ducato. Gama 2013 Fiat Scudo MY 2013 jest najlepszym rozwiązaniem dla różnorodnych zadań i zastosowań. Świadczy o tym szeroka i bogata gama, która składa się z wersji Furgon (Cargo), pojazdów do transportu osób (Combi i Panorama) oraz wersji do zabudowy. Wersje do przewozu towarów są dostępne w konfiguracji furgon (pełny, przeszklony i pół-przeszklony) w następujących wariantach: dwa rozstawy osi (krótki 3,00 m i długi 3,12m); dwie długości zewnętrzne (4,80 i 5,13 m); dwie wysokości zewnętrzne (1,94 m i 2,28 m); dwie długości przestrzeni ładunkowej (2,25 i 2,58 m). Oferuje trzy rodzaje pojemności przestrzeni ładunkowej (5, 6 i 7 m3) i dwie ładowności (1000 i 1200 kg). Wersje silnikowe dostępne w gamie to: 1.6 Multijet o mocy 90 KM, 2.0 Multijet o mocy 130 KM i 2.0 Multijet Power o mocy 165 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 5 i charakteryzują się doskonałym przyspieszeniem i elastycznością. Dwa silniki wysokoprężne turbodiesel 2.0 Multijet wyposażone są w 6-przełożeniową skrzynię biegów. Gama nowego Scudo 2013 proponuje również kompletną ofertę pojazdów do transportu osób, w trzech wersjach wyposażenia przeznaczonych dla różnych klientów i zastosowań: Kombi, Panorama Family i Panorama Executive. Wersja Kombi jest idealnym rozwiązaniem do transportu ekipy robotników i ich narzędzi; Panorama Family/Executive jest propozycją zarówno dla wielodzietnych rodzin czy sportowców szukających komfortu i stylu, jaki oferuje minivan, jak i dla klientów biznesowych (samochód do transportu wahadłowego w hotelach czy na lotniskach lub wynajem samochodu z kierowcą). Kategoria ‘transport osób’ Fiata Scudo MY 2013 oferuje dwa rozstawy osi (3000 i 3122 mm), dwie długości zewnętrzne (4805 i 5135 mm) i dwa silniki wysokoprężne turbodiesel 2.0 Multijet o mocy 130 KM i 165 KM. Nowa gama Scudo MY 2013 oferuje również wersję do zabudowy. Scudo kabina z platformą stanowi doskonałą bazę do zabudowy dla wykonania pojazdu odpowiadającego najróżnorodniejszym wymaganiom: izoterma, przewoźny sklep, mini kamper, itp. Wersja oferowana jest z rozstawem osi 3122 mm, a maksymalny nacisk na oś przednią i tylną wynoszą odpowiednio 1400 i 1700 kg. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. W Australii zadebiutował właśnie najbardziej sportowy model Volvo – S60 Polestar. Jeśli auto się tam przyjmie, jest możliwe wprowadzenie go do sprzedaży w pozostałych krajach, w tym w Polsce. Pod maską auta pracuje podrasowany, trzylitrowy silnik T6 o mocy 350 KM napędzający cztery koła. Sprint do setki trwa 4,9 sek. Korzenie modelu Nowy samochód powstał we współpracy z firmą Polestar, która jest oficjalnym partnerem Volvo w wielu projektach związanych ze sportem samochodowym. Niedawno pokazany został prototypowy model S60 Polestar o mocy 508 KM. Doświadczenia zebrane przy konstrukcji tego super-auta zostały wykorzystane do stworzenia wersji seryjnej. Do jej zaistnienia przyczyniło się także bardzo ciepłe przyjęcie dwóch ostatnich prototypów stworzonych wspólnie przez Volvo i Polestar, w tym wcześniejszego modelu C30. Kierunek: sport W S60 Polestar zastosowano wiele rozwiązań stosowanych w samochodach, których żywiołem jest tor wyścigowy. W nowym modelu znajdziemy wyczynowe amortyzatory Öhlins, bardzo wydajny układ hamulcowy o dużej odporności na przegrzewanie się i precyzyjnie dostrojone zawieszenie. Pod maską pracuje rzędowa, turbodoładowana “szóstka”, która w wersji prototypowej osiągała moc ponad 500 KM. To najlepiej świadczy o potencjale tej jednostki napędowej. W wersji seryjnej moc wynosi 350 KM, a moment obrotowy 500 Nm. Suche dane mówią jednak niewiele. Obecny model ma nową, większą turbosprężarkę Borg Warner, zmodyfikowane oprogramowanie sterujące silnikiem, wydajniejszy intercooler oraz zmodyfikowaną automatyczną skrzynię biegów wraz z systemem launch control. System ten poprawia trakcję podczas ruszania z pełną mocą. Polestar zajął się także skalibrowaniem układu Haldex. Piąta generacja tego systemu umożliwia dokładne zaprogramowanie rozdziału momentu obrotowego, w zależności od obrotów silnika, uślizgu kół, trybu pracy skrzyni biegów, etc. Po wszystkich zmianach auto osiąga setkę w 4,9 sek. Dotychczasowy model S60 T6 przyspieszał do 100 km/h w 6,1 sek., a po fabrycznym podniesieniu mocy do 329 KM czas ten wynosił 5,8 sek. Całość uzupełniają zmiany aerodynamiczne: spojlery i dyfuzory. Przy takich osiągach ich rola nie kończy się jedynie na dobrym wyglądzie. Smaczki Samochód będzie wyprodukowany w krótkiej serii liczącej 100 sztuk. Przypomina o tym stosowny numer na kierownicy. Logo Polestar umieszczono także na gałce skrzyni biegów, na tylnej klapie, a także na końcówkach wydechu. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano 19 calowe felgi, naturalnie z logo Polestar, z niskoprofilowymi oponami. Ażurowa konstrukcja felg pozwala podziwiać ogromne, nawiercane tarcze hamulcowe z potężnymi zaciskami hamulcowymi. Tylny spojer jest dyskretnie wkomponowany w klapę tylnego bagażnika. Lakier ma kolor tradycyjny dla sportowych Volvo, nazwany Rebel Blue. Dlaczego Australia? Rynek australijski jest dość specyficzny. Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, duża część klientów decyduje się na Volvo ze sportowym pakietem R-Design. Klienci o takich upodobaniach powinni dobrze przyjąć najbardziej sportowy i bezkompromisowy model Volvo, jaki kiedykolwiek trafił do produkcji seryjnej. Jeśli debiut rynkowy okaże się sukcesem, S60 Polestar będzie sprzedawany także w innych krajach. Osiągi 0-100 km/h - 4.9 sek. Prędkość maksymalna 250 km/h – ograniczona elektronicznie Silnik i osprzęt Rzędowy, benzynowy, 6-cylindrowy T6, 2953 cm3 Moc: 257kW (350KM) @ 5700 obr./min. 500+Nm @ 2800-4750 obr./min. Obroty maksymalne 6500 obr./min. Oprogramowanie silnika Polestar Turbosprężarka Borg Warner Nowy intercooler Przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej o średnicy 2.5", końcówki wydechu - 3.5" źródło: Volvo Auto Polska
  13. 41. Rajd Świdnicki-KRAUSE, będący pierwszą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013, otworzy tegoroczne zmagania w najbardziej prestiżowym programie markowym w Polsce - CITROËN RACING TROPHY. Organizowany przez Automobilklub Sudecki rajd, tradycyjnie zostanie rozegrany na asfaltowych odcinkach specjalnych, położonych w okolicach Świdnicy, których łączna długość wynosi 170 km. Kolejna edycja Citroën Racing Trophy Polska, stworzona dla zawodników dysponujących topowym samochodem w ośce – Citroënem DS3 R3 - daje szanse na walkę o prestiżowy tytuł najlepszych w klasyfikacji programu oraz wprowadzony do tegorocznego regulaminu, tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji 2WD wśród samochodów napędzanych na jedną oś. Chęć rywalizacji o te zaszczytne laury zgłosiły cztery załogi, z których trzy tworzą dobrze znani z poprzednich edycji: Jan Chmielewski z Robertem Hundlą, Szymon Kornicki z Piotrem Zegarmistrzem i Radosław Raczkowski z Łukaszem Gwiazdą. Po kilkuletniej przerwie do pucharu Citroëna powrócili Radosław Typa i Szymon Gospodarczyk. Cały sezon Citroën Racing Trophy Polska będzie się składał z sześciu rund, z których tylko Rajd Polski rozgrywany będzie na nawierzchni szutrowej. Załogi powalczą o wysokie nagrody finansowe. Pierwsze miejsce w rajdzie w klasyfikacji 2WD, premiowane będzie czekiem o wartości 4.000 EURO, a łączna pula nagród w sezonie wynosi blisko 70.000 EURO! Jan Chmielewski: Przede wszystkim cieszę się, że dzięki sponsorom lub raczej dzięki osobom, które we mnie wierzą będę mógł startować w ciekawym spektaklu, jakim niewątpliwym będą Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2013. Już za kilka dni rozpoczniemy ciekawą rywalizację, a konkurencja w ośce będzie w tym sezonie mocna. Przed zawodnikami weekend pełen emocji – trzymajcie za nas kciuki. Robert Hundla: Bardzo cieszę się ze po raz czwarty będę częścią widowiska jakim jest Citroën Racing Trophy w Polsce. Po dwóch latach przerwy wracam na prawy fotel Janka Chmielewskiego oraz zespołu Revico-Neo Rally Team. Zacięta walka w pucharze Citroëna od zawsze przynosiła wiele radości kibicom oraz stanowiła duże wyzwanie dla zawodników biorących udział w programie przygotowanym przez francuską markę. Radosław Raczkowski: Bardzo się cieszę ,że już za kilka dni rozpoczniemy rajdem Świdnickim tegoroczny sezon rajdowy. W tym roku będziemy kontynuować starty w RSMP oraz w Citroën Racing Trophy Polska, nie zmienia się również rajdówka, którą będziemy rywalizować, jak też skład naszej załogi - na rajdowych odcinkach będziemy walczyć wspólnie z Łukaszem. Łukasz Gwiazda: Sezon 2012 był moim i Radka pierwszym w Citroën Racing Trophy Polska, początek nie był najłatwiejszy, ale ostatni rajd pokazał, że jesteśmy wstanie notować świetne czasy, dlatego też od pierwszego odcinka specjalnego w sezonie 2013 BIERZEMY GŁĘBOKI ODDECH i z całym zespołem walczymy o wygraną. Szymon Kornicki: Zaczynamy nowy sezon. Na prawy fotel, po dwóch latach nieobecności, wraca Piotrek Zegarmistrz. Obsługą samochodu zajmie się firma HIGH TEC, co oznacza, że nasz DS znalazł się w najlepszych rękach w kraju. Mamy świetnie obsadzoną "ośkę" i puchar, więc zapowiada się wyśmienita zabawa! Piotr Zegarmistrz: Bardzo się cieszę z powrotu do sportu samochodowego. Wracam do dobrze znanego mi zespołu, ekipy serwisowej i pucharu Citroën Racing Trophy. Te trzy składowe decydują o bardzo pozytywnym nastawieniu do sezonu i gwarantują doskonałą atmosferę i pełny profesjonalizm. Nie mogę się doczekać startu w pierwszej eliminacji Mistrzostw Polski. Mam nadzieję, że przez półtora roku bez rajdów nie zapomniałem swojego fachu i szybko odnajdę się w bardzo szybkim Citroënie DS3! Radosław Typa: W tym roku podczas eliminacji Mistrzostw Polski będę startował bardzo mocnym samochodem przednionapędowym - Citroënem DS3 R3. Możliwości, jakie daje to auto są na tyle duże, aby ścigać się o wygraną w klasyfikacji aut przednionapędowych i właśnie na tym chcielibyśmy się w tym roku skupić. Mam nadzieje że szczęście nam dopisze i uzyskamy satysfakcjonujący wynik .Trzymajcie kciuki ! Do Programu CITROËN RACING TROPHY POLSKA zaliczane są następujące rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, zatwierdzone przez PZM na rok 2013: 1. Rajd Świdnicki Krause 12-14.04.2013 1 runda RSMP 2. Rajd Wisły 23-25.05.2013 2 runda RSMP 3. Rajd Karkonoski 05-07.07.2013 3 runda RSMP 4. Rajd Rzeszowski 08-10.08.2013 4 runda RSMP, FIA-CEZ Rally Trophy 5. Rajd Polski 13-15.09.2013 6 runda RSMP, ERC 6. Rajd Dolnośląski 17-19.10.2013 7 runda RSMP źródło: Citroen
  14. Ford rusza z produkcją 4-cylindrowego 1,5 EcoBoost Na papierze wszystko ładnie pięknie, ale trzeba poczekać parę lat, żeby ocenić taki wysilony silnik
  15. więcej -> Mazda rusza z dieslem na podbój USA, ranking sprzedaży motocykli, rynek nowych samochodów, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. W Mediolanierusza druga faza projektu „FIAT Likes U”. Na Katolickim Uniwersytecie Najświętszego Serca, Gianluca Italia - szef marki Fiat Regionu EMEA Fiat Group Automobiles, przedstawił pierwsze rezultaty projektu „FIAT Likes U”. Projekt oferuje studentom bezpłatną usługę „car sharing”, możliwość zdobycia jednego z ośmiu stypendiów, udział w ośmiu wykładach, ośmiu płatnych stażach w firmie oraz korzystne promocje przy zakupie samochoduz całej gamy Fiata. Z uruchomionej 15 września w szkołach wyższych w Turynie i Rzymie usługi „car sharing” do tej pory skorzystało ponad 1800 studentów, którzy przetestowali osiem udostępnionych samochodów modelu Nowa Panda i 500L. Wręczono pierwsze dwa stypendia, każde o wartości 5.000 euro. Ponad 500 młodych ludzi uczestniczyło w wyborze pierwszych 4 Ambasadorów Fiata. Do 31 grudnia będą trwały promocje specjalne dla studentów uniwersyteckich, którzy zdecydują się na zakup Fiata. Wczorajw Mediolanie, naKatolickim Uniwersytecie Najświętszego Serca, odbyła siękonferencja prasowa poświęcona prezentacji drugiej fazy projektu„FiatLikes U”,będącego owocem współpracy Fiata i Ministerstwa Edukacji, podpatronatem Ministerstwa Środowiska.Projekt oferuje wielorakie korzyści dla około 280.000 studentów,uczących się w ośmiuszkołach wyższychz Turynu, Rzymu, Mediolanu, Salerno, Parmy, Cosenzy, Pizy i Katanii,biorących udział w inicjatywie. W spotkaniuuczestniczył MarioGatti,dyrektor uczelni w Mediolanie oraz GianlucaItalia,szef marki Fiat Regionu EMEA, który oprócz wręczenia pierwszychdwóch stypendiów i ogłoszenia rozszerzenia inicjatywy na inneuniwersytety włoskie oraz zagraniczne (prace nad kilkomaporozumieniami są na dosyć zaawansowanym etapie w Turcji, Hiszpaniii Szwajcarii), przedstawił niezwykłe wyniki uzyskane w ciągupierwszych trzech miesięcy realizacji projektu. Po razpierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznościąakademicką, przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdymszczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości, takichjak: mobilność,dzięki „carsharing”,bezpłatnej usłudze dla studentów; studiowanie,dzięki przyznaniu ośmiu stypendiów, każde o wartości 5.000 euroi ośmiu wykładom wygłaszanym przez menadżerów Fiata; praca,dzięki ośmiu płatnym stażom w firmie. U podstawyprojektu leży chęć Fiata do spełnienia konkretnych potrzebmłodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania się, zeszczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochronyśrodowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę dominimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukająsamochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwościfinansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantującychniskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są toprecyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniejprecyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretnerozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Jednak, tak jakmówi nazwa, „FiatLikes U",to coś więcej - to inwestycja w szkoły wyższe, z której Fiatjest dumny, to nowy sposób aby powiedzieć „wierzę w Ciebie”wszystkim tym studentom, którzy angażują się dziś dla lepszegojutra. Dla marki jest to gwarantowana inwestycja, szczególnie wobecnym okresie braku stabilności ekonomicznej, ponieważ „wiedza”i „zdolność tworzenia" to konkretne wartości, które wkażdym państwie stanowią kapitał niezależny od zmiennościrynku. Projektprzedstawiony 13 września w Rzymie przez GianlucaItalia i Francesco Profumo, ministra edukacji,został entuzjastycznie przyjęty przez młodzież biorącą udziałw pierwszej fazie, która od 15 września do 15 grudnia odbyła sięna dwóch prestiżowych uczelniach: Politechnice Turyńskiej i LUISSw Rzymie. Wystarczy uzmysłowić sobie, że 8 studentów na 10 miałostyczność z projektem, również dzięki partnerom Erasmus StudentNetwork i Ustation, ponad 1.800 studentów korzystało z ośmiusamochodów - modeli NowejPandyi 500L,udostępnionych w ramach bezpłatnej usługi „carsharing”, aponad 500 młodych ludzi uczestniczyło w wyborze pierwszych 4Ambasadorów Fiata. „FiatLikes U”jest to projekt o szerokim zasięgu, który inwestuje w młodychludzi i premiuje wiedzę, oferując możliwość nauki i pracy. Wzwiązku z tym, Fiat przekazuje każdej biorącej udział w projekcieuczelni, 1 stypendium o wartości 5.000 euro za prace magisterskie natematy związane ze światem motoryzacji oraz 8 płatnych stażów wfirmie. Przy okazji konferencji prasowej w Mediolanie, GianlucaItalia wręczył dwa pierwsze stypendia: Gabriele Bergoglio zPolitechniki w Turynie i Matteo Mariano z Uniwersytetu w Pizie. Podczaskonferencji prasowej na KatolickimUniwersytecie Najświętszego Serca,opowiedzianokilkasympatycznych anegdot, których bohaterami byli niektórzy spośród1.800 studentów z uczelni w Turynie i Rzymie, korzystający odwrześnia do grudnia 2012 z bezpłatnej usługi „carsharing”,oferowanejw ramach „FiatLikes U”.Na przykład, rozpętało się prawdziwe „polowanie na rezerwacje”wśród młodzieży, która czekała do późna w nocy na możliwośćzarezerwowania samochodu na kolejne dni. Był też ktoś, ktowykorzystał przestrzeń 500L do przewiezienia mebli przy urządzaniudomu, ktoś, kto sprawił sobie prezent urodzinowy, rezerwując Fiatana cały weekend czy ktoś, kto chcąc zrobić wrażenia nadziewczynie, zawiózł ją do Wenecji. Aby promowaćideę racjonalnego korzystania ze środków transportu i przyczynićsię do uwrażliwienia świata akademickiego na tematy ochronyśrodowiska, Fiat oferuje bezpłatną usługę „carsharing”,stworzoną we współpracy z zarządzającymi ICS (inicjatywa CarSharing) w miastach uczestniczących w projekcie. Korzystanie z niejjest proste. Student wchodzi na stronę www.fiat.it/likesu,rezerwuje samochód, wybierając spośród modeli Nowa Panda i 500L,a następnie odbiera go w wyznaczonym miejscu na uczelni, gdziepóźniej musi go zwrócić o ustalonej godzinie. Student będziemógł korzystać z samochodu do woli przez 24 godziny na dobę, wciągu całego tygodnia albo przez weekend. Poza tym, wmiastach, w których aktywna jest usługa „carsharing”"Ja prowadzę", samochody Fiat mogą wjeżdżać do strefograniczonego ruchu i bezpłatnie parkować. Dodatkowympotwierdzeniem sukcesu projektu „Fiat Likes U” jest liczba ponad500 studentów, którzy w pierwszych trzech miesiącach realizacjiprojektu uczestniczyli w wyborze 4 pierwszych Ambasadorów Fiata,osób, które w każdej wyższej szkole zajmują się koordynacjąusługi „carsharing”.Osoba pełniąca tę funkcję będzie miała niepowtarzalną szansęsprawdzenia swoich sił, udowadniając swoje umiejętności worganizacji i zarządzaniu. Dlatego uczestniczy w szkoleniupoświęconym projektowi, ale również wiedzy technicznej ihandlowej grupy Fiat. Ponadto,w okresie współpracy Ambasador otrzymuje wynagrodzenie w wysokości2.000 euro.To jednak nie wszystko. Dwaj najlepsi Ambasadorowie, w nagrodę będąmogli bezpłatnie przez 3 miesiące korzystać z samochodu Fiat.Funkcja Ambasadora Fiat na własnej uczelni może się więc okazaćpierwszym krokiem w udanej karierze. Flota„uniwersytecka",wykorzystywana w ramach usługi „carsharing”w projekcie „FiatLikesU”,składa się z modeli Nowa Panda i 500L, współczesnej interpretacjidwóch kluczowych ikon Fiata. Zupełnie nowe samochody nie tylkoodzwierciedlają całe doświadczenie Fiata w zakresie racjonalnegokorzystania ze środków transportu, ale również posiadają cechyidealne dla usługi „carsharing”,to znaczy pięcioro drzwi, duża przestrzeń wewnątrz samochodu ielastyczność w eksploatacji. Całości dopełniają wersjesilnikowe oferowane w obydwóch modelach - mistrzowskie pod względemosiągów, zużycia paliwa i emisji spalin. Spośród nich napierwszy plan wysuwa się rewolucyjny, dwucylindrowy silnik 0.9TwinAir Turbo, okrzyknięty „International Engine of the Year2011", który łączy niewielką pojemność silnika zturbosprężarką o wysokiej wydajności. Modele NowaPanda i 500L, wykorzystywane w ramach usługi „carsharing”projektu „Fiat Likes U", wyposażone są w system ecoDrive,technologię przyjazną środowisku, opracowaną w 2009 roku przezFiata, która, analizując styl prowadzenia samochodu, dostarczakierowcywskazówekmających na celu zredukowanie zużycia paliwa nawet o 16% orazobniżenie emisji CO2.To prawdziwy „cyfrowy opiekun”, który, stale i prawidłowowykorzystywany, pozwala zaoszczędzić prawie 3 tony wyemitowanegoCO2,1.200litrów benzyny i około 2.000 euro przez cały okres eksploatacjisamochodu. Spośród wszystkich studentów korzystających z usługi„carsharing” wramach projektu „Fiat Likes U", najlepsi „eco:Drivers”mogą w nagrodę bezpłatnie przez jeden miesiąc korzystać zsamochodu Fiat i uczestniczyć w ekskluzywnej „MTV live session"w Rzymie i Mediolanie. Pierwszy werdykt został ogłoszony w zeszłymtygodniu, a spośród studentów z uczelni rzymskich i turyńskichwygrał Giovanni Lucchino z Politechniki w Turynie. Równocześniez projektem, Fiat wprowadza ofertę handlową przeznaczoną dlamłodzieży uniwersyteckiej, studiującej w roku akademickim2012/2013: to właśnie do nich skierowana jest oferta kredytowa zkorzystnym oprocentowaniem 4,5%, bez zaliczki, na zakupktóregokolwiek modelu z gamy Fiat. To jednak nie wszystko. Ktouzyska na obronie pracy magisterskiej 110 punktów, może skorzystaćz oprocentowania 0%, natomiast „110 z wyróżnieniem"- otrzymamaksymalny upust zarezerwowany tylko dla pracowników Fiata.Wszystkie wymienione wyżej inicjatywy łączą się z innymipromocjami, obowiązującymi w chwili zakupu samochodu. „Dodyspozycji młodzieży oddano” osobistości z międzynarodowejgrupy ekspertów, konkretnie przyczyniając się do jeszcze lepszegokształcenia studentów. W tym celu zostanie wygłoszonych 8wykładów,pojednym na każdej uczelni, podczas których prelegentami będąprojektanci, inżynierowie i menadżerowie Fiat Group Automobiles.Ponadto, swój udział potwierdzili również dwaj ważni partnerzy:Erasmus Student Network oraz UStation, uniwersytecka stacja radiowa.Pierwsze dwa wykłady, które już się odbyły, odniosły ogromnysukces: pierwszy wygłoszony został na Politechnice w Turynie przezRoberta Giolito, wiceprezesa Design Center w Fiat Group AutomobilesEMEA, drugi natomiast zatytułowany „Nowe reguły w sektorzemotoryzacyjnym”, został wygłoszony przez Gianluca Italia nauniwersytecie LUISS im. Guido Carli w Rzymie. Odzawsze Fiat jest synonimem innowacyjnych i łatwo dostępnychsamochodów, przyciągających swoich wyglądem i bogatych wwyposażenie. Szerokai zróżnicowana gama pojazdów pozwala spełnić indywidualnepotrzeby swobodnego poruszania się, jak i podołać rosnącejwrażliwości społecznej odnośnie środowiska i bezpieczeństwa.Nie jest przypadkiem, że piąty rok z rzędu Fiat jest marką mogącąsię pochwalić najniższą emisją CO2wśród samochodów sprzedanych w Europie w 2011 roku, ze średniąwartością 118,2 g/km (4,9 g/km mniej w stosunku do średniej z 2010roku). Jest to zasługa znaczącej spuścizny technologicznej,wspieranej nieustannym stawianiem na innowację. Ale nie innowacjęsamą w sobie, ale zawsze stawiającej na pierwszym miejscu kierowcę.Już końcem lat 80, Fiat wyprodukował pierwszego diesela zbezpośrednim wtryskiem paliwa. Pomysł, który otworzył drogęrewolucyjnej wersji Common Rail, patent ośrodka badań Fiat, któryzmienił na zawsze świat silników diesel. Ciąg dalszy rewolucjinastąpił w 2003 roku, dzięki wersji Multijet, a następnie w 2009roku, dzięki systemowi Multijet II, który dzisiaj pozwala Fiatowiszczycić się gamą diesli o najniższej w Europie emisji CO2,wynoszącejzaledwie 122,3 g/km. Fiat wiedzie też prym na polu napędówbenzynowych, z dwoma innowacjami technologicznymi: MultiAir ( 2010) iTwinAir (2011).. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. Ruszakonkurs artystyczny Dunlop Art Car 2013 Dunlopzaprasza artystów do zaprojektowania wyglądusamochodu startującego w 24-godzinnym wyścigu Le Mans Warszawa,18 stycznia 2013 r.–Dunlop ogłasza konkurs artystyczny na projekt pojazdu, który weźmieudział w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Samochódsponsorowany przez Dunlopa – jednego z wiodących producentów oponHP i UHP – po raz piąty będzie pomalowany według projektuwyłonionego w konkursie. W2012 roku zwycięzcą konkursu był Litwin Egidijus Gužauskas i jegoprojekt „SpeedRhythm”. Inspiracją do zwycięskiego dzieła były opony Dunlopaoraz zawrotna prędkość. Efekt obejrzało ponad 200 tys. widzów natorze i miliony przed telewizorami na całym świecie. „Spełniłosię moje marzenie. Przejazd mojego projektu pod Mostem Dunlopa jestczymś, czego nigdy nie zapomnę” – wspomina Egidijus Gužauskas. Wtym roku fani motoryzacji i wyścigów, a także studenci wszystkichform wzornictwa: artystycznego, przemysłowego, odzieżowego iarchitektonicznego, ponownie zostali zaproszeni do zaprojektowaniawyglądu zewnętrznego pojazdu, który wystartuje w legendarnymwyścigu. Konkurs jest otwarty dla amatorów i profesjonalistów. „Wtym roku chcemy przyciągnąć jeszcze liczniejszą grupę studentówwzornictwa i sztuki, a także rzucić wyzwanie fanom wyścigów,samochodów i opon Dunlopa, aby podeszli do projekty naprawdęniekonwencjonalnie. Projektanci nie powinni ograniczać się do tego,co może być traktowane jako norma. Poszukujemy wyjątkowych,niezwykłych pomysłów” – powiedział Jean-Felix Bazelin,dyrektor generalny Dunlop Motorsport. Modelsponsorowanego przez Dunlopa samochodu oraz nazwa zespołu zostanąogłoszone do końca stycznia br. „Zachęcamykreatywnych twórców, aby już teraz zaczęli poszukiwaćinspiracji” – dodał J-F. Bazelin. Konkursjest otwarty dla uczestników z dwunastukrajów Europy. Uczestnik musi mieć ukończone 16 lat. Pomysłymożna zgłaszać przez stronę internetową http://artcar.dunlop.eu,która umożliwia łatwe umieszczanie projektów: uczestnicynakładają proponowane wzory na model pojazdu. Jurybędzie zwracać uwagę na twórcze i pełne wyobraźni wykorzystaniesamochodowego ‘płótna’. Ale nie tylko – Dunlop zachęcarównież początkujących krytyków sztuki do oceny zgłoszeńkonkursowych na stronie http://artcar.dunlop.eu.Rejestracja nie jest wymagana – wystarczy kliknąć Facebookowe„Lubię to” obok wybranego wzoru. Dwa najczęściej „lubiane”projekty wraz z dwoma wybranymi przez jury z każdego kraju otrzymająnagrody i znajdą się w europejskim finale. Najpopularniejszyprojekt automatycznie otrzyma miejsce w finałowej czwórce. Spośród48 finalistów zostanie wyłonionych czterech międzynarodowychzwycięzców. Jeden z nich to najpopularniejszy projekt, trzechpozostałych wyłoni europejskie jury. Pierwsząnagrodą w konkursie będzie prezentacja samochodu podczas testu natorze Le Mans 9 czerwca br., który będzie poprzedzał wyścig.Zwycięzca zostanie również zaproszony na oficjalną kolację,weźmie udział w testowej jeździe na torze Le Mans, otrzyma dwabilety na wyścig na Le Mans oraz 1000 euro. Trzej pozostalizwycięzcy otrzymają reprodukcję na płótnie swoich projektów,podpisaną przez kierowców zespołu. „Tegorocznaedycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans będzie szczególna. W tym rokuodbędzie się 90. wyścig serii, zaś Dunlop obchodzi właśnie 125.urodziny. Czekamy na następców Egidijusa Gužauskasa i jegoprojektu 'Speed Rhythm’” – podsumował J-F. Bazelin. Dunlop,marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jestjednym zwiodących w świecie producentów opon klasy high performance,odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogatedoświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się naciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcjiopon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniempodnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typommotocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakiedaje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  18. [h=3]ŠKODA rusza na Misję Laponia[/h] ŠKODA wraz z pasjonatem motoryzacji Waldemarem Florkowskim i dziennikarzem Bartłomiejem Juszczakiem rusza do Laponii na spotkanie z Mikołajem, by pomóc dzieciom z Domu Dziecka w Łodzi. Misja Laponia to akcja charytatywna, której celem jest pomoc dzieciom, podopiecznym fundacji „Dom w Łodzi”. Jej inicjatorem jest Waldemar Florkowski, który wraz z Bartłomiejem Juszczakiem wyruszy 17 grudnia do siedziby Mikołaja na Kole Podbiegunowym w Rovaniemi. ŠKODA, jako sponsor techniczny akcji, udostępni do tego zadania najbardziej odpowiedni ze swoich modeli – Yeti. Specjalnie przygotowana do tego zadania ŠKODA Yeti w wersji Elegance wyposażona została w 2-litrowy silnik TDI o mocy 170 KM. Napęd na 4 koła, sprzęgło Haldex oraz 6-biegowa, manualna skrzynia biegów to elementy, które z pewnością przydadzą się podczas jazd po bezdrożach. Model ten charakteryzuje się także niezawodnością, co sprawia, że można na nim polegać w każdych warunkach. Trasa Misji Laponia ma łączną długość ponad 4 000 km i przebiega głównie przez zaśnieżone tereny Skandynawii. Załoga część drogi będzie musiała także pokonać promem. Po dotarciu do Rovaniemi, Waldemar Florkowski i Bartłomiej Juszczak spotkają się z Mikołajem i wręczą mu drobne podarunki. Po powrocie do kraju zespół przekaże prezenty zafundowane przez sponsorów dla Domu Dziecka w Łodzi. W domu przy ul. Wierzbowej mieszka dziewięcioro podopiecznych: Ola, Juleczka, Edytka, Przemek, Adaś, Dawid, Kuba, Sylwek i Marcinek. Mają od 3 do 17 lat. „Celem Misji Laponia jest, aby każde dziecko dostało prezent. Chcemy, żeby wszyscy podopieczni otrzymali dostosowaną do własnych potrzeb Gwiazdkę” - mówi Waldemar Florkowski. Powrót uczestników Misji Laponia do Łodzi planowany jest na 22 grudnia. Patronami medialnymi akcji są Radio Łódź, TVP Łódź i Gazeta Wyborcza. Źródło: Volkswagen Auto Poland
  19. Paryż 2012: Mitsubishi Mirage rusza na podbój Europy
  20. więcej -> Duster rusza na podbój nowego rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Rusza program lojalnościowy na autostradzie A1
  22. Rusza Pimp My Ride Polska

    Uwaga miłośnicy tuningu, od jutra na MTV Polska rusza polska wersja Pimp My Ride ---> http://moto.onet.pl/10389795,29,4,filmy.html?node=29
  23. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38712
  24. Volvo 9500 rusza w Polskę

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=37874
  25. Dzis rusza Rajd Dakar 2011. Trasa rajdu: Link do pliku w pdf ---> http://www.dakar.com/2011/DAK/presentation/docs/parcours_carte.pdf
×