Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rusza' .

Trwa przebudowanie indeksu wyszukiwania. Prezentowane wyniki mogą być niekompletne.


Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 12 wyników

  1. Rusza druga edycja projektu „FIAT Likes U”. Przy okazji corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network) została zaprezentowana nowa edycja 2014/2015 projektu „FIAT Likes U”. Po sukcesie pierwszego sezonu, projekt wychodzi poza granice Włoch, by „zadomowić się” na 5 uniwersytetach w pięciu różnych krajach europejskich. Projekt oferuje studentom 15 uczelni bezpłatną usługę car sharing, 15 płatnych funkcji Ambasadora Fiata koordynujących projekt na poszczególnych uczelniach oraz udział w płatnych stażach i wykładach prowadzonych przez projektantów, inżynierów i menadżerów Fiata. Flota uniwersytecka składać się będzie z modeli Fiat Panda 4x4, 500L Trekking i 500L Beats Edition. eco:Drive: nowy konkurs, który wyłania najlepszego kierowcę, otrzymującego w nagrodę bezpłatne korzystanie z samochodu. Erasmus Student Network, uniwersytecka stacja radiowa UStation oraz Vodafone i „Ja prowadzę”/ICS Italia wśród prestiżowych partnerów biorących udział w „Fiat Likes U”. W dniu 4 kwietnia w Mediolanie, na Uniwersytecie Bicocca, w ramach corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network), została zaprezentowana nowa, bogatsza edycja 2014/2015 „Fiat Likes U”, projektu powstałego w 2012 roku i będącego owocem współpracy pomiędzy Fiatem a włoskim Ministerstwem Edukacji, pod patronatem Ministerstwa Środowiska. Wśród największych nowości pojawia się udział pięciu uniwersytetów europejskich, co daje łączną ilość 15 uczelni i około 700.000 studentów zaangażowanych w inicjatywę. Pierwsze do projektu przystępują: Uniwersytet w Turynie, Pizie i Istambule, po czym nastąpią kolejne 4 etapy, które przewidują jednoczesne przystąpienie 3 uniwersytetów. Całość powinna zakończyć się w połowie grudnia 2015, kiedy to w projekt zaangażowanych już będzie 15 uczelni: Politechnika w Turynie, Uniwersytet w Bari, Uniwersytet w Padwie, Uniwersytet w Bolonii, Uniwersytet we Florencji, LUISS Guido Carli University, Uniwersytet w Mediolanie Bicocca, Uniwersytet w Neapolu - Federico II, Uniwersytet w Palermo, Uniwersytet w Katanii, Technische Universitӓt w Monachium, Erasmus University w Rotterdamie, Universidad Tecnica w Madrycie, Politechnika we Wrocławiu i Uniwersytet w Istambule. Decyzja o kontynuacji projektu jest owocem sukcesu odniesionego przez pierwszą edycję, w której po raz pierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznością akademicką przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdym szczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości, takich jak: mobilność, studiowanie i praca. Potwierdzeniem odniesionego sukcesu są następujące dane: usługa „car sharing” (system wspólnego użytkowania samochodów osobowych) nie tylko została w pełni wykorzystana, ale odnotowała pięciokrotnie większe zainteresowanie, niż się tego spodziewano. W sumie, 8 udostępnionych samochodów modelu Panda i 500L przejechało około 400.000 km. O sukcesie projektu świadczy również ogromna liczba wywiadów zamieszczonych na You Tube’ie oraz 450.000 odwiedzin na stronie likesu.fiat.it. Więcej informacji na temat edycji 2014/2015 projektu „Fiat Likes U” dostępnych jest na stronach internetowych fiatlikesu.eu i Fiat - Tutte le auto nuove della gamma 2014 Zrównoważony transport. U podstawy projektu leży chęć Fiata do spełnienia konkretnych potrzeb młodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochrony środowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę do minimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukają samochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwości finansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantujących niskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są to precyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniej precyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretne rozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Nie przypadkowo marka rozszerzyła inicjatywę na inne włoskie uczelnie oraz uniwersytety w Europie, również za pośrednictwem ESN-Erasmus Student Network. Całkowicie bezpłatna usługa “car sharing”. Aby promować ideę racjonalnego korzystania ze środków transportu poprzez rozsądne korzystanie z samochodu i przyczynić się do uwrażliwienia świata akademickiego na tematy ochrony środowiska, Fiat oferuje bezpłatną usługę „car sharing”, stworzoną we współpracy z zarządzającymi ICS (inicjatywa Car Sharing) w miastach uczestniczących w projekcie. Korzystanie z niej jest proste. Student wchodzi na stronę fiatlikesu.eu, rezerwuje samochód, a następnie odbiera go w wyznaczonym miejscu na uczelni, gdzie później musi go zwrócić o ustalonej godzinie. Student może korzystać z samochodu do woli przez 24 godziny na dobę, w ciągu całego tygodnia albo przez weekend. Poza tym, w miastach, w których aktywna jest usługa car sharing "Ja prowadzę", samochody „Fiat Likes U” mogą wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu i bezpłatnie parkować. Ambasador Fiata, 2.000 euro dla każdego koordynatora usługi, a dla dwóch najlepszych- bezpłatne korzystanie z samochodu. Na każdej uczelni zadanie koordynacji usługi „car sharing” spoczywa na jakimś studencie, nazywanym Ambasadorem Fiata. Osoba pełniąca tę funkcję będzie miała niepowtarzalną szansę sprawdzenia swoich sił, udowadniając swoje umiejętności organizacyjne i zarządzania. Dlatego uczestniczy w szkoleniu poświęconym projektowi, ale również wiedzy technicznej i handlowej grupy Fiat. Ponadto, w okresie współpracy Ambasador otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 2.000 euro. To jednak nie wszystko. Dwaj najlepsi Ambasadorowie, w nagrodę będą mogli bezpłatnie przez miesiąc korzystać z samochodu Fiat. Płatne staże w firmie oraz 15 wykładów prowadzonych przez menadżerów Fiata. „Fiat Likes U” jest to projekt o szerokim zasięgu, który inwestuje w młodych ludzi i premiuje wiedzę, oferując możliwość nauki i pracy. W związku z tym, Fiat daje każdej biorącej udział w projekcie uczelni, 1 do 5 płatnych staży w firmie. Ponadto, na każdej uczelni zostanie wygłoszony wykład, podczas którego prelegentami będą projektanci, inżynierowie i menadżerowie Fiat Group Automobiles. Cel: umożliwienie młodzieży kontaktu z osobistościami z międzynarodowej Grupy i przyczynienie się ten sposób do jeszcze lepszego kształcenia studentów. Nowe Fiat 500L Beats Edition i Trekking udostępnione w ramach ekskluzywnej usługi “car sharing”. Flota „uniwersytecka", wykorzystywana w ramach usługi „car sharing” w projekcie “Fiat Likes U”, składać się będzie z modeli 500L Beats Edition, 500L Trekking i Panda 4x4. Są to zupełnie nowe samochody, które nie tylko odzwierciedlają całe doświadczenie Fiata w temacie i realizacji idei racjonalnego korzystania ze środków transportu, ale również posiadają cechy idealne dla usługi „car sharing”, to znaczy pięcioro drzwi, duża przestrzeń wewnątrz samochodu i wszechstronność eksploatacji. Dokładnie mówiąc, 500L Trekking to najnowsza wersja samochodu z rodziny modelu Fiat 500, która łączy dwie perfekcyjnie dopasowane dusze, jedną miejską, która pozwala na beztroskie korzystanie z uroków miasta i drugą bardziej przebojową, idealną do przeżywania emocji podczas week-endu. W oparciu o 500L Trekking powstała seria specjalna Fiat 500L Beats Edition, stworzona we współpracy z Beats by Dr. Dre – marką, która po sukcesie odniesionym w USA, szybko podbija Europę, oferując systemy nagłośnienia o mocy 520 Watt, wzmacniacz z DSP, 8 kanałów i nowoczesny korektor akustyczny. Na uwagę zasługuje również model Panda, która stanowi aktualne “wcielenie” najlepiej sprzedającego się samochodu, który w ciągu 31 lat został sprzedany w ponad 6,4 milionach egzemplarzy. Dzisiaj, trzecia generacja tego modelu osiąga pełną dojrzałość, dokonując kolejnego skoku jakościowego pod kątem przestronności, funkcjonalności, technologii i bezpieczeństwa. eco:Drive: dla najlepszego kierowcy Fiat bezpłatne korzystanie z samochodu. Modele Fiat wykorzystywane w ramach usługi „car sharing” projektu "Fiat Likes U" wyposażone są w system eco:Drive, aplikację przyjazną środowisku, opracowaną w 2009 roku przez Fiata, która analizuje styl jazdy kierowcy i dzięki danym gromadzonym w samochodzie przekazuje mu odpowiednie wskazówki, co do sposobu jazdy w celu zredukowania o 16% zużycia paliwa i emisji CO2. Spośród wszystkich studentów korzystających z usługi „car sharing” w ramach projektu „Fiat Likes U", najlepszy „eco:Driver” będzie mógł w nagrodę bezpłatnie przez jeden miesiąc korzystać z samochodu Fiat oraz dostanie wejściówkę na EXPO 2015, którego Fiat S.p.A. i CNH Industrial są oficjalnymi partnerami. W tej nowej edycji „Fiat Likes U" eco:Drive staje się „social”: podczas rejestracji w konkursie każdy będzie musiał wpisać swój profil social. W ten sposób każdy student będzie mógł wyświetlić aktualną klasyfikację i przeżywać na bieżąco wraz ze swoimi fanami całą rywalizację. Vodafone- partner projektu „Fiat Likes U” we Włoszech. Obok Erasmus Student Network, Ustation – uniwersyteckiej stacji radiowej oraz “Ja prowadzę”, na terenie Włoch pojawi się nowy, prestiżowy partner projektu: Vodafone Italia. Wszystkie samochody będą miały pokrycie sygnałem wifi 4G i nie tylko: dzięki temu połączeniu można będzie korzystać z usługi Spotify Premium oferowanej bezpłatnie przez Vodafone dla wszystkich studentów, którzy korzystać będą z usługi car sharing oferowanej w ramach „Fiat Likes U”. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. więcej -> Mazda rusza z produkcją w Meksyku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  3. więcej -> Wiadomości | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Nowe Subaru WRX rusza na podbj wiata Nie oszukujmy się - Subaru zawsze stawiało na technikę, wygląd odsuwało na dalszy plan, więc w sumie WRX taki zły nie jest
  5. Alfa MiTo Club to Club: w listopadzie rusza 13. edycja Festiwalu. -Od 7 do 10 listopada Turyn gości najważniejszy we Włoszech międzynarodowy festiwal muzyki, sztuki i kultury elektronicznej - Alfa MiTo Club to Club. -12 premiery włoskie, 1 europejska, 4 absolutne debiuty i ponad 35 artystów z całego świata. -Alfa Romeo MiTo umacnia swój status niekonwencjonalnej „Energy Machine” bliskiej młodemu pokoleniu. Jeśli jest jakiś samochód, który najlepiej reprezentuje młodzież, ich energię, chęć zabawy, nowe spojrzenie na świat i ich emocje - to właśnie Alfa Romeo MiTo. Jeśli jest jakieś wydarzenie, które jest w stanie zgromadzić ponad 30.000 osób podziwiających artystów swobodnie poruszających się pomiędzy muzyką, sztuką współczesną, sztuką video i performance - to właśnie Alfa MiTo Club To Club. Dlatego ta doskonała „Energy Machine” występuje szósty rok z rzędu w charakterze głównego sponsora na najważniejszym festiwalu muzyki i sztuki współczesnej, którego lista wykonawców w tym roku liczy sobie ponad 35 sław i wizjonerów muzyki na międzynarodowym poziomie. Trzynasta edycja Festiwalu Alfa MiTo Club to Club będzie odbywać się od 7 do 10 listopada w Turynie podczas „Contemporary Art Week i Artissima”, dwóch innych bardzo ważnych imprez na kulturalnej mapie Turynu. Oznaczona twitterowskim hashtagiem (#C2C13) – symbolem tego, co aktualnie najczęściej jest dyskutowane w serwisach społecznościowych, impreza oscyluje pomiędzy awangardą a popem, w poszukiwaniu idealnego punktu wspólnego i zaproponuje w Turynie pokazy i występy artystów o międzynarodowej sławie, pokroju Four Tet, James Holden, Jon Hopkins, Fuck Buttons, ale również Modeselektor, Todd Terje, Julio Bashmore i John Talabot. Impreza będzie gościć w wielu zakątkach Turynu będących symbolem kulturalnego i artystycznego „zamieszania” w tym mieście: od Cantieri OGR do Lingotto Fiere, od Hiroshima Mon Amour do Teatru Carignano. Alfa Romeo MiTo jest idealnym partnerem dla Club To Club: dzieli z nim czystą energię i kreatywność, „doceniając” różnorodność muzyki i technologię Festiwalu. To właśnie dlatego jest to „Energy Machine”- energia, która przekształca się w emocje, samochód, który jest obecny na wszystkich najbardziej innowacyjnych i „odjazdowych” imprezach muzycznych Już od 2008 roku Alfa Romeo promuje i sponsoruje koncerty, imprezy muzyczne, DJ sety, wystawy oraz wydarzenia wysokiej rangi. Poprzez Alfę MiTo współpracuje przy oryginalnych projektach muzycznych organizowanych na skalę międzynarodową, takich właśnie jak „Club To Club Alfa Romeo MiTo", który według Resident Advisor - najbardziej opiniotwórczego portalu muzyki elektroniczne j- jest od pięciu lat najlepszym festiwalem na świecie odbywającym się w okresie listopad - grudzień. W oczekiwaniu na #C2C13 - Club To Club Alfa Romeo MiTo, 2 listopada miłośnicy muzyki będą mogli przeżyć w Mediolanie jedyne „live show”, które odbędzie się w Buka - Nuova C.G.D.– legendarnej, byłej wytwórni płytowej, dzisiaj kluczowym miejscu mediolańskiej, nowoczesnej sceny muzycznej. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. więcej -> Infiniti rusza w Sunderland (niestety, nie jest to dzielnica Warszawy), CEPIK, ranking samochodów osobowych, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. Wraz z projektem Fiat Two of a Kind rusza europejska edycja FIAT Likes U -Po sukcesie odniesionym na uniwersytetach włoskich, inicjatywa zostaje rozszerzona na najbardziej prestiżowe ośrodki europejskie -Pierwszą uczelnią jest londyński „Royal College of Art.” -Wśród nowości „Fiat Two of a Kind”, ścieżka szkoleniowa oferująca płatne staże w formie stypendium, oraz dla najlepszych pomysłów, przygotowanie proptotypów w Centrum Stylu Fiat-Chrysler w Turynie -Od października do grudnia, program przewiduje serię wykładów lectio magistralis z udziałem Design Directors Grupy Fiat-Chrysler -Przedwczoraj odbył się pierwszy wykład z udziałem Roberto Giolito, Vice President Design Center EMEA Fiat-Chrysler -Przez dwa miesiące bezpłatna usługa car sharing oferująca modele Fiat Panda i Fiat 500 Przedwczoraj w Londynie odbyła się konferencja prasowa prezentująca projekt „Fiat Likes U” który, po ogromnym sukcesie pierwszej edycji odniesionym we Włoszech, przekracza granice, docierając na kilka europejskich uczelni. Pierwszą z nich jest prestiżowa szkoła design’u: londyński Royal College of Art. Studenci tej prestiżowej londyńskiej uczelni będą mogli wziąć udział w wyjątkowej inicjatywie na trzech różnych etapach projektu „Fiat Likes U”: zrównoważona mobilność z bezpłatną usługą car sharing, płatne staże w firmie, możliwość współpracy z Ambasadorami Fiata. Dodatkowo, dla tych, którzy pragną odgrywać główną rolę w świecie design’u samochodowego, angielska edycja „Fiat Two of a Kind” przewiduje, wyjątkową ścieżkę szkoleniową, pozwalającą poznać z bliska Centrum Stylistyczne Fiata – poprzez serię wykładów lectio magistralis prowadzonych przez najważniejszych przedstawicieli świata car design automotive – oraz udział w konkursie końcowym, w którym zostaną nagrodzone najlepsze propozycje design’u dla modeli Fiat Panda i Fiat 500. Z okazji prezentacji prasowej w Londynie odbył się pierwszy wykład lectio magistralis przeprowadzony przez Roberto Giolito - Vice President Design Center EMEA Fiat-Chrylser – zatytułowany „A Fiat Design Approach”, przedstawiający myśl przewodnią, która w historii Fiata łączy ze sobą różne chwile i doświadczenia, ścieżkę rozwoju, w którą swój wkład wniosły osoby kierujące się głęboką wrażliwością i umiejętnością interpretowania ewolucji samochodu. Angielska edycja „Fiat Likes U” stanowi zatem naturalną ewolucję projektu z roku 2012 będącego owocem współpracy Fiata i Ministerstwa Edukacji, pod patronatem Ministerstwa środowiska, oferującego wielorakie korzyści dla około 280.000 studentów, uczących się w ośmiu szkołach wyższych. Po raz pierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznością akademicką przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdym szczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości. We Włoszech inicjatywa ta odniosła ogromny sukces, o czym świadczą niektóre dane: z bezpłatnej usługi car sharing skorzystało ponad 6.000 studentów, wykonując około 28.000 jazd na łączną liczbę ponad 320.000 km, korzystając z udostępnionych im 8 samochodów: modeli Panda i 500L. Spółka Fiat, dumna z tych wyników, zdecydowała rozszerzyć inicjatywę na inne uczelnie włoskie i rozpocząć dialog z zainteresowanymi uniwersytetami europejskimi. Jedną z tych uczelni jest prestiżowy londyński „Royal College of Art.” , który aktywnie współpracował przy tworzeniu „Fiat Two of a Kind”, ścieżki szkoleniowej w której, od października do grudnia 2013, będzie konkurować ze sobą 14 zespołów – każdy złożony z 5 studentów z różnych dziedzin design’u – przedstawiając możliwe ewolucje modeli 500 i Panda w roku 2020. Te dwa modele stanowią kwintesencję design’u Fiat w różnych odmianach, dokładnie tak, jak mówi tytuł „dwie strony medalu”: w istocie, Panda jest doskonałą syntezą „funkcjonalności”, a 500 to bez wątpienia czyste „emocje”. Projekt przewiduje od kandydatów na stylistów zaprojektowanie nowych rozwiązań, zarówno jeżeli chodzi o wnętrze, jak i nadwozie, opartych na innowacyjnych pomysłach - takich jak: interaktywność, cyfrowe interfejsy, zrównoważony rozwój i globalny appeal – możliwych do zastosowania dla modeli 500 i Panda. Wszystko to, biorąc pod uwagę różne rynki sprzedaży i zachowując znaki wyróżniające charakterystyczne dla marki Fiat. Zatem ambitny i stymulujący projekt, któremu towarzyszy seria wykładów w formie lectio magistralis prowadzonych przez Design Directors którzy, od października do grudnia 2013, będą towarzyszyć zespołom w przygotowywaniu ich projektów. Celem wykładów jest pokazanie młodym adeptom sztuki doświadczenia i perfekcji międzynarodowego zespołu, przyczyniając się w konkretny sposób do ścieżki szkoleniowej studentów. Końcowa prezentacja prac odbędzie się w grudniu, a prace zostaną ocenione przez międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą: Lorenzo Ramaciotti (Head of Global Design Fiat-Chrysler), Roberto Giolito (Head of Design EMEA), Rossella Guasco (Head of Colours and Materials), Andrea Mainini (Head of User Experience & Interaction Design), Andreas Wuppinger (EMEA Design Fiat), Steve Zanlunghi (Managing Director Fiat Group Automobiles UK) oraz wykładowcy Royal College of Art. Do oceny projektów przyjęto kilka kryteriów, takich jak wartość stylistyczna, funkcjonalność, innowacja, oryginalność, zgodność z rynkiem, produktem, użytkownikiem, komunikacja i jakość prezentacji. Nagrodą dla zwycięzców będzie pobyt w Turynie podczas którego studenci będą mogli zwiedzić Centrum Stylistyczne Fiata i uczestniczyć przez cztery dni w uruchomieniu realizacji modeli z gliny. Przygotowane w ten sposób modele zostaną następnie przewiezione do „Royal College of Art.” w Londynie na obronę pracy magisterskiej w roku 2014. Dodatkowo, 10 zwycięzców będzie mogło uczestniczyć w stażach w Turynie, które odbędą się w lipcu-wrześniu 2014 oraz w lutym 2015. Oprócz wypróbowania swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia w procesie rozwoju modelu stylu, staż ten pozwoli studentom na przeżywanie niezapomnianych chwil i poznanie do głębi włoskiej kultury i wartości brandów należących do Grupy Fiat-Chrysler. Od października do grudnia 2013, marka Fiat zaoferuje studentom „Royal College of Art.” w Londynie modele Panda i 500, współczesną interpretację dwóch ikonicznych modeli Fiata, w ramach bezpłatnej usługi car sharing. Europejska edycja „Fiat Likes U” potwierdza zatem chęć marki do spełnienia konkretnych potrzeb młodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochronę środowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę do minimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukają samochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwości finansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantujących niskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są to precyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniej precyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretne rozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Przykład? W roku 2012, szósty rok z rzędu marka Fiat zanotowała najniższy poziom emisji CO2 w Europie wśród najlepiej sprzedawanych marek. W roku 2012 samochody Fiata uzyskały średnią wynoszącą 119,8 g/km. Te znakomite wyniki potwierdzają stałe zaangażowanie marki Fiat na rzecz zrównoważonej mobilności: w ciągu ostatnich 6 lat Fiat obniżył średni poziom emisji CO2 o 13%, z 137,3 do 119,8 g/km, a więc znacznie poniżej przewidzianego poziomu 130 g/km, przyjętego przez Unię Europejską na rok 2015. Tak jak mówi nazwa, "Fiat Likes U" to coś więcej - to inwestycja w szkoły wyższe, z której Fiat jest dumny - to nowy sposób aby powiedzieć „wierzę w ciebie” wszystkim tym studentom, którzy angażują się dziś dla lepszego jutra. Dla marki jest to gwarantowana inwestycja, szczególnie w obecnym okresie braku stabilności ekonomicznej, ponieważ „wiedza” i "zdolność tworzenia" to konkretne wartości, które w każdym państwie stanowią kapitał niezależny od zmienności rynku. Źródło: Fiat Auto Poland
  8. [*=left]W lipcu Hyundai Motorsport rozpoczął testy i20 WRC na szutrze [*=left]Za kierownicą samochodu zasiedli Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson [*=left]Testy są elementem przygotowań i20 WRC do startu w rajdach Hyundai Motorsport przeprowadził w lipcu pierwsze szutrowe testy samochodu i20 WRC w specyfikacji na sezon 2014. Za kierownicą i20 WRC zasiedli kolejno wszyscy trzej pozyskani niedawno kierowcy testowi – Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson, a zespół oceniał sprawność nowych komponentów w wyjątkowych warunkach, na drogach szutrowych. „Mamy za sobą miesiąc ważnych testów, dzięki czemu dowiedzieliśmy się wiele o potencjale nowego Hyundaia i20 WRC w zróżnicowanych warunkach terenowych. Jak przy każdych pierwszych testach, pojawiły się elementy wymagające poprawy i dopracowania, ale taki jest przecież cel testów, a my spożytkowaliśmy ten czas na analizy i zrozumienie problemów. Podpisaliśmy kontrakty z trzema kompetentnymi kierowcami – Juho, Bryanem i Chrisem, a wyniki ostatniego miesiąca testów są według mnie pozytywne.” – skomentował Michel Nandan, szef zespołu Hyundai Motorsport. Zespół przeprowadził w lipcu dwa oddzielne testy, podczas których poddał sprawdzianowi prędkości najnowszy model i20 WRC, mając na celu przetestowanie najważniejszych elementów w warunkach odpowiadających Rajdowym Mistrzostwom Świata. „Dwie sesje testowe, które zaliczyliśmy w zeszłym miesiącu, odbyły się w na południu Francji – w Chateau Lastours i Mazamet, w miejscach, które zapewniły nam zróżnicowane warunki” – powiedział Nandan. „Inżynierowie i projektanci Hyundai Motorsport w Alzenau stale pracują nad udoskonalaniem i20 WRC, a dzięki ostatnim testom mieliśmy możliwość oceny najważniejszych części samochodu, takich jak skrzynia biegów czy zawieszenie”. Czas ten pozwolił także na większą integrację, indywidualne dopracowanie zakresu działań i ustalenie składu zespołu na kolejne testy. „Musieliśmy wykonać dużo pracy w krótkim czasie, ale czuję, że jesteśmy zintegrowanym, dobrze współpracującym zespołem. Rozpoczynając testy na szutrze, zrobiliśmy kolejny ważny krok naprzód, ale w najbliższych miesiącach czeka nas jeszcze więcej pracy, zanim ruszymy do Monte Carlo. Zrealizowaliśmy wszystkie cele, a ja jestem dumny z wysiłku i wspólnego zaangażowania nas wszystkich. Z optymizmem oczekujemy kolejnego etapu prac rozwojowych” – dodał Nandan. źródło: Hyundai Motor Poland
  9. uż w tę niedzielę, 28 lipca, rozpoczyna się Nissan Innovation Tour 2013 - cykl imprez promujących najnowsze modele marki oraz zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na specjalnych stoiskach zostaną zaprezentowane następujące modele: • Nowy Nissan NOTE - atrakcyjny stylistycznie, dynamiczny, jako pierwszy na rynku w tym segmencie oferuje niespotykane dotąd rozwiązania technologiczne, jak system kamer 360°, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, samochodach znajdujących się w martwym polu oraz poruszających się w pobliżu obiektach. Nowy NOTE zadebiutuje na polskim rynku dopiero w październiku, ale można go zobaczyć już teraz podczas Nissan Innovation Tour! • Nowy Nissan MICRA - kolejna odsłona jednego z najpopularniejszych modeli marki, teraz jeszcze bardziej stylowa i nowoczesna. • Nowy Nissan LEAF - pierwszy w 100% elektryczny samochód kompaktowy, cieszący się coraz większą popularnością na całym świecie, gdzie znalazł już ponad 70 000 nabywców. To najchętniej kupowany samochód elektryczny w historii! Nissan Innovation Tour zostanie zorganizowany w czterech atrakcyjnych lokalizacjach w Polsce, podczas cieszących się dużym zainteresowaniem i przyciągających tłumy wydarzeń: • 28 lipca: Mikołajki, Rynek miejski - XXXV Festiwal Szantowy • 3 - 5 sierpnia: Szczecin, Wały Chrobrego - Finał Regat Wielkich Żaglowców 2013 • 11 sierpnia: Ełk - IV Mazurski Moto Show Nissan Edition - Nissan sponsorem głównym imprezy • 17 - 18 sierpnia: Krynica Górska, Krynicki deptak - Festiwal Filmów Muzycznych im. Jana Kiepury Dodatkowo już od tego weekendu aż do końca września najnowsze modele Nissana będzie można obejrzeć podczas organizowanych przez autoryzowanych dealerów lokalnych prezentacji. Więcej informacji na Nissan Polska: samochody osobowe, pojazdy dostawcze, usługi i finansowanie oraz na oficjalnym profilu marki Nissan na Facebooku https://www.facebook.com/nissan.poland. Zapraszamy! źródło: NISSAN
  10. W Rosji rusza nowa sieć dystrybucji Alfy Romeo: - Bezpośrednia sprzedaż produktów i usług Alfa Romeo za pośrednictwem „Chrysler Jeep Rosja National Sales Company” - W ofercie aktualne modele - Giulietta, MiTo i 4C – oraz przyszłe, które wprowadzą markę na rynek jako globalnego gracza segmentu Premium - W październiku nastąpi oficjalne wejście na rynek Alfy Romeo MiTo: limitowanej edycji serii specjalnej SBK z silnikiem 1.4 Turbo MultiAir o mocy 135 KM oraz skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem - Mopar: prezentacja wysokiej jakości usługi pomocy drogowej oraz nowego ośrodka logistycznego w Moskwie. Alfa Romeo powraca na rynek rosyjski jako bezpośredni importer, za pośrednictwem „Chrysler Jeep Russia National Sales Company”. W doskonałej harmonii ze strategią globalnego rozwoju, która poprowadzi Alfę Romeo do rywalizacji jako globalnego gracza w samym sercu rynku Premium, inicjatywa ta jest potwierdzeniem zainteresowania włoskiej marki rynkiem rosyjskim, który według przewidywań w 2013 roku osiągnie wielkość sprzedaży 2,8 milionów nowych samochodów. W ciągu następnych 4 lat prognozowany jest dalszy wzrost, aż do przekroczenia 3,2 milionów samochodów i osiągnięcia istotnego udziału wśród marek Premium. Oprócz importowanej już Giulietty, rosyjska gama Alfa Romeo składać się będzie z modeli MiTo – oficjalne wprowadzenie jej na rynek nastąpi w październiku w specjalnej edycji SBK – i z kompaktowego super samochodu 4C, od niedawna sprzedawanego w Europie w limitowanej edycji 500 egzemplarzy, z których jeden sprzedany został w Rosji. Jakość i efektywność: nowa sieć dystrybucji Alfy Romeo Alfa Romeo zdecydowała o bezpośrednim zaistnieniu w Rosji poprzez sieć sprzedaży i usług odpowiednich dla marki Premium. Zadanie to będzie pełniła “Chrysler Jeep Russia National Sales Company”, spółka Grupy Chrysler, która już teraz zarządza całą sprzedażą, posprzedażą oraz gwarancjami na produkty Fiat, Fiat Professional, Chrysler, Jeep i Dodge, sprzedawane w obszarze Federacji Rosyjskiej. Do końca roku, 5 nowych dealerów Alfa Romeo dołączy do aktualnego importera, który nadal będzie pełnił swoją ważną rolę na obszarze Sankt Petersburga. Oprócz wysoko wyspecjalizowanej sieci sprzedaży, struktury Alfa Romeo będą oferować również wysokiej jakości usługi posprzedażne, świadczone przez Mopar. Wzbogaceni o doświadczenie zdobyte w zeszłym roku z właścicielami samochodów Jeep w Rosji, również klienci Alfy Romeo będą mogli aktywować wysokiej jakości usługi pomocy drogowej, które świadczone będą nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale również w przypadku wypadku drogowego, kiedy zapewniany jest samochód zastępczy dostarczany na miejsce. Jakość i efektywność są również atutami nowego ośrodka logistycznego Mopar, otwartego w Moskwie w 2012 roku, który dystrybuuje ponad 20 tysięcy oryginalnych części zamiennych marek Fiat S.p.A i Chrysler Group w Rosji. Krajowa premiera: Alfa Romeo 4C Alfa Romeo 4C czerpie inspiracje z chlubnej przeszłości marki, przenosząc w obecne czasy autentyczne wartości marki: osiągi, włoski styl i doskonałość techniczną, ukierunkowaną na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Nazwa „4C" odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, nazwy 8C i 6C wyróżniały samochody osobowe oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM, ale stawiając nie tyle na dostarczaną moc, co na ograniczenie masy, tak, aby zapewnić lepszą elastyczność i osiągi. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, dwuosobowa Alfa coupé wykorzystuje technologie i materiały stosowane w Alfa Romeo 8C Competizione takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego: nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa Romeo D.N.A. wzbogacony o nowy tryb „Race." Długość około 4 metrów i rozstaw osi mniejszy niż 2,4 metra z jednej strony podkreślają kompaktowość auta, a z drugiej pozwalają na wyjątkową zwinność. Dodatkowo, wyjątkowa dynamika modelu Alfa Romeo 4C jest podkreślona przez stosunek masy do mocy, który wynosi poniżej 4 kg/KM, co daje pojęcie o potencjale Alfy Romeo 4C. Samochód ten jest zatem w 100% Alfą, potwierdzając swój sportowy charakter, dzięki któremu na zróżnicowanej, krętej trasie lub na torze wyścigowym - potęguje wyjątkowe doznania podczas jazdy. Wreszcie, dostępna jest wyjątkowa kolekcja merchandising zainspirowana nowym, kompaktowym super samochodem. Dzięki współpracy z Centrum Stylistycznym Alfa Romeo, produkty są tak pomyślane i wykonane, aby oddać sportowy charakter nowego modelu i jeszcze bardziej identyfikować je z klasą Premium, zarówno jeśli chodzi o wzornictwo jak i użyte materiały (aluminium, włókno węglowe, skóra). W ten sposób związek pomiędzy modelami, a produktami z linii merchandising jest ewidentny i nierozerwalny. Gama produktów, których tworzenie było koordynowane przez Mopar, obejmuje różne rodzaje artykułów: wśród nich te kultowe, najlepiej reprezentujące wizerunek marki oraz cechy jej DNA, takie jak: longboard (dłuższa wersja deskorolki) wykonana w całości z włókna węglowego; sanki z aluminium oraz okulary przeciwsłoneczne z włókna węglowego. Następnie, produkty związane z modą i stylem życia, takie jak: kurtka przeciwdeszczowa o wysokim stopniu nieprzemakalności; bluza z soft shelowymi wstawkami czy plecak wodoodporny. Z bardziej technologicznej domeny: gogle narciarskie czy deska snowboardowa z połączeniem GPS, ceramiczny zegar, ręcznie wykonane pióro z włókna węglowego i aluminium. Pamięć USB w kształcie samochodu oraz wykonane z włókna węglowego osłony na iPhone’a i iPada mają natomiast bardziej zabawny charakter. MiTo Seria specjalna SBK Aby uczcić październikowe wprowadzenie modelu MiTo na rynek rosyjski, marka zdecydowała się stworzyć limitowaną edycję 30 egzemplarzy nowej serii specjalnej SBK wyposażonej w silnik 1.4 Turbo MultiAir o mocy 135 KM oraz skrzynię biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem Przeznaczona dla ludzi doceniających przyjemność płynącą z jazdy oraz ograniczone zużycie paliwa, samochód zapewnia najlepsze osiągi oraz temperament samochodu sportowego, o czym świadczy maksymalny moment obrotowy uzyskiwany w optymalny sposób we wszystkich warunkach. Ponadto, zespół napędowy stale współpracuje z selektorem Alfa DNA, pozwalając na wybór działania silnika aby zoptymalizować jego osiągi. W prosty sposób, po naciśnięciu wyłącznika, kierowca może wybrać jazdę bardziej sportową (Dynamic), bardziej ekonomiczną (Natural) lub zachowanie silnika odpowiednie do warunków pogodowych (All Weather). Z zewnątrz, ekskluzywna seria specjalna: 17-calowe felgi aluminiowe; spoilery i chromowane końcówki wydechu; obudowy lusterek w kolorze tytanu (lub w kolorze nadwozia, jeśli samochód jest dwukolorowy); tylny zderzak o sportowym designie; czarna oprawa świateł przeciwmgielnych oraz umieszczone na tylnej części auta nowe logo SBK wykonane z tytanu. Agresywny „look" MiTo z Serii Specjalnej SBK podkreślają cztery dostępne kolory karoserii: czarny, czerwony Alfa, niebieski Tornado i biały Biancospino, które można łączyć z trzema barwami dachu: czarną, czerwoną Alfa i nową białą Cristallo. Ten sam sportowy styl utrzymany jest we wnętrzu kabiny, w którym można podziwiać logo SBK umieszczone na przednich zagłówkach i czarną deskę rozdzielczą oraz sportowe nakładki na pedały. Warto przypomnieć, że w wyposażeniu seryjnym znalazły się: ręcznie sterowana klimatyzacja, nowe radio z 5-calowym ekranem dotykowym i kierownica obszyta skórą. Wreszcie, specjalna seria MiTo SBK posiada oryginalny kit SBK, który obejmuje: naklejki, listwy progowe, nakładkę zderzaka tylnego, sportowe pedały z czerwonymi zaciskami hamulców i 17- calowe felgi aluminiowe. “Eni FIM SBK Superbike World Championship 2013” Od 2007 roku Alfa Romeo uczestniczy w pasjonujących mistrzostwach ”Eni FIM SBK Superbike World Championship”, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. To udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji. Aktualnie oficjalnym samochodem jest MiTo Limited Edition SBK 1.4 170 KM QV, który w przyszłości zostanie zastąpiony przez kompatkowy super samochód Alfę 4C. Wyprodukowana w zaledwie 200 egzemplarzach i powstała na bazie wersji “Quadrifoglio Verde”, MiTo SBK Limited Edition odznacza się kilkoma specyficznymi elementami, które podkreślają jej skrajnie sportowy charakter: od listew progowych po nakładki na zderzak tylny i 18-calowe felgi aluminiowe, zza których wyłaniają się czerwone zaciski hamulcowe marki Brembo Quadrifoglio Verde. Ten sam sportowy charakter można odnaleźć we wnętrzu samochodu – wyróżniają się tam siedzenia Sabelt z wyprofilowanymi oparciami z włókna węglowego, wykonanego przy zastosowaniu innowacyjnej technologii RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającej połączyć wysoką wytrzymałość mechaniczną z ograniczonymi gabarytami i lekkością. Na środkowym obiciu, wykonanym z Alcantary, znajduje się logo Alfa Romeo w całkowicie oryginalnej formie. Całość została ozdobiona nowym czerwonym ściegiem, podkreślającym rzemieślnicze wykonanie, które znajduje się także na skórzanym poszyciu dźwigni zmiany biegów i kierownicy. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. Rusza sprzedaż Fiata Scudo MY 2013. -Odświeżone wnętrze i elementy nawiązujące charakterem do rodziny Ducato. -Bogata gama modelowa: Furgon (Cargo), transport osób (Combi i Panorama) oraz wersje do zabudowy. -Już dostępny w Polsce. Zaprojektowany jako odpowiedź na współczesne wymagania europejskie w zakresie lokalnego i dalekobieżnego transportu towarów, z biegiem lat Fiat Scudo osiągnął imponujące wyniki sprzedaży. Samochód ten ceniony jest przede wszystkim ze względu na cechy wersji Furgon oraz gamę przeznaczoną do przewozu osób. Ta ostatnia używana jest do celów zawodowych (taksówka, samochód do transportu wahadłowego i do przewozu osób niepełnosprawnych) oraz do celów prywatnych (rodzina, drużyny sportowe, cele społeczne). Rusza sprzedaż Fiata Scudo MY 2013, odnowiony model zamierza umocnić swoją pozycję w segmencie (2P) dzięki zmianom stylistycznym, zarówno nadwozia jak i wnętrza oraz ofertom “szytym na miarę” dla klientów Fiat Professional. W 2012 roku Fiat Scudo uzyskał 25% udziału w rynku samochodów dostawczych w Europie i na rynkach EFTA w swoim segmencie. Odnowione wnętrze i nowy grill przedni. Największą nowością wyróżniającą wszystkie wersje Scudo MY 2013 jest nowa ciemnoszara deska rozdzielcza połączona z poszyciem drzwi w tym samym kolorze (w wersjach Panorama poszycie jest dodatkowo wzbogacone wstawkami z szarego weluru). Nowością jest również zestaw wskaźników Fiata Scudo Panorama z aluminiowymi wstawkami na czarnym tle, który doskonale komponuje się z wnętrzem. Dodatkowo, w wersji Panorama Family fotele pokryte są wysokiej jakości tkaniną Executive, natomiast nakładki drzwi, kratki nawiewu i centralna części deski rozdzielczej są czarne (elementy te posiadają aluminiowe nakładki w wersji Panorama Executive). Wszystkie wersje Scudo MY 2013 wyposażone są w nowy srebrny grill przedni, który nawiązuje charakterem do rodziny samochodów Ducato. Gama 2013 Fiat Scudo MY 2013 jest najlepszym rozwiązaniem dla różnorodnych zadań i zastosowań. Świadczy o tym szeroka i bogata gama, która składa się z wersji Furgon (Cargo), pojazdów do transportu osób (Combi i Panorama) oraz wersji do zabudowy. Wersje do przewozu towarów są dostępne w konfiguracji furgon (pełny, przeszklony i pół-przeszklony) w następujących wariantach: dwa rozstawy osi (krótki 3,00 m i długi 3,12m); dwie długości zewnętrzne (4,80 i 5,13 m); dwie wysokości zewnętrzne (1,94 m i 2,28 m); dwie długości przestrzeni ładunkowej (2,25 i 2,58 m). Oferuje trzy rodzaje pojemności przestrzeni ładunkowej (5, 6 i 7 m3) i dwie ładowności (1000 i 1200 kg). Wersje silnikowe dostępne w gamie to: 1.6 Multijet o mocy 90 KM, 2.0 Multijet o mocy 130 KM i 2.0 Multijet Power o mocy 165 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 5 i charakteryzują się doskonałym przyspieszeniem i elastycznością. Dwa silniki wysokoprężne turbodiesel 2.0 Multijet wyposażone są w 6-przełożeniową skrzynię biegów. Gama nowego Scudo 2013 proponuje również kompletną ofertę pojazdów do transportu osób, w trzech wersjach wyposażenia przeznaczonych dla różnych klientów i zastosowań: Kombi, Panorama Family i Panorama Executive. Wersja Kombi jest idealnym rozwiązaniem do transportu ekipy robotników i ich narzędzi; Panorama Family/Executive jest propozycją zarówno dla wielodzietnych rodzin czy sportowców szukających komfortu i stylu, jaki oferuje minivan, jak i dla klientów biznesowych (samochód do transportu wahadłowego w hotelach czy na lotniskach lub wynajem samochodu z kierowcą). Kategoria ‘transport osób’ Fiata Scudo MY 2013 oferuje dwa rozstawy osi (3000 i 3122 mm), dwie długości zewnętrzne (4805 i 5135 mm) i dwa silniki wysokoprężne turbodiesel 2.0 Multijet o mocy 130 KM i 165 KM. Nowa gama Scudo MY 2013 oferuje również wersję do zabudowy. Scudo kabina z platformą stanowi doskonałą bazę do zabudowy dla wykonania pojazdu odpowiadającego najróżnorodniejszym wymaganiom: izoterma, przewoźny sklep, mini kamper, itp. Wersja oferowana jest z rozstawem osi 3122 mm, a maksymalny nacisk na oś przednią i tylną wynoszą odpowiednio 1400 i 1700 kg. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. W Australii zadebiutował właśnie najbardziej sportowy model Volvo – S60 Polestar. Jeśli auto się tam przyjmie, jest możliwe wprowadzenie go do sprzedaży w pozostałych krajach, w tym w Polsce. Pod maską auta pracuje podrasowany, trzylitrowy silnik T6 o mocy 350 KM napędzający cztery koła. Sprint do setki trwa 4,9 sek. Korzenie modelu Nowy samochód powstał we współpracy z firmą Polestar, która jest oficjalnym partnerem Volvo w wielu projektach związanych ze sportem samochodowym. Niedawno pokazany został prototypowy model S60 Polestar o mocy 508 KM. Doświadczenia zebrane przy konstrukcji tego super-auta zostały wykorzystane do stworzenia wersji seryjnej. Do jej zaistnienia przyczyniło się także bardzo ciepłe przyjęcie dwóch ostatnich prototypów stworzonych wspólnie przez Volvo i Polestar, w tym wcześniejszego modelu C30. Kierunek: sport W S60 Polestar zastosowano wiele rozwiązań stosowanych w samochodach, których żywiołem jest tor wyścigowy. W nowym modelu znajdziemy wyczynowe amortyzatory Öhlins, bardzo wydajny układ hamulcowy o dużej odporności na przegrzewanie się i precyzyjnie dostrojone zawieszenie. Pod maską pracuje rzędowa, turbodoładowana “szóstka”, która w wersji prototypowej osiągała moc ponad 500 KM. To najlepiej świadczy o potencjale tej jednostki napędowej. W wersji seryjnej moc wynosi 350 KM, a moment obrotowy 500 Nm. Suche dane mówią jednak niewiele. Obecny model ma nową, większą turbosprężarkę Borg Warner, zmodyfikowane oprogramowanie sterujące silnikiem, wydajniejszy intercooler oraz zmodyfikowaną automatyczną skrzynię biegów wraz z systemem launch control. System ten poprawia trakcję podczas ruszania z pełną mocą. Polestar zajął się także skalibrowaniem układu Haldex. Piąta generacja tego systemu umożliwia dokładne zaprogramowanie rozdziału momentu obrotowego, w zależności od obrotów silnika, uślizgu kół, trybu pracy skrzyni biegów, etc. Po wszystkich zmianach auto osiąga setkę w 4,9 sek. Dotychczasowy model S60 T6 przyspieszał do 100 km/h w 6,1 sek., a po fabrycznym podniesieniu mocy do 329 KM czas ten wynosił 5,8 sek. Całość uzupełniają zmiany aerodynamiczne: spojlery i dyfuzory. Przy takich osiągach ich rola nie kończy się jedynie na dobrym wyglądzie. Smaczki Samochód będzie wyprodukowany w krótkiej serii liczącej 100 sztuk. Przypomina o tym stosowny numer na kierownicy. Logo Polestar umieszczono także na gałce skrzyni biegów, na tylnej klapie, a także na końcówkach wydechu. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano 19 calowe felgi, naturalnie z logo Polestar, z niskoprofilowymi oponami. Ażurowa konstrukcja felg pozwala podziwiać ogromne, nawiercane tarcze hamulcowe z potężnymi zaciskami hamulcowymi. Tylny spojer jest dyskretnie wkomponowany w klapę tylnego bagażnika. Lakier ma kolor tradycyjny dla sportowych Volvo, nazwany Rebel Blue. Dlaczego Australia? Rynek australijski jest dość specyficzny. Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, duża część klientów decyduje się na Volvo ze sportowym pakietem R-Design. Klienci o takich upodobaniach powinni dobrze przyjąć najbardziej sportowy i bezkompromisowy model Volvo, jaki kiedykolwiek trafił do produkcji seryjnej. Jeśli debiut rynkowy okaże się sukcesem, S60 Polestar będzie sprzedawany także w innych krajach. Osiągi 0-100 km/h - 4.9 sek. Prędkość maksymalna 250 km/h – ograniczona elektronicznie Silnik i osprzęt Rzędowy, benzynowy, 6-cylindrowy T6, 2953 cm3 Moc: 257kW (350KM) @ 5700 obr./min. 500+Nm @ 2800-4750 obr./min. Obroty maksymalne 6500 obr./min. Oprogramowanie silnika Polestar Turbosprężarka Borg Warner Nowy intercooler Przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej o średnicy 2.5", końcówki wydechu - 3.5" źródło: Volvo Auto Polska
×