Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'roku' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 269 wyników

  1. Witam Wszystkich Od dłuższego czasu rozglądam się za autem dla siebie Miesięcznie będę robił w granicach 1000km ( 70% miasto ). Upatrzyłem sobie Hondę Accord VII Sedan 2.4 benzyna 2003r. - przebieg grubo poniżej 200k, stan idealny.. Miałem już jechać po auto ale ojciec trochę przystopował mnie, że kupowanie 13 letniego auta za 30k to głupota.. I teraz nie wiem, auto wizualnie podoba mi się - czytałem że silnik nie do zajechania i ogólnie mało awaryjne i naprawy/serwis w rozsądnej cenie.. Czy rozsądniej będzie znaleźć coś młodszego? I jeśli tak, to co w takim budżecie warto brać? Auto chcę gazować.
  2. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  3. Audi TTS Samochodem Roku Playboya 2015 w kategorii na szczytach technologii Kolejne wyróżnienie przyznane Audi przez ekskluzywny magazyn dla mężczyzn Jury podkreśla techniczne zaawansowanie i innowacyjność modelu TTS Poznań/Warszawa, 22 czerwca 2015 r. Dziś, podczas uroczystej gali, już po raz dwudziesty trzeci wręczono prestiżowe tytuły Samochód Roku Playboya. Konkursowe jury wybrało najlepsze, najpiękniejsze, najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy, odpowiadające gustom czytelników miesięcznika Playboy. Na pierwszym miejscu kategorii „na szczytach technologii” znalazło się nowe Audi TTS. Audi TTS trzeciej generacji, to kolejne wcielenie klasyka motoryzacji. Pod wieloma względami, zwłaszcza z profilu, stylistycznie przypomina pierwsze TT produkowane w latach 1998 - 2006. Pod względem technicznym to jednak zupełnie nowa konstrukcja. Topowa wersja serii TT, czyli właśnie model TTS, napędzana jest mocnym silnikiem 2.0 TFSI, rozwijającym moc 228 kW (310 KM) i rozpędzającym to sportowe auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Standardowo, TTS wyposażone jest również w stały napęd na cztery koła quattro. To jednak, co zadecydowało o przyznaniu Audi TTS tytułu Samochodu Roku Playboya w kategorii „na szczytach technologii”, to elektroniczne układy i rozwiązania, w które ten samochód wyposażono. „ W nowym Audi TTS, analogowe zegary i monitor MMI zostały zastąpione przez Audi Virtual Cockpit, czyli cyfrową tablicę rozdzielczą” – powiedział podczas uroczystości wręczenia tytułów Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Ale to nie wszystko jeśli chodzi o topowe rozwiązania elektroniczne. Samochód ten standardowo wyposażony jest w elektroniczny system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, a szeroki wachlarz wyposażenia opcjonalnego zawiera jeszcze wiele innowacyjnych, nowoczesnych rozwiązań technicznych” – dodał Leszek Kempiński. Co warto podkreślić, dodatkowo dostępne są również w pełni diodowe reflektory lub zaawansowane technicznie reflektory Audi Matrix LED, szereg pakietów stylistycznych z najbardziej rozbudowanym pakietem sportowym S line oraz tapicerka skórzana w kilku wersjach. W zakresie systemów infotainment ten kompaktowy sportowiec wyposażony jest też w system MMI navigation plus z polem dotykowym MMI touch czy pakiet Connectivity. Marka Audi od lat doceniana jest przez jury konkursu Samochód Roku Playboya. W latach ubiegłych, nagrody Samochód Roku Playboya w różnych kategoriach zdobywały m.in. Audi RS 6 Avant, Audi S8, Audi R8 i Audi A7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Hyundai Genesis wyróżniony tytułem Samochód Roku Playboya Genesis - najbardziej luksusowy model w portfolio marki Hyundai w Europie, zwyciężył w kategorii Znak Czasów, w prestiżowym konkursie Samochód Roku Playboya 2015, orgaznizowanym przez polską edycję magazynu Playboy. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 22 czerwcaw Pałacu Zamoyskich w Warszawie. Jury, złożone z dziennikarzy oraz profesjonalistów branży motoryzacyjnej podkreśliło wyjątkowość tego modelu zwracając uwagę nie tylko na osiągi, ale i perfekcyjne dopracowanie najdrobniejszych detali samochodu. ”Hyundai Genesis ma ponad 300 koni, napęd na wszystkie koła i jest sprzedawany w jednej, a za to kompletnie wyposażonej wersji. Koreańczycy zadbali o każdy szczegół i użyli do wykończenia najdroższych materiałów. To jest właśnie znak czasów, naszych czasów.” – napisano w uzasadnieniu. Jest to już kolejne wyróżnienie przyznane modelowi Hyundai w tym prestiżowym konkursie. Hyundai Genesis drugiej generacji został wprowadzony do sprzedaży w listopadzie 2013 roku i w ciągu 18 miesięcy swojej obecności na rynku trafił do ponad 100 000 klientów na całym świecie. Sprzedaż tego modelu na rynku lokalnym w Korei wyniosła 52 661 egzemplarzy, natomiast na pozostałych rynkach sprzedano w sumie 53 254 samochody. Genesis oferowany jest w Chinach, na wybranych rynkach w Europie, na Środkowym Wschodzie i Ameryce Północnej. Genesis jest spełnieniem obietnicy marki, polegającej na dostarczeniu Klientom wartości produktu powyżej ich oczekiwań. Komfort, systemy bezpieczeństwa i technika tworzą unikalną ofertę, której najważniejszym elementem są osiągi oraz zapewnienie jak najlepszego samopoczucia kierowcy i pasażerów. Samochód został wyposażony w silnik 3.8 V6 GDI o mocy 315 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i jest pierwszym sedanem Hyundaia, który posiada napęd na wszystkie koła HTRAC. Podobnie jak wszystkie modele Hyundaia, Genesis objęty są unikatowym programem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów, uzupełnionej o 5 lat Assistance i 5 lat kontroli technicznej pojazdu. Źródło: Hyundai
  5. Volkswagen Golf po raz piąty z rzędu zdobywa tytuł Internetowego Samochodu Roku - Najczęściej poszukiwany przez Polaków samochód wytypowano na podstawie 1 miliarda zapytań z wyszukiwarki i 10 milionów ogłoszeń, zamieszczonych w 2014 r. na otomoto.pl - o Golfa internauci pytali w wyszukiwarce ponad 15 milionów razy - trzecie miejsce zdobył VW Passat, który po raz piąty uplasował się na podium rankingu - wśród aut dostawczych do 3,5 t zwyciężył Volkswagen LT Poznań, 26 marca 2015 r. – Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce – otomoto.pl. Ranking jest układany na podstawie zapytań użytkowników serwisu, którzy w ciągu roku wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich modele aut lub zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży samochodu. Tegoroczny raport otomoto.pl – prezentujący motoryzacyjne preferencje Polaków, którzy kupują i sprzedają nowe i używane samochody – powstał na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert, zamieszczonych w największym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu, wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jest aż 6 modeli, które reprezentują marki należące do koncernu Volkswagena. VW Golf – ponad 15 mln wyszukań W 2014 r., w porównaniu z liczbą wyszukań w roku wcześniejszym, liczba zapytań o kompaktowego VW po raz kolejny wzrosła. Na rynku aut używanych statystyczny Polak najczęściej poszukuje Golfa V. lub VI. generacji. Takich samochodów dotyczyło aż 71% zapytań. Do najbardziej pożądanej konfiguracji należy hatchback (ponad połowa zapytań) napędzany silnikiem Diesla (47% zapytań). O blisko połowę mniejszą popularnością (23% zapytań) cieszy się Golf Variant, czyli kombi. Ponad 90% osób było zainteresowanych zakupem samochodu, który pochodził z polskiego salonu i był sprzedawany przez pierwszego właściciela. Najwięcej zapytań (45%) dotyczyło egzemplarzy, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. W raporcie otomoto.pl z 2011 r. najczęściej były wyszukiwane auta nie droższe niż 5 tys. zł. Z tegorocznego raportu wynika, że blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów z przedziału cenowego 15-25 tys. zł. VW Passat – goni Golfa pod względem liczby wyszukań W minionym roku zapytań na otomoto.pl, dotyczących Passata, było dokładnie 14.161.044. W porównaniu z 2013 rokiem, przewaga Golfa nad Passatem skurczyła się z 22% do 9%. Podobnie jak w wypadku mniejszego modelu VW, również w odniesieniu do Passata internauci najczęściej szukają egzemplarzy z silnikiem Diesla pod maską (57% zapytań). Największą popularnością cieszyły się modele typu sedan (43% zapytań). Passat Variant, czyli kombi, w zapytaniach ustąpił sedanowi o jedynie 3%. Tak jak w wypadku poszukujących Golfa, ponad 90% użytkowników serwisu otomoto.pl było zainteresowanych kupnem auta od pierwszego właściciela, które wyjechało z polskiego salonu. Jako kraj pochodzenia auta, na drugim miejscu znalazły się Niemcy z wynikiem zaledwie 7% zapytań. Najwięcej wyszukań dotyczyło Passatów, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. Golf VII - najnowszy model coraz bardziej popularny Wśród osób, które w 2014 r. za pośrednictwem serwisu otomoto.pl szukały nowych samochodów, drugie miejsce w rankingu zajął Golf najnowszej generacji. W porównaniu z rankingiem z 2013 r. kompaktowy model VW awansował o jedno miejsce. Również na drugim miejscu, ale w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek (w wypadku samochodów nowych), uplasował się Volkswagen. W tym rankingu tylko trzy marki koncernu Volkswagena – Audi, Skoda i Volkswagen – generują blisko 1/4 wszystkich wyszukań. Podczas odbierania nagrody PR Manager Volkswagena, Tomasz Tonder, powiedział: „Marka Volkswagen od lat kojarzy się z niezawodnymi samochodami. Te skojarzenia potwierdza m.in. tegoroczny raport DEKRY, w którym – niezależnie od modelu i przebiegu – samochody naszej marki znajdują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych aut. Potwierdza to także duże zainteresowanie samochodami Volkswagena na portalu otomoto.pl, gdzie kierowcy szukają auta dla siebie czy też dla swojej rodziny. Niezależnie od tego, czy wybór pada na samochód nowy, czy używany, uwaga skierowana jest głównie na Volkswagena Golfa. Bardzo cieszy nas olbrzymie uznanie i zaufanie, którymi kupujący darzą markę Volkswagen.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Na początku roku SKODA kontynuuje ekspansję w Polsce i na świecie ŠKODA nie ustaje w rozwoju: Czesi witają rok z kolejnymi rekordami sprzedaży. W lutym dostarczono do Klientów na całym świecie aż 76 000 samochodów – o 8,3% więcej niż w tym samym miesiącu rok temu. Ponad 3 000 z nich trafiło do Polski, co umacnia ŠKODĘ na pozycji zdecydowanego lidera naszego rynku. Po wyjątkowo udanym roku 2014, w 2015 ŠKODA nie przerywa pasma sukcesów. Czeska marka zanotowała swój najlepszy wynik za luty w całej historii, na wielu rynkach osiągając imponujące wzrosty. Szczególnie znaczący rozwój sprzedaży zanotowano w Europie Centralnej, gdzie wynik poprawiono aż o 12,4% wobec lutego 2014. Marka kontynuuje swoją ekspansję w równie imponującym stopniu na całym świecie: wzrosty zanotowano wszędzie, od Szwajcarii i Włochy przez Egipt i Turcję aż po Australię, podczas gdy największy odbiorca ŠKODY na świecie, Chiny, w porównaniu do lutego zeszłego roku zwiększył rezultat sprzedażowy o całe 24% do 17 700 egzemplarzy. „ŠKODA doskonale weszła w rok 2015 rysując perspektywy na poprawienie rekordowych wyników minionego roku. Pierwsze dwa miesiące potwierdziły bardzo dobrą kondycję marki” – powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Obok ciągle rosnącego popytu na znane już bestsellery marki jak Octavia, Rapid czy Yeti, zasługę za wzrost sprzedaży należy przypisać także nowej generacji modelu Fabia, która przebojem wdarła się na światowy rynek. Obecna już na rynku w wersji hatchback i kombi poprawiła swój wynik w Europie Środkowej o blisko 1/3. Marka nie ustaje w ofensywie - już w czerwcu na rynku zadebiutuje nowa generacja flagowego modelu Superb, będącego najpełniejszą emanacją nowej formy modeli ŠKODY: charakteryzujących się emocjonującą i odważną stylistyką, wysokim komfortem oraz najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi w służbie osiągów, bezpieczeństwa i niskich kosztów eksploatacji. Jako numer 1 w Polsce ŠKODA utrzymuje swoją bardzo silną pozycję, kontrolując aż 13,4% całego krajowego rynku nowych samochodów osobowych. Z wynikiem 3 804 samochodów zarejestrowanych w lutym (dane według CEPiK) utrzymuje przewagę nad konkurencją, notując co najmniej o 1/5 lepsze rezultaty od konkurentów. ŠKODA posiada silną pozycję zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Obok niezmiennie bardzo dużego zainteresowania ze strony tych drugich, czeskie samochody są bardzo chętnie kupowane przez Polaków także prywatnie. Doskonały wynik ŠKODY w Polsce to zasługa bardzo silnej pozycji rynkowej wielu modeli marki, zajmujących czołowe miejsca w swoich segmentach. Niezmiennie ŠKODA Octavia i Superb pozostają liderami w swoich segmentach. W wynikach rejestracji świetnie wypada też ŠKODA Rapid, która na drugiej pozycji w segmencie odnotowała ponad 20% wzrostu liczby rejestracji w miesiącach styczeń–luty, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Szef Audi Rupert Stadler podczas rocznej konferencji prasowej potwierdza: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy” Koncern Audi w 2014: Przychody ze sprzedaży ponad 50 mld euro, zysk operacyjny ponad 5 mld euro i 9,6 procent rentowności operacyjnej ze sprzedaży Cash flow netto w wysokości 3 mld euro i zyski przed opodatkowaniem w wysokości blisko 6 mld euro, świadczą o dużej sile finansowej firmy Szef Audi Rupert Stadler zapowiada: „Po bardzo dobrym początku bieżącego roku, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015” Ingolstadt, 11 marca 2015 r. Pobijając kolejny rekord sprzedaży ponad 1,74 mln samochodów w roku 2014, Audi po raz pierwszy w historii przekroczyło poziom 53 mld euro przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny koncernu wyniósł przy tym 5 mld 150 mln euro. Wskaźnik rentowności operacyjnej ze sprzedaży sięgnął 9,6 procenta, czyli osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Przy uwzględnieniu zwiększonych przychodów, zysk koncernu przed opodatkowaniem wzrósł do blisko 6 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży przed odliczeniem podatków wyniosła 11,1 procent. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów do 60 modeli. Stąd do roku 2019, koncern przeznaczy ponad 24 mld euro na inwestycje w nowe produkty i technologie. Nieprzerwanie też rozbudowuje swą globalną infrastrukturę produkcyjną. W roku 2015, Audi ma zamiar zatrudnić ponad 6000 nowych pracowników na całym świecie, by w ten sposób na stałe wzmocnić ekspertami strategiczną ścieżkę wzrostu. Koncern z Ingolstadt, w roku 2015, planuje także sprzedaż jeszcze większej ilości samochodów klasy premium niż rok wcześniej. Podczas rocznej konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w siedzibie Audi AG w Ingolstadt, przedstawiono najważniejsze dane dotyczące roku finansowego 2014 oraz prognozy na rok 2015. Szef Audi Rupert Stadler podkreślił przy tej okazji: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy. Co więcej, po bardzo dobrym początku roku bieżącego, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015.” Prezentując w tym roku nowe Audi Q7, nowe Audi R8 i nową rodzinę A4, cztery pierścienie rozpoczynają kolejną fazę ofensywy modelowej. W roku 2014, mimo zróżnicowanej sytuacji rynkowej, firma Audi działała bardzo wydajnie i zwiększyła sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Koncern zanotował rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. Na całym świecie sprzedano 1 741 129 samochodów z czterema pierścieniami w logo (2013: 1 575 480). Daje to wzrost o 10,5 procent (2013: 8,3 procent) . Przedsiębiorstwo wyraźnie przekroczyło zakładane cele sprzedaży ponad 1,7 mln aut i równocześnie zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 53 mld 787 mln euro (2013: 49 mld 880 mln), czyli o 7,8 procent w porównaniu do roku ubiegłego. Mimo wysokich nakładów na inwestycje, w rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz w nowe modele, rozwiązania techniczne i technologie, zwłaszcza te pozwalające wypełnić założenia zaostrzonych norm emisji CO2, zysk operacyjny koncernu Audi wzrósł o 2,4 procent i wyniósł 5 mld 150 mln euro (2013: 5 mld 030 mln). W tym samym czasie przedsiębiorstwo na inwestycje wydało blisko 4,5 mld euro, prawie 1 mld euro więcej niż w roku 2013. Wskaźnik rentowności operacyjnej sprzedaży wyniósł 9,6 procent (2013: 10,1 procent) i osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Mimo że producent w ubiegłym roku sprzedał znacznie więcej samochodów i wprowadził do salonów sprzedaży wiele nowych modeli, koszty sprzedaży wzrosły mniej niż przychody, bo o 5,5 procent, do kwoty 4 mld 895 mln euro (2013: 4 mld 641 mln). Przychody finansowe koncernu w roku obrotowym 2014 wyniosły 841 mln euro (2013: 293 mln) i były wyraźnie wyższe niż ubiegłoroczne. W kwocie przychodów zawiera się również m. in. udział z zysku operacyjnego chińskiej spółki joint venture FAWVW Automotive Company, skonsolidowany w kapitale własnym. Łącznie Audi zwiększyło swój zysk przed opodatkowaniem o 12,5 procent do kwoty 5 mld 991 mln euro (2013: 5 mld 323 mln). Rentowność przed opodatkowaniem wzrosła zatem z 10,7 procent w 2013 do 11,1 procent w 2014. To kolejny dowód wysokiej dochodowości całego przedsiębiorstwa. Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów podkreślił przed 350 dziennikarzami zgromadzonymi w Ingolstadt: „Wskaźniki finansowe pokazują, że z jednej strony konsekwentnie przygotowujemy się do przyszłości, a z drugiej gospodarujemy w bardzo zyskowny sposób.” Rentowność operacyjna sprzedaży, mimo dużych nakładów na inwestycje, osiągnęła górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Od stycznia do grudnia 2014, koncern z Ingolstadt zainwestował o 25 procent więcej środków niż rok wcześniej. Ponad 4,5 mld euro - to był nowy rekord. Do roku 2019, inwestycje Audi sięgną kwoty ponad 24 mld euro. Skupią się na technicznych innowacjach i nowych modelach. Cztery pierścienie mają też zamiar cały czas rozbudowywać swe międzynarodowe struktury produkcyjne. Ponownie wszystkie inwestycje zostaną sfinansowane z operacyjnych przepływów środków pieniężnych. „Mając na uwadze czekające nas rekordowe inwestycje, także w przyszłości będziemy kierować się efektywnością, ponieważ w 2015 roku chcemy pochwalić się cash flow netto rzędu ponad dwóch miliardów euro” – podsumowuje Strotbek. Cash flow netto w roku 2014, mimo zwiększonych nakładów na inwestycje, wyniosło 3 mld euro, czyli nieznacznie niżej niż w 2013 roku (3,2 mld euro). Płynność kapitałowa netto koncernu Audi w dniu 31.12.2014 wynosiła 16,3 mld euro i była wyższa od ubiegłorocznej (14,7 mld euro) o 1,6 mld euro. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów z 52 do 60 modeli. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oświadczył na corocznej konferencji prasowej: „Nowe modele Audi Q7, Audi R8 i Audi A4 to gwiazdy naszej ofensywy modelowej roku 2015.” Koncern Audi będzie nadal zdobywał uznanie klientów na całym świecie, proponując im pionierskie rozwiązania techniczne i nowoczesne samochody ze sportowym DNA. Na początku roku koncern z Ingolstadt przedstawił w Detroit nowe Audi Q7. SUV ten jest nawet o 325 kg lżejszy i o około 26 procent bardziej wydajny od poprzednika. Tydzień temu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się premiera nowego Audi Q7 e-tron quattro. To pierwsza hybryda typu plugin z silnikiem diesla i z napędem quattro. W najbliższych latach firma planuje konsekwentną elektryfikację układu napędowego w całym portfolio modelowym. Audi to pionier autonomicznej jazdy. Cztery pierścienie wielokrotnie z powodzeniem demonstrowały, że tę złożoną technikę opanowały kompleksowo. W październiku 2014 , Audi RS 7 piloted driving concept pokonało całe okrążenie toru w Hockenheim, bez kierowcy, z maksymalną prędkością do 240 km/h. Na początku stycznia tego roku, Audi RS 7 piloted driving concept ustanowiło nowy rekord. Dziennikarze pokonali nim prawie 900 km z Silicon Valley na wystawę Consumer Electronics Show w Las Vegas. W tym długodystansowym teście, w warunkach rzeczywistego, codziennego użytkowania, Audi A7 Sportback piloted driving concept sprawdziło się doskonale. W ten sposób firma po raz kolejny udowodniła, że technika jazdy autonomicznej jest gotowa do wprowadzenia do produkcji seryjnej. Innowacje powstają w dużej mierze z pomysłów pracowników. Dlatego w ubiegłym roku Audi, po raz kolejny, wzmocniło zespoły pracowników specjalizujących się w lekkiej konstrukcji, komunikacji i elektrycznej mobilności: „W Niemczech zatrudniliśmy dodatkowo około 4500 nowych pracowników” – powiedział Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. zasobów ludzkich i kwestii socjalnych. „Dzięki ich wiedzy będziemy tworzyć mobilność jutra i dawać nowe bodźce.” Obecnie w fabrykach Audi na całym świecie pracuje ponad 80 000 ludzi. W roku 2014 liczba pracowników wzrosła o 5732 osoby. Na rocznej konferencji prasowej, Zarząd Audi złożył podziękowania wszystkim pracownikom za ich ogromne zaangażowanie. Koncern Audi AG dba o to, by pracownicy mieli udział w ubiegłorocznym sukcesie przedsiębiorstwa. Pracownicy niemieckich fabryk przedsiębiorstwa, zgodnie z układami zbiorowymi, otrzymają premię od zysków średniej wysokości 6540 euro. By trwale wzmocnić swą strategiczną ścieżkę wzrostu, w roku 2015, Audi zatrudni kolejnych pracowników. W samych tylko Niemczech 4000 ludzi, a na całym świecie „przewagę dzięki technice” będzie powiększać ponad 6000 nowo przyjętych fachowców. W bieżącym roku koncern z Ingolstadt chce nadal się rozwijać i sprzedać znacznie więcej samochodów niż w roku ubiegłym. Wyzwaniem jest tu trudna do przewidzenia sytuacja rynkowa. W roku 2015 wzrosną nakłady finansowe na nowe moce przerobowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i tworzenie atrakcyjnych samochodów. Innymi czynnikami budzącymi niepewność są znaczący wzrost intensywnych działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany w przemyśle motoryzacyjnym prowadzące do stworzenia alternatywnych koncepcji napędu, zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji CO2. W zależności od ogólnej sytuacji gospodarczej, wraz z zakładanym wzrostem sprzedaży, wzrosną też przychody koncernu Audi. Po raz kolejny firma spodziewa się zysku operacyjnego ze sprzedaży mieszczącego się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. W celu wspierania jakości strategii rozwoju, firma od wielu lat zwiększa swą efektywność i optymalizuje koszty. Ponadto pracuje stale nad poprawą jakości swoich dochodów. Dodatkowo wzmacnia wszystkie te działania, w celu zapewnienia sobie dalszego sukcesu w ramach konkurencji na rynku premium. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Mercedes-Benz Vans z nagrodą przyznaną przez czytelników magazynu „promobil” Mercedes-Benz Marco Polo kompaktowym kamperem roku 2015 Stuttgart. Czytelnicy największego w Europie magazynu o pojazdach turystycznych – „promobil” – przyznali nowemu Marco Polo tytuł kompaktowego kampera roku 2015. Mercedes-Benz zajął w swojej kategorii pierwsze miejsce, zdobywając 41,8 proc. głosów. Nagrodę wręczono 17 stycznia br. podczas międzynarodowych targów karawaningowych (CMT) w Stuttgarcie. To pierwsze zwycięstwo Marco Polo w kategorii kompaktowych kamperów. Model imponuje unikalną kombinacją nowoczesnego designu, maksymalnej funkcjonalności oraz przydatności w codziennym użytkowaniu. Wyszukane formy, wysokiej jakości materiały i jasna kolorystyka w połączeniu z dyskretnym oświetleniem sprawiają, że w jego kabinie panuje elegancka atmosfera. Wnętrze, wyposażone w aneks kuchenny, garderobę oraz komfortowe łóżka, zapewnia przestrzeń nawet dla czterech osób. Jak przystało na samochód z gamy Mercedes-Benz, Marco Polo jest dynamiczny, komfortowy i oszczędny – do jego budowy wykorzystano zaawansowane technologie, a dzięki kompaktowym wymiarom karoserii można bez trudu wjeżdżać nim na wszystkie standardowe parkingi i myjnie. Liczne innowacyjne systemy wspomagające zapewniają wzorowy poziom bezpieczeństwa. Dwa z nich, asystent bocznego wiatru oraz układ monitorowania zmęczenia kierowcy, należą do wyposażenia standardowego. Kolejny sukces Mercedes-Benz Vans osiągnął w kategorii najlepszych pojazdów podstawowych: tu drugie miejsce zajął Mercedes-Benz Sprinter, który w ankiecie czytelników magazynu „promobil” zdobył 43,4 proc. głosów. Organizowany przez „promobil” plebiscyt na najlepsze pojazdy turystyczne odbył się już po raz 28. Czytelnicy wybierali swoje typy spośród 220 modeli podzielonych na 10 kategorii, począwszy od kamperów kompaktowych aż do tych największych, tzw. zintegrowanych. Źródło: Mercedes Benz Polska
  9. Wzrost sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe w 2014 roku Znaczny wzrost światowej sprzedaży serii modeli T5 i Crafter Rosnąca sprzedaż w Europie Zachodniej Duży wzrost rejestracji samochodów użytkowych Volkswagena w Polsce Poznań, 16 stycznia 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała świetne wyniki w 2014 roku. W Polsce zarejestrowano 5.856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku. Na całym świecie marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała w 2014 roku 444.900 pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o dwa procent. W 2013 roku przekazano klientom 436.000 samochodów. Wyraźny wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów odnotowany został przede wszystkim w Europie Zachodniej, gdzie nabywców znalazło 292.000 samochodów (+6,5 procent). „To bardzo dobry wynik i doskonałe osiągnięcie załogi” – skomentował dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Bardzo dziękujemy naszym klientom za zaufanie. W nowym roku chcemy kontynuować sukcesy wprowadzając nowe modele”. Volkswagen Transporter znalazł w 2014 roku łącznie 168.600 nabywców (2013: 156.300), zatem sprzedaż tego modelu wzrosła o 7,9 procent. Duży popyt na Transportera wymagał latem 2014 roku wprowadzenia w zakładzie w Hanowerze pracy na dodatkowe zmiany. Volkswagen Caddy z wielkością sprzedaży 148.900 sztuk (2013: 146.600; +1,6 procent) utrzymał swoją dobrą pozycję na rynku. Także Volkswagen Crafter z ilością 49.200 sprzedanych egzemplarzy odnotował znaczny wzrost (+11,6 procent) w stosunku do poprzedniego roku (2013: 44.100). Natomiast sprzedaż Volkswagena Amaroka, przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego w Ameryce Południowej, spadła o 12,2 procent do 78.100 sztuk (2013: 89.000). Bardzo dobry wynik w Polsce W 2014 roku w Polsce roku zarejestrowano 5.856 użytkowych samochodów Volkswagena, jest to o 14,7 procent więcej niż w roku 2013 (2013: 5,104 szt.). Zwiększył się także udział w rynku, który wyniósł 10,9 procent (2013: 10,8%). „Miniony rok pod względem ilości zarejestrowanych samochodów, był najlepszym od lat dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost rejestracji niemal wszystkich modeli. Transporter w swojej klasie jest zdecydowanym liderem, Caddy w swoim segmencie jest w ścisłej czołówce i skraca dystans do lidera, jego sprzedaż wzrosła o 30 procent. Jedyną fabryką produkującą Caddy na świecie jest poznańska fabryka, już niebawem wyłącznie w naszym kraju produkowany będzie także Crafter. Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla marki, potwierdza to także fakt zorganizowania światowej premiery nowego Caddy w Poznaniu. Jeszcze nigdy, żaden z samochodów należących do grupy Volkswagena nie miał światowej premiery w Polsce” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Największą popularnością wśród samochodów użytkowych Volkswagena w naszym kraju w 2014 roku cieszyło się Caddy, którego zarejestrowano 2.892 szt. (2013: 2.228; +29,8 procent). Na kolejnych miejscach znajdują się Transporter z liczbą 1.778 szt. (2013: 1.520; +17,0 procent), Crafter z wynikiem 849 szt. (2013: 786; +8,0 procent) oraz Amarok z 337 szt. (2013: 570; -40,9 procent). Dobre wyniki sprzedaży na największych rynkach „Szczególnie w ważnym i przynoszącym duże dochody regionie Europy Zachodniej udało nam się zwiększyć wielkość sprzedaży” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Wyniki te stanowią dobry fundament dla wprowadzenia na rynek nowych modeli. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wyzwania nadchodzących miesięcy. Możemy bez obaw rozpocząć nowy rok, mimo iż mocna konkurencja i trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii, Argentynie i Rosji będą w 2015 roku sporym wyzwaniem”. W Europie Zachodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 292.000 lekkich pojazdów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2013: 274.200; +6,5 procent). Do wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem przyczyniły się przede wszystkim rynki w Wielkiej Brytanii (+11,8 procent), Francji (+10,3 procent), Holandii (+7,6 procent) i w Niemczech (+4,6 procent) oraz poprawa sytuacji w Hiszpanii (+32,5 procent). W Meksyku na użytkowego Volkswagena zdecydowało się ponad 6.000 klientów, co oznacza wzrost o 39,1 procent. Na ten dobry wynik miał wpływ przede wszystkim Volkswagen Amarok oraz wprowadzenie na rynek Volkswagena Caddy. W Ameryce Południowej sprzedaż pojazdów użytkowych i pickupów marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 46,5 procent do 40.900 sztuk (2013: 76.500). Wynika to z zakończenia produkcji T2 w Brazylii, którego w 2014 roku sprzedanych zostało ostatnich 1.700 sztuk (2013: 26.400). W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował spadek sprzedaży o 6,1 procent do 37.700 pojazdów (2013: 40.100). Istotnym czynnikiem powodującym spadek była sytuacja w Rosji, gdzie sprzedaż obniżyła się o 20,8 procent do 12.600 sztuk (2013: 15.900). W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż samochodów utrzymywała się na stabilnym poziomie, odpowiednio 19.800 i 27.400 sztuk (Afryka 2013: 20.100; -1,7 procent/ Bliski Wschód 2013: 26.900; +1,7 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 22.700 pojazdów (2013: 20.200; +12,7 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Nowa SKODA Fabia wybrana Samochodem Roku 2015 magazynu „What Car?” Nowe modele ŠKODY są bardzo wysoko cenione także w Wielkiej Brytanii: w prestiżowym plebiscycie magazynu „What Car?” nowa Fabia zdobyła tytuły Samochodu Roku oraz Najlepszego Małego Samochodu. Model Octavia został uznany Najlepszym Samochodem Rodzinnym. Nagrody dla ŠKODY zostały wręczone podczas ceremonii w słynnym londyńskim hotelu Grosvenor House. Już po raz drugi czeski hit segmentu B został mianowany przez ekspertów z popularnego w Wielkiej Brytanii pisma „What Car?” najlepszym samochodem roku – sukces ten wcześniej zanotowała także pierwsza generacja Fabii w roku 2000. Nowa ŠKODA Fabia, która została po raz pierwszy oficjalnie pokazana na Salonie Samochodowym w Paryżu w październiku zeszłego roku, a teraz wchodzi do salonów ŠKODY w Wielkiej Brytanii, jest już trzecią generacją tego wyjątkowo popularnego i wielokrotnie nagradzanego modelu marki. Odkąd Fabia pojawiła się na rynku w roku 2000, w Wielkiej Brytanii wybrało ją około ćwierć miliona Klientów, a w skali globalnej sprzedano przez ten czas aż około 3,5 miliona egzemplarzy. Dostępna w formie pięciodrzwiowego hatchbacka i od marca także jako kombi, nowa Fabia wprowadza wcześniej nieobecną w tym segmencie jakość rozwiązań i wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i rozrywki. Wyróżnia się ekspresywnym, dynamicznym nadwoziem cechującym się wyważonymi proporcjami, krystalicznie czystymi kształtami i wyrazistymi, ostro zakończonymi liniami. Trzecia generacja tego jednego z najpopularniejszych modeli w całej historii czeskiej marki jest także bardziej przestronna i wydajniejsza od swojej poprzedniczki dzięki znaczącemu obniżeniu wagi pojazdu i wprowadzeniu nowoczesnych silników spełniających rygorystyczne normy spalin EU6. Konstrukcje te są nawet do 17% oszczędniejsze od stosowanych do tej pory jednostek napędowych. Nagrody zostały odebrane przez Prezesa Zarządu ŠKODY prof. dra h.c. Winfrieda Vahlanda. Odbierając nagrody mówił: „Nowa ŠKODA Fabia to pod każdym względem po prostu więcej samochodu – teraz szczególnie pod względem nowoczesnych technologii i emocji dostarczanych przez projekt nadwozia. To idealne rozwiązanie na dzisiejsze potrzeby transportu miejskiego. Jesteśmy przekonani, że nowa Fabia napisze kolejny wspaniały rozdział w historii wielkich sukcesów tego modelu, przekona do siebie także nowych Klientów i jako ważny element naszej strategii rozwoju, będzie dalej wzmacniać naszą markę”. Redaktor naczelny magazynu „What Car?” Jim Holder powiedział: „Fabia wygrała nie tylko dlatego, że jest doskonałym samochodem, który przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych potrafi być bardzo praktyczny w środku, dobrze wyposażony i tani w utrzymaniu, ale także dlatego, że udało się jej uzyskać tytuł najlepszego samochodu w tak konkurencyjnym segmencie. Biorąc pod uwagę jak wysoko miała zawieszoną poprzeczkę, Fabia po prostu musiała zostać wyróżniona na tle samochodów pozostałych klas i zdobyć tytuł Samochodu Roku”. Dyrektor ŠKODA UK Alasdair Stewart dodał: „Jesteśmy zachwyceni tak wysoką oceną Fabii wystawioną przez ekspertów magazynu „What Car?”. Brytyjscy Klienci ufają temu pismu i kierują się jego opinią przy wyborze nowego samochodu. Zdobycie najważniejszego w plebiscycie tytułu Samochodu Roku stanowi idealny początek kariery Fabii na rynku brytyjskim. Wszyscy jesteśmy podekscytowani rynkową obecnością nowej Fabii. To samochód o kluczowym znaczeniu zarówno dla naszych sprzedawców, jak i Klientów. Nagroda „What Car?” zapowiada bardzo udany dla nas rok. Debiut nowej Fabii to dopiero pierwsze z ważnych rynkowych wydarzeń, które nastąpią w tym roku – Fabia w wersji kombi dołączy do hatchbacka już marcu, tymczasem nowy Superb pojawi się na drogach we wrześniu. W tym roku Klienci ŠKODY doświadczą także jeszcze lepszej jakości obsługi dzięki kompleksowej przebudowie salonów sieci dealerskiej zgodnie z nową identyfikacją wizualną firmy”. ŠKODA zademonstrowała imponującą siłę na rynku brytyjskim, notując przez ostatnie pięć lat rekordowy wzrost sprzedaży, który kulminację osiągnął w zeszłym roku, gdy sprzedano ponad 76 000 samochodów czeskiej marki (ponad dziesięć tysięcy więcej niż w roku 2013). W tym samym czasie na całym świecie sprzedano już ponad milion samochodów ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. Rekordowy wynik Volkswagena w 2014 roku Poznań, 8 stycznia 2015 r. – Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31.258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. „W 2014 roku przekazaliśmy klientom 31.258 samochodów, co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki, który udało się osiągnąć dzięki bardzo szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie oraz zaangażowaniu pracowników w centrali Volkswagena w Poznaniu i w salonach w całej Polsce. Nasze samochody otrzymały w ciągu roku wiele nagród, najbardziej cieszy nas jednak zaufanie jakim klienci darzą markę. Na to zaufanie wpływ mają bez wątpienia niezawodność i jakość naszych produktów. Samochody z Wolfsburga świetnie się sprzedają w całym cyklu życia produktu, np. Passat w 2014 roku, mimo iż był to ostatni rok produkcji modelu B7, był najlepiej sprzedającym się samochodem w klasie”. – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce. „Rok 2015 niesie ze sobą nowe wyzwania, nie mam wątpliwości, że jesteśmy na nie doskonale przygotowani i z optymizmem spoglądamy w przyszłość”. W grudniu 2014 roku zostało zarejestrowanych 3.190 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen (XII 2013: 2.272; +40,40 procent). W całym roku 2014 zarejestrowano ich 31.258 (2013: 25.869 szt.; +20,83 procent). Udział w rynku wzrósł w 2014 roku do 9,60 procent (2013: 8,97 procent). Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się modele: Golf (9.931 szt.), Passat (6.118 szt.), Tiguan (3.558 szt.), Polo (3.106 szt.). Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. [h=3]Rekord SKODY: ponad milion samochodów wyprodukowanych w 2014 roku![/h] 2014 to dla ŠKODY kolejny rok wielkich sukcesów: od stycznia do listopada marka dostarczyła już 955 300 samochodów na całym świecie, notując też najlepszy wynik w listopadzie w swojej historii. To wynik aż o 34 500 samochodów lepszy od osiągniętego w pierwszych jedenastu miesiącach zeszłego roku i o 16 100 aut więcej niż w tym czasie w 2012 roku, kiedy ŠKODA zanotowała swój najlepszy dotychczas wynik. Był to też najlepszy listopad w historii marki. Dużą zasługę w tym imponującym sukcesie miał bardzo silny rozwój rynku chińskiego: w porównaniu do listopada 2013 roku, w tym roku sprzedaż zwiększono aż o 46,9%.[TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Już teraz ŠKODA osiągnęła lepszy wynik produkcji niż w całym roku 2013, gdy rok zakończono wynikiem 920 800 samochodów. Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland, zapowiada: „ŠKODA ustanowi w tym roku nowy rekord sprzedaży. Po doskonałym wyniku uzyskanym w listopadzie, osiągnięcie miliona wyprodukowanych samochodów w jednym roku jest już pewne. To dla nas wielkie, bezprecedensowe wydarzenie, z którego wszyscy w ŠKODZIE jesteśmy bardzo dumni”.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Imponujący wzrost wyników sprzedaży ŠKODY jest efektem nieustannego rozwoju oferty modelowej marki, który przynosi jej także zainteresowanie nowych grup docelowych. Nowa ŠKODA Fabia debiutowała na pierwszych europejskich rynkach w połowie listopada, podczas gdy nowa ŠKODA Fabia Combi trafi do pierwszych salonów na początku roku 2015. Obydwie wersje nadwoziowe wyróżniają się przepełnionym emocjami designem, maksymalną funkcjonalnością, niskim zużyciem paliwa i wyposażeniem obejmującym innowacyjne technologie, dotychczas znane tylko z samochodów wyższych klas. W Europie Wschodniej (wliczając całą Rosję) osiągnięto miesięczny wynik 10 600 samochodów dostarczonych do Klientów (w listopadzie 2013 roku – 11 300). Po jedenastu miesiącach udział rynkowy marki wzrósł do 4,4% (w okresie od stycznia do listopada 2013 roku wynosił on 3,9%). W Rosji ŠKODA sprzedała w jedenastym miesiącu 2014 roku 7 600 samochodów, co stanowi wzrost o 2,9% wobec wyniku osiągniętego przed rokiem. Udział rynkowy ŠKODY w Rosji wzrósł w listopadzie do 3,8% (od początku roku do końca listopada: 3,4%). Czeska marka zanotowała w tej części kontynentu największe, dwucyfrowe wzrosty w Rumunii (800 samochodów, wzrost o 37%) i Bułgarii (200 samochodów, o 10,7% więcej). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD]W Europie Centralnej ŠKODA dostarczyła w listopadzie 12 800 samochodów – o 1,6% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2013. Po pierwszych jedenastu miesiącach roku udział rynkowy marki wzrósł do imponujących 20,2% (na koniec listopada 2013 roku wynosił on 19,1%). Na rodzimym rynku wynik marki wzrósł o 10% do 6 500 egzemplarzy (skok z 5 900 sztuk). ŠKODA zanotowała także wzrost na Słowenii: o 3,1%.[/TD] [TD][TABLE=width: 270, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 20] [/TD] [TD=width: 250][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czeska marka pozostaje w rewelacyjnej formie w Chinach, które są największym odbiorcą jej samochodów. W samym tylko listopadzie w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku sprzedaż wzrosła o 46,9% do 26 800 samochodów (w listopadzie 2013 roku wynosiła ona 18 200 aut). W tym roku ŠKODA sprzedała już 250 600 samochodów na rynku chińskim – więcej niż kiedykolwiek w skali roku w całej swojej historii. Największym zainteresowaniem w tym kraju w listopadzie cieszył się model Octavia, którego nowa generacja zadebiutowała tam latem bieżącego roku – osiągnął on rekordowy wzrost sprzedaży aż o 112,4%. ŠKODA zanotowała rekord także w Turcji, gdzie sprzedała w listopadzie najwięcej samochodów w okresie jednego miesiąca w historii – aż 1 800 samochodów, czyli o 21,6% więcej niż w tym samym czasie w roku 2013.Marka osiągnęła swój trzeci najlepszy miesięczny wynik w Izraelu z wynikiem sprzedaży lepszym aż o 23,3% niż w analogicznym okresie rok temu (1 600 wobec 1 400 sztuk). Dużym odbiorcą samochodów ŠKODA pozostają także Indie, gdzie w minionym miesiącu dostarczono do Klientów 1 200 samochodów (1 700 w listopadzie 2013 roku). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]W samym listopadzie bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 2 941 samochodów. W okresie od stycznia, do listopada zarejestrowano już 40 249 aut, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku o 20,47%.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Dostarczenia samochodów ŠKODA do Klientów w listopadzie 2014 roku (w sztukach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa wobec listopada 2013 roku)- ŠKODA Octavia (36 400; +18.2%)- ŠKODA Fabia (12 600; -13.0%)- ŠKODA Superb (7 300; +3.0%)- ŠKODA Yeti (8 700; -1.3%)- ŠKODA Roomster (2 700; -6.5%)- ŠKODA Rapid (19 000; +30.5%)- ŠKODA Citigo (sprzedawana wyłącznie w Europie: 3 400; +4.8%) Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. BMW M3 i M4 uznane przez czytelników Auto Bild Sportowymi Samochodami Roku. Są na rynku dopiero od kilku miesięcy, a już dostały wyróżnienie „Sportowy Samochód Roku Auto Bild”. Czytelnicy magazynu samochodowego „Auto Bild Sportscars” uznali BMW M3 Limousine za najlepszy na świecie „Seryjnie produkowany sportowy sedan”, a BMW M4 Coupe – za najlepsze na świecie „Seryjnie produkowane sportowe coupe”. „Auto Bild Sportscars” należy do Auto Bild Group, największej grupy czasopism w segmencie samochodowym w Europie. Czytelnicy mogli głosować online na stronie autobild.de, wybierając spośród 143 samochodów w 17 kategoriach. W roku 2014 tytuł „Sportowy Samochód Roku Auto Bild” przyznano po raz 13. – w czasie uroczystości o nazwie „Race Night” podczas salonu samochodowego Essen Motor Show. Źródło: BMW Group
  14. Alfa Romeo 4C: „Najlepszy Europejski Samochód Sportowy 2015 Roku”. Prestiżowa kolekcja tytułów dla Alfy Romeo 4C została wzbogacona o nowe, międzynarodowe wyróżnienie: „Samochód Europa 2015 - Samochód Sportowy”, które zostało jej przyznane przez UIGA, Włoskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych, obchodzące w tym roku sześćdziesiąt lat istnienia. Ceremonia wręczenia nagród 29. edycji odbyła się 23 października b.r. na torze wyścigowym Monza, gdzie większością głosów dziennikarzy, Alfa Romeo 4C została okrzyknięta „Najlepszym Europejskim Samochodem 2015" w kategorii samochodów sportowych, wyprzedzając w rankingu Lamborghini Huracan, Jaguara F-Type Coupé, Ferrari California T oraz Porsche 911 Targa. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie, Alfa Romeo 4C jest nowoczesną ikoną marki, stanowiąc kwintesencję sportowego ducha, ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy w połączeniu z zapierającym dech w piersiach stylem. Dzięki odważnemu projektowi, wykorzystaniu ultra lekkich materiałów oraz niesamowitemu poziomowi technologii zastosowanemu w silniku, Alfa Romeo 4C to kwintesencja bezprecedensowej efektywności i osiągów: 240 KM w niecałych 900 kg, czyli stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM. W ciągu minionych dwóch lat ten supersamochód Alfa Romeo zdobył wiele innych prestiżowych nagród, otrzymując m.in.: tytuł „Najlepszego Sportowego Samochodu” w hiszpańskim programie telewizyjnym MQC, został wybrany „Samochodem Roku 2013" przez brytyjski magazyn FHM, otrzymał nagrodę „Coup de cœur 2013" od francuskiego magazynu samochodowego, „Auto Trophy 2013" przyznaną przez Czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung oraz tytuł „The most beautiful car of the year 2013" we Francji, podczas XXIX Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego. I dalej: „Best Cars 2014" od niemieckiego magazynu „Auto, Motor und Sport", „Le auto che preferisco 2014"' w kategorii samochodów sportowych wybieranych przez Czytelników włoskiego miesięcznika „Quattroruote”, „Auto Lider 2013", w kategorii „Samochody sportowe i coupé", przyznany przez Czytelników polskiego tygodnika „Motor" i miesięcznika „Auto Moto". Również w Polsce, dziennikarze magazynu „Top Gear” przyznali mu tytuł „Samochód Roku" w kategorii "Coupé Roku". Dopełnieniem tej nadzwyczajnej kolekcji tytułów Alfy Romeo 4C są nagrody „Najlepszego Sportowego Samochodu 2014 Roku", według Czytelników portugalskiego magazynu „Autohoje" oraz ta prestiżowa nagroda „Najlepszego Europejskiego Samochodu Sportowego 2015 Roku " przyznana przez UIGA. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Marka Volkswagen sprzedała w ciągu 3 kwartałów 2014 roku 4,56 mln pojazdów - Wzrost sprzedaży marki na globalnym rynku od stycznia do końca września o 3,0 procent - Doskonałe wyniki całego koncernu, sprzedaż od stycznia do końca września wyniosła 7,4 miliona i wzrosła o 5,3 procent - W Polsce zarejestrowano od stycznia do końca września 23.089 samochodów osobowych Volkswagena (+ 17,22 procent) Poznań, 20 października 2014 r. – Marka Volkswagen przekazała klientom w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku ponad 4,56 mln samochodów osobowych (styczeń-wrzesień 2013: 4,43 mln; +3,0 procent). W Polsce marka zanotowała wyraźny wzrost rejestracji nowych samochodów osobowych, który w pierwszych dziewięciu miesiącach roku wyniósł 23.089 szt., tj. o 17,22 procent więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Świetne wyniki zanotowała cała grupa – koncern Volkswagen sprzedał od stycznia do końca września 7,4 mln* samochodów (styczeń-wrzesień 2013: 7,03 mln; +5,3 procent). W pojedynczym miesiącu wrześniu koncern odnotował sprzedaż 881.300 pojazdów (wrzesień 2013: 856.000; +3,0 procent)*. „Koncern Volkswagen w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku zwiększył sprzedaż do ponad siedmiu milionów sztuk. To zadowalający wynik, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę zróżnicowaną sytuację na światowych rynkach” – wyjaśnił Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler. „Mimo nadal wysokich wymagań stawianych przez rynki, mamy szansę na przekroczenie już w tym roku granicy dziesięciu milionów – cztery lata wcześniej, niż pierwotnie planowaliśmy” – dodał Klingler. Marka Volkswagen Samochody Osobowe W Europie od stycznia do końca września Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał 1,26 mln aut (I-IX 2013: 1,23 mln; +2,8 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 648.300 sztuk (I-IX 2013: 616.400; +5,2 procent). Także na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła: klienci odebrali 430.100 samochodów (I-IX 2013: 410.300; +4,8 procent). Spadek sprzedaży odnotowany został w Europie Środkowej i Wschodniej, na co wpływ miała niepewna sytuacja w tamtym regionie. Nabywców znalazło 181.400 osobowych Volkswagenów (I-IX 2013: 198.900; -8,8 procent). W Rosji marka przekazała 93.800 pojazdów (I-IX 2013: 117.200; -20,0 procent). W Polsce od stycznia do końca września zarejestrowano 23.089 osobowych Volkswagenów. Jest to o 17,22 procent więcej niż przed rokiem (I-IX 2013: 19.697). Udział w rynku wzrósł do 9,48 procent (I-IX 2013: 9,31 procent). Największą popularnością wśród klientów cieszy się Golf (6.568 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Passat (4.569) i Tiguan (2.870 szt.). Wszystkie 3 modele zanotowały znaczne wzrosty sprzedaży, w przypadku Passata było to aż 41,63 procent w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku. W regionie Ameryki Północnej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w ciągu trzech kwartałów 432.700 aut (I-IX 2013: 470.000; -8.0 procent). Z tego 270.900 samochodów (I-IX 2013: 314.800; - 14,0 procent) poruszać się będzie po drogach USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż na koniec września spadła o 19,3 procent do 488.000 sztuk (I-IX 2013: 604.600), przy czym 396.600 samochodów (I-IX 2013: 461.200; -14,0 procent) odebrali klienci z Brazylii. Wzrost sprzedaży o 13,8 procent w pierwszych dziewięciu miesiącach roku marka odnotowała w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie nabywców znalazło 2,22 mln pojazdów (I-IX 2013: 1,95 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) przypadło z tego 2,07 mln sztuk (I-IX 2013: 1,79 mln; +15,3 procent) i tym samym po raz pierwszy dziewięciomiesięczna sprzedaż na tym największym pojedynczym rynku przekroczyła granicę dwóch milionów samochodów. Volkswagen Samochody Użytkowe Volkswagen sprzedał od stycznia do końca września 325.100 pojazdów użytkowych (I– IX 2013: 338.400; -3,9 procent). Z tego 127.300 (I– IX 2013: 119.600; +6,5 procent) sztuk przypadło na region Europy Zachodniej (bez Niemiec). W Niemczech sprzedanych zostało w tym okresie 85.800 (I– IX 2013: 80.700; +6,4 procent) użytkowych Volkswagenów. W Polsce od stycznia do końca września zarejestrowano 4.252 użytkowych Volkswagenów. Jest to o 21,5% więcej niż przed rokiem (I-IX 2013: 3.500). Największą popularnością wśród klientów cieszy się model Caddy (2.138 szt.), na kolejnych miejscach znajdują się Transporter (1.236 szt.), Crafter (599 szt.) i Amarok (279 szt.). * bez marek MAN i Scania Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. Nowa Mazda 2 zdobywa tytuł Samochodu Roku w Japonii. · Nowy model Mazdy zmienia sposób postrzegania samochodów tej klasy, · Mazda zdobywa nagrodę dla najlepszego samochodu w Japonii po raz drugi w ciągu trzech lat. Zupełnie nowa Mazda2 (Mazda Demio w Japonii) zdobyła dziś tytuł Samochodu Roku w Japonii za lata 2014–2015 i została drugim modelem marki, który uzyskał tę prestiżową nagrodę w ciągu trzech lat od zwycięstwa Mazdy CX-5 w 2012 roku. Nowa Mazda2, niedawno wprowadzona na rynek w Japonii, jest czwartym modelem nowej generacji Mazdy wyposażonym w pełny zakres Technologii SKYACTIV, która idzie w parze z emocjonującym motywem stylizacji KODO: Dusza Ruchu. Samochód ten dołączył w ten sposób do modeli CX-5, Mazda6 i Mazda3. Nowa Mazda2 zostanie wprowadzona na rynek europejski w 2015 r. Celem Mazdy była budowa małego samochodu, który zmieni postrzeganie samochodów z segmentu B. Dlatego też całkowicie nowy model Mazda2 został wyposażony w szereg nowych udogodnień technologicznych oraz innowacyjne elementy wzornictwa. Obejmują one SKYACTIV-D 1,5, najnowszy czysty silnik Diesla, zapewniający wysoki moment obrotowy oraz emisję CO2 poniżej 90g/km, a także nadzwyczaj ergonomiczną kabinę, wyposażoną w pierwszy w tej klasie wyświetlacz przezierny oraz MZD Connect — niezwykle bezpieczny i łatwy w obsłudze system łączności. Całkowicie nowa Mazda2 wyposażona jest także w najnowocześniejsze aktywne systemy bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE. Do ubiegania się o tegoroczną nagrodę uprawnione były wszystkie samochody osobowe, których oczekiwana roczna sprzedaż wynosi co najmniej 500 egzemplarzy, oraz te, które zostały wprowadzone na rynek w Japonii (lub których wprowadzenie na rynek zostało ogłoszone) pomiędzy 1 listopada 2013 r. a 30 września 2014 r. Całkowicie nowa Mazda2 jest piątym modelem marki Mazda, który zdobył tę nagrodę. „Jesteśmy zaszczyceni i wdzięczni za to, że Mazda2 otrzymała tak prestiżową nagrodę” — powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Mazda Motor Corporation, Masamichi Kogai. „Jest to wynik entuzjastycznego wsparcia wszystkich osób, które kochają samochody. Nagroda ta zainspiruje nas do dalszego tworzenia samochodów, które dodają radości w życiu ich właścicieli, a także do tego, aby stać się marką, do której klienci ciągle wracają”. Źródło: Mazda Motor
  17. MITSUBISHI OUTLANDER PHEV - NAJLEPSZY SUV 2014 i INNOWACJA ROKU! ​ Mitsubishi Outlander PHEV otrzymał tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014 oraz wyróżnienie w kategorii Innowacje w plebiscycie na najlepszy samochód 2014 roku, organizowany przez irlandzkie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych ASPMP - Association of Professional Motoring Press. Nagrody przyznawane są przez gremium najbardziej poczytnych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii. Michael Sheridan, przewodniczący APMP powiedział: „O tym, który model otrzyma nagrodę APMP decyduje grono kilkudziesięciu najbardziej znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z Irlandii, współpracujących z gazetami o zasięgu krajowym, radiem i telewizją, a także najlepsi komentatorzy internetowi. Takie gremium gwarantuje wiarogodność przyznawanych nagród, które cieszą się wielką estymą wśród producentów samochodów osobowych i dostawczych”. Nagrodę w kategorii Innowacje przyznano firmie Mitsubishi za jej zaangażowanie w rozwój hybrydowej technologii typu plug-in, m.in. podczas pracy nad modelem Outlander PHEV. Pięcioosobowa elektryczna hybryda PHEV (ang. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) to ekonomiczny, funkcjonalny i wszechstronny pojazd, którego obsługa nie nastręcza najmniejszych trudności. Outlander PHEV otrzymał również tytuł Najlepszego Dużego SUV-a Roku 2014. Komentując wybór jury w kategorii Innowacje Michael Sheridan dodał: „Technologia napędowa PHEV to ogromny krok naprzód, a model Outlander PHEV, pomimo swych pokaźnych gabarytów, gwarantuje niskie koszty utrzymania. Mitsubishi Outlander PHEV jest niezwykle prosty i tani w obsłudze. Podczas jazdy miejskiej można praktycznie korzystać jedynie z silników elektrycznych, a na dłuższych trasach znakomicie sprawdza się oszczędna jednostka spalinowa. Muszę przyznać, że jury było pod ogromnym wrażeniem nowego modelu Mitsubishi”. Źródło: MMC Car Poland
  18. Znamy Eksperta Flotowego roku 2014! Za nami miesiące ciężkiej pracy, testów i emocji. Podczas zmagań finałowych w Dolsku udało się wyłonić zwycięzcę II Edycji Projektu Ekspert Flotowy. Został nim Sebastian Pszczoła z firmy Getin Noble Bank. Bardzo ważnymi elementami Eksperta Flotowego jest możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, wzajemne dzielenie się wiedzą oraz merytoryczne i organizacyjne wsparcie ze strony ekspertów. ŠKODA, jako niekwestionowany lider rynku w sprzedaży aut w Polsce, dba o ciągły rozwój fleet managerów, czego wyrazem jest niniejszy projekt. „Ekspert Flotowy powstał z inicjatywy marki ŠKODA, Szkoły Auto ŠKODA i magazynu FLOTA. Wspólnie postanowiliśmy stworzyć okazję dla wszystkich osób zajmujących się zarządzaniem parkiem aut służbowych, aby w innowacyjny sposób podzielić się nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniem” – mówi Tomasz Koter, Kierownik Sprzedaży Flotowej marki ŠKODA. Organizatorem projektu jest również Volkswagen Leasing Polska GmbH, który wspiera projekt dzieląc się swoim doświadczeniem i najlepszymi praktykami dotyczącymi leasingu, finansów i optymalizacji kosztów zarządzania firmowej floty. Dzięki wsparciu tak silnych marek Ekspert Flotowy reprezentuje najwyższy poziom organizacyjny, edukacyjny i merytoryczny, co miało swoje odzwierciedlenie także podczas finału, który w tym roku odbył się w malowniczej scenerii Pojezierza Leszczyńskiego, w Dolsku i okolicach. W finale brało udział 16 fleet managerów i osób związanych z zarządzaniem oraz administracją. Podczas pierwszej fazy finału sprawdzane były ich umiejętności praktyczne na Autodromie 4x4 oraz współpraca grupowa w czasie wyprawy przełajowej. Wieczorem Eksperci rozwiązywali test wyboru składający się z 30 pytań. Suma składowa punktów podczas całego dnia zmagań wyłoniła najlepszego Eksperta Flotowego 2014. W tym roku bezkonkurencyjny okazał się Sebastian Pszczoła z firmy Getin Noble Bank. Tuż za nim uplasował się Piotr Konstanciak z Santander Consumer Bank, a podium zamknął Mateusz Zaleśny z firmy ViaCon. Podczas gali wręczenia nagród, która odbyła się na inaugurację XIII Ogólnopolskiego Szkolenia Fleet Managerów, wręczona została także nagroda Volkswagen Leasing Polska GmbH dla Eksperta Finansowego, którym została Karolina Trzęsicka-Cyman z firmy Marcopol Fabryka Śrub. Swoje wyróżnienia przyznało także Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych, partner merytoryczny Projektu Ekspert Flotowy. Dyplomy odebrali Dorota Krawczykiewicz i Szymon Szafrański. II Edycja Projektu przerosła najśmielsze oczekiwania i pod każdym względem przebiła edycję poprzednią. Do Eksperta Flotowego zgłosiło się ponad 220 flotowców, którzy łącznie zarządzali ponad 51 tysiącami samochodów. Na łamach magazynu FLOTA zostało opublikowanych ponad 70 stron specjalistycznych poradnikowych artykułów. Podczas projektu powstały także interesujące materiały video, z których uczestnicy również mogli czerpać niezbędną wiedzę. „Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie się w II Edycję Eksperta Flotowego, a wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! Rosnąca popularność projektu jest dla nas informacją zwrotną, że warto organizować tego typu przedsięwzięcia. Duże zaangażowanie uczestników i uczestniczek, spośród których aż cztery znalazły się w finale konkursu, daje nam poczucie, że udaje nam się szkolić fleet managerów w sposób przystępny i przyjazny. Cieszymy się z możliwości wspierania takich inicjatyw” - podsumowuje Tomasz Koter, Kierownik Sprzedaży Flotowej marki ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Nowe Audi TT stylistyczną innowacją roku · Audi TT i reflektory diodowe Matrix LED w Audi A8 nagrodzone w konkursie Automotive Brand Contest · Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego mówi: „Czynimy technikę bardziej namacalną“ · Szef wzornictwa Audi Marc Lichte podkreśla: „To bardzo prestiżowy konkurs“ Ingolstadt/Paryż, 30 września 2014 r. Audi zdobywa nagrody w konkursie Automotive Brand Contest. W kategorii wzornictwa samochodowego, nowe Audi TT otrzymało tytuł „innowacji roku” – „Innovation of the Year“. Natomiast reflektory diodowe Matrix LED montowane w Audi A8, zostały ogłoszone „najlepszymi z najlepszych” – „Best of Best“. Uroczystość wręczenia nagród odbędzie się 2 października i zbiegnie się z otwarciem Paryskiego Salonu Motoryzacyjnego. „Audi TT to ikona stylistyki i doskonała technicznie maszyna“ – zauważa prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jego nowa generacja sprawia, że technika stała się jeszcze bardziej namacalna dla kierowcy. Tego właśnie oczekuje się od sportowego samochodu.” Na tegorocznym Paryskim Salonie Motoryzacyjnym cztery pierścienie świętować będą światową premierę Audi TT Roadster i TTS Roadster. Jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie rozwiązań zastosowanych w tych sportowych samochodach jest Audi virtual cockpit. Auta wyposażone są również w reflektory diodowe Matrix LED. Ten nowy rodzaj oświetlenia drogowego koncern z Ingolstadt po raz pierwszy zastosował seryjnie w ubiegłym roku, w luksusowej limuzynie Audi A8. Innowacyjne reflektory również nagrodzono w konkursie. „Konkurs Automotive Brand Contest cieszy się w świecie stylistyki szczególną renomą“ – mówi Marc Lichte, szef wzornictwa Audi. „W końcu nagrody te przyznaje Niemiecka Rada Wzornictwa, czyli bardzo prestiżowa instytucja.“ Poza nagrodami dla Audi TT i reflektorów diodowych Matrix LED, cztery pierścienie otrzymały również wyróżnienia za Audi A3 Limousine, Audi allroad shooting brake i za designerski fotel, który styliści Audi zaprojektowali razem z Walterem de Silvą oraz producentem mebli firmą Poltrona Frau. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. MINI najpiękniejszym autem 2014 roku: nagroda Autonis dla MINI. Monachium. Jest na rynku od wiosny tego roku i wszędzie robi furorę swymi klasycznymi proporcjami, typową trójbryłową strukturą karoserii i nowoczesną interpretacją ikonicznej stylistyki historycznego przodka. Najnowsza jego generacja, wydłużona o ok. 10 cm, została właśnie triumfatorem plebiscytu Autonis organizowanego dorocznie przez magazyn motoryzacyjny „auto, motor und sport”, zdobywając tytuł „Best-looking car 2014”. Ekspresyjnym, mocnym designem przekonał do siebie czytelników magazynu oraz potencjalnych nabywców równie jednoznacznie, jak innowacyjną techniką i innymi cechami – fachowców zasiadających w jury międzynarodowych konkursów. W tegorocznym plebiscycie Autonis magazynu „auto, motor und sport” na „Najpiękniejsze auto” wzięły udział 94 samochody w 10 klasach. Głosowało 17 378 czytelników, a w swojej klasie MINI wygrało z siedmioma rywalami. Źródło: BMW Group
  21. Znalazłem na Gratce takiego Passat-a B6 z 2007 roku http://moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-passat-b6-2-0-tdi-highline-dsg-17192191.html#839b849cc202010b,1 Auto wygląda na zadbane i nawet nie przeszkadza mi to, że jest to Combi. Myślicie, że było to auto flotowe? Albo należało do jakiegoś przedstawiciela? Generalnie wygląda na zadbane, ale chciałbym to skonsultować...
  22. Hyundai konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie w 2014 roku Wiodąca w branży sprzedaż marki Hyundai do Klienta indywidualnego i korporacyjnego Modele dedykowane na rynek europejski najbardziej popularne wśród nabywców Fabryki Hyundaia w Europie wyprodukują w 2014 roku 500 000 samochodów Sprzedaż Hyundaia w Europie wzrosła w 2014 roku dzięki popularności wśród nabywców modeli dedykowanych na rynki europejskie. Na pięciu wiodących pod względem sprzedaży rynkach w Europie¹ Hyundai zwiększył w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku sprzedaż do Klienta indywidualnego i flotowego odpowiednio o 13,1% i 17,8% wyprzedzając branżę w obu sektorach. ”Hyundai koncentruje się na zwiększeniu sprzedaży w wybranych obszarach, zamiast dążyć do wzrostu udziału w rynku za wszelką cenę. Europejskie fabryki Hyundaia mają znaczny wpływ na nasz sukces.” - powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. Zdolności produkcyjne dwóch fabryk Hyundaia zlokalizowanych w Czechach i Turcji to 500 000 samochodów rocznie. Przewiduje się, że zostaną one maksymalnie wykorzystane w tym roku, dzięki popytowi na modele dedykowane na rynki europejskie. W pierwszej połowie 2014 roku Hyundai wyprodukował w Czechach 159 529 samochodów, co stanowi 2,6% wzrost w stosunku do 2013 roku. Liczba aut sprzedanych na terenie Unii Europejskiej, pochodzących z Czech wzrosła o 5% rok do roku, a 70% produkcji trafiło na rynki państw członkowskich. Popularny SUV ix35, jeden z trzech modeli produkowanych w fabryce w Nošovicach, sprzedał się w liczbie 46 610 co stanowi 6% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. 40 800 egzemplarzy tego modelu trafiło do Klientów poza Unią. Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja i Hiszpania Fabryka Hyundaia w tureckim Izmit wyprodukowała ponad 100 000 samochodów w pierwszej połowie roku, z czego 50% stanowił model i10 Nowej Generacji. Nowy reprezentant segmentu A, którego produkcja rozpoczęła się na początku tego roku sprzedał się w liczbie 42 344 egzemplarzy w okresie od stycznia do czerwca, co stanowi 42% wzrost w stosunku do poprzednika. Fabryka, w której powstaje także model i20 - reprezentant segmentu B, wyprodukowała już ponad milion samochodów. ”Popyt na samochody produkowane w Europie znacznie wzrósł w tym roku, co jest bardzo motywujące. Jednocześnie globalny popyt na te modele umożliwia nam skoncentrowanie się na rozwijaniu naszego europejskiego biznesu w sposób organiczny, bez potrzeby sztucznego stymulowania wzrostu.” - skomentował Allan Rushforth. ”Zakładamy, że zbalansowanie naszego udziału w rynku nastąpi w efekcie ofensywy produktowej, którą rozpoczniemy jeszcze w tym roku.” – dodał. Udział Hyundaia w rynku europejskim w pierwszej połowie tego roku wyniósł 3,2% (219 617 zarejestrowanych samochodów) według danych opublikowanych przez Europejską Agencję Motoryzacyjną ACEA. Źródło: Hyundai Motor Poland
  23. BMW Group sprzedała ponad milion pojazdów w pierwszych 6 miesiącach roku 2014 – więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego półrocza. Klientom na całym świecie wydano 1 020 211 pojazdów, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (954 501 szt.). Także sprzedaż w samym czerwcu osiągnęła rekordowy poziom: wydano o 4,8% więcej pojazdów – 193 342 (w ub.r. – 184 489). „Po raz pierwszy sprzedaliśmy ponad miliona samochodów w pierwszej połowie roku – to dowód na siłę naszych marek premium w BMW Group” – powiedział Ian Robertson, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Czerwiec to kolejny z długiej serii miesięcy rekordowych, potwierdzających iż jesteśmy na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy w salonach pojawią się tak ekscytujące auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’ W skali świata sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosła w czerwcu o 7,3%, do 164 214 (153 075). Od początku roku klienci na całym świecie odebrali 886 347 pojazdów marki BMW – to wzrost o 10,2% wobec zeszłorocznych 804 227 sztuk. Sprzedaż aut marki MINI zgodnie z przewidywaniami jest wciąż niższa od zeszłorocznej (131 896 sztuk wobec 148 799 w ub.r., –11,4%). Jednak sprzedaż nowego MINI hatchback, podstawowego modelu, który w nowej swej generacji pojawił się w salonach w marcu, zaczyna odzwierciedlać pozytywną reakcję klientów, wykazując wzrost o 3,2%. Pozytywny trend wzrostowy będzie obserwowany przez resztę roku. Sprzedaż marki Rolls-Royce w pierwszej połowie roku wyniosła 1968 sztuk, 0 33,4% więcej niż w ub.r. (1475). Rolls-Royce notuje wciąż bardzo duży popyt na model Wraith, wyraźną reakcję rynku na świeżo wprowadzony model Ghost Series II oraz popyt na rodzinę Phantom. Dobrą sprzedaż raportują region Azji i Pacyfiku, Bliski Wschód i Europa. W połowie roku USA wyprzedziły Chiny jako największy rynek marki na świecie. Marka planuje dalszy silny wzrost i rekordowy rok 2014. Globalna sprzedaż BMW Motorrad wyniosła w pierwszej połowie roku 70 978 motocykli i skuterów, co oznacza wzrost o 9,3% wobec ub.r. (64 941). W samym czerwcu sprzedano 11 827 pojazdów (12 541, –5,7%). Na trzech głównych rynkach zanotowano globalny wzrost. W Azji BMW Group dostarczyła klientom 321 915 pojazdów BMW i MINI, co oznacza wzrost o 18,3% (272 100). Rekordowe wzrosty zanotowano w Korei Południowej (+19,3%) oraz w Chinach kontynentalnych (+23,1%). W regionie Ameryk wzrost jest stały, dla marek BMW i MINI wyniósł 3,4%. W samych USA wyniósł 5,1%, w Meksyku – o 6,2%. Sprzedaż BMW Group w Europie także poszła w górę, wzrastając o 2,1%. W samym czerwcu na rodzimym rynku, w Niemczech, o 2,4%. Źródło: BMW Group
  24. Trafiłem dziś na takiego Golfa VI z Poznania http://moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-golf-vi-vi-1-4-tsi-comfortline-17026527.html#119412d7b520d532,1.html?utm_source=brc Jest jeszcze trochę za wcześnie na telefony, zanim do niego zadzwonię chciałbym poznać waszą opinię na temat tego modelu. Chociaż jak na Comfrortline wnętrze wygląda ubogo.
  25. Alfa Romeo 4C gwiazdą gali Samochód Roku Playboya 2014. Alfa Romeo 4C nagrodzona tytułem „Samochód Roku Playboya 2014”. Włoski supersamochód zaprezentowany na scenie Pałacu Zamoyskich w Warszawie. Wyróżnienie podczas uroczystej gali wręczyli aktor Bogusław Linda oraz dziennikarz Włodzimierz Zientarski. Wczorajszej nocy w eleganckich wnętrzach Pałacu Zamoyskich w Warszawie podczas uroczystej gali prowadzonej przez prezenterkę Paulinę Sykut-Jeżynę i redaktora Rafała Jemielitę, Alfa Romeo 4C została uhonorowana tytułem „Samochód Roku Playboya 2014”. Wyróżnienie to zostało przyznane przez znawców rynku motoryzacyjnego w Polsce. Nocna gala wieńczyła plebiscyt „Samochód Roku Playboya 2014” organizowany już od 22 lat przez redakcję polskiej edycji najsłynniejszego na świecie magazynu dla mężczyzn. Plebiscyt ten od lat wskazuje trendy i kierunki rozwoju krajowego rynku motoryzacyjnego, zaś nagrodzone auta stanowią obiekt westchnień nie tylko męskiej części naszego społeczeństwa. O wyborze wyróżnionych decyduje elitarne grono jurorów złożone z osobistości branży motoryzacyjnej. W 22. edycji plebiscytu w jego składzie zasiedli: jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych, rajdowy Mistrz Europy, trzykrotny rajdowy Mistrz Polski i „dakarowiec” Krzysztof Hołowczyc, komentator sportowy i dziennikarz Andrzej Borowczyk, czterokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych i pierwszy Polak w samochodzie na mecie Rajdu Paryż-Dakar Andrzej Koper, miłośnik motoryzacji i publicysta Włodzimierz Zientarski oraz prowadzący w programie Automaniak TVN Turbo, redaktor polskiej edycji „Playboya” i gospodarz wczorajszej gali Rafał Jemielita. Powyższe jury wybrało zwycięzcę oraz przyznało 13 wyróżnień dodatkowych w poszczególnych kategoriach. Najważniejsza nagroda – tytuł „Samochodu Roku Playboya 2014” – zdobyła Alfa Romeo 4C. Gwiazda wieczoru – piękne, włoskie coupé – wśród owacji wjechało na scenę w Pałacu Zamoyjskich, gdzie z rąk aktora Bogusława Lindy oraz dziennikarza Włodzimierza Zientarskiego nagrodę odebrał Rafał Grzanecki, szef Public Relations Fiat Auto Poland. Dzieło mistrzów designu z Włoch, Alfa Romeo 4C, nawiązuje do historii wyścigowych sukcesów firmy, czerpiąc inspiracje z modelu 33 Stradale. Podobnie jak ta homologowana wersja bolidu racingowego Tipo 33 z 1967 roku, 4C łączy wysmakowane włoskie wzornictwo z bezkompromisową techniką. Pod nadwoziem o liniach niezwykle zbliżonych do 33 Stradale kryje się wnętrze stworzone w stylu wyścigowym oraz sportowy charakter pojazdu z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. Alfa Romeo 4C zachwyca nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim jakością sportowej jazdy. Stosunek masy do mocy w tym super-samochodzie nie przekracza 4 kg/KM, co Alfa zawdzięcza redukcji masy do zaledwie 895 kg, uzyskanej dzięki zastosowaniu nowoczesnych, wyjątkowo lekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium i kompozyt SMC. To ultra szybkie coupé napędza skonstruowany od podstaw, aluminiowy czterocylindrowiec 1750 Turbo, dostarczający moc i moment obrotowy o najwyższych wartościach w klasie. 240 KM i 350 Nm, z których 80% jest dostępne już przy 1700 obr./min, zapewnia niesamowite osiągi maksymalne wynoszące 258 km/h i imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Silnik współpracuje ze skrzynią biegów najnowszej generacji z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race". Wszystkie te rozwiązania zastosowanie w Alfie Romeo 4C mają służyć zapewnieniu maksymalnej radości z jazdy, zarówno po szosie, jak i po najtrudniejszym torze. Dla Alfy Romeo 4C tytuł „Samochód Roku Playboya 2014” to już kolejne wyróżnienie na polskim rynku. Na początku tego roku coupé docenili też uczestnicy Plebiscytu „Auto Lider 2013", Czytelnicy tygodnika „MOTOR" i miesięcznika „AUTO MOTO". Głosujący wybrali Alfa Romeo 4C na zwycięzcę kategorii „Auto Sportowe i Kabriolet" spośród 20 innych konkurentów. Początek roku 2014 to także pasmo prestiżowych, zagranicznych nagród dla marki Alfa Romeo: niedawno Czytelnicy niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto, Motor und Sport” przyznali Alfie Romeo 4C tytuł „Best Cars 2014" w klasyfikacji „Importerzy”, w kategorii „Samochody Sportowe”, a podczas 29. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Chamonix we Francji Alfę Romeo 4C nagrodzono tytułem „Najpiękniejszego Samochodu Roku 2013”. W lutym Czytelnicy włoskiego miesięcznika „Quattroruote” przyznali zwycięstwo fascynującej Alfie Romeo 4C w kategorii „Sportowe” konkursu „Samochody, które preferuję”. Źródło: Fiat Auto Poland
×