Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rocznic' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 1 wynik

  1. Rok wyjątkowych rocznic ŠKODA należy do najstarszych, nieprzerwanie działających marek samochodowych świata. W tym roku mija 120 lat od momentu, kiedy jej ojcowie - Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli produkcję rowerów i motocykli. Dziesięć lat później wystartowały prace nad automobilami. Losy dywizji samochodowej potężnego koncernu z Pilzna – głównej siedziby czeskiego przedsiębiorstwa przemysłu maszynowego - sięgają roku 1919, w którym powołano do życia oddział produkcji pojazdów, opierający się głównie na konstrukcjach licencyjnych. W ten sposób, ogromny konglomerat, kojarzony głównie z przemysłem ciężkim i zbrojeniowym, rozszerzył swą ofertę o pojazdy różnego przeznaczenia. Do połowy lat 20. XX wieku pod marką tą można było spotkać zarówno jedną z najbardziej wyrafinowanych technicznie limuzyn świata (model 25/100, powstający na licencji Hispano-Suiza), jak i ciężkie ciągniki drogowe, pojazdy opancerzone, traktory czy parowe ciężarówki (ŠKODA Sentinel). Dalszy rozwój tej gałęzi koncernu z Pilzna zatrzymały ważne decyzje strategiczne. Fuzja przedsiębiorstwa z producentem samochodów z Mladá Boleslav, firmą Laurin&Klement, spowodowała jednoczesne przejęcie całkiem bogatego programu produkcyjnego, ale także doświadczenia i wieloletniej tradycji. Mimo potężnych dysproporcji w kapitałach obu firm, połączenie sił przebiegło w sposób zupełnie dobrowolny, niosąc wymierne korzyści dla obu stron umowy. Na podkreślenie harmonijnego przebiegu fuzji, przez kilka sezonów na osłonach chłodnic samochodów, wytwarzanych nadal w Mladá Boleslav, można było spotkać równocześnie znaki firmowe ŠKODA oraz Laurin&Klement. W czerwcu tego roku, mija 90 lat od tego wydarzenia – szczęśliwego zbiegu wypadków, łączącego na zawsze doświadczenie i tradycję z kapitałem oraz dostępem do nowych rynków oraz technologii. Od tego czasu samochody ŠKODA, posiadające ducha i witalność marki Laurin&Klement stały się znane na całym świecie, w niczym nie ustępując pojazdom najbardziej renomowanej konkurencji. Drugą z rocznic, której nie sposób pominąć w tym roku, jest jubileusz koncepcji samochodu w marce Laurin&Klement. I o ile sam samochód zaprezentowano oficjalnie w kwietniu roku 1906, podczas salonu motoryzacyjnego w Pradze, to jego koncepcja, projekt, powstanie i pierwsze testy drogowe, przypadają w całości na sezon poprzedzający. To właśnie w roku 1905, zatem 110 lat temu, ten uznany producent rowerów i motocykli (sprzedawanych pod nazwą Slavia) wkroczył do świata pojazdów czterokołowych. Zwiastunem tej rewolucji była premiera silnika do pierwszego samochodu marki, zorganizowana także na praskim salonie, w kwietniu roku 1905. Dalej wypadki potoczyły się błyskawicznie – do końca roku nie tylko zaprojektowano pojazd, opracowano technologię jego wytwarzania, skalkulowano koszty oraz cenę, ale i zbudowano dwa egzemplarze przedprodukcyjne, poddając je serii jazd próbnych i niezbędnych, technicznych korekt. Tym samym, za rok fizycznych narodzin pierwszego samochodu marki Laurin&Klement należy przyjąć 1905, mimo jego oficjalnego dopuszczenia do ruchu, uroczystej prezentacji i rozpoczęcia sprzedaży w kolejnym sezonie. Jako trzeci z najważniejszych, tegorocznych jubileuszy związanych z historią marki, wymienić należy okrągłą rocznicę powołania samego przedsiębiorstwa Laurin&Klement. 30 września 1895 roku panowie Václav Laurin oraz Václav Klement zwrócili się do rady miejskiej Mladá Boleslav o pozwolenie na budowę warsztatu, w którym planowali naprawiać, a następnie produkować jednoślady napędzane siłą mięśni. Wskazana we wniosku lokalizacja spotkała się z odmową ratusza, z uwagi na brak systemu kanalizacji. Ostatecznie, 120 lat temu, w pierwszych dniach grudnia 1895 roku firma L&K rozpoczęła swą działalność na ówczesnych peryferiach miasta, w dzielnicy Na Hejtmánce. Osiadła w wynajmowanych pomieszczeniach, mieszczących się na parterze jednopiętrowego domu numer 149/III przy ulicy Benatskiej. Lista płac z grudnia 1895 roku obejmowała dwóch pracowników, jednego ucznia i – naturalnie – dwóch wspólników-założycieli. Co ciekawe, Václav Klement, jakby niepewny powodzenia przedsięwzięcia, nie zakończył prowadzenia swojego dotychczasowego interesu, stawiając za ladą, spłaconego przed rokiem antykwariatu, swą małżonkę Antonię. W roku 1895 cała firma Laurin&Klement zajmowała powierzchnię 120m², wykorzystując wyłącznie obrabiarki napędzane nożnie. Zakup pierwszej maszyny parowej, służącej do wprawiania w ruch za pomocą przekładni, narzędzi skrawających i prostej prasy oraz wzmocnienie kadry o kolejne sześć etatów, nastąpiło już w roku 1896. Wymienione trzy, najważniejsze rocznice roku 2015 związane z marką ŠKODA są wyjątkowo symboliczne. W trakcie jednego sezonu świętujemy jubileusze absolutnego początku historii przedsiębiorstwa, jego wkroczenia do grona producentów pojazdów samochodowych, z których słynie do dziś, oraz biznesowej decyzji, która nie tylko pozwoliła na przetrwanie, ale roztoczyła przed nim nowe, świetliste perspektywy. Możliwości te zostały docenione i należycie wykorzystane przez kolejne dekady, mimo licznych zmian otoczenia gospodarczego i politycznego. Wysoki poziom techniczny i organizacyjny firmy L&K umożliwił jej fuzję z marką ŠKODA w latach 20. XX wieku. Imponujący dorobek z lat 30., w tym osiągnięcie statusu największego producenta pojazdów w kraju (1936) – w miarę łatwe odrodzenie w nowej, powojennej rzeczywistości. Zaś aktywność i możliwie efektywne wykorzystywanie potencjału w dobie socjalizmu – szybkie znalezienie silnego partnera strategicznego po okresie aksamitnej rewolucji i ustrojowej transformacji. Osiągnięcie dzisiejszej pozycji marki ŠKODA nie byłoby możliwe bez wysiłku i konsekwencji na każdym z etapów tej historii. Po 120 latach nieustannego rozwoju zalicza się do niezwykle elitarnego grona producentów, mających swe korzenie na naszym kontynencie, wieloletnie struktury oparte na własnym kapitale i przepiękne karty dorobku, który od dawna szanuje i pielęgnuje. Autor: Tomasz Orlik, kwiecień 2015 Fotografie: archiwum ŠKODY Źródło: Volkswagen Group Polska
×