Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'raz' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 41 wyników

  1. Silnik Audi 2.5 TFSI po raz szósty zdobywcą tytułu International Engine of the Year - Najnowszy silnik 2.5 TFSI sprawia, że Audi RS 3 Sportback jest najmocniejszym autem klasy premium w segmencie aut kompaktowych. - Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „jednostka 2.5 TFSI w nowym Audi RS 3 Sportback uosabia motoryzacyjną pasję” - Jedenaste z rzędu zwycięstwo Audi w swojej klasie Ingolstadt/Stuttgart, 17 czerwca 2015 r. 2,5-litrowy silnik TFSI Audi otrzymał tytuł „International Engine of the Year” 2015, w kategorii silników o pojemności 2 - 2,5 litra. Pięciocylindrowa jednostka zdobyła ten tytuł już szósty raz z rzędu. Międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej, uznało 2,5-litrowy silnik TFSI za najlepszy w swej klasie. „Niezawodna jakość Audi i doskonałe zestrojenie sprawiają, że dzięki temu silnikowi czuje się prawdziwą radość z jazdy. Żaden stworzony przez człowieka dźwięk nie mógłby zastąpić emocjonalnego brzmienia tej wspaniałej pięciocylindrowej, rzędowej jednostki” - czytamy w uzasadnieniu jury. Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, prof. dr Ulrich Hackenberg powiedział przy tej okazji: „Pięciocylindrowe motory mają u nas długą tradycję. W latach 80. uczyniły z Audi sportową markę. Jednostka napędowa 2.5 TFSI nowego Audi RS 3 Sportback, dzięki potężnemu momentowi obrotowemu i dzięki charakterystycznemu brzmieniu, jest uosobieniem samochodowych emocji. Ten tytuł to piękne zwieńczenie naszych prac nad rozwojem tego silnika.“ W nowym Audi RS 3 Sportback, turbodoładowana jednostka napędowa 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem ma moc 270 kW (367 KM). Dzięki niej, RS 3 Sportback jest najmocniejszym wśród kompaktowych samochodów klasy premium. Jej maksymalny moment obrotowy 465 Nm, dostępny jest już przy 1625 obr./min i pozostaje niezmienny aż do 5550 obr./min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza jej 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 280 km/h. W Audi RS Q3, silnik rozwija moc 250 kW (340 KM) i osiąga moment obrotowy 450 Nm. Wyposażony w tę pięciocylindrową jednostkę napędową topowy model serii Q3, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość, wynosi 250 km/h. Audi zwyciężyło w plebiscycie „International Engine of the Year" już po raz jedenasty. W latach 2005 – 2009, pięć razy z rzędu, tytuł ten zdobywał inny silnik koncernu z Ingolstadt: 2.0 TFSI w kategorii od 1,8 do 2 litrów. Z kolei dla TFSI o pojemności 2,5 litra, to już szóste zwycięstwo z rzędu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Volkswagen Golf po raz piąty z rzędu zdobywa tytuł Internetowego Samochodu Roku - Najczęściej poszukiwany przez Polaków samochód wytypowano na podstawie 1 miliarda zapytań z wyszukiwarki i 10 milionów ogłoszeń, zamieszczonych w 2014 r. na otomoto.pl - o Golfa internauci pytali w wyszukiwarce ponad 15 milionów razy - trzecie miejsce zdobył VW Passat, który po raz piąty uplasował się na podium rankingu - wśród aut dostawczych do 3,5 t zwyciężył Volkswagen LT Poznań, 26 marca 2015 r. – Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce – otomoto.pl. Ranking jest układany na podstawie zapytań użytkowników serwisu, którzy w ciągu roku wpisują w wyszukiwarkę interesujące ich modele aut lub zamieszczają ogłoszenia o sprzedaży samochodu. Tegoroczny raport otomoto.pl – prezentujący motoryzacyjne preferencje Polaków, którzy kupują i sprzedają nowe i używane samochody – powstał na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ofert, zamieszczonych w największym serwisie ogłoszeń motoryzacyjnych. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu, wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych jest aż 6 modeli, które reprezentują marki należące do koncernu Volkswagena. VW Golf – ponad 15 mln wyszukań W 2014 r., w porównaniu z liczbą wyszukań w roku wcześniejszym, liczba zapytań o kompaktowego VW po raz kolejny wzrosła. Na rynku aut używanych statystyczny Polak najczęściej poszukuje Golfa V. lub VI. generacji. Takich samochodów dotyczyło aż 71% zapytań. Do najbardziej pożądanej konfiguracji należy hatchback (ponad połowa zapytań) napędzany silnikiem Diesla (47% zapytań). O blisko połowę mniejszą popularnością (23% zapytań) cieszy się Golf Variant, czyli kombi. Ponad 90% osób było zainteresowanych zakupem samochodu, który pochodził z polskiego salonu i był sprzedawany przez pierwszego właściciela. Najwięcej zapytań (45%) dotyczyło egzemplarzy, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. W raporcie otomoto.pl z 2011 r. najczęściej były wyszukiwane auta nie droższe niż 5 tys. zł. Z tegorocznego raportu wynika, że blisko jedna trzecia zapytań dotyczyła samochodów z przedziału cenowego 15-25 tys. zł. VW Passat – goni Golfa pod względem liczby wyszukań W minionym roku zapytań na otomoto.pl, dotyczących Passata, było dokładnie 14.161.044. W porównaniu z 2013 rokiem, przewaga Golfa nad Passatem skurczyła się z 22% do 9%. Podobnie jak w wypadku mniejszego modelu VW, również w odniesieniu do Passata internauci najczęściej szukają egzemplarzy z silnikiem Diesla pod maską (57% zapytań). Największą popularnością cieszyły się modele typu sedan (43% zapytań). Passat Variant, czyli kombi, w zapytaniach ustąpił sedanowi o jedynie 3%. Tak jak w wypadku poszukujących Golfa, ponad 90% użytkowników serwisu otomoto.pl było zainteresowanych kupnem auta od pierwszego właściciela, które wyjechało z polskiego salonu. Jako kraj pochodzenia auta, na drugim miejscu znalazły się Niemcy z wynikiem zaledwie 7% zapytań. Najwięcej wyszukań dotyczyło Passatów, których cena wywoławcza nie przekraczała 15 tys. zł. Golf VII - najnowszy model coraz bardziej popularny Wśród osób, które w 2014 r. za pośrednictwem serwisu otomoto.pl szukały nowych samochodów, drugie miejsce w rankingu zajął Golf najnowszej generacji. W porównaniu z rankingiem z 2013 r. kompaktowy model VW awansował o jedno miejsce. Również na drugim miejscu, ale w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek (w wypadku samochodów nowych), uplasował się Volkswagen. W tym rankingu tylko trzy marki koncernu Volkswagena – Audi, Skoda i Volkswagen – generują blisko 1/4 wszystkich wyszukań. Podczas odbierania nagrody PR Manager Volkswagena, Tomasz Tonder, powiedział: „Marka Volkswagen od lat kojarzy się z niezawodnymi samochodami. Te skojarzenia potwierdza m.in. tegoroczny raport DEKRY, w którym – niezależnie od modelu i przebiegu – samochody naszej marki znajdują się w czołówce najbardziej bezawaryjnych aut. Potwierdza to także duże zainteresowanie samochodami Volkswagena na portalu otomoto.pl, gdzie kierowcy szukają auta dla siebie czy też dla swojej rodziny. Niezależnie od tego, czy wybór pada na samochód nowy, czy używany, uwaga skierowana jest głównie na Volkswagena Golfa. Bardzo cieszy nas olbrzymie uznanie i zaufanie, którymi kupujący darzą markę Volkswagen.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Mercedes-AMG po raz kolejny dostarcza samochód bezpieczeństwa i samochód medyczny dla F1 Mercedes-AMG GT S oraz C 63 S – nowe samochody bezpieczeństwa i służb medycznych Formuły 1 Chrzest bojowy na torze wyścigowym – najnowsze samochody Mercedes-AMG o wysokich osiągach zapewnią bezpieczeństwo w tegorocznym sezonie Formuły 1. Podczas najbliższego Grand Prix w Melbourne (12-15 marca br.) w roli oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 zadebiutuje model GT S, a C 63 S Kombi zapewni ekspresową pomoc lekarską jako oficjalny samochód medyczny F1. Mercedes-AMG aktywnie wspiera królową sportów motorowych od 1996 roku. Nowy GT S perfekcyjnie nadaje się do zabezpieczania wyścigów Formuły 1 w niesprzyjających warunkach pogodowych lub gdy dojdzie do wypadku z udziałem bolidów. Drugi sportowy wóz opracowany samodzielnie przez Mercedes-AMG ma znakomite referencje do pełnienia tej odpowiedzialnej roli – jednostka V8 biturbo z suchą miską olejową, układ napędowy typu transaxle, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana i zawieszenie z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami zapewniają warunki do osiągania najlepszych wyników na torze. Wyśmienita dynamika jazdy jest wpisana w jego DNA: inteligentna, lekka konstrukcja aluminiowa gwarantuje nie tylko niewielką masę pojazdu, ale i nisko położony środek ciężkości oraz znakomity rozkład obciążenia między przednią i tylną osią (47:53). 43-letni Bernd Mayländer, niemiecki kierowca wyścigowy DTM, prowadzący samochody bezpieczeństwa F1 od 2000 roku, mówi: „Przez pięć lat moim samochodem bezpieczeństwa był Gullwing, czyli SLS AMG. Model GT S zdążył już zafascynować mnie swoim wyczynowym charakterem – miałem okazję poznać go w czasie projektowania w Affalterbach”. Była gwiazda wyścigów DTM pracuje również jako instruktor Akademii Jazdy AMG i jest ambasadorem Mercedes-Benz na wybranych imprezach. Surowe wymogi wobec samochodu bezpieczeństwa Wysokie prędkości w zakrętach, dynamiczne przyspieszenia i imponujące czasy okrążeń – samochód bezpieczeństwa musi spełniać rygorystyczne wymogi FIA (Fédération Internationale de l’Automobile, pol. Międzynarodowa Federacja Samochodowa), organizatora mistrzostw F1. W podbramkowych sytuacjach – gdy pogorszy się pogoda lub dojdzie do wypadku – to jego kierowca prowadzi kolumnę bolidów na torze. Musi jechać jednak na tyle szybko, by uniknąć nadmiernego schłodzenia ogumienia i hamulców pojazdów wyścigowych oraz przegrzania się ich silników. Bernd Mayländer dzieli kokpit samochodu bezpieczeństwa z analitykiem FIA, 59-letnim Peterem Tibbettsem z Anglii. „W czasie wyścigu czekamy w pit-stopie gotowi do wyjechania na tor, słuchając instrukcji organizatorów” – mówi kierowca. GT S w nowej roli – ale z seryjnym silnikiem i skrzynią Najnowszy samochód bezpieczeństwa F1 napędza ten sam silnik, co seryjną wersję Mercedesa-AMG GT S. 4-litrowa jednostka V8 biturbo generuje moc 375 kW (510 KM) i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bez zmian pozostawiono również standardową, 7-biegową przekładnię zautomatyzowaną z dwoma sprzęgłami. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Muzyką dla uszu fanów F1 zgromadzonych na trybunach i przed telewizorami jest brzmienie zmodyfikowanego wydechu GT S, emitującego jeszcze bardziej gardłowy i donośny dźwięk widlastej „ósemki” AMG. W związku z nową rolą Mercedes-AMG GT S został poddany jedynie drobnym modyfikacjom. Wyposażono go w opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS, obejmujący aktywne mocowanie silnika i przekładni, specjalne zestrojenie oprogramowania skrzyni biegów, sztywniejsze nastawy sprężyn i amortyzatorów, większy negatyw kół przedniej osi oraz zmodyfikowaną charakterystykę progresywnego układu kierowniczego. Całość uzupełnia sportowa kierownica, obszyta czarną mikrofibrą DINAMICA, oraz żółte akcenty na panelu wskaźników. Samochód bezpieczeństwa przemieszcza się na kołach z wyjątkowo lekkimi, wieloramiennymi obręczami w kolorze matowej czerni, w rozmiarze 9 x 19 z przodu oraz 11 x 20 z tyłu (oraz oponami, odpowiednio, 265/35 R 19 i 295/30 R 20). Zaopatrzono go również we wzmocnione, ceramiczno-kompozytowe hamulce z tarczami o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Ich zaletą jest nie tylko wyższa skuteczność, ale także niższa masa i dłuższa żywotność. Elementy te, podobnie jak pakiet AMG DYNAMIC PLUS, są na życzenie dostępne dla nabywców modeli GT oraz GT S. Aerodynamiczne mocowanie oświetlenia na dachu Mercedes-AMG GT S pełniący funkcję samochodu bezpieczeństwa F1 od wersji seryjnej różni się przede wszystkim oznaczeniami karoserii z logo FIA i F1 oraz dodatkowym oświetleniem na dachu. Lampy umieszczono na wykonanym z włókien węglowych, aerodynamicznie wyprofilowanym mocowaniu. Zaprojektowano je pod kątem ograniczenia oporu powietrza i optymalizacji strumienia powietrza w obrębie tylnego spojlera, należącego do opcjonalnego pakietu aerodynamicznego. Tak wyposażony pojazd został poddany szeroko zakrojonym testom w tunelu aerodynamicznym. Panel oświetlenia korzysta wyłącznie z wydajnych, szybko reagujących diod LED. Po wyjechaniu na tor święcą one na pomarańczowo; gdy środkowa miga, obowiązuje zakaz wyprzedzania na torze, a gdy świeci na zielono – samochód bezpieczeństwa daje sygnał do wyprzedzania. Na panelu oświetlenia zamontowano kamerę – taką samą jak bolidach F1. W celu poprawy widoczności w ciemności lub w czasie deszczu z lampami na dachu skoordynowano specjalne podświetlenie z pomarańczowymi i zielonymi diodami. Dodatkową funkcję ostrzegawczą pełnią reflektory z efektem stroboskopowym. Kokpit z kubełkowymi fotelami, iPadem i dostępem do internetu Podczas gdy Bernd Mayländer jest w pełni skoncentrowany na prowadzeniu i obserwuje sytuację na torze w lusterku wstecznym, Peter Tibbetts pozostaje w kontakcie radiowym z organizatorami wyścigu. Obaj panowie również komunikują się ze sobą drogą radiową. Awaryjnie w kokpicie zainstalowano także drugi system radiowy. Peter Tibbetts śledzi pozycję bolidów i ich wyniki na ekranach dwóch iPadów, połączonych bezprzewodowo z internetem za pomocą samochodowego hotspota. Na pokładzie znajdują się też systemy FIA spotykane w każdym bolidzie F1 – na przykład transponder do pomiaru czasów, wysokiej klasy nadajnik GPS oraz układ, który za pomocą trzech kolorowych diod LED wskazuje kierowcy wywieszane flagi. Zarówno w samochodzie bezpieczeństwa, jak i samochodzie medycznym pełni on również dodatkową funkcję ostrzegawczą – jeśli dojdzie do wypadku, w którym zanotowany zostanie krytyczny poziom przeciążenia, LED-y kilkukrotnie zamigają, dając Mayländera i Tibbettsowi sygnał do wyjechania na tor. Załoga samochodu bezpieczeństwa ma do dyspozycji kubełkowe fotele AMG z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Poza tym kokpit odpowiada seryjnej wersji modelu GT S. Mercedes-AMG GT S zastąpi SLS-a AMG, który rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 pełnił od 2010 roku. W ubiegłym sezonie Gullwing wyjeżdżał na tor łącznie 14 razy w 10 z 19 rozgrywanych wyścigów. C 63 S oficjalnym samochodem medycznym F1 Wraz z GT S na torze debiutuje nowy oficjalny samochód medyczny F1 – Mercedes-AMG C 63 S Kombi, który zastępuje C 63 AMG Kombi. Jego zadaniem jest zapewnienie błyskawicznej pomocy medycznej. Za kierownicą siądzie kierowca wyścigowy Alan van der Merwe (Republika Środkowoafrykańska, 35 lat), a na fotelu obok – główny lekarz FIA, dr Ian Roberts (Wielka Brytania, 51 lat). Z tyłu może podróżować jeden lub dwóch medyków ze szpitali zlokalizowanych w pobliżu danego toru wyścigowego. W czasie okrążenia startowego, gdy bolidy jadą szczególnie blisko, samochód medyczny podąża torem wyścigowym, dzięki czemu lekarze mogą jak najszybciej udzielić pomocy w razie zderzenia. Później ekipa ratownicza stacjonuje w alei serwisowej wraz z samochodem bezpieczeństwa. Torowe osiągi C 63 S pozwalają sprawnie dotrzeć na miejsce ewentualnego wypadku – pod maską kombi pracuje 4-litrowa jednostka V8 biturbo o mocy 375 kW (510 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Podobnie jak w przypadku samochodu bezpieczeństwa, silnik V8, 7-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT, dynamiczne poduszki silnika i elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego pochodzą z wersji seryjnej. Podczas jazdy po torze C 63 S serwuje widzom F1 prawdziwą ucztę dla uszu – jego zmodyfikowany sportowy wydech wygrywa jeszcze bardziej przeszywające dźwięki. Inżynierowie Mercedes-AMG dostosowali zawieszenie AMG RIDE CONTROL do specyficznych warunków eksploatacji samochodu medycznego – zazwyczaj przewozi on na pokładzie 3-4 osoby i dodatkowy sprzęt ratowniczy, a jednocześnie rozwija wysokie prędkości. Wyposażenie auta obejmuje opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy przedniej osi z ceramicznymi tarczami o średnicy 402 mm. Odpowiednią przyczepność zapewnia ogumienie w rozmiarze 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył) z matowymi, czarnymi obręczami o szerokości, odpowiednio, 8,5 i 9,5 cala. Samochód medyczny został także wyposażony w LED-owe oświetlenie na dachu, odpowiednie oznaczenia, specjalne podświetlanie tablicy rejestracyjnej oraz tylne lampy z dodatkowymi funkcjami sygnalizacyjnymi. 490-litrowy bagażnik z powodzeniem mieści kompletne wyposażenie ekipy ratowniczej, włącznie z defibrylatorem i respiratorem. W kabinie zamontowano cztery kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami, dwa iPady oraz hotspot zapewniający bezprzewodowy dostęp do sieci. Samochody Mercedes-AMG w służbie F1 od 1996 roku Tak jak wcześniej, samochód bezpieczeństwa i medyczny będzie do dyspozycji w czasie wszystkich tegorocznych wyścigowych weekendów Formuły 1. Za kontrolę stanu technicznego obu pojazdów przez cały sezon odpowiada dwóch wykwalifikowanych mechaników AMG. Mercedes-AMG, sportowa marka Mercedes-Benz, aktywnie wspiera wyścigi Formuły 1 od 1996 roku. Oto lista wszystkich oficjalnych samochodów bezpieczeństwa F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) od 1997 roku: CLK 55 AMG (C 208) 2000 rok: CL 55 AMG (C 215) od 2001 roku: SL 55 AMG (R 230) 2003 rok: CLK 55 AMG (C 209) od 2004 roku: SL 55 AMG (R 171) od 2006 roku: CLK 63 AMG (C 209) od 2008 roku: SL 63 AMG (R 230) od 2010 roku: SLS AMG (C 197) od 2012 roku (Belgia): SLS AMG GT (C 197) od 2015 roku: Mercedes-AMG GT S (C 190) A oto zestawienie wszystkich oficjalnych samochodów medycznych F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) 1997 rok: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210) od 1998 roku: C 55 AMG Kombi (S 202) od 2001 roku: C 32 AMG Kombi (S 203) od 2004 roku: C 55 AMG Kombi (S 203) od 2008 roku: C 63 AMG Kombi (S 204) od 2015 roku: Mercedes-AMG C 63 Kombi (S 205) Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. Nowa SKODA Fabia R 5 po raz pierwszy w paski! Nowy samochód rajdowy ŠKODY rozbudza emocje publiczności na całym świecie z pomocą mediów społecznościowych. Nagrania i zdjęcia nowej, wyczynowej Fabii R 5 w kamuflażu rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie na Facebooku, Youtubie i Twitterze. Studyjna wersja tego najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu, opracowanego w Mladá Boleslav, będzie po raz pierwszy zaprezentowana publiczności podczas targów Essen Motor Show w dniach 29 listopada–7 grudnia. Krótki film ze spektakularnymi ujęciami z podziemnego garażu zapowiada premierę ekstremalnej Fabii R 5 podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Essen. Samochód w malowaniu w zebrę jest prowadzony przez Jana Kopecký’ego, czeskiego kierowcę rajdowego, zawodnika ŠKODA Motorsport, który ze swoim zespołem zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku. Jest on jednym z czterech kierowców rozwijających nową, rajdową broń ŠKODY, następczynię utytułowanej na całym świecie Fabii S2000. Grono testerów obejmuje także aktualnego Rajdowego Mistrza Europy, Fina Esapekka Lappi, oraz doświadczonych zawodników: Belga Freddy’ego Loixa i wielokrotnego Mistrza Austrii, Raimunda Baumschlagera. „Rozpoczęty w styczniu 2014 roku projekt rozwoju modelu R 5 idzie zgodnie z planem. Naszym celem jest uzyskanie homologacji rajdowej samochodu najpóźniej do połowy 2015 roku” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. Wtedy też spodziewany jest rajdowy debiut Fabii R 5. Poza wyczynowym nadwoziem ta zawodnicza wersja będzie cechować się także najbardziej zaawansowanymi technologiami z dziedziny motorsportu. W odpowiedzi na nowe przepisy organizacji FIA model ten wyposażony jest w silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem – to duża zmiana wobec dotychczas stosowanego w Fabii S2000 dwulitrowego silnika wolnossącego. Jej następczyni wyposażona jest także w pięciobiegową skrzynię sekwencyjną. By spełnić wymogi homologacyjne, waga Fabii R 5 będzie wynosić 1230 kg. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w Europie - turyński zakład Abarth`a na Google Street View. · Emocjonująca wirtualna podróż do siedziby marki spod znaku Skorpiona, by poznać całą gamę produktów poprzez wyjątkowe doświadczenie full immersion. · Dostęp przez oficjalną stronę internetową Abarth i platformę Google Maps. · Oprócz samochodów i miejsc ich produkcji, innowacyjne narzędzie - ewolucja aktualnego katalogu - umożliwia poznanie zestawów tuningowych, akcesoriów oraz produktów merchandisingowych z logo Abarth. · Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości. Po raz pierwszy w Europie, marka samochodowa „otwiera” drzwi swojego zakładu, wykorzystując technologię Google Street View. Powstaje w ten sposób „Virtual Tour Abarth”, wyjątkowe doświadczenie full immersion, pozwalające odkryć turyński zakład Abarth`a, w którym dzięki pasji i know-how powstają wyjątkowe samochody. Zrealizowana przez agencję kreatywną xister z dostępem przez oficjalną stronę Abarth i platformę Google Maps, sugestywna podróż umożliwia użytkownikowi zwiedzenie każdego zakątka siedziby marki spod znaku Skorpiona. Podróż rozpoczynamy w showroomie, gdzie wystawione są historyczne modele, samochody Racing i nowa gama Abarth`a. Następnie spacerujemy korytarzami, w których podziwiamy dziedzictwo i historię marki, docierając do miejsca, gdzie w sugestywny sposób odtworzono biuro Karla Abarth`a. Fascynująca podróż dociera do serca zakładu, na halę warsztatową: tu znajdują się podnośniki, na których umieszczone są samochody, przy których pracują mechanicy, poszczególne działy techniczne, gdzie auta są montowane oraz kabina lakiernicza. Innowacyjne narzędzie pozwalające odkryć gamę Abarth`a, z możliwością „surfowania po” wszystkich samochodach w wizualizacji 360° wewnątrz kabiny. Najciekawszą strefą, którą z pewnością należy odwiedzić jest obszar dedykowany Abarth`owi 695 Biposto, prawdziwe „wirtualne atelier”, gdzie możemy podziwiać go pod każdym kątem, zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także poznać dzięki rysunkom technicznym i filmom video jego ekskluzywne wyposażenie oraz zastosowane technologie. Wirtualna podróż Abarth`a gwarantuje zatem wyjątkowe doznania podczas odkrywania świata i wartości spod znaku Skorpiona. Dzięki licznym hotspotom, obecnym na każdym ekranie surfowania, którym odpowiadają zakładki ze szczegółowymi informacjami, użytkownik może przeglądać fascynujące multimedialne zawartości. Dodatkowo, dzięki zindywidualizowanemu graficznemu interfejsowi Abarth oraz intuicyjnym przyciskom surfowania emocjonująca podróż online na Street View jeszcze bardziej wciąga, dzięki funkcjom zoom, fullscreen, automatyczny widok 360°, help i wielu innym narzędziom. Wirtualna podróż do zakładu Abarth`a w Turynie jest doskonałą okazją, by odkryć całą gamę produktów bezpośrednio w miejscu, gdzie są one produkowane. Nie tylko samochody, ale także zestawy tuningowe, akcesoria i produkty merchandisingowe zaprojektowane dla pasjonatów marki Skorpiona. Ten innowacyjny projekt jest pierwszym krokiem Abarth`a w kierunku „nowej ery” marki, która raz jeszcze potwierdza ogromne zaangażowanie i umiejętność dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości technologicznej. Narzędzie stanowi ewolucję aktualnego katalogu, umożliwiając wygodniejsze przeglądanie zawartości i szybszą aktualizację, pozwalającą przeżyć „Abarth experience” w wizualizacji 360°. Projekt „Virtual Tour Abarth” został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości, odtwarzając w 3D miejsca znane z codziennego życia, w tym przypadku turyński zakład i hale montażowe Abarth`a. Technologia zastosowana w goglach Oculus Rift umożliwia poruszanie się w świecie wirtualnym, obracając jedynie głowę, tak jak robimy to w rzeczywistości. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. W Spa, Audi po raz trzeci z rzędu w tym sezonie zwycięża w wyścigu 24h Tryumf belgijskiego zespołu Belgian Audi Club Team WRT z załogą Rast/Vanthoor/Winkelhock Trzecie zwycięstwo Audi w wyścigu 24-godzinnym na przestrzeni sześciu tygodni Laurens Vanthoor nowym liderem tabeli Blancpain Endurance Series Ingolstadt/Spa, 28 lipca 2014 r. Audi wygrało najtrudniejszy na świecie wyścig klasy GT3. W klasycznej już imprezie w Ardenach, która w tym roku obchodzi jubileusz dziewięćdziesięciolecia, Audi R8 LMS ultra zatryumfowało już po raz trzeci na przestrzeni czterech lat. Na starcie w tym roku stanęło aż jedenaście marek i sześćdziesięciu uczestników. Przed własną publicznością wygrał jadący Audi R8 LMS belgijski zespół Belgian Audi Club Team WRT w składzie Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock. Rast i Winkelhock oraz dwaj inni kierowcy zwyciężyli już w lipcu na torze Nürburgring. W sezonie 2014, Audi ma wiele okazji do zademonstrowania swoich kompetencji i doświadczenia w wyścigach długodystansowych. Przypomnijmy: w czerwcu po raz trzynasty wygrało 24-godzinny wyścig w Le Mans. Już tydzień po zwycięstwie sportowej hybrydy R18 e-tron quattro tryumfowało po raz kolejny – tym razem na torze Nürburgring, gdzie w 24-godzinnych zmaganiach wygrało Audi R8 LMS ultra. Pięć tygodni później, w Spa, wywalczyło kolejną wygraną na długim dystansie. W ten sposób, podobnie jak w roku 2012, cztery pierścienie zwyciężyły w trzech wielkich wyścigach w jednym sezonie. Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock wystartowali z pole positioni przez pierwsze dwie godziny przewodzili stawce. W sobotni wieczór, między godziną 18.00 a 20.00, gdy w krótkim czasie doszło do wielu wypadków, zarządzono cztery długie przerwy w wyścigu, a klasyfikacja uległa znacznym zmianom. Późniejsi zwycięzcy spadli na miejsce szóste. Dopiero w siódmej godzinie zmagań Laurens Vanthoor ponownie objął prowadzenie. Ze względu na różne strategie wizyt w pit stopie, liderzy wyścigu ciągle się zmieniali. Rankiem następnego dnia zespół BMW Marc VDS Racing miał sporą przewagę, jednak trzej kierowcy Audi systematycznie ją zmniejszali. W dwudziestej pierwszej godzinie wyścigu prowadzenie objął René Rast, po czym stracił je na krótko - musiał zjechać do pit stopu i wymienić klocki hamulcowe. Po wyjeździe z boxu szybko odrabiał jednak straty i siedemdziesiąt pięć minut przed zakończeniem zmagań powrócił na pierwszą pozycję. Różne strategie wizyt serwisowych sprawiły jednak, że w ostatniej godzinie zmagań ponownie nastąpiła zmiana lidera. Finalnie jednak, Audi po raz trzeci, po wygranych w latach 2011 i 2012, zdobyło puchar w Spa. Laurens Vanthoor został nowym liderem tabeli Blancpain Endurance Series, jeszcze przed finałem, który zostanie rozegrany 21 września na torze Nürburgring. Christopher Mies, James Nash i Frank Stippler, także startujący w barwach Belgian Audi Club Team WRT, zajęli trzecie miejsce na podium. W sobotę zespół stracił cenny czas, ponieważ objęto go karą przejazdu przez aleję serwisową. W klasyfikacji łącznej, czwarte miejsce także zajął team jadący Audi. Ekipa Saintéloc Racing w składzie Grégory Guilvert, Stéphane Ortelli i Edward Sandström, zapewniła sobie dobrą, trzecią lokatę w tabeli Blancpain Endurance Series, do której zalicza się wyścig 24 h Spa. Godne uwagi są także wyniki dwóch nowych klientów Audi Sport customer racing. ISR z Czech i Team Parker Racing z Wielkiej Brytanii w tym roku po raz pierwszy postawiły na R8 LMS ultra. Oba zespoły w swoim pierwszym 24-godzinnym wyścigu wystartowały w samochodzie GT3 i dotarły do mety. ISR w składzie Marc Basseng, Fabian Hamprecht i Filip Salaquarda, przejechał linię mety na miejscu czternastym. Team Parker Racing, który tworzyli Ian Loggie, Leonid Machitski, Carl Rosenblad i Julian Westwood, zajął w klasyfikacji łącznej miejsce dwudzieste ósme i drugie w kategorii Gentlemen Trophy. Dobra lokatą może pochwalić się także kolejny zespół kierowców jadących Audi: Jean-Luc Blanchemain, Fred Bouvy, Christian Kelders i Vincent Radermecker awansowali do najlepszej dziesiątki klasy Pro-Am. Ten składający się z zawodowców i amatorów team zajął dziewiąte miejsce w swej kategorii i dwudzieste w klasyfikacji łącznej. Pech prześladował niestety dwie inne drużyny Audi. Jadący w barwach Belgian Audi Club Team WRT zwycięzcy z Le Mans: Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, na pięć godzin przed końcem wyścigu, nie ze swojej winy, brali udział w zderzeniu. Kara jaką poniósł sprawca była niewielką pociechą, ponieważ konieczność wymiany zawieszenia przedniego lewego koła i dyfuzora zepchnęła zespół Audi na dwunastą pozycję. Jean-Paul Buffin, Claude-Yves Gosselin, Philippe Haezebrouck i Marc Rostan, reprezentujący Saintéloc Racing, zajmowali trzydziestą piątą lokatę, ale w siedemnastej godzinie wyścigu musieli zrezygnować z dalszego udziału w zmaganiach – również brali udział w wypadku. „Gratuluje zwycięzcom, wszystkim naszym teamom, ale też konkurentom, bo to właśnie ich postawa wymogła na nas większy wysiłek“ – podsumował zmagania Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing. „Jubileuszowy wyścig w dziewięćdziesiątą rocznicę istnienia tej imprezy był niewiarygodny. Do końca nie było znane rozstrzygnięcie i zapewne przejdzie on do historii. Wszystkich osiem egzemplarzy Audi R8 LMS ultra pokazało swoją niezawodność i szybkość. Poza zwycięstwem Belgian Audi Club Team WRT cieszy nas także czołowa pozycja Laurensa Vanthoora w tabeli. Dzięki temu mamy ogromne szanse na wywalczenie mistrzowskiego tytułu w Blancpain Endurance Series.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. OUTLANDER PHEV WYSTARTUJE W ASIA CROSS COUNTRY RALLY PO RAZ DRUGI Z RZĘDU - Mitsubishi Motors zapewni wsparcie techniczne podczas rajdu, aby zebrać dane, które zostaną następnie wykorzystane w pracach nad przyszłymi modelami Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że model Outlander PHEV weźmie udział w tegorocznej edycji morderczego rajdu Asia Cross Country Rally (AXCR), która odbędzie się między 9 a 15 sierpnia w Tajlandii i Kambodży. Samochód wystartuje w klasie aut elektrycznych z napędem na cztery koła T1.3 4x4 Electric, a towarzyszyć mu będzie zespół techników oddelegowanych przez Mitsubishi. Dowodzony przez Kenji Ishidę zespół „Two and Four Motor Sports” poprowadzi Mitsubishi Outlandera PHEV już drugi rok z rzędu, a o sprawność SUV-a typu plug-in hybrid z napędem na cztery koła zadbają inżynierowie japońskiej firmy. Dane zgromadzone w czasie trwania rajdu zostaną następnie wykorzystane w pracach nad przyszłymi modelami Mitsubishi. Dziewiętnastą edycję rajdu AXCR zainauguruje uroczysty start zorganizowany w sobotę, 9 sierpnia na plaży w Pattaya w Tajlandii. Następnego dnia zawodnicy rozpoczną prawdziwe zmagania, wyruszając na trasę pierwszego odcinka wiodącą z Pattaya do Sakaeo. Trzeci odcinek rozgrywany 12 sierpnia zaprowadzi kierowców do Kambodży, a jedną z atrakcji będzie przejazd w pobliżu świątyni Angkor Wat umieszczonej na liście światowego dziedzictwa. Rajd zakończy się w piątek 15 sierpnia w stolicy Kambodży Phnom Penh. AXCR jest organizowany na dystansie 2 200 km, odbywa się w ekstermalnych warunkach przy temperaturze siągającej 40 stopni Celsjusza i obejmuje teren o rozmaitej nawierzchni, m.in. drogi górskie, dżunglę, bagna i rzeczne przeprawy. Udział w imprezie jest ogromnym wyzwaniem sprawdzającym zarówno umiejętności, jak i wytrzymałość pojazdów i zawodników. Outlander PHEV w wersji rajdowej został lekko zmodyfikowany w stosunku do wersji drogowej – wyposażono go w sportowe zawieszenie i sztywniejsze mocowania, czego wynikiem jest zwiększony prześwit i lepsza wydajność terenowa na wyboistej nawierzchni. Zintegrowany system aktywnej kontroli napędu na cztery koła S-AWC również został poddany modyfikacjom, w celu uzyskania lepszej trakcji. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania trasy cross country to klatka bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, lżejsza maska silnika, lekki tylny panel nadwozia, lekkie elementy wnętrza oraz dodatkowe uszczelnienia i snorkel wydechu. Źródło: MMC Car Poland
  8. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch La bella Italia - Ogier wygrywa po raz czwarty w sezonie, Volkswagen triumfuje dziesiąty raz z rzędu. - Dwudzieste zwycięstwo Sébastiena Ogiera / Juliena Ingrassi w Rajdowych Mistrzostwach Świata - Latvala/Anttila na miejscu trzecim, Mikkelsen/ Fløene na czwartym - Volkswagen i Ogier mistrzami na półmetku – dziesiąty z rzędu triumf w rajdzie Poznań, 9 czerwca 2014 - na Sardynii Volkswagen powiększył swoją przewagę w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) we wszystkich trzech kategoriach. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), w niezwykle trudnych warunkach panujących podczas Rajdu Włoch, odnieśli czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Volkswagen pozostał zatem w 2014 roku niepokonany i wydłużył swoją serię zwycięstw do dziesięciu z rzędu. Kibice rajdowi przez długi czas z zapartym tchem obserwowali jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w sezonie: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) długo walczyli z kolegami z zespołu Ogierem/Ingrassią o najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, ułamki sekund i prowadzenie w tabeli, zanim przez uszkodzoną oponę nie spadli z pierwszego na trzecie miejsce. Trzeci duet w Volkswagenie Polo R WRC zachwycił bardzo dobrą i dojrzałą jazdą: Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) ukończyli szósty rajd sezonu na czwartej pozycji. „Ogier kontra Latvala – to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków, jakie od dawna widziałem” – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju. „Myślę, że rywalizacja tych zawodników przyniesie nam wiele radości w pozostałej części sezonu. Cały zespół Volkswagena wykonał doskonałą pracę. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.” Pojedynek gigantów: Ogier kontra Latvala Pierwszy w tabeli kontra drugi w tabeli MŚ – pojedynek o prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) od początku był dominującym motywem Rajdu Włoch. Zgodnie z motto Volkswagena „niech wygra lepszy”, które wyklucza taktyczne układy wewnątrz zespołów, na piątym odcinku specjalnym Jari-Matti Latvala objął prowadzenie. Sébastien Ogier odpowiedział mu najlepszymi czasami na kolejnych oesach. W sobotę po południu pojedynek obu kierowców Volkswagena, ciągnący się już od Rajdu Argentyny, sięgnął szczytu. Na 100 kilometrów przed końcem rajdu obie załogi dzieliło tylko 12,3 sekundy. Jednak jeden błąd Latvali zakończył tę pasjonującą rywalizację – na 13. odcinku specjalnym Latvala wjechał na kamień i uszkodził koło, które musiał zmienić. Podczas gdy Ogier przez nikogo nie zagrożony na prowadzeniu świętował swoje 13-te zwycięstwo w barwach Volkswagena, Latvala do ostatniego oesu walczył z Madsem Østbergiem (Citroën) o drugie miejsce. Ostatecznie Latvala/Anttila ukończyli rajd na trzeciej pozycji i po raz 43 w swojej karierze stanęli na podium, a po raz jedenasty w dziewiętnastu rajdach dla Volkswagena. Norwesko-norweski comeback: trzeci raz z rzędu czwarte miejsce dla Mikkelsena Zakończone sukcesem norwesko-norweskie pojednanie: Andreas Mikkelsen i jego nowy „stary” pilot Ola Fløene swój pierwszy wspólny start w WRC zakończyli na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Dla Mikkelsena było to trzecie z rzędu czwarte miejsce. Mikkelsen/ Fløene przez większą część Rajdu Włoch walczyli z Madsem Østbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S, Citroën) o trzecie miejsce, zanim na dwunastym z 17 odcinków specjalnych natrafili na swojej idealnej linii na kamień wielkości koła samochodu i uszkodzili amortyzator. Pozostałe odcinki specjalne Mikkelsen/ Fløene pokonali ostrożnie, bez niepotrzebnego ryzyka, i zapewnili sobie ostatecznie czwartą lokatę. Upał i drobny pył – Rajd Włoch był męczący dla wszystkich uczestników Rajd Włoch był prawdziwym testem dla ludzi i sprzętu. Luźny piasek zmniejszał przyczepność dla samochodów startujących na początku, które „zamiatały” dla następnych aut linię idealną. Zgodnie z regulaminem, duety Volkswagena wyjechały w piątek jako pierwsze na trasę z racji pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w tabeli MŚ. Mimo tej niekorzystnej sytuacji, pierwszą część rajdu zakończyły na pozycji pierwszej, drugiej i czwartej. Dużą rolę odgrywała na Sardynii także kondycja fizyczna: przy 36 stopniach w cieniu w kokpicie było wyjątkowo gorąco. Także służby pogodowe, mimo bezchmurnego nieba zapowiadanego na cały okres rajdu, miały pełne ręce roboty, aby dostarczyć właściwych danych pozwalających prawidłowo dobrać opony. Niezwykły jest fakt, że rano temperatura rosła bardzo szybko – w ciągu dwóch godzin nawet o dziewięć stopni Celsjusza. Nieprzerwana seria zwycięstw – liczby i fakty dotyczące Rajdu Włoch Dzięki czwartemu w sezonie zwycięstwu Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii, Volkswagen kontynuuje swoją serię wygranych rajdów. Już dziesiąty raz z rzędu – licząc razem ten i ubiegły sezon – laur zwycięzcy trafia do Wolfsburga. Po 19 rajdach Polo R WRC ma na swoim koncie 16 zwycięstw i 28 miejsc na podium. World Rally Car z Wolfsburga jest nie tylko szybki, lecz także niezawodny. W 19 rajdach Polo R WRC, od pierwszego startu w 2013 roku, żaden samochód nie odpadł z wyścigu w wyniku usterki technicznej. W 343 odcinkach specjalnych od Rajdu Monte Carlo w ubiegłym roku, kierowcy Volkswagena zaliczyli 226 najlepszych czasów. Z możliwych 953 czasów z pierwszej trójki, po zakończeniu Rajdu Włoch Polo R WRC miał ich na swoim koncie aż 521. Długie dni, krótkie noce – wyczyn zespołu Volkswagena Dużo pracy, mało snu – dla zespołów serwisowych szósty rajd w sezonie Rajdowych MŚ był wielkim wyzwaniem fizycznym. Techniczne zabezpieczenie duetów Volkswagena podczas ośmiu przerw serwisowych zapewniło nienaganny i niezawodny stan samochodów. Aby dojechać na 15-minutowy serwis w piątek w południe, zaplanowany w Buddusò, 120 kilometrów od parku serwisowego w Alghero, mechanicy musieli spędzić wiele godzin na drogach krajowych Sardynii. Ze względu na długie etapy dojazdowe, załoga serwisowa nie tylko musiała pracować już od szóstej rano, lecz także po godzinie 21.00 wieczorem. Podczas tak zwanego Flexi Service, Polo R WRC były serwisowane po kolei przez 45 minut, zanim mogły wrócić do Parc fermé. 30-ty, 31-szy i 32-gi raz: dodatkowe punkty dla załóg Volkswagena na Power Stage. Po raz pierwszy w historii startów Polo R WRC w Rajdowych MŚ, wszystkie dodatkowe punkty na tak zwanym Power Stage trafiły do Wolfsburga. Andreas Mikkelsen z najlepszym czasem po raz pierwszy zdobył trzy dodatkowe punkty, Jari-Matti Latvala za drugie miejsce otrzymał dwa punkty, Sébastienowi Ogierowi za trzeci czas doliczony został jeden punkt. W osiemnastu Power Stage, kierowcy Volkswagena zdobywali 32 razy dodatkowe punkty. Rezultat we Włoszech był także 25-tym przypadkiem, gdy wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na pierwszych trzech miejscach w odcinku specjalnym. Wygrany Power Stage przez Mikkelsena był jedynym odcinkiem specjalnym w Rajdzie Włoch, w którym ten 24-latek uzyskał najlepszy czas. „Joker” dla Ogiera – przewaga w tabeli powiększona Czwartym zwycięstwem w sezonie – i czwartym miejscem na podium oraz dodatkowym punktem za Power Stage, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia powiększyli swoją przewagę w kategorii kierowców i pilotów do 33 punktów. Niezależnie od wyniku najbliższego rajdu w Polsce, jest już pewne, że obrońcy tytułu dotrą do półmetka Rajdowych Mistrzostw Świata jako liderzy. Mogliby sobie nawet pozwolić na zero punktów. Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Także w walce o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej uczestniczą zawodnicy Volkswagena: czwarty w tabeli Andreas Mikkelsen ma tylko trzy punkty straty do Madsa Østberga. Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu Włoch Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Jestem niesamowicie szczęśliwy! To zwycięstwo było definitywnie jednym z najtrudniej wywalczonych zwycięstw w mojej karierze. Od pierwszego dnia tutaj, na Sardynii, Julien i ja jechaliśmy absolutnie na granicy. Przy tym upale i ekstremalnie nieprzyczepnym podłożu na początku, musieliśmy wszystko zaryzykować, aby walczyć z Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą. Ostatecznie się to opłaciło i wygraliśmy. W Rajdowych MŚ jesteśmy wprawdzie na czele od początku sezonu, ale nie ma żadnych powodów, by spocząć na laurach - Jari-Matti jest teraz w najwyższej formie. Ale musimy się liczyć także z innymi. Mads Østberg był mocny i Andreasowi Mikkelsenowi gratuluję wygranego Power Stage!” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Nie jestem zbyt zadowolony z trzeciego miejsca. Od piątku byliśmy na prowadzeniu i mieliśmy duże szanse, aby tutaj wygrać. Niestety drift, który zakończył się uszkodzeniem opony, odebrał nam w sobotę wszystkie szanse na zwycięstwo. W niedzielę próbowaliśmy dogonić Madsa Østberga, ale jego przewaga była za duża. Dobrze, że chociaż zdobyliśmy dwa dodatkowe punkty na Power Stage. Nie ulega wątpliwości, że jeżeli chodzi o prędkość, to byliśmy na Sardynii bardzo dobrzy. Sytuacja w mistrzostwach nie stała się łatwiejsza, ale mamy przed sobą jeszcze siedem rajdów i musimy patrzeć do przodu.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Mieliśmy dzisiaj łatwą sytuację wyjściową. Do miejsca trzeciego było dużo miejsca. Jeszcze więcej miejsca było za nami, do piątej pozycji. Przez całe przedpołudnie koncentrowaliśmy się na tym, aby chronić opony na ostatni odcinek. To się opłaciło, chociaż zrobiliśmy tam kilka małych błędów. Mimo to starczyło na moje pierwsze zwycięstwo na Power Stage. Super! Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Rajdu Włoch. Osiągnęliśmy to, co sobie założyliśmy. Cieszę się, że Ola Fløene znów jest moim pilotem. Od pierwszej sekundy bardzo dobrze wykonywał swoją robotę. To było teraz trzecie czwarte miejsce z rzędu. Następnym razem wolałbym być co najmniej o jedno miejsce lepszy. Myślę, że mam na to duże szanse, bo teraz może być już tylko lepiej.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Czapki z głów przed całym zespołem i gratulacje dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Nie tylko powtórzyli zeszłoroczne zwycięstwo tutaj, we Włoszech, ale też zadbali o to, żeby Volkswagen na półmetku Rajdowych Mistrzostw Świata był na czele we wszystkich trzech kategoriach. Za tym sukcesem kryje się ciężka praca całego zespołu na miejscu, w Wolfsburgu i Hanowerze. Słowa uznania należą się także Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli. Przez długi czas prowadzili w rajdzie i stoczyli spektakularny pojedynek z Sébastienem Ogierem. Wystarczył mały błąd, aby wypaść z rajdu. Ale z pewnością reszta sezonu będzie lepsza. Także Andreas Mikkelsen i Ola Fløene wypadli świetnie i pokazali, że należą do światowej czołówki. Będziemy nadal nieustannie pracować nad tym, aby Polo R WRC i nasi kierowcy pozostali tymi, których trzeba pokonać.” Co się jeszcze wydarzyło... … bezsenne Alhero. Późne godziny serwisów w Rajdzie Włoch zadbały o niepowtarzalny nastrój w parku serwisowym, który leżał bezpośrednio przy porcie Alghero. Tysiące widzów, stragany na ulicach, muzyka i nastrój dobrej imprezy oraz jachty w tle – rajdowym Mistrzostwom Świata towarzyszyła typowo włoska atmosfera. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Czwartek, 5 czerwca Juni 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]Citta' Di Cagliari [/TD] [TD]01,30 km [/TD] [TD]P03 (+0,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+1,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+1,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]01,30 km [/TD] [TD]P03 (+0,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+1,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+1,8 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Piątek, 6 czerwca 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Terranova Nord 1 [/TD] [TD]20,00 km [/TD] [TD]P09 (+12,6 sek.) [/TD] [TD]P10 (+13,7 sek.) [/TD] [TD]P04 (+5,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Terranova Sud 1 [/TD] [TD]12,40 km [/TD] [TD]P12 (+9,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+5,2 sek.) [/TD] [TD]P08 (+6,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Coiluna–Crastazza 1 [/TD] [TD]20,29 km [/TD] [TD]P07 (+6,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+4,9 sek.) [/TD] [TD]P11 (+13,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Loelle 1 [/TD] [TD]27,30 km [/TD] [TD]P05 (+13,8 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+9,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Terranova Nord 2 [/TD] [TD]20,00 km [/TD] [TD]P02 (+2,6 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+5,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Terranova Sud 2 [/TD] [TD]12,40 km [/TD] [TD]P02 (+2,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+4,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Coiluna–Crastazza 2 [/TD] [TD]20,29 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+1,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+2,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Loelle 2 [/TD] [TD]27,30 km [/TD] [TD]P02 (+1,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+15,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]159,98 km [/TD] [TD]P02 (+22,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+37,7 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Sobota, 7 czerwca 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Monte Olia 1 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD]P02 (+6,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+13,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Monte Lerno 1 [/TD] [TD]59,13 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+11,0 sek.) [/TD] [TD]P04 (+40,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Monte Olia 2 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+5,4 sek.) [/TD] [TD]P04 (+16,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Monte Lerno 2 [/TD] [TD]59,13 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+2.13,8 min.) [/TD] [TD]P05 (+1.18,5 min [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]156,80 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+2.01,5 min.) [/TD] [TD]P04 (+2.37,8 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 8 czerwca 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Cala Flumini [/TD] [TD]08,98 km [/TD] [TD]P07 (+14,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+3,2 sek.) [/TD] [TD]P02 (+1,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Castelsardo [/TD] [TD]14,00 km [/TD] [TD]P03 (+8,0 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+8,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Tergu–Osilo [/TD] [TD]14,88 km [/TD] [TD]P03 (+7,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P10 (+23,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17P [/TD] [TD]Cala Flumini [/TD] [TD]08,98 km [/TD] [TD]P03 (+2,5 sek.) [/TD] [TD]P02 (+1,0 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]46,84 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+1.32,8 min.) [/TD] [TD]P04 (+2.39,3 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:02.37,8 godz. 02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.23,1 min. 03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.32,8 min. 04. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 2.39,3 min. 05. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4.41,8 min. 06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.05,3 min. 07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 7.15,8 min. 08. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 12.19,0 min. 09. Lorenzo Bertelli/Mitia Dotta (I/I), Ford + 15.22,1 min. 10. Khalid Al-Qassimi/Chris Patterson (UAE/GB), Citroën + 16.49,3 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki Power Stage 01. Andreas Mikkelsen/Ola Flřene (N/N), Volkswagen 5.39,7 min. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,0 sek. 03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,5 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, Volkswagen 138 punktów 2. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 105 punktów 3. Mads Østberg, Citroen 66 punktów 4. Andreas Mikkelsen, Volkswagen 63 punkty 5. Mikko Hirvonen, Ford 40 punktów 6. Elfyn Evans, Ford 36 punktów 7. Kris Meeke, Citroen 32 punkty 8. Thierry Neuville, Hyundai 31 punktów 9. Martin Prokop, Ford 30 punktów 10. Henning Solberg, Ford 22 punkty Kategoria konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport 227 punktów 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 109 punktów 3. M-Sport 78 punktów 4. Volkswagen Motorsport II 64 punkty 5. Hyundai Motorsport 57 punktów 6. Jipocar Czech National Team 32 punkty 7. RK M-Sport WRT 18 punktów 8. Hyundai Motorsport N 4 punkty Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Volkswagen po raz kolejny notuje wzrost sprzedaży na świecie Poznań, 11 grudnia 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe uzyskała w miesiącu listopadzie dobry wynik sprzedaży – 552.100 aut (listopad 2012: 504.800), czyli o 3,4 procent więcej, niż w ubiegłym roku. Od początku roku do końca listopada klienci odebrali 5,4 mln samochodów (styczeń-listopad 2012: 5,22), co oznacza wzrost o 3,4 procent. W Polsce w ciągu jedenastu miesięcy tego roku zarejestrowano 23.597 osobowych Volkswagenów (I-XI 2012: 20.851; + 13,17 procent). „Najważniejszy model naszej marki – Golf, sprzedaje się doskonale. Aktualna generacja bardzo dobrze weszła na rynek i w grudniu, po zaledwie roku, przekażemy nabywcy półmilionowego Golfa” – wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Dalszych impulsów oczekujemy z ważnych krajów, jak Chiny i USA, gdzie Golf zostanie wprowadzony w najbliższym czasie. Ponadto przez cały czas rozwijamy rodzinę Golfów: produkcja nowego Golfa Varianta rozpoczęła się przed kilkoma miesiącami, w przyszłym roku do oferty dołączą Golf Sportsvan oraz e-Golf i hybrydowy Golf plug-in” – dodał Klingler. W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca listopada o 15,8 procent więcej samochodów, niż rok wcześniej, dokładnie 2,46 mln (I-XI 2012: 2,12 mln). Na Chiny (z Hongkongiem) jako największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło z tego 2,26 mln aut (I-XI 2012: 1,92; +17,2 procent). Natomiast sprzedaż w Indiach spadła do 54.300 sztuk (I-XI 2012: 63.600; -14,7 procent). W regionie Ameryki Północnej sprzedaż wyniosła 563.000 sztuk i utrzymała się na stabilnym poziomie. Z tego 373.700 osobowych Volkswagenów znalazło nabywców w USA (I-XI 2012: 394.100; -5,2 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedaż od stycznia do listopada spadła o 13,8 procent do 660.600 aut (I-XI 2012: 766.300). Z tego 500.300 (I-XI 2012: 601.100; -16,8 procent) przypadło na Brazylię. W Europie na nowego osobowego Volkswagena w ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku zdecydowało się 1,51 mln klientów (I-XI 2012: 1,58; -4,8 procent). W regionie Europy Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż wyniosła 746.800 sztuk (I-XI 2012: 782.700; -4,6 procent). Na rynku niemieckim od stycznia do listopada sprzedanych zostało o 6,4 procent mniej samochodów, czyli 516.900 (I-XI 2012: 552.200). W Europie Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała do końca listopada 242.300 aut (I-XI 2012: 246.500; -1,7 procent), z czego 142.700 samochodów (I-XI 2012: 151.400; -5,7 procent) w Rosji. W Polsce w okresie od stycznia do końca listopada 2013 r. zarejestrowano 23.597 osobowych Volkswagenów, jest to o 13,17 procent więcej niż w analogicznym okresie w minionym roku (I-XI 2012: 20.851). Wzrósł także udział w rynku, który wynosi obecnie 9,0 procent (I-XI 2012: 8,35 procent). W listopadzie ilość zarejestrowanych osobowych Volkswagenów w Polsce wyniosła 1.995 szt., utrzymała się na zbliżonym poziomie jak przed rokiem (XI 2012: 1.987; + 0,4 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Nowy Ford Mustang po raz pierwszy | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. W październiku 2013 Audi po raz kolejny zwiększyło swoją sprzedaż -Około 1 312 700 aut sprzedanych od stycznia, wzrost o 7,5 procent -Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „W październiku sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach na świecie” -Duży wzrost sprzedaży modeli kompaktowych A3 i Q3 Ingolstadt, 8 listopada 2013 r. Ostatni kwartał tego roku Audi AG rozpoczęło od dalszego wzrostu sprzedaży. W październiku, samochody z czterema ringami na masce wybrało około 131 950 klientów. To wzrost o 6,7 procent w stosunku do października zeszłego roku. Licząc od stycznia 2013, popyt na modele z Ingolstadt wzrósł o 7,5 procent, a sprzedaż wyniosła około 1 312 700 egzemplarzy. W ubiegłym miesiącu sprzedaż Audi w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 14,4 procent, a w Ameryce Północnej o 9,6 procent. Sprzedaż zwiększyła się również w Europie: o 1,3 procent. „W październiku, przy bardzo rozwojowej sytuacji w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i w Chinach, zwiększyliśmy sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Dzięki temu, kontynuujemy proces globalnego wzrostu.” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Pomyślne wprowadzenie modelu A3 Limousine na pierwsze rynki również przyczyniło się do osiągnięcia tak dobrych wyników.” Najnowszy, kompaktowy model Audi w europejskich salonach sprzedaży pojawił się w drugiej połowie września. W październiku, koncern Audi dostarczył około 18 800 samochodów z całej rodziny A3, o 33,2 procent więcej niż w roku ubiegłym. Sprzedaż SUV’a Q3 wzrosła o 49,9 procent i osiągnęła liczbę około 12 950 aut na całym świecie. Nowe, popularne modele kompaktowe przyczyniły się w październiku do wzmocnienia pozycji Audi również na europejskich rynkach. Marka z Ingolstadt zanotowała wzrost w Europie o 3,9 procent. Sprzedaż sięgnęła tu około 39 000 egzemplarzy. W Niemczech sprzedaż spadła o 2,8%, na rynek wprowadzono 22 801 samochodów. Spośród największych rynków zbytu Audi w Europie Rosja (+5,7 procent, sprzedaż 3 115 aut), a przede wszystkim Wielka Brytania zanotowały w październiku znaczący wzrost. Brytyjskim klientom przekazano 10 417 aut, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 14,4 procent. Audi pobiło zeszłoroczny wynik we Włoszech – zanotowano tu wzrost o 2,9 procent, do liczby 4 015 sprzedanych aut. Podsumowując wszystkie rynki europejskie, Audi zakończyło październik z 1,3 procentowym wzrostem (około 61 800 sprzedanych samochodów). W Stanach Zjednoczonych popyt na samochody Audi wzrósł o 11 procent (13 001 dostarczonych aut). Łącznie, od początku roku sprzedano tu 127 412 egzemplarzy, co w stosunku do wyników zeszłorocznych stanowi wzrost o 13,4 procent. Najbardziej popularne na rynku amerykańskim są nadal luksusowe modele A6, A7, A8 i Q7. Jeszcze w tym miesiącu, Audi RS7 Sportback charakteryzujące się najwyższymi osiągami, uzupełni linię samochodów oferowanych przez Audi w Ameryce. W październiku, 41 117 chińskich klientów odebrało kluczyki do swoich nowych Audi. W ten sposób, sprzedaż wyraźnie przewyższyła wynik z tego samego miesiąca roku ubiegłego (o 14,5 procent). Do sukcesu przyczynił się zwłaszcza produkowany lokalnie i dostępny w Państwie Środka od kwietnia model Q3. Statystyka sprzedaży Audi pokazuje, że od stycznia do października w Chinach sprzedano 399 330 aut, co stanowi wzrost o 19,9 procent. W ubiegłym miesiącu, sprzedaż Audi po raz kolejny znacznie wzrosła również na innych ważnych, rozwijających się rynkach: w Indiach (o 17,9 procent, sprzedaż 1 002 aut), w Meksyku (o 10,7 procent, sprzedaż 903 samochodów) i w Korei Południowej (o 35,8 procent, sprzedaż 1 853 egzemplarzy). [TABLE=width: 99%] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]W październiku [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Łącznie [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do października 2012 r. [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]137 200 [/TD] [TD]123 616 [/TD] [TD]+6,7% [/TD] [TD]1 312 700 [/TD] [TD]1 221 123 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]61 800 [/TD] [TD]60 967 [/TD] [TD]+1,3% [/TD] [TD]626 600 [/TD] [TD]635 065 [/TD] [TD]-1,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]22 801 [/TD] [TD]23 450 [/TD] [TD]-2,8% [/TD] [TD]213 408 [/TD] [TD]222 227 [/TD] [TD]-4,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]10 417 [/TD] [TD]9 109 [/TD] [TD]+14,4% [/TD] [TD]125 554 [/TD] [TD]110 702 [/TD] [TD]+13,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]4 949 [/TD] [TD]5 014 [/TD] [TD]-1,3% [/TD] [TD]48 272 [/TD] [TD]52 026 [/TD] [TD]-7,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 015 [/TD] [TD]3 903 [/TD] [TD]+2,9% [/TD] [TD]39 571 [/TD] [TD]42 804 [/TD] [TD]-7,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]2 587 [/TD] [TD]2 561 [/TD] [TD]+1,0% [/TD] [TD]31 147 [/TD] [TD]31 988 [/TD] [TD]-2,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]2 946 [/TD] [TD]+5,7% [/TD] [TD]30 097 [/TD] [TD]28 388 [/TD] [TD]+6,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]13 001 [/TD] [TD]11 708 [/TD] [TD]+11,0% [/TD] [TD]127 412 [/TD] [TD]112 402 [/TD] [TD]+13,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]903 [/TD] [TD]816 [/TD] [TD]+10,7% [/TD] [TD]9 386 [/TD] [TD]7 266 [/TD] [TD]+29,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]48 100 [/TD] [TD]42 049 [/TD] [TD]+14,4% [/TD] [TD]470 700 [/TD] [TD]393 469 [/TD] [TD]+19,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]41 117 [/TD] [TD]35 899 [/TD] [TD]+14,5% [/TD] [TD]399 330 [/TD] [TD]332 959 [/TD] [TD]+19,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Indie [/TD] [TD]1 002 [/TD] [TD]850 [/TD] [TD]+17,9% [/TD] [TD]8 393 [/TD] [TD]7 267 [/TD] [TD]+15,5% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. więcej -> Po raz pierwszy jest 7 milionów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Nowy Seat Leon Cupra po raz pierwszy na zdjciach szpiegowskich Najważniejsze jest to, że pomimo kryzysu, Seat decyduje się na takie niszowe modele
  14. Przeżyjmy to jeszcze raz! - 5. Rajd WRC Pleszew - FANATIC RALLY TIME http://www.youtube.com/watch?v=RZQdyH6XgVg&list=TLuLBoL-wAa94PxNkPscusrOBGJLH-2KyD
  15. Fiat S.p.A. klasyfikowany po raz piąty z rzędu w rankingach Dow Jones Sustainability World i Europe. Już po raz piąty z rzędu, potwierdzając swoje przywództwo w zakresie zrównoważonego rozwoju, Fiat S.p.A. został wyróżniony w rankingu Dow Jones Sustainability (DJSI) World i Europe. Grupa uzyskała wynik 89/100 w porównaniu ze średnią 61/100 dla firm działających w sektorze motoryzacyjnym, analizowanych przez RobecoSAM, spółkę doradztwa inwestycyjnego w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obecność w klasyfikacji prestiżowych indeksów Dow Jones Sustainability (DJSI) World i Europe ograniczona jest wyłącznie do firm uważanych za najlepsze w kategoriach działalności gospodarczej, ochrony środowiska oraz relacji socjalnych. Do DJSI World zostało zaproszonych 31 firm z sektora motoryzacyjnego i tylko 3 weszły do rankingu, natomiast do klasyfikacji DJSI Europe zaproszono 7 firm, a tylko 3 zostały dopuszczone. “W coraz bardziej konkurencyjnym scenariuszu globalnym, Grupa nie zrezygnowała ze swojego odpowiedzialnego przywództwa, pamiętając o naszym moralnym obowiązku, aby przyczyniać się do tworzenia „jutra”, zarówno w przedsiębiorstwie, jak i społeczności. Kultura odpowiedzialności jest celem wyższym, niż sukces w biznesie, do którego dążymy każdego dnia”, skomentował Sergio Marchionne, dyrektor generalny (CEO) Fiata S.p.A. Grupa Fiata osiągnęła maksymalny wynik w niemal wszystkich obszarach analizy przeprowadzonej przez RobecoSAM: pod kątem poszanowania środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatycznym oraz jeżeli chodzi o politykę i zarządzanie w zakresie ochrony środowiska, oraz w wymiarze socjalnym: w zakresie rozwoju i zarządzania zasobami ludzkimi, bezpieczeństwa pracy i zagrożenia chorobami zawodowymi. Najwyższy stopień uznania przyznano także w sferze zarządzania innowacją. Grupa uzyskała najlepszy wynik również w sektorze za odpowiedzialność wobec społeczności oraz zarządzanie ciągłością dostaw. W roku 2012 Grupa może poszczycić się szeregiem wyników w sferze innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, ograniczenia wpływu procesów produkcyjnych na środowisko naturalne i zaangażowania na rzecz społeczności, w której działa, o czym świadczy: Prymat marki Fiat wśród producentów najlepiej sprzedawanych samochodów w Europie w zakresie najniższej emisji CO2 z wynikiem119,8 g/km. - Wprowadzenie na rynek amerykański Fiata 500 z napędem elektrycznym o zerowej emisji. - Przywództwo Grupy w Europie jeżeli chodzi o pojazdy zasilane metanem, z udziałem w rynku na poziomie 70% i największą gamą oferowanych samochodów (10 modeli). - Fakt bycia pierwszym producentem samochodów w Ameryce Północnej, który produkuje pickupa zasilanego gazem ziemnym, RAM 2500 Heavy Duty CNG. - Przyznanie zakładowi w Pomigliano d’Arco prestiżowego wyróżnienia Automotive Lean Production Award 2012, przyznanego niedawno również polskiemu zakładowi w Bielsku-Białej. Zakład w Pomigliano otrzymał także tytuł Gold Award World Class Manufacturing w roku 2013, nawiązując do analogicznego wyróżnienia, jakie polski zakład otrzymał w roku 2012. - Ciągła redukcja wpływu procesów produkcyjnych na środowisko w zakładach należących do koncernu na całym świecie: redukcja emisji CO2, na wartość około 230.000 ton i zmniejszenie zużycia wody o 2 miliardy m3. - 21 milionów euro przeznaczonych na inicjatywy i projekty wsparcia rozwoju ekonomicznego, socjalnego i kulturalnego lokalnych społeczności, a także liczne okazje dialogu i zaangażowania udziałowców/akcjonariuszy i partnerów biznesowych Grupy w tematy związane ze zrównoważonym rozwojem. Fiat S.p.A. klasyfikowany jest również w innych wiodących indeksach światowych: Euronext Vigeo Europe 120, Euronext Vigeo Eurozone 120, ESI Excellence Europe, STOXX Global ESG Leaders, STOXX Global ESG Environmental Leaders, STOXX Global ESG Social Leaders, STOXX Global ESG Governance Leaders, ECPI Euro Ethical Equity and ECPI Emu Ethical Equity, FTSE ECPI Italia SRI Benchmark, FTSE ECPI Italia SRI Leaders and MSCI ACWI Index. Źródło: Fiat Auto Poland
  16. więcej -> CENY | Auto w sam raz dla większej rodziny, ranking sprzedaży aut, park samochodowy w Polsce, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Nowa Mazda 3 Sedan po raz pierwszy na zdjciach Mała 6-tka w czystej postaci Bardzo przypadł mi do gustu nowy styl Mazdy - oby tak dalej!
  18. Citroen C4 Grand Picasso po raz pierwszy na zdjciach szpiegowskich Francuzi poszli na całość - jeszcze dziwniejszy niż zwykłe Picasso
  19. Nowy Mercedes S - po raz pierwszy oficjalnie No i mamy pierwsze oficjalne ujęcie S-klasy Faktycznie, grill jest gigantyczny i przesadzony. Poza tym, za dużo tu naleciałości z A-klasy - topowa limuzyna powinna mieć własny charakter...
  20. JE1216

    Gatebil jeszcze raz!

    Superior Imports – All In Gatebil
  21. więcej -> Koncern Volkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów, park samochodów, testy samochodów osobowych, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. KoncernVolkswagen sprzedał po raz pierwszy ponad 9 mln samochodów Poznań,23 stycznia 2013 r. – Koncern Volkswagen w 2012 roku po raz kolejnyzwiększył światową sprzedaż – jej poziom przekroczyłrekordową wartość z poprzedniego roku. Po raz pierwszy w ciągudwunastu miesięcy koncern sprzedał 9,07 mln samochodów (2011:8,16; +11,2 procent)*. Grudzień koncern zamknął wzrostem liczbysprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzień 2011:649.700 sztuk)*. W Polsce zarejestrowano 64.171 aut, co oznacza, żewięcej niż co piąty rejestrowany samochód należał do koncernuVolkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku należą do Skodyi Volkswagena. PrezesZarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn powiedział:„Koncern Volkswagen doskonale rozwinął się w trudnych warunkach.Rok 2012 był najlepszym rokiem w historii pod względem sprzedaży.Z naszą Strategią 2018 po raz kolejny zrobiliśmy wyraźny krok naprzód. Przed nami duże wyzwania. Koncern Volkswagen spełniłwszystkie warunki, aby stawić im czoła i odgrywać wiodącą rolęna światowych rynkach.” CzłonekZarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler dodał:„Wszystkie marki naszego koncernu wniosły swój wkład w bardzodobre wyniki sprzedaży w 2012 roku. To doskonałe osiągnięciezespołowe. Jednak nadal patrzymy uważnie w przyszłość, ponieważutrzymująca się niepewna sytuacja, przede wszystkim w EuropieZachodniej, będzie nam nadal towarzyszyć w bieżącym roku. Rynkipozostaną wymagające, konkurencja nasili się.” Sprzedażw ciągu roku kształtowała się zadowalająco przede wszystkim nakontynencie amerykańskim i wzrosła na koniec roku o 26,2 procent do841.500 aut (2011: 666.800). Z tego 596.100 sztuk (2011: 444.200,+34,2 procent) przypadło na rynek USA. „Dlakoncernu Volkswagen, USA są jednym z głównych rynków na drodze dorealizacji naszej Strategii 2018. Volkswagen Group of America chcesię rozwijać i razem z Porsche Cars North America przekazać w tymroku klientom znacznie ponad 600.000 samochodów” – powiedziałWinterkorn przed tegorocznym Motor Show w Detroit. W tymsamym okresie koncern Volkswagen sprzedał w regionie AmerykiPołudniowej 1,01 mln pojazdów (2011: 0,93; + 8,2 procent), z czego780.200 (2011: 704.700; + 10,7 procent) odebrali klienci z Brazylii. Także wregionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosła wielkość sprzedażypojazdów koncernu. Po raz pierwszy nabywców znalazło ponad trzymiliony samochodów (3,17 mln) w ciągu jednego roku (2011: 2,57 mln;+ 23,3 procent) . Na Chiny – największy pojedynczy rynek wregionie – przypadło 2,81 mln sztuk (2011: 2,26; +24,5 procent). WIndiach sprzedaż wzrosła o 2,1 procent do 114.100 samochodów(2011: 111.700). Mimoutrzymującej się trudnej sytuacji na południowoeuropejskichrynkach, koncernowi Volkswagen udało się utrzymać sprzedaż wcałej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli 3,67 mlnpojazdów (2011: 3,68 mln; - 0,3 procent). W Europie Zachodniej (bezNiemiec) największy europejski producent samochodów sprzedał 1,85mln aut (2011: 1,98; -6,5 procent). Na niemieckim rynku sprzedażwzrosła do 1,18 mln pojazdów (2011: 1,15 mln; +1,9 procent).Znaczny wzrost obserwowany jest nadal w Europie Środkowej iWschodniej, gdzie klienci odebrali 644.300 samochodów (2011:547.800; +17,6 procent). Na największy rynek w regionie – Rosję –przypadło 317.700 sztuk (2011: 229.000; +38,8 procent). W Polscenowych właścicieli znalazło 64.171 aut Volkswagen, Audi, Skoda,Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli marek należącychdziś do Volkswagen Group Polska (oznacza to wzrost o 6,5 procent wporównaniu z rokiem 2011 - 60.255 aut). Więcej niż co piąte autowyjeżdżające z salonu w naszym kraju należało do koncernuVolkswagen, a dwa pierwsze miejsca pod względem rejestracji należądo Skody i Volkswagena. *) zmarką Porsche od 1.08.2012, bez marek MAN i Scania Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Nowy Peugeot 308 po raz pierwszy na zdjciach szpiegowskich Biorąc pod uwagę to, jak prezentują się 508 i 208, jest na co czekać
  24. [h=1]OFFROAD - po raz pierwszy w Elina w terenie[/h]
  25. Mercedes GLA 45 AMG sfotografowany po raz pierwszy Biorąc pod uwagę to, jak wyglądają klasa A i niedawno pokazany CLA, Mercedes szykuje coś ładniejszego od większego GLK
×