Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rapid' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników


Znaleziono 68 wyników

  1. Rapid najczęściej wybieranym przez Klientów indywidualnych kompaktem w Polsce Kolejny model ŠKODY dołącza do grona rynkowych liderów: w pierwszym kwartale 2015 roku według danych CEPiK Rapid był numerem 1 w wyjątkowo konkurencyjnym segmencie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych. W styczniu bieżącego roku model Rapid przebojem przebił się na pierwsze miejsce tabeli rejestracji nowych samochodów przez Klientów indywidualnych w swoim segmencie. Świetne wyniki notowane przez wszystkie trzy pierwsze miesiące roku zebrały się na doskonały rezultat 1 333 egzemplarzy sprzedanych polskim nabywcom w pierwszym kwartale. Zainteresowanie modelem nieustannie wzrasta: w każdym z miesięcy osiągnięto znaczną poprawę wobec wyniku z analogicznego okresu przed rokiem, w zestawieniu kwartalnym sumując się na rezultat lepszy aż o 21% od tego z pierwszego kwartału roku 2014 i blisko o 1/5 lepszy od kolejnego rynkowego konkurenta w zestawieniu. ŠKODA Rapid zadebiutowała w 2012 roku jako zupełnie nowy model pozycjonowany pomiędzy Fabią a Octavią. Szybko zdobyła sobie zainteresowanie polskich Klientów, przekonując połączeniem kompaktowych wymiarów i atrakcyjną ceną samochodu miejskiego z ponadprzeciętną przestronnością i komfortem znanym z większych modeli. Początkowo oferowana jako reprezentacyjny liftback, ŠKODA Rapid została wkrótce poszerzona o wyjątkowo pojemną wersję Spaceback – pierwszy hatchback ŠKODY w tym segmencie, jednak tradycyjnie dla marki wyróżniający się wśród konkurencji pojemnością bagażnika. Wielki sukces modelu zarówno w światowym, jak i krajowym wymiarze, przyniósł bardzo korzystny stosunek ceny do jakości produktu. Model Rapid na polskim rynku oferowany jest w promocyjnych wersjach MAX z powiększonym wyposażeniem, przy cenie zaczynającej się już od 44 500 zł lub tylko 414 zł miesięcznie w Kredycie Niskich Rat. Atrakcyjność zakupu zwiększają upusty sięgające aż 4 700 zł oraz fabryczna instalacja LPG dostępna w promocyjnej cenie 2 600 zł. Model Rapid potrafi odpowiadać na zróżnicowane oczekiwania Klientów dzięki wersjom specjalnym: oszczędnej GreenLine, sportowej Monte Carlo oraz stylowej Style Plus. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Rapid: MAX ŠKODY, MAX korzyści! ŠKODA Rapid odniosła na polskim rynku niekwestionowany sukces dzięki swoim wyjątkowym właściwościom konstrukcyjnym i niezmiennie konkurencyjnemu stosunkowi ceny do jakości oraz wyposażenia. Kariera rynkowa tego szczególnego modelu cały czas rozwija się w Polsce w imponującym stopniu. W lutym zarejestrowano w naszym kraju 930 szt. modeli Rapid. MAX popularności Od rynkowego debiutu tego ważnego modelu ŠKODY minęło niewiele ponad dwa lata, a już stał się on jednym z najpopularniejszych modeli marki i stałym elementem krajobrazu polskich ulic. Jako pozycjonowany między Fabią a Octavią wprowadził on nowy rozkład sił w segmencie samochodów kompaktowych, z miejsca zdobywając uznanie i zainteresowanie Klientów na całym świecie, w tym w Polsce. Rapid stał się zwycięzcą wielu porównań i plebiscytów, które potwierdziły jego przewagę w zakresie korzystności zakupu, funkcjonalności, nowoczesności konstrukcji i wyglądu: to właśnie ten model ŠKODY zdobył jedną z najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych za design użytkowy, Red Dot Award. Także w naszym kraju Rapid zdobył wiele cennych nagród i wyróżnień potwierdzających jego wszechstronne zalety: od plebiscytów flotowych po zdobyty w styczniu bieżącego roku tytuł Superproduktu miesięcznika „Mam dziecko” w kategorii Samochód Rodzinny. W 2014 roku w ramach ogólnoeuropejskich badań niezależna instytucja EurotaxGlass potwierdziła, że model Rapid Spaceback będzie utrzymywał najwyższą wartość rezydualną w swojej klasie – to fakt, który jest szczególnie ważny dla rynków takich jak Polska. Popularność tego modelu na polskim rynku rośnie w imponującym tempie dzięki nieustannej ofensywnie producenta: do eleganckiej limuzyny dołączyła druga wersja nadwoziowa, przestronny i zwinny Spaceback, a obok trwających cały rok promocji atrakcyjność zakupu wzmacniają wyjątkowo korzystne wersje MAX, które zapewniają bogate wyposażenie w konkurencyjnych cenach. Rapid osiąga kolejne imponujące rekordy sprzedaży: w zeszłym roku na polskich drogach zarejestrowano 7 799 egzemplarzy, czyli aż o 111% więcej niż w roku 2013! Wśród Klientów flotowych wzrost wyniósł 143%. To imponujący wynik, dający Rapidowi pozycję jednego z najchętniej wybieranych samochodów przez Polaków. MAX ŠKODY Jako zupełnie nowy model w gamie, Rapid pozostaje stuprocentową ŠKODĄ ze wszystkimi dobrymi genami tej marki. Mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych świetnie sprawdzających się w mieście, to samochód komfortowy dla całej rodziny. Jak z każdym swoim modelem, ŠKODA oferuje tu trochę więcej samochodu niż konkurenci: Rapid ma najlepsze w klasie wyniki przestrzeni na nogi i wysokości podsufitki, dzięki czemu z tyłu komfortowo mogą podróżować trzy osoby. Na bagażnik wygospodarowano rekordową pojemność 550 litrów, która, podobnie jak w przypadku jeszcze bogatszego wyposażenia wersji MAX, osiąga już standardy znane z wyższych klas, a zachowuje przy tym atrakcyjne ceny małego samochodu. MAX satysfakcji z eksploatacji zapewniają układy napędowe należące do technologicznej światowej czołówki: bogata paleta silników obejmuje oszczędne i trwałe jednostki, obniżające koszty zużycia paliwa i obsługi serwisowej. Specjalna, proekologiczna wersja GreenLine ogranicza zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym do rekordowych 3,8 l/100 km. MAX satysfakcji z zakupu Rapid jest wyjątkowym modelem w gamie ŠKODY także ze względu na unikatowe pakiety wyposażenia MAX. Teraz oferta jeszcze bardziej zwiększyła swoją korzystność dzięki wzbogaceniu tych wersji wyposażenia o nowe elementy oraz kolejne promocje: obniżoną cenę instalacji LPG, teraz dostępną już od 2 600 zł, oraz bezkonkurencyjne warunki ubezpieczenia, obejmujące kompleksowy pakiet OC/AC/NNW/Assistance/ZK w cenie już od 590 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Sportowe emocje: SKODA Rapid Spaceback Monte Carlo ŠKODA Rapid jest aktualnie jednym z najbardziej atrakcyjnych samochodów kompaktowych na rynku. Produkcja wersji liftback ruszyła w 2012 roku, a w 2013 roku dołączył do niego Rapid Spaceback. Obie wersje zostały wyjątkowo dobrze przyjęte przez Klientów. W 2014 roku sprzedaż ŠKODY Rapid i Rapid Spaceback wzrosła o 113,3% i wyniosła 221 400 egzemplarzy, co czyni ten model jednym z bestsellerów ŠKODY. Dynamiczny, świeży i pełen emocji design ŠKODY Rapid Spaceback, wprowadzonej do sprzedaży jesienią 2013 roku, wyróżnia się z tłumu i staje się coraz bardziej popularny, także wśród młodszej grupy odbiorców. Dla jeszcze bardziej wymagających Klientów powstała ŠKODA Rapid Spaceback w wersji Monte Carlo, którą wyróżnia czarna ramka grilla, z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, reflektory ksenonowe, podgrzewane i sterowane elektrycznie lusterka zewnętrzne z osłonami polakierowanymi na czarno, a także przyciemnione szyby boczne i tylna SunSet. Pakiet stylistyczny nadaje wyrazisty wygląd autu i nawiązuje do historii motosportu. W połączeniu z pakietem wyposażenia STYLE, Rapid Spaceback Monte Carlo zadaje szyku panoramicznym szklanym dachem przedzielonym od długiej tylnej szyby czarnym spoilerem, a także tylnymi lekko przydymionymi światłami. Czarny tylny dyfuzor uzupełnia dynamiczny wygląd auta. Model Rapid Spaceback Monte Carlo wyposażono standardowo w 16-calowe felgi aluminiowe „Italia” lub 17-calowe „Savio” za dodatkową opłatą. Do specjalnie wyselekcjonowanych kolorów nadwozia dołącza nowy zupełnie nowy lakier Szary Steel. Sportowa atmosfera utrzymuje się także we wnętrzu ŠKODY Rapid Spaceback Monte Carlo. Trójramienna kierownica przeszyta czerwonymi nićmi oraz mieszki dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryte zostały skórą. Panele deski rozdzielczej i drzwi utrzymane są w czarnej tonacji, dodatkowo na desce rozdzielczej pojawiły się elementy przypominające włókno węglowe. Sportowe fotele obito czarno-czerwono-szarym materiałem w szare pionowe paski. Pedały wykonano z wysokiej jakości stali nierdzewnej, a pod nogami kierowcy i pasażerów umieszczono czarne dywaniki podłogowe obszyte czerwoną nicią. Na progach drzwiowych z przodu i z tyłu znalazły się listwy ozdobne z logo Monte Carlo. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo oparta została na wersji wyposażeniowej Ambition, a jej szeroki wybór silników benzynowych obejmuje: 1.2 MPI/55 kW (75 KM), 1.2 TSI/63 kW (86 KM), 1.2 TSI/77 kW (105 KM) i 1.4 TSI/90 kW (122 KM). Jeżeli chodzi o diesle, to oba wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i są to: 1.6 TDI/66 kW (90 KM) oraz 1.6 TDI/77 kW (105 KM). Kolejną nowością w ŠKODZIE Rapid/Rapid Spaceback jest innowacyjny system SmartGate, dzięki któremu można, za pośrednictwem aplikacji mobilnej, otrzymywać na smartfona szczegółowe raporty dotyczące samochodu. System informuje m.in. o zużyciu paliwa, średnich prędkościach przejazdów czy kosztach przejazdów. SmartGate przesyła zawsze aktualne dane na temat wydajności auta. Mogą być one również przesyłane przez sieć WiFi. ŠKODA Rapid Spaceback Monte Carlo jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 630 zł miesięcznie (przy 30% wkładu własnego, okresie kredytowania 48 m-cy i limicie 20 000 km rocznie). Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. 80 lat od premiery SKODY Rapid Nazwa Rapid pojawiła się po raz pierwszy w historii marki ŠKODA, przed 80 laty, w roku modelowym 1934. Nowy samochód nosił wewnątrzzakładowe oznaczenie Typ 421 i powstał jako większa i bardziej komfortowa alternatywa modeli 420 Popular (Typ 418) oraz 420 Standard (Typ 420). Konstrukcja wyróżniała się podwoziem o wydłużonym rozstawie osi i powiększonym do 1,2 litra silnikiem dolnozaworowym. Nowy model zaprezentowano oficjalnie 7 kwietnia 1934 roku na praskim salonie samochodowym, od razu z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: dwudrzwiowym tudorem, czterodrzwiowym sedanem oraz półkabrioletem. Zaledwie miesiąc później, po zbudowaniu 80 egzemplarzy aut w pierwotnej kompletacji, rozpoczęto produkcję drugiej, istotnie zmodernizowanej serii. Ramę centralną z prostokątnym nośnikiem głównym zastąpiono znacznie wytrzymalszą jej ewolucją – z nośnikiem o przekroju okrągłym. Listę zmian dopełniały niezależne zawieszenie kół przednich, układ centralnego smarowania podwozia, skrócony o 110 mm rozstaw osi i ulepszony system zasilania silnika. Przez rok do nabywców trafiło czterysta egzemplarzy pojazdów, budowanych łącznie w trzech, różniących się drobiazgami, seriach. Czerwiec roku 1935 przyniósł ze sobą zmiany stylistyki nadwozia Rapida, utrzymane w duchu mniejszego modelu Popular. Rapid II (Typ 901) otrzymał podwozie o – dla odmiany – zwiększonym rozstawie osi, wyposażone w hydrauliczne hamulce ATE-Lockheed. Powiększony, 1,4-litrowy silnik dysponował mocą 31KM (wobec wcześniejszych 26KM), wzbogacając się o pompę wody i rozbudowany układ wydechowy. W październiku 1935 ofertę karoserii Rapida rozszerzono o atrakcyjną odmianę roadster. W sezonie 1936 ponownie wydłużono rozstaw osi pojazdu, jednostkę napędową zawieszono na nowoczesnych, gumowych blokach, proponując równocześnie kolejną wersję nadwoziową – czteromiejscowy kabriolet ze stałymi ramami bocznych okien. Wprowadzono także odmiany użytkowe modelu, a w większości nadwozi – dostęp do bagażnika z zewnątrz pojazdu. Systematycznie rosnącą liczbę Klientów przyciągały takie nowoczesne elementy wyposażenia, jak wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa czy opcjonalna, elektromagnetyczna, czterostopniowa przekładnia firmy Cotal. Standardowa przekładnia manualna Rapidów posiadała trzy przełożenia. Zaledwie 97 dni sezonu 1936 wystarczyły, by Břetislav Jan Procházka wraz z Jindřichem Kubiasem odbyli podróż dookoła świata, z której powrócili 31 lipca, zastając owacyjnie powitania w Pilznie, a następnie w Pradze. W tym samym roku, inny Rapid, z czterema podróżnikami na pokładzie, dotarł z Pragi za północne koło podbiegunowe. Kolejny egzemplarz modelu, tym razem należący do małżeństwa Škulinów, towarzyszył im wiernie w ekspedycji poprzez cały kontynent afrykański. W październiku 1937 roku zaprezentowano trzecią generację modelu Rapid. Rapid III (Typ 914) otrzymał zmodernizowaną, poszerzoną o 40 mm karoserię, wierną najnowszemu trendowi stylistycznemu marki. Rosła produkcja i popularność modelu – przez rok 1937 fabrykę opuściło rekordowe 2097 egzemplarzy modelu. Dotychczasową lukę pomiędzy komfortowym Rapidem a luksusowym Superbem zdecydowano się wypełnić kolejnym modelem – była nim ŠKODA Favorit. Jesienią 1938 roku ofertę modelu Rapid III wzmocniono nowoczesną, górnozaworową jednostką OHV (1558 ccm, Typ 922) o mocy 42KM. Ostatnie zmiany stylizacji nadwozia wprowadzono latem 1939 roku, dodając do oferty kolejną wersję nadwoziową – czterodrzwiowego, reprezentacyjnego sedana z sześcioma oknami bocznymi. W latach 1940-42 większość z wyprodukowanych w tym czasie egzemplarzy modelu (ponad 900 sztuk) trafiło do służby w wojsku bądź służbie zdrowia. Produkcja Rapidów wygasła w roku 1942. Jedynie epizodem, powielonym w ilości kilkudziesięciu egzemplarzy, stał się Rapid Typ 953 napędzany 6 - cylindrowym silnikiem OHV o pojemności 2,2 litra i mocy 60KM. Opracowany jeszcze w roku 1941 powstawał ostatecznie w latach 1945-47, trafiając głownie do służby w przedsiębiorstwach państwowych. Ponownie do nazwy Rapid powrócono w latach 1981-90. Początkowo (1981-84) wykorzystywano ją do oznaczania eksportowych wersji modelu Garde, by następnie stosować ją jako główne handlowe oznaczenie Typu 743. Od roku 2012 stosowana jest ponownie, jako nazwa popularnego modelu pozycjonowanego pomiędzy Fabią a Octavią. Dane techniczne samochodu Škoda 420 Rapid, 1934 (Rapid OHV, Typ 922, 1938) silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd dolnozaworowy SV (górnozaworowy OHV), chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z przodu, napęd kół tylnych średnica cylindra: 65 mm (72 mm), skok tłoka: 90 mm (96 mm), objętość skokowa 1194 ccm (1558 ccm) zasilanie: gaźnik Solex (alternatywnie Zenith) moc maksymalna: 26 KM przy 2800 obr/min. (42 KM przy 3500 obr/min.) Instalacja elektryczna: o napięciu 6V, prądnica Scintilla (alternatywnie Bosch) układ smarowania: ciśnieniowy układ skrzynia przekładniowa: trzystopniowa, mechaniczna, synchronizacja 2. i 3. przełożenia, umieszczona za silnikiem (w produkowanej w tych latach serii Popular – skrzynia umieszczona przy przekładni głównej) układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce bębnowe, jednoobwodowe sterowanie mechanicznie (hydraulicznie) ciekawostka: : w latach 1938-41 powstało 110 egzemplarzy „autostradowych” Rapidów z aerodynamicznymi nadwoziami, dwa egzemplarze z nich trafiły w sierpniu roku 1939 do odbiorców w Polsce nadwozie: konstrukcji mieszanej, drewniany szkielet, panele poszycia stalowe, różne wykonania: tudor, sedan, półkabriolet, (dodatkowo kabriolet ze stałymi ramami bocznych okien, tudor aerodynamiczny, wersje użytkowe) wymiary nadwozia (sedan): długość 3800 mm, szerokość 1460 mm, wysokość 1550 mm, rozstaw osi 2560 mm (długość 4250 mm, szerokość 1580 mm, wysokość 1550 mm, rozstaw osi 2650 mm) nadwozie: samonośne, zamknięte, całkowicie stalowe, pięciodrzwiowe typu hatchback masa własna: 880kg (1100kg) podwozie: centralna rama nośna o przekroju prostokątnym (okrągłym) rozwidlona z przodu pod silnik, z poprzeczkami nośnymi nadwozia zawieszenie: przednie – oś sztywna, dwa resory wzdłużne (niezależne, wahacze trójkątne, jeden resor poprzeczny), tylne – półosie pędne wahliwe, jeden resor czas ogumienie: 140x40 (5,75x16) prędkość maksymalna: 90 km/h (110 km/h) średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km (10 l/100 km) pojemność zbiornika paliwa: 25 l (40 l), zbiornik umieszczony w komorze silnika ilość zbudowanych egzemplarzy: 400 sztuk w czterech seriach w latach 1934-35 (1804 egzemplarze w latach 1938-47), wszystkich odmian modelu Rapid z lat 1934-47 – 6841 sztuk Autor: Tomasz Orlik, wrzesień 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Bardzo przyjemnie testuje się Audi, Mercedesy, czy Lexusy z pełnym wyposażeniem. Jednakże więcej pożytku jest z testów samochodów, które faktycznie się na naszym rynku sprzedają: Tym razem porównanie dwóch pakownych sedanów kosztujących mniej niż 50 tyś zł. Skoda Rapid, kontra Citroen C-Elysse : Skoda Rapid kontra Citroen C-Elysee, kto jest lepszy? - Furora.tv
  6. Bezkonkurencyjna SKODA Rapid w Superteście Ekonomii 2014! Tego jeszcze w Superteście Ekonomii nie było! Ponad połowa trasy tegorocznej edycji prowadziła autostradami, na których dopuszczalna prędkość to 140 km/h. Osiem samochodów miało do pokonania 230 km z Warszawy, autostradami A2 i A1 do Włocławka, a potem dalej DK62 w kierunku Płocka. Sprawdzian z jazdy ekonomicznej należał do marki ŠKODA. Pierwsze miejsce w kategorii benzyna zdobył Rapid Spaceback 1.2 TSI Style Plus z przejechanymi 376 km, średnią prędkością 90 km/h i zużyciem 17,66 l (4,7 l na 100 km). W kategorii diesel Rapid liftback Elegance 1.6 TDI CR DPF także zdobył pierwszą nagrodę z 372 km, średnią prędkością 90 km/h i zużyciem 15,22 l (4,09 l na 100 km). ŠKODA Rapid z silnikiem diesla wyprzedziła również rywali w klasyfikacji „Mistrz ekologii”, z katalogową emisją 104 g CO2 na km. Organizatorem XI Supertestu Ekonomii był Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Nad przebiegiem imprezy czuwali sędziowie Moto Auto Klubu. Imprezę wspiera Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Powiększone wyposażenie w tej samej cenie: nowa promocja modelu Rapid Oferta modelu ŠKODA Rapid stała się MAXymalnie atrakcyjna: więcej wyposażenia za tę samą cenę w trzech promocyjnych wersjach MAX! Nowa ŠKODA Rapid w eleganckiej wersji liftback i wyjątkowo przestronnej Spaceback cieszy się popularnością wśród polskich Klientów dzięki wielu zaletom, z których kluczową jest niezrównany stosunek ceny do oferowanej w zamian przestrzeni i jakości. Oferta ŠKODY Rapid stała się teraz jeszcze korzystniejsza dla kupujących, dzięki wprowadzonym wersjom wyposażenia MAX. W jej ramach model odznacza się dodatkowymi elementami wyposażenia przy zachowaniu swojej bardzo konkurencyjnej ceny. Wersje MAX zestawiono w trzech korzystnie skonfigurowanych rodzajach wyposażenia: Active MAX, Ambition MAX i Elegance MAX. Każdy z nich odpowiada standardowym poziomom wyposażenia, wzbogaconym o wybrane, szczególnie pożądane przez Klientów elementy. Pierwszy z nich w swojej bogatej konfiguracji, obejmującej już między innymi komplet poduszek powietrznych i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, oferuje bez dopłaty klimatyzację Climatic i radio Blues z odtwarzaczem CD i MP3 o łącznej wartości 5 700 zł. Przy wersji Ambition MAX korzyść kupującego wynosi 4 050 zł – Klient zyskuje m.in. czujniki parkowania z tyłu, wyświetlacz Maxi-DOT, elektrycznie sterowane szyby z tyłu i dwa dodatkowe głośniki z tyłu. Wybierając wersję Elegance MAX, Klient zyskuje 4 300 zł, otrzymując bez dopłaty automatyczną klimatyzację Climatronic, szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich o wzorze DIONE, przygotowanie pod telefon wraz z trójramienną skórzaną wielofunkcyjną kierownicą, obsługującą radio i telefon, a także pakiet zimowy, w skład którego wchodzą podgrzewane przednie fotele i podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej. Promocyjny pakiet jest dostępny na warunkach promocyjnych identycznych z wyposażeniem Active MAX w ultra-oszczędnym, ekologicznym modelu Rapid GreenLine, zużywającym średnio zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Ceny modelu Rapid z powiększonym wyposażeniem MAX zaczynają się już od 43 850 zł. Wersje te można łączyć z dodatkowymi elementami wyposażenia i wszystkimi dostępnymi standardowo, nowoczesnymi jednostkami napędowymi, także z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG. Zachowana została szeroka gama przywilejów przy zakupie: upusty cenowe, preferencyjne metody finansowania i promocyjne pakiety ubezpieczeń. Już od 590 PLN Klient zyskuje bogaty pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych. W ich skład wchodzą preferencyjne stawki, bezpieczeństwo i wygoda likwidacji szkody, rozszerzona ochrona oraz zniżki przy zawieraniu umowy ubezpieczenia na kolejny rok. Ta wyjątkowo korzystna promocja jest ograniczona czasowo – trwa od początku maja do końca lipca, podczas trwania kampanii reklamowej ŠKODY Rapid „Powrót do przestrzeni”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Start produkcji SKODY Rapid w Rosji! Rozpoczęła się produkcja kompaktowej limuzyny ŠKODY w Rosji. Pochodzące z miejscowości Kaługa egzemplarze pojawią się na tamtejszym rynku pod koniec kwietnia. ŠKODA przyspiesza w Rosji. Kolejnym etapem ekspansji czeskiego producenta jest rozpoczęcie produkcji modelu Rapid w fabryce w Kałudze, położonej na południowy zachód od Moskwy. Rewelacyjnie przyjęty na świecie model (ponad 130 000 wyprodukowanych egzemplarzy) spełnia wszystkie warunki, by stać się przebojem rosyjskiego rynku: to kompaktowa limuzyna wyróżniająca się ogromną przestronnością, maksymalną funkcjonalnością, ekonomicznymi silnikami, bezkompromisowym podejściem do tematu bezpieczeństwa i najlepszym stosunkiem ceny do jakości. „Sprzedana już w ilości ponad 130 000 sztuk ŠKODA stworzyła dla nas nową klasę i okazała się wielkim sukcesem” – wyjawia prezes zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Poprzez start produkcji w Kałudze wprowadzamy model Rapid na rynek trzeciego, największego odbiorcy naszych samochodów na świecie. ŠKODA planuje znaczący rozwój w Rosji w najbliższych latach, a model Rapid odgrywa kluczową rolę w tej strategii”. Rapid uzupełnia gamę modelową ŠKODY, wypełniając rynkową przestrzeń pomiędzy modelami Fabia i Octavia. Ze swoimi kompaktowymi wymiarami (4,48 m długości, 1,7 m szerokości), ta limuzyna ŠKODY zapewnia wyjątkowo dużą przestrzeń dla wszystkich podróżujących i całego ich bagażu. O wysoką funkcjonalność dbają nieodłączne dla każdej ŠKODY przemyślane rozwiązania, a wyjątkowo atrakcyjna cena nie stanęła na drodze do zastosowania najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. „Z taką charakterystyką ŠKODA Rapid idealnie odpowiada na wszystkie potrzeby i oczekiwania Klientów w Rosji” – mówi Miroslav Kroupa, Dyrektor Regionalny ŠKODA Rosja. Poprzez rozpoczęciem produkcji modelu Rapid w Rosji, czeski producent chce kontynuować bardzo obiecujący rozwój marki w tym kraju. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła rosyjskim kierowcom 87 500 samochodów. Rapid to już drugi z produkcyjnych debiutów ŠKODY w Rosji na przestrzeni zaledwie kilku tygodni – w połowie lutego ruszyła produkcja gruntownie odnowionego modelu Yeti, w drugiej placówce produkcyjnej ŠKODY w tym kraju, w Niżnym Nowogrodzie. Model Rapid już w początkowych założeniach został stworzony jako samochód globalny, adresowany na rynki wszystkich szerokości geograficznych. Pod koniec roku 2012 kompaktowa limuzyna zapoczątkowała szóstą linię modelową ŠKODY. Oprócz Czech i Rosji, Rapid produkowany jest także w Chinach i Indiach. Wprowadzenie na rynek rosyjski jest kolejnym kamieniem milowym dla tego niezwykle dobrze przyjmowanego wszędzie modelu. Model Rapid to kluczowy element właśnie przeprowadzanej największej modelowej ofensywy w historii ŠKODY. W najbliższych latach czeski producent planuje zwiększyć globalną produkcję do poziomu półtora miliona sztuk rocznie. ŠKODA będzie przez ten czas prezentować średnio co pół roku zupełnie nowy lub gruntownie odnowiony model. Tylko w 2013 roku zaprezentowano aż osiem nowości modelowych. W tym czasie czeska marka sprzedała 920 800 sztuk samochodów, co jest drugim najlepszym wynikiem w jej historii. Na rok 2014 ŠKODA przygotowała kolejne ważne kroki w swojej strategii modelowej i stylistycznej. Spektakularne studium ŠKODA VisionC zaprezentowane na targach w Genewie zwiastuje ten nowy, odważny etap w dziejach marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. ŠKODA Rapid Spaceback: udany start młodego kompaktu ŠKODY › Pierwszy hatchback ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów świetnie radzi sobie na rynku: od października 2013 roku dostarczono klientom już niemal 12.000 samochodów › Stylistyka: dynamiczna, atrakcyjna dla młodych klientów › Typowa ŠKODA: przestronna, funkcjonalna i z pomysłami „Simply Clever” › Indywidualna: panoramiczny dach szklany i długa tylna szyba › Środowisko: oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne; emisja CO2 od 99 g/km Mladá Boleslav/Genewa, marzec 2014 – Rapid Spaceback jest pierwszym kompaktowym hatchbackiem czeskiej marki. ŠKODA Rapid, wprowadzona na rynek jesienią 2013 roku, wyróżnia się swoją emocjonalną, dynamiczną i świeżą stylistyką oraz przyciąga uwagę młodszych grup klientów. Samochód stawia na czysty, indywidualny wygląd o szczególnym szyku, zwłaszcza w wykonaniu z panoramicznym szklanym dachem i długą tylną szybą. Młody kompakt ŠKODY świetnie został przyjęty przez klientów. Do dziś (stan na 31.01.2014) ŠKODA dostarczyła klientom już niemal 12.000 samochodów. Typowo dla ŠKODY model oferuje mnóstwo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, kompleksowe bezpieczeństwo, nowoczesną technikę, małe zużycie paliwa i znakomity stosunek ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza ona wejście do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA Rapid Spaceback jest świeża i dynamiczna. To kompaktowy samochód o sportowych ambicjach, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin. Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i stanowi perfekcyjne połączenie emocjonującej stylistyki i dobrych, praktycznych cech ŠKODY”, dodał prof. dr Vahland. Świeży, przestronny kompakt o sportowych cechach Precyzyjne linie, dynamiczne kontury i wyrazista gra światła i cienia – nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest autem o sportowej świeżości i dynamicznej elegancji, atrakcyjnym i pociągającym już od pierwszego spojrzenia. Profil boczny ŠKODY Rapid Spaceback ma szczególne akcenty. W porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami sylwetka jest bardziej dynamiczna i rozciągnięta, podkreślona wyrazistymi liniami, dużym rozstawem osi (2.602 milimetrów) i ostrą, wysoko umieszczoną linią bocznego przetłoczenia. Pomiędzy słupkiem C i D w ŠKODZIE Rapid Spaceback znajduje się trzecie okno boczne. Duże powierzchnie okien wraz ze smukłymi słupkami tworzą jasną i przyjazną atmosferę wewnątrz i zapewniają doskonałą widoczność. Duży akcent położono na możliwości indywidualizacji. Jedną z atrakcji jest ogromny, opcjonalny szklany dach panoramiczny ciągnący się od przedniej szyby aż do tylnej, zapewniający pasażerom niezakłócony widok nieba. Efekt: duża ilość światła, poczucie przestrzeni i świeżości. Dach panoramiczny ma wymiary 1.713 x 1.155 milimetrów, a jego przejrzysta powierzchnia wynosi 1.210 x 780 milimetrów. Dach panoramiczny Rapida Spacebacka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie w połączeniu z wydłużoną tylną szybą. Powierzchnia przeszklona sięga wtedy od szyby przedniej, poprzez dach panoramiczny aż do końca pokrywy bagażnika. Przyciemniona, długa tylna szyba sięga prawie o dziesięć centymetrów dalej niż zwykła tylna szyba Rapida Spacebacka. Właśnie te dwa nowe, charakterystyczne elementy nadają Rapidowi Spacebackowi niepowtarzalną indywidualność. Tył podkreśla dynamiczny charakter Rapida Spacebacka. Linie są czyste i wyraziste. Czarna wstawka, pełniąca rolę dyfuzora, i światełka odblaskowe w zderzaku oraz szerokie lampy tylne w charakterystycznym dla marki kształcie litery „C” podkreślają poziomą orientację. Umieszczonemu centralnie logo marki towarzyszą napisy: „ŠKODA” po lewej stronie i nazwa modelu „RAPID” po prawej. Przód ŠKODY Rapid Spaceback zawiera charakterystyczne elementy Rapida: wydatną atrapę chłodnicy z 19 pionowymi listewkami i chromowaną ramką, logo ŠKODA na zaokrąglonym „nosie” maski i reflektory główne oraz przeciwmgłowe rozmieszczone na planie liścia koniczyny. Już od wprowadzenia na rynek Rapid Spaceback na życzenie jest dostępny z pakietem ksenonowym. W jego skład wchodzą ksenonowe reflektory główne i reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestronne, atrakcyjne wnętrze – do gruntu „Simply Clever” „Ze swoją atrakcyjną kombinacją dużej ilości miejsca, funkcjonalności i stylistyki Rapid Spaceback jest bardzo przestronnym autem, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości naszej marki”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Typowo dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie”, dodał Eichhorn. Rapid Spaceback ma tyle samo miejsca dla pasażerów jak „starszy brat”, pomimo, że jest krótszy o 18 centymetrów od limuzyny: tył Rapida Spacebacka oferuje w swoim segmencie najwięcej miejsca na nogi (64 milimetry) i przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów). Bagażnik o pojemności 415 litrów lub 1.380 litrów po złożeniu kanapy jest jednym z największych w segmencie. Do wielkiej przestronności dochodzą liczne rozwiązania „Simply Clever”: nowy Rapid Spaceback ma podwójną podłogę w bagażniku, która umożliwia podzielenie przestrzeni na dwa poziomy, umożliwiając lepsze jego wykorzystanie. Ponadto Rapid Spaceback ma wszystkie praktyczne rozwiązania znane z Rapida w wersji limuzyny. Należą do nich: skrobaczka do szyb na pokrywie wlewu paliwa, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, dwustronna mata w bagażniku czy pojemnik na odpadki w drzwiach. Inne przykłady to uchwyt na kwit parkingowy, uchwyt na urządzenia multimedialne, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu oraz półka bagażnika, którą można schować za kanapą. Wnętrze nowego Rapida Spacebacka może się także pochwalić sportową, trójramienną kierownicą, eleganckimi listwami dekoracyjnymi i świeżymi wzorami obić foteli. Bezpieczeństwo bez kompromisów Nowa ŠKODA Rapid Spaceback oferuje typowy dla ŠKODY, wysoki standard bezpieczeństwa. Obszerny pakiet bezpieczeństwa chroni pasażerów w razie wypadku. W jego skład wchodzą czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu oraz zagłówki z regulacją wysokości. W krajach UE w standardzie znajdują się układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy). Kolejnymi elementami bezpieczeństwa czynnego są opcjonalne ksenonowe reflektory główne, nadzór ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i wspomaganie ruszania pod górę. Rapid Spaceback jest wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C*EPS (Column-Electric Power Steering). Stopień elektromechanicznego wspomagania kierownicy zależy od prędkości jazdy. W C-EPS programowo sterowany silnik elektryczny, osadzony na kolumnie kierownicy, wspomaga ruchy kierownicą. Zalety w stosunku do zespołu hydraulicznego z pompą hydrauliczną, wężami i płynem hydraulicznym to mniejsza masa i mniej miejsca potrzebnego na zabudowę. Cztery silniki benzynowe, dwa wysokoprężne W Europie ŠKODA Rapid Spaceback jest dostępna z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Te nowoczesne jednostki napędowe mają moc od 55 kW do 90 kW. Silnik wysokoprężny 1.6 TDI/66 kW świętuje swoją premierę w rodzinie modeli Rapida wraz z premierą Rapida Spacebacka. Rozszerza on ofertę silnika wysokoprężnego 1.6 TDI/77 KW. W wersji GreenLine Rapid Spaceback z silnikiem 1.6 TDI/77 KW zużywa zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 99 g/km. Silnik ten można zamówić w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Wszystkie silniki TDI i TSI są też dostępne w oszczędnych wersjach Green tec. Wśród silników benzynowych są dostępne cztery jednostki napędowe. Trzycylindrowy silnik 1.2 MPI/55 kW i dwa czterocylindrowe 1.2 TSI (63 kW i 77 kW) są dostępne z ręczną skrzynią biegów. Największy silnik benzynowy, 1.4 TSI o mocy 90 kW, jest oferowany z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Rapid Spaceback najmniej straci na wartości | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. SKODA Rapid Spaceback gwarantuje najwyższą wartość rezydualną w swojej klasie Według badań firmy EurotaxGlass, ŠKODA Rapid Spaceback utrzymuje najwyższą wartość rezydualną wśród wszystkich samochodów kompaktowych. To kolejny ważny argument przemawiający za jej zakupem. Jak pokazuje przygotowane przez EurotaxGlass porównanie nowej ŠKODY Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w klasie kompaktowej, najnowszy hatchback ŠKODY jest liderem pod względem wartości rezydualnej wśród trzyletnich modeli tego segmentu z przebiegiem 60 tys. km. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback, która zadebiutowała we wrześniu 2013 roku we Frankfurcie, to nie tylko pierwszy kompaktowy hatchback w historii ŠKODY, ale też jeden z najpopularniejszych modeli w znaczącym segmencie aut kompaktowych, łączący odważny, świeży design z typowymi dla ŠKODY zaletami: atrakcyjną relacją ceny do jakości czy przestrzenią w kabinie i bagażniku. EurotaxGlass to uznany, niezależny ekspert rynku motoryzacyjnego. Dzięki dokładnym badaniom, firma przewiduje stopień utraty wartości nowych aut. Badanie z udziałem ŠKODY Rapid Spaceback przeprowadzone było w Niemczech, Hiszpanii, Francji i Włoszech. W badaniu brano pod uwagę takie czynniki jak zużycie paliwa, emisję CO2, stosunek wartości do ceny, jakość i niezawodność, a także design oraz wizerunek marki. EurotaxGlass porównał ŠKODĘ Rapid Spaceback z najpopularniejszymi modelami w segmencie. W każdym z czterech krajów wyniki pokazują, że ŠKODA Rapid Spaceback będzie miała najwyższą wartość rezydualną po trzech latach użytkowania i przejechaniu 60 tys. km. Wyniesie ona, w zależności od rynku, od 41 do 47% początkowej wartości. To wyjątkowo korzystny współczynnik, który ma szczególne znaczenie dla nabywców z takich krajów jak Polska. „Wyjątkowo dobra wartość rezydualna potwierdza najwyższą jakość i wysoką wartość ŠKODY Rapid Spaceback” - mówi Werner Eichhorn, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nasz pierwszy kompaktowy hatchback w historii wprowadza powiew świeżego powietrza w największym segmencie Europy. To doskonały samochód dla młodych ludzi, rodzin i klientów flotowych. Zwycięstwo w badaniu EurotaxGlass to też kolejny powód przemawiający za zakupem tego modelu” - przekonuje Eichhorn. Dzięki elastycznej ofercie ŠKODA Finance, nowa ŠKODA Rapid Spaceback o wartości 43 850 zł brutto jest dostępna już za 559 zł brutto miesięcznie w ŠKODA Kredyt Niskich Rat. Podana wysokość raty obowiązuje dla okresu kredytowania równego 36 m-cy, wkładu własnego w wysokości 30% wartości auta i limitu przebiegu 20 tys. km rocznie. Wartość rezydualna (wartość wykupu) wynosi 41,1%. ŠKODA Kredyt Niskich Rat to innowacyjne rozwiązanie finansowe, które pozwala obniżyć miesięczną ratę za samochód nawet o połowę w porównaniu z klasycznymi kredytami ratalnymi. Kredyt Niskich Rat - reprezentatywny przykład ustalony i przekazywany zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim: cena samochodu: 56 858 zł; wkład własny: 17 057 zł; całkowita kwota kredytu: 39 801 zł; stopa roczna oprocentowania kredytu: 3,99%; całkowity koszt kredytu: 11 055 zł obejmuje: prowizję bankową: 2 171 zł, odsetki: 5 270 zł, składkę ubezpieczenia komunikacyjnego: 1 913 zł, składkę ubezpieczenia spłaty kredytu: 1 702 zł; rzeczywista roczna stopa oprocentowania 9,49%; czas obowiązywania umowy: 48 miesięcy; całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta: 50 856 zł; wysokość raty miesięcznej: 664 zł, wysokość ostatniej raty: 18 991 zł. Oferta na wszystkie modele samochodów ŠKODA przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Rapid i Octavia teraz także w ekologicznej wersji GreenLine! Do linii przyjaznych środowisku modeli ŠKODY GreenLine dołączyły dwa nowe modele: Rapid i Octavia. Modele GreenLine od 2009 roku potwierdzają ambicje ŠKODY, jako nowoczesnego i odpowiedzialnego producenta w dążeniu do ochrony środowiska. ŠKODA w swoich proekologicznych modelach stawia na przemyślane rozwiązania, które mają bezpośredni wpływ na ograniczenie emisji szkodliwych gazów, a zarazem potrafią być dużo tańsze niż bardziej skomplikowane konstrukcje innych producentów. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom i zastosowaniu najnowszych technologii modele GreenLine odznaczają się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, co przekłada się na realne korzyści dla ich właścicieli. Jednym z dwóch modeli, które właśnie dołączyły do gamy GreenLine jest ŠKODA Rapid. Dostępny zarówno, jako elegancki Liftback jak i innowacyjny Spaceback, wyposażony jest w ekonomiczną jednostkę 1.6 TDI o mocy 90 KM. Jej wydajność jest wspomagana przez opony o zmniejszonych oporach toczenia, specjalny przedni grill, zaprojektowany z myślą o obniżeniu oporu aerodynamicznego oraz funkcję Start-Stop i odzyskiwania energii. Efektem pracy specjalistów ŠKODY jest imponujący wynik zużycia paliwa – zaledwie 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, na który składają się wyniki 4,5 l/100 km w warunkach miejskich i 3,4 l/100 km w pozamiejskich. Emisja CO2 w cyklu mieszanym wynosi 99 g/km, co odpowiada wynikom osiąganym przez dużo droższe samochody hybrydowe. Niskie zużycie paliwa nie odbywa się kosztem obniżenia komfortu – producent zadbał o optymalne wyposażenie. Dlatego też Rapid GreenLine posiada zdalne sterowanie centralnego zamka, przednie reflektory przeciwmgłowe, ekran Maxi-DOT, przyciemniane tylne szyby, lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne oraz chromowane elementy kabiny. Tylko dla tej wersji jest zarezerwowana opcja aerodynamicznego tylnego spojlera, który przyczynia się do dalszej poprawy aerodynamiki tego modelu. Równolegle ŠKODA prezentuje także ekologiczną wersję swojego bestsellera – Octavię w wersjach Liftback i Combi. Octavia GreenLine zasilana jest jednostką 1.6 TDI z mocą podniesioną do 110 KM. Wersję tę wyróżnia zastosowanie skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, opon o obniżonym oporze toczenia oraz funkcji Start-Stop i odzyskiwania energii. Wysiłki te złożyły się na bezkonkurencyjny wynik zużycia paliwa 3,3 l/100 km w cyklu mieszanym! W cyklach miejskim i pozamiejskim Octavia GreenLine zużywa odpowiednio 3,9 i 3,1 l/100 km, natomiast średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 87 g/km. ŠKODĘ Octavia GreenLine cechuje nie tylko oszczędność, ale i wysoki komfort eksploatacji: specjalnie z myślą o osobach dużo podróżujących, w wyposażeniu standardowym tego modelu znajduje się przygotowanie pod telefon GSM z Bluetooth, czteroramienna kierownica z obsługą telefonu i radia z małym pakietem skórzanym oraz przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów CORNER. Tak atrakcyjnie skonfigurowane edycje dostępne są w niezmiennie przystępnych cenach: dla Rapida wynosi ona 64 100 zł, Octavia startuje od 83 650 zł za wersję Liftback oraz 87 500 zł za Combi. Wersje GreenLine można łączyć z tymi samymi, korzystnymi upustami, co w przypadku pozostałych odsłon modeli Rapid i Octavia. Ponadto dla modelu Rapid dostępny jest Pakiet Komfort z klimatyzacją Climatic i radiem Blues w promocyjnej cenie, a dla Octavii - Pakiet Amazing zawierający między innymi klimatyzację automatyczną Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED oraz Radio Bolero. Oto ekologiczna jazda w wykonaniu ŠKODY – korzystna cenowo i komfortowa! Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. więcej -> CENY | Rapid Spaceback z instalacją LPG | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Skoda Rapid na Nurburgringu, czyli nietypowy test czeskich dziennikarzy Ładny wynik jak na 105-konne auto, aż trudno uwierzyć...
  15. SKODA Rapid Spaceback Style Plus - przemyślane rozwiązania w stylowym opakowaniu Wraz z debiutem rynkowym modelu Rapid Spaceback, w ofercie pojawia się wersja limitowana Style Plus. Rapid Spaceback Style Plus to idealna propozycja dla tych Klientów, którym z jednej strony zależy na przemyślanych rozwiązaniach, przestronnym wnętrzu, oszczędnych silnikach, niskich kosztach użytkowania i bogatym wyposażeniu, ale z drugiej strony wysoko cenią sobie swoją indywidualność i wymagają od auta, by dopełniało ich styl i akcentowało mocną, wyrazistą osobowość. Czym więc wyróżnia się Rapid Spaceback Style Plus? Projektanci ŠKODY zadbali o to, by ten model rzucał się w oczy i nikogo nie pozostawiał wobec siebie obojętnym. Stąd na liście wyposażenia znalazły się takie elementy jak: panoramiczny dach, przedłużona szyba pokrywy bagażnika, czarny spoiler tylny i lusterka zewnętrzne, przyciemnione tylne światła oraz przednie reflektory przeciwmgłowe z czarnym wnętrzem i funkcją doświetlania zakrętów „CORNER”. Idealnym dopełnieniem są jeszcze 17-calowe obręcze Ray ze stopów lekkich, utrzymane w czarno-srebrnej stylistyce. Wszystkie te elementy sprawiają, że Rapid Spaceback Style Plus jest jednym z najatrakcyjniejszych i najbardziej oryginalnych modeli w swojej klasie. Ale to dopiero początek! Mówi się, że liczy się nie tylko piękno zewnętrzne, dlatego właśnie i wewnątrz Rapid Spaceback Style Plus zaskakuje wieloma elementami podkreślającymi jego sportowy, stylowy charakter. Wśród nich warto wymienić trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą i obsługującą radio Swing z CD/MP3, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz stalowe nakładki na pedały. O odpowiednią atmosferę wewnątrz dba również czarna deska rozdzielcza z dekorem Piano Black lub opcjonalnie Piano White oraz tapicerka Dynamic z czerwonymi lub szarymi dodatkami. Co więcej, Rapid Spaceback Style Plus oferuje nie tylko dodatki stylistyczne, ale także wiele przemyślanych rozwiązań poprawiających komfort jazdy i przyjemność użytkowania samochodu każdego dnia, na przykład tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, fotel pasażera regulowany na wysokość, 6 głośników, klimatyzację Climatic czy komputer pokładowy. Model Rapid Spaceback Style Plus dostępny jest z tymi samymi jednostkami, co pozostałe wersje, czyli z silnikami benzynowymi o mocy 75, 85, 105 lub 122 KM oraz wysokoprężnymi o mocy 90 lub 105 KM. Dla wybranych silników dostępna jest dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DSG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. więcej -> CENY | Skoda Rapid Style Plus, wiadomości ze świata motoryzacji, ranking samochodów osobowych, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Znamy ceny SKODY Rapid Spaceback! Dwa dni po oficjalnej premierze na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, dostępny jest polski cennik ŠKODY Rapid Spaceback. Pierwszy kompaktowy hatchback marki zachwyca atrakcyjnym designem, nowymi opcjami oraz optymalną specyfikacją. Po uwzględnieniu aktualnej oferty promocyjnej dostępny jest już od 43 800 zł. Wybierając ŠKODE Rapid Spaceback, Klienci otrzymują auto z wyjątkowo przestronnym wnętrzem i jednym z najpojemniejszych w tej klasie bagażników – 415 litrów. Zamawiając auto mogą wybrać jeden, spośród czterech silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych, w tym nowej jednostki 1.6 TDI o mocy 90 KM. W każdej z trzech optymalnie skonfigurowanych wersji (Active, Ambition i Elegance), dostępne są ponadto wyjątkowo atrakcyjne promocyjne pakiety wyposażenia „Komfort”. W modelu Rapid Spaceback pojawiają się także nowe opcje, które podkreślają dynamiczny i młodzieńczy charakter modelu. Na uwagę zasługuje przede wszystkim efektowny dach panoramiczny oraz pakiety stylistyczne, zawierające m.in. takie elementy jak: przedłużona szyba pokrywy bagażnika, przyciemnione tylne światła czy czarne lusterka zewnętrzne i spoiler. Wszystko to sprawia, że nowa ŠKODA Rapid Spaceback już od pierwszych dni obecności na rynku polskim staje się poważnym graczem i powinien wziąć ją pod uwagę każdy, kto poszukuje kompaktowego hatchbacka. Choć Rapid w wersji sedan zadebiutował na polskim rynku zaledwie kilkanaście miesięcy temu, już można określić go mianem jednego z ulubionych samochodów Polaków. Duże rozmiary i reprezentacyjny wygląd tej limuzyny sprawiły, że tylko w tym roku zarejestrowano już blisko 2 400 egzemplarzy. Teraz dołącza do niej bardziej młodzieńczy, zwinny i dynamiczny odpowiednik – wersja Spaceback, dostępna w salonach już od listopada. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. więcej -> CENY | Skoda Rapid Spaceback już z polskimi cenami!, ranking sprzedaży pojazdów, rynek nowych samochodów, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Skoda Rapid Spaceback podbija Frankfurt W dwukolorowej wersji tył prezentuje się całkiem całkiem, ale linia boczna mnie nie przekonuje : /
  20. ŠKODA Rapid Spaceback: najmłodszy kompakt ŠKODY – cytaty Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 Prof. dr h.c. Winfried Vahland, Prezes Zarządu ŠKODY: „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza to, że wchodzimy do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków.” „Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i łączy dobre, praktyczne cechy ŠKODY z popularną formą hatchbacka. Nowa stylistyka ŠKODY nadaje Rapidowi Spacebackowi świeży i dynamiczny wygląd. To kompaktowy samochód o sportowym szyku, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin.” Dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego: „ŠKODA Rapid Spaceback jest klasyczną ŠKODĄ. Samochód ten łączy mocne strony ŠKÓD: przestronność, funkcjonalność i świeżą stylistykę.” „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest nowym wzorcem przestronności i funkcjonalności w klasie kompaktowych hatchbacków.” „Nasi projektanci i styliści opracowali sprytne rozwiązania, aby klientom ułatwić życie z samochodem. Stworzyli niezwykle obszerny i zmyślny samochód, który dobrze pasuje do każdej sytuacji.” „Dzięki swoim możliwościom indywidualizacji jest to ŠKODA z dużym ładunkiem emocji.” Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu: „Ze swoją atrakcyjną kombinacją przestronności, funkcjonalności i stylistyki Rapid Spaceback jest nowością w segmencie samochodów kompaktowych. To jest bardzo przestronne auto, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości firmy.” „W sposób charakterystyczny dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Bezpieczna strona ŠKODY Rapid Spaceback › Nowy kompakt oferuje obszerny pakiet bezpieczeństwa czynnego i biernego › ABS, ESC i sześć poduszek bezpieczeństwa w standardzie w krajach UE › Seria modeli ŠKODY Rapid teraz ze światłami ksenonowymi Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 – tak jak ma to miejsce w przypadku każdej ŠKODY, nowy Rapid Spaceback oferuje bezpieczeństwo bez kompromisów. Rapid Spaceback, podobnie jak Rapid sedan, jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. W zakresie bezpieczeństwa czynnego ŠKODA Rapid Spaceback imponuje swoim pakietem bezpieczeństwa. W krajach UE samochód jest standardowo wyposażony w funkcje ABS i ESC (stabilizację toru jazdy, Electronic Stability Control). ABS zapobiega blokowaniu kół podczas silnego hamowania, ESC kontroluje działanie hamulców i pracę silnika w taki sposób, aby w ekstremalnych przypadkach zapobiec poślizgowi. ŠKODA Rapid Spaceback jest opcjonalnie dostępna ze światłami ksenonowymi (25 watów), które mają specjalne energooszczędne lampy ksenonowe o jasności 2.000 lumenów. Ze względu na zmniejszony pobór energii funkcja ta nie wymaga ani regulacji zasięgu reflektorów ani zmywaczy reflektorów. Dzięki temu jest tańsza i lżejsza w porównaniu ze światłami ksenonowymi o większym strumieniu światła. Dodatkowe funkcje zwiększające bezpieczeństwo są dostępne opcjonalnie, na przykład reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, która przy obróceniu kierownicy w prawo lub w lewo skręca także odpowiednie światło przeciwmgłowe w kierunku skręcania. Funkcja nadzoru ciśnienia w oponach ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie, gdy ciśnienie w którejś oponie jest za małe. Funkcja wspomagania ruszania pod gore (HHC – Hill hold control) jest praktyczną funkcją bezpieczeństwa ułatwiającą ruszanie pod górę bez ryzyka stoczenia się. Gdy funkcja jest włączona, kierowca nie musi zaciągać hamulca ręcznego, ponieważ hamulce będą automatycznie włączone na około dwie sekundy podczas ruszenia przy nachyleniu większym niż pięć procent. Obie funkcje – nadzoru ciśnienia w oponach i wspomagania ruszania pod górę – są dostępne w pakiecie bezpieczeństwa ESC Plus. Stabilne właściwości jezdne ŠKODY Rapid Spaceback są kluczowe dla bezpieczeństwa samochodu. Oprócz dużego rozstawu osi i sztywnej struktury nadwozia podstawą wyśmienitych właściwości jezdnych jest precyzyjne zawieszenie. Przednią oś tworzy zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona i wahaczami trójkątnymi, tylną oś –belka skrętna z wahaczem wleczonym. Nowy Rapid Spaceback jest wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy (C*EPS – column-electric power steering), w którym programowo sterowany silnik elektryczny osadzony na kolumnie kierownicy pomaga w kierowaniu samochodem. Funkcja działa tylko wtedy, kiedy kierowca faktycznie potrzebuje wspomagania kierownicy. Jedną z zalet w stosunku do wspomagania hydraulicznego jest mniejsze zużycie paliwa. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego W razie kolizji jadący nową ŠKODĄ Rapid Spaceback są chronieni przez rozmaite zabezpieczenia, które współdziałają z sobą tak, aby zmniejszyć ryzyko kontuzji kierowcy i pasażerów. Samochód może mieć aż do sześciu poduszek bezpieczeństwa. Dwie kurtyny gazowe chronią cały obszar szyb bocznych. Kurtyny te rozwijają się spod podsufitki, przed bocznymi szybami. Dwie boczne poduszki bezpieczeństwa chronią miednicę i klatkę piersiową kierowcy i pasażera w razie kolizji. Czołowa poduszka bezpieczeństwa kierowcy i pasażera chronią jadących w razie kolizji czołowej. Czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera można wyłączyć, gdy na fotelu pasażera ma zostać zamontowany fotelik dziecięcy, w którym dziecko siedzi tyłem do kierunku jazdy. W razie wypadku wszyscy pasażerowie są chronieni trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulację wysokości zaczepienia i napinacze. Napinacze napinają pasy bezpieczeństwa w ciągu ułamka sekundy. Ograniczniki siły napięcia zmniejszają siłę oddziałującą na klatkę piersiową. Jeśli kierowca lub pasażer nie zapną pasów bezpieczeństwa, rozlegnie się akustyczny sygnał ostrzegawczy. Dla bezpieczeństwa dzieci foteliki dziecięce Isofix można z tyłu zamocować za pomocą uchwytów Isofix i mocowania TopTether. Wówczas foteliki są mocno połączone z samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Międzynarodowa premiera SKODY Rapid Spaceback ŠKODA kontynuuje poszerzanie oferty modelowej i podkreśla, że to największa modelowa ofensywa w historii marki. Wprowadzenie nowego modelu na rynki europejskie będzie miało miejsce od października tego roku. „ŠKODA utrzymuje tempo. Rapid Spaceback jest kamieniem milowym w historii naszej marki - jest to pierwszy hatchback, który otwiera nam drzwi do najsilniejszego segmentu w Europie” - mówi Prezes ŠKODY Auto, Winfried Vahland. „Nasz nowy, młodzieńczy model wnosi do segmentu wiele nowych cech, ale i tych typowych dla ŠKODY, a dotyczących nadwozia hatchback, opakowanych w świeży i dynamiczny projekt”. Rapid Spaceback uzupełnia gamę pomiędzy modelami Fabia i Octavia w ofercie ŠKODY. Ze swoją świeżością i dynamicznym stylem trafia szczególnie do młodych odbiorców i rodzin, zwracając uwagę czystym i mocnym designem, wyróżniając się zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie. Rapid Spaceback wyznacza nowe standardy dla rodzinnych, kompaktowych hatchbacków, pamiętając o zachowaniu rozwiązań „Simply Clever” . Źródło: Volkswagen Group Polska
  23. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback: od 99 g CO2/km › Środowisko: Rapid Spaceback z silnikiem 1,6 TDI 66 kW GreenLine emituje zaledwie 99 g CO2 na kilometr › Silniki do wyboru: cztery benzynowe i dwa wysokoprężne, pięć wariantów Green tec › Podstawowy silnik: do modeli Rapid dostępny silnik wysokoprężny 66 kW 1,6 TDI › GreenFuture: obszerna strategia zrównoważonego rozwoju ŠKODY Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 – kluczowe cele strategiczne ŠKODY zawierają zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. ŠKODA Rapid Spaceback jest dostępna w wersji GreenLine o emisji CO2 99 g/km a wersja Green tec jest oferowana dla pięciu silników. W sumie dla Rapida Spacebacka jest dostępnych sześć oszczędnych silników o dużej mocy spełniających normę EU 5: od 55 kW do 90 KW, w tym także nowy podstawowy silnik wysokoprężny 1,6 TDI. Do ŠKODY Rapid Spaceback klienci mogą wybierać spośród czterech silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowy silnik wysokoprężny o mocy 66 kW będzie dostępny od listopada w szczególnie ekonomicznej wersji GreenLine. Emisja CO2 Rapida Spacebacka GreenLine wynosi zaledwie 99 g/km, a samochód zużywa zaledwie 3,8 l/100 km paliwa. GreenLine jest nazwą, którą ŠKODA określa najbardziej ekonomiczne modele rodziny, które lekko różnią się optycznie od innych modeli. ŠKODA Rapid Spaceback GreenLine z silnikiem 1,6 TDI 66 kW ma funkcję Start-Stop i odzysk energii hamowania. Na stalowych 15-calowych obręczach są założone opony o zmniejszonym oporze toczenia. Zużycie paliwa pozwalają zmniejszyć modyfikacje aerodynamiczne. Specjalna osłona atrapy chłodnicy, zakryte wloty powietrza, kołpaki i opcjonalny spojler zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszyć opór powietrza. Plakietki GreenLine na atrapie chłodnicy i pokrywie bagażnika pomagają rozpoznać wersję. Od 2008 roku wersje ŠKODA GreenLine są integralną częścią oferty modelowej. Zapewniają największą oszczędność paliwa bez potrzeby rezygnowania z komfortu lub mocy. Dzięki specjalnemu sterowaniu pracą silnika, modyfikacjom technicznym i aerodynamicznym modele ŠKODA GreenLine należą do najbardziej ekonomicznych w swoich klasach. Składają się na to nie tylko zoptymalizowane silniki, ale także zmodyfikowane określone parametry samochodów. Cztery silniki benzynowe od 55 kW do 90 kW… Wszystkie silniki benzynowe z wyjątkiem podstawowego dostępne dla ŠKODY Rapid Spaceback są silnikami TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Trzycylindrowy 1,2 MPI 55 kW (75 KM) z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów jest podstawowym modelem benzynowym. Ma on zużycie paliwa 5,8 l/100 km i emisję CO2 134 g/km Silnik 1.2 TSI 63 kW (86 KM) także współpracuje z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów. Silnik zużywa średnio 5,1 l benzyny na 100 km i emituje 119 g CO2 na kilometr, natomiast wersja Green tec odpowiednio: 4.9 l/100 km i 114 g CO2 na km. Mocniejsza wersja tego silnika ma moc 77 kW (105 KM), emituje 125 g/km CO2 i zużywa 5,4 l benzyny na 100 km. Dla porównania wartości dla wersji Green tec: 5,0 l/100 km, 116 g CO2/km. Ten silnik jest dostępny z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. Silnik benzynowym o największej mocy dostępnym dla Rapida Spacebacka jest 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM). Ten silnik jest dostępny wyłącznie w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,8 l/100 km, emisja CO2 wynosi 134 g/km, natomiast dla wersji Green tec wartości te wynoszą 5,4 l/100 km i 125 g CO2 na km. ... i cztery silniki wysokoprężne o mocy od 66 kW do 77 kW Klienci, którzy wolą Rapida Spacebacka w wersji z silnikiem wysokoprężnym, mogą wybrać spośród dwóch silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail, spośród których wersja 1,6 TDI/66 kW (90 KM) pojawia się po raz pierwszy dla modelu Rapid. Ten silnik może być połączony z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów lub siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Średnie zużycie paliwa tego silnika wynosi 4,4 l/100 km, emisja CO2 114 g/km, natomiast w wersji Green tec 3,9 l/100 km i 104 g CO2 na km. Silnik 1.6 TDI/66 kW jest dostępny też w wersji z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Średnie zużycie paliwa wynosi 4.3 l/100 km, emisja CO2 118 g/km. Najmocniejsza wersja 1,6TDI szczyci się 77 kW (105KM). Ten silnik jest oferowany w połączeniu z pięciostopniową ręczną skrzynią biegów. Emituje on 114 g CO2 na km i zużywa 4,4 l oleju napędowego 100 km, natomiast wersja Green tec potrzebuje zaledwie 3,9 l/100 km i emituje 104 g CO2 na km. Dostępnych pięć pakietów Green tec ŠKODA oferuje także ekonomiczne, przyjazne środowisku pakiety Green tec dla pięciu z sześciu silników dostępnych dla Rapida. Pakiety wyposażenia Green tec są dostępne niemal dla wszystkich silników wszystkich modeli ŠKÓD. Dla nowej ŠKODY Rapid Spaceback i Rapid sedan Green tec jest oferowany dla silników 1,2TSI/63 kW, 1,2 TSI/77 kW, 1,4 TSI/90 kW a także dla obu silników wysokoprężnych. Pakiet ma za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa i emisji CO2. Dzięki zastosowaniu pakietu Green tec modele te mają o cztery do jedenastu procent mniejsze zużycie paliwa i emisję CO2. Pięć wersji Green tec ma zmniejszoną emisję CO2 wynoszącą od 104 g/km do 125 g/km i zużywają średnio od 3,9 l/100 km do 5,4 l/100 km paliwa. Wersje Green tec mają rozwiązania, które pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa, takie jak funkcja Start-Stop, odzysk energii hamowania i opony o zmniejszonym oporze toczenia. GreenFuture: obszerna strategia zrównoważonego rozwoju ŠKODY Niezależnie od tego, czy Green tec, czy GreenLine – obszerne usprawnienia zużycia paliwa i emisji CO2 w samochodach ŠKODY są częścią szerszej strategii zrównoważonego rozwoju ŠKODY. Aby zwiększyć wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, ŠKODA stworzyła nadrzędną strategię GreenFuture. Ma ona na celu dalsze zmniejszanie zużycia paliwa i uczynienie samochodów ŠKODA bardziej przyjaznymi środowisku. GreenFuture jest integralną częścią Strategii Wzrostu 2018 ŠKODY i strategii środowiskowej Grupy Volkswagen. GreenProduct symbolizuje zaangażowanie ŠKODY w dalsze zmniejszanie średniej emisji CO2 we wszystkich modelach. Obecnie firma ma 81 modeli samochodów w swojej ofercie, a średnia emisja wynosi poniżej 120 g CO2 na kilometr, przy czym jedenaście modeli emituje mniej niż 100 g CO2 na km. Strategia ta skupia się też na procesie produkcyjnym. Do 2018 ŠKODA chce uczynić produkcję o 25% bardziej przyjazną dla środowiska. GreenFactory zajmuje się przede wszystkim takimi parametrami jak zużycie energii i wody oraz ilość odpadów przypadających na wytworzony samochód. Trzecim filarem strategii zrównoważonego rozwoju ŠKODY jest GreenRetail, który koncentruje się na ochronie środowiska u dealerów i w serwisach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback: wyraźny styl sportowy › ŠKODA Rapid Spaceback wnosi powiew świeżości do segmentu kompaktów › Pierwszy model hatchback ŠKODY w segmencie kompaktów pokazuje charakter i styl › Liczne możliwości indywidualizacji: dach panoramiczny i dłuższa tylna szyba, nowe kolory, osiem rodzajów wzorów obręczy kół, trzy poziomy wykończenia › Najwyższy stopień precyzji, wyrazistości i jakości Mladá Boleslav/Frankfurt, wrzesień 2013 – pierwszy hatchback ŠKODY w klasie kompaktów wnosi powiew świeżości do jednego z najobszerniejszych segmentów. Dynamiczna i świeża stylistyka ŠKODY Rapid Spaceback wykazuje indywidualny styl, osobowość i wyrazistość. Jednocześnie najnowszy reprezentant ofensywy modelowej ŠKOY może pochwalić się przestronnością i funkcjonalnością. „ŠKODA Rapid Spaceback jest klasyczną ŠKODĄ. Samochód ten łączy mocne strony ŠKÓD: przestronność, funkcjonalność i świeżą stylistykę”, powiedział Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Dzięki swoim możliwościom indywidualizacji jest to ŠKODA z dużym ładunkiem emocji.” Precyzja, wyrazistość a zarazem wysoka funkcjonalność są kluczowymi hasłami nowego języka stylistyki ŠKODY. „Stworzyliśmy Rapida Spacebacka jako stylowy hatchback w klasie kompaktów”, powiedział główny stylista ŠKODY, Jozef Kabaň. Począwszy od logo na masce aż po tył cały samochód cechuje się jednolitymi proporcjami, wyraziście uformowanymi powierzchniami a także ostrymi liniami i krzywiznami. Wyraźnie widoczne skupienie na tym, co najważniejsze, nadaje samochodowi jego wartość. Kompaktowy hatchback z dużą dawką emocji i dynamiki Wyrazistość najnowszego modelu ŠKODY jest szczególnie widoczna w jego wyglądzie z boku i z tyłu. Dynamicznie uformowana sylwetka ze smukłymi słupkami jest wydłużona i zarysowana sportowo. Szeroki rozstaw osi wynoszący 2.602 milimetry powiększa optyczne wrażenie dynamiki. Wysoka, ostro zarysowana linia bocznego przetłoczenia tworzy wyraźny kontrast pomiędzy powierzchniami jasności i cienia. Nowy kompaktowy hatchback ma 4.304 milimetry długości, czyli 179 milimetrów mniej niż Rapid sedan, a wyraźnie krótszy zwis tylny podkreśla dynamiczny charakter samochodu. Szyby boczne o dużej powierzchni w Rapidzie Spacebacku są połączone z bardzo smukłymi słupkami. Podkreśla to dynamiczny wygląd samochodu oraz zapewnia mnóstwo światła wewnątrz, uczucie przestrzeni i doskonałą widoczność dookoła. Atrakcyjne koła nadają ostrego akcentu profilowi Rapida Spacebacka: klienci mogą wybrać spośród ośmiu wyrazistych obręczy kół wykonanych ze stali lub stopów metali lekkich o wymiarach 14, 15, 16 lub 17 cali, włączając w to specjalny pakiet StylePLUS z 17-calowymi felgami. Moc i dynamika charakteryzują także tył samochodu. Wyraziste linie definiują tył, celowo podkreślając orientację poziomą. Światła tylne w typowym dla marki kształcie litery „C”, czarna wstawka pełniąca rolę dyfuzora i trójkąty z nutą kubizmu po lewej i prawej stronie pokrywy bagażnika podkreślają szerokość auta. Jako opcja dostępny jest szklany dach panoramiczny o największych obecnie wymiarach spośród wszystkich modeli ŠKODY. Mierzy on 1.713 x 1.155 milimetrów i tworzy przejrzystą powierzchnię o wymiarach 1.210 x 780 milimetrów rozciągającą się od przodu auta do tylnej szyby, umożliwiając pasażerom niezakłócony widok nieba. W razie potrzeby szklany dach można całkowicie zakryć dwiema przeciwsobnie zasuwanymi roletami. Jednym z charakterystycznych elementów stylistyki Rapida Spacebacka jest opcjonalna wydłużona tylna szyba, która łączy się z dachem panoramicznym. Przyciemnione szkło tylnej szyby sięga dziesięć centymetrów dalej na pokrywie bagażnika w porównaniu ze standardową szybą tylną. Przód ŠKODY Rapid Spaceback aż do słupka B ma taki sam kształt jak ŠKODA Rapid sedan. Imponuje swoim blaskiem i optyczną szerokością. Centralne miejsce zajmuje wydatna atrapa chłodnicy z 19 pionowymi listwami i chromowaną ramką. Harmonijnie zaokrąglony nos pokrywy silnika nosi nowo zaprojektowane logo ŠKODY i lekko zachodzi na atrapę chłodnicy. Wydatne reflektory główne i opcjonalne reflektory przeciwmgłowe po obu stronach atrapy chłodnicy nadają charakterystyczny wygląd. Szerokie, osto wycięte reflektory główne są dostępne jako reflektory ksenonowe. Są to specjalne reflektory o małym poborze energii i jasności 2.000 lumenów. Ta funkcja nie wymaga ani funkcji dynamicznej regulacji zasięgu świateł ani zmywaczy reflektorów. Kluczowymi zaletami są ich niższa cena i zmniejszona masa. Takie reflektory można zamówić jako część „pakietu świateł ksenonowych”, który zawiera też reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. ŠKODA Rapid Spaceback jest oferowana w bogatej palecie kolorów. Cztery lekiery metalizowane są nowe w rodzinie Rapidów: szary „Metal Grey”, czerwony „Rio Red”, niebieski „Race Blue” i biały „Moon White” (dostępny na początku 2014). Inne lekiery metalizowane to srebrny „Brilliant Silver”, czarny z efektem perłowym „Black Magic”, niebieski „Denim Blue”, beżowy „Cappuccino Beige” i zielony „Rally Green”. Dostępne są także cztery lakiery niemetalizowane: biały „Candy White”, czerwony „Corrida Red”, niebieski „Pacific Blue” i żółty „Sprint Yellow”. Eleganckie wnętrze, róznorodne możliwości indywuidualizacji Podczas projektowania wnętrza styliści ŠKODY Rapid Spaceback kierowali się dwiema zasadami: wyrazistości i precyzji. Dobór wysokiej jakości materiałów i szczególna dbałość o szczegóły pozwoliły stworzyć przestronne wnętrze, które oferuje dużo miejsca dla użytkowników. Kokpit charakteryzuje jasna struktura i przejrzystość. Wszystko znajduje się tam, gdzie powinno. Przyciski obsługi rozmaitych funkcji są ergonomicznie zaprojektowane i znajdują się w zasięgu ręki. Styliści celowo podkreślili poziomą orientację, sprawiając, że wnętrze wydaje się być bardziej przestronne. Wszystkie wersje ŠKODY Rapid Spaceback są wyposażone w atrakcyjne 3*ramienne kierownice z regulacją wysokości i wysunięcia. W zależności od wersji wykończenia klienci mogą wybierać nawet spośród pięciu różnych kierownic. Różnią się materiałem (poliuretan, poliuretan z chromowanym wykończeniem, skóra z chromowanym wykończeniem) i funkcjami (z przyciskami sterującymi wyświetlaczem wielofunkcyjnym, radiem lub telefonem lub bez nich). Szczególną wartość wersji wyposażenia Ambition i Elegance nadają nowo zaprojektowane listwy dekoracyjne deski rozdzielczej w czterech wykonaniach: grafitowym „Graphite Metallic”, srebrnym „Silver Brushed”, białym „Piano White” i czarnym „Piano Black”. Dla tych wersji wykończenia dostępne są też nowo zaprojektowane obicia foteli. Klienci pragnący szczególnie sporotwego wnętrza mogą wybrać „Pakiet dynamiczny”. Zawiera on mały pakiet skórzany z gałkami zmiany biegów i hamulca ręcznego pokrytymi skórą, specjalne sportowe fotele z czarno-czerwoną albo czarno-srebrną kombinacją kolorów, pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej i listwy dekoracyjne „Piano White” („Piano Black” do 45. tyg. 2013). „Pakiet wnętrza” koncentruje się na elementach wnętrza. Zawiera siatki po wewnętrznej stronie przednich foteli, uchwyt na urządzenia multimedialne i pojemnik na odpadki w kieszeni drzwi. ŠKODA Rapid Spaceback jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Elegance. Oprócz tego dostępne są trzy kombinacje kolorów paneli drzwiowych i deski rozdzielczej: czarny/czarny, czarny/szary i czarny/beżowy. ŠKODA Rapid Spaceback Active ma obszerny pakiet bezpieczeństwa. W krajach UE standardowe wyposażenie obejmuje ABS i ESC, czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, kurtyny gazowe, uchwyty ISOFIX w kanapie, światła dzienne i pięć trzypunktowych pasów bezpieczeństwa. Funkcje komfortu to wspomaganie kierownicy, wyświetlacz wielofunkcyjny, zamek centralny i elektrycznie sterowane okna z przodu. Klienci mogą wybrać pomiędzy 14- a 15-calowymi obręczami kół. W dodatku to wersji wykończenia Active ŠKODA Rapid Spaceback Ambition oferuje przyciemnione szyby, wyświetlacz wielofunkcyjny, lakierowane klamki drzwi i obudowy lusterek zewnętrznych, fotel kierowcy z regulacją wysokości, schowek na okulary, zamek centralny z pilotem i kieszenie w oparciach foteli. ŠKODA Rapid Spaceback Elegance ma 15-calowe kołach ze stopu metali lekkich i zawiera pakiet chromowy, w którego skład wchodzą chromowane elementy na kierownicy, wylotach powietrza, gałce zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego. Wersja Elegance standardowo jest wyposażona także w mały pakiet skórzany. Samochód ma elementy takie jak schowek w przednim podłokietniku, dywaniki podłogowe, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, radioodbiornik Blues. Wszystkie wersje wyposażenia mogą być wzbogacone o wiele dodatkowych elementów. W dodatku do różnych wzorów kół dostępne są różne funkcje elektroniczne, takie jak tempomat, czujniki parkowania z tyłu, nadzór ciśnienia w oponach, wspomaganie ruszania pod górę i klimatyzacja ręczna lub automatyczna Climatronic. Klienci mogą wybrać radio Blues lub Swing z napędem CD dla rozrywki. Jako opcja dostępny jest układ radia z nawigacją Amundsen+ z funkcją DAB. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. ŠKODA Rapid Spaceback – nowy kompakt ŠKODY › ŠKODA Rapid Spaceback: pierwszy hatchback ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów › Stylistyka: dynamiczna, atrakcyjna dla młodych klientów › Typowa ŠKODA: przestronna, funkcjonalna i z pomysłami „Simply Clever” › Indywidualna: panoramiczny dach szklany i tylna szyba Spacebacka › Środowisko: oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne; emisja CO2 od 99 g/km › Start: światowa premiera na IAA we Frankfurcie, początek sprzedaży w Europie od października 2013 Mladá Boleslav/Frankfurt nad Menem, wrzesień 2013 –ŠKODA Rapid Spaceback, powiększa gamę modeli ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów pomiędzy ŠKODĄ Fabią a ŠKODĄ Octavią. Po raz pierwszy ŠKODA oferuje samochód kompaktowy, który łączy praktyczność ŠKODY z nadwoziem z krótkim tyłem. Dynamiczna i świeża stylistyka ŠKODY Rapid Spaceback z pewnością spodoba się młodszym klientom. Rapid Spaceback typowo dla ŠKODY oferuje mnóstwo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, najlepsze bezpieczeństwo, interesujące możliwości indywidualizacji, małe zużycie paliwa i znakomity stosunek ceny do jakości. Przestronność ŠKODY Rapid Spaceback ustanawia nowe wzorce w segmencie. Wprowadzanie na rynki europejskie rozpocznie się od października 2013. „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza to, że wchodzimy do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i łączy dobre, praktyczne cechy ŠKODY z popularną formą hatchbacka. Nowa stylistyka ŠKODY nadaje Rapidowi Spacebackowi świeży i dynamiczny wygląd. To kompaktowy samochód o sportowym szyku, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin”, dodał Vahland. Świeży, przestronny kompakt o sportowych cechach Dynamiczną sylwetkę ŠKODY Rapid Spaceback podkreślają wyraziste linie, dynamiczne kontury i charakterystyczna grę światła i cienia – główny stylista ŠKODY, Jozef Kabaň, i jego zespół wykonali kawał dobrej roboty. Nowa ŠKODA Rapid Spaceback ma wyrazisty, indywidualny wygląd ze szczególnym szykiem. To samochód, który wręcz tryska sportową świeżością i dynamiczną elegancją, co sprawia, że jest atrakcyjny i pociągający już od pierwszego spojrzenia. Profil boczny ŠKODY Rapid Spaceback ma szczególne akcenty. W porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami wydaje się być bardziej sportowy i rozciągnięty. Odróżnia go to od konkurencji zarówno optycznie jak i funkcjonalnie. Dynamiczna sylwetka ŠKODY Rapid Spaceback jest podkreślona wyrazistymi liniami, dużym rozstawem osi (2.602 milimetrów) i ostrą, wysoko umieszczoną linią bocznego przetłoczenia. Rapid Spaceback ma C i słupek D z trzecim oknem bocznym. Duże powierzchnie okien wraz ze smukłymi słupkami tworzą jasną i przyjemną atmosferę wewnątrz i zapewniają doskonałą widoczność. Duży akcent w tym aucie położono na możliwości indywidualizacji. Jedną z atrakcji jest ogromny, opcjonalny dach panoramiczny ciągnący się od przedniej szyby aż do tylnej, zapewniający pasażerom niezakłócony widok nieba. „To jest największy kiedykolwiek dostępny dach panoramiczny w samochodach ŠKODY. W rezultacie pasażerowie cieszą się dużą ilością światła, poczuciem przestrzeni i świeżości. Dach panoramiczny ma wymiary 1.713 x 1.155 milimetrów i oferuje przejrzystą powierzchnię o wymiarach 1.210 x 780 milimetrów. Dach panoramiczny Rapida Spacebacka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie w połączeniu z wydłużoną tylną szybą. Powierzchnia przeszklona sięga wtedy od szyby przedniej, poprzez dach panoramiczny aż do pokrywy bagażnika. Przyciemniona, wydłużona tylna szyba sięga prawie o dziesięć centymetrów dalej niż zwykła szyba tylna Rapida Spacebacka. Właśnie te dwa nowe, charakterystyczne elementy nadają Rapidowi Spacebackowi niepowtarzalną indywidualność. Tył podkreśla sportowy charakter Rapida Spacebacka. Linie są czyste i wyraziste. Czarna wstawka i reflektory w zderzaku a także szerokie światła tylne w charakterystycznym dla marki kształcie litery „C” podkreślają orientację poziomą. Umieszczonemu centralnie logo marki towarzyszą napisy: ŠKODA po lewej stronie i nazwa modelu, RAPID, po prawej. Stylistyka przodu ŠKODY Rapid Spaceback zawiera charakterystyczne elementy Rapida: wydatną atrapę chłodnicy z 19 pionowymi listewkami i chromowaną ramką, logo ŠKODA na zaokrąglonym przedzie maski i reflektory główne oraz przeciwmgłowe rozmieszczone na planie liścia koniczyny. Już od wprowadzenia na rynek Rapid Spaceback na życzenie jest dostępny z pakietem ksenonowym. W jego skład wchodzą ksenonowe reflektory główne i reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestronne, atrakcyjne wnętrze – do gruntu „Simply Clever” „Ze swoją atrakcyjną kombinacją przestronności, funkcjonalności i stylistyki, Rapid Spaceback jest nowością w segmencie samochodów kompaktowych. To jest bardzo przestronne auto, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości firmy”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „W sposób charakterystyczny dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie”, dodał Eichhorn. Rapid Spaceback ma tyle samo miejsca dla pasażerów jak „starszy brat”, pomimo, że jest z zewnątrz krótszy o 18 centymetrów od Rapida sedana: tył Rapida Spacebacka oferuje najwięcej miejsca na nogi (64 milimetry) i przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów) w swoim segmencie. Bagażnik o pojemności 415 litrów lub 1.380 litrów po złożeniu kanapy jest jednym z największych w segmencie. Liczne rozwiązania „Simply Clever” uzupełniają tę wielką przestronność: nowy Rapid Spaceback ma podwójną podłogę w bagażniku, która umożliwia podzielenie bagażnika na dwa poziomy, zapewniając lepsze jego wykorzystanie. Ponadto Rapid Spaceback ma wszystkie praktyczne rozwiązania znane z Rapida sedana, w tym: skrobaczkę do szyb po wewnętrznej stronie pokrywy wlewu paliwa z centralnym zamkiem, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, dwustronną matę w bagażniku i pojemnik na odpadki w drzwiach. Inne przykłady to uchwyt na kwit parkingowy, uchwyt na urządzenia multimedialne, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu oraz półka bagażnika, którą można schować za kanapą. Wnętrze nowego Rapida Spacebacka może się także pochwalić sportową, trójramienną kierownicą, eleganckimi listwami dekoracyjnymi i nowymi wzorami obić foteli. Bezpieczeństwo bez kompromisów Nowa ŠKODA Rapid Spaceback oferuje tak samo wysoki standard bezpieczeństwa, jakiego zwykło się oczekiwać od ŠKODY. Obszerny zestaw bezpieczeństwa chroni pasażerów w razie wypadku. Składają się na niego czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe, trójstopniowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu i zagłówki z regulacją wysokości. W krajach UE w standardzie znajdują się układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy). Innymi opcjonalnymi funkcjami bezpieczeństwa są ksenonowe reflektory główne, nadzór ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i wspomaganie ruszania pod górę. Rapid Spaceback jest pierwszym modelem Rapida wyposażonym w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C-EPS (Column-Electric Power Steering). Aż do teraz Rapid był wyposażony w elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zależy od prędkości. W C-EPS ruchy kierownicą są wspomagane przez sterowany programowo silnik elektryczny osadzony na kolumnie kierownicy. Dotychczas stosowany zespół hydrauliczny wraz z pompą hydrauliczną, wężami i płynem hydrauliczny nie są już potrzebne. Najważniejsze korzyści to lepsza sterowność, mniejsza masa i mniej miejsca potrzebnego na zabudowę. Cztery silniki benzynowe, dwa wysokoprężne W Europie ŠKODA Rapid Spaceback od wprowadzenia na rynek będzie dostępna z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Te nowoczesne jednostki napędowe mają mocy od 55 kW do 90 kW. Silnik 1,6 TDI/66 kW świętuje swoją premierę w modelu Rapid sedan wraz z premierą Rapida Spaceback. Rozszerza on ofertę silnika wysokoprężnego 1,6 TDI/77 KW. W wersji GreenLine tego silnika Rapid Spaceback zużywa zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km. Silnik ten można zamówić w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Wszystkie silniki TDI i TSI są też dostępne w ekonomicznych wersjach Green tec. Wśród silników benzynowych są dostępne cztery jednostki napędowe. Trzycylindrowy silnik 1,2 MPI 55 kW i dwa czterocylindrowe TSI (63 kW i 77 kW) są dostępne z ręczną skrzynią biegów. Najmocniejszy silnik benzynowy, 1,4 TSI o mocy 90 kW, jest oferowany z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Największa ofensywa modelowa w historii firmy ŠKODA Rapid Spaceback powiększa ofertę w swojej klasie, plasując się pomiędzy modelami Fabia i Octavia. ŠKODA Rapid sedan odnosi sukcesy na rynku indyjskim od końca 2011 a na rynkach europejskich od blisko roku. ŠKODA ostatnio zaczęła także produkcję i sprzedaż tego modelu w Chinach. Do teraz (stan: 31 lipca 2013) sprzedano 75.000 Rapidów. ŠKODA Rapid Spaceback jest najnowszym elementem największej ofensywy modelowej w 118-letniej historii firmy. W ciągu nadchodzących lat marka planuje odświeżyć całą gamę modelową i rozszerzyć ją na nowe segmenty. Średnio co sześć będzie prezentowany miesięcy nowy albo odświeżony model. Ta ofensywa modelowa jest najważniejszą część Strategii Wzrostu ŠKODY 2018. Do tego roku sprzedaż samochodów marki powinna wzrosnąć co najmniej do 1,5 miliona sztuk rocznie. Źródło: Volkswagen Group Polska
×