Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'równiez' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 26 wyników

  1. Tutaj wpisujemy rady dotyczące lakierowania jak równiez przygotowania powierzchni
  2. Dwa „Klasyki Przyszłości” - Alfa Romeo 4C i Abarth 595 będą podziwiane również za 30 lat. Kiedy mówi się o współczesnych modelach samochodów, które mają szansę stać się kolekcjonerskimi „cackami”, w rankingu Czytelników magazynu poświęconego klasykom w historii motoryzacji „Motor Klassik" prym wiodą dwie nazwy: Alfa Romeo 4C, która po raz drugi wygrała konkurs „Klasyka Przyszłości" w kategorii coupé, oraz Abarth 595, który został wybrany spośród samochodów o małej pojemności.Włoski design oraz technologia inspirowana wyścigami będą wiodły prym również w kolejnych dekadach. Nowoczesne wersje coupé Alfy Romeo 4C, w której została wykorzystana technologia z Formuły 1 i współczesna wersja Abarth`a 595, wzbudzają entuzjazm miłośników włoskiego wzornictwa, technologii inspirowanej wyścigami oraz osiągów supersamochodów. Niezrównany urok tych samochodów nie osłabnie także w kolejnych dekadach. Taka jest opinia znających się na rzeczy Czytelników magazynu "Motor Klassik", którzy drugi raz z kolei wybrali Alfę Romeo 4C, jako „Klasyka Przyszłości" w kategorii samochodów coupé, gdzie walka jest wyjątkowo zacięta. Wśród samochodów o małej pojemności zwyciężył po raz pierwszy Abarth 595, na którego głosowało ponad20 000 pasjonatów „oldtimerów”, którzy wzięli udział w „Motor Klassik Awards 2015". W ramach konkursu znany magazyn branżowy zapytał swoich Czytelników będących jednocześnie posiadaczami przynajmniej jednego samochodu zabytkowego, jakie aktualnie produkowane modele samochodów mają szanse stać się ponadczasowymi ikonami. Tytuł „Klasyka Przyszłości" jest więc ważnym wskaźnikiem trendów w branży samochodów kolekcjonerskich nadchodzących czasów. Dwukrotna zwyciężczyni, Alfa Romeo 4C oraz debiutujący Abarth 595 przejmują istotną spuściznę. Już w przeszłości inne modele Grupy Fiat Chrysler Automobiles były wyróżniane tytułem „Klasyka Przyszłości". W 2009 roku Alfa Romeo 159 i Alfa Romeo 8C Competizione triumfowały w swoich kategoriach, natomiast w roku 2012 i 2013 to jedno z najbardziej pożądanych trofeów zostało przyznane Fiatowi 500. W przeszłości Alfa Romeo została nagrodzona również w innych kategoriach „Motor Klassik Awards". W roku 2012 na przykład, Czytelnicy wybrali Alfę Romeo 6C 1750, model podchodzący z lat 30., jako „Klasyka Roku". Drugie trofeum uzyskane w konkursie „Klasyka Przyszłości" jest kolejnym dowodem na atrakcyjność Alfy Romeo 4C. Wcześniej, w Niemczech, to fascynujące coupé zostało wyróżnione przez „Auto Motor und Sport" tytułem „Najlepszego Samochodu" oraz wygrało „Auto Trophy", zorganizowane przez „Auto Zeitung", a brytyjski magazynu FHM ogłosił je „Samochodem Roku". Ci, którzy wzięli udział w światowym sondażu online, przeprowadzonym przez francuski Festival Automobile, uznali Alfę Romeo 4C po prostu za „Najpiękniejszy Samochód Roku ". Alfa Romeo została wyprodukowana z wykorzystaniem najlepszych technologii wywodzących się ze świata wyścigów. Dzięki kabinie pasażerskiej (nadwozie samonośne) wykonanej z włókna węglowego i szerokiemu zastosowaniu aluminium w konstrukcji ramy i komory silnika oraz materiałów specjalnych (kompozytów) w nadwoziu, masa własna dwuosobowego coupé wynosi zaledwie 895 kg, a stosunek masy do mocy to nieco poniżej 4 kg: rekordowy wynik, również pośród supersamochodów. Tak samo, jak nowa i prawie identyczna (za wyjątkiem otwieranego dachu) wersja spider, Alfa Romeo 4C wyposażona jest w czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który przy pojemności 1750 cm³ rozwija moc 176 kW (240 KM). Również Abarth 595 nosi w sobie „geny” sportowego auta. Już sama nazwa jest hołdem złożonym jednemu z samochodów wyścigowych odnoszącemu największe sukcesy w latach 60., którzy przyczynił się do rozsławienia wielkiego konstruktora pojazdów, Carlo Abarth`a. Legendarny Abarth 595 odnosił kolejne zwycięstwa ze swoimi, według dzisiejszych standardów, skromnymi 32 KM, natomiast jego nowoczesny odpowiednik „uwalnia” pięciokrotnie większą moc, równą 132 kW (180 KM), pod maską silnika zdecydowanie nowoczesnego 1.4 turbo. W ten sposób włoski samochód z legendarnym skorpionem na osłonie chłodnicy, występujący na rynku w wersji Turismo i Competizione, jest jednym z najmocniejszych samochodów w swojej kategorii. Podwójny sukces Alfy Romeo 4C i Abarth`a 595 w „Motor Klassik Awards 2015" dowodzi niezmiennego uroku włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Mając na uwadze rosnące znaczenie „oldtimerów” także, jako lokaty kapitału, za 30 lat nikt nie będzie mógł zarzucić Czytelnikom „Motor Klassik", że tego nie przewidzieli. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Również w październiku sprzedaż Audi AG pięła się w górę · W październiku przekazano klientom 146 200 samochodów marki Audi, o 10,8 procent więcej niż przed rokiem · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „Sprzedaż rośnie na rynkach całego świata“ · Nowe Audi TT trafia do salonów dealerskich Ingolstadt, 7 listopada 2014 r. Czwarty kwartał bieżącego roku rozpoczął się dla koncernu z Ingolstadt wyraźnym wzrostem sprzedaży. W październiku globalna sprzedaż czterech pierścieni zwiększyła się w porównaniu do października ubiegłego roku o 10,8 procent, osiągając wielkość blisko 146 200 aut. Łącznie, sprzedaż Audi od stycznia wzrosła o 10,1 procent i wyniosła około 1 444 900 wprowadzonych na rynek samochodów. Do wzrostu w październiku przyczyniły się trzy największe rynki, na których zanotowano dwucyfrowe wskaźniki: Chiny — plus 17 procent, USA — plus 16,5 procent i Wielka Brytania — plus 22,1 procent. „Udany początek ostatniego kwartału jasno wskazuje, że Audi w całym roku 2014 osiągnie świetne wyniki” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Szczególnie nas cieszy, że sprzedaż rośnie we wszystkich regionach świata i że również w Europie sprzedajemy teraz więcej samochodów niż kiedykolwiek.“ Podczas gdy cały rynek europejski znajdował się poniżej poziomu sprzed kryzysu, od stycznia do października tego roku Audi sprzedało tu blisko 655 100 samochodów i odnotowało kolejny rekord. W ubiegłym miesiącu cztery pierścienie wprowadziły na europejski rynek prawie 65 100 pojazdów, tj. o 5,4 procent więcej niż w październiku 2013 r. Do wzrostu sprzedaży w tym regionie przyczynił się zwłaszcza doskonale sprzedający się SUV Q5. Do rąk kierowców oddano o 22,6 procent więcej egzemplarzy tego modelu. Świadczy to o wyraźnie zwiększonym popycie. Wśród dużych europejskich rynków zwiększenie sprzedaży zanotowano przede wszystkim w: Belgii (+11,9%, 2725 aut), Hiszpanii (+21,3%, 3139 samochodów) i ponownie w Wielkiej Brytanii, gdzie popyt wzrósł o 22,1 procent do 12 721 pojazdów. Na niemieckim rynku Audi, sprzedając od początku roku 220 948 pojazdów, zanotowało wzrost o 3,5 procent, zamykając październik takim samym wynikiem jak rok wcześniej (+0,5%, 22 905 aut). W Polsce w październiku sprzedano 573 egzemplarze Audi, podobnie jak w Niemczech o 0,5 procenta więcej niż rok wcześniej. Od początku roku na polski rynek trafiły 5654 auta z Ingolstadt i Neckarsulm, o 25,7 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wobec trudnej sytuacji ogólnej na tamtejszym rynku, w Rosji zanotowano spadek sprzedaży o 15,8 procent w porównaniu do października roku ubiegłego. Pomimo spadku sprzedaży o 5,8 procent (28 348 egzemplarzy) licząc od początku roku, można stwierdzić, że sytuacja Audi w Rosji była znacznie stabilniejsza niż całego rosyjskiego rynku. W minionych miesiącach swój potencjał sprzedażowy wzmocniły za to wyraźnie średnie rynki zbytu na wszystkich kontynentach. Trend ten napędzały przede wszystkim Japonia (+14,9%, 1976 aut), Australia (+27,0%, 1627 samochodów) i Kanada (+28,1%, 2497 egzemplarzy). Na wszystkich tych rynkach pojazd marki Audi kupiło prawie dwa razy tyle klientów co pięć lat temu. W Turcji sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami na masce w tym samym okresie prawie się potroiła. Październik 2014 (1453 sprzedanych aut) był nad Bosforem lepszy o 35,7 procent niż październik 2013. Wysokie tempo wzrostu Audi zanotowało także w Brazylii (+84,5%, 1201 pojazdów). Licząc od początku roku, sprzedaż wzrosła tu dwukrotnie, do 10 866 samochodów. Wśród dużych rynków zbytu koncernu Audi, w październiku prym wiodła Ameryka Północna: plus 17,3 procent, 18 595 sprzedanych samochodów. W samych tylko Stanach Zjednoczonych sprzedano 15 150 samochodów, o 16,5 procent więcej niż przed rokiem. Lokomotywą sprzedaży Audi of America był luksusowy SUV Q7 oraz kompaktowe modele A3 i Q3. Audi AG wzmocniło swą pozycję w segmencie samochodów kompaktowych premium także w Chinach. Koncern w ubiegłym miesiącu kontynuował w Państwie Środka swój dwucyfrowy wzrost – sprzedaż zwiększyła się tu niezależnie od modelu o 17 procent i wyniosła 48 108 egzemplarzy. Do doskonałych wyników sprzedaży na całym świecie, obok modeli A3 i Q3 dostępnych obecnie na wszystkich dużych rynkach, przyczyniła się także dobra sprzedaż SUV-a klasy średniej – Audi Q5. Blisko 22 100 klientów, o 11,4 procent więcej niż w październiku 2013, odebrało kluczyki do swojego nowego Audi Q5. Od premiery pod koniec 2008 roku, sprzedaż tego modelu systematycznie rośnie, a od roku 2009 jest to nieprzerwanie numer jeden w tym segmencie rynkowym. Pod koniec października na pierwszych rynkach europejskich zadebiutowało nowe Audi TT. Łącznie z przedstawicielami obu pierwszych generacji tej ikony stylistyki, od 1998 roku koncern z Ingolstadt sprzedał łącznie już ponad 510 tysięcy sztuk wszystkich wariantów tego modelu. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]październik [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do października 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Różnica w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]146 200 [/TD] [TD]131 957 [/TD] [TD]+10,8% [/TD] [TD]1 444 900 [/TD] [TD]1 312 705 [/TD] [TD]+10,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]65 100 [/TD] [TD]61 780 [/TD] [TD]+5,4% [/TD] [TD]655 100 [/TD] [TD]626 584 [/TD] [TD]+4,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]22 905 [/TD] [TD]22 801 [/TD] [TD]+0,5% [/TD] [TD]220 948 [/TD] [TD]213 408 [/TD] [TD]+3,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 721 [/TD] [TD]10 417 [/TD] [TD]+22,1% [/TD] [TD]139 561 [/TD] [TD]125 554 [/TD] [TD]+11,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]4 951 [/TD] [TD]4 949 [/TD] [TD]0,0% [/TD] [TD]48 318 [/TD] [TD]48 272 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 112 [/TD] [TD]4 015 [/TD] [TD]+2,4% [/TD] [TD]41 740 [/TD] [TD]39 571 [/TD] [TD]+5,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 139 [/TD] [TD]2 587 [/TD] [TD]+21,3% [/TD] [TD]34 030 [/TD] [TD]31 147 [/TD] [TD]+9,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Polska [/TD] [TD]573 [/TD] [TD]570 [/TD] [TD]+0,5% [/TD] [TD]5654 [/TD] [TD]4497 [/TD] [TD]+25,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]2 624 [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]-15,8% [/TD] [TD]28 348 [/TD] [TD]30 097 [/TD] [TD]-5,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]15 150 [/TD] [TD]13 001 [/TD] [TD]+16,5% [/TD] [TD]146 133 [/TD] [TD]127 412 [/TD] [TD]+14,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]948 [/TD] [TD]903 [/TD] [TD]+5,0% [/TD] [TD]10 455 [/TD] [TD]9 386 [/TD] [TD]+11,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 201 [/TD] [TD]651 [/TD] [TD]+84,5% [/TD] [TD]10 866 [/TD] [TD]5 430 [/TD] [TD]+100,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]48 108 [/TD] [TD]41 117 [/TD] [TD]+17,0% [/TD] [TD]463 812 [/TD] [TD]399 330 [/TD] [TD]+16,1% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. SKODA Octavia liftback dostępna również w wersji z napędem na cztery koła Nowa ŠKODA Octavia 4×4 w wersji liftback łączy praktyczność pojazdu z napędem na cztery koła ze sprawdzonymi zaletami modelu ŠKODA Octavia. Model ten dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym lub diesla. Obecnie linia Octavia to 7 różnych wariantów, z których trzy posiadają napęd na cztery koła. Oznacza to również, iż ŠKODA rozszerza swą atrakcyjną ofertę pojazdów z napędem na cztery koła do siedmiu aut. „Wprowadzając model ŠKODA Octavia 4×4, poszerzamy swą ofertę najważniejszych modeli o atrakcyjną wersję modelu Octavia oraz, po raz kolejny, dowodzimy naszych wysokich kompetencji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 to auto, które prowadzi się znakomicie, zarówno na asfalcie, drogach o różnym nachyleniu, w wymagającym terenie oraz trudnych sytuacjach. Wszystko to dzięki technice napędu na cztery koła wykorzystującej sprzęgło Haldex piątej generacji oraz potężnym silnikom i podwoziu, które dostosowano w sposób zapewniający wysoki komfort. ŠKODA Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Od 45 tygodnia br. każda ŠKODA Octavia jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty - funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator. Zastosowane rozwiązania zapewniają idealne prowadzenie samochodu, świetne ruszanie oraz bardzo dobre przyspieszenie i maksymalny uciąg. Z drugiej strony, najnowszy członek rodziny Octavia posiada te same fantastyczne cechy, które oferuje ŠKODA Octavia z napędem na przednią oś: jest królewsko przestronny i wysoce funkcjonalny, wyposażony w rozwiązania „Simply Clever”, innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz cechuje się niskim zużyciem paliwa i dynamicznym, eleganckim wyglądem. System napędowy modelu ŠKODA Octavia 4×4 to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych technologii napędów na cztery koła. Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM). W wersjach liftback oraz Combi dostępne są cztery rodzaje silników: trzy silniki turbo diesel oraz jeden silnik benzynowy w wersji turbo. Pojawienie się nowej Octavii 4x4 w wersji liftback oznacza, iż ŠKODA rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 oraz ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, a ponadto ŠKODA Superb 4×4 i ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA może się pochwalić w tym momencie najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Na polskim rynku model będzie dostępny w ofercie od stycznia 2015 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. [h=1]Wzrost sprzedaży BMW Group również w sierpniu.[/h] Wzrost sprzedaży BMW Group również w sierpniu – 145 902 pojazdy sprzedane w sierpniu: wzrost o 4,5% – w całym roku 1 330 077 sprzedanych pojazdów: wzrost rok do roku o 6,7%. BMW Group zanotowała najlepszy sierpień w historii: w skali globalnej klientom dostarczono 145 902 pojazdy (w sierpniu ub.r.: 139 650, +4,5%). Również sprzedaż w skali roku jest wyższa niż kiedykolwiek: klienci odebrali 1 330 077 pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego (1 246 502). W sierpniu sprzedaż marki BMW wzrosła o 6,2% – klienci odebrali 126 152 pojazdy (ub.r.: 118 744), zaś w skali roku sprzedaż wzrosła dla marki BMW aż o 9,5% (1 151 904 wobec 1 051 567 szt.). Klienci odebrali o 5,0% więcej modeli serii 3 (305 612 szt.), wprowadzona w zeszłym roku do sprzedaży seria 4 jest wielkim sukcesem (sprzedano 67 375 aut), wzrost sprzedaży zanotowała także seria 5 – o 5,4% (250 924). Imponująco wygląda dynamika sprzedaży modeli X: X3 znalazło 103 876 nabywców (+3,8%), a nowe BMW X4, sprzedawane dopiero od lipca br., już 3640. Sprzedaż BMW X5 poszybowała w górę aż o niesłychane 33,1% (90 633 sztuk). Elektryczne i superinnowacyjne BMW i3 skusiło w ciągu roku 8401 klientów. Sprzedaż marki MINI zmniejszyła się w sierpniu – wydano 19 504 auta (–5,6%), a w skali roku (w związku ze zmianą modelową MINI hatchback) – o 9,0% (175 658). BMW Motorrad zwiększyło sprzedaż o 7,6% (90 226 motocykli i maksiskuterów) w skali roku. W sierpniu wydano 7587 sztuk (–1,6%). Sprzedaż BMW Group w/do 08.2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]sprzedaż 08.2014 szt. [/TD] [TD]dynamika % wobec 08.2013 [/TD] [TD]w skali roku z 08.2014 włącznie [/TD] [TD]dynamika % wobec 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Group Samochody [/TD] [TD]145 092 [/TD] [TD]+4,5 [/TD] [TD]1 330 077 [/TD] [TD]+6,7 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW [/TD] [TD]126 152 [/TD] [TD]+6,2 [/TD] [TD]1 151 904 [/TD] [TD]+9,5 [/TD] [/TR] [TR] [TD]MINI [/TD] [TD]19 504 [/TD] [TD]–5,6 [/TD] [TD]175 658 [/TD] [TD]–9,0 [/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW Motorrad [/TD] [TD]7587 [/TD] [TD]–1,6 [/TD] [TD]90 226 [/TD] [TD]+7,6 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: BMW Group
  6. Audi AG również w kwietniu odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży · Około 149 050 aut sprzedanych na całym świecie - wzrost o 11,6 procent · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „Samochody kompaktowe i luksusowe limuzyny, to obecnie najważniejsze czynniki wzrostu“ · Po czterech miesiącach Audi w Polsce zanotowało ponad 50 % wzrost sprzedaży Ingolstadt, 8 maja 2014 r. Doskonały początek drugiego kwartału tego roku. W kwietniu 2014 sprzedaż Audi na całym świecie zwiększyła się w porównaniu do kwietnia 2013 o 11,6 procent, osiągając liczbę blisko 149 050 sprzedanych aut. Należy podkreślić, że sprzedaż Audi wzrosła ponownie we wszystkich regionach świata. W Europie cztery pierścienie zanotowały w kwietniu przyrost sprzedaży o 8,6 procent, w Ameryce Północnej o 16,7 procent, a w regionie Azji Południowo-Wschodniej o 15,3 procent. Oznacza to, że od stycznia już ponad 561 900 klientów, o 11,7 procent więcej w porównaniu z rokiem 2013, zdecydowało się na zakup auta marki Audi. „Dzięki tak dobrym wynikom, w kwietniu kontynuujemy dwucyfrowy wzrost zanotowany już w pierwszym kwartale oraz znacznie przekraczamy zakładany przez nas cel“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Szczególnie obiecująco przedstawia się popyt na samochody segmentu kompakt i segmentu luksusowych limuzyn. Zauważyć można, że taki trend wzmacnia naszą pozycję rynkową po obu końcach gamy modelowej czterech pierścieni.“ Sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w kwietniu wyniosła 15 542 egzemplarze, co dało wzrost o 29,3 procent. W przypadku nowej rodziny A3, której modele sukcesywnie wchodzą na poszczególne rynki, wskaźnik sprzedaży wzrósł aż o 44,4 procent. Sprzedano 25 766 egzemplarzy różnych wersji A3. Dobrze przedstawia się też - w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - pozycja handlowa modeli luksusowych: A6, A7, Q7 i A8, których sprzedaż wzrosła łącznie o 9,1 procent. Spośród wszystkich topowych modeli Audi, szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyło się w kwietniu Audi A6 Avant. Jego sprzedaż zwiększyła się w porównaniu do kwietnia 2013 o 21 procent, osiągając wielkość 4934 samochodów. Cały czas doskonale sprzedający się model kombi, A4 Avant, dzięki 7667 sprzedanym egzemplarzom, może pochwalić się wyraźnym wzrostem: o 7,5 procent. Tej wiosny, na rynek Europejski weszły Audi A4 i A6, które podobnie jak wcześniej Audi A3, są sprzedawane jako szczególnie efektywne modele ultra. Wszystkie trzy serie modelowe przyczyniły się w kwietniu do wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie o 8,6 procent. Sprzedano tu razem 71 150 egzemplarzy Audi A3, A4 i A6. Sprzedaż Audi najbardziej wzrosła w Polsce – o 44,8 %(646 aut). Po raz kolejny mocny wzrost zanotowano w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono tu na rynek 12 630 samochodów z Ingolstadt i Neckarsulm – o 23,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Rynek w Belgii (+26,1 procent, 3553 aut) to kolejny rynek Audi w Europie, na którym zanotowano dwucyfrowy wzrost. Na rodzimym rynku niemieckim, cztery pierścienie utrzymały pozytywny trend z ubiegłych miesięcy, oddając do rąk klientów 25 503 samochody, co daje wzrost sprzedaży o 8,9 procent. Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, dobra dla marki passa zaczyna być zauważalna także we Włoszech (+8,9 procent, 4270 pojazdów) i w Hiszpanii (+4,4 procent, 3541 aut). Dla Audi of America kwiecień przebiegł pod znakiem wprowadzenia Audi A3 Limousine w USA. Od jesieni tego roku koncern z Ingolstadt zaoferuje ten ważny dla portfolio marki model także z silnikiem TDI clean diesel. W dalszej kolejności, wprowadzając na amerykański rynek zapowiadane na rok 2015 Audi A3 Sportback TDI, poszerzy paletę modeli z wysokoprężną jednostką napędową, dostępnych na amerykańskim rynku samochodów klasy premium. Wśród luksusowych limuzyn najszybciej wzrasta tu obecnie sprzedaż Audi A7. W kwietniu, Audi of America przekazało klientom kluczyki do 816 egzemplarzy tego modelu. To o 26,5 procent więcej niż przed rokiem. Łącznie, sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła w minionym miesiącu o 19 procent i wyniosła 15 653 samochodów. W Chinach jeszcze w marcu zadebiutowało Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine. To pierwsi przedstawiciele rodziny A3 w Państwie Środka. Poza tym, w kwietniu sprzedaż napędzał przede wszystkim popyt na SUV-y, dając wzrost o 16,8 procent. Do rąk klientów oddano tu łącznie 45 216 samochodów. Modele serii Q (16 910 sprzedanych egzemplarzy) wypadły w porównaniu z kwietniem 2013 o 43,3 procent lepiej. W przypadku luksusowego SUV-a Q7, Audi zanotowało w kwietniu wzrost sprzedaży o jedną czwartą (25,6 procent), a licząc od stycznia 2014, sprzedaż tego modelu w Chinach wzrosła aż o 79 procent. [TABLE=width: 561] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]w kwietniu [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]razem [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do kwietnia 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]149 050 [/TD] [TD]133 495 [/TD] [TD]+11,6% [/TD] [TD]561 900 [/TD] [TD]502 989 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]71 150 [/TD] [TD]65 496 [/TD] [TD]+8,6% [/TD] [TD]271 500 [/TD] [TD]253 064 [/TD] [TD]+7,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]25 503 [/TD] [TD]23 411 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [TD]91 961 [/TD] [TD]82 527 [/TD] [TD]+11,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 630 [/TD] [TD]10 205 [/TD] [TD]+23,8% [/TD] [TD]56 301 [/TD] [TD]49 447 [/TD] [TD]+13,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 691 [/TD] [TD]5 648 [/TD] [TD]+0,8% [/TD] [TD]20 272 [/TD] [TD]20 189 [/TD] [TD]+0,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 270 [/TD] [TD]3 920 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [TD]16 807 [/TD] [TD]16 016 [/TD] [TD]+4,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 541 [/TD] [TD]3 392 [/TD] [TD]+4,4% [/TD] [TD]15 060 [/TD] [TD]14 289 [/TD] [TD]+5,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 660 [/TD] [TD]3 651 [/TD] [TD]+0,2% [/TD] [TD]11 946 [/TD] [TD]11 929 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]646 [/TD] [TD]446 [/TD] [TD]+44,8% [/TD] [TD]2762 [/TD] [TD]1839 [/TD] [TD]+50,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]15 653 [/TD] [TD]13 157 [/TD] [TD]+19,0% [/TD] [TD]50 881 [/TD] [TD]47 343 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]951 [/TD] [TD]944 [/TD] [TD]+0,7% [/TD] [TD]4 026 [/TD] [TD]3 553 [/TD] [TD]+13,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 108 [/TD] [TD]410 [/TD] [TD]+170,2% [/TD] [TD]4 223 [/TD] [TD]1 570 [/TD] [TD]+169,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]45 216 [/TD] [TD]38 710 [/TD] [TD]+16,8% [/TD] [TD]169 736 [/TD] [TD]141 520 [/TD] [TD]+19,9% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Również w lutym Audi AG notuje wzrost globalnej sprzedaży · Około 117 500 aut sprzedanych na całym świecie, wzrost o 6,8 procent · Znaczny przyrost sprzedaży Audi w Brazylii, Turcji i Korei Południowej · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „A3 Limousine wchodzi wiosną na nasze strategiczne rynki – w Chinach i w USA“ Ingolstadt, 7 marca 2014 r. W lutym 2014 Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie ok. 117 500 samochodów. To o 6,8 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ten sposób, od początku tego roku, sprzedaż Audi zwiększyła się w stosunku do porównywalnego okresu roku 2013 o 9,3 procent, osiągając wielkość blisko 242 400 wprowadzonych na wszystkie rynki aut. W ubiegłym miesiącu wskaźniki sprzedaży Audi we wszystkich regionach świata ponownie podskoczyły. Około jednej trzeciej łącznego wolumenu wzrostu przypada na Europę. Wyraźny przyrost sprzedaży w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech sprawił, że sprzedaż w całym regionie zwiększyła się o 5,3 procent. W Chinach, Audi zamknęło ten bardzo skrócony z powodu obchodów chińskiego Nowego Roku miesiąc, z wynikiem o 6,9 procenta lepszym niż w lutym 2013. „Mimo odczuwalnych turbulencji na ważnych rynkach zamorskich, ten rok rozpoczęliśmy doskonale i kontynuowaliśmy wzrostowy trend również w lutym“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. „Niektóre rynki europejskie, będące jeszcze w trudnej sytuacji, zyskują na stabilności. Tam nadrabiamy z nowym modelem A3 Limousine, który w nadchodzących tygodniach pojawi się również w Chinach i w USA, na dwóch najważniejszych dla nas rynkach zbytu.” Cała nowa rodzina A3 notuje duży przyrost sprzedaży. W lutym wyniósł on 43 procent, co oznacza, że sprzedano łącznie 19 568 samochodów tej serii. W klasie luksusowych limuzyn wzrósł zwłaszcza popyt na A7 Sportback (+8,8 procent) i na Q7. Sprzedaż dużego SUV-a wzrosła o 31,8 procent – do nowych właścicieli trafiło 4589 egzemplarzy tego modelu. Turcja jest jednym z rynków, na który Audi ze swoim modelem A3 Limousine przyciągnęło do salonów wyraźnie więcej klientów. W lutym koncern z Ingolstadt sprzedał tu 1105 samochodów, czyli o 29,2 procent więcej niż rok temu. Łączny wzrost sprzedaży od początku roku wyniósł 34,2 procent. Także w wielu krajach Europy Południowej Audi sprzedało ostatnio więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. W Hiszpanii wzrost wyniósł w lutym 1,6 procenta (4 149 aut), a we Włoszech aż 16 procent (4202 samochody). Niemcy (+10,1 procent, 21 806 egzemplarzy) i Wielka Brytania (+8,3 procent, 4820 aut) potwierdziły dobrymi wskaźnikami sprzedaży świetny całościowy wynik Audi w Europie (+5,3 procent). W dwóch pierwszych miesiącach roku 2014, Audi sprzedało na starym kontynencie 111 600 samochodów, co daje przyrost o 6,5 procent. Na kontynencie amerykańskim olbrzymi wzrost sprzedaży w lutym zanotowała Brazylia. Oddając do rąk klientów 1115 samochodów, Audi do Brasil więcej niż potroiło wynik z lutego 2013 (+260,8 procent). W USA sprzedawcy Audi przygotowują się do wprowadzenia na rynek A3 Limousine. Ten model stworzony z myślą o potrzebach zwłaszcza amerykańskich i chińskich klientów, w kwietniu wejdzie na rynek w USA. Pomimo niekorzystnych skutków ataku zimy, Audi of America sprzedało w lutym 10 881 samochodów. Wśród rynków azjatyckich na znaczeniu nadal zyskuje Korea Południowa. W lutym statystyki sprzedaży wykazały wzrost o 61,8 procent (2187 sprzedanych aut), a sumując od początku stycznia – o 42,3 procent. Wyraźny, dwucyfrowy wzrost, Audi zanotowało w lutym także w Japonii (+19,3 procent, 2731 samochodów). W Chinach ubiegły miesiąc przebiegał pod znakiem obchodów Nowego Roku. Podczas niewielu dni roboczych, 32 358 klientów odebrało swoje nowe Audi. To o 6,9 procent więcej niż przed rokiem. Od początku roku 2014, sprzedaż Audi na tutejszym rynku zwiększyła się o 13,2 procent, osiągając liczbę 76 884 sprzedanych samochodów. [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]w lutym [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]razem [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do lutego 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]117 500 [/TD] [TD]110 024 [/TD] [TD]+6,8% [/TD] [TD]242 400 [/TD] [TD]221 782 [/TD] [TD]+9,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]57 800 [/TD] [TD]54 934 [/TD] [TD]+5,3% [/TD] [TD]111 600 [/TD] [TD]104 809 [/TD] [TD]+6,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]21 806 [/TD] [TD]19 804 [/TD] [TD]+10,1% [/TD] [TD]39 232 [/TD] [TD]34 415 [/TD] [TD]+14,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]4 820 [/TD] [TD]4 451 [/TD] [TD]+8,3% [/TD] [TD]15 603 [/TD] [TD]14 329 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 109 [/TD] [TD]5 368 [/TD] [TD]-4,8% [/TD] [TD]9 156 [/TD] [TD]9 379 [/TD] [TD]-2,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 202 [/TD] [TD]3 622 [/TD] [TD]+16,0% [/TD] [TD]8 021 [/TD] [TD]7 389 [/TD] [TD]+8,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]4 149 [/TD] [TD]4 082 [/TD] [TD]+1,6% [/TD] [TD]7 431 [/TD] [TD]6 836 [/TD] [TD]+8,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]2 905 [/TD] [TD]2 800 [/TD] [TD]+3,8% [/TD] [TD]4 528 [/TD] [TD]4 525 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]10 881 [/TD] [TD]10 877 [/TD] [TD]+0,0% [/TD] [TD]20 982 [/TD] [TD]20 933 [/TD] [TD]+0,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 011 [/TD] [TD]889 [/TD] [TD]+13,7% [/TD] [TD]2 035 [/TD] [TD]1 742 [/TD] [TD]+16,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 115 [/TD] [TD]309 [/TD] [TD]+260,8% [/TD] [TD]2 224 [/TD] [TD]784 [/TD] [TD]+183,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]32 358 [/TD] [TD]30 268 [/TD] [TD]+6,9% [/TD] [TD]76 884 [/TD] [TD]67 946 [/TD] [TD]+13,2% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Od roku 2015 Audi będzie produkowane również w Brazylii - Audi A3 Limousine i Audi Q3 zjadą z taśm montażowych fabryki w miejscowości St José dos Pinhais - Prezes zarządu Rupert Stadler mówi: „Decydując się na produkcję w Brazylii, tworzymy podwaliny dalszego rozwoju.” - Do roku 2015, Audi zainwestuje tam około 150 milionów Euro Ingolstadt, 18 września 2013 r. Audi AG uruchamia kolejne moce produkcyjne, skutkujące dalszym rozwojem firmy. Począwszy od roku 2015, koncern z Ingolstadt rozpocznie produkcję w brazylijskim St José dos Pinhais. Nowe Audi A3 Limousine oraz Audi Q3 będą zjeżdżać z taśm montażowych fabryki położonej na południu szóstej co do wielkości gospodarki świata. Aby uruchomić pełną produkcję, firma zainwestuje tam około 150 mln Euro. W ten sposób stawia kolejny krok ku realizacji założeń międzynarodowej ekspansji. Już pod koniec roku 2013 Audi rozszerzy swą globalną sieć produkcji, rozpoczynając produkcję w drugim zakładzie w chińskim Foshan. Koncern planuje również rozpoczęcie wytwarzania samochodów w Meksyku, począwszy od 2016 roku. Dzięki nowej lokalizacji w Brazylii, liczba aut z czterema ringami na masce na kontynencie południowoamerykańskim, ma znacząco wzrosnąć. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, dr Bernd Martens, dyrektor ds. zakupów, oraz przedstawiciele rządu brazylijskiego wspólnie ogłosili fakt powstania nowej fabryki Audi. Prezes Stadler tak argumentował podjęcie decyzji o budowie kolejnego zakładu: „Decydując się na produkcję w Brazylii, tworzymy podwaliny dalszego rozwoju w regionie.” Poinformował również, że sprzedaż w Brazylii wzrośnie ponad dwukrotnie do końca najbliższej dekady: „Również w Brazylii kierujemy się celem osiągnięcia pierwszego miejsca wśród producentów segmentu premium.” Aby wytwarzanie aut w Brazylii wystartowało sprawnie w roku 2015, Audi rozpoczyna przygotowania już dzisiaj. Dzięki rozpoczęciu produkcji lokalnie, zyska nie tylko marka Audi, ale również ogromna grupa miejscowych dostawców. Mówi dyrektor ds. zakupów, dr Bernd Martens: „Mamy zamiar nabywać wiele części na miejscu, aby wykorzystać je przy produkcji A3 Limousine. W związku z tym chcemy zawczasu nawiązać bliskie relacje z dostawcami brazylijskimi.” By przygotować produkcję w mieście St José dos Pinhais położonym w stanie Paraná, koncern zainwestuje ok. 150 milionów Euro. W pierwszym etapie Audi planuje wytwarzanie nowego modelu A3 Limousine. Kilka miesięcy później z brazylijskich taśm montażowych ma zjechać Audi Q3. Począwszy od roku 2020, Audi chce dostarczać klientom na całym świecie dwa miliony samochodów rocznie. W tym celu czynione są potężne inwestycje w dużych zakładach zlokalizowanych w Niemczech i na Węgrzech. Równocześnie Audi intensywnie rozbudowuje sieć produkcyjną poza Europą. „Dzisiejsza decyzja dotycząca rozpoczęcia produkcji w Brazylii sprawia, że nasza pozycja we wszystkich krajach BRIC jest bardzo dobra”, podsumowuje szef Audi. Pod koniec tego roku koncern z Ingolstadt otworzy w mieście Foshan swój drugi zakład w Chinach. Natomiast w roku 2016, Audi rozpocznie produkcję samochodów w Meksyku. Lokalizacje w Brazylii i Meksyku są dowodem na konsekwentnie czynione przygotowania czterech ringów do osiągania dalszego wzrostu na całym świecie, a zwłaszcza na kontynencie południowoamerykańskim. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Audi będzie produkowane również w Brazylii, ranking sprzedaży aut, ranking samochodów osobowych, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Elektryczny Volkswagen up! również dla marki Skoda i SEAT?, najnowsze modele samochodów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. więcej -> Skoda Yeti teraz również w wersji 1.4 TSI DSG, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. więcej -> Również Nissan 370Z debiutuje w wersji Nismo [VIDEO], sprzedaż nowych samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. więcej -> Renault Clio III pozostaje w ofercie. Również w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Nowa Skoda Rapid również jako kombi? | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Kilka aut ze zlotu - 1. 2. 3. 4. 5. 6. Was również zapraszam do stwarzania własnych galerii!
  16. http://autokult.pl/2011/07/20/caterham-rowniez-zawital-do-chin
  17. Cierpliwość również ma swoje granice <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=iAMzq-O9fMo?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=iAMzq-O9fMo?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  18. JE1216

    Mansory BMW X5

    Fajny tuning X5 - nie tylko ładny ale również szybki... Galeria zdjęć ---> http://www.worldcarfans.com/110092228536/mansory-bmw-x5/photos Tu więcej ---> http://www.worldcarfans.com/110092228536/mansory-bmw-x5
  19. hera04

    rx7 -hera

    Noo i wystawiam pracke z finału xd jestem z niej rowniez zadowolony i ciesze sie ze udało się wygrac thanks za głosy Baza: VT:
  20. Mam takie pytanie czy znak zakaz skrętu w lewo lub w prawo ( b21 b22) zakazuje również zawracania (b23)????
  21. Michał

    Wygraj100

    Cześć Pomożecie mi wygrać 100zł? Klikajcie w ten oto link http://allekasa24.pl/?t=48703144 Dziękuje Zapraszam również was do tej zabawy http://allekasa24.pl
  22. michalek12321

    nissan 300zx by me :D

    prezentuje wam mojego nissana 300zx chce również podkreślić to że to moja pierwsza praca
  23. no a więc... Brush całego auta to Audi było, ale postanowiłem się również z nim zabawić ;D Wipek: http://img3.imagebanana.com/view/05if4a4x/Audi.jpg
  24. Od dzisiaj CoBra5131 zajmie się również działem MC- dziękuję Powodzenia
  25. Również śliczny... oh chciało by sie mieć takiego http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Derby/7724
×