Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'przykładem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2 wyniki

  1. Świeć przykładem Jedną z najważniejszych zasad bezpieczeństwa jest zasada widoczności. Uczestnicy ruchu drogowego powinni zadbać o to, by być widocznym dla innych i sami być jak najlepiej przygotowani do tego, by obserwować drogę i jej otoczenie. Zasada ta nabiera szczególnego wymiaru w kontekście ochrony życia i zdrowia pieszych oraz rowerzystów. Na drodze są oni najsłabiej chronieni, a w przypadku zdarzeń drogowych z ich udziałem występuje największe prawdopodobieństwo tragicznych konsekwencji. W zeszłym roku na polskich drogach zabitych i rannych było 8 398 pieszych. Liczba ta jest niższa niż w roku 2013 o 404, ale i tak w europejskich statystykach jesteśmy w trójce krajów o najwyższym współczynniku ofiar pieszych w stosunku do wszystkich ofiar wypadków. Najwyższy współczynnik w Europie mają Rumunia i Łotwa – 40%, a Polska – 35%. Średnia z Unii Europejskiej to 22%, co oznacza, że co czwarta ofiara wypadków drogowych to pieszy. W związku z tą sytuacją podejmowane są różne działania zmierzające do poprawienia bezpieczeństwa pieszych. Jednym z nich jest wprowadzenie obowiązku używania odblasków, jako wyposażenia pieszych poruszających się od zmierzchu do świtu poza obszarem zabudowanym. Przepis ten wszedł w życie 31 sierpnia 2014 roku. Zwolnieni z odblasków jesteśmy tylko w sytuacji, kiedy poruszamy się poza obszarem zabudowanym na drodze przeznaczonej tylko dla pieszych albo po chodniku. Odblask to przykład jak niewielkie wyposażenie może poprawić nasze bezpieczeństwo. Bez niego, jadący samochodem kierowca dostrzeże pieszego dopiero z odległości około 30 metrów. Ta odległość będzie jeszcze mniejsza, jeśli będzie padał deszcz czy śnieg. Pamiętajmy, że odległość 30 metrów daje niewielkie szanse na prawidłowe zareagowanie kierowcy. Zakładając, że średni czas reakcji kierowcy to 1 sekunda, to kierowca jadący poza obszarem zabudowanym z prędkością 90 km/h pokona 25 metrów, zanim podejmie działanie. W przypadku zderzenia człowieka z samochodem, jadącym z prędkością powyżej 70 km/h, człowiek nie ma szans przeżycia. „Nałożenie odblasku spowoduje, że kierowca zauważy pieszego z odległości około 130 metrów. Dzięki temu będzie miał czas na podjęcie odpowiedniego działania. Używając odblasków należy pamiętać, żeby przyczepiać je w tych miejscach, które są dobrze widoczne dla kierowcy. Najlepiej na części ciała od strony jezdni, na wysokości klatki piersiowej. Zachęcam do stosowania kilku odblasków. Według badań najlepsze oznaczenie to takie, które pokazuje ruch człowieka. Możemy na przykład oznaczyć ręce i nogi na wysokości kolan, bo w ten sposób będziemy jeszcze lepiej rozpoznawalni dla kierowców”– tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor ŠKODA Auto Szkoła. Za brak odblasku przewidziana jest kara od 20 do 500 złotych, a jego zakup należy potraktować jak inwestycję w swoje bezpieczeństwo. Nie ograniczajmy się tylko do sytuacji opisanych przez przepisy, bo odblask może uratować życie również w mieście, na słabo oświetlonej drodze. Pamiętajmy też, żeby w samochodzie wozić kamizelkę odblaskową i jeśli tylko będziemy opuszczać pojazd, zakładajmy ją. Co prawda nie jest to wymagane przepisami prawa, ale nikt nie zwalania nas z myślenia i dbania o swoje bezpieczeństwo. Bądźmy widoczni, używajmy odblasków. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Świeć przykładem, czyli o prawidłowym używaniu świateł! Bez względu na porę roku, sprawne światła w samochodzie są najlepszym przyjacielem kierowcy. Prawidłowe z nich korzystanie uczyni nas widocznymi dla innych, a nam pozwoli widzieć wszystko to, co dzieje się na drodze i ma wpływ na bezpieczeństwo. Od 2007 roku kierowcy w Polsce mają obowiązek jazdy na światłach przez cały rok. Kierowcy, którzy nie stosują się do tych przepisów narażeni są na konsekwencje karne. I tak, jazda w dzień bez włączanych świateł mijania lub dziennych naraża nas na mandat w wysokości 100 zł oraz 2 punkty karne. Taki sam mandat otrzymamy, jeśli niewłaściwie będziemy używać świateł przeciwmgłowych lub drogowych. Kierowcy, którzy zlekceważą obowiązek jazdy na światłach od zmierzchu do świtu, jeszcze boleśniej to odczują – 200 zł i 4 punkty karne. „Kraje europejskie w znacznej części stosują podobne albo takie same wymagania wobec kierowców. Zauważono korelację miedzy używaniem świateł do jazdy dziennej a spadkiem wypadkowości. W związku tym została wydana 7 lutego 2011 roku dyrektywa Komisji, która nakłada obowiązek wyposażenia wszystkich nowych modeli pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony w tego typu światła. Światła do jazdy miejskiej dzięki swojej konstrukcji mają być tańsze w eksploatacji i bardziej ekologiczne, ze względu na mniejsze zapotrzebowanie na energię i związane z nim mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku klasycznych świateł mijania.” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Jak ważne jest oświetlenie można dostrzec w działaniach producentów samochodów. Montowane dodatkowe systemy koncentrują się na zwiększeniu efektywności oświetlenia i optymalizacji jego użycia. Pośród szeregu rozwiązań warto zwrócić uwagę na system stosowany w Octavi III generacji - Intelligent Light Assistant. System ten automatycznie przełącza światła mijania na drogowe, zależnie od warunków oświetlenia i sytuacji drogowej. Przydatnym rozwiązaniem jest też funkcja doświetlania zakrętów. Światła te pozwalają lepiej zobaczyć drogę, zabezpieczą również pieszych, którzy poruszają się poboczem. Rozwój oświetlenia można dostrzec po rodzajach stosowanych w samochodach reflektorów. Stosowane jakiś czas temu halogeny, wypierane są przez reflektory ksenonowe, a już coraz więcej samochodów korzysta z najnowszego typu oświetlenia reflektorów ledowych. Krok po kroku osiągana jest coraz wyższa jasność światła, a co za tym idzie jego efektywność, przy jednoczesnym minimalizowaniu ilość energii potrzebnej na ich działanie. Oświetlenie zewnętrzne samochodu składa się z kilku rodzaju świateł: światła mijania, do jazdy dziennej, drogowe, przeciwmgłowe, stopu, cofania, kierunkowskazy i oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej. Poniżej najważniejsze cechy wybranych: - światła mijania – ich zadaniem jest oświetlenie drogi przed pojazdem. Prawidłowo ustawione nie powinny oślepiać ani powodować dyskomfortu kierowców jadących z naprzeciwka i przed nami. - światła do jazdy dziennej – zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej zostały opisane jako światła skierowane do przodu, służące poprawie widoczności pojazdu podczas jazdy w dzień. - światła drogowe – używamy ich od zmierzchu do świtu. Ze względu na moc określane są jako światła długie. Kierowca używający świateł drogowych zobowiązany jest do ich wyłączenia, jeżeli istnieje ryzyko oślepienia innych kierowców lub pieszych. - światła przeciwmgłowe – służą do oświetlanie drogi w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza. Przednie stosujemy, gdy mamy do czynienia z trudnymi warunkami pogodowymi, lub gdy zezwalają na to znaki, gdy poruszamy się po krętej drodze. Tylne światło przeciwmgłowe możemy użyć tylko w przypadku, gdy widoczność spadnie poniżej 50 m. Używając świateł powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na to, by je właściwie włączyć, ale musimy również zadbać o ich odpowiednie ustawienie. Według badań przeprowadzonych w 2013 roku przez Instytut Transportu Samochodowego tylko 1 % zdiagnozowanych samochodów miało oba światła ustawione zgodnie z wymogami określonymi w przepisach. 10% badanych samochodów miało światła dyskwalifikujące je z użytku drogowego. Dbałość o oświetlenie samochodu to dbanie o bezpieczeństwo własne i innych uczestników ruchu drogowego. Pamiętajmy o tym, używajmy wyobraźni i... świateł. Szerokiej drogi. Źródło: Volkswagen Group Polska
×